Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Dr StrangeLove schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:54:
[...]

Op de sticker hier staat ook: Network Card: Intel Dual Band Wireless-N 7260 BGN 2x2 HMC WiFi Adapter/
Ik neem aan dat ze het er niet verkeerd opzetten? Heb hem zelf nog niet open geschroefd. Laat dat liever aan de wat handigere mensen onder ons over :P
Klopt, ik zag het al eerder bevestigd in dit topic. Ik ga hem sowieso openschroeven. Op de plaats van de 750GB HDD wil ik een Samsung 840 EVO SSD 250 GB plaatsen. Verder wil ik de DVDR vervangen voor een caddy voor de 750GB HDD.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 29-01-2015 19:58 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 09:40
Dr StrangeLove schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:54:
[...]

Op de sticker hier staat ook: Network Card: Intel Dual Band Wireless-N 7260 BGN 2x2 HMC WiFi Adapter/
Ik neem aan dat ze het er niet verkeerd opzetten? Heb hem zelf nog niet open geschroefd. Laat dat liever aan de wat handigere mensen onder ons over :P

IPS heb ik ook niet zien staan, maar de kijkhoek is ontzettend goed en kan me eigenlijk niet voorstellen dat het een TN scherm is.
De WiFi Adapter van de Asus N551JK-CN157H zit gewoon onder het klepje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2023
dimdam schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:58:
[...]

De WiFi Adapter van de Asus N551JK-CN157H zit gewoon onder het klepje :)
Ah ok! Ben niet zo'n technische held dus heb zelf nog niet veel durven doen voordat ik zeker weet dat ik niets beschadig 8)7

Ga er binnenkort wel proberen een SSD in te zetten, maar de HDD kan dan toch gewoon op zijn plek blijven en de SSD in de Caddy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
Resinman schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:44:
Als ik linksonder zachtjes op het trackpad tik (zonder echt te klikken) dan hoor ik een soort "klik/tik-geluid". Als ik hem erg zachtjes aanraak zit er al een beetje een speling in. Hebben meer mensen dit?
Zo te zien ben ik niet de enige (uit een ander topic):
PM_Petrol schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:56:
[...]

Ja dat heb ik ook.
Volgens mij hoort dat, want in een review over deze laptop heb ik dat ook al zien staan (kan de review ff niet vinden).
Heb inmiddels al een muis aangesloten, dat is stukken beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:48
Ik heb ook de intel 7260 BGN wifi kaartje.
Die presteerd hier erg zwak. Ik zit op de 5ghz band en ik zit op 60-100mbit max
Mijn oud laptop met intel 4965AGN zit ik op de 5ghz gewoon op 300mbit.

Ook is de ontvangst 1-2 strepen minder. (laptops staan naast elkaar)

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Dr StrangeLove schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:09:
[...]

Ah ok! Ben niet zo'n technische held dus heb zelf nog niet veel durven doen voordat ik zeker weet dat ik niets beschadig 8)7

Ga er binnenkort wel proberen een SSD in te zetten, maar de HDD kan dan toch gewoon op zijn plek blijven en de SSD in de Caddy?
Ja maar waarschijnlijk zit er voor de DVD drive maar een SATA-150 aansluiting. Dat betekent dus theoretisch maximaal 150MBit/s dataoverdracht. Een SSD heeft er bijna 500MBit/s, dus dat is niet zo handig om daar op aan te sluiten. Waar de huidige HDD zit, zit waarschijnlijk een SATA-600 aansluiting. Stukken sneller dus. De HDD heeft aan de SATA-150 aansluiting waarschijnlijk genoeg.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
PM_Petrol schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:17:
[...]

Ja maar waarschijnlijk zit er voor de DVD drive maar een SATA-150 aansluiting. Dat betekend dus theoretisch maximaal 150MBit/s dataoverdracht. Een SSD heeft er bijna 500MBit/s, dus dat is niet zo handig om daar op aan te sluiten. Waar de huidige HDD zit, zit waarschijnlijk een SATA-600 aansluiting. Stukken sneller dus. De HDD heeft aan de SATA-150 aansluiting waarschijnlijk genoeg.
Oke duidelijk! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Resinman schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:44:
Even twee vragen gequoot uit het "\[28 jan -1 feb] MediaMarkt 'BTW weg ermee' & BCC acties" topic:

Als ik linksonder zachtjes op het trackpad tik (zonder echt te klikken) dan hoor ik een soort "klik/tik-geluid". Als ik hem erg zachtjes aanraak zit er al een beetje een speling in. Hebben meer mensen dit?
Ja dit omschrijft wel ongeveer wat ik ook heb. Maar moet zeggen dat ik niet denk dat het probleem te groot is voor mij, vind het toetsen bord heerlijk typen.

Vind de wifi persoonlijk wel erg traag, moet nog even 5ghz testen, maar heb teveel apparaten in huis die daar niet mee overweg kunnen helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeru op 29-01-2015 20:50 ]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolthoff84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 19:35
dimdam schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:34:
[...]

net de Asus N751JK-T7124H Media markt btw actie :) gekocht
Wil er de zelfde ssd ( een Samsung XP941 ) in zetten met m2 slot , maar welke settings moet ik aanpassen ? en welke versie heb je gekocht ? en van welk schroefje gebruikt gemaakt ?
Heb je het over settings in Bios ?
Dan heb je al een SSD ;) Ik heb zelf de Samsung XP941 256gb
Ik heb het schroefje gebruikt die normaal gesproken het klepje aan de onderkant, waar je bij de hdd's en het geheugen kan, vast zet. Die paste prima, zelfde schroefdraad volgens mij. Klepje aan de onderkant klikt zichzelf goed vast, ben nog op zoek naar een passend schroefje, want dat voelt toch wat beter, maar volgens mij niet noodzakelijk.

In de bios had ik volgens mij alleen fast-boot uit gezet en bootvolgorde veranderd. Daarna Windows 8.1 usb stick gemaakt en geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
kolthoff84 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:16:
[...]

Dan heb je al een SSD ;) Ik heb zelf de Samsung XP941 256gb
Ik heb het schroefje gebruikt die normaal gesproken het klepje aan de onderkant, waar je bij de hdd's en het geheugen kan, vast zet. Die paste prima, zelfde schroefdraad volgens mij. Klepje aan de onderkant klikt zichzelf goed vast, ben nog op zoek naar een passend schroefje, want dat voelt toch wat beter, maar volgens mij niet noodzakelijk.

In de bios had ik volgens mij alleen fast-boot uit gezet en bootvolgorde veranderd. Daarna Windows 8.1 usb stick gemaakt en geïnstalleerd.
Ja die heb ik vandaag net gekocht :) ook de Samsung XP941 256gb , deze laptop is voor mijn zelf :) andere 2 waren voor anderen :) ik heb ook al lekker in bios gepruts bij die andere _/-\o_ heb goede ervaring met eerst gewone harde schijf eruit halen , en alleen SSD er in installeren en dan andere er in dan krijg je geen conflict , originele helemaal gewist . En als het goed is hoef je dan fast-boot niet uit te zetten en niets te wijzingen :)
werkte bij de andere prima , met Sata SSD , Wat is de opstart tijd nu ? Met de andere 5 sec . zal de helft schelen ? p.s. Bios is vrij beperkt met instellingen , blijft een laptop he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Heb inmiddels ook mijn gisteren bij de Mediamarkt bestelde N551JK-CN157H binnen, was boven verwachting snel geleverd! Eerste bevindingen van mijn kant:

- wifi is thuis (met een Netgear router) heel traag, terwijl dit op mijn kantoor (waar we een Fritzbox hebben) wel snel was. Dat moet ik nog eens uitvogelen want normaal gesproken heb ik juist met mijn Netgear altijd wel een goede verbinding
- het trackpad voelt een beetje rammelig aan, maar ik ben sowieso geen fan van trackpads, geef mij maar een gewone muis
- ik heb ook wel een klein beetje dat de hoek linksvoor net niet helemaal op de ondergrond rust als de laptop opengeklapt is, wat ik anderen hier ook heb horen noemen. Niet heel bezwaarlijk vind ik, want als je maar een beetje met je handen op de laptop rust is het eigenlijk al een non-issue
- die 'subwoofer' die erbij geleverd wordt is een lachertje, maar dat had ik al verwacht
- snelheid van de ingebouwde hdd valt me nog mee, maar ik ga er morgen wel een SSD in zetten
- scherm ziet er op zich goed uit maar voor een IPS scherm vind ik de egaliteit toch een beetje tegenvallen. Kleuren zijn wel te fel, maar ik ga het scherm toch nog calibreren
- sommige teksten van standaard windows items zien er blurry uit, zoals bijv. van de device manager. Zal wel een instelling zijn, maar een beetje raar dat dit default zo eruit ziet
- bloatware valt mee, alleen wel Mcafee :X
- er zit een behoorlijke lag in de mousepad. Dat merk je vooral als je ook een gewone muis aansluit: daarmee reageert de cursor direct, de mousepad 'ijlt' enorm na

Maar al met al is de eerste indruk wel goed, ben benieuwd hoe hij straks draait als ik de SSD erin heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
jasjenl schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 00:12:
Heb inmiddels ook mijn gisteren bij de Mediamarkt bestelde N551JK-CN157H binnen, was boven verwachting snel geleverd! Eerste bevindingen van mijn kant:

- wifi is thuis (met een Netgear router) heel traag, terwijl dit op mijn kantoor (waar we een Fritzbox hebben) wel snel was. Dat moet ik nog eens uitvogelen want normaal gesproken heb ik juist met mijn Netgear altijd wel een goede verbinding
- het trackpad voelt een beetje rammelig aan, maar ik ben sowieso geen fan van trackpads, geef mij maar een gewone muis
- ik heb ook wel een klein beetje dat de hoek linksvoor net niet helemaal op de ondergrond rust als de laptop opengeklapt is, wat ik anderen hier ook heb horen noemen. Niet heel bezwaarlijk vind ik, want als je maar een beetje met je handen op de laptop rust is het eigenlijk al een non-issue
- die 'subwoofer' die erbij geleverd wordt is een lachertje, maar dat had ik al verwacht
- snelheid van de ingebouwde hdd valt me nog mee, maar ik ga er morgen wel een SSD in zetten
- scherm ziet er op zich goed uit maar voor een IPS scherm vind ik de egaliteit toch een beetje tegenvallen. Kleuren zijn wel te fel, maar ik ga het scherm toch nog calibreren
- sommige teksten van standaard windows items zien er blurry uit, zoals bijv. van de device manager. Zal wel een instelling zijn, maar een beetje raar dat dit default zo eruit ziet
- er zit een behoorlijke lag in de mousepad. Dat merk je vooral als je ook een gewone muis aansluit: daarmee reageert de cursor direct, de mousepad 'ijlt' enorm na

Maar al met al is de eerste indruk wel goed, ben benieuwd hoe hij straks draait als ik de SSD erin heb zitten.
Goed dat je de eerste bevindingen deelt! Ik verwacht dat de laatste twee punten op te lossen zijn met een schone installatie van het OS met alleen de drivers.

De andere punten maak ik me wel zorgen over, hiervoor had ik een Dell XPS 17 L702X met een enorme goede bouw kwaliteit, scherm, toetsenbord en trackpad. Helaas maakt de fan hiervan een enorm storend geluid en wordt de laptop behoorlijk warm. De issues zoals een gammele trackpad en niet stabiel staan blijven je irriteren is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Op zich is de bouwkwaliteit niet slecht hoor, als je bijv. op het toetsenbord typt voelt dat best degelijk aan. Maar je hoort dan af en toe wel een beetje dat er iets van de behuizing mee rammelt. Tja, het is geen macbook qua bouwkwaliteit maar dat mag je denk ik voor deze prijs ook niet verwachten. Al met al denk ik dat ik er wel tevreden mee zal zijn, maar goed, we gaan zien hoe ik daar over een maand over denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om de 3e muisknop in te stellen? Mijn oude Asus K50IN deed dat bij met 2 vingers klikken op een link. Kan het nu echter niet voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer

De subwoofer is idd niks bijzonders, maar wel leuk dat het er bij zit :P
Ik heb nog nooit met een SSD gewerkt en ben dus alleen HDD snelheden gewend. Een SSD wil ik ook nog inbouwen maar nu nog niet.
Felle kleuren viel mij ook op.
Zelfde verhaal met de tekst. In de browser worden sommige stukken heel klein weergegeven.
Progamma's als Speccy worden ook blurry weergegeven, net zoals Multibit.

Iemand die daar iets van af weet?

Review van de laptop staat morgen online. Ben er heel tevreden mee voor de €661 prijs.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-11-2021
dimdam schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:33:
[...]

Oké dan is die dus het zelfde als de andere N751-T7120H die ik onderhanden heb gehad alleen kosten die 999 :/ en heeft die een 750gb schijf 7200 toeren
De N751JK-T7124H heeft een 1TB 5400rpm HDD
Lekker groot maar niet snel en lijkt me de bottle neck van dit systeem.
Ga binnenkort ook een SSD erbij plaatsen en een verse Windows-installatie doen.

Nu nog mee aan het spelen zoals hij "uit-de-doos" kwam. Vooral de McAfee troep was erg storend, maar verwijderd met oa Ccleaner.
Voelt nu al een stuk frisser aan, maar met een schone Windows op SSD moet het helemaal lekker lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Cyclom schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 04:47:
[...]

De N751JK-T7124H heeft een 1TB 5400rpm HDD
Lekker groot maar niet snel en lijkt me de bottle neck van dit systeem.
Ga binnenkort ook een SSD erbij plaatsen en een verse Windows-installatie doen.

Nu nog mee aan het spelen zoals hij "uit-de-doos" kwam. Vooral de McAfee troep was erg storend, maar verwijderd met oa Ccleaner.
Voelt nu al een stuk frisser aan, maar met een schone Windows op SSD moet het helemaal lekker lopen...
Klopt :) Als die van mijn morgen binnen is eerst ff opstarten kijken of alles werkt , dan open en ssd er in en wi fi module vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Kleuren zijn wel te fel, maar ik ga het scherm toch nog calibreren
Op de laptop staat het programma Asus Splendid Technology. Start deze op en je ziet dat hij standaard op Vivid staat. Je kunt hem dan ook op Normal zetten. Stuk minder fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024

Ik heb hem sinds gisteren ook binnen en tot nu toe vrij positief.
Bloatware is makkelijk te verwijderen, vreemd genoeg heb je wel een password nodig om de screensaver te kunnen verwijderen (8777). Een aantal dingen van asus (bijv. voor de trackpad) heb ik laten staan. Alle andere zooi, games, mcafee, multimedia crap etc. er meteen af.
Trackpad gebruik ik echt nooit, dus daar geen ervaring mee.

Die blurry text had ik ook, vooral met pop-up vensters. Je moet de scaling vastzetten bij beelschermeigenschappen en dan op 100% ipv 125% zetten.

Ik heb wel meteen ook windows classic shell geinstalleerd. Ten minste gewoon weer het klassieke startmenu en dan hoef ik die windows metro crap nooit meer te zien.

De subwoofer is opzich een lachertje, maar het verschil zonder is toch echt vrij groot. Voor een laptop vind ik dat het geluid met subwoofer toch wel vrij "goed" is hoor.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru

Dit is een instelling voor je trackpad, deze activeert wat later, om te voorkomen dat je hem per ongeluk gebruikt. Dit kan je dus aanpassen en uitzetten, weet even zo snel niet meer waar.

Weet iemand hier trouwens of er voor de Asus N551JK-CN157H ook windows 7 drivers zijn? Ik denk namelijk als ik er een SSD in zet ik misschien wel gelijk Win7 erop wil hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeru op 30-01-2015 11:48 ]

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik heb ook de Asus N551JK-CN157H opgehaald bij MM.

Om de blurry tekst weg te halen kun je ook de volgende optie aanvinken ipv de scaling te veranderen van 125% naar 100%: "Let me choose one scaling resoluation for all my displays" aanvinken. Deze optie vind je onder (Engels):
Bureaublad -> rechtermuisklik -> Screen Resolution -> Make text and and other items larger or smaller -> Let me choose one scaling level for all my displays.

Verder lijkt het erop dat mijn laptop in de winkel is gebruikt als display. Toen ik hem thuis opstartte knalde hij namelijk meteen in het display reclame scherm wat de laptops in de winkel bij MM ook hebben. Ik heb hem maar terug gezet naar fabrieksinstellingen zodat alles weer clean is. Hij zat wel gewoon netjes in de doos en de verkoper heeft mij niet verteld dat de laptop in de winkel is gebruikt, dit wist hij volgens mij zelf ook niet. Het was wel een laptop die al voor geïnstalleerd was door Mediamarkt, gezien er verder geen andere meer beschikbaar waren.

Ik vind dit zelf niet zo erg, of zou ik hier nog korting voor moeten krijgen? De laptop is natuurlijk momenteel sowieso al een koopje. Enige wat ik nog wel afvraag is of de battery hieronder heeft geleden. Hiervoor wil ik graag vragen of andere met een nieuwe N551JK-CN157H het volgende wilen testen:
Open Cmd prompt als administrator en typ:
powercfg -energy

En wacht 60 seconden.
Dit zal dan een energy-report.html maken in de map waar cmd is, standaard dus C:\Windows\System32. Verplaats dit bestand naar een locatie waar je hem kunt openen (bijvoorbeeld je bureaublad) en open het bestand. In het HTML bestand vind je Design Capacity en Last Full charge waarden. Ik zou graag weten wat voor waardes jullie hier hebben om te vergelijken met mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Poeles schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:58:

Ik vind dit zelf niet zo erg, of zou ik hier nog korting voor moeten krijgen? De laptop is natuurlijk momenteel sowieso al een koopje. Enige wat ik nog wel afvraag is of de battery hieronder heeft geleden. Hiervoor wil ik graag vragen of andere met een nieuwe N551JK-CN157H het volgende wilen testen:
Open Cmd prompt als administrator en typ:
powercfg -energy

En wacht 60 seconden.
Dit zal dan een energy-report.html maken in de map waar cmd is, standaard dus C:\Windows\System32. Verplaats dit bestand naar een locatie waar je hem kunt openen (bijvoorbeeld je bureaublad) en open het bestand. In het HTML bestand vind je Design Capacity en Last Full charge waarden. Ik zou graag weten wat voor waardes jullie hier hebben om te vergelijken met mijn laptop.
Ontwerpcapaciteit 56160
Laatst volledig opgeladen 55144

Ik zou niet rekenen op extra korting, heb dit wel vaker gevraagd in winkels zoals MediaMarkt ook met Tv's bijvoorbeeld die uiteraard waarschijnlijk heel wat uren aan hadden gestaan, hier konden ze echter geen extra korting meer op geven.

[ Voor 66% gewijzigd door Jeru op 30-01-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Je doos was niet gesealed? Bij mij zat er een stukje tape wat je eerst moest doorsnijden.

Aah hij was al voorgeinstalleerd. Je moest dan niet 30 euro betalen voor het "startklaar" maken?

[ Voor 35% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 30-01-2015 12:32 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
Jeru schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:01:
[...]

Ontwerpcapaciteit 56160
Laatst volledig opgeladen 55144

Ik zou niet rekenen op extra korting, heb dit wel vaker gevraagd in winkels zoals MediaMarkt ook met Tv's bijvoorbeeld die uiteraard waarschijnlijk heel wat uren aan hadden gestaan, hier konden ze echter geen extra korting meer op geven.
Thanks, ik zit er wel iets onder met mijn laatste volledige charge: 53460. Is (gelukkig) een vrij klein verschil. Gezien ik er ondertussen ook al een SSD heb ingezet ga ik er denk ik ook niet meer mee terug. Zou natuurlijk wel kunnen als ik gewoon de originele HDD er weer inzet, gezien deze niet geformatteerd is en er verder volgens mij nergens tape of iets dergelijks is gebroken.
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:32:
Je doos was niet gesealed? Bij mij zat er een stukje tape wat je eerst moest doorsnijden.

Aah hij was al voorgeinstalleerd. Je moest dan niet 30 euro betalen voor het "startklaar" maken?
Tape was gebroken, verkoper ging hem toen controleren in het magazijn, alles was in orde en hij heeft hem toen opnieuw gesealed en aan me verkocht. De kans dat hij al gebruikt was met gebroken tape was natuurlijk groter, maar gezien hij hem had gecheckt en er verder geen andere meer waren had ik maar aangenomen dat het wel goed zou zijn.

Ruilen kan volgens mij ook niet, als ik op de website van MM kijk zie ik dat laptops niet worden omgeruild. Ik heb er ondertussen ook al een SSD ingezet dus het zou sowieso al een beetje laat zijn. Er zaten toen ik hem kreeg dacht ik verder geen krassen ofzo op. Als ik nu kijk zie ik wel dat er een krasje op op de metalen buitenkant zit, maar deze was mij eerder nog niet opgevallen. Zou dus ook mijn eigen fout kunnen zijn.

Tot slot nog 1 kort vraagje, wat kregen jullie allemaal bij de Laptop? Er waren bij mij wat lege vakjes dus ik vraag me af of ik verder nog iets mis. Op YouTube zag ik bijvoorbeeld een keer een muis voorbijkomen, deze heb ik zelf niet gekregen. Dit wel:
Safety Warnings, laptop oplader, subwoofer, Asus dradenstrap

[ Voor 34% gewijzigd door Poeles op 30-01-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Dan was hij volgens mij wel compleet, meer bij mij geen lege vakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchCat
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 16:27
Jeru schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:00:
Dan was hij volgens mij wel compleet, meer bij mij geen lege vakjes.
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
Zat bij jullie de accu los verpakt of ook al in de laptop? Mis verder ook niks belangrijks was alleen benieuwd waarom ik lege vakjes tegen kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Accu was los verpakt. Ik kan alleen de setting nergens terugvinden voor de delay in het activeren van de touchpad, iemand een idee? Kwam die setting alleen tegen bij eerste installatie nu zie ik het nergens meer terug.

[ Voor 82% gewijzigd door Jeru op 30-01-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
Je bedoelt de delay voordat je kan klikken? Voor mijn engelse windows:
windows toets -> zoek op mouse -> Mouse and touchpad settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Poeles schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:38:
Je bedoelt de delay voordat je kan klikken? Voor mijn engelse windows:
windows toets -> zoek op mouse -> Mouse and touchpad settings
Ja die zocht ik, ik had classic shell geinstalleerd, daarlangs vind je hem dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 21:59
De N751JK-T7121H heeft die als ssd een normale ssd of een pci e ssd? Merk je snelheid verschil tussen deze 2 type ssd's wil zeker voor de N751 gaan maar twijfel of de goedkoper met hd en ssd er bij plaatsen of duurdere model met een ssd prijs verschil is 300 euro maar een losse pci ssd kost ook al 270 euro voor die 30 euro schroef ik hem dan liever niet zelf open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de ASUS laptop ontvangen. Mooi apparaat, echter zijn we al zo'n 3 kwartier bezig met enkel de installatie van Windows 8. De ronde cursor blijft maar ronddraaien. Iemand anders met zo'n zelfde ervaring? Vind 3 kwartier, inmiddels bijna een uur erg lang voor een installatie van W8.. Ziet niets gebeuren, enkel het rondje dat maar rond blijft draaien, voor zeker al 45 minuten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchCat
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:36:
Net de ASUS laptop ontvangen. Mooi apparaat, echter zijn we al zo'n 3 kwartier bezig met enkel de installatie van Windows 8. De ronde cursor blijft maar ronddraaien. Iemand anders met zo'n zelfde ervaring? Vind 3 kwartier, inmiddels bijna een uur erg lang voor een installatie van W8.. Ziet niets gebeuren, enkel het rondje dat maar rond blijft draaien, voor zeker al 45 minuten..
Nee dit was bij mij niet het geval, alleen de windows updates downloaden en installeren duurde vreselijk lang.
Verder draait tie als een zonnetje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:19
Ik krijg de ASUS N551JK-CN157H straks ook binnen, is het een gewone 8.1 of 8.1 pro?

Kan ik alvast even op zoek naar een schone windows ISO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchCat
Idanue schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:50:
Ik krijg de ASUS N551JK-CN157H straks ook binnen, is het een gewone 8.1 of 8.1 pro?

Kan ik alvast even op zoek naar een schone windows ISO. :)
Bij pc info staat Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Ok, dank je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hierbij het stappenplan voor een Microsoft Windows 8.1 clean install:
  • Dowload een Microsoft Windows 8.1 (bijvoorbeeld: nl_windows_8_1_x64_dvd_2707297.iso) (http://howto.cnet.com/830...icrosoft-windows-8.1-iso/);
  • Controleer de hash, of deze overeenkomt met de hash die Microsoft aangeeft voor de ISO;
  • Maak een bootable USB Stick, of brand de ISO op DVDR;
  • Boot de PC vanaf die USB Stick of DVDR;
  • Kies voor Microsoft Windows helemaal opnieuw installeren en niet voor upgraden;
  • Vul bij de productcode, de algemene Microsoft Windows 8.1 Core of Professional productcode in (http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx);
  • Vervolg de installatie naar eigen wensen;
  • Na de eerste keer opstarten: druk op het toetsenbord Windows + r (of vergrootglas en cmd intypen)
  • slui.exe 3 intypen;
  • Je eigen Microsoft Windows 8.x Core of Professional productcode invoeren;
  • Herstart en Microsoft Windows 8.1 is schoon geinstalleerd met je eigen licentie.
Het kan zijn dat Microsoft Windows zelf al de productcode uit de BIOS haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 30-01-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Jumpman schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:02:
Hierbij het stappenplan voor een Microsoft Windows 8.1 clean install:
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozosozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08-2020
Sinds gisteren in het bezit van de n551JK-130H. Geweldige laptop voor deze prijs maar toch wat probleempjes helaas...

Zoals al door meer mensen gemeld heeft ook de mijne last van een rammelig touchpad maar kan hier wel mee leven aangezien ik meestal toch een externe muis gebruik.

Tweede probleempje is wat lastiger en daar wil ik dus graag jullie advies over:

In idle heeft de machine last van "coil whine" in het midden van de behuizing. Het is alleen te horen in een relatief stille ruimte maar erg irritant. Na wat onderzoek blijkt het de combinatie van cpu p-state en scherm te zijn. Als de cpu zich naar z'n laagste stand terugklokt begint de coil whine. Gaat het display in suspend houdt 't op en ook als er een kleine belasting op de cpu is van bijv. 2% (met display aan).

Hebben meer mensen hier last van en is het verstandig om de machine om te ruilen? Ben verder super tevreden maar de work-around die ik bedacht had; bijv. unigine Heaven startscherm starten op de achtergrond die de cpu met 2% procent bezet houdt is misschien toch niet zoals het hoort :+

Wat denken jullie ervan? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Vanmiddag heb ik ik mijn oude SSD uitgebouwd en in de Asus N551JK geplaatst.
Met de intentie om opnieuw windows 8.1 te installeren.
Even voor de grap fastboot uit en CMS? aangezet, en verhip, de oude windows installatie van de compal IFL90 (965 chipset) start gewoon op. Dus alle oude drivers verwijderd en de nieuwe erop gezet, werk ik nu even met windows 7. In de toekomst (windows 10) zal ik wel overgaan, maar dit is even makkelijk zo.

Ik werk nu een dag met de N551JK, maar ik krijg hoofdpijn
De boel staat op 100% (windows 7)

Ik heb het nu op 110% gezet even zien of het daar aan ligt.
Referentie is mijn 15.4~ 1680*1050 resolutie.

Ook heb ik links onderin de hoek een kleine wiebel.Ik zal eens kijken of ik het rubberen voetje iets kan ophogen (viltje eronder plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:29:
[...]

Die blurry text had ik ook, vooral met pop-up vensters. Je moet de scaling vastzetten bij beelschermeigenschappen en dan op 100% ipv 125% zetten.
Mhm als ik dat instel is het allemaal veelste klein. Ik laat 'm wel op 125% staan, het went al een beetje :+ .

Windows classic shell ga ik denk ik ook maar proberen. Als ik een programma wil openen moet ik in dat Metro design kijken waar het programma staat. En niet alleen de programmas staan daar tussen maar ook links naar de websites van de programmas en andere crap :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 22:07
Hier ook een ietwat rammelig touchpad, wat te wijten moet zijn aan het feit dat het een ClickPad betreft die eigenlijk alleen bovenaan vastzit en onderaan denk ik als het ware zweeft boven de knopjes. Maar goed, ik kan ermee leven.

Morgen ga ik ook een clean install doen op een Samsung 850 EVO 250 GB. Toevallig zag ik nog handige software van Asus om op een extern medium de recovery partitie te kopïeren: Asus Backtracker. En alle drivers en apps inclusief installatie programma staan gewoon op de C-schijf onder eSupport. Moet zeggen dat ik dit allemaal erg netjes vind van Asus!

Edit: Damn, ik zie nu dat je een leeg opslagmedium van minimaal 12 GB moet hebben voor een backup van de recovery... Het is niet alsof ik dat hier heb rondslingeren...

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchman7 op 31-01-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyds
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-09 19:44
Poeles schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:58:
Om de blurry tekst weg te halen kun je ook de volgende optie aanvinken ipv de scaling te veranderen van 125% naar 100%: "Let me choose one scaling resoluation for all my displays" aanvinken. Deze optie vind je onder (Engels):
Bureaublad -> rechtermuisklik -> Screen Resolution -> Make text and and other items larger or smaller -> Let me choose one scaling level for all my displays.
Je kan dit ook per programma instellen voor deze die problemen hebben bij upscalen:
- In verkenner rechts klikken op de app en naar eigenschappen gaan
- Naar tab 'comptabiliteit'
- Aanvinken : 'Beelscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI instellingen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet zeggen dat ik de computer erg fijn vind. De knoppen om het licht van de toetsenbord te activeren wist ik niet, Fn + f... bijv. dat was dus even zoeken.
Brakke wifikaart trouwens.. Heb een Netgear router en haal op de 5gHz verbinding nog niet eens 25 van de 100mb die ik in m'n pakket heb.. zelfs LAN behaald hij de helft, terwijl mijn Imac boven op de 5gHz verbinding gemakkelijk 60mb binnensleept. 2,4gHz hoef ik niet eens te proberen, daar komt niet meer dan 15mb door.
Al merk ik dat tijdens het surfen niet echt, downloaden nog niet geprobeerd, maar het zijn dan ook maar cijfertjes, wel opmerkelijk.
Subwoofer is een leuk extraatje, die toch in de kast zal verdwijnen. Vind de omlijsting van het beeldscherm wel aan de grote kant, had wat dunner gemogen. Scaling van de letters is vrij irritant, ook maar even naar kijken en misschien dat er nog wel Windows 7 op komt want Windows 8 vind ik nu erg vervelend in gebruik, het eeuwig moeten switchen tussen de tegels en de normale desktop.
Verder maakt het apparaat weinig lawaai en draaien 4k filmpjes vlekkeloos. Spel spelen heb ik nog niet geprobeerd. Al met al een goede koop voor 661 euro.

Overigens.. is er bij het 17 inch model ruimte voor een 2e SSD/HDD naast de gewone HDD? Wist dit niet en wellicht had dit mee kunnen spelen in het aanschaffen van de grootte van het apparaat. Al worden SSD's wel steeds meer betaalbaarder dus wellicht upgrade ik mijn HDD in de nabije toekomst.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:36:
Het opstarten van Windows ging hier wel vlot, maar het downloaden van de updates bleef ook eindeloos hangen. Lag aan de McAfee rommel, na uitschakelen en verwijderen hiervan liep het als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 01:35:

Overigens.. is er bij het 17 inch model ruimte voor een 2e SSD/HDD naast de gewone HDD? Wist dit niet en wellicht had dit mee kunnen spelen in het aanschaffen van de grootte van het apparaat. Al worden SSD's wel steeds meer betaalbaarder dus wellicht upgrade ik mijn HDD in de nabije toekomst.
Bij de N751JK is er inderdaad wel plaats voor een 2e HDD en/of SSD, was voor mij een extra reden om voor de 17 inch te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclom schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 01:51:
[...]

Bij de N751JK is er inderdaad wel plaats voor een 2e HDD en/of SSD, was voor mij een extra reden om voor de 17 inch te gaan.
Ah ik zie het inderdaad op Google. Jammer dat ik dat niet wist, al is het prijsverschil natuurlijk wel groot, dacht dat dit model voor +- 850 euro ging bij MM met 21% korting? Heb nog een SSD liggen dus de optie om de brander eruit te halen kan natuurlijk altijd. Kwam van 17 inch en heb me door de aanbieding eigenlijk laten overrompelen, hoewel dit wel het juiste moment was want mijn 6 jaar oude laptop moest gewoon vervangen worden en de prijs was uitstekend. Maar goed, 15,6 inch went ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 02:04:
[...]

Ah ik zie het inderdaad op Google. Jammer dat ik dat niet wist, al is het prijsverschil natuurlijk wel groot, dacht dat dit model voor +- 850 euro ging bij MM met 21% korting? Heb nog een SSD liggen dus de optie om de brander eruit te halen kan natuurlijk altijd. Kwam van 17 inch en heb me door de aanbieding eigenlijk laten overrompelen, hoewel dit wel het juiste moment was want mijn 6 jaar oude laptop moest gewoon vervangen worden en de prijs was uitstekend. Maar goed, 15,6 inch went ook wel weer.
De N751JK-T7124H kwam op 826 EU bij de MM, woensdagavond meteen opgehaald en was ook online al snel uitverkocht. Allebei een mooie prijs, maar voor het vervangen van die brakke Wifi-kaart moet ik een stuk dieper graven...

[ Voor 6% gewijzigd door Cyclom op 31-01-2015 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
dimdam schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:06:
[...]

in 2 heb ik de SSD geplaats + nieuwe installatie , in deze wil ik een M2 kaart zetten , ook WI-Fi module vervangen , dan moet de hele laptop los :| heb er nu ervaring in :)
Heb al een SSD M2 besteld voor deze laptop ,
Ik wil ook een 250/256MB SSD erbij plaatsen, maar nog geen keuze kunnen maken.
Weet dat ik het hier eigenlijk niet mag vragen, maar kan het nergens anders vinden.
Heb jij advies; welke SSD, sata, M2 en waarom (N751JK-T7124H)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Weet iemand of je in de ASUS N551JK-CN157H tegelijk de M.2, de gewone SATA3 en de DVD-R SATA (vervangen voor een HDD d.m.v. Een caddy) kan gebruiken? Dus dat het moederbord 3 SSD's/HDD's tegelijk aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
Zijn er meer mensen die bij een donkere beeldinvulling duidelijke lichtlekken zien langs de rand van het scherm bij de N551JK?

[ Voor 5% gewijzigd door Hummed op 31-01-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb sinds kort ook een N551JK. Prima laptop, op de wifi (intel 7260) na.

Na wat gespeur op internet blijkt het een veelvoorkomend probleem te zijn, maar is er geen concrete oplossing voor.

Ik heb van alles geprobeerd. 5 soorten drivers en opnieuw Windows geïnstalleerd.

Nu heb ik de volgende workaround geprobeerd:
http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/CS-034875.htm

Dit lijkt voor mijzelf en misschien voor anderen op dit moment de enige echte fix die werkt.

EDIT;
De workaround heeft echter alleen effect op de download snelheid. Ik kan nog steeds niet normaal een spel spelen (constant connection dropout en ping van 1000ms).

Vind deze situatie heel vreemd.... mijn oude laptop met een 6300 serie kaart had dit soort problemen nooit.

[ Voor 22% gewijzigd door Billiebier op 31-01-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het kan toch niet waar zijn dat die kaart zo slecht is? Ik heb ervaring met de N6230 en N6300, altijd top Internet verbinding. Is het issue met de N7260 alleen i.c.m. De ASUS Laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Billiebier schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:38:

Na wat gespeur op internet blijkt het een veelvoorkomend probleem te zijn, maar is er geen concrete oplossing voor.

Ik heb van alles geprobeerd. 5 soorten drivers en opnieuw Windows geïnstalleerd.

Dit lijkt voor mijzelf en misschien voor anderen op dit moment de enige echte fix die werkt.

EDIT;
De workaround heeft echter alleen effect op de download snelheid. Ik kan nog steeds niet normaal een spel spelen (constant connection dropout en ping van 1000ms).

Vind deze situatie heel vreemd.... mijn oude laptop met een 6300 serie kaart had dit soort problemen nooit.
Ik heb die instelling helemaal niet, als ik dat screenshot op die pagina van Intel vergelijk met de properties die ik bij de netwerkkaart heb, is die U-APSD setting juist de enige die ontbreekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024

De lag komt door de brakke drivers. Als je Asus Smart Gesture verwijdert, reageert het touchpad een stuk sneller, maar dan mis je wel de two finger scroll. Ik heb het er in ieder geval voor over.
Billiebier schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:38:

De wifi icm een Asus RT-AC66U router bereikt bij mij 200MBps - 300MBps op de 5Ghz band afhankelijk van de locatie. Ik heb 8ms latency. Drivers heb ik van de Asus website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Ik heb ook veel problemen met de Wifi, ook hier de Intel 7260
Ik heb vandaag de 7260 AC versie geplaatst, en het is nog steeds slecht.
Ik zit op de 5ghz band

Hij zit tussen de 70-110 mbit. Met speedtest haal ik net mijn downloadsnelheid (glas 50/50)
Upload haal ik maar 25 mbit.

Zelfde resultaat.

Oude laptop met Intel 4965AGN Zit ik altijd op 300mbit verbonden op 5ghz band.
Down en upload snelheden van mijn provider zijn prima met 4ms
Jammer dat de 4965 niet in de asus past wat is de 7260 een waardeloze wifi kaart, 26 euro weggegooid in de hoop dat de 7260 ac beter zou zijn.

*edit*

De 7260 in mijn oude laptop geplaast (zelfde driver) en wat zie ik? met 300mbit verbonden en up/en download speeds zijn prima.

Dus zou de antenne in de Asus zo slecht zijn? met al dat aluminium er omheen?

[ Voor 15% gewijzigd door Super Cow op 31-01-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Hummed schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:02:
Zijn er meer mensen die bij een donkere beeldinvulling duidelijke lichtlekken zien langs de rand van het scherm bij de N551JK?
Bij mij ook te zien, vooral linksonder.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclom schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 02:51:
[...]

De N751JK-T7124H kwam op 826 EU bij de MM, woensdagavond meteen opgehaald en was ook online al snel uitverkocht. Allebei een mooie prijs, maar voor het vervangen van die brakke Wifi-kaart moet ik een stuk dieper graven...
Mooi apparaat inderdaad.. Zit hier ook een 2e SSD in? Specificaties van MM. geven aan dat hier zowel een HDD als een SSD in moest zitten, lijkt mij sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
Super Cow schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:23:
Ik zit op de 5ghz band

Hij zit tussen de 70-110 mbit. Met speedtest haal ik net mijn downloadsnelheid (glas 50/50)

Zelfde resultaat.

Jammer dat de 4965 niet in de asus past wat is de 7260 een waardeloze wifi kaart, 26 euro weggegooid in de hoop dat de 7260 ac beter zou zijn.

*edit*

De 7260 in mijn oude laptop geplaast (zelfde driver) en wat zie ik? met 300mbit verbonden en up/en download speeds zijn prima.

Ik heb hier net een 5ghz netwerk ingesteld, had toch nog een router liggen, daarmee kom ik op rond de 120mbit. Dan zit ik er ongeveer 2 a 3 meter vanaf. Hoger krijg ik het niet. Het is in ieder geval duidelijk dat het structureel een probleem is bij deze laptop. Ping zit rond de 15ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:46:
[...]

Mooi apparaat inderdaad.. Zit hier ook een 2e SSD in? Specificaties van MM. geven aan dat hier zowel een HDD als een SSD in moest zitten, lijkt mij sterk..
Dat is de 29H, kost 1299 EU zonder de actie. Een hele dure SSD dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Laatst online: 07-11-2024
jasjenl schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:49:
[...]

Ik heb die instelling helemaal niet, als ik dat screenshot op die pagina van Intel vergelijk met de properties die ik bij de netwerkkaart heb, is die U-APSD setting juist de enige die ontbreekt...
Deze instelling is alleen te zien bij de nieuwste drivers van de asus site. Wat betreft de netwerkkaart, het is niet alleen een probleem icm de Asus laptops, dit probleem speelt al een langere tijd bij andere laptops.

Erg vervelend natuurlijk. De snelheid zelf vind ik niet zo erg, maar vooral de problemen die opdoen in games maakt deze kaart onbruikbaar. Als ik bijvoorbeeld eenmaal een csgo potje geladen heb, schiet ik richting de 1000 ms en disconnect ik na 10 seconden...

EDIT: Ik ben nu aan het testen of het met bluetooth uit beter werkt. Ik raad jullie aan om dit ook te proberen. Je kunt dit in Windows 8 doen via het startscherm > pc-instellingen > pc en apparaten > bluetooth

[ Voor 11% gewijzigd door Billiebier op 31-01-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Cyclom schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 03:30:
[...]

Ik wil ook een 250/256MB SSD erbij plaatsen, maar nog geen keuze kunnen maken.
Weet dat ik het hier eigenlijk niet mag vragen, maar kan het nergens anders vinden.
Heb jij advies; welke SSD, sata, M2 en waarom (N751JK-T7124H)?
Heb de N751JK -T7124H alleen genomen om de btw aktie scheelt 173 euro en modellen zit weinig verschil in 17,3 , heb in 2 van de laptops een pricewatch: Crucial MX100 512GB gezet . Opstarten ong. 5 sec . Deze die ik bij media markt gekocht heb en voor mijn zelf is zet ik een Samsung XP 941 in die is nog sneller maar wel duurder :O je kun 2 × 2,5 schijf kwijt en 1 × een m2 ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Jumpman schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 08:33:
Weet iemand of je in de ASUS N551JK-CN157H tegelijk de M.2, de gewone SATA3 en de DVD-R SATA (vervangen voor een HDD d.m.v. Een caddy) kan gebruiken? Dus dat het moederbord 3 SSD's/HDD's tegelijk aansturen?
In dat model kan enkel een ssd in plaats van gewone harde schijf of in een caddy ipv dvd drive dus 2 schijven totaal en geen m2 slot :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Mijn nieuwe N551JK-CN157H heeft een euvel met de ethernet adapter. Als ik 'm rechtstreeks in het modem inprik werkt alles prima. Maar op de bovenverdieping slikt-ie de wandcontactdoos niet, hij maakt geen stabiele verbinding. Netjes via patchkast in de meterkast ingebouwd, maar hij wil er niet aan. Elk ander apparaat trekt gewoon 1Gbit. Iemand vergelijkbare problemen gezien?

edit: zelfs met een router ertussen (dus Asus --> router --> wcd --> modem) flikkert-ie de hele tijd aan/uit.

[ Voor 13% gewijzigd door m00 op 31-01-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hummed schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:02:
Dat was bij mij ook het geval, op 2 plekken. Rechts was het een kwestie van de zwarte rand aandrukken, zit blijkbaar een plaklaag achter welke los was geraakt. Linker kant was hetzelfde geval, echter wil de lijm daar niet meer genoeg plakken. Ergens de komende dagen maar eens effe terug naar de Media Markt, lijkt me toch niet helemaal de bedoeling......
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Camera%20Uploads/2015-01-30%2007.09.16%20%28Medium%29%20%28Small%29.jpg?_subject_uid=36727233&w=AABgk8oXbhEQp4B3OOgZE4gxkJW8qBOcHKMI7rEk5utCJg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakke wifikaart vind ik een zeer kwalijk probleem. Zou Asus niet met dergelijke oplossingen komen? De serie is nog niet heel oud toch? En daarnaast staat mij wat bij dat het uitschakelen van het Bluetooth ook invloed heeft op de verbinding, het proberen altijd waard, ik probeer het dalijk ook.

Hoe werkt dat upscalen precies? Dergelijke icoontjes als Spotify zijn veruit onscherp, aanpassen van de resolutie werkt niet. Geen idee waar ik moet zoeken, ook niet na het lezen van de vorige forumposts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:21:
[...]

Dat was bij mij ook het geval, op 2 plekken. Rechts was het een kwestie van de zwarte rand aandrukken, zit blijkbaar een plaklaag achter welke los was geraakt. Linker kant was hetzelfde geval, echter wil de lijm daar niet meer genoeg plakken. Ergens de komende dagen maar eens effe terug naar de Media Markt, lijkt me toch niet helemaal de bedoeling......
[afbeelding]
Ben al teruggeweest en een ander toestel gekregen, precies hetzelfde probleem.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:08:
Brakke wifikaart vind ik een zeer kwalijk probleem. Zou Asus niet met dergelijke oplossingen komen? De serie is nog niet heel oud toch? En daarnaast staat mij wat bij dat het uitschakelen van het Bluetooth ook invloed heeft op de verbinding, het proberen altijd waard, ik probeer het dalijk ook.

Hoe werkt dat upscalen precies? Dergelijke icoontjes als Spotify zijn veruit onscherp, aanpassen van de resolutie werkt niet. Geen idee waar ik moet zoeken, ook niet na het lezen van de vorige forumposts.
Rechtermuisknop op bureaublad > schermresolutie > Tekst en andere items groter of kleiner maken > aanvinken: Ik wil één schalingsniveau voor al mijn beeldschermen kiezen > Kleiner - 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Ik heb van een oude laptop de antennes gesloopt, en die op de asus aangesloten als een externe antenne zeg maar.

Ontvangst is prima nu ik zit op 243mbit verbonden op de 5ghz, (dat was 60-110mbit). Ik haal nu ook weer max download en upload snelheid van mijn provider.

Dus het ligt zeker weten aan de antenne van de asus.
Super Cow schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:23:
Ik zit op de 5ghz band

Zelfde resultaat.

*edit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
dimdam schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:02:
[...]

Heb de N751JK -T7124H alleen genomen om de btw aktie scheelt 173 euro en modellen zit weinig verschil in 17,3 , heb in 2 van de laptops een pricewatch: Crucial MX100 512GB gezet . Opstarten ong. 5 sec . Deze die ik bij media markt gekocht heb en voor mijn zelf is zet ik een Samsung XP 941 in die is nog sneller maar wel duurder :O je kun 2 × 2,5 schijf kwijt en 1 × een m2 ssd
Dank, ik wacht even af hoe de M.2 je bevalt ;)

Er zit trouwens een MediaTek MT7630E 802.11bgn Wifi-kaart in......
Max link speed 72Mbps volgens de specs; ik kom tot 32 op 2 meter afstand en 2!! op 8meter (met kabel max 90).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Super Cow schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:50:
Ik heb van een oude laptop de antennes gesloopt, en die op de asus aangesloten als een externe antenne zeg maar.

Ontvangst is prima nu ik zit op 243mbit verbonden op de 5ghz, (dat was 60-110mbit). Ik haal nu ook weer max download en upload snelheid van mijn provider.

Dus het ligt zeker weten aan de antenne van de asus.

[...]
Het heeft er alle schijn van dat de RVS scherm deksel, het de Wi-Fi antennes moeilijk maken. Het lijkt dus niet aan de kaart zelf te liggen. In mijn HP EliteBook 840 G1 zit dezelfde kaart en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Hier totaal geen problemen met de wifi op de N551JK, net een uurtje WoW gespeeld en zat constant op 20-23ms.
Trouwens wel met een schone windows en de wireless drivers van de Intel Driver Update Utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
Ik had ook op mijn N551JK maximale download snelheden van ongeveer 20 Mbps, zelfs praktisch naast de router.
Zojuist driver update gedownload op https://downloadcenter.in...l_Desc.aspx?DwnldID=24656 en nu haal ik zelfs op grotere afstand van de router mijn volledige internetsnelheid van 80 Mbps (Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Is er al iemand er al achter gekomen hoe je dynamisch contrast uitschakelt op de N551JK? Het is vooral merkbaar tijdens het browsen als je van donkere webpagina's naar lichte schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:24
dimdam schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:02:
[...]

Hier ook een T7124H. Is er moeilijk om een SSD te plaatsen naast de gewone HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Laatst online: 07:40
Ik heb een N551JK-cn157h gekocht bij de mediamarkt, en een bijbehorende hdd caddy besteld (http://hddcaddy.com/nl/as...us-n551jk-hdd-caddy.html/).
Pasvorm lijkt goed, maar ik krijg hem er niet in. Wil het logischerwijs ook niet gaan forceren. Het lijkt er ook op dat de caddy een fractie dikker is dan de dvd drive. Heeft iemand al ervaring met deze caddy? Zou deze gewoon goed moeten passen?

Anders maandag maar even contact opnemen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
Ik heb ook een caddy gekocht, maar dan bij MyCom. Deze is ook iets te dik en kreeg hem er lastig in. Het eerste stuk gaat erg lastig, maar als je voorzichtig heen en weer wiebelt en druk uitoefent gaat hij er wel in.
Op het laatst schuift hij relatief gemakkelijk door. Wel is er een stukje van het label op de caddy afgeschaafd, maar goed, die caddy zie ik toch nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat voor soort SSD moet er dan precies in die laptop?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Pauwl schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:38:
Ik heb een N551JK-cn157h gekocht bij de mediamarkt, en een bijbehorende hdd caddy besteld (http://hddcaddy.com/nl/as...us-n551jk-hdd-caddy.html/).
Pasvorm lijkt goed, maar ik krijg hem er niet in. Wil het logischerwijs ook niet gaan forceren. Het lijkt er ook op dat de caddy een fractie dikker is dan de dvd drive. Heeft iemand al ervaring met deze caddy? Zou deze gewoon goed moeten passen?

hier hetzelfde fractie dikker idd en moest forceren om de caddy er goed in te krijgen en om te kunnen vast schroeven. Geen idee hoe ik het ooit nog er uit krijg, maar ach jah het zit :P
Jorgen schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:50:
Wat voor soort SSD moet er dan precies in die laptop?
2,5" SSD is prima. Ik heb zelf voor de Crucial MX100 256gb gekozen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door PredNL op 01-02-2015 16:39 ]

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

..

[ Voor 98% gewijzigd door PredNL op 01-02-2015 16:40 ]

Asus N551JK-CN157H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchman7 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:52:
Ik had ook op mijn N551JK maximale download snelheden van ongeveer 20 Mbps, zelfs praktisch naast de router.
Zojuist driver update gedownload op https://downloadcenter.in...l_Desc.aspx?DwnldID=24656 en nu haal ik zelfs op grotere afstand van de router mijn volledige internetsnelheid van 80 Mbps (Ziggo).
Bij mij het zelfde resultaat, verdubbeling van de internetsnelheid na het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Cyclom schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:28:
[...]

Dank, ik wacht even af hoe de M.2 je bevalt ;)

Er zit trouwens een MediaTek MT7630E 802.11bgn Wifi-kaart in......
Max link speed 72Mbps volgens de specs; ik kom tot 32 op 2 meter afstand en 2!! op 8meter (met kabel max 90).
Zo alles zit erin intel wifi kaart ac 7260 , M2 ssd , alles werkt goed .M2 scheelt ong. 2 sec opstart tijd v.s gewone ssd , maar het voordeel, nu kan ik nog een harde schijf kwijt kan , die 1 TB helemaal gewist met diskpart commando clean .
Wel een aanrader is alle hard schijven verwijderen uit de laptop , alleen de ssd waar installatie opkomt erin zetten dat werkt het fijnst dan hoef je niets in de bios te doen , wel laatste bios ff erop zetten , als je op ssd windows hebt gezet , dan andere schijf weer monteren :) dus M2 is wel sneller maar ook duurder , is wel op oplossing als je nog een extra harde schijf wilt monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Ik heb een samsung 250 EVO 250GB besteld, de 750GB gaat in een caddy.
Ik had mijn crucial mx100 128gb er al in te zitten, maar die zet ik weer terug in mijn compal.

Dan ga ik weer een verse windows 8.1 installatie, met de image die je van microsoft kan downloaden.

Ik heb nog een vraag, ik had nog een oude voeding te liggen van een Pentium 4 laptop van toen. Die is ook 120 watt, en de stekker past ook prima, er is echter een klein verschil, de adapter is 20 volt in plaats van 19 volt. Ik heb de adapter al geprobeerd, en werkt prima, alleen kan het de laptop op lange duur beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:24:
[...]

Bij mij het zelfde resultaat, verdubbeling van de internetsnelheid na het installeren.
Yep, ook ik kan bevestigen dat die nieuwe intel drivers de wifi snelheid flink opkrikken: ik haal nu gewoon zo'n beetje volledige snelheid van mijn 120 mb UPC abbo via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Edit: laat maar, m2 sdd past helaas niet in de asus n551 jk.

[ Voor 91% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 01-02-2015 22:14 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
jasjenl schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:25:
[...]

Yep, ook ik kan bevestigen dat die nieuwe intel drivers de wifi snelheid flink opkrikken: ik haal nu gewoon zo'n beetje volledige snelheid van mijn 120 mb UPC abbo via wifi.
Hoe hebben jullie die drivers erop gekregen? Bij mij blijft hij namelijk volgens device manager op de oude drivers staan 17.13.11.5

Edit: Nevermind, ik zie nu dat dit de laatste versie is.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeru op 01-02-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
dimdam schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:58:
[...]

Zo alles zit erin intel wifi kaart ac 7260 , M2 ssd , alles werkt goed .M2 scheelt ong. 2 sec opstart tijd v.s gewone ssd , maar het voordeel, nu kan ik nog een harde schijf kwijt kan , die 1 TB helemaal gewist met diskpart commando clean .
Wel een aanrader is alle hard schijven verwijderen uit de laptop , alleen de ssd waar installatie opkomt erin zetten dat werkt het fijnst dan hoef je niets in de bios te doen , wel laatste bios ff erop zetten , als je op ssd windows hebt gezet , dan andere schijf weer monteren :) dus M2 is wel sneller maar ook duurder , is wel op oplossing als je nog een extra harde schijf wilt monteren :)
Heb je snel gedaan! Duidelijk verhaal, weet nu hoe ik het moet aanpakken.
Ik begin met een pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB , 1TB HDD voor data is voor mij nu genoeg, en kan ik later nog een stapje maken met de M2.

Ben wel benieuwd of je nu goed bereik hebt met de AC 7260.
Zat er origineel bij jou ook een MediaTek MT7630E in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
Ik heb hier een probleem met het afspelen van filmpjes. Op dumpert blijft elk filmpje om de seconde haperen. Moet ik de drivers opnieuw installeren of weet iemand waar dit aan kan liggen? Op mijn oude laptop heb ik geen problemen met de site dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Cyclom schreef op maandag 02 februari 2015 @ 03:07:
[...]

Heb je snel gedaan! Duidelijk verhaal, weet nu hoe ik het moet aanpakken.
Ik begin met een pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB , 1TB HDD voor data is voor mij nu genoeg, en kan ik later nog een stapje maken met de M2.

Ben wel benieuwd of je nu goed bereik hebt met de AC 7260.
Zat er origineel bij jou ook een MediaTek MT7630E in?
Ja die mt7630E had ik ook , intel heeft een 5 ghz band vandaar dan haal ik 50/50 en dat is ook binnen komende snelheid glasvezel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 08:00
Ondanks dat de N551 mooie specificaties heeft ben ik inmiddels zwaar ontevreden over deze laptop.

Na aankoop van deze laptop kwam ik er thuis achter dat de rand om het scherm onderin wijkt op 2 plaatsen. Ik hiermee terug naar de winkel, keurig een nieuwe gekregen. In deze doos ontbrak echter de oplader en het touchpad zat los. Ik wederom naar de winkel. Keurig opgelost en ik kreeg direct een compleet nieuwe doos met laptop mee.

Deze laptop had precies hetzelfde probleem met de rand om het scherm. Ik voor de 3e keer die middag terug naar de winkel......Wederom een nieuwe doos mee, dit maal de laatste uit de voorraad.

Je zult het bijna niet geloven.....Weer niet goed!!! Dit maal een gelige licht vlek van onderuit het scherm wanneer deze volledig zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Pauwl schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:38:

Uit de TS:

[quote]
Ik wil een tweede harde schijf of SSD plaatsen, kan dit?
[A]Dit is mogelijk voor het 15,6" model, echter heb je wel een HDD-caddy nodig en raak je je Optical Drive kwijt. Een voorbeeld van zo'n caddy is te vinden op eBay via deze link. Je kan natuurlijk ook zelf een andere bestellen, maar let op dat de hoogte van je caddy altijd 12,7mm is.
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je HDD in een externe USB 3.0 hardeschijf-behuizing te stoppen en je SSD in de laptop te bouwen.
Voor 17,3" modellen heb je geen bracket nodig om een 2e HDD te installeren, maar mocht je een 3e HDD in willen bouwen, dan heb je deze bracked wel nodig.
Let op! Voor zowel de n550 als de n750 heb je een 9,5mm caddy nodig.
Voor de N551 heb je ook een 9,5 mm caddy nodig.
Moet passen dus :?

Ik wil er ook een SSD in gaan zetten. Nog ff goed oriënteren welke het gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door OneTimer op 02-02-2015 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beffin schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:15:
Ondanks dat de N551 mooie specificaties heeft ben ik inmiddels zwaar ontevreden over deze laptop.

Na aankoop van deze laptop kwam ik er thuis achter dat de rand om het scherm onderin wijkt op 2 plaatsen. Ik hiermee terug naar de winkel, keurig een nieuwe gekregen. In deze doos ontbrak echter de oplader en het touchpad zat los. Ik wederom naar de winkel. Keurig opgelost en ik kreeg direct een compleet nieuwe doos met laptop mee.

Deze laptop had precies hetzelfde probleem met de rand om het scherm. Ik voor de 3e keer die middag terug naar de winkel......Wederom een nieuwe doos mee, dit maal de laatste uit de voorraad.

Je zult het bijna niet geloven.....Weer niet goed!!! Dit maal een gelige licht vlek van onderuit het scherm wanneer deze volledig zwart.
Beetje backlight bleeding. Heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hmmm, ik haal net mijn Asus N551JK-CN157H uit de doos en het eerste wat me opvalt is twee gele vlekken onderin het scherm.

Van de de andere bekende issues: niet stabiel staan en touchpad geen last hier. Wi-Fi nog niet getest.

Wat me verder opvalt, is dat de laptop erg stil is idle, vergeleken met mijn oude Dell XPS 17 L702x.

Hoe hebben jullie Herstelmedia gemaakt? Gewoon met het Windows programma Herstelmedia?

[ Voor 36% gewijzigd door Jumpman op 02-02-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

Jumpman schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:26:
Hmmm, ik haal net mijn Asus N551JK-CN157H uit de doos en het eerste wat me opvalt is twee gele vlekken onderin het scherm.

Hoe hebben jullie Herstelmedia gemaakt? Gewoon met het Windows programma Herstelmedia?
Als je een nieuwe Windows-installatie bedoelt, hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zojuist een foto genomen in een donkere ruimte met mijn Apple iPhone 5 S. De ASUS N551JK-CN157H staat op Vivid volgens Splendid Utility. Volgens AIDA64 is deze monitor een Samsung 156HL01-102, Monitor ID: SDC324C, Fabricagedatum: 2013. Ik heb deze zo uit de doos gehaald, geen instellingen veranderd.

ASUS_N551JK-CN157H

Is dit bij jullie ook zo? Kan er misschien iemand een foto maken van zijn/haar scherm?

Verder lijkt deze machine geen issues te hebben.

Edit: Ook heb ik constant horizontale strepen door mijn beeld (Een hele zwarte lijn).

Zoals dit verhaal: Verwijderd in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic".

[ Voor 34% gewijzigd door Jumpman op 03-02-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
Jumpman schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:00:
Zojuist een foto genomen in een donkere ruimte met mijn Apple iPhone 5 S. De ASUS N551JK-CN157H staat op Vivid volgens Splendid Utility. Volgens AIDA64 is deze monitor een Samsung 156HL01-102, Monitor ID: SDC324C, Fabricagedatum: 2013. Ik heb deze zo uit de doos gehaald, geen instellingen veranderd.

[afbeelding]

Is dit bij jullie ook zo? Kan er misschien iemand een foto maken van zijn/haar scherm?

Edit: Ook heb ik constant horizontale strepen door mijn beeld (Een hele zwarte lijn).

Zoals dit verhaal: Verwijderd in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic".
Ziet er niet goed uit. Je iPhone foto is wel moeilijk te beoordelen, maar die zwarte lijn lijkt me zeker een probleem.

De Splendid Utility staat standaard op Vivid; ziet er niet uit met foto's, kleuren zijn té verzadigd en te veel contrast. Om te beginnen zou ik deze op Normal zetten, dit kan iets schelen.

Bij mij (N751JK met LG scherm) onderin ook een beetje bleeding links en rechts te zien op een zwart scherm, schijnt normaal te zijn en verder zie ik er niets van.
Die zwarte lijn hoort natuurlijk niet..., ik zou 'm terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:00:

[afbeelding]

Vanmorgen de ASUS N551JK-CN157H 5 minuten op het BIOS startscherm laten staan, alleen maar lijnen door het scherm en flikkeringen. Ik weet nu genoeg het is een hardware issue. Gelukkig heb ik de laptop verder nog niet in gebruik genomen en niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
kolthoff84 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:20:
Vandaag mijn N571JK N751JK mogen ontvangen en er een Samsung XP941 in mogen zetten. Moet zeggen dat het installeren vrij eenvoudig ging, Windows stond er na een paar minuten weer op. Voelt zeer rap aan.

Ook maar even een kleine benchmark gedaan:

[afbeelding]
Heb de zelfde erin gezet maar die 2 sec boot haal ik niet , zal snelheid ff testen ,
Hoef niet in setting bios te wijzigen , zal komen omdat ik installatie gedaan heb met enkel SSD in de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 18:32
Ik volg dit topic nu ook een poosje, mijn vriendin heeft tijdens de mediamarkt actie ook een ASUS N551JK weten te bemachtigen. Ik zat te kijken voor een SSD.

Uit jullie reacties kan ik opmaken dat:
- Deze laptop alleen een extra HDD/SSD kan hebben middels een HDDcaddy
- Er geen mogelijkheid is voor een M.2/mSata SSD.

Wat ik me nog wel afvroeg vanwege de problemen met de caddy's die ik heb gelezen hier is of het bepaalde type caddy's zijn die niet naar behoren werken of dat het ze allemaal betreft?
Welke kan ik het beste aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 21:59
Heb de N 751 inmiddels net binnen alleen bij de vorig laptop was de rechter buitenkant van touchpad een scrol functie heeft de Asus die niet of kan ik die ergens instellen?

Ben er inmiddels achter dat het met 2 vingers moet. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door ppatrick op 03-02-2015 18:27 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.