Heb inmiddels ook mijn gisteren bij de Mediamarkt bestelde N551JK-CN157H binnen, was boven verwachting snel geleverd! Eerste bevindingen van mijn kant:
- wifi is thuis (met een Netgear router) heel traag, terwijl dit op mijn kantoor (waar we een Fritzbox hebben) wel snel was. Dat moet ik nog eens uitvogelen want normaal gesproken heb ik juist met mijn Netgear altijd wel een goede verbinding
- het trackpad voelt een beetje rammelig aan, maar ik ben sowieso geen fan van trackpads, geef mij maar een gewone muis
- ik heb ook wel een klein beetje dat de hoek linksvoor net niet helemaal op de ondergrond rust als de laptop opengeklapt is, wat ik anderen hier ook heb horen noemen. Niet heel bezwaarlijk vind ik, want als je maar een beetje met je handen op de laptop rust is het eigenlijk al een non-issue
- die 'subwoofer' die erbij geleverd wordt is een lachertje, maar dat had ik al verwacht
- snelheid van de ingebouwde hdd valt me nog mee, maar ik ga er morgen wel een SSD in zetten
- scherm ziet er op zich goed uit maar voor een IPS scherm vind ik de egaliteit toch een beetje tegenvallen. Kleuren zijn wel te fel, maar ik ga het scherm toch nog calibreren
- sommige teksten van standaard windows items zien er blurry uit, zoals bijv. van de device manager. Zal wel een instelling zijn, maar een beetje raar dat dit default zo eruit ziet
- bloatware valt mee, alleen wel Mcafee
- er zit een behoorlijke lag in de mousepad. Dat merk je vooral als je ook een gewone muis aansluit: daarmee reageert de cursor direct, de mousepad 'ijlt' enorm na
Maar al met al is de eerste indruk wel goed, ben benieuwd hoe hij straks draait als ik de SSD erin heb zitten.