Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Zojuist de hdd van mijn N551JK vervangen door een Crucial MX100 SSD, dat scheelt toch wel flink qua laadtijden en zo :) Ook handig dat je bij die Crucial gratis een licentie voor Acronis True Image HD krijgt, daarmee is het clonen van de schijf echt een fluitje van een cent en hoef je niks opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
jasjenl schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:17:
Zojuist de hdd van mijn N551JK vervangen door een Crucial MX100 SSD, dat scheelt toch wel flink qua laadtijden en zo :) Ook handig dat je bij die Crucial gratis een licentie voor Acronis True Image HD krijgt, daarmee is het clonen van de schijf echt een fluitje van een cent en hoef je niks opnieuw te installeren.
Goed om te horen. Dus het installeren van de SSD is ook niet al te moeilijk? Gewoon met een HDD Caddy neem ik aan.
Het opnieuw er op zetten van Windows lijkt me het moeilijkst, maar als het clonen ook zo gebeurd is heb ik ook snel interesse in een SSD.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

PM_Petrol schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:33:
[...]

Goed om te horen. Dus het installeren van de SSD is ook niet al te moeilijk? Gewoon met een HDD Caddy neem ik aan.
Het opnieuw er op zetten van Windows lijkt me het moeilijkst, maar als het clonen ook zo gebeurd is heb ik ook snel interesse in een SSD.
Als je er één in zet in plaats van de HDD heb je geen caddy nodig; de schijven zijn van identiek formaat. Alleen als je iets in de plaats van de DVD-drive wil zetten heb je die caddy nodig.
Google "Asus N551JK replace hard drive".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
m00 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:36:
[...]

Als je er één in zet in plaats van de HDD heb je geen caddy nodig; de schijven zijn van identiek formaat. Alleen als je iets in de plaats van de DVD-drive wil zetten heb je die caddy nodig.
Google "Asus N551JK replace hard drive".
Ja oke. HDD Caddy maar even bestellen via eBay en een SSD. Waarschijnlijk ook de MX100 256GB. Die scoort goed in de tests.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

PM_Petrol schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:33:
[...]

Windows opnieuw erop zetten is ook heel makkelijk hoor. Als je een usb stick van minstens 4 gb hebt kan je Windows erop laten zetten via de hier al eerder genoemde link: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Daarna vervang je je harddisk en stop je de usb stick erin. Laptop aan en hij installeert Windows vanaf de usb stick, is een kwestie van de instructies volgen. Als laatste kan je nog Drivers downloaden van de Asus site http://www.asus.com/nl/No...N551JK/HelpDesk_Download/ En je hebt een mooie versie installatie zonder rare Asus zooi.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
thealterego1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:49:
[...]

Windows opnieuw erop zetten is ook heel makkelijk hoor. Als je een usb stick van minstens 4 gb hebt kan je Windows erop laten zetten via de hier al eerder genoemde link: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Daarna vervang je je harddisk en stop je de usb stick erin. Laptop aan en hij installeert Windows vanaf de usb stick, is een kwestie van de instructies volgen. Als laatste kan je nog Drivers downloaden van de Asus site http://www.asus.com/nl/No...N551JK/HelpDesk_Download/ En je hebt een mooie versie installatie zonder rare Asus zooi.
Thx voor de links. Ik ga het is even doornemen en misschien een fresh install doen. Maar voorlopig geen haast, de caddy komt pas over een maandje binnen zo te zien 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb geen caddy gebruikt, ik heb de bestaande HDD vervangen. Ik heb eerst de SSD in een externe USB behuizing gedaan, toen alle partities van de interne HDD gecloned naar de SSD, vervolgens de SSD en de HDD omgewisseld en dat was het. Een fresh install van Windows is wellicht cleaner, maar op deze manier ben je wel veel sneller klaar en ik heb niet het gevoel dat de install die ik nu heb vervuild is. In ieder geval werkt nu alles meteen, hoef ik niet tig drivers en zo te installeren en dat bespaart je toch een hoop gedoe. De oude HDD heb ik nu in die externe USB behuizing gedaan dus die kan ik altijd nog als een extra extern opslagmedium gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman7
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 22:07
Asus heeft anders standaard een heel gemakkelijke tool op de C-schijf staan in de map eSupport. Programma dat daarin staat runnen en je kunt alle drivers selecteren die geinstalleerd moeten worden. Gaat volautomatisch, maar wel gepaard met veelvuldig herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolthoff84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 19:35
dimdam schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:40:
[...]

Heb de zelfde erin gezet maar die 2 sec boot haal ik niet , zal snelheid ff testen ,
Hoef niet in setting bios te wijzigen , zal komen omdat ik installatie gedaan heb met enkel SSD in de laptop :)
Die twee seconden heb ik niet met een stopwatch gemeten, maar langzaam eenentwintig en tweeëntwintig zeggen en hij is er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 09:40
kolthoff84 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:08:
[...]

Die twee seconden heb ik niet met een stopwatch gemeten, maar langzaam eenentwintig en tweeëntwintig zeggen en hij is er :)
Oké ik kom op read op 1080 op z,n hoogst en write 760 dus wel minder dan jou ssd ,
Staat 12 % op bij jou 9 % dus daar kan op wat in zitten ! Bij welke shop gekocht ? Misschien ook nog revisie verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dutchman7 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:20:
Asus heeft anders standaard een heel gemakkelijke tool op de C-schijf staan in de map eSupport. Programma dat daarin staat runnen en je kunt alle drivers selecteren die geinstalleerd moeten worden. Gaat volautomatisch, maar wel gepaard met veelvuldig herstarten.
Ik weet vrij zeker dat mijn methode toch wat eenvoudiger en sneller is ;) En ik hoefde maar één keer te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-11-2021
dimdam schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:59:
[...]

Oké ik kom op read op 1080 op z,n hoogst en write 760 dus wel minder dan jou ssd ,
Staat 12 % op bij jou 9 % dus daar kan op wat in zitten ! Bij welke shop gekocht ? Misschien ook nog revisie verschil ?
Komt misschien door de "troep"-ware die standaard wordt geïnstalleerd door CrystalDiskMark...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Cyclom schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 02:12:
[...]

Komt misschien door de "troep"-ware die standaard wordt geïnstalleerd door CrystalDiskMark...?
die troep heeft de virus scan al gevonden :) zal ff testen met een ander programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 19:00
Hallo,

Ik ben een tevreden bezitter van een Asus N56VB-S4061H een paar maanden maar nu vond ik het wel eens tijd voor een SSD en die heb ik gisteren ook besteld: http://www.wehkamp.nl/ele...chijf/C26_6FB_6FB_781816/

Ik kan de SSD ieder moment binnenkrijgen en nu heb ik een paar vragen, want ik ben best een leak op dit gebied:

1. Ik heb al mijn bestanden die ik wil bewaren op een externe HDD geplaatst. Ik kan dus dadelijk gewoon een clean installatie maken, is de Asus drive CD ook de CD om Windows 8 te installeren?
2. Wat is het beste youtube instructiefilmpje om een SSD te plaatsen.
3. Moet de SSD de huidige harde schijf vervangen? Zo nee, heb ik dan een extra ruimte schijf erbij?
4. Ik heb een keer gelezen dat het niet goed voor een SSD is om de schijf de defragmenteren, klopt dit?

Sorry voor mijn vreemde vragen, maar ik ben zoals gezegd een leak. BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

1. Ik heb al mijn bestanden die ik wil bewaren op een externe HDD geplaatst. Ik kan dus dadelijk gewoon een clean installatie maken, is de Asus drive CD ook de CD om Windows 8 te installeren?
nee, als je de asus versie van windows wil behouden, zul je de harde schijf moeten klonen. Ik raad je echter aan om lekker een schone windows installatie te doen, de key haalt ie uit de bios
2. Wat is het beste youtube instructiefilmpje om een SSD te plaatsen.
Ik heb geen instructiefilmpje voor je, maar het is heel simpel. Aan de onderkant van je laptop zit een klep, die zit vast met 1 schroefje. Deze klep maak je open, en daar zie je de harde schijf al zitten. Met 4 schroefjes haal je deze los, en met nog vier schroefjes haal je m uit zijn bracket. Vervolgens schroef je simpelweg de SSD in de bracket, stop je m terug zoals de HDD er al zat, klep dicht en klaar :)
3. Moet de SSD de huidige harde schijf vervangen? Zo nee, heb ik dan een extra ruimte schijf erbij?
Bij het 15 inch model vervangt je SSD je harde schijf, bij het 17inch model kun je er een tweede schijf bijplaatsen. Je kan er eventueel voor kiezen om je DVD speler op te offeren, dan heb je een HDD-caddy nodig. Je kan daarmee een harde schijf plaatsen op de plek waar je DVD speler nu zit.
4. Ik heb een keer gelezen dat het niet goed voor een SSD is om de schijf de defragmenteren, klopt dit?
Vanaf Windows 8 is het niet eens meer mogelijk om je SSD te defragmenteren. Het is waar dat het niet goed voor je SSD is.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Ik heb een 15 inch scherm dus ik zal het gewoon vervangen, mijn DVDspeler wil ik bewaren.

Alles is heel duidelijk alleen punt 1 begrijp ik nog niet helemaal. Ik heb geen DVD van Windows 8, maar alles mag van mij wel eraf, heb ik dan toch Windows 8 als ik het installeer?

Met de geleverde DVD bij de Samsung SSD hoef ik ook niks te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

EvertonPride schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:28:
Ik heb een 15 inch scherm dus ik zal het gewoon vervangen, mijn DVDspeler wil ik bewaren.

Alles is heel duidelijk alleen punt 1 begrijp ik nog niet helemaal. Ik heb geen DVD van Windows 8, maar alles mag van mij wel eraf, heb ik dan toch Windows 8 als ik het installeer?

Met de geleverde DVD bij de Samsung SSD hoef ik ook niks te doen?
Als je windows 8 wil behouden, zou ik gewoon een cd'tje maken, of een usb stick (http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media)
maken en daar vanaf windows 8 op de SSD zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door WCA op 05-02-2015 16:16 . Reden: Verkeerde link ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Dan moet je toch de ISO-file hebben? Ik heb geen gedownloade Windows 8, hij stond standaard op de laptop, maar ik heb geloof ik geen DVD van W8, alleen een driver & utility CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

EvertonPride schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:38:
Dan moet je toch de ISO-file hebben? Ik heb geen gedownloade Windows 8, hij stond standaard op de laptop, maar ik heb geloof ik geen DVD van W8, alleen een driver & utility CD.
Die iso word automatisch gedownload door die tool

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Oke top!

[ Voor 93% gewijzigd door EvertonPride op 05-02-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:58
jasjenl schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:17:
Ik ben ook van plan om een SSD te platsten in mijn N751JK.
Past de SSD standaard in of moet ik een adapter (ivm dikte) kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 21:59
Nee passen normale ssd's in welke wil je kopen als ik vragen mag wil er denk zelf ook eentje bij plaatsen maar twijfel nog een beetje. Of 850 EVO of Crucial MX100 of een kleinere pci ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Ik twijfel ook tussen de Crucial MX100 en de 850 EVO.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Zijn hier vast wel aantal mensen die ons kunnen adviseren voor welke grote wil jij gaan? Zou denk zelf voor 512 gb gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Bij normaal gebruik zal je het verschil niet merken tussen de MX100 en de 850 Evo. Bij Samsung heb je echter wel 5 jaar garantie, dat vind ik die paar euro extra wel waard.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb voor de Crucial gekozen omdat die net wat meer ruimte voor minder geld heeft en omdat ie iets beter tegen uitvallen van stroom bestand schijnt te zijn. Maar verder maakt het denk ik weinig uit voor welke je kiest, de Samsung zal ook prima zijn. Als je voor een kleinere kiest (256) dan is Samsung volgens mij wel sneller, voor de 500/512 GB varianten ontlopen Crucial en Samsung elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Asus komt steeds met modellen die op elkaar lijken , nu weer met de Asus N751JK-T7163H en de Asus N751JK-T7255H , je weet echt niet meer wat de verschillen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:48
Er is een programma, Intel(R) Extreme Tuning Utility waarmee je kan overklokken en onderklokken.
Ook kan je er mee ondervolten.
Hier heb ik een test mee gedaan om de voltage zoveel mogelijk te verlagen, maar dat de CPU stabiel blijft (met core damage prog)

Ik kon de voltage met 0,08v verlagen. (0.10 liep de cpu vast na een tijdje)

Het verschil is dat met stock instelling en de cpu op full load, de cpu na een minuut of 1-2 terug begon te throttelen naar ongeveer 2.4/2.6 ghz en de cpu was rond de 90 graden.

Nu met de voltage verlaagt is, bij full load blijft de cpu op 3.3ghz draaien en is de temp maximaal 84-85 graden.

-

Ik heb nog een vraag, is er een howto om de hele onder plaat van de laptop te verwijderen?
Ik heb alle schroeven aan de onderkant los gehad maar ik kreeg er geen beweging in.

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
Weet niet of onderstaande in het algemene topic past, of misschien beter een eigen topic verdient. Ik begin maar hier.

Ik heb in mijn N551JK-CN157H een Crucial MX100 van 256 Gb gebouwd.
Dit ging heel simpel, HDD verwijderd, SSD erin en Win8 opnieuw geïnstalleerd. Daarna mbv caddy HDD op plek van DVD speler geplaatst. Geen (bios) instellingen gewijzigd.
Alle drivers zijn up to date, ook het bios van de laptop is nieuwer dan dat op de asus site.

Nu heb ik afgelopen week twee keer onderstaand probleem gehad.
Ik heb dmv handbrake filmpjes gedecodeerd. Handbrake de opdracht gegeven de pc af te sluiten na gedane arbeid. De volgende dag was het niet meer mogelijk de pc op te starten. Het Asus logo kwam niet meer op beeld, of vloog over beeld waarna ik een grijs scherm kreeg.
Eerste keer batterij verwijderd, na een uur startte de laptop weer op.
Tweede keer lukte dit niet. Ik heb de SSD verwijderd en de HDD uit m'n oude laptop ingebouwd. Bij het opstarten kwam ik in het Bios terecht waar ik Fast Boot heb uitgezet.
Laptop uitgeschakeld, oude HDD verwijderd en SSD weer ingebouwd, kwam toen weer in Bios terecht waar ik SSD als opstartschijf kon aanwijzen. Nu werkt laptop (met SSD weer).

Ik had het vermoeden dat de SSD op één of andere manier niet met de slaap-functie om kan gaan. Ik heb deze functie dan ook uitgezet.

Handbrake met automatische afsluitfunctie heb ik nog niet gebruikt.

Is er iemand die weet wat de fast-boot functie in bios doet, en of deze icm Crucial SSD aan of uit moet, en of de slaapfunctie (energiespaarstand) icm SSD problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Graduation schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:40:
mede N551-bezitters, hebben jullie ook dat de helderheid van het beeldscherm zich automatisch lijkt aan te passen aan het beeld? Wanneer ik vanuit een licht venster (zoals deze) naar mijn (donkere) bureaublad ga lijkt het scherm na een aantal seconden te "verspringen" naar een andere helderheid/contrast. Het beeldscherm flikkert dus niet echt maar springt ineens in een andere (waarschijnlijk door de computer als beter beoordeelde) helderheid/contrastmodus oid. Verschil lijkt echter miniem.
Dit merk ik dus ook: afhankelijk van wat er op het scherm wordt weergegeven wordt de helderheid automatisch aangepast, soort dynamisch contrast. Erg irritant en ik heb nog niet kunnen vinden hoe je dit uit kunt zetten. Iemand hier een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
jasjenl schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:38:
[...]

Dit merk ik dus ook: afhankelijk van wat er op het scherm wordt weergegeven wordt de helderheid automatisch aangepast, soort dynamisch contrast. Erg irritant en ik heb nog niet kunnen vinden hoe je dit uit kunt zetten. Iemand hier een oplossing voor gevonden?
Volgens mij zit er iets iets in de Intel driver settings met betrekking tot dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

nooberke schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:42:
[...]

Volgens mij zit er iets iets in de Intel driver settings met betrekking tot dat
Maar wat? Want ik heb het nog niet kunnen vinden...

<edit>
Hm, misschien toch wel: in de intel drivers staat inderdaad een setting 'energiebesparende technologie voor beeldschermen'. Met die uitgeschakeld lijkt het over te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door jasjenl op 08-02-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
jasjenl schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:44:
[...]

Maar wat? Want ik heb het nog niet kunnen vinden...
Oké ik zal me laptop even uit mijn tas plukken |:(

Intel HD Graphics control panel --> Energie --> Accuvoeding --> Slider onderaan

EDIT: Had je niet sneller kunnen editen dan had ik me laptop niet hoeven te pakken :+

[ Voor 12% gewijzigd door nooberke op 08-02-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

nooberke schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:50:
[...]

Oké ik zal me laptop even uit mijn tas plukken |:(

Intel HD Graphics control panel --> Energie --> Accuvoeding --> Slider onderaan

EDIT: Had je niet sneller kunnen editen dan had ik me laptop niet hoeven te pakken :+
Mijn welgemeende excuses :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Zomaar vanuit het niets (althans zo lijkt het) worden full HD youtube video's niet meer soepel afgespeeld als mijn N550J op de energie zuinige stand staat. Dit werd voorheen altijd soepel afgespeeld.
In de tussentijd heb ik niks geinstalleerd, oid. Alleen kreeg ik gisteren een melding dat Chrome niet meer kon updaten. Sinds die tijd merk ik ook het haperende beeld als een youtube video fullscreen wordt afgespeeld.

Ik heb chrome al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen succes.
Ik heb de Nvidia drivers al geupdate. De intel 4600 drivers kan ik niet updaten omdat ik dan een melding krijg dat ik alleen de drivers van de fabrikant kan gebruiken. (dat zijn drivers uit 2013 en die draai ik al).

Iemand nog ideeën of suggesties wat dit opeen kans veroorzaken? En nog belangrijker, hoe ik het weer kan oplossen? Ik kan natuurlijk de laptop voor tijdens het afspelen van de video's in de 'preformance' stand zetten, maar goed dat is niet nodig want zonder dat moet het ook goed kunnen werken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Heb je dit probleem alleen in chrome of ook in opera/firefox etc?

[ Voor 34% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 09-02-2015 17:32 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nog geen tijd gehad om naar te kijken, nu ook op het werk. Zal morgen eens kijken. Maar mijn ervaring is dat in chrome dat soort dingen het meest soepel lopen. Maar goed ga het morgen eens vergelijken.

edit:
Even in firefox gekeken, maar daar worden youtube filmpjes in full hd wel gewoon netjes afgespeeld. Blijkbaar is het dan iets in Chrome... Maar wat is nog even de vraag.

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 10-02-2015 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Heeft iemand hier ervaring met de N550JK van Asus ?
Ik heb hem net een dag en krijg het maar niet voor elkaar om de WLAN/Wifi aan te zetten, ik zie de hardware ook niet apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Heb je hem al eens opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Afbeeldingslocatie: http://media.giphy.com/media/F7yLXA5fJ5sLC/giphy.gif

kan het niet laten :P

Maar even serieus, FN + F2? Anders drivers bij Atheros.cz (of broadcom, of intel, of realtek) vandaan halen en opnieuw installeren

[ Voor 28% gewijzigd door WCA op 11-02-2015 11:09 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Uiteraard opnieuw opgestart.
Drivers bij intel vandaan halen lukt dus niet omdat ik dan een melding krijg dat de drivers niet ondertekend zijn door de fabrikant (Asus in dit geval) dus de intel drivers zijn niet zomaar te installeren helaas (als iemand nog tips heeft hoe dit wel kan hoor ik het graag)
Ik heb het nu opgelost door youtube de fillmpjes in flash te laten afspelen ipv HTML5. Nu loopt het dus wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Was niet lullig bedoeld hoor maar mijn n751 had laatste geen wifi netwerken die hij niet vond en met opstarten vond hij het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Oh maar ik had het ook niet lullig opgevat. Maar als ik geen wifi had, had ik niet eens op youtube kunnen komen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 11-02-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

@ DaiSai Welke wifikaart steekt er in je laptop?

[ Voor 62% gewijzigd door WCA op 11-02-2015 13:42 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Uh er lopen nu 2 vragen door elkaar.
l3art heeft problemen met zijn videodrivers en DaiSai heeft wifi problemen.

En er was gevraagd of iemand de N751 al open heeft gekregen, waar ik ook zeer benieuwd naar ben ivm wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MrDrako schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:41:

En er was gevraagd of iemand de N751 al open heeft gekregen, waar ik ook zeer benieuwd naar ben ivm wifi.
Oh ja, haha nu zie ik het ook, my mistake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Daisai schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:40:
Ik heb hem net een dag en krijg het maar niet voor elkaar om de WLAN/Wifi aan te zetten, ik zie de hardware ook niet apparaatbeheer.
Misschien kaartje ff los halen 2 draadjes en schroefje , dan opnieuw opstarten , zonder kaartje , afsluiten kaartje terug monteren en weer opstarten misschien dat die hem dan pakt :) en anders een nieuw kaartje :) in mijn N 751 heb ik het kaartje vervangen :) weet niet waar die bij de asus N550JK zit :? Bij de N551jk is het onder het klepje :) dus als ik het goed begrijp staat die niet tussen apparaatbeheer ? Dus geen stuurprogramma's te vinden ? Ook geen gele vraagtekens ? Apparaatbeheer
Maar als die nieuw is , wordt het garantie werk !

[ Voor 19% gewijzigd door dimdam op 11-02-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
MrDrako schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:41:

heb er al 2 open gehad wifi kaart vervangen voor een intel kaartje :)
Heb ik ook beschreven in post , ff terug in forum :)

[ Voor 6% gewijzigd door dimdam op 11-02-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 14:41

Dennis de Vries

Redacteur
Ik heb een Asus N550JK-360CH en ben er erg tevreden over, alleen ligt het aan mij of is de bouwkwaliteit niet om over naar huis te schrijven?

Het audiojack van het eerste exemplaar sneuvelde na twee maanden - kreeg van garantie een compleet nieuwe laptop - en nu (na zo'n drie maanden) begint dit audiojack ook al kuren te vertonen. Verder ben ik nog een keer langs CoolBlue geweest, want de netwerkkaart bleek los te zitten.

Klinkt dit herkenbaar voor iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Daisai schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:40:
Ik had hetzelfde probleem na ongeveer een maand, het wifikaartje bleek los te zitten. Bij een winkel van het bedrijf waar ik hem heb besteld konden ze het binnen vijf minuutjes oplossen, simpelweg door de laptop open te schroeven en het kaartje goed aan te drukken.

Als je de laptop dicht doet en met zijn onderkant naar boven legt, zit het kaartje ergens linksboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
dimdam schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:35:
[...]

Misschien kaartje ff los halen 2 draadjes en schroefje , dan opnieuw opstarten , zonder kaartje , afsluiten kaartje terug monteren en weer opstarten misschien dat die hem dan pakt :) en anders een nieuw kaartje :) in mijn N 751 heb ik het kaartje vervangen :) weet niet waar die bij de asus N550JK zit :? Bij de N551jk is het onder het klepje :) dus als ik het goed begrijp staat die niet tussen apparaatbeheer ? Dus geen stuurprogramma's te vinden ? Ook geen gele vraagtekens ? Apparaatbeheer
Maar als die nieuw is , wordt het garantie werk !
Dan moet ie open en dat ga ik dus niet doen, ik stuur hem wel terug wanneer ik tijd heb en krijg ik een nieuwe.
Het is blijkbaar iets wat wel vaker voor komt bij dit model, blijkbaar is testen van producten ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
Daisai schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 18:43:
[...]

Dan moet ie open en dat ga ik dus niet doen, ik stuur hem wel terug wanneer ik tijd heb en krijg ik een nieuwe.
Het is blijkbaar iets wat wel vaker voor komt bij dit model, blijkbaar is testen van producten ook een vak.
is gewoon garantie werk ! Dan zal die inderdaad los zitten , dat verklaart alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

dimdam schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:24:
[...]
Accu verwijderen en klep harddisk en harddisk en of SSD verwijderen ! :)
Dat is mooi ik heb de zelfde :) Dus hele achterkant los eerst alle rubberen voeten weg en 2 rubberen dopjes daar zitten ook schroeven onder alle ! schroeven verwijderen ook hele kleine schroefjes in accu vak en klein schroefje in het midden aan de kant van dvd drive die houd dvd drive op zijn plaats drive is uitschuifbaar voor je achterkant verwijderd eerst ! stekertje van audio verwijderen die zit langs geheugen naam is J3703 verbonden met achter kant daar kun je al bij zonder achterkant te verwijderen dvd drive er uit schuiven en achter dvd drive zitten nog 3 schroeven die ook verwijderen nu kan achterkant los gewoon voorzichtig met nagel er tussen en langzaam voorzichtig gehele achter zijde los wippen , als achterkant weg is kun je dit aan houden :) productreview: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth review door DM89
Laat je ff weten of dit gelukt is :)
Ik haal met het Intel kaartje 50 down en 50 up :) maar dat ook de snelheid die ik via glasvezel binnen krijg :) Dus goed :)
Ok, ik schop deze nog maar even een keertje dan, bedankt voor de info. Al is het voor mij nog net teveel moeite. Ik heb nu al een 300mbit verbinding, is wel zat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
MrDrako schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:34:
[...]

Ok, ik schop deze nog maar even een keertje dan, bedankt voor de info. Al is het voor mij nog net teveel moeite. Ik heb nu al een 300mbit verbinding, is wel zat denk ik.
Als het niet nodig is, niet doen !
Ik had gewoon een slechte kaart die ook geen 5 ghz ondersteunde , en zeer lage snelheid ! Vandaar :)

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Net even je review gelezen dimdam, klinkt super! Ik ben ook niet erg te spreken over de netwerkkaart (ook de Qualcomm nogwat) en die Intel is nog eens supercheap ook.

Maar even terugkomende op mijn vorige posts hier, niemand heeft dus klachten over het audiojack?

• Poeles
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Op mijn Asus N551JK-CN157H heb ik windows 8 clean geïnstalleerd. Hierna heb ik via de asus website geprobeerd alle drivers zelf weer te installeren. Ik kreeg alleen de "Intel® Collaborative Processor Performance Control Driver" niet meer geïnstalleerd, als ik setup.exe open krijg ik een bericht dat mijn computer niet voldoet aan de minimal requirements.

Als ik mijn geïnstalleerde programma's vergelijk mis ik Intel Control Center, ik neem aan dat deze bij de bovengenoemde driver wordt geïnstalleerd? Meer mensen die windows 8 clean hebben geïnstalleerd en de driver wel hebben kunnen installeren? Ik kan zelf niet al te veel vinden over hoe nuttig deze driver is, alleen dat hij voor een betere accuduur kan zorgen door de performance aan te passen.

• beffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 08:00
Dennis de Vries schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 00:05:
Net even je review gelezen dimdam, klinkt super! Ik ben ook niet erg te spreken over de netwerkkaart (ook de Qualcomm nogwat) en die Intel is nog eens supercheap ook.

Maar even terugkomende op mijn vorige posts hier, niemand heeft dus klachten over het audiojack?
Dat de kwaliteit zeer mager is verbaast me helemaal niks......

1e N551 - Ruimte tussen zwarte rand en beeldscherm, rammelend touchpad
2e N551 - Geen oplader in de doos en windows ontbrak op de laptop (dit is waarschijnlijk een fout van de winkel)
3e N551 - Ruimte tussen de zwarte rand en beeldscherm
4e N551 - Grote blacklight bleeding onderin het scherm
5e N551 - Rammelend touchpad, wat blacklight bleeding maar mee te leven.

Als je het mij dus vraagt is de kwaliteit zwaar, zwaar onder de maat voor een laptop van 800 - 1000 euro. Zelf ben ik na 5 modellen nog steeds niet tevreden. De winkel heeft alles overigens keurig afgehandeld! Nooit moeilijk gedaan, telkens de laptop keurig geruild voor een nieuwe. Kan hun wel nogmaals lastig vallen met mijn klachten maar ga me nu maar eens rechtstreeks wenden tot de klachtenservice van Asus zelf.

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
beffin schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:06:
[...]

2e N551 - Geen oplader in de doos en windows ontbrak op de laptop (dit is waarschijnlijk een fout van de winkel)

Als je het mij dus vraagt is de kwaliteit zwaar, zwaar onder de maat voor een laptop van 800 - 1000 euro. Zelf ben ik na 5 modellen nog steeds niet tevreden. De winkel heeft alles overigens keurig afgehandeld! Nooit moeilijk gedaan, telkens de laptop keurig geruild voor een nieuwe. Kan hun wel nogmaals lastig vallen met mijn klachten maar ga me nu maar eens rechtstreeks wenden tot de klachtenservice van Asus zelf.
Waar heb je hem gekocht, als ik vragen mag?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• beffin
Jumpman schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:23:
[...]

Waar heb je hem gekocht, als ik vragen mag?
Bij de Media markt, hoezo?

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Ik snap niet hoe dat verwant kan zijn, Mediamarkt is toch ook maar gewoon een retailer? Beiden die ik heb komen van CoolBlue weg, en zowel de eerste als de tweede hadden mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beffin
De winkel heeft alles overigens keurig afgehandeld! Nooit moeilijk gedaan, telkens de laptop keurig geruild voor een nieuwe. Kan hun wel nogmaals lastig vallen met mijn klachten maar ga me nu maar eens rechtstreeks wenden tot de klachtenservice van Asus zelf.
Dat schrijf ik ook......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De service is in ieder geval goed. Als retailer zou ik na vier omruilingen toch wel aan mijn voorraad/batch gaan twijfelen.

Mijn eerste had constant strepen en flikkeringen in beeld. Nu is er door MediaMarkt ook een omruiling gedaan. Ik heb alleen nog geen tijd gehad het pakket uit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beffin
En een probleem wat misschien niet zo zeer met de hardware te maken heeft maar wel bij alle 4 de n551 laptops die ik heb aangehad speelde, een complete vastloper (blauw scherm) met de foutmelding: Driver Power State Failure.

Geen idee hoe ik dit kan oplossen.....

(Als firma wil je toch geen product verkopen met zo structureel een vastloper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimdam
beffin schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:19:
En een probleem wat misschien niet zo zeer met de hardware te maken heeft maar wel bij alle 4 de n551 laptops die ik heb aangehad speelde, een complete vastloper (blauw scherm) met de foutmelding: Driver Power State Failure.

Geen idee hoe ik dit kan oplossen.....

(Als firma wil je toch geen product verkopen met zo structureel een vastloper)
Die melding heb ik een keer gehad met updaten videokaart driver , maar de laptop was toen niet op het lichtnet aangesloten ,
Dat heeft de fout vermoedelijk veroorzaakt , heb wel compleet nieuwe schone installatie er op staan . Ik heb de N751JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier wil ik ook zo snel mogelijk de Asus installatie helemaal verwijderen.

Mijn visie is: De hardware is prima, zelfs er goed voor de prijs (zelf ook nog gekocht met de BTW actie). Asus maakt prima moederborden hier heb ik allemaal wel vertrouwen in. Het is dus een kwestie van een goede laptop ontvangen en een 'clean install' doen.

Wellicht zit bovengenoemde fout gewoon in de image waar Asus de laptop mee inspoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
dimdam schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:29:
[...]

Die melding heb ik een keer gehad met updaten videokaart driver , maar de laptop was toen niet op het lichtnet aangesloten ,
Dat heeft de fout vermoedelijk veroorzaakt , heb wel compleet nieuwe schone installatie er op staan . Ik heb de N751JK
Ik had precies hetzelfde. Tijdens het updaten van de nividia game ready driver kreeg ik ook een blue Screen, toen opnieuw opgestart en nogmaals een blue Screen. Toen de laptop op de stroom aangesloten en verder geen problemen meer gehad. Lijkt meer te liggen aan de nividia driver update dan aan de laptop zelf. Na het updaten verder geen problemen meer, met of zonder stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Heb een extern scherm aangesloten via hdmi alleen deze kleuren zijn niet mooi zwart als je bijv zwarte balken hebt bij film is dit niet zwart. Het kan niet aan de monitor liggen wat als ik er andere pc op had aangesloten was het niet. Hoe kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag mijn tweede geleverde N551JK-CN157H uitgepakt (dinsdag al ontvangen, eerder geen tijd) van de MM. De eerste conclusie is een rammelend touchpad en lichte backlight bleeding. De backlight bleeding kan ik mee leven, maar het rammelend touchpad, daar twijfel ik over.

Meer mensen hier met een rammelend touchpad, die de laptop gehouden hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 15-02-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 15:16
Jumpman schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:31:
Vandaag mijn tweede geleverde N551JK-CN157H uitgepakt (dinsdag al ontvangen, eerder geen tijd) van de MM. De eerste conclusie is een rammelend touchpad en lichte backlight bleeding. De backlight bleeding kan ik mee leven, maar het rammelend touchpad, daar twijfel ik over.

Meer mensen hier met een rammelend touchpad, die de laptop gehouden hebben?
Ligt eraan wat je bedoelt met rammelend. Is het een heel stabiel touchpad? Nee bij mij iig niet. Vooral linksonderin de hoek merk ik dat hij misschien niet heel vast is, maar er zijn meer mensen hier die dat hebben.

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Bij mij rammelt ie ook, dwz het is vrijwel onmogelijk om met je vinger het touchpad aan te raken en deze dan helemaal niet in te drukken. Ik stoor me er niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:27
beffin schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:06:
[...]

spijtig om te lezen dat asus de problemen niet heeft opgelost. bouwkwaliteit van de laatste serie asus modellen is echt bagger, ik ben dan ook diep telleurgesteld in asus, voor mij geen laptop meer van asus na deze en zal al helemaal geen early asus adaptor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en mijn Asus N551 open gemaakt.
Het viel best mee op de n551 te openen, dit kan je prima doen zonder het aluminium te beschadigen.
Wat moet je doen? Alle schroeven er uit aan de onderkant, en de HDD en DVD verwijderen.(onder de dvd zitten ook 2 schroeven)

Dan begin je met een plat hard voorwerp, ik heb een bot mes gebruikt. In de hoek van de DVD bay werk je naar voren toe. De eerste clip is het lastige, daar moet je best voor doen. Als de eerst clip los heb krijg je er een kier ertussen, en is de rest makkelijk om los te maken.

Afbeeldingslocatie: http://rjwiersma.nl/img/asus%20n551-1.jpg

De wifi antenne zit in scharnieren van het scherm. Dat kapje is van plastic, de rest van het scherm is van aluminium.

Afbeeldingslocatie: http://rjwiersma.nl/img/asus%20n551-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rjwiersma.nl/img/asus%20n551-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rjwiersma.nl/img/asus%20n551-4.jpg

De ontvangst van de antenne is slecht. Ik heb beide antennes verwijder en los aangesloten op een andere laptop. De antennes zitten dus los en open zonder dat er iets geblokkeerd word. De ontvangst was ook op die laptop gewoon erg slecht.

Ik kon nergens garantie stickers vinden op de schroeven van de CPU/GPU en ik had nog artic silver 5 te liggen. Dit was wat ongepland maar ik had de laptop nu open >:) Dus de boel goed schoon gemaakt en de de nieuwe pasta erop gedaan. De temperatuur is op full load met ongeveer 5-6 graden gezakt.
Ik zat op full load rond de 85-86 graden en de fan draaide op 3000rpm. Nu zit ik op 80 graden en de fan draaide op 2800rpm (30 min damage core progje)

Ik heb de Msata poort ook opgemeten over er een mogelijkheid is om een full size SSD te kunnen plaatsen. eventueel met een kleine mod in het plastic.

Die niet niet mogelijk zonder aanpassing te doen op het moederbord. De SSD kont net 1 mm tegen de heatpipe. En 3 moederbord onderdeeltjes komen ook tegen de SSD aan.

In theorie zou het mogelijk zijn om de msata connector te vervangen met een hogere type en die 1 mm van de SSD af te knippen (is het schroefgaatje) Maar dit ga ik niet proberen :+

Afbeeldingslocatie: http://rjwiersma.nl/img/asus%20n551-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries

Dennis de Vries

Redacteur
Super Cow, als de antenne in het scherm zit, betekent dat dan dat als ik het door dimdam genoemde netwerkkaartje inbouw, ik amper verschil ga merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
GreNade schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:13:
[...]

Als je windows 8 wil behouden, zou ik gewoon een cd'tje maken, of een usb stick (http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media)
maken en daar vanaf windows 8 op de SSD zetten.
Ik wil ook een schone install van windows 8.1 op mijn nieuwe SSD doen maar het download van het bestand duurt heel erg lang (geschatte tijd rond de 15 uur, nu op 3%).
Klopt dat, of kan/moet ik misschien ergens anders een windows 8.1 ISO downloaden?

Edit: het download gedeelte duurde iets van 3 uur maar installatie was snel klaar.
Zeer tevreden met een clean install van windows op een SSD zonder asus toepassingen. Het verschil is duidelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door chulin op 19-02-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeles
Gezien ik nog steeds geen oplossing heb kunnen vinden voor het volgende probleem en hier geen reacties op heb gezien wil ik het nog een keer proberen. Anderen die Windows Clean hebben geïnstalleerd en de "Intel® Collaborative Processor Performance Control Driver" wel/niet aan de praat hebben kunnen krijgen?
Poeles schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:15:
Op mijn Asus N551JK-CN157H heb ik windows 8 clean geïnstalleerd. Hierna heb ik via de asus website geprobeerd alle drivers zelf weer te installeren. Ik kreeg alleen de "Intel® Collaborative Processor Performance Control Driver" niet meer geïnstalleerd, als ik setup.exe open krijg ik een bericht dat mijn computer niet voldoet aan de minimal requirements.

Als ik mijn geïnstalleerde programma's vergelijk mis ik Intel Control Center, ik neem aan dat deze bij de bovengenoemde driver wordt geïnstalleerd? Meer mensen die windows 8 clean hebben geïnstalleerd en de driver wel hebben kunnen installeren? Ik kan zelf niet al te veel vinden over hoe nuttig deze driver is, alleen dat hij voor een betere accuduur kan zorgen door de performance aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik heb een HDD Caddy binnen en wil dus binnenkort een SSD aan gaan schaffen. De Crucial MX100 256GB scoort goed en is ook niet al te duur. Nog geen €100 voor 256GB vind ik niet duur. De nieuw geintroduceerde BX100 is wat langzamer en voor de prijs hoef ik het ook niet te doen, enkele euro's verschil.
Dus waarschijnlijk wordt het de MX100. Nu nog wat vragen voor het clonen van de huidige HDD naar de SSD. Ik heb hier al een stappenplan gevonden: http://nl.hardware.info/r...n-met-correcte-uitlijning
Dit klinkt relatief eenvoudig en geen hocus-pocus gedoe. Maar is het echt zo makkelijk?
Ik lees wel eens dingen dat het booten niet meer gaat omdat er iets in de BIOS niet goed is geselecteerd.

Acronis True Image wordt als het goed is meegeleverd met de MX100.
Dus daar wil i kde schijf dan mee clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

PM_Petrol schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:01:
Ik heb een HDD Caddy binnen en wil dus binnenkort een SSD aan gaan schaffen. De Crucial MX100 256GB scoort goed en is ook niet al te duur. Nog geen €100 voor 256GB vind ik niet duur. De nieuw geintroduceerde BX100 is wat langzamer en voor de prijs hoef ik het ook niet te doen, enkele euro's verschil.
Dus waarschijnlijk wordt het de MX100. Nu nog wat vragen voor het clonen van de huidige HDD naar de SSD. Ik heb hier al een stappenplan gevonden: http://nl.hardware.info/r...n-met-correcte-uitlijning
Dit klinkt relatief eenvoudig en geen hocus-pocus gedoe. Maar is het echt zo makkelijk?
Ik lees wel eens dingen dat het booten niet meer gaat omdat er iets in de BIOS niet goed is geselecteerd.

Als je de bestaande installatie wilt overnemen (heb ik ook gedaan bij het inbouwen van een MX100) is het echt heel simpel met de meegeleverde Acronis. Bij mij ging alles heel snel en eenvoudig, hoefde niks te doen behalve gewoon Acronis installeren en die heb ik alles verder automatisch laten afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-11-2021
PM_Petrol schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:01:

Ik zou toch voor een schone Windows installatie gaan. Resulteert in een sneller systeem zonder de voorgeïnstalleerde Asus rommel. Kost alleen iets meer tijd om de juiste drivers te installeren, maar goed te doen zoals eerder beschreven:
"Windows opnieuw erop zetten is ook heel makkelijk hoor. Als je een usb stick van minstens 4 gb hebt kan je Windows erop laten zetten via de hier al eerder genoemde link: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
Daarna vervang je je harddisk en stop je de usb stick erin. Laptop aan en hij installeert Windows vanaf de usb stick, is een kwestie van de instructies volgen. Als laatste kan je nog Drivers downloaden van de Asus site http://www.asus.com/nl/No...N551JK/HelpDesk_Download/ En je hebt een mooie versie installatie zonder rare Asus zooi."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Mijn vriendin heeft vorige week maandag de ASUS N551JK-CN130H gekocht bij BCC en haar Wi-Fi ontvangst en snelheid is heel slecht. Al haar andere apparaten werken op haar kamer goed en haar oude HP laptop ook maar de ASUS heeft heel traag internet en ook minder streepjes verbinding.

Ik zag dat er ook wel meer mensen waren met die problemen.

Heeft iemand een oplossing gevonden of een verbetering?

Ik heb hier ook een topic gestart met een uitgebreider verhaal: Jamesl in "Asus N551JK-CN130H zeer slechte Wi-Fi ontvangst"

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want een boze vriendin is niks aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Zelf heb ik deze laptop (N551JK-CN0157H) ook gehad. Vorige week na bijna een maand nog geen goede laptop in bezit te hebben, heb ik het vertrouwen in deze serie van ASUS verloren en hem dan ook geretourneerd. Misschien ben ik wel te verwend met business laptops van Dell en HP. Maar de slechte Wi-Fi was ook één van mijn grootste ergernissen (hoe goed het kaart je ook is, de antenne's zitten gewoon niet optimaal in de laptop verwerkt).

Zie hier mijn verhaal: Jumpman in "[LBBG] Mainstreamlaptop februari 2015".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Jumpman schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:45:
Zelf heb ik deze laptop (N551JK-CN0157H) ook gehad. Vorige week na bijna een maand nog geen goede laptop in bezit te hebben, heb ik het vertrouwen in deze serie van ASUS verloren en hem dan ook geretourneerd. Misschien ben ik wel te verwend met business laptops van Dell en HP. Maar de slechte Wi-Fi was ook één van mijn grootste ergernissen (hoe goed het kaart je ook is, de antenne's zitten gewoon niet optimaal in de laptop verwerkt).

Zie hier mijn verhaal: Jumpman in "[LBBG] Mainstreamlaptop februari 2015".
Ah dat vind ik jammer om te horen...
Ik hoop dat het probleem niet zodanig wordt voor mijn vriendin dat die echt terug moet.
Maar heb je toevallig geprobeerd een andere netwerkkaart in te bouwen ? En sorry ik heb niet echt veel verstand van netwerkkaarten met jij hebt een losse antenne aangesloten? Hoe moet ik me dat voorstellen?

Ik heb zelf een HP van de TU/e (Elitebook 8570W) en dat ding is loodzwaar en een foeilelijk ding maar de bouwkwaliteit en snelheid zijn inderdaad top, Wi-Fi ook nooit ergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

De driver voor de WiFi kaart updaten naar de laatste versie van de Intel site loste bij mij de trage WiFi issues op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
jasjenl schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:27:
De driver voor de WiFi kaart updaten naar de laatste versie van de Intel site loste bij mij de trage WiFi issues op.
Ik heb ook verschillende installaties en drivers geprobeerd, dit loste het niet op. Ik had een HP EliteBook 840 G1 er naast staan, met exact dezelfde netwerkkaart en deze presteerde enorm veel beter.

Mijn conclusie was dat de metalen deksel en de knullige montage van de Wi-Fi antenne's de verslechterde Wi-Fi veroorzaakte, met losse antenne's direct onderuit de laptop haalde ik wel 300 Mbps op een nette afstand van de router. De driver update liet overigens in Windows voor mijn gevoel wel betere waarden zien, maar als ik dan een file van 1GB ging overhalen, stortte de snelheid in als een kaartenhuis.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 23-02-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
jasjenl schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:27:
Ik las, maar weet het niet 100% zeker, dat de CN-130H een Atheros AR9485WB-EG kaart had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Jumpman schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:55:
[...]

Ik heb ook verschillende installaties en drivers geprobeerd, dit loste het niet op. Ik had een HP EliteBook 840 G1 er naast staan, met exact dezelfde netwerkkaart en deze presteerde enorm veel beter.

Mijn conclusie was dat de metalen deksel en de knullige montage van de Wi-Fi antenne's de verslechterde Wi-Fi veroorzaakte, met losse antenne's direct onderuit de laptop haalde ik wel 300 Mbps op een nette afstand van de router. De driver update liet overigens in Windows voor mijn gevoel wel betere waarden zien, maar als ik dan een file van 1GB ging overhalen, stortte de snelheid in als een kaartenhuis.
Bij mij scheelde het wel echt, ook bijv. als ik een speedtest via speedtest.net ging doen zag je dat ik voorheen echt extreem lage snelheden haalde maar na de driver update gewoon de volledige snelheid van mijn internet verbinding (UPC 120/12) kon voltrekken via wifi.
Jamesl schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:36:
[...]

Ik las, maar weet het niet 100% zeker, dat de CN-130H een Atheros AR9485WB-EG kaart had.
Ah, ok, dat zou kunnen. Ik heb de N551JK-CN157H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:47
Klein vraagje: ondersteunen de Asus N56JN modellen multichannel audio over HDMI? Dus geen Dolby en DTS 2.0 maar gewoon 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ook een vraagje, een SSD inbouwen in de N551JK, vervalt de garantie dan?

Me vriendin klaagde een beetje dat haar nieuwe laptop niet sneller opstartte dan haar oude laptop (zou ook aan windows 8.1 kunnen liggen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Laatst online: 04-06 08:06
Garantie zou niet mogen vervallen, tenzij er een sticker geplakt is op de hdd (if seal broken sticker).
Jamesl schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:20:
Ook een vraagje, een SSD inbouwen in de N551JK, vervalt de garantie dan?

Me vriendin klaagde een beetje dat haar nieuwe laptop niet sneller opstartte dan haar oude laptop (zou ook aan windows 8.1 kunnen liggen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Omnia love schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:26:
Garantie zou niet mogen vervallen, tenzij er een sticker geplakt is op de hdd (if seal broken sticker).

[...]
Ik heb er niet echt ervaring mee maar heel moeilijk zal het niet zijn.
Moet je dan de HDD vervangen voor de SSD of kan je ze alle twee erin bouwen?

En zo'n seal sticker zie je wel als je hem open maakt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Laatst online: 04-06 08:06
Zo'n sticker is duidelijk te zien als die er is. (ik neem aan dat er geen sticker is)
Je kan de hdd vervanden door ssd of als er 2 hdd plekken zijn (meestal is het dan naast elkaar waarvan 1 in gebruik is en 1 leeg) dan kan je bij de lege erin zetten. wat je ook kan doen is als je hdd en ssd wilt, de dvd eruit halen (als je de dvd writer niet gebruikt natuurlijk) en de hdd daarin zetten en ssd in de plek van hdd. wat je dan wel moet kopen is een hdd caddy.
Jamesl schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:28:
[...]

Ik heb er niet echt ervaring mee maar heel moeilijk zal het niet zijn.
Moet je dan de HDD vervangen voor de SSD of kan je ze alle twee erin bouwen?

En zo'n seal sticker zie je wel als je hem open maakt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Omnia love schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:33:
Zo'n sticker is duidelijk te zien als die er is. (ik neem aan dat er geen sticker is)
Je kan de hdd vervanden door ssd of als er 2 hdd plekken zijn (meestal is het dan naast elkaar waarvan 1 in gebruik is en 1 leeg) dan kan je bij de lege erin zetten. wat je ook kan doen is als je hdd en ssd wilt, de dvd eruit halen (als je de dvd writer niet gebruikt natuurlijk) en de hdd daarin zetten en ssd in de plek van hdd. wat je dan wel moet kopen is een hdd caddy.

[...]
Ah oke thanks, en nee de DVD drive eruit halen is geen optie, dat was juist 1 van de koopredenen voor haar.

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:49
Is dit trouwens ook een optie?
1. Kloon je HDD naar je SSD
2. Voer systeem herstel uit via je SSD?

Natuurlijk kun je ook eerst systeem herstel doen op de HDD en dan klonen naar je SSD, maar is bovenstaand ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
Ik heb sinds het begin dat flash filmpjes (youtube en dumpert) steeds haperen.
Soms gaat het een dag goed, en daarna zit er steeds een schok in van 1-2 seconden, geluid gaat wel door.
html5 (chrome) gaat wel goed. Ik heb van allerijl instellingen gedaan, maar maakt niks uit. Ik heb zelfs de HD4600 uitgezet en altijd op de nvidia 850m maar krijg hetzelfde resultaat.

Ik heb een schone win 8.1 installatie met de nieuwste drivers.
Weet iemand hoe je dit oplost? of komt het bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

shadowkid053 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:18:
Is dit trouwens ook een optie?
1. Kloon je HDD naar je SSD
2. Voer systeem herstel uit via je SSD?

Natuurlijk kun je ook eerst systeem herstel doen op de HDD en dan klonen naar je SSD, maar is bovenstaand ook een optie?
Maar waarom ... ik zou eerst USB install media maken en dan schone installatie naar SSD. Dan heb je Windows zonder bloatware.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:49
VonFoX schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:21:
[...]

Maar waarom ... ik zou eerst USB install media maken en dan schone installatie naar SSD. Dan heb je Windows zonder bloatware.
Ja ik heb nu een Windows 8 Pro installatie CD + Code kunnen krijgen.

Ik had echter bij mijn vorige Asus, een N56 xxxxxxx, dat ik na een clean install niet meer gebruik kon maken van Maxx Audio en de sonicmaster functies waaronder dat externe bass ding. Na nogmaals een clean install werkte het wel, ik was daarom een beetje huiverig voor een clean install :P

Binnenkort even een SSD bestellen en een clean install doen.

Nog een vraag trouwen, ik heb nu een N550JK en heb een bios flash moeten doen naar een nieuwe versie omdat de NVidia videokaart niet meer herkent werd. Ik neem aan dat ik de bios niet opnieuw hoef te flashen ná de clean install?
Super Cow schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:59:
Ik heb sinds het begin dat flash filmpjes (youtube en dumpert) steeds haperen.
Soms gaat het een dag goed, en daarna zit er steeds een schok in van 1-2 seconden, geluid gaat wel door.
html5 (chrome) gaat wel goed. Ik heb van allerijl instellingen gedaan, maar maakt niks uit. Ik heb zelfs de HD4600 uitgezet en altijd op de nvidia 850m maar krijg hetzelfde resultaat.

Ik heb een schone win 8.1 installatie met de nieuwste drivers.
Weet iemand hoe je dit oplost? of komt het bekend voor?
Heb ik gehad op al mijn Asus latops in de N serie. Verder als ik een youtube filmpje full screen wil zien loopt alles soms vast en moet ik 3 seconden wachten voor ik daadwerkelijk in het fullscreen scherm kom, verder het zelfde verhaal als ik uit het full screen scherm wil. Geen oplossing voor kunnen vinden behalve via HTML 5...

[ Voor 34% gewijzigd door shadowkid053 op 01-03-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Jamesl schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:51:
[...]

Ah dat vind ik jammer om te horen...
Ik hoop dat het probleem niet zodanig wordt voor mijn vriendin dat die echt terug moet.
Maar heb je toevallig geprobeerd een andere netwerkkaart in te bouwen ?
Ondanks andere berichten wat betreft het Wifi kaartje en slechte Wifi antennes is mijn ervaring anders namelijk ik heb het bestaande Wifi kaartje in zowel een Asus N551JK als een N751JK vervangen door een Intel 7260 AC Wifi kaartje. Na die upgrade haalde ik met de Asus N551JK op een afstand van ongeveer 8 meter plus dan 1 etage hoger een snelheid van rond 170 Mbit download en 18 Mbit download ( Ziggo alles in 1 extra ). Hetzelfde resultaat heb ik nu ook met een Asus N751JK waarbij alleen het vervangen van het wifi kaartje ietwat meer werk is.

Bij de N551JK is dit heel gemakkelijk net als het vervangen van de harddisk door een ssd omdat er een aparte klep aan de onderkant zit die met 1 schroefje vast zit. Dit mag zonder verlies van garantie want zelfs in de handleiding staat beschreven hoe je zowel harddisk als intern geheugen kan vervangen/upgraden. Naast dus de harddisk en intern geheugen zit het wifi kaartje en dit met 2 schroefjes vast zit. Dit is een kwestie van voorzichtig de 2 antenne kabeltjes losmaken, schroefjes los draaien en kaartje er schuin uit trekken. Vervolgens nieuw kaartje schuin erin plaatsen en naar beneden drukken en vast schroeven. Let hierbij wel erop dat je voorzichtig die 2 connectortjes van de antenne kabels erop drukt en even kijkt waar welk kabeltje moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Roel1966 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:25:
[...]

Ondanks andere berichten wat betreft het Wifi kaartje en slechte Wifi antennes is mijn ervaring anders namelijk ik heb het bestaande Wifi kaartje in zowel een Asus N551JK als een N751JK vervangen door een Intel 7260 AC Wifi kaartje. Na die upgrade haalde ik met de Asus N551JK op een afstand van ongeveer 8 meter plus dan 1 etage hoger een snelheid van rond 170 Mbit download en 18 Mbit download ( Ziggo alles in 1 extra ). Hetzelfde resultaat heb ik nu ook met een Asus N751JK waarbij alleen het vervangen van het wifi kaartje ietwat meer werk is.

Bij de N551JK is dit heel gemakkelijk net als het vervangen van de harddisk door een ssd omdat er een aparte klep aan de onderkant zit die met 1 schroefje vast zit. Dit mag zonder verlies van garantie want zelfs in de handleiding staat beschreven hoe je zowel harddisk als intern geheugen kan vervangen/upgraden. Naast dus de harddisk en intern geheugen zit het wifi kaartje en dit met 2 schroefjes vast zit. Dit is een kwestie van voorzichtig de 2 antenne kabeltjes losmaken, schroefjes los draaien en kaartje er schuin uit trekken. Vervolgens nieuw kaartje schuin erin plaatsen en naar beneden drukken en vast schroeven. Let hierbij wel erop dat je voorzichtig die 2 connectortjes van de antenne kabels erop drukt en even kijkt waar welk kabeltje moet zitten.
aha oke dat klinkt wel goed!

Staa tin die handleiding ook over hoe dat moet met wi-fi kaartje?
Zal ook eens even kijken of ikop youtube misschien iets kan vinden daarover.
In ieder geval bedankt!

Ik zat namelijk zelf al te denken aan gewoon een versterker aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Jamesl schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:27:
Staa tin die handleiding ook over hoe dat moet met wi-fi kaartje?
Zal ook eens even kijken of ikop youtube misschien iets kan vinden daarover.
In ieder geval bedankt!

Ik zat namelijk zelf al te denken aan gewoon een versterker aan te schaffen.
Het gedeelte van het wifi kaartje staat er niet in maar als je eenmaal die klep eraf hebt volgt dat eigenlijk wel een beetje vanzelf en dat wifi kaartje ongeveer in het midden zit. Let er wel goed op dat je beide antenne connectortjes heel voorzicht met je vingernagels eraf wipt. Bij het weer opnieuw vast zetten moet je dit ook met alle voorzichtigheid doen want die zijn nogal fragiel en neem daar even de tijd voor.

Dit geld trouwens niet voor een Asus N751JK, de grotere broer van de N551JK omdat bij die versie het netwerkkaartje jammergenoeg niet onder die klep bij de harddisk zit. Hiervoor moet de volledige onderkant eraf en dat is dan weer iets wat ik niet aanraad voor niet ervaren mensen qua laptop reparaties. Maar goed dit geld voor jou verder niet maar wilde ik toch even erbij zetten voor de N751JK gebruikers.

In elk geval heeft zo'n versterker eigenlijk weinig zin omdat dat standaard wifi kaartje gewoon min of meer een beetje waardeloos is uit mijn ervaring. Met pijn en moeite haalde ik via dat kaartje tussen de 30 en 50 Mbit download en rond de 12 Mbit upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Nou als ik een speedtest doe met haar laptop en het internet is stabiel dan haal ik inderdaad ook 30 mb/s maar dit zou voldoende moeten zijn om bijvoorbeeld fatsoenlijk te kunnen skypen of popcorntime te kunnen kijken maar het probleem is dat de verbinding totaal niet stabiel is..

zie ook dit topic dat ik heb aangemaakt: Asus N551JK-CN130H zeer slechte Wi-Fi ontvangst

Had jij ook de 130H dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 15:33
Ik heb destijds (1,5 jaar geleden) ook een caddy in mijn N56VJ gebouwd. Helemaal geen probleem! HDD in de Caddy en SSD op de HDD plek.
Heb er toen een USB DVD brander bijgekocht en het werkt allemaal perfect! Gebruik toch nauwelijks schijfjes meer.

Handig programmatje om je bestaande HDD naar SSD te klonen is: http://www.paragon-softwa...onents/migrate-OS-to-SSD/
Ben nogal gesteld op mijn instellingen en bestanden etc. Wilde geen nieuwe install doen, kost allemaal tijd en je moet alles weer perfect instellen bla bla bla..

(Tip) Als je dat programmatje koopt, je hdd overzet, en dan binnen 30 dagen je geld terug vraagt, is het nog gratis ook! :)
Is mijn toen gelukt, dat recht heb je!
Pagina: 1 ... 72 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.