Vandaag de: ASUS 550JK aangeschaft. Geen problemen ondervonden, ook niet met de WIFI. Alles werkt naar behoren. Snelheid en beeldscherm is echt super! Kortom gewoon een top laptop.
Heb de Intel Dualband AC 7260 wireless card en een Crucial MX100 512GB in mijn Asus N550JV gezet. Heerlijk snel! Op 2.4 Ghz haal ik bijna 90/9, op 5Ghz 120/12 op een Ziggo aansluiting 
Na een clean install nergens meer last vanSuper Cow schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:59:
Ik heb sinds het begin dat flash filmpjes (youtube en dumpert) steeds haperen.
Soms gaat het een dag goed, en daarna zit er steeds een schok in van 1-2 seconden, geluid gaat wel door.
html5 (chrome) gaat wel goed. Ik heb van allerijl instellingen gedaan, maar maakt niks uit. Ik heb zelfs de HD4600 uitgezet en altijd op de nvidia 850m maar krijg hetzelfde resultaat.
Ik heb een schone win 8.1 installatie met de nieuwste drivers.
Weet iemand hoe je dit oplost? of komt het bekend voor?
[ Voor 63% gewijzigd door shadowkid053 op 08-03-2015 11:15 . Reden: Ervaring + quote ]
Hoe heb je dit uiteindelijk aangepakt? De mijne hier heeft hetzelfde, zeker nu met een SSD erin valt het extra op. Soms geen enkel probleem, soms wordt ik spontaan horendol omdat er links- en rechtsachteraan die irritante chirp uit de machine komt...sozosozo schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:40:
Tweede probleempje is wat lastiger en daar wil ik dus graag jullie advies over:
In idle heeft de machine last van "coil whine" in het midden van de behuizing. Het is alleen te horen in een relatief stille ruimte maar erg irritant. Na wat onderzoek blijkt het de combinatie van cpu p-state en scherm te zijn. Als de cpu zich naar z'n laagste stand terugklokt begint de coil whine. Gaat het display in suspend houdt 't op en ook als er een kleine belasting op de cpu is van bijv. 2% (met display aan).
Hebben meer mensen hier last van en is het verstandig om de machine om te ruilen? Ben verder super tevreden maar de work-around die ik bedacht had; bijv. unigine Heaven startscherm starten op de achtergrond die de cpu met 2% procent bezet houdt is misschien toch niet zoals het hoort![]()
Wat denken jullie ervan? Alvast bedankt!
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Valt mij trouwens op dat sinds ik niet meer de stock windows gebruik maar een clean install ik met de nieuwste Nvidia drivers véél betere graphics heb. Waar ik bij bijvoorbeeld League of Legends alles op medium zette en shadows uit 160 fps haalde, haal ik deze fps nu bij alles op Very High en Shadows uit.
Heeft iemand ook problemen met het opstarten bij de N551jk? Hij doet er super lang over en als die dan in het (verschrikkelijke) windows 8.1 start menu is en ik wil dan bijvoorbeeld op bureaublad klikken dan doet die dat soms gewoon niet? Of soms daarvoor als ik het wachtwoord moet invullen kan dat niet eens...
Zwaar irritant, iemand een idee waar dat aan kan liggen?
@coyote1980:
Onder linux (m'n dagelijkse OS) blijkt dit "gezoem" probleem helemaal niet aanwezig zijn. Zelfs met alle powersaving op maximum. Haal onder linux dezelfde accutijden en idle-temps als onder windows alleen kan ik de intel gpu niet in de allerdiepste sleep-state forceren. Heb geprobeerd in windows de intel gpu driver te updaten (die van intel zelf) maar dat mag niet
Gebruik windows alleen voor games dus heb dan geen last van het gezoem, blij dat ik de laptop kan houden! Kan me wel voorstellen dat je er gek van wordt ja als je er op wil lezen of schrijven....
Heb ook voorbij zien komen dat het aan de realtek audio driver kan liggen. Hier ook wat mee gestoeid maar mocht helaas niet baten. Meer info kan ik je helaas niet geven...
Onder linux (m'n dagelijkse OS) blijkt dit "gezoem" probleem helemaal niet aanwezig zijn. Zelfs met alle powersaving op maximum. Haal onder linux dezelfde accutijden en idle-temps als onder windows alleen kan ik de intel gpu niet in de allerdiepste sleep-state forceren. Heb geprobeerd in windows de intel gpu driver te updaten (die van intel zelf) maar dat mag niet
Gebruik windows alleen voor games dus heb dan geen last van het gezoem, blij dat ik de laptop kan houden! Kan me wel voorstellen dat je er gek van wordt ja als je er op wil lezen of schrijven....
Heb ook voorbij zien komen dat het aan de realtek audio driver kan liggen. Hier ook wat mee gestoeid maar mocht helaas niet baten. Meer info kan ik je helaas niet geven...
Geen idee, maar je kunt het (verschrikkelijke) windows 8.1 start menu wel overslaan bij het opstarten zodat je laptop automatisch opstart naar het bureaublad, zie: http://www.7tutorials.com...ndows-8-skip-start-screenJamesl schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 00:48:
Heeft iemand ook problemen met het opstarten bij de N551jk? Hij doet er super lang over en als die dan in het (verschrikkelijke) windows 8.1 start menu is en ik wil dan bijvoorbeeld op bureaublad klikken dan doet die dat soms gewoon niet? Of soms daarvoor als ik het wachtwoord moet invullen kan dat niet eens...
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren een Asus N551 JK en ik wil, voordat ik vanalles en nog wat installeer de HDD vervangen door een SSD (samsung evo 850 250gb)
http://www.ssdcenter.be/p...msung-850-evo-250-gb.html
Heb ik behalve de harddisk fysiek nog iets nodig ? (kabel? of neem ik die die er al in zit)
bracket ? hd is 2,5 inch en 6,5
als ik via windows een back up start up USB maak, kan ik nadien windows zonder problemen opstarten van de usb en installeren ?
dank voor de hulp
Heb ik behalve de harddisk fysiek nog iets nodig ? (kabel? of neem ik die die er al in zit)
als ik via windows een back up start up USB maak, kan ik nadien windows zonder problemen opstarten van de usb en installeren ?
dank voor de hulp
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Laptop is voornamelijk voor studie (niet echt gamen dus). Heb bij de MM de asus n550jk-CN361H gezien. Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2015 17:50 ]
Een goede laptop. Ik zou wel een externe harde schijf met UBS 3.0 aanschaffen óf een hdd caddy en je dvd drive omwisselen voor een HDD (of SSD).Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:39:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Laptop is voornamelijk voor studie (niet echt gamen dus). Heb bij de MM de asus n550jk-CN361H gezien. Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?
Ik heb onlangs een N751JK gekocht en loop tegen problemen aan na het activeren van hyper-v via Windows features. De eerste keer kwam ik hier achter na de installatie van Visual Studio, maar na 3 keer windows installeren loopt het nog steeds niet lekker. Een schone installatie van Windows Enterprise en het activeren van hyper-v laat de laptop schokkerig en langzaam opstarten en stroomt het evnetlog vol met warnings en errors. Zelfs een clean boot is traag en zorgt voor problemen. Ik had al topics geopend:
Windows 8.1 start heel langzaam op na inschakelen hyper-v
Met de handen in het haar ben ik inmiddels in de volgende fase:
Vervanger voor een Asus N751JK-T7120H
Zijn er mensen die op deze laptop hyper-v draaien zonder problemen? De laptop ligt inmiddels 2 weken bij de winkel die echt van alles probeert (niets dan hulde voor Amecomputers), maar ben bang dat het een andere laptop wordt terwijl ik dat eigenlijk niet wil.
Windows 8.1 start heel langzaam op na inschakelen hyper-v
Met de handen in het haar ben ik inmiddels in de volgende fase:
Vervanger voor een Asus N751JK-T7120H
Zijn er mensen die op deze laptop hyper-v draaien zonder problemen? De laptop ligt inmiddels 2 weken bij de winkel die echt van alles probeert (niets dan hulde voor Amecomputers), maar ben bang dat het een andere laptop wordt terwijl ik dat eigenlijk niet wil.
Net me 550jv geupgrade met een MX100 256gb en HDD Caddy voor me oorspronkelijke HDD alleen nu vrees ik dat ik hem zojuist heb gebricked. Ik heb de Bios instellingen per ongeluk gereset naar default nadat ik ze eerst had veranderd om vanaf de SSD te kunnen booten en daardoor is waarschijnlijk de secure boot weer aangesprongen en nu doet me laptop vrij weinig meer dan het toetsenbord oplichten en verder laat die niks zien. Backlight van het scherm springt ook niet aan
Ben nu even topic maken met wat uitgebreidere info enzo.
Hebben hier nog meer mensen last van uitvallende laptops bij lange gaming sessies?
Heb meermalen gehad dat na lange tijd gta 4 spelen de laptop simpelweg uit gaat.
Ik heb toen realtemp op de achtergrond aangehad, en de cpu blijkt vaak de 100c aan te tikken.
Is het makkelijk de koelpasta te rervangen/heb ik dan nog wel garantie?
Gaat hier om een N551JK
Heb meermalen gehad dat na lange tijd gta 4 spelen de laptop simpelweg uit gaat.
Ik heb toen realtemp op de achtergrond aangehad, en de cpu blijkt vaak de 100c aan te tikken.
Gaat hier om een N551JK
[ Voor 3% gewijzigd door Billiebier op 25-03-2015 22:08 ]
Verwijderd
Ik heb afgelopen weekend die brakke Atheros wifi+bluetooth kaart uit mijn n56vb vervangen door een Intel 7260ac+bluetooth. Vervangen was wel een redelijke klus, omdat jet het kaartje er NET niet uitkrijgt zonder de bodem een goede centimeter los te halen. Maar wat een verbetering! Windows zegt 866Mb op 5GHz AC, maar daar heb ik een vrij hard hoofd in....
Dat is inderdaad een goeie upgrade en kost maar een paar tientjes! Heb je nog wat aan je routersettings moeten veranderen?Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:32:
Ik heb afgelopen weekend die brakke Atheros wifi+bluetooth kaart uit mijn n56vb vervangen door een Intel 7260ac+bluetooth. Vervangen was wel een redelijke klus, omdat jet het kaartje er NET niet uitkrijgt zonder de bodem een goede centimeter los te halen. Maar wat een verbetering! Windows zegt 866Mb op 5GHz AC, maar daar heb ik een vrij hard hoofd in....
Heb koelpasta zelf een keer vervangen en merkte het verschil meteen! Is absoluut niet moeilijk, maar je moet je gewoon beetje inlezen.Billiebier schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:07:
Hebben hier nog meer mensen last van uitvallende laptops bij lange gaming sessies?
Gaat hier om een N551JK
Eigenlijk is het gewoon je laptop uit elkaar halen en koelplaatjes enzo loshalen van de printplaat. Dan met bijvoorbeeld wasbenzine de oude koelpasta er voorzichtig afhalen zodat het mooi schoon is. Nieuwe pasta erop en de koelplaat etc weer op houden.
Verwijderd
Nope. Mijn enige AP met AC Wifi is een Linksys E46200 router, die gedegradeerd is tot AP + NAS. Die staat w.b. de 5Ghz radio vrij standaard geconfigureerd.Tarabass schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:41:
[...]
Dat is inderdaad een goeie upgrade en kost maar een paar tientjes! Heb je nog wat aan je routersettings moeten veranderen?
Ik heb voor het kaartje iets van 26 euro betaald geloof ik. Dat was zeker een hele goede investering. Naast het Wifi kaartje heb ik overigens de harddisk van mijn N56VB al direct na aankoop vervangen door een Samsung 840 Pro SSD. Dat was wat duurder, maar in mijn ogen ook een geweldige investering. De laptop is nu echt net een raket, akelig snel dus.
Verwijderd
Waar ik vorig jaar tegen aan liep met mijn N551JK is dat ik mijn Windows key niet in te zien kreeg. Die zit ergens in de BIOS verstopt ofzo. Dus kon ik hem niet meer goed installeren met mijn clean install. Ik had een programmaatje nodig om hem te bemachtigen maar toen was er al iets mis gegaan. Daarnaast vond ik de fan te luidruchtig dus heb hem maar binnen de 7 dagen retour gedaan toen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:25:
Ik heb sinds gisteren een Asus N551 JK en ik wil, voordat ik vanalles en nog wat installeer de HDD vervangen door een SSD (samsung evo 850 250gb)
dank voor de hulp
Ik weet niet of die Windows backup gaat werken en of je dan je Windows key nodig hebt. Maar wel iets om van te voren goed te weten.
De licentie van Windows zit inderdaad in het bios verwerkt maar als jij een clean install wilt doen dan moet je exact dezelfde Windows 8.1 versie installeren die er af fabriek op geinstalleerd staat en dan hoef je verder geen licentiekey in te voeren. Als het goed is zie je ook dat veld niet waar je normaal gesproken de key moet invoeren en zal Windows daarna zichzelf automatisch activeren wanneer je internet geactiveerd hebt en online bent.Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:34:
Waar ik vorig jaar tegen aan liep met mijn N551JK is dat ik mijn Windows key niet in te zien kreeg. Die zit ergens in de BIOS verstopt ofzo. Dus kon ik hem niet meer goed installeren met mijn clean install.
Verder nog voor de geïnteresseerden die een Asus N751JK hebben namelijk er is een bios update beschikbaar met een biosupdate voor het videobios.
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met het geluid van de fan van de Asus N751JK? Is de fan continu aan en maakt hij dan aardig wat herrie?
Mijn ervaring met de vijf verschillende N551JK's is dat er onderling nog behoorlijk wat verschil in zit.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:23:
Hoe zit het eigenlijk met het geluid van de fan van de Asus N751JK? Is de fan continu aan en maakt hij dan aardig wat herrie?
Een goed advies is ergens in dit topic al gegeven: Een repaste met Arctic (Silver 5), doet de tempraturen een aantal graden dalen, waardoor er ook minder cooling capaciteit benodigd is.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Aha okee, dank je. Maar op mijn N551JK was de fan sowieso altijd aan. En alleen dat al maakte me echt teveel lawaai. Dus deed ik hem maar retour.Jumpman schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:31:
[...]
Mijn ervaring met de vijf verschillende N551JK's is dat er onderling nog behoorlijk wat verschil in zit.
Een goed advies is ergens in dit topic al gegeven: Een repaste met Arctic (Silver 5), doet de tempraturen een aantal graden dalen, waardoor er ook minder cooling capaciteit benodigd is.
Maar ik ben dus benieuwd of de fan op de N71JK ook altijd aan is, en nogal veel rumoer maakt. Want die laptop heb ik nu op het oog.
Ik ben op zoek naar de juiste Asus N551JQ, maar kan de verschillen niet goed vinden van de laatste 3 laptops:
Asus N551JQ-CN073H -> met SSD
Asus N551JQ-CN070H -> 750 TB
Asus N551JQ-CN045H -> 1000 TB
Asus N551JQ-CN020H -> 1000 TB
Asus N551JQ-CN072H -> 1000 TB
Andere vergelijking van de laatste 3
Iemand idee? De specs bij Tweakers en winkels geven of niks aan of zijn eerder overtikfouten.
Ze hebben volgens mij allemaal Intel HD Graphics en GeForce GT845M. Klopt dat?
PS: Ik ga na de koop de HDD vervangen door SSD. Volgens mij past er geen mSata in ? Of toch?
Asus N551JQ-CN073H -> met SSD
Asus N551JQ-CN070H -> 750 TB
Asus N551JQ-CN045H -> 1000 TB
Asus N551JQ-CN020H -> 1000 TB
Asus N551JQ-CN072H -> 1000 TB
Andere vergelijking van de laatste 3
Iemand idee? De specs bij Tweakers en winkels geven of niks aan of zijn eerder overtikfouten.
Ze hebben volgens mij allemaal Intel HD Graphics en GeForce GT845M. Klopt dat?
PS: Ik ga na de koop de HDD vervangen door SSD. Volgens mij past er geen mSata in ? Of toch?
[ Voor 13% gewijzigd door Bolukan op 02-04-2015 21:08 ]
Volgens mij is de N751JK gebouwd met dezelfde techniek, dus ik verwacht dat die gemiddeld evenveel 'lawaai' zal maken als de N551JK.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:32:
[...]
Aha okee, dank je. Maar op mijn N551JK was de fan sowieso altijd aan. En alleen dat al maakte me echt teveel lawaai. Dus deed ik hem maar retour.
Maar ik ben dus benieuwd of de fan op de N71JK ook altijd aan is, en nogal veel rumoer maakt. Want die laptop heb ik nu op het oog.
Ik heb al heel wat laptops gehad met Intel Core i7 processoren (i7-2670QM, i7-4710HQ, etc.), mijn ervaring is dat als je een echt stille laptop wilt, je alleen bij een Intel Core i7 U processor goed zit, en dan nog moet de machine goed gebouwd zijn. Het nadeel van de U processoren is dat ze low voltage zijn en dus minder reken werk (minder threads vaak) kunnen verzetten als QM en HQ varianten, maar dat weegt in mijn geval niet tegen de voordelen op.
[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 02-04-2015 21:59 ]
Verwijderd
Een SSD maakt je laptop trouwens ook een stuk stiller. Die verbruikt veel minder stroom en bevat geen bewegende (en dus warmte genererende) delen. In mijn N56VB zit overigens een i7 3630QM, maar de fan draait eigenlijk onder normale load helemaal niet. Alleen tijdens langdurig gamen heb ik de laptop een keer gehoord. Maar dat doe ik eigenlijk toch nooit.Jumpman schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:53:
[...]
Volgens mij is de N751JK gebouwd met dezelfde techniek, dus ik verwacht dat die gemiddeld evenveel 'lawaai' zal maken als de N551JK.
Ik heb al heel wat laptops gehad met Intel Core i7 processoren (i7-2670QM, i7-4710HQ, etc.), mijn ervaring is dat als je een echt stille laptop wilt, je alleen bij een Intel Core i7 U processor goed zit, en dan nog moet de machine goed gebouwd zijn. Het nadeel van de U processoren is dat ze low voltage zijn en dus minder reken werk (minder threads vaak) kunnen verzetten als QM en HQ varianten, maar dat weegt in mijn geval niet tegen de voordelen op.
Soms worden ook simpelweg U processen gebruikt omdat de koeling van het apparaat niet toereikend is
In de basis verbruikt een niet U eigenlijk nagenoeg aan een U... Alleen bij hoge belasting is het verschil groot
Zie het als een auto waar je nooit meer dan half gas kan geven... Vermoedelijk is hij zuiniger maar ook een stuk minder snel
In de basis verbruikt een niet U eigenlijk nagenoeg aan een U... Alleen bij hoge belasting is het verschil groot
Zie het als een auto waar je nooit meer dan half gas kan geven... Vermoedelijk is hij zuiniger maar ook een stuk minder snel
Ik krijg op mijn aantal weken oude http://tweakers.net/price...1jk-t7129h/specificaties/ af en toe de volgende foutmelding/BSOD: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.
Het gebeurt als de laptop uit de slaapstand komt.
Alles is standaard, niks gerommeld met geheuden, ssd, hdd of besturingssysteem. Heb wel verschillende windows-accounts.
Wat kan ik hier aan doen? Dank!
Het gebeurt als de laptop uit de slaapstand komt.
Alles is standaard, niks gerommeld met geheuden, ssd, hdd of besturingssysteem. Heb wel verschillende windows-accounts.
Wat kan ik hier aan doen? Dank!
Verwijderd
Okee bedankt BazzH en Jumpman, maar kan iemand die echt een N751JK heeft aangeven of de fan daarvan altijd aan is? Want aLs dat het geval is dan hoef ik die sowieso niet te bestellen om te proberen.
(Ik maakte een foutje door te zeggen dat ik eerst een N551JK had, maar ik had een oudere N550. Volgens mij is de bouwkwaliteit toch iets veranderd. En er is ook verschil in fangeluid tussen de 15" en 17", vandaar).
(Ik maakte een foutje door te zeggen dat ik eerst een N551JK had, maar ik had een oudere N550. Volgens mij is de bouwkwaliteit toch iets veranderd. En er is ook verschil in fangeluid tussen de 15" en 17", vandaar).
Hij is altijd aan, maar je hoort hem amper als je gewoon aan het internetten bent.
Yo.
Asus N551JK-CN157H hier.RobvG schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:43:
Heeft iemand GTA V goed werkend op een N551JK? Zo ja, op welke resolutie en met welke settings?
Vandaag een paar uurtjes gespeeld en doet het zoals ik had verwacht.
Gespeeld op 1080p, alles normal of op off en krijg daarmee fps tussen de 55 en 65 (ligt eraan waar je bent en als ik de counter van geforce mag geloven).
Dankje! Ik heb ook de 157H en was benieuwd of en hoe de game in 1080p zou draaien. Ik ben één van de velen die de laptop voor 661 euro kon bemachtigen bij de BTW-vrije dagen van Mediamarkt en ben nu nóg blijer ermee. Nu rest enkel nog of ik, na een PS3 en PS4 versie, GTA V voor een derde keer ga aanschaffen.Herryschopper schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:14:
[...]
Asus N551JK-CN157H hier.
Vandaag een paar uurtjes gespeeld en doet het zoals ik had verwacht.
Gespeeld op 1080p, alles normal of op off en krijg daarmee fps tussen de 55 en 65 (ligt eraan waar je bent en als ik de counter van geforce mag geloven).
Mijn vriendin heeft een Asus N56VJ-S4149H die me de laatste tijd meer en meer hoofdpijn begint te geven.
Niet lijkt de HDD alsmaar trager te worden, ook de wifi wil sinds een week spontaan nergens meer fatsoenlijk connecten (wel verbinden maar kan niet eens pingen)
Wat de wifi betreft heb ik al vanalles geprobeerd, van een wegpleuren en herinstalleren tot nieuwe drivers maar dat leidt allemaal tot niets. Als een re-install van windows het niet oplost moet ik maar eens zien of die Qualcomm Atheros ar9485wb-eg bij dit model een los kaartje is dat vervangen kan worden door een Intel.
Wat de harddisk betreft: wat een heerlijk gekloot met dat EFI zeg. Heeft me een halfuur zoeken gekost alleen al om te vinden hoe ik (met een workaround vanuit Windows 8 ) in de bios kan komen om secure boot uit te kunnen zetten
Maar voorlopig genoeg gezeurd, ik heb zowaar ook nog een echte vraag:
De laptop heeft géén windows licentiesticker en ik wil een schone install doen op een andere schijf (SSD). Weet iemand waar de product key opgeslagen staat en hoe ik daar aan kan komen voor de nieuwe install?
Niet lijkt de HDD alsmaar trager te worden, ook de wifi wil sinds een week spontaan nergens meer fatsoenlijk connecten (wel verbinden maar kan niet eens pingen)

Wat de wifi betreft heb ik al vanalles geprobeerd, van een wegpleuren en herinstalleren tot nieuwe drivers maar dat leidt allemaal tot niets. Als een re-install van windows het niet oplost moet ik maar eens zien of die Qualcomm Atheros ar9485wb-eg bij dit model een los kaartje is dat vervangen kan worden door een Intel.
Wat de harddisk betreft: wat een heerlijk gekloot met dat EFI zeg. Heeft me een halfuur zoeken gekost alleen al om te vinden hoe ik (met een workaround vanuit Windows 8 ) in de bios kan komen om secure boot uit te kunnen zetten

De laptop heeft géén windows licentiesticker en ik wil een schone install doen op een andere schijf (SSD). Weet iemand waar de product key opgeslagen staat en hoe ik daar aan kan komen voor de nieuwe install?
Die zit in de UEFI, dus die wordt automatisch ingevuld.MadMarky schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:13:
Mijn vriendin heeft een Asus N56VJ-S4149H die me de laatste tijd meer en meer hoofdpijn begint te geven.
Wil je hem toch hebben, voordat je aan een herinstallatie begint, dan kan je die opvragen met CMD of met bijvoorbeeld AIDA64.
Verwijderd
Magic Jelly Bean is een mooi gratis progje daarvoor! Die leest elke key uit, ook van Office.MadMarky schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:11:
Ok bedankt, dan ga ik die toch eerst proberen te bemachtigen. Just in case.
En dat UEFI vind ik ook een heel geklooi ja. Ik heb liever zelf een normale ouderwetse BIOS.
En Rufus is een handig progje om bootable ISO's via USB te maken (zo uit mijn hoofd).
Verwijderd
Dumpen die Atheros. Dat is echt een drama ding. Ik snap niet dat fabrikanten die zooi in laptops inbouwen. Een fatsoenlijk kaartje kost hooguit 10 euro meer. Als de VJ niet heel erg afwijkt van de VB, dan is het gewoon een verwisselbaar kaartje.MadMarky schreef op woensdag 29 april 2015 @ 21:13:
Verwijderd
weet iemand wat het verschil is tussen de CM362H en de CM524H ?:
link: pricewatch: Asus N550JK-CM362H
Iemand een how-to / handleiding / paar foto's van de N551JQ-serie wat betreft het vervangen van de DVD-drive voor een HDD-caddy... In de manual is daarover niks expliciets te vinden, maar caddy's voor dit model zijn wel genoeg te vinden op het www. Kwestie van één schroefje, drive eruit, caddy met HDD erin en klaar of?
Bij mijn eigen laptop is dat allemaal heel makkelijk, maar dat is een barebone en aangezien deze ASUS wat specifieker en strakker in elkaar lijkt te zitten toch even de vraag... Wil namelijk een goedkopere variant van de N55 aanschaffen en er zelf een 128GB SSD bijplaatsen, wat neerkomt op de prijs van het model waar al uit de fabriek een 24GB SSD'tje bijgeplaatst is. Maar als dat toch echt niet zo simpel kan houdt het toch op...
Bij mijn eigen laptop is dat allemaal heel makkelijk, maar dat is een barebone en aangezien deze ASUS wat specifieker en strakker in elkaar lijkt te zitten toch even de vraag... Wil namelijk een goedkopere variant van de N55 aanschaffen en er zelf een 128GB SSD bijplaatsen, wat neerkomt op de prijs van het model waar al uit de fabriek een 24GB SSD'tje bijgeplaatst is. Maar als dat toch echt niet zo simpel kan houdt het toch op...
[ Voor 69% gewijzigd door CLB op 07-05-2015 17:21 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat betreft het vervangen van de DVD drive door een caddy is inderdaad een kwestie van 1 schroefje wat je aan de onderkant van de laptop ongeveer in het midden kan vinden. Het is dan een kwestie dit schroefje te verwijderen en dan kan je de dvd drive er zo uit schuiven. Je kan dan het beste even je vingernagels achter het klepje doen want het kan zijn dat ie eventjes een duwtje nodig heeft. Het is wel dan eventjes een gepruts om het klepje van de dvd drive af te halen maar daar zijn op Youtube wel filmpjes van te vinden hoe dat moet.CLB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:16:
Iemand een how-to / handleiding / paar foto's van de N551JQ-serie wat betreft het vervangen van de DVD-drive voor een HDD-caddy... Kwestie van één schroefje, drive eruit, caddy met HDD erin en klaar of?
De harddisk vervangen bij een N551JQ is heel gemakkelijk en een kwestie van de achterplaat los draaien en dan zie je de harddiskcaddy al zitten. Die schroef je eruit en dan de ssd erin schroeven en je bent klaar dus heel gemakkelijk zelf te doen. Hierbij raad ik je aan meteen even te kijken welk wifi kaartje erin zit en als het zo'n Atheros ding is dit meteen ook te vervangen door een Intel 7260 AC kaartje. Bij zo'n N551 gaat dit ook heel gemakkelijk en dit kaartje in het midden zit naast de harddiskcaddy, maar wees wel voorzichtig met de antenne connectortjes die vrij fragiel zijn.
Yes harde schijf wist ik, DVD-drive kon ik niet vinden voor dit model... Dank!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gisteren de HDD en de netwerkkaart van een N56VJ vervangen. Ging erg makkelijk, klusje van 10 minuten 
Je hoeft maar 1 schroefje los te halen en je klikt zo het paneel eraf waarna de meest interessante onderdelen meteen toegankelijk zijn:

De HDD zit links in z'n tray en de netwerkkaart zit in het midden. De twee antennekabels losklikken, schroefje los en je trekt hem zo uit het slot.
Na een nieuwe Win 8 installatie op SSD start de laptop in 10 seconden op en de wifi werkt ook weer normaal, met nu een Intel 7260AC kaartje.
Je hoeft maar 1 schroefje los te halen en je klikt zo het paneel eraf waarna de meest interessante onderdelen meteen toegankelijk zijn:

De HDD zit links in z'n tray en de netwerkkaart zit in het midden. De twee antennekabels losklikken, schroefje los en je trekt hem zo uit het slot.
Na een nieuwe Win 8 installatie op SSD start de laptop in 10 seconden op en de wifi werkt ook weer normaal, met nu een Intel 7260AC kaartje.
Hallo, ik heb een n75sf en ik probeer win7 clean te installeren op de hdd. Ik heb hiertoe een originele win7pro schijf.
Probleem is dat de installer tijdens de installatie blijft hangen soms meer dan 24 uur. Niet normaal lijkt mij.
Het rare is, als ik Ubuntu erop installeer draait alles als een tierelier. Installatie van Linux gaat zonder problemen.
Ligt het mss aan de bios settings. Ik had alles teruggezet naar default maar geen succes. Het is een bios met uefi optie.
Herkent iemand dit probleem?
Ik heb dit nog nooit eerder zo gehad, problemen met installeren van Windows.
Probleem is dat de installer tijdens de installatie blijft hangen soms meer dan 24 uur. Niet normaal lijkt mij.
Het rare is, als ik Ubuntu erop installeer draait alles als een tierelier. Installatie van Linux gaat zonder problemen.
Ligt het mss aan de bios settings. Ik had alles teruggezet naar default maar geen succes. Het is een bios met uefi optie.
[ Voor 7% gewijzigd door parryfiend op 14-05-2015 16:01 . Reden: Spelling ]
Ik heb nog een N53SV-S1827V met een 120GB Samsung SSD waar ik best blij mee ben. Binnenkort wil ik 'm eens openhalen en ontstoffen, nieuwe koelpasta plaatsen en ik dacht, als ik nu toch bezig ben, waarom vervang ik de netwerkkaart niet? Ik heb een Qualcomm Atheros AR9285 kaartje (thans, dat is wat de Ubuntu lshw mij vertelt). Nu we een nieuwe router hebben met 5GHz, zou het ook wel fijn zijn om dat oude beestje van 5GHz te voorzien. Echter gebruik ik bluetooth ook vrij veel voor mijn draadloze boxje ('t is niet veel, maar beter dan die ingebouwde dingen). Ik zit echter nog met een paar vraagjes:
1. Wat voor formaat is dit eigenlijk? Ik snap dat het een variant op PCI is, maar welke? Ik heb hier een tof dingetje gevonden, maar ik heb geen idee of dat inderdaad het correcte formaat is: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
2. Voor degenen die hier ervaring mee hebben, is het vervangen erg lastig? Voor zover ik heb kunnen zien moet de bovenkant eraf en dan kan je 'm praktisch al vervangen.
1. Wat voor formaat is dit eigenlijk? Ik snap dat het een variant op PCI is, maar welke? Ik heb hier een tof dingetje gevonden, maar ik heb geen idee of dat inderdaad het correcte formaat is: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
2. Voor degenen die hier ervaring mee hebben, is het vervangen erg lastig? Voor zover ik heb kunnen zien moet de bovenkant eraf en dan kan je 'm praktisch al vervangen.
and thanks for all the fish.
Verwijderd
Jouw type laptop ken ik niet, dus hoe dat ding qua constructie in elkaar steekt kan ik je niet vertellen. Maar exact dat kaartje heb ik (en anderen in dit topic) ook in mijn Asus gestopt en dat werkt uitstekend.Zalmanman schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:23:
Ik heb nog een N53SV-S1827V met een 120GB Samsung SSD waar ik best blij mee ben. Binnenkort wil ik 'm eens openhalen en ontstoffen, nieuwe koelpasta plaatsen en ik dacht, als ik nu toch bezig ben, waarom vervang ik de netwerkkaart niet? Ik heb een Qualcomm Atheros AR9285 kaartje (thans, dat is wat de Ubuntu lshw mij vertelt). Nu we een nieuwe router hebben met 5GHz, zou het ook wel fijn zijn om dat oude beestje van 5GHz te voorzien. Echter gebruik ik bluetooth ook vrij veel voor mijn draadloze boxje ('t is niet veel, maar beter dan die ingebouwde dingen). Ik zit echter nog met een paar vraagjes:
Als je het doet, doe het dan goed.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:01:
[...]
Jouw type laptop ken ik niet, dus hoe dat ding qua constructie in elkaar steekt kan ik je niet vertellen. Maar exact dat kaartje heb ik (en anderen in dit topic) ook in mijn Asus gestopt en dat werkt uitstekend.
Met dat motto ga ik morgen de nieuwe wifi-kaart erin zetten, de koelpasta vervangen met Arctic Silver 5 (heb ik nog liggen van een andere build) en de ventilator eens schoonmaken, want hij blaast in idle als een malle en dat is best irritant. Kan ik iemand nog vermaken met wat speedtests?
Meteen maar over op 100% Linux want Windows heb ik in geen halfjaar meer aangeraakt. De 20e is linux-firmware in de *buntu 15.04-repo's geupdate dus de 7260 zou out of the box moeten werken. Zou, ja. Ik ben van plan er Xubuntu of Ubuntu Mate op te zetten, ik moet nog eens zien wat beter bevalt. Ik draai op dit moment Ubuntu 14.10 en dat bevalt me beter dan Windows, eerlijk gezegd. Minder RAM-gebruik, minder CPU-gebruik en de speakers zijn om de een of andere reden stukken beter. Ik heb alle drivers gewoon geïnstalleerd, maar het lijkt alsof ze overstuurd worden om de een of andere gekke reden. Nu bevalt Ubuntu mij ook beter omdat het programmeren in C meer native aanvoelt (GCC compiler krijg je er gewoon bij) en ik toch geen Windows-only programma's meer gebruik.
De keuze van het RAM voor deze laptop vind ik ook wel geinig (Waarom kijk je daar nu pas naar...?). 2GB + 4GB, respectievelijk een module van Elpida en een module van Hyundai:

Om de een of andere reden zijn er problemen met scaling als je 1920x1080 op 15.6" draait

code:
1
2
3
4
| C:\Windows\system32>wmic MemoryChip get BankLabel, Capacity, MemoryType, TypeDetail, Speed BankLabel Capacity MemoryType Speed TypeDetail BANK 1 2147483648 0 1333 128 BANK 3 4294967296 0 1333 128 |
PC3-10700 (667 MHz). Juust 'm
and thanks for all the fish.
Sinds kort de N551JQ in bezit, prima laptop. Ik heb er gelijk een SSD ingezet en installatie van Windows 8.1 gedaan. Daarna drivers geïnstalleerd, ik verbaasde me over de hoeveelheid apparaten die niet door Windows werd herkend.
Ik vroeg me het volgende af: de Nvidia drivers van Asus zijn niet de meest recente.
- Kun je ook de Nvidia drivers direct van Nvidia gebruiken?
- Zo ja, heeft dit nut?
Ik vroeg me het volgende af: de Nvidia drivers van Asus zijn niet de meest recente.
- Zo ja, heeft dit nut?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ja, zo heb je altijd de nieuwste drivers met de nieuwste features en prestatieverbeteringen. Zeker aan te raden.jelmervos schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:23:
Sinds kort de N551JQ in bezit, prima laptop. Ik heb er gelijk een SSD ingezet en installatie van Windows 8.1 gedaan. Daarna drivers geïnstalleerd, ik verbaasde me over de hoeveelheid apparaten die niet door Windows werd herkend.
- Zo ja, heeft dit nut?
Hoe zit het eigenlijk bij de pricewatch: Asus N551JB-CN030H, deze heeft een 128GB SSD, een 1000GB HDD en een optische drive. Zit in deze variant soms wel een M.2 SSD slot?
Volgens mij is dat gewoon een hybride schijf met 128GB ssd cache en 1TB storage.
Dat zou kunnen, al zijn die los al erg duur. Vandaag gezocht, maar ik kan nergens van dit type de echte specificaties lijst vinden of een foto met de backcover eraf.sweetdude schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:40:
Volgens mij is dat gewoon een hybride schijf met 128GB ssd cache en 1TB storage.
Inmiddels ben ik erachter dat er een Toshiba MQ01ABD100 1TB harddisk en een Kingston SMSM151S3128GB M.2 SSD in zit.Jumpman schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:42:
Hoe zit het eigenlijk bij de pricewatch: Asus N551JB-CN030H, deze heeft een 128GB SSD, een 1000GB HDD en een optische drive. Zit in deze variant soms wel een M.2 SSD slot?
Kan je in de BIOS van de N551 de nVidia GeForce helemaal uitschakelen?
Ik zag de laptops N55 in de pricewatch staan met de GTX860M. Maar wat is nu het grote verschil tussen deze laptops? alleen de grote van HDD of SSD of zijn er ook andere verschillen zoals een netwerkkaart?
- Asus N550JK-CN360H - 256GB (ssd)
- Asus N551JK-CN158H - 1TB (hdd)
- Asus N550JK-CN361H - 256GB (ssd)
- Asus N551JK-CN079H - 1TB (hdd)
- Asus N551JK-CN130H - 750GB (hdd)
Wi-Fi AC of niet, Intel of Qualcomm Atheros Wi-Fi kaart, er kunnen verschillen zitten in het optische station.xtaix schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:24:
Ik zag de laptops N55 in de pricewatch staan met de GTX860M. Maar wat is nu het grote verschil tussen deze laptops? alleen de grote van HDD of SSD of zijn er ook andere verschillen zoals een netwerkkaart?Tot slot is één van deze modellen, ook een goede vervanger voor mijn huidige Asus N56VZ-S4040V?
Weet iemand welke wifi-kaart in welk model zit?Jumpman schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:17:
[...]
Wi-Fi AC of niet, Intel of Qualcomm Atheros Wi-Fi kaart, er kunnen verschillen zitten in het optische station.
Voor de luie mensen, hier de pricewatch vergelijking. Ik zie dat de CN079H als enige 5Ghz ondersteuning heeft, misschien dat die een andere wifi kaart heeft?xtaix schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:24:
Ik zag de laptops N55 in de pricewatch staan met de GTX860M. Maar wat is nu het grote verschil tussen deze laptops? alleen de grote van HDD of SSD of zijn er ook andere verschillen zoals een netwerkkaart?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Met wat Googlen op het exacte typenummer kan je dit vaak wel achterhalen. Op www.hardware.info staat over sommige type's veel informatie.xtaix schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:22:
[...]
Weet iemand welke wifi-kaart in welk model zit?
Welke N55 typen hebben nog meer een M sata aansluiting ? ( Asus N551JB-CN030H ) , en kan daar elke M-sata kaart in ?
Volgens mij hebben ze allemaal ruimte voor een half sized mSATA. Echter moet je de hele laptop demonteren om er goed bij te kunnen. Op dit moment gebruikt Asus zelf de Kingston. Zie deze post: Jumpman in 'productreview: Asus N551JQ-CN020H review door CyberDonky'.edelf schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:47:
Welke N55 typen hebben nog meer een M sata aansluiting ? ( Asus N551JB-CN030H ) , en kan daar elke M-sata kaart in ?
Prima dus, laptop komt eraan, maar kan het even niet vinden: 9,5mm caddy of 12,7mm caddy nodig?CLB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:16:
Iemand een how-to / handleiding / paar foto's van de N551JQ-serie wat betreft het vervangen van de DVD-drive voor een HDD-caddy... In de manual is daarover niks expliciets te vinden, maar caddy's voor dit model zijn wel genoeg te vinden op het www.
Wat is het verschil tussen de N551JK en N551JQ? Is het alleen de videokaart? of bijvoorbeeld een ander type scherm?
Weet iemand hoeveel ram-geheugen er max. in de ASUS N56VZ-S4044V kan?
Op tweakers.net staat max 16GB en op de website van ASUS staat max 8GB.
8Gb denk ik, zoals bij de meeste Asus laptop's van die generatie.xtaix schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:01:
Weet iemand hoeveel ram-geheugen er max. in de ASUS N56VZ-S4044V kan?
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Iemand bekend met het feit dat de NV76Vj types spontaan aangaan als je de extra Sonic master hebt aangesloten ? Na veel gezoek dmv virus scanners en bios flashes kwam ik er achter dat de singnaalkabel van de sonic master een schakelpuls op pakt vanuit het net. deze functioneerd schijnbaar als antenne !
Als ik een tl lamp in de buurt van de laptop uit doe. schakeld de laptop zichzelf in ?
Huh ! Ja echt waar. Nu proberen om dmv demping en ferriet kralen op de snoeren deze weg te filteren.
Verder is het geen slechte laptop. ik heb er goede ervaringen mee. extra mem ssdtje erin werkt goed.
Als ik een tl lamp in de buurt van de laptop uit doe. schakeld de laptop zichzelf in ?
Huh ! Ja echt waar. Nu proberen om dmv demping en ferriet kralen op de snoeren deze weg te filteren.
Verder is het geen slechte laptop. ik heb er goede ervaringen mee. extra mem ssdtje erin werkt goed.
Ik ben van plan om deze laptop aan te schaffen:
pricewatch: Asus N751JK-T7255H
Nu lees ik in de reviews dat de wifi van dit apparaat belabberd is.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik vind het een beetje zonde om 1000euro uit te geven voor een apparaat wat dan eigenlijk niet lekker functioneerd.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik vind het een beetje zonde om 1000euro uit te geven voor een apparaat wat dan eigenlijk niet lekker functioneerd.
2 juli 2015 de ASUS N551JQ-CN020H (BCC € 449,99, waarvoor dankbaar!) ontvangen, vandaag eens open gemaakt (nu was het er een dag voor, na al het mooie weer). Na in februari 2015 de slechte ervaringen met meerdere exemplaren van de ASUS N551JK-CN157H (Media Markt € 660,61 destijds in de BTW actie), ben ik nu een stuk positiever! Zo op het eerste gezicht geen kapot scherm/backlight bleeding/kapot touchpad. Ik heb dan wel de nVidia GeForce GTX 850M in moeten ruilen voor een GT 845M (Dit is wel een behoorlijk verschil, maar voor € 210,60 overkomelijk, gezien ik op een PS4 game), verder zit er nu een Intel 3D Real Sense Camera en een 1TB hardeschijf i.p.v. een 750GB hardeschijf in. Wel zat er een krasje onderop, maar het exemplaar is verder goed, zo op het eerste gezicht.Jumpman schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:34:
Ik had de Asus N551JK-CN157H ook in bezit voor € 661,60. De eerste had een kapotte display (kan gebeuren). Deze gaf lijnen en flikkeringen, en veel backlight bleeding. Geruild bij de MM. De tweede had een los liggend touchpad en de fans waren veel beter hoorbaar (idle al). Samen met de MM verkoper de hele voorraad gecheckt, allemaal hadden ze wel één van de bekende mankementen (display bezel sluit niet goed aan, touchpad los, enorme backlight bleeding, luide fans). Er zit onderling veel kwaliteitsverschil in. Daarbij komt dat de Wi-Fi in deze laptop dramatisch is, de antenne's zitten niet goed. Als je een losse antenne aansluit, haal je wel de 300 Mbps op een gepaste afstand van de router. Het mogen dan mooie specificaties zijn een Intel i7, GeForce GTX 850M en een Full HD IPS scherm, de bouwkwaliteit en de eind controles van de Asus zijn dramatisch. Zeker als je verder kijkt in dit en andere forums, zie je vaker bovenstaande problemen. Ik begrijp niet hoe deze laptop BBG Multimedia laptop van februari 2015 heeft kunnen worden. Er zullen best goede exemplaren zijn, hier mag de eigenaar echt blij mee zijn. Ik heb inmiddels er vanaf gezien en mijn geld terug gekregen. Voor mij was het een impuls aankoop (wellicht desktop vervanger), dus ik kon kritisch zijn en makkelijker afstand doen.
Mocht je een goed exemplaar hebben, dan is er maar één nadeel: Geen (bruikbaar) M.2 slot. Maar voor € 661,60 is dat geen probleem.
Overigens positief is dit: https://asuspromotions.com/nl/nl/pages/100procentzekerheid.
Het lijkt er dus op dat ASUS sowieso iets gedaan heeft met de klachten die ik (en anderen, gegrond hadden).
Ik heb afgelopen weekend een N551JK-CN158H gekocht. 
Was bij de mediamarkt 880,- wat best een goede prijs is. Heb hem voornamelijk gekocht voor om mee te nemen als ik wat casual games bij vrienden ga spelen (denk aan Age of Mythology, Starcraft 2, Diablo 3 en League of Legends) maar voor even facebook of mail checken is hij ook bijzonder geschikt!
Mooi scherm en de prestaties zijn echt prima! In alle genoemde spellen 60fps+ continu.
Gisteren heb ik er een Crucial BX100 250Gb in geduwd. Gelijk een clean install gedaan met een retail ISO.
Wat een verschil zeg! Laptop is nu bakken veel sneller. Hij start als hij uit is in 3 sec op.
Echt genieten dit apparaat!
Was bij de mediamarkt 880,- wat best een goede prijs is. Heb hem voornamelijk gekocht voor om mee te nemen als ik wat casual games bij vrienden ga spelen (denk aan Age of Mythology, Starcraft 2, Diablo 3 en League of Legends) maar voor even facebook of mail checken is hij ook bijzonder geschikt!
Mooi scherm en de prestaties zijn echt prima! In alle genoemde spellen 60fps+ continu.
Gisteren heb ik er een Crucial BX100 250Gb in geduwd. Gelijk een clean install gedaan met een retail ISO.
Wat een verschil zeg! Laptop is nu bakken veel sneller. Hij start als hij uit is in 3 sec op.
Echt genieten dit apparaat!
Ik heb nog een Intel Wireless N 7260 kaartje liggen die je zo mag hebben (heb er een AC in gezet bij mij). Die is 1000x beter dan de atheros die er standaard in zit. Stuur maar een DM als je interesse hebt.jbhc schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:11:
Ik ben van plan om deze laptop aan te schaffen:
[ Voor 34% gewijzigd door Blaat op 09-07-2015 09:06 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Verwijderd
Aangezien een zoektocht op internet nog niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd, probeer ik het hier maar even. Ik ben inmiddels een paar weken in het bezit van een n550jk. Ik heb hem besteld in de Asus webshop.
De notebook ondervindt helaas opstartproblemen. Volgens mij zijn de problemen ontstaan sinds ik de notebook heb geüpdatet naar Windows 8.1, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Het probleem doet zich voor zodra de laptop is afgesloten. Wanneer ik de opstartknop indruk, lichten de opstartknop en de leds onder de mousepad kort op. Verder gebeurt er niets. De lampjes gaan weer uit en het scherm blijft op zwart.
Enkele uren en vele pogingen later, start hij om - voor mij - onduidelijke redenen wél weer op. De notebook toont soms een bsod en gaat dan terug naar systeemherstel. In andere gevallen krijg ik geen bsod te zien en gaat hij direct naar het menu voor systeemherstel. In dat menu krijg ik wel gewoon de gebruikelijke opties te zien.
Het lijkt niet echt uit te maken welke keuze ik maak in het systeemherstel: de notebook werkt weer als een zonnetje zodra hij is opgestart. Hij kan ook gewoon op standby en ook weer opgestart worden vanuit standby-stand. Maar zodra hij weer afgesloten is, ondervind ik iedere keer dezelfde opstartproblemen en moet ik een aantal uur wachten voordat hij weer opstart.
Is er hier een topper die mij aan een oplossing kan helpen of zit er niets anders op dan terugsturen naar Asus?
De notebook ondervindt helaas opstartproblemen. Volgens mij zijn de problemen ontstaan sinds ik de notebook heb geüpdatet naar Windows 8.1, maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Het probleem doet zich voor zodra de laptop is afgesloten. Wanneer ik de opstartknop indruk, lichten de opstartknop en de leds onder de mousepad kort op. Verder gebeurt er niets. De lampjes gaan weer uit en het scherm blijft op zwart.
Enkele uren en vele pogingen later, start hij om - voor mij - onduidelijke redenen wél weer op. De notebook toont soms een bsod en gaat dan terug naar systeemherstel. In andere gevallen krijg ik geen bsod te zien en gaat hij direct naar het menu voor systeemherstel. In dat menu krijg ik wel gewoon de gebruikelijke opties te zien.
Het lijkt niet echt uit te maken welke keuze ik maak in het systeemherstel: de notebook werkt weer als een zonnetje zodra hij is opgestart. Hij kan ook gewoon op standby en ook weer opgestart worden vanuit standby-stand. Maar zodra hij weer afgesloten is, ondervind ik iedere keer dezelfde opstartproblemen en moet ik een aantal uur wachten voordat hij weer opstart.
Is er hier een topper die mij aan een oplossing kan helpen of zit er niets anders op dan terugsturen naar Asus?
Heb je toevallig nog een HDD waar je een OS op kan installeren (eerst in de laptop zetten
), als dit OS wel altijd goed opstart ligt het aan de HDD of het OS.
Ik verwacht dat het een hardware issue is.
Ik verwacht dat het een hardware issue is.
Ik had een ASUS N551JK-CN157H en nu ASUS N551JQ-CN020H en nu viel me op dat het scherm beter leek. Dus AIDA64 geinstalleerd. Nu blijkt de ASUS N551JQ-CN020H een LG IPS Display te hebben en de ASUS N551JK-CN157H een Samsung IPS Display. Nu had ik in mijn DELL XPS 17 ook een LG IPS Display (wel glossy), maar dit was ook altijd een erg mooi scherm. Ik had niet verwacht dat ASUS in één serie de N551 twee verschillende displays zou gebruiken.
[ Voor 30% gewijzigd door Jumpman op 14-07-2015 13:09 ]
Zojuist een ASUS N551JQ-CN065H ontvangen en zoals ik al meer lees nu is het touchpad echt niet heel fraai, zit behoorlijk wat speling op. Voor mij echt te irritant eerlijk gezegd. Zijn er hier mensen die een positieve ervaring hebben om dit ter reparatie aan te bieden of is dat een kansloze missie? Want dan moet 'ie helaas maar retour..
Ik zou hem opsturen als DOA en gewoon een nieuwe vragen. Ik weet niet waar je hem gekocht hebt, maar bij mij deden ze niet moeilijk (was de MM). ASUS is een behoorlijk drama m.b.t. tot afwerking ik heb twee N551JK’s gehad, de eerste had een defect scherm, de tweede een los touchpad en een veel luidere fan. Nu heb ik een ASUS N551JQ deze heeft: kras op de onderkant, LAN aansluiting klepje zit scheef en verf eraf bij één van de toetsen. Wat je verder veelal tegenkomt: veel backlight bleeding en losse scherm bezel. En ja val alle was de doos gesloten en de seal niet verbroken. Wat betreft afwerking is ASUS gewoon geen Dell of HP. Je krijgt goede specificaties voor weinig geld, dit gaat ten koste van de afwerking is mijn mening.Chrisg schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:00:
Zojuist een ASUS N551JQ-CN065H ontvangen en zoals ik al meer lees nu is het touchpad echt niet heel fraai, zit behoorlijk wat speling op. Voor mij echt te irritant eerlijk gezegd. Zijn er hier mensen die een positieve ervaring hebben om dit ter reparatie aan te bieden of is dat een kansloze missie? Want dan moet 'ie helaas maar retour..
Heeft iemand hier recentelijk nog een caddy gekocht voor een ASUS N551J? De prijzen variëren behoorlijk van € 7,00 t/m € 26,00, vandaar dat ik hier benieuwd naar ben.
Ik heb vandaag mijn N551JX ontvangen en die losse touchpad was ook het eerste dat ik merkte. Heb je al geinformeerd bij de winkel? Ik weet nog niet of ik er een probleem van wil maken, aangezien ik toch bijna uitsluitend een muis gebruik.Chrisg schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:00:
[ Voor 8% gewijzigd door Spacejockey op 29-07-2015 03:07 ]
Ik heb hem toch omgeruild voor een nieuw exemplaar en dat was gelukkig geen probleem. Gewoon proberen dus.
[ Voor 13% gewijzigd door Spacejockey op 30-07-2015 18:10 ]
Mijn N550JV komt sinds de upgrade naar Windows 10 niet meer goed uit de slaapstand.
Het scherm blijft zwart en de laptop start na een minuut opnieuw op soms vooraf gegaan aan een "Bsod".
Bsod meldt Video cheduler internal error.
BTW. de sluimerstand werkt wel goed.
Een ander probleem is dat zodra ik samsung magician installeer en daarna start er onherroepelijk een Bsod verschijnt. Dit kan ik alleen oplossen door in veilige modus magician eraf te knikkeren.
Zijn er meer die hier last van hebben/hadden en misschien al oplosingen hebben?
Het scherm blijft zwart en de laptop start na een minuut opnieuw op soms vooraf gegaan aan een "Bsod".
Bsod meldt Video cheduler internal error.
BTW. de sluimerstand werkt wel goed.
Een ander probleem is dat zodra ik samsung magician installeer en daarna start er onherroepelijk een Bsod verschijnt. Dit kan ik alleen oplossen door in veilige modus magician eraf te knikkeren.
Zijn er meer die hier last van hebben/hadden en misschien al oplosingen hebben?
De N56VM (Intel Core i7 3610QM @ 2.30GHz, 6GB RAM, 512GB SSD) kan, sinds vandaag, van W7/x64 regulier worden upgraded naar Windows 10.
Tijdens het upgrade proces constateert windows 10 een probleem waarna een ander proces wordt opgestart in een poging het probleem te verhelpen. Dat lukt niet (komt in een loop). De enige optie om de N56VM weer werkend te krijgen is een roll back naar W7/x64.
De Nvidea driver (GT 630M) is up to date en de Asus support pagina is beperkt tot W7/8 x64.
Iemand die de N56VM wel werkend heeft i.c.m. Windows 10?
Tijdens het upgrade proces constateert windows 10 een probleem waarna een ander proces wordt opgestart in een poging het probleem te verhelpen. Dat lukt niet (komt in een loop). De enige optie om de N56VM weer werkend te krijgen is een roll back naar W7/x64.
De Nvidea driver (GT 630M) is up to date en de Asus support pagina is beperkt tot W7/8 x64.
Vraag over de N551 JQ serie:
Heeft iemand Realsense in combinatie met Windows Hello al aan de praat gekregen ?
Ik vraag me af of ik uberhaupt de camera wel heb. In de specificaties op een site zie ik een onderscheid tussen:
- realsense technologie
- en een realsense camera
Zie deze site.
De JQ heeft daar wel de technologie maar niet de camera.
Op tweakers wordt ook gemeld dat de camera er wel in zit. Ik ben lost
Weet iemand hoe dit zit?
Hoop dat iemand kan helpen. Alvast bedankt! (heb uiteraard al flink gegoogled).
update: lees hier dat de camera optional is. Vreemd geen camera maar wel de technologie. Dat snap ik niet :-).
Heeft iemand Realsense in combinatie met Windows Hello al aan de praat gekregen ?
Ik vraag me af of ik uberhaupt de camera wel heb. In de specificaties op een site zie ik een onderscheid tussen:
- realsense technologie
- en een realsense camera
Zie deze site.
De JQ heeft daar wel de technologie maar niet de camera.
Op tweakers wordt ook gemeld dat de camera er wel in zit. Ik ben lost

Weet iemand hoe dit zit?
Hoop dat iemand kan helpen. Alvast bedankt! (heb uiteraard al flink gegoogled).
update: lees hier dat de camera optional is. Vreemd geen camera maar wel de technologie. Dat snap ik niet :-).
[ Voor 41% gewijzigd door Unito op 03-08-2015 20:12 . Reden: link gewijzigd ]
Bij mijn N56VZ is de upgrade van Windows 8 naar 10 redelijk goed verlopen, nadat ik een paar jaar geleden van Windows 7 naar 8 heb geupgrade.wsmaal schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:29:
De N56VM (Intel Core i7 3610QM @ 2.30GHz, 6GB RAM, 512GB SSD) kan, sinds vandaag, van W7/x64 regulier worden upgraded naar Windows 10.
Als hij in een boot loop terecht komt lijkt het mij niet aan de nvidia driver te liggen. Het grafisch subsysteem maakt geen deel uit van de kernel, en zou dus (volgens mij) niet vlug een oorzaak mogen zijn voor het niet kunnen opstarten.
Het lijkt mij eerder aan een van de Intel-drivers te liggen. Dus:
- Haal alle Intel-drivers van de website van Intel en niet van Asus
- Installeer voor de veiligheid geen Intel Rapid Storage Technology, die wil nog wel eens voor opstartproblemen zorgen
- Installeer de meest recente Chipset drivers (10.0.27)
Verder kan het ook geen kwaad om nog eens te kijken of je wel de laatste BIOS-versie hebt.
Om het grafische achteraf vlot te laten lopen zou ik de meest recente grafische drivers installeren, voor de Intel is dat v15.33.35/36. nvidia biedt voor Windows 10 een ander pakket aan dan voor Windows 7&8, maar veel verschil is er denk ik niet. Ik had 353.62 voor Windows 7&8 geïnstalleerd, en dat werkte ook goed na de update naar Windows 10. Daarna voor de zekerheid toch maar die voor Windows 10 geïnstalleerd.
De touchpad driver heb ik wel moeten verwijderen en opnieuw installeren.
@Flipside: bedankt voor de inhoudelijke reactie :-)
Update:
De enkele Intel drivers die ik via Intel voor de W10 upgrade
heb upgraded is niet de oplossing.
Upgrade process Windows 10:
- Installing features and drivers 100%
- Preparing automatic repair
- Diagnosing your PC
Only option is roll back to Windows 7....
< knip >
Upgrade W10 met MediaCreationTool is de foutmelding:
C1900101-40017
Installation failed in the second_boot phase with an error during boot operation
UPDATE (C1900101-40017 opgelost).
Na bovengenoemde failure tijdens het upgrade proces:
- Ga naar advanced/startup settings en activeer disable drivers signature.
Het upgrade proces gaat vervolgens verder met configureren en wordt voltooid met boot Windows 10 ;-)
Update:
De enkele Intel drivers die ik via Intel voor de W10 upgrade
heb upgraded is niet de oplossing.
Upgrade process Windows 10:
- Installing features and drivers 100%
- Preparing automatic repair
- Diagnosing your PC
Only option is roll back to Windows 7....
< knip >
Upgrade W10 met MediaCreationTool is de foutmelding:
C1900101-40017
Installation failed in the second_boot phase with an error during boot operation
UPDATE (C1900101-40017 opgelost).
Na bovengenoemde failure tijdens het upgrade proces:
- Ga naar advanced/startup settings en activeer disable drivers signature.
Het upgrade proces gaat vervolgens verder met configureren en wordt voltooid met boot Windows 10 ;-)
[ Voor 143% gewijzigd door wsmaal op 06-08-2015 12:25 . Reden: Update (opgelost) ]
Met veel moeite win7 pro clean geinstalleerd op mijn Asus n75sf.parryfiend schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:58:
Hallo, ik heb een n75sf en ik probeer win7 clean te installeren op de hdd. Ik heb hiertoe een originele win7pro schijf.
Wat een drama, nadat de win installer klaar was was maar de helft van de hardware herkend. De andere helft van de drivers was niet geinstalleerd waaronder de Quallcom Atheros LAN/Wifi hardware.
Moest handmatig de drivers van de Asus site plukken en handmatig installeren. Was nodig ook want zelfs nadat wu was geactiveerd herkende windows niet alle hardware (waarom nou Asus?)
Daarna via commandline een sfc en chkdsk laten lopen om windows te herstellen van fouten.
Uiteindelijk zo mijn zombie win install tot leven gewekt en geactiveerd en win7 loopt normaal als voorheen.
Al met al maar 50 uur van mijn tijd ingenomen waarvan 30uur door de windows installer. Lol.
Ik wil nu graag upgraden naar win10 maar heb echt geen zin in weer dezelfde problemen als met clean install van win7. Iemand ervaringen en als het gelukt is wat ging er goed/fout?
[ Voor 3% gewijzigd door parryfiend op 04-08-2015 17:22 ]
Hi allemaal,
Ik ben in het bezit van een N56VM-S4032V en heb recentelijk ook geupgrade naar Windows 10.
Aanvankelijk deed mijn touchpad het niet of heel slecht, maar heb het opgelost.
In case iemand tegen hetzelfde issue aanloopt:
Door de Elantech Touchpad driver van de Asus website te downloaden, heb ik dit weten op te lossen.
Ik ben in het bezit van een N56VM-S4032V en heb recentelijk ook geupgrade naar Windows 10.
Aanvankelijk deed mijn touchpad het niet of heel slecht, maar heb het opgelost.
In case iemand tegen hetzelfde issue aanloopt:
Door de Elantech Touchpad driver van de Asus website te downloaden, heb ik dit weten op te lossen.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb een laptop Asus N76VB. Iets meer dan een week geleden is hier vloeistof overheen gevallen. Stom genoeg heb ik de laptop niet meteen uitgedaan waardoor er storing in het keyboard is ontstaan. Vervolgens heb ik samen met mijn broertje de laptop uit elkaar gehaald. Hierbij stootten we meteen tegen een probleem. Bij dit model is het keyboard allereerst met en soort beschermingslaag (plaatje 1) afgesloten. Daarna met een metalen afdekplaat (plaatje 2). Vervolgens zit het keyboard vast met een soort popnagels. Dit hebben we allemaal los gemaakt. We hebben alles hierdoor schoon kunnen maken en het ziet er weer goed uit.
Nu stuiten we op een probleem waar ik uw raad bij nodig heb. Het keyboard klikken we er weer in, maar die zit niet strak genoeg tegen het omhulsel aan. Hier waren de popnagels voor. Nu komen de toetsen dus niet ver genoeg uit de bovenkant en druk je het keyboard naar beneden (richting het moederbord) als je zou toetsen.
Het vervelende is dat bij dit model we waarschijnlijk de hele bovenkant moeten vervangen. Ik zou voordat ik dat ga doen toch graag willen weten of iemand weet of er een manier is om het keyboard strak tegen het omhulsel te krijgen? Het probleem lijkt zich namelijk echt alleen daar voor te doen. Doordat het keyboard zo goed ''verpakt'' was is er verder geen vloeistof doorgelekt. De laptop werkt verder ook nog prima. Hopend op uw hulp!

Ik heb een laptop Asus N76VB. Iets meer dan een week geleden is hier vloeistof overheen gevallen. Stom genoeg heb ik de laptop niet meteen uitgedaan waardoor er storing in het keyboard is ontstaan. Vervolgens heb ik samen met mijn broertje de laptop uit elkaar gehaald. Hierbij stootten we meteen tegen een probleem. Bij dit model is het keyboard allereerst met en soort beschermingslaag (plaatje 1) afgesloten. Daarna met een metalen afdekplaat (plaatje 2). Vervolgens zit het keyboard vast met een soort popnagels. Dit hebben we allemaal los gemaakt. We hebben alles hierdoor schoon kunnen maken en het ziet er weer goed uit.
Nu stuiten we op een probleem waar ik uw raad bij nodig heb. Het keyboard klikken we er weer in, maar die zit niet strak genoeg tegen het omhulsel aan. Hier waren de popnagels voor. Nu komen de toetsen dus niet ver genoeg uit de bovenkant en druk je het keyboard naar beneden (richting het moederbord) als je zou toetsen.
Het vervelende is dat bij dit model we waarschijnlijk de hele bovenkant moeten vervangen. Ik zou voordat ik dat ga doen toch graag willen weten of iemand weet of er een manier is om het keyboard strak tegen het omhulsel te krijgen? Het probleem lijkt zich namelijk echt alleen daar voor te doen. Doordat het keyboard zo goed ''verpakt'' was is er verder geen vloeistof doorgelekt. De laptop werkt verder ook nog prima. Hopend op uw hulp!

Je moet naar alternatieven zoeken om dit strak vast te maken. Bij de N551J kost dit € 120,00, als je een origineel ASUS onderdeel wilt hebben.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:56:
Hallo allemaal,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goedmiddag,
heb sinds kort een Asus N550JV en wil dus een de DVD drive gaan vervangen voor een SSD(250GB) en nu lees ik op internet dat ik de SSD beter kan aansluiten waar de HDD nu zit en vervolgens de HDD in de DVD drive zet...met caddy natuurlijk.---->>>inmiddels al meerdere malen gelezen in dit topic dus ga hem op de plek van de HDD zetten<<<----
Ook vraag ik me af of je een SataKabel/USB nodig heb omdat ik Windows 8.1 op de SSD wilt hebben en dus niet op de HDD of maakt het in mijn geval niet uit omdat ik hem toch al in de DVD drive zet,krengen zijn toch best prijzig:(
heb sinds kort een Asus N550JV en wil dus een de DVD drive gaan vervangen voor een SSD(250GB) en nu lees ik op internet dat ik de SSD beter kan aansluiten waar de HDD nu zit en vervolgens de HDD in de DVD drive zet...met caddy natuurlijk.---->>>inmiddels al meerdere malen gelezen in dit topic dus ga hem op de plek van de HDD zetten<<<----
Ook vraag ik me af of je een SataKabel/USB nodig heb omdat ik Windows 8.1 op de SSD wilt hebben en dus niet op de HDD of maakt het in mijn geval niet uit omdat ik hem toch al in de DVD drive zet,krengen zijn toch best prijzig:(
[ Voor 15% gewijzigd door DirtyDutch op 06-08-2015 14:04 ]
Ga je een clean install doen op je SSD (is naar het schijnt aan te raden)? Dan is het volgens mij niet nodig. Dit is wat ik gevolgd heb voor mijn N550JK en dat werkte perfect:DirtyDutch schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:41:
Goedmiddag,
http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.html
Mocht je ergens problemen mee hebben, stuur me gerust een DM.
Heeft iemand nog suggesties voor bovenstaande?Jumpman schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:44:
Heeft iemand hier recentelijk nog een caddy gekocht voor een ASUS N551J? De prijzen variëren behoorlijk van € 7,00 t/m € 26,00, vandaar dat ik hier benieuwd naar ben.
Heb de caddy besteld via Ebay dus kan wel even duren denk ik dus ga me sowieso in tussentijd goed inlezen en alvast het 1 en ander downloaden,denk idd beter een clean install...nokie schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:33:
[...]
Ga je een clean install doen op je SSD (is naar het schijnt aan te raden)? Dan is het volgens mij niet nodig. Dit is wat ik gevolgd heb voor mijn N550JK en dat werkte perfect:
http://mmp669-gadget.blog...ainment-laptop-clean.html
Mocht je ergens problemen mee hebben, stuur me gerust een DM.
Thnx for the help!!!Stuit ik ergens op problemen DM ik je
Oke gelukt allemaal,de SSD zit nu op de plek van de HDD en de HDD heb ik geformateerd en is klaar voor gebruik als mijn caddy aankomt uit Hong Kong.
Mijn ervaring is dat ie door die SSD nu echt retesnel is,kan allemaal nog wel sneller hoor maarja is al een wat oudere laptop.
Mijn ervaring is dat ie door die SSD nu echt retesnel is,kan allemaal nog wel sneller hoor maarja is al een wat oudere laptop.
Mensen, ben recent geupgrade naar Windows 10 (N750JK). Bevalt goed tot nu toe.
Heb wel het idee dat de ventilator wat meer lawaai maakt, eerder ging hij wel eens helemaal uit. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Meer mensen hebben er blijkbaar last van, http://forums.windowscent...ce-windows-10-update.html
Heb wel het idee dat de ventilator wat meer lawaai maakt, eerder ging hij wel eens helemaal uit. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Meer mensen hebben er blijkbaar last van, http://forums.windowscent...ce-windows-10-update.html
[ Voor 41% gewijzigd door Harmen op 10-08-2015 22:07 ]
Whatever.
Had net voordat ik een Asus N550JV had gekocht een Sony Vaio VPC-F22S1E en die had het na de Windows 10 update ook dus weer terug naar Windows 7 kort daarna verkocht maar las dat er meerdere gebruikers van de Vaio er last van hadden en moesten wachten op een update dus misschien wachten op een update van bepaalde drivers...Ik zit nog steeds op 8.1 en vind het nog wel even best zo
Verwijderd
Beste Tweakers, ik ben sinds gisteren in bezit van de Asus N751 JX-T7071H ik had deze gekozen omdat hij standaard met een SDD komt en ik nog een HDD had liggen van mijn oude laptop welke er mooi bij kon.
Probleem is nu dat hij die HDD wel ziet zitten in de bios en in discmanager maar ik krijg deze met geen mogelijkheid aan de praat.
Heb mezelf scheel gegoogled en het probleem komt meer voor maar niemand schijnt echt een oplossing te hebben.
Probleem is nu dat hij die HDD wel ziet zitten in de bios en in discmanager maar ik krijg deze met geen mogelijkheid aan de praat.
Heb mezelf scheel gegoogled en het probleem komt meer voor maar niemand schijnt echt een oplossing te hebben.
Verwijderd
Update: als ik de HDD's via USB aan de laptop vastmaak dan kan ik ze gewoon formateren en een drive-letter toewijzen en gebruiken, maar als ik ze vervolgens weer in de HDD-bay plug dan kan de laptop ze weer niet lezenVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:27:
Beste Tweakers, ik ben sinds gisteren in bezit van de Asus N751 JX-T7071H ik had deze gekozen omdat hij standaard met een SDD komt en ik nog een HDD had liggen van mijn oude laptop welke er mooi bij kon.
Heb je in discmanager ook de de schijf geformateerd en voorzien van een drive letter(d,f,e??)
Verwijderd
Hij ziet hem wel met discmanager maar kan hem niet initiëren, rare is als de disc als een soort externe usb-disc aan de laptop koppel dan kan ik wel formateren en een drive-letter toewijzen
Dag,
Ik heb onlangs mijn Asus N56VZ-S4035V geupdate naar Windows 10 (clean install op een SSD).
Nu draait alles prima alleen het uit de slaapstand komen is zeer traag (soms wel 20 sec), opstarten als de laptop uit staat gaat nog sneller.
Ik heb alle drivers al geupdate naar de nieuwste versie (met SDI) en de bios geupdate van versie 204 naar 217. Maar dit mocht niet baten.
Iemand een idee?
Ik heb onlangs mijn Asus N56VZ-S4035V geupdate naar Windows 10 (clean install op een SSD).
Nu draait alles prima alleen het uit de slaapstand komen is zeer traag (soms wel 20 sec), opstarten als de laptop uit staat gaat nog sneller.
Ik heb alle drivers al geupdate naar de nieuwste versie (met SDI) en de bios geupdate van versie 204 naar 217. Maar dit mocht niet baten.
Iemand een idee?
Even een vraag de kenners van Asus laptops. 
Gisteren een clean installatie gedaan van Windows 10. (Oude installatie was defect geraakt ivm 2 bootable disks) Toen werk mijn usb stick niet meer herkend. Was aan het klooien geweest met de Bios instellingen.
Om de Usb werkend te krijgen moest ik Fastboot uitzetten en daarna CSM inschakelen.
Voor zover ik het weet werkt alles prima, geen performance verschillen.
Is er een manier om Fast Boot weer in te schakelen? Dit scheelt iets van 1 a 2sec bij het opstarten? Als ik het inschakelen start de pc niet meer op en kom ik gelijk in de bios.
Gisteren een clean installatie gedaan van Windows 10. (Oude installatie was defect geraakt ivm 2 bootable disks) Toen werk mijn usb stick niet meer herkend. Was aan het klooien geweest met de Bios instellingen.
Om de Usb werkend te krijgen moest ik Fastboot uitzetten en daarna CSM inschakelen.
Voor zover ik het weet werkt alles prima, geen performance verschillen.
Is er een manier om Fast Boot weer in te schakelen? Dit scheelt iets van 1 a 2sec bij het opstarten? Als ik het inschakelen start de pc niet meer op en kom ik gelijk in de bios.
Whatever.
Ben ik eigenlijk ook erg benieuwd naar,had namelijk hetzelfde met de USB opstart..
Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.