Vervanger voor een Asus N751JK-T7120H

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02
Ik heb onlangs een Asus N751JK-T7120H gekocht, maar al gauw bleek dat deze laptop (ondanks de ondersteuning van virtualization technology) geen hyper-v kan draaien. Dit is echter een vereiste ivm programmeren. Asus geeft niet thuis en de verkoper krijgt het ook niet voor elkaar. Zij stellen voor een andere laptop uit te kiezen, maar welke dan?

De feature set van de asus is perfect voor mij. Snelle processor, genoeg geheugen, 17" IPS scherm, verlicht toetsenbord, goed geluid. Welke laptop in dezelfde prijsklasse kan mij hetzelfde bieden?

Wat ga je met je laptop doen?
Programmeren op windows in visual studio en webstorm. Beetje desing voor assets etc.

Wat is je budget?
Ongeveer €1000,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Merk is niet belangrijk, cpu en werkgeheugen moeten snel zijn en bouwkwaliteit is belangrijk. Ook moet het een 'volledig toetsenbord' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:11

thof

FP ProMod
Wat gaat er mis met Hyper-V dan? Hyper-V wil graag VT-X / VT-D ingeschakeld hebben en daarvoor heb je een processor nodig welke dit ondersteund.

De processor in jou systeem, de Intel Core i7 4710HQ, heeft deze features volgens Intel ARK: http://ark.intel.com/nl/p...r-6M-Cache-up-to-3_50-GHz

Mijn ervaring is echter dat dit apart ingeschakeld moet worden in de BIOS. Heb je daar al eens rondgekeken naar een feature als VT-D / VT-X / Virtualization Technology?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02
Ik wist dat deze vraag ging komen, en dat is ook logisch, maar hyper-v werkt wel maar maakt de laptop traag. Een schone installatie van Windows Enterprise en hyper-v geactiveerd via windows features laat de laptop heel traag opstarten en het eventlog stroomt vol warnings en errors.

Windows 8.1 start heel langzaam op na inschakelen hyper-v

De laptop ligt nu al twee weken bij de winkel die ook al van alles geprobeerd hebben. Zij komen er hoogstwaarschijnlijk niet uit, en Asus geeft niet thuis. Ik draai op al mijn machines hyper-v en het is dan ook balen dat een nieuwe laptop waar je lang na hebt gezocht direct bij thuiskomst al niet lekker werkt.

Ik heb trouwens al wat anders gevonden, misschien dat dit een leuke vervanger is?

http://www.bto.eu/bto-x-book-17cl58.html