Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Harmen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:34:
Even een vraag de kenners van Asus laptops. ;)
Gisteren een clean installatie gedaan van Windows 10. (Oude installatie was defect geraakt ivm 2 bootable disks) Toen werk mijn usb stick niet meer herkend. Was aan het klooien geweest met de Bios instellingen.

Om de Usb werkend te krijgen moest ik Fastboot uitzetten en daarna CSM inschakelen.
Voor zover ik het weet werkt alles prima, geen performance verschillen.

Is er een manier om Fast Boot weer in te schakelen? Dit scheelt iets van 1 a 2sec bij het opstarten? Als ik het inschakelen start de pc niet meer op en kom ik gelijk in de bios.
Heb je Windows geïnstalleerd met een UEFI Bootable USB Stick? Ik heb Windows 10 Pro via een UEFI Bootable USB Stick clean geïnstalleerd, zonder opties te hoeven veranderen in de ASUS N551JQ.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Farmir schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:52:
Hi allemaal,

Ik ben in het bezit van een N56VM-S4032V en heb recentelijk ook geupgrade naar Windows 10.
Aanvankelijk deed mijn touchpad het niet of heel slecht, maar heb het opgelost.

In case iemand tegen hetzelfde issue aanloopt:
Door de Elantech Touchpad driver van de Asus website te downloaden, heb ik dit weten op te lossen.
Mijne deed het ook niet. Elantech driver heb ik uit gezet (niet meer automatisch starten) en een paar dagen later kreeg ik van Asus de melding dat er een driver voor me klaar stond. Geïnstalleerd en het touchpad werkt beter dan ooit! :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-08 16:46
Jumpman schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:02:
[...]

Heb je Windows geïnstalleerd met een UEFI Bootable USB Stick? Ik heb Windows 10 Pro via een UEFI Bootable USB Stick clean geïnstalleerd, zonder opties te hoeven veranderen in de ASUS N551JQ.
Heb Windows 8.1 geinstalleerd ivm een SSD inbouw en heb toen zo'n tutorial gevolgd dus geen idee eerlijk gezegd of het UEFI Bootable USB Stick is/was;)

Staat er bij jou in de BIOS nog steeds een optie FAST BOOT??bij mij namelijk niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jumpman schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:02:
[...]
Nope, heb een iso mbv Windows 7 USB creator gemaakt, vanaf daar geboot. Merk geen performance verschillen oid. Laptop draait als een zonnetje.
Vandaag Fastboot (powercfg /h on) aangezet, binnen 1 sec ben ik in windows. Enkel het bios scherm zie ik nog.

Vind het voorlopig wel prima zo, de volgende installatie probeer ik wel op die manier.
http://www.eightforums.co...drive-create-windows.html

Heb een poging gedaan, heb alle opties geprobeerd, echter krijg ik de gemaakt uefi usb stick (mbv Rufus) niet aan de praat, hij is gewoon niet zichtbaar.
Fast boot > aan
CSM > uit
Secure boot > aan /uit

Maak nu gebruik van MBR formaat, Eufi vereist GPT formaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 17-08-2015 08:53 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Frozen schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:05:
[...]

Mijne deed het ook niet. Elantech driver heb ik uit gezet (niet meer automatisch starten) en een paar dagen later kreeg ik van Asus de melding dat er een driver voor me klaar stond. Geïnstalleerd en het touchpad werkt beter dan ooit! :)
Vraag! Werkt bij jou het toetsenbord wel helemaal naar behoren? Sinds de update werkt bij mij bijvoorbeeld de functions (fn) toets niet meer. Heb jij of iemand anders hier ook last van?

Op de Asus site kan ik geen drivers vinden voor het toetsenbord om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Vandaag HDD Caddy uit Hong Kong binnen gekregen en ging erg gemakkelijk het inbouwen,had eerst afgekeken op een filmpje van HDD Caddy.nl en toen begonnen.Heb het wel iets anders gedaan als op het filmpje want heb ook het beugeltje overgezet wat op mijn DVD Drive zat wat hem vastmaakt aan mijn moederbord laat maar zeggen..Hun doen hem losmaken maar doen hem niet meer vastzetten,misschien niet nodig maar vond het wel zo netjes.Ook eerst het originele plastic covertje op de Caddy gedaan voor het inbouwen en ging echt perfect!!!Al met al easy job;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Heb nu wel iets vreemds,heb dus die HDD ingebouwd en wil dus wat bestanden(films/fotos) van me SSD naar mijn HDD verplaatsen en dat lukt ook maar het aantal GB wat ik naar mijn HDD overzet (knippen/plakken)komt er ook bij in GB bij mijn SSD???Ben een beetje bang wanneer ik nu ga downloaden dat ook mijn SSD volloopt,zie ik iets over het hoofd??

[ Voor 4% gewijzigd door DirtyDutch op 19-08-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit313
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 11:05
Als je bestanden van schijf naar schijf sleept verplaats je niet maar ben je aan het kopiëren, om te verplaatsen moet je knippen en plakken. Anders hou je je bestanden op beide schijven.
DirtyDutch schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:41:
Heb nu wel iets vreemds,heb dus die HDD ingebouwd en wil dus wat bestanden(films/fotos) van me SSD naar mijn HDD verplaatsen en dat lukt ook maar het aantal GB wat ik naar mijn HDD sleep komt er ook bij in GB bij mijn SSD???Ben een beetje bang wanneer ik nu ga downloaden dat ook mijn SSD volloopt,zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
Ja sorry beetje verkeerd beschreven maar knip en plak inderdaad vandaar dat ik het zo vreemd vind...bedankt in iedergeval voor je reactie zou het gelijk veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:19
Wat is het verschil tussen de n551jq en n551jk serie, zelfs op de site van asus vind je geen verschillen tevens is de algemene omschrijving hetzelfde:

De n751jk is 17 inch, maar in de n551 serie zie ik geen verschillen tussen een jq en jk?!?

Zelf overweeg ik om voor onze dochter de Asus N551JB-CN029H aan te schaffen bij dixons, goede deal voor 899 en dan zet ik er zelf een ssd in.

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
PacinoAllstars schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:50:
Wat is het verschil tussen de n551jq en n551jk serie, zelfs op de site van asus vind je geen verschillen tevens is de algemene omschrijving hetzelfde:

De n751jk is 17 inch, maar in de n551 serie zie ik geen verschillen tussen een jq en jk?!?

Zelf overweeg ik om voor onze dochter de Asus N551JB-CN029H aan te schaffen bij dixons, goede deal voor 899 en dan zet ik er zelf een ssd in.
je kan beter een N750 nemen deze kost ongeveer 950euro

de 17" is wel weer beter als je er een SSD wilt inbouwen omdat deze 2 HDD sloten heeft.

maar je hebt wel gelijk dat er bijna geen verschil tussen die 2 versie's zitten.
het verschil kan hooguit enkele 0.2-0.5GHZ clockspeed zijn

[ Voor 9% gewijzigd door darknessblade op 20-08-2015 20:59 ]

• Jumpman
PacinoAllstars schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:50:

De N551JK heeft een nVidia GeForce GTX 850M en een Samsung IPS display;
De N551JQ heeft een nVidia GeForce 845M en een LG IPS display en een Intel 3D Webcam.

De nVidia GeForce GTX 850M is de beste videokaart, het LG IPS display staat beter aangeschreven dan het Samsung IPS display.

In een ASUS N551 kunnen theoretisch 3 HDD's/SSD's. 1x mSATA (hele laptop moet uit elkaar); 1 in de normale bay en 1 in de DVD bay, als je hier een HDD Caddy inzet.

In een ASUS N751 kunnen theoretisch 4 HDD's/SSD's. 1x M.2; 2 in de normale bay's en 1 in de DVD bay, als je hier een HDD Caddy inzet.

Verder zitten er verschillen in de laatste type aanduidingen zoals -CN058Hetc. in de vorm van Memory, SSD's, HDD's en netwerkkaarten.

Zijn games belangrijk voor je, ga dan voor een variant met een nVidia GeForce GTX 850M.

De Asus N551JB-CN029H heeft een nVidia GeForce 940M, deze presteert marginaal (enkele procenten) beter als een nVidia GeForce 845M.

Een SSD is in al deze Notebooks een must, om hem echt snel te maken, zodat alle hardware goed te benutten is en de HDD niet de bottleneck is.

[ Voor 19% gewijzigd door Jumpman op 20-08-2015 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Farmir schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:23:
[...]

Vraag! Werkt bij jou het toetsenbord wel helemaal naar behoren? Sinds de update werkt bij mij bijvoorbeeld de functions (fn) toets niet meer. Heb jij of iemand anders hier ook last van?

Op de Asus site kan ik geen drivers vinden voor het toetsenbord om dit op te lossen.
Ik had met de update naar win 10 ook problemen met de touchpad driver, helemaal er vanaf gegooid, Windows naar nieuwe drivers laten zoeken en het probleem was opgelost.

Qua fn-toest heb ik geen enkel probleem, ik krijg nu de "standaard" windows 10 hardware icoontjes als ik bijvoorbeeld via fn+11 of 12 het volume regel.

De "mooie" Asus animaties ben ik kwijt.

Gek genoeg (aan gezien ik Windows 10 Insider ben) kan ik Power 4 Gear Hybrid niet meer draaien, vermoedelijk door de Insider versie van Windows 10. Ik ben dus aangewezen op het Windows 10 energie beheer.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Laatst online: 25-08 15:33
Bullet NL schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 03:17:
[...]

Ik had met de update naar win 10 ook problemen met de touchpad driver, helemaal er vanaf gegooid, Windows naar nieuwe drivers laten zoeken en het probleem was opgelost.

Qua fn-toest heb ik geen enkel probleem, ik krijg nu de "standaard" windows 10 hardware icoontjes als ik bijvoorbeeld via fn+11 of 12 het volume regel.

De "mooie" Asus animaties ben ik kwijt.

Gek genoeg (aan gezien ik Windows 10 Insider ben) kan ik Power 4 Gear Hybrid niet meer draaien, vermoedelijk door de Insider versie van Windows 10. Ik ben dus aangewezen op het Windows 10 energie beheer.
Ah top :)

Inmiddels zelf ook al een andere oplossing gevonden.
Het volgende driver pakketje op de Asus site:
http://support.asus.com/D...ge=en&m=ATK_package&os=30

Mijn touchpad werkt daardoor ook een stuk vloeiender!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:13
Vandaag de N551JB-CN029H besteld bij MyCom. Heb tot twee jaar geleden een N55SF-S1060V gehad die mij prima kon bekoren, maar die ik in een vlaag van vergetelheid in de trein heb laten liggen en die zie je dan natuurlijk nooit terug. Daarna via mijn werk eentje gehad uit een wat latere serie met een i7-4500U erin (geen idee meer welke het nou was) en daarvan was het scherm dermate mooi dat ik voorlopig niet voor andere modellen zou kiezen. Nu heb ik die laptop een maand geleden moeten inleveren aangezien ik nieuw werk heb, en dus weer een eigen nodig.

Ben heel benieuwd hoe deze gaat presteren; vriendinlief heeft vorige week de CN021H gekocht en die ziet er goed uit. Hopen dat we ze een beetje uit elkaar kunnen houden :+

So long, and thanks for all the fish!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hier nog iemand die toch maar Windows 10 erop heeft gezet (N56) nadat het op de desktop goed werkte. Resultaat tot nu toe: Wifi is instabiel, verliest regelmatig verbinding compleet en lijkt flinke packet loss te hebben. En net als andere ook hier: Touchpad is zwaar bagger momenteel. Volgende/vorige multitouch gesture leek niet te werken, maar dat bleek enkel in Edge te zijn.

Edit: Als ik hem drivers laat updaten dan doet hij het soepeler, maar verlies ik weer al mijn gestures. Oftewel ik mag momenteel kiezen tussen fatsoenlijke nauwkeurigheid, of fatsoenlijke productiviteit verder. Begin steeds meer te neigen al naar terug naar windows 8.1.

Edit2: De Elantech drivers (degene die 100MB+ zijn) van de Asus site lijken inderdaad de (voornaamste) touchpad problemen op te lossen: Ik kan hem fatsoenlijk gebruiken en alle multitouch zaken werken. Met windows drivers kon ik hem fatsoenlijk gebruiken, maar geen multitouch, met Asus Smart Gestures drivers kon ik multitouch gebruiken, maar werkte hij verder voor geen meter.

Nu nog kijken of Wifi stabiel wil blijven. Hij zegt laatste drivers te hebben, maar ik ben hem nu al wel heel vaak kwijtgeraakt, dat hij zijn wifi adapter moest resetten.

[ Voor 56% gewijzigd door Sissors op 04-09-2015 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All Bogs
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 23:57
Ik ben de bezitter van een inmiddels wat oudere N55. Het apparaat begon na ruim drie jaar dienst erg warm te worden bij zaken die veel vroegen van de CPU en de GPU. Ongeveer een jaar geleden heb ik met behulp van Throttlestop de CPU turbo uitgeschakeld. Hoewel dit voor zaken die met name op de CPU leunen enig soelaas leek te bieden, hielp het vrij weinig wanneer de dedicated GPU in actie moest komen. Temperaturen van 95+ graden tijdens modernere games waren eerder regel dan uitzondering, wat zo nu en dan zelfs leidde tot throttling.

Gezien er op dit punt van garantie geen sprake meer is, besloot ik zelf eens aan de slag te gaan met een schroevendraaier en een verse tube koelpasta. Met behulp van een filmpje op YouTube was het uit elkaar halen van het apparaat een vrij eenvoudige klus. Wel liep ik tegen enkele problemen aan:

- Eén van de lange schroeven waarmee het toetsenbord vast zat was redelijk uitgehold. Heb het ding uiteindelijk met een alternatieve schroevendraaier die perfect leek te passen los weten te krijgen, en uiteraard meteen vervangen.
- Twee van de schroefjes zijn stiekem M2.5 in plaats van M2, wat ik uiteraard pas achteraf merkte toen een M2 schroefje plots niet wou pakken. Kostte even wat zoekwerk om de juiste schroefjes tussen alle M2 modellen te vinden.
- Het vier-pin stekkertje van de ventilator zat echt serieus goed vast. Uiteindelijk met wat gewiebel en iets meer kracht dan me lief was los weten te krijgen. Klein paniekmomentje toen ik uitschoot met mijn tang en plots nog slechts een twee-pin stekkertje had. Gelukkig waren de uiteinden van de kabeltjes redelijk eenvoudig weer terug in de connector te klikken. Phew.

Het rooster waar de lucht uit wordt geblazen zit met enorm sterke tape aan de plastic case van de fan geplakt. Om het rooster goed uit te kunnen blazen moest deze dan ook los. Helaas plakt het spul na losmaken nog maar nauwelijk. Gevolg was dat er achteraf wat verse tape aan te pas moest komen om één en ander op zijn plaats te houden.

Wat de chips betrof was er goed en slecht nieuws. Het goede nieuws was dat de koelpasta op de memory modules en wat andere secundaire chips van de GPU nog in prima staat was. Het slechte nieuws was dat de pasta op de CPU en de GPU vrijwel compleet vergaan was, en het kleine beetje dat nog over was zo hard als kalk bleek te zijn. Uiteraard deze resten direct weggehaald met wat keukenrol en alcohol (en soms een beetje hulp van een nagel).

Na het weer in elkaar zetten van het apparaat had ik in eerste instantie geen beeld. Gelukkig reageerde het apparaat wel gewoon op toetsenbord-input en deed een externe monitor het prima. Uiteindelijk bleek dat ik de interne display-connector niet goed terug op zijn plaats had gezet. Jammer dat de connector op het moederbord geen klik-systeempje heeft om het geheel op zijn plaats te houden.

Uiteindelijk bleek alles zeer de moeite waard te zijn. Temperaturen in idle zijn iets gezakt, waarbij opvalt dat core 2 van de CPU zo'n graad of 5 boven de rest zit. Wellicht moet ik nog een beetje oefenen met de applicatie van koelpasta. Temperaturen tijdens het kijken van een in-browser filmpje (iets als Twitch.tv) zijn ongeveer 5 a 10 graden lagen. Temperaturen tijdens het gamen kwamen niet boven de 80 graden uit voor de CPU en boven de 70 graden voor de GPU. Dat is voor de CPU een reductie van meer dan 15 graden, en voor de GPU liefst een vermindering van 20 graden. Ook zakt de temperatuur na zware inspanning een stuk sneller dan voorheen.

Al met al kan ik je deze procedure dus van harte aanraden. De bouwkwaliteit van de N55 is dik in orde, waardoor de kans dat je één of ander el-cheapo plastic klipje afbreekt vrij gering is.

• wrapper83
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:30
HIer het zelfde probleem, schone UEFI installatie van windows 10 gedaan, na eerst een upgrade van 8.1. in beide gevallen het zelfde probleem dat het systeem wel op nieuw te starten is vanuit windows 10 maar na het uitzetten moet ik eerst een repair actie doen opnieuw opstarten om weer in windows 10 te komen... gek wordt ik er van! voor de updates heb ik een restore point gemaakt. wat bleek na updates van alleen windows, starte de laptop niet meer goed op! na het terug gaan naar het restore point starte deze weer feilloos op!

Ik ben in het bezit van een Asus R501vm, gelijkwaardig aan de N56vm met dat verschil dat ik een Geforce 630m met 6gb ram heb.

Ook de tip om alleen intel chipset drivers toe te passen over de windows versie mocht helaas niet baten.

de volgende updates heb ik geinstalleerd:
KB3074678
KB890830
KB3081449
KB3081452
KB3081444
KB3081455

KB3087916
KB3074686

Ik heb het idee dat de vet gedrukte roet in het eten gooien...

Ben benieuwd of iemand nog tips heeft, anders ben ik toch geneigd om binnenkort de pc weer terug te zetten naar windows 8.1 (na een 1,2GB aan updetes 8)7

LG HM091MR.U44 - OEG 300liter 516005190 warmte wisselaar boiler - Solaredge / Growatt 4800 kWh

• Quad
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Jumpman schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:17:

In een ASUS N551 kunnen theoretisch 3 HDD's/SSD's. 1x mSATA (hele laptop moet uit elkaar); 1 in de normale bay en 1 in de DVD bay, als je hier een HDD Caddy inzet.
Ik moet hem nog open halen maar van wat ik zag is dat er een PCI-e slot in zit en geen msata?

Ik heb een N551JB sinds vandaag maar ik ben nergens een optie tot msata tegen gekomen iig. Ik heb wel een Samsung 850 EVO 1TB msata liggen, wil ik gaan gebruiken maar ik denk dat die in een msata -> 2.5" sata omvormer gaat.

Edit: Schijnbaar wel een msata ipv PCI-e, maar niet geschikt voor normale msata SSD's.

Ik heb er Windows 10 Enterprise geïnstalleerd maar ik heb niet het idee dat de subwoofer werkt, hij doet in elk geval niks noppes nada. Windows 8.1 driver geïnstalleerd en deze biedt ook geen soelaas. Het algehele geluidservaring is ook magertjes, op 100% gaat het gewoon niet hard, eerder gematigd tot normaal. De speakers in mijn andere laptop blazen deze er op 60% al uit.

WiFi is zwaar ruk, ik ga er een 7260 AC in zetten wat nu in mijn Acer V5-573G zit, 5G en AC is wel wat ik thuis gebruik en op het werk.

[ Voor 56% gewijzigd door Quad op 18-09-2015 08:29 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Quad schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:53:
[...]

Ik moet hem nog open halen maar van wat ik zag is dat er een PCI-e slot in zit en geen msata?

Ik heb een N551JB sinds vandaag maar ik ben nergens een optie tot msata tegen gekomen iig. Ik heb wel een Samsung 850 EVO 1TB msata liggen, wil ik gaan gebruiken maar ik denk dat die in een msata -> 2.5" sata omvormer gaat.

Edit: Schijnbaar wel een msata ipv PCI-e, maar niet geschikt voor normale msata SSD's.

Ik heb er Windows 10 Enterprise geïnstalleerd maar ik heb niet het idee dat de subwoofer werkt, hij doet in elk geval niks noppes nada. Windows 8.1 driver geïnstalleerd en deze biedt ook geen soelaas. Het algehele geluidservaring is ook magertjes, op 100% gaat het gewoon niet hard, eerder gematigd tot normaal. De speakers in mijn andere laptop blazen deze er op 60% al uit.

WiFi is zwaar ruk, ik ga er een 7260 AC in zetten wat nu in mijn Acer V5-573G zit, 5G en AC is wel wat ik thuis gebruik en op het werk.
De mSATA die erin zit ondersteund inderdaad maar heel weinig SSD's.

Zelf heb ik er een Samsung EVO 840 SATA inzitten, werkt perfect. Ik moet alleen nog een HDD Caddy bestellen voor de gewone HDD. Verder heb ik wel Windows 10 Pro 64 Bit, maar heb ik de subwoofer nog niet eens uit de verpakking gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_consultancy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Hallo, iemand ervaring met een kapotte aux port? Het gaat om de Asus N550JV-CN270H.
Ik heb geen zin om heel lang te gaan wachten totdat Asus het gaat repareren.
Iemand enig idee of het zelf te repareren is?

Het probleem is dat ik me oordopjes niet helemaal in de aux port moet steken wil ik geluid hebben.
De audiojack moet dus ong. 1 mm uit de aux port zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jumpman schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:53:
[...]

De mSATA die erin zit ondersteund inderdaad maar heel weinig SSD's.

Zelf heb ik er een Samsung EVO 840 SATA inzitten, werkt perfect. Ik moet alleen nog een HDD Caddy bestellen voor de gewone HDD. Verder heb ik wel Windows 10 Pro 64 Bit, maar heb ik de subwoofer nog niet eens uit de verpakking gehaald.
Klopt inderdaad. Ik heb nu een 850 EVO 500GB erin zitten, caddy is onderweg, ga ik in eerste instantie gewoon de HDD in zetten, als het mij tegenvalt ga ik wel een msata -> SATA adapter erin flatsen. Daarnaast direct het geheugen vervangen door 2x 8GB. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Quad schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:45:
[...]

Klopt inderdaad. Ik heb nu een 850 EVO 500GB erin zitten, caddy is onderweg, ga ik in eerste instantie gewoon de HDD in zetten, als het mij tegenvalt ga ik wel een msata -> SATA adapter erin flatsen. Daarnaast direct het geheugen vervangen door 2x 8GB. :)
Welke HDD Caddy heb je precies besteld?

2 x 8GB staat bij mij ook nog op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wordt door mijn werk vergoed dus 2x zoveel betaald als in China, bij notebookcaddy.nl in dit geval.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:12
Goedemiddag, ik heb sinds kort een N751JX 7070H gekocht en wil er gelijk een SSD in laten zetten door een kennis. Ik ben van plan hier een Msata of M.2 sata aan te schaffen. Ik weet niet wat beter is, maar heb wel gelezen dat het mbt de snelheid niets scheelt. Nu vraagt die kennis van mij welk type er in moet. Het wordt een Samsung 850 EVO, maar volgens mij heb je meerdere varianten (kort/lang). Welke moet ik precies hebben? Heb heel wat lopen zoeken maar kan het niet vinden.

Thanks voor de eventuele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik gebruik de Asus Smart Gestures software voor mijn touchpad. Dat werkt allemaal prima, en ik ben hartstikke blij met de multi-touch zaken.

Probleem, ik ben sinds een maand ofzo over naar Windows 10. Dat was wat gedoe, maar uiteindelijk gelukt met touchpad drivers. Oftewel ik was nog steeds hartstikke blij. En toen waren er opeens vanavond nieuwe updates geinstalleerd. Met automatisch de Windows 10 versie van Smart Gestures. Behalve wat aparte dingen zoals scrollen wat verkeerd om werkte (kon ik weer terugzetten), bleek tot mijn verdriet ook de mogelijkheid om met drie vingers zijwaarts te swipen zodat je volgende/vorige doet in je browser verdwenen te zijn.

Met wat gekloot heb ik die verwijderd, en opnieuw de Windows 8.1 versie gedownload, dus momenteel ben ik weer blij. Maar ik vermoed zo dat hij straks net zo hard weer de nieuwe versie eroverheen gaat zetten, en bij voorkeur schakel ik nieuwe drivers automatisch ophalen niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

In Windows 10 ervaar ik op de N551JB geen problemen met touchpad tot zover..
Wat ik wel ervaar is dat het geluid erg zacht is, volume op 80% om het enigszins hoorbaar te maken, bij mijn Acer was hetzelfde niveau al rond de 30%.

Laat dus duidelijk zijn dat het op 100% niet hard is maar hooguit 'normaal', bij het bekijken van een film of voetbalwedstrijd met meerdere mensen gaat het in elk geval te kort komen.

Geïnstalleerde driver is Realtek met versie 6.0.1.7514.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Quad schreef op zondag 27 september 2015 @ 00:43:
In Windows 10 ervaar ik op de N551JB geen problemen met touchpad tot zover..
Wat ik wel ervaar is dat het geluid erg zacht is, volume op 80% om het enigszins hoorbaar te maken, bij mijn Acer was hetzelfde niveau al rond de 30%.

Laat dus duidelijk zijn dat het op 100% niet hard is maar hooguit 'normaal', bij het bekijken van een film of voetbalwedstrijd met meerdere mensen gaat het in elk geval te kort komen.

Geïnstalleerde driver is Realtek met versie 6.0.1.7514.
Hier een ASUS N551JQ met Windows 10 Pro 64 Bit en het geluid is behoorlijk hard, hij staat bijna altijd op 25% voor normaal geluid.

• icecr0wn
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-07 07:26
Sinds dindag trotse eigenaar van een N751JX-T7070H .
Wat een beest _/-\o_ _/-\o_ , in vergelijking met mijn vorige 8 maanden oude laptop (Toshiba Satellite C70D-B-312).

Inmiddels Windows 10 er op gezet en wat spelletjes (o.a. Guild Wars 2 en nu bezig met Steam).
Eens even kijken wat de GTX950m doet met o.a. Skyrim.

En eens even kijken naar dat leuke basboxje... Ik had 'm al aangesloten, maar had niet het idee dat ie wat deed.

Tot nu toe erg teverden over de snelheid van het apparaatje, ondanks dat er nog geen SSD in zit.

En ehh, heerlijk scherm. Mijn Toshiba met een tn-panel van 1600x900 kan er niet tegen op :) .

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

icecr0wn schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:50:
Wat een beest _/-\o_ _/-\o_ , in vergelijking met mijn vorige 8 maanden oude laptop (Toshiba Satellite C70D-B-312).

Inmiddels Windows 10 er op gezet en wat spelletjes (o.a. Guild Wars 2 en nu bezig met Steam).

En eens even kijken naar dat leuke basboxje... Ik had 'm al aangesloten, maar had niet het idee dat ie wat deed.

Tot nu toe erg teverden over de snelheid van het apparaatje, ondanks dat er nog geen SSD in zit.

En ehh, heerlijk scherm. Mijn Toshiba met een tn-panel van 1600x900 kan er niet tegen op :) .
Voor het basboxje heb je de de speciale realtek drivers van Asus nodig, haal die even van de site en alles werkt weer :). Eenmaal werkend maakt dat ding een wereld van verschil trouwens, je kan prima muziek luisteren op de N-series. (Heb zelf de n76)

[ Voor 5% gewijzigd door WCA op 30-09-2015 13:22 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 13:10

Redcoil

Polyinterpretabel

icecr0wn schreef op woensdag 30 september 2015 @ 12:50:

Heb dezelfde laptop sinds afgelopen vrijdag. Echt een prachtapparaat.

Heb er ook Windows 10 op gezet, maar na verloop van tijd loopt mij computer vast (ca. 10 minuten na het opstarten). Heb jij dit ook?

Met Windows 8.1 had ik dit probleem nog niet. Denk dat ik maar weer terug naar 8.1 ga anders. :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 23:38
Afgelopen BTW-actie heb ik ook de N551JK-CN157H gescoord en moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben. Tóch heb ik een klein zeikpuntje, en dat is dat de backcover behoorlijk is gaan deuken, terwijl ik heb alleen in een laptoptas verplaats. Heeft iemand enig idee waar je een nieuwe backcover kan krijgen? Zelf heb ik op Ebay rondgezocht, maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

GreNade schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:21:
[...]

Voor het basboxje heb je de de speciale realtek drivers van Asus nodig, haal die even van de site en alles werkt weer :). Eenmaal werkend maakt dat ding een wereld van verschil trouwens, je kan prima muziek luisteren op de N-series. (Heb zelf de n76)
Boxje deed pas na installatie van ICE software van de Asus site.
Geluid is verder op mijn N551JB nog steeds ruk. Volume staat hier standaard op 100% om wat te kunnen horen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

Quad schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

Boxje deed pas na installatie van ICE software van de Asus site.
Geluid is verder op mijn N551JB nog steeds ruk. Volume staat hier standaard op 100% om wat te kunnen horen.
Apart, is het geluid van de n series dan zo enorm verslechterd? Mijn n76 heeft serieus het beste geluid dat ik ken in een laptop

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:55
Gisteren had ik nog een Asus N551JB-CN030H deze verkocht met een nette winst en heb nu een Asus N751JX-T7070H gekocht. Vind een 17" laptop toch veel fijner.. dit weekend komt er nog een Samsung 850 Pro in en dan kan ik weer voorruit :) I'm happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Als het goed is, is er een Duitse Asus N551 onderweg naar mijn postvakje (laptopia.de); maar ik lees (zoals velen voor mij) overal dat de wifi misschien een probleempje gaat worden. Ik woon in een kelderapartement, dus dat is wel even iets waar ik mij zorgen over maak. De enige info die ik over mijn model kan vinden is "GigaBit 10/100/1000 LAN + W-Lan 802.11 ac + Bluetooth". Weet iemand hier of ik een erg slechte of misschien toch wel goede te pakken heb? (En als het slecht is; wat zal ik er eens aan doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Volgens mij is het op dit moment het interessants om deze te kopen i.p.v. N551J. Hier zit een nVidia GeForce GTX 960M in voor € 999,00 Ik vind zwart wel mooier, alleen erg jammer van die rode accenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
  • Laatst online: 08-03-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:58:
Hallo! Als het goed is, is er een Duitse Asus N551 onderweg naar mijn postvakje (laptopia.de); maar ik lees (zoals velen voor mij) overal dat de wifi misschien een probleempje gaat worden. Ik woon in een kelderapartement, dus dat is wel even iets waar ik mij zorgen over maak. De enige info die ik over mijn model kan vinden is "GigaBit 10/100/1000 LAN + W-Lan 802.11 ac + Bluetooth". Weet iemand hier of ik een erg slechte of misschien toch wel goede te pakken heb? (En als het slecht is; wat zal ik er eens aan doen?)
Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat daar een duits toetsenbord in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satalin schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 21:37:
[...]

Ik neem aan dat je op de hoogte bent dat daar een duits toetsenbord in zit.
Haha ja. Maakt mij niks uit. Plus, ik ben deze week naar (een kelder in) Duitsland verhuisd dus zal wel van pas komen ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-08 13:09
Is iemand al info tegengekomen over de nieuwe N-serie's van Asus? Ik zie erg weinig types nog beschikbaar in de webshops.
Zat zelf aan een N551JQ-CN020H te denken echter denk dat ik even op de skylakes wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecr0wn
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-07 07:26
GreNade schreef op woensdag 30 september 2015 @ 13:21:
[...]

Nog steeds niet geinstalleerd :)
Ik lees dat het ook mogelijk is om de subwoofer met Linux aan de praat te krijgen. Daar werk ik hoofdzakelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:34
icecr0wn schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:18:
Ik lees dat het ook mogelijk is om de subwoofer met Linux aan de praat te krijgen. Daar werk ik hoofdzakelijk op.
Deed het standaard al bij mij nadat ik in Alsamixer het juiste afspeelapparaat had geselecteerd op Kubuntu 15.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_consultancy
  • Laatst online: 31-07-2021
Weet iemand welke maat hdd bay in een Asus N550JV-CN270H past.
Ik heb hem morgen nodig dus wil een universele bij paradigit bestellen maar weet niet welke past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
  • Laatst online: 08-03-2023
Shoprevieuw schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:14:
Weet iemand welke maat hdd bay in een Asus N550JV-CN270H past.
Ik heb hem morgen nodig dus wil een universele bij paradigit bestellen maar weet niet welke past.
Beter laat dan nooit maar even de zoekfunctie raadplegen had geen kwaad gekund.
Sata naar Sata en 9,5mm dik.
Via E-bay zijn ze voor een fractie van de prijs te koop van wat ze bij paradigit kosten maar dan moet je wel even geduld hebben. (Gemiddeld €10,- incl. verzending.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpula
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-08-2023
hier weet vast wel iemand of er in de Asus N751JX-T7071H nog een plaats vrij is voor een extra hd of ssd en zo ja welke afmeting en aansluiting. Kan ik hem straks misschien nog even gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Laatst online: 04-05-2024
ArieBommbarie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:53:
Is iemand al info tegengekomen over de nieuwe N-serie's van Asus? Ik zie erg weinig types nog beschikbaar in de webshops.
Zat zelf aan een N551JQ-CN020H te denken echter denk dat ik even op de skylakes wacht.
Precies dit. Weet iemand hier iets van? Mijn huidige N55 is het aan het begeven na 3 jaar, en ik ben toch wel heel erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding van de N-series. Ik had mijn oog al een tijdje (~maand of 3, zo van, mocht het ervan komen, dan haal ik deze) laten vallen op een N551, type maakt niet zoveel uit, maar nu zijn er nauwelijks nog N551 te krijgen, en zeker niet meer voor de prijs waar ik aanvankelijk door getriggerd was.

Binnen nu en een maand wil ik toch wel graag een nieuwe laptop kopen, weet iemand of er dan nieuwe N-series in de winkel liggen, en wat ze ongeveer gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
jorrit91 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Precies dit. Weet iemand hier iets van? Mijn huidige N55 is het aan het begeven na 3 jaar, en ik ben toch wel heel erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding van de N-series. Ik had mijn oog al een tijdje (~maand of 3, zo van, mocht het ervan komen, dan haal ik deze) laten vallen op een N551, type maakt niet zoveel uit, maar nu zijn er nauwelijks nog N551 te krijgen, en zeker niet meer voor de prijs waar ik aanvankelijk door getriggerd was.

Binnen nu en een maand wil ik toch wel graag een nieuwe laptop kopen, weet iemand of er dan nieuwe N-series in de winkel liggen, en wat ze ongeveer gaan kosten?
De vorige N-serie werd zo eind okt2014 aangekondigd volgens mij. Ik heb asus-NL gevraagd over de nieuwe modellen; men weet nog niks.

In een aantal buitenlandse webshops vind ik wel de N552VX
Tot nu toe de types N552VX - FY017T | FY019T | | FY038T | FY067T | FY075T| FY113T |

Beschikbaarheid staat zo op medio/eind november .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthewFR23
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11-2020
Had een tijdje de oudere (?) versies van de N751JX/JK op het oog. Ben niks over nieuwe modellen tegengekomen tot ik plotseling de N751JX-T7196T tegenkwam in een aantal webshops, beschikbaar vanaf ongeveer 9 november. Qua specs nauwelijks verschillend van de andere uitvoeringen die uit het assortiment verdwenen zijn. Iemand die me uit kan leggen waar het verschil in zit? De site van Asus zelf is nogal algemeen, en kan er verder niks over vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door MatthewFR23 op 30-10-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn N56VZ is inmiddels ook al bijna 3 jaar oud gok ik, maar werkt nog goed.

Alleen de Bluray writer optie was de meest onzinnige en dommste functie ooit :D
Volgens mij heb ik er in totaal 1 bluray disc in gehad. Een schrijfbare bluray heb ik al helemaal nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieBommbarie
Eerste info op de asus site komt binnen: https://www.asus.com/Notebooks/N552VX/specifications/

Hopelijk snel duidelijkheid mbt modellen en prijzen voor NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietpula schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:15:
hier weet vast wel iemand of er in de Asus N751JX-T7071H nog een plaats vrij is voor een extra hd of ssd en zo ja welke afmeting en aansluiting. Kan ik hem straks misschien nog even gaan halen.
Er is een extra slotvoor een (SATA?) M2 slot.. kun je exact anders even opzoeken via Google.
MatthewFR23 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:49:
Had een tijdje de oudere (?) versies van de N751JX/JK op het oog. Ben niks over nieuwe modellen tegengekomen tot ik plotseling de N751JX-T7196T tegenkwam in een aantal webshops, beschikbaar vanaf ongeveer 9 november. Qua specs nauwelijks verschillend van de andere uitvoeringen die uit het assortiment verdwenen zijn. Iemand die me uit kan leggen waar het verschil in zit? De site van Asus zelf is nogal algemeen, en kan er verder niks over vinden.
Verschil is alleen in de cpu uitvoering, vaak nieuwer en dus iets sneller. En de GPU is een 905M ipv 850M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthewFR23
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11-2020
Over de cpu heengelezen inderdaad. Duidelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
xtaix schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:01:
Weet iemand hoeveel ram-geheugen er max. in de ASUS N56VZ-S4044V kan?

Op tweakers.net staat max 16GB en op de website van ASUS staat max 8GB.
ik heb er 16GB in

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Bedankt voor je reactie! Ik ga hem denk ik ook uitbreiden.

Ik heb de laptop nog niet geupgrade naar windows 10 omdat de drivers niet beschikbaar komen voor dit type. (Wil graag upgraden en dan schone installatie).

Weet iemand als deze website betrouwbaar is wat betreft drivers.
http://www.driverscape.co...ptops-desktops/n56vz/3508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
xtaix schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:06:
Bedankt voor je reactie! Ik ga hem denk ik ook uitbreiden.

Ik heb de laptop nog niet geupgrade naar windows 10 omdat de drivers niet beschikbaar komen voor dit type. (Wil graag upgraden en dan schone installatie).

Weet iemand als deze website betrouwbaar is wat betreft drivers.
http://www.driverscape.co...ptops-desktops/n56vz/3508
Huh, ik had de drivers gepakt van de nieuwe versie van mijn ASUS N76VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Maar door jou genoemde type is niet mijn type laptop ik heb de N56VZ, ik neem aan dat ik die drivers niet kan gebruiken.

Had ook een berichtje gestuurd naar ASUS zij zeggen van alleen upgrade is mogelijk. Schone installatie is niet mogelijk.

Mijn vraag heeft iemand windows 10 met een schone installatie gedaan op de n56vz en hoe/welke drivers zijn hier voor gebruikt.

[ Voor 52% gewijzigd door xtaix op 09-11-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
xtaix schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:18:
Maar door jou genoemde type is niet mijn type laptop ik heb de N56VZ, ik neem aan dat ik die drivers niet kan gebruiken.

Had ook een berichtje gestuurd naar ASUS zij zeggen van alleen upgrade is mogelijk. Schone installatie is niet mogelijk.

Mijn vraag heeft iemand windows 10 met een schone installatie gedaan op de n56vz en hoe/welke drivers zijn hier voor gebruikt.
Met mijn bericht probeerde ik te zeggen, dat ik de drivers ook van een ander type laptop hebt gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Je hoeft niet specifieke asus drivers te gebruiken, Asus maakt gebruik van componenten van andere fabrikanten. Heel veel drivers kan je dus van websites van de fabrikanten afhalen.

En voor jou, gezien het geringe verschil tussen de N56V serie en de N76V serie kan je er van uit gaan dat de drivers uitwisselbaar zijn. Los daar van pakt Windows 10 bijna alle hardware al uit haar eigen drivers......

Het upgraden is dus geen enkel probleem.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows 10 schoon geïnstalleerd op mijn N56VZ, en daarbij werden alle drivers gewoon automatisch geïnstalleerd. Ik heb alleen de Nvidia drivers nog handmatig geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Afgelopen dagen de eerste negatieve ervaring met mijn ASUS N551-CN020H. Ik had de laptop naar de woonkamer verplaatst om wat zaken daar te doen. Bij het afspelen van FLAC bestanden kwam ik erachter dat de rechter speaker erg slecht geluid geeft. Op mijn kantoor nooit gemerkt, omdat ik hier de laptop gebruik i.c.m. de AKG K 518 DJ hoofdtelefoon. Ooit eerder dacht ik het al eens eerder gehoord te hebben bij het installeren met de Windows geluiden, die bij hoge tonen een krassend/ruis geluid maken aan één zijde. Dit lijkt niet te mogen, gezien het Bang & Olufsen laben wat op de laptop prijkt.

Ook de adapter geeft een tikkend geluid als ik alleen in de woonkamer zit, dit is mij eerder ook niet opgevallen.

Iemand al eerder ervaring met één van bovenstaande punten?

• Cyclom
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-11-2021
Jumpman schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:13:
Afgelopen dagen de eerste negatieve ervaring met mijn ASUS N551-CN020H. Ik had de laptop naar de woonkamer verplaatst om wat zaken daar te doen. Bij het afspelen van FLAC bestanden kwam ik erachter dat de rechter speaker erg slecht geluid geeft. Op mijn kantoor nooit gemerkt, omdat ik hier de laptop gebruik i.c.m. de AKG K 518 DJ hoofdtelefoon. Ooit eerder dacht ik het al eens eerder gehoord te hebben bij het installeren met de Windows geluiden, die bij hoge tonen een krassend/ruis geluid maken aan één zijde. Dit lijkt niet te mogen, gezien het Bang & Olufsen laben wat op de laptop prijkt.
Eerder hier op GoT iets gelezen over "tikkend" geluid, dat lag aan de audio drivers en instellingen.
Waarschijnlijk niet jouw probleem, eerder een defecte speaker..., maar heb je al andere drivers geprobeerd?

• Cyclom
Sinds gisteren een probleem met mijn Asus N751JK T7124H
Het beeldscherm werd ineens groen...
Na opstarten geeft het "zwarte" bootscreen een soort negatieve rode inprint.
Weet iemand hier wat het kan zijn?
Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/7bjaunr2r/
Afbeeldingslocatie: http://postimg.org/image/6w811n55f/

[ Voor 8% gewijzigd door Cyclom op 19-11-2015 17:41 . Reden: afbeelding verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:54
Door het feit dat het beeld in de monitor blijft staan en niet wordt gerefeshed (zoals te zien op de tweede foto) lijkt het dat de monitor hiervoor verantwoordelijk is . Om de videokaart 100% uit te sluiten sluit je een externe monitor aan en kijk je of deze hetzelfde vertoont of niet. Zo niet, is het 100% zeker het scherm in de laptop. Sowieso garantie claimen op dit euvel en niet zelf 'proberen' te fixen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclom
ASUS_fan schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:00:
Door het feit dat het beeld in de monitor blijft staan en niet wordt gerefeshed (zoals te zien op de tweede foto) lijkt het dat de monitor hiervoor verantwoordelijk is . Om de videokaart 100% uit te sluiten sluit je een externe monitor aan en kijk je of deze hetzelfde vertoont of niet. Zo niet, is het 100% zeker het scherm in de laptop. Sowieso garantie claimen op dit euvel en niet zelf 'proberen' te fixen :X .
Bedankt voor je reactie, wist niet dat de monitor verantwoordelijk is voor de refresh.
Heb helaas geen externe HDMI monitor staan, maar zowel met de onboard Intel Video als met de NVidia GTX het zelfde probleem, dus wellicht toch het scherm.
Ga het zeker claimen, best wel schokkend dat dit binnen 10 maanden gebeurt...

Hele late update...
Vlak voor het verstrijken van de garantie (jan-2017) ter reparatie afgegeven bij de MM.
Lang uitgesteld, omdat ik het eerst zelf hoopte op te lossen; kast open geschroefd, monitor bevestigingen op de plastic base plate braken licht af. Hoort natuurlijk niet, maar twijfelde of ik niet een schroefje te ver was gegaan om garantie te claimen.

Lang verhaal kort:
Alles binnen garantie vervangen; monitor en complete base plate met chrome toetesenbord
Goede service van Asus, meer dan verwacht!

[ Voor 23% gewijzigd door Cyclom op 23-07-2017 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Laatst online: 04-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Inderdaad erg mooie laptops.
Ik dacht dat ze super dun waren, net als de zenbooks, maar wanneer je goed kijkt zit er nog een dikke zwarte rand onder die je op deze marketing foto's bijna niet ziet. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Beste medetweakers,

Ik heb een n56vz, waarvan ik nu de harddisk vervangen heb door een ssd. De geupdate windows 10 versie heb ik er via de media creation tool van windows schoon weer op gezet. Asus drivers zoals gestures en nvidia drivers werden automatisch geinstalleerd en alles verliep dus vlekkeloos.

Nu doet alles het....

Behalve de backlicht van het toetsenbord. Dit terwijl op de oude harddisk met dezelfde laptop en windows 10 de backlicht het wel deed. Als ik de pc opnieuw opstart, licht het backlight wel even op. het lijkt mij dus een driver probleem van de nieuwe windows 10 installatie.

Moet ik dan maar de oude atk drivers van windows 8.1 installeren?

iemand anders dit al gehad?

Ik zal ook even contact opnemen met asus welke drivers ik dan precies moet hebben want op hun site staan alleen maar windows 8.1 drivers vermeld.

Alvast bedankt voor jullie hulp

[ Voor 19% gewijzigd door DeArmeStudent op 23-11-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
DeArmeStudent schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:03:
Beste medetweakers,

Ik heb een n56vz, waarvan ik nu de harddisk vervangen heb door een ssd. De geupdate windows 10 versie heb ik er via de media creation tool van windows schoon weer op gezet. Asus drivers zoals gestures en nvidia drivers werden automatisch geinstalleerd en alles verliep dus vlekkeloos.

Nu doet alles het....

Behalve de backlicht van het toetsenbord. Dit terwijl op de oude harddisk met dezelfde laptop en windows 10 de backlicht het wel deed. Als ik de pc opnieuw opstart, licht het backlight wel even op. het lijkt mij dus een driver probleem van de nieuwe windows 10 installatie.

Moet ik dan maar de oude atk drivers van windows 8.1 installeren?

iemand anders dit al gehad?

Ik zal ook even contact opnemen met asus welke drivers ik dan precies moet hebben want op hun site staan alleen maar windows 8.1 drivers vermeld.

Alvast bedankt voor jullie hulp
ATK driver even opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
Jumpman schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:21:
[...]
ATK driver even opnieuw installeren.
Je bedoelt de Windows 8.1 ATK driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
DeArmeStudent schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:57:
[...]

Je bedoelt de Windows 8.1 ATK driver?
Ja, dat klopt. Als er geen Windows 10 driver is voor houw model, dan Windows 8.1 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
Bij het tapje van windows 8.1 staan ze niet, wel bij het tapje windows 8.

Ik heb het geinstalleerd, en het werkt! dank jullie wel. Wel merk ik dat het typen nu ietsjes langzamer gaat, dus ik weet niet of ik er heel blij van wordt. het lijkt wel of het toetsenbord nu iets langzamer reageert...

maar ja, alles doet het...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:01:
[...]

Update: als ik de HDD's via USB aan de laptop vastmaak dan kan ik ze gewoon formateren en een drive-letter toewijzen en gebruiken, maar als ik ze vervolgens weer in de HDD-bay plug dan kan de laptop ze weer niet lezen :-(
Wel wat laat en misschien is het al gelukt!
Bij mijn laptop moest ik nadat de tweede HD erin gezet is, de Bios opstarten (F2)
en dan op F9 drukken om alles standaard in te stellen. Sluit af met F10 en de HD is zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 19:00
Ik bezit nu vanaf 30-10-2014 een Asus Notebook N56VB-S4061H 15.6", 3630QM, 500GB. Prima laptop, heel tevreden mee echter begint de bovenkap van het onderste gedeelte los te raken. Dit raakt meer open wanneer ik het scherm omhoog beweeg. Ik heb de laptop aangeschaft via 4Launch, hoe kan ik het beste de laptop laten repareren onder de garantie, zonder dat ik de laptop (lang) kwijt ben want ik heb het dagelijks nodig voor mijn werk.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

RMX

Iemand een idee wanneer de nieuwe serie verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
RMX schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:54:
Iemand een idee wanneer de nieuwe serie verschijnt?
ASUS onthult N552 en N752 laptops
ASUS komt met de 15,6 inch N552 en 17,3 inch N752 laptops.
"De modellen worden geleverd met Microsoft Windows 10. Informatie over prijzen en beschikbaarheid zijn op het moment van schrijven nog niet bekend."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Zover was ik ook al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Laatst online: 10-09 23:22
Iemand al een keer geprobeerd het toetsenbord te vervangen in een asus n550 serie?
Heb water over de mijne gemorst en sommige toetsen doen het niet goed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 08:54
Ik heb in ieder geval gezien dat het toetsenbord achter het moederbord zit. Dus als je handig bent, schroef je de kap onder er af, vis je alle onderdelen eruit en zit je bij het toetsenbord.

Alleen zijn die toetsenborden redelijk aan de prijs in China:

http://nl.aliexpress.com/...644_0%2Csearchweb201560_8

Beetje zuur bij die nieuwe modellen. Bij mijn oude ASUS X53 klikte je het toetsenbord zo los met de klipjes aan de bovenkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:48
Zijn er meer mensen met een Asus N56JN-CN089H die een SSD-upgrade hebben uitgevoerd? Ik heb namelijk last van BSOD's wanneer ik niet op de netstroom zit. De SSD is de 840 EVO 250GB.

Hier heeft iemand met een andere SSD hetzelfde probleem:
http://linustechtips.com/...e-blue-screen-windows-81/

Ik ben bang dat bij een repair Asus het probleem niet zal erkennen vanwege het feit dat er iets anders in zit dan de originele harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjuh
  • Laatst online: 10-09 23:22
ASUS_fan schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:26:
Ik heb in ieder geval gezien dat het toetsenbord achter het moederbord zit. Dus als je handig bent, schroef je de kap onder er af, vis je alle onderdelen eruit en zit je bij het toetsenbord.

Alleen zijn die toetsenborden redelijk aan de prijs in China:

http://nl.aliexpress.com/...644_0%2Csearchweb201560_8

Beetje zuur bij die nieuwe modellen. Bij mijn oude ASUS X53 klikte je het toetsenbord zo los met de klipjes aan de bovenkant :)
Heb hem al helemaal los gehad, toetsenbord zit vast aan de behuizing, niet gekllikt o.i.d.
Zo'n toetsenbord wat jij hebt gelinkt gaat niet werken denk ik

Waarschijnlijk ga ik zoiets nodig hebben:

http://www.ebay.com/itm/A...aa4151:g:DWEAAOSweW5VAViu

Alleen geen idee hoe ik het touchpad moet vervangen, die zit op dezelfde manier vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
ik heb een Asus N551JB-CN030H

Wil de SSD (Kingston SMSM151S3128GD) upgraden naar een Crucial 500GB SSD, waarom Crucial ? vanwege de powerloss protection. De snelheid tussen een samsung of crucial zal ik niet snel merken.
de Kingston ga ik in mijn PC zetten voor extra opslag.

Ook wil ik het geheugen vervangen van 8 GB naar 16 GB.

Kan ik de laptop open schroeven en de hardware vervangen zonder dat mijn garantie bij asus hierbij komt te vervallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er komt jammergenoeg nog steeds maar heel weinig nieuwe informatie naar buiten over de N552- en N752-modellen. Ik zou die graag meenemen in mijn keuze voor een nieuwe laptop. (Alternatief lijkt me Acers VN7-lijn.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Een tijd terug heb ik hier wat informatie ingewonnen over het vervangen van de wifi chip in de N56 voor een AC variant, en over het inbouwen van een 2e SSD in de optische bay.
Een paar weken terug heb ik dit allebei hedaan.

In het begin had ik zelfs te veel open geschroefd. Om de wifi chip te vervangen hoeft enkel de klep aan de onderkant open en je kunt er direct bij. De optische bay gaat er ook erg makkelijk uit, door slechts 1 schroefje aan de onderkant.

Ik ben tevreden, met weinig moeite en relatief weinig kosten kan voor mij mijn laptop van 2.5 jaar oud er weer even tegenaan.
De optische bay zal ik niet missen, mocht ik hem ooit eens nodig hebben kan ik hem nu gebruiken in een externe behuizing (voor een paar dollar van ebay gehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Jorgen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:27:
Er komt jammergenoeg nog steeds maar heel weinig nieuwe informatie naar buiten over de N552- en N752-modellen. Ik zou die graag meenemen in mijn keuze voor een nieuwe laptop. (Alternatief lijkt me Acers VN7-lijn.)
CoolBlue had in hun systeem staan vanaf Februari leverbaar, vanaf 1200,- (N752)
Kleine kanttekening, ze nemen de leverdata van Asus niet zo heel serieus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kan hem nu helemaal niet vinden bij Coolblue. Had eigenlijk gehoopt dat hij binnen nu en 2 weken zou verschijnen, zodat ik hem tijdens de BTW-dagen van MM zou kunnen oppikken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Die zal ook pas tegen die tijd online komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Heeft iemand hier zijn ASUS N55 weleens aan een 3D TV gehangen? Vanavond heb ik dit geprobeerd met een HDMI 1.4a kabel. De nVidia GeForce 845M geeft met 3D Vision en 3DTV Play wel beeld maar werkt niet goed met 3D, omdat de HDMI connector op het moederbord op de Intel HD 4600 GPU zit. Intel heeft InTru 3D, maar dit heb ik ook niet werkend gekregen. Het zou toch op één of andere manier mogelijk moeten zijn om een 3D Bluray af te kunnen spelen op een 3D TV?

Ik krijg overigens wel beeld op de TV (laptop scherm uit), ook zie het er blurry uit, maar als ik de 3D brillen aanzet reageren ze hier niet op. Via de YouTube App op de TV zelf werkt het wel (ook blurry beeld, maar hier haakt de 3D bril in, waarna het werkt).

[ Voor 26% gewijzigd door Jumpman op 14-11-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
Is er een update wanneer N552-VX leverbaar in in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
yannickie111 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:52:
Een tijd terug heb ik hier wat informatie ingewonnen over het vervangen van de wifi chip in de N56 voor een AC variant, en over het inbouwen van een 2e SSD in de optische bay.
Een paar weken terug heb ik dit allebei hedaan.

In het begin had ik zelfs te veel open geschroefd. Om de wifi chip te vervangen hoeft enkel de klep aan de onderkant open en je kunt er direct bij. De optische bay gaat er ook erg makkelijk uit, door slechts 1 schroefje aan de onderkant.

Ik ben tevreden, met weinig moeite en relatief weinig kosten kan voor mij mijn laptop van 2.5 jaar oud er weer even tegenaan.
De optische bay zal ik niet missen, mocht ik hem ooit eens nodig hebben kan ik hem nu gebruiken in een externe behuizing (voor een paar dollar van ebay gehaald).
Interessant
Ik heb een N56VZ maar af en toe stopt de wifi ermee. Opnieuw connecten en dan werkt hij weer. Volgens mij een standard issue voor de Qualcomm chipset die erin zit. Volgens mij had dit type of een intel wifi kaart of de Qualcomm Atheros. Hoeveel was je kwijt voor de wifi chip?
Is dat zoiets pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Afgelopen weekend heb ik Windows 10 geinstalleerd op een N551JB-CN072T (Samsung panel), in UEFI mode, op een Samsung 850 EVO. Daarna nog de ATK- en ICE-drivers en Samsung Magician geinstalleerd. Fast-boot staat aan in Windows. Firmware is up-to-date (2.04).

Probleem is dat als hij in slaapstand gaat (knipperende power LED), en je hem daarna wakker maakt, dat Windows dan altijd 'schoon' opstart. Heeft iemand dat wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Viper® schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:21:
[...]

Interessant
Ik heb een N56VZ maar af en toe stopt de wifi ermee. Opnieuw connecten en dan werkt hij weer. Volgens mij een standard issue voor de Qualcomm chipset die erin zit. Volgens mij had dit type of een intel wifi kaart of de Qualcomm Atheros. Hoeveel was je kwijt voor de wifi chip?
Is dat zoiets pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
De originele chip was inderdaad een Qualcomm Atheros. Ik had dezelfde problemen. (Kan ook aan de combinatie chip en router liggen (TP link 1043ND).)
Ik heb precies de chip uit je link erin gezet, Intel 7260 AC. Kost 25-30 euro. Nu nog mijn router een keer upgraden om er echt wat aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Hoppa, had gelijk die AC 7260 maar besteld bij Afuture (smakeloos reclame), vandaag al binnen.

Zat ik de halve onderkant los te schroeven, blijkt dat je er zo bij kunt met 1 schroefje :')
kaartje vervangen. Uiteraard had ik alleen de intel wifi BT drivers gedownload.
Werkt perfect, 5 Ghz 144.4 Mbps. Niet slecht voor nog geen 28 euro. Alleen nog een keer een SSD erin en dan kan die weer even mee.

Uiteraard ben ik nu zo'n zwart plastic dopje kwijt en heb ik 1 schroefje die niet vast wil, waarschijnlijk omdat er een kleine in zit terwijl er een lange in zou moeten.

Misschien moet ik eens opletten waar ik wat uit haal :+

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 14-01-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Hallo Tweakers, jullie weten nog wel eens wat!

Mijn Asus N550 is van een reparatie bij Asus blanco weer gekomen. Nu staat de install patitie er nog op en zou ik dus Windows 8 kunnen installeren en hierna Windows 10. Maar beter en makkelijker zou zijn een Windows 10 clean install te doen, maar wel de key uit de bios te gebruiken. Kan dit?

Mijn wens is eigenlijk Windows 10 zo kaal mogelijk te installeren zonder dat mijn 250gig ssd in meerdere patities verdeeld en ook nog 20gig als install patitie misbruikt. Dit alles zonder een nieuwe licentie te kopen.
Kan dit?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Viper® schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:43:
Hoppa, had gelijk die AC 7260 maar besteld bij Afuture (smakeloos reclame), vandaag al binnen.

Zat ik de halve onderkant los te schroeven, blijkt dat je er zo bij kunt met 1 schroefje :')
kaartje vervangen. Uiteraard had ik alleen de intel wifi BT drivers gedownload.
Werkt perfect, 5 Ghz 144.4 Mbps. Niet slecht voor nog geen 28 euro. Alleen nog een keer een SSD erin en dan kan die weer even mee.

Uiteraard ben ik nu zo'n zwart plastic dopje kwijt en heb ik 1 schroefje die niet vast wil, waarschijnlijk omdat er een kleine in zit terwijl er een lange in zou moeten.

Misschien moet ik eens opletten waar ik wat uit haal :+
Volgens mij had ik dat toch ergens beschreven in een van mijn eerdere posts :9
Dat het veel makkelijker en minder schroeven is dan je denkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

charrel

Cortisol4life..

Bertha,

http://mmp669-gadget.blogspot.co.uk/2013/12

Je zal wel eerst Windows 8 moeten doen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 16-01-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen Tweakers,

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik heb een Asus N56VB--S4004H en de laatste tijd oplaadproblemen.. Als de Notebook dichtgeklapt is laadt hij meestal op ( rode led aan de voorkant staat aan). zodra ik aan het werk ga met de laptop blijft hij meestal een aantal minuten aangeven dat er netstroom aangesloten is, maar na verloop van tijd laadt de batterij niet op. Ik heb al een aantal keer de baterij verwijderd als de laptop aanstaat, waardoor hij dus alleen op netstroom loopt, maar zelfs dan valt hij af en toe uit.

Let op het woordjes meestal, ik kan er geen patroon in vinden. Het is ( denk ik ) niet de batterij, die heb ik al een keer geswapt met een andere batterij, zelfde merk. Ik heb al een aantal keer in apparaatbeheer de Microsoft ACPI-besturingsmethode installatie ongedaan gemaakt, maar geen resultaat. De adapter is al een keer vervangen, niet het originele merk.
Ik heb al contact gezocht met Asus, die heeft mij aanbevolen het ASUS Power4Gear programma opnieuw te installeren, geen effect. Ook de bios geupdate ( staat nu versie 202 op).

Iemand ervaring met dit circus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bullet NL schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:05:
Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met de speaker/audiochip/driver van hun Asus N76VM notebook?

Regelmatig geeft mijn laptop spontaan signaal over de speakers, dit "plop/tik" geluid komt geheel willekeurig voor. Ook doet hij het vlak voor dat iemand bijvoorbeeld in MSN Messenger zich aanmeld op mijn laptop. Tevens doet het zich ook voor bij "systeemgeluiden" van Windows.

Het vreemde is, ik heb het geluid vrijwel direct waar genomen na de aanschaf van mijn laptop, na het verhaal aan de winkel uit gelegd te hebben heb ik een andere laptop mee gekregen. Deze heeft exact het zelfde probleem!

Ik zit dus aan een driver/instelling of anders software probleem te denken. Ik kom er maar niet achter wat dit plop/tik geluid veroorzaakt.

Wanneer ik de audiochip uitschakel in systeemeigenschappen en/of via de bios is het probleem opgelost, echter.... vanzelfsprekend komt er op dat moment helemaal geen "normaal" geluid meer uit mijn laptop.
Heb hetzelfde probleem, eigenlijk met Windows 8.1 al.
Gebruik nu Windows 10, drivers al eens geupdate. Iemand een oplossing hiervoor? Vind het wel storend.

Als ik bijvoorbeeld na de plop een youtube filmpje start komt de plop weer terug en heb je geluid. Lijkt wel energiebesparing oid. Echter staat deze al op high performance.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Laatst online: 03-06-2017
Ik heb sinds 1 maand een asus n751jx-7071 en ivm veel problemen met windows 10 heb ik een clean install gedaan en ben teruggegaan naar windows 8.1 64bit. Nu heb ik het volgende rare probleem. Als ik de laptop opstart met de netvoeding ingeplugd dan blijft het systeem hangen nadat het bureaublad in beeld komt en dan blijft ook het wifi symbool zwart met een rood kruis erdoorheen. Soms na lang wachten wordt het wifi symbool wit en dan doet alles het weer. Maar soms blijft het systeem hangen en moet ik deze met de uitknop uitzetten. Maar als ik de netvoeding niet heb aangesloten heb ik deze problemen niet.
Rara wat zou dit kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
tijm15 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:32:
Ik heb sinds 1 maand een asus n751jx-7071 en ivm veel problemen met windows 10 heb ik een clean install gedaan en ben teruggegaan naar windows 8.1 64bit. Nu heb ik het volgende rare probleem. Als ik de laptop opstart met de netvoeding ingeplugd dan blijft het systeem hangen nadat het bureaublad in beeld komt en dan blijft ook het wifi symbool zwart met een rood kruis erdoorheen. Soms na lang wachten wordt het wifi symbool wit en dan doet alles het weer. Maar soms blijft het systeem hangen en moet ik deze met de uitknop uitzetten. Maar als ik de netvoeding niet heb aangesloten heb ik deze problemen niet.
Rara wat zou dit kunnen veroorzaken.
Je kan het volgende doen:
-Power4Gear Hybrid opnieuw installeren.
-In Energiebeheer de stand op "Hoge prestaties" zetten i.p.v. "Gebalanceerd".

Het kan ook met de videokaart te maken hebben omdat de Intel i.p.v. Nvidia wordt gebruikt.
Dus alle twee de Videokaart Driver updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treris
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 11:12
Jorgen schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:27:
Ik zit ook te twijfelen tussen die twee. Ik heb een voorkeur voor de Asus o.a omdat de hdmi en usb type c poort bij de Asus links zit ipv rechts, lijkt me iets praktischer op m'n bureau.

Maar het duurt wel lang, het verbaast me enigszins dat er nog maar zo weinig laptops beschikbaar zijn met een Gen 2 Type C Usb 3.1 poort.
Pagina: 1 ... 74 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.