@bird_23
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:44:
Ik heb me de laatste tijd ook verdiept in de aanschaf van een N752VX en heb ook nog een vraag die ze me bij Asus niet konden beantwoorden....
Weet iemand het verschil tussen een N752VX-GC090T en een N752VX-GC116T of is het alleen maar de GPU ?
...
Ik kan geen antwoord geven op wat het verschil is, maar wel een opmerking. Laatst heeft mijn dochter een gc088t aangeschaft waarvoor we een lange tijd bezig zijn geweest met vergelijken van de verschillende modellen. De gc088t heeft twee voordelen nl een 7200 rpm disk en een wlan die 802.11ac heeft. Beide modellen die jij noemt hebben een 5400 rpm disk en 802.11b,g,n. Nadeel is weer de 2GB cache op de 950M itt 4GB bij jouw modellen. Dit is echter alleen van belang bij gamen; de rpm en de ac merk je constant.
Ze schaft nu zelf 32GB ddr4 aan en een M.2 sata ssd, dus het wordt een bloedsnel systeem.
Een tijdje terug heb ik een vergelijk gedaan tussen een msi apache (van ongeveer dezelfde prijs) en mijn asus (n751jk-t7122h; een wat oudere dus); de 3d-mark. Qua game-performance vrijwel identiek. Qua geheugensnelheid (thruput) was de asus aanzienlijk sneller. Verder was de msi erg plastic en de asus veel steviger. Wat mij betreft een nobrainer. Kortom, ik ben zeer tevreden over de asus.
Wat jouw keus betreft zou ik de gc088t met genoemde uitbreidingen overwegen.
Nieuwe info: de gc0xx serie (dus ook de gc090t) heeft een 802.11ac adapter. Daarmee is dus een verschil met de gc1xx serie (dus ook de gc116t) die wat ouder is. Zie ook de thread wat verderop. Het is nog niet duidelijk of de gc088t ook NVMe SSD ondersteunt; dat zoek ik nog uit.
Nieuwste info: een M.2 NVMe-SSD kan er niet in volgens Asus zelf; daarom komt er nu een M.2 Sata SSD in. :
[
Voor 11% gewijzigd door
pinlaser op 16-03-2016 13:59
. Reden: Nieuwe informatie ]