• MartijnN000
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-03-2018
pinlaser schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:18:
@bird_23

[...]

Ik kan geen antwoord geven op wat het verschil is, maar wel een opmerking. Laatst heeft mijn dochter een gc088t aangeschaft waarvoor we een lange tijd bezig zijn geweest met vergelijken van de verschillende modellen. De gc088t heeft twee voordelen nl een 7200 rpm disk en een wlan die 802.11ac heeft. Beide modellen die jij noemt hebben een 5400 rpm disk en 802.11b,g,n. Nadeel is weer de 2GB cache op de 950M itt 4GB bij jouw modellen. Dit is echter alleen van belang bij gamen; de rpm en de ac merk je constant.
Ze schaft nu zelf 32GB ddr4 aan en een M.2 nvme ssd, dus het wordt een bloedsnel systeem.
Een tijdje terug heb ik een vergelijk gedaan tussen een msi apache (van ongeveer dezelfde prijs) en mijn asus (n751jk-t7122h; een wat oudere dus); de 3d-mark. Qua game-performance vrijwel identiek. Qua geheugensnelheid (thruput) was de asus aanzienlijk sneller. Verder was de msi erg plastic en de asus veel steviger. Wat mij betreft een nobrainer. Kortom, ik ben zeer tevreden over de asus.

Wat jouw keus betreft zou ik de gc088t met genoemde uitbreidingen overwegen.
Ik heb de N752VX-GC090T en deze bevat een Intel Dual Band Wireless-AC 7265 adapter.

• pinlaser
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-12-2021
MartijnN000 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 22:07:
[...]
Ik heb de N752VX-GC090T en deze bevat een Intel Dual Band Wireless-AC 7265 adapter.
Dan kloppen de specs niet die ik op Internet heb gelezen; maar dat verbaast me niets 8)7 . De gc0xx serie is nieuwer dan de gc1xx serie. Het verschil, en daarmee een antwoord voor bird_23, is dus de wlan-adapter.
De gc0xx serie heeft 802.11ac en de gc1xx heeft 802.11b,g,n.
Bedankt voor de aanvulling/correctie!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07 21:30
Vraagje. Ik ben van plan om de Asus N752VX-GC088T aan te schaffen en er vervolgens een 500gb SSD in te prikken naast de 1tb harde schijf. In vorige generaties was het zo dat het 17" model 2 slots had voor harde schijven/SSD's, aangezien deze generatie support heeft voor M2 SSD's vraag ik me af of die 2 slots er nog in zitten, ik kom er online niet helemaal uit. Dus is het zo dat de N752 het volgende heeft?
- 2x slots voor HDD/SSD
- 1x slot voor M2 SSD

• xs2bas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 15:29
Ik heb deze week een Asus N752VX-GC088T gekocht en er zelf deze M2-SSD ingezet: Samsung SM951 (NVMe) 256GB ... werkt probleemloos.
Wat ik alleen niet voor elkaar krijg is te booten vanaf deze drive. Heb de c-partitie gekloond met EaseUS, maar kan in de BIOS deze drive nog niet aanwijzen als boot-drive. Wellicht moet ik nog een Windows-repair oid uitvoeren om er een boot-drive van te maken?
Las op een ander forum ook iets over een nieuwe firmware waardoor dit mogelijk wordt, maar kan op de ASUS-website nergens firmware vinden :-(

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 23:55
xs2bas schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:37:
Ik heb deze week een Asus N752VX-GC088T gekocht en er zelf deze M2-SSD ingezet: Samsung SM951 (NVMe) 256GB ... werkt probleemloos.
Wat ik alleen niet voor elkaar krijg is te booten vanaf deze drive. Heb de c-partitie gekloond met EaseUS, maar kan in de BIOS deze drive nog niet aanwijzen als boot-drive. Wellicht moet ik nog een Windows-repair oid uitvoeren om er een boot-drive van te maken?
Las op een ander forum ook iets over een nieuwe firmware waardoor dit mogelijk wordt, maar kan op de ASUS-website nergens firmware vinden :-(
Je moet niet alleen C:\ klonen, maar de hele HDD. Anders mist de drive een aantal belangrijke onzichtbare partities. Beter nog Windows direct van scratch af aan op de M.2 SSD installeren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• noble002
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-04 17:24
Ik heb sinds gisteren de N552VX-FY161T daar zou een SSHD in moeten zitten heb ik gelezen, helaas zit een gewone SATA-3 5400rpm in, een beetje behoorlijk traag.
Nou wil ik er ook graag een Samsung SM951 (NVMe) 256GB in zetten als booten tenminste lukt. Even gebeld met ASUS NL, daar heb je wat aan:_( mijn laptop is geleverd zonder M2 disk en een 1T 5400 schijf dat werkt en iedere andere aanpassing zou theoretisch kunnen werken maar ASUS garandeert dat niet. Dus de disk vervangen door een 7200rpm zou problemen kunnen geven omdat de hardware dit misschien niet ondersteunt werd echt zo verteld. Lekkere technische ondersteuning zou de eerste pc zijn die onderscheid zou kunnen maken tussen de schijfsnelheid.
Ben dus nieuwsgierig wie de NVMe werkend en bootable heeft.

• jorrit91
@noble002, klinkt als een heel normale reactie van Asus, die een beetje anders opgevat wordt dan bedoeld is. Waarschijnlijk bedoelen zij dat je er wel een andere schijf in kan prikken, maar natuurlijk kunnen zij geen verantwoordelijkheid nemen voor wat jij uitzoekt en in je laptop prikt. Wat niet betekent dat je er geen andere schijf in kan prikken, dit kan naar mijn weten zelfs zonder je garantie te verliezen, het betekent alleen dat je zelf verantwoordelijk bent voor datgene dat je erin prikt.
Overigens, als je overweegt er een 7200rpm harde schijf in te zetten --> niet doen, schiet je echt geen reet mee op, dat is een overgang van ultratraag naar supertraag. Vervang 'm gewoon voor een deftige SSD, daar heb je écht wat aan.

• noble002
Nee er werd duidelijk gesteld dat mijn M2 slot leeg is dus alles wat ik er in doe zou niet kunnen werken ivm hardware. Had ik een ander type moeten nemen met een M2 schijf. Zo ookhet voorbeeld van de 7200 zou ook niet kunnen werken. Dus een helpdesk waar je helemaal niets aan hebt.
Ik ga natuurlijk wel voor een SSD en een M.2 want dat werkt gewoon alleen mijn vraag is nog een NVMe of een SATA. Want ik heb nog nergens kunnen lezen dat de NVMe als boot schijf werkt.

[Voor 5% gewijzigd door noble002 op 18-03-2016 14:43]

• pinlaser
Hi Bas, nu is NVMe een protocol; ik heb van ASUS begrepen (voor wat dat waard is) dat alleen SATA op die bus wordt ondersteund. Is het dan niet zo dat de SSD gewoon via sata wordt benaderd en hij backwards compatible is? Dus dat je een duurdere ssd erin hebt die niet sneller werkt (niet lullig bedoeld).

Van de week heb ik in een gc088t een sata-ssd gedaan. Lastig om hem bootend te krijgen. Dit is wat ik heb gedaan:
Haal je harddisk eruit om verwarring en ongelukken te voorkomen. Dat mag gewoon zonder je garantie te verliezen. Daarom hebben ze er nu ook een apart luikje voor gemaakt.
Doe de ssd in je laptop.
Heb een Win10 installatiesticky gereed en doe die in de laptop.
Boot van het sticky (onderbreek de bootsequence met de ESC-toets).
Installeer Win10 op de SSD.
Nu heb je een werkend, van ssd-bootend systeem.
Clone nu alleen de Windows10 partitie van de harddisk naar de Windows10-partitie op de ssd. Ik heb het gedaan met Clonezilla. Tot nu toe (bij andere laptops) werkte dit altijd maar nu niet; hij bootte wel maar ik kreeg alleen een zwart scherm met een muispointer.... Heb daarna nog van alles geprobeerd (systeemherstel en zo) maar dat lukte niet.
Uiteindelijk heb ik een nieuwe Win10-installatie (zoals net beschreven) gedaan en alle drivers en utilities van asus voor deze laptop gedownload en geïnstalleerd. Ff werk maar daarna doet alles het.

De installatie van Win10 zet alle partities en mbrs en uefi's en de hele rimram goed waardoor het gewoon werkt.Dat is heel lastig met de hand goed te krijgen.

Succes!

Edit: Hmm, de Nvidia driver wordt niet goed geinstalleerd...... ben er mee bezig

Edit: ok, de halve dag weer zitten klooien... De Nvidia-kaart werd wel door Windows herkend maar de driver wilde niet installeren. Alles geprobeerd; drivers van Nvidia zelf, drivers van Asus voor Nvidia, oudere versies, nieuwste versies, alles weggooien, kaart verwijderen (niet fysiek), zelfs de drivers vanaf de hd backuppen en restoren op de ssd; geen foutmeldingen, maar de kaart werkte niet...

Uiteindelijk heb ik de drivers weggegooid. Toen de laptop herstart naar 'veilige mode', maar in plaats van veilige mode te kiezen heb ik keuze '7' gedaan, dat niet langer afgedwongen wordt dat de drivers gesigned moeten zijn. Toen de driver van Asus voor Nvidia als Administrator geïnstalleerd en dat ging goed!

De laptop herstart zodat hij weer in gewone mode stond en de kaart deed het nog steeds.
Toen heb ik (als Administrator) de 'Geforce Experience' uitgevoerd en geprobeerd de drivers te updaten.
Dat ging weer fout en daarna deed de kaart het niet meer.

Nu heb ik bovenstaande procedure herhaald zodat de kaart weer werkte, toen de auto-update van Nvidia uitgezet en nu blijft de kaart het doen.

Mijn dochter heeft diverse spelletjes met hoogste grafische instellingen getest en het loopt als een trein.

Clonen gaat sneller en veel makkelijker als dat wil; snap nog steeds niet waarom dat bij mij niet is gelukt; maar het werkt.

Hopelijk heeft iemand hier nog iets aan.

Succes!

[Voor 24% gewijzigd door pinlaser op 19-03-2016 20:47. Reden: inzicht]

• noble002
toch maar een samsung 850 EVO 250g m.2 gekocht en geen NVMe.
installeren ging goed en disk clonen ook, alleen windows ziet de herstelpartitie niet meer.
Dus herstel naar de orginele windows lukt me niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen.

• pinlaser
noble002 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:11:
toch maar een samsung 850 EVO 250g m.2 gekocht en geen NVMe.
installeren ging goed en disk clonen ook, alleen windows ziet de herstelpartitie niet meer.
Dus herstel naar de orginele windows lukt me niet. Iemand een idee hoe dit op te lossen.
@noble: hoe heb je de disk gecloned? De hele disk of alleen de windows partitie en met welk programma?

• noble002
Met Paragon Hard Disk Manager™ 15 Suite en alles vanaf de 1T schijf naar de 250G behalve de d schijf de Data partitie.
Dus de C-schijf met het OS is kleiner geworden en de andere even groot en het recovery deel staat er nog steeds achter als laatste.
Windows werkt verder prima en snel nu.

[Voor 7% gewijzigd door noble002 op 19-03-2016 20:41]

• pinlaser
Ah, thx; mocht er weer ellende met de video-drivers komen ga ik Paragon eens proberen.
Ik heb het OS gewoon op de hd laten staan en alleen de partitie verkleind tot 50GB. Dan heb je ruimte vrij voor een DATA1 en een DATA2 als je de 'Recovery' partitie laat staan (die staat er tussenin). Dan heb je altijd nog de originele spullen en kun je eventueel een nieuwe clone maken.
Als je niet meer van de hd wil booten kun je de OS-partitie ook nog 'hiden'.

Qua snelheid is het echt geweldig die ssd's; een keer gewend wil je nooit meer anders!

• noble002
De recovery heb ik laten staan de overige al gewist. Heb een beckup van de HDD gemaakt met Acronis boot van usb werkt ook erg goed. Je kan alleen niet clonen moet altijd via een backup image. Maar werkte ook naar de SSD maar iets lastiger, daarna Paragon geprobeerd moet wel vanuit windows heb geen boot schijf of stick.

• pinlaser
Als je een ISO van de Paragon Suite hebt kun je die met Rufus op een sticky zetten; booten van dat sticky gaat goed!

• noble002
bedankt ga ik tzt proberen, eerst de laptop verder installeren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinlaser
@Jorrit91:
jorrit91 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:16:
Vraagje. Ik ben van plan om de Asus N752VX-GC088T aan te schaffen en er vervolgens een 500gb SSD in te prikken naast de 1tb harde schijf. In vorige generaties was het zo dat het 17" model 2 slots had voor harde schijven/SSD's, aangezien deze generatie support heeft voor M2 SSD's vraag ik me af of die 2 slots er nog in zitten, ik kom er online niet helemaal uit. Dus is het zo dat de N752 het volgende heeft?
- 2x slots voor HDD/SSD
- 1x slot voor M2 SSD
Voor zover je er nog niet achter was: er zit 1 standaard slot in voor een hd/ssd en 1 slot M.2

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-05 10:09
Ik heb een Asus N76VM-V2G-T1105V-NL met Windows 7, maar ik heb bijzonder veel moeite om vanaf een DVD te booten. Ja, ik ben dus best een leek. Reden waarom ik dit wil is omdat ik Ubuntu erop wil zetten.

Ook heb ik zitten Google-en, maar veel genoemde opties zie ik gewoon niet in m'n UEFI-scherm staan.

Heeft er iemand wellicht tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

• pinlaser
itsyaboy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:12:
Ik heb een Asus N76VM-V2G-T1105V-NL met Windows 7, maar ik heb bijzonder veel moeite om vanaf een DVD te booten. Ja, ik ben dus best een leek. Reden waarom ik dit wil is omdat ik Ubuntu erop wil zetten.

Ook heb ik zitten Google-en, maar veel genoemde opties zie ik gewoon niet in m'n UEFI-scherm staan.

Heeft er iemand wellicht tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
@itsyaboy:
jouw specifieke model ken ik niet, maar ik moet in mijn bios 'secure boot' uitzetten en 'legacy mode' of 'cms' aanzetten; dan zou je de dvd in je bootmenu moeten zien

• itsyaboy
pinlaser schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:16:
[...]

@itsyaboy:
jouw specifieke model ken ik niet, maar ik moet in mijn bios 'secure boot' uitzetten en 'legacy mode' of 'cms' aanzetten; dan zou je de dvd in je bootmenu moeten zien
Bedankt voor het meedenken! Ik kwam dat op internet ook al tegen, maar die twee opties zie ik helemaal niet eens er tussen staan. Ik denk dat ik het maar via een USB ga proberen.. :p

• Kompart
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-07 13:03
itsyaboy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:45:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Ik kwam dat op internet ook al tegen, maar die twee opties zie ik helemaal niet eens er tussen staan. Ik denk dat ik het maar via een USB ga proberen.. :p
In de bios, waar je de opstart stations ziet is er een optie om een schijf toe te voegen. Dan moet je de optie met iets van DVD in het locatiepad kiezen. En dan kan het wel zo heb ik het in ieder geval gedaan :). Ik zit op een N551JB dus weet niet of dit daar dan anders werkt.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
itsyaboy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:45:
[...]

Ook daarvoor moet secure boot uit.
Met esc kom je in het boot of setupmenu.
Als secureboot uitstaat komen pas na een reboot de andere bootopties tevoorschijn.

Na het clonen van een harddisk naar ssd moet de originele schijf verwijderd worden, anders klaagt het BIOS dat ze dezelfde id hebben als ze er allebei nog inzitten.

• itsyaboy
Ik heb een hele simpele lekenfout gemaakt. Dacht dat F2 en Esc tijdens het opstarten beide naar de BIOS/UEFI gingen. Niet dus :p Heb uiteindelijk kunnen booten vanaf de DVD. Thanks voor het meedenken!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-08 21:23
Heeft iemand al een keer de Nx51/Nx50/Nx6 geopend en de koelpasta geïnspecteerd/vervangen? Ik ben namelijk erg benieuwd of de koelpasta wat is.

Ik heb van de K-serie bij mijn eigen X53 de koelpasta vervangen omdat dat papier was geworden na 2,5 jaar (terwijl de laptop niet eens veel warm gelopen heeft o.i.d.). Maar bij een nieuwer model (een K55) kwam ik koelpasta tegen die nog volledig intact was na 3 jaar, terwijl die laptop niet meer kon afvoeren door stof. Ik zou dus graag willen weten of ASUS die nieuwe koelpasta van de K55 is blijven gebruiken, of dat ik na 2 jaar het bij mijn N551 wel degelijk het zelf beter kan doen (met Arctic MX-4 ofzo) (afgezien natuurlijk van het onstoffen van de koeling).

• jorrit91
Ik sta op het punt om een N752VX-GC088T aan te schaffen, en wil er graag een SSD. Maar ik zie in de pricewatch verschillende M2's staan, zowel 60mm als 80mm, iemand enig idee welke ik moet hebben?

- edit:
volgens deze site heeft de Asus N752VX support voor 80mm kaarten. Is er nog iets anders waar ik op moet letten? Of zou deze er gewoon in kunnen...?

- edit 2:
weet iemand of de 8gb geheugen single- of dualchannel geheugen is?

- edit 3:
een CoolBlue medewerker vertelde mij dat het dual-channel geheugen was, nu zitten er inderdaad wel 2 geheugenslotjes in, maar slechts 1 module is gevuld, single channel dus..

-edit 4:
mooi gesprek met mezelf dit trouwens... :P

[Voor 69% gewijzigd door jorrit91 op 29-03-2016 23:23]

• AidanNoorman
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-01 23:27
Ik heb laatst de asus n552vx-fy186t gekocht en binnen gekregen. Nu wil ik de ssd van mijn oude laptop clonen en in deze stoppen. In disk manager zie ik dat de asus hdd ook nog eens een EFI systeem partitie bevat. Deze partitie is nog niet gebruikt en is ook niet gedefinieerd als NTFS, dit geldt ook voor de recovery partitie. Het vreemde is dat voor deze twee partities geen volume/ruimte is gereserveerd op de HD, alleen voor de c: en d: schijf. Ik kan ook verder niets doen met de EFI en de recovery partitie als ik met de rechter muis knop op klik. De c: en d: schijf hebben samen 931 GB gereserveerd. Mijn vraag is dus of ik deze EFI partitie en de recovery partitie mee moet klonen naar de ssd?

• pinlaser
@Jorrit91
Ik heb een Samsung SSD 850 EVO M.2, 250GB erin zitten. Uit mijn hoofd lijkt hij meer 80 dan 60 maar check ff met google.

De 8GB zat idd in 1 slot; misschien is hij wel dual channel als er twee bankjes in zitten?

Of was je hier met jezelf ook al uitgekomen? :P

• pinlaser
AidanNoorman schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:33:
Ik heb laatst de asus n552vx-fy186t gekocht en binnen gekregen. Nu wil ik de ssd van mijn oude laptop clonen en in deze stoppen. In disk manager zie ik dat de asus hdd ook nog eens een EFI systeem partitie bevat. Deze partitie is nog niet gebruikt en is ook niet gedefinieerd als NTFS, dit geldt ook voor de recovery partitie. Het vreemde is dat voor deze twee partities geen volume/ruimte is gereserveerd op de HD, alleen voor de c: en d: schijf. Ik kan ook verder niets doen met de EFI en de recovery partitie als ik met de rechter muis knop op klik. De c: en d: schijf hebben samen 931 GB gereserveerd. Mijn vraag is dus of ik deze EFI partitie en de recovery partitie mee moet klonen naar de ssd?
Beste AidanNoorman,
Als je een nieuwe asus hebt gekocht worden de efi en recoverypartitie wel degelijk gebruikt en is er ook ruimte voor gereserveerd.
Ik begrijp dat je de hd van de asus wil klonen naar de ssd (alhoewel je schrijft dat je de ssd wil klonen, maar ik denk niet dat deze zich voortplanten)

Lees hiervoor mijn post van zaterdag 19 maart 2016 09:50 op dit forum en wat ik verder met noble002 overleg.
Mijn voorkeursmethode is een verse install vanaf een win10 sticky en daarna een clone van de win10-partitie en de recovery-partitie naar de ssd.

Succes!

• jorrit91
@pinlaser, ik heb dezelfde SSD (maar dan 500gb) erin geprikt, werd direct herkend, probleemloos geïnstalleerd allemaal. De CoolBlue mevrouw zei dat 2x4gb in zat, maar dit was 1x8gb, gelukkig had ik nog geen extra geheugen besteld, maar nu heb ik dus voor 30-40 euro 16gb aan 2100Mhz DDR4 RAM... Me happy!
Heb hiervoor dik 4 jaar de N55 gebruikt naar volle tevredenheid, maar dit is wel een niveautje hoger hoor, heerlijk snel, heerlijk toetsenbord en een fantastisch scherm!

• Animalcommencal
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Netjes, ik ben helemaal fan van ASUS.
Ik heb mijn T100/N76B/T402 nog steeds.
Gebruik alle producten naar tevredenheid.
Ik gebruik de N76B het minst maar de laptop is nog steeds een beest.

• AidanNoorman
noble002 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:41:
Met Paragon Hard Disk Manager™ 15 Suite en alles vanaf de 1T schijf naar de 250G behalve de d schijf de Data partitie.
Dus de C-schijf met het OS is kleiner geworden en de andere even groot en het recovery deel staat er nog steeds achter als laatste.
Windows werkt verder prima en snel nu.
Hoi Noble002,
Hoe had jij je nieuwe ssd geïnitieerd? als MBR of als GPT?
En in een van je voorgaande post had je problemen met de recovery partitie. Hoe had je dit opgelost (voor het geval dat ik de zelfde problemen krijg)?

• pinlaser
@Jorrit91: mooi; goed bezig! Wij hebben een N751JK en een N752VX en zijn er ook heel tevreden over. Daarvoor (en nog steeds) Dell Studio's met een Core I5; ook een trein van een machine; stabiel en degelijk als een huis. Maar ja, Dell heeft geen Studio's meer. Dus nu Asus en geen spijt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noble002
AidanNoorman schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:02:
[...]

Hoi Noble002,
Hoe had jij je nieuwe ssd geïnitieerd? als MBR of als GPT?
En in een van je voorgaande post had je problemen met de recovery partitie. Hoe had je dit opgelost (voor het geval dat ik de zelfde problemen krijg)?
Volgens de gegevens als GPT, maar heb dat niet bewust gedaan, ik heb hem met Paragon gecloned en die heeft die keus gemaakt.

Recovery daar kan ik nog niets mee, heb deze op de oude schijf 1T laten staan en zoals pinlaser noemde na mijn tekst ook het eerste deel voor de recovery in gebruik genomen als d-schijf en het 2e deel na de recovery partitie als e schijf. Mocht het nodig zijn dan zet ik de backup van windows die ik gemaakt heb van de orginele disk weer terug en hoop ik dat ik dan wel weer bij de recovery kan.
Het werkt nu goed dus had geen zin dit uit te proberen. Zie het later wel.

Wil ASUS nog eens bellen hoe ik aan mijn windows licentie kom en de drivers als mijn disk crasht. Maar heb daar nog geen tijd voor gehad. Vroeger kon je vaak recovery schijven branden van de dat op de harddisk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinlaser
@noble002: de nieuwe Windows installatie met download van alle Asus-drivers waarop ik nu draai werkt meestal goed, maar het nvidia-deel blijft wat haperen. Ik ga opnieuw een clone proberen maar nu met Paragon.

De Windows licentie zit tegenwoordig in de bios.

Je kunt nog steeds een Systeem Herstel disk maken; doe ik voor al onze laptops, ieder een eigen sticky en die bewaar ik voor noodgevallen. Je kunt dan ook opstartherstel en zo doen en er voor kiezen om ook je systeembestanden daarop te zetten.

Edit: de clone met Paragon is goed gelukt! partitie -> image -> partitie.
Alle problemen met video-drivers opgelost.

[Voor 10% gewijzigd door pinlaser op 03-04-2016 16:55. Reden: update]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
pinlaser schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:07:
@noble002: de nieuwe Windows installatie met download van alle Asus-drivers waarop ik nu draai werkt meestal goed, maar het nvidia-deel blijft wat haperen. Ik ga opnieuw een clone proberen maar nu met Paragon.

De Windows licentie zit tegenwoordig in de bios.

Je kunt nog steeds een Systeem Herstel disk maken; doe ik voor al onze laptops, ieder een eigen sticky en die bewaar ik voor noodgevallen. Je kunt dan ook opstartherstel en zo doen en er voor kiezen om ook je systeembestanden daarop te zetten.

Edit: de clone met Paragon is goed gelukt! partitie -> image -> partitie.
Alle problemen met video-drivers opgelost.
Maak gewoon een Windows 10 USB stick met het Microsoft programmaatje en download de drivers van Asus op hun website en de GeForce drivers van nVidia op hun website. Vervolgens doe je een 'clean install' (dus je wist je SSD bij de installatie) en je heb heerlijke schone installatie, die zeer snel is en zonder problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinlaser
Jumpman schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:12:
[...]

Maak gewoon een Windows 10 USB stick met het Microsoft programmaatje en download de drivers van Asus op hun website en de GeForce drivers van nVidia op hun website. Vervolgens doe je een 'clean install' (dus je wist je SSD bij de installatie) en je heb heerlijke schone installatie, die zeer snel is en zonder problemen.
Hahaha, ja, as if! Dat heb ik dus gedaan omdat de clone met clonezilla niet lukte. Alle mogelijke drivers gedownload (zie een eerdere post) en blijvend problemen. Nee, een clone met alle door Asus zelf geïnstalleerde spullen werkt het best.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
pinlaser schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:44:
[...]

Hahaha, ja, as if! Dat heb ik dus gedaan omdat de clone met clonezilla niet lukte. Alle mogelijke drivers gedownload (zie een eerdere post) en blijvend problemen. Nee, een clone met alle door Asus zelf geïnstalleerde spullen werkt het best.
Hmmm, wat hapert er precies aan de nVidia GPU dan?

Je hoeft overigens niet alle drivers te installeren van de ASUS website, volgens mij maar twee:
ASUS Smart Gesture;
ATK Package.

Voor de rest moet je alles bij de bron halen: chipset drivers van Intel, GPU driver van nVidia etc.

ASUS heeft namelijk bijna nooit de recentste drivers op de website staan.

• AidanNoorman
Het clonen is uiteindelijk geluk met Macrium reflect. Niet veel problemen ervaren, ook niet met de recovery partitie (zichtbaar in disk management) en videokaart.

Mijn grootste irritatie is de trackpad. Die is echt belabberd op z'n zachts gezegd, met name de instelmogelijkheden..want die zijn er namelijk niet. Mijn vorige laptop had een Elan trackpad die je desnoods kon instellen met Regedit. Bij de n552 kon ik niet meer doen dan een aan/uit (I/O) instelling in regedit. Weet iemand hier hoe je functies kan toewijzen aan bepaalde gestures? Voor mij gaat het voornamelijk om dat ik 2-vinger-tap als de 'middelste muis knop' kan instellen. Ook zou ik graag 3-vinger-swipe naar links/rechts als 'vorige/volgende' willen hebben, net als een echte muis. Weet iemand hier iets op?

• pinlaser
Jumpman schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:51:
[...]

Hmmm, wat hapert er precies aan de nVidia GPU dan?

Je hoeft overigens niet alle drivers te installeren van de ASUS website, volgens mij maar twee:
ASUS Smart Gesture;
ATK Package.

Voor de rest moet je alles bij de bron halen: chipset drivers van Intel, GPU driver van nVidia etc.

ASUS heeft namelijk bijna nooit de recentste drivers op de website staan.
@Jumpman: heb ik allemaal geprobeerd maar de nvidiakaart werd eerst niet herkend. Later wel maar zodra ik de driver had bijgewerkt werd hij weer niet herkend. Uiteindelijk dus de auto-update uitgezet.
Ook werd in verschillende spelletjes niet de nvidia gebruikt maar de intel-videokaart (ondanks dat ik expliciet had gezegd dat hij nvidia moest gebruiken). Waarschijnlijk allemaal na lang zoeken wel in te stellen en goed te zetten, maar daar heb ik geen tijd voor.
Verder knalde windows er af en toe uit met vage meldingen.
Genoeg gedoe om de clone nog eens te proberen en dat ging perfect met een sticky met Paragon.

Dus ik zeg niet dat het niet mogelijk is om een verse installatie zelf in te richten, maar een clone is vele malen makkelijker en sneller. Je hebt dan de optimale instellingen en drivers van asus zelf.

• pinlaser
AidanNoorman schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:44:

Mijn grootste irritatie is de trackpad. Die is echt belabberd op z'n zachts gezegd, met name de instelmogelijkheden..want die zijn er namelijk niet. Mijn vorige laptop had een Elan trackpad die je desnoods kon instellen met Regedit. Bij de n552 kon ik niet meer doen dan een aan/uit (I/O) instelling in regedit. Weet iemand hier hoe je functies kan toewijzen aan bepaalde gestures? Voor mij gaat het voornamelijk om dat ik 2-vinger-tap als de 'middelste muis knop' kan instellen. Ook zou ik graag 3-vinger-swipe naar links/rechts als 'vorige/volgende' willen hebben, net als een echte muis. Weet iemand hier iets op?
Ben ik ook heel benieuwd naar! Die trackpad zuigt echt!

Wat ook zuigt zijn de 'insert'- en 'end'-toetsen. Als je de num-lock aan hebt om de numerieke toetsen te gebruiken moet je altijd de combi met Fn doen om INS en END te doen.
Ik gebruik die dingen supervaak dus heb ik F11 insert gemaakt en F12 end.

• Jumpman
pinlaser schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:16:
[...]

@Jumpman: heb ik allemaal geprobeerd maar de nvidiakaart werd eerst niet herkend. Later wel maar zodra ik de driver had bijgewerkt werd hij weer niet herkend. Uiteindelijk dus de auto-update uitgezet.
Ook werd in verschillende spelletjes niet de nvidia gebruikt maar de intel-videokaart (ondanks dat ik expliciet had gezegd dat hij nvidia moest gebruiken). Waarschijnlijk allemaal na lang zoeken wel in te stellen en goed te zetten, maar daar heb ik geen tijd voor.
Verder knalde windows er af en toe uit met vage meldingen.
Genoeg gedoe om de clone nog eens te proberen en dat ging perfect met een sticky met Paragon.

Dus ik zeg niet dat het niet mogelijk is om een verse installatie zelf in te richten, maar een clone is vele malen makkelijker en sneller. Je hebt dan de optimale instellingen en drivers van asus zelf.
Okay, vreemd probleem. Ik ervaar drivers van Asus zelf juist als gedateerd en niet optimaal. De laptop is aantoonbaar sneller met actuele drivers in benchmarks en gebruik.

Ik ben benieuwd of andere gebruikers jouw probleem ook ervaren?

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
AidanNoorman schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:44:
Mijn grootste irritatie is de trackpad. Die is echt belabberd op z'n zachts gezegd, met name de instelmogelijkheden..want die zijn er namelijk niet.
Asus smart gesture installeren, dat geeft opties voor het trackpad (bij een n551)
asus smart gesture

[Voor 20% gewijzigd door bouwfraude op 07-04-2016 14:06]

• AidanNoorman
bouwfraude schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:43:
[...]

Asus smart gesture installeren, dat geeft opties voor het trackpad (bij een n551)
[afbeelding]
Het gesture programma staat ook al op mijn laptop maar wat ik wil is andere functies toekennen aan bepaalde gestures. Met het default gesture programma van asus kun je dit niet (of echt nauwelijks), hooguit alleen gestures aan of uit zetten.

[Voor 6% gewijzigd door AidanNoorman op 07-04-2016 17:02]

Anoniem: 757201

vraagje

De oudere asus n751jx t71175t kost evenveel als de nieuwere asus n752vx gco85t
de nieuwere asus n752vx heeft echter een i7 6700hq processor tegenover een i7 4750hq processor bij de
n751, de n752 vx heeft ook 16gb ddr4 ipv 16gb ddr3 bij de n751
ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie want ik begrijp niet
dat de n751 evenveel kost als de n752, kan iemand me dit uitleggen

alvast dank bij voorbaat

koen

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-08 15:17
Ik wil bij m'n N551 laptop de DVD drive er uit halen en daarvoor in de plaats de HDD plaatsen. Op het originele HDD slot plaats ik dan een SSD. Maar hoe krijg ik de DVD drive er uit? Ik krijg de bodemplaat niet los met de schroevjes. Alleen het gedeelte waar RAM, HDD en WLAN kaartje zit krijg ik los.
Via deze link staat ee dat ik de DVD drive er gewoon uit moet trekken? http://www.laptopultra.co...pgrade-ram-ssd-hdd-guide/

Iemand ervaring er mee hoe dat moet. Ik heb alles klaar liggen, HDD caddy etc. Alleen krijg de laptop niet goed open aan de onderkant.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• jorrit91
PM_Petrol schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:51:
Ik wil bij m'n N551 laptop de DVD drive er uit halen en daarvoor in de plaats de HDD plaatsen. Op het originele HDD slot plaats ik dan een SSD. Maar hoe krijg ik de DVD drive er uit? Ik krijg de bodemplaat niet los met de schroevjes. Alleen het gedeelte waar RAM, HDD en WLAN kaartje zit krijg ik los.
Via deze link staat ee dat ik de DVD drive er gewoon uit moet trekken? http://www.laptopultra.co...pgrade-ram-ssd-hdd-guide/

Iemand ervaring er mee hoe dat moet. Ik heb alles klaar liggen, HDD caddy etc. Alleen krijg de laptop niet goed open aan de onderkant.
Mis je niet een stapje? Je hoeft de bodemplaat niet los te maken, ik heb een Asus N55 gehad, en heb dezelfde upgrade uitgevoerd, afgaande op de afbeeldingen in jouw link is het proces niet anders dan bij mij toen. In dat geval zit de DVD-drive met slechts 1 schroefje vast. Deze draai je los, als het schroefje er niet uit komt hou je je laptop even op de kop. Als het schroefje eruit is kan je de DVD drive eruit schuiven, gewoon een beetje pielen bij de "ingang" van de DVD-drive zou genoeg moeten zijn om hem eruit te kunnen schuiven.
Anoniem: 757201 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:20:
vraagje

De oudere asus n751jx t71175t kost evenveel als de nieuwere asus n752vx gco85t
de nieuwere asus n752vx heeft echter een i7 6700hq processor tegenover een i7 4750hq processor bij de
n751, de n752 vx heeft ook 16gb ddr4 ipv 16gb ddr3 bij de n751
ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie want ik begrijp niet
dat de n751 evenveel kost als de n752, kan iemand me dit uitleggen

alvast dank bij voorbaat

koen
Volgens mij zie je niks over het hoofd. Het type van de N751 die jij noemt komt niet eens meer voor in de Pricewatch, dus de modellen die nog in omloop zijn zullen gewoon de laatste modellen zijn. Bij de MediaMarkt stonden laatst ook nog gewoon de oude modellen. Ik vermoed dat deze winkels er gewoon op gokken dat mensen niet weten dat er een nieuwe generatie beschikbaar is, zodat ze de boel gewoon voor de volle mep kunnen verkopen. Tip: doe dat niet, en schaf die N752 aan. Ik heb 'm zelf ook :P
Maar dan de variant met 1tb en 8gb, maar deze heb ik geupgrade naar 16gb RAM en 1tb + 500gb SSD. Wat een heerlijk apparaat!

[Voor 30% gewijzigd door jorrit91 op 07-04-2016 20:04]

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-07 10:13
Een soortgelijk probleem als de Tweaker hierboven. In het bezit van een Asus N56JN-CN090H waar ik direct vanaf het begin de DVD speler heb vervangen voor een HDD Caddy.

Nu ik deze er echter uit wil halen, lukt dat niet meer. Schroef er uit gehaald, frontje er af gekregen maar ik heb nergens houvast om de HDD caddy er uit te trekken. Wel dit probleem met oplossing tegengekomen maar zover ben ik nog niet eens gekomen.

Wie herkent dit probleem en/of heeft tips? Bij voorbaat onwijs bedankt.

EDIT: een ijzerdraadje die bij de boterhammenzakjes zit door twee gaatjes van de caddy gehaald, knoop in gemaakt en toen met beleid daar aan getrokken. Vervolgens kwam de caddy er zonder problemen uit.

Reden voor het verwijderen was overigens dat de HDD caddy een mogelijke oorzaak was voor het proces "System Interrupts" binnen taakbeheer > broncontrolle. Hierdoor werd de CPU in idle constant voor 20 tot 30% belast. Volgens Google zijn er onwijs veel oorzaken voor dit probleem, maar geen van de mogelijke oplossingen leken te helpen. Vervolgens op enkele fora berichten tegengekomen dat een HDD caddy mogelijk voor dit probleem zorgt. Er blijkt op sommige modellen een switch te zitten I.V.M. compatibiliteit (wat niet in de handleiding staat). Na de switch om te hebben gezet en de HDD caddy met HDD terug te hebben geplaatst bleek het probleem verholpen. Het proces "System Interrupts" (wat eigenlijk geen echt proces is) was verdwenen en het CPU verbruik van het proces "System" was weer gezakt naar een normaal niveau. Wel leuk dat ik hier na anderhalf jaar pas achter kom (laptop wordt sporadisch gebruikt) gezien de batterij voorheen een stuk korter mee ging.

Afbeelding van de HDD caddy met switch (in mijn geval moest de switch naar rechts)

TLDR:
1. HDD caddy vast? Flexibel ijzerdraadje door twee gaatjes, knoop maken en trekken maar.
2. Last van hoog CPU verbruik door System Interrups en System? Zet de switch van je HDD caddy om.

[Voor 57% gewijzigd door PixellBox op 09-04-2016 18:26]

• Jumpman
Hmmm, ik moet toch even mijn ongenoegen uiten.

Met FireFox de laatste tij last van deze melding: 'Beeldschermstuurprogramma igfx reageert niet meer en is hersteld' in de Eventviewer. Heel de GPU driver crashed alvorens deze melding komt in de Eventviewer. Het lijkt aan Chipset en/of IGP drivers te liggen. Echter als ik de laatste versie 15.33 installeer, dan zegt de Intel driver dat hij niet mag installeren, want niet gevalideerd door de fabrikant van de machine. Vervolgens installeer ik hem toch en staat de versie er wel op. Maar het lijkt erop dat Asus toch wat vreemde Vendor lock-in instellingen in de BIOS heeft zitten. Nu maar eens kijken of het wel goed gaat.

Zelf is Asus nu niet echt actueel aan het doen met de drivers op de eigen website.

De piepende spatie begint mij ook meer en meer te irriteren, nog erger dan de kapotte rechter speaker. Voor de rest een erg fijne laptop.

[Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 13-04-2016 23:37]

Anoniem: 740733

Hoi allemaal,

Iemand al ervaring met type asus n552vx-fy166t ?
Volgens mijn is dit de zelfde als de fy187. Iemand misschien?

Groetjes
Roger

Anoniem: 740733

jorrit91 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:58:
@pinlaser, ik heb dezelfde SSD (maar dan 500gb) erin geprikt, werd direct herkend, probleemloos geïnstalleerd allemaal. De CoolBlue mevrouw zei dat 2x4gb in zat, maar dit was 1x8gb, gelukkig had ik nog geen extra geheugen besteld, maar nu heb ik dus voor 30-40 euro 16gb aan 2100Mhz DDR4 RAM... Me happy!
Heb hiervoor dik 4 jaar de N55 gebruikt naar volle tevredenheid, maar dit is wel een niveautje hoger hoor, heerlijk snel, heerlijk toetsenbord en een fantastisch scherm!
Welk model heb jij gekocht jorrit91?

• jorrit91
Anoniem: 740733 schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:47:
[...]

Welk model heb jij gekocht jorrit91?
Deze

• ribe
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-08 10:19
Uiteindelijk nu toch de stap genomen en in mijn n552vx de Samsung sm951 (NVMe) 256gb geplaatst. Installatie ging soepel en de laptop draait erg soepel nu. Opstarten na de bios is slechts 1 a 2 sec. en totale boot 7 a 8 sec.

Anoniem: 426269

Ha, gefeliciteerd met de aankoop. Deze staat ook op mijn verlanglijstje en ik zie dat ie bij 4Launch nu 50 euro goedkoper is. :) ( https://www.4launch.nl/pr...C088T-17-3---6700HQ--1TB/ )

Maar dan nu een vraagje: Hoe stil is de fan van deze laptop bij normaal browsen en bij een 1080p filmpje kijken? Draait hij continu of gaat hij aan en uit? En hij is dan storend aanwezig of niet? En geen coil wine? Van mijn vorige N serie draaide de fan continu en maakte een soort aanlopend geluid (net zoals een jasbeschermer bij een achterwiel van een fiets) dat ik dat zo storend vond dat ik hem binnen 2 weken retour had gedaan.

O ja, toch nog een vraag: De accu van deze is niet uitneembaar toch? Ik heb hem wel eens een maand op mijn bureau staan en dan hoef ik hem niet mee te nemen. Dan haal ik normaal altijd vooraf de accu eruit.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 22-04-2016 13:07]

• Gerwin89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-08 22:54
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kopen van een nieuwe asus laptop accu?
Er zijn echt tientallen websites die er allemaal onbetrouwbaar uit zien.

Mijn huidige 4 jaar oude asus n56 houdt het nu nog ongeveer een half uur uit dus vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe accu. Liefst een wat hogere capaciteit als wat er nu in zit (5200mAh)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan iemand mij vertellen (of via DM) waar ik een recovery disk kan vinden voor een Asus N750jk ?

Ik heb een 2e hands laptop gekocht maar daar zit een nieuwe SSD in uiteraard zonder recovery partitie. Ik wil graag de officiële Windows 10 versie draaien (eventueel vanuit Windows 8 updragen)

Ik vond wel iets (weet niet of dat is wat ik nodig heb) op de site van Asus maar daar moest ik stevig voor betalen.

Edit: ik begrijp uit deze reactie dimdam in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic"
Dat de key ingebakken zit. Ik ga dat even proberen. Thanks

[Voor 38% gewijzigd door kaasaanfiets op 26-04-2016 13:43]

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-07 12:47
Gerwin89 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:32:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kopen van een nieuwe asus laptop accu?

Mijn huidige 4 jaar oude asus n56 houdt het nu nog ongeveer een half uur uit dus vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe accu. Liefst een wat hogere capaciteit als wat er nu in zit (5200mAh)
Amen, to this post!
Ik ben niet alleen.. Heb ook een N56.

En de accustatus. Ik wil de laptop niet meer aanzetten zonder aan het net te hangen. Zonder stroom trekt ie het denk zo'n 15-30 minuten.

Fijne laptop, rampzalige accu!
Maar dat is denk ik een vrij algemeen laptop 'probleem'. Ik ben ook erg benieuwd naar de accu alternatieven. :)

• jorrit91
Anoniem: 426269 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:55:
[...]

Ha, gefeliciteerd met de aankoop. Deze staat ook op mijn verlanglijstje en ik zie dat ie bij 4Launch nu 50 euro goedkoper is. :) ( https://www.4launch.nl/pr...C088T-17-3---6700HQ--1TB/ )

Maar dan nu een vraagje: Hoe stil is de fan van deze laptop bij normaal browsen en bij een 1080p filmpje kijken? Draait hij continu of gaat hij aan en uit? En hij is dan storend aanwezig of niet? En geen coil wine? Van mijn vorige N serie draaide de fan continu en maakte een soort aanlopend geluid (net zoals een jasbeschermer bij een achterwiel van een fiets) dat ik dat zo storend vond dat ik hem binnen 2 weken retour had gedaan.

O ja, toch nog een vraag: De accu van deze is niet uitneembaar toch? Ik heb hem wel eens een maand op mijn bureau staan en dan hoef ik hem niet mee te nemen. Dan haal ik normaal altijd vooraf de accu eruit.
Ik heb wel het idee dat de fan vrij snel aan springt, zonder dat er nou echt veel gebeurt, maar hij is keurig discreet qua volume wat mij betreft. Verder heb ik nog nooit van foliewijn gehoord, maar op basis van wat Google mij erover verteld kan ik je wel garanderen dat deze laptop daar geen last van heeft.
Als laatste heb ik nog niet geprobeerd de accu eruit te pikken, maar dit gaat in ieder geval niet zo eenvoudig als bij mijn Asus N55 die ik hiervoor had, niet zomaar uitneembaar dus.

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-02-2021
Novarion schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:41:
[...]

Amen, to this post!

En de accustatus. Ik wil de laptop niet meer aanzetten zonder aan het net te hangen. Zonder stroom trekt ie het denk zo'n 15-30 minuten.

Maar dat is denk ik een vrij algemeen laptop 'probleem'. Ik ben ook erg benieuwd naar de accu alternatieven. :)
Heb ook een N56VZ uit 2012. De accu hield het nog maar 20 minuten uit, terwijl in het begin soms 5u mogelijk was. Ik was op zoek naar een kwalitatieve vervangaccu maar vond er geen. Ofwel is het de originele die €150-€160 kost, ofwel namaak met dubieuze Chinese cellen.
Uiteindelijk heb ik zelf 6 accucellen gekocht, de beste van LG, met de bedoeling de accu te vernieuwen en zelfs meer capaciteit te hebben dan oorspronkelijk. Dit is niet helemaal gelukt. Afgezien van het feit dat de accubehuizing grotendeels kapot gaat door hem open te maken is er ook nog een probleem met het niet willen leren van de nieuwe capaciteit.
In het begin steeg de berekende capaciteit lichtjes bij elke cyclus, maar op een bepaald moment wilde hij toch niet meer opladen. Nu zit ik met een accu waar nog genoeg inzit, maar Windows geeft 0% aan. De truc is waarschijnlijk om de accu helemaal leeg te laten trekken, maar dat lukt niet. Zelfs al zet je in Windows alle acties bij een lege accu uit (daarvoor zijn registeraanpassingen nodig want standaard is de optie 'geen actie' niet beschikbaar), dan nog geeft het BIOS/UEFI een signaal dat de laptop toch in slaapstand moet gaan. Het is dus niet mogelijk de accu helemaal leeg te trekken.

• Satalin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07 23:20
Gerwin89 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:32:

Ik heb vorig jaar voor een collega een accu besteld op ebay.de voor een N76VM van "MTEC" en hij is er zeer over te spreken.
Doet volgens hem nauwelijks onder voor het origineel en voor nog geen €40,- incl. verzenden kun je er geen buil aan vallen.

Edit: kom net tot de ontdekking dat ze niet meer te koop zijn voor dit type... 7(8)7

[Voor 5% gewijzigd door Satalin op 30-04-2016 17:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerwin89
Novarion schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:41:
[...]

Amen, to this post!

Ik ben nu van plan om een accu te kopen van het merk Yanec via replacedirect.nl.
Volgens mij is die winkel redelijk betrouwbaar. Ik weet niet of linkjes plaatsen mag, maar ik probeer het gewoon:

http://www.replacedirect....75/yanec-laptop-accu.html

:>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 19:13
Ik ga voor dezelfde combi N752VX-GC088T icm 256GB Samsung SM951 NVMe, scheelde toch weer een paar euro's met de GC89T.
Ik ga voor een verse installatie van Win10 aangezien de Asus, McAfee, tripadvisor, candycrush bloatware me al na 10 minuten de strot uitkwam 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xs2bas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 15:29
Het is mij uiteindelijk niet gelukt te booten vanaf deze disk ... dat wil zeggen, ik kon er wel van booten, maar alleen als ik de originele 7200rpm-drive er in liet zitten ... ik gebruik hem nu als software/data-disk.
Hij is overigens wel zo snel als wordt belooft: +- 2.150MB/s lezen en +- 1.260MB/s schrijven, dus het starten van programma's gaat lekker snel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 19:13
SM951 NVMe SSD + N752VX-GC088T = geen probleem en met 20 minuten was het klusje (installatie SSD + Win10 installatie) geklaard. NVMe wordt standaard door het BIOS ondersteund, ook het booten vanaf deze SSD kan probleemloos.
Voor het gemak heb ik tijdens de installatie wel de HDD eruit gehaald, het BIOS pakt dan automatisch de juiste EFI Windows bootmanager van de SM951.
5 seconden booten vanaf powerdow tot desktop 8) _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorrit91
Peoples. Ik heb echt een enorme noob-question en ik voel me een kluns maar kom er niet uit. Ik heb een Asus N752VX-GC088T gekocht en er een 500gb Samsung M.2 SSD in geprikt en dit werkt als een tierelier.
Alleen de standaard 1tb harde schijf die er in zit is gepartitioneerd, en dat wil ik niet. Ik wil graag gewoon een 1tb partitie voor m'n data. Ik weet alleen niet hoe ik dat ding gewoon "reset", ik wil geen partities, gewoon 1. Ik heb geprobeerd de partities te mergen met Disk Management van W10, maar dit is gewoon niet gelukt tot dusver.

Als ik een Simple Volume partitie wil uitbreiden met de space van een unalocated partitie krijg ik steeds de volgende error:
  • There is not enough space on the disk(s) to complete this operation
Iemand een idee hoe ik gewoon de hele harde schijf forceer en er weer 1 partitie van maak?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
jorrit91 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:32:
Peoples. Ik heb echt een enorme noob-question en ik voel me een kluns maar kom er niet uit. Ik heb een Asus N752VX-GC088T gekocht en er een 500gb Samsung M.2 SSD in geprikt en dit werkt als een tierelier.
Alleen de standaard 1tb harde schijf die er in zit is gepartitioneerd, en dat wil ik niet. Ik wil graag gewoon een 1tb partitie voor m'n data. Ik weet alleen niet hoe ik dat ding gewoon "reset", ik wil geen partities, gewoon 1. Ik heb geprobeerd de partities te mergen met Disk Management van W10, maar dit is gewoon niet gelukt tot dusver.

Als ik een Simple Volume partitie wil uitbreiden met de space van een unalocated partitie krijg ik steeds de volgende error:
  • There is not enough space on the disk(s) to complete this operation
Iemand een idee hoe ik gewoon de hele harde schijf forceer en er weer 1 partitie van maak?
Mag alle data er af?

Dit kan je gewoon doen in Windows Schijfbeheer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorrit91
Jumpman schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:53:
[...]

Mag alle data er af?

Dit kan je gewoon doen in Windows Schijfbeheer.
Yes, alles mag eraf, maar in Windows Schijfbeheer lukt het dus niet om partities te mergen...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
jorrit91 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:21:
[...]

Yes, alles mag eraf, maar in Windows Schijfbeheer lukt het dus niet om partities te mergen...?
Gewoon alle partities verwijderen van die schijf tot alle delen weg zijn en hem dan in zijn volledigheid formatteren.

[Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 09-05-2016 12:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

@ jorrit91: AOMEI Partition is handig gratis programma voor partitiebeheer. De enige die makkelijk partities kan mergen. Het duurt wel wat lang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:51
Jumpman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:32:
Hmmm, ik moet toch even mijn ongenoegen uiten.

Met FireFox de laatste tij last van deze melding: 'Beeldschermstuurprogramma igfx reageert niet meer en is hersteld' in de Eventviewer. Heel de GPU driver crashed alvorens deze melding komt in de Eventviewer. Het lijkt aan Chipset en/of IGP drivers te liggen. Echter als ik de laatste versie 15.33 installeer, dan zegt de Intel driver dat hij niet mag installeren, want niet gevalideerd door de fabrikant van de machine. Vervolgens installeer ik hem toch en staat de versie er wel op. Maar het lijkt erop dat Asus toch wat vreemde Vendor lock-in instellingen in de BIOS heeft zitten. Nu maar eens kijken of het wel goed gaat.

Zelf is Asus nu niet echt actueel aan het doen met de drivers op de eigen website.
[..]
Ik heb exact hetzelfde probleem met de GPU drivers. Kan niet eens meer een YouTube scherm naast een Word document plaatsen zonder dat de boel om de minuut crashed 8)7.

Moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben over m'n N56J. Alleen die accu blijft een enorm pijnpunt.
PM_Petrol schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:51:

Schroefje wel al gevonden? Mocht je die nog niet gevonden hebben, het kan zijn dat er een zwart dopje overheen geplakt zit. Deze kun je voorzichtig lospeuteren met een schroevendraaier en later weer terugplaatsen.

Mocht je het schroefje wel al gevonden hebben gewoon een kwestie van schroeven. Vereist enigszins wat geweld maar met mate! Zijn vrij brakke schroefjes, dus je schaad hem vrij snel. Zit het schroefje los kun inderdaad de DVD-drive er gewoon langzaam uitrekken.

Misschien dat dit filmpje je meer duidelijk geeft. Ander model maar principe is hetzelfde. Succes :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-08 15:17
FooBarz schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:06:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met de GPU drivers. Kan niet eens meer een YouTube scherm naast een Word document plaatsen zonder dat de boel om de minuut crashed 8)7.

Moet zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben over m'n N56J. Alleen die accu blijft een enorm pijnpunt.

[...]

Schroefje wel al gevonden? Mocht je die nog niet gevonden hebben, het kan zijn dat er een zwart dopje overheen geplakt zit. Deze kun je voorzichtig lospeuteren met een schroevendraaier en later weer terugplaatsen.

Mocht je het schroefje wel al gevonden hebben gewoon een kwestie van schroeven. Vereist enigszins wat geweld maar met mate! Zijn vrij brakke schroefjes, dus je schaad hem vrij snel. Zit het schroefje los kun inderdaad de DVD-drive er gewoon langzaam uitrekken.

Misschien dat dit filmpje je meer duidelijk geeft. Ander model maar principe is hetzelfde. Succes :)
Ja ik heb het gevonden. Was zo gebeurt :).
Maar bedankt.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerwin89
Gerwin89 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:41:
[...]

Ik ben nu van plan om een accu te kopen van het merk Yanec via replacedirect.nl.
Volgens mij is die winkel redelijk betrouwbaar. Ik weet niet of linkjes plaatsen mag, maar ik probeer het gewoon:

http://www.replacedirect....75/yanec-laptop-accu.html

:>
Even terugkomend op m'n eigen post..

Inmiddels heb ik deze accu gekocht en het is een aanrader :)
Kan weer een uur of 3 a 4 op een accu doen, wat voorheen 30 minuten was en telkens plotseling uit.

Voor 60 euro weet je alles ;)

Gerwin89 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:37:
[...]

Even terugkomend op m'n eigen post..

Inmiddels heb ik deze accu gekocht en het is een aanrader :)
Kan weer een uur of 3 a 4 op een accu doen, wat voorheen 30 minuten was en telkens plotseling uit.

Voor 60 euro weet je alles ;)
Da's mooi :) , maar in de nieuwe type's is de accu niet zelf te vervangen toch?

• Gerwin89
Anoniem: 426269 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:51:
[...]

Geen idee. Ik ben zelf niet meer op de hoogte van nieuwere modellen na de N56. Die draait nog steeds als een zonnetje namelijk :) Zou wel ontzettend zonde zijn als de accu niet vervangbaar meer is.

• Jumpman
Anoniem: 426269 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:51:
[...]

Mijn N551 heeft een losse accu. Deze zit zelfs nog in de in verpakking in de doos. Ik gebruik de laptop namelijk als desktop.

Jumpman schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:35:
[...]

Mijn N551 heeft een losse accu. Deze zit zelfs nog in de in verpakking in de doos. Ik gebruik de laptop namelijk als desktop.
Ja, zo doe ik het ook altijd. Als desktop altijd de accu eruit. Ik ga zelf ook niet vaak de hort op met dat ding.

Maarre, de N551 is de oude. Ik heb zojuist weer wat geGoogled en tests gelezen en bij de nieuwe N552 en N752 is de batterij niet meer zelf eruit te halen. En ze zijn helaas ook wat kleiner. De laptops zijn dan wel wat zuiniger geworden, dus qua accuduur speel je dan quitte, maar ik had liever dezelfde grootte's accu's gezien en dat ze het dan wat langer zouden uithouden. Maar helaas, dus niet meer uitneembaar.

Ik ga nog even wachten. Misschien na de zomer is Kaby Lake er, en/of de nieuwe nVidia graphics. Of een Mediamarkt BTW actie tijdens oktoberfest. Keuze's keuze's... ;)

• Jumpman
Anoniem: 426269 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:52:
[...]

Ja, zo doe ik het ook altijd. Als desktop altijd de accu eruit. Ik ga zelf ook niet vaak de hort op met dat ding.

Maarre, de N551 is de oude. Ik heb zojuist weer wat geGoogled en tests gelezen en bij de nieuwe N552 en N752 is de batterij niet meer zelf eruit te halen. En ze zijn helaas ook wat kleiner. De laptops zijn dan wel wat zuiniger geworden, dus qua accuduur speel je dan quitte, maar ik had liever dezelfde grootte's accu's gezien en dat ze het dan wat langer zouden uithouden. Maar helaas, dus niet meer uitneembaar.

Ik ga nog even wachten. Misschien na de zomer is Kaby Lake er, en/of de nieuwe nVidia graphics. Of een Mediamarkt BTW actie tijdens oktoberfest. Keuze's keuze's... ;)
Ik ga denk ik ook in de winter kijken voor een Kaby Lake CPU met Pascal GPU (GTX1060?) en 17"UHD/4K IPS scherm.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Jumpman schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:35:
[...]

Gewoon benieuwd, waarom gebruik je in godsnaam en laptop als desktop? Waarom niet gewoon een desktop?

Share and Enjoy!

• Jumpman
GreNade schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 18:32:
[...]

Gewoon benieuwd, waarom gebruik je in godsnaam en laptop als desktop? Waarom niet gewoon een desktop?
Omdat ik weleens wissel van de kantoor naar de keukentafel (en op de keukentafel makkelijker op te ruimen dan een desktop) en omdat ik de laptop nieuw voor € 449,00 heb gekocht bij de BCC destijds. Gamen op de PC heeft geen prioriteit, dan zijn deze laptops ideaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorrit91
Jumpman schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:43:
[...]

Omdat ik weleens wissel van de kantoor naar de keukentafel (en op de keukentafel makkelijker op te ruimen dan een desktop) en omdat ik de laptop nieuw voor € 449,00 heb gekocht bij de BCC destijds. Gamen op de PC heeft geen prioriteit, dan zijn deze laptops ideaal.
449,-?! :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
Klopt, ik was er heel blij mee (was net opzoek). Hier mijn review: productreview: Asus N551JQ-CN020H review door Jumpman.

• Stpan
  • Laatst online: 14-07 14:48
Ik heb nu ruim 1,5 jaar de N550JK-CM362H in bezit en op zich kan die nog wel even mee.

Maar ik zit toch te kijken of ik er geen leuke upgrade tegenaan kan gooien in de vorm van een nieuwe videokaart. Ik ben geen zware gamer en GTA V gaat op gemiddelde settings goed. Ook FIFA 2016 gaat nog prima met de GeForce GTX 850M, maar het loopt alweer tegen zijn grenzen aan.

Kan ik uberhaupt een nieuwe videokaart upgrade inprikken, en zo ja wie heeft hier ervaring mee?

Stpan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:29:
Ik heb nu ruim 1,5 jaar de N550JK-CM362H in bezit en op zich kan die nog wel even mee.

Maar ik zit toch te kijken of ik er geen leuke upgrade tegenaan kan gooien in de vorm van een nieuwe videokaart. Ik ben geen zware gamer en GTA V gaat op gemiddelde settings goed. Ook FIFA 2016 gaat nog prima met de GeForce GTX 850M, maar het loopt alweer tegen zijn grenzen aan.

Kan ik uberhaupt een nieuwe videokaart upgrade inprikken, en zo ja wie heeft hier ervaring mee?
Nee, dat kan niet...

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Weet er iemand wat er te doen is aan de brommende subwoofer?
Nieuwere driver van de N55SF heb ik al geinstalleerd 6.0.1.6397 vanaf de Asus site. Ik las ergens dat Asus ze geoptimaliseerd heeft voor het gebruik icm de subwoofer.

Het probleem treed vooral op bij scrollen met het touchpad, niet het schuiven zelf. Ik heb het idee dat het sinds die driver update wel minder is geworden. Het wordt niet minder door de wifi uit te zetten. Ik had gelezen dat sommige mensen dachten dat het aan de wifi shielding lag (elektromagnetische afscherming van de woofer) en anderen dachten dat het aan de Intel HD grafische kaart lag.

Voor de N56 zou het probleem aangepakt kunnen worden door de 6.0.1.6809 driver te installeren, alleen is die niet te vinden op de N55 support site. Mijn woofer is zwaarder van gewicht en de N56 driver lichter.

Ik weet daarom niet of ik de N56 driver wel veilig kan gebruiken op een N55. De N56 maakt gebruik van MaxxAudio en de N55 van SonicMaster.

Ik zie zelfs versies met 6.0.1.7535 voorbij komen.

Ik heb ook de instellingen van hier gebruikt maar dat werkt allemaal niet:

http://www.forum-des-port...on-sur-le-subwoofer.8738/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 11:41
Stpan schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:29:

Nee, dat kan niet en overigens wil je dat ook niet. Ik heb deze laptop ook, maar de de 850M is een prima kaartje, wat in het mid range segment is opgevolgd door de 950M. Die is gebaseerd op dezelfde Maxwell GPU en is maar zo'n 10% sneller. Pas de volgende generatie mid range kaartjes zal waarschijnlijk weer fors sneller zijn.

Dus als je echt forse snelheidswinst wil boeken moet je een nieuw systeem kopen. En dan zou ik sowieso wachten tot de 950M/960M kaartjes zijn opgevolgd door een nieuwe generatie. Of je moet een echte gamingnotebook kopen, maar dan zit je weer in een heel ander segment.

[Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 18-06-2016 11:11]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nu de N552VX modellen op het oog als opvolger van mijn huidige laptop van ruim 6 jaar oud. Asus meldt op de site dat er de mogelijkheid is tot pci-e nvme-ssd's. Echter zijn er op de Nederlandse markt volgens mij geen modellen die hier gebruik van maken, klopt dat?

• Tommmm15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-07 22:13
Geen idee of ik hier in het juiste topic zit maar afijn. De behuizing van mijn Asus N56VZ is kapot. Ter plaatse van het scharnier van het scherm is het een en ander afgebroken waardoor de bovenkap telkens omhoog komt met openen. Via replacedirect.nl is een upper en bottom cover te bestellen voor in totaal €140. Vind dit nogal veel aangezien ik waarschijnlijk dit jaar een nieuwe laptop ga aanschaffen. Iemand die een goedkoper alternatief weet?

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 23:49
Tommmm15 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:29:
Geen idee of ik hier in het juiste topic zit maar afijn. De behuizing van mijn Asus N56VZ is kapot. Ter plaatse van het scharnier van het scherm is het een en ander afgebroken waardoor de bovenkap telkens omhoog komt met openen. Via replacedirect.nl is een upper en bottom cover te bestellen voor in totaal €140. Vind dit nogal veel aangezien ik waarschijnlijk dit jaar een nieuwe laptop ga aanschaffen. Iemand die een goedkoper alternatief weet?
Volgens mij zie ik ze op ebay voor in totaal een dollartje of 70.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vandaag een Asus N750JK opgepikt. Had verleden jaar al (nieuw) een N751 gekocht en deze bevalt dermate goed dat ik voor een tweede maal binnen een jaar mijn trouwe XPS L702x vervang. Scherm is sowieso vele malen beter, en de Core i7 maakt het af. Ook de 850m trekt het wat beter dan de 550m in de XPS.

Verschil tussen de modellen is er uiteraard, de inkijkhoek van de 751 is beter (IPS panel) en ik vind het geluid op de 751 stukken beter dan op de 750. Beiden met "Bang & Olufsen" () speakers en subwoofertje maar die van de 751 is toch echt veel zuiverder en helderder. Misschien de plaatsing van de speakers ofzo.

Verder erg tevreden mee, mooie upgrade. Kan de XPS toch eindelijk de deur uit :+

Exorcist schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:15:
Vandaag een Asus N750JK opgepikt. Had verleden jaar al (nieuw) een N751 gekocht en deze bevalt dermate goed dat ik voor een tweede maal binnen een jaar mijn trouwe XPS L702x vervang. Scherm is sowieso vele malen beter, en de Core i7 maakt het af. Ook de 850m trekt het wat beter dan de 550m in de XPS.

Verschil tussen de modellen is er uiteraard, de inkijkhoek van de 751 is beter (IPS panel) en ik vind het geluid op de 751 stukken beter dan op de 750. Beiden met "Bang & Olufsen" () speakers en subwoofertje maar die van de 751 is toch echt veel zuiverder en helderder. Misschien de plaatsing van de speakers ofzo.

Verder erg tevreden mee, mooie upgrade. Kan de XPS toch eindelijk de deur uit :+
Coolblue 2e kans? :) Waarom niet het laatste model (752), die heeft wel een IPS scherm. :)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 426269 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 10:57:
[...]

Coolblue 2e kans? :) Waarom niet het laatste model (752), die heeft wel een IPS scherm. :)
Nee, V&A. En dat scheelt dan weer 200 Euro, panel van de 751 die ik heb met IPS is mooier, maar moet zeggen dat ik het zeker niet vind tegenvallen op de 750.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Exorcist schreef op zondag 26 juni 2016 @ 21:15:

Hoe is de sterkte van jou microfoon op de 751?
M'n vriendin heeft die ook maar het geluid is zeer zacht en voorzover ik weet alleen te verhelpen met een specifiek oude driver.
De 750 heb ik zelf, de speakers zitten hier aan de onderkant en worden vaak gedempt omdat hij op iets staan. Erg vervelend. Ook die extra subwoofer voegt weinig toe.
We hebben het geweld van beide laptops vergeleken met een macbook pro eind 2013 en daar kwam echt hoorbaar beter geluid uit. Harder, voller en meer helder.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kaasaanfiets schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Hoe is de sterkte van jou microfoon op de 751?
M'n vriendin heeft die ook maar het geluid is zeer zacht en voorzover ik weet alleen te verhelpen met een specifiek oude driver.
De 750 heb ik zelf, de speakers zitten hier aan de onderkant en worden vaak gedempt omdat hij op iets staan. Erg vervelend. Ook die extra subwoofer voegt weinig toe.
We hebben het geweld van beide laptops vergeleken met een macbook pro eind 2013 en daar kwam echt hoorbaar beter geluid uit. Harder, voller en meer helder.
Net even getest, lijkt in/op orde (gebruik de microfoon echt nooit overigens). Windows 10 en geen specifieke drivers (zelf) geïnstalleerd. En qua geluid, ja. De XPS die ik hiervoor gebruikte heeft JBL speakers en ingebouwde subwoofer(tje) en dat klinkt vele malen beter. Gebruik het verder toch niet vaak (muziek luisteren doe ik bij voorkeur gewoon via de versterker), maar het verschil is opvallend. Plaatsing onderin zal dit grotendeels veroorzaken lijkt me.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ja geluid boeit mij ook niet echt maar als een gerenomeerd merk zijn naam hier aan verbind zou je toch denken dat het wel wat beter is

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 14:58
Ik heb een asus n752vc gc089t en valt me op dat het apparaat regelmatig niet terugkomt uit de slaapstand. Als ik op een toets druk als hij in slaapstand staat gaat soms alleen het power lampje aan en gebeurt er verder niks en soms gaat ie na een paar seconden herstarten. Ik heb het gevoel dat het vaker voor komt als apparaat op batterij draait. Iemand bekend met dit probleem en/of oplossing ?

ps: is er iets om de end toets te kunnen gebruiken terwijl numlock aan staat ? bv andere toest toewijzen als end toets ? oh, over numlock gesproken, ik kan nergens zien of dit ingeschakeld is of niet, best wel lastig soms.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinlaser
@sanook:
Het is een klein drama dat er geen Insert en End keys goed op het keyboard zitten.... Vooral in Total Commander gebruik ik de Insert heel vaak.
Dus heb ik het programmatje "SharpKeys 3.5" geinstalleerd. Ik heb twee keys ge-remapped; F11 is Insert en F12 is End. (voor mij makkelijk te onthouden dat de 11 op de I van Insert lijkt.... ;)
Werkt echt perfekt! (En je kunt je NumLock gewoon ingeschakeld laten, heb je ook geen lampje nodig).
Pas met downloaden wel op dat je niet op die baggerzooi van Softonic terecht komt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinlaser
@Jumpman:
Misschien herinner je je nog dat ik allerlei driver- en andere problemen had begin april. Nog even een laatste status-update hierover. Het bleek dat het moederbord niet in orde was. Dit is vervangen door Asus en nu loopt hij weer een stuk beter; geen problemen met de grafische kaart meer.
I.i.g. nog bedankt voor het meedenken.

[Voor 6% gewijzigd door pinlaser op 17-07-2016 13:22. Reden: tikfout]

• Jumpman
pinlaser schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:21:
@Jumpman:
Misschien herinner je je nog dat ik allerlei driver- en andere problemen had begin april. Nog even een laatste status-update hierover. Het bleek dat het moederbord niet in orde was. Dit is vervangen door Asus en nu loopt hij weer een stuk beter; geen problemen met de grafische kaart meer.
I.i.g. nog bedankt voor het meedenken.
Goed om te lezen dat het opgelost is.

Ik moet de mijne ook nog steeds opsturen: rechter speaker kraakt (al vanaf het begin) en de spatie piept heel vervelend. Maar ik gebruik hem vaak met koptelefoon en dan hoor ik de speaker en de spatie niet.

• MaaktMeNietUit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-02-2021
Muse schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:47:
Ik heb nu de N552VX modellen op het oog als opvolger van mijn huidige laptop van ruim 6 jaar oud. Asus meldt op de site dat er de mogelijkheid is tot pci-e nvme-ssd's. Echter zijn er op de Nederlandse markt volgens mij geen modellen die hier gebruik van maken, klopt dat?
Er worden geen modellen met een NVME SSD geleverd.

Ik heb gisteren m'n N552 (FY162-T) binnen gekregen en zelf een Samsung 950Pro M.2 NVME ingebouwd. Op eerder advies voor de zekerheid de originele schijf eruit gehaald en Windows 10 geïnstalleerd. Ging als een speer, geen problemen. Ik weet niet of het iets uit had gemaakt maar alvorens de operatie had ik het bios ook nog naar de laatste versie geupdate.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 14:58
pinlaser schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:01:
@sanook:
Het is een klein drama dat er geen Insert en End keys goed op het keyboard zitten.... Vooral in Total Commander gebruik ik de Insert heel vaak.
Dus heb ik het programmatje "SharpKeys 3.5" geinstalleerd. Ik heb twee keys ge-remapped; F11 is Insert en F12 is End. (voor mij makkelijk te onthouden dat de 11 op de I van Insert lijkt.... ;)
Werkt echt perfekt! (En je kunt je NumLock gewoon ingeschakeld laten, heb je ook geen lampje nodig).
Pas met downloaden wel op dat je niet op die baggerzooi van Softonic terecht komt..
Thanks, dat was wat ik zocht. Heb de 'end' nu onder 'prt sc' zitten

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 23:49
Ik heb een Asus N56, nog steeds erg tevreden mee (na 3 jaar best intensief gebruik voor studie).
Nu heb ik sinds een tijdje dat het scherm bij openklappen een tijdje zwart blijft, na een seconde of 5 gaat hij wel aan. Moet ik me zorgen gaan maken, of is het een simpel te verhelpen "probleempje"?
Wanneer het scherm aan gaat doet de laptop het verder helemaal vlekkeloos.
Pagina: 1 ... 76 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee