Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcbvm
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-04 14:11
Ik zou graag mijn ervaringen even willen delen. Ik heb zelf een jaar geleden een laptop uit de N551JQ serie gekocht.

Meteen na aankoop had ik last van een bright pixel in het scherm, dit heb ik bij de verkoper gemeld en heb toen een nieuwe laptop gekregen welke overigens prima was.

Nu een jaar later is de ellende begonnen. Het scherm begaf het helemaal, eerst begonnen er wat groene lijnen in beeld te komen en vervolgens werden hele delen groen. Ik heb daarom via een RMA de laptop laten repareren, het resultaat was een vervangend scherm met opnieuw een bright pixel en de bezel onderaan sloot niet meer aan op het scherm (duidelijke verbuigingen zichtbaar en kabel bij linkerscharnier verboog het frame).

Opnieuw een RMA en opnieuw werd het scherm vervangen (heb ook meteen aangegeven dat de bezel niet aansloot). 3 weken later kreeg ik hem terug (scherm was niet meer op voorraad), dit keer een dode pixel midden in het beeld, op zicht is een dode pixel niet heel erg, maar wel als deze recht in het midden zit. Bovendien zat de bezel nu nog verder los van het scherm. Dus nog maar een keer een RMA...

Scherm werd opnieuw vervangen (weer 3 weken wachten, want scherm was weer niet op voorraad), nu heb ik hem vorige week teruggekregen, scherm lijkt nu OK te zijn, alleen de bezel onderin zit nog steeds los (nu zelfs nog losser dan voorheen).

Bij mijn vorige RMA had ik gebeld en de medewerker gaf aan dat de bezel hoort aan te sluiten. Vandaag via e-mail contact gezocht over de bezel en meneer geeft aan dat dit zo hoort om geen druk op het scherm te laten uitoefenen. Dit vind ik nogal vreemd, want ik zie duidelijk plakstrippen tussen de bezel zitten, welke als ik het frame aandruk voor 1 seconde blijven kleven en dan weer losschieten, naar mijn mening hoort de bezel daarom ook gewoon aan te sluiten (wat ook het geval was toen ik hem kocht).

Voel mij daarom ook niet echt serieus genomen door ASUS en we zullen zien hoe dit af gaat lopen.

Al met al heb ik dus niet echt goede ervaringen met deze laptop serie en de ASUS support in het algemeen.

UPDATE 29 oktober 2016

Ik heb mijn laptop inmiddels voor de zoveelste keer terug. Ze hadden uiteindelijk de bezel weer vastgelijmd en waar ik al bang voor was is alweer gebeurd, namelijk dat de lijm na een maand alweer los begon te raken. De bezel om het scherm heen zit nu dus aan de onderkant wederom los. Ik ben het nu echt zat, dit is mijn laatste asus...

[ Voor 8% gewijzigd door jcbvm op 29-10-2016 12:50 . Reden: Update over situatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 07:06
heb nu precies 3 jaar een ASUS N56 met i7-3630QM (2.40GHz), 6gig RAM en een GeForce GT 635M videokaart. nu ik weer wat meer wil gamen blijkt GPU de bottleneck te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SmdvnnR.jpg

heeft het zin om deze te upgraden? wat zou een goeie kaart zijn?

EDIT: na nog wat meer googlen lijkt het erop alsof ik überhaupt de kaart niet kan vervangen -O-

http://forum.overclock3d.net/showthread.php?t=59113

[ Voor 25% gewijzigd door habermas op 13-08-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-04 07:04
En ook al zou je kunnen upgraden, dan is het nog maar de vraag of het BIOS het ondersteund en of het prijstechnisch slim is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
habermas schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:21:
heb nu precies 3 jaar een ASUS N56 met i7-3630QM (2.40GHz), 6gig RAM en een GeForce GT 635M videokaart. nu ik weer wat meer wil gamen blijkt GPU de bottleneck te zijn:

[afbeelding]

EDIT: na nog wat meer googlen lijkt het erop alsof ik überhaupt de kaart niet kan vervangen -O-

Ik neem aa dat je niet gekeken hebt of je er wel op zou gamen...
Ik heb zelf de N76VB met i7 3630QM + 740M en 16GB RAM. maar ja ik game niet.
Volgende keer kan je beter kijken naar de ROG series van ASUS. (Maar ja die zijn spuuglelijk in mijn optiek) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

habermas schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:21:

[afbeelding]

Over het algemeen kun je bij laptops, op sommigen met MXM slot na, de GPU niet upgraden. En een 635M is en was nu eenmaal geen snelheidsmonster.

Moet zeggen dat die mobiele nVidia dingen over het algemeen niet teleurstellen; in m'n 750 en 751 (beiden Core i7 4700/4710HQ en Geforce 850m) draaien bijv. GTA 5 met vrijwel alle settings hoog nog vloeiend, maar ik heb die dingen niet om te gamen. Los daarvan zijn ze nu al verouderd en zijn huidige games ws. al niet meer lekker te spelen zonder al te veel in te boeten op kwaliteit.

Kun je beter op zoek naar spellen die meer op de CPU leunen, dan kun je met een i7 nog wel iets langer vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinlaser
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-06-2023
jcbvm schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:14:
Ik zou graag mijn ervaringen even willen delen. Ik heb zelf een jaar geleden een laptop uit de N551JQ serie gekocht.
...knip...
Voel mij daarom ook niet echt serieus genomen door ASUS en we zullen zien hoe dit af gaat lopen.

Al met al heb ik dus niet echt goede ervaringen met deze laptop serie en de ASUS support in het algemeen.
Dat klinkt allemaal niet best; de nachtmerrie van iedere consument ongeveer.....
Is het misschien mogelijk om de verkoper nog een keer in te schakelen? Bijvoorbeeld bij de MediaMarkt lopen regelmatig mensen van Asus zelf rond die kunnen misschien verder helpen?

De laptop moet gewoon worden gerepareerd en in ongeschonden toestand, dus goed in elkaar gezet, worden teruggeleverd.
Misschien andere consumentenorganisaties die bij geschillen helpen? Rechtsbijstand?
Je hebt ze nu vaak genoeg de kans gegeven om de zaak te herstellen.

Overigens moet ik zeggen dat mijn dochter ook wel andere ervaringen heeft met de support van Asus; het kan dus wel....

Succes en hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

Ik heb net een Asus N751JX-T7175T gekocht.
Ik kan geen optie vinden om een Recovery DVD aan te maken en er lijkt ook geen herstel partitie aanwezig te zijn.
Weet iemand hier iets over ? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 357522 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:54:
Ik heb net een Asus N751JX-T7175T gekocht.
Ik kan geen optie vinden om een Recovery DVD aan te maken en er lijkt ook geen herstel partitie aanwezig te zijn.
Weet iemand hier iets over ? Alvast bedankt
Bij het aanzetten meteen op F9 drukken (vaker achter elkaar), daar kan je een herinstallatie van je OS doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:00:
[...]

Bij het aanzetten meteen op F9 drukken (vaker achter elkaar), daar kan je een herinstallatie van je OS doen.
Bedankt,dus een recovery DVD is niet meer nodig dan.
Heb nog een probleempje,systeem herstel is uitgeschakeld en krijg het niet ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 357522 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:18:
[...]

Bedankt,dus een recovery DVD is niet meer nodig dan.
Heb nog een probleempje,systeem herstel is uitgeschakeld en krijg het niet ingeschakeld.
Naar mijn mening heb je systeem herstel helemaal niet nodig. ;)

Je download bij Microsoft MediaTool en creert zelf een USB stick of DVD en als je die installeert heb je een schone Windows en dan installeer je de drivers.

Verder weer ik niet veel van de standaard image, gezien ik die er vrijwel meteen vanaf gegooid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:20:
[...]

Naar mijn mening heb je systeem herstel helemaal niet nodig. ;)

Je download bij Microsoft MediaTool en creert zelf een USB stick of DVD en als je die installeert heb je een schone Windows en dan installeer je de drivers.

Verder weer ik niet veel van de standaard image, gezien ik die er vrijwel meteen vanaf gegooid heb.
Ik bedoel systeemherstel om de pc bij problemen naar een eerder gemaakt herstelpunt te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:00:
[...]

F9 werkt niet,start dan gewoon op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:25:
[...]

F9 werkt niet,start dan gewoon op
Dan ben je waarschijnlijk niet snel genoeg (of er zit geen verborgen herstelpartitie op, maar lijkt me onwaarschijnlijk bij een nieuwe laptop). :)

Het is echt F9, kijk naar in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:04:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk niet snel genoeg (of er zit geen verborgen herstelpartitie op, maar lijkt me onwaarschijnlijk bij een nieuwe laptop). :)

Het is echt F9, kijk naar in de handleiding.
Ik heb bij het opstarten gelijk alternerend op F9 gedrukt zoals je in veilige modus of in het bios moet wezen ,dat heb ik in de vingers en al meermaals gedaan bij andere laptops.
Er verschijnt wel een partitie van 26 mb geformatteerd in FAT 32 ,die er bij de eerste opstart niet was. Veel te klein voor een herstelpartitie en FAT 32 klopt ook niet,is voor smartphones ed.

Volgens de Asus Support moet er een herstel USB stick gemaakt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21
Ik heb een probleem met mn Asus N751JK-T7129H.
Ik zie alleen een zwart scherm, met de muisaanwijzer. Verder doet ie niets, rebooten doet niks, accu leeg en opnieuw starten doet niks... Wat kan dit zijn?

Alle F toetsen al geprobeerd, ik weet t ff niet meer! Dank voor de reacties.

Edit: ik heb contact gezocht met Support, laptop gaat RMA (nog geen twee jaar oud).

[ Voor 13% gewijzigd door zeeg op 23-09-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-08-2023
Beste,

Ik ben zeer geïnteresseerd in N752VX-GC088T laptop, echter zou ik graag zelf een SSD in plaatsen. Is het mogelijk om een Samsung SSD 950 PRO M.2, 256GB, NVMe te plaatsen? Is het overigens mogelijk om ook het geheugen te vergroten en welk type geheugen heb hiervoor nodig? Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Impel schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:57:
Beste,

Ik ben zeer geïnteresseerd in N752VX-GC088T laptop, echter zou ik graag zelf een SSD in plaatsen. Is het mogelijk om een Samsung SSD 950 PRO M.2, 256GB, NVMe te plaatsen? Is het overigens mogelijk om ook het geheugen te vergroten en welk type geheugen heb hiervoor nodig? Advies?
Wat hebt u zelf op Internet gevonden? Google eens op N752VX + m.2, en het geheugen uitbreiden kan altijd, ook de types kunt u op Google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:07
Ik heb een probleem met me n751j mijn werkgeheugen zit heel snel op tegen de 80% en heb dan niet gek veel dingen open staan wat chrome bijv 10 tab bladen. Als ik in taakbeheer kijk zie ik dit. Hoe kan ik dit oplossen soms loop hij ook vast. Meer werkgeheugen er bij plaatsen? Maar 8gb zou toch eigenlijk genoeg moeten zijn niet?
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/aeksav.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21
zeeg schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:21:
Ik zie alleen een zwart scherm, met de muisaanwijzer. Verder doet ie niets, rebooten doet niks, accu leeg en opnieuw starten doet niks... Wat kan dit zijn?

Edit: ik heb contact gezocht met Support, laptop gaat RMA (nog geen twee jaar oud).
Over Asus RMA, je krijgt een RMA-nummer. Op de site https://www.asus.com/nl/support/Repair-Status-Result?RMANO=NLBA691000%20&SN=&country=Netherlands kun je checken wat de status is.

Door het nummer achter 'NLBA' in de URL te veranderen (heb ik al gedaan in de link) kun je ook de datum, status, product plus serienummer van andere RMA's bekijken.

Op zich heb je daar niet zo veel aan, maar als iemand zich verveeld kan hij gaan tellen welke producten het meest in RMA zitten, of hoeveel er per dag ontvangen zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
zeeg schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:21:

Wat dacht je er van om met Hirens boot of een Ubuntu stick uit te testen?
Dit lijkt mij eerder een geval dat er wat mis is met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ppatrick schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:43:
Ik heb een probleem met me n751j mijn werkgeheugen zit heel snel op tegen de 80% en heb dan niet gek veel dingen open staan wat chrome bijv 10 tab bladen. Als ik in taakbeheer kijk zie ik dit. Hoe kan ik dit oplossen soms loop hij ook vast. Meer werkgeheugen er bij plaatsen? Maar 8gb zou toch eigenlijk genoeg moeten zijn niet?
[afbeelding]
Wat doe Mozilla Firefox met dezelfde tien tabbladen open? Van Google Chrome is bekend dat het veel geheugen vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Ik heb het ook in egde geprobeerd ook als ik dan bijv 10 tabs open gaat werkgeheugen naar 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impel
Beste kenners,

Ik heb mijn Asus VivoBook Pro N752VX-GC088T uitgebreid met een Samsung 950 Pro 256GB. Direct heb ik de laatste Bios 300 versie geïnstalleerd, maar het lukt mij helaas niet om Windows 10 te installeren op de SSD. Ook nadat ik de HDD tijdelijk verwijderd heb krijg ik bij de installatie vanaf een USB de melding tijdens de installatie dat de installatie niet mogelijk is.

"Kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer"

"Windows kan niet op de gekozen locatie geinstalleerd worden. Controleer het mediastation. Het volgende is gebeurd: 0x80300024.

Kan iemand uitleg geven hoe ik bovenstaand probleem het beste kan verhelpen? Graag jullie ideeën en tips...

Alvast bedankt!
Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Impel schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:10:
Beste kenners,

Ik heb mijn Asus VivoBook Pro N752VX-GC088T uitgebreid met een Samsung 950 Pro 256GB. Direct heb ik de laatste Bios 300 versie geïnstalleerd, maar het lukt mij helaas niet om Windows 10 te installeren op de SSD. Ook nadat ik de HDD tijdelijk verwijderd heb krijg ik bij de installatie vanaf een USB de melding tijdens de installatie dat de installatie niet mogelijk is.

"Kan Windows niet op deze schijf installeren. De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS-menu van de computer"

"Windows kan niet op de gekozen locatie geinstalleerd worden. Controleer het mediastation. Het volgende is gebeurd: 0x80300024.

Kan iemand uitleg geven hoe ik bovenstaand probleem het beste kan verhelpen? Graag jullie ideeën en tips...

Alvast bedankt!
Groeten,
Ik weet niet of je in BIOS voor AHCI mode kan kiezen bij de betreffende SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
ppatrick schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:43:
[afbeelding]
Om heel eerlijk te zeggen mag u een andere afbeelding(en) met ons delen.
Eerst mag u laten zien in Taakbeheer en dan een screenshot van Performance maken.
En daarna mag u op "Broncontrole" drukken daarna op "geheugen" en daarvan een screenshot plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impel
Berlinetta schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:25:
[...]

Ik weet niet of je in BIOS voor AHCI mode kan kiezen bij de betreffende SSD.
Bedankt voor je reactie. In de bios is AHCI mode geselecteerd, echter worden alleen de HDD en DVD herkend. Helaas niet de nieuwe M2 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Impel schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 00:05:
[...]

Bedankt voor je reactie. In de bios is AHCI mode geselecteerd, echter worden alleen de HDD en DVD herkend. Helaas niet de nieuwe M2 SSD.
Ik wist niet dat het een M2 was, heb nog nooit een M2 SSD gehad (Duurt wel even)
Weet niet precies wat je kan aanpassen in je BIOS. Maar heb je hem al in UEFI modus staan.
En weet je wel zeker dat je SSD het doet?

Volgensmij moet je iets zien in trant van "NVME controller configuration".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Berlinetta schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:30:
[...]

Om heel eerlijk te zeggen mag u een andere afbeelding(en) met ons delen.
Eerst mag u laten zien in Taakbeheer en dan een screenshot van Performance maken.
En daarna mag u op "Broncontrole" drukken daarna op "geheugen" en daarvan een screenshot plaatsen.
Denk dat ik het probleem heb gevonden had vaak ook wat foto's open staan dat koste toch meer geheugen dan ik dacht.

Heb wel ander probleem de laptop wil niet meer aan. Ook als ik hem aan de lader heb gaat hij niet aan. Het accu lampje brand maar als ik hem dan aanzet doet hij niets. Het aan lampje gaat even aan maar verder niets. Ook hoor je hem niet aan gaan wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
ppatrick schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:29:
[...]

Denk dat ik het probleem heb gevonden had vaak ook wat foto's open staan dat koste toch meer geheugen dan ik dacht.

Heb wel ander probleem de laptop wil niet meer aan. Ook als ik hem aan de lader heb gaat hij niet aan. Het accu lampje brand maar als ik hem dan aanzet doet hij niets. Het aan lampje gaat even aan maar verder niets. Ook hoor je hem niet aan gaan wat kan dit zijn?
Het lijkt dat er iets is met je hardware, ik weet niet of u nog garantie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Ja garantie zit er nog op weet iemand of ze snel zijn met reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
ppatrick schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:38:
Ja garantie zit er nog op weet iemand of ze snel zijn met reparaties?
Wat is snel? ik ga er vanuit dat er een maand over heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Heb contract gehad met Asus die gaan er vanuit dat moederbord stuk is en gaat 10 werkdagen duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik heb een vraagje, wellicht dat iemand hier dit weet.

Ik ben nog altijd erg tevreden met mijn N550JV, maar wil inmiddels een upgrade.
Wanneer komen de Asus N series met de nieuwe Pascal grafische kaarten, of is hier niks over bekend?
Zo'n 1060 zou er toch wel mooi in moeten kunnen toch?

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Seraphyn schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:40:
Ik heb een vraagje, wellicht dat iemand hier dit weet.

Ik ben nog altijd erg tevreden met mijn N550JV, maar wil inmiddels een upgrade.
Wanneer komen de Asus N series met de nieuwe Pascal grafische kaarten, of is hier niks over bekend?
Zo'n 1060 zou er toch wel mooi in moeten kunnen toch?
Geen idee, De N-series is meer als multimedia laptop bedoelt. de ASUS ROG series zijn bedoelt voor het gamen.
Dit is denk ik wel een interessante lijst voor u.
http://www.ultrabookrevie...laptops-nvidia-1070-1080/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:21
Heeft de 2016 N-series ook relatief goede geluidskwaliteit voor een laptop? Mijn huidige N56 is aan het overlijden en zoek een soortgelijke laptop. Alleen ben ik nog geen andere laptop tegen gekomen waarvan ik het geluid goed vond klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:57

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Post het hier eventjes, bijna 2 jaar in het bezit van een Asus N750JK. Prima apparaat!
Echter.....

Wat ik laatst gemerkt heb is dat hij mijn oordopjes sloopt, nu al de 2de in een half jaar. Op een gegeven moment wordt het linker kanaal minder luid en vooral heel blikkerig. Senheisser CX500 is begin dit jaar overleden, net mijn oordopjes van LG.

Hebben jullie dezelfde ervaringen?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ruben0s schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:15:
Heeft de 2016 N-series ook relatief goede geluidskwaliteit voor een laptop? Mijn huidige N56 is aan het overlijden en zoek een soortgelijke laptop. Alleen ben ik nog geen andere laptop tegen gekomen waarvan ik het geluid goed vond klinken.
Vind ik wel vrij snel dat je N56 aan het overlijden is. Mijn N55 is inmiddels door zijn 2e accu heen (5 jaar oud is ie nu).

Huidige accu is maar 1 jaar meegegaan, erg slecht. Maar kan nergens originele vinden, of je moet m ergens bij Asusparts vandaan halen en dan tik je 100 euro neer.

Voorlopig met mn Samsung 850 Pro kan ie makkelijk nog een paar jaar mee. Zit alleen in dubio of ik niet een keer koelpasta moet vervangen.

Voor wat ik erop doe heb ik niks dikkers nodig. Ik huiver nog steeds bij het idee van een laptop waar de accu niet uit kan. Zie dat bij m'n pa z'n tablet. Alles erin gelijmd en gedoe. Geen idee je dat kan fixen zelf.
Lamineer apparatuur heb je niet evenals de lijm enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:21
De N56 voldoet qua snelheid prima (Office, Internet, Netflix af en toe een oud spel zoals GTA San Andreas). Heb er ook een SSD ingezet.

Alleen is er een schroef in de behuizing afgebroken (ik vermoed doordat het moederbord een keer is vervangen bij RMA) en hierdoor klikt de behuizing sinds een tijdje los als ik het scherm open klap.

De eerste accu heb ik een maand geleden moeten vervangen. Naast de accu heb ik ook de adapter vervangen door een generiek model, alleen vatte de adapter binnen een week spontaan vlam terwijl mijn vriendin en ik op bed lagen te slapen met de laptop tussen ons in. Gelukkig werd ik op tijd wakker van het geknetter.

De N56 bevalt prima. Ik ben vooral over het geluid te spreken. Ik reis zelf vaak tussen locaties en vind het dan heerlijk als ik de laptop open klap en een filmpje kan kijken met redelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-04 20:09
Even een vraag voor de bezitters van een ssd:

Ik heb een Asus N76VZ-V2G-T1241H en wil deze graag uitbreiden met een SSD schijf. Ik twijfel nu tussen een Samsung SSD 750 EVO en Samsung SSD 850 EVO. Wat is jullie ervaring met deze schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Riessie85 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:29:
Even een vraag voor de bezitters van een ssd:

Ik heb een Asus N76VZ-V2G-T1241H en wil deze graag uitbreiden met een SSD schijf. Ik twijfel nu tussen een Samsung SSD 750 EVO en Samsung SSD 850 EVO. Wat is jullie ervaring met deze schijven?
Hmm.. qua snelheid merk ik het niet echt tussen mij beide ASUS laptops. (Heb het niet getest.)
Maar ik denk dat dit u vraag wel beantwoord. TL;DR EVO 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
W00fer schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 02:16:
[...]

Vind ik wel vrij snel dat je N56 aan het overlijden is. Mijn N55 is inmiddels door zijn 2e accu heen (5 jaar oud is ie nu).

Huidige accu is maar 1 jaar meegegaan, erg slecht. Maar kan nergens originele vinden, of je moet m ergens bij Asusparts vandaan halen en dan tik je 100 euro neer.

Voorlopig met mn Samsung 850 Pro kan ie makkelijk nog een paar jaar mee. Zit alleen in dubio of ik niet een keer koelpasta moet vervangen.

Voor wat ik erop doe heb ik niks dikkers nodig. Ik huiver nog steeds bij het idee van een laptop waar de accu niet uit kan. Zie dat bij m'n pa z'n tablet. Alles erin gelijmd en gedoe. Geen idee je dat kan fixen zelf.
Lamineer apparatuur heb je niet evenals de lijm enz.
Ik heb liever de originele lader en koelpasta moet ik denk ik ook vervangen bij mijn N76VB.
Lijkt mij in ieder geval wel een leuke klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024
ppatrick schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:55:
Heb contract gehad met Asus die gaan er vanuit dat moederbord stuk is en gaat 10 werkdagen duren
Dan kun je evengoed zelf een bios update en een factory reset doen. Lijkt me sterk dat het aan het moederbord ligt. Als ze het al vervangen zal het gewoon exact dezelfde zijn. Geheugengebruik is een software-issue, als het al opgelost wordt, zal het dankzij de factory reset zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
Ruben0s schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:54:
De N56 voldoet qua snelheid prima (Office, Internet, Netflix af en toe een oud spel zoals GTA San Andreas). Heb er ook een SSD ingezet.

Alleen is er een schroef in de behuizing afgebroken (ik vermoed doordat het moederbord een keer is vervangen bij RMA) en hierdoor klikt de behuizing sinds een tijdje los als ik het scherm open klap.

De eerste accu heb ik een maand geleden moeten vervangen. Naast de accu heb ik ook de adapter vervangen door een generiek model, alleen vatte de adapter binnen een week spontaan vlam terwijl mijn vriendin en ik op bed lagen te slapen met de laptop tussen ons in. Gelukkig werd ik op tijd wakker van het geknetter.

De N56 bevalt prima. Ik ben vooral over het geluid te spreken. Ik reis zelf vaak tussen locaties en vind het dan heerlijk als ik de laptop open klap en een filmpje kan kijken met redelijk geluid.
Tegenwoordig is volgens mij de Lenovo Y700 de laptop met het beste geluid. Zo goed als de Dell XPS 15 van een paar jaar terug zal het nooit meer worden. Voordeel is dat de subwoofer ingebouwd is. Dat je die apart moet meenemen en aansluiten met een fragiel stekkertje vindt ik een nadeel van deze Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Flipside schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:41:
[...]

Dan kun je evengoed zelf een bios update en een factory reset doen. Lijkt me sterk dat het aan het moederbord ligt. Als ze het al vervangen zal het gewoon exact dezelfde zijn. Geheugengebruik is een software-issue, als het al opgelost wordt, zal het dankzij de factory reset zijn.
Hij gaat niet eens aan lijkt me lastig om dan iets van software te doen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
ppatrick schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:14:
[...]

Hij gaat niet eens aan lijkt me lastig om dan iets van software te doen niet?
Sorry, ik was blijven steken bij het probleem van het hoge geheugengebruik. Ik had je daaropvolgende bericht niet gezien.
Als hij niet meer aangaat, kan een nieuw moederbord wel een goeie oplossing zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Geen probleem bedankt voor mee denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Flipside schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:45:
[...]

Tegenwoordig is volgens mij de Lenovo Y700 de laptop met het beste geluid. Zo goed als de Dell XPS 15 van een paar jaar terug zal het nooit meer worden. Voordeel is dat de subwoofer ingebouwd is. Dat je die apart moet meenemen en aansluiten met een fragiel stekkertje vindt ik een nadeel van deze Asus.
2.5mm is inderdaad niet beresterk maar als je niet lomp doet moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-04 20:09
Berlinetta schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:55:
[...]

Hmm.. qua snelheid merk ik het niet echt tussen mij beide ASUS laptops. (Heb het niet getest.)
Maar ik denk dat dit u vraag wel beantwoord. TL;DR EVO 850.
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaktMeNietUit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-02-2021
Ik heb enkele maanden terug een N552VX gekocht en onlangs nieuw geheugen (16Gb) bijgeplaatst.. Aanvankelijk allemaal prima maar kreeg op een gegeven moment wel erg vaak een blauw scherm... Geheugen testen gedaan maar die gaven geen errors... Originele geheugen weer terug gezet en gaat alweer een tijdje goed.

Toch nog maar even de specs opgezocht en blijkt dat de N552 op een geheugen klok van 2133Mhz draait en ik een Corsair Vengeance 2x 8Gb DDR4 op 2666Mhz heb gekocht (doh). De snelheid lijkt me dus het probleem. Kan ik hier nog iets mee of moet ik helaas nieuw geheugen halen?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
MaaktMeNietUit schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:05:
Ik heb enkele maanden terug een N552VX gekocht en onlangs nieuw geheugen (16Gb) bijgeplaatst.. Aanvankelijk allemaal prima maar kreeg op een gegeven moment wel erg vaak een blauw scherm... Geheugen testen gedaan maar die gaven geen errors... Originele geheugen weer terug gezet en gaat alweer een tijdje goed.

Toch nog maar even de specs opgezocht en blijkt dat de N552 op een geheugen klok van 2133Mhz draait en ik een Corsair Vengeance 2x 8Gb DDR4 op 2666Mhz heb gekocht (doh). De snelheid lijkt me dus het probleem. Kan ik hier nog iets mee of moet ik helaas nieuw geheugen halen?

Alvast dank!
Ik denk dat nieuw geheugen halen beter is. Maar ik vraag mij af wat het blauwe scherm precies geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Berlinetta op 03-11-2016 11:27 ]

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop. Op het werk maken we de overstap van mac -> windows. Als je een macbook gewend bent, zien veel laptops er niet zo mooi uit.

Na veel speurwerk, heb ik besloten dat het een n552 of n752 word. Ik had eigenlijk verwacht dat ze identiek waren. Echter blijkt er toch verschil te zitten in het moederbord? Tot mijn grote verbazing kan alleen de n752 de 17 inch versie 32 gb geheugen aan. En de n552 gaat maar tot 16gb. Jammer.

Want ik ga liever voor een 960 gtx 4 gb. Terwijl de 17 inch versie blijft steken op een 950 gtx 2 gb.

Maar wat ik het meeste van belang vind, is om te weten in welk type nu een PCIe SSD zit. Ik vind het jammer dat ik daar op de asus site weinig over kan vinden. Ik mocht in een winkel een demo laptop open schroeven en daar zat gewoon een m2 sata 600 schijf in.

Iemand die weet in welke type's wel een PCIe SSD zit? of iig de goede aansluiting? Upgrade namelijk liever zelf. Twijlen aan de ene kant ook of ik niet een Clevo Alu op maat laat bouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Alcje op 10-11-2016 17:57 ]

• Jumpman

Alvast dank!
De snelheid zou het probleem niet mogen zijn. Ik verwacht eerder dat de modules net te weinig stroom krijgen. Ik zou hier eens naar kijken. Het beste kan je eerst vragen of de geheugen modules bij ASUS op de QVL staan. Wat ik zelf altijd doe, is op Internet zoeken of iemand al het geheugen geupgrade heeft en waarmee, dan weet je zeker dat je goed zit.
Alcje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:44:
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe laptop. Op het werk maken we de overstap van mac -> windows. Als je een macbook gewend bent, zien veel laptops er niet zo mooi uit.

Na veel speurwerk, heb ik besloten dat het een n552 of n752 word. Ik had eigenlijk verwacht dat ze identiek waren. Echter blijkt er toch verschil te zitten in het moederbord? Tot mijn grote verbazing kan alleen de n752 de 17 inch versie 32 gb geheugen aan. En de n552 gaat maar tot 16gb. Jammer.

Want ik ga liever voor een 960 gtx 4 gb. Terwijl de 17 inch versie blijft steken op een 950 gtx 2 gb.

Maar wat ik het meeste van belang vind, is om te weten in welk type nu een PCIe SSD zit. Ik vind het jammer dat ik daar op de asus site weinig over kan vinden. Ik mocht in een winkel een demo laptop open schroeven en daar zat gewoon een m2 sata 600 schijf in.

Iemand die weet in welke type's wel een PCIe SSD zit? of iig de goede aansluiting? Upgrade namelijk liever zelf. Twijlen aan de ene kant ook of ik niet een Clevo Alu op maat laat bouwen.
Het beste kan je even wachten. De eerste ASUS laptop is net te koop met een nVidia GTX 1060 6GB. Ik verwacht nieuwe ASUS N(55) Series eind januari of begin februari 2017 gezien dan de nieuwe i5's en i7's Kaby Lake voor mobiele devices uitkomen.

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 10-11-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-12-2024
Weet iemand toevallig of er een m2. SSD in deze N552 zit? Ik zoek namelijk voor 999 euro een nieuwe laptop, en deze lijkt me wel een goeie deal.

https://www.alternate.nl/...0&utm_source=tweakers.net

Of beter nog eventjes wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercurious
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-03 09:47
quote]Arsene schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:12:
Weet iemand toevallig of er een m2. SSD in deze N552 zit? Ik zoek namelijk voor 999 euro een nieuwe laptop, en deze lijkt me wel een goeie deal.

https://www.alternate.nl/...0&utm_source=tweakers.net

Of beter nog eventjes wachten?
[/quote]

Er zit een SSD Nvme in van Samsung, enige zwakke punt van deze laptop zal de accuduur zijn :)

Afbeeldingslocatie: https://i1142.photobucket.com/albums/n602/rtjongejan77/HWInfo_N552VW217T_zpsc1furq9i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 22:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb nu een N76VJ, het model met externe sub...
Deze is aan vervanging toe, liefst naar weer een model met goede geluidsuitvoer.
Heeft de N76VJ ook een vervanger in de huidige lijn (met bij voorbeeld extra sub)
Kan iemand iets zeggen over de audio kwaliteit van andere Asus modellen?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:06
Ik mag hopen dat ze de PM950/951 thuis gelaten hebben.. Zelfs een Vertex2 van OCZ schrijft nog sneller.

Gewoon een schande dat zoiets NMVE mag heten.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online

Alvast dank!
Misschien hier toch even optie twee proberen.
http://www.howtogeek.com/...mputers-ram-for-problems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-04 15:40
Ik heb nu ongeveer 3 jaar de Asus N550 en ben echt positief verrast over de accuduur die ik nog haal:) Gemiddeld haal ik namelijk zo'n 4-4.5 uur op powersave modus. best netjes voor de leeftijd i.c.m. een i7 4700HQ die nou ook niet bepaald bedoeld is om zuinig te zijn (ja ik weet dat ie lager geklokt is in powersave, maar alsnog!).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3DXhDkt.png

Vrienden van mij met soortgelijke laptops als de Y500/Y510 hebben vaak al kapotte accu's met een laptop van deze leeftijd. Hoe zijn jullie ervaringen met asus N accu's na verloop van jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 08:12
evanraalte schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:23:
Ik heb nu ongeveer 3 jaar de Asus N550 en ben echt positief verrast over de accuduur die ik nog haal:) Gemiddeld haal ik namelijk zo'n 4-4.5 uur op powersave modus. best netjes voor de leeftijd i.c.m. een i7 4700HQ die nou ook niet bepaald bedoeld is om zuinig te zijn (ja ik weet dat ie lager geklokt is in powersave, maar alsnog!).

[afbeelding]

Vrienden van mij met soortgelijke laptops als de Y500/Y510 hebben vaak al kapotte accu's met een laptop van deze leeftijd. Hoe zijn jullie ervaringen met asus N accu's na verloop van jaren?
Ik heb inmiddels 3.5 jaar een N56 en weinig verschil gemerkt in accu. Hij is vanaf het begin niet om over naar huis te schrijven, maar niet verslechterd. Al heb ik het idee dat ik hem vaak binnen 3 uur wel leeg weet te trekken. Niet heel erg voor mij, gebruik hem bijna altijd aan de stroom, desnoods een paar uur in de trein oid.
Heb geen N serie gekocht voor de batterijduur. En anders, extra accu, erin klikken en weer door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[afbeelding]

Heb de N751 nu anderhalf jaar dacht ik..accuduur nog zoals in het begin met rond de 3 tot 4 uur (max max). De N750 heb ik sinds een halfjaar erbij en die eveneens (zelfde specificaties ong.). Moet wel zeggen dat ze beiden vrijwel altijd aan netstroom hangen waarbij ik de 751 nog weleens loshaal om elders te gebruiken. Zijn bij mij meer desktopvervangers dan mobiele apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier mijn ASUS N551JQ twee weken geleden maar ge upgrade naar 16GB DDR3 1600 MHz (Ik had helaas de geheugen prijsdip in juni gemist, maar gelukkig nog net 2 x 8GB Samsung geheugen kunnen scoren voor € 60,00 totaal). Mijn gevoel zei de hele laptop upgraden, maar als ik naar ruwe performance voor dagelijks gebruik kijk, dan presteert de i7-4710HQ ongeveer net zo goed als een i7-6700HQ, de videokaart doe ik dan weer vrij weinig mee (niet gamen). Ik wacht nu op een leuke aanbieding met een i7-7700HQ (die nu nog niet uit is), 16GB, GeForce 1050(Ti) of 1060 en een 4K IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-04 15:07
Jumpman schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:25:
Hier mijn ASUS N551JQ twee weken geleden maar ge upgrade naar 16GB DDR3 1600 MHz (Ik had helaas de geheugen prijsdip in juni gemist, maar gelukkig nog net 2 x 8GB Samsung geheugen kunnen scoren voor € 60,00 totaal). Mijn gevoel zei de hele laptop upgraden, maar als ik naar ruwe performance voor dagelijks gebruik kijk, dan presteert de i7-4710HQ ongeveer net zo goed als een i7-6700HQ, de videokaart doe ik dan weer vrij weinig mee (niet gamen). Ik wacht nu op een leuke aanbieding met een i7-7700HQ (die nu nog niet uit is), 16GB, GeForce 1050(Ti) of 1060 en een 4K IPS scherm.
Klopt, ik het de "i7-7700HQ" vergeleken met de skylake en met uitzondering van het stroomverbruik is het verschil klein. Naar verwachting zal overigens ook de Kaby Lake i7 niet veel rapper zijn.
Wel is het waard om te wachten op de 1050(Ti) kaartjes. De 1050Ti zit volgens de berichten op de performance van de 970M GTX en die is echt een klap sneller dat de huidige maxwell 950M/960M kaartjes.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online

[afbeelding]

Ik heb de ASUS N76VB met de specificaties i7 3630QM, Geforce 740m, 256GB Evo 750, Originele HGST 1TB HDD. Ik heb de laptop langer als 3 jaar met 566 Power cycles. Alles werkt correct!
Sinds dat ik deze laptop heb, ben ik echt fan van dit merk geworden.
Heb als tweede laptop een ASUS F555LA met i7 5500U, Geforce 920M, EVO 850 256GB.

Ik weet dat de Wi-Fi kaarten in deze serie(s) nog niet de beste zijn. Vooral de Qualcomm Atheros SKU's.

PS: Heb gisteren het zelfde model (N550) in mijn handen gehad en hem even helemaal opgemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Berlinetta op 29-11-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
dirkjesdirk schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:25:
[...]

Klopt, ik het de "i7-7700HQ" vergeleken met de skylake en met uitzondering van het stroomverbruik is het verschil klein. Naar verwachting zal overigens ook de Kaby Lake i7 niet veel rapper zijn.
Wel is het waard om te wachten op de 1050(Ti) kaartjes. De 1050Ti zit volgens de berichten op de performance van de 970M GTX en die is echt een klap sneller dat de huidige maxwell 950M/960M kaartjes.
Dat zijn ze zeker, maar de vraag is of ze ook in de N-Series komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Jumpman schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:25:
Dat is netjes, ik betaalde echter een stuk meer om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Berlinetta schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:48:
[...]

Dat is netjes, ik betaalde echter een stuk meer om te upgraden.
Het heeft me ook zoek werk gekost en wat geluk om hier nog aan te komen. Een verkoper vinden die ze afgelopen zomer heeft ingekocht, ze nog op voorraad heeft en niet op de hoogte is dat de prijzen gestegen zijn. Helaas heb ik maar één setje. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Berlinetta schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:47:
[...]

Dat zijn ze zeker, maar de vraag is of ze ook in de N-Series komen.
Ik heb daar wel goede hoop op. De 960M GTX trekt zo'n 60 watt.
Zowel de GTX 1050 als de GTX 1050 Ti (desktop!) hebben een TDP van 75 watt.

De laptop en desktop GPU's in de pascal series zijn ongeveer even snel, maar vaak is de laptop GPU door diverse aanpassingen net wat zuiniger gemaakt. Kijk bijvoorbeeld naar de GTX 1080 (desktop) die is gespect op 180W TDP en in de laptop maar 165W trekt.

Ik heb dus goede hoop dat de 1050(Ti) (notebooKk) ook wat later uit komt (ca 65W?) en dus zal worden toegepast in de luxe medium size (multimedia) notebooks, zoals de N-serie.

Maar goed, de tijd zal het leren. Ik heb ook geen glazen bol :+

[ Voor 3% gewijzigd door dirkjesdirk op 29-11-2016 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 11:36
Mijn Asus N76VZ-V2G is onder tussen vervangen door Asus N752VX-GC089T

De problemen die ik heb gehad zijn een 2 scheuren in het plastic rond het scherm en de ethernet aansluiting was verbogen. De wifi adapter heb ik moeten vervangen want die ging steeds on en off line. Voor de rest heeft hij het 3.5jr prima uitgehouwen. (Hij wordt nu gebruikt door mijn zoon)

Mijn nieuwe asus voor zien van 32gb geheugen (HEERLIJK!) en ga nog de m2 ssd vervangen voor een snellere die er standaard in zit valt me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:03
Ik heb iets langer dan 2 jaar geleden een Asus N550JK-CN361H gekocht. Hiervan was het scherm al vrij snel heel wiebelig geworden, wat geen probleem was voor mij.

Gisteren heb ik het scherm dicht geklapt, en weer open geprobeerd te klappen. Dat laatste heb ik niet volledig gedaan aangezien ik op 1/4e van de draai een gekraak hoorde.

Blijkt dus, als het scherm dichtgeklapt is, is het iets verdraaid van ten opzichte van de rest van de laptop, i.e., het gaat rechts meer over de onderkant heen dan links.Ook is aan de achterkant van de laptop te zien dat het scharnier iets naar achteren is geschoven, dus van de laptop weg.

De laptop werkt buiten het feit dat ik hem niet open durf te klappen nog perfect. Ik kan hem aansluiten op een monitor en er mee werken, met een extern toetsenbord en een muis erbij.

Ik heb overwogen om contact op te nemen met ASUS, maar ben bang dat zij me de deur zullen wijzen. De laptop is ondertussen twee keer open geweest:
- één keer om de netwerk chip te vervangen en de disc drive te vervangen door een harde schijf in combinatie met een HDD caddy
- één keer om beter bij de netwerkpoort te kunnen om die te repareren.

Hierbij zijn de schroeven die de laptop bij elkaar houden dol geworden, en heb ik die vervangen door anderen - ook is een van de schroeven kwijt geraakt (ik weet het, erg stom).

Hoe groot achten jullie de kans dat ASUS de laptop repareert danwel vervangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik heb voor 100 euro een Samsung EVO 750 500GB nieuw gekocht, voor mijn ASUS N76VB. En nu zitten er twee Evo's in en ben nog steeds tevreden met mij aankoop.

Wat ik wel apart vind, is dat ASUS echt trage HDD's in hun laptops stoppen. Maar dat zal wel een stukje kosten besparing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Berthenk schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:33:
Ik heb iets langer dan 2 jaar geleden een Asus N550JK-CN361H gekocht. Hiervan was het scherm al vrij snel heel wiebelig geworden, wat geen probleem was voor mij.

Gisteren heb ik het scherm dicht geklapt, en weer open geprobeerd te klappen. Dat laatste heb ik niet volledig gedaan aangezien ik op 1/4e van de draai een gekraak hoorde.

Blijkt dus, als het scherm dichtgeklapt is, is het iets verdraaid van ten opzichte van de rest van de laptop, i.e., het gaat rechts meer over de onderkant heen dan links.Ook is aan de achterkant van de laptop te zien dat het scharnier iets naar achteren is geschoven, dus van de laptop weg.

De laptop werkt buiten het feit dat ik hem niet open durf te klappen nog perfect. Ik kan hem aansluiten op een monitor en er mee werken, met een extern toetsenbord en een muis erbij.

Ik heb overwogen om contact op te nemen met ASUS, maar ben bang dat zij me de deur zullen wijzen. De laptop is ondertussen twee keer open geweest:
- één keer om de netwerk chip te vervangen en de disc drive te vervangen door een harde schijf in combinatie met een HDD caddy
- één keer om beter bij de netwerkpoort te kunnen om die te repareren.

Hierbij zijn de schroeven die de laptop bij elkaar houden dol geworden, en heb ik die vervangen door anderen - ook is een van de schroeven kwijt geraakt (ik weet het, erg stom).

Hoe groot achten jullie de kans dat ASUS de laptop repareert danwel vervangt?
Gewoon proberen, maar ik denk dat je het wel kan vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Heeft iemand de Samsung 950 al werkend gekregen ? Twijfel nu heeft erg om de N752 te kopen maar als straks in januari andere modellen komen wacht ik liever nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan er iemand mij vertellen of er nog ruimte is voor een 2,5" sata schijf in de Asus ZenBook Pro UX501VW-FY075T (pricewatch: Asus ZenBook Pro UX501VW-FY075T?

Volgens de specs zit er een 60Wh accu in en op de Asus site staat dat er nog een 96Wh variant is, wat dus kan betekeken dat er nog ruimte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Trunks81 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 02:13:
Heeft iemand de Samsung 950 al werkend gekregen ? Twijfel nu heeft erg om de N752 te kopen maar als straks in januari andere modellen komen wacht ik liever nog even.
Ik heb de Samsung 950 Pro, 256 GB SSD in mijn Asus N752VX-GC114T goed werkend gekregen zonder veel moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunks81
Oke bedankt voor je antwoord..

Ik kan deze laptop erg goedkoop krijgen pricewatch: Acer Aspire VN7-792G-79TP

Maar twijfel gewoon dat het ding niet te upgraden is zonder dat ik de garantie verlies.. Want zowel in de asus en eventueel de Acer wil ik gewoon een Samsung 950 en intel ac8260/7265

• Trunks81
Zou de samsung 950pro ook werken in de N751JX ? Kan daar ook niks van terug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Zoals eerder genoemd viel het mij op dat de 17 inch versie de n752 wel 32 gb aan kan. Echter de 15 inch versie de n552 niet. (Althans volgens de asus website).

Nu kom ik op ebay verschillende n552's tegen waar gewoon 32 gb in zit.

Kan iemand dit verklaren? Volgens asus was de 15 inch versie gelimiteerd aan 16 gb. in de 17 zou een ander mb zitten.

Verder nog een andere vraag mbt de N752VX-GC099T deze heeft geeen 5 ghz internet. Is de wifi chip zelf te vervangen?

Al deze n752vx hebben een m2 slot. Is deze altijd ook te gebruiken voor PCIe kaarten? Of zit er ook weer verschil in per laptop?

[ Voor 26% gewijzigd door Alcje op 16-12-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Alcje schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:31:
Zoals eerder genoemd viel het mij op dat de 17 inch versie de n752 wel 32 gb aan kan. Echter de 15 inch versie de n552 niet. (Althans volgens de asus website).
Nu kom ik op ebay verschillende n552's tegen waar gewoon 32 gb in zit.

Kan iemand dit verklaren? Volgens asus was de 15 inch versie gelimiteerd aan 16 gb. in de 17 zou een ander mb zitten.
Ja, omdat het proccesor het kennelijk aan kan. mijn N76V kan het niet het aan, maar ik weet gewoon dat de processor zelf het wel ondersteund. Dit wordt gewoon uit proberen.
Verder nog een andere vraag mbt de N752VX-GC099T deze heeft geeen 5 ghz internet. Is de wifi chip zelf te vervangen?
Ja, ik gok door het toetsenbord en alles er af te halen, maar het is te doen.
Al deze n752vx hebben een m2 slot. Is deze altijd ook te gebruiken voor PCIe kaarten? Of zit er ook weer verschil in per laptop?
Zit verschil in, moet je zelf nakijken bij de laptop.
Hmm.. kennelijk als je de SSD wilt vervangen moet je hem toch helemaal open maken.
Daarbij kan je ook de Wi-FI chip vervangen. Dit is de video:
YouTube: How-to Asus N552VX M.2 SSD upgrade installation

[ Voor 14% gewijzigd door Berlinetta op 17-12-2016 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Alcje schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:31:

Ik ga er vanuit dat de N752 redelijk vergelijkbaar in elkaar zit als de N56 (15"). Bij een 17" verwacht ik dat het nog makkelijk is om de wifi chip te vervangen. Bij mijn N56 was het een fluitje van een cent. Een paar schroefjes onderin, klepje open, antennes en schroefje los en alles weer in omgekeerde volgorde.

• MaaktMeNietUit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-02-2021
GKW schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:56:
[...]

Ik heb de Samsung 950 Pro, 256 GB SSD in mijn Asus N752VX-GC114T goed werkend gekregen zonder veel moeite.
Idem, ik heb de 950 Pro, 512GB variant in een Asus N552VX-FY162T

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Wil iemand mij helpen met mijn Asus laptop N552VX-FY162T probleem? De harddisk die er in zit werkt echt ondermaats, dus heb ik er een samsung 1 tb sata ssd voor gekocht. Ik snap echter geen flikker van de uefi bios.
Hij herkent 'm niet (iets met keys ofzo), laat staan dat het zal lukken om er een iets betere linux of windows versie (zoals win 8.1) op te installeren valt.

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Voor mensen die nog last hebben van de NumLock niet uit kunnen zetten (icm een extern toetsenbord) kan je ook NumLocker gebruiken

http://www.softpedia.com/...ellaneous/NumLocker.shtml

NumLock off werkt niet alleen Lock Numblock off.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Harry_Sack schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:59:
Wil iemand mij helpen met mijn Asus laptop N552VX-FY162T probleem? De harddisk die er in zit werkt echt ondermaats, dus heb ik er een samsung 1 tb sata ssd voor gekocht. Ik snap echter geen flikker van de uefi bios.
Hij herkent 'm niet (iets met keys ofzo), laat staan dat het zal lukken om er een iets betere linux of windows versie (zoals win 8.1) op te installeren valt.
Ga de bios in, zet um over op legacy en probeer opnieuw ;)

Mocht het dan nog niet geweldig gaan, stuur even een dm.

[ Voor 0% gewijzigd door D_Jeff op 13-01-2017 09:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
D_Jeff schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 09:19:
[...]

Ga de bios in, zet um over op legacy en probeer opnieuw ;)

Mocht het dan nog niet geweldig gaan, stuur even een dm.
Doen ik. Ik heb het even opgegeven, maar ik maak vandeweek wat tijd.

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
S775 is een mooi platform op basis van "El classico" bios.
Vanaf de S1150 is dat helaas veranderd naar UEFI BIOS.

Legacy bios is de fallback daarin ;)

Klopt zn QX9770 nog even dankbaar op zn bovenkant.. doet nog steeds vrolijk zn werk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Heeft iemand al informatie over de nieuwe N-serie van Asus gesignaleerd met de Kaby Lake en de 1050 (Ti) GTX? Op dit moment zie alleen nog maar schreeuwerige game-modellen met deze hardware en ik zoek een mooie opvolger van mn N56 en N550

[ Voor 11% gewijzigd door dirkjesdirk op 25-01-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik ben uiteindelijk voor de n552vw-fy217t gegaan ivm de 256 gb nvme pcie ssd. Absurd snel. En voor een hele mooie prijs nu met de btw actie. Ik ga nog een extra ssd en geheugen upgrade doen. Maar eerst maar eens de boel naar mijn zin krijgen en dat lijkt erg lastig als ex windows 7 gebruiker. Wat een verschrikking is windows 10.

Ik zit alleen een beetje in een dilemma. ik heb al veel bloatware eraf gegooid. Nu wil ik graag overstappen naar windows 10 pro ipv de huidige home versie.

Ik kan een licentie kopen voor weinig en simpelweg een upgrade doen. Of is een kale installatie van windows 10 nu echt beduidend beter? Deze installatie is immers kaal. Gaat dit veel verschil maken?

Edit. Verder hoor ik trouwens (misschien omdat het nu muisstil is) wel af en toe geluidjes binnen in mijn laptop. Als ik op een met mijn muis scrol..

Nevermind! Moet wel coil whine zijn :-/

[ Voor 54% gewijzigd door Alcje op 27-01-2017 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-04 22:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik draai nu alweer bijna 5 jaar op een Asus N76VJ, deze laptop heeft B&O Ice Power speakers, op zich niet zo bijzonder. Maar d.m.v. de SonicMaster subwoofer komt er wel een heel behoorlijk geluid uit.

Nu ben ik opzoek naar een vervanger van mijn N76VJ, ik heb echter het idee dat Asus helemaal geen modellen met een losse sub maakt. Erg jammer, heeft Asus de audio van hun huidige (17") lijn zoveel beter voor elkaar dat een losse sub niet meer nodig is?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:41
Heb eens geïnformeerd bij ASUS maar ze willen nog geen datum prijsgeven. Ik ben ook wel in de markt voor een nieuwe, de N76VM productreview: Asus N76 Series N76VM-V2G-T1024V (Duits model) review door pvanmegen is wel aan vervanging toe al doet hij het eigenlijk nog steeds prima...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik gebruik een ASUS N551JQ dagelijks. Nu heb ik deze via HDMI aangesloten op een 3840 x 2160 pixel scherm, dit gaat goed. De maximal refreshrate is dan 30 Hz. Nu wil ik graag de 60 HZ behalen. Ik weet dat de GPU's het aankunnen. Iemand hier ervaring mee? Ik zat te denken aan een mini DisplayPort 1.2 naar HDMI 2.0 kabel te kopen, maar haal ik dan de 3840 x 2160 pixels 60Hz? De versie van de DisplayPort kan ik ook niet vinden van de Asus N551JQ, maar wellicht gebruikt iemand de laptop met zo'n extern scherm.

Edit: Volgens deze review toch mDP 1.2.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 01-02-2017 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Als ik even kijk naar de trend van release dates van de N-serie, dan verwacht ik rond 1 maart 2017 een eerste vermelding te zien (pers release / eerste vermelding PW).

Verder hoop ik hetzelfde als Dirk: 7700HQ + 1050 Ti + N-serie design.
32 GB DDR4 Max zou verder dan helemaal geweldig zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04 20:40
Ik ben al lange tijd in het bezit van een Asus N53JF-SX091V laptop. Echt een super degelijk ding, heeft echt al enorm veel meegemaakt maar draait nogsteeds geweldig. Ding staat 24/7 aan om mijn servers in de gaten te houden via RDP en Teamviewer.

Harde schijfje al diverse keren vervangen, uiteindelijk (half jaar terug) een SSD er in gezet en hij is weer als herboren :D
De videokaart (Nvidia GeForce GT425M) overgeclocked naar 700Mhz Core clock en 910Mhz Memoryclock, waardoor ik Battlefield 4 op low met 45-50fps kan spelen. Voorheen was dit 25-37FPS. Woohoo :+

Afgelopen weekend besloten om er een Full-HD display in te zetten. Het een en ander uitgezocht, een passend 1920x1080 resolutie display besteld (Samsung LTN156HT01).
Zojuist ingebouwd, echter geen beeld. Backlight werkt zoals het hoort. Externe monitor aangesloten, in windows wordt het interne display wel gewoon netjes herkend als een FullHD display.

Nogmaals Google geraadpleegd, schijnbaar zit er een verschil in de interne LVDS kabels, het model dat standaard met een 1366x768 scherm geleverd wordt heeft maar 1 LVDS kanaal, waardoor deze kabel geen hogere resoluties aan kan. In de laptops uit dezelfde serie die standaard wel met een fullHD scherm uitgeleverd werden zit dus die andere kabel met 2 LVDS kanalen die ik moet hebben. Aansluitingen zijn verder hetzelfde netzoals de lengte van de kabel. Uiteindelijk dus toch besloten deze kabel ook maar te bestellen. Op hoop van zegen!

Ik kon zo even vlug niemand vinden die hetzelfde heeft gedaan in dit topic, dus ik dacht; ik zet het er maar bij, misschien heeft iemand er iets aan :)
Ik zal uiteraard laten weten of het werkt of niet met de nieuwe kabel ^^

EDIT en ja hoor het werkt! Echt een verschil met het oude display :)

[ Voor 7% gewijzigd door MineTurtle op 03-02-2017 22:43 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Bullet NL schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 01:37:
Ik draai nu alweer bijna 5 jaar op een Asus N76VJ, deze laptop heeft B&O Ice Power speakers, op zich niet zo bijzonder. Maar d.m.v. de SonicMaster subwoofer komt er wel een heel behoorlijk geluid uit.

Nu ben ik opzoek naar een vervanger van mijn N76VJ, ik heb echter het idee dat Asus helemaal geen modellen met een losse sub maakt. Erg jammer, heeft Asus de audio van hun huidige (17") lijn zoveel beter voor elkaar dat een losse sub niet meer nodig is?
De N56 serie (N76 zal hetzelfde zijn) vond ik al een mindere subwoofer hebben dan de N55 serie. Subwoofer is lichter qua gewicht en geluid minder vol. Als ze nu helemaal geen sub meer hebben dan wordt het kijken of andere merken wat kunnen leveren. Sowieso moet mijn N55 nog wel even mee kunnen en daarna weet ik niet of ik nog wel een laptop koop. Valt bijzonder weinig aan te upgraden qua grafische kaart en performance. Accu's gaan een jaar of 2 mee en dan is het afgelopen bij dagelijks hele dag gebruik. Misschien zoek ik iets lichters met erg goede accuduur of een losse pc. Met het GTX9 en GTX10 geweld kan de N serie van Asus eigenlijk niet meer meekomen. Of je krijgt zo'n bullebak als de G serie die meer desktopvervanger is en het geld niet waard is. Ik weet nog dat de Asus G53 uit kwam. Behoorlijke berg geld en nu alweer behoorlijk achterhaald. Dus alles boven de 1000 euro bij een notebook kun je je afvragen hoe lang je daarmee kan doen. Ik mag toch hopen minimaal een jaar of 7, helaas niet. Zeker met de transitie naar USB 3.1 gen 2, hogere resoluties bijv 4K, Blu-ray 4K, thunderbolt 3 enzovoorts. Je ziet eerder dunnere laptops, minder poorten en kleinere accu's die er niet meer uit te halen zijn. Veel dingen zijn ook nog eens vastgesoldeerd waardoor je een SSD of RAM al niet meer kan vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door W00fer op 01-02-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Iemand die een 3840 x 2160 pixel scherm op 60 Hz aanstuurd met zijn ASUS N551 en wil uitleggen hoe, met welke kabel precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zou moeten lukken met een Mini-DisplayPort naar DisplayPort kabel. Via HDMI gaat niet lukken in elk geval op deze laptop.

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 01-02-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Frietsaus schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:35:
Zou moeten lukken met een Mini-DisplayPort naar DisplayPort kabel. Via HDMI gaat niet lukken in elk geval op deze laptop.
Je zou het denken, maar nergens vind ik een 100% bevestiging dat het werkt met een ASUS N551.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is niet zo moeilijk te vinden, welke CPU heb je? Bij Intel gaat het vanaf Haswell vaak prima met UHD@60Hz.

Voorbeeld: de Intel Core i7 4710HQ (HD Graphics 4600) ondersteunt 3840x2160@60Hz over DisplayPort.
http://ark.intel.com/nl/p...r-6M-Cache-up-to-3_50-GHz

[ Voor 58% gewijzigd door Frietsaus op 01-02-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Frietsaus schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:48:
Is niet zo moeilijk te vinden, welke CPU heb je en welke GPU? Ik vermoed dat de NVIDIA GPU het sowieso aan kan en de Intel gaat meestal vanaf Haswell ook wel goed.

De Intel Core i7 4710HQ (HD Graphics 4600) ondersteunt 3840x2160@60Hz over DisplayPort in elk geval.
http://ark.intel.com/nl/p...r-6M-Cache-up-to-3_50-GHz
CPU Intel i7-4710HQ/Intel GPU 4600/nVidia GTX 845M dus die kunnen inderdaad allemaal 3840 x 2160p 60 Hz leveren op papier volgens de specificaties. Over HDMI komt hij niet verder dan 3840 x 2160p 30 Hz, dus die is waarschijnlijk V1.4. Maar voordat ik adapters ga aanschaffen voor de mDP (V1.2?) poort leek het me verstandig om het hier te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik kwam er vandaag via HW monitor erachter dat mijn battery wear level van mijn 3.5 jaar oude N56 op 51% staat. Mijn accu heeft dus nog ongeveer de helft van de capaciteit. Wat is een goed moment gemiddeld om een batterij te vervangen?
Pagina: 1 ... 77 ... 79 Laatste

Let op:
De CSL policy geldt ook voor ervaringen topics zoals deze! Dat wil dus zeggen dat de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-vragen hier niet gewenst zijn. Hiervoor kan je terecht in het Laptop Aankoopadvies en de Laptop BBG's.