Asus n550jv sommige toetsen werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Beste tweakers!

Zoal de titel omschrijft... sommige toeten doen het niet van mijn laptop. In dit geval gaat het om de: s, 5, 6, 0, =, ~, del, f5, f9, f10, numpad 3 en numpad 7. Op internet heb ik wel een 'fix'' gevonden maar die werkt helaas niet.

Ik heb al mijn drivers geupdate.
Ik heb mijn bios geupdate naar de laatste versie.
Ik heb ook mijn laptop open geschroeft om te kijken of de kabel wel goed vat zit.

De fix die niet werkte:
Quote Originally Posted by coercitiv View Post
For those of you who are experiencing the keyboard problem (keys like Z, B, N, Space, Enter, ↓ ,↑ not working for limited periods of time) I'm afraid I found the root cause... and it's not good news because it's hardware related.

Short story:
I seem to have fixed the keyboard problem by changing the keyboard cable position away from the battery (normally it stays under it). It will take some time to tell if this is a real fix or just a random occurrence.

Long story:
After my keyboard started again to behave badly on Friday in what seemed to be the longest period of time those keys worked erratically, I decided to try and do something about it. Since previous owners of Asus 13" Ultrabooks reported problems with the way their keyboard cable was attached to the motherboard, I opened up the laptop and took a look. In order to get to the keyboard cable one needs to remove the battery, which is quite easy - three screws need to be removed.

The cable itself looked in good shape and well attached, but the way the battery pressed on the end of the cable puzzled me a bit. I took the cable out and inserted it back in to make sure the connection is secure. I put the battery back and turned on the unit only to discover the keyboard problem had got worse: the above mentioned keys did not work at all anymore. After a few unsuccessful attempts of improving the connection i tried turning on the unit without the battery inside and surprise... the keys worked. Put the battery back in and the keys stopped working. Mind you, I'm talking only about the selected keys mentioned above, the others worked fine all the time.

This got me pretty convinced there is something wrong with the way the battery is pressing against the cable right near the connector (it presses down on the cable and might to pull it away from the connector), so I placed the battery back with the cable mounted on the connector but pulled out and bent in the opposite direction (over the RAM dimms).

Ever since this mod the keyboard works just fine, but time will tell if it's only some random occurrence or it's an effective fix.
source: http://forum.notebookrevi...ew-owners-lounge-120.html

Hebben jullie ideeën wat er misschien mis is?

Alvast bedankt voor de reacties!

Lennard Breevaart

ps: Hoe kan ik checken of de kapel kapot is van het moederboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankM88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-08-2024
Bandkabeltje van je toesenbord helemaal los gehad en opnieuw aangesloten op de connector?

Mijn eerste verdachte zou de bandkabel of connector zijn waarmee het toetsenbord op het mainboard is bevestigd. Lijkt me geen software probleem maar kan het natuurlijk fout hebben.

Onlangs iemand de laptop opengehaald? (voor het probleem plaatsvond)
Of vochtschade?

Nieuw toesenbord koste $79,- op ASUS e-store, amerikaanse vaiant. Vast ook wel in nederland te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 15:12

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vreemd probleem, als de kabel los zou zitten zouden meer toetsen niet werken. Heb je hetzelfde probleem ook in een ander os? Bijvoorbeeld een livecd van linux?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
FrankM88 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:42:
Bandkabeltje van je toesenbord helemaal los gehad en opnieuw aangesloten op de connector?

Mijn eerste verdachte zou de bandkabel of connector zijn waarmee het toetsenbord op het mainboard is bevestigd. Lijkt me geen software probleem maar kan het natuurlijk fout hebben.

Onlangs iemand de laptop opengehaald? (voor het probleem plaatsvond)
Of vochtschade?

Nieuw toesenbord koste $79,- op ASUS e-store, amerikaanse vaiant. Vast ook wel in nederland te vinden.
Kabeltje heb ik alleen losgehaald en weer vast gemaakt op het moederboard. De keyboard module zit onder het moederboard en is nogal lastig om bij te komen. Dan moet ik alles losschroeven... ugh misschien toch maar 'even' doen.

Ik heb zelf wel onlangs een ssd en wifi kaart erin gezet. Maar het probleem was er al voordat ik de laptop heb opengemaakt. Het gekke is dat het probleem zich in het begin vanzelf oplosde door te restarten. Dat doet hij dus -helaas- niet meer.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankM88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-08-2024
Bandkabel hoeft maar heel iets scheef te zitten en je hebt al problemen hoor ;)

Maar inderdaad een ander OS die je van USB of DVD kan booten is misschien ook goed om even te testen

[ Voor 39% gewijzigd door FrankM88 op 12-11-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Harmen schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:50:
Vreemd probleem, als de kabel los zou zitten zouden meer toetsen niet werken. Heb je hetzelfde probleem ook in een ander os? Bijvoorbeeld een livecd van linux?
Nee dit heb ik nog niet geprobeerd. Dan maar ergens even een livecd van linux vandaan toveren. Iemand suggestie? :)

Edit: Na wat snelle google hitjes toch maar voor Lucid Puppy vanwege deze quote:
"Anyone NOT having used Puppy 5.2.8 Lucid is missing THE Linux to go to for first-time and long-term users." - From the forum
Ik geef morgen een update over de live cd linux. Vanwege een download policy en extreem traag internet moet ik dus op een andere locatie downloaden :/

Enfin bedankt voor de reacties!

[ Voor 34% gewijzigd door len.asdf op 12-11-2014 17:13 . Reden: ugh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
Ooit ook eens gehad met mijn laptop, dat de linker helft van mijn toetsen niet werkte, toetsenbord eruit etc, kabels opnieuw erin pluggen niks werkte. Uiteindelijk nieuw toetsenbord gekocht en het werkte weer.
Heb het probleem nooit gevonden, wellicht is bij jou hetzelfde aan de hand. En heb je dus echt een nieuw toetsenbord nodig.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Elzenaartje schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:12:
Ooit ook eens gehad met mijn laptop, dat de linker helft van mijn toetsen niet werkte, toetsenbord eruit etc, kabels opnieuw erin pluggen niks werkte. Uiteindelijk nieuw toetsenbord gekocht en het werkte weer.
Heb het probleem nooit gevonden, wellicht is bij jou hetzelfde aan de hand. En heb je dus echt een nieuw toetsenbord nodig.
Ugh ik hoop het niet. De laptop is nog geen half jaar oud... :/. Lijkt mij onwaarschijnlijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Ik zou zeggen zet even ubuntu op een usb en boot daar op zonder te installeren op je hdd en kijk of daar op wel je toetsen allemaal werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
theuberdude14 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:24:
Ik zou zeggen zet even ubuntu op een usb en boot daar op zonder te installeren op je hdd en kijk of daar op wel je toetsen allemaal werken
Ga ik doen! Maar moet op een andere locatie downloaden vanwege een bandwidth limiet :) Ik woon op Zanzibar en het internet is daar best wel kut 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom Ubuntu of een andere grote distro downloaden? Damn Small Linux: http://www.damnsmalllinux.org/download.html Is maar 50 MB, dus dat scheelt iig alvast wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Bedankt voor de reply!

Die 50mb moet er vanaf kunnen :-]

• len.asdf
Ik heb DSL geprobeerd. Ik liep vast halverwege de installatie. Maar ik kon daarin wel typen en de knoppen werkte ook niet... Zie plaatje hieronder wat ik tegenkwam. Enfin dat is niet zo heel belangrijk omdat het ging om het uitproberen van het toetsenbord.

https://www.dropbox.com/s/a42vmgnxvcmr0bf/DSL.jpg?dl=0

Verwijderd

Je zei dat je zelf twee onderdelen had vervangen. Heb je met het vervangen hiervan de garantie verbroken? Zo nee, dan zou ik garantie claimen op een hardwarematig defect gezien hij nog maar een half jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Zo dan, het heeft even geduurd voor deze reactie...

Maar goed. Ik heb contact gehad met asus en mijn garantie is vervallen. Dat houd dus op.

Wat schatten jullie de kans dat het de kabel is? Volgens asus kan het ook nog liggen aan het moederboard of oxidatie. Binnenkort komt mijn broer naar Zanzibar en zou dus een kabeltje kunnen meenemen voor mij.

Enfin, ik heb ook nog niet de tijd gehad om heel het moederboard los te schroeven om te kijken of het kabeltje aan de andere kant ook wel goed erin zit. Dat kan ik namelijk niet zien als ik alleen de achterkant los schroef.

Daar moet ik even de juiste plek voor vinden met niet al te veel zand 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len.asdf
Zo dan, vandaag even een openbaring gehad.

Ik was in de veronderstelling dat het kabeltje van het toetsenbord een apart kabeltje was.... Nou niet dus. De kabel zit vast aan het toetsenbord component.. dus...

Maar goed. Op Ebay is een origineel toetsenboard te vinden voor $60. Dus ik denk dat ik die maar ga kopen.
Wel heb ik de MyComfort Plus verzekering van Mycom. Wellicht kan ik daar een claim indienen. Enfin ik heb ze gemaild en wacht nu op hun reactie.

Bedankt voor de hulp!

Gegroet!

Len
Pagina: 1