Asus N56VB-S4061H vs Asus N56JN-CN035H

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:09
Hi mede Tweakers,

Ik heb een aantal vragen betreft een nieuwe aankoop die ik zeer recent (het liefst vandaag zelfs nog) wil doen.

Voor mijn nieuwe opleiding ben ik opzoek naar een stevige laptop die een aantal jaren mee kan gaan. Zware programma's (zoals virtualisatie en Photoshop) moeten soepel lopen. Gamen erop zie ik niet echt als een vereiste, maar is wel een leuke toevoeging.

Ik heb nu zelf al een aantal weken flink lopen speuren en ik moet zeggen dat zowel de Asus N56VB-S4061H als de Asus N56JN-CN035H mij erg aanspreken.

Echter heb ik nog wel een aantal vragen wat betreft de verschillen tussen beide modellen. Het verschil in prijs tussen het oude en het nieuwe model is namelijk maar een paar tientjes, maar gezien de chipset van het oudere model meer compatibele is i.c.m. Hackintosh wil ik daar wel serieus in gaan afwegen welk model ik ga aanschaffen.
  1. Zijn de verschillen tussen beide laptops heel groot? De N56VB is bijvoorbeeld een ouder model dan de N56JN, maar zijn die verschillen echt merkbaar? Waar zou jij voor kiezen?
  2. De case van het nieuwere model N56JN is vriendelijker dan het oudere model. Hierdoor kan ik makkelijker dingen vervangen zonder de hele laptop open te schroeven. Zal ik dit zwaar moeten meewegen in mijn eindoordeel? Of is het openen van het oudere model ook een fluitje van een cent?
  3. De batterij van het nieuwere model is makkelijk vervangbaar, zijn daar inmiddels al sterkere accu's voor verkrijgbaar? Vind namelijk de batterijduur wat tegenvallen van beide modellen
  4. Beide laptops hebben 6GB memory, maar deze schaal ik het liefst op naar 12/16GB. Hebben jullie hierover advies?
Overgings ben ik zelf al van plan om de HDD te upgraden met de Samsung 840 EVO 250GB en de WIFI-kaart te vervangen voor de Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth,

Ik sta trouwens altijd open voor andere suggesties, budget ligt rond de €700/850,-

Alvast bedankt allemaal!

Groet,

Lorenzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Bump, ik zit met dezelfde vraag wat betreft Hackintosh en dezelfde laptop (Asus N56JN-CN035H).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnl.m87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-12-2024
Hi Lorenzo en Dennis!

Hebben jullie al een keuze gemaakt?
Ik zit namelijk nu ook met dezelfde vragen.
Het belangrijkste wat ik wil weten is, of die 7260 kaart is in te bouwen en een ssd.
Let me know!

Gr,
Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Hebben beide video kaarten de Haswell architectuur ? Volgens mij heeft alleen de nieuwe model dat, en ik las wel een aantal keren dat dat beter en sterker is. Dus het zal een betere GPU hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craetive
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:09
Sorry dat ik het zo heb af laten weten, maar aangezien ik snel tot aankoop over moest gaan i.v.m. mijn opleiding heb ik zelf de beslissing genomen.

Ik ben inmiddels al ruim twee weken eigenaar het Asus N56JN-model en ik heb geen enkele spijt gehad van deze aankoop. Uiteindelijk toch gekozen voor het nieuwere model vanwege de fast-replacement opties en (zoals Septimus_ inderdaad al aangeeft) de nieuwere Hashwell-chip.
Denniszx schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:31:
Bump, ik zit met dezelfde vraag wat betreft Hackintosh en dezelfde laptop (Asus N56JN-CN035H).
Daar ben ik nu op het moment mee aan het tweaken. Ik verwacht dat het vrij lastig zal zijn i.v.m. de hashwell chip, dus ik ben benieuwd in hoeverre de standaard onderdelen compatible zijn. Ik laat het weten :).
dnl.m87 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:39:
Hi Lorenzo en Dennis!

Hebben jullie al een keuze gemaakt?
Ik zit namelijk nu ook met dezelfde vragen.
Het belangrijkste wat ik wil weten is, of die 7260 kaart is in te bouwen en een ssd.
Let me know!

Gr,
Daan
De SSD is makkelijk te vervangen omdat de laptop een laag heeft om snel een aantal onderdelen te vervangen. Kwestie van een enkel schroefje loshalen, de kap eraf schuiven en je kan vrijwel direct je HDD vervangen voor een SSD. Ook het vervangen van de DVD-drive (ik gebruik dat ding toch niet) met een caddy is ook een kwestie van een enkel schroefje los maken (schroef met de dvd-drive icon ernaast) en de drive eruit trekken. Kind kan de was doen! Hou wel rekening met het feit dat je het juiste gereedschap bij de hand hebt! Schroeven zitten abnormaal stevig en zijn van zeer barre kwaliteit, met een beetje geweld sloop je ze dus.

Een SSD is trouwens wel echt een must bij deze laptop. De eerste keren dat ik Windows opstartte met de normale HDD duurde het vrijwel twee minuten voordat hij überhaupt operationeel was. Met de SSD was het echt enkele secondes (letterlijk, maximaal 5 seconden voordat hij is opgestart, maar meestal is hij binnen 3 seconden weer aan).

De 7260 kaart heb ik er niet meteen bij besteld omdat ik eerst wilde aankijken hoe traag deze kaart nou echt was. Uiteindelijk ga ik deze aankoop toch uitstellen omdat het (voor mijn principes) allemaal wel mee valt. Later zal ik 'm toch moeten vervangen i.v.m. een mogelijk draaiende Hackintosh (neem aan dat de kaart niet compatible is). Om de kaart te vervangen moet je trouwens wel de gehele achterkant van je laptop verwijderen. Je ziet hem wel zitten bij het openen van de fast-replacement case, maar je kan er helaas niet bij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rluining
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-08 11:51
Het vervangen van de wifi module schijnt wel te kunnen zonder de case te openen.
zie: http://stormi.ca/asus-n56vz-ds71-wlan-replacement/
Pagina: 1