Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aron_1994
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-05-2024
Beste tweakers-lezers,

Ik heb korte tijd geleden een Asus laptop gekocht ter waarde van +- 900 euro 7(8)7
Voor deze prijs van een laptop verwachtte ik redelijke laptop waarbij je kunt gamen.

Dit zijn de specificaties:
15,6 inch beeldscherm
● Intel Core i7 3610QM (geklokt op 2,3 GHz, turbo boost 3,3 GHz)
● 1920x1080 resolutie
● 8 GB werkgeheugen
● 750 GB harde schijf
● NVIDIA GeForce GT 630M (2GB)

Ik heb een fresh Windows 8.1 opgezet om echt het maximale er uit te kunnen halen.

Nu heb ik 2 Call of Duty spellen gekocht via Steam. (Black Ops 1 & 2).

Beide spellen werken op een of andere manier voor geen meter, zelfs als alle settings op laag staan! :(
Ik heb een aantal dingen geprobeerd:
-Turbo boost monitor geïnstalleerd
- Nvidia experience gedownload, om zo handmatig bij configuratie alles op 'prestatie' in te stellen
- Asus GPU Tweak geïnstalleerd, om mijn grafische kaart minimaal te overklokken.
- Razer Game Booster geïnstalleerd, zodat er geen achtergrond programma's aan staan en gaan

Ik vind dit erg vervelend, ik heb op internet gezocht naar de grafische kaart GT 630M. Deze blijkt dus niet geschikt te zijn voor zware games, ondanks dat er iets met 2GB in staat.

Verder heb ik alles al geprobeerd met energie schema's, ik heb geprobeerd te gamen met de ingebouwde grafische kaart Intel HD 4000, ook zonder succes.
Ook heb ik alle laatste drivers gedownload en geinstalleerd.

Is er nou verder niets wat ik hier aan kan doen? Hoe komt het nou dat mijn laptop niet in staat is om een spelletje te spelen...

Het rare is ook, zodra ik mijn laptop in het netsnoer hang, kan ik ineens wel gamen op redelijke performance, Call of duty wordt ineens speelbaar op 1920x1080 resolutie :S

Het viel mij op dat de Framterates niet constant blijven, alles op zijn laagst schommelt tussen de 40-170 :N
Het schommelt" op zo'n manier dat het spel toch net niet speelbaar maakt, waarom blijven de framerates niet ongeveer hetzelfde? Zelfs met het netsnoer er in blijven de framerates schommelen.
Ik heb al op diverse forums gezocht van call of duty en ook het een en ander geprobeerd, zonder succes.

Bij mijn broer werkt het spel wel prima en blijven de framerates constant, waar hij ook loopt in het spel. Zijn pc was 400 euro ongeveer en hij is in staat om call of duty op high perfomance te spelen met een gemiddelde framerate van 70... Dit gaat toch nergens over?!

Ik heb dit geprobeerd ook met andere spellen, waaronder World of Warcraft en Bioshock Infinite.
WoW is nog wel speelbaar als alles op zijn laagst staat en Bioshock Infinte is gewoon niet speelbaar...

Alsjeblieft als iemand mij hiermee zou kunnen helpen, ik heb niet voor niets 900 euro uitgegeven hier aan... Je zou mijn held kunnen zijn *O*

Aron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:35
Die 400pc van je broer heeft hoogst waarschijnlijk een veel snellere grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aron_1994
!mark schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:55:
Die 400pc van je broer heeft hoogst waarschijnlijk een veel snellere grafische kaart
Ja dat klopt, maar dit gaat toch nergens over... :(
Wat kan ik aan mijn laptop verder nog doen zonder te hoeven verkopen? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Toch wel wat een 630 is gewoon een slappe grafische kaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 09-02-2014 14:59 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Kun je de laptop nog terugsturen? Voor dat geldt moet een 750m toch zeker mogelijk zijn.

Die 2gb op die 630m pure marketing, het is waarschijnlijk gewoon ddr3, wat erg traag is

[ Voor 34% gewijzigd door !mark op 09-02-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aron_1994
Bedankt voor jullie reacties!

Dat de 630M slap is heb ik nu niets meer aan... Stom dat ik niet van tevoren heb gecheckt of het geschikt zou zijn voor gamen.

Ik heb geen idee hoe dat werkt met terugsturen, mijn laptop valt nog wel in de garantie. Maar, er is niets defect... Het voldoet niet aan mijn eisen, dat is het probleem denk ik. Ook zitten er krasjes rondom de behuizing, en is een scharnier een klein beetje ingedeukt... Zou ik hier nog veel geld aan overhouden als ik het tweedehands verkoop via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Is de laptop minder 7 dagen oud? Dan moet de shop hem terug nemen volgens mij, ongeacht de rede.
Waar heb je bestelt, ik koop altijd bij coolblue omdat die gewoon zonder te zeuren alles terug nemen binnen 14 dagen.

Tweedehans neemt de waarde van laptops heel snel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

!mark schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:22:
Is de laptop minder 7 dagen oud? Dan moet de shop hem terug nemen volgens mij, ongeacht de rede.
Waar heb je bestelt, ik koop altijd bij coolblue omdat die gewoon zonder te zeuren alles terug nemen binnen 14 dagen.

Tweedehans neemt de waarde van laptops heel snel af
Bij 4launch 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aron_1994
Ik heb de laptop 2 maanden in bezit, pas de laatste paar weken probeer ik hem uit om te gamen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Zoals door een paar anderen al gezegd, de 630m is gewoon geen kracht patser.

Zijn zelfs een aantal laptops met 'extra' videokaart die gewoon slechter is dan de ingebouwde Intel GPU (laptops met een 710m enzo).

Als je beetje wil gamen (verwacht er nog niet té veel van) moet je toch al gauw kijken bij een x40 of x50 (waarbij 'x' de serie is, bijvoorbeeld 650 of 750 in het geval van een nVidia). GPU's met x30 of lager kun je niet veel van verwachten.

Komt bij dat laptop GPU's toch (bijna) altijd trager zijn dan desktop videokaarten.
Het rare is ook, zodra ik mijn laptop in het netsnoer hang, kan ik ineens wel gamen op redelijke performance, Call of duty wordt ineens speelbaar op 1920x1080 resolutie
Dat is niet zo ongebruikelijk bij laptops. Als je op de accu werkt gaat de 'externe' gpu meestal uit of op een laag pitje draaien om de accu te sparen, snelheid hoef je dan niet te verwachten.
Aan de netadapter kan de GPU gewoon op volle kracht draaien en zijn de prestaties ook beter (of minder slecht ;) ).

Op accu gamen kan gewoon op de meeste laptops niet goed, of je moet het niet erg vinden dat de accu binnen no-time leeg is (je kan de energiebespaar functies vaak wel uitzetten, maar reken maar niet dat je lang kan gamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Aron_1994 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 16:08:
[...]

Ik heb de laptop 2 maanden in bezit, pas de laatste paar weken probeer ik hem uit om te gamen... :-(
Je kan altijd nog proberen je laptop door te verkopen en met het geld (en wat bijleggen) een betere laptop kopen met een fatsoenlijke videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoMoelard
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-12-2023
Er is in principe niets aan te doen nee. Dat is wel duidelijk. Ik heb zelf naast mijn game desktop een laptop van ~700 euro aangeschaft. Een Acer Aspire V3-571G KLIK

Hij is nu iets goedkoper, en ik moet zeggen je kan er prima wat mee spelen, ik heb BO2 gespeeld op medium met een goede framerate. Maargoed, je hebt voor een mooie 800 euro een goede V5 serie met een betere kaart (GT750M)

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34

auto660

1991 240 GL Brick

Wat je kunt doen is je huidige videokaart overclocken met msi afterburner. Maar ik denk niet dat je hier mee meer dan 10% meer performance gaat halen. Wil je nog meer dan moet je je videokaart voltmodden maar dit is denk ik wat te hoog gegrepen. Je had voor die €900 wel een gt750m kunnen krijgen, maar hier heb je achteraf natuurlijk niks aan :/

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

auto660 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:59:
Wat je kunt doen is je huidige videokaart overclocken met msi afterburner. Maar ik denk niet dat je hier mee meer dan 10% meer performance gaat halen. Wil je nog meer dan moet je je videokaart voltmodden maar dit is denk ik wat te hoog gegrepen. Je had voor die €900 wel een gt750m kunnen krijgen, maar hier heb je achteraf natuurlijk niks aan :/
1) ts heeft al overgeclocked
2) tot die conclusie waren we al lang gekomen, fijn dat je het nog een keer inwrijft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aron_1994
@Nemesizz Bedankt voor je uitleg, dat wist ik nog niet. Wel jammer, ik kan natuurlijk als ik ga gamen het netsnoer er aan hangen, maar dat is niet bevoordelijk voor mijn accu denk ik... Het idee van een laptop gaat er ook af als hij continue in het stopcontact zit.

@Sp3ci3s8472 Ik heb via een site gekeken naar de waarde van mijn laptop, omgerekend 925 euro? :S. Ik denk dat ik de helft misschien zou halen...

@RemcoMoerland Ik zal straks als ik thuis ben eens kijken naar die laptop die jij bedoelde, bedankt!

Ik moet nog maar eens kijken wat ik ga doen. Hoeveel geld denken jullie dat mijn laptop waard is tweedehands?
Er staat Windows 8.1 op, volledige versie van Office, maar hij heeft rond de behuizing een aantal krassen en er zit een deuk vlakbij de scharnier :(

Ben blij dat jullie er tijd in steken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Prijsbepalingen mogen wij niet doen. Daar moet je de v&a voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de laptop ook nodig voor onderweg? Zo niet....koop dan een desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:14
Op de accu gamen gaat hem niet worden, en is ook niet zo goed voor je accu

Als je bang bent om je accu kan je deze ook simpelweg eruit halen als je een spel gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34

auto660

1991 240 GL Brick

Frozen schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:04:
[...]

1) ts heeft al overgeclocked
2) tot die conclusie waren we al lang gekomen, fijn dat je het nog een keer inwrijft,
1) |:( Ik moet maar eens beter gaan lezen.
2) Mag ik ook mijn conclusies trekken? Mijn bericht stond helemaal los van de andere berichten waarbij ik dus niet ga lezen/tellen hoe vaak een ander het heeft gezegd. Ik schrijf het omdat ik een conclusie aan mijn bericht wil toevoegen en niet om het er nog extra in te wrijven. Ik vind het al vervelend genoeg dat ts een laptop heeft gekocht die niet aan zijn eisen voldoet. O-)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aron_1994
Bedankt heren voor jullie moeite.

Ik ga kijken hoeveel mijn laptop nog waard is, zelfs met overclocken voldoet de laptop niet aan mijn eisen. Morgen ga ik langs de Laptopshop winkel en dan kijk ik wat er gedaan kan worden.

Ik zie het niet zitten om een desktop te kopen, ik heb naast mijn laptop ook nog een xbox waar ik ook veel plezier mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aron_1994 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:05:
Bedankt heren voor jullie moeite.

Ik ga kijken hoeveel mijn laptop nog waard is, zelfs met overclocken voldoet de laptop niet aan mijn eisen. Morgen ga ik langs de Laptopshop winkel en dan kijk ik wat er gedaan kan worden.

Ik zie het niet zitten om een desktop te kopen, ik heb naast mijn laptop ook nog een xbox waar ik ook veel plezier mee heb.
Als je fatsoenlijk wilt gamen,zal je vele malen beter af zijn met een desktop. En zelf voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Een desktop van 400-500 euro is sneller dan een laptop van 900
Pagina: 1