1.Wat is je beschikbare budget?
Zelf denk ik aan 1000 Euro, maar gevoelsmatig denk ik dat het vrouwtje 750 al zat vindt
2.Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke?
In de familie zit veel Canon glas, maar vooral mijn vrouw wil niet meer de zware dslr's meeslepen. Denk niet dat ik over te halen ben om toch voor een Canon te gaan.
3.Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten?
Foto's van grote groepen mensen vanaf afstand en dichtbij. Tempels in Azie.
4.Vind je filmen met deze camera erg belangrijk (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)?
Belangrijk, gebruik het veel. Ook veel 's avonds.
5.Is AF tijdens Live View absolute noodzaak? Liever wel, omdat ik daar aan gewend ben.
6.Overige wensen aan de camera (minimale resolutie, grootte LCD, aantal instelwieltjes, bouwkwaliteit, type geheugenkaart, beschikbaarheid grip, grotere camera of juist een compact model etc.)?
Zo compact mogelijk.
7.Gewenst bereik? Ik zal niet heel snel glas bijkopen of een verzameling gaan starten. Het liefst van meet af 2 lenzen die het bereik zo groot mogelijk maken. Meer dan 2 lenzen meeslepen zal ik niet gauw doen....mja...groothoek lens misschien ooit wel.
Wensen, geen harde eisen:
- Camera die een beetje bestand is tegen koude. Ik ben afgelopen winter op stap geweest met een Panasonic TZ10 en die gaf continue de geest. De TZ10 had problemen bij -10C en bij >-20C was het drama. Liefst doe ik handschoenen aan bij die temps en zou het dus aardig zijn als bij auto stand de schietknop met handschoen nog goed te bedienen valt.
- Ook fijn zou zijn als de camera een beetje redelijk presteert in de avonduren. De TZ-10 produceert veel meer ruis dan mijn Lumia 920
Waar heb ik mijn ogen op het moment op gericht?
Ik woon in het buitenland, dus prijzen zullen niet gelijk zijn aan de Benelux. Ik heb kort gekeken naar camernu.nl en de prijzen die ik hier vindt lijken lager te liggen, dus voorstellen voor duurdere modellen zijn ook welkom. Wellicht dat de prijs hier nog redelijk is.
De Sony staat op nr1. Ik denk dat het een mooie prijs voor een pakket is waar ik feitelijk naar op zoek ben. Kan alleen niet zo goed beoordelen of zo'n kit 55-210 de moeite waard is. Indien het een belabberde lens is, dan komen denk ik pas de andere genoemde modellen in zicht. Die 55-210 is wel een lens die ik veel zal gebruiken.
632 Euro
- Sony Alpha 6000 + 16-50 + 55-210mm kit Black (ILCE6000YB.CEC)
505 Euro
- SONY Alpha 6000 16-50 KIT Black
421 Euro
- Sony Alpha 6000 body Black (ILCE6000B.CEC)
Panasonic en Fuji heb ik eerder gebruikt en hoop daarom bij deze merken sneller ingeschoten te zijn.
542 Euro
- Fujifilm FinePix X-M1 Black + XC 16-50mm + XF 27mm Kit (16390524)
757 Euro
- Fujifilm FinePix X-E2 Silver+ XF 18-55mm F2.8-4R Kit (16404973)
572 Euro
- Panasonic DMC-GX7 Kit 14-42mm Silver (DMC-GX7KEE-S)
Iemand die me een duwtje naar een bepaalde richting kan geven?
[
Voor 0% gewijzigd door
EektheMan op 10-12-2014 22:10
. Reden: Body Sony A6000 toegevoegd ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher