Beste mensen,
Ik ben al een poos een bezoeker / lezer hier op tweakers maar bij deze eindelijke eens geregistreerd

Ik heb ambitie om te gaan fotograferen. Om het te leren. Ik vind dit wel leuk om te doen en ik vind het te gek om te zien wat andere fotografen zoal doen. Met name portretten vind ik gaaf als onderwerp, landschappen en architectuur vind ik ook bijzonder vet maar ik denk dat dat mijn ding niet is. Daarvoor kom ik niet genoeg op interessante plaatsen ben ik bang.
Ik heb bijvoorbeeld ook boeken met foto's zoals een verzameling van de foto's van the rolling stones. Ik vind het prachtig hoe die beelden vastgelegd zijn, en ik zou dit ook graag willen doen. Of het in iedergeval proberen, om er "goed" in te worden. Ik voel het zo dat het best een passie is, fotos, maar ik ben er eigenlijk nooit echt zelf mee begonnen, afgezonderd van kiekjes met de mobiel.
Wat is je beschikbare budget?
-zo min mogelijk, max 250 euro maar liefst minder? Dat lijkt mij weinig als ik de bedragen zie voorbijkomen hier soms, maar misschien op de 2e hands markt kan ik hier wat mee? Het hoeft niet nieuw te zijn.
Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke?
-nee
Koop je de camera met een specifiek doel, zoals architectuur, zaalsport, theater, vogels, insecten? (Je hoeft het dus niet te specificeren als je aan vakantie-, landschaps- en/of andere huis, tuin en keukenfotografie gaat doen.)
-portret / mensen, maar ook andere huis/tuin/keuken
Vind je filmen met deze camera erg belangrijk (plus eventuele belangrijke opties tijdens het filmen)?
Is AF tijdens Live View absolute noodzaak?
-Nee ik hoef niet te filmen
Overige wensen aan de camera (minimale resolutie, grootte LCD, aantal instelwieltjes, bouwkwaliteit, type geheugenkaart, beschikbaarheid grip, grotere camera of juist een compact model etc.)?
-Het maakt me niet uit. Het liefst wel de mogelijkheid om op een a4 formaat
Gewenst bereik? (zie ook het kopje Kitlenzen)
-Ik hoef geen vogels en beesten in de verte te kunnen fotograferen, denk dat ik helemaal niet zo ver in hoef te zoomen. Het beeld van een telefoon bevalt bijvoorbeeld redelijk maar mag iets minder breed.
Ik zoek het vooral op de 2e hands markt, maar ik weet niet wat een goede keus zou zijn. Op internet zie ik dat het een beetje bij 350 euro begint maar dat is me wat te veel eigenlijk? Ik zie op marktplaats bijvoorbeeld ook canon 300d soms nog onder 100 euro, is dat leuk om mee te beginnen?