Helaas....Mozart schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:45:
[...]
Nee, niet in het gebied van Tweak.
Ik heb de volgende stappen doorlopen:
1. Open browser (Brave gebruikt) in private mode
2. Ga naar www.kpn.com
3. Kies voor 'Alles over Internet' onder Thuis Producten, kies niet voor 'Bekijk 6 maanden korting', belangrijke stap!
4. Vul je postcode en huisnummer in en klik 'Check aanbod'
5. Wees blij (ik dan wel hé)
Ik heb net nog even gecontroleerd en met bovenstaande stappen krijg ik 1 jaar €35 voor alle snelheden. Druk je echter op 'Bekijk 6 maanden korting' dan krijg je het niet!
Wie weet lukt het zo bij meerdere Tweakers...
Het was het proberen waard, maar hier idd ook zonder succes helaas. Wacht nog wel even op de brief en ga wel wat bellen.
Zou er een controle zijn op welke fritz je terug stuurt?RollieBollie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:51:
[...]
Je kan ook de fritz niet terugsturen en als er dan toch een boete/afkoop komt alsnog opsturen.

Ik heb nog een 7170 liggen
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Het is nu gaan stormen over het ontmantelen van XS4all, alleen is het nog niet uitgevoerd.
Zijn er al mensen die daadwerkelijk bericht hebben gekregen over het omzetten?
Alle diensten waarvoor je XS4all afneemt komen te vervallen, dus ik neem aan dat er iets tegenover staat.
Zelf heb ik, uit meerdere ervaringen, geen enkel vertrouwen in KPN wat service betreft. De meeste medewerkers zijn daar korter in dienst, cq afgebrand, als gemiddelde bewindslieden.
Zijn er al mensen die daadwerkelijk bericht hebben gekregen over het omzetten?
Alle diensten waarvoor je XS4all afneemt komen te vervallen, dus ik neem aan dat er iets tegenover staat.
Zelf heb ik, uit meerdere ervaringen, geen enkel vertrouwen in KPN wat service betreft. De meeste medewerkers zijn daar korter in dienst, cq afgebrand, als gemiddelde bewindslieden.
Uhh, heb je dit topic gevolgd? Die uitvoer is al heel lang gefaseerd aan de gang. Wat nu nog staat is een Saturn die eigenlijk gewoon een Mediamarkt is, of een Karwei die eigenlijk een Gamma is.L33n schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:09:
Het is nu gaan stormen over het ontmantelen van XS4all, alleen is het nog niet uitgevoerd.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik ben ook aan het kijken naar een overstap en het zal waarschijnlijk wel KPN worden. Die 1/1gbit ziet er leuk uit
. Ben nu eerst aan het kijken wat ik zal doen met de email
.
Na ik geloof 18 jaar xs4all en een mail adres met xs4all.nl met ik even gaan uitvogelen welke bedrijven/kennissen allemaal dit email hebben
. Nog een leuk karwei.
Weet trouwens iemand of Spotify als apart item op de KPN rekening staat? Bij XS4ALL is er niks van terug te vinden op de rekening en ik denk niet dat de boekhouder erin trapt om Spotify als zakelijk te zien
.
Na ik geloof 18 jaar xs4all en een mail adres met xs4all.nl met ik even gaan uitvogelen welke bedrijven/kennissen allemaal dit email hebben

Weet trouwens iemand of Spotify als apart item op de KPN rekening staat? Bij XS4ALL is er niks van terug te vinden op de rekening en ik denk niet dat de boekhouder erin trapt om Spotify als zakelijk te zien
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ja, dat staat als regel op de rekening. Dus als je dat niet wil, gewoon privé een account maken (of je bestaande overzetten). Kosten zijn gelijk, of je nou zelf een abonnement neemt of het via KPN afneemt.wontcachme schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:03:
Ik ben ook aan het kijken naar een overstap en het zal waarschijnlijk wel KPN worden. Die 1/1gbit ziet er leuk uit. Ben nu eerst aan het kijken wat ik zal doen met de email
.
Na ik geloof 18 jaar xs4all en een mail adres met xs4all.nl met ik even gaan uitvogelen welke bedrijven/kennissen allemaal dit email hebben![]()
. Nog een leuk karwei.
Weet trouwens iemand of Spotify als apart item op de KPN rekening staat? Bij XS4ALL is er niks van terug te vinden op de rekening en ik denk niet dat de boekhouder erin trapt om Spotify als zakelijk te zien![]()
.
Edit: dat laatste klopt niet helemaal. Als je alleen Spotify via KPN afneemt en geen Netflix, Ziggo, etc.. dan krijg je 5 euro korting op Spotify. Dus ja, dat scheelt dan wel per maand.
Neem je toch al Netflix, etc. af, dan kan je in jouw geval Spotify beter apart regelen
[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 15-01-2022 11:29 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb net maar 'ns gebeld met XS4ALL en besloten met een jaartje te verlengen.(met een tientje korting.)
Alles wat je hebt qua service (Fritz, AV,Spotify etc ) dat hou je gewoon. Je krijgt een ander IP adres en mocht je KPN mobiel hebben dan komt dat op 1 factuur te staan.
Het is heel persoonlijk per huishouden maar ik kwam met overstappen naar KPN niet goedkoper uit dus als je zeker weet dat je bij KPN direct wel goedkoper bent, stap dan over, twijfel je of is het niet zeker, blijf dan zitten en wacht dat totdat je de brief hebt ontvangen is mijn advies.
Alles wat je hebt qua service (Fritz, AV,Spotify etc ) dat hou je gewoon. Je krijgt een ander IP adres en mocht je KPN mobiel hebben dan komt dat op 1 factuur te staan.
Het is heel persoonlijk per huishouden maar ik kwam met overstappen naar KPN niet goedkoper uit dus als je zeker weet dat je bij KPN direct wel goedkoper bent, stap dan over, twijfel je of is het niet zeker, blijf dan zitten en wacht dat totdat je de brief hebt ontvangen is mijn advies.
[ Voor 9% gewijzigd door NIK0 op 15-01-2022 11:51 ]
Member of the Ukraine IT Army
Dat de uitvoering al in gang was gezet dat is niet mijn punt. Het gaat mij erom dat ik nog niet gelezen heb dat er feitelijk iemand een bericht heeft gehad, over het omzetten van de accounts dan.The Zep Man schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:41:
[...]
Uhh, heb je dit topic gevolgd? Die uitvoer is al heel lang gefaseerd aan de gang. Wat nu nog staat is een Saturn die eigenlijk gewoon een Mediamarkt is, of een Karwei die eigenlijk een Gamma is.
Nog even een vraag.Edje040 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:32:
[...]
Je kunt ontbinden op het moment dat je de brief krijgt. Dat zal uiterlijk richting de zomer zijn (heb ik gelezen). Die KPN aanbieding heeft niets met contractvrijheid te maken. Ik zit namelijk ook nog tot april bij XS4ALL (en heb afgelopen december opgezegd en KPN aangevraagd).
Weet je of KPN bij de overstap naar KPN de Arris VIP5202 als interactieve TV box gaat leveren?
Als ik na plussen en minnen mogelijk ga overstappen wil ik ook weten wat ik krijg.
Ik heb nu een VIP5202 en die werkt prima.
Ik weet dat het TV platform van XS4all en KPN vrijwel hetzelfde is maar het zou ook kunnen dat ze bij het afsluiten van een nieuw contract weer een andere TV box leveren.
De Experia box 12 interesseert bij niet, dan koop ik zelf wel een Fritzbox.
alle nieuwe abonnementen bij kpn krijgen standaard vip5202HoppyF schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:57:
[...]
Nog even een vraag.
Weet je of KPN bij de overstap naar KPN de Arris VIP5202 als interactieve TV box gaat leveren?
Als ik na plussen en minnen mogelijk ga overstappen wil ik ook weten wat ik krijg.
Ik heb nu een VIP5202 en die werkt prima.
Ik weet dat het TV platform van XS4all en KPN vrijwel hetzelfde is maar het zou ook kunnen dat ze bij het afsluiten van een nieuw contract weer een andere TV box leveren.
De Experia box 12 interesseert bij niet, dan koop ik zelf wel een Fritzbox.
Wat maakt een XS4ALL account anders dan een KPN account, buiten de naam om? Men moet straks al inloggen via Mijn KPN. Er is geen verschil.L33n schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:05:
Dat de uitvoering al in gang was gezet dat is niet mijn punt. Het gaat mij erom dat ik nog niet gelezen heb dat er feitelijk iemand een bericht heeft gehad, over het omzetten van de accounts dan.
Weet je dat 100% zeker? Volgens mij worden er ook nog gewone uitgeleverd en weet je alleen zeker dat je een 5202 krijgt als je een 4K abonnement afneemt. Kost je €2,50.p.m. en is na een half jaar op te zeggen. Je mag de 5202 dan houden.jopoh schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:14:
[...]
alle nieuwe abonnementen bij kpn krijgen standaard vip5202
dat weet ik zeker ja, er is afgelopen jaar tijdelijk zo geweest dat max 1 vip2502 werd geleverd en de rest werd aangevuld met vip2952. wegens schaarste.Edje040 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:35:
[...]
Weet je dat 100% zeker? Volgens mij worden er ook nog gewone uitgeleverd en weet je alleen zeker dat je een 5202 krijgt als je een 4K abonnement afneemt. Kost je €2,50.p.m. en is na een half jaar op te zeggen. Je mag de 5202 dan houden.
dat is nu niet meer van toepassing en klanten krijgen gewoon vip 5202, zie dagelijks voorbij komen dus
Volgens de klantenservice kan het namelijk wel een ander type zijn. In ieder geval zeker geen garantie dat het (in mijn geval) 2 x 5202 zal zijn als je zonder 4K bestelt.jopoh schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:41:
[...]
dat weet ik zeker ja, er is afgelopen jaar tijdelijk zo geweest dat max 1 vip2502 werd geleverd en de rest werd aangevuld met vip2952. wegens schaarste.
dat is nu niet meer van toepassing en klanten krijgen gewoon vip 5202, zie dagelijks voorbij komen dus
Als je t zeker wilt weten wacht je gewoon tot je de doos van KPN krijgt, in geval van nood stuur je dan de VIP2925 terug aan xs4all en hou je de 5202s. Werken onderling prima.Edje040 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:51:
[...]
Volgens de klantenservice kan het namelijk wel een ander type zijn. In ieder geval zeker geen garantie dat het (in mijn geval) 2 x 5202 zal zijn als je zonder 4K bestelt.
Overigens buiten de opstartsnelheid en de snelheid van de gids; wat is de reden dat je perse een 5202 wil? Ik heb het idee dat het TV kijk gedeelte minder snel begint (beeld staat altijd even stil bij zappen) en ik ook de afstandsbediening vind ik persoonlijk minder dan de 2925.
Ze staan in een kast en dan werkt bt beter. De gebruikservaring vind ik ook prettig.Tomba schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:30:
[...]
Als je t zeker wilt weten wacht je gewoon tot je de doos van KPN krijgt, in geval van nood stuur je dan de VIP2925 terug aan xs4all en hou je de 5202s. Werken onderling prima.
Overigens buiten de opstartsnelheid en de snelheid van de gids; wat is de reden dat je perse een 5202 wil? Ik heb het idee dat het TV kijk gedeelte minder snel begint (beeld staat altijd even stil bij zappen) en ik ook de afstandsbediening vind ik persoonlijk minder dan de 2925.
Klopt.Edje040 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:39:
[...]
Ze staan in een kast en dan werkt bt beter. De gebruikservaring vind ik ook prettig.
De VIP5202 heeft een afstandsbediening met Bluetooth.
De box kan dan uit het zicht geplaatst worden.
Werkt bij mij prima.
En blijkbaar kan ik mijn in december geplaatste order niet meer wijzigen. Dan moet ik mijn bestaande order annuleren en een nieuwe plaatsen. Die wordt volgens de klantenservice (zojuist contact gehad) vervolgens toch weer geannuleerd door KPN omdat ze het vanaf nu ook niet meer zien als een nieuwe aansluiting (omdat ik van XS4ALL kom). Daardoor dus ook geen aanbieding of korting...Edje040 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:39:
[...]
Ze staan in een kast en dan werkt bt beter. De gebruikservaring vind ik ook prettig.
Dat is dan weer nieuw voor mij..
Ow natuurlijk ! ik gebruik de oude afstandsbediening die vind ik fijner.Edje040 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:39:
[...]
Ik zie buiten de snellere gids geen andere gebruikservaring buiten dat t zappen langer lijkt te duren op de 5202.
Zappen duurt inderdaad wat langer, maar daar raak je snel aan gewend.Tomba schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:15:
[...]
Ow natuurlijk ! ik gebruik de oude afstandsbediening die vind ik fijner.
Ik zie buiten de snellere gids geen andere gebruikservaring buiten dat t zappen langer lijkt te duren op de 5202.
Veel mensen stappen over zo te zien. Nu ik Apple TV heb mis ik ook niet de bluetooth afstandbediening van de decorder, aangezien die van Apple dat ook heeft. Beeld kwaliteit van NLZIET komt ook overeen, alleen minder zenders. 1000 Mbit besteld voor de prijs van €100 Mbit. Het is gewoon niet meer te rechtvaardigen om de XS4ALL prijzen aan te houden. Veels te duur voor wat je ervoor krijgt.
[ Voor 17% gewijzigd door BramViking op 15-01-2022 18:49 ]
Laat dat net de bedoeling zijn...ze zien het liefst iedereen naar KPN komen, behalve diegenen die naar Freedom gaan. Dan kunnen ze XS4ALL z.s.m. opdoeken. Scheelt weer euro's..BramViking schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:48:
Veel mensen stappen over zo te zien. Nu ik Apple TV heb mis ik ook niet de bluetooth afstandbediening van de decorder, aangezien die van Apple dat ook heeft. Beeld kwaliteit van NLZIET komt ook overeen, alleen minder zenders. 1000 Mbit besteld voor de prijs van €100 Mbit. Het is gewoon niet meer te rechtvaardigen om de XS4ALL prijzen aan te houden. Veels te duur voor wat je ervoor krijgt.
Hadden ze gewoon direct moeten doen. Dit wekt alleen maar frustraties. Voordeel voor mij is nu wel dat ik binnenkort twee glasvezelkabels zal hebbenEdje040 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:03:
[...]
Laat dat net de bedoeling zijn...ze zien het liefst iedereen naar KPN komen, behalve diegenen die naar Freedom gaan. Dan kunnen ze XS4ALL z.s.m. opdoeken. Scheelt weer euro's..
Klopt. Als ze inderdaad alles bij het oude gelaten hadden was ik gewoon gebleven. Nu is er eigenlijk geen verschil meer met KPN. Dan kun je net zo goed overstappen. Scheelt je weer wat. En als het je om de waarden en features gaat dan was je al eerder overgestapt naar Freedom (waar je de vaak hogere prijs en slechtere tv op de koop toe krijgt...)BramViking schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:10:
[...]
Hadden ze gewoon direct moeten doen. Dit wekt alleen maar frustraties.
Same here zij het dat ik nog gewoon televisie kijk via de VIP5202. TV is 10€ KPN vs 17.50€ Xs4all voor exact hetzelfde plattorm en 1 Gbit KPN is goedkoper dan 200Mbit bij xs4all…BramViking schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:48:
Bij mij niet.Tomba schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:27:
[...]
Same here zij het dat ik nog gewoon televisie kijk via de VIP5202. TV is 10€ KPN vs 17.50€ Xs4all voor exact hetzelfde plattorm en 1 Gbit KPN is goedkoper dan 200Mbit bij xs4all…
TV bij XS4all is €15 met 1 box inclusief opnemen.
Bij KPN is het ook €15, 1 box €10 plus €5 voor opnemen. Actie tarief is het nu 12x €4,99
In combinatie met €35 voor internet hele jaar dus wel interessant alleen komt er nog €5 voor Spotify bij terwijl dat (bij mij) nu nog gratis.
Hmm dan heb ik denk ik zitten slapen, mijn rekening bij xs4all voor 2 boxen (waarvan 1 in gebruik) was 17.50 en nu is het 10€. Opnames hebben we geen behoefte aan, hebben alleen TV voor live events.HoppyF schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:38:
[...]
Bij mij niet.
TV bij XS4all is €15 met 1 box inclusief opnemen.
Bij KPN is het ook €15, 1 box €10 plus €5 voor opnemen. Actie tarief is het nu 12x €4,99
In combinatie met €35 voor internet hele jaar dus wel interessant alleen komt er nog €5 voor Spotify bij terwijl dat (bij mij) nu nog gratis.
Wij zijn van 81,00 (63,50 + 17,50) naar 67,50 (57,50+10,00) per maand gegaan en daarmee hebben we 5x zo snel internet.
zit te overwegen naar een andere provider te gaan nu xs4all gewoon kan wordt tegen een hogere prijs.
echter mijn xs4all mail adres is op tig plaatsen gebruikt, dat pas je niet maar even aan, welke oplossing hebben jullie daarvoor gevonden?
echter mijn xs4all mail adres is op tig plaatsen gebruikt, dat pas je niet maar even aan, welke oplossing hebben jullie daarvoor gevonden?
Je kunt voor max een half jaar de mail door laten sturen. Verder zal het toch aanpassen van mailadressen worden. Dat is de reden dat ik al even geen mail via een provider gebruik maar via een eigen domeinnaam. Dat kost wel iets maar dan heb je geen last meer van al dat gedoe met mail via een provider en het is vaak nog een stuk veiliger ook.richards3 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:02:
zit te overwegen naar een andere provider te gaan nu xs4all gewoon kan wordt tegen een hogere prijs.
Je kunt sowieso 6 maanden laten forwarden, maar uiteindelijk moet je toch alles aanpassen. (En dan bij voorkeur naar een niet provider gebonden e-mailadres)richards3 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:02:
Ik betaal nu €58,50 per maand.Tomba schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:51:
[...]
Hmm dan heb ik denk ik zitten slapen, mijn rekening bij xs4all voor 2 boxen (waarvan 1 in gebruik) was 17.50 en nu is het 10€. Opnames hebben we geen behoefte aan, hebben alleen TV voor live events.
Wij zijn van 81,00 (63,50 + 17,50) naar 67,50 (57,50+10,00) per maand gegaan en daarmee hebben we 5x zo snel internet.
Dat is 100/100 (€53,50) plus TV inclusief opnemen (€15) plus vast bellen (€5).
Eraf €15.
Ook gratis Spotify en gratis Pluspakket ivm KPN mobiel abonnement.
KPN is weliswaar een stuk sneller en gaat €47 kosten.
Het eerste jaar dus want daarna kost het €69,50 en ben ik dus een stuk duurder uit!
Tenzij er tegen die tijd weer een actie komt met ruim €10 per maand korting.
Het eerste jaar korting moet ik dus investeren in de aankoop van een nieuwe of tweedehands Fritzbox.
Deze is niet inbegrepen in deze KPN berekening.
Dat zeg ik hahaha..zitten we in ieder geval op dezelfde golflengteTomba schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:07:
[...]
Je kunt sowieso 6 maanden laten forwarden, maar uiteindelijk moet je toch alles aanpassen. (En dan bij voorkeur naar een niet provider gebonden e-mailadres)
We wonen allebei niet voor niets in de slimste regio van Nederland..
[ Voor 9% gewijzigd door Edje040 op 15-01-2022 20:11 ]
Ik rekende met de kosten exclusief korting, ik had een tientje korting dus ben van 71€ naar 67,50 (Plus 27€ per jaar voor een VPS zodat ik kan blijven mailen) met 5x zo snel internet.HoppyF schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:08:
[...]
Ik betaal nu €58,50 per maand.
Dat is 100/100 (€53,50) plus TV inclusief opnemen (€15) plus vast bellen (€5).
Eraf €15.
Ook gratis Spotify en gratis Pluspakket ivm KPN mobiel abonnement.
KPN is weliswaar een stuk sneller en gaat €47 kosten.
Het eerste jaar dus want daarna kost het €69,50 en ben ik dus een stuk duurder uit!
Tenzij er tegen die tijd weer een actie komt met ruim €10 per maand korting.
Het eerste jaar korting moet ik dus investeren in de aankoop van een nieuwe of tweedehands Fritzbox.
Deze is niet inbegrepen in deze KPN berekening.
duidelijk, adviezen waar je de mail het beste kunt laten hosten?Tomba schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:07:
[...]
Je kunt sowieso 6 maanden laten forwarden, maar uiteindelijk moet je toch alles aanpassen. (En dan bij voorkeur naar een niet provider gebonden e-mailadres)
Wil het iig niet zelf gaan doen.
Maak gewoon een microsoft of google account aan.richards3 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:54:
[...]
duidelijk, adviezen waar je de mail het beste kunt laten hosten?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Wil je gratis dan Microsoft of Google. Betaald heb je veel mogelijkheden. Ik zit zelf via Freedom bij Soverin. Kost €50 per jaar maar werkt perfect inclusief eigen domeinnaam, 5 adressen en veilig. En dan hou ik Freedom ook nog een beetje in de gaten. Zoek even op het forum. Er lopen wel wat topics over hosting (mail only).richards3 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:54:
[...]
Zowel @Tylen als @Edje040 geven goed advies.richards3 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:54:
[...]
(Ik host mijn mailserver zelf maar das meer omdat ik t leuk vind om mee te hobbyen en ik mijn mail volledig zelf in de hand wil houden. Zou t je niet adviseren verder
Ik heb mijn e-mail al vele jaren los van de provider draaien.Tomba schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:44:
[...]
Zowel @tylen als @Edje040 geven goed advies.
(Ik host mijn mailserver zelf maar das meer omdat ik t leuk vind om mee te hobbyen en ik mijn mail volledig zelf in de hand wil houden. Zou t je niet adviseren verder)
Ik heb ook een vrij unieke achternaam dus heb ook mijn eigen achternaam.nl domein.
Met ons gezin hebben we dus ieder onze eigen e-mail met voornaam@achternaam.nl
Heel handig.
Daarbij kun je bv voor bepaalde bestellingen bij bedrijven een apart e-mail adres gebruiken, zoiets als coolblue@achternaam.nl.
Heeft niets met XS4all of KPN te maken maar zo hou je zaken wel gescheiden en is overstappen makkelijker.
Same here.HoppyF schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:02:
[...]
Ik heb mijn e-mail al vele jaren los van de provider draaien.
Ik heb ook een vrij unieke achternaam dus heb ook mijn eigen achternaam.nl domein.
Met ons gezin hebben we dus ieder onze eigen e-mail met voornaam@achternaam.nl
Heel handig.
Daarbij kun je bv voor bepaalde bestellingen bij bedrijven een apart e-mail adres gebruiken, zoiets als coolblue@achternaam.nl.
Heeft niets met XS4all of KPN te maken maar zo hou je zaken wel gescheiden en is overstappen makkelijker.
Klantenservice noemen ze dat bij de KPN. Valt nog mee ze kunnen je ook een stempel frauduleus geven (omdat je bijvoorbeeld niet bestaat in de BKR), ben je nog verder van huis.Edje040 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:50:
[...]
En blijkbaar kan ik mijn in december geplaatste order niet meer wijzigen. Dan moet ik mijn bestaande order annuleren en een nieuwe plaatsen. Die wordt volgens de klantenservice (zojuist contact gehad) vervolgens toch weer geannuleerd door KPN omdat ze het vanaf nu ook niet meer zien als een nieuwe aansluiting (omdat ik van XS4ALL kom). Daardoor dus ook geen aanbieding of korting...
Dat is dan weer nieuw voor mij..
Daarom laat ik het maar zoals het is. Ik annuleer na 6 maanden de 4K tv. Wil het risico niet lopen dat ik mijn 12 maanden korting kwijt raak..L33n schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Klantenservice noemen ze dat bij de KPN. Valt nog mee ze kunnen je ook een stempel frauduleus geven (omdat je bijvoorbeeld niet bestaat in de BKR), ben je nog verder van huis.
Zelf wacht ik op een eerste officiële persoonlijk bericht van KPN, die heb ik nog niet voorbij zien komen.
Zelf heb ik de optie,
Tweak 1Gigabit voor € 435,00 voor een jaar
Freedom 1000 Mbit/s voor € 519,00 voor een jaar
Bij beide gebruik van een eigen router, zonder bellen (anders freedom €5 & Tweak €2,5) en Canal digital waar beide €16 in de maand voor vragen (met porno €22).
of
de reactie van KPN
Alleen verlies ik de KPN combi voordelen a €32,5 in de maand + eventueel Porno/ESPN/Kids pakket.
Zit ik dus alleen met de technische verschillen en die zijn mij nog niet helemaal duidelijk, wel wat ik van de KPN krijg.
Zelf heb ik de optie,
Tweak 1Gigabit voor € 435,00 voor een jaar
Freedom 1000 Mbit/s voor € 519,00 voor een jaar
Bij beide gebruik van een eigen router, zonder bellen (anders freedom €5 & Tweak €2,5) en Canal digital waar beide €16 in de maand voor vragen (met porno €22).
of
de reactie van KPN
Alleen verlies ik de KPN combi voordelen a €32,5 in de maand + eventueel Porno/ESPN/Kids pakket.
Zit ik dus alleen met de technische verschillen en die zijn mij nog niet helemaal duidelijk, wel wat ik van de KPN krijg.
De meeste mensen die naar Freedom gaan boeien ze ook niet echt, want ze maken dan nog steeds gebruik van het netwerk van KPN.Edje040 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:03:
ze zien het liefst iedereen naar KPN komen, behalve diegenen die naar Freedom gaan. Dan kunnen ze XS4ALL z.s.m. opdoeken. Scheelt weer euro's..
Heerlijk, zulke 'concurrentie'.
[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 16-01-2022 13:15 ]
Ja, maar voor Freedom abonnees die via Cambrium ODF geleverd krijgen scheelt het grofweg 66 procent inkomsten (alleen ODF vergoeding).The Zep Man schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:14:
[...]
De meeste mensen die naar Freedom gaan boeien ze ook niet echt, want ze maken dan nog steeds gebruik van het netwerk van KPN.
En waar Freedom via KPN WBA levert scheelt het ook nog steeds 33 procent inkomsten
Alleen voor abonnees van XS4All en KPN ontvangt KPN als totaal bedrijf 100 procent van de abonnementsprijs.
En er zijn nog wat Freedom klanten waar KPN helemaal niks voor ziet. Zowel netwerk van anderen als andere operator.
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 16-01-2022 13:55 ]
Ook maar de overstap gemaakt naar KPN. 12 maanden ruim 30 euro korting is teveel om te laten schieten
.
Freedom is voorlopig geen optie met alleen WBA beschikbaar, ik zou nog duurder uit zijn dan huidige XS4ALL pakket en dan nog TV van Canal Digitaal
. Wel neem ik e-mail van ze af op eigen domein, wat dat betreft zit ik gelukkig niet vast aan XS4ALL.
Ik hoop wel dat ik de Fritz!Box 7590 krijg, dan is het gewoon oude 7581 eruit, nieuwe erin, inprikken op de Genexis gigabit NTU en gaan met de banaan. Dan is die monteur die ik volgens KPN nodig heb ook snel klaar
.
(een ander nadeel van Freedom vind ik ook dat ze de 5530 leveren, dan heb je wel geen NTU meer nodig maar heb je maar 3 LAN-poorten en die vierde kan ik nu net niet missen).
edit: FTU moet natuurlijk NTU zijn...
Freedom is voorlopig geen optie met alleen WBA beschikbaar, ik zou nog duurder uit zijn dan huidige XS4ALL pakket en dan nog TV van Canal Digitaal
Ik hoop wel dat ik de Fritz!Box 7590 krijg, dan is het gewoon oude 7581 eruit, nieuwe erin, inprikken op de Genexis gigabit NTU en gaan met de banaan. Dan is die monteur die ik volgens KPN nodig heb ook snel klaar
(een ander nadeel van Freedom vind ik ook dat ze de 5530 leveren, dan heb je wel geen NTU meer nodig maar heb je maar 3 LAN-poorten en die vierde kan ik nu net niet missen).
edit: FTU moet natuurlijk NTU zijn...
Kun je nu al overstappen naar KPN als je nog in een XS4ALL jaarcontract zit?
Of moet je wachten tot je persoonlijk bericht krijgt?
nee en jaik222 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:28:
Kun je nu al overstappen naar KPN als je nog in een XS4ALL jaarcontract zit?
Kan de 5530 rechtstreeks kopen bij Onvi voor €150,- euro. Goedkoper dan Pricewatch. Denk dat ik dat ga doen. Mocht ik het jaar erop weer naar KPN willen dan heb ik in ieder geval een Fritzbox. Of zou dat goedkoper moeten kunnen? Tweedehands worden ze ook niet veel aangeboden (omdat het modem pas bestaat).
We gaan nu off-topic maar waarom een 5530? Onvi werkt toch ook gewoon met een NTU?BramViking schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:36:
Kan de 5530 rechtstreeks kopen bij Onvi voor €150,- euro. Goedkoper dan Pricewatch. Denk dat ik dat ga doen. Mocht ik het jaar erop weer naar KPN willen dan heb ik in ieder geval een Fritzbox. Of zou dat goedkoper moeten kunnen? Tweedehands worden ze ook niet veel aangeboden (omdat het modem pas bestaat).
Bij de KPN boeien de meeste mensen niet, alleen de minste (die aandeelhouder zijn bijvoorbeeld). Dat betekend alleen niet dat je er voordeel van hebt als je daarbij ook diensten afneemt.The Zep Man schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:14:
[...]
De meeste mensen die naar Freedom gaan boeien ze ook niet echt, want ze maken dan nog steeds gebruik van het netwerk van KPN.
De omzet daalt wel maar de EBITA is volgens mij stijgende, dus wat dat betreft doen ze het wel goed.
Het is een fashion bedrijf geworden waar de afdeling maatwerk is geschrapt. Die lastige klanten gaan dan toch wel weg, de simpele gaan wel mee. Dat heeft niks met concurrentie te maken, dat boeit ze gewoon niks en daar zijn ze eerlijk over.
Je vergeet dat er ook minder kosten zijn in dit scenario.Barre73 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:54:
En waar Freedom via KPN WBA levert scheelt het ook nog steeds 33 procent inkomsten
Maar weinigen die van XS4ALL komen hebben de mogelijkheid om van een ander FttH netwerk gebruik te maken.En er zijn nog wat Freedom klanten waar KPN helemaal niks voor ziet. Zowel netwerk van anderen als andere operator.
Klopt, ondanks dat T-Mobile hier (Eindhoven) gewoon 1000/1000 kan leveren op eigen netwerk moet Freedom via WBA en dan kost t 82€ (Met eigen router) per maand zonder televisie….The Zep Man schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:03:
[...]
Je vergeet dat er ook minder kosten zijn in dit scenario.
[...]
Maar weinigen die van XS4ALL komen hebben de mogelijkheid om van een ander FttH netwerk gebruik te maken.
Ik denk meer dat @The Zep Man bedoelt dat je in grote gebieden afhankelijk bent van de glasvezel van KPN, waardoor je bij Freedom (onnodig) veel meer betaald. Als je goede concurentie had willen hebben, had mijn bij de privatisering van KPN het netwerk en provider deel moeten scheiden. Precies zo als men dat bij energie voorzieningen heeft gedaan. Ik ben bezig stappen te ondernemen om alles naar Freemdom te migreren.L33n schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:44:
[...]
Bij de KPN boeien de meeste mensen niet, alleen de minste (die aandeelhouder zijn bijvoorbeeld). Dat betekend alleen niet dat je er voordeel van hebt als je daarbij ook diensten afneemt.
De omzet daalt wel maar de EBITA is volgens mij stijgende, dus wat dat betreft doen ze het wel goed.
Het is een fashion bedrijf geworden waar de afdeling maatwerk is geschrapt. Die lastige klanten gaan dan toch wel weg, de simpele gaan wel mee. Dat heeft niks met concurrentie te maken, dat boeit ze gewoon niks en daar zijn ze eerlijk over.
Wat mij tot nu toe tegenhield was mijn Spotify abo. en de zaken die tot nu toe nog werden ondersteund, maar na het kwijtraken van mijn IPv4 range en nu ook van de ander reeds genoemde zaken, ben ik nu ook maar aan het kijken over te stappen.
Gezien mijn zakelijke ervaringen met KPN die netzo zijn, zoals KPN nu de zaken met XS4ALL afhandeld, is het voor mij inmiddels bijna een principelwestie om zeker niet over te gaan naar een all-KPN abonnment. Je weet dan namelijk één ding zeker, op geen enkele mogelijk manier ook maar enige service meer (support goes out the window). Dan maar eens kijken dat ik op andere zaken kan bezuinigen...
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik begrijp je sentiment en het punt wat je probeert te maken._Dune_ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:08:
[...]
Je weet dan namelijk één ding zeker, op geen enkele mogelijk manier ook maar enige service meer (support goes out the window). Dan maar eens kijken dat ik op andere zaken kan bezuinigen...
Maar is die service/support bij anderen dan zoveel beter c.q. minder slecht?
Want tot nu toe, alle forums zo af en toe lezende, heb je overal kmp gevalletjes en kastje-naar-de-muur-stik-maar-tot-je-ons-weegt zaken.
Ik heb op het moment glasvezel via xs4all via het kpn netwerk. Op het moment heb ik vanuit de fritzbox een netwerk kabel lopen naar de tv en 1 naar een router in de huiskamer.
Vanaf de router in de huiskamer worden de pc's voorzien van internet.
Gaat dit ook werken als het kpn wordt?
Of moet ik dan bv naar freedom toe?
Wil de fritzbox wel kunnen gebruiken.
Weet je zeker dat wat je in jouw woonkamer hebt staan een router is en niet gewoon een switch?satshow schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:31:
Ik heb op het moment glasvezel via xs4all via het kpn netwerk. Op het moment heb ik vanuit de fritzbox een netwerk kabel lopen naar de tv en 1 naar een router in de huiskamer.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Die afhankelijkheid wordt volgens mij beheerd door het ACM(voorheen OPTA) en ik denk dat in veel van de KPN gebieden Ziggo als alternatief ligt. (die zijn heel scherp met hun persoonlijke aanbiedingen imo)_Dune_ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:08:
[...]
Ik denk meer dat @The Zep Man bedoelt dat je in grote gebieden afhankelijk bent van de glasvezel van KPN, waardoor je bij Freedom (onnodig) veel meer betaald. Als je goede concurentie had willen hebben, had mijn bij de privatisering van KPN het netwerk en provider deel moeten scheiden. Precies zo als men dat bij energie voorzieningen heeft gedaan. Ik ben bezig stappen te ondernemen om alles naar Freemdom te migreren.
Denk niet dat de overstap, van XS4all naar Freedom, KPN daarom niet boeit. Ze hebben liever de eenheidsworst, waarbij je gevoel hebt dat je keuze hebt.
Zelf ben ik geen voorstander van een monopolistisch netwerk bedrijf, dat verstoort innovatie, net zoals bij de energie voorziening is gebeurd. Alleen dat is een andere discussie.
Volgens mij herken ik de pijn. Zoals in een eerder post heb ik de keuze Tweak of Freedom, maar wacht ik op bericht van KPN. (Financieel +TV ben ik met 1000 Mbit/s bij Ziggo beter af €385 voor een jaar)Wat mij tot nu toe tegenhield was mijn Spotify abo. en de zaken die tot nu toe nog werden ondersteund, maar na het kwijtraken van mijn IPv4 range en nu ook van de ander reeds genoemde zaken, ben ik nu ook maar aan het kijken over te stappen.
Gezien mijn zakelijke ervaringen met KPN die netzo zijn, zoals KPN nu de zaken met XS4ALL afhandeld, is het voor mij inmiddels bijna een principelwestie om zeker niet over te gaan naar een all-KPN abonnment. Je weet dan namelijk één ding zeker, op geen enkele mogelijk manier ook maar enige service meer (support goes out the window). Dan maar eens kijken dat ik op andere zaken kan bezuinigen...
Zelf denk ik dat het niet slechter kan, dat moet je alleen nu eenmaal proefondervindelijk zelf vaststellen.ehtweak schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:13:
[...]
Ik begrijp je sentiment en het punt wat je probeert te maken.
Want tot nu toe, alle forums zo af en toe lezende, heb je overal kmp gevalletjes en kastje-naar-de-muur-stik-maar-tot-je-ons-weegt zaken.
Het zou trouwens wel knap zijn als ze het nog slechter deden elders, wat op zich wel weer een prestatie is.
Ja wordt gebruikt als router, heeft ook een eigen WiFi netwerk net als de fritzbox._Dune_ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:33:
[...]
Weet je zeker dat wat je in jouw woonkamer hebt staan een router is en niet gewoon een switch?
De reden van deze opstelling is dat het niet mogelijk is om netwerk kabels te trekken.
Dan denk ik toch dat het nog niet helemaal zo is al jij aangeeft. Je geeft aan dat er twee kabels vn de Fritzbox naar de woonkamer lopen één naar de TV en één naar iets dat middels WIFI de andere Pc's van een verbinding voorziet. dan zou ik denken dat dit eerder een Acces Point is of een router ingesteld als Acces Point (verschil maakt uit namelijk).satshow schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:23:
[...]
Ja wordt gebruikt als router, heeft ook een eigen WiFi netwerk net als de fritzbox.
De reden van deze opstelling is dat het niet mogelijk is om netwerk kabels te trekken.
Een router verbindt namelijk twee verschillende netwerken met elkaar, welke normaalgesproken gescheiden zijn. Bijvoorbeeld jouw internet (thuis) netwerk, met het netwerk van een provider. Over het algemeen is het namelijk niet handig om twee routers achter elkaar te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 16-01-2022 17:34 ]
Over dat laatste, gaat Ziggo jou 1000/1000 aanbieden?L33n schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:00:
[...]
Die afhankelijkheid wordt volgens mij beheerd door het ACM(voorheen OPTA) en ik denk dat in veel van de KPN gebieden Ziggo als alternatief ligt. (die zijn heel scherp met hun persoonlijke aanbiedingen imo)
Denk niet dat de overstap, van XS4all naar Freedom, KPN daarom niet boeit. Ze hebben liever de eenheidsworst, waarbij je gevoel hebt dat je keuze hebt.
Zelf ben ik geen voorstander van een monopolistisch netwerk bedrijf, dat verstoort innovatie, net zoals bij de energie voorziening is gebeurd. Alleen dat is een andere discussie.
[...]
Volgens mij herken ik de pijn. Zoals in een eerder post heb ik de keuze Tweak of Freedom, maar wacht ik op bericht van KPN. (Financieel +TV ben ik met 1000 Mbit/s bij Ziggo beter af €385 voor een jaar)
Dan zou je de eerste zijn in Nederland.
Ik vrees dat dit voorlopig een utopie gaat zijn.
Ik zou willen dat we terug konden gaan naar een glasvezel beheerder als Reggefiber die de aanleg van gladvezel deed en verder iedere partij welkom was.
Het is nu KPN of een leverancier via KPN.
Veel keuze is er helaas niet meer.
In het verleden heb ik hier via glas Vodafone gehad die eigen spullen hadden.
Dat bestaat ook niet meer.
Op dit moment heb je bijna een duopoly wat betreft breedband (netwerken) Internet in Nederland met KPN en ZiGGO als mompolisten, helaas wordt dit door de ACM niet als dusdanig gezien.HoppyF schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:35:
[...]
Over dat laatste, gaat Ziggo jou 1000/1000 aanbieden?
Ik zou willen dat we terug konden gaan naar een glasvezel beheerder als Reggefiber die de aanleg van gladvezel deed en verder iedere partij welkom was.
Ze zeggen dat ik 1000U/???D kan krijgen op mijn adres. Dus ik geloof ze op de blauwe ogen.HoppyF schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:35:
[...]
Over dat laatste, gaat Ziggo jou 1000/1000 aanbieden?
XS4all leverde ook niet wat we afgesloten hebben, was meestal meer.
Reggefiber was volgens mij al vrij snel 50% KPN 50% Wessels, die gesubsidieerd glasvezel aanlegde mbv een onderaannemer van de onderaannemer van de onderaannemer. Waar men contractueel meerder partijen welkom waren. Dat waren mooie tijden, alleen niet voor de klant. Volgens mij is Vodafone door de ACM van het glas afgehaald omdat ze anders te groot monopolie kregen i.c.m. Ziggo.
Via de router in de huiskamer zijn de computers bedraad aangesloten en ook WiFi van die router._Dune_ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:34:
[...]
Dan denk ik toch dat het nog niet helemaal zo is al jij aangeeft. Je geeft aan dat er twee kabels vn de Fritzbox naar de woonkamer lopen één naar de TV en één naar iets dat middels WIFI de andere Pc's van een verbinding voorziet. dan zou ik denken dat dit eerder een Acces Point is of een router ingesteld als Acces Point (verschil maakt uit namelijk).
Een router verbindt namelijk twee verschillende netwerken met elkaar, welke normaalgesproken gescheiden zijn. Bijvoorbeeld jouw internet (thuis) netwerk, met het netwerk van een provider. Over het algemeen is het namelijk niet handig om twee routers achter elkaar te zetten.
Klopt._Dune_ schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:37:
[...]
Op dit moment heb je bijna een duopoly wat betreft breedband (netwerken) Internet in Nederland met KPN en ZiGGO als mompolisten, helaas wordt dit door de ACM niet als dusdanig gezien.
Landelijk gezien is dat zeker zo.
Alleen zo hier en daar zijn er wat uitzonderingen en kleinere partijen nog actief.
De ACM zit gewoon te slapen en geven hun fouten niet toe.
Als klant zijn we uiteindelijk te dupe want er valt zo weinig meer te kiezen.
Een N=1 vanuit mij. Doordat XS4ALL afspraken niet nakwam bij een aankomende overstap nam Freedom contact met mij op per telefoon. Op dat moment kon ik niet opnemen. Ik belde ze later terug (helpdesk nummer), en kreeg meteen iemand aan de lijn. Geen eindeloze keuzemenu's en wachttijden. Er werd mij precies verteld wat het probleem was en wat gedaan moet worden. Verdere communicatie ging netjes en vlot per mail.ehtweak schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:13:
Freedom is nog niet volwassen op alle punten, maar doet zijn best. Zij ondersteunen het instellen van reverse DNS naar domeinen die zij zelf niet hosten. Het is een handmatige procedure die gevolgd moet worden. Die is helder gedocumenteerd, en de benodigde communicatie per mail wordt vlot afgehandeld.
Voor elk goed verhaal hoor je helaas tien slechte verhalen, omdat goede verhalen niet vaak verteld worden. Freedom is duur (zeker over een KPN lijn), maar tot nu toe heb ik nul problemen gehad met wat zij leveren, en ben ik goed geholpen met mijn ietwat meer 'speciale' wensen. Alles wat ik van een provider als XS4ALL ooit zou verwachten krijg ik nu van Freedom. Meer kan ik niet verwachten. Als de hogere prijs een no bullshit tax is, dan betaal ik die graag.
Bij XS4ALL was het aan het einde en een hoge prijs, en bullshit ('er verandert niets, en dit verandert!', opnieuw en opnieuw, voor anderhalf jaar). Daar pas ik voor. Alledaagse zaken zoals een geconfigureerde internetverbinding met alle voor mij relevante bijzaken, moeten blijven werken zonder dat het opgeofferd wordt om maar in een keurslijf te kunnen passen.
Zodra er ooit een andere FttH lijn van een andere partij beschikbaar komt, wordt Freedom zo snel mogelijk omgezet. Waarschijnlijk zal de prijs lager worden, maar een hogere prijs zou mij niet tegenhouden. Fuck KPN.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 16-01-2022 21:11 ]
1000 Mbit download via Ziggo klopt. De upload is echter 50 Mbit..L33n schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:08:
[...]
Ze zeggen dat ik 1000U/???D kan krijgen op mijn adres. Dus ik geloof ze op de blauwe ogen.
XS4all leverde ook niet wat we afgesloten hebben, was meestal meer.
Reggefiber was volgens mij al vrij snel 50% KPN 50% Wessels, die gesubsidieerd glasvezel aanlegde mbv een onderaannemer van de onderaannemer van de onderaannemer. Waar men contractueel meerder partijen welkom waren. Dat waren mooie tijden, alleen niet voor de klant. Volgens mij is Vodafone door de ACM van het glas afgehaald omdat ze anders te groot monopolie kregen i.c.m. Ziggo.
En Reggefiber werd helemaal nergens gesubsidieerd. Daar ging vooral veel geld in van Reggeborgh (Wessels), een klein beetje geld van KPN (en KPN bouwde in alle PoPs apparatuur natuurlijk) en veel geld werd geleend. Is ook niet erg. Een glasvezelnetwerk is onroerend goed dus daar kan een hypotheek op nemen.
Maar zeker geen subsidies.
En Vodafone is niet ergens vanaf gehaald of zo. De ACM eiste dat het nieuwe Vodafone-Ziggo Vodafone Thuis voor vaste diensten, zou verkopen. Anders kwam er teveel macht inderdaad. En dat werd dus T-Mobile Thuis.
Klopt.Barre73 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:52:
[...]
1000 Mbit download via Ziggo klopt. De upload is echter 50 Mbit..
En Reggefiber werd helemaal nergens gesubsidieerd. Daar ging vooral veel geld in van Reggeborgh (Wessels), een klein beetje geld van KPN (en KPN bouwde in alle PoPs apparatuur natuurlijk) en veel geld werd geleend. Is ook niet erg. Een glasvezelnetwerk is onroerend goed dus daar kan een hypotheek op nemen.
Maar zeker geen subsidies.
En Vodafone is niet ergens vanaf gehaald of zo. De ACM eiste dat het nieuwe Vodafone-Ziggo Vodafone Thuis voor vaste diensten, zou verkopen. Anders kwam er teveel macht inderdaad. En dat werd dus T-Mobile Thuis.
Dit jaar is het precies 10 jaar geleden dat hier glasvezel werd aangelegd en ik ben aangesloten.
Toen Vodafone. Ging best goed in die tijd.
DVB-C voor de TV.
Maar goed tijden veranderen en providers ook alleen KPN is gebleven.
Ziggo is over de upload niet echt transparant, over wel meer dingen niet maar dat zijn ander bedrijven ook niet.Barre73 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:52:
[...]
1000 Mbit download via Ziggo klopt. De upload is echter 50 Mbit..
Je wilt zeggen dat er geen ISV en GSB geld in Reggefiber (danwel via Reggeborgh) zit? Want misschien begrijp ik het woord subsidie niet.
Misschien dat in de eerste netwerken (Deventer, Enschede) nog breedband subsidie zat vanwege de nieuwigheid (2006/2007).L33n schreef op maandag 17 januari 2022 @ 00:04:
[...]
Ziggo is over de upload niet echt transparant, over wel meer dingen niet maar dat zijn ander bedrijven ook niet.
Je wilt zeggen dat er geen ISV en GSB geld in Reggefiber (danwel via Reggeborgh) zit? Want misschien begrijp ik het woord subsidie niet.
Maar voor de rest was het vooral wat ik hierboven schreef. En de Europese Investerings Bank. Maar dat zijn leningen, geen subsidies.
Ik heb hier diverse opties: Ziggo, KPN (incl. De diverse providers op WBA) en T-Mobile (met eigen apparatuur in de POP). Als je dan puur kijkt naar prijs/kwaliteit blijft eigenlijk alleen KPN over. Daarbij heb ik het dan over de kwaliteit van de lijn, kwaliteit van tv en wat je er dan voor betaald. Ik heb het niet over klantenservice, manier van bedrijfsvoering etc. Ziggo is voor mij een klap duurder dan KPN (met beiden welkomstkorting) en T-Mobile is gewoon mindere kwaliteit (tv en stabiliteit). Voor mij was het kiezen: of blijven bij XS4ALL of overstappen naar KPN.
Als ik deze 3 beoordeel (ik heb KPN voorheen xs4all glas, ouders T-Mobile glas , beste maatje Ziggo) kom ik opEdje040 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:29:
Ik heb hier diverse opties: Ziggo, KPN (incl. De diverse providers op WBA) en T-Mobile (met eigen apparatuur in de POP). Als je dan puur kijkt naar prijs/kwaliteit blijft eigenlijk alleen KPN over. Daarbij heb ik het dan over de kwaliteit van de lijn, kwaliteit van tv en wat je er dan voor betaald. Ik heb het niet over klantenservice, manier van bedrijfsvoering etc. Ziggo is voor mij een klap duurder dan KPN (met beiden welkomstkorting) en T-Mobile is gewoon mindere kwaliteit (tv en stabiliteit). Voor mij was het kiezen: of blijven bij XS4ALL of overstappen naar KPN.
Internet
1. KPN
2. Tmobile
3. Ziggo
Tv
1. Ziggo
2. KPN
3. Tmobile
Stabiliteit
1. KPN
2. Tmobile
3. Ziggo
Prijs/kwaliteit
1. Tmobile
2. KPN
3. Ziggo
De prijs van T-Mobile is erg verlokkelijk zeker als je daar ook mobiel abo hebt…
T-Mobile is qua prijs inderdaad zeer verlokkelijk maar ik lees zo veel slechte dingen in het T-Mobile topic hier op tweakers. Met name het nieuwe tv-platform is (nog) ondermaats en de internetverbinding laat ook te wensen over: diverse omleidingen waardoor hoge ping etc. Ook met enige regelmaat een wegvallende verbinding en storingen. Ik zie het dan ook echt als een budget-aanbieder. Internet en tv zijn hier in huis zo belangrijk dat ik geen zin heb in gedoe omdat het een en ander niet goed werkt.Tomba schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:57:
[...]
Als ik deze 3 beoordeel (ik heb KPN voorheen xs4all glas, ouders T-Mobile glas , beste maatje Ziggo) kom ik op
Internet
1. KPN
2. Tmobile
3. Ziggo
Tv
1. Ziggo
2. KPN
3. Tmobile
Stabiliteit
1. KPN
2. Tmobile
3. Ziggo
Prijs/kwaliteit
1. Tmobile
2. KPN
3. Ziggo
De prijs van T-Mobile is erg verlokkelijk zeker als je daar ook mobiel abo hebt…
Beetje offtopic in dit topic en wat late reactie: Vergeten jullie Delta/Caiway niet als aanbieder? Ik weet niet waar glas van hun ligt, maar wel dat ze het op bepaalde plaatsen gaan aanleggen.Op dit moment heb je bijna een duopoly wat betreft breedband (netwerken) Internet in Nederland met KPN en ZiGGO als mompolisten, helaas wordt dit door de ACM niet als dusdanig gezien.
Ik ga met je mee in de off-topic: T-Mobile idem dito. Eerst met Primevest en nu met Open Dutch Fiber timmert me hard aan de weg met een doel van 1 miljoen passieve netwerkaansluitingen binnen een paar jaar. Dat is substantieel..Johandmc schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:29:
[...]
Beetje offtopic in dit topic en wat late reactie: Vergeten jullie Delta/Caiway niet als aanbieder? Ik weet niet waar glas van hun ligt, maar wel dat ze het op bepaalde plaatsen gaan aanleggen.
En Delta zit al bijna op 1 miljoen.
Mijn ouders hebben sinds 2016 tmobile thuis en 2x een outage gehad. Dat is 1 meer dan ik had met xs4all. (We wonen hemelsbreed zo’n 5 kilometer van elkaar) Op basis daarvan was ik wel positief gestemd maar het tv-platform is wel echt minder (al vind ik TV-anywhere het streaming platform juist weer uitstekend, das gewoon het oude Knippr)Edje040 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:27:
[...]
T-Mobile is qua prijs inderdaad zeer verlokkelijk maar ik lees zo veel slechte dingen in het T-Mobile topic hier op tweakers. Met name het nieuwe tv-platform is (nog) ondermaats en de internetverbinding laat ook te wensen over: diverse omleidingen waardoor hoge ping etc. Ook met enige regelmaat een wegvallende verbinding en storingen. Ik zie het dan ook echt als een budget-aanbieder. Internet en tv zijn hier in huis zo belangrijk dat ik geen zin heb in gedoe omdat het een en ander niet goed werkt.
Ik las ook veel horror verhalen over het misgaan bij een overstap en heb geen T-Mobile mobiel abonnement dus heb voor de zekerheid van KPN gekozen uiteindelijk. Ik zou het echter bij voorbaat niet afwijzen, al hoop ik vooral dat Freedom hier nog een keer voor een betaalbare prijs komt. (De T-mobile infra ligt er want kan daar 1000/1000 voor 40€ afnemen maar Freedom is er helaas alleen via WBA dus 82€ voor alleen internet…)
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 17-01-2022 11:27 ]
Als de prijs bij Freedom inderdaad lager wordt en ze krijgen tv goed op orde dan is dat ook hier zeker een optie. Voorlopig een jaartje KPN. Dan zien we wel verder.Tomba schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:20:
[...]
Mijn ouders hebben sinds 2016 tmobile thuis en 2x een outage gehad. Dat is 1 meer dan ik had met xs4all. (We wonen hemelsbreed zo’n 5 kilometer van elkaar) Op basis daarvan was ik wel positief gestemd maar het tv-platform is wel echt minder (al vind ik TV-anywhere het streaming platform juist weer uitstekend, das gewoon het oude Knippr)
Ik las ook veel horror verhalen over het misgaan bij een overstap en heb geen T-Mobile mobiel abonnement dus heb voor de zekerheid van KPN gekozen uiteindelijk. Ik zou het echter bij voorbaat niet afwijzen, al hoop ik vooral dat Freedom hier nog een keer voor een betaalbare prijs komt. (De T-mobile infra ligt er want kan daar 1000/1000 voor 40€ afnemen maar Freedom is er helaas alleen via WBA dus 82€ voor alleen internet…)
Zelf ben ik een beetje allergisch als het om Reggeborgh (WOL geld) gaat, al vind ik het wel een prestatie dat je bij iedereen in de zak kan schijten en vervolgens nog vereerd wordt ook. Alleen ik verbaasde mij erover dat iemand dit als een (ooit) onafhankelijke partij ziet, vooral niet als Tiscali en KPN achter de facade staan. Zelf vind ik het allemaal prima, ik wordt er niet slechter van.Barre73 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:53:
[...]
Misschien dat in de eerste netwerken (Deventer, Enschede) nog breedband subsidie zat vanwege de nieuwigheid (2006/2007).
Maar voor de rest was het vooral wat ik hierboven schreef. En de Europese Investerings Bank. Maar dat zijn leningen, geen subsidies.
De preferente aandelen van KPN zitten in een beschermingsmaatschappij en vadertje staat zorgt er wel voor dat niet in externe handen valt (al vraag ik me af of dat niet het geval is met al het Chinese KPN spul).
Ben blij dat Liberty Global (Ziggo) nog opkomt voor onze infrastructuur.
Daarnaast kunnen we bij meneer Musk terecht en meneer Bezos die ervoor zorgen dat de prijzen door de duopolist niet de pan uitreizen. Zal maar niet verder off topic gaan.
Alleen voor mij is het interessant om te weten of er al iemand een daadwerkelijke brief heeft gekregen van KPN dat alles straks KPN eenheidsworst wordt en er niks verandert bij XS4all (behalve dan dat alles verdwijnt).
Nu vraag ik me af waarom de mensen voor XS4all hebben gekozen.
Voor zover ik kan zien bieden Tweak (maatwerk) en Freedom als weinigen iets vergelijkbaars op de particuliere markt. Het kan zijn dat ik wat mis?
Verder snap ik niet dat mensen zich zo druk maken over een medium dat al meer dan 70 jaar bestaat wat bij hun product geleverd wordt, maar waar voldoende alternatieven voor zijn.
Voor zover ik kan zien bieden Tweak (maatwerk) en Freedom als weinigen iets vergelijkbaars op de particuliere markt. Het kan zijn dat ik wat mis?
Verder snap ik niet dat mensen zich zo druk maken over een medium dat al meer dan 70 jaar bestaat wat bij hun product geleverd wordt, maar waar voldoende alternatieven voor zijn.
Ik ben zeer blijk dat hier 10 jaar geleden gladvezel is aangelegd door Reggefiber.L33n schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:26:
[...]
Zelf ben ik een beetje allergisch als het om Reggeborgh (WOL geld) gaat, al vind ik het wel een prestatie dat je bij iedereen in de zak kan schijten en vervolgens nog vereerd wordt ook. Alleen ik verbaasde mij erover dat iemand dit als een (ooit) onafhankelijke partij ziet, vooral niet als Tiscali en KPN achter de facade staan. Zelf vind ik het allemaal prima, ik wordt er niet slechter van.
De preferente aandelen van KPN zitten in een beschermingsmaatschappij en vadertje staat zorgt er wel voor dat niet in externe handen valt (al vraag ik me af of dat niet het geval is met al het Chinese KPN spul).
Daarnaast kunnen we bij meneer Musk terecht en meneer Bezos die ervoor zorgen dat de prijzen door de duopolist niet de pan uitreizen. Zal maar niet verder off topic gaan.
Alleen voor mij is het interessant om te weten of er al iemand een daadwerkelijke brief heeft gekregen van KPN dat alles straks KPN eenheidsworst wordt en er niks verandert bij XS4all (behalve dan dat alles verdwijnt).
Als het aan Ziggo (UPC, Chello enz.) had gelegen had er hier nog niets geweest behalve hun product.
Het enige alternatief toen was ADSL+/VDSL.
Kabel is altijd bagger geweest ongeacht welk kabelbedrijf erachter zat.
Alleen door de opkomst van glasvezel is Ziggo gaan verbeteren en zijn ze hogere snelheden gaan aanbieden.
Behalve de upload dan maar dat laten we maar even buiten beschouwing.
Hadden we maar een onafhankelijke infrastructuur over in het land.
Dat zal een utopie blijven.
Links- of rechtsom zul je dus toch diensten van monopolisten moeten blijven afnemen.
Zelfs als het allemaal supersnel via 5G zou kunnen dan nog heb je maar met enkele partijen te maken.
Je bedoelt lineaire TV?L33n schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:37:
Voor veel mensen zijn er geen bruikbare alternatieven voor lineaire tv.L33n schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:37:
Ik zie m'n (schoon)moeder al hannessen met streams en extra kastjes en alle extra handelingen die ze moet uitvoeren... Dat gaat er bij die generatie niet meer in.
En ja: een specifieke app starten voor Discovery en daarna weer een specfieke app voor Nederland 3 of RTL4 vinden ze teveel gedoe. En stiekem ben ik het daar wel mee eens...
Ik vind het heerlijk dat zenders bepalen wat uitgezonden wordt. Hoef ik zelf niet na te denken. Binnen Netflix, Amazon Prime en NPO Plus ben ik eerst uren aan het zoeken om dan een half uur aan content te kijken.
Heerlijk, lineaire TV.
Heerlijk, lineaire TV.
Ik vind lineaire tv eigenlijk alleen echt interessant voor live evenementen. Ik heb bv de eredivisie een tijdje gekeken via de iOS app van ESPN maar KPN iTV loopt altijd voor (tot wel 30 seconden) dus daarom toch TV erbij.
Nog pluspuntje van iTV is dat het terug kijken ook veel hogere kwaliteit is dan bv NPO Plus.
Nog pluspuntje van iTV is dat het terug kijken ook veel hogere kwaliteit is dan bv NPO Plus.
[ Voor 23% gewijzigd door Tomba op 17-01-2022 17:50 ]
Zelf ben ik niet ontevreden over het netwerk, mijn punt is dat het nooit onafhankelijk is geweest. Het is mede door de eisen gesteld bij de financiering dat het toegankelijk moest zijn voor derden.HoppyF schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:07:
[...]
Ik ben zeer blijk dat hier 10 jaar geleden gladvezel is aangelegd door Reggefiber.
Als het aan Ziggo (UPC, Chello enz.) had gelegen had er hier nog niets geweest behalve hun product.
Het enige alternatief toen was ADSL+/VDSL.
Kabel is altijd bagger geweest ongeacht welk kabelbedrijf erachter zat.
Alleen door de opkomst van glasvezel is Ziggo gaan verbeteren en zijn ze hogere snelheden gaan aanbieden.
Behalve de upload dan maar dat laten we maar even buiten beschouwing.
Hadden we maar een onafhankelijke infrastructuur over in het land.
Dat zal een utopie blijven.
Links- of rechtsom zul je dus toch diensten van monopolisten moeten blijven afnemen.
Zelfs als het allemaal supersnel via 5G zou kunnen dan nog heb je maar met enkele partijen te maken.
Daarbij ben ik geen voorstander van een onafhankelijk monopolistische infrastructuur, want dat staat net zoals bij het energienetwerk innovatie in de weg.
Daarnaast vertrouw ik de overheid niet in het toezicht houden, hoeveel ICT'ers zitten er bijvoorbeeld in het parlement?
Dat begrijp ik dat er een grote groep mensen baat hebben bij de KPN eenheidsworst, is voor die mensen een prima bedrijf voor de producten die ze bij hun willen afnemen. Het gaat er mij om dat het mensen zijn die specifiek voor XS4all hebben gekozen zich daar druk over maken. Dan denk ik, wie gaat er nou geld betalen om naar reclame te kijken?servies schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:47:
[...]
Voor veel mensen zijn er geen bruikbare alternatieven voor lineaire tv.
Ik zie m'n (schoon)moeder al hannessen met streams en extra kastjes en alle extra handelingen die ze moet uitvoeren... Dat gaat er bij die generatie niet meer in.
En ja: een specifieke app starten voor Discovery en daarna weer een specfieke app voor Nederland 3 of RTL4 vinden ze teveel gedoe. En stiekem ben ik het daar wel mee eens...
YouTube heeft daar algoritmes voor ontwikkeld. Zelf vermoed ik dat je Netflix al hebt uitgekekenbarrymossel schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:59:
Ik vind het heerlijk dat zenders bepalen wat uitgezonden wordt. Hoef ik zelf niet na te denken. Binnen Netflix, Amazon Prime en NPO Plus ben ik eerst uren aan het zoeken om dan een half uur aan content te kijken.
Heerlijk, lineaire TV.
Bij TV van KPN en XS4all hoef je niet per se lineair te kijken. Ik maak vaak gebruik van terugkijken/timeshift en af en toe opnemen. Bij de NPO zenders kun je de reclame dan ook nog skippenL33n schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:21:
[...]
Dat begrijp ik dat er een grote groep mensen baat hebben bij de KPN eenheidsworst, is voor die mensen een prima bedrijf voor de producten die ze bij hun willen afnemen. Het gaat er mij om dat het mensen zijn die specifiek voor XS4all hebben gekozen zich daar druk over maken. Dan denk ik, wie gaat er nou geld betalen om naar reclame te kijken?
NLZiet lijkt me een goed alternatief voor Nederlandse zenders, maar omdat mijn TV niet 'smart' is wordt het kijken wel wat omslachtig (en ja, 's avonds lig ik ook liever op de bank te kijken met de zapper in de hand dan achter een computerscherm of tablet).
Maar ik ben het met je eens dat TV-platforms eigenlijk onafhankelijk zouden moeten zijn van de telecom-aanbieder. Een Freedom-verbinding met TV van KPN lijkt me ideaal
Nadeel van KPN is wel dat ze een kijk profiel maken. Als ik me niet vergis deed xs4all dat niet en ik neem aan dat dat ook voor freedom geldt.janbrede schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:57:
[...]
Maar ik ben het met je eens dat TV-platforms eigenlijk onafhankelijk zouden moeten zijn van de telecom-aanbieder. Een Freedom-verbinding met TV van KPN lijkt me ideaal
Kun je dat niet uitschakelen dan?Tomba schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:26:
[...]
Nadeel van KPN is wel dat ze een kijk profiel maken. Als ik me niet vergis deed xs4all dat niet en ik neem aan dat dat ook voor freedom geldt.
Foute aanname. Freedom zelf doet het niet, maar Canal Digitaal wel:Tomba schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:26:
Als ik me niet vergis deed xs4all dat niet en ik neem aan dat dat ook voor freedom geldt.
Wij kunnen verschillende soorten persoonsgegevens over u verzamelen, gebruiken, opslaan en overdragen.
Die gegevens kunnen in de volgende categorieën worden ondergebracht:
(...)
Gebruiksgegevens
omvatten informatie over de manier waarop u onze website, producten en diensten gebruikt en aankopen of bestellingen die u heeft gedaan. (...) In het kader van onze interactieve diensten (uitzending gemist, begin gemist, netwerkopnames, pauzeren), omvatten de Gebruiksgegevens het kijkgedrag, het artikel dat werd besteld, het begintijdstip en de duur van het artikel dat werd bekeken en de datum van de bestelling.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 17-01-2022 18:35 ]
Das opvallend dan…The Zep Man schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:32:
[...]
Foute aanname. Freedom zelf doet het niet, maar de TV dienst wel:
[...]
Xs4all:
KPN;6.4. Analyse en rapportage
Gegevens over betaalde video on demand-diensten worden geaggregeerd gebruikt voor marketinganalyse en rapportage. Geaggregeerd wil zeggen dat de cijfers bij elkaar worden opgeteld: we kijken niet naar de gegevens van individuele klanten want het gaat ons er niet om wie een programma heeft bekeken of wie een item heeft besteld. Het doel is uitsluitend in kaart te brengen hoe vaak een bepaald on demand-item is besteld..
5.1.3 Gebruik van de dienst
Als je gebruikmaakt van onze televisiediensten, verwerkt KPN allerlei technische gegevens over je gebruik. Die gegevens hebben we nodig om onze televisiediensten aan je te kunnen leveren, on demand-items te leveren en je opnames in te plannen en voor je beschikbaar te houden. Je kunt hierbij denken aan de volgende gegevens:
de datum, het tijdstip en de duur van de sessie, bekeken kanalen, zapgegevens, gegevens over de kwaliteit van je verbinding
bestelde on demand-items, datum en tijdstip van bestellen, gegevens over kijken, pauzeren, terugspoelen en doorspoelen
ingeplande en gemaakte opnames, datum en tijdstip van de opname, gegevens over kijken en pauzeren
Gegevens die iets zeggen over jouw kijkgedrag beschouwen we als gevoelige persoonsgegevens.
Omdat er geen mediaconverter nodig is.Edje040 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:44:
[...]
We gaan nu off-topic maar waarom een 5530? Onvi werkt toch ook gewoon met een NTU?
Klopt. Hou er rekening mee dat Freedom het TV deel heeft uitbesteed, i.t.t. het TV deel bij KPN. Voor XS4ALL was het wat makkelijker om de TV dienst onderscheidend te maken t.o.v. het standaard KPN prutje. Freedom heeft deze vrijheid niet. Voor hen is TV meer voor 'erbij', om zo maar een alles-in-1 pakket aan te kunnen bieden voor degenen die dat liever hebben.
Al zeg je tegen mij dat het argument dat iedereen het doet geen goed excuus is, dan ben ik het volledig met je eens. Helaas is er geen alternatief. Volgens mij brengt elke IPTV en streamingprovider dit soort data in kaart.
[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 17-01-2022 18:53 ]
Laten we dit maar stoppen binnen het XS4All topic. Te ver off topic en wij staan zo ver uit elkaar qua mening dat discussiëren geen zin heeft.L33n schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:26:
[...]
Zelf ben ik een beetje allergisch als het om Reggeborgh (WOL geld) gaat, al vind ik het wel een prestatie dat je bij iedereen in de zak kan schijten en vervolgens nog vereerd wordt ook. Alleen ik verbaasde mij erover dat iemand dit als een (ooit) onafhankelijke partij ziet, vooral niet als Tiscali en KPN achter de facade staan. Zelf vind ik het allemaal prima, ik wordt er niet slechter van.
Voor de mogelijke overstappers maar KPN: je kunt nu in ook kiezen voor een Microsoft Surface Go 3 als kado ipv bijvb 6 mnd €35.
Die Microsoft Surface Go 3 kun je denk voor een leuk bedrag verkopen waardoor je ook zeker aan de 12 x 35 kunt komen als je het per maand zou uitrekenen.
Die Microsoft Surface Go 3 kun je denk voor een leuk bedrag verkopen waardoor je ook zeker aan de 12 x 35 kunt komen als je het per maand zou uitrekenen.
Ik heb zojuist een check gedaan en krijg gewoon weer 12 maanden €35. Stappen die ik heb gevolgd:supercop7373 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:57:
Voor de mogelijke overstappers maar KPN: je kunt nu in ook kiezen voor een Microsoft Surface Go 3 als kado ipv bijvb 6 mnd €35.
Op de site van KPN.com niet klikken op 'bekijk deal' maar op 'bekijk andere deals'. Na het invullen van mijn postcode en huisnummer kan ik kiezen uit de Surface Go, 2 Superwifi's of 12 maanden voor €35.
Het lijkt er dus op dat het nogal eens verandert. Regelmatig checken is dus wel belangrijk.