[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:11:
[...]

Weet je heel zeker dat de verbinding naar 200/200 is gegaan?
Plaatjes bij de praatjes:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/16387903196.png

M.a.w. ik ben tevreden.
En wat er dan precies staat bij de administratieve gegevens? Who cares... :+

Daarnaast kreeg ik ook nog een spontaan het aanbod om 'gratis' m'n FRITZ!Box 5490 om te ruilen naar een 7590AX.

Ik heb nog niet gemerkt dat het beduidend trager was. Laat staan instabiel.
Ook volgens de log van de FRITZ!Box is de verbinding gewoon altijd up & running.

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 17-06-2024 21:41 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15
timmie1 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:50:
[...]

Bedenk wel dat je bij een eventuele verlenging buiten een toekomstige gratis snelheidsverhoging vallen gaat, je krijgt die dan niet meer.
Ik verleng elk jaar met een korting, en heb begin van het jaar een verhoging van 100/100 naar 200/200 (200/20 volgens mij KPN )gehad. Dus ik heb geen idee wat precies voorwaarden zijn geweest bij xs voor de gratis verhoging.
Nou doe ik niet elke dag een speedtest, maar merk hier niet dat de lijn instabiel is. Download soms wel iets onder de 200, maar upload is meestal stuk hoger, maar hoger upload was bij mijn 100/100 snelheid ook al zo.
KPN is gewoon bezig om xs4all zo langzamerhand uit te faseren. Leuke kortingen worden niet meer gegeven, en als je helemaal overstapt op KPN betaal je ook de standaard prijs zonder instap korting die nieuwe KPN klanten wel krijgen. Ik krijg alleen de fritzbox met 50% korting als ik over ga. Dus in mijn geval 200/200 = 50 euro per maand + 3,74 voor fritzbox met service Plus ( normaal 7,50 extra).
Aangezien youfone tegenwoordig ook helemaal KPN is, zijn daar de tarieven ook aardig verhoogd en kan je daar tegenwoordig nog maar max 200 als snelheid kiezen. En budget thuis is buiten de acties nog duurder dan KPN, dus wat dat aangaat kan ik net zo goed weer een jaar verlengen bij XS als ik op KPN netwerk wil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 12:46
ehtweak schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:55:
[...]

Hoezo, waar staat dat dan?

En, er is juist, een paar maanden geleden, een 'gratis' snelheidsverdubbeling doorgevoerd.
Mijn abonnement ging toen van 100/100 naar 200/200.
Dat kreeg ik te horen in de winkel. Op enkele aansluitingen van bekenden werd geen gratis snelheidsverhoging doorgevoerd omdat de ene van dsl naar glas over was gegaan, de andere omdat hij enkele maanden ervoor de abonnementsnelheid naar beneden had bijgesteld en nog eentje omdat hij nog binnen een tweejarig contract zat. Met andere woorden, blijkbaar moet je daarvoor uit contract zijn en het afgelopen halfjaar of zo niets aan het internetabonnement veranderd hebben om meegenomen te worden in die gratis snelheidsverhoging.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:40
_Dune_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:11:
[...]

Weet je heel zeker dat de verbinding naar 200/200 is gegaan? Ik kreeg ook schrijven dat mijn verbinding omgezet zou zijn naar een 200 abo., echter op papier is dat 200/20. In de praktijk haal je wel ~200/200, alhoewel ik de verbinding erg onstabiel vind. Het lijkt alsof je weer op ADSL zit, afhankelijk van het tijdstip op de dag haal je hogere snelheden of juist lager. Voorheen met de toen nog 100/100 XS4ALL verbinding was dat op elk moment van de dag bij testen strak 120/120.
Glas over KPN is ten alle tijden symmetrisch. Lijkt als of jouw upstream policer niet correct staat als je altijd 200/20 haalt. Als ik iets voor je moet nagaan stuur even pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:12
Ik heb compact glasvezel xs4all maar nu vraag ik mij af als ik overstap naar Basic ik er in de praktijk op achteruit ga
Ik google hoofdzakelijk ,ik heb wel Tv 4k ontvangst van Kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Hansw1 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:57:
Ik heb compact glasvezel xs4all maar nu vraag ik mij af als ik overstap naar Basic ik er in de praktijk op achteruit ga
Ik google hoofdzakelijk ,ik heb wel Tv 4k ontvangst van Kpn
Je kunt niet naar Basic, aangezien dat nooit een commercieel verkrijgbaar pakket is geweest. Werd alleen aangeboden aan klanten waar de snelheid niet voldoende was.
Er zijn wel klanten met glasvezel die basic hebben, maar die waren in het verleden reeds klant op koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 21:04

JdM

Humbled

Vandaag een mail van KPN dat het vaste IP adres moet worden gewijzigd. Ik was in de veronderstelling dat er na de overname niet getornd zou worden aan het vaste IP. Ben nu mooi de sjaak want heb er een mailserver en webserver aan hangen dus kan weer aan het werk. KPN |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

JdM schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:12:
Vandaag een mail van KPN dat het vaste IP adres moet worden gewijzigd. Ik was in de veronderstelling dat er na de overname niet getornd zou worden aan het vaste IP. Ben nu mooi de sjaak want heb er een mailserver en webserver aan hangen dus kan weer aan het werk. KPN |:(
Nee, in tegenstelling tot voormalig XS4ALL is het zeer zeker geen vast IP adres meer. Helaas…

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
_Dune_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:21:
[...]

Nee, in tegenstelling tot voormalig XS4ALL is het zeer zeker geen vast IP adres meer. Helaas…
Ik vermoed dan een voormalig XS4ALL want anders wordt er niet over een vast IP gecommuniceerd, KPN heeft die immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

synoniem schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

Ik vermoed dan een voormalig XS4ALL want anders wordt er niet over een vast IP gecommuniceerd, KPN heeft die immers niet.
XS4ALL is inderdaad al veel langer van KPN, echter een paar jaar geleden is de eigen infrastructuur van XS4ALL opgeheven en is iedereen overgezet naar de KPN infrastructuur. Vanaf dat moment zijn veel zaken gestopt waaronder het gegarandeerde vaste IP adres.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
_Dune_ schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

XS4ALL is inderdaad al veel langer van KPN, echter een paar jaar geleden is de eigen infrastructuur van XS4ALL opgeheven en is iedereen overgezet naar de KPN infrastructuur. Vanaf dat moment zijn veel zaken gestopt waaronder het gegarandeerde vaste IP adres.
Dat vaste ip adres was voor mij de enige reden om nog een poosje bij XS4ALL te blijven na de invoering van de KPN techniek. Het was al minder dan het origineel want je kan met KPN techniek geen rDNS instellen als consument wat bij XS4ALL wel kon. Inmiddels ben ik overgestapt naar Freedom en heb ik die functie ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:26
Ik heb uit de xs4all periode een hele stapel modems liggen die ik kreeg als ik een jaar verlengde.
Stel dat ik nu overstap naar internet van KPN, welke modems moet ik dan terug sturen?
1) Een hele lijst van modems die ik ooit heb gekregen?
2) Een bepaald specifiek modem (de nieuwste bijvoorbeeld)?
3) Een algemeen verzoek om "je modem" terug te sturen, waarbij ik zelf kan kiezen?
4) Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:30
wjvh schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:26:
Ik heb uit de xs4all periode een hele stapel modems liggen die ik kreeg als ik een jaar verlengde.
Stel dat ik nu overstap naar internet van KPN, welke modems moet ik dan terug sturen?
3) Een algemeen verzoek om "je modem" terug te sturen, waarbij ik zelf kan kiezen?
4) Iets anders?
Als je naar KPN overstapt met behoud van je Fritzbox (kost 3,75 per maand voor ex-XS4ALL) dan hoef je niets terug te sturen.
Het lijkt me logisch dat je het meest recente modem inlevert (naar de rest hebben ze vreemd genoeg nooit gevraagd?). Maar als er nog wat bruikbaars tussen zit is het wel netjes om dat ook terug te sturen. Kan gratis, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Klopt. Die 3.75 ipv van 7.49 kom ik trouwens nergens tegen op de website van kpn.

En als ik een bruikbaar modem overhoud na de overgang kan ik dat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendak239
wjvh schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:46:
Klopt. Die 3.75 ipv van 7.49 kom ik trouwens nergens tegen op de website van kpn.
...
Zie https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv

Maar beetje een dode mus, je moet dan niet je internetsnelheid aanpassen want dan verdwijnt de korting al weer.

[ Voor 18% gewijzigd door Sendak239 op 25-10-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
wjvh schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:26:
4) Iets anders?
De reden dat ze een modem terugvragen is om te voorkomen dat je hem weggooit en daarmee e-waste veroorzaakt. Ik heb de mijne niet teruggestuurd omdat hij nog in gebruik is als telefooncentrale (heb een pfSense als router/firewall) maar verder niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Daarom hield ik ook het oude modem. En daar heb ik ooit veel nut van gehad toen de kabel ergens in de grond stuk was,
Ik kon toen testen met een ander modem, en toen dat ook niet werkte stuurden ze een monteur.
Door dat ik deze test direct kon doen was de zaak veel sneller gemaakt.

Overgens gooi ik oude apparaten nooit in de Kliko, maar breng ze bij de gemeente werf,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:07
Vanacht ook een nieuw IP adres gekregen, maar nu werkt internet niet meer op al mijn apparaten. Frtitz!BOX al een paar keer opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. Wifi verbindingen met de router werken gewoon wel, maar geven geen internet aan. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
PatrickC schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:46:
Vanacht ook een nieuw IP adres gekregen, maar nu werkt internet niet meer op al mijn apparaten. Frtitz!BOX al een paar keer opnieuw opgestart, maar dat helpt niet. Wifi verbindingen met de router werken gewoon wel, maar geven geen internet aan. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Haal ook even de stroom van de NTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Sendak239 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:11:
[...]

Haal ook even de stroom van de NTU.
Zojuist (kwartiertje terug) ook al gedaan. Zojuist ook een bericht van mijn moeder die in dezelfde buurt woont en die heeft ook internet problemen (Telfort/KPN). Als ik check op storingen op beide adressen dan was het 7:00u opgelost volgens KPN. Ik heb ook even een test laten doen via de KPN app en die gaf aan dat het probleem bij nij thuis zou liggen en toen heb ik de NTU en ook modem van de stroom afgehaald, maar het probleem blijft. App geeft aan dat ik nu mijn modem een factory reset zou moeten geven, maar dan ben ik al mij. instellingen kwijt, dus dat wil ik eigenlijk niet.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
PatrickC schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:29:
[...]

App geeft aan dat ik nu mijn modem een factory reset zou moeten geven, maar dan ben ik al mij. instellingen kwijt, dus dat wil ik eigenlijk niet.
Als je een FRITZ!Box hebt, dan save je toch je huidige configuratie?
Kun je 'm desnoods weer opnieuw terug inlezen...
lijkt me sowieso handig om een backup te hebben van je FB config

Maar eigenlijk zou je gewoon stap-voor-stap moeten nalopen, waar het precies fout gaat.
  • werkt de DHCP server nog goed?
  • Krijgen je devices een valide ip adres + DNS gateway adres toegewezen?
  • Wat zegt de systeem log op je FB c.q. internet gateway?
  • als je een b.v. een tracert 8.8.8.8 doet, zie je dan een uitgaande route en/of waar het ergens hapert?
  • etc.
Wild stekers eruit en erin steken kan soms helpen, maar dan nog weet je niet wat er fout gaat. :+

[ Voor 44% gewijzigd door ehtweak op 30-10-2024 10:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ehtweak schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:50:
[...]

Als je een FRITZ!Box hebt, dan save je toch je huidige configuratie?
Kun je 'm desnoods weer opnieuw terug inlezen...
lijkt me sowieso handig om een backup te hebben van je FB config

Maar eigenlijk zou je gewoon stap-voor-stap moeten nalopen, waar het precies fout gaat.
  • werkt de DHCP server nog goed?
  • Krijgen je devices een valide ip adres + DNS gateway adres toegewezen?
  • Wat zegt de systeem log op je FB c.q. internet gateway?
  • als je een b.v. een tracert 8.8.8.8 doet, zie je dan een uitgaande route en/of waar het ergens hapert?
  • etc.
Wild stekers eruit en erin steken kan soms helpen, maar dan nog weet je niet wat er fout gaat. :+
Ja, klopt, maar die tip geven ze dus niet als je die wizard via de KPN app draait. Ik had de backup optie inmiddels ook al gevonden. :)

Maar… ik kom netvterug van mijn hardlooprondje en alles werkt weer. Had inmiddels ook wat berichten van KPN over een storig in mijn postcode gebied. Dit betekent dus dat hun diagnose tools niet goed werken, want die zeiden na een test dat er niets mis was met de internet verbinding naar mijn router en dat het probleem in mijn huis moest zitten. Maar… toen ik dat berichtje van mijn moeder kreeg dat zij ook problemen had, wist ik voldoende. Verder is het natuurlijk geen toeval dat deze problemen ontstonden net na hun onderhoud en het wijzigen van mijn vaste IP adres.

Wel frapant… de storingsmelding is van 11:46u, terwijl internet nu wel weer werkt om 12:00u. En toen ik vanmorgen de controle deed of er een storing was, werd niets gemeld. :+

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 30-10-2024 12:08 ]

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:31
Ik ben sinds paar weken over naar 1 GB verbinding. Downloadsnelheid is nooit hoger dan 600 Mb, upload ca. 925 Mb. Gemeten bedraad diverse cat5e kabels rechtstreeks op FB 7590. met KPN speedtest en Ookla speedtest.
Hierover gebeld met KPN helpdesk. Die wil mij wijsmaken dat dit normaal is en dat de verbinding doet wat hij doen moet. Wil er verder niets voor doen.
Wat vinden jullie hiervan? Wat kan ik doen, naast overstappen naar een andere provider?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Arjan A

Cenosillicafoob

600 up is niet normaal @janbal , wellicht kan je het eens vragen via de KPN community, daar heb ik vaker zulke gevallen voorbij zien komen die via het forum wel werden opgelost.
Kan overigens een scala aan oorzaken hebben: router niet goed meer, glaskastje niet goed, las niet goed etc.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Dank je @Arjan A Je bevestigt wat ik al vermoedde. Ik ga eens bij de community rondkijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jszvd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:52
Heb ‘t idee dat KPN steeds minder aan klantbehoud doet, voelen zich superieur en dat merk je nu ook. Iemand nog een gratis snelheidsverhoging gehad afgelopen half jaar? Ik had verwacht dat m’n XS4ALL Compact inmiddels wel minimaal naar 200 Mbit verhoogd zou worden, met 54 euro voor 50 Mbit niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@jszvd Maar als je niet meer tevreden bent, kun je toch voor een andere ISP kiezen? Met wellicht een andere prijstechnisch interessantere, aanbieding?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
jszvd schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:47:
Heb ‘t idee dat KPN steeds minder aan klantbehoud doet, voelen zich superieur en dat merk je nu ook. Iemand nog een gratis snelheidsverhoging gehad afgelopen half jaar? Ik had verwacht dat m’n XS4ALL Compact inmiddels wel minimaal naar 200 Mbit verhoogd zou worden, met 54 euro voor 50 Mbit niet meer van deze tijd.
Dan stap je toch over naar een KPN abonnement? Is binnen een paar minuten geregeld en er verandert verder niks. Je klantnummer blijft hetzelfde, desgewenst houdt je dezelfde Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jszvd
Overstappen naar kpn betekent een andere product propositie, als ik de forums goed heb gelezen, met name voor TV. TV+ is een ander platform, hierdoor verlies ik al m’n huidige opnames en m’n interactieve tv ontvangers. Heb momenteel ook kortingen die dan wegvallen, zoals voor m’n 2e tv ontvanger, Spotify, data sim. Overstappen naar kpn wordt zo niet gunstiger, bv opnemen kost extra en ook omdat nieuwe abonnee korting bij een overstap van XS4ALL naar kpn niet geldt, als ik ‘t goed begrepen heb uit eerdere forum berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@jszvd Dus... overstappen maakt het totaalpakket (zaken als Spotify, data SIM, e.d.) helemaal niet goedkoper?!

M.a.w. wellicht gewoon blijven waar je zit en vragen of ze bij een (1 of 2)jaar verlenging nog wat korting geven?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
Het is maar net afhankelijk wat je in het pakket hebt zitten. Afhankelijk van wat er in het pakket zit(wel of geen Spotify/data sim) kan XS4ALL iets goedkoper zijn. TV+ is overigens platform technisch hetzelfde, dus opnames blijven gewoon behouden) behalve de GlasHD opnames).
Bellen kan altijd, m'n collega's kunnen je vast van dienst zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jszvd
mad-dog schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 23:26:
Het is maar net afhankelijk wat je in het pakket hebt zitten. Afhankelijk van wat er in het pakket zit(wel of geen Spotify/data sim) kan XS4ALL iets goedkoper zijn. TV+ is overigens platform technisch hetzelfde, dus opnames blijven gewoon behouden) behalve de GlasHD opnames).
Bellen kan altijd, m'n collega's kunnen je vast van dienst zijn :)
Dank, kan ik dan het beste bellen met XS4ALL helpdesk (020 nummer) of met kpn (0800 nummer)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
jszvd schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 06:34:
[...]

Dank, kan ik dan het beste bellen met XS4ALL helpdesk (020 nummer) of met kpn (0800 nummer)?
Altijd het 020 nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-05 01:35

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Interessant! Vroeger kreeg ik wel eens een nieuwe Fritz!Box door een jaartje bij te tekenen en de laatste keer was in 2015 toen ik verhuisde naar een gebied met glas. Die 7490 begint nu wel een beetje ouderwets te worden. Ik zou best wel graag 8.0 willen hebben, maar die gaat ie nooit krijgen. Ik wil dus best weer een jaartje bijtekenen als dat kan.

Ik begrijp uit andere berichten dat ze eerst nog hun oude voorraad 7590's aan het opmaken zijn, voordat ze de 5590 gaan uitleveren. Kun je ergens zien welke variant je krijgt voordat je de bestelling plaatst? Of krijg je als voormalig XS4All-lid sowieso de 5590, net als de zakelijke klanten?

[ Voor 8% gewijzigd door TwOkkie op 20-11-2024 18:11 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
TwOkkie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:09:
[...]

Interessant! Vroeger kreeg ik wel eens een nieuwe Fritz!Box door een jaartje bij te tekenen en de laatste keer was in 2015 toen ik verhuisde naar een gebied met glas. Die 7490 begint nu wel een beetje ouderwets te worden. Ik zou best wel graag 8.0 willen hebben, maar die gaat ie nooit krijgen. Ik wil dus best weer een jaartje bijtekenen als dat kan.

Ik begrijp uit andere berichten dat ze eerst nog hun oude voorraad 7590's aan het opmaken zijn, voordat ze de 5590 gaan uitleveren. Kun je ergens zien welke variant je krijgt voordat je de bestelling plaatst? Of krijg je als voormalig XS4All-lid sowieso de 5590, net als de zakelijke klanten?
Consumenten krijgen momenteel nog steeds de 7590AX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
mad-dog schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:12:
[...]

En de vraag is of je met een verlenging wel een nieuwe router krijgt, denk het niet. Wel duurzaam dat die 7490 gewoon 10 jaar mee gaat, zo hoort het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

mad-dog schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:12:
Jammer. Is er ergens te zien wanneer dat verandert? En is het wel zeker dat je een nieuwe krijgt bij verlenging? Dat zou namelijk de enige reden zijn om te verlengen. Anders ga ik liever uitzoeken hoe ik de WAF factor rondkrijg voor een overstap naar Freedom.
Sendak239 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:21:
En de vraag is of je met een verlenging wel een nieuwe router krijgt, denk het niet. Wel duurzaam dat die 7490 gewoon 10 jaar mee gaat, zo hoort het.
Als ie niet zo tergend traag werkte, zou ik het zonder meer accepteren. Ik heb echter onlangs mijn lijst gereserveerde IP's nagelopen en opgeruimd. Na iedere klik een halve minuut wachten tot het overzicht geladen is, begint dan wel heel erg te irriteren.

Mijn "mean machine", een i7 met 16G uit 2011 is dan wel weer maximaal duurzaam. Of toch niet, als je ziet wat dat ding per dag aan stroom verslindt?

[ Voor 24% gewijzigd door TwOkkie op 20-11-2024 19:29 . Reden: d/t vaudjes ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
TwOkkie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:26:
[...]

Jammer. Is er ergens te zien wanneer dat verandert? En is het wel zeker dat je een nieuwe krijgt bij verlenging? Dat zou namelijk de enige reden zijn om te verlengen. Anders ga ik liever uitzoeken hoe ik de WAF factor rondkrijg voor een overstap naar Freedom.

[...]

Als ie niet zo tergend traag werkte, zou ik het zonder meer accepteren. Ik heb echter onlangs mijn lijst gereserveerde IP's nagelopen en opgeruimd. Na iedere klik een halve minuut wachten tot het overzicht geladen is, begint dan wel heel erg te irriteren.

Mijn "mean machine", een i7 met 16G uit 2011 is dan wel weer maximaal duurzaam. Of toch niet, als je ziet wat dat ding per dag aan stroom verslindt?
Is niet bekend, maar wat schiet je nou op met een 5590 tov een 7590AX? Glasvezel direct aansluiten is allemaal leuk en aardig, maar het biedt uiteindelijk ook minder flexibiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

mad-dog schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:55:
[...]

Is niet bekend, maar wat schiet je nou op met een 5590 tov een 7590AX? Glasvezel direct aansluiten is allemaal leuk en aardig, maar het biedt uiteindelijk ook minder flexibiliteit
Eigenlijk heel simpel. Als ik er weer 10 jaar mee moet doen, dan begin ik liever met een quad-core 64-bits ARM dan een dual-core 32-bits MIPS processor. Zeker omdat ik me al 20 jaar erger aan de stroperige web-interface van die dingen. Verder ben ik er best gelukkig mee hoor, daar niet van. Maar die interface...

Ik ben ook wel benieuwd naar wat performancetesten van VPN en WireGuard op beide apparaten. Kunnen ze allebei mijn 1000 MBit glas volblazen? De huidige kan het zeker niet.

[J|O|R] <- .signature.gz

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

TwOkkie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:59:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd naar wat performancetesten van VPN en WireGuard op beide apparaten. Kunnen ze allebei mijn 1000 MBit glas volblazen? De huidige kan het zeker niet.
Ik heb sinds een week of wat 8.0 op mijn 7590. De interface is niet zo stroperig als bij de oude Fritzboxen, maar ik heb wel het idee dat de interface een tikje slomer is na de update naar 8.0

VPN gebruik ik niet op de FB: voor WG moet je een account ergens aanmaken, de grootste onzin natuurlijk. Ik heb het op een RaspberryPi geinstalleerd met pivpn, dat werkt net zo goed (en de pi leverde al andere diensten).
Als ik andere topics lees (Google/Tweakers) valt de snelheid met WG op de FB toch een beetje tegen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik hoorde dat KPN het opnemen pakket mogelijk betaald zou willen maken bij XS4ALL abonnementen à €5,00 per maand, net zoals zelf bij KPN het geval is. Nu was €15,00/mnd voor 1 tv in het XS4ALL pakket al vrij fors, dus ik ben een wijziging aan het overwegen: iTV uit het pakket schrappen en overgaan op NLZiet à €9,95/mnd voor 2 TV's. Er wordt nu een mix van lineaire tv(NPO, RTL 4/Lounge/Crime) en opnames bekeken, waarbij vooral de opnames ipv terugkijken-functie worden bekeken vanwege het kunnen overslaan van reclameblokken. Iemand hier ervaring met NLZiet en deze functionaliteit, is daar reclame tussen de scenes van een programma door ook over te slaan of dien je reclameblokken uit te zitten in ruil voor de lagere prijs? En is de kwaliteit vergelijkbaar met KPN HD glas zenders?

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 27-11-2024 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
timmie1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:48:
Ik hoorde dat KPN het opnemen pakket mogelijk betaald zou willen maken bij XS4ALL abonnementen à €5,00 per maand, net zoals zelf bij KPN het geval is. Nu was €15,00/mnd voor 1 tv in het XS4ALL pakket al vrij fors, dus ik ben een wijziging aan het overwegen: iTV uit het pakket schrappen en overgaan op NLZiet à €9,95/mnd voor 2 TV's. Er wordt nu een mix van lineaire tv(NPO, RTL 4/Lounge/Crime) en opnames bekeken, waarbij vooral de opnames ipv terugkijken-functie worden bekeken vanwege het kunnen overslaan van reclameblokken. Iemand hier ervaring met NLZiet en deze functionaliteit, is daar reclame tussen de scenes van een programma door ook over te slaan of dien je reclameblokken uit te zitten in ruil voor de lagere prijs? En is de kwaliteit vergelijkbaar met KPN HD glas zenders?
NLziet kent geen reclame bij de meeste programma's, ook niet van de commerciëlen. Bij het terugkijken worden de reclames helemaal geskipt. Kwaliteit van NLziet is prima, maar kan zich niet meten met HD Glas(zit ook nogal een verschil in qua bitrate)

Het betaalde opnemen pakket is overigens alleen van toepassing op nieuwe tv-klanten, voor bestaande klanten verandert er niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:34

TVL

timmie1 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:48:
Ik hoorde dat KPN het opnemen pakket mogelijk betaald zou willen maken bij XS4ALL abonnementen à €5,00 per maand, net zoals zelf bij KPN het geval is.
Heb je dat ergens gelezen? Waar heb je dat gehoord? Als dat zo is stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:29
mad-dog schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:14:
[...]

NLziet kent geen reclame bij de meeste programma's, ook niet van de commerciëlen. Bij het terugkijken worden de reclames helemaal geskipt. Kwaliteit van NLziet is prima, maar kan zich niet meten met HD Glas(zit ook nogal een verschil in qua bitrate)

Het betaalde opnemen pakket is overigens alleen van toepassing op nieuwe tv-klanten, voor bestaande klanten verandert er niks
Ook niet na een eventuele verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
satshow schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:01:
[...]

Ook niet na een eventuele verlenging.
Als even je niet oplet wordt een verlenging een nieuw contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:29
Sendak239 schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:04:
[...]

Als even je niet oplet wordt een verlenging een nieuw contract.
Ik heb nog wel even de tijd, maar was wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jszvd
Afgelopen week bleek uit onderzoek van de ACM dat vooral de prijzen van budget abonnementen (< 100 Mbit) vaak relatief hoog zijn. Als reactie hierop gaf KPN aan door te gaan met gratis speedupgrades. Heeft iemand onlangs nog een gratis snelheidsverhoging gehad? Ik zou verwachten dat ik hiervoor met mijn jarenlange XS4ALL Compact abo (50 Mbit voor inmiddels 54,49 euro) wel in aanmerking zou komen. Maar ben (nog) niet benaderd helaas. Zou kunnen overstappen naar een nieuw kpn abo, maar blijf liever binnen m’n huidige pakket met wat oude voordelen zoals Spotify en data-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

jszvd schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:46:
[..] maar blijf liever binnen m’n huidige pakket met wat oude voordelen zoals Spotify en data-sim.
Die voordelen zitten gewoon bij de prijs ingecalculeerd. Als je iets vergelijkbaars bij KPN afneemt (weinig MB, Spotify, datasim), kom je op vrijwel dezelfde prijs uit.
Bij mij was het zelfs exact dezelfde prijs (ook Spotify en datasim). Het enige voordeel was dat ik bij de overstap naar KPN nog wat korting kreeg.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
jszvd schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:46:
Afgelopen week bleek uit onderzoek van de ACM dat vooral de prijzen van budget abonnementen (< 100 Mbit) vaak relatief hoog zijn. Als reactie hierop gaf KPN aan door te gaan met gratis speedupgrades. Heeft iemand onlangs nog een gratis snelheidsverhoging gehad? Ik zou verwachten dat ik hiervoor met mijn jarenlange XS4ALL Compact abo (50 Mbit voor inmiddels 54,49 euro) wel in aanmerking zou komen. Maar ben (nog) niet benaderd helaas. Zou kunnen overstappen naar een nieuw kpn abo, maar blijf liever binnen m’n huidige pakket met wat oude voordelen zoals Spotify en data-sim.
Ik ben met diezelfde vraag pas langs een winkel gelopen. Het antwoord was dat zulke verhogingen meestal in de zomer of het najaar plaatsvinden en dat je vaak enkel in aanmerking komt als je een bepaalde termijn niets aan het abonnement hebt veranderd. Waarschijnlijk zullen we daar dus later dit jaar meer van horen, mochten ze het dit jaar überhaupt willen gaan doen.

Ben het wel met je eens dat ze nu wel echt iets mogen gaan doen voor klantbehoud bij XS4ALL. Voorheen kon je nog 3 maanden een hoger abonnement nemen en erna weer teruggaan naar het oude abonnement met hetzelfde maandbedrag. Bij verlenging met 2 jaar 6* 7,50 korting aanbieden op een abonnement van 50Mbit met een maandtarief van 54,50 zoals ze nu doen is een lachertje. De korting die je hebt vanwege de datasim is tegenwoordig verwaarloosbaar, en de aparte XS4ALL helpdesk wordt nu geintegreerd met die algemene van KPN. De meerwaarde van een XS4ALL abonnement tov KPN wordt erg klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Afgelopen week een nieuwe FRITZ!Box ontvangen omdat mijn oude inmiddels niet meer geüpdatet werd. Wat me opviel was dat er geen enkele instructies van XS4ALL/KPN bij zaten, behalve de standaard documentatie van het FRITZ!Box modem. Als ‘Tweaker’ natuurlijk niet echt een probleem voor mij, maar als je weinig af weet van netwerken, dan is dat toch best een uitdaging. Weet iedereen wat te kiezen als je moet kiezen tussen XS4ALL of XS4ALL FTTH bijvoorbeeld? Verder liep de installatie wizard 3 keer vast, waardoor ik deze steeds opnieuw moest opstarten. Dus… niet echt plug and play.

De FRITZ!box 7590 AX draait wel als een zonnetje, met een mooie vernieuwde en modernere UI. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
timmie1 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:25:
[...]

Ik ben met diezelfde vraag pas langs een winkel gelopen. Het antwoord was dat zulke verhogingen meestal in de zomer of het najaar plaatsvinden en dat je vaak enkel in aanmerking komt als je een bepaalde termijn niets aan het abonnement hebt veranderd. Waarschijnlijk zullen we daar dus later dit jaar meer van horen, mochten ze het dit jaar überhaupt willen gaan doen.

Ben het wel met je eens dat ze nu wel echt iets mogen gaan doen voor klantbehoud bij XS4ALL. Voorheen kon je nog 3 maanden een hoger abonnement nemen en erna weer teruggaan naar het oude abonnement met hetzelfde maandbedrag. Bij verlenging met 2 jaar 6* 7,50 korting aanbieden op een abonnement van 50Mbit met een maandtarief van 54,50 zoals ze nu doen is een lachertje. De korting die je hebt vanwege de datasim is tegenwoordig verwaarloosbaar, en de aparte XS4ALL helpdesk wordt nu geintegreerd met die algemene van KPN. De meerwaarde van een XS4ALL abonnement tov KPN wordt erg klein.
Je vergeet even wel dat de losse prijs van Spotify 11 euro per maand is, feitelijk moet je dit ook gewoon zien als korting. De functionaliteit van de datasim is sinds de migratie naar KPN ook uitgebreid met de MBs delen functie. Dat 54,50 voor 50 Mbit veel geld is ontken ik zeker niet, maar je moet ook het totale plaatje zien tov andere aanbieders(waaronder ook KPN zelf)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
PatrickC schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:09:
Afgelopen week een nieuwe FRITZ!Box ontvangen omdat mijn oude inmiddels niet meer geüpdatet werd. Wat me opviel was dat er geen enkele instructies van XS4ALL/KPN bij zaten, behalve de standaard documentatie van het FRITZ!Box modem. Als ‘Tweaker’ natuurlijk niet echt een probleem voor mij, maar als je weinig af weet van netwerken, dan is dat toch best een uitdaging. Weet iedereen wat te kiezen als je moet kiezen tussen XS4ALL of XS4ALL FTTH bijvoorbeeld? Verder liep de installatie wizard 3 keer vast, waardoor ik deze steeds opnieuw moest opstarten. Dus… niet echt plug and play.

De FRITZ!box 7590AV draait wel als een zonnetje, met een mooie vernieuwde en modernere UI. :P
Dank voor de input, ik ga dit intern doorzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 23:02
Het is een beetje kip ei verhaal,
Ik krijg nooit iets van XS4all/KPN dus ga ik elk jaar maar bellen nadat m'n contract is verlopen.. als ik nu een keertje een snelheidsupgrade zou krijgen (zit al sinds het begin dat we glasvezel hebben op 100/100) dan zou ik minder genegen zijn om te gaan bellen elk jaar.

Die prijsverschillen tussen de snelheden slaan echt nergens op:
42.50 voor 100/100,
50 voor 200/200 en
52.50 voor 1000/1000
Als je nou 200/200 voor 45 zou doen, zou ik dat wel willen bijbetalen .. maar het psychische effect zal wsnl wel zijn och voor 2.50 meer heb ik 1000/1000 dat is een goeie deal ,,

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
NIK0 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:27:
Het is een beetje kip ei verhaal,
Ik krijg nooit iets van XS4all/KPN dus ga ik elk jaar maar bellen nadat m'n contract is verlopen.. als ik nu een keertje een snelheidsupgrade zou krijgen (zit al sinds het begin dat we glasvezel hebben op 100/100) dan zou ik minder genegen zijn om te gaan bellen elk jaar.

Die prijsverschillen tussen de snelheden slaan echt nergens op:
42.50 voor 100/100,
50 voor 200/200 en
52.50 voor 1000/1000
Als je nou 200/200 voor 45 zou doen, zou ik dat wel willen bijbetalen .. maar het psychische effect zal wsnl wel zijn och voor 2.50 meer heb ik 1000/1000 dat is een goeie deal ,,
Je kunt zonder problemen je abonnement omzetten naar een KPN abonnement, waarbij je ook nog eens korting krijgt op de Fritz!Box(3,75 ipv 7,50). Andere opties als evt gratis Spotify vallen dan wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
mad-dog schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:40:
[...]

Je kunt zonder problemen je abonnement omzetten naar een KPN abonnement, waarbij je ook nog eens korting krijgt op de Fritz!Box(3,75 ipv 7,50). Andere opties als evt gratis Spotify vallen dan wel weg
Blijven de XS4ALL email adressen dan allemaal werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
PatrickC schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Blijven de XS4ALL email adressen dan allemaal werken?
Zekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
PatrickC schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:09:
Afgelopen week een nieuwe FRITZ!Box ontvangen omdat mijn oude inmiddels niet meer geüpdatet werd.
Welke router had je? Ik rock nog steeds een FRITZ!Box 5490...
Laatste update is van 04-09-2023 (FRITZ!OS 7.31). Daarvoor zat er ook weer 2 jaar tussen.

Het zal vast nog voldoen en ik heb er zelf een router nog achter, maar een AC router vind ik wel wat magertjes in deze tijd.
https://www.kpn.com/service/internet/modemcheck zegt nog steeds "Je hebt 1 van de nieuwste modems." moet ik altijd wel om grinniken...
Een jaar of 4 geleden zei een medewerkers nog aan de telefoon dat dit de eerst volgende modem was die op de lijst stond om te worden uitgefaseerd.

Blijkbaar worden ze soms spontaan omgeruild ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
Maar niet bij mij... Ook niet toen ik 2 weken geleden verlengde.
Ik had er ook niet specifiek om gevraagd die keer, maar als ze omruilen zou dat toch in beeld moeten komen oid.

Naja wie weet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Mau_Maus schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:23:
[...]

Laatste update is van 04-09-2023 (FRITZ!OS 7.31). Daarvoor zat er ook weer 2 jaar tussen.

Het zal vast nog voldoen en ik heb er zelf een router nog achter, maar een AC router vind ik wel wat magertjes in deze tijd.
https://www.kpn.com/service/internet/modemcheck zegt nog steeds "Je hebt 1 van de nieuwste modems." moet ik altijd wel om grinniken...
Een jaar of 4 geleden zei een medewerkers nog aan de telefoon dat dit de eerst volgende modem was die op de lijst stond om te worden uitgefaseerd.

Blijkbaar worden ze soms spontaan omgeruild ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
Ik had er ook niet specifiek om gevraagd die keer, maar als ze omruilen zou dat toch in beeld moeten komen oid.

Naja wie weet eens.
5490 valt inmiddels buiten support. Valt echter niet onder de omruilactie, aangezien er daarvoor ook in sommige gevallen een monteur moet komen voor plaatsen NTU. Als je even DM stuurt met je klantnummer regel ik het voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:42:
[...]
5490 valt inmiddels buiten support. Valt echter niet onder de omruilactie, aangezien er daarvoor ook in sommige gevallen een monteur moet komen voor plaatsen NTU. Als je even DM stuurt met je klantnummer regel ik het voor je
Ah dat zou fijn zijn. Zeker als die buiten support valt.
Gek dat dan niet gelijk staat aan omruiling ondanks eventuele plaatsing NTU.

Ter info: Ik heb al een NTU. Die hangt sinds april 2018 samen met de 5490 in de meterkast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HB080sqROjfdpv2rHRYOY1zP1LM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60sIETKlhNyXgH7yJVIQbYJT.jpg?f=fotoalbum_large
(Mau_Maus in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie")

Zal een DM sturen met mijn klantnummer. Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Mau_Maus schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 17:23:
[...]

Naja wie weet eens.
De 7581. Die is zelf nog ietsje nieuwer als de 5490 zo te zien. Ik kreeg een sms en een email van XS4ALL dat mijn modem verouderd was, dus zij namen het initiatief. Via de website heb ik toen de modemruil aangevraagd en een weekje later had ik ‘m binnen.

Mijn internetverbinding is trouwens een glasvezel verbinding van 1Gbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Goed om te weten. Ik heb nu nog gratis Spotify en de FRITZ!Box en heb wel eens gekeken wat iets vergelijkbaars bij KPN zou kosten per maand, maar dat is dan bijna hetzelfde. Dus dan wil ik geen gedoe met mijn XS4ALL e-mailadres, want dat heb ik al heel lang (kom van HCCNet af :+ ) en er is veel aan gekoppeld. Maar het zou wel interessanter kunnen worden als ik er ook TV bij neem. Die heb ik nu nog van Ziggo, via CI+, wat toch wel fijn is, want… geen extra kastje. Maar KPN zou nu ook via een app op mijn LG C2 moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
PatrickC schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:10:
[...]

Goed om te weten. Ik heb nu nog gratis Spotify en de FRITZ!Box en heb wel eens gekeken wat iets vergelijkbaars bij KPN zou kosten per maand, maar dat is dan bijna hetzelfde. Dus dan wil ik geen gedoe met mijn XS4ALL e-mailadres, want dat heb ik al heel lang (kom van HCCNet af :+ ) en er is veel aan gekoppeld. Maar het zou wel interessanter kunnen worden als ik er ook TV bij neem. Die heb ik nu nog van Ziggo, via CI+, wat toch wel fijn is, want… geen extra kastje. Maar KPN zou nu ook via een app op mijn LG C2 moeten werken.
Via app kijken kan inderdaad op de C2, echter zal de kwaliteit daar achterblijven bij Ziggo via CI+ module of KPN TV-ontvanger. Sinds eind vorige week is KPN TV+ ontvanger overigens ook de standaard ontvanger voor bestaande XS4ALL klanten zonder TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 23:02
mad-dog schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:40:
[...]

Ik heb het overwogen maar ik kon het financieel gezien niet verantwoorden. De fritzbox gebruik ik momenteel niet (opnsense doosje) maar ik kan 'm er niet af krijgen van mijn xs4all abbo (kon wel van 2 naar 1 TV ontvanger zonder dat ik opeens extra moest betalen voor opnemen zoals bij KPN dus dat scheelde iets) heb ook spotify en espn in het totaalpakket zitten en zelf zonder fritzbox bij kpn en met dezelfde extra's die ik nu ook heb, scheelde het amper wat.. Heb onlangs dus maar mn xs4all abbo voor een jaartje verlengd met wat korting en 1 tv ontvanger minder in de hoop dat komend daar dat rare prijsverschil tussen 100 en 200 MBit weg is..

[ Voor 3% gewijzigd door NIK0 op 02-02-2025 21:11 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Dat is fijn om te horen, maar naast de email-adressen heb ik nog een lijstje 'XS4ALL-perks' die ik echt niet graag zou willen verliezen. In volgorde van belangrijk voor mij:

* Vast IP
* Eigen server op (o.a.) 25, 80, 443 laten luisteren
* VPN naar huis, ipsec en WireGuard
* Data SIM 1GB inclusief
* Fritz!Box inclusief
* XS4ALL Helpdesk
* Mailadres @xs4all.nl
* Homepage <naam>.home.xs4all.nl

Wat ga ik hiervan kwijtraken als ik overstap naar KPN Internet 1G?

Excuus overigens als dit een veelgestelde vraag blijkt te zijn. Ik zit al enige weken deze overstap te overwegen en mijn Google zoekkunsten zijn blijk baar niet goed genoeg om een eenduidig antwoord hierop te vinden. Heel veel hits gaan ook eerder over het mail-adres dan over nerderige toepassingen als een eigen domein draaiende houden op een eigen server. Iets dat XS4ALL goed begreep, maar KPN niet zo relevant vindt.

[ Voor 26% gewijzigd door TwOkkie op 28-02-2025 13:29 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

TwOkkie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:11:
[...]

Dat is fijn om te horen, maar naast de email-adressen heb ik nog een lijstje 'XS4ALL-perks' die ik echt niet graag zou willen verliezen. In volgorde van belangrijk voor mij:

* Vast IP
Heeft KPN ook
* Eigen server op (o.a.) 25, 80, 443 laten luisteren
Doe ik momenteel ook bij KPN
* VPN naar huis, ipsec en WireGuard
Yup, hier ook
* Data SIM 1GB inclusief
Data SIM heb ik ook nog steeds, kan er ook MB's van mijn mobiele abonnement heen sturen
* Fritz!Box inclusief
Had ik ook, kost wel extra, met 50% korting de eerste 6 maanden. Een FB via MP scoren is handiger
* XS4ALL Helpdesk
Tja, die raak je kwijt, maar er is wel service plus oid.
* Mailadres @xs4all.nl
Heb ik ook nog steeds
* Homepage <naam>.home.xs4all.nl
Helaas, die raak je kwijt
Wat ga ik hiervan kwijtraken als ik overstap naar KPN Internet 1G?
Het kost bij KPN allemaal net zoveel als bij XS4All.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Arjan A schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:26:
[...]

Heeft KPN ook

[...]

Doe ik momenteel ook bij KPN

[...]

Yup, hier ook

[...]

Data SIM heb ik ook nog steeds, kan er ook MB's van mijn mobiele abonnement heen sturen

[...]

Had ik ook, kost wel extra, met 50% korting de eerste 6 maanden. Een FB via MP scoren is handiger

[...]

[...]

Heb ik ook nog steeds

[...]

[...]

Kpn heeft toch helemaal geen vast ip??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Die DataSIM is destijds omgezet naar een officiele KPN Sim, maar ik zie nergens op de verlengpagina dat die mee gaat. Sterker nog, hij staat ook niet benoemd aan de XS4ALL kant.

Ik kan er overigens geen data naartoe delen. Wel andersom, gek genoeg...
(Fritz!Box)
De verleng-aanbieding spreekt van 3,74 zonder een tijd te noemen. Het zou dan een 7590 AX worden, waar ik eigenlijk een 5590 zou willen hebben. Maar die kan ik dan weer niet rechtstreeks op het glas aansluiten omdat ik zo'n Genexis FTU heb waar geen patchcover voor betstaat. Bovendien zou het niks uitmaken omdat de SFP module in de Fritz!Box hetzelfde zou doen als de Mediaconverter van die Genexis. Tenminste, dat is wat ik me nu heb laten wijsmaken op het KPN forum.

Als die 3,74 alleen voor de duur van het jaarcontract is, wordt zelf kopen wel interessanter.
(XS4ALL Helpdesk)
Ik heb in al die bijna 30 jaar de helpdesk eigenlijk alleen nodig gehad voor technische storingen waar monteurs voor gestuurd moesten worden. Ik neem aan dat KPN dat ook wel kan. Ik gun de bemensing van XS4ALL het allerbeste, maar ben bang dat ik niet veel voor ze kan betekenen hier..

Wel jammer dat unixbeheer@ niet meer bestaat. Daar kon je echt mee praten. (8>
(*.home.xs4all.nl)
Meh.. nou ja, er staat ook niet heel veel meer op. Nou ja, voor de nostalgie 1 dingetje gerelateerd aan werk dat ik tussen '95 en 2000 deed, waarvoor ik ongeveer 0 hits per jaar op krijg.
Als ik TV en Spotify er weer bij tel, maakt het inderdaad niet veel uit. Maar eigenlijk werkt NLZiet in combinatie met de HBO Sportmodule meer dan goed genoeg voor ons. Beter dan wat KPN IPTV biedt.

Het is dus eigenlijk vooral de nostalgie dat ik nog XS4ALL op mijn factuur kan zien staan als laatst overgebleven reden om niet over te stappen.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Tylen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:01:
Kpn heeft toch helemaal geen vast ip??
Goeie vraag. Bij XS4ALL was het echt vast, als in: ze snappen dat je het vervelend vindt als dat zomaar veranderd dus sturen ze ruim van te voren een mail als het om technische redenen noodzakelijk is.

Bij KPN zal het wel zoiets zijn als "mwhuh, ik heb al 10 jaar hetzelfde IP, dus is het vast" wat in de praktijk wel bijna hetzelfde is, maar morgen ineens anders kan zijn.

Iets heel anders: zou een Fritz!Box 4060 ook gewoon werken in plaats van mijn 7490? Is een stuk goedkoper dan de 5590 waar ik de SFP-poort toch niet kan gebruiken.

En voor de echte nerds: wat gebeurt er precies tussen die mediaconverter en de WAN poort van de Box? Wat zie ik als ik daar een tcpdump op los zou laten?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
TwOkkie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:33:
[...]

Goeie vraag. Bij XS4ALL was het echt vast, als in: ze snappen dat je het vervelend vindt als dat zomaar veranderd dus sturen ze ruim van te voren een mail als het om technische redenen noodzakelijk is.

Bij KPN zal het wel zoiets zijn als "mwhuh, ik heb al 10 jaar hetzelfde IP, dus is het vast" wat in de praktijk wel bijna hetzelfde is, maar morgen ineens anders kan zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat je al 10 jaar hetzelfde IP hebt. Bij overgang naar KPN netwerk heb je al een KPN IP gekregen. Dat is even vast als dat van KPN abonnementen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

TwOkkie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:33:

En voor de echte nerds: wat gebeurt er precies tussen die mediaconverter en de WAN poort van de Box? Wat zie ik als ik daar een tcpdump op los zou laten?
Helemaal niets raars. De naam zegt het al hij converteert de media. Dus van glas naar koper. Ik heb hem ertussenuit gehaald. Glas direct in de unifi router. Scheelt weer een stekker ;).

Maar vroegah had ik een fritzbox via martkplaats op de kop getikte voor 2 knaak 50 en een bossie peterselie. Dat was echt veel goedkoper dan huren.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Sendak239 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:19:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je al 10 jaar hetzelfde IP hebt. Bij overgang naar KPN netwerk heb je al een KPN IP gekregen. Dat is even vast als dat van KPN abonnementen.
Ik zeg ook niet dat ik bij XS4ALL altijd hetzelfde adres had. Alleen dat het bij hun zo was dat ze hun best deden om jou zo lang mogelijk een onveranderd IP te geven, waardoor het alleen veranderde als er een serieuze technische reden voor was. Daar kon je ook van uit gaan, omdat ze letterlijk een vast IP aanboden. KPN doet dat niet, dus als ze morgen besluiten om iedere dag een ander IP te geven, dan hebben we geen poot om op te staan.

Ze zullen het niet doen, maar dat is dus wel een verschil met de service "Vast IP" zoals XS4ALL dat bood. Hetzelfde geldt voor het doorlaten van poort 25. Bij XS4ALL kon je explicitiet aangeven dat je dat wou hebben. Bij KPN mag je blij zijn zo lang het werkt. Of mis ik iets?

Krijg je bij KPN eigenlijk ook zo'n zelfde IPv6 block als bij XS4ALL? Ik heb een aantal services dat ik via IPv6 direct kan benaderen en wil dat ook graag zo houden als het even kan. Was dat vergeten in mijn lijstje.
Tylen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:03:
[...]

Helemaal niets raars. De naam zegt het al hij converteert de media. Dus van glas naar koper. Ik heb hem ertussenuit gehaald.
Niks raars, maar wel tagged VLAN met in VLAN6 enkel PPPoE verkeer voor het internet verkeer en op VLAN4 wat lawaai van IPTV als je dat nog hebt. Heb ik dat goed begrepen?

En PPPoE is waarschijnlijk hetzelfde als vroeger PPP over een modemlijn, maar dan nu over ethernet. Hoewel ik ook de term PPPoA voorbij heb zien komen. Maar met of zonder Genexis ertussen is dat iets dat zich afspeelt tussen de Fritz!Box en de POP. Snap ik het zo een beetje?
Glas direct in de unifi router. Scheelt weer een stekker ;).
Inderdaad. Maar het maakt kwa snelheid dus niks uit om dat ding er wel tussen te laten zitten? Het is dan gewoon een wat groot uitgevallen SFP als het ware. Dan kan ik ook weer besparen door een goedkopere Fritz achter te hangen, zonder glasvezelspul dat ik toch niet nodig heb. En bij storingen helpt het als je aansluiting zo dicht mogelijk bij de supported configuratie zit, toch?

Vergis ik me als ik nu denk dat bijvoorbeeld een 4060 net zo goed de rol van mijn 7490 kan overnemen? Naast routeren, VPN'en, portforwarden en IPv6 routeren, is de DECT/SIP ondersteuning ook nog wel nuttig. Ik neem nog altijd een prepaid abonnementje af bij Budgetphone voor mijn "vaste" lijn.

[ Voor 13% gewijzigd door TwOkkie op 01-03-2025 00:09 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
TwOkkie schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:44:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik bij XS4ALL altijd hetzelfde adres had. Alleen dat het bij hun zo was dat ze hun best deden om jou zo lang mogelijk een onveranderd IP te geven, waardoor het alleen veranderde als er een serieuze technische reden voor was. Daar kon je ook van uit gaan, omdat ze letterlijk een vast IP aanboden. KPN doet dat niet, dus als ze morgen besluiten om iedere dag een ander IP te geven, dan hebben we geen poot om op te staan.

Ze zullen het niet doen, maar dat is dus wel een verschil met de service "Vast IP" zoals XS4ALL dat bood. Hetzelfde geldt voor het doorlaten van poort 25. Bij XS4ALL kon je explicitiet aangeven dat je dat wou hebben. Bij KPN mag je blij zijn zo lang het werkt. Of mis ik iets?

Krijg je bij KPN eigenlijk ook zo'n zelfde IPv6 block als bij XS4ALL? Ik heb een aantal services dat ik via IPv6 direct kan benaderen en wil dat ook graag zo houden als het even kan. Was dat vergeten in mijn lijstje.

[...]

Niks raars, maar wel tagged VLAN met in VLAN6 enkel PPPoE verkeer voor het internet verkeer en op VLAN4 wat lawaai van IPTV als je dat nog hebt. Heb ik dat goed begrepen?

En PPPoE is waarschijnlijk hetzelfde als vroeger PPP over een modemlijn, maar dan nu over ethernet. Hoewel ik ook de term PPPoA voorbij heb zien komen. Maar met of zonder Genexis ertussen is dat iets dat zich afspeelt tussen de Fritz!Box en de POP. Snap ik het zo een beetje?

[...]

Inderdaad. Maar het maakt kwa snelheid dus niks uit om dat ding er wel tussen te laten zitten? Het is dan gewoon een wat groot uitgevallen SFP als het ware. Dan kan ik ook weer besparen door een goedkopere Fritz achter te hangen, zonder glasvezelspul dat ik toch niet nodig heb. En bij storingen helpt het als je aansluiting zo dicht mogelijk bij de supported configuratie zit, toch?

Vergis ik me als ik nu denk dat bijvoorbeeld een 4060 net zo goed de rol van mijn 7490 kan overnemen? Naast routeren, VPN'en, portforwarden en IPv6 routeren, is de DECT/SIP ondersteuning ook nog wel nuttig. Ik neem nog altijd een prepaid abonnementje af bij Budgetphone voor mijn "vaste" lijn.
Het enige verschil tussen XS4ALL en KPN qua IP-adres is dat XS4ALL adverteerde met een vast IP-adres en KPN niet. Zolang er geen migratie plaatsvind blijft het IP zoals het is.
XS4ALL kon echt geen moeite doen voor je, want KPN WBA bepaalt.

Een 4060 kun je op exact dezelfde manier gebruiken als de 7490. Enige wat ontbreekt op de 4060 is DSL, that's it :). Manier van aanmelden

IPv6 is bij KPN gewoon aanwezig en verschilt daarin niet.

Poort 25 werkt gewoon, echter zul je jezelf wel iedere keer weer van de blacklist moeten halen.

Wat betreft NTU of niet: voor de latency maakt het werkelijk waar niks uit. Het gaat dus meer om je persoonlijke voorkeur. Wel is het een extra stroomgebruiker en kan het natuurlijk ook een keer kapot gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

mad-dog schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:41:
Het enige verschil tussen XS4ALL en KPN qua IP-adres is dat XS4ALL adverteerde met een vast IP-adres en KPN niet. Zolang er geen migratie plaatsvind blijft het IP zoals het is.
XS4ALL kon echt geen moeite doen voor je, want KPN WBA bepaalt.
Ik lees dat als: bij XS4ALL hadden ze een belofte, bij KPN niet. KPN zou in theorie het beleid kunnen veranderen en XS4ALL (van voor de assimilatie) zou best wel hun best gedaan hebben om die belofte waar te blijven maken. Of niet. We gaan dat nooit weten.

Maar dit is voor mij geen dealbreker zo.
Een 4060 kun je op exact dezelfde manier gebruiken als de 7490. Enige wat ontbreekt op de 4060 is DSL, that's it :).
Zo dacht ik het ook. De 4060 gebruikt ook dezelfde processor als de 5590 en heeft 1024 MB geheugen tegenover de 1536 MB van de 5590. In de onderstaande specs kan ik het niet vinden, maar ik denk dat de 5590 die extra halve GB gebruikt voor die extra processor van het glazvezelgedeeldte.

https://boxmatrix.info/wiki/FRITZ!Box_4060
https://boxmatrix.info/wiki/FRITZ!Box_5590_Fiber
Manier van aanmelden
Je wou waarschijnlijk schrijven: De manier van aanmelden is hetzelfde?

Ik vraag me nu ook af waarom ik zou willen betalen voor een DSL/Fiber deel waar ik toch geen gebruik van hoef te maken. De 4060 wordt het dus.
Poort 25 werkt gewoon, echter zul je jezelf wel iedere keer weer van de blacklist moeten halen.
Voor verzenden gebruik ik allang de KPN servers als smarthost en die staan ook in de SPF. Dat gedoe de hele tijd. Waar is de tijd dat je mail nog kon afleveren op de dichtstbijzijnde openstaande poort 25. Spammers hebben een hoop kapot gemaakt op internet... </opa vertelt>
Wat betreft NTU of niet: voor de latency maakt het werkelijk waar niks uit. Het gaat dus meer om je persoonlijke voorkeur. Wel is het een extra stroomgebruiker en kan het natuurlijk ook een keer kapot gaan
Wat is de kans dat ie weer kapot gaat? Hij is onlangs nog vervangen, zonder kosten voor mij. Nu ik dit weet, laat ik hem lekker zitten. Scheelt wel 1 stopcontact, maar zoveel stroom verbruikt dat ook weer niet.

Bedankt allemaal. Ik ben er wel uit. De enige echte reden om nog bij XS4ALL te blijven is loyaliteit aan een fenomeen dat eigenlijk nauwelijks nog bestaat en eigenlijk langzaam aan het doodbloeden is. Er gaan alleen maar klanten weg, zonder dat er nieuwe bij kunnen komen, dus dat houdt vanzelf een keertje op. Ik hoef daar niet tot het bittere eind bij te blijven.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Moest hem even aanmelden, maar nu kan ik dat ook! Cool!

Ben benieuwd of die van mij ook blijft leven. Officieel ziet die er niet meer bij.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:06

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Ik zit al sinds mensenheugenis bij XS4ALL en ben daar gebleven na de kaping door KPN.

Tot volle tevredenheid, totdat ik nu net eens door de kosten van KPN internet + TV met opnemen over glasvezel bekijk:
Alle tijdelijke kortingen weggelaten kost me een 100MB internetaansluiting (42,50) plus TV+ box (12,50) plus opnemen (4,99) samen 60 euro per maand.

Voor mijn huidige XS4ALL betaal ik 75,20 per maand. Het enige verschil dat ik me kan bedenken is de Fritzbox die bij XS4ALL inclusief is. Was die niet 2,50 per maand extra bij KPN? Dan kom ik nog altijd op een verschil van 13 euro per maand.
  • Ik ben redelijk gelukkig met mijn 100MB glasvezel; ga mss naar 200MB, maar dat is het dan wel.
  • Ik gebruik mailadressen van eigen domeinen, dus niet van XS4ALL.
  • Ik draai geen eigen mail- of webserver thuis.
  • Ik heb TV Basis, geen behoefte aan extra TV-paketten.
  • Ik maak gebruik van TV opnemen en dat reken ik dus mee bij de prijsvergelijking.
  • Ik heb de gratis simkaart en gebruikte die tot voor kort in mijn auto, maar heb die sinds mijn nieuwe auto niet echt meer nodig.
  • Ik werk met Apple en heb dus nix aan die F-secure.
  • Ik maak dankbaar gebruik van (Wireguard) VPN van de Fritzbox (fijn met vast IP-adres).
Ik zie voor mij eigenlijk geen functionele verschillen; vergeet ik iets?
Waarom zou ik die 13 euro per maand blijven betalen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Hippe Lip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:41:
Ik zit al sinds mensenheugenis bij XS4ALL en ben daar gebleven na de kaping door KPN.

Tot volle tevredenheid, totdat ik nu net eens door de kosten van KPN internet + TV met opnemen over glasvezel bekijk:
Alle tijdelijke kortingen weggelaten kost me een 100MB internetaansluiting (42,50) plus TV+ box (12,50) plus opnemen (4,99) samen 60 euro per maand.

Voor mijn huidige XS4ALL betaal ik 75,20 per maand. Het enige verschil dat ik me kan bedenken is de Fritzbox die bij XS4ALL inclusief is. Was die niet 2,50 per maand extra bij KPN? Dan kom ik nog altijd op een verschil van 13 euro per maand.
  • Ik ben redelijk gelukkig met mijn 100MB glasvezel; ga mss naar 200MB, maar dat is het dan wel.
  • Ik maak gebruik van TV opnemen en dat reken ik dus mee bij de prijsvergelijking.
  • Ik heb de gratis simkaart en gebruikte die tot voor kort in mijn auto, maar heb die sinds mijn nieuwe auto niet echt meer nodig.
  • Ik maak dankbaar gebruik van (Wireguard) VPN van de Fritzbox (fijn met vast IP-adres).
Heb je geen Spotify Premium gratis bij XS4ALL? Ik heb het ook wel eens vergeleken en het scheelde maar een paar euro per maand tussen XS4ALL en KPN. ik zit op 1 Gb glasvezel met alleen internet en mobiel bij KPN (dus met korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

PatrickC schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:49:
[...]
Heb je geen Spotify Premium gratis bij XS4ALL?
Ik heb het ook wel eens vergeleken en het scheelde maar een paar euro per maand tussen XS4ALL en KPN. ik zit op 1 Gb glasvezel met alleen internet en mobiel bij KPN (dus met korting).
@PatrickC Nope. Mss heb ik destijds (in het XS4ALL-tijdperk) een aanbieding gemist en nu kan ik daar niet meer voor kiezen helaas.

Maar ik zie dus geen inhoudelijke verschillen, maar wel een groot prijsverschil. Ik leg het jullie daarom hier maar eens voor, want die 13 euro per maand vind ik toch wat gortig, alleen om het nog XS4ALL te mogen noemen…

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hippe Lip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:41:

Misschien nog een Spotify premium, zoals ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@_Dune_ Heb je mijn reactie van een uur vóór jouw post gelezen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@janbal Daar zie ik dat je dan een KPN TV+ Box krijgt.
Helaas kan ik niet vinden wat het verschil tussen die TV+ Box en mijn huidige decoder is. Is dat een vooruitgang of lever ik dan functionaliteit of gebruiksvriendelijkheid in?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Voordelen en nadelen worden op diverse plekken uitvoerig beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

janbal schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:52:
Voordelen en nadelen worden op diverse plekken uitvoerig beschreven.
@janbal
Wat bedoel je met “op diverse plekken”? In dit topic kan ik dat niet vinden.

En bij KPN kan ik de reclameteksten wel lezen, maar dan krijg je alleen de aangedikte voordelen (of wat zij voordelen noemen).
Ik ben juist op zoek naar een vergelijking tussen de ‘oude’ box en de nieuwe TV+ box, zodat ik een afgewogen besluit kan maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Hippe Lip op 15-05-2025 00:29 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Dat je als tweaker best wat mag zoeken om je een oordeel te vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
  • Laatst online: 28-05 15:00
Hippe Lip schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:58:
[...]

@janbal
Wat bedoel je met “op diverse plekken”? In dit topic kan ik dat niet vinden.

En bij KPN kan ik de reclameteksten wel lezen, maar dan krijg je alleen de aangedikte voordelen (of wat zij voordelen noemen).
Ik ben juist op zoek naar een vergelijking tussen de ‘oude’ box en de nieuwe TV+ box, zodat ik een afgewogen besluit kan maken.
De nieuwe TV+ box is gebaseerd op Android TV. Een voordeel is dat je een Android TV app, zoals F1 TV Pro kunt installeren en F1-uitzendingen/videos via de TV+ box kunt bekijken. Tot en met vorig jaar mei zat ik ook bij XS4ALL met al je genoemde voordelen (plus Spotify Premium). Uiteindelijk ben ik overgestapt naar Odido. Het prijsverschil is te groot tussen XS4ALL (ook na een verlengingsaanbod vorig jaar) en Odido.

Bij Odido heb je geen vast IP-adres en (nog) geen IPv6. In een jaar is mijn IP-adres een keer gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@StickMan Dank voor je reactie. Het is een lastige keuze. Teveel betalen wil niemand natuurlijk, maar het lastige is dat je bij vertrek niet meer terug kunt naar XS4ALL en als je dan dingen kwijt raakt waar je wel waarde aan hecht, dan moet je je eerst goed afvragen of je daar dat extra geld voor over hebt.

@janbal Ik ben hier op Tweakers actief in een aantal draadjes en weet redelijk de weg op het net. Zoeken gaat me over het algemeen goed af, maar als ik ergens de vinger niet achter kan krijgen, dan vraag ik het ‘collega’s’ hier. Het komt dan wat krampachtig over als je dan wel reageert op mijn vraag maar steeds weigert om inhoudelijk iets los te laten.
De vergelijking die ik vroeg heb ik tot nu toe niet kunnen vinden. Jij wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 15-05-2025 15:35 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
  • Laatst online: 28-05 15:00
Hippe Lip schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:48:
@StickMan Dank voor je reactie. Het is een lastige keuze. Teveel betalen wil niemand natuurlijk, maar het lastige is dat je bij vertrek niet meer terug kunt naar XS4ALL en als je dan dingen kwijt raakt waar je wel waarde aan hecht, dan moet je je eerst goed afvragen of je daar dat extra geld voor over hebt.
Dat begrijp ik. Dezelfde dilemma had ik vorig jaar na 20 jaar klant te zijn bij XS4ALL.Toen had ik een berekening gemaakt. En dat scheelde in de kosten voor 1 jaar uiteindelijk meer dan 500 euro!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik betaal 72,49 en had 50Mbit/s dat gratis geupgrade is naar 200 Mbit/s. Ik heb twee TV ontvangers. Verder bel ik elk jaar en afgelopen jaar kreeg ik 1 jaar 15 euro korting bij een twee jarige verlenging.
Als mijn contract afloopt dan overweeg ik wel weg te gaan bij XS4ALL. Waarschijnlijk voor een jaartje naar Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

TVL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 17:34:
Ik betaal 72,49 en had 50Mbit/s dat gratis geupgrade is naar 200 Mbit/s. Ik heb twee TV ontvangers. Verder bel ik elk jaar en afgelopen jaar kreeg ik 1 jaar 15 euro korting bij een twee jarige verlenging.
Als mijn contract afloopt dan overweeg ik wel weg te gaan bij XS4ALL. Waarschijnlijk voor een jaartje naar Odido.
@TVL
En waarom Odido?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

Odido voor een jaar is vrij goedkoop. KPN geeft voor verlengen niet echt een goede korting. Wil wel op glasvezel blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
TVL schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 22:46:
[...]

Odido voor een jaar is vrij goedkoop. KPN geeft voor verlengen niet echt een goede korting. Wil wel op glasvezel blijven.
Youfone is ook budget en 100% KPN techniek maar flink goedkoper. Wel max 200 Mbps.
Pagina: 1 ... 107 108 Laatste