Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25
ehtweak schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:35:
Ik gebruik hier een 5490, die rechtstreeks aan de FttH verbinding hangt (dus zonder tussenkomst van een NT).

En die doet het gewoon prima, ook in een mesh-wlan setup i.c.m. een 1750E.
Hoe is wan dan precies aangesloten dan bij jou? Edit: zie het al, heeft fiber aansluiting zonder gbic.

Nog recente firmware ook: https://nl.avm.de/service...ad/product/fritzbox-5490/

Heeft de 5490 ook profielen voor Xs4all/KPN net als de 7590? Want dan is de 5490 een net zo goede maar goedkopere optie (gebruikt dan).

[ Voor 29% gewijzigd door pennywiser op 12-01-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:49

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Inflatable schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 05:22:
[...]

Klopt, dat het dan duurder wordt.. Ik heb toevallig net ff zitten vergelijken.. Als ik een nieuw KPN abbo zou afsluiten met alle extra's die ik nu bij mijn oude XS4ALL abbo nog heb dan ben ik duidelijk duurder uit.. 1Gbit glasvezel, ESPN Compleet, Fritzbox, KPN Service Plus, F-secure, TV opnemen, Spotify Premium.. Dan ben ik ruim €100,- per maand kwijt na de initiële kortingsperiode van 6 maanden.. Nu zit ik nog op 86 euro per maand.. Ziggo niet echt goedkoper trouwens, kom ik ook ergens tussen de 90 en 100 euro uit met vergelijkbaar pakket.. Echt bizar hoe duur KPN en Ziggo geworden zijn dat een eens "premium" abbonement van een kwaliteitsprovider als XS4ALL nu goedkoper is.. :/

Ik blijf dus gewoon zitten waar ik zit zolang KPN de boel laat zoals het is.. Hopelijk blijft dat nog een tijdje zo.. :Y)
Zo te zien heb jij net als ik een relatief oud abonnement, dan zal waarschijnlijk elk alternatief redelijk wat duurder gaan worden, doordat je bepaalde zaken dan los moet gaan regelen oa Spotify.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Mau_Maus schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:46:
[...]

Ik had paar dagen geleden gebeld over die upgrade naar 200/200. Ze konden helaas niks meer zeggen dan dat het vertraging heeft. Geen vooruitzicht.
Ik heb ook een 5490 en daarvan zei hij dat het oudste model is die men nog wel support.
Ik vertelde dat ik las dat mensen een nieuwe opgestuurd kregen na deze upgrade. Hij zei dat die kans er voor voor mij ook is, maar misschien ook niet. Wel zou je dan weer een NT moeten krijgen.
Geen idee of dat klopt, maar wel beetje onhandig, omdat ze die toen juist weggehaald hadden.
En moet er dus weer een monteur komen.
Monteur is alleen noodzakelijk als er een GN01 of GN02 FTU aanwezig is. Bij een TY01 of TK01 FTU kan er vanuit ons gewoon een NTU verstuurd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
pennywiser schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:49:
[...]

Hoe is wan dan precies aangesloten dan bij jou? Edit: zie het al, heeft fiber aansluiting zonder gbic.

Nog recente firmware ook: https://nl.avm.de/service...ad/product/fritzbox-5490/

Heeft de 5490 ook profielen voor Xs4all/KPN net als de 7590? Want dan is de 5490 een net zo goede maar goedkopere optie (gebruikt dan).
5490 kent gewoon een XS/KPN profiel. XS4ALL en KPN profielen zijn overigens identiek. Alle calls naar de oude configuratieserver van XS4ALL worden geredirect naar de configuratieserver van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
mad-dog schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:34:
[...]

Monteur is alleen noodzakelijk als er een GN01 of GN02 FTU aanwezig is. Bij een TY01 of TK01 FTU kan er vanuit ons gewoon een NTU verstuurd worden
Ik dacht dat die dingen altijd door een monteur aangesloten moest worden.
Prima als het zelf kan. Geen idee hoeveel dat voorstelt eigenlijk.

*Kijkt in meterkast* oops daar hangt gewoon een NT :X
Lekker slim van me... In de periode XMS -> OBN -> XS4all is er van alles gebeurd toen en daarna nooit meer zo op gelet. Wellicht dat de laatste keer alleen een oude TV module weggehaald is ofzo.
My bad :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 15:25
Mau_Maus schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:43:
[...]

Ik dacht dat die dingen altijd door een monteur aangesloten moest worden.
Prima als het zelf kan. Geen idee hoeveel dat voorstelt eigenlijk.

*Kijkt in meterkast* oops daar hangt gewoon een NT :X
Lekker slim van me... In de periode XMS -> OBN -> XS4all is er van alles gebeurd toen en daarna nooit meer zo op gelet. Wellicht dat de laatste keer alleen een oude TV module weggehaald is ofzo.
My bad :/
Ik heb nu pas bij KPN een dhz pakket gekregen tegenwoordig wordt je verzocht het eerst zelf te proberen aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Zo de kogel is door de kerk. Het verschil van 71 euro bij XS4ALL voor 1 Gb en 49 euro bij Freedom is me iets te groot om te laten liggen. XS4ALL kon alleen 6 maanden korting bieden op die 71 euro terwijl die 49 euro "vast" is. Het is jammer want ik had best bij XS4ALL willen blijven maar het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

synoniem schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:02:
Zo de kogel is door de kerk. Het verschil van 71 euro bij XS4ALL voor 1 Gb en 49 euro bij Freedom is me iets te groot om te laten liggen. XS4ALL kon alleen 6 maanden korting bieden op die 71 euro terwijl die 49 euro "vast" is. Het is jammer want ik had best bij XS4ALL willen blijven maar het zij zo.
Heb jij Glasvezel van KPN liggen? Ik kom bij Freedom echt niet op €49,- uit, als ik op postcode controleer betaal ik €76 voor 1000/1000 bij Freedom.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
_Dune_ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 15:30:
[...]

Heb jij Glasvezel van KPN liggen? Ik kom bij Freedom echt niet op €49,- uit, als ik op postcode controleer betaal ik €76 voor 1000/1000 bij Freedom.
Nee ik zit in voormalig XMS/Telfort/Reggefiber gebied en kan nu sinds kort Freedom op GPON krijgen dus ik betaal straks geen KPN tax meer.

edit: en ik heb mijn eigen "router" dus geen 2 euro huur voor een Fritzbox.

[ Voor 8% gewijzigd door synoniem op 12-01-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:46
_Dune_ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:16:
[...]

Zo te zien heb jij net als ik een relatief oud abonnement, dan zal waarschijnlijk elk alternatief redelijk wat duurder gaan worden, doordat je bepaalde zaken dan los moet gaan regelen oa Spotify.
Klopt.. De mijne is zelfs zo oud dat het nog een Demon Internet abbo betreft dat later naar een XS4ALL abbo is overgezet..

Edit: ohnee, klopt niet.. Ik heb tussendoor nog op XMS glasvezel gezeten.. Daarna weer terug naar XS4ALL toen ook zij dat gingen aanbieden..

[ Voor 14% gewijzigd door Inflatable op 12-01-2024 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:01
De omzetting naar hogere snelheid is weer in gang gezet.
Kreeg gisterochtend een mail dat binnen 7 dagen mijn snelheid verhoogd zou worden van 100/100 naar 200/200.
Vannacht 2 mailtjes dat binnen 15 minuten de wijziging doorgevoerd zou worden. In Mijn KPN staat trouwens: jouw snelheid : supersnel 200 Mbit/s download, 20 Mbit/s upload

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIBotCUJtdaHQHkWrZet_YqeAXo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mDzAY0Zi3kMXcjpBPvJt7ef7.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 23:47

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb vandaag besloten om naar het KPN-portfolio over te stappen. Dat is het einde van 27 jaar XS4All.

De korting die ik had verloopt op 1 februari en de XS4All helpdesk kon niet meer dezelfde korting als eerst aanbieden. Dat houdt in dat ik nu mijn SIM-kaart kwijt ben, Spotify niet meer gratis is en dat ik voor de Fritzbox moet gaan betalen.
Die SIM gebruik ik nauwelijks, Spotify gaat omgezet worden naar Family (kon niet bij XS4All) en een Fritzbox koop ik wel op Marktplaats.
Het enige wat me nu echt geld gaat kosten is Spotify, maar via KPN krijg je daar nog entertainmentkorting over.
Mocht je van XS4All komen en je Fritzbox via KPN willen houden, dan kan dat ook en krijg je nog €3,75 korting op de huur.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Arjan A schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:11:
Ik heb vandaag besloten om naar het KPN-portfolio over te stappen. Dat is het einde van 27 jaar XS4All.
Laat ons weten wat je van de nieuwe mediaboxen vindt, de meningen zijn wat verdeeld. (Ervan uitgaande dat je TV erbij hebt). Ik durf nog niet over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Sendak239 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:17:
[...]

Laat ons weten wat je van de nieuwe mediaboxen vindt, de meningen zijn wat verdeeld. (Ervan uitgaande dat je TV erbij hebt). Ik durf nog niet over te stappen.
Ik neem geen tv af, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zo te zien is nu bij mij ook de 100/100 --> 200/200 snelheidsverhoging effectief geworden:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/15760259982.png

Wat ik dan weer niet snap, als ik kijk bij mijn abo gegevens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-FDBCIlgrPe4_WzvhFEiyQYD_0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rT0UC1xwD91K0oR2Coh3qbgb.png?f=fotoalbum_large

Dus volgens de gegevens heb ik een 200/20 abo, maar volgens de brief zou ik van 100/100 naar 200/200 gaan. En dat is volgens mij ook het geval. 8)7
Hoe zit dit nu eigenlijk? :?

Wellicht dat @mad-dog hier wat zinnigs over kan zeggen?

Volgens de log van m'n FRITZ!Box is vannacht, rond 01:40h de FttH verbinding een paar keer weggeweest en weer teruggekomen. Waarschijnlijk van de omschakeling.

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 16-01-2024 17:06 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:03:
Dus volgens de gegevens heb ik een 200/20 abo, maar volgens de brief zou ik van 100/100 naar 200/200 gaan. En dat is volgens mij ook het geval. 8)7
Dune had hetzelfde: _Dune_ in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Ik vermoed dat dit puur een administratief trucje is, omdat de 'oude' kosten in principe nog wel gelden voor degene die niet het aanbod hebben gehad oid.
Ze hadden beter kunnen verhogen met een doorlopende korting ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 16-01-2024 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Mau_Maus schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:40:
[...]

Dune had hetzelfde: _Dune_ in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Ik vermoed dat dit puur een administratief trucje is, omdat de 'oude' kosten in principe nog wel gelden voor degene die niet het aanbod hebben gehad oid.
Ze hadden beter kunnen verhogen met een doorlopende korting ofzo.
Ze hadden nog beter vorige week een goede aanbieding of toezegging kunnen doen. Nu ben ik begin maart gewoon weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
synoniem schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Ze hadden nog beter vorige week een goede aanbieding of toezegging kunnen doen. Nu ben ik begin maart gewoon weg.
Geen idee waarom je mij qoute, maar gefeliciteerd met je overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Mau_Maus schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:48:
[...]

Geen idee waarom je mij qoute, maar gefeliciteerd met je overstap.
Ik quotte je hiervoor: Ze hadden beter kunnen verhogen met een doorlopende korting ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
synoniem schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:55:
[...]

Ik quotte je hiervoor: Ze hadden beter kunnen verhogen met een doorlopende korting ofzo.
Ah ok. Ik doelde puur op het issue 200/200 <-> 200/20.
Dat men het wellicht beter als correctie (/korting) had kunnen doen op de meerkosten ipv dit (ik denk) administratief trucje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
ehtweak schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:03:
Zo te zien is nu bij mij ook de 100/100 --> 200/200 snelheidsverhoging effectief geworden:

[Afbeelding]

Wat ik dan weer niet snap, als ik kijk bij mijn abo gegevens:

[Afbeelding]

Wellicht dat @mad-dog hier wat zinnigs over kan zeggen?

Volgens de log van m'n FRITZ!Box is vannacht, rond 01:40h de FttH verbinding een paar keer weggeweest en weer teruggekomen. Waarschijnlijk van de omschakeling.
Die aanduiding is een administratief iets. Op je vorige factuur stond glasvezel upgrade (wat synchrone snelheid inhoudt). Die is vervangen door Sneller Internet 200. Technisch staan al deze abonnementen echter gewoon op 200/200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:53
Arjan A schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 12:11:

De korting die ik had verloopt op 1 februari en de XS4All helpdesk kon niet meer dezelfde korting als eerst aanbieden. Dat houdt in dat ik nu mijn SIM-kaart kwijt ben, Spotify niet meer gratis is en dat ik voor de Fritzbox moet gaan betalen.
Die SIM gebruik ik nauwelijks, Spotify gaat omgezet worden naar Family (kon niet bij XS4All) en een Fritzbox koop ik wel op Marktplaats.
Het enige wat me nu echt geld gaat kosten is Spotify, maar via KPN krijg je daar nog entertainmentkorting over.
Mocht je van XS4All komen en je Fritzbox via KPN willen houden, dan kan dat ook en krijg je nog €3,75 korting op de huur.
Ik ben na 24 jaar XS4ALL overgestapt naar Youfone. Dat ging niet helemaal zonder slag of stoot maar uiteindelijk gewoon internet gehouden om dat ik van XS4ALL/KPN naar Youfone/KPN ben gegaan. Fritzbox 7590 had ik ooit op marktplaats gekocht en die aangesloten i.p.v. Experiabox. De Fritz 5490 teruggestuurd. Die was overigens rete traag geworden.

Die SIM gebruikte ik ook niet en voor spotify (1 lijn) zijn er zat goedkope alternatieven als je creatief bent en wat rond kijkt. Volgend jaar waarschijnlijk overstappen rechtstreeks naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 15:56
Sinds dinsdag heb ik de 'upgrade' gehad. Heb mijn modem moeten herstarten. Echter sindsdien heb ik regelmatig korte ping timeouts. Vervelend tijdens teams conversaties waarbij men mij af en toe hoort met onderbrekingen.

Vannacht was er ook nog een storing in mijn postcode gebied 1336. Vanmorgen wederom mijn modem herstart vanwege deze storing. De ping timeouts zijn helaas niet verdwenen. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben (gehad) na hun upgrade? Ik heb een FritzBox 5490.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11

TVL

supercop7373 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:04:
[...]

Ik ben na 24 jaar XS4ALL overgestapt naar Youfone. Dat ging niet helemaal zonder slag of stoot maar uiteindelijk gewoon internet gehouden om dat ik van XS4ALL/KPN naar Youfone/KPN ben gegaan. Fritzbox 7590 had ik ooit op marktplaats gekocht en die aangesloten i.p.v. Experiabox. De Fritz 5490 teruggestuurd. Die was overigens rete traag geworden.

Die SIM gebruikte ik ook niet en voor spotify (1 lijn) zijn er zat goedkope alternatieven als je creatief bent en wat rond kijkt. Volgend jaar waarschijnlijk overstappen rechtstreeks naar KPN.
Zat ook even te kijken naar Youfone maar die is best wel erg duur. 200 Mbi/st Inclusief TV (Comfort), twee ontvangers en vast bellen ben je 74 euro kwijt zonder korting. Bij XS4ALL ben ik 75 Euro (zonder korting) kwijt voor praktisch hetzelfde. Nu betaal ik inclusief korting nog 60 Euro maar denk erover om naar Odido over te stappen na mijn contract als XS4ALL geen koring meer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 15:56
altern8 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 10:37:
Sinds dinsdag heb ik de 'upgrade' gehad. Heb mijn modem moeten herstarten. Echter sindsdien heb ik regelmatig korte ping timeouts. Vervelend tijdens teams conversaties waarbij men mij af en toe hoort met onderbrekingen.

Vannacht was er ook nog een storing in mijn postcode gebied 1336. Vanmorgen wederom mijn modem herstart vanwege deze storing. De ping timeouts zijn helaas niet verdwenen. Zijn hier meer mensen die hier last van hebben (gehad) na hun upgrade? Ik heb een FritzBox 5490.
Sinds ongeveer 11 uur geen timeouts meer gehad, het lijkt er op dat er iets is opgelost waar ik geen invloed op uit kan oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-04 18:49
_starbuck_ schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:00:
Ter info: Ik heb op 7 december bericht gekregen dat de snelheidsverhoging binnen een maand zou worden uitgevoerd. Die maand is inmiddels (net) voorbij.
Mijn snelheidsverhoging is vandaag doorgevoerd. Ik zit nu netjes op iets meer dan 200Mb/s zowel down als up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arayabus
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-04-2024
_starbuck_ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:50:
[...]

Mijn snelheidsverhoging is vandaag doorgevoerd. Ik zit nu netjes op iets meer dan 200Mb/s zowel down als up.
top! Ik heb zelf niets meer vernomen na de brief van 7 december. maar een medewerker van kpn heeft op het forum aangegeven dat er in december en januari mensen worden overgezet. dus ik wacht wel af tot het eind van de maand voor ik ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb vandaag een e-mail van XS4ALL ontvangen met de mededeling dat mijn snelheid binnen 7 dagen verhoogd wordt (van 200 Mbit/s naar 'maximaal' 1GBit/s).

In december 2023 werd dit al aangekondigd via een brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notopic
  • Laatst online: 26-04 10:04
Arayabus schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:38:
[...]

top! Ik heb zelf niets meer vernomen na de brief van 7 december. maar een medewerker van kpn heeft op het forum aangegeven dat er in december en januari mensen worden overgezet. dus ik wacht wel af tot het eind van de maand voor ik ga bellen.
Same here. Moet zeggen dat ik wel behoorlijk ongeduldig begin te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arayabus
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-04-2024
Notopic schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:00:
[...]

Same here. Moet zeggen dat ik wel behoorlijk ongeduldig begin te worden ;)
Dat snap ik helemaal, vind het ook jammer dat ze, nadat er problemen waren geconstateerd, en er niet kon worden voldaan an de beloofde datum. Er geen verdere communicatie is geweest via een mail of een statement op de website of wat dan ook.

Verder natuurlijk blij dat we via mad dog hier op het forum wel informatie krijgen. maar dat is natuurlijk niet een oplossing voor een gros van de klanten, die niet eens weten wat tweakers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
Arayabus schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:46:
[...]

Dat snap ik helemaal, vind het ook jammer dat ze, nadat er problemen waren geconstateerd, en er niet kon worden voldaan an de beloofde datum. Er geen verdere communicatie is geweest via een mail of een statement op de website of wat dan ook.

Verder natuurlijk blij dat we via mad dog hier op het forum wel informatie krijgen. maar dat is natuurlijk niet een oplossing voor een gros van de klanten, die niet eens weten wat tweakers is.
Die kunnen ook bellen, waarna ze hetzelfde te horen te krijgen :). Anyway, het upgraden verloopt verder goed, dus voor degenen die de brief hebben gehad: het duurt niet lang meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trilliwilli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-04 15:44
Toch jammer dat wij voor die verhoging niet in aanmerking komen.
Geen brief gehad, wat de reden is dat wij niet in aanmerking komen weet ik niet, zal wel een technische oorzaak hebben.

De glasvezel ligt hier overigens pas een halfjaar en wij waren de eerste die een werkende aansluiting hadden in de straat.
Onze abo liep wel al langer over koper. Misschien wel gewoon te weinig abonnees in de buurt, het is hier een Ziggo rijke buurt om het maar zo te zeggen.

Met vriendelijke groet, William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notopic
mad-dog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:48:
[...]

Die kunnen ook bellen, waarna ze hetzelfde te horen te krijgen :). Anyway, het upgraden verloopt verder goed, dus voor degenen die de brief hebben gehad: het duurt niet lang meer
Dank voor de (bemoedigende) update. We wachten in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:33
[...]

Ik las eerder dat in een aantal gevallen ook een nieuwe Fritzboz 7590 geleverd werd. Wat is nu het beleid hiervoor? Ik heb een 7490, die al zeker 8 jaar oud is en liep al een tijdje te denken om ergens een 7590 vandaan te halen (met wifi6). Zou mooi samenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
kvandt schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:36:
[...]

Ik las eerder dat in een aantal gevallen ook een nieuwe Fritzboz 7590 geleverd werd. Wat is nu het beleid hiervoor? Ik heb een 7490, die al zeker 8 jaar oud is en liep al een tijdje te denken om ergens een 7590 vandaan te halen (met wifi6). Zou mooi samenvallen...
Een 7581 en 7360 zouden als het goed is automatisch vervangen worden(hoewel dat proces niet altijd even goed loopt), aangezien daar verder niet meer voor ontwikkeld wordt door AVM. De 7490 geniet nog steeds ondersteuning en zal dan ook niet automatisch vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trilliwilli
@mad-dog geldt die wissel ook als er geen upgrade van de snelheid komt?

Wij hebben afgelopen zomer de wissel van koper naar glasvezel gemaakt en de helpdeskmedewerker verzekerde dat de modem zou worden gewisseld als het nodig was. Is niet gebeurd, maar ik ben er wel inmiddels achter dat de 7581 die wij hebben end of life en end of service is, en dat al een aantal jaar. Dit model had veel problemen, vooral met DECT en blijkbaar heeft AVM het rap afgeschreven.

Ik had echter van XS4ALL/KPN wel verwacht hem dan ook om te wisselen. Hij heeft afgelopen augustus wel nog een laatste veiligheidsupdate gehad maar ik had toch liever gezien dat de wissel naar glasvezel gelijk tot een wissel van modem had geleid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:14
[...]

Maar is nou al bekend waarom de een wel een brief heeft gehad en de ander niet? M.a.w. wat zijn de selectiecriteria? En betekent dat dat zij die geen brief hebben gehad in december dus ook geen snelheidsverhoging krijgen?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jszvd
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-04 22:07
janbal schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:28:
[...]

Maar is nou al bekend waarom de een wel een brief heeft gehad en de ander niet? M.a.w. wat zijn de selectiecriteria? En betekent dat dat zij die geen brief hebben gehad in december dus ook geen snelheidsverhoging krijgen?
Ben ook heel benieuwd hiernaar en of er binnenkort meer klanten worden aangeschreven voor een snelheidsverhoging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notopic
doogster schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:41:
Ik heb vandaag een e-mail van XS4ALL ontvangen met de mededeling dat mijn snelheid binnen 7 dagen verhoogd wordt (van 200 Mbit/s naar 'maximaal' 1GBit/s).

In december 2023 werd dit al aangekondigd via een brief.
Heb (eindelijk) ook dit teken van leven gehad. Was al bang dat ze me vergeten waren. Nu wachten op de bevestigingsmail dat het daadwerkelijk is doorgevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:19

JCS

janbal schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:28:
[...]

jszvd schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:56:
[...]

Ben ook heel benieuwd hiernaar en of er binnenkort meer klanten worden aangeschreven voor een snelheidsverhoging.
Begin er langzaam aan voor te vrezen dat de reden voor de erbarmelijke communicatie rond dit project is zodat ze de klanten die ze een oor aannaaien, en niet op tweakers komen, niet wakker maken.

Blijft toch treurig dat de beste informatiebron een forumlid is die (als ik tussen de regels door lees) ook niet alles kan vertellen zonder in de problemen te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 26-04 16:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een paar weken geleden al de brief ontvangen, gisteren een mail dat "binnen 7 dagen verhogen we uw internetsnelheid", vannacht om half een twee mails, bevestiging en informatie van uw wijziging.
Dus het zou nu actief moeten zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 20:53
Hier opeens heel snel gegaan.
Begin december 2023 een brief ontvangen. Daarna lange tijd stil.
Vanmorgen om 10:45 uur een e-mail waarin stond dat de snelheid binnen 7 dagen wordt verhoogd.
Om 12:05 uur weer een e-mail met de bevestiging van de wijziging, nog geen 5 minuten later viel even de verbinding weg en daarna was de nieuwe snelheid actief (in mijn geval DSL met 100 Mbit/s).
Speedtest gedaan en Down en Up 90 en 23 Mbit/s, ping 9 ms. Geen glasvezel waardes, maar ik ben tevreden.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
JCS schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:57:
[...]

[...]

Begin er langzaam aan voor te vrezen dat de reden voor de erbarmelijke communicatie rond dit project is zodat ze de klanten die ze een oor aannaaien, en niet op tweakers komen, niet wakker maken.

Blijft toch treurig dat de beste informatiebron een forumlid is die (als ik tussen de regels door lees) ook niet alles kan vertellen zonder in de problemen te geraken.
@mad-dog heb ik hier al paar keer over DM gestuurd maar hij wil mij hier niet op antwoorden want doet of hij het niet ziet. :(
Nu dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
janbal schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:30:
[...]

@mad-dog heb ik hier al paar keer over DM gestuurd maar hij wil mij hier niet op antwoorden want doet of hij het niet ziet. :(
Nu dan?
Ik heb geen DM van je gehad? Wat betreft de upgrades, hier wordt navraag over gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:19

JCS

janbal schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:30:
[...]

Nu dan?
Gezien het bericht van @mad-dog is er wellicht ergens wat miscommunicatie geweest, maar laten we ook niet verwachten dat iemand een baan of werkrelatie op het spel gaat zetten over een paar mbps meer of minder.

Klagen moet je doen bij xs4all/KPN, in het geval dat @mad-dog iets te melden heeft/kan zullen we dat vast zien!
mad-dog schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:34:
[...]

Ik heb geen DM van je gehad? Wat betreft de upgrades, hier wordt navraag over gedaan
We wachten af, verwacht er persoonlijk weinig meer van gezien de KPN hier qua glasvezel alles voor het zeggen heeft, dus wat betreft de marktwerking is ;w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
OK. Wellicht miscommunicatie, als dat van mijn kant is excuus daarvoor.

Ik verwacht in ieder geval communicatie van KPN hierover. Ik neem aan dat er een webcare o.i.d. is en anders valt me dat toch wel tegen van KPN.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evanuden
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-02 09:41
Misschien de moeite waard om hier eens te kijken als KPN Abonnee of je recht hebt op een nieuwe FRITZ!Box
https://www.kpn.com/servi...-en-modems/modemcheck.htm

• Mau_Maus
  • Niet online
evanuden schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:04:
Misschien de moeite waard om hier eens te kijken als KPN Abonnee of je recht hebt op een nieuwe FRITZ!Box
"Je hoeft dus niets te doen. Je hebt 1 van de nieuwste modems. Dit modem is perfect voor al onze diensten en internetsnelheden."

Nou "1 van de nieuwste" met een FrtizBox 5490...
Begreep van de medewerker dat deze als eerstvolgende in de rij staat om support te droppen... Wat uiteraard nog even kan duren, maar om het "1 van de nieuwste" te noemen is wel erg gul.

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 15:04
Mau_Maus schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:34:
[...]

"Je hoeft dus niets te doen. Je hebt 1 van de nieuwste modems. Dit modem is perfect voor al onze diensten en internetsnelheden."

Nou "1 van de nieuwste" met een FrtizBox 5490...
Begreep van de medewerker dat deze als eerstvolgende in de rij staat om support te droppen... Wat uiteraard nog even kan duren, maar om het "1 van de nieuwste" te noemen is wel erg gul.
Vreemd dat die geen foutmelding geeft. Alle KPN servicetools werken eigenlijk enkel bij een door KPN zelf geleverde Experia box op een door KPN zelf geleverde verbinding. (dus provider KPN, geen budget/youfone etc).

Als je een 5490 gebruikt, heb je waarschijnlijk ook geen NT maar rechtstreeks een patchkabel tussen FTU en de Fritzbox zitten, dus deze kun je enkel omruilen via de xs4all helpdesk icm met een monteursbezoek voor plaatsing NT en nieuwe 7590.

• Mau_Maus
  • Niet online
gjtm schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Vreemd dat die geen foutmelding geeft. Alle KPN servicetools werken eigenlijk enkel bij een door KPN zelf geleverde Experia box op een door KPN zelf geleverde verbinding. (dus provider KPN, geen budget/youfone etc).

Als je een 5490 gebruikt, heb je waarschijnlijk ook geen NT maar rechtstreeks een patchkabel tussen FTU en de Fritzbox zitten, dus deze kun je enkel omruilen via de xs4all helpdesk icm met een monteursbezoek voor plaatsing NT en nieuwe 7590.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HB080sqROjfdpv2rHRYOY1zP1LM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60sIETKlhNyXgH7yJVIQbYJT.jpg?f=fotoalbum_large

• Trilliwilli
evanuden schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:04:
Trilliwilli schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:59:
@mad-dog geldt die wissel ook als er geen upgrade van de snelheid komt?

Wij hebben afgelopen zomer de wissel van koper naar glasvezel gemaakt en de helpdeskmedewerker verzekerde dat de modem zou worden gewisseld als het nodig was. Is niet gebeurd, maar ik ben er wel inmiddels achter dat de 7581 die wij hebben end of life en end of service is, en dat al een aantal jaar. Dit model had veel problemen, vooral met DECT en blijkbaar heeft AVM het rap afgeschreven.

Ik had echter van XS4ALL/KPN wel verwacht hem dan ook om te wisselen. Hij heeft afgelopen augustus wel nog een laatste veiligheidsupdate gehad maar ik had toch liever gezien dat de wissel naar glasvezel gelijk tot een wissel van modem had geleid.
Zowel een collega van mij als wij zelf hebben onze router probleemloos om kunnen wisselen. @mad-dog was ons zeer behulpzaam, mijn collega heeft het na mijn verhaal via de KPN link hierboven geregeld.

Er kan wel verschil zijn tussen of je een 7590 (wifi5) of een 7590AX (wifi6) krijgt, dit zal met beschikbaarheid te maken hebben. Beide prima apparaten, ik gebruik de Wifi toch via mijn access points, dus het maakt mijns inziens niet heel veel uit

• ehtweak
  • Niet online
Ik heb hier ook een 5490 rechtstreeks met een glasvezel patchkabel aangesloten.

En volgens bovengenoemde link:
Jouw modem is nog helemaal goed

Jammer, maar helaas nog geen nieuwe dus.

Terwijl de meest recente FRITZ!OS toch:
Version: FRITZ!OS 7.31
Datum: 04.09.2023
is.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Best bizar zoals hier al eerder door anderen is gesteld. Een paar kennissen en vrienden hebben wel een gratis snelheidsupgrade gekregen. Ik heb nog niet gehoord en er toch maar eens een telefoontje naar XS4all aan gepleegd. Daar kreeg ik doodleuk te horen dat de actie afgelopen is en ik daar niet voor in aanmerking kom. Technisch zijn er ook totaal geen beperkingen. ik heb een Fritzbox 7590 en xgs-pon glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
De geluiden vanuit XS4All zijn heel uiteenlopend. Een klantenservice medewerker vertelde me dat alle XS4All abonnees de snelheidsverhoging krijgen maar dan uitgesmeerd over langere tijd. En de batch van december zou dan nog een pilot zijn.
Maar ik heb op het forum gelezen dat alleen mensen die 10 jaar niets hebben gewijzigd aan hun abo dit krijgen.
Wie het echt weet mag het zeggen. Schande voor zo'n bedrijf als KPN om zo helemaal niet te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Voor mij maakt het in ieder geval niet meer uit want ik ben sinds afgelopen maandag klant bij Freedom. Stuk goedkoper en toch een vast ip-adres en rDNS. Wat best fijn is als je eigen servers hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

synoniem schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:01:
Voor mij maakt het in ieder geval niet meer uit want ik ben sinds afgelopen maandag klant bij Freedom. Stuk goedkoper en toch een vast ip-adres en rDNS. Wat best fijn is als je eigen servers hebt draaien.
Welk abo. heb jij genomen, ik kom namelijk bij Freedom een stuk duurder uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
_Dune_ schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:18:
[...]

Welk abo. heb jij genomen, ik kom namelijk bij Freedom een stuk duurder uit?
Ik heb 1 Gb Internet only maar zonder KPN tax en Fritzbox > 49 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

synoniem schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:22:
[...]

Ik heb 1 Gb Internet only maar zonder KPN tax en Fritzbox > 49 euro.
Mja... bij mij is het onder andere de KPN tax die het hem doet... ;(

Ik vind het gewoon spijtig dat rDNS en nog wat meer van dergelijke zaken bij KPN (oud XS4ALL) gewoon de nek is omgedraaid door KPN. Daarnaast is het KPN spamfilter vele malen slechter dan wat XS4ALL voorheen hanteerde. Abonnement steeds verder uitgekleed, maar ondertussen wel gewoon prijzen blijven verhogen. Deze zogenaamde snelheids verdubbeling, op papier 200/50, wat voor mij een verdubbeling in download betreft, maar een halvering in upload, dat is nu juist niet waarom ik glasvezel heb, ik verwacht een synchrone verbinding.

In de praktijk kom ik net op 200/200, maar de verbinding lijkt niet zo stabiel als voorheen, 100/100 was bij mij feitelijk strak 120/120. Wat als de upload snelheden niet meer gehaald worden, gaat KPN zeggen ja maar het is feitelijk een 200/50 abonnement (mix feelings hier :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
_Dune_ schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:43:
[...]

Mja... bij mij is het onder andere de KPN tax die het hem doet... ;(

Ik vind het gewoon spijtig dat rDNS en nog wat meer van dergelijke zaken bij KPN (oud XS4ALL) gewoon de nek is omgedraaid door KPN. Daarnaast is het KPN spamfilter vele malen slechter dan wat XS4ALL voorheen hanteerde. Abonnement steeds verder uitgekleed, maar ondertussen wel gewoon prijzen blijven verhogen. Deze zogenaamde snelheids verdubbeling, op papier 200/50, wat voor mij een verdubbeling in download betreft, maar een halvering in upload, dat is nu juist niet waarom ik glasvezel heb, ik verwacht een synchrone verbinding.

In de praktijk kom ik net op 200/200, maar de verbinding lijkt niet zo stabiel als voorheen, 100/100 was bij mij feitelijk strak 120/120. Wat als de upload snelheden niet meer gehaald worden, gaat KPN zeggen ja maar het is feitelijk een 200/50 abonnement (mix feelings hier :/ ).
Ja ik voel je. Vond het niet fijn om afscheid te nemen van XS4ALL maar wel fijn om KPN gedag te zeggen. Hoewel dat maar tot op zekere hoogte is want ik zit in voormalig Reggefiber gebied dus nog steeds KPN Netwerk maar wel een andere belichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-04 19:24
Voorheen, toen XS4ALL nog pseudo-zelfstandig was, was het niet mogelijk om één maand TV te nemen en vervolgens na een maand weer op te zeggen, zo'n wijziging ging enkel in combinatie met een nieuw jaarcontract. XS4ALL is inmiddels volledig geintegreerd, en KPN heeft al enkele jaren een beleid dat zowel vaste telefonie als televisie per maand in- dan wel uitgeschakeld kan worden bij de eigen abonnementen. Is dit inmiddels ook zo bij de ex-XS4all abonnementen? En krijgen die nieuwe abonnementen dan te maken met de iTV decoders, of TV+? Straks komt er een maand met live TV-uitzendingen die bekeken moeten worden en de beeldkwaliteit en het gemak via de andere kijkbronnen is de laatste jaren erg afgenomen, dus dan zou iTV van KPN voor één maandje het overwegen waard zijn.

Tevens, die snelheidsverhogingen van afgelopen najaar, staan die voor nu ook weer in de planning? Vorige keer is desbetreffende aansluiting waarschijnlijk niet meegenomen vanwege de dragerwissel...

[ Voor 11% gewijzigd door timmie1 op 19-03-2024 14:16 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

Toch nog besloten om langer bij XS4ALL te blijven. Heb mijn contract met 2 jaar verlengd en kreeg hierbij een korting van 15 euro per maand voor de eerste 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 15:04
timmie1 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:14:
Voorheen, toen XS4ALL nog pseudo-zelfstandig was, was het niet mogelijk om één maand TV te nemen en vervolgens na een maand weer op te zeggen, zo'n wijziging ging enkel in combinatie met een nieuw jaarcontract. XS4ALL is inmiddels volledig geintegreerd, en KPN heeft al enkele jaren een beleid dat zowel vaste telefonie als televisie per maand in- dan wel uitgeschakeld kan worden bij de eigen abonnementen. Is dit inmiddels ook zo bij de ex-XS4all abonnementen? En krijgen die nieuwe abonnementen dan te maken met de iTV decoders, of TV+? Straks komt er een maand met live TV-uitzendingen die bekeken moeten worden en de beeldkwaliteit en het gemak via de andere kijkbronnen is de laatste jaren erg afgenomen, dus dan zou iTV van KPN voor één maandje het overwegen waard zijn.
TV+ is sowieso enkel op de nieuwe KPN propositie, dus onder een oud xs4all abo tv toevoegen = 'oude' ITV ontvanger. Al zal dat waarschijnlijk bij oud Xs4all wel de nieuwere arris vip5202 zijn.

Maar of je het abonnement ook zo maandelijks kunt wisselen weet ik niet. Als dat bij XS4ALL eerst niet kon, kun je er niet zomaar vanuit gaan dat dat nu wel bij KPN4ALL het geval zal zijn. In principe heb je nog steeds de oude voorwaarden. Ik zou dat eerst bij de helpdesk navragen in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
gjtm schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:04:
[...]

TV+ is sowieso enkel op de nieuwe KPN propositie, dus onder een oud xs4all abo tv toevoegen = 'oude' ITV ontvanger. Al zal dat waarschijnlijk bij oud Xs4all wel de nieuwere arris vip5202 zijn.

Maar of je het abonnement ook zo maandelijks kunt wisselen weet ik niet. Als dat bij XS4ALL eerst niet kon, kun je er niet zomaar vanuit gaan dat dat nu wel bij KPN4ALL het geval zal zijn. In principe heb je nog steeds de oude voorwaarden. Ik zou dat eerst bij de helpdesk navragen in dit geval.
Helemaal één op één overgenomen zijn die voorwaarden sowieso niet. Voorheen bij xs4all kostte een extra telefoonnummer 5 euro per maand, nu kun je deze er voor 2,50 bij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:54
Ik heb zojuist besloten mijn contract te verlengen, 12 maanden korting van 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
satshow schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:13:
Ik heb zojuist besloten mijn contract te verlengen, 12 maanden korting van 15 euro.
Prima deal, als ze mij die eerder dit jaar geboden hadden was ik gebleven maar bij mij kon er alleen maar 12,50 voor 6 maanden aan korting af of 12 maanden voor 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hmmm ik vermoede laatste paar dagen dat mijn snelheid wat achterbleef.
Nu meerdere speedtests gedaan en haal maar 100/100 na mijn gratis upgrade naar 200/200...
Onder Mijn-KPN staat nog wel die '200/20' actief, Verder niet veel tijd nu om te testen en zal alles nog een keer herstarten later, maar hebben andere dit misschien ook? Anders ga ik na Pasen even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Mau_Maus schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:08:
Hmmm ik vermoede laatste paar dagen dat mijn snelheid wat achterbleef.
Nu meerdere speedtests gedaan en haal maar 100/100 na mijn gratis upgrade naar 200/200...
Onder Mijn-KPN staat nog wel die '200/20' actief,
Hier dezelfde abo-vorm, recentelijk opgewaardeerd van 100/100 --> 200/200. En volgens de abo info bij KPN zou ik een 200/20 verbinding hebben.

Maar dan nog; no problemo qua snelheid:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/16074977108.png

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:05:
[...]
Maar dan nog; no problemo qua snelheid:
...
Dank voor testen!
Net alles herstart en losgekoppeld, maar wederom precies 100/100 met verschillende speedtests.
Vermoed dat ergens iets niet lekker ingesteld staat. Er was laatst wel onderhoud 's nachts, maar lijkt mij gek als het daar aan ligt. Zelf niks aangepast recent.
Zal komende dagen nog wel verder testen en dinsdag even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vanmiddag heb ik ook een test gedaan, toen kwam ik zo rond de ~200/220 uit. Nu net weer een test gedraaid onder de zelfde onstandigheden hier lokaal, kom ik op 131/228. Wat opvalt dat de upload enrom piekt naar 400+ op bepaalde momenten. Ook ik heb al vaker het idee gehad dat de verbinding niet echt stabiel is.

Voordat het daadwerkelijk een KPN lijn werd, had een 100/100 verbinding welke, wanneer ik ook teste, strak op 120/120 uit kwam, dat is nu met de huidige verbinding niet het geval. Ja, ook hier wordt in de portal 200/20 aangegeven. Mad-dog had al eens naar mijn aansluiting gekeken, maar zag daar niets vreemds aan.

edit: Net voor de grap nogeens een test gedaaid kom nu uit op 54/218, waarbij die magere download redelijk stabiel is en de upload stuitert en naar 600mbps peikt. :| Recentelijk heeft men hier ook werkzaamheden verricht ter verbetering van het netwerk (28 Maart tussen 2:00 en 7:00).

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 30-03-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:42:

edit: Net voor de grap nogeens een test gedaaid kom nu uit op 54/218, waarbij die magere download redelijk stabiel is en de upload stuitert en naar 600mbps peikt. :| Recentelijk heeft men hier ook werkzaamheden verricht ter verbetering van het netwerk (28 Maart tussen 2:00 en 7:00).
Bijzonder. Bij ons waren er ook aangekondigde werkzaamheden:
Tijdstip werkzaamheden
Op 27 maart 2024 tussen 2.00 en 7.00 uur wordt er in je buurt gewerkt aan de verbetering van ons netwerk.

Eigenlijk niks van gemerkt, behalve een log entry ;) in onze FRITZ!Box.

En still going strong:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/16075111364.png

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Kleine update van mijn kant. Tot paar uur terug leek het nog 100/100, maar zonder iets te wijzigen doe ik net een 'real world' test en een speedtest met zelfde KPN-server en haal ik weer 200/200+
Dus lijkt weer goed...Even in de gaten houden, maar laatste dagen kwam het echt niet boven (of ruim onder) de 100/100 uit op welk tijdstip dan ook.

Edit 02-april:
Ook nu nog stabiel. Lijkt toch een paar dagen een fout te zijn geweest bij KPN (of gerelateerde infrastructuur).

[ Voor 16% gewijzigd door Mau_Maus op 02-04-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ik merk op een XS4ALL 50Mbit abonnement opeens een verhoging van upload naar 90Mbit in plaats van schommelend tussen 45 en 70 Mbit. Bij een test begint het bij 200Mbit maar wordt het vervolgens stabiel beperkt tot 91Mbit. Is er iets bekend van een snelheidsverhoging bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
timmie1 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:46:
Ik merk op een XS4ALL 50Mbit abonnement opeens een verhoging van upload naar 90Mbit in plaats van schommelend tussen 45 en 70 Mbit.
ff voor alle duidelijkheid; je praat hier over een FttH abonnement?
Bij een test begint het bij 200Mbit maar wordt het vervolgens stabiel beperkt tot 91Mbit. Is er iets bekend van een snelheidsverhoging bij jullie?
ff terugzoeken op snelheidsverhoging alhier... :+
Heb je wellicht een schrijven daarover gehad van KPN?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb de hoop op een snelheidsverhoging van XS4all maar opgegeven. Vrienden en kennissen hebben deze veelal wel gehad. Ben er vorige maand nog wel achteraan gegaan. We kunnen helaas niets voor u doen was het antwoord dat dus! Maar het voelt wel heel onrechtvaardig.

[ Voor 8% gewijzigd door dirk 1964 op 10-04-2024 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
ehtweak schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:17:
[...]

ff voor alle duidelijkheid; je praat hier over een FttH abonnement?

[...]

ff terugzoeken op snelheidsverhoging alhier... :+
Heb je wellicht een schrijven daarover gehad van KPN?
Ja, FttH sowieso. met xDSL is de maximale upload 31Mbit zonder/ 62Mbit met bonding.

Ik lees hier enige tijd mee en ja, ik heb eerdere berichten over snelheidsverhogingen gezien. Nooit is er een schrijven over verstuurd, fysiek dan wel digitaal. Ik las hier ook dat de snelheidsverhogingen niet van toepassing waren op abonnementen waar recent nog iets aan aangepast was, en om de een or andere idiote reden was er ongevraagd een contractverlenging doorgevoerd. Dus plat gezegd "dubbel genaaid". :+

In ieder geval lijkt de snelheidsbeperking blijkbaar (per ongeluk) verhoogd tot 90Mbit in de upload, download is nog steeds op het oude niveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Inmiddels is het hier weer gedaald naar <95mb... Snap er weinig van en lijkt echt in het gedeelte buiten mijn huis te liggen. Zal over paar dagen wel weer juiste snelheid zijn, maar vind dit wel heel vreemd

Lijkt wel te zijn gebeurd na de werkzaamheden van 20 maart hier in Hilversum, maar kan toeval zijn.
Zal wel weer wat testen uitvoeren na werktijd en contact opnemen met de helpdesk of ze iets kunnen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ook weer opvallend:
afgelopen nacht zouden er aangekondigde werkzaamheden hebben plaatsgevonden, waarbij de verbinding weg zou kunnen vallen, c.q. waar aangeraden werd om de FRITZ!Box ff een harde reset te geven.

Werken je diensten nog niet?
Dan hebben je modem en tv-ontvanger even een duwtje in de rug nodig:
•Haal de stekker van het modem (Experia Box/FRITZ!Box) en de tv-ontvanger uit het stopcontact
•Wacht 30 seconden en steek daarna de stekker weer terug
•Na 10 minuten is het modem weer opgestart, dan heb je weer internet
•Schakel nu je tv-ontvanger uit en aan. Daarna kun je weer tv-kijken.

Maar volgens de log van m'n FRITZ!Box is m'n verbinding helemaal niet down geweest.
Dus wat er nou daadwerkelijk voor een werkzaamheden geweest zijn? Geen idee...

En de snelheid is ook nog steeds prima:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/16127513212.png
d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 13-04-2024 11:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:14
Ja dat kan zeker.
We doen ook werkzaamheden zonder onderbrekingen maar doen wel een melding mocht het fout gaan dan weet je er van dat er aan gewerkt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
Ik heb even geïnformeerd hoeveel het zou schelen om een XS4ALL-abonnement met 1 en 2 jaar te verlengen.
In het geval van 2 jaar is het verlengaanbod 6 maanden 7,50 korting op de huidige abonnementsprijs, met een éénjarig contract is het 3 maanden 5 euro korting.Wat denken jullie, gaan er nog betere opties komen( bijv met black friday) of heeft men voor oud-XS4all geen verlengacties meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Kijk daarvoor in de glazen bol van KPN.
Alles wat je verder hierover zegt is niet meer dan gissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
timmie1 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:45:
Ik heb even geïnformeerd hoeveel het zou schelen om een XS4ALL-abonnement met 1 en 2 jaar te verlengen.
In het geval van 2 jaar is het verlengaanbod 6 maanden 7,50 korting op de huidige abonnementsprijs, met een éénjarig contract is het 3 maanden 5 euro korting.Wat denken jullie, gaan er nog betere opties komen( bijv met black friday) of heeft men voor oud-XS4all geen verlengacties meer?
XS4ALL is zo dood als een pier. De keuze is of KPN en ze hun zin geven of overstappen naar Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik heb recent met twee jaar verlengd met 2 jaar en het eerste jaar 15 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:35

OMX2000

By any means necessary...

synoniem schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 23:00:
[...]

XS4ALL is zo dood als een pier. De keuze is of KPN en ze hun zin geven of overstappen naar Freedom.
Freedom is voor mij simpelweg geen alternatief. En dat komt doordat TV hier in huis belangrijk is. Als Freedom dat op orde heeft overweeg ik de overstap.

Verder is blijven zitten bij xs4all nog steeds gunstiger (gratis Spotify, voordelig espn, data sim). Dat het niet meer of anders is dan KPN neem ik voor lief. De boel draait stabiel, en de snelheid is meer dan voldoende. Ik draai ook niks meer vanuit huis, zoals een mail- of webserver.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
synoniem schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 23:00:
[...]

Dat is wel wat kort door de bocht. Het is zeer afhankelijk wat er in je abonnement zit. Zeker zaken als ESPN icm compleet en Spotify levert al 19 euro per maand op(13 + 11 euro minus 5 euro entertainmentkorting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
timmie1 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 19:45:
Scheelt toch blijkbaar per klant wat ze aanbieden. Ik heb vorige week nog gebeld, kreeg 6 maanden 12,50 korting bij een 1 jarige verlenging, 12 maanden 15 euro korting als ik 2 jaar ging verlengen.
2 jaar vindt ik sws niet handig, want heb je wel het eerste jaar korting , maar 2e jaar betaal je de volle mep + met een beetje pech nog 2x een inflatiecorrectie er bij.
Het is dat ik best tevreden nog ben met wat ze bieden ( fritzbox, datasim, KPN mobiel korting, snelheidsverhoging van 100/100 naar 200/200 )
Maar het prijsverschil met Youfone, Budget of Odido wordt toch wel erg groot, gaat (beetje afhankelijk van de acties) richting de 250 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
tvdoc schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:05:
[...]

Maar het prijsverschil met Youfone, Budget of Odido wordt toch wel erg groot, gaat (beetje afhankelijk van de acties) richting de 250 euro per jaar.
Is dat echt zo?

Want reken je dan ook mee dat nu een FRITZ!Box hebt (die van mij werd recentelijk nog 'gratis' omgeruild naar een 7590AX)?
Ik heb hier nog steeds een Spotify abo (da's inclusief dus). En de data SIM.

Scheelt het dan uiteindelijk nog steeds zoveel/zoweinig?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
ehtweak schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:58:

Is dat echt zo?

Want reken je dan ook mee dat nu een FRITZ!Box hebt (die van mij werd recentelijk nog 'gratis' omgeruild naar een 7590AX)?
Ik heb hier nog steeds een Spotify abo (da's inclusief dus). En de data SIM.

Scheelt het dan uiteindelijk nog steeds zoveel/zoweinig?
Nee, klopt, daar zit nu ook het verschil waarom ik twijfel om weer te verlengen of afscheid te gaan nemen van XS. Maar al die extra's die XS mij nu dus nog bied, zit dus uiteindelijk wel in je maandabonnement verwerkt.
Tot nu toe elke jaar 20 euro/maand korting gehad bij een verlenging, dus dan was de keuze makkelijk.
Odido biedt nu bijv. 1000Mb voor 370 euro aan ( 1e jaar ). Zou nu met mijn 200 Mb abo 621 euro gaan betalen (12x58euro - 6x12,50 korting)

Ik heb geen spotify( die aanbieding was er al niet meer toen ik mijn abo nam bij xs), dus daar hoef ik geen rekening mee te houden,dat scheelt inderdaad wel.
Maar een fritzbox zou ik dan zelf aan moeten schaffen of genoegen nemen met provider modem. Maar een fritz 7590 op marktplaats heb je rond de 100 euro, en dat is eenmalig. En KPN korting op mobiel scheelt ook 7,50 per maand, maar daar kan ik ook mee overstappen. En datasim is leuk extra, maar zijn ook andere oplossingen voor, maar kost dan inderdaad ook min. 5 euro/maand.
Dus best kans dat ik toch nog weer gewoon een jaartje verleng, is wel het makkelijkste. Hoef ik niets te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StickMan
  • Laatst online: 25-04 10:46
tvdoc schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:05:
[...]

Scheelt toch blijkbaar per klant wat ze aanbieden. Ik heb vorige week nog gebeld, kreeg 6 maanden 12,50 korting bij een 1 jarige verlenging, 12 maanden 15 euro korting als ik 2 jaar ging verlengen.
2 jaar vindt ik sws niet handig, want heb je wel het eerste jaar korting , maar 2e jaar betaal je de volle mep + met een beetje pech nog 2x een inflatiecorrectie er bij.
Het is dat ik best tevreden nog ben met wat ze bieden ( fritzbox, datasim, KPN mobiel korting, snelheidsverhoging van 100/100 naar 200/200 )
Vorige week kreeg ik ook dezelfde aanbiedingen (1 jaar verlengen, de eerste 6 maanden 12,50 korting, of 2 jaar verlengen, de eerste 12 maanden 15 euro korting).
Overstappen van XS4ALL naar KPN kan wel maar dan zonder korting voor nieuwe abonnement (niet echt interessant).

Overstappen naar Odido scheelt het mij (voor 1 jaar) rond 364 euro (of ongeveer 244 met Spotify abonnement). Spotify account via XS4ALL kan ik nog toevoegen aan ons Family abonnement en bovendien gebruik ik voor mezelf liever Qobuz of Tidal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uei5QJ4LbGuYgkSZeBGQZy3hqFw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5tJn4J38cpg5WmwnvhjkTXzU.png?f=user_large

Na iets meer dan 20 jaar "providers huwelijk" ga ik toch vreemd. XS4ALL is mijn eerste provider (sinds ik weg ben van een studentenflat) en sindsdien trouw gebleven. Eerst had ik ADSL en sinds mei 2014 glasvezel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRjzXzotzq3RDKNq4eJb7SzUtM4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wGavg79U8SAk6OZUHfo3UijS.png?f=user_large

Met Odido (T-Mobile) hebben we al jaren goede ervaring (4 mobiele abonnementen op hetzelfde adres). Afgelopen vrijdag toch besloten om over te stappen naar Odido. Tot nu toe ging allemaal goed met de overstapaanvraag, afspraak met de monteur, en zelfs de spullen (Zyxel router, Huawei media converter en 2x Mediaboxex) zijn al binnen.

Nu nog iets minder dan een maand wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
Zo, dat scheelt helemaal een boel. Maar jij hebt ook wel een heel uitgebreid pakket.
Overigens krijg je volgens mij ook nog 5 euro/maand korting op je internet als je ook een mobiel abo van Odido hebt. En de huidige aanbieding bij Odido is 10 maanden korting ipv 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Laatst online: 25-04 10:46
tvdoc schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:16:
Zo, dat scheelt helemaal een boel. Maar jij hebt ook wel een heel uitgebreid pakket.
Overigens krijg je volgens mij ook nog 5 euro/maand korting op je internet als je ook een mobiel abo van Odido hebt. En de huidige aanbieding bij Odido is 10 maanden korting ipv 6.
Odido heeft een nieuwe aanbieding. Ik denk per 1 mei. Nu is het inderdaad 10 maanden korting (zowel voor Internet als TV)!!! En geen activatiekosten van 30 euro.
Zojuist heb ik gebeld met Odido en mijn bestelling van vrijdag geannuleerd en een nieuwe besteld. Wel moet ik de spullen die ik gister ontvangen heb, eerst terugsturen en een nieuwe afspraak maken met Guidion.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QixOHhe-pImZPRpDqFiIQQHHRu4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YQpMdvwvGsGmAXoeLAJp3WWO.png?f=user_large

Nu op jaarbasis, t.o.v. de aanbieding van XS4ALL scheelt het iets meer dan 500 euro *O*
En inderdaad, thuis hebben we al 4 mobiel abonnementen van Odido, dus nog 5 euro korting extra (na de activatie).

Thanks @tvdoc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
StickMan schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 14:08:
[...]
Nu op jaarbasis, t.o.v. de aanbieding van XS4ALL scheelt het iets meer dan 500 euro *O*
En inderdaad, thuis hebben we al 4 mobiel abonnementen van Odido, dus nog 5 euro korting extra (na de activatie).

Thanks @tvdoc
geen dank, mooi dat ze de boel willen annuleren zodat je van de nieuwe actie gebruik kan maken, scheelt toch weer aardig wat geld. En nu maar hopen dat alles goed gaat met de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Mark--
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ook voor XS4ALL lijken de nieuwe prijzen vanaf 1 juli bekend te zijn: https://www.kpn.com/service/2024internet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjFNtmlx7gmjdg_gHsJF4XgmQuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ccmFiD5CX7ATavBm7V4CxJuU.jpg?f=fotoalbum_large

Opvallend is dat het giga abonnement geen verhoging krijgt, waardoor je als je plus hebt "gratis" kunt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

--Mark-- schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:32:
[..]

Opvallend is dat het giga abonnement geen verhoging krijgt, waardoor je als je plus hebt "gratis" kunt upgraden.
Dat is ook precies de bedoeling. Waarschijnlijk gaan ze je dan ook meteen aanraden om naar kon over te stappen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendak239
  • Laatst online: 11:46
--Mark-- schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:32:
Ook voor XS4ALL lijken de nieuwe prijzen vanaf 1 juli bekend te zijn: https://www.kpn.com/service/2024internet
[Afbeelding]

Niet heel vreemd omdat langdurige klanten een gratis upgrade krijgen. Bij XS4ALL zijn inmiddels alle klanten natuurlijk langdurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-04 18:49
iemand recent nog een korting afgedongen? Ik mag weer verlengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:21
Ik kreeg vandaag een mailtje met de mededeling dat mijn vaste IP adres veranderd 'binnenkort', wanneer wordt niet gezegd, maar je krijgt wel een mailtje als het is omgezet... Maar goed dat ik het niet zakelijk gebruik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
_starbuck_ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:05:
iemand recent nog een korting afgedongen? Ik mag weer verlengen...
Ik kreeg 6 maanden 12,50 korting bij 1 jaar, 12 maanden 15 euro bij 2 jaar aangeboden.
Of ik kon overstappen op kpn, maar dat komt voor mij op hetzelfde maandbedrag uit als dat ik 1 jaar met 6 maanden korting neem. Ik wacht wel even wat de prijzen in Juli doen, ben eigenlijk benieuwd of de KPN prijs hetzelfde blijft of dat daar ook inflatiecorrectie op toegepast gaat worden volgende maand.
Als ik via de kpn website online verleng krijg ik maar 3 maanden 5 euro korting ( of 6 maanden 7,50 bij 2 jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
tvdoc schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Ik kreeg 6 maanden 12,50 korting bij 1 jaar, 12 maanden 15 euro bij 2 jaar aangeboden.
Of ik kon overstappen op kpn, maar dat komt voor mij op hetzelfde maandbedrag uit als dat ik 1 jaar met 6 maanden korting neem. Ik wacht wel even wat de prijzen in Juli doen, ben eigenlijk benieuwd of de KPN prijs hetzelfde blijft of dat daar ook inflatiecorrectie op toegepast gaat worden volgende maand.
Als ik via de kpn website online verleng krijg ik maar 3 maanden 5 euro korting ( of 6 maanden 7,50 bij 2 jaar).
Hier precies hetzelfde, 6 maanden 12,50 korting bij 1 jaar, 12 maanden 15 euro bij 2 jaar.
2 Euro daarvan wordt volgende maand al direct teniet gedaan door de inflatiecorrectie...

Bedenk wel dat je bij een eventuele verlenging buiten een toekomstige gratis snelheidsverhoging vallen gaat, je krijgt die dan niet meer.

[ Voor 8% gewijzigd door timmie1 op 17-06-2024 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
timmie1 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:50:
[...]

Bedenk wel dat je bij een eventuele verlenging buiten een toekomstige gratis snelheidsverhoging vallen gaat, je krijgt die dan niet meer.
Hoezo, waar staat dat dan?

En, er is juist, een paar maanden geleden, een 'gratis' snelheidsverdubbeling doorgevoerd.
Mijn abonnement ging toen van 100/100 naar 200/200.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ehtweak schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:55:
[...]

Hoezo, waar staat dat dan?

En, er is juist, een paar maanden geleden, een 'gratis' snelheidsverdubbeling doorgevoerd.
Mijn abonnement ging toen van 100/100 naar 200/200.
Weet je heel zeker dat de verbinding naar 200/200 is gegaan? Ik kreeg ook schrijven dat mijn verbinding omgezet zou zijn naar een 200 abo., echter op papier is dat 200/20. In de praktijk haal je wel ~200/200, alhoewel ik de verbinding erg onstabiel vind. Het lijkt alsof je weer op ADSL zit, afhankelijk van het tijdstip op de dag haal je hogere snelheden of juist lager. Voorheen met de toen nog 100/100 XS4ALL verbinding was dat op elk moment van de dag bij testen strak 120/120.

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste