• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Algemeen

Bent u momenteel internetklant van XS4ALL en woont u in een glasvezel gebied? Dan heeft XS4ALL goed nieuws voor u! Woont u in een gebied waar nu al een glasvezelnetwerk is uitgerold, dan heeft u van ons een brief ontvangen. Daarin staat dan het goede nieuws dat u voor 1 november 2011 aangesloten kunt worden.

Abonnementen

XS4ALL biedt op glasvezel 3 abonnementen aan. Zie hieronder de specificaties.

Glas Basis 40 Glas Extra 80 Glas Pro 100
Internet€ 45,- € 55,- € 75,-
+ Bellen€ 50,- € 60,- € 80,-
+ TV € 60,- € 70,- € 90,-
+ Bellen &
TV
€ 65,-€ 75,-€ 95,-

Alle prijzen en diensten zijn onder voorbehoud.

Actieaanbod: 1e maand gratis internet!

In gebieden waar glasvezel al is aangelegd kan XS4ALL voor 1 november 2011 glasvezel leveren aan haar klanten. Nieuwe klanten volgen voor 1 december 2011.
Internet

Keuze tussen snelheden van 40/40 Mbit/s, 80/80 Mbit/s en 100/100 Mbit/s (up / down).

Elk pakket is standaard inclusief: gratis toegang tot KPN Hotspots; een luxe FRITZ!Box 7390 modem gratis in bruikleen, een draadloze verbindingsset ('Devolo') en kosteloze installatie door een monteur.
Televisie

High-end TV ontvanger t.w.v. € 249,- (tijdelijk en in bruikleen)
Ruim 50 TV zenders
16 TV High Definition (HD) zenders
Programma Gemist (vandaag en gisteren, NPO)
Videotheek Thuis
Live TV pauzeren
Inclusief opnemen
Inclusief gratis 2e TV-ontvanger
3e en 4e TV ontvanger optioneel voor € 4,- per maand per ontvanger extra
Bellen

Keuze tussen 3 verschillende abonnementen: VoIP Out (€ 5,-), Flatfee Small (€ 15,-) en Flatfee Medium (€ 19,50).

[Voor 16% gewijzigd door frissie op 27-08-2011 17:59]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-03 17:51
totaal niet interessant dus.

Bij andere aanbieders heb je een alles in 1 voor 55 euro bij de andere aanbieders.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• frissie
  • Niet online
Heb nu tweak 50 (int+tv+bellen) voor 55 euro.
Moet zeggen dat voip bagger is.
Heb dit inmiddels ergens anders gehost.

Voor 5 euro meer heb ik 80 mbit en bellen.
Tv boeit me niet ivm schotel.

Vindt ik niet raar :
  • 30 mbit meer
  • Fatsoenlijke router (geen experia box)
  • Betere service
  • Betere voip dienst
Dit voor 5,- meer ...

[Voor 19% gewijzigd door frissie op 27-08-2011 18:31]

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-03 22:36
Rekenblok schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:05:
totaal niet interessant dus.

Bij andere aanbieders heb je een alles in 1 voor 55 euro bij de andere aanbieders.
Pardon :F XS4ALL is wel een klein stukje anders dan UPC en concurrenten.

• White_Collar
ThinClientQ schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:31:
[...]

Pardon :F XS4ALL is wel een klein stukje anders dan UPC en concurrenten.
Sinds KPN haar neus weer in XS4ALL stopt is XS4ALL allang niet meer wat het is gewees.
Dus zo gekke uitspraak is dat niet ;)

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-03 22:53

Grvy

Bot

Rekenblok schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:36:
[...]

:F Sinds KPN haar neus weer in XS4ALL stopt is XS4ALL allang niet meer wat het is gewees.
Dus zo gekke uitspraak is dat niet ;)
Wat een onzin is dat zeg. XS4ALL is gewoon anders dan UPC en consorten. Zelfs met KPN als moederbedrijf. :)

Dit is een account.

• White_Collar
@Grvy,

Tja ik deel die mening toch echt niet ;)
Maar blijkbaar mag je niks negatiefs zeggen over XS4all omdat het dan gelijk als "onzin" uitgemaakt word. :>

[Voor 52% gewijzigd door White_Collar op 27-08-2011 18:41]

• frissie
  • Niet online
Grvy schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:37:
[...]

Wat een onzin is dat zeg. XS4ALL is gewoon anders dan UPC en consorten. Zelfs met KPN als moederbedrijf. :)
Precies, zelf schat ik xs4all hoger in als diverse andere partijen.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52
Prijs van 100mbit is alleen wel erg veel meer vergeleken met 80mbit.
(maar misschien is die prijs wel gebasseerd op de 500mbit die ze uiteindelijk willen halen)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb jaren xs4all gehad en technisch weining problemen.

Wel gezeik gehad over een rekening van 2 jaar oud :?
En je hebben me geprobeert te naaien door het pakket om je email te houden wat zowiezo al duur was van 10 naar 15 euro te verhogen. 180 fucking euro's per jaar voor een fucking email adres. die gasten sporen echt niet.

Ja blablablabl goeie service, nou dan liever maar een iets slechtere. 180 euro .. google doet het gratis, en die banners zie je toch alleen maar op de webpage.

Iperf

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:51

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Hier nog niet glasvezel, maar ziggo blijft goedkoper. 120mbit voor 70 alles in een...
maar xs4all heeft wel een beter modem... Ik weet het niet...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Xs4all is gewoon 100% KPN tegenwoordig (dat weet toch iedereen?!). De medewerkers zijn vervangen en het kwaliteits- en serviceniveau is gelijk getrokken aan KPN.

En ook Xs4all gebruikt bij zijn glasvezel product de ge-Verimatrix'te ADSL streams van KPN (3mbit SD, 8Mbit HD). Totaal niet interessant dus.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 27-08-2011 20:17]

• Grvy

Grvy

Bot

Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:12:
Xs4all is gewoon 100% KPN tegenwoordig (dat weet toch iedereen?!). De medewerkers zijn vervangen en het kwaliteits- en serviceniveau is gelijk getrokken aan KPN.

En ook Xs4all gebruikt bij zijn glasvezel product de ge-Verimatrix'te ADSL streams van KPN (3mbit SD, 8Mbit HD). Totaal niet interessant dus.
Ik kan je verzekeren dat dat onzin. Het service niveau is velen malen hoger; ook verschilt hun policy op aardig wat gebieden met die van KPN.

Dit is een account.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mja xs4all van vroeger bestaat niet meer. ze leunen nog op de reputatie van toen. maar die zal wel wegebben

Lange leve de Hack-tic! ik denk met weemoed aan ze terug.
Stelletje relhippies in geitewollen sokken gevoel krijg je bij de schrijfstijl. maar ze hebben een mooi begin gemaakt met xs4all natuurlijk ook tulip hierzo in nederland. mischien heb ik er wel een paar gemist. interlokaal met tulip internetten :P op 14400 baud ofzo denk ik. Wat nou support, hier is een telefoonnummer succes :D

Iperf

• robm99
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-10-2017
Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:12:

Service niveau loopt sinds de overname door KPN langzaam terug:
Wij proberen uw vraag aan onze klantenservice binnen 5 werkdagen te beantwoorden!!!

Maar het droevige ellende niveau van KPN is nog niet bereikt

• White_Collar
Grvy schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:21:
[...]

Ik kan je verzekeren dat dat onzin. Het service niveau is velen malen hoger; ook verschilt hun policy op aardig wat gebieden met die van KPN.
Met alle respect, maar je post maar 1 zin zonder onderbouwing waarom XS4all nog gewoon zoals vroeger was.
Een kleine onderbouwing is wel handig om een leuke discussie te ontketenen ;)

• frissie
  • Niet online
Rekenblok schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:55:
[...]

Met alle respect, maar je post maar 1 zin zonder onderbouwing waarom XS4all nog gewoon zoals vroeger was.
Een kleine onderbouwing is wel handig om een leuke discussie te ontketenen ;)
Laat ik voorop stellen dat andere providers het op dit moment vele malen minder doen dan xs4all.
Lees de verschillende topics maar eens na (tweak, lijndrandt, telfort en online).
Ja, xs4all is niet het xs4all van vroeger. Maar dit geen een provider meer.
Zelf "had"ik veel op met tweak.... dit is ook niet meer wat het was.

Als je alles op een grote bult gooit, vindt ik xs4all nog de meest kwalitatieve provider.

• robm99
frissie schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:18:
[...]

Laat ik voorop stellen dat andere providers het op dit moment vele malen minder doen dan xs4all.
Lees de verschillende topics maar eens na (tweak, lijndrandt, telfort en online).
Ja, xs4all is niet het xs4all van vroeger. Maar dit geen een provider meer.
Zelf "had"ik veel op met tweak.... dit is ook niet meer wat het was.

Als je alles op een grote bult gooit, vindt ik xs4all nog de meest kwalitatieve provider.
In het land der blinden is éénoog koning!!
XS4all is nog een van de minst slechte maar voldoet niet meer aan de titel al 12 jaar de nummer één provider.
Waar ik bang voor ben dat binnenkort, als de winstcijfers van KPN weer eens tegenvallen (wegens mobiele telefonie vertrekkende klanten) er veranderingen plaats zullen vinden bij o.a. XS4all.
Ik ben weggegaan bij KPN glasvezel nog voordat ik aangesloten was nadat mijn aanmelding twee keer fout was gegaan vanwege de problemen met de administratie in INDIA.
Ik zal jullie niet vervelen met met problemen met Digitenne.

Ik denk dat één op de duizend klanten een probleemklant is bij elke provider, maar dat geen een provider het zo goed voor elkaar heeft dat ze het onder controle hebben. De zeurverhalen zoals die van mij komen van de probleemklanten, die andere 999 hoor je niet of nauwelijks.

Alleen de KPN heeft veel klanten, dus veel probleemklanten en probeert te besparen op de klantenservice en de helpdesk omdat de inkomsten van de mobiele telefonie teruglopen.

Een helpdesk moet je niet inhuren dan voelen ze geen verwantschap met de provider en willen ze om 5 uur naar huis

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Hmmz, Xs4all biedt glasvezel............ maar niet aan scholen!!
Volgens hun zakelijke helpdesk zou dat verboden worden door de Opta die vervolgens van niets weet!!
Lekker als je al je schoolemailadressen bij Xs4all hebt.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• Grvy

Grvy

Bot

robm99 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:03:
[...]

In het land der blinden is éénoog koning!!
XS4all is nog een van de minst slechte maar voldoet niet meer aan de titel al 12 jaar de nummer één provider.
Waar ik bang voor ben dat binnenkort, als de winstcijfers van KPN weer eens tegenvallen (wegens mobiele telefonie vertrekkende klanten) er veranderingen plaats zullen vinden bij o.a. XS4all.
Ik ben weggegaan bij KPN glasvezel nog voordat ik aangesloten was nadat mijn aanmelding twee keer fout was gegaan vanwege de problemen met de administratie in INDIA.
Ik zal jullie niet vervelen met met problemen met Digitenne.

Ik denk dat één op de duizend klanten een probleemklant is bij elke provider, maar dat geen een provider het zo goed voor elkaar heeft dat ze het onder controle hebben. De zeurverhalen zoals die van mij komen van de probleemklanten, die andere 999 hoor je niet of nauwelijks.

Alleen de KPN heeft veel klanten, dus veel probleemklanten en probeert te besparen op de klantenservice en de helpdesk omdat de inkomsten van de mobiele telefonie teruglopen.

Een helpdesk moet je niet inhuren dan voelen ze geen verwantschap met de provider en willen ze om 5 uur naar huis
Sorry dat ik het zeg; maar ik heb nog nooit zoveel onzin gelezen.

Ten eerste; is de mobiele kant van KPN een andere divisie dan de support afdeling, en zoals bij veel bedrijven heeft het winst/verlies aspect dus ook totaal geen invloed op een andere divisie.
Naast dat het argument "Mobiel minder geld dus service minder geld!!!1!!" natuurlijk onzin is.

De helpdesk van KPN en van XS4ALL is niet ingehuurd; die zijn gewoon in dienst van KPN/XS4ALL.
Met allebei specifiek hun eigen training / voorwaarden, zo kan iemand van XS4ALL niet even overstappen naar KPN omdat er een andere werkwijze is.

En je zegt het zelf al KPN heeft meer klanten dan de provider om de hoek; dus tuurlijk hoor je daar meer slechts over. Maar zowel KPN als XS4ALL zijn helemaal niet zo slecht; het netwerk is degelijk en vooral de service bij XS4ALL is gewoon top; en als je kijkt naar de AV en hun denkwijze over internet privacy (die verschilt met die van KPN!)

Dan ben ik een blije klant van XS4ALL. ;)

Dit is een account.

• robm99
Grvy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:58:
[...]

Sorry dat ik het zeg; maar ik heb nog nooit zoveel onzin gelezen.

Ten eerste; is de mobiele kant van KPN een andere divisie dan de support afdeling, en zoals bij veel bedrijven heeft het winst/verlies aspect dus ook totaal geen invloed op een andere divisie.
Naast dat het argument "Mobiel minder geld dus service minder geld!!!1!!" natuurlijk onzin is.

De helpdesk van KPN en van XS4ALL is niet ingehuurd; die zijn gewoon in dienst van KPN/XS4ALL.
Met allebei specifiek hun eigen training / voorwaarden, zo kan iemand van XS4ALL niet even overstappen naar KPN omdat er een andere werkwijze is.

En je zegt het zelf al KPN heeft meer klanten dan de provider om de hoek; dus tuurlijk hoor je daar meer slechts over. Maar zowel KPN als XS4ALL zijn helemaal niet zo slecht; het netwerk is degelijk en vooral de service bij XS4ALL is gewoon top; en als je kijkt naar de AV en hun denkwijze over internet privacy (die verschilt met die van KPN!)

Dan ben ik een blije klant van XS4ALL. ;)
Ik ben ook een klant van XS4all, alleen een minder blije dan in de tijd dat de KPN nog niet in beeld was

over onzin gesproken:
Ga me nou niet vertellen dat de helpdesk niet betaald wordt uit de opbrengst van mobiele telefonie/internet en ga me nou niet vertellen dat de opbrengst van die twee aan het eind van de rit niet samengevoegd worden in het totaal resultaat.

Het valt mij op dat de KPN, daar waar mogelijk, lastige concurrenten opkoopt om ze onder (prijs)controle te krijgen ( XS4all,Digitenne,Telfort,Lowcall etc)

De helpdesk mag voorlopig misschien nog in Nederland in eigen beheer(?) gevoerd worden, de administratie/orderverwerking loopt al via India en dat heeft ook invloed op de geleverde service.

XS4all is niet meer top en als je kijkt naar de tarieven die ze hanteren dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze betere service ( zouden moeten) leveren dan anderen. Daar betaal je dan ook voor

Als je goede kwaliteit levert voor een stevige prij, dan hoort daar ook goede klantenservice bij, dat geldt zowel voor KPN al XS4all. XS4all doet het weliswaar beter dan KPN, maar het wordt onder invloed van KPN telkens minder.
Deze onzin heb ik uit persoonlijke ervaring (al 8 jaar klant van XS4all en sinds de PTT tijd klant van KPN)

• Grvy

Grvy

Bot

Ik vraag me af hoe je erbij komt dat de orderverwerking via india loopt? Dat is dus helemaal niet het geval.

De helpdesk word niet betaalt uit de opbrengt van mobiele telefonie. Wel uit de opbrengt van internet abonnementen. Als je het niet doorhebt, XS4all heeft geen mobiele telefonie, en aangezien hun een onafhankelijke dochter zijn van KPN hebben ze dus ook een eigen budget.

Dus ja; hun service word betaald uit hun eigen internet abbo's en niet uit KPN' zijn mobiele internet abbo's.

Dit is een account.

• robm99
Grvy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:04:
Ik vraag me af hoe je erbij komt dat de orderverwerking via india loopt? Dat is dus helemaal niet het geval.

De helpdesk word niet betaalt uit de opbrengt van mobiele telefonie. Wel uit de opbrengt van internet abonnementen. Als je het niet doorhebt, XS4all heeft geen mobiele telefonie, en aangezien hun een onafhankelijke dochter zijn van KPN hebben ze dus ook een eigen budget.

Dus ja; hun service word betaald uit hun eigen internet abbo's en niet uit KPN' zijn mobiele internet abbo's.
India is mij tot twee keer toe bevestigd door de manager van de KPN glasvezelwinkel in Amsterdam Osdorp.
Na het opnieuw invoeren van mijn eerste aanmelding wegens fouten (gemaakt in India) stonden er 2 Harddiskrdecorders en 4 gewone ontvangers op mijn order plus een verkeerde ingangsdatum. Het is mij dus niet gelukt om een glavezel abonnement af te sluiten

Dat de helpdesk van XS4all niet betaald wordt uit de opbrengst van de KPN mobiele telefonie lijkt mij zelfs voor een kind duidelijk.

Het KPN budget van XS4all wordt niet afgestemd op het resultaat? Als er niet genoeg verdiend wordt wordt er niet ingegrepen?

Omdat de service van XS4all betaald wordt uit eigen opbrengst internet zijn de abo's zo duur.
Hopelijk heb je meer verstand van verzekeren.
Dit wordt een oeverloze discussie, ik haak af. Wat mij betreft is de KPN een uitstekende provider en is XS4all top

• Grvy

Grvy

Bot

robm99 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:31:
[...]

India is mij tot twee keer toe bevestigd door de manager van de KPN glasvezelwinkel in Amsterdam Osdorp.
Na het opnieuw invoeren van mijn eerste aanmelding wegens fouten (gemaakt in India) stonden er 2 Harddiskrdecorders en 4 gewone ontvangers op mijn order plus een verkeerde ingangsdatum. Het is mij dus niet gelukt om een glavezel abonnement af te sluiten

Dat de helpdesk van XS4all niet betaald wordt uit de opbrengst van de KPN mobiele telefonie lijkt mij zelfs voor een kind duidelijk.

Het KPN budget van XS4all wordt niet afgestemd op het resultaat? Als er niet genoeg verdiend wordt wordt er niet ingegrepen?

Omdat de service van XS4all betaald wordt uit eigen opbrengst internet zijn de abo's zo duur.
Hopelijk heb je meer verstand van verzekeren.
Dit wordt een oeverloze discussie, ik haak af. Wat mij betreft is de KPN een uitstekende provider en is XS4all top
Waarom heb je het dan over tegenvallende resultaten van mobiele telefonie die hier invloed op zouden hebben? ;)

Meer verstand van verzekeren? Waar slaat dat dan weer op. 8)7

Het budget van XS4ALL is los van dat van KPN, XS4all bepaalt zelf waar ze geld aan uitgeven. En hoe meer winst hoe meer ze terug kunnen stoppen, minder en ze kunnen minder terug stoppen.

Dit is een account.

• robm99
Grvy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:44:
[...]

Waarom heb je het dan over tegenvallende resultaten van mobiele telefonie die hier invloed op zouden hebben? ;)

Meer verstand van verzekeren? Waar slaat dat dan weer op. 8)7

Het budget van XS4ALL is los van dat van KPN, XS4all bepaalt zelf waar ze geld aan uitgeven. En hoe meer winst hoe meer ze terug kunnen stoppen, minder en ze kunnen minder terug stoppen.
Ik zei:

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
robm99 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:48:
[...]
Wat mij betreft is de KPN een uitstekende provider
robm99 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:13:
[...]

Service niveau loopt sinds de overname door KPN langzaam terug:
Wij proberen uw vraag aan onze klantenservice binnen 5 werkdagen te beantwoorden!!!

Maar het droevige ellende niveau van KPN is nog niet bereikt
Vind KPN persoonelijk de slechtste provider van Nederland. Kort samengevat: Het gaat hun alleen maar om zoveel mogelijk geld binnen te harken en niet om mooie hoogwaardige technische open producten te leveren die aan de wensen van hun klanten voldoen.

herbalx in 'nieuws: Naam Getronics verdwijnt in oktober'
Als oud werknemer van KPN stond ik daar nog niet zo raar van te kijken, om dat dit de normale gang van zaken is binnen KPN. Winst staat voorop, klanten komen daarna (tevreden of niet) en daarna komen de werknemers .....

[Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 28-08-2011 14:34]

• robm99
Anoniem: 120071 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:26:
[...]

[...]

Vind KPN persoonelijk de slechtste provider van Nederland. Kort samengevat: Het gaat hun alleen maar om zoveel mogelijk geld binnen te harken en niet om mooie hoogwaardige technische open producten te leveren die aan de wensen van hun klanten voldoen.

herbalx in 'nieuws: Naam Getronics verdwijnt in oktober'

[...]
Ik ben al bijna 40 jaar klant geweest van PTT//KPN met
telefoon,internet,ISDN en Digitenne, ik heb duizenden euro's aan ze betaald en ben zelden echt tevreden geweest. Toch vind ik de slechtste provider wat overdreven. Laat ik voorzichtig zeggen: een niet al te beste provider die regelmatig wat hulp van Youp van 't Hek zou kunnen gebruiken :-)

Hopelijk leest Grvy dit niet anders gaat hij weer vertellen hoe goed zijn XS4all is voor weinig geld :-/

• Grvy

Grvy

Bot

robm99 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Ik ben al bijna 40 jaar klant geweest van PTT//KPN met
telefoon,internet,ISDN en Digitenne, ik heb duizenden euro's aan ze betaald en ben zelden echt tevreden geweest. Toch vind ik de slechtste provider wat overdreven. Laat ik voorzichtig zeggen: een niet al te beste provider die regelmatig wat hulp van Youp van 't Hek zou kunnen gebruiken :-)

Hopelijk leest Grvy dit niet anders gaat hij weer vertellen hoe goed zijn XS4all is voor weinig geld :-/
Zucht, gozer. :X :') Hou op, aub. :/ Heb het nergens gehad over 'weinig' geld, nee ze zijn niet goedkoop. Dat leek me duidelijk maarjah.. iets met onzinnige discussie etc waar je het zelf over had.. |:(

[Voor 11% gewijzigd door Grvy op 28-08-2011 15:40]

Dit is een account.

• robm99
Grvy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:39:
[...]

Zucht, gozer. :X :') Hou op, aub. :/ Heb het nergens gehad over 'weinig' geld, nee ze zijn niet goedkoop. Dat leek me duidelijk maarjah.. iets met onzinnige discussie etc waar je het zelf over had.. |:(
Heeft ie het toch gelezen en zich weer niet kunnen inhouden

• LLuke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-02 20:36
Vast IP (en subdomain), BSMTP/eigen mailserver, shell sccount, IPv6, goed privacy beleid, gebruik v KPN WIFI hotspots zijn voor mij iig redenen om toch bij XS4ALL te blijven.

TV blijft bij Ziggo, tenzij het in de toekomst als DVB-C over IP wordt geleverd.

My2Ct

• robm99
LLuke schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:15:
Vast IP (en subdomain), BSMTP/eigen mailserver, shell sccount, IPv6, goed privacy beleid, gebruik v KPN WIFI hotspots zijn voor mij iig redenen om toch bij XS4ALL te blijven.

TV blijft bij Ziggo, tenzij het in de toekomst als DVB-C over IP wordt geleverd.

My2Ct
Als je daar(bijna) allemaal gebruik van maak kan ik het mij voorstellen. Ik gebruik het allemaal niet en betaal toch 30 euro voor een 8 Mb abonnement. Om nou 10 euro extra te betalen en 5 wachtenden voor mij te hebben ipv 8 vind ik voor die paar keer per jaar dat ik bel veel. Als ik mijn vraag per e-mail stel vragen ze 5 werkdagen de tijd om te antwoorden.

TV blijft een moeilijk item, ik wil van Digitenne af maar krijg bijna overal een bak met regionale zenders en "flauwekul" zenders. Ik hoef geen 80 zenders 25 a 30 is meer dan genoeg.

• robm99
Lees het bericht in FD over het verschil tussen trouw en loyaliteit en waarom XS4all beticht wordt van hautaine arrogantie

http://fd.nl/ondernemen/c...ussen-trouw-en-loyaliteit

• robm99
bericht in FD moeilijk leesbaar.

quote1;

xs4all gaat ook televisie aanbieden. Om nieuwe klanten te verleiden wordt een aantrekkelijke aanbieding gedaan. Voor vijftig euro per maand kan de klant draadloos internetten, televisie kijken en met de vaste lijn bellen.

De aanbieding is bedoeld voor 'consumenten', al die mensen die nog geen abonnee zijn van Xs4all, zo staat op de site te lezen. Als klant van Xs4all krijg ik het aanbod niet. Ik neem al jaren internet af tot wederzijdse grote tevredenheid. Mijn facturen worden automatisch geïncasseerd, en ik heb ook nooit problemen. De tevreden klant zou nu kunnen proberen om zijn internetpakket uit te breiden met televisie (nu UPC) en telefoon (nu KPN). Je zou denken dat je met open armen wordt ontvangen. Het valt tegen.

quote2;

Hautaine arrogantie

Het is een respectloze onderschatting en een hautaine arrogantie. Het geldt voor alle leveranciers die hun klanten niet af en toe belonen voor hun onvoorwaardelijke trouw.

• Grvy

Grvy

Bot

Wat een argumentatie; je krijgt iets niet gratis omdat je al klant bent, dus zijn ze slecht bezig? Mijn god.

Dit is een account.

• robm99
Grvy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:55:
Wat een argumentatie; je krijgt iets niet gratis omdat je al klant bent, dus zijn ze slecht bezig? Mijn god.
Klopt. Als je als bestaande klant wilt blijven en niet naar een goedkopere leverancier gaat (misschien wel met welkomstgeschenk) en ook nog wil uitbreiden krijg je niets als nieuwe klant die misschien niet langer dan een jaar blijft en dan doorschuift naar het volgend welkomstgeschenk krijg je wel een beloning.
Er is een verschil tussen slecht en niet slim bezig zijn .
Sommige providers laten je mee ''profiteren" als je wilt blijven, XS4all niet.

verdere klachten: Joost Steins Bisschop van het Financieel Dagblad

• Grvy

Grvy

Bot

@robm99 not sure if serious.. Ik vermoed eigenlijk troll gedrag; want.. dit kan gewoon niet serieus bedoeld zijn meer. :X

Dit is een account.

• robm99
Grvy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:22:
@robm99 not sure if serious.. Ik vermoed eigenlijk troll gedrag; want.. dit kan gewoon niet serieus bedoeld zijn meer. :X
Als je mijn serieuze argumentatie voor onzin uitmaakt, mij aanspreekt als gozer en mij voor niet serieus houdt kun je niet anders verwachten dat jouw manier van reageren op mijn lachspieren werkt, helemaal als je begint over troll gedrag. En dat terwijl ik allang aangegeven heb:

Ga dus nu maar wat anders doen dan kan ik verder met mijn speurtocht naar een goede provider

• frissie
  • Niet online
Graag weer even ontopic :+

60 euro voor 80mbit Internet en bellen is redelijk qua prijs.
Met een goede router, service en bellen zoals je het wil.
Vindt dit niet een rare deal.

Weet iemand waar de 7390 en de 7340 verschillen ?
Heb het idee dat ze de kabel variant van de 7390 zullen uitleveren
om op de genexis aan te sluiten.

• DDX
2 vs 4 ethernet poorten.
1 poort nodig voor connectie naar buiten, 2 voor tv ontvangers, hou je er 1 over voor aansluiting van eigen switch.
(waar je bij adsl, de 7340 krijgt met 1 tv ontvanger en 1 over voor eigen switch)

(En wireless kan tegelijk 2.4 en 5 ghz.)

• Anoniem: 375601
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Jammer alleen dat XS4all het baggerbeeld van KPN biedt op de glasvezel.

• robm99
Anoniem: 375601 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 01:23:
Jammer alleen dat XS4all het baggerbeeld van KPN biedt op de glasvezel.
zijn er meer mensen die KPN tv zo slecht vinden? Welke tv provider is dan beter?

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 10:22
robm99 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:23:
[...]

zijn er meer mensen die KPN tv zo slecht vinden? Welke tv provider is dan beter?
Probleem is, is dat KPN de enige provider is voor TV beeld welke dus gebruikt wordt door alle glasvezel aanbieders. Bij XS4all zal het niet anders zijn. Ik heb zelf nu KPN glasvezel en ben redelijk tevreden behalve op die Experiabox van ze. Ik denk dat ik wel de overstap maak is het alleen maar om een andere modem!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:06
robm99 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:23:
[...]

KPN is in mijn ogen altijd slecht geweest, ik ga liever voor UPC / Ziggo of nog beter dan allemaal
Kanaal digitaal. (schotel)

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 17:33
Zonde dat 80% van de posts alweer in resulteren in "deze provider zuigt en de mijne is beter". (misschien dit topic overnieuw beginnen :) ? )

Ik heb al jaren xs4all en was veroordeeld tot een 8 mbit lijntje vanwege de limieten van adsl.
Tevens heb ik een eigen mailserver draaien dus heb ik deze lijn aangehouden.
Daarnaast heb ik een UPC 25 lijn ernaast gelegd om toch een beetje snel te kunnen downloaden.

Alle lijnen worden gemonitored door mijn Astaro Firewall en het afgelopen jaar is die UPC lijn er zo vaak uitgeknald dat ik gestopt ben het het bijhouden ervan. (heb 5 monteurs en 3 modems gehad waarbij de Cisco modem het beste is aangezien de lijn er nu misschien 1 of 2 keer per week even uitligt).
M'n ADSL lijntje draait echter al 3 jaar non stop met 1 of 2 keer storingen in die 3 jaar.

Maw, ik juich het intiatief toe van XS4all. Volgens mij zijn zij de enige glas provider waar je kunt KIEZEN of je Internet/Bellen/TV los of gecombineerd wil hebben. (en niet gedoemd bent tot een experiment modem)

Veel consumenten (waaronder ik) zijn nog niet bereid coax voor UTP of Devolo dingen in te ruilen. Op deze manier kan ik toch de snelheid van glas gebruiken en daarnaast desgewenst UPC gebruiken voor (digitale)TV.

Ik hoop alleen wel dat het mogelijk is om de firewall van die fritzbox uit te zetten en al het verkeer door te pushen naar m'n eigen firewall. (met de nieuwste ADSL fritz is dat iig wel mogelijk)

share the knowledge, share the power..!

• White_Collar
Grvy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:55:
Het enige wat jij toevoegt aan dit topic is een hele slechte sfeer.
Als iemand in dit topic met een paar argumenten komt waarom provider XS4all of kpn niet goed is dan kom jij met dit soort zinnen. Sorry hoor, maar als je daar niet mee om kan gaan, waarom zit je dan dit topic te volgen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NIK0 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:01:
Maw, ik juich het intiatief toe van XS4all. Volgens mij zijn zij de enige glas provider waar je kunt KIEZEN of je Internet/Bellen/TV los of gecombineerd wil hebben. (en niet gedoemd bent tot een experiment modem)
Concepts ICT ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• NIK0
Geen landelijke provider (iig niet in mijn woongebied) ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah okee, maar er zijn dus wel providers waar je zelf kunt kiezen wat je wil + geen Experiabox. Dat die niet overal beschikbaar zijn via glasvezel wist ik niet. (Gebieden waar het eerste jaar alleen KPN beschikbaar is even buiten beschouwing gelaten.)

[Voor 47% gewijzigd door Raven op 29-08-2011 12:25]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• White_Collar
XMS ;)
NIK0 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:18:
[...]

Geen landelijke provider (iig niet in mijn woongebied) ;)
Glas is ook niet landelijk...
Raven schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:20:
Ah okee, maar er zijn dus wel providers waar je zelf kunt kiezen wat je wil + geen Experiabox.
Ja, XMS bijvoorbeeld. Die gebruikt het modem van reggefiber waardoor je zelf alle vrijheid hebt van router keuze.

[Voor 72% gewijzigd door White_Collar op 29-08-2011 12:22]

• Grvy

Grvy

Bot

Rekenblok schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:04:
[...]

Als iemand in dit topic met een paar argumenten komt waarom provider XS4all of kpn niet goed is dan kom jij met dit soort zinnen. Sorry hoor, maar als je daar niet mee om kan gaan, waarom zit je dan dit topic te volgen?
Wat een onzin, de argumentatie die aangegeven word waarom XS4ALL slecht is; slaat nergens op. En daar reageer ik op. Je kan je ook afvragen wat mensen die XS4ALL niks vinden in dit topic doen. |:( Mensen die XS4ALL niks vinden zullen ook geen XS4ALL glasvezel abbo nemen of wel dan? ;)

Dit is een account.

• NIK0
Rekenblok schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:21:
[...]

XMS ;)
[...]
Glas is ook niet landelijk...
[...]
Ja, XMS bijvoorbeeld. Die gebruikt het modem van reggefiber waardoor je zelf alle vrijheid hebt van router keuze.
I will rephrase : Alle providers welke opereren binnen het KPN Glasvezel netwerk ;) (Bij mij zover ik weet: KPN, Lijbrandt,Tweak en straks ook XS4All)

People please stop met het modderslingen..voordat de MOD's op ons neerdalen O-)
Ik hoop wel dat XS4All zal meedoen op dit topic..een xs4all glas team..? Zal dit even droppen op het XS4All yellowspace forum...

[Voor 27% gewijzigd door NIK0 op 29-08-2011 12:44]

• LLuke
KPN is in mijn ogen altijd slecht geweest, ik ga liever voor UPC / Ziggo of nog beter dan allemaal
Kanaal digitaal. (schotel)
Ik had 2-3 jaar geleden naast Ziggo ook CD, maar vond:
- qualiteit Ziggo (mbt digitale zenders) beter (bit rates CD alleen ok voor Ned 1,2,3)
- aanbod Ziggo beter (meer HD, meer thema kanalen)
- DVB-C support Ziggo handiger (geen kastje nodig)
- Ziggo product beter (je kunt bv gewoon 1 maand je pakket veranderen/uitbreiden)

Ga alleen XS4ALL tv uitproberen als dat via DVB-C wordt geleverd, of als het eenvoudig per maand opzegbaar is.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:48

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Weet iemand waar je kan zien of er nog glasvezel gaat komen in mijn woonplaats?

Ik kan alleen vinden waar het nu al is.

offtopic:
Ik ben ook weggegaan bij xs4all vanwege de veranderingen en de arrogante houding naar de vaste klanten. Ik snap de discussie hier dan ook. Van xs4all verwacht ik gewoon meer dan van bv ziggo/upc. Dat leveren ze niet helemaal. De max 4MB/down bij mij en geen tv is al jaren een bottleneck voor ze.

[Voor 28% gewijzigd door Tukk op 29-08-2011 16:54]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 21:08
Tukk schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:50:
Weet iemand waar je kan zien of er nog glasvezel gaat komen in mijn woonplaats?

Ik kan alleen vinden waar het nu al is.
http://www.eindelijkglasvezel.nl/ geeft ook de projecten aan die in de planning zitten. Als de postcodecheck daar geen resultaat geeft heeft Reggefiber voorlopig geen plannen.

Menthix.net | Contact Me

• DDX
Zie het er niet echt snel van komen dat er op veel meer plekken glasvezel beschikbaar komt zonder steun van overheid.
Leuk die ideeen dat je zelf een bewonersinitiatief kan starten (of meedoen) maar ik zie hier bijvoorbeeld niet snel 30% van de mensen die wilt overstappen op glas.
Meeste mensen zijn allang tevreden met adsl of kabel.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DDX schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:04:
Zie het er niet echt snel van komen dat er op veel meer plekken glasvezel beschikbaar komt zonder steun van overheid.
Leuk die ideeen dat je zelf een bewonersinitiatief kan starten (of meedoen) maar ik zie hier bijvoorbeeld niet snel 30% van de mensen die wilt overstappen op glas.
Meeste mensen zijn allang tevreden met adsl of kabel.
Ik ben tevreden over de kabel, maar niet over Ziggo als bedrijf. Concurentie is zeker nodig.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• robm99
maniak schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:58:
[...]

Probleem is, is dat KPN de enige provider is voor TV beeld welke dus gebruikt wordt door alle glasvezel aanbieders. Bij XS4all zal het niet anders zijn. Ik heb zelf nu KPN glasvezel en ben redelijk tevreden behalve op die Experiabox van ze. Ik denk dat ik wel de overstap maak is het alleen maar om een andere modem!
glashart media, lijbrandt?

• robm99
quote:
Rekenblok schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:04:
[...]

Grvy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:27:
[...]

Wat een onzin, de argumentatie die aangegeven word waarom XS4ALL slecht is; slaat nergens op. En daar reageer ik op. Je kan je ook afvragen wat mensen die XS4ALL niks vinden in dit topic doen. |:( Mensen die XS4ALL niks vinden zullen ook geen XS4ALL glasvezel abbo nemen of wel dan? ;)
Rekenblok, laat maar, hij gaat maar door. Oogkleppen!!
En dan te bedenken dat ik al 8 jaar XS4ALL klant ben die alleen maar vindt dat de kwaliteit teruggelopen is sinds de overname door KPN. Diezelfde KPN waar ik na heel veel jaren ervaring niet meer mee in zee wil gaan vanwege meegemaakte ellende. Mijn grootste frustratie ligt dus bij de KPN.

[Voor 20% gewijzigd door robm99 op 29-08-2011 23:23]

• maniak
  • Laatst online: 16-03 10:22
Weet iemand welke digitale decoders XS4All gaat gebruiken? Zijn het dezelfde die KPN ook levert? Ik heb namelijk de nieuwste van KPN Glasvezel welke een slag kleiner is, geen fan heeft, en veel sneller is. Ik hoop dat XS4All deze ook gaat leveren aangezien ik er dik tevreden mee ben.

• frissie
  • Niet online
maniak schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:40:
Weet iemand welke digitale decoders XS4All gaat gebruiken? Zijn het dezelfde die KPN ook levert? Ik heb namelijk de nieuwste van KPN Glasvezel welke een slag kleiner is, geen fan heeft, en veel sneller is. Ik hoop dat XS4All deze ook gaat leveren aangezien ik er dik tevreden mee ben.
Ik neem aan dat dit ook de motorola ontvangers zullen zijn.
Had liever gezien dat xs4all dvb-c zou uitleveren ...

• robm99
Ter aanvulling:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Binnen 7 werkdagen sturen wij u een antwoord.

Misschien vindt u het antwoord op onze website, bijvoorbeeld bij www.xs4all.nl/vragen

of www.xs4all.nl/klant/service/

Vriendelijke groet,

Brigitte Voskuyl
Manager Klantenservice

XS4ALL Internet bv

vorige week was het nog 5 werkdagen !!!!

Als je op zaterdag een vraag stelt over twijfelachtige informatie in een e-mail van xs4all krijg je dus waarschijnlijk pas antwoord na 10 dagen ( zo +5 werkdagen +za +zo +2 werkdagen).

Volgens mij is zelfs de KPN sneller.

• White_Collar
Belachelijk dat je zo lang op een antwoord moet wachten! En daar betaal je zo veel geld voor....

Grvy maar roepen dat de klanten service nog steeds even goed is. 8)7

[Voor 36% gewijzigd door White_Collar op 03-09-2011 14:57]

• robm99
Rekenblok schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:57:
Belachelijk dat je zo lang op een antwoord moet wachten! En daar betaal je zo veel geld voor....

Naar mijn idee betaalt de gemiddelde xs4all klant 5-10 euro meer per maand dan bij de "slechte" providers.

Dat is dan vermoedelijk één of meerdere miljoenen per maand waarvan een behoorlijk deel op zal gaan aan techniek. Van het restant kun je de klantenservice leuk aankleden en opleuken.

7 werkdagen!!!

GRVY is misschien nog overgebleven uit de Hachtick tijd toen het nog leuk was

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Rekenblok schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:57:

Binnen 7 werkdagen, dat is wat anders dan 7 werkdagen wachten.

Mijn ervaring is dat je vaak toch wel dezelfde dag of de volgende dag wel antwoord krijgt.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

NIK0 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:01:
En nog steeds vind ik het buitengewoon irritant dat KPN je dwingt om hardware te plaatsen die je überhaupt niet nodig hebt. Bij KPN krijg je een Experia box (aka rebranded Speedtouch), bij XS4All een Fritz 7390. Waarom? Omdat KPN's hele digitale platform vanuit de ADSL tijd leunt op de Experia box als CPE en XS4All voor DSL de producten van AVM prefereert. Maar je hebt die zooi helemaal niet nodig. KPN moet eens kijken wat ze bij (bijna dochteronderneming) Reggefiber doen; gewoon 2x RJ45 op het kastje zelf voor internet en digitale televisie, een F-Connector voor standaard televisie, en een RJ11 voor telefonie. Kun je vervolgens na het afnamepunt als klant zelf zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wil.

Helaas zijn veel fiber klanten afhankelijk van KPN, maar als je in een wijk woont waarbij je de luxe hebt om te kiezen tussen KPN en Reggefiber is wat mij betreft de keuze snel gemaakt.

Als ik over ga stappen van XS4All DSL naar glas komt hier iig nooit maar dan ook nooit meer een nieuw product van KPN of een van haar dochters meer in huis... (ik ben een van de lucky ones die de bovengenoemde keuze kunnen maken...)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• robm99
Tukk schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:16:
[...]

Binnen 7 werkdagen, dat is wat anders dan 7 werkdagen wachten.

Mijn ervaring is dat je vaak toch wel dezelfde dag of de volgende dag wel antwoord krijgt.
Dat is mijn ervaring dus niet, ook de wachttijden aan de telefoon lopen op t.o.v een paar jaar geleden

Als je de mededeling veranderd van 5 naar 7 dagen betekent dat je het in 5 dagen niet meer redt, zeg even 6 dagen + het weekeinde = 8/9 dagen wachttijd.

Begrijp me goed ik gun het iedereen dat hij.zij tevreden is met zijn provider, ik wil alleen geen 10 of 15 euro per maand extra betalen als ik regelmatig zolang moet wachten op (telefonische of schriftelijke) reactie.
XS4al heeft duidelijk (nog) zijn voordelen maar voor die drie keer per jaar dat ik ze nodig heb (inderdaad: weinig storingen) kost het mij 50 euro extra per keer.
Elke provider hoort een goede technische kwaliteit te leveren!!

• robm99
mindcrash schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:25:
[...]

En nog steeds vind ik het buitengewoon irritant dat KPN je dwingt om hardware te plaatsen die je überhaupt niet nodig hebt. Bij KPN krijg je een Experia box (aka rebranded Speedtouch), bij XS4All een Fritz 7390. Waarom? Omdat KPN's hele digitale platform vanuit de ADSL tijd leunt op de Experia box als CPE en XS4All voor DSL de producten van AVM prefereert. Maar je hebt die zooi helemaal niet nodig. KPN moet eens kijken wat ze bij (bijna dochteronderneming) Reggefiber doen; gewoon 2x RJ45 op het kastje zelf voor internet en digitale televisie, een F-Connector voor standaard televisie, en een RJ11 voor telefonie. Kun je vervolgens na het afnamepunt als klant zelf zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wil.

Helaas zijn veel fiber klanten afhankelijk van KPN, maar als je in een wijk woont waarbij je de luxe hebt om te kiezen tussen KPN en Reggefiber is wat mij betreft de keuze snel gemaakt.

Als ik over ga stappen van XS4All DSL naar glas komt hier iig nooit maar dan ook nooit meer een nieuw product van KPN of een van haar dochters meer in huis... (ik ben een van de lucky ones die de bovengenoemde keuze kunnen maken...)
Ben ik toch niet de enige :)

• robm99
Mijn teer beminde vrienden van de KPN denken er toch anders over dan XS4ALL:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. We nemen binnen 1 dag contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Glasvezel van KPN

Of ze het waar maken is een kwestie van afwachten, maar dan zijn ze wel 7 x sneller dan xs4all

• robm99
robm99 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:33:
Mijn teer beminde vrienden van de KPN denken er toch anders over dan XS4ALL:

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. We nemen binnen 1 dag contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Glasvezel van KPN

Of ze het waar maken is een kwestie van afwachten, maar dan zijn ze wel 7 x sneller dan xs4all
Of je het gelooft of niet:

Ik heb binnen minder dan één dag (zondag!!!!!!) antwoord van de KPN
Het is dat de inhoud zwaar tegen viel anders.............................

Nu maar afwachten de (jaar in jaar uit) beste provider van Nederland doet met zijn 7 werkdagen.

• Koffie
  • Laatst online: 12:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Grvy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:27:
[...]

Je slaat de spijker op zijn kop.
Iemand die Xs4all ruk vind, zal echt niet alsnog een glas-abo nemen via Xs4all, die gaat naar een andere aanbieder.
Blijkbaar heeft Xs4all het dan ooit voor die klant verbruit. Net zoals ze dat bij mij gedaan hebben destijds.
Je zegt je abo op, en als je niet actief reageert en oplet zit je aan een zeer duur jaarlijks email-only abo vast |:( Dat valt bij mij simpelweg in het vakje 'oplichting' :X

Dit topic gaat primair over de Xs4all glasvezel abonnementen, echter mag de prijs/kwaliteit best wel besproken worden in zo'n topic.
@Grvy Het betreurd mij ook dat je zo eigenwijs blijft in dit topic en Xs4all blijft verdedigen. Wanneer je zo vaak trammelant met een auto hebt gehad, zal op een gegeven moment de kleur zelfs tegenstaan.
Idem dito met elk willekeurige ISP, als je daar ooit slechte ervaringen mee gehad hebt, zul je daar niet (snel) meer terugkeren. Het is dan ook zinloos en niet netjes anderen (met slechte ervaringen) ervan te blijven proberen te overtuigen dat het bedrijf wél goed is.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-03 16:08
robm99 schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:44:
[...]

Nu maar afwachten de (jaar in jaar uit) beste provider van Nederland doet met zijn 7 werkdagen.
Welnee, ze zijn inmiddels al naar een derde plaats gezakt (nou ja, gedeelde tweede plaats dan).

• Grvy

Grvy

Bot

Koffie schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:14:
[...]

Je slaat de spijker op zijn kop.
Iemand die Xs4all ruk vind, zal echt niet alsnog een glas-abo nemen via Xs4all, die gaat naar een andere aanbieder.
Blijkbaar heeft Xs4all het dan ooit voor die klant verbruit. Net zoals ze dat bij mij gedaan hebben destijds.
Je zegt je abo op, en als je niet actief reageert en oplet zit je aan een zeer duur jaarlijks email-only abo vast |:( Dat valt bij mij simpelweg in het vakje 'oplichting' :X

Dit topic gaat primair over de Xs4all glasvezel abonnementen, echter mag de prijs/kwaliteit best wel besproken worden in zo'n topic.
@Grvy Het betreurd mij ook dat je zo eigenwijs blijft in dit topic en Xs4all blijft verdedigen. Wanneer je zo vaak trammelant met een auto hebt gehad, zal op een gegeven moment de kleur zelfs tegenstaan.
Idem dito met elk willekeurige ISP, als je daar ooit slechte ervaringen mee gehad hebt, zul je daar niet (snel) meer terugkeren. Het is dan ook zinloos en niet netjes anderen (met slechte ervaringen) ervan te blijven proberen te overtuigen dat het bedrijf wél goed is.
Even dit fixen voor je

Het is dan ook zinloos en niet netjes om andere (met goede ervaringen) ervan te blijven proberen te overtuigen dat het bedrijf niet goed is.

Je bent zelf ook gebiased; en ziet niet in dat het mes aan 2 kanten snijd. Maargoed. Robm99 met zn zinloze gekick en gezeur over hoelang het wel niet duurt voordat ze replying is natuurlijk helemaal toppie.

Zeker gezien je eigen ervaringen met XS4ALL ben je heel objectief. 8)7 Ik vind het bijzonder lachwekkend dat je zelf niet inziet dat mensen met goede ervaringen en mensen met slechte ervaringen in een discussie als deze gewoon lijnrecht tegenover elkaar zullen staan, echter doe je mijn mening/verhaal/ervaring af als iets wat niet relevant is; omdat je zelf slechte ervaringen hebt met XS4ALL.

[Voor 9% gewijzigd door Grvy op 04-09-2011 14:25]

Dit is een account.

• robm99
dcl! schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:19:
[...]

Welnee, ze zijn inmiddels al naar een derde plaats gezakt (nou ja, gedeelde tweede plaats dan).
Toch nog zo hoog?

• White_Collar
Grvy schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:20:
[...]

Even dit fixen voor je

Het is dan ook zinloos en niet netjes om andere (met goede ervaringen) ervan te blijven proberen te overtuigen dat het bedrijf niet goed is.

Je bent zelf ook gebiased; en ziet niet in dat het mes aan 2 kanten snijd. Maargoed. Robm99 met zn zinloze gekick en gezeur over hoelang het wel niet duurt voordat ze replying is natuurlijk helemaal toppie.

Zeker gezien je eigen ervaringen met XS4ALL ben je heel objectief. 8)7 Ik vind het bijzonder lachwekkend dat je zelf niet inziet dat mensen met goede ervaringen en mensen met slechte ervaringen in een discussie als deze gewoon lijnrecht tegenover elkaar zullen staan, echter doe je mijn mening/verhaal/ervaring af als iets wat niet relevant is; omdat je zelf slechte ervaringen hebt met XS4ALL.
Daar gaan we weer....

• robm99
Ter verduidelijking voor sommige lieden met een éénzijdige kijk op de wereld:

Ik ben jarenlang (een jaar of 7) zeer tevreden klant van XS4ALL geweest en heb in die periode ook bewust meer betaald.

De afgelopen paar jaar loopt het service niveau duidelijk terug (geen losstaand incident)

Dat vind ik jammer, want ik was best wel blij met XS4ALL.

Concepts-ICT heeft een e-mail vraag van mij binnen een paar uur op zondag beantwoord, dat is heel andere koek dan een dag of tien!!

Beste G. zeg maar nee dan krijg je er twee!!

• Grvy

Grvy

Bot

robm99 schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:55:
iets met pot en ketel..... :>

Dit is een account.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 22:27
robm99 schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:55:
Grvy schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:55:
[...]

iets met pot en ketel..... :>
Zullen we nu ophouden met het elkaar verbeteren, overtuigen en bekritiseren? Dit soort kleine steken onder water is niet nodig en niet gewenst. Discussie prima ;)

[Voor 34% gewijzigd door bjck op 04-09-2011 17:28]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• robm99
bjck schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:27:
[...]

[...]

Zullen we nu ophouden met het elkaar verbeteren, overtuigen en bekritiseren? Dit soort kleine steken onder water is niet nodig en niet gewenst. Discussie prima ;)
zes dagen geleden al voorgesteld:

zodra wie dan ook één woord vekeerd zegt over xs4all dan krijg hij weer de "dit is onzin" behandeling, terwijl er toch heel zinnige dingen de revue gepasserd zijn

• Grvy

Grvy

Bot

robm99 schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:57:
[...]

zes dagen geleden al voorgesteld:

zodra wie dan ook één woord vekeerd zegt over xs4all dan krijg hij weer de "dit is onzin" behandeling, terwijl er toch heel zinnige dingen de revue gepasserd zijn
zucht, laat ook maar :')

[Voor 169% gewijzigd door Grvy op 04-09-2011 21:30]

Dit is een account.

• White_Collar
:')
true, gezien de reactie die er vervolgens weer op volgt.

[Voor 41% gewijzigd door White_Collar op 04-09-2011 19:53]

• robm99
Ik heb antwoordt gekregen van XS4ALL !!

Waar andere provider in het week-einde nog dezelfde dag hebben gereageerd heeft het bij XS4all 4 dagen geduurd.Weliswaar niet de aangekondigde 9 a 10 dagen, maar dat zullen we wijten aan het feit dat die ander providers minder populair zijn en niet zoveel te doen hebben.

Dat wat betreft de kwaliteit van service.

Nu een vraag over de tv kwaliteit:

Wie kan mij vertellen wat de kwaliteitsverwachting is t.a.v. glasvezel tv kwaliteit bij xs4all.
Ik lees iets over afgeknepen t.b.v. ADSL.
De prijs is t.o.v andere glasvezelboeren best wel concurrerend maar als de tv kwaliteit tegenvalt betaal ik liever een paar euro meer per maand

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:57
Ik heb de vergelijking gemaakt met een partij als XMS. Bij XMS koop je zelf je router en installatie kost je minimaal 99 euro.
Bij XS4all krijg je een modem/router in bruikleen en gratis installatie. Ik neem alleen internet af en daar is XS4all 2,50 duurder dan XMS , maar dat weegt niet op tegen de installatie kosten en router in bruikleen. Ik heb zelf 3x een nieuwe ontvangen (gratis) van XS4all bij mijn adsl (1x kapot, 1x voor wifi erbij en 1x voor nieuwe snelheid), dat scheelt toch weer.
XMS is wel 50 mb/s waar XS4all 40 biedt.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• NIK0
Iemand van het tweaker korps zich al ingeschreven..?

• White_Collar
Low-Tech schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:03:
Ik heb de vergelijking gemaakt met een partij als XMS. Bij XMS koop je zelf je router en installatie kost je minimaal 99 euro.
Bij XS4all krijg je een modem/router in bruikleen en gratis installatie. Ik neem alleen internet af en daar is XS4all 2,50 duurder dan XMS , maar dat weegt niet op tegen de installatie kosten en router in bruikleen. Ik heb zelf 3x een nieuwe ontvangen (gratis) van XS4all bij mijn adsl (1x kapot, 1x voor wifi erbij en 1x voor nieuwe snelheid), dat scheelt toch weer.
XMS is wel 50 mb/s waar XS4all 40 biedt.
Bij XMS koop je zelf je router en installatie kost je minimaal 99 euro.

Waarom zou je een binnenhuis installateur laten komen? je bent toch een tweaker? ;)
Daarnaast zou ik juist blij zijn met het feit dat je zelf de mogelijkheid hebt om een router aan te schaffen die je zelf kan instellen en kan beheren. Tot slot, je kan toch zelf een draadloos netwerk instellen? daar heb je geen momteur voor nodig.

[Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 10-09-2011 21:29]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

NIK0 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 20:32:
Iemand van het tweaker korps zich al ingeschreven..?
Mijn ouders kijken nu tv en hebben Internet via de glasvezel van Xs4all. Wat wil je weten?

• NIK0
Tukk schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:35:
[...]

Mijn ouders kijken nu tv en hebben Internet via de glasvezel van Xs4all. Wat wil je weten?
Thanks Tukk
Ben benieuwd hoe vlekkeloos de installatie verlopen is en wat de stabiliteit is van glas tot nu toe..

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 18:25
Vandaag glas van XS4ALL aangevraagd. VoIPen deed ik al via XS4ALL. Ook tv aangevraagd (kan Digitenne weer weg, kijk toch alleen wanneer er ergens een ramp gebeurt, rest via XBMC of internet). 15 euro p/m wel duur voor tv dan, en een setopbox ipv. geïntegreerde tuner in de tv. Hmm, als ik dit zo opsom krijg ik toch wel spijt van tv van XS4ALL.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03 22:10

Robinski

A.K.A. RHarmsen

perentaart schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:04:
Vandaag glas van XS4ALL aangevraagd. VoIPen deed ik al via XS4ALL. Ook tv aangevraagd (kan Digitenne weer weg, kijk toch alleen wanneer er ergens een ramp gebeurt, rest via XBMC of internet). 15 euro p/m wel duur voor tv dan, en een setopbox ipv. geïntegreerde tuner in de tv. Hmm, als ik dit zo opsom krijg ik toch wel spijt van tv van XS4ALL.
Je hebt wel twee settopboxen ;)
En je kunt opnemen.
en XS4ALL is nog bezig met webtv

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 00:20
robm99 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:42:
Nu een vraag over de tv kwaliteit:

Wie kan mij vertellen wat de kwaliteitsverwachting is t.a.v. glasvezel tv kwaliteit bij xs4all.
Ik lees iets over afgeknepen t.b.v. ADSL.
De prijs is t.o.v andere glasvezelboeren best wel concurrerend maar als de tv kwaliteit tegenvalt betaal ik liever een paar euro meer per maand
Dit zullen dezelfde streams zijn als die KPN Glasvezel nu gebruikt en deze zijn (momenteel nog) gelijk aan die van IPTV via ADSL dus een SD zender is zo'n 4Mbps en een HD zender zo'n 8Mbps. Bij Glashart Media (mits netwerk van Reggefiber is) krijg je de streams zoals ze van de MediaGateway in Hilversum komen zonder knijpen dus voor de populaire Nederlandse zenders zo'n 8Mbps (SD) en 12-14 Mbps (HD) voor meer informatie zie ook hier.

• NIK0
Heb me inmiddels opgegeven krijg binnenkort een brief...ben benieuwd

• robm99
funrider schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:26:
[...]

Dit zullen dezelfde streams zijn als die KPN Glasvezel nu gebruikt en deze zijn (momenteel nog) gelijk aan die van IPTV via ADSL dus een SD zender is zo'n 4Mbps en een HD zender zo'n 8Mbps. Bij Glashart Media (mits netwerk van Reggefiber is) krijg je de streams zoals ze van de MediaGateway in Hilversum komen zonder knijpen dus voor de populaire Nederlandse zenders zo'n 8Mbps (SD) en 12-14 Mbps (HD) voor meer informatie zie ook hier.
Achter jouw link schuilt een hoop abracada/jargon

Wel wordt mij duidelijk dat ik voor betere tv kwaliteit in Amsterdam-Osdorp (Glashart/Reggefiber) mij beter kan aanmelden bij Lijbrandt tenzij er bij XS4ALL/KPN binnenkort e.e.a. aanzienlijk verbeterd wordt.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-03 00:20
robm99 schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:58:
[...]

Achter jouw link schuilt een hoop abracada/jargon

Wel wordt mij duidelijk dat ik voor betere tv kwaliteit in Amsterdam-Osdorp (Glashart/Reggefiber) mij beter kan aanmelden bij Lijbrandt tenzij er bij XS4ALL/KPN binnenkort e.e.a. aanzienlijk verbeterd wordt.
Ik ben ook geen expert op dat gebied dan moet je bij een ander zijn maar ik weet wel dat Reggefiber/Glashart Media tv momenteel van de hoogste kwaliteit (en een ruim tv/radio zender aanbod in het basis pakket) is en vergelijkbaar is met digitale tv via Ziggo/UPC. Je bent overigens niet alleen gebonden aan Lijbrandt in Amsterdam zie ook hier. Er zijn ook diverse andere aanbieders zoals KickXL, XMS of Tweak (R+ abo's).

• robm99
funrider schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:15:
[...]

Ik ben ook geen expert op dat gebied dan moet je bij een ander zijn maar ik weet wel dat Reggefiber/Glashart Media tv momenteel van de hoogste kwaliteit (en een ruim tv/radio zender aanbod in het basis pakket) is en vergelijkbaar is met digitale tv via Ziggo/UPC. Je bent overigens niet alleen gebonden aan Lijbrandt in Amsterdam zie ook hier. Er zijn ook diverse andere aanbieders zoals KickXL, XMS of Tweak (R+ abo's).
KickXL en XMS leveren geen glasvezel in Amsterdam-Osdorp en Tweak lever alleen KPN tv.
De keuze is dus zeer beperkt!!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 21:33
Jammer dat dit topic zo vervuild is met off topic geneuzel.
Ik kwam hier om informatie te halen over xs4all glas en het gaat echt alleen maar over dat xs4all xs4all niet meer is.

In ieder geval heb ik de helpdesk gebeld van xs4all en op al mijn vragen direct een juist antwoord gekregen. Dat kan ik van KickXL en Lijbrandt, waar ik ook contact mee heb gehad, niet zeggen.
Dat xs4all tegenwoordig KPN is weet iedereen, daar gaat dit topic toch niet over?

Ik denk dat het 80/80 abo best wel aantrekkelijk is, met 2 HDD IPTV ontvangers en geen experiabox.
Als je 100/100 neemt gaat je TV en Telefoon daar van af dus hou je eigenlijk ook nog maar iets van 80-90 van over.

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• LLuke
80/80 vond ik ook qua prijs meest aantrekkelijk, uiteindelijk toch voor 100/100 gekozen. Wil ook telefonie behouden, zit erover te denken om tv uit te proberen, alhoewel ik het weinig kans v slagen geef tov huidige setup (DVB-C/S, kabel en sat <dm8000> streaming door hele huis). Zou eerlijk gezegd toch verwachten dat 100/100 niet door tv minder wordt.

Verhuis in november ook naar een straat verderop, benieuwd of dat een beetje soepel loopt?

• robm99
Philos31 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:35:
Ik kwam hier om informatie te halen over xs4all glas en het gaat echt alleen maar over dat xs4all xs4all niet meer is.

Je bedoeld: Ik heb nu xs4all glasvezel, de technische kwaliteit is redelijk tot goed maar de tv kwaliteit is nogal matig net als de helpdesk.

Is informatie over xs4all glasvezel die geen betrekking heeft op de techniek niet interessant?

In ieder geval heb ik de helpdesk gebeld van xs4all en op al mijn vragen direct een juist antwoord gekregen. Dat kan ik van KickXL en Lijbrandt, waar ik ook contact mee heb gehad, niet zeggen.
Dat xs4all tegenwoordig KPN is weet iedereen, daar gaat dit topic toch niet over?

Ik denk dat het 80/80 abo best wel aantrekkelijk is, met 2 HDD IPTV ontvangers en geen experiabox.
Als je 100/100 neemt gaat je TV en Telefoon daar van af dus hou je eigenlijk ook nog maar iets van 80-90 van over.

• frissie
  • Niet online
Philos31 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:35:

Precies 80 mbit met telefonie voor 60,- en zonder EB ... staat mij ook erg aan.
Maart a.s. is tweak bij mij de deur uit. Mits ze andere routers krijgen... zal niet gaan gebeuren ;)

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 21:33
LLuke schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:14:
...... Zou eerlijk gezegd toch verwachten dat 100/100 niet door tv minder wordt.
Dat is dus voorlopig wel het geval, staat ook op de XS4all site:
De bandbreedte die u nodig hebt voor TV plaatsen wij bovenop uw internetsnelheid. Dus kiest u het abonnement Glas Basis 40 of Glas Extra 80, dan krijgt u resp. 40 of 80 Mbit/s internetsnelheid. De bandbreedte voor TV wordt daar niet vanaf gehaald.

Bij Glas Pro 100 wordt de TV-bandbreedte wel van deze snelheid afgehaald. U kunt dit bijvoorbeeld merken als u aan het downloaden bent en tevens op meerdere tv's HD aan het kijken bent. Dit is overigens een tijdelijk situatie die in 2012 komt te vervallen (wanneer exact is nog niet te zeggen). Het hangt dus af van uw gebruik of het abonnement Glas Pro 100 interessant voor u is. Kijkt u veel televisie, dan kan dat kloppen. Kijkt u weinig, dan is Glas 100 wel ideaal.
http://www.xs4all.nl/glas/tvenglas.php
Vraag 7!

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• DDX
WTF, zag net deze tweet :
SaendelftSaendelft

YES!! glasvezel internet in #Saendelft, vandaag brief in de bus van Reggefiber voor aansluiting! @Reggefiber
Ik dus snel mijn postcode op de site van reggefiber ingevuld, maar helaas.
Toch maar even andere postcodes kijken, om te zien waar het dan wel leverbaar is.
Alle straten om mij heen netjes de melding 'Gefeliciteerd! U krijgt glasvezel'

Maar even een mailtje gestuurd naar reggefiber of ze mij kunnen vertellen waarom ze mij overslaan.....

• DDX
Ik had ook een mail gestuurd naar xs4all, zoals verwacht kunnen die niet echt iets zinnigs zeggen :
Op uw email geeft u aan dat u op andere postcodes hebt gekeken van uw buren.

Echter is het zo dat een postcode geldig is voor het hele straat en vaak
zelfs meerdere straten, dus in dit geval is het wel mogelijk dat een andere
straat wel glas aangelegd heeft en uw straat niet.
We hebben de postcodecheck nog keer uitgevoerd en krijgen inderdaad de
melding dat deze niet leverbaar is op uw adres.

Wat u zou kunnen doen is via deze link:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/glasvezelwinkel.html

Een glasvezelwinkel bij u in de buurt vinden waarbij u kunt aangeven dat u
buren wel in aanmerking zijn gekomen voor het aanleg van glas en uw straat
niet.
Even afwachten nog maar of reggefiber antwoord gaat even op m'n mail.

Pagina: 1 2 3 ... 105 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee