Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 16:43
Tukk schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:35:
[...]

Mijn ouders kijken nu tv en hebben Internet via de glasvezel van Xs4all. Wat wil je weten?
Krijg je ethernet binnen vóór de fritzbox?
Ik wil n.l. een zakelijke aansluiting maar dan wil ik mij externe-ip direct op de interface van mijn firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 13:16
Piebas schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:30:
[...]

Krijg je ethernet binnen vóór de fritzbox?
Ik wil n.l. een zakelijke aansluiting maar dan wil ik mij externe-ip direct op de interface van mijn firewall.
Volgens mij niet maar als het goed is kun je op de Fritzbox de firewall uitzetten en al het verkeer naar je firewall toesturen. Ik heb op dit moment XS4All ADSL met deze setup en dat werk prima. Je geef je firewall WAN Nic een adres in de range van de Fritzbox en je laat al het verkeer daar naar toe sturen..

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:19

DDX

Inmiddels ook van Reggefibre een antwoord gehad:

>Het systeem op de website is soms niet helemaal up to date.
>Het is zeker mogelijk om bij u een glasvezel aansluiting te maken.
>We zullen uw gegevens invoeren en de fout doorgeven aan ons kantoor.

Klinkt hoopvol :)
Piebas schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:30:
uit de xs4all.general nieuwgroep (http://groups.google.com/...3?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8) :
Wat er uitkomt op ethernet is een 802.1q trunk, met op VLAN4 TV,
en op VLAN 6 PPPoE.
Dus zolang je op je outside interface vlans kan configureren lijkt me dat dit moet lukken ?

[ Voor 52% gewijzigd door DDX op 23-09-2011 17:42 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 11:13

Len

Leeg

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pokke... woon in een gemeente waar eind vorig jaar de vraagbundeling is gestart en inmiddels succesvol is afgerond. Meteen ingetekend voor een abo bij XMS. Eens kijken of ik daar nog onderuit kan komen. Postcodecheck XS4ALL geeft aan dat ik het inderdaad kan krijgen. Glasvezeltouw moet nog wel worden getrokken in mijn straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 11:08

TVL

Leuk en aardig dat XS4ALL glasvezel gaat aanbieden maar ik denk toch dat XS4ALL het niet goed aanpakt. Ik heb XS4ALL lite, ook omdat er bij ons niet meer geinvesteerd wordt in ADSL. We kunnen kiezen voor Glas maar als ik deze prijzen vergelijk met de rest dan denk ik dat er niet veel mensen voor XS4ALL gaan kiezen. Ik heb genoeg aan een snelheid van 25/25 en daarvoor ben ik bij Lijbrandt voor 49.95 klaar terwijl ik bij XS4ALL 40/40 heb voor 65 Euro (beide 3 in 1). Bovendien zijn de TV streams van mindere kwaliteit van XS4ALL en is er geen analoge TV (vind ik een erg groot minpunt). Als ik alleen voor internet en bellen kies ben ik 50 Euro kwijt. Als ze een goedkopere 25/25 snelheid zouden aanbieden zou ik overwegen om alleen internet en bellen af te nemen. Ik ga nu denk ik voor Lijbrandt, ook al is de service wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

NIK0 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 23:41:
[...]

Thanks Tukk
Ben benieuwd hoe vlekkeloos de installatie verlopen is en wat de stabiliteit is van glas tot nu toe..
Excuses voor de late reactie.

Met stabiliteit bedoel je een langere termijn ping?

De installatie is uitgevoerd door een Xs4all-monteur, mijn ouders weten niet eens wat een utp-kabel is.
Data is allemaal netjes verlopen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Zolang xs4all de baggerbeeldstreams van KPN gebruikt zal het nooit topkwaliteit worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Tukk schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:09:
[...]

Excuses voor de late reactie.

Met stabiliteit bedoel je een langere termijn ping?

De installatie is uitgevoerd door een Xs4all-monteur, mijn ouders weten niet eens wat een utp-kabel is.
Data is allemaal netjes verlopen.
No Worries :)
Hebben je ouders dan in een "test-groep" gezeten? Dit aangezien XS4All pas sinds een week of wat inschrijvingen heeft opengesteld voor glasvezel..?
Ik heb me inmiddels ook ingeschreven maar nog niets bevestigd gekregen van XS4All via de post.

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:33
XS4All heeft de snelheden voor glas nu al verhoogd, 40 wordt 50 en 80 wordt 100. :)
Overigens vandaag de beloofde brief ontvangen.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• DDX

DDX

Wel vreemd dat ze dat zo snel al veranderen, het 100 abonnement was al niet echt logisch.

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-06 22:00
Ow ja, ik zie het. Ik krijg dus nu ook 100 ipv 80, ach ook welkom hoor.
Ik heb ook inmiddels de brief binnen, heb gisteren gelijk even gebeld dat ik ook nog even op vakantie ga, daar zouden ze rekening mee houden, dus dan hoop ik na mijn vakantie te kunnen gaan spelen.

Ik ben wel blij met dit aanbod hoor, ik zal nog eens een vergelijkje maken binnenkort met een aantal andere spelers, maar ik denk dat ze toch echt een goed concurerend pakket hebben neergezet zo.

En ik ben uitermate anti-kpn, maar ga nu toch met xs4all in zee haha

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• DDX

DDX

Trouwens kan je gewoon migeren naar glas, met behoud van je huidige xs4all username ed ?

• NIK0
DDX schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:21:
Trouwens kan je gewoon migeren naar glas, met behoud van je huidige xs4all username ed ?
Als het goed is stap je over met behoud van je huidige hostname (je krijgt wel een ander ip)

http://www.xs4all.nl/glas/zakelijk/overstappen.php

Heb gisteren ook de brief ontvangen. Ik had 40/40 aangevraagd ben benieuwd of men dat nu gaat aanpassen naar 50/50. (prijs incl bellen is volgens mij hetzelfde als dat 40/40 was)

• Philos31
Even een vergelijk met hopelijk nog kloppende krotingen van de andere aanbieders.

Wat ik heb vergeleken is 50/50 en 100/100 met HDTV, extra TV pakket en HD IPTV recorder.
Bij XS4all krijg je gratis de 2e ontvanger erbij (in bruikleen)
De kosten inclusief kortingen zijn dan:

Aanbieder/Pakket Kosten per maand Kosten 1e jaar

Kick XL 50 69,90 1036,80
Kick XL 100 89,90 1276,80

Lijbrandt 50 69,95 818,50
Lijbrandt 100 94,95 1068,50

Tweak 50 75,00 842,40
Tweak 100 95,00 1022,00

Xs4all 50 75,00 915,00
Xs4all 100 85,00 1025,00

En ter vergelijk
UPC totaal 60 79,00 903,00

Zoals je ziet is Tweak 3 euro per 1e jaar goedkoper bij 100/100 maar daar zit je aan de EB vast, en Xs4all is de enige met een 2e tv ontvanger gratis.

Ik denk dat ze, samen met de naam die ze nog hebben, een behoorlijk goed pakket op de markt zetten.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• BamSlam_
  • Niet online
Ziezo, de annulering voor mijn inschrijving bij XMS zit op de brievenbus. Ik woon in een gemeente waar op dit moment glasvezel wordt aangelegd en kan XMS nog opzeggen omdat ik nog geen aansluitbevestiging van ze heb gehad (artikel 6.5 van hun algemene voorwaarden). En ook al had ik die wel al gehad, dan had ik binnen 7 dagen na aansluiting alsnog kunnen annuleren (artikel 6.6 algemene voorwaarden XMS). :)
Misschien dat er nog meer mensen die dit topic lezen hier hun voordeel mee kunnen doen.

• BamSlam_
  • Niet online
Philos31 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:51:
Wat ik heb vergeleken is 50/50 en 100/100 met HDTV, extra TV pakket en HD IPTV recorder.
Bij XS4all krijg je gratis de 2e ontvanger erbij (in bruikleen)
De kosten inclusief kortingen zijn dan:

Aanbieder/Pakket Kosten per maand Kosten 1e jaar
...
Xs4all 50 75,00 915,00
Xs4all 100 85,00 1025,00
...
Klopt niet. XS4ALL heeft t/m 31-12-2011 de actie eerste maand gratis. Dus kosten eerste jaar worden 825,00 respectievelijk 935,00.
Ik denk dat ze, samen met de naam die ze nog hebben, een behoorlijk goed pakket op de markt zetten.
Helemaal mee eens :)

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:27
Wat ik een groot voordeel vind van de TV oplossing van Ziggo is hun CI+ kaart. Geen extra kastje, geen extra remote, gewoon een goede tv met een CI+ slot. Wel jammer want ik was altijd tevreden met xs4all en zou dat graag weer worden, al was het maar voor de email met IMAP.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• SkyFlyer
  • Laatst online: 09:14
BamSlam_ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:32:
Ziezo, de annulering voor mijn inschrijving bij XMS zit op de brievenbus.
Ik neem aan dat je dan sowieso geen TV afneemt, waar dan alsnog, waarom in vredesnaam XMS inruilen voor KPN/XS4ALL ?

Anoniem: 120071

Ja inderdaad. Waarom naar XS4ALL(= verkapte KPN) als je op een WGDO netwerk zit en XMS kan krijgen?

Als ik jou was zou ik elke provider die met KPN-diensten/techniek werkt van je lijstje schrappen. Voor kwaliteit, openheid, keuzevrijheid en no-nonsens moet je voor een provider gaan die ook echt daadwerkelijk 100% via de WGDO (Reggefiber) manier levert.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 29-09-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
BamSlam_ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:04:
[...]

Klopt niet. XS4ALL heeft t/m 31-12-2011 de actie eerste maand gratis. Dus kosten eerste jaar worden 825,00 respectievelijk 935,00.

[...]

Helemaal mee eens :)
De eerste maand gratis INTERNET las ik... En die heb ik verrekend voor zover ik weet. Zal straks nog even kijken maar volgens mij klopt het. Ik zal wel even mn lelijke xls sheetje ergens op google zetten...

Tis geen mooi sheetje, het is alleen voor eigen vergelijk omdat ik door de bomen het bos niet meer zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Philos31 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:44:
[...]
De eerste maand gratis INTERNET las ik... En die heb ik verrekend voor zover ik weet. Zal straks nog even kijken maar volgens mij klopt het. Ik zal wel even mn lelijke xls sheetje ergens op google zetten...
Hm, dat is verwarrend inderdaad. Maar gaan we uit van alleen gratis internet en tv/telefonie betaald dan kom ik uit op de volgende bedragen:
50mbit: (12 * 75) - 45 = 855
100mbit: (12 * 85) - 55 = 965

[ Voor 3% gewijzigd door BamSlam_ op 30-09-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
SkyFlyer schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:43:
[...]
Ik neem aan dat je dan sowieso geen TV afneemt, waar dan alsnog, waarom in vredesnaam XMS inruilen voor KPN/XS4ALL ?
Omdat XMS via DVB-C geen HD levert. En ik geen zin heb om weer 249 Euro te moeten uitgeven voor een Amino kastje voor HD ontvangst. En omdat ik XS4ALL een betrouwbaarder partij vindt (heb er al 15 jaar een abonnement lopen) dan XMS.

Mocht de kwaliteit van XS4ALL TV echt zo slecht zijn als in dit topic wordt beweerd, dan kan ik altijd nog via Ziggo TV gaan afnemen.

[ Voor 12% gewijzigd door BamSlam_ op 30-09-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Anoniem: 120071 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:27:
Ja inderdaad. Waarom naar XS4ALL(= verkapte KPN) als je op een WGDO netwerk zit en XMS kan krijgen?

Als ik jou was zou ik elke provider die met KPN-diensten/techniek werkt van je lijstje schrappen. Voor kwaliteit, openheid, keuzevrijheid en no-nonsens moet je voor een provider gaan die ook echt daadwerkelijk 100% via de WGDO (Reggefiber) manier levert.
Omdat xs4all bijvoorbeeld ipv6 levert ?

Maar wat zou volgens jou dan het voordeel van XMS zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
BamSlam_ schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:51:
[...]

Hm, dat is verwarrend inderdaad. Maar gaan we uit van alleen gratis internet en tv/telefonie betaald dan kom ik uit op de volgende bedragen:
50mbit: (12 * 75) - 45 = 855
100mbit: (12 * 85) - 55 = 965
Je bent de aansluitkosten vergeten
En mijn vergelijk gaat uit van het extra tv pakket erbij.

Hier is mijn glasvezel vergelijk
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AvZ-4crT-J_cdE9sb29LX0pUQ3c3dVlBYzlERFg2Mnc&hl=en_US

Ik ben uitgegaan van een neiuwe aansluiting voor een nieuwe klant bij deze providers (mijn situatie) met een extra tv pakket HDTV pakket en een recorder.

[ Voor 14% gewijzigd door Philos31 op 30-09-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Philos31 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:00:
[...]
Je bent de aansluitkosten vergeten
En mijn vergelijk gaat uit van het extra tv pakket erbij.
In mijn geval gaat het om een upgrade van mijn bestaande abo. Vraag me af of ze dan die 50 Euro aansluitkosten in rekening brengen, want die gelden voor nieuwe klanten. De 10 Euro verzendkosten voor Fritz!box e.d. zal ik wel moeten betalen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:38:
Inmiddels ook van Reggefibre een antwoord gehad:

>Het systeem op de website is soms niet helemaal up to date.
>Het is zeker mogelijk om bij u een glasvezel aansluiting te maken.
>We zullen uw gegevens invoeren en de fout doorgeven aan ons kantoor.

Klinkt hoopvol :)
inmiddels via postcodecheck :
Wij verwachten in het tweede kwartaal 2012 te starten met de werkzaamheden in uw straat.
:)

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 07-10-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-07 16:46
hier ook xs4all aangevraagd. de 50/50 verbinding.

mijn ouweheer wou een alles in 1 pakket en toevallig liep die tegen de aanbieding van xs4all aan. wij zijn daar al jaren klant met adsl maar dit vond mijn pa toch wel intresant.

ben benieuwd of we voor 1 november aangeloten worden *D

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 16:49

Prx

Op dit moment heb ik een appartement in Apeldoorn met UPC, maar eind deze maand wordt mijn nieuwe woning opgeleverd. Heb daar nu ook aangemeld voor 100/100 XS4ALL. Binnenkort zou ik gebeld worden om de definitieve levering te regelen, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid pas in december zijn (nog geen XS4ALL klant).

Dat wordt in de transitie van de woningen en de eerste paar weken in de nieuwe woning dus helaas zonder internet. Zal vanmiddag nog eens langsrijden om te zien of er niet ergens een onbeschermd netwerkje zit, haha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Prx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:33:
Op dit moment heb ik een appartement in Apeldoorn met UPC, maar eind deze maand wordt mijn nieuwe woning opgeleverd. Heb daar nu ook aangemeld voor 100/100 XS4ALL. Binnenkort zou ik gebeld worden om de definitieve levering te regelen, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid pas in december zijn (nog geen XS4ALL klant).

Dat wordt in de transitie van de woningen en de eerste paar weken in de nieuwe woning dus helaas zonder internet. Zal vanmiddag nog eens langsrijden om te zien of er niet ergens een onbeschermd netwerkje zit, haha. :)
reed net langs mijn huis heen en ik heb nog niet eens een dak erop zitten. duurt nog wel een dik half jaartje voordat dat af is. maar of ik dan xs4all neem. kan nu wel lekker testen bij me pa *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 06-07 15:33
Ik krijg binnenkort de installatiepakket binnen, maar vroeg me af hoe het aangesloten gaat worden.

Mijn vraag: kan het signaal vanaf mijn meterkast via de al aanwezige telefoonkabel naar de bovenetages, waar ik graag het modem installeer?

Reden is dat we extreem dikke betonnen vloeren hebben en er al ADSL ligt via de telefoonkabels. Deze telefoonkabels willen we weer gebruiken voor glasvezel. Het is niet mogelijk nieuwe gaten te boren en alles draadloos wil niet vanwege de vloeren.

[ Voor 6% gewijzigd door honey op 15-10-2011 23:47 ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Laatst online: 24-02 13:49
honey schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:46:
Ik krijg binnenkort de installatiepakket binnen, maar vroeg me af hoe het aangesloten gaat worden.

Mijn vraag: kan het signaal vanaf mijn meterkast via de al aanwezige telefoonkabel naar de bovenetages, waar ik graag het modem installeer?

Reden is dat we extreem dikke betonnen vloeren hebben en er al ADSL ligt via de telefoonkabels. Deze telefoonkabels willen we weer gebruiken voor glasvezel. Het is niet mogelijk nieuwe gaten te boren en alles draadloos wil niet vanwege de vloeren.
Via de telefoonkabel gaat denk ik niet lukken. Je kan van die LAN adapters kopen die via de stopcontacten lopen. Volgens mij geeft XS4ALL die ook mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-07 16:02
BamSlam_ schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:54:
[...]

Omdat XMS via DVB-C geen HD levert. En ik geen zin heb om weer 249 Euro te moeten uitgeven voor een Amino kastje voor HD ontvangst. En omdat ik XS4ALL een betrouwbaarder partij vindt (heb er al 15 jaar een abonnement lopen) dan XMS.

Mocht de kwaliteit van XS4ALL TV echt zo slecht zijn als in dit topic wordt beweerd, dan kan ik altijd nog via Ziggo TV gaan afnemen.
XS4All levert helemaal geen DVB-C. Bij XMS heb je de keuze uit: iptv, DVB-C en analoog signaal.
Daarnaast kost een HD ontvanger geen 249 euro maar 50 euro.

En ja: de TV kwaliteit is echt slechter als die van XMS. Ga mij niet vertellen dat jij niet het verschil zit tussen een SD stream van 4 mbit (KPN meuk) en van 8.3 (XMS) en voor HD 8 mbit (KPN meuk) en 16 mbit (XMS).

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Het is eigenlijk diep triest dat een provider met zon naam als XS4all, kiest voor de baggerbeeldkwaliteit van de KPN streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Rekenblok schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:07:
[...]
XS4All levert helemaal geen DVB-C.
Ik heb ook nooit beweerd dat XS4ALL dat wél zou doen.
Bij XMS heb je de keuze uit: iptv, DVB-C en analoog signaal.
Maar vergeet niet dat XMS via DVB-C geen HD aanbiedt! Dan moet je dus weer fijn een IPTV HD-ontvanger afnemen waarbij je de keus hebt uit wel 1 model ipv dat ik mijn DVB-C TV danwel DVB-C ontvanger kan blijven gebruiken.
Daarnaast kost een HD ontvanger geen 249 euro maar 50 euro.
Ah, een aktie. Da's wel lief van XMS :)
En ja: de TV kwaliteit is echt slechter als die van XMS. Ga mij niet vertellen dat jij niet het verschil zit tussen een SD stream van 4 mbit (KPN meuk) en van 8.3 (XMS) en voor HD 8 mbit (KPN meuk) en 16 mbit (XMS).
Natuurlijk zie ik dat. Als ik met m'n neus op het scherm zit. Maar de kwaliteit zal echt nog wel omhoog gaan in de toekomst.

Verder is er nog een reden waarom ik absoluut niet meer met XMS in zee wil: XMS houdt zich absoluut niet aan haar eigen algemene voorwaarden. Medewerkers beloven om terug te bellen maar doen dat niet. Emails worden niet beantwoord. De details zal ik later posten, maar XMS heeft voor mij compleet afgedaan inmiddels.

[ Voor 100% gewijzigd door BamSlam_ op 16-10-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-07 16:02
BamSlam_ schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 09:07:
[...]

Ik heb ook nooit beweerd dat XS4ALL dat wél zou doen.

[...]

Maar vergeet niet dat XMS via DVB-C geen HD aanbiedt! Dan moet je dus weer fijn een IPTV HD-ontvanger afnemen waarbij je de keus hebt uit wel 1 model ipv dat ik mijn DVB-C TV danwel DVB-C ontvanger kan blijven gebruiken.

[...]

Ah, een aktie. Da's wel lief van XMS :)

[...]

Natuurlijk zie ik dat. Als ik met m'n neus op het scherm zit. Maar de kwaliteit zal echt nog wel omhoog gaan in de toekomst.

Verder is er nog een reden waarom ik absoluut niet meer met XMS in zee wil: XMS houdt zich absoluut niet aan haar eigen algemene voorwaarden. Medewerkers beloven om terug te bellen maar doen dat niet. Emails worden niet beantwoord. De details zal ik later posten, maar XMS heeft voor mij compleet afgedaan inmiddels.
Maar wel commentaar geven op het feit dat er dan weer geen HD op zit ?!?
Terwijl XS4ALL het niet eens aanbied. Maar op dit moment staan er in sommige gebieden een HD test stream van Nederland 1 op het dvb-c platform. Dus het zou best wel eens kunnen dat er een paar HD zenders ook nog gratis via dvb-c word aangeboden.

Het is geen actie dat het maar 50 euro kost, zie ook: Rekenblok in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

Feit blijft dat KPN de streams niet 1:1 gaat door zetten. En XMS doet dat al jaren.

Jammer om te horen dat je niet bent terug gebeld of gemailt bent. Je zou ook kunnen overwegen om je vragen aan XMS in dit topic te posten: Rekenblok in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Laatst online: 04-07 09:06
Op dit moment heb ik al glasvezel via provider KPN. Heeft iemand enig idee hoe lang je zonder verbinding zit als je overstapt naar XS4ALL. Ondanks alle negatieve (off-topic) berichten in dit topic ben ik toch voornemens om over te stappen. Met name de EB de deur uit en er een mooie FB voor in de plaats krijgen is een enorm pluspunt. Bovendien schijnt de nieuwe motorola 1963 een heel stuk sneller te zijn dan de 1960; ook een groot voordeel. Maar goed, ik heb niet zo heel veel zin om dagen zonder verbinding te zitten. Dat is dan weer het nadeel van 3-in-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Is er iemand inmiddels aangesloten die zich onlangs heeft opgegeven..?

Ben benieuwd of de Installatie naar wens is verlopen..(downtime etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419977

MDXTweaker schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:07:
Op dit moment heb ik al glasvezel via provider KPN. Heeft iemand enig idee hoe lang je zonder verbinding zit als je overstapt naar XS4ALL. Ondanks alle negatieve (off-topic) berichten in dit topic ben ik toch voornemens om over te stappen. Met name de EB de deur uit en er een mooie FB voor in de plaats krijgen is een enorm pluspunt. Bovendien schijnt de nieuwe motorola 1963 een heel stuk sneller te zijn dan de 1960; ook een groot voordeel. Maar goed, ik heb niet zo heel veel zin om dagen zonder verbinding te zitten. Dat is dan weer het nadeel van 3-in-1.
Voor een glas -> glas overstap is nog geen migratie-traject. Indien je wilt overstappen van KPN naar XS4ALL betekent dit dat de lijn eerst schoon moet zijn voordat XS4ALL hun diensten er op kan zetten.

Normaal gezien zou dit traject sowiezo 30 dagen duren maar dit valt wel te versnellen waardoor je binnen een week bent omgezet ALS je medewerking van beide ISP's hebt.

Het is handig om indien je over wilt stappen KPN te vragen een disconnectline in te schieten met wishdate zsm (=Volgende werkdag, wat ongeveer een SLA heeft van 5 werkdagen voordat je werkelijk bent afgesloten en de lijn schoon is) daarna geef je bij XS4ALL aan dat KPN een DC line heeft ingeschoten en kunnen zij vast indien zij dus bereid zijn om mee te werken, alvast een monteur gaan inplannen die de FritzBox installeert. (Of de CPE (Genexis) vervangen moet worden ben ik niet zeker van. Volgens mij niet omdat XS4ALL over het KPN WBA netwerk levert.)

Vervolgens moet de lijn gereedgemeld worden als afgesloten voordat een nieuwe ISP in dit geval XS4ALL de diensten kan aanvragen op de lijn. Het makkelijkste om dit te checken is door te kijken of het WAN lampje op je Genexis uit is. Zodra die uit is heeft de monteur de lijn dus ge-depatched heeft kan XS4ALL bij de operator die in dit geval dus KPN is een provide order inschieten, wat ook vrijsnel (Meestal binnen dus ook 5 werkdagen) gereed is. Daarna is de lijn geleverd en kan je weer gebruik maken van de diensten.

Dit is de stituatie zoals het nu is. Er zit wel een overstap traject aan te komen maar dit is nog niet gereed. Dit is een theoretisch proces wat in princiepe haalbaar is als dus beide ISP's meewerken. In mijn geval ben ik van operator KPN (WBA -> WGDO) naar Reggefiber gegaan wat ik ook door dit proces heb kunnen regelen. Mederwerking en een goede medewerker treffen is dus belangrijk. Een reguliere 1ste lijns helpdesker is vaak niet op de hoogte van dit soort trajecten waarbij je dus beter contact kan zoeken met beide webcare teams die hier vaak al iets meer ervaren mee zijn of contact zien te krijgen met de 2e/3e lijns helpdesk wat vaak niet tot moeizaam gaat.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

NIK0 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:47:
Is er iemand inmiddels aangesloten die zich onlangs heeft opgegeven..?

Ben benieuwd of de Installatie naar wens is verlopen..(downtime etc..)
Ben ook benieuwd. En wat ik graag wil weten is: levert XS4ALL met de FRITZ!Box 7390 een modem of een router? Of een modem slash router?
De reden dat ik het me afvraag: kan je (als de 7390 een router is, wat ik vermoed), 'em in bridging zetten zodat je IP signaal op een eigen router achter je glasaansluiting komt? Dat je dus je eigen Linux doosje als router in kunt zetten?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik las laatst ergens op de site van XS4all dat je ook je eigen router kunt gebruiken als je dat wilt.
Daarnaast kun je ook (gratis) een blok IPV6 adressen krijgen (moet je wel aanvragen)

DVB-C leuk als je ook het pluspakket en HD kan krijgen
IPTV is kl*te je moet een hoop voor je box betalen en je kan er niets mee doen, DVB-S2 met een linux ontvanger ftw :)

Het service niveau van xs4all is vele malen beter als van Lijbrandt en XMS.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Zie mijn post :
DDX in "XS4all Glasvezel"

Fritzbox kan je er dus gewoon tussenuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

DDX schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:58:
Zie mijn post :
DDX in "XS4all Glasvezel"

Fritzbox kan je er dus gewoon tussenuit halen.
ACK, thanx.
Deze is idd wel handig om gelezen te hebben: http://groups.google.com/...3?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Alleen jammer dat er nog PPoE overheen gaat, maargoed beetje router/firewall kan hier wel mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
Anoniem: 419977 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:02:
[...]

Voor een glas -> glas overstap is nog geen migratie-traject. Indien je wilt overstappen van KPN naar XS4ALL betekent dit dat de lijn eerst schoon moet zijn voordat XS4ALL hun diensten er op kan zetten.
.......
Succes!
Bedankt voor je antwoord. Ik word er niet heel erg blij van, maar goed eens even kijken of KPN en dochter XS4ALL voor elkaar kunnen krijgen in een korte tijd. Dat zal in ieder geval wel een breekpunt zijn om wel of niet over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltWouss
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-06 00:36
Is er hier al iemand die de spullen reeds heeft ontvangen? (anders dan mijzelf)

Het probleem wat ik heb is met de instellingen met de 3790. Ik heb een backup gemaakt van onze vorige 3790 (alle telefoon en wlan instellingen stonden hierin) en daarmee is de wizard optie 'XS4All ftth' verdwenen.
Ik weet nu dus niet wat er precies ingesteld moet worden op de Fritz!box. De instellingen die ik nu heb zijn Bridge via Lan1 en PPPoE. De gebruiker die bij het kiezen van xs4all wordt aangegeven is fb3790@xs4all.nl het wachtwoord daarbij komt uit de wizard. (De keuze die er nog is in de wizard voor standaardinstellingen is 'XS4All')

Op de Genexis heb ik de Fritz!box aangesloten op em1.

De Fritz!box geeft de volgende melding:
"20.10.11 17:39:14 Timeout during PPP negotiation."

De helpdesk was vrij eenvoudig te bereiken, helaas hebben ze allemaal maar een beperkte training glasvezel gehad en komen ze niet verder dan te wijzen op de 'XS4All ftth' optie in de wizard of PPPoE.

Wij hebben besloten geen televisie af te nemen, de televisie blijft gewoon over de kabel. Televisie neemt namelijk best wat bandbreedte van je internetverbinding in vooral als je op HD gaat kijken.

Eerder in het topic begreep ik iets van VLAN's weet iemand of en hoe de Fritz!box VLAN's kan instellen? lijkt mij dat dat op de Genexis gescheiden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
AltWouss schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:40:
Wij hebben besloten geen televisie af te nemen, de televisie blijft gewoon over de kabel. Televisie neemt namelijk best wat bandbreedte van je internetverbinding in vooral als je op HD gaat kijken.
Dat is alleen tijdelijk het geval bij het 100MB abonnement, het volgende staat op de site vermeld:

7. Ik neem naast Glasvezel ook Televisie van XS4ALL. Hoe kies ik het juiste abonnement?

De bandbreedte die u nodig hebt voor TV plaatsen wij bovenop uw internetsnelheid. Dus kiest u het abonnement Glas Basis 50 dan krijgt u 50 Mbit/s internetsnelheid. De bandbreedte voor TV wordt daar niet vanaf gehaald.

Bij Glas Extra 100 wordt de TV-bandbreedte wel van deze snelheid afgehaald. U kunt dit bijvoorbeeld merken als u aan het downloaden bent en tevens op meerdere tv's HD aan het kijken bent. Dit is overigens een tijdelijke situatie die in 2012 komt te vervallen (wanneer exact is nog niet te zeggen).

Wat betreft de instellingen, kun je niet gewoon een reset naar factory default uitvoeren en vervolgens de wlan en telefonie instellingen handmatig opvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Denk dat je toch afhankelijk bent van een wizard in de fritzbox, via de webinterface is erg weinig geavanceerd in te stellen.
Maar misschien dat je op de commandline verder komt (schijn je via telefoon te moeten activeren)

Of even posting doen in xs4all.general, misschien dat daar iemand meer voor je kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MDXTweaker schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:49:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik word er niet heel erg blij van, maar goed eens even kijken of KPN en dochter XS4ALL voor elkaar kunnen krijgen in een korte tijd. Dat zal in ieder geval wel een breekpunt zijn om wel of niet over te gaan.
Kort geleden (2weken geleden) voor een collega dit nog uitgezocht aangezien het idd een KPN dochter is en ze over exact hetzelfde netwerk leveren. En toen heeft XS4ALL aangegeven dat op dit moment bij overstappen de lijn echt schoon moet zijn en dat een simpele migratie niet mogelijk is.

KPNGlas kan in principe verder al helemaal niks betekenen behalve zorgen voor een smooth en snelle disconnect line order want dat is nou eenmaal hoe het orderportaal in elkaar zit. Als je echt over wil moet je de druk achter XS4ALL zetten want in principe kunnen zij de lijn heractiveren en zijn er voor hun wel mogelijkheden om jou snel geleverd te krijgen, maar die vallen buiten het 'reguliere' klantensysteem. je moet dus geluk hebben dat je hun zo wel willend krijgt dat zij er voor jou mee bezig willen..

EDIT : Heb het even voor je verder nagekeken en volgens de KPN roadmap is het overstap proces DEZE maand nog gereed voor FttH Telco-Telco migratie's (Let op! Dit geld alleen voor WBA -> WBA)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 20-10-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltWouss
DDX schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:50:
Denk dat je toch afhankelijk bent van een wizard in de fritzbox, via de webinterface is erg weinig geavanceerd in te stellen.
Maar misschien dat je op de commandline verder komt (schijn je via telefoon te moeten activeren)

Of even posting doen in xs4all.general, misschien dat daar iemand meer voor je kan betekenen.
Bedankt voor de reply.

Ik ben inderdaad bang dat ik zal moeten kijken of dat gaat uitmaken. Persoonlijk vind ik dat jammer want er staan bijvoorbeeld al best veel telefoonnummers in de Fritz!box. Die met de backup mooi mee gekomen zijn. Als we de Dect er niet van hadden gebruikt, had ik em er waarschijnlijk niet eens tussengezet. Maar direct aan de router/firewall die erachter hangt.

Telnet is inderdaad een optie, want daarlangs valt direct de flash aan te passen. Helaas vervalt hiermee ook de garantie op de Fritz!box :(

Ik begreep kort na het posten van mijn bericht dat officieel de lijn morgen pas wordt opgeleverd, dus dat ga ik nog even afwachten. Weet iemand of en hoe ik aan de Genexis kan zien wanneer er verbinding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AltWouss schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:32:
[...]

Bedankt voor de reply.

Ik ben inderdaad bang dat ik zal moeten kijken of dat gaat uitmaken. Persoonlijk vind ik dat jammer want er staan bijvoorbeeld al best veel telefoonnummers in de Fritz!box. Die met de backup mooi mee gekomen zijn. Als we de Dect er niet van hadden gebruikt, had ik em er waarschijnlijk niet eens tussengezet. Maar direct aan de router/firewall die erachter hangt.

Telnet is inderdaad een optie, want daarlangs valt direct de flash aan te passen. Helaas vervalt hiermee ook de garantie op de Fritz!box :(

Ik begreep kort na het posten van mijn bericht dat officieel de lijn morgen pas wordt opgeleverd, dus dat ga ik nog even afwachten. Weet iemand of en hoe ik aan de Genexis kan zien wanneer er verbinding is?
Jazeker, zodra het WAN lampje actief is, is de lijn in de wijkkast gepatched en geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Garantie vervallen is denk overdreven, denk meer geen support oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltWouss
Anoniem: 419977 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:36:
[...]

Jazeker, zodra het WAN lampje actief is, is de lijn in de wijkkast gepatched en geleverd.
Ah dan zou de kast het moeten doen het WAN lampje brandt inderdaad, jammer dat ik nog geen pagina heb kunnen vinden met de exacte instellingen voor de PPPoE. Als er inderdaad een VLAN is zou het dan betekenen dat een bepaalde poort van de Genexis alleen maar geschikt is voor PPPoE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
Ik zit nog met een prachtig plastic omhulsel in de kast. Ben benieuwd wie dat ding komt aansluiten...november komt snel dichterbij en het is nogal stil vanuit XS4All.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltWouss
NIK0 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:33:
Ik zit nog met een prachtig plastic omhulsel in de kast. Ben benieuwd wie dat ding komt aansluiten...november komt snel dichterbij en het is nogal stil vanuit XS4All.. :X
Van de week was het dus al bezorgt bij de buren, had het alleen niet door totdat vanochtend Guidion belde wanneer ze langs konden komen. Ze konden alleen overdag en alles dat we hier konden was al vol. Daarna zag ik pas dat er pakje was afgeleverd. Heb het vervolgens zelf aangesloten het enige probleem zijn de instellingen.

Heb nu een factory reset gegeven met de gedachte een export van de config te maken. Maar met het 'XS4All ftth' profiel krijg ik wederom geen verbinding. Het zou dus toch zo kunnen zijn dat ik morgen pas signaal heb?

In de GUI staan de settings verder wel hetzelfde. PPPoE en FB3790@xs4all.nl de enige optie is verdwenen is DSL vs Lan 1. Zal de config zo even exporten om te zien of er VLAN's worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AltWouss schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:26:
[...]

Ah dan zou de kast het moeten doen het WAN lampje brandt inderdaad, jammer dat ik nog geen pagina heb kunnen vinden met de exacte instellingen voor de PPPoE. Als er inderdaad een VLAN is zou het dan betekenen dat een bepaalde poort van de Genexis alleen maar geschikt is voor PPPoE?
Op de genexis word alleen poort 1 gebruikt, hier sluit je de Fritzbox op aan. Je kan een eigen router gebruiken idd met vlans en je moet een PPPoE connectie op zetten. Om de PPPoE gegevens te krijgen kan je het beste even XS4ALL bellen. Ik verwacht dat de username <mac adres fritz>@xs4all zal zijn en het wachtwoord KPN, kpn of XS4ALL, xs4all. De vlans zullen hoogstwaarschijnlijk gelijk zijn aan die van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
AltWouss schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:47:
[...]

Van de week was het dus al bezorgt bij de buren, had het alleen niet door totdat vanochtend Guidion belde wanneer ze langs konden komen. Ze konden alleen overdag en alles dat we hier konden was al vol. Daarna zag ik pas dat er pakje was afgeleverd. Heb het vervolgens zelf aangesloten het enige probleem zijn de instellingen.

Heb nu een factory reset gegeven met de gedachte een export van de config te maken. Maar met het 'XS4All ftth' profiel krijg ik wederom geen verbinding. Het zou dus toch zo kunnen zijn dat ik morgen pas signaal heb?

In de GUI staan de settings verder wel hetzelfde. PPPoE en FB3790@xs4all.nl de enige optie is verdwenen is DSL vs Lan 1. Zal de config zo even exporten om te zien of er VLAN's worden toegepast.
Hmm oke...zat daar dan ook een genexis bij..?
Glas ligt al meer dan een jaar in huis maar heb het nog nooit actief gehad (vandaar dat ik nog een prachtig leeg omhulsel in de kast heb zitten).

In de brief staat ook "Binnen 4 weken nemen wij contact met u op om de details rondom uw bestelling af te ronden"
Beetje cryptisch...misschien morgen maar ns bellen om te vragen of er een monteur komt of dat het dhz werk wordt..

[ Voor 3% gewijzigd door NIK0 op 20-10-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltWouss
Volgens mij gaat een monteur bellen. De Genexis zit hierbij in dezelfde doos, in de brief stond dat er een handleiding bij zou zitten, maar die zit er dus niet bij.

Ongeduldig dat ik ben heb ik het geheel meteen maar aangesloten. Guidion zei dat ze over een week terug zouden bellen of alles gelukt was. :) Dat is opzich ook wel netjes.

De DSL optie was waarschijnlijk verdwenen omdat ik de opties nog niet in expert mode had gezet. Misschien toch wachten tot de 21e (morgen)?.

Edit:
Ok zojuist even in de config zitten koekeloeren. En de reden dat een custom config het misschien niet doet is vanwege TR-069. In de config staat standaard een ACS opgegeven voor XS4all. Waarmee de instellingen dus achteraf in het modem kunnen worden aangepast.

https://acs.xs4all.net:8043/

[ Voor 23% gewijzigd door AltWouss op 20-10-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
Anoniem: 419977 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:23:
[...]

EDIT : Heb het even voor je verder nagekeken en volgens de KPN roadmap is het overstap proces DEZE maand nog gereed voor FttH Telco-Telco migratie's (Let op! Dit geldt alleen voor WBA -> WBA)
'ns kijken of KPN zich deze keer WEL aan de voorgenomen afspraken gaat houden. Mijn ervaring leert helaas dat dit vaak niet zo is. :-( Volgens mij heeft Uden een WBA netwerk en dat zal niet zo maar veranderen lijkt me.
De indicatieve roadmap geeft in ieder geval aan dat het committed is... _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door MDXTweaker op 21-10-2011 14:05 . Reden: Roadmap toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
AltWouss schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:58:
Volgens mij gaat een monteur bellen. De Genexis zit hierbij in dezelfde doos, in de brief stond dat er een handleiding bij zou zitten, maar die zit er dus niet bij.

Ongeduldig dat ik ben heb ik het geheel meteen maar aangesloten. Guidion zei dat ze over een week terug zouden bellen of alles gelukt was. :) Dat is opzich ook wel netjes.

De DSL optie was waarschijnlijk verdwenen omdat ik de opties nog niet in expert mode had gezet. Misschien toch wachten tot de 21e (morgen)?.

Edit:
Ok zojuist even in de config zitten koekeloeren. En de reden dat een custom config het misschien niet doet is vanwege TR-069. In de config staat standaard een ACS opgegeven voor XS4all. Waarmee de instellingen dus achteraf in het modem kunnen worden aangepast.

https://acs.xs4all.net:8043/
Thanks,
ik heb voor de zekerheid maar ns gebeld en als je hebt vooringeschreven zul je toch netjes moeten wachten totdat je gebeld wordt "om de bestelling af te ronden".
Wat ik zo tussen neus en lippen door begreep is 1 nov een streefdatum..dat zal nog even wachten worden.
Geeft op zich niks..liever langer wachten en goed dan haasten en de zaak verkl*ten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

MDXTweaker schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:00:
[...]

'ns kijken of KPN zich deze keer WEL aan de voorgenomen afspraken gaat houden. Mijn ervaring leert helaas dat dit vaak niet zo is. :-( Volgens mij heeft Uden een WBA netwerk en dat zal niet zo maar veranderen lijkt me.
De indicatieve roadmap geeft in ieder geval aan dat het committed is... _/-\o_
OnsBrabantNet levert via WGDO in Uden:
db I Delirium schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Gisteren op infoavond van OBN in Uden geweest, daar is mij verteld dat er in Uden naast de KPN apparatuur nu ook apparatuur voor OBN is geplaatst en dat ze dus echt de pakketten gaan leveren zoals die op hun site staan inclusief hoogwaardige GHM streams.
db I Delirium schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:44:
Volgens de OBN medewerkers is er dus naast de KPN apparatuur nieuwe apparatuur geplaatst. Het is mij niet duidelijk geworden of die door OBN zelf is geplaatst of dat die door Reggefiber is geplaatst zodat anderen daar ook gebruik van kunnen maken.
db I Delirium schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:42:
Ik ben afgelopen woensdag eindelijk aangesloten op OBN in Uden en ik kan inmiddels bevestigen dat er dus wel degelijk een apart WDGO netwerk is aangelegd naast het al bestaande WBA netwerk, ik krijg de ongecomprimeerde, ongecodeerde GHM streams binnen.
Dus je in Uden zit zou ik zeker voor OBN gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:18:
[...]

OnsBrabantNet levert via WGDO in Uden:

[...]

[...]

[...]

Dus je in Uden zit zou ik zeker voor OBN gaan!
Als OBN kan leveren zou ik daar idd ook zeker voorgaan (WGDO) waar je de echte GHM streams krijgt, DVB-c en keus tot eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
NIK0 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:10:
Thanks,
ik heb voor de zekerheid maar ns gebeld en als je hebt vooringeschreven zul je toch netjes moeten wachten totdat je gebeld wordt "om de bestelling af te ronden".
Wat ik zo tussen neus en lippen door begreep is 1 nov een streefdatum..dat zal nog even wachten worden.
Geeft op zich niks..liever langer wachten en goed dan haasten en de zaak verkl*ten..
Ik had me ook vooringeschreven en heb, omdat ik wat ongeduldig ben, zelf xs4all gebeld om de bestelling af te ronden. Ze beloofden mij uiterlijk de volgende dag hiervoor terug te bellen, maar hebben dat niet gedaan. Inmiddels kun je nu ook op de site je abonnement wijzigen. Nadat je dat gedaan hebt blijft de status nog een dag of 7 ongewijzigd, ivm annuleren, en inmiddels is bij mij de brief met de verwachte opleveringsdatum verstuurd. Hopelijk komt het installatiepakket dan ook volgende week.

Nou las ik in een andere post dat er maar 1 poort van de genexis wordt gebruikt. Moet ik hieruit concluderen dat televisie (2x) uit de LAN poorten van de Fritz!Box komt? Maakt het allemaal wat lastig want ivm het beperkte bereik van DECT en WiFi moet mijn router boven staan, voor televisie is het weer handig als de router in de meterkast staat omdat ik van daar de UTP kabels kan doortrekken. Ik ga geen gebruik maken van die Lenovo's. Wellicht toch maar m'n 7340 er bij houden in cominatie met de 7390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:33
Voor de tv wordt 1 poort (VLAN) gebruikt op de FB. Als je meer TV's wilt aansluiten moet je of de Devolo's gebruiken of een switch op deze poort aansluiten waar je de tv-aansluitingen achter hangt.

Verder wordt ook nog 1 poort gebruikt voor de aansluiting op de Genexis.

Je houdt dus 2 vrije poorten over.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 14:26
Idd.

Het werkt eigenlijk dus exact hetzelfde als bij KPNGlasvezel zelf of bij het 'groene' abonnement van Tweak. Zelfde VLAN's, PPPoE inloggen, etc. Alleen werken KPN en Tweak met een Experiabox en XS4ALL dus met een Fritz!box.

Persoonlijk vind ik het jammer dat XS4ALL niet ook via het 'andere' Wholesale kanaal van KPN ( WBA+ ) glasvezel diensten gaat aanbieden. Dan hadden ze namelijk ook televisie van Glashart Media (met dvb-c, analoog en fm) kunnen bieden plus de optie om makkelijker een eigen router aan te sluiten.

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 22-10-2011 15:45 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDXTweaker
eymey schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:43:
...
plus de optie om makkelijker een eigen router aan te sluiten.
Ik dacht dat jij zo'n fan was van de FRITZ!Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Absoluut (hoewel er ook wel momenten zijn dat ik de neiging heb het ding het raam uit te gooien en te schreeuwen: "AVM, test je k***te troep toch eens!"). Echter, het gaat om de keuzevrijheid.... ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 11:29

Robinski

A.K.A. RHarmsen

eymey schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:52:
Absoluut (hoewel er ook wel momenten zijn dat ik de neiging heb het ding het raam uit te gooien en te schreeuwen: "AVM, test je k***te troep toch eens!"). Echter, het gaat om de keuzevrijheid.... ;)
Mee eens!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltWouss
Ik denk dat in dit geval XS4All voor de aangepaste Fritz!box config heeft gekozen. Wat me ook is opgevallen is dat het CPE pas echt verbinding heeft nadat die geprovisioned is vanuit XS4All. Dus met een beetje pech hang je er niet zomaar wat anders aan. (Tenzij het modem/router vlan0 op wan kan sturen en tr069)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik vermoed dat je ook bij XS4ALL, net als bij KPN en bij Tweak, gewoon iets anders aan de verbinding kan hangen. Zo erg 'aangepast' is die Fritz!box denk ik ook niet.

De box die ze bij ADSL verbindingen leveren (de 7340) is ook aardig 'default', voor zo ver ik na kan gaan. AVM heeft gewoon op verzoek van XS4ALL standaard verbindingsprofielen voor glasvezel en ADSL in de boxen ingebouwd (en tot de instellingsmogelijkheden in die profielen behoort ook de VLAN ondersteuning).

Je ziet het ook vaak in de release notes van updates vie van AVM zelf af komt. Dan staat er weer een opmerking bij over nieuwe providers in de lijst voor Nederland :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltWouss
De 7340 is heel erg standaard inderdaad, die heb ik hier inderdaad ook nog liggen. Maar voor de glasvezel is in combinatie met het Genexis modem voor een compleet andere oplossing gekozen(Custom firmware). Het enige vergelijkbare is dat er een Fritz!box in de opstelling gebruikt word.

Als ik van de week kans zie zal ik bepaalde onderdelen uit de config posten die mij zijn opgevallen in de config. De meest opvallende wijzigingen zijn de tr069 en de VLANs. Het is helaas nog niet gelukt om de backup van mijn vorige 3790 erop terug te zetten(Met alle forwards, voicemail boxen, telefoonnummers). (Ook door de config aan te passen door de VLANs toe te voegen).

Mocht iemand anders met een XS4All glasvezel abbonement dit wel lukken, hoor ik graag wat er voor nodig was. Heb afgelopen vrijdag 2uur met XS4All aan de lijn gezeten voordat ik een werkende verbinding had, met de geleverde XS4All Fritz!box, met hierop een custom firmware(voor XS4All).

Mocht een eigen modem of andere oplossing gewenst zijn zou ik voor dat je een abbonement afsluit, dit eerst zwart op wit gedrukt laten krijgen door XS4All. En let er ook op dat de meeste personen op de helpdesk nog geen glasvezeltraining hebben gehad.

Edit: Typos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

@AltWouss

Hoe is verder je ervaring met de glasvezel verbinding van XS4ALL?
En dan vooral de geleverde snelheid tegenover de 'beloofde' snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 08:48

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Hier in Woudenberg wordt nu ook glasvezel uitgerold. De keuze uit providers was beperkt toen ik me ging inschrijven, dus ben ik maar gegaan voor KPN Zilver omdat ons huis al vol ligt met UTP en ik niet zoveel eisen stel aan de TV kwaliteit (als m'n vriendin maar GTST kan kijken ;)).

Afgelopen zaterdag de doos van KPN al gehad met alle benodigdheden. De aansluiting is nog niet actief (het glas lampje is nog uit).

Omdat Experia Box ZTE H220N van KPN redelijk dicht is gespijkerd had ik al gepland om een Netgear WNDR3700 met OpenWRT te gaan gebruiken, alleen zit je dan nog steeds aan de Experia doos vast, want KPN doet zeer geheimzinnig over de VoIP gegevens. Hoe gaat XS4ALL met deze gegevens om? Zijn die gegevens gewoon verkrijgbaar bij XS4ALL? Zo ja, dan ga ik waarschijnlijk mijn KPN contract annuleren en bij XS4ALL onze glasvezel aansluiting aanvragen.

Wie niet waagt mist altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danny?! schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:05:
Hier in Woudenberg wordt nu ook glasvezel uitgerold. De keuze uit providers was beperkt toen ik me ging inschrijven, dus ben ik maar gegaan voor KPN Zilver omdat ons huis al vol ligt met UTP en ik niet zoveel eisen stel aan de TV kwaliteit (als m'n vriendin maar GTST kan kijken ;)).

Afgelopen zaterdag de doos van KPN al gehad met alle benodigdheden. De aansluiting is nog niet actief (het glas lampje is nog uit).

Omdat Experia Box ZTE H220N van KPN redelijk dicht is gespijkerd had ik al gepland om een Netgear WNDR3700 met OpenWRT te gaan gebruiken, alleen zit je dan nog steeds aan de Experia doos vast, want KPN doet zeer geheimzinnig over de VoIP gegevens. Hoe gaat XS4ALL met deze gegevens om? Zijn die gegevens gewoon verkrijgbaar bij XS4ALL? Zo ja, dan ga ik waarschijnlijk mijn KPN contract annuleren en bij XS4ALL onze glasvezel aansluiting aanvragen.
Bij XS4ALL worden de gegevens gewoon vrijgegeven. Bij KPN kan je normaal gezien alleen annuleren binnen de bedenktijd van 7 werkdagen na aanvraag.

Als je er van af wil is het contract wel ontbindbaar, je kan ze ingebreke stellen wegens de slechte kwaliteit van de TV Streams (ADSL Streams) en wegens de dichtgetimmerde experiabox. KPN kan niet anders dan je gelijk geven waarna meestal contract ontbinding volgt.

XS4ALL kan je niet zomaar aanvragen als KPN de lijn al heeft aangevraagd de lijn moet KPN eerst vrijgeven voordat XS4ALL er op kan. Je moet dan KPN vragen om een disconnect line order met een wishdate van morgen (1 dag in de toekomst) waarna XS4ALL zosra de disconnect line order gereeds is gemeld een lever order inschieten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 25-10-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 08:48

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Dank voor het antwoord. Nog een idee hoe? Schriftelijk of via de telefoon? (KPN kennende schriftelijk, maar ik vraag het toch even...)

Wie niet waagt mist altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danny?! schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:24:
Dank voor het antwoord. Nog een idee hoe? Schriftelijk of via de telefoon? (KPN kennende schriftelijk, maar ik vraag het toch even...)
Inderdaad (helaas) schriftelijk, je zou het telefonisch kunnen proberen omdat je nog niet daadwerkelijk geleverd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Opzich zijn de 7340 en 7390 prima routertjes met leuke extra functies.
Alleen simpele functies zoals accesslist zouden erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Danny?! schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:05:
Wanneer heb je van KPN de bevestiging van overeenkomst ontvangen? Volgens artikel 3.3 van de Algemene Voorwaarden kun je binnen 7 dagen na ontvangst van de bevestiging van de overeenkomst alsnog ontbinden op grond van de wet kopen op afstand. Er even vanuit gaande dat je je bij de vraagbundeling via de website van Woudenberg op Glasvezel hebt ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltWouss
Robinski schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:32:
@AltWouss

Hoe is verder je ervaring met de glasvezel verbinding van XS4ALL?
En dan vooral de geleverde snelheid tegenover de 'beloofde' snelheid.
Een van de eerste testen die ik gedaan heb kwam ik op 96800 bits/seconde uit. Getest met een download van de XS4All ftp 2GB bestand. Al denk ik wel dat de testlaptop die ik gebruikte de limiterende factor was in dit geval.

Op het moment van testen was ik nog in gesprek met de helpdesk, die verzekerde mij dat 100000 gewoon gehaald moest kunnen worden. Als dit niet zo was zouden ze een inspectie laten doen op de aansluiting in de wijkkast.

Edit: Pingtijden heb ik reeds nog niet getest, als ik er aan denk zal ik kijken of ik dit vanavond nog even kan testen.

[ Voor 7% gewijzigd door AltWouss op 26-10-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

AltWouss schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:54:
[...]

Een van de eerste testen die ik gedaan heb kwam ik op 96800 bits/seconde uit. Getest met een download van de XS4All ftp 2GB bestand. Al denk ik wel dat de testlaptop die ik gebruikte de limiterende factor was in dit geval.

Op het moment van testen was ik nog in gesprek met de helpdesk, die verzekerde mij dat 100000 gewoon gehaald moest kunnen worden. Als dit niet zo was zouden ze een inspectie laten doen op de aansluiting in de wijkkast.

Edit: Pingtijden heb ik reeds nog niet getest, als ik er aan denk zal ik kijken of ik dit vanavond nog even kan testen.
Klinkt veelbelovend... mooi om te zien dat de Fritz het in ieder geval aan lijkt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat kon ik van te voren al voorspellen... dat de Fritz! iig heel ver zou komen.

De 7390 die ik hier aan mijn Lijbrandt lijn heb hangen (wel met DHCP zonder PPPoE encapsulatie) kan met 2 vingers in z'n neus 50/50 aan... ook als op de upload traffic prioritizing aan staat ;)

Een 7270 zit wel heel snel aan z'n max. Die kon de 30 mbit die ik hiervoor had al niet aan (30 mbit upload met traffic prioritizing plus 1 VOIP gesprek via DECT ging nog net, maar dan kwam er nog net geen rook uit :P ).

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 26-10-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbleblower1
  • Laatst online: 12:44
Mijn Fritzbox werkt al 9 maanden (sinds ik bij XS ben) niet naar behoren.
Onlangs is er een monteur langsgekomen en nu is de verbinding eindelijk stabiel.
Maar wel supertraag, het lijkt wel een inbelverbinding.
Toen ik voor de gein de UMTS stick eens uit het modem trok had ik helemaal geen verbinding meer!

XS is een waardeloos bedrijf en maakt haar beloften niet waar. Volgens hun helpdesk is het modem vrijwel zeker defect en zij raden mij zelf aan een Linksys aan te schaffen. Na 9 maanden is wel duidelijk dat de 4 uurs omruilgarantie van hun een lachertje is om het nog maar zacht uit te drukken. Het duurt nog een maand vóór mijn nieuwe abonnement ingaat en tot die tijd heb ik niets, terwijl ik daar juist extra voor betaal.

Dit is niet zo of topic als het lijkt. Ze waren bezig met vervanging voor McAfee, maar dat is ineens op de lange baan geschoven, omdat alle inzet wordt gericht op de glasvezel. Kennelijk is dat zo belangrijk dat ze bestaande klanten laten barsten. Pas maar op met XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Jammer van je nare ervaring met XS. Ik begrijp dat er uiteindelijk wel een monteur is langsgekomen (heeft XS daar zo lang over gedaan of heb jij lang gewacht met klagen?). Wel belachelijk dat je ADSL-lijn niet lijkt te werken en dat je ongemerkt via UMTS hebt geinternet.

Met de opmerking van de helpdesk dat je modem defect is en dat je zelf maar wat nieuws moet regelen zou ik geen genoegen nemen. Je hebt dat ding immers in bruikleen van XS4ALL. En er zal nog wel garantie op zitten ook.

Overigens is McAfee deze maand vervangen door F-Secure software. Log maar eens in op service.xs4all.nl en kijk bij beveiliging.

[ Voor 21% gewijzigd door BamSlam_ op 27-10-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach als we dan toch nog een boekje open doen over de 'service' van XS4ALL:

Een verhaaltje uit de oude doos... 2008. 3 jaar lang naar tevredenheid XS4ALL gebruikt op 1 adres, altijd goed geholpen (zelfs nog een keer adapter van een Thomson modem opgestuurd gekregen toen de mijne overleden was). Maar toen ging ik verhuizen....
Netjes verhuizing aangevraagd, alles bevestigd gekregen. Op een bepaalde dag was m'n oude adres afgesloten en zou het op het nieuwe actief moeten zijn. Maar helaas, geen signaal. Ik naar de XS4ALL servicedesk bellen: 1,5 uur (!!!!) in de wacht gehangen. Medewerker vermoedde dat het andere aderpaar op a/b in m'n ISRA aangesloten moest worden (vermoedde ik ook). Zou geregeld worden, er zou een monteur gestuurd worden. Maar ik mocht 5 dagen niet meer bellen want zolang kon het duren!!! Natuurlijk na 5 dagen nog niets gehoord en niemand gezien. Ik moest tot 2 keer toe met de servicedesk bellen en beide keren hing ik weer minimaal een uur in de wacht. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg kwam de aap uit de mauw: Het monteurverzoek bij KPN was op mislukt gezet omdat de vorige medewerker -van xs4all- de monteur naar mijn oude adres had gestuurd 8)7. Maar goed.... toen de monteur opnieuw was ingeschoten stond er ook prompt na 2 dagen een monteur van KPN op de stoep. Die was welgeteld 4 minuten binnen voor een klusje dat ik zelf ook had gekund (maar ik moest zonodig 'braaf' zijn).

Helaas is XS4ALL vandaag de dag nog steeds niet zo responsief. Ik heb ze een paar weken terug, toen bekend werd dat ze glasvezel gingen leveren, gevraagd of ze naast het KPN Wholesale MultiPlay pakket, ook nog overwegen om via het WBA+ leverkanaal van KPN te gaan leveren (dat zou ze in staat stellen om ook analoog en dvb-c van Glashart Media aan te bieden). Helaas 0,0 respons gekregen. Zelfs de ogenschijnlijk goed bedoelende social media medewerker die het Twitter account van xs4all doet belooft dat hij achter het ticketnummer aan zal gaan maar doet verder niets (behalve vermoeden dat ik met "WBA" bedoel of er ook HD zenders in het pakket zitten.......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201491

Echt zuiver 100mbit halen............je hebt toch altijd overhead........ik haal zelf nu met glasvezel van XS en ik zit op 97mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Weet iemand welk merk en type NTU XS4ALL gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Volgens mij hangt dat af van de FTU die je hebt, ik heb van XS4ALL een PacketFront NTU gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://img850.imageshack.us/img850/1020/p1000228o.jpg

Een kennis heeft echter vorige week nog een ouder Genexis model ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ben benieuwd welke ik ga ontvangen. De FTU is inmiddels gestandaardiseerd (wordt bij mij trouwens 11 november geïnstalleerd) dus zowel Genexis als Packetfront zou moeten passen.

Edit: wat is precies het type van de Packetfront die jij hebt? De MC901 dus :) Heb jij meer info over dat ding? Met name aantal ethernetpoorten, zitten er USB-poorten op e.d. ? Op het is er nog weinig over te vinden. Alleen een ethernetpoort en een voedingspoort , aldus deze info.

Waarschijnlijk Packetfront dus:
KPN selects PacketFront to deliver new Gigabit FTTH Network Termination unit

KPN, the leading telecommunications and ICT service provider in The Netherlands, has selected Ericsson and its partner PacketFront to deliver a new Gigabit FTTH Network Termination unit (MC901). KPN started the deployment of the MC901 in August this year in support of their large scale Fiber-to-the-Home services rollout.
http://www.packetfront.co...s_releases/2011/0011.html

[ Voor 16% gewijzigd door BamSlam_ op 30-10-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Het is inderdaad een MC901, kon er verder nog weinig over vinden. Ik ben namelijk op zoek naar een installatie manual. Vooruitlopend op de komst van de monteur heb ik de PacketFront op de FTU aangesoten, maar de glas indicator wil nog niet branden. Wellicht moet ik hiervoor nog een extra handeling verrichten. Woensdag komt de monteur, hopelijk gaat het niet om een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Wellicht heb je iets aan deze info: http://kpn-glasklanten.cu...t%29-afbeelding,-uitleg#2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Bedankt voor de link, die had ik echter zelf ook al gevonden maar heb er niet zo veel aan. Ik wacht de komst van de monteur wel af, laat nog weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
3 weken geleden ook glas 50/50 besteld van xs4all. zou voor 1nov geleverd worden omdat we daar al klant zijn.

van de week werden we gebeld. kan nog wel 3 weken duren :? zal wel druk zijn daarzo denk ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Dat is wel apart. Ik had me oorspronkelijk vooringeschreven en zou dan binnen 4 weken teruggebeld worden. Omdat dit niet gebeurde heb ik op 15/10 via de site mijn ADSL abonnement omgezet in een glas abonnement. Na 7 dagen ontving ik het installatiepakket en op 27/10 was het technisch opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
apexrider schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:48:
Dat is wel apart. Ik had me oorspronkelijk vooringeschreven en zou dan binnen 4 weken teruggebeld worden. Omdat dit niet gebeurde heb ik op 15/10 via de site mijn ADSL abonnement omgezet in een glas abonnement. Na 7 dagen ontving ik het installatiepakket en op 27/10 was het technisch opgeleverd.
ik denk dat het gewoon zo druk is dat ze het niet kunnen behappen.

de installatie word ook uitbesteed aan een bedrijf dat heeft gideon (als ik het goed schrijf) op het moment van teruggebeld worden tot oplevering zou nog een kleine 3 weken kunnen duren. dus nu wachten totdat de monteur belt voor een afspraak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Guidion belde mij al op de dag dat het installatiepakket werd geleverd, zij waren ook op de hoogte van de opleveringsdatum. Die gasten zijn dus best wel vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
apexrider schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:02:
Guidion belde mij al op de dag dat het installatiepakket werd geleverd, zij waren ook op de hoogte van de opleveringsdatum. Die gasten zijn dus best wel vlot.
mag ik vragen hoe lang het duurde voordat je het pakket binnen had nadat je je abbo omgezet had?

het zou dus kunnen dat ze volgende week dus het pakket opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Ik heb even de exacte data er bij gezocht. Op 15/10 het abbo omgezet en op 24/10 werd het installatiepakket afgeleverd op m'n werk en de volgende dag belde Guidion voor een afspraak. Guidion kon op z'n vroegst op 31/10, maar op mijn verzoek werd dit 2/11. Op 27/10 werd mijn aansluiting technisch opgeleverd, het wachten is nu nog op de monteur om de zaak af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
apexrider schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:21:
Ik heb even de exacte data er bij gezocht. Op 15/10 het abbo omgezet en op 24/10 werd het installatiepakket afgeleverd op m'n werk en de volgende dag belde Guidion voor een afspraak. Guidion kon op z'n vroegst op 31/10, maar op mijn verzoek werd dit 2/11. Op 27/10 werd mijn aansluiting technisch opgeleverd, het wachten is nu nog op de monteur om de zaak af te ronden.
hmm daar gaat dus alsnog 3 weken overheen. dan weet ik wel genoeg. word dus ergens eind november dat wij overgaan of begin december.

thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Apexrider: En toch is het wel vaag: Ik zie een behoorlijk groot 'ding' aan je muur hangen: Met een wit en met een zwart kastje. Is dat witte dingen in z'n geheel de FTU? :o

Dan vind ik de huidige 'gecombineerde' FTU/NTU (Genexis) die bijna overal in Almere en glasvezelgebieden met gelijke of ourder leeftijd hangen toch een stukje eleganter.

Ik zeg overigens 'bijna overal' omdat een aantal gebieden in Almere al glasvezel (of voorbereiding daarop) had en dus pas sinds onlangs wordt omgebouwd naar Reggefiber/KPN. O.a. Staatsliedenwijk en Noorderplassen (Almere Fiber Pilot van de gemeente) en Tussen de Vaarten zuid en Stripheldenbuurt (Trilink).

edit: Ah, uit de twee linkjes hierboven maak ik dus op dat de datum vanaf welke de nieuwe FTU's en NT's worden geleverd ong. augustus 2011 is. Dus alle glasvezelverbindingen die vanaf rond die tijd opgeleverd zijn zouden die nieuwe FTU moeten hebben en ik zie dat je dus ook voor iedere vezel een aparte NTU kan hebben.

Ik ben dan wel benieuwd wat de NT's voor WBA+ gaan worden (met alle diensten al op de NT gescheiden, waaronder analoog, fm, dvb-c, etc. )

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 30-10-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Als reggefiber dat "ding" geinstalleerd heeft, dan zijn er twee dummies op aangesloten. De aansluiting aan de linkerzijde wordt aangeduid met de letter "A" en de rechter met "B". Voor zover ik weet zou "A" de internetaansluiting moeten zijn en "B" de CATV (cable television) aansluiting.

De NTU die ik van XS4ALL heb gekregen heb ik, na het verwijderen van dummy, op "A" aangesloten.
Pagina: 1 2 ... 108 Laatste