Hmm.. zou het kunnen dat je hem toch op de B-positie moet aansluiten? Misschien hebben ze de glasvezeldraadjes in de FTU per ongeluk verwisseld?apexrider schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:01:
Als reggefiber dat "ding" geinstalleerd heeft, dan zijn er twee dummies op aangesloten. De aansluiting aan de linkerzijde wordt aangeduid met de letter "A" en de rechter met "B". Voor zover ik weet zou "A" de internetaansluiting moeten zijn en "B" de CATV (cable television) aansluiting.
De NTU die ik van XS4ALL heb gekregen heb ik, na het verwijderen van dummy, op "A" aangesloten.
Dit is de nieuwe gestandaardiseerde FTU. Waarbij de NTU er eventueel doe-het-zelf door de eindgebruiker opgeplaatst kan worden. Bij de oude gecombineerde FTU/NTU's moet, bij een technologie-upgrade, altijd een monteur komen. Wat voor de eindgebruiker weer ongemak oplevert. Bovendien hoeven de FTU en NTU nu niet meer van dezelfde fabrikant te zijn. Vandaar deze oplossing. Lees ook dit bericht.eymey schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:50:
@Apexrider: En toch is het wel vaag: Ik zie een behoorlijk groot 'ding' aan je muur hangen: Met een wit en met een zwart kastje. Is dat witte dingen in z'n geheel de FTU?
Ik heb zowel "A" als "B" geprobeerd en geen succes. Ik wacht de monteur wel af.BamSlam_ schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:28:
Hmm.. zou het kunnen dat je hem toch op de B-positie moet aansluiten? Misschien hebben ze de glasvezeldraadjes in de FTU per ongeluk verwisseld?
Balen...apexrider schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:39:
[...]
Ik heb zowel "A" als "B" geprobeerd en geen succes. Ik wacht de monteur wel af.
Ik snap dat dit de nieuwe gestandaarde FTU is (en waarom die er is gekomen). Maar ik vind het dus nogal een groot en log dingBamSlam_ schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:34:
[...]
Dit is de nieuwe gestandaardiseerde FTU. Waarbij de NTU er eventueel doe-het-zelf door de eindgebruiker opgeplaatst kan worden. Bij de oude gecombineerde FTU/NTU's moet, bij een technologie-upgrade, altijd een monteur komen. Wat voor de eindgebruiker weer ongemak oplevert. Bovendien hoeven de FTU en NTU nu niet meer van dezelfde fabrikant te zijn. Vandaar deze oplossing. Lees ook dit bericht.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Zojuist is de monteur van Guidion langs geweest om mijn glasvezelaansluiting te installeren. Waar ik al bang voor was is helaas ook uitgekomen, het werkt niet.
Ik heb zo'n nieuwe universele FTU, zie ook deze post, en had het modem hier al zelf op aangesloten. Dit is slechts een eenvoudige handeling en kan bijna niet fout gaan. De Guidion monteur heeft het modem voor de zekerheid ook nog even op de andere vezel aangesloten, maar ook dat mocht niet baten. Helaas had de monteur enkel de oudere Genexis modems bij zich, dus die hebben we niet uit kunnen proberen.
Inmiddels is er een ticket aangemaakt en nu maar afwachten hoelang het allemaal gaat duren. Het is wel jammer dat de helpdesk medewerker van XS4ALL mij afgelopen vrijdag, toen ik melding maakte van de storing, niet wilde helpen omdat de installatie aan een monteur overgelaten moest worden. Ik heb tot twee maal toe geprobeerd uit te leggen dat ik het nieuwe model FTU heb die er juist op ontworpen is om de eindgebruiker de installatie zelf te laten doen, maar dat werd telkens genegeerd.
Ik heb zo'n nieuwe universele FTU, zie ook deze post, en had het modem hier al zelf op aangesloten. Dit is slechts een eenvoudige handeling en kan bijna niet fout gaan. De Guidion monteur heeft het modem voor de zekerheid ook nog even op de andere vezel aangesloten, maar ook dat mocht niet baten. Helaas had de monteur enkel de oudere Genexis modems bij zich, dus die hebben we niet uit kunnen proberen.
Inmiddels is er een ticket aangemaakt en nu maar afwachten hoelang het allemaal gaat duren. Het is wel jammer dat de helpdesk medewerker van XS4ALL mij afgelopen vrijdag, toen ik melding maakte van de storing, niet wilde helpen omdat de installatie aan een monteur overgelaten moest worden. Ik heb tot twee maal toe geprobeerd uit te leggen dat ik het nieuwe model FTU heb die er juist op ontworpen is om de eindgebruiker de installatie zelf te laten doen, maar dat werd telkens genegeerd.
Sow dat is mooi balen dan..werkt je dsl verbinding nog wel ..? (neem dat je die ook nog hebt). XS4All heeft beloofd dat je dsl verbinding 2 weken langer doorloopt om dit soort probs te kunnen opvangen..apexrider schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:35:
Zojuist is de monteur van Guidion langs geweest om mijn glasvezelaansluiting te installeren. Waar ik al bang voor was is helaas ook uitgekomen, het werkt niet.
Succes iig en keep us posted..!
Member of the Ukraine IT Army
M'n ADSL doet het gelukkig nog, dat heeft XS4ALL wel goed geregeld. Zo'n ramp is het allemaal niet, ik zit ook nog te wachten op m'n nieuwe TV (heb nog een 4:3 kathodestraalbuis).
Het schiet allemaal niet op hier. Het ticket staat nu al weer een week open en nog altijd heb ik geen werkende glasvezelverbinding. Wat me eigenlijk nog het meeste stoort is het gebrek aan communicatie. Ik bel XS4ALL dagelijks op om te informeren naar de status en welke acties er nu uitgezet worden, het enige dat ze kunnen meedelen is dat KPN er mee bezig is. Het lijkt mij dat XS4ALL in deze wat pro-actievere houding kan aannemen in de richting van KPN zodat ze mij kunnen vertellen hoe of wat.
Afgelopen vrijdag was er dan wel onaangekondigd een monteur (onderaannemer van KPN) langsgeweest die een kaartje had achtergelaten omdat ik er niet was. Ze beschikken notabene over mijn mobiele nummer, waarom dan niet even een belletje zodat ik kan zorgen dat er iemand op de woning is. De volgende maandag gelijk een nieuwe afspraak gemaakt en ze konden nog diezelfde dag opnieuw langskomen. Op een gegeven moment heb ze weer gebeld want er kwam maar niemand opdagen, kreeg ik als antwoord dat ze ook niet wisten wat ze bij mij moesten doen en daarom niet zouden komen, er werd zelfs nog even verwezen naar de aannemer die de FTU oorspronkelijk (4 weken) heeft aangelegd. Na aandringen van mijn kant kon er dan toch nog een monteur komen. Deze was er een uur later en deed vervolgens een meting waaruit bleek dat FTU correct functioneert, er was echter nog steeds geen licht.
Omdat ik daarna niets meer van KPN of XS4ALL heb vernomen, maar weer eens gebeld naar de service desk. Ik heb ze nu in elk geval zover dat er een nieuwe NTU wordt opgestuurd. Hopelijk gaat het dan eindelijk werken. Jammer dat XS4ALL noch KPN de moeite wil nemen om enige terugkoppeling te geven over de stand van zaken en dat het initiatief daartoe geheel bij de klant ligt.
Afgelopen vrijdag was er dan wel onaangekondigd een monteur (onderaannemer van KPN) langsgeweest die een kaartje had achtergelaten omdat ik er niet was. Ze beschikken notabene over mijn mobiele nummer, waarom dan niet even een belletje zodat ik kan zorgen dat er iemand op de woning is. De volgende maandag gelijk een nieuwe afspraak gemaakt en ze konden nog diezelfde dag opnieuw langskomen. Op een gegeven moment heb ze weer gebeld want er kwam maar niemand opdagen, kreeg ik als antwoord dat ze ook niet wisten wat ze bij mij moesten doen en daarom niet zouden komen, er werd zelfs nog even verwezen naar de aannemer die de FTU oorspronkelijk (4 weken) heeft aangelegd. Na aandringen van mijn kant kon er dan toch nog een monteur komen. Deze was er een uur later en deed vervolgens een meting waaruit bleek dat FTU correct functioneert, er was echter nog steeds geen licht.
Omdat ik daarna niets meer van KPN of XS4ALL heb vernomen, maar weer eens gebeld naar de service desk. Ik heb ze nu in elk geval zover dat er een nieuwe NTU wordt opgestuurd. Hopelijk gaat het dan eindelijk werken. Jammer dat XS4ALL noch KPN de moeite wil nemen om enige terugkoppeling te geven over de stand van zaken en dat het initiatief daartoe geheel bij de klant ligt.
das wel ruk idd. maar goed het netwerk is nou eenmaal van kpn en daar is xs4all ook weer afhankelijk van. en kpn staat er nou niet om bekend van de service die ze leveren
hier duurt het ook lang voordat ik ook maar enig uitzicht hebt op een oplever datum.
het zou voor 1 november geleverd worden maar ze belde pas 2 weken geleden op voor de bevestiging. dat word dus op zijn vroegst voor de kerst. alleen welk jaar weet ik nog niet
hier duurt het ook lang voordat ik ook maar enig uitzicht hebt op een oplever datum.
het zou voor 1 november geleverd worden maar ze belde pas 2 weken geleden op voor de bevestiging. dat word dus op zijn vroegst voor de kerst. alleen welk jaar weet ik nog niet

* Craven checkt tegenwoordig meerdere malen per week postcodechecks van xs4all en reggefiber.
Ik zou ergens in deze maand moeten worden aangesloten. Maar tot nog toe jammer genoeg nog niks gehoord.
Iemand hier die zijn ervaringen wil delen over het aansluiten van de tv? Ik zit te twijfelen of ik gebruik ga maken van een devolo setje (nieuwbouw huis met idem stroomnetwerk). Of dat ik gebruik ga maken van de beta die xs4all had met tv kijken op je pc. Er staat al een htpc bij de tv. Is er al iemand die ervaring heeft met de applicatie van xs4all op je pc?
Ik zou ergens in deze maand moeten worden aangesloten. Maar tot nog toe jammer genoeg nog niks gehoord.
Iemand hier die zijn ervaringen wil delen over het aansluiten van de tv? Ik zit te twijfelen of ik gebruik ga maken van een devolo setje (nieuwbouw huis met idem stroomnetwerk). Of dat ik gebruik ga maken van de beta die xs4all had met tv kijken op je pc. Er staat al een htpc bij de tv. Is er al iemand die ervaring heeft met de applicatie van xs4all op je pc?
Ik heb ook nog een 16:9 philips ding met kathode, wat heb je als vervanging op de planning staan ?apexrider schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:15:
M'n ADSL doet het gelukkig nog, dat heeft XS4ALL wel goed geregeld. Zo'n ramp is het allemaal niet, ik zit ook nog te wachten op m'n nieuwe TV (heb nog een 4:3 kathodestraalbuis).
Echt ruk als je zo tussen wal en schip valt en je zelf maar moet zien uit te dokteren wie er verantwoordelijk is voor het oplossen.
Ik word als het goed is volgende week aangesloten...spannend..!
Keep us posted.
Ik heb geen ervaring met een devolo setje, voor televisie gaat mijn voorkeur uit naar een bedrade aansluiting. Om die reden heb ik vanuit de meterkast een UTP kabel naar de TV doorgetrokken. In mijn geval ging dat prima omdat ik daar nog een loze wandcontactdoos in de muur heb zitten. Zou ik dat niet hebben gehad, dan had ik de huidige COAX kabel vervangen.
Wat betreft tv kijken op de PC biedt XS4ALL webtv aan, het draait dus in de browser (Silverlight op de PC en Quicktime op de MAC). Het zenderaanbod is nog erg beperkt, enkel nederland 1, 2, 3 en nog een paar. Vervelend genoeg wordt linux ook nog eens niet ondersteund.
@nostradamus99
Ik heb gisteren mijn nieuwe TV ontvangen, het is een Panasonic TX-L37E30 geworden. Deze was tot eergisteren bij Wehkamp in de aanbieding voor €557 inclusief bezorgkosten. De beeldkwaliteit van de menu's is geweldig scherp, het analoge kabelsignaal valt wat tegen. Hopelijk kan ik binnenkort genieten van IPTV, welliswaar de matige KPN streams, maar zal toch wel een flinke verbetering zijn.
Wat betreft tv kijken op de PC biedt XS4ALL webtv aan, het draait dus in de browser (Silverlight op de PC en Quicktime op de MAC). Het zenderaanbod is nog erg beperkt, enkel nederland 1, 2, 3 en nog een paar. Vervelend genoeg wordt linux ook nog eens niet ondersteund.
@nostradamus99
Ik heb gisteren mijn nieuwe TV ontvangen, het is een Panasonic TX-L37E30 geworden. Deze was tot eergisteren bij Wehkamp in de aanbieding voor €557 inclusief bezorgkosten. De beeldkwaliteit van de menu's is geweldig scherp, het analoge kabelsignaal valt wat tegen. Hopelijk kan ik binnenkort genieten van IPTV, welliswaar de matige KPN streams, maar zal toch wel een flinke verbetering zijn.
@ apexrider
Thnx. Ik heb jammer genoeg nergens de ruimte om nog een kabeltje te trekken naar mijn tv-meubel. Ik zit dus wel vast aan een devolo setje.
Webtv was inderdaad waar ik naar zocht. Maar dat is dus nog steeds beta.
Thnx. Ik heb jammer genoeg nergens de ruimte om nog een kabeltje te trekken naar mijn tv-meubel. Ik zit dus wel vast aan een devolo setje.
Webtv was inderdaad waar ik naar zocht. Maar dat is dus nog steeds beta.
Als het eenmaal misgaat lijkt het wel alsof er helemaal niets meer goed kan gaan.Vandaag heb ik van XS4ALL een vervangende NTU ontvangen. Helaas hebben ze de verkeerde opgestuurd, namelijk zo'n Genexis model. Ik heb echter een PacketFront nodig. Voor de zoveelste keer contact gezocht met de service desk en nu wordt hopelijk het juiste modem opgestuurd. Overigens zat er in de doos ook nog een Fritz!Box 7390, die zullen e wel weer terug willen hebben neem ik aan.
Eerder op de dag werd ik verrast door onderstaande mail van XS4ALL:
"Geachte heer/mevrouw,
We constateren dat er nog geen gebruik is gemaakt van uw nieuwe glasvezel verbinding. Wij verzoeken u om uw glasvezel verbinding in gebruik te nemen."
Kennelijk controleren ze niet eerst of er wellicht een ticket openstaat alvorens dit soort mail te versturen.
Eerder op de dag werd ik verrast door onderstaande mail van XS4ALL:
"Geachte heer/mevrouw,
We constateren dat er nog geen gebruik is gemaakt van uw nieuwe glasvezel verbinding. Wij verzoeken u om uw glasvezel verbinding in gebruik te nemen."
Kennelijk controleren ze niet eerst of er wellicht een ticket openstaat alvorens dit soort mail te versturen.
Anoniem: 120071
Craven schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:37:
Of dat ik gebruik ga maken van de beta die xs4all had met tv kijken op je pc. Er staat al een htpc bij de tv. Is er al iemand die ervaring heeft met de applicatie van xs4all op je pc?
Aan dat TV kijken op je PC heb je als Linux of HTPC gebruiker helemaal niks. Ook dit is weer zo'n dichtgetimmerd platform van KPN, dichtgetimmerd met Microsoft Silverlight DRM. Zelfs de streams achter Silverlight zijn encrypted. Het is de typische dichttimmer mentaliteit van KPN. Net zo als dat ze elke zender bij IPTV voorzien van Verimatrix.apexrider schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:43:
Mijn tip: Kijk of je een provider kan krijgen die via WGDO levert. Daar heb je dat DRM en encryptie gezever niet. Je kunt dan kiezen uit onversleutelde DVB-C of IPTV waarbij de originele Technicolor multicast feeds en originele Glashart Media satelliet multicast feeds 1-op-1 worden doorgezet. Bij XS4ALL Glasvezel worden de KPN ADSL streams gebruikt voor IPTV. Dus qua beeldkwaliteit ga je er bij een provider die via WGDO levert dan ook enorm op vooruit.
Mocht je niet in een WGDO gebied zitten, kijk dan eens naar providers die via WBA+ leveren. Die leveren dan wel de crappy ge-Verimatrix'te KPN IPTV streams, maar ook onversleutelde DVB-C. Bij dat laatste heb je al een getailleerdere beeldkwaliteit dan met de KPN IPTV streams via XS4ALL.
XS4ALL heeft overigens zelf aangegeven ook niet blij te zijn dat de WebTV streams van DRM voorzien moesten worden. De DRM komt voort uit de content providers welke alles afgeschermd willen hebben. XS4ALL had het liefst een zo open mogelijk platform zodat het makkelijker is om met allerhande apparatuur/PC te kijken.Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 21:06:
[...]
[...]
Aan dat TV kijken op je PC heb je als Linux of HTPC gebruiker helemaal niks. Ook dit is weer zo'n dichtgetimmerd platform van KPN, dichtgetimmerd met Microsoft Silverlight DRM. Zelfs de streams achter Silverlight zijn encrypted. Het is de typische dichttimmer mentaliteit van KPN. Net zo als dat ze elke zender bij IPTV voorzien van Verimatrix.
Overigens is dit tevens de regen waarom RTL en SBS zenders niet meer beschikbaar zijn (deze waren heel in het begin wel beschikbaar op WebTV). XS4ALL wil wel, het zijn de content providers welke moeilijk doen.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Hadden ze ook de zenders kunnen verwijderen... en een bericht naar de klanten kunnen sturen dat door eisen van SBS etc deze niet meer doorgegeven kunnen worden.
And who cares about RTL en SBS tokkie Tv ?
And who cares about RTL en SBS tokkie Tv ?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
@Robinski
Lees:
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2672:
"Ziggo stelt dat RTL Nederland zelfs geen enkele vorm van bescherming of codering van Ziggo eist
Het gaat hier bijvoorbeeld om contentleveranciers als Sony, Disney en Chello Benelux."
Interview van Hardware.info met Gradus Vos van Ziggo:
Vraag: "Jullie mogen een zender wel hebben, maar dan mag ie niet opgenomen, niet gekopieerd worden?"
"Dat heeft met name te maken met Premium-content, hele specifieke HD-content, je zit dan al helemaal in de video-on-demand sector."
Vraag: "Maar voor de duidelijkheid, we praten over Premium-content. Dus voor de normale zenders Ned 1,2,3, de RTL's 4,5 en 7s, speelt dat daar ook?
"Daar speelt het op dit moment niet, zij het dat het enige waarvoor dat echt geregeld is, zijn de Nederlandse publieke zenders."
"Ik woon in Caiway-gebied, en als je dat dan weer vergelijkt met wat Ziggo doet. Caiway zegt: Wij zetten de standaard-zenders, dus eigenlijk het standaard pakket, opnieuw die Ned 1,2 en 3 , noem ze allemaal maar op, zetten wij zelfs gewoon Free-to-Cable, die zijn niet eens beveiligd op de kabel, zodat je gewoon iedere digitale tuner kunt aansluiten en het werkt. Dat zou nog een veel mooiere oplossing zijn om die settopbox uit de kamer te krijgen en direct een TV te kunnen aansluiten?"
"Waarom wij dat niet doen, eigenlijk een heel eenvoudige reden: Wij willen graag weten wie digitaal gebruikt. De enige manier om dat te achterhalen is dat mensen dan op een gegeven moment een simkaart moeten activeren. En dan weten wij dat ze het inderdaad gebruiken. En er zit een commerciële reden achter: Als mensen een keer digitaal gebruiken en ze hebben een simkaart in huis, dan is het voor ons ook gemakkelijker om ze aanvullende pakketten te verkopen. Dus de belangrijkste reden is puur commercieel."
Lees:
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2672:
"Ziggo stelt dat RTL Nederland zelfs geen enkele vorm van bescherming of codering van Ziggo eist
Het gaat hier bijvoorbeeld om contentleveranciers als Sony, Disney en Chello Benelux."
Interview van Hardware.info met Gradus Vos van Ziggo:
Vraag: "Jullie mogen een zender wel hebben, maar dan mag ie niet opgenomen, niet gekopieerd worden?"
"Dat heeft met name te maken met Premium-content, hele specifieke HD-content, je zit dan al helemaal in de video-on-demand sector."
Vraag: "Maar voor de duidelijkheid, we praten over Premium-content. Dus voor de normale zenders Ned 1,2,3, de RTL's 4,5 en 7s, speelt dat daar ook?
"Daar speelt het op dit moment niet, zij het dat het enige waarvoor dat echt geregeld is, zijn de Nederlandse publieke zenders."
"Ik woon in Caiway-gebied, en als je dat dan weer vergelijkt met wat Ziggo doet. Caiway zegt: Wij zetten de standaard-zenders, dus eigenlijk het standaard pakket, opnieuw die Ned 1,2 en 3 , noem ze allemaal maar op, zetten wij zelfs gewoon Free-to-Cable, die zijn niet eens beveiligd op de kabel, zodat je gewoon iedere digitale tuner kunt aansluiten en het werkt. Dat zou nog een veel mooiere oplossing zijn om die settopbox uit de kamer te krijgen en direct een TV te kunnen aansluiten?"
"Waarom wij dat niet doen, eigenlijk een heel eenvoudige reden: Wij willen graag weten wie digitaal gebruikt. De enige manier om dat te achterhalen is dat mensen dan op een gegeven moment een simkaart moeten activeren. En dan weten wij dat ze het inderdaad gebruiken. En er zit een commerciële reden achter: Als mensen een keer digitaal gebruiken en ze hebben een simkaart in huis, dan is het voor ons ook gemakkelijker om ze aanvullende pakketten te verkopen. Dus de belangrijkste reden is puur commercieel."
Als alle TV aanbieders zeggen: sorry beveiligd is geen doorgifte... moet je eens kijken hoe snel het zonder kan.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
@Robinski
Kijk ook hier eens:
meuk: Ziggo Live Televisie Player 1.0.7
meuk: Ziggo Live TV player 1.0.9
Ziggo gebruikt gewoon kale streams voor online tv. Dus het kan gewoon.
Geloof niet altijd die smoesjes over contentaanbieders. Dat is iets wat de kabelaars ons vroeger ook altijd mee af wilde schepen.
Coderingseisen spelen enkel bij een select aantal contentaanbieders (Sony/Disney/Warner/Chellomedia) met z.g.n. 'Premium Content'. Bij de rest (99%) van de contentaanbieders is een fatsoenlijk Conditional Access systeem gewoon voldoende. Bij online tv kan dat geregeld worden op basis van IP. In het geval Ziggo kunnen alleen Ziggo klanten een beperkt aantal zenders online kijken. De rest van Nederland kan er niet bij.
Kijk ook hier eens:
meuk: Ziggo Live Televisie Player 1.0.7
meuk: Ziggo Live TV player 1.0.9
Ziggo gebruikt gewoon kale streams voor online tv. Dus het kan gewoon.
Geloof niet altijd die smoesjes over contentaanbieders. Dat is iets wat de kabelaars ons vroeger ook altijd mee af wilde schepen.
Coderingseisen spelen enkel bij een select aantal contentaanbieders (Sony/Disney/Warner/Chellomedia) met z.g.n. 'Premium Content'. Bij de rest (99%) van de contentaanbieders is een fatsoenlijk Conditional Access systeem gewoon voldoende. Bij online tv kan dat geregeld worden op basis van IP. In het geval Ziggo kunnen alleen Ziggo klanten een beperkt aantal zenders online kijken. De rest van Nederland kan er niet bij.
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 12-11-2011 02:17 ]
Ziggo heeft zelf overigens ook zitten liegen:
http://www.digitalekabelt...lokkeert_alphacryp.shtml:
http://www.digitalekabelt...lokkeert_alphacryp.shtml:
Ziggo gaat vanaf 2 februari 2010 Ziggo de werking van de Alphacrypt CAM in televisies die geschikt zijn voor de CI+ CAM blokkeren. Abonnees die een dergelijke combinatie gebruiken kunnen vanaf die datum geen digitale televisie van Ziggo meer bekijken. Ziggo zegt deze stap te nemen "mede op verzoek van de content providers."toon volledige bericht
In het persbericht zegt Ziggo: "De Alphacrypt – die door Ziggo nooit ondersteund is – biedt onvoldoende bescherming tegen illegaal gebruik van de content en deze bescherming is een eis van de content providers om programma’s te mogen doorgeven. Programma- en filmmakers zoals RTL, SBS, Disney en Sony eisen een optimale bescherming van hun content. Zonder deze bescherming krijgen providers geen toestemming om de content te verspreiden. De traditionele CAM modules kunnen niet aan de eisen van de programmamakers voldoen en om die reden heeft Ziggo samen met de industrie en content leveranciers CI+ ontwikkeld. Sinds de introductie eind september hebben al meer dan 100.000 mensen de CI+ module in gebruik genomen." Let op de formulering, er staat dat partijen zoals RTL en SBS een "optimale bescherming" (wat dat ook mag zijn) eisen, er staat niet dat deze partijen eisen dat de Alphacrypt wordt geblokkeerd. Ook wat met "illegaal gebruik" bedoeld wordt is niet duidelijk, maar er is niets illegaal aan het maken van een perfecte digitale kopie voor eigen gebruik. Dat sommige content leveranciers dat liever niet hebben omdat ze liever een DVD verkopen doet daar niets aan af.
Bij het blokkeren van de Alpacrypt zijn enkele kanttekeningen te plaatsen:Als maatregel om piraterij te voorkomen is het blokkeren van de Alphacrypt in CI+ toestellen niet erg effectief of geloofwaardig. Maar het is wel een eerste stap op weg naar het volledig blokkeren van de Alphacrypt, en dat is het uiteindelijke doel van Ziggo.
- De Alphacrypt wordt alleen geblokkeerd in CI+ TV-toestellen. Het is vrij onwaarschijnlijk dat met een TV-toestel content illegaal gebruikt zal worden, omdat een TV meestal geen uitgangen heeft. Als een TV een uitgang heeft is dat een analoge uitgang op SD kwaliteit. Perfecte digitale kopieën van HD kwaliteit zijn dus niet mogelijk, ook niet met een Alphacrypt.
- Bij Caiway worden de zenders van RTL en SBS helemaal zonder codering doorgegeven. Ook heeft Caiway eerder aangegeven de Alphacrypt niet te gaan blokkeren. Waarom zou dat bij Ziggo dan wel moeten? Stellen zenders andere eisen aan Ziggo dan aan Caiway?
- Met de goedgekeurde PVRs is het gewoon mogelijk om programma's op te nemen, en te kopiëren naar PC of DVD. Dat is potentieel een grotere bron van "illegaal gebruik" dan een CI+ TV.
- Ziggo geeft aan dat de Alphacrypt blijft werken in andere apparaten. Daarmee lijkt deze maatregel nutteloos te zijn. Met Alphacrypts in PCs blijft "illegaal gebruik" dus mogelijk. Het is te vergelijken met het versterken van je voordeur, terwijl je weet dat de achterdeur wijd open staat.
- Ziggo spreekt zichzelf tegen, op de product-pagina over CI+ staat "Waarom werkt een oude televisie met CI NIET met de CI+ module of vice versa? [...] Om verwarring in de toekomst te voorkomen kunnen de nieuwe CI+ televisies alleen gebruik maken van de CI+ module." Wat is nu de echte reden, verwarring voorkomen, of "illegaal gebruik" voorkomen?
UPDATE: Navraag bij RTL leert dat RTL geen verzoek heeft gedaan aan Ziggo t.a.v. codering.
UPDATE2: Ziggo heeft zijn online persbericht aangepast; er staat nu "Grote studio’s, zoals Disney en Sony, en leveranciers van premiumkanalen zoals Film 1, eisen een optimale bescherming van hun content." in plaats van "Programma- en filmmakers zoals RTL, SBS, Disney en Sony eisen een optimale bescherming van hun content."
Het mooiste zou inderdaad gewoon zijn als de Nederlandse basiszenders met een eis zouden komen dat TV-aanbieders deze zenders unencrypted versprijden. Weg met die meuk!
Ik snap (lichtelijk offtopic) ook echt niet wat Ziggo en UPC moeilijk lopen te doen: Er is dus vanuit de leveranciers van de zenders in het basispakket geen enkele eis. De reden om het encrypted te doen (en in het geval van UPC zelfs ge-locked aan aangewezen apparatuur) is een commerciele. Maar is die commerciele reden niet te kortzichtig?
Als alle zenders die je nu ook analoog (en in feite dus ook onversleuteld) binnen krijgt, op dezelfde moment vrijelijk digitaal te ontvangen zouden zijn zoals bij Caiway (en evt. misschien zelfs nog in wat lagere bit-rate met DVB-T modulatie voor de kleinere tv's op de slaapkamers), dan zou in no time iedere consument gewend raken aan het digitaal kijken zonder extra kosten en kastjes.
Dat zou voor kabelaars een ideale situatie zijn om zonder gemor en gezeur van klanten (zoals vorige week bij Kassa) het analoge signaal eraf te gooien.
Ik durf zelfs zo ver te gaan dat, mocht UPC de briljante beslissing nemen om ook digitaal tot "de standaard" te maken en om hierin zelfs nog een stapje verder te gaan dan Ziggo door het ook FTC te maken, dat ik voor m'n TV weer naar UPC ga!
En ten opzichte van glasvezel zouden de kabelaars dan echt een flink concurrentievoordeel hebben (waardoor KPN vanzelf moet volgen).
Ik snap (lichtelijk offtopic) ook echt niet wat Ziggo en UPC moeilijk lopen te doen: Er is dus vanuit de leveranciers van de zenders in het basispakket geen enkele eis. De reden om het encrypted te doen (en in het geval van UPC zelfs ge-locked aan aangewezen apparatuur) is een commerciele. Maar is die commerciele reden niet te kortzichtig?
Als alle zenders die je nu ook analoog (en in feite dus ook onversleuteld) binnen krijgt, op dezelfde moment vrijelijk digitaal te ontvangen zouden zijn zoals bij Caiway (en evt. misschien zelfs nog in wat lagere bit-rate met DVB-T modulatie voor de kleinere tv's op de slaapkamers), dan zou in no time iedere consument gewend raken aan het digitaal kijken zonder extra kosten en kastjes.
Dat zou voor kabelaars een ideale situatie zijn om zonder gemor en gezeur van klanten (zoals vorige week bij Kassa) het analoge signaal eraf te gooien.
Ik durf zelfs zo ver te gaan dat, mocht UPC de briljante beslissing nemen om ook digitaal tot "de standaard" te maken en om hierin zelfs nog een stapje verder te gaan dan Ziggo door het ook FTC te maken, dat ik voor m'n TV weer naar UPC ga!
En ten opzichte van glasvezel zouden de kabelaars dan echt een flink concurrentievoordeel hebben (waardoor KPN vanzelf moet volgen).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Exact. Dat is dan ook precies de reden waarom het uitschakelen van analoog bij Caiway dus relatief geruisloos verlopen is. Bij Caiway keek gewoon een ontzettend groot percentage al digitaal. Caiway heeft nu het voordeel dat de ze geen onderhoudskosten voor analoog meer hoeven te maken en dat ze meer ruimte op het netwerk hebben gekregen om nog meer (HD)zenders door te geven.eymey schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 00:26:
Idd, zeker nu in een aantal van hun gebieden de IP diensten naar glasvezel verhuizen.
En naar ik begrijp de overname door KPN voorlopig dus stuk gelopen is.
En naar ik begrijp de overname door KPN voorlopig dus stuk gelopen is.
Hier schiet het helaas ook niet op. Afgelopen vrijdag kwamen monteurs langs om de glasvezelkabel door de muur te trekken en de FTU te installeren. Helaas bleek na veel vijfen en zessen een van de twee glasaders donker te blijven. "Waarschijnlijk een draadbreukje meneer, we hebben het al door gegeven en waarschijnlijk gaan ze er nog vandaag mee aan de slag om het op te lossen. We komen tzt terug om opnieuw te meten."apexrider schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:29:
Het schiet allemaal niet op hier. Het ticket staat nu al weer een week open en nog altijd heb ik geen werkende glasvezelverbinding.
...
Ik heb ze vrijdag niet meer gezien (had ik ook niet echt verwacht). Helaas gaat het nou net om de ader die XS4ALL / KPN gebruiken voor hun NTU...
[ Voor 0% gewijzigd door BamSlam_ op 13-11-2011 14:13 . Reden: Typo ]
Ik zit toch ook al een aardig tijdje te wachten.
Heb netjes een brief gekregen dat ik voor november aangesloten zou worden, maar omdat ik 3 weken op vakantie was heb ik dat maar doorgegeven. Ik moest dan na mijn vakantie terug bellen.
De week na mijn vakantie gebeld, maar toen was het verhaal omdat ik nog geen klant was dat ik dan de eerste week van November nog een keer moest bellen want dan zou ik in het systeem staan.
Afgelopen week gebeld maar nu kunnen ze me helemaal niet meer vinden en ik moest niet meer bellen, ik zou door hen gebeld worden als ik aan de beurt was. En dat zou halverwege December worden.
Heb ze uitgelegd dat dat niet de afspraak was maar mijnheer aan de telefoon kon niets voor mij betekeken.
Heb netjes een brief gekregen dat ik voor november aangesloten zou worden, maar omdat ik 3 weken op vakantie was heb ik dat maar doorgegeven. Ik moest dan na mijn vakantie terug bellen.
De week na mijn vakantie gebeld, maar toen was het verhaal omdat ik nog geen klant was dat ik dan de eerste week van November nog een keer moest bellen want dan zou ik in het systeem staan.
Afgelopen week gebeld maar nu kunnen ze me helemaal niet meer vinden en ik moest niet meer bellen, ik zou door hen gebeld worden als ik aan de beurt was. En dat zou halverwege December worden.
Heb ze uitgelegd dat dat niet de afspraak was maar mijnheer aan de telefoon kon niets voor mij betekeken.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Ik ben inderdaad gebeld door XS4ALL en ze komen morgen langs om mijn glas te installeren, ik ben benieuwd. Ze gebruiken een lokaal technische bureau hiervoor, vraag me af of ze 1 utp kabel erbij willen leggen. Ik heb in ieder geval de doos met onderdelen + Fritzbox ontvangen.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
@Philos31
Al geprobeerd Glas zelf aan te vragen..?
Ik stond ook op de "te-bellen" site maar dat duurde dus via een tip van de XS4all helpdesk zelf de wizard doorlopen en binnen 2 weken was alles rond. http://www.xs4all.nl/glasvezel/
(zit inmiddels aangesloten via glas en het is echt een verademing tov UPC !)
@Low-Tech
Dat hangt ervan af waar die kabel naar toe moet aangezien er bij de standaard installatie geen kabels worden getrokken (moet je voor bijbetalen bij de meeste mensen).
Dus goede afspraken vooraf maken (als je weet wie langs komt, kun je de monteur even bellen/mailen) of zelf de kabels trekken zou ik zeggen.
Ik stond ook op de "te-bellen" site maar dat duurde dus via een tip van de XS4all helpdesk zelf de wizard doorlopen en binnen 2 weken was alles rond. http://www.xs4all.nl/glasvezel/
@Low-Tech
Dat hangt ervan af waar die kabel naar toe moet aangezien er bij de standaard installatie geen kabels worden getrokken (moet je voor bijbetalen bij de meeste mensen).
Dus goede afspraken vooraf maken (als je weet wie langs komt, kun je de monteur even bellen/mailen) of zelf de kabels trekken zou ik zeggen.
Omdat het maar duurde en duurde alvorens ik werd teruggebeld heb ik nu ook via de website Glasvezel besteld. Had verwacht dat ik wel teruggebeld zou worden, aangezien ik me in de vooraanmelding had aangemeld.
Bedankt voor de tip nostradamus99!
Bedankt voor de tip nostradamus99!
Bedankt voor de tip.NIK0 schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:13:
@Philos31
Ik had zelf via Xs4all glas aangevraagd, hier zelfs een brief over gekregen dat ik binnenkort aangesloten zou worden en daarna niets meer.
Op jou aanraden heb ik nogmaals xs4all gebeld en nu hebben ze op basis van mijn aanmeldnummer mij toch in het systeem gevonden. Nogmaals alles door genomen en ik word nu zo spoedig mogelijk aangesloten. Waarschijnlijk zelfs binnen 2 weken.
Mocht ik jou tip niet hebben gevolgd waren ze me waarschijnlijk helemaal vergeten want ik was uit 1 van de systemen gevallen...
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Kabels trekken doen ze geloof ik niet, maar dat kun je gemakkelijk even zelf doen.Low-Tech schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:26:
Ik ben inderdaad gebeld door XS4ALL en ze komen morgen langs om mijn glas te installeren, ik ben benieuwd. Ze gebruiken een lokaal technische bureau hiervoor, vraag me af of ze 1 utp kabel erbij willen leggen. Ik heb in ieder geval de doos met onderdelen + Fritzbox ontvangen.
Heb nu een paar weken glasvezel, snel en stabiel en super gemakkelijk installeren op de computer (stekkertje erin). 50/50 abbo.

50/50 met 75mbit upload? Doe mij die ook maar dan.
Niet dat mijn download zo langzaam is, maar ik wil die snelle upload ook wel. Heerlijk, en het verschil in ping is ook behoorlijk met mijn UPC abbotje nu. Kan niet wachten

wij worden aanstaande donderdag aangesloten door de monteur.
vraagje van mij kant. halen ze nou de oude aansluiting weg ofzo. want er is een genisis module bijgeleverd maar of dat gaat passen op de bestaande walloutlet die er bij ons hangt. een rechthoekig ding.
hopelijk hebben ze niet het verkeerde geleverd
vraagje van mij kant. halen ze nou de oude aansluiting weg ofzo. want er is een genisis module bijgeleverd maar of dat gaat passen op de bestaande walloutlet die er bij ons hangt. een rechthoekig ding.

Ze sluiten het alleen aan en testen de verbinding. Mijn oude ADSL model e.d. heb ik nog steeds.robertobadjo schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:29:
wij worden aanstaande donderdag aangesloten door de monteur.
meer hoeven ze niet te doen want inrichten doe ik zelf wel. hou er niet van als een monteur door mijn apperatuur loopt te wroeten. een wifi netwerkje opstellen kunnen we zelf ook wel.honey schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:35:
[...]
Ze sluiten het alleen aan en testen de verbinding. Mijn oude ADSL model e.d. heb ik nog steeds.
zou ik dat niet kunnen word systeembeheer best moeilijk voor me

Nou alles is aangesloten. Kabel trekken wordt gedaan mits je betaald. Alles was snel aangesloten en het werkt heerlijk:

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Volgens mij is een ping van 5ms het snelst wat ze kunnen meten, want hoevaak ik ook test, mijn ping is altijd 5ms.Low-Tech schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:34:
Nou alles is aangesloten. Kabel trekken wordt gedaan mits je betaald. Alles was snel aangesloten en het werkt heerlijk:
[afbeelding]
Nee dat is niet waar, even test vanaf pc op m'n werk :

Ze hebben wel probleem om verbindingen die beetje sneller zijn goed te kunnen meten, maarja server zal ook wel gigabit hebben waar meerdere testclients mee connecten.

Ze hebben wel probleem om verbindingen die beetje sneller zijn goed te kunnen meten, maarja server zal ook wel gigabit hebben waar meerdere testclients mee connecten.
[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 14-11-2011 21:25 ]
Hoe zit het bij XS4ALL eigenlijk met de aansluiting van je SetupBox, kan deze gewoon direct achter je Fr!tsbox of worden de internet en televisie netwerk toch een gescheiden netwerk?
Ik zit nu zelf bijna een jaar bij Lijbrandt, maar ik moet zeggen dat ik graag overstap. Niks kan erger zijn als de helpdesk van Lijbrandt/XMS. Daarnaast zijn bijna alle glasvezelpartij (helaas) van moederbedrijf KPN.
Ik twijfel nog tussen XS4ALL en Tweak... beide hebben zo zijn eigen voordelen...
Ik zit nu zelf bijna een jaar bij Lijbrandt, maar ik moet zeggen dat ik graag overstap. Niks kan erger zijn als de helpdesk van Lijbrandt/XMS. Daarnaast zijn bijna alle glasvezelpartij (helaas) van moederbedrijf KPN.
Ik twijfel nog tussen XS4ALL en Tweak... beide hebben zo zijn eigen voordelen...
Nee bij XS4ALL komt IPTV ook via een gescheiden netwerk. Komen dus 2 kabels uit je fritz, 1 voor Internet en 1 voor IPTV.Deveon schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:38:
Hoe zit het bij XS4ALL eigenlijk met de aansluiting van je SetupBox, kan deze gewoon direct achter je Fr!tsbox of worden de internet en televisie netwerk toch een gescheiden netwerk?
Een voordeel van de helpdesk van XS4ALL is dat je niet te maken krijgt met hoge telefoonkosten, volgens mij is het zelfs gratis als je de VOIP dienst afneemt.Deveon schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:38:
Heb zelf nu een probleem met m'n nieuwe glasvezelaansluiting en heb niet het idee dat XS4ALL en KPN zich erg aan het inspannen zijn om dit op te lossen. De helpdeskmedewerkers zijn best vriendelijk en proberen je tevreden te stellen met de informatie die ze hebben, veel heb je er echter niet aan. Ik hoop dat m'n nieuwe NT, waar ik zelf om heb moeten vragen, de oplossing zal zijn. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, dan berust ik er maar in en wacht het af. Als echter ook m'n ADSL wordt afgesloten kom ik wel weer in actie.
Overigens heeft een kennis van mij onlangs ook de overstap gemaakt naar glas van XS4ALL en dat verliep vrijwel zonder problemen. Enkel de nummerportering liep vertraging op, maar dat is inmiddels opgelost. Over de kwaliteit van de HD zenders is ie ook tevrden,voorheen keek ie via de schotel. SD is wel wat minder.
Ga maar eens in het topic van Tweak lezen.... over de service daarDeveon schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:38:
Bovendien moet je wel beseffen dat je bij XS4ALL alleen maar IPTV van KPN krijgt... dus niet alleen de streams maar ook een ander platform. En dus geen analoog/dvb-c. Maar als alleen IPTV je boeit, dan zal xs4all prima voldoen. Als je nu al op voorhand overstapt omdat je bang bent dat analoog/dvb-c toch verdwijnt terwijl je dat toch wel graag had willen blijven gebruiken, tsja... dan zou ik eerst eens afwachten wat daarmee gebeurt.
Bij XS4ALL worden de diensten op dezelfde manier aangeleverd als bij KPN of Tweak-groen: Slechts 1 ethernetpoort op je NT wordt gebruikt en wordt op de WAN van je Fritz!box aangesloten (bij KPN en Tweak is dat de Experiabox). De Fritz!box haalt de VLAN tags van de diensten af en reserveert 1 poort op z'n switch voor je settopbox op een apart lan....
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 16-11-2011 00:45 ]
Ach, volgens mij is bij elke provider de service een ramp.. Gewoon zorgen dat het werkt en dan nooit meer aankomeneymey schreef op woensdag 16 november 2011 @ 00:41:
[...]
Ga maar eens in het topic van Tweak lezen.... over de service daar.
Bovendien moet je wel beseffen dat je bij XS4ALL alleen maar IPTV van KPN krijgt... dus niet alleen de streams maar ook een ander platform. En dus geen analoog/dvb-c. Maar als alleen IPTV je boeit, dan zal xs4all prima voldoen. Als je nu al op voorhand overstapt omdat je bang bent dat analoog/dvb-c toch verdwijnt terwijl je dat toch wel graag had willen blijven gebruiken, tsja... dan zou ik eerst eens afwachten wat daarmee gebeurt.
Bij XS4ALL worden de diensten op dezelfde manier aangeleverd als bij KPN of Tweak-groen: Slechts 1 ethernetpoort op je NT wordt gebruikt en wordt op de WAN van je Fritz!box aangesloten (bij KPN en Tweak is dat de Experiabox). De Fritz!box haalt de VLAN tags van de diensten af en reserveert 1 poort op z'n switch voor je settopbox op een apart lan....
Een ander voordeel van XS4ALL is dat ze regelmatig inspringen op nieuwe technieken.
Dat klopt. Qua inspringen op nieuwe technieken (zoals IPV6) heeft XS4ALL een groot voordeel (hoewel dat in het Lijbrandt topic wordt ontkend of iig genegeerd
).
Als je Tweak Blauw (8 euro p/m) vergelijkg met XS4ALL is het trouwens wel verklaarbaar, qua huur voor een PVR. De meeste aanbieders die met de PVR van Glashart Media werken laten je 'm kopen, ipv huren. Het zijn bovendien twee verschillende merken settopboxen uit ook een verschillend wholesale kanaal.
Verder ken ik Houten niet goed. Volgens mij is dit 1 van die paar plaatsen waar in veel POP's zowel Reggefiber Wholesale als KPN te krijgen is (Tweak blauw werkt alleen op Reggefiber Wholesale) maar mss. is Reggefiber Wholesale ook weer niet overal verkrijgbaar.

Als je Tweak Blauw (8 euro p/m) vergelijkg met XS4ALL is het trouwens wel verklaarbaar, qua huur voor een PVR. De meeste aanbieders die met de PVR van Glashart Media werken laten je 'm kopen, ipv huren. Het zijn bovendien twee verschillende merken settopboxen uit ook een verschillend wholesale kanaal.
Verder ken ik Houten niet goed. Volgens mij is dit 1 van die paar plaatsen waar in veel POP's zowel Reggefiber Wholesale als KPN te krijgen is (Tweak blauw werkt alleen op Reggefiber Wholesale) maar mss. is Reggefiber Wholesale ook weer niet overal verkrijgbaar.
Als het goed is zijn in Houten inderdaad beide diensten leverbaar, maar toch twijfel ik over Tweak. Ze zijn vooral het eerste jaar wel een stuk voordeliger, alleen na het eerste jaar niet.
XS4ALL is dan gewoon een grotere(/stabielere) partij. KPN heeft het al "geKPNiseerd" dus waarschijnlijk zou het niet veel veranderen en zullen de diensten zo blijven om zich toch te onderscheiden als dochter (grootste plus punt is natuurlijk de alternatieve router). Wat er met de andere partijen gaat gebeuren is nou eenmaal twijfelachtig, helemaal aangezien het relatief kleine partijen zijn met minder naamsbekendheid.
Het huren van apparatuur is voor mij toch wel een eis. Als ik nu bij Lijbrandt een PVR had aangeschaft van 250 euro dan zat ik financieel gewoon vast aan Glashart Media en de kleine providers. Daarnaast wordt het huren pas na 31 maanden duurder als koop (250/8=31,25), maar je hebt wel het voordeel dat als die stuk is gewoon direct wordt vervangen zonder gezeur over garantie.
XS4ALL is dan gewoon een grotere(/stabielere) partij. KPN heeft het al "geKPNiseerd" dus waarschijnlijk zou het niet veel veranderen en zullen de diensten zo blijven om zich toch te onderscheiden als dochter (grootste plus punt is natuurlijk de alternatieve router). Wat er met de andere partijen gaat gebeuren is nou eenmaal twijfelachtig, helemaal aangezien het relatief kleine partijen zijn met minder naamsbekendheid.
Het huren van apparatuur is voor mij toch wel een eis. Als ik nu bij Lijbrandt een PVR had aangeschaft van 250 euro dan zat ik financieel gewoon vast aan Glashart Media en de kleine providers. Daarnaast wordt het huren pas na 31 maanden duurder als koop (250/8=31,25), maar je hebt wel het voordeel dat als die stuk is gewoon direct wordt vervangen zonder gezeur over garantie.
Mja wat dat laatste betreft (hoewel in dit topic wel wat off-topic): Ik had laatste bij Lijbrandt een brakke Amino m532 box. Die werd wel binnen 3-4 werkdagen en zonder gemor uiteindelijk vervangen met een m540
. Maar idd, huren kan ook zo z'n voordeel hebben. Maar bij m'n keuze voor Lijbrandt heb ik me vooral door de mogelijkheden van FM (gebruik ik nog zeer veel) en dvb-c laten leiden en het feit da tje gewoon een router kan aansluiten zonder gemor met VLAN's en PPP encapsulatie. En niet zo zeer door de kosten of huur of niet huur kwestie
.
Na eerder een verkeerde NT van XS4ALL te hebben ontvangen heb ik zojuist het goede modem gekregen. Gelijk aansluiten natuurlijk, maar helaas ziet ook dit modem het licht nog niet. De service desk maar weer even op de hoogte gesteld en afwachten maar weer.
Omdat de periode van twee weken dat ADSL nog actief blijft na de oplevering van glas vandaag zou verstrijken heb ik toch maar even geinformeerd hoe dat zit. Het ADSL signaal blijft gelukkig actief zolang er nog geen sync op glas is geweest.
Omdat de periode van twee weken dat ADSL nog actief blijft na de oplevering van glas vandaag zou verstrijken heb ik toch maar even geinformeerd hoe dat zit. Het ADSL signaal blijft gelukkig actief zolang er nog geen sync op glas is geweest.
Vandaag een telefoontje gehad van XS4ALL over de bevestiging van mijn aanvraag. Aangezien ik nu ook al glasvezel (KPN) heb is mijn belangrijkste vraag eigenlijk hoelang ik zonder verbinding zal zitten. Volgens de dame aan de telefoon alleen de tijd dat de monteur bezig is met aansluiten
Ik weet dat KPN bezig is / klaar is met ondersteuning (WBA) voor telco > telco (FttH). Volgens de roadmap van KPN zou het in oktober gereed zijn. Dus in principe zou het moeten kunnen. Ik ben wel erg benieuwd! Voor de zekerheid toch nog maar een mailtje naar de helpdesk om bevestiging van het antwoord te vragen.
Wat een pech. Hier nog geen nieuws. 1 glasader kapot, zou gemeld moeten zijn, maar nog niets gehoord verder. Enfin, Ziggo vaart er ondertussen wel bij.apexrider schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:23:
Na eerder een verkeerde NT van XS4ALL te hebben ontvangen heb ik zojuist het goede modem gekregen. Gelijk aansluiten natuurlijk, maar helaas ziet ook dit modem het licht nog niet. De service desk maar weer even op de hoogte gesteld en afwachten maar weer.

Verstandig van je om Ziggo niet direct op te zeggen, je weet maar nooit hoe lang zo'n geintje gaat duren. Ik heb zelf wel al UPC (analoge TV) opgezegd, dat zou 25/11 ingaan maar het signaal zou er wel nog enige tijd op blijven staan. Kan ik toch nog even gratis TV kijken zolang ik geen IPTV heb.
Ik ontving zojuist van XS4ALL de schriftelijke bevestiging dat m'n internet lite ADSL abonnement per 11/11 is beeindigd en krijg zelfs nog een bescheiden teruggave. Mijn glasvezelcontract is, omdat het allemaal nog niet werkt, nog niet ingegaan. Mogelijk heb ik nu dus ook gratis internet.
Ik ontving zojuist van XS4ALL de schriftelijke bevestiging dat m'n internet lite ADSL abonnement per 11/11 is beeindigd en krijg zelfs nog een bescheiden teruggave. Mijn glasvezelcontract is, omdat het allemaal nog niet werkt, nog niet ingegaan. Mogelijk heb ik nu dus ook gratis internet.
We hadden zojuist weer een monteur over de vloer om de dark fiber door te meten.. na veel vijven en zessen met de centrale kwamen er een paar fotonen uit. Maar volgens de specs is het nog lang niet. Hij constateerde dat het probleem in ieder geval niet aan onze kant zat. Ze gaan dus weer verder zoeken. Waarschijnlijk toch een breukje. We wachten maar weer af. Wel netjes trouwens: de monteur constateerde ook dat onze FTU niet goed was vastgeschroefd. Hij regelde meteen een collega om dat te fixen.apexrider schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:48:
Verstandig van je om Ziggo niet direct op te zeggen, je weet maar nooit hoe lang zo'n geintje gaat duren.
Da's heel netjes van XS!Ik ontving zojuist van XS4ALL de schriftelijke bevestiging dat m'n internet lite ADSL abonnement per 11/11 is beeindigd en krijg zelfs nog een bescheiden teruggave. Mijn glasvezelcontract is, omdat het allemaal nog niet werkt, nog niet ingegaan. Mogelijk heb ik nu dus ook gratis internet.
Vandaag is een monteur van Gideon langsgeweest om de NTU en Fritz!box te monteren en te configureren. Helaas geen sync. Nu wachten tot XS4all en reggefiber de boel uitgezocht hebben. Volgens de monteur waren 4 van de 5 XS4all installaties waar hij mee bezig geweest was gefaald vanwege het niet hebben van signaal op de glasvezel.
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Holy shit, glas is blijkbaar toch breekbaarder dan verwachtvandijk schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:57:
Volgens de monteur waren 4 van de 5 XS4all installaties waar hij mee bezig geweest was gefaald vanwege het niet hebben van signaal op de glasvezel.
Ik hoop dat dit niet representatief is voor alle XS4ALL glasvezelaansluitingen. Ik begin steeds minder vertrouwen in een snelle oplossing te krijgen.vandijk schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:57:
Vandaag is een monteur van Gideon langsgeweest om de NTU en Fritz!box te monteren en te configureren. Helaas geen sync. Nu wachten tot XS4all en reggefiber de boel uitgezocht hebben. Volgens de monteur waren 4 van de 5 XS4all installaties waar hij mee bezig geweest was gefaald vanwege het niet hebben van signaal op de glasvezel.
Niet om het een of ander hoor, maar als een monteur 80% van de installaties niet kan voltooien begin ik te denken dat het misschien wel aan de engineer kan liggen. Ik geloof niet dat 80% van het netwerk niet juist aangesloten is dan wel gebroken kabels.vandijk schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:57:
Zowel de Guidion monteur als die van Schuuring hadden niet eerder met het type NTU en FTU gewerkt die bij mij in de meterkast zijn gemonteerd. Die van Guidion begon direct aan de dummy te rukken en heb ik uit moeten leggen dat er eerst een heveltje ingedrukt moet worden om de dummy te kunnen verwijderen. Een erg hoge pet heb ik er niet van op, alhoewel ik het de betreffende monteurs niet kwalijk kan nemen.
Anoniem: 419977
Geen licht op de kabel komt aardig vaak voor onafhankelijk van ISP. Ik zit bij een ISP die over WGDO levert en hier zat eerst ook geen ligt op de kabel toen de aannemer kwam. Waar hij ook van baaldde maar het voordeel t.o.v een XS4ALL Guidon monteur was dat als een aannemer het modem plaatst hij ook zo de PoP in kan om de kabel alsnog te patchen of e.e.a na te kijken als de boel niet werkt.Philos31 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:34:
[...]
Niet om het een of ander hoor, maar als een monteur 80% van de installaties niet kan voltooien begin ik te denken dat het misschien wel aan de engineer kan liggen. Ik geloof niet dat 80% van het netwerk niet juist aangesloten is dan wel gebroken kabels.
En toen ik bij KPN Glasvezel daarvoor zat exact hetzelfde verhaal. Alleen kon de monteur van Planhold (KPN Glasmonteursdienst) alleen een storing doorgeven. Waar uit later dan ook weer uitkwam dat er was vergeten de kabels in de PoP te patchen.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 17-11-2011 20:13 ]
Dit verschil tussen wat monteurs kunnen heb ik inderdaad ook al opgemerkt. Als monteurs namens XS4ALL, KPN of een KPN Wholesale Multiplayer (zoals "groen" van Tweak) komt, dan kunnen/mogen ze niets.
Maar bij Lijbrandt werd gewerkt met een onderaannemer (in het geval van Almere was dat Schuuring uit Harderwijk). Deze kon, toen bij mij de CATV module geen licht gaf en die module vervangen niet hielp, zo de area-pop in om daar een (blijkbaar) defecte patch te fixen.....
Maar bij Lijbrandt werd gewerkt met een onderaannemer (in het geval van Almere was dat Schuuring uit Harderwijk). Deze kon, toen bij mij de CATV module geen licht gaf en die module vervangen niet hielp, zo de area-pop in om daar een (blijkbaar) defecte patch te fixen.....
Wat een balletent dat xs4all, ik ben er helemaal klaar mee! Zojuist de klantenservice gebeld om te informeren naar een klacht die ik afgelopen zaterdag via de site had ingediend en waarop ik nog geen reactie heb mogen ontvangen. De vriendelijke dame aan de telefoon vraagt of ik even geduld heb zodat ze kan informeren wat de gebruikelijke reactie termijn is. Vervolgens bijna 20 minuten in de wacht gestaan en heb toen maar opgehangen. Ondertussen zat ik even mijn afschrijvingen te bekijken en zag tot mijn verbazing dat ze het lef hebben gehad om kosten voor de televisie dienst en het glasvezelabonnement te incasseren. Laat ze eerst maar eens zorgen voor een werkende aansluiting, de incasso heb ik laten storneren.
Volledig artikel: http://www.nu.nl/economie...ngers-kosten-kpn-ton.htmlVertraagde tv-ontvangers kosten KPN een ton
KPN komt zo'n 7000 klanten financieel tegemoet omdat zij erg lang moeten wachten op een ontvanger voor interactieve televisie. In totaal kost dat het bedrijf 105.000 euro.
Dit rekende een woordvoerder vrijdag desgevraagd voor.
Volgens KPN heeft de vertraging voor een deel te maken met het onverwacht grote succes van interactieve tv. Maar ook het feit dat het voor meer mensen mogelijk is geworden om een tweede ontvanger aan te sluiten voor een tweede televisie, speelt een rol.
Bovendien zit er vertraging in de levering van de leverancier van de kastjes, Motorola.
Ter info. Afgelopen dinsdag een telefoon gehad van xs4all voor mijn aanvraag. Wat blijkt? Als je oa KPN Glasvezel al hebt kan xs4all dus helemaal niets pas nadat je zelf KPN Glasvezel hebt stop gezet kan xs4all aangesloten worden. Needless to say dat je dus een tijd zonder TV en vaste telefoon zit en je nummer kwijt bent. Mocht xs4all je dus bellen, het heeft geen zin om de aanvraag door te zetten als je KPN Glasvezel hebt.
Hmmm.. Ik dacht dat het overstapproces al gereed was in de KPN WBA indicatieve roadmap staat overigens nog steeds :maniak schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:07:
Ter info. Afgelopen dinsdag een telefoon gehad van xs4all voor mijn aanvraag. Wat blijkt? Als je oa KPN Glasvezel al hebt kan xs4all dus helemaal niets pas nadat je zelf KPN Glasvezel hebt stop gezet kan xs4all aangesloten worden. Needless to say dat je dus een tijd zonder TV en vaste telefoon zit en je nummer kwijt bent. Mocht xs4all je dus bellen, het heeft geen zin om de aanvraag door te zetten als je KPN Glasvezel hebt.
Telco – Telco tbv FttH
Oktober 2011
Committed
•WBA E FttH ondersteuning van een telco –telco proces
•Nieuwe versie van de Migrate Info (B2B versie 4.2)
Dat is inderdaad wel vreemd. Inmiddels zou provider -> provider migratie onderdeel van een bestelproces moeten zijn.
Dus dat kan 2 dingen betekeneneymey schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 23:05:
Dat is inderdaad wel vreemd. Inmiddels zou provider -> provider migratie onderdeel van een bestelproces moeten zijn.
* Een medewerker die niet weet hoe de systemen werkt en nog niet op de hoogte is van het migratie protocol (Alleen binnen zelfde operator)
* Het proces is er simpelweg (nog) niet..

Dat zou me niets verbazen. Heb ik begin 1997 eens meegemaakt met een ISDN-verhuizing (toen state-of-the-art). Ik naar de Primafoonwinkel (via internet doorgeven ging uiteraard ook niet) en de medewerker daar vertelde dat ze nog nooit een verhuizing hadden meegemaakt en er nog geen speciale procedure voor was. Wel werd het allemaal genoteerd en het kwam toch prima in orde. Maar ja, da's bijna 15 jaar geleden. Sindsdien is er veel flink afgetakeld in Nederland.Anoniem: 419977 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:25:
[...]
* Het proces is er simpelweg nog niet..
Op XS4all site kom ik nergens tegen dat je met de set-top-box een tweede zender kunt opnemen, terwijl je kijkt.
Klopt dit? Dacht ik eindelijk de ideale partner te hebben gevonden...
Voor zover ik heb kunnen vinden wordt bij XSTV de VIP1963 van Motorolla geleverd:jopie schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:24:
Op XS4all site kom ik nergens tegen dat je met de set-top-box een tweede zender kunt opnemen, terwijl je kijkt.
It provides consumers with the added convenience of watching one channel while enabling personalized DVR control of another channel
Dus ja, je kunt het ene kanaal kijken en de ander opnemen, sterker nog, aangezien je 2 boxen krijgt kun je via de 2e box nog een kanaal opnemen.
Op Glasvezel kan dat zeker wel.jopie schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:24:
Op DSL hangt het af van de snelheid van je lijn
hier donderdag de oplevering geweest.
ging allemaal voorspoedig en het werkte prima (50/50)
met de televisie is niks mis mee. gewoon prima beeld en die devolosetjes doen het ook goed.
al met al is de monteur een klein uurtje bezig geweest. hij was zeer vriendelijk en wou alles aansluiten. maar dat aanbod heb ik maar afgeslagen want dat kan ik zelf ook wel. hij meette het modem ff na en hopla we hadden licht
al met al hier een positieve ervaring met xs4all. en mijn ouders zijn er helemaal blij mee.
moet zeggen dat die motorola's prima zappen in verhouding met de vroegere kastjes
en het modem is ook zeer geavanceerd 
* robertobadjo is er blij mee
ging allemaal voorspoedig en het werkte prima (50/50)
met de televisie is niks mis mee. gewoon prima beeld en die devolosetjes doen het ook goed.
al met al is de monteur een klein uurtje bezig geweest. hij was zeer vriendelijk en wou alles aansluiten. maar dat aanbod heb ik maar afgeslagen want dat kan ik zelf ook wel. hij meette het modem ff na en hopla we hadden licht

al met al hier een positieve ervaring met xs4all. en mijn ouders zijn er helemaal blij mee.
moet zeggen dat die motorola's prima zappen in verhouding met de vroegere kastjes

* robertobadjo is er blij mee

Nu heb ik een goeie vraag:
De FritzBox, op LAN1 komt je encapsulated ethernet binnen met Internet en TV
Op lan 2 en 3 krijg je Internet en op LAN4 je TV.
Dat is voor mij niet handig, ik zou willen dat ik 2 Lan poorten met TV heb en 1 met Internet, dit omdat de Fritz toch bij de TV komt te staan en ik dus 1 van de Settopboxen direct wil aansluiten en de 2e dan via de Devolo, ik heb geen zin om 2 devolo's naast elkaar te steken, dat neemt te veel ruimte in en is een "domme" oplossing al zeg ik het zelf.
Ik weet dat ik een 2e switch zou kunnen kopen maar dat vind ik ook geen optie, heb liever gewoon dat de Fritz het doet...
Iemand hier ervaring/ideeen over?
De FritzBox, op LAN1 komt je encapsulated ethernet binnen met Internet en TV
Op lan 2 en 3 krijg je Internet en op LAN4 je TV.
Dat is voor mij niet handig, ik zou willen dat ik 2 Lan poorten met TV heb en 1 met Internet, dit omdat de Fritz toch bij de TV komt te staan en ik dus 1 van de Settopboxen direct wil aansluiten en de 2e dan via de Devolo, ik heb geen zin om 2 devolo's naast elkaar te steken, dat neemt te veel ruimte in en is een "domme" oplossing al zeg ik het zelf.
Ik weet dat ik een 2e switch zou kunnen kopen maar dat vind ik ook geen optie, heb liever gewoon dat de Fritz het doet...
Iemand hier ervaring/ideeen over?
Voor zo ver ik weet kan je deze geavanceerdere settings niet via de UI van de Fritz veranderen en staan deze 'vast' in connectieprofielen die je kiest bij het doorlopen van de installatiewizard.
Wellicht dat er in de "freetz" mod (www.freetz.org) tools zitten waarmee je wat met de ethernetpoorten kan schuiven ( onder vroegere fritz!box modellen had je een tool die "cpmaccfg" heet) maar ik weet niet of die hier nog steeds werkt en of Freetz samen kan met evt. speciale firmware die XS4ALL erop gezet kan hebben....
Wellicht dat er in de "freetz" mod (www.freetz.org) tools zitten waarmee je wat met de ethernetpoorten kan schuiven ( onder vroegere fritz!box modellen had je een tool die "cpmaccfg" heet) maar ik weet niet of die hier nog steeds werkt en of Freetz samen kan met evt. speciale firmware die XS4ALL erop gezet kan hebben....
Ik denk dat je toch eindigt met een switch op de fritz, en daarop de devolo + een lankabel.
Maar misschien bedoel je dat zelf ook met de extra switch.
Maar misschien bedoel je dat zelf ook met de extra switch.
Nou dat schiet dan lekker op 
Mijn situatie is deze, ik heb nu UPC en alles komt dus bij mijn TV binnen.
Ik heb vanuit de meterkast een metertje of 10 Cat5 gelegd naar de TV, dus onder mijn TV komt nu de fritz te staan, en dan vind ik het een beetje overdreven om dan de IPTV box met een devolo aan te sluiten als hij NAAST de Fritz in dezelfde kast staat.
Voor mijn netwerkverkeer heb ik (ook in die kast) een 8 poort giga switch staan, dus 1 poortje voor internet zou voor mij voldoende zijn.
Als ik nu een apparte switch zou moeten kopen (ook al kosten ze bijna niets) alleen maar om de eerste IPTV ontvanger bekabeld aan te kunnen sluiten is ook weer een beetje overdreven.
Ik wordt sowieso niet gelukkig van netwerk via het stroomnet, is mij te langzaam en te instabiel.
In mijn 30 jaar oude huis haal ik van wcd beneden tot wcd boven tussen de 20 en 25Mbit met mn 200Mbit powerline adapters, dat is niet wat ik wil.
Ik heb vanuit de meterkast een metertje of 10 Cat5 gelegd naar de TV, dus onder mijn TV komt nu de fritz te staan, en dan vind ik het een beetje overdreven om dan de IPTV box met een devolo aan te sluiten als hij NAAST de Fritz in dezelfde kast staat.
Voor mijn netwerkverkeer heb ik (ook in die kast) een 8 poort giga switch staan, dus 1 poortje voor internet zou voor mij voldoende zijn.
Als ik nu een apparte switch zou moeten kopen (ook al kosten ze bijna niets) alleen maar om de eerste IPTV ontvanger bekabeld aan te kunnen sluiten is ook weer een beetje overdreven.
Ik wordt sowieso niet gelukkig van netwerk via het stroomnet, is mij te langzaam en te instabiel.
In mijn 30 jaar oude huis haal ik van wcd beneden tot wcd boven tussen de 20 en 25Mbit met mn 200Mbit powerline adapters, dat is niet wat ik wil.
Ik heb toch echt van twee medewerkers van XS4ALL vernomen dat ik maar een uurtje zonder verbinding zit. Heb nu KPN Brons en wil naar XS4ALL Glas basis. Ook als je op de site van XS4ALL kijkt zul je zien dat er een mogelijkheid is om gebruik te maken van de "overstapservice". Het lijkt er dus op dat het allemaal geregeld wordt!maniak schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:07:
Misschien kun je via telnet in de fritz nog iets aan de instellingen sleutelen?Philos31 schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:57:
Nou dat schiet dan lekker op
Anders zou ik met Freetz eens proberen... het gaat er voornamelijk om dat een van de twee LAN poorten in het ITV VLAN komen.
Ga er maar niet van uit dat dit gaat lukken. Zelf probeer ik van Lijbrandt over te stappen naar XS4ALL, maar het lijkt erop dat ik eerst een maand lang op adsl moet... Zodra het signaal van de glas af is kan ik daar pas naar overstappen... Ik wacht nu alleen nog reactie af hoe ze mij televisie willen regelen voor 1 maand op meerder toestellen, via ADSL geven ze op de website aan dat dit niet gaat werken.MDXTweaker schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:44:
[...]
Ik heb toch echt van twee medewerkers van XS4ALL vernomen dat ik maar een uurtje zonder verbinding zit. Heb nu KPN Brons en wil naar XS4ALL Glas basis. Ook als je op de site van XS4ALL kijkt zul je zien dat er een mogelijkheid is om gebruik te maken van de "overstapservice". Het lijkt er dus op dat het allemaal geregeld wordt!
Overstappen van glas naar glas is echt een ramp...
edit: Beste methode voor overstap lijkt om een maandje Ziggo te nemen...
[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 21-11-2011 20:15 ]
Ik heb een vraag aan de mensen die al hun glasvezel aansluiting van XS4ALL hebben: Ik heb vorige week de brief met het opleverdatum van mijn aansluiting (deze week donderdag) ontvangen en volgens deze brief moeten er ook mijn inloggegevens op staan. Op de achterkant staat dan ook mijn gebruikersnaam maar geen wachtwoord.
Is dat normaal?
Alvast bedankt!
-Christian
Is dat normaal?
Alvast bedankt!
-Christian
Lijbrandt levert toch ook WGDO en niet WBA? De overstapservice is vooralsnog alleen voor WBA -> WBA.Deveon schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:45:
[...]
Ga er maar niet van uit dat dit gaat lukken. Zelf probeer ik van Lijbrandt over te stappen naar XS4ALL, maar het lijkt erop dat ik eerst een maand lang op adsl moet... Zodra het signaal van de glas af is kan ik daar pas naar overstappen... Ik wacht nu alleen nog reactie af hoe ze mij televisie willen regelen voor 1 maand op meerder toestellen, via ADSL geven ze op de website aan dat dit niet gaat werken.
Overstappen van glas naar glas is echt een ramp...
edit: Beste methode voor overstap lijkt om een maandje Ziggo te nemen...
Lijbrandt kan over beiden leveren.
Er is slechts een hand vol gebieden waar zowel over WGDO als WBA geleverd kan worden en in die gebieden kan je dus wel een overstap issue hebben. Maar dat hangt er dus gewoon geheel van af waar je zit (ff informeren bij Lijbrandt dus). Ik weet bv. dat in Almere, zelfs in de wijken waar ook WGDO beschikbaar is, Lijbrandt alsnog via WBA levert (puur om het voor heel Almere gelijk te houden).
Er is slechts een hand vol gebieden waar zowel over WGDO als WBA geleverd kan worden en in die gebieden kan je dus wel een overstap issue hebben. Maar dat hangt er dus gewoon geheel van af waar je zit (ff informeren bij Lijbrandt dus). Ik weet bv. dat in Almere, zelfs in de wijken waar ook WGDO beschikbaar is, Lijbrandt alsnog via WBA levert (puur om het voor heel Almere gelijk te houden).
Ik heb eerrder een brief gekregen met het wachtwoord.mfkne schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 08:10:
Ik heb een vraag aan de mensen die al hun glasvezel aansluiting van XS4ALL hebben: Ik heb vorige week de brief met het opleverdatum van mijn aansluiting (deze week donderdag) ontvangen en volgens deze brief moeten er ook mijn inloggegevens op staan. Op de achterkant staat dan ook mijn gebruikersnaam maar geen wachtwoord.
Is dat normaal?
Alvast bedankt!
-Christian
Even XS bellen met je geregistreerde telefoonnummer en klantnummer dan krijg je zo een nieuwe.
Geen idee of het iets te maken heeft gehad met een boze email die ik afgelopen weekend naar XS4ALL heb verstuurd, maar vandaag heb ik dan toch de langverwachte glasvezelaansluiting in gebruik kunnen nemen. Wat uiteindelijk het probleem is geweest is mij niet bekend, er is in elk geval geen monteur aan huis geweest. Al met al heeft het zo'n drie weken geduurd, achteraf bezien valt het ook allemaal nog wel mee. Het kan me echter nooit snel genoeg gaan.
Zojuist ook even digitale tv aangesloten en mijn eerste indruk van zowel de SD als HD beeldkwaliteit is positief, zeker in vergelijking met analoge tv van UPC.
Zojuist ook even digitale tv aangesloten en mijn eerste indruk van zowel de SD als HD beeldkwaliteit is positief, zeker in vergelijking met analoge tv van UPC.
Vanavond mijn installatiepakket voor glasvezel ontvangen van XS4ALL. Jammergenoeg hangt er nog géén FTU in mijn meterkast (nog de twee dummies), dus het is afwachten tot de heren van de infra-aanbieder deze komen afhangen. 
Had voor de zekerheid nog wel naar de XS4ALL helpdesk gebeld hierover, maar de jongeman aan de lijn kon er helaas niets in betekenen (ook niet na 3 keer overleg met een collega, heerlijk om te bellen in de avonduren haha).
Had voor de zekerheid nog wel naar de XS4ALL helpdesk gebeld hierover, maar de jongeman aan de lijn kon er helaas niets in betekenen (ook niet na 3 keer overleg met een collega, heerlijk om te bellen in de avonduren haha).
@Prx
Die dummy is de FTU met een dummy NTU erop normaal gesproken.
Als het goed is zit in je installatiepakket de definitieve NTU, die door de monteur van Guidion moet worden geplaatst.
Als het goed is zit in je installatiepakket de definitieve NTU, die door de monteur van Guidion moet worden geplaatst.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Eind vorige maand brief gehad van xs4all met bedankt voor de inschrijving.
En daarin geven ze aan dat ze binnen 4 weken contact opnemen om de details rondom mijn bestelling af te ronden.
Klonk mij als een redelijk standaard brief, meer mensen die gehad en heeft xs4all contact opgenomen ? (ze hebben hier nog een paar dagen om de termijn van 4 weken te halen)
Heb hier nog niets van reggefiber gehoord trouwens, behalve dan dat postcode check aangeeft dat vraagbundeling successvol is gebleken. (vreemd gedoe trouwens, aangezien er nooit een vraagbundeling oid hier in de buurt is gedaan zover ik weet)
En dat ik een pop heb zien staan op paar honderd meter van m'n huis met allemaal glaskabels boven de grond.
En daarin geven ze aan dat ze binnen 4 weken contact opnemen om de details rondom mijn bestelling af te ronden.
Klonk mij als een redelijk standaard brief, meer mensen die gehad en heeft xs4all contact opgenomen ? (ze hebben hier nog een paar dagen om de termijn van 4 weken te halen)
Heb hier nog niets van reggefiber gehoord trouwens, behalve dan dat postcode check aangeeft dat vraagbundeling successvol is gebleken. (vreemd gedoe trouwens, aangezien er nooit een vraagbundeling oid hier in de buurt is gedaan zover ik weet)
En dat ik een pop heb zien staan op paar honderd meter van m'n huis met allemaal glaskabels boven de grond.
Bij mij geeft xs4all dezelfde melding terwijl alles hier hangt in de meterkast. Ik moet zeggen dat het aanbod van xs4all er wel goed uitziet. Heb 2 tv ontvangers nodig en dat hebben ze. Hoe is die fritzbox tov de experiabox van kpn?
Denk dat ik wel kan stellen dat die fritz!box een verademing is vergeleken met de Experiabox. Voor zo ver ik weet is er geen basisfunctionaliteit in de Fritz!box 'kreupel' gemaakt en heb je dus verder gewoon een box die gelijk is aan die van mensen die er eentje los kopen.
Het enige wat bij AVM echt nog eens geregeld moet worden (maar dat geldt ook voor de generieke boxen) is een fatsoenlijk beheer van je lokale LAN (domain, dns aan eigen hosts geven en static dhcp).
Mij lijkt het aanbod van XS4ALL ook prima (behalve dat ze wel ong. 5-10 euro per maand duurder zijn dan de concurrentie) maar ik vind het jammer dat ze geen pakketten hebben waarin met Glashart Media wordt samengewerkt voor de TV (zodat je ook analoog en dvb-c hebt).
Het enige wat bij AVM echt nog eens geregeld moet worden (maar dat geldt ook voor de generieke boxen) is een fatsoenlijk beheer van je lokale LAN (domain, dns aan eigen hosts geven en static dhcp).
Mij lijkt het aanbod van XS4ALL ook prima (behalve dat ze wel ong. 5-10 euro per maand duurder zijn dan de concurrentie) maar ik vind het jammer dat ze geen pakketten hebben waarin met Glashart Media wordt samengewerkt voor de TV (zodat je ook analoog en dvb-c hebt).
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 23-11-2011 09:15 ]
Als we als voorbeeld de foto pakken die eerder als eens is geplaatst:janbal schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:46:
@Prx

Ik heb die linker dus nu ontvangen van XS4ALL. Echter op dit moment hangen er nog 2 van die oranje dozen in mijn meterkast. Die rechter heb ik dus op dit moment niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Prx op 23-11-2011 09:21 ]
Die aan de rechterkant is de dummy, kennelijk is die bij jou oranje. Een van de oranje dozen (waarschijnlijk de linker) zal dus vervangen worden door de zwarte NT.
Het mooie van deze FTU is dat het heel eenvoudig is de NT zelf te plaatsen:
- Verwijder de dummy; aan de bovenkant zit een hevel die je in moet duwen, vervolgens kun je de dummy omhoog schuiven, van de bovenkant naar je toe laten hellen en uit de connector rechtsonder bewegen.
- Plaats de NT; verwijder eerst het zwarte dopje van de connector op de NT. Wellicht kun je het plaatsen eerst even oefenen met de dummy en als je het truukje door hebt zet je de NT op z'n plek. Pas als de dummy geplaatst is en de UTP kabel is aangesloten stop de de stekker in het stopcontact. Als het goed is en XS4ALL heeft de aansluiting technisch opgeleverd, dan gaan alle ledjes branden.
Als je er niet zoveel vertrouwen in hebt, kun je natuurlijk het beste wachten op de monteur van Guidion.
Nog wat foto's:

Zo ziet het er uit als alles werkt, 50Mb/50Mb.

Dummy verwijderd

Connector op de FTU zichtbaar gemaakt

Achterkant van de NT
Het mooie van deze FTU is dat het heel eenvoudig is de NT zelf te plaatsen:
- Verwijder de dummy; aan de bovenkant zit een hevel die je in moet duwen, vervolgens kun je de dummy omhoog schuiven, van de bovenkant naar je toe laten hellen en uit de connector rechtsonder bewegen.
- Plaats de NT; verwijder eerst het zwarte dopje van de connector op de NT. Wellicht kun je het plaatsen eerst even oefenen met de dummy en als je het truukje door hebt zet je de NT op z'n plek. Pas als de dummy geplaatst is en de UTP kabel is aangesloten stop de de stekker in het stopcontact. Als het goed is en XS4ALL heeft de aansluiting technisch opgeleverd, dan gaan alle ledjes branden.
Als je er niet zoveel vertrouwen in hebt, kun je natuurlijk het beste wachten op de monteur van Guidion.
Nog wat foto's:

Zo ziet het er uit als alles werkt, 50Mb/50Mb.

Dummy verwijderd

Connector op de FTU zichtbaar gemaakt

Achterkant van de NT
[ Voor 19% gewijzigd door apexrider op 23-11-2011 10:03 ]
Ik was er zelf aan mee aan de slag gegaan gisteravond, maar het is gewoon zo verwarrend dat er twee plaatsen zijn om die NT te plaatsen. De rechter dummy had ik al verwijderd, want ook daar zit een fiber onder. Is de FTU dan eigenlijk gewoon die witte plaat waar je alles op klikt?
Ik heb aan mijn vorige post wat foto's toegevoegd. De witte plaat is inderdaad de FTU.
Na het niet werkend opleveren van mijn verbinding afgelopen donderdag is gisteren is de monteur van Glashart langsgeweest. Binnen 2 minuten stond hij weer buiten en deed mijn glasvezel verbinding het. Blijkbaar had de monteur van Guidion iets niet goed aangesloten tussen de FTU en NTU. Ik was er helaas niet bij, dus weet ik niet wat er niet goed aangesloten was. Blijkbaar is het aansluiten van het Genexis ding toch niet zo simpel als het lijkt.
De fritz!box instellen is daarentegen wel weer simpel. XS4all FTTH profiel kiezen en het werkt. username en password zijn al ingesteld.
De fritz!box instellen is daarentegen wel weer simpel. XS4all FTTH profiel kiezen en het werkt. username en password zijn al ingesteld.
[ Voor 23% gewijzigd door vandijk op 23-11-2011 10:09 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Kijk, super bedankt dat je dit even hebt getoond op deze manier. Ik vond het gewoon zo onduidelijk wat nu precies de FTU was, dat ik eigenlijk dacht dat dit eenzelfde apparaat was als de NT, die dus op de rechter kant geklikt zou moeten worden.
Op deze manier ben ik er van overtuigd dat ik het geheel wel kan aansluiten. Zijn er overigens nog handelingen die verricht moeten worden op het fritzbox, of is het beestje reeds volledig voorgeconfigureerd?
Op deze manier ben ik er van overtuigd dat ik het geheel wel kan aansluiten. Zijn er overigens nog handelingen die verricht moeten worden op het fritzbox, of is het beestje reeds volledig voorgeconfigureerd?
Als de Fritz!Box nog "vers" is, dan wordt je door een wizard geleid. Eerst wordt je gevraagd de taal en land in te stellen waarna de FB reboot. Na enige tijd start de internet wizard en kies je voor het juiste profiel, bv. "XS4ALL FTTH + IPTV" als je ook digitale TV hebt.
Anoniem: 361130
Schuuring werkt voor veel providers. KPN en kabelaars. En schuuring huurt zelf weer kleine zelfstandige monteurs in. De een is best goed, de ander kan er geen bal van. Of ze hebben alleen ervaring met een bepaalde provider en dus bepaalde apparatuur.eymey schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:31:
Dit verschil tussen wat monteurs kunnen heb ik inderdaad ook al opgemerkt. Als monteurs namens XS4ALL, KPN of een KPN Wholesale Multiplayer (zoals "groen" van Tweak) komt, dan kunnen/mogen ze niets.
Als gevolg daarvan heb ik, toen ik FttC kreeg ook twee weken zonder Internet gezeten. Bij grotere problemen moeten die jongens ook over meerdere schijven bellen en doen, waardoor ze het niet kunnen oplossen. Ondertussen moeten ze wel een bepaald aantal installaties op een dag doen...
Dus je kunt de providers bijna de problemen met aansluiten niet verwijten, en ook zullen de problemen onderling niet veel verschillen, want ze werken uiteindelijk bijna allemaal met dezelfde monteurs...
(Bron: de monteur die uiteindelijk de zaak bij mij aan de praat heeft gekregen)
Zo, het geheel vanavond maar eens goed aangesloten. Helaas kwam er geen licht uit de Glasvezel LED op de NTU, dus maar weer eens gebeld met heren XS4ALL. Die wisten me te vertellen dat nog niet het gehele order/leverproces is doorlopen. Voor nu afgesproken dat we het 48 uur aankijken, daarna ga ik telefonisch nog eens navraag doen.