[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 96 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Aangezien het eigenlijk bijna helemaal KPN is, waarom dan wel nog de boete als je wilt overstappen naar KPN voor het einde van het contract ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:13
Grandisimo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:52:
Aangezien het eigenlijk bijna helemaal KPN is, waarom dan wel nog de boete als je wilt overstappen naar KPN voor het einde van het contract ?
Omdat het nog niet zover is vermoed ik. Die paar weken/maanden maakt toch ook niet uit? Of zit je nog heel lang vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Nee hoor mijn contract loopt over 2 maanden af.
Het viel mij alleen op.
Ik hield het nog aan vanwege het spotify account die er bij zit.
Maar wegens een gezinsaccount bij apple music gebruik ik dat eigenlijk ook niet meer.
Dan kan ik naar 1000 snelheid overstappen en alsnog goedkoper uit zijn.
Plus een jaar €35 is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Grandisimo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:18:
Nee hoor mijn contract loopt over 2 maanden af.
Het viel mij alleen op.
Ik hield het nog aan vanwege het spotify account die er bij zit.
Maar wegens een gezinsaccount bij apple music gebruik ik dat eigenlijk ook niet meer.
Dan kan ik naar 1000 snelheid overstappen en alsnog goedkoper uit zijn.
Plus een jaar €35 is mooi meegenomen.
En daarom stap ik per april over. Ik betaal al voor Spotify Family dus dat maakt niet uit. En 12 maanden €35 is wel heel erg lekker, al begrijp ik uit de reacties hier dat niet iedereen dat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:32

TVL

Wat is eigenlijk de policy bij XS4ALL mbt de FB?
Als je besluit over te stappen naar KPN kan je dan je FB houden, of moet je die terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TVL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:30:
Wat is eigenlijk de policy bij XS4ALL mbt de FB?
Als je besluit over te stappen naar KPN kan je dan je FB houden, of moet je die terug sturen?
Terug sturen, gaat je anders 199,- euro kosten voor zover ik weet. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
_Dune_ schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:31:
[...]

Terug sturen, gaat je anders 199,- euro kosten voor zover ik weet. :)
In de brief die ik heb ontvangen staat dat bedrag inderdaad vermeld.
Dat vond ik nogal prijzig dus heb ik er zelf maar eentje zelf aangeschaft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:56
Edje040 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:44:
[...]

In de brief die ik heb ontvangen staat dat bedrag inderdaad vermeld.
Dat vond ik nogal prijzig dus heb ik er zelf maar eentje zelf aangeschaft ;-)
€199? Serieus?
Dat kost een nieuwe Fritzbox 5490 niet eens.
Kun je er beter eentje op Marktplaats kopen voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:08:
[...]

€199? Serieus?
Dat kost een nieuwe Fritzbox 5490 niet eens.
Kun je er beter eentje op Marktplaats kopen voor een paar tientjes.
Of het in mijn geval alleen voor de 7590 is weet ik niet want ik heb ook nog 2 tv-ontvangers. Er wordt in de brief alleen gesproken over 'apparatuur' en een bedrag van €199.- (dus niet per item benoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Edje040 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Of het in mijn geval alleen voor de 7590 is weet ik niet want ik heb ook nog 2 tv-ontvangers. Er wordt in de brief alleen gesproken over 'apparatuur' en een bedrag van €199.- (dus niet per item benoemd).
Aha, dat zal dan wel alles bij elkaar zijn.
Denk toch dat het voordeliger is om zelf een Fritzbox te kopen als je overstapt op KPN ipv hem daar te huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Aha, dat zal dan wel alles bij elkaar zijn.
Denk toch dat het voordeliger is om zelf een Fritzbox te kopen als je overstapt op KPN ipv hem daar te huren.
Dat heb ik dan ook gedaan. Ik kon voor een prikkie een nieuwe 7530AX overnemen en die draait al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:57

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Edje040 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Ik had alleen een 7490 (denk ik? Nooit gebruikt dat ding) dus geen tv ontvangers en ik zou 99€ moeten betalen als ik hem niet terugstuurde. (@TVL )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Edje040 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:34:
[...]

En daarom stap ik per april over. Ik betaal al voor Spotify Family dus dat maakt niet uit. En 12 maanden €35 is wel heel erg lekker, al begrijp ik uit de reacties hier dat niet iedereen dat krijgt.
Ik heb online de overstap gemaakt.
12 maanden voor €35 voor 1Gbit snelheid, er komt nog wat bij omdat ik 3 stb heb en netflix premium via kpn heb.
Ik zag dat je de ax versie heb van de fritzbox, heeft dat een meerwaarde tov de gewone versie of valt het mee ?
Ik kan voor een meijer de 7590 kopen die ik nu ook heb of voor het driedubbele de 7590ax halen.
En zijn ze makkelijk in te stellen ?
KPN biedt daarin geen ondersteuning volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Grandisimo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:46:
[...]

Ik heb online de overstap gemaakt.
12 maanden voor €35 voor 1Gbit snelheid, er komt nog wat bij omdat ik 3 stb heb en netflix premium via kpn heb.
Ik zag dat je de ax versie heb van de fritzbox, heeft dat een meerwaarde tov de gewone versie of valt het mee ?
Ik kan voor een meijer de 7590 kopen die ik nu ook heb of voor het driedubbele de 7590ax halen.
En zijn ze makkelijk in te stellen ?
KPN biedt daarin geen ondersteuning volgens mij.
De 7530AX is een prima dingetje wat ik voor dik minder dan de helft van de nieuwprijs van iemand kon overnemen (nieuw). Daardoor kwam hij gunstiger uit dan een 7590. Ik gebruik ook nog een drietal FritzRepeater 3000 dus voor het bereik heb ik hem niet echt nodig. Het gaat hem om de routering wat hij perfect doet en het feit dat ik een tijdje vooruit kan. AX is op dit moment eigenlijk nog niet echt nodig hier omdat vrijwel alles AC is. Qua instellen is het een piece of cake. Kiezen voor de provider en gaan (behalve SSID en wachtwoorden aanpassen natuurlijk). Ik zweer tegenwoordig bij AVM. Een stuk fijner en stabieler dan de Omada serie die ik een tijdje heb gehad. KPN biedt geen ondersteuning maar dat heb je ook niet echt nodig. Alles draait (ook IoT, Sonos etc) en als je iets wilt weten heb je Tweakers of het KPN forum.

[ Voor 6% gewijzigd door Edje040 op 07-01-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
Edje040 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:01:
[...]

De 7530AX is een prima dingetje wat ik voor dik minder dan de helft van de nieuwprijs van iemand kon overnemen (nieuw). Daardoor kwam hij gunstiger uit dan een 7590. Ik gebruik ook nog een drietal FritzRepeater 3000 dus voor het bereik heb ik hem niet echt nodig. Het gaat hem om de routering wat hij perfect doet en het feit dat ik een tijdje vooruit kan. AX is op dit moment eigenlijk nog niet echt nodig hier omdat vrijwel alles AC is. Qua instellen is het een piece of cake. Kiezen voor de provider en gaan (behalve SSID en wachtwoorden aanpassen natuurlijk). Ik zweer tegenwoordig bij AVM. Een stuk fijner en stabieler dan de Omada serie die ik een tijdje heb gehad. KPN biedt geen ondersteuning maar dat heb je ook niet echt nodig. Alles draait (ook IoT, Sonos etc) en als je iets wilt weten heb je Tweakers of het KPN forum.
Ok dank je.
Ik kan vanmiddag een nieuwe 7590 ophalen voor een leuke prijs.
Dan laten we de ax nog een paar jaar rusten.
Goed geregeld tot zover *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat een belachelijke bedoeling is die Fritzbox integratie op Windows. Op android werkt het prima en heel eenvoudig.
Op windows heb je twee programma's nodig die voor het laatste in 2010 en 2013 zijn geüpdatet. En je fritzbox interface moet bereikbaar zijn via het internet. Waarom denk je dat ik een VPN opzet?

Heel bijzonder dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:02:
Wat een belachelijke bedoeling is die Fritzbox integratie op Windows. Op android werkt het prima en heel eenvoudig.
Op windows heb je twee programma's nodig die voor het laatste in 2010 en 2013 zijn geüpdatet. En je fritzbox interface moet bereikbaar zijn via het internet. Waarom denk je dat ik een VPN opzet?

Heel bijzonder dit.
Zal vast aan mij liggen, maar wat bedoel je? Welke integratie, welke apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ah ok VPN... Ja gebruik dat zelf niet op de FritzBox. Ik doe het zelf via mijn eigen router erachter of via mijn NAS.
Oude software hoeft niet perse slecht te zien, maar snap wat je bedoeld.
Zag dat van FRITZ!VPN wel een recentere Duitse versie heeft uit 2018.

"En je fritzbox interface moet bereikbaar zijn via het internet" die zie ik nergens terugkomen, maar omdat ik het niet gebruik moet ik er misschien ook niet naar vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edsger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Jelte schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:02:

Heel bijzonder dit.
Ja, daar was ik ook tegenaan gelopen. In eerste instantie kon ik het niet geloven, omdat de rest van hun producten zo solide zijn. Maar helaas, na urenlang het internet afstruinen heb ik de FritzBox VPN links laten liggen en ben voor wireguard via mijn raspberry pi gegaan.

Het zou AVM sieren als ze ten minste ergens documenteren dat de VPN functionaliteit, danwel niet meer (actief) ondersteund wordt, danwel ze op de achtergrond bezig zijn dit compleet te vernieuwen (oid). Maw. hoe AVM van consumenten verwacht die functionaliteit gebruiken. Ik gok er nu op dat het moet zijn "we bieden het alleen nog aan voor klanten die in het verleden moeite hebben gedaan dit op te zetten, maar nieuwe klanten raden we aan te kijken naar alternatieven."

[ Voor 35% gewijzigd door Edsger op 11-01-2022 14:51 ]

All your quantifications are belong to me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mau_Maus schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Ah ok VPN... Ja gebruik dat zelf niet op de FritzBox. Ik doe het zelf via mijn eigen router erachter of via mijn NAS.
Oude software hoeft niet perse slecht te zien, maar snap wat je bedoeld.
Zag dat van FRITZ!VPN wel een recentere Duitse versie heeft uit 2018.

"En je fritzbox interface moet bereikbaar zijn via het internet" die zie ik nergens terugkomen, maar omdat ik het niet gebruik moet ik er misschien ook niet naar vragen ;)
Klopt, staat er niet, maar is wel het gevolg van het toevoegen van je router aan MyFritz! en kun je vervolgens niet uitzetten. Je kunt wel uitzetten dat je niet kunt inloggen. Maar de webinterface, met inlog velden, blijft beschikbaar vanuit het internet.

@Edsger Helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41

OMX2000

By any means necessary...

Kun je makkelijk zien of je al overgezet bent op het KPN backend? Ik ga deze week de configuratie van mijn Ubiquiti router opnieuw doen. Ik ben recent verhuisd (nieuwbouwhuis), en sinds eind november heb ik op mijn nieuwe adres weer glas via Xs4all. Ik acht de kans dat ik op de KPN backend zit heel groot.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
OMX2000 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:33:
Kun je makkelijk zien of je al overgezet bent op het KPN backend? Ik ga deze week de configuratie van mijn Ubiquiti router opnieuw doen. Ik ben recent verhuisd (nieuwbouwhuis), en sinds eind november heb ik op mijn nieuwe adres weer glas via Xs4all. Ik acht de kans dat ik op de KPN backend zit heel groot.
Voor zover mij bekend (en ook eerder gelezen in dit topic) krijg je voordat je overgezet wordt bericht van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 08:10
Ik wil inmiddels wel overstappen naar "mamabedrijf" KPN, helaas nog een lopend contract bij XS4ALL. Iemand toevallig ervaring met het eventueel openbreken van dit contract, en of ze het toestaan? Ik ben bang van niet, maargoed ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 22:48
Hier nog iemand in dezelfde situatie, contract kan je afkopen door... de resterende termijnen te betalen. Dat ga ik dus niet doen, wacht tot einde contract in mei. Het is zoals het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Yahiko750 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:49:
Ik wil inmiddels wel overstappen naar "mamabedrijf" KPN, helaas nog een lopend contract bij XS4ALL. Iemand toevallig ervaring met het eventueel openbreken van dit contract, en of ze het toestaan? Ik ben bang van niet, maargoed ...
Gewoon nieuw contract bij KPN afsluiten en de ingangsdatum de einddatum van je huidige contract opgeven.
Dan sluit dit mooi op elkaar aan.
De nieuwe provider regelt meestal de overstap wel.
In dit geval vestzak broekzak maar dat is jouw probleem niet.
Als de voorwaarden voor het nieuwe contract voor jou aantrekkelijk is moet je het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Yahiko750 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:49:
Gewoon afkoopsom (resterende maanden). Ik stap per april over en dien dus eerst mijn contract uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Voor degene die benieuwd is wat er (vanaf vandaag 13 januari) allemaal gaat veranderen krijg je hier alvast een inkijkje:

https://www.xs4all.nl/xs4all-en-kpn/

Een volledig overzicht van de wijzigingen:

https://www.xs4all.nl/overzicht/

[ Voor 21% gewijzigd door Edje040 op 13-01-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:40

DDX

Nou dat was het dan, freedom maar gaan aanvragen nu.

Lekker onvolledige info op de website.
Vervalt reverse nu ook ? (vast wel)

En je krijgt een ander ip, maar op welke termijn zal je net zien dat dit midden in je vakantie valt.
En je dus offline bent omdat je modem moet herstarten oid. (en je dus je server niet kan bereiken op dat moment)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DDX schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:22:
Nou dat was het dan, freedom maar gaan aanvragen nu.

Lekker onvolledige info op de website.
Vervalt reverse nu ook ? (vast wel)

En je krijgt een ander ip, maar op welke termijn zal je net zien dat dit midden in je vakantie valt.
En je dus offline bent omdat je modem moet herstarten oid. (en je dus je server niet kan bereiken op dat moment)
Het leest als een reclame-uiting. Niet volledig, geen detail en vooral focus op 1 boodschap (ER VERANDERT ECHT BIJNA NIETS).

Ik ga ook maar voorbereiden om naar Freedom te gaan

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 13:46

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Andere vraag. Ik heb m'n ouders jaren lang bij Xs4all ondergbracht als provider. Als er wat met hun Internet was werden ze altijd netjes en gedegen te woord gestaan bij Xs4all. (ze wonen niet bij mij in der buurt). Die zekerheid is hun het geld wel waard.

Een ouder echtpaar, zit dat wel lekker bij Freedom? Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 6% gewijzigd door Tukk op 13-01-2022 17:26 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ook mooi dat ze zaken als ntp.xs4all.nl, shell.xs4all.nl en ping.xs4all noemen bij overige diensten.
Maar newszilla noemen ze nergens, genoeg mensen die dit nog gebruiken lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 13-01-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 21:15
XS4ALL geeft ook aan dat bij de migratie je IP adres gaat veranderen, weet iemand of dit ook van toepassing zal zijn op je IPv6 subnet? (ga er vanuit van wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Lex_brugman schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:50:
XS4ALL geeft ook aan dat bij de migratie je IP adres gaat veranderen, weet iemand of dit ook van toepassing zal zijn op je IPv6 subnet? (ga er vanuit van wel)
Levert KPN inmiddels dan al IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

init6 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:14:
[...]

Levert KPN inmiddels dan al IPv6?
Jazeker. Ik host genoeg diensten op ipv6 via glas kpn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Staat nergens vermeld of de abonnementen qua prijsstelling gelijk getrokken worden met KPN. Voor mij het belangrijkste om te weten.

[ Voor 15% gewijzigd door BramViking op 13-01-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
BramViking schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:29:
Staat nergens vermeld of de abonnementen qua prijsstelling gelijk getrokken worden met KPN. Voor mij het belangrijkste om te weten.
Voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb een gekeken naar een overstap naar KPN en €35 p/m voor Gigabit is aantrekkelijk, alleen valt het mij dan weer tegen dat ik 2 ontvangers moet nemen om het opnemen pakket ‘gratis’ te krijgen. Ik heb nu 1 ontvanger en gebruik de KPN app op de TV in de slaapkamer.

Daarnaast geen gratis zenderpakket naar keuze meer vanwege “compleet”, geen Spotify premium, geen Fritzbox en geen F-secure AV licensies. Hoewel die laatste sowieso komt te vervallen.

Al met al wacht ik nog even af wat er gaat gebeuren voor ik eventueel een overstap maak! Leuk die korting van 12 maanden, maar ik heb geen zin om daarna de volle pond te betalen. Bij XS4ALL heb ik tot nog toe altijd €10 p/m korting en een gratis zenderpakket (Ziggo Sport).

[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-01-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:11:
Ik heb een gekeken naar een overstap naar KPN en €35 p/m voor Gigabit is aantrekkelijk, alleen valt het mij dan weer tegen dat ik 2 ontvangers moet nemen om het opnemen pakket ‘gratis’ te krijgen. Ik heb nu 1 ontvanger en gebruik de KPN app op de TV in de slaapkamer.

Daarnaast geen gratis zenderpakket naar keuze meer vanwege “compleet”, geen Spotify premium, geen Fritzbox en geen F-secure AV licensies. Hoewel die laatste sowieso komt te vervallen.

Al met al wacht ik nog even af wat er gaat gebeuren voor ik eventueel een overstap maak! Leuk die korting van 12 maanden, maar ik heb geen zin om daarna de volle pond te betalen. Bij XS4ALL heb ik tot nog toe altijd €10 p/m korting en een gratis zenderpakket (Ziggo Sport).
Had ik ook maar dat laatste kun je bij XS4ALL ook gaan vergeten. Als je nog iets wilt zul je het nu moeten doen, voordat je omgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 11:06
Dj-sannieboy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:11:

Als je nu Compleet hebt bij XS4all dan heb je dus een KPN abonnement op mobiel? In dat geval heb je wel 5 euro entertainment korting (bijvoorbeeld op Ziggo), gratis pluspakket en korting op je mobiele abonnement.
"Gratis Spotify" bestaat eigenlijk niet natuurlijk. Als de totaalprijs met je eigen Spotify Premium toch lager uitkomt is het nog steeds prima lijkt me.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Allemaal zaken killen maar dan geen prijsaanpassing |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
DDX schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Allemaal zaken killen maar dan geen prijsaanpassing |:(
Voor sommigen is KPN duurder dan XS4ALL, voor anderen (zoals ik) juist goedkoper. Gelijktrekken zal geleidelijk wel gebeuren maar voorlopig denk ik niet. KPN zal steeds meer aanpassingen aan de bestaande XS4ALL-pakketten doorvoeren zodat er nauwelijks nog klanten over zijn waarvan ze iets aan moeten passen. Maar..dat is mijn persoonlijke gedachte hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:51
Iemand een clue wat er met het pack abonnement gaat gebeuren? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Edje040 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Had ik ook maar dat laatste kun je bij XS4ALL ook gaan vergeten. Als je nog iets wilt zul je het nu moeten doen, voordat je omgezet wordt.
Nadat ik alles op een rij gezet heb, toch maar de overstap geregeld. Alleen nog even een Fritzbox scoren tegen de tijd.

Tijdens het bestellen kreeg ik de melding dat er een monteur langs moet komen vanwege een technische wijziging die ik niet zelf zou kunnen doen. Ik heb nu nog een Genexis NT, iemand die kan aangeven of deze zal worden vervangen?

[ Voor 22% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-01-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Nadat ik alles op een rij gezet heb, toch maar de overstap geregeld. Alleen nog even een Fritzbox scoren tegen de tijd.

Tijdens het bestellen kreeg ik de melding dat er een monteur langs moet komen vanwege een technische wijziging die ik niet zelf zou kunnen doen. Ik heb nu nog een Genexis NT, iemand die kan aangeven of deze zal worden vervangen?
Gewoon Marktplaats en V&A in de gaten houden. Er staan er genoeg op en het wijzigt dagelijks.

Bij mijn aanmelding kreeg ik ook die melding. Ook hier hangt een NT (oud-Reggefiber gebied). Ik denk dat die monteur binnen 5 minuten weer buiten staat. De FritzBox hangt al alleen moet de provider gewijzigd worden van XS4ALL naar KPN. De ontvangers sluit ik, zoals altijd, zelf wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Ik baal vooral ff van "Via MX-records mail op een eigen server ontvangen is vervallen". Iemand al een idee of er een manier is om je eigen mail server te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@OMX2000 waar lees je dat? Dat zou voor mij een reden zijn om het contract te verbreken namelijk.

[ Voor 165% gewijzigd door Jelte op 13-01-2022 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Jelte schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:17:
@OMX2000 waar lees je dat? Dat zou voor mij een reden zijn om het contract te verbreken namelijk.
Check hier : https://xs4allmoetblijven...och-verdwijnt-bij-xs4all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@OMX2000 dat heb ik dan gemist. Dankjewel.

Zou echt een deal breaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 13:50

The Zep Man

🏴‍☠️

OMX2000 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:15:
Ik baal vooral ff van "Via MX-records mail op een eigen server ontvangen is vervallen". Iemand al een idee of er een manier is om je eigen mail server te draaien?
Je kan gewoon je domein bij een andere hostingpartij hebben, en daar MX records instellen die naar jouw KPN IP verwijzen.

Wat je alleen nooit voor elkaar gaat krijgen is reverse DNS voor je domein. Dat helpt met het valideren van je mailserver en het verbeteren van je spam-score. Vroeger kon dat bij XS4ALL. Nu niet meer bij KPN.

Wat je verder nog meer kan doen? VPS met eigen IP, overstappen naar een provider die wel ondersteunt wat je wilt hebben...

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 13-01-2022 22:36 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

The Zep Man schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:34:
[...]

Je kan gewoon je domein bij een andere hostingpartij hebben, en daar MX records instellen die naar jouw KPN IP verwijzen.

Wat je alleen nooit voor elkaar gaat krijgen is reverse DNS voor je domein. Dat helpt met het valideren van je mailserver en het verbeteren van je spam-score. Vroeger kon dat bij XS4ALL. Nu niet meer bij KPN.
Ja precies. Dat laatste is tegenwoordig best essentieel als je een mail server wilt draaien. Want als ik het goed heb begrepen gaat bijvoorbeeld outlook.com je mail dan gewoon als spam aanmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Daarom gebruik ik een smtp relay server. Met mijn hoeveelheden is dat gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jelte schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:37:
Daarom gebruik ik een smtp relay server. Met mijn hoeveelheden is dat gewoon gratis.
Ik host liever zelf. Dat maakt het minder complex, en minder kans op falen. Zo ligt het of aan mijzelf, of aan mijn ISP. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

The Zep Man schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:34:
[...]

Ja precies. Dat laatste is tegenwoordig best essentieel als je een mail server wilt draaien. Want als ik het goed heb begrepen gaat bijvoorbeeld outlook.com office365 je mail dan gewoon als spam aanmerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yahiko750
Grappig - Je sluit een abonnement af bij XS4ALL welke duurder is dan bijv KPN, om vervolgens vrij hard genaait te worden door het wegstrippen van de functies die XS4ALL uniek maakte. Ik zal vast niet onder mn huidige contract uitkunnen ondanks dat ik toch een aantal van de vervallende functies gebruik ... (RDNS, Poortbeveiliging).

Morgen maar eens preventief bellen met die knakkers.

[ Voor 10% gewijzigd door Yahiko750 op 13-01-2022 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yahiko750 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:59:
Grappig - Je sluit een abonnement af bij XS4ALL welke duurder is dan bijv KPN, om vervolgens vrij hard genaait te worden door het wegstrippen van de functies die XS4ALL uniek maakte. Ik zal vast niet onder mn huidige contract uitkunnen ondanks dat ik toch een aantal van de vervallende functies gebruik ... (RDNS, Poortbeveiliging)
Er wijzigd nu zo enorm veel of liever gezegd verdwijnt, ik zou niet weten waarom je niet per direct het contract zou kunnen opzeggen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
_Dune_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:02:
[...]

Er wijzigd nu zo enorm veel of liever gezegd verdwijnt, ik zou niet weten waarom je niet per direct het contract zou kunnen opzeggen.
Yes helemaal mee eens, en dan stap ik direct over naar KPN :P. Die hebben mooie aanbieding nu ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yahiko750 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 23:05:
[...]

Yes helemaal mee eens, en dan stap ik direct over naar KPN :P. Die hebben mooie aanbieding nu ook.
Inderdaad heeft KPN een mooie aanbieding voor een snelle verbinding en als je geluk hebt 35 euro per maand voor een jaar in sommige regio's. Echter KPN biedt niet wat ik persoonlijk zoek en gebruik(te) bij XS4ALL.

Daarnaast heb ik zeer slechte ervaring met hun businesstak in het verleden gehad, wat mij de acties rondom XS4ALL zegt dat zo nog niets veranderd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden, hoe men tot deze 'oplossing' gekomen is. XS4ALL is volledig uitgekleed. Maak het gewoon KPN en doek de hele handel op. Ik heb besloten om na lang wikken en wegen over te stappen op E-Fiber. Een jaar glasvezel 1000/1000 only met NLZIET en ViaPlay via Apple TV en dan ben ik in totaal €65,- euro per maand eraan kwijt met daarbij een Fritzbox. Als ik voor het KPN aanbod was gegaan dan had deze configuratie €57,- euro gekost zonder Fritzbox. Alleen nu men in mijn wijk begonnen is om E-Fiber aan te leggen kost de aansluiting mij nu niks en volgend jaar minimaal €500,- euro. Hoop alleen dat de overstapservice vlekkeloos zal verlopen. Ben in ieder geval tevreden dat ik nu twee glasvezel aansluitingen ga krijgen. Meer keuze, met meer providers.

[ Voor 35% gewijzigd door BramViking op 14-01-2022 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Ik heb even gekeken wat ik bij KPN kwijt zou zijn voor een vergelijkbaar abonnement (dus inclusief Fritzbox en Spotify premium) en dan kom ik op hetzelfde bedrag uit als bij XS4ALL. Wat wel vreemd is dat de postcodecheck mij vertelt dat het internet via de koperen lijn is terwijl ik nu glasvezel heb bij XS4ALL. 8)7

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

BramViking schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 01:49:
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden, hoe men tot deze 'oplossing' gekomen is. XS4ALL is volledig uitgekleed. Maak het gewoon KPN en doek de hele handel op. Ik heb besloten om na lang wikken en wegen over te stappen op E-Fiber. Een jaar glasvezel 1000/1000 only met NLZIET en ViaPlay via Apple TV en dan ben ik in totaal €65,- euro per maand eraan kwijt met daarbij een Fritzbox. Als ik voor het KPN aanbod was gegaan dan had deze configuratie €57,- euro gekost zonder Fritzbox. Alleen nu men in mijn wijk begonnen is om E-Fiber aan te leggen kost de aansluiting mij nu niks en volgend jaar minimaal €500,- euro. Hoop alleen dat de overstapservice vlekkeloos zal verlopen. Ben in ieder geval tevreden dat ik nu twee glasvezel aansluitingen ga krijgen. Meer keuze, met meer providers.
Wow, waar woon jij dat je twee glasvezel aansluitingen krijgt? Zou ik zelf ook wel willen, dan kan ik 1 prive doen en 1 zakelijk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 11:06
E-Fiber legt alleen aan en verkoopt geen abonnementen dus bij welke provider neem je dat abonnement dan?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:08
Ik lees net het overzicht van KPN wat er allemaal veranderen gaat :

https://www.xs4all.nl/overzicht/

- Helaas geen PTR record meer
- Wat gebeurd er met mijn gratis spotify abbo wat ik bij mijn oudere xs4all contract heb ?
- Krijg ik ook een ipv6 range bij kpn ?
- Kan ik kosteloos het contract ontbinden ?

Antwoord via twitter van xs4all (super snel !) :

Goedemorgen Hans, de PTR records komen helaas te vervallen. Je zal een nieuw IPv4 adres en IPv6 blok krijgen na de omzetting en het Spotify abonnement loopt gewoon door. Vanwege de omzetting ben je ook contractvrij. *FJ

---

dat laatste is interessant want ik had 8 maanden korting gehad die binnenkort afloopt.
dus afgelopen 8 maanden betaalde ik slechts 33,50 voor 100mbit up/down inclusief spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
PatrickC schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 07:55:
Ik heb even gekeken wat ik bij KPN kwijt zou zijn voor een vergelijkbaar abonnement (dus inclusief Fritzbox en Spotify premium) en dan kom ik op hetzelfde bedrag uit als bij XS4ALL. Wat wel vreemd is dat de postcodecheck mij vertelt dat het internet via de koperen lijn is terwijl ik nu glasvezel heb bij XS4ALL. 8)7
Wat zegt kpnnetwerk.nl bij een postcode check? Als je nu glas hebt en je stapt over dan heb je zelfs kans dat je 12 x €35 krijgt, zoals ik. Jammer genoeg kunnen ze dat telefonisch niet aanbieden. Dat kan alleen via de site en laat die nou net aangeven dat je koper hebt. Je kunt 0800-0402 eens bellen, zeg tegen de computer dat je een medewerker wilt spreken en vraag wat ze kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:26

servies

Veni Vidi Servici

Edje040 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:40:
[...]

Wat zegt kpnnetwerk.nl bij een postcode check? Als je nu glas hebt en je stapt over dan heb je zelfs kans dat je 12 x €35 krijgt, zoals ik. Jammer genoeg kunnen ze dat telefonisch niet aanbieden. Dat kan alleen via de site en laat die nou net aangeven dat je koper hebt. Je kunt 0800-0402 eens bellen, zeg tegen de computer dat je een medewerker wilt spreken en vraag wat ze kunnen zien.
Hoe krijg jij 12x €35???
Het enige wat ik zie is een half jaar...
Of moet je dan ook mobiel van KPN hebben (dan is het een sigaar uit eigen doos)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:39

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht en ik laat me eerst wel omzetten en kijk wat ik dan moet betalen. Samen met het mobiele abonnement zal de prijs vergelijkbaar worden en over een half jaar ga ik verhuizen dus dan gaat er toch al wat op de schop.

De andere providers allemaal leuk en aardig, maar TV via canal digital komt er hier niet in. Die bieden nu net niet de zenders die ik graag kijk en een combinatie met verschillende streamingpaketten is het duurder onder de streep.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
servies schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:56:
[...]

Hoe krijg jij 12x €35???
Het enige wat ik zie is een half jaar...
Of moet je dan ook mobiel van KPN hebben (dan is het een sigaar uit eigen doos)...
Dat krijg ik via de website. Zodra ik mijn postcode en huisnummer invul springt de korting van 6 maanden naar 12 maanden. De buren blijven op 6 maanden staan. Waarom? Geen idee, maar ik vind het prima. Ook zonder aan te geven dat ik mobiel heb krijg ik die korting. Als je mobiel hebt (we hebben nog een voormalig Hi-abonnement) krijg je korting op mobiel, €5 entertainmentkorting (op bijv. ESPN of Spotify) en het Pluspakket gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden, hoe men tot deze 'oplossing' gekomen is. XS4ALL is volledig uitgekleed. Maak het gewoon KPN en doek de hele handel op.
Laat dat nou net de bedoeling zijn (denk ik). Op termijn blijven er nauwelijks nog XS4ALL-klanten over. Waarom zou iemand immers nog bij XS4ALL willen zitten als het toch allemaal KPN is/wordt? De enige reden is denk ik de prijs omdat je een oude abonnementsvorm hebt. Nou...daar geven ze je dan toch (tijdelijk) een korting voor. Alleen om het leed enigszins te verzachten houden ze de naam nog even aan. Ik vermoed dat in 2023 ook die gaat verdwijnen. Kost alleen maar geld. En laten we eerlijk zijn, iedereen die nu nog bij XS4ALL zit of wil blijven doet dat vanwege de prijs of bepaalde features (die nu alsnog worden geschrapt). Als het je om de idealen gaat was je al lang overgestapt naar Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:45:
[...]
Ik host liever zelf. Dat maakt het minder complex, en minder kans op falen. Zo ligt het of aan mijzelf, of aan mijn ISP. :P
maar dat is dus wel lastiger om de mail spam melding vrij te krijgen. Tenminste mij is dat niet gelukt. Heb je tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
kevertje1977 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:36:
[...]

Antwoord via twitter van xs4all (super snel !) :

Goedemorgen Hans, de PTR records komen helaas te vervallen. Je zal een nieuw IPv4 adres en IPv6 blok krijgen na de omzetting en het Spotify abonnement loopt gewoon door. Vanwege de omzetting ben je ook contractvrij. *FJ

---

dat laatste is interessant want ik had 8 maanden korting gehad die binnenkort afloopt.
dus afgelopen 8 maanden betaalde ik slechts 33,50 voor 100mbit up/down inclusief spotify
Dat laatste is zeker interessant. Ik ga het zo ook eens vragen via Twitter.
Ik was al van plan aan het einde van het lopende contract weg te gaan, dat kan dan mogelijk eerder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Jelte schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:49:
[...]
maar dat is dus wel lastiger om de mail spam melding vrij te krijgen. Tenminste mij is dat niet gelukt. Heb je tips?
Lees de gepinde posts in het Freedom topic.

[edit]

Deze:
The Zep Man in "[Freedom] Ervaringen & Discussie"

IP staat op geen enkele spamlijst, en mail wordt overal geaccepteerd (tot zover getest).
Jelte schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Dat laatste is zeker interessant. Ik ga het zo ook eens vragen via Twitter.
Je bent sowieso contractvrij, want allemaal zaken die onder jouw abonnement vielen worden weggenomen. Dat benadeelt jou als klant, waardoor je vrij bent om je contract open te breken.

[ Voor 57% gewijzigd door The Zep Man op 14-01-2022 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 21:30
De ntp server wordt uitgezet en zo te zien hebben ze geen alternatief. Bij KPN weten ze kennelijk niet dat time.kpn.net nog draait. Waarom dan niet even cname aanmaken. Nee zoek maar een andere server ergens.

Contractvrij lees ik, dat biedt wel weer mogelijkheden.

[ Voor 22% gewijzigd door pennywiser op 14-01-2022 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 20-06 16:03

GG85

.......

Jongens, kom gewoon naar Freedom.
Ja ze zijn nog klein en niet alles is altijd vlekkeloos maar hoe meer zielen hoe levensvatbaarder (wat ze volgens mij nu al zijn) en professioneler ze worden.
Freedom = wat XS4ALL was.
Ik betaal er ieg met liefde wat meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@GG85 Ik heb de opmerking al vaker gemaakt. Ik wil wel, maar het feit dat ik hier alleen glas via KPN kan krijgen, betekent dat het flink duurder is om hetzelfde te krijgen.
Denk wel dat ik het uiteindelijk ga doen, maar twijfel nog.

En ik sta helemaal achter freedom, heb bij de eerste ronde ook geïnvesteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
GG85 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:02:
Jongens, kom gewoon naar Freedom.
Ja ze zijn nog klein en niet alles is altijd vlekkeloos maar hoe meer zielen hoe levensvatbaarder (wat ze volgens mij nu al zijn) en professioneler ze worden.
Freedom = wat XS4ALL was.
Ik betaal er ieg met liefde wat meer voor
Tja, als founding member (nog steeds) heb ik dat natuurlijk overwogen. Het scheelt mij echter veel te veel centjes (KPN WBA) en ik wacht de ontwikkelingen rondom CD nog even af. De WAF is hier in huis niet al te hoog dus het moet flawless zijn, en dat is het helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Edje040 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:40:
[...]

Ik heb de postcode check even opnieuw gedaan en nu staat er wel glasvezel. |:( Maar ik krijg alleen maar de aanbieding 6x35 en ga hierna zelfs iets meer betalen dan nu bij XS4ALL. Ik heb nog een oud abonnement bij XS4ALL waar gratis Spotify bij zat namelijk. Ik kan natuurlijk besluiten om geen Fritzbox te nemen, maar vindt dat wel altijd fijne modem/routers om mee te werken. Ik heb ook een Wifi extender van Fritz.

Omdat ik ook een mobiel abonnement heb bij KPN, wil ik sowieso bij KPN/XS4ALL blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 14-01-2022 10:11 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hier ook de bevestiging via twitter dat we door deze wijzigingen contractvrij zijn. Wel pas nadat ik de brief over de omzetting heb ontvangen.

Mail kan wel gewoon blijven werken als je de MX-records bij een andere partij hebt staan (dat heb ik).

Maar eens goed rond gaan kijken dan. Freedom kost toch €141 meer op jaarbasis dan mijn huidige xs4all deal. Maar he, dan steun je ook wat.

[ Voor 26% gewijzigd door Jelte op 14-01-2022 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:43
Ik doe net nog maar eens een check en ik val bijna van mijn stoel, ik kan ook 12 x €35 voor iedere snelheid krijgen. Ik heb nu alleen aangegeven dat ik een KPN mobiel heb, heb ik ook echt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuglqB99bOtCJzng64lQT2bnowg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PFzbDPfx4UIr5657r30ulvzm.png?f=user_large

Ik ga overstappen :)

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
PatrickC schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Ik heb de postcode check even opnieuw gedaan en nu staat er wel glasvezel. |:( Maar ik krijg alleen maar de aanbieding 6x35 en ga hierna zelfs iets meer betalen dan nu bij XS4ALL. Ik heb nog een oud abonnement bij XS4ALL waar gratis Spotify bij zat namelijk. Ik kan natuurlijk besluiten om geen Fritzbox te nemen, maar vindt dat wel altijd fijne modem/routers om mee te werken. Ik heb ook een Wifi extender van Fritz.

Omdat ik ook een mobiel abonnement heb bij KPN, wil ik sowieso bij KPN/XS4ALL blijven.
Ik heb hier ook alles van Fritz!. Omdat ik 3 FritzRepeaters 3000 heb, is de Fritz!Box zelf van ondergeschikt belang, zolang hij maar goed routert. Een 7590 is dus overkill, zeker voor €7,50 per maand. Je betaald namelijk verplicht €5 voor die Plusservice (o.i.d.). Als de FB €2,50 huurprijs zou hebben dan wil ik dat wel. Nu heb ik er zelf eentje gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Jelte schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:13:
Hier ook de bevestiging via twitter dat we door deze wijzigingen contractvrij zijn.

Mail kan wel gewoon blijven werken als je de MX-records bij een andere partij hebt staan (dat heb ik).

Maar eens goed rond gaan kijken dan. Freedom kost toch €141 meer op jaarbasis dan mijn huidige xs4all deal. Maar he, dan steun je ook wat.
Ben je pas contractvrij als je daadwerkelijk de aankondiging van overzetten in de post/mail hebt ontvangen?
Of is de aankondiging daarvan die nu op de website staat voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Edje040 Die vraag heb ik gesteld en het is nadat je de post/mail hebt ontvangen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpeyUMBSQNq2Q5sSZPiGgwtHpBw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/exS4E0Di1kPtyGQI83rwg5A0.png?f=user_large

[ Voor 62% gewijzigd door Jelte op 14-01-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 22:12
Ik heb per 23/12 nog voor een jaar verlengd bij XS4ALL ( 9 maanden €20 op een 100/100 glas). Vraag me af of ik ook contract vrij ben met deze aankondiging.

De KPN aanbieding blijft echter op mijn postcode hangen op slechts 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Jelte schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:35:
@Edje040 Die vraag heb ik gesteld en het is nadat je de post/mail hebt ontvangen.[Afbeelding]
Thnx. dan zit ik het wel uit tot begin april. Veel eerder zal ik de brief niet krijgen. Als ik de brief al ga krijgen aangezien ik per april al opgezegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Laatst online: 30-05 10:57
:) Was ik nou nog maar 2 maanden bij XS4all gebleven, maar ben vorig jaar december overgestapt naar KPN, en toen was het nog maar 6 x 35 EURO korting. Maar goed ik zie nu dat ook per adres hier blijkbaar verschillend is.

Wat ik erger vind is, maar dat hoort in het KPN topic thuis, is dat ik glasvezel wel sneller, maar niet echt stabiel vind. (ik had trouwens ADSL of VDSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Johandmc schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:42:
:) Was ik nou nog maar 2 maanden bij XS4all gebleven, maar ben vorig jaar december overgestapt naar KPN, en toen was het nog maar 6 x 35 EURO korting. Maar goed ik zie nu dat ook per adres hier blijkbaar verschillend is.

Wat ik erger vind is, maar dat hoort in het KPN topic thuis, is dat ik glasvezel wel sneller, maar niet echt stabiel vind. (ik had trouwens ADSL of VDSL)
Plaats hem inderdaad in het ander topic (of op het forum van KPN). Glas hoort stabiel te zijn. Bij mij is het al >13 jaar stabiel, ook bij verschillende providers zoals OnsNetEindhoven, KPN en nu (nog) XS4ALL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Jelte schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:13:
Hier ook de bevestiging via twitter dat we door deze wijzigingen contractvrij zijn. Wel pas nadat ik de brief over de omzetting heb ontvangen.

Freedom is voor mij ook best wel een stuk duurder. Zeker ook door de korting van 9*20 euro, en Spotify. En ik vind TV via Canal Digitaal niet heel erg wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hier gaat het om alleen internet. Ik heb geen spotify en neem tv af via NLziet (en Netflix, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
PatrickC schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Zo’n abonnement heb ik ook.
Fritzbox houden is wel een voorwaarde, werkt prettig en een Fritzbox WiFi versterker heb ik ook.
12 maanden korting pakken is wel aantrekkelijk.
Spotify vervalt maar vanwege de KPN mobiel gaat er weer €5 af.
Netto kost Spotify dan €5.
Pluspakket gratis blijft ook.
Nadeel is alleen dat je voor opnemen bij het TV pakket €5 moet betalen.
Was bij XS4all niet zo.
Onder aan de streep is het dus het eerste jaar interessant maar daarna…..??
Zelf een (tweedehands) Fritzbox kopen is het alternatief want huren is te duur.

Bij het overstappen is het aansluiten bij KPN gratis heb ik begrepen, scheelt €25.
Verder gaan de opgenomen TV programma’s verloren bij de overstap neem ik aan.
Geen grote ramp wel lastig.
Vaste telefoon heb ik hier ook nog maar ik bel uit via een goedkope VoIP provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Mozart schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:21:
Ik doe net nog maar eens een check en ik val bijna van mijn stoel, ik kan ook 12 x €35 voor iedere snelheid krijgen. Ik heb nu alleen aangegeven dat ik een KPN mobiel heb, heb ik ook echt.
[Afbeelding]

Ik ga overstappen :)
Laat me eens gokken:
Jij woont in een gebied waar je Tweak 1Gbit kunt krijgen op hun eigen netwerk (dus niet via WBA)...
En dat geldt voor alle gevallen van 12x €35

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 14-01-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
@servies Ik woon in ieder geval niet in Tweak 1gbit-gebied en krijg ook 12x€35..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Edje040 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:09:
@servies Ik woon in ieder geval niet in Tweak 1gbit-gebied en krijg ook 12x€35..
Vanaf wat voor verbinding ga je naar de kpn site? Ziggo of een andere concurrent?

@Edje040 hieronder: |:( stom... had ik kunnen weten a.d.h.v. dit topic...

[ Voor 13% gewijzigd door servies op 14-01-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
servies schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Vanaf wat voor verbinding ga je naar de kpn site? Ziggo of een andere concurrent?
XS4ALL..maar ook via 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Barre73 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:23:
[...]

E-Fiber legt alleen aan en verkoopt geen abonnementen dus bij welke provider neem je dat abonnement dan?
Contract bij Onvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Jelte schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 22:37:
Maar is het alleen die SMTP relay server die je dan nodig hebt? Ik heb ook een mailbak draaien op een XS4ALL lijn waarvan ik weinig zin heb om die te migreren naar de cloud. Ik begreep dat port 25 inmiddels open staat... Die eenmalige IP wijziging is niet het einde van de wereld mits die niet op een blacklist staat wat volgens sommige wel het geval is maar die PTR record heb je natuurlijk wel nodig.

Het wordt allemaal wel erg ingewikkeld weer. Mijn contact loopt tot november 2022 bij XS4ALL maar nu kun je dus blijkbaar onder je contract uit komen en overstappen. Dat kan een oplossing zijn maar ik had gehoopt dat ik nog tot november het contract kon uitzitten bij XS. maar helaas dus blijkbaar. En ik zie een soort KPN aanbieding maar is dat niet alleen voor mensen die contract vrij zijn. ?

En de vraag is idd.. waarom kun je die fritzbox niet gratis behouden bij de omzetting, ding is 8 jaar oud. Dat gaat ze toch niks meer opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Terrestrial schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Mijn contact loopt tot november 2022 bij XS4ALL maar nu kun je dus blijkbaar onder je contract uit komen en overstappen. Dat kan een oplossing zijn maar ik had gehoopt dat ik nog tot november het contract kon uitzitten bij XS. maar helaas dus blijkbaar. En ik zie een soort KPN aanbieding maar is dat niet alleen voor mensen die contract vrij zijn. ?
Je kunt ontbinden op het moment dat je de brief krijgt. Dat zal uiterlijk richting de zomer zijn (heb ik gelezen). Die KPN aanbieding heeft niets met contractvrijheid te maken. Ik zit namelijk ook nog tot april bij XS4ALL (en heb afgelopen december opgezegd en KPN aangevraagd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:43
servies schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Laat me eens gokken:
Jij woont in een gebied waar je Tweak 1Gbit kunt krijgen op hun eigen netwerk (dus niet via WBA)...
En dat geldt voor alle gevallen van 12x €35
Nee, niet in het gebied van Tweak.
Ik heb de volgende stappen doorlopen:
1. Open browser (Brave gebruikt) in private mode
2. Ga naar www.kpn.com
3. Kies voor 'Alles over Internet' onder Thuis Producten, kies niet voor 'Bekijk 6 maanden korting', belangrijke stap!
4. Vul je postcode en huisnummer in en klik 'Check aanbod'
5. Wees blij (ik dan wel hé)

Ik heb net nog even gecontroleerd en met bovenstaande stappen krijg ik 1 jaar €35 voor alle snelheden. Druk je echter op 'Bekijk 6 maanden korting' dan krijg je het niet!

Wie weet lukt het zo bij meerdere Tweakers...

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Terrestrial schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:26:
[...]
En de vraag is idd.. waarom kun je die fritzbox niet gratis behouden bij de omzetting, ding is 8 jaar oud. Dat gaat ze toch niks meer opleveren.
Vraag me af of ze die ook echt terugvragen of dat het gewoon iets op papier is wat ze kunnen doen.
In de jaren dat ik bij xs4all zit 3 keer nieuwe fritzbox aangevraagd/gekregen maar de oude nooit terug hoeven sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ben daar ook benieuwd naar, maar durf het ze niet te vragen. Wil geen slapende honden wakker maken. Zou toch weer €2 per maand schelen bij Freedom en ik hoef niets te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:54
DDX schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:18:
[...]
Vraag me af of ze die ook echt terugvragen of dat het gewoon iets op papier is wat ze kunnen doen.
Je kan ook de fritz niet terugsturen en als er dan toch een boete/afkoop komt alsnog opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DDX schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:18:
[...]
In de jaren dat ik bij xs4all zit 3 keer nieuwe fritzbox aangevraagd/gekregen maar de oude nooit terug hoeven sturen.
Dat was bij mij wel anders en ik kreeg netjes een herinnering met eventuele kosten (€199), toen ik de oudere Fritzbox nog niet teruggestuurd had.

Pagina: 1 ... 96 ... 108 Laatste