Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Maar dan zouden mijn buren en de rest van de straat het ook moeten krijgen. En dat is niet zo. Ook zij blijven hangen op 6 maanden. Blijft vreemd.Jassy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:27:
Volgens mij is die 12 maanden voor 35 euro alleen in glasvezel gebieden waar ook Ziggo en/of T-Mobile via eigen apparatuur beschikbaar is. In mijn woonplaats ligt alleen KPN WBA en krijg ik nooit meer dan 6 maanden korting, hoe ik ook doe en klik.
Dat is ook heel vreemd dan. Misschien detecteren ze dat je op een XS4ALL IP Adres zit? Denk dat alleen KPN weet wie precies voor deze actie in aanmerking komt.Edje040 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:30:
[...]
Maar dan zouden mijn buren en de rest van de straat het ook moeten krijgen. En dat is niet zo. Ook zij blijven hangen op 6 maanden. Blijft vreemd.
Surface Go 3 = 400 euro.supercop7373 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:57:
Voor de mogelijke overstappers maar KPN: je kunt nu in ook kiezen voor een Microsoft Surface Go 3 als kado ipv bijvb 6 mnd €35.
Die Microsoft Surface Go 3 kun je denk voor een leuk bedrag verkopen waardoor je ook zeker aan de 12 x 35 kunt komen als je het per maand zou uitrekenen.
12x35=420..
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat denk ik dan ook weer niet. Waarom zouden ze dat doen als alle XS4ALL-klanten toch ingelijfd gaan worden? Volgens KS van KPN krijgen XS4ALL klanten zelfs geen welkomstgeschenk of korting meer omdat ze het niet zien als nieuwe klant..Jassy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:32:
[...]
Dat is ook heel vreemd dan. Misschien detecteren ze dat je op een XS4ALL IP Adres zit? Denk dat alleen KPN weet wie precies voor deze actie in aanmerking komt.
[ Voor 4% gewijzigd door SilverMane op 18-01-2022 09:39 ]
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
Ik heb in december een aanvraag gedaan terwijl ik tot 6 april bij XS4ALL zit. Dat was dus ook buiten de 3 maanden. Wat op dat moment niet kan is gebruik maken van de overstapservice en er wordt formeel €25 aansluitkosten in rekening gebracht. Omdat de uiterste opleverdatum dus voor de einddatum van XS4ALL lag heb ik via KS van KPN de ingangsdatum verschoven naar 6 april (ook de monteur). XS4ALL heb ik zelf opgezegd. Het verzetten naar 6 april was nodig omdat er formeel geen 2 lijnen actief kunnen zijn, alhoewel dat nu wellicht anders wordt met de integratie. Volgens KS zou ik die €25 gecrediteerd krijgen (afgesproken in de chat). Mocht dat niet zo zijn dan is het nog altijd minder dan een maand extra abonnement.SilverMane schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:37:
Kan je ook overstappen naar KPN als je nog net binnen het XS4ALL jaar contract zit? Als ik nu de start datum zover mogelijk zet dan ben ik 1 maand te vroeg. Ik heb het er wel voor over om 1 maand dubbel te betalen omdat ik nu nog voor 12 maanden voor 35 kan kiezen + cashback dat is een goede deal.
Eind vorig jaar 2 KPN-abonnementen geactiveerd bij XS4ALL Compleet en toen werd bij Breedbandwinkel inderdaad 12 maanden korting getoond, sinds eind december ook bij KPN zelf.man-o-script schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:26:
[...]
De KPN proposities met "Aanbieding" in de naam zijn aanbiedingen met 12 maanden korting en niet op alle adressen beschikbaar. Dat is dus afhankelijk van de postcodecheck. Voorheen waren deze geldig op adressen waar glas in aanleg was, nu is dit gewijzigd naar adressen met meerdere actieve mobiele KPN abonnementen, maar geen vast internet. Hier kunnen overigens afwijkingen in zitten, maar de postcodecheck is leidend hierin.
Overigens zijn hier ook Ziggo én T-Mobile via eigen netwerk (neem ik als voormalig Wisper-klant aan) beschikbaar.
Dat zou natuurlijk kunnen (maar mocht dat niet zo zijn dan wordt er vanzelf op gereageerd). Hier is inderdaad een mobiel abonnement actief. Niet op mijn naam maar voor KPN wellicht wel zichtbaar op dit adres.MartijnS72 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:51:
Is de voorwaarde voor 12 maanden korting niet het hebben van meer actieve mobiele KPN abonnementen, zoals hieronder beschreven in de discussie over Breedbandwinkel vorig jaar:
[...]
Eind vorig jaar 2 KPN-abonnementen geactiveerd bij XS4ALL Compleet en toen werd bij Breedbandwinkel inderdaad 12 maanden korting getoond, sinds eind december ook bij KPN zelf.
Overigens zijn hier ook Ziggo én T-Mobile via eigen netwerk (neem ik als voormalig Wisper-klant aan) beschikbaar.
Dan is het een leuke sigaar uit eigen doos. Eerst veel te veel betalen voor een mobiel abonnement en dan dat gedeeltelijk weer terug krijgen op je vaste internet abonnement...MartijnS72 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:51:
Is de voorwaarde voor 12 maanden korting niet het hebben van meer actieve mobiele KPN abonnementen, zoals hieronder beschreven in de discussie over Breedbandwinkel vorig jaar:
[...]
Eind vorig jaar 2 KPN-abonnementen geactiveerd bij XS4ALL Compleet en toen werd bij Breedbandwinkel inderdaad 12 maanden korting getoond, sinds eind december ook bij KPN zelf.
Ik heb dus al een hele tijd een KPN mobiel abonnement , en toen op een gegeven moment kreeg ik van XS4ALL wel 5 euro/maand korting op mijn mobiel en dubbel zoveel data. Nou heb ik dat wel langer dan een jaar gehad (dus de vergelijking gaat hier wel wat mank). Bij het overstappen naar KPN glasvezel dacht ik dat ik deze 2 voordelen kwijt zou raken, maar dat was dus niet zo.
Maar 6 x 35 euro (meer) is nog altijd meer dan 12 x 5 euro op jaarbasis. Ik weet natuurlijk niet of degene die 12 maanden korting krijgen een KPN mobiel abonnement hebben.
En, heeft niets met de korting te maken, had ik eerst wat spijt van de overstap naar KPN maar inmiddels door al het gedoe bij Xs4all met de integratie niet meer.
Edit: Oeps typfoutjes in mijn verhaal zoals supercop7373 en HoppyF zeggen: Ik betaal idd nu 6 x 35 euro voor een abonnement van 200MB/S. (dat is uit mijn hoofd veel minder korting natuurlijk)
[ Voor 9% gewijzigd door Johandmc op 18-01-2022 11:30 ]
Je krijgt geen 12x35 korting. Dat is de prijs die sommige (gaan) betalen bij KPN. Even geen zicht hoeveel korting je dan krijgt.
Ligt eraan welke snelheid je gaat kiezen.supercop7373 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:09:
[...]
Je krijgt geen 12x35 korting. Dat is de prijs die sommige (gaan) betalen bij KPN. Even geen zicht hoeveel korting je dan krijgt.
100/100, 200/200 of 1000/1000.
Je voordeel ligt dan tussen €22,50 en 32,50 per maand.
Ik heb hier één KPN mobiel abonnement maar ook als ik dit niet selecteer krijg ik de aanbieding van 12 maanden te zien, dus geen 6.
In mijn woonplaats is wel T-mobile en Ziggo aanwezig.
Op de twee plaatjes de keuze zonder en mèt KPN mobiel.
![]() | ![]() |
Mijn contract loopt nog tot september.Edje040 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:48:
[...]
Ik heb in december een aanvraag gedaan terwijl ik tot 6 april bij XS4ALL zit. Dat was dus ook buiten de 3 maanden. Wat op dat moment niet kan is gebruik maken van de overstapservice en er wordt formeel €25 aansluitkosten in rekening gebracht. Omdat de uiterste opleverdatum dus voor de einddatum van XS4ALL lag heb ik via KS van KPN de ingangsdatum verschoven naar 6 april (ook de monteur). XS4ALL heb ik zelf opgezegd. Het verzetten naar 6 april was nodig omdat er formeel geen 2 lijnen actief kunnen zijn, alhoewel dat nu wellicht anders wordt met de integratie. Volgens KS zou ik die €25 gecrediteerd krijgen (afgesproken in de chat). Mocht dat niet zo zijn dan is het nog altijd minder dan een maand extra abonnement.
Zonder e-mail van XS4all/KPN over wat ze gaan doen kan ik nu nog niet opstappen.
:strip_exif()/f/image/DJfpPq6NjvdZH8eGtzGP7QY2.jpg?f=fotoalbum_large)
Net gekeken op internetten.nl: als ik mijn adres invul krijg ik een aanbieding van KPN met 12 maanden voor 37,- pm, met 25 euro aansluitkosten maar ook 60 euro cashback. Dus totaal 409 euro in het eerste jaar, komt neer op 34,08 per maand dus nog goedkoper dan direct bij KPN.Jassy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:32:
[...]
Dat is ook heel vreemd dan. Misschien detecteren ze dat je op een XS4ALL IP Adres zit? Denk dat alleen KPN weet wie precies voor deze actie in aanmerking komt.
Vul ik het adres van de buurman in dan krijg ik ook maar 6 maanden korting...
Het is officieel niet bekend wat de criteria zijn om een adres te selecteren voor de 12 maanden korting. In het verleden ging het om aanleg glas, maar er zijn ook vermoedens geweest dat dit in een andere periode inderdaad ging om mobiele aansluitingen die compleet gemaakt moest worden. Andere reden zou kunnen zijn als er bijvoorbeeld geen provider via KPN Wholesale actief zou zijn op dat adres, wat zou kunnen betekenen dat er een concurrerende lijn wordt gebruikt (lees Ziggo). Maar ik kan hier geen uitsluitsel over geven, het is een kwestie van geluk dusMartijnS72 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:51:
[...]
Ter info, de postcodecheck van Internetten.nl loopt aan de achterkant ook gewoon via die van Breedbandwinkel, dus de uitkomst hierin is daarom ook gelijk...
//
Ik heb iets dikgedrukt gemaakt in je reactie. Die is onmogelijk. De aanbiedingen komen vanuit KPN als provider. Die hebben geen toegang tot de gegevens aangaande lijnbezetting en door welke partij. Dat ligt bij KPn Wholesale zelf of bij KPN "Netwerk" (die eigenlijk Fixed Acces Networks heet) en is streng verboden om te delen.man-o-script schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:18:
[...]
Het is officieel niet bekend wat de criteria zijn om een adres te selecteren voor de 12 maanden korting. In het verleden ging het om aanleg glas, maar er zijn ook vermoedens geweest dat dit in een andere periode inderdaad ging om mobiele aansluitingen die compleet gemaakt moest worden. Andere reden zou kunnen zijn als er bijvoorbeeld geen provider via KPN Wholesale actief zou zijn op dat adres, wat zou kunnen betekenen dat er een concurrerende lijn wordt gebruikt (lees Ziggo). Maar ik kan hier geen uitsluitsel over geven, het is een kwestie van geluk dus
Ter info, de postcodecheck van Internetten.nl loopt aan de achterkant ook gewoon via die van Breedbandwinkel, dus de uitkomst hierin is daarom ook gelijk...
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hier ook even een check gedaan met de buren om mij heen.janbrede schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:13:
[...]
Net gekeken op internetten.nl: als ik mijn adres invul krijg ik een aanbieding van KPN met 12 maanden voor 37,- pm, met 25 euro aansluitkosten maar ook 60 euro cashback. Dus totaal 409 euro in het eerste jaar, komt neer op 34,08 per maand dus nog goedkoper dan direct bij KPN.
Vul ik het adres van de buurman in dan krijg ik ook maar 6 maanden korting...
Vreemd genoeg krijgen de buren alleen 6 maanden korting en ik dus 12 maanden.
Geen idee waarom.
Conclusie is wel dat er dus niet naar de woonplaats of leverende providers wordt gekeken maar naar het huisnummer zelf.
Icm met de €60 cashback wordt een overstap nog aantrekkelijker!
En ook dat is niet het volledige verhaal:Barre73 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:36:
[...]
Ik heb iets dikgedrukt gemaakt in je reactie. Die is onmogelijk. De aanbiedingen komen vanuit KPN als provider. Die hebben geen toegang tot de gegevens aangaande lijnbezetting en door welke partij. Dat ligt bij KPn Wholesale zelf of bij KPN "Netwerk" (die eigenlijk Fixed Acces Networks heet) en is streng verboden om te delen.
Ik kan het heel simpel controleren door te kijken naar het adres van m'n schoonmoeder... Daarop is niets van KPN actief.
Dat is bekend, het was een aanname. Maar wij draaien ook analyses op de data en er komen soms toevalligheden naar voren zoals bijvoorbeeld het feit dat het gaat om bovengemiddeld veel nieuwe aansluitingen (verhuizingen of nog geen internet), plus veel Ziggo aansluitingen. Al zegt dat laatste niet veel natuurlijk met zoveel klanten. Laat ik het zo zeggen, er wordt officieel nooit iets over bekend gemaakt en het wisselt meerdere keren per jaar om welk segment/doelgroep het gaat.Barre73 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:36:
[...]
Ik heb iets dikgedrukt gemaakt in je reactie. Die is onmogelijk. De aanbiedingen komen vanuit KPN als provider. Die hebben geen toegang tot de gegevens aangaande lijnbezetting en door welke partij. Dat ligt bij KPn Wholesale zelf of bij KPN "Netwerk" (die eigenlijk Fixed Acces Networks heet) en is streng verboden om te delen.
Momenteel is 41% van de verkochte KPN abonnementen met 12 maanden korting, dus dat is flink wat.
[ Voor 16% gewijzigd door man-o-script op 18-01-2022 14:58 ]
//
Ik heb wel een mobiel abo van KPN, maar dus ook al korting daarop via XS4All. Verder dus gewoon al WBA en geen Ziggo of andere abo's.man-o-script schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:18:
[...]
Het is officieel niet bekend wat de criteria zijn om een adres te selecteren voor de 12 maanden korting. In het verleden ging het om aanleg glas, maar er zijn ook vermoedens geweest dat dit in een andere periode inderdaad ging om mobiele aansluitingen die compleet gemaakt moest worden. Andere reden zou kunnen zijn als er bijvoorbeeld geen provider via KPN Wholesale actief zou zijn op dat adres, wat zou kunnen betekenen dat er een concurrerende lijn wordt gebruikt (lees Ziggo). Maar ik kan hier geen uitsluitsel over geven, het is een kwestie van geluk dus
Verder heb ik hier al bijna 12 jaar glasvezel waarvan 4 jaar bij XS4All.
[ Voor 4% gewijzigd door janbrede op 18-01-2022 16:34 ]
Ik wacht wel af tot die mail komt, hopelijk duurt dat nog 10 maanden.... En dan zien we wel verder.
[ Voor 12% gewijzigd door Terrestrial op 18-01-2022 17:18 ]
Ik heb net een check gedaan bij mijn schoonouders. Hebben niks van KPN, ook geen mobiel. Wel glasvezel beschikbaar, ook van T-Mobile 1Gbit. Hun krijgen ook 12 maanden korting aangeboden !man-o-script schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:18:
[...]
Lijkt dus een concurrerend aanbod ten opzichte van T-Mobile/Ziggo 1Gbit als ik het zo bekijk?
Ben benieuwd of we ergens een matrix kunnen bouwen om te zien wanneer je wel of geen korting krijgt.
'Zelf wat opzetten' doe je niet zo gauw als startende provider. Techniek inrichten kost al veel tijd en geld, en dan heb ik het nog niet eens over contracten die je moet afsluiten met contentleveranciers. Tweak heeft het ooit gedaan maar is er ook van teruggekomen.Terrestrial schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:17:
Wat ik erg jammer vind is dat Freedom naast de hogere prijs TV aanbied van Canal Digitaal, ze hadden beter zelf wat op kunnen zetten of het TV product bij KPN kunnen inkopen. Dan heb je nog enigzins kwaliteit maar Canal Digitaal is ruk, die hebben niet eens de discovery zenders. Ook heb je bij Freedom geen onbeperkt bellen abo. Dat zou ook een stap terug zijn.
En inkopen bij KPN kan alleen als je ook internet bij KPN afneemt, een fraaie vendor lock-in dus.
Wel jammer dat de beschikbaarheid daarvan zo onduidelijk is.man-o-script schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Momenteel is 41% van de verkochte KPN abonnementen met 12 maanden korting, dus dat is flink wat.
Met 12 maanden EUR 35 zou ik vanavond bestellen. Met zes maanden: nee - wachten.
Blijven proberen. Wellicht komt het toch opeens beschikbaar. De KS bellen heeft waarschijnlijk geen zin want die zeggen max. 6 maanden te kunnen geven, ook al heb je een bestelling met 12 mnd korting staan die je om wilt zettenANdrode schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:28:
[...]
Wel jammer dat de beschikbaarheid daarvan zo onduidelijk is.
Met 12 maanden EUR 35 zou ik vanavond bestellen. Met zes maanden: nee - wachten.

Ik zit wat variabelen te proberen.Edje040 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:35:
[...]
Blijven proberen. Wellicht komt het toch opeens beschikbaar. De KS bellen heeft waarschijnlijk geen zin want die zeggen max. 6 maanden te kunnen geven, ook al heb je een bestelling met 12 mnd korting staan die je om wilt zetten
Wat niet uit lijkt te maken is mijn IP; zowel vanaf T-Mobile thuis als vanaf een ander IP krijg ik het zes maanden aanbod. Als iemand een postcode/huisnummer waar het aanbod geldt post helpt dat.
Als het KPN abbo nodig is dan is dat lastig. Dat is in het diepe springen met mobiel voordat je weet of je dan de internet-korting krijgt.
Dat is wel redelijk privacy gevoelige info...ANdrode schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:39:
[...]
..Als iemand een postcode/huisnummer waar het aanbod geldt post helpt dat...
Dat is niet mijn ervaring met de KS, ik had op de website alles al ingevuld, maar wilde toch even wat zekerheid over Spotify, dus gebeld met de KS en zij hebben de bestelling keurig opnieuw gedaan met 12 maanden korting. Dit was wel al twee weken geleden, misschien is het nu niet meer zo.Edje040 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:35:
[...]
Blijven proberen. Wellicht komt het toch opeens beschikbaar. De KS bellen heeft waarschijnlijk geen zin want die zeggen max. 6 maanden te kunnen geven, ook al heb je een bestelling met 12 mnd korting staan die je om wilt zetten
Als je het goed kiest (dus wat huisnummers in de wijk af) dan gaat het om de gegevens van iemand in jouw wijk of straat. Geef ik ook weg wanneer ik bijvoorbeeld een vraag en aanbod advertentie maak.Edje040 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:01:
[...]
Dat is wel redelijk privacy gevoelige info...
Hier (Enschede, Tmobile en Tweak via ODF) is de aanbieding in ieder geval niet beschikbaar.
Is deze actie ook voor glasvezel of alleen voor xDSL? Eerder was het alleen xDSL...
[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 18-01-2022 20:19 ]
Gekkigheid, zelfs op jouw manier hier enkel 6 maanden voor 35Edje040 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:09:
[...]
Ik heb zojuist een check gedaan en krijg gewoon weer 12 maanden €35. Stappen die ik heb gevolgd:
Op de site van KPN.com niet klikken op 'bekijk deal' maar op 'bekijk andere deals'. Na het invullen van mijn postcode en huisnummer kan ik kiezen uit de Surface Go, 2 Superwifi's of 12 maanden voor €35.
Het lijkt er dus op dat het nogal eens verandert. Regelmatig checken is dus wel belangrijk.

Aan de andere kant, als je die Microsoft Surface Go 3 voor 250 euro (wat te doen moet zijn) kunt verkopen is je voordeel uiteindelijk toch groter? Of is die 35 per maand ook inclusief tv?
[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 19-01-2022 00:55 ]
Ik zat op bijna 4 maanden. Overstap service gaat dan niet (online). Als je online besteld zul je dus daarna de ingangsdatum en evt. de afspraak met de monteur moeten verzetten via de klantenservice. Als je telefonisch ook de 12 maanden korting krijgt dan zou je alles ook gewoon telefonisch kunnen regelen.MikeT80 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:21:
Hoe lang van te voren kun je deze overstap aanvragen ?
Beide buren met lopend Ziggo abonnement krijgen 6 maanden korting.
Als ik 12 maanden krijg vraag ik gelijk de overstap aan...
Maar hoe krijg je de 12 maanden?
Het lijkt aardig willekeurig als ik enkele mensen hoor in dit topic. Ik krijg ook alleen maar 6 maanden korting. Mijn buurman ook. Woon in Veldhoven.MikeT80 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:37:
Hier maar 6 maanden.
Als ik 12 maanden krijg vraag ik gelijk de overstap aan...
Maar hoe krijg je de 12 maanden?
Heb vandaag post gehad van XS4ALL, maar vooral de info die ook online terug te vinden is.
Maar krijg je nu twee (2) glasvezels in je huis? (had ik al eerder gevraagd maar gaf je geen antwoord op).BramViking schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:08:
Ik kreeg eerst 12 maanden korting, en nu ineens 6 als ik naar de KPN wil overstappen (wat ik niet van plan ben). Dus ga mijn contract bij XS4ALL uitzitten (tot juni) en in dezelfde maand wordt mijn glasvezelkabel van E-fiber aangelegd.
Dus nog niet de persoonlijke brief van XS4all dat je omgezet gaat worden?Witlof schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Het lijkt aardig willekeurig als ik enkele mensen hoor in dit topic. Ik krijg ook alleen maar 6 maanden korting. Mijn buurman ook. Woon in Veldhoven.
Heb vandaag post gehad van XS4ALL, maar vooral de info die ook online terug te vinden is.
Ik vraag me af wat er nu precies in die brief staat en of er al brieven verstuurd zijn.
Volgens de aankondigingen zijn ze daar wel mee gestart.
Zodra je een dergelijke brief krijgt ben je ook meteen contractloos en kun je overstappen.
Voor die tijd nog niet omdat je huidige lopende contract nog geldt.
Nope. Althans, dat denk ik niet. De planning is tussen half februari en half april maar krijg dus nog een week voor de omzetting een omzetdatum te horen.HoppyF schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:36:
[...]
Dus nog niet de persoonlijke brief van XS4all dat je omgezet gaat worden?
......
[ Voor 3% gewijzigd door Witlof op 19-01-2022 14:09 ]
Lijkt me niet. Tenzij hij in Deurne woont. Andere plaatsen waar E-Fiber en KPN allebei aanleggen ken ik niet.Tylen schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Maar krijg je nu twee (2) glasvezels in je huis? (had ik al eerder gevraagd maar gaf je geen antwoord op).
Lijkt mij ook nietBarre73 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:56:
[...]
Lijkt me niet. Tenzij hij in Deurne woont. Andere plaatsen waar E-Fiber en KPN allebei aanleggen ken ik niet.
Dan heb ik je vraag niet gezien en ja. Ik heb al XS4ALL via KPN Wholesale en krijg binnenkort ook E-fiber.Tylen schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:23:
[...]
Maar krijg je nu twee (2) glasvezels in je huis? (had ik al eerder gevraagd maar gaf je geen antwoord op).
Lijkt me dus wel. Zijn een aantal steden en dorpen die ook over twee glasvezel aansluitingen beschikken.Tylen schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:56:
[...]
Lijkt mij ook nietMaar zo tikt hij het wel elke keer.
Begrijp ik het goed dat in de brief die je hebt gehad een planning genoemd wordt van half februari tot half april?Witlof schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:08:
[...]
Nope. Althans, dat denk ik niet. De planning is tussen half februari en half april maar krijg dus nog een week voor de omzetting een omzetdatum te horen.
Op de website staat genoemd dat alle XS4all voor de zomer gemigreerd zouden gaan worden.
Die termijn is echter nogal vaag.
Ik heb mijn bestelling richting KPN 24-12 gedaan, dagen ervoor had ik exact dezelfde ervaring. Eerst 12 maanden, dag later weer 6 maanden. Op 24-12 weer gekeken, en kreeg weer 12 maanden. Direct aangevraagd. 27 januari ga ik over van Xs4all naar KPN met 12 maanden korting. Daarna zie ik wel verder. Wil ooit naar Freedome, echter 1Gbit over KPN lijn maakt het jammer genoeg extra duur.Witlof schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:10:
[...]
Het lijkt aardig willekeurig als ik enkele mensen hoor in dit topic. Ik krijg ook alleen maar 6 maanden korting. Mijn buurman ook. Woon in Veldhoven.
Twee separate glasvezel aansluitingen of één aansluiting bestaande uit twee losse vezels (paar)?BramViking schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:31:
[...]
Lijkt me dus wel. Zijn een aantal steden en dorpen die ook over twee glasvezel aansluitingen beschikken.
Ik heb nog nooit gehoord dat er twee glasvezel aanleggers bezig zijn geweest.
Lijkt mij ook ridicuul omdat je over één fysieke glasvezel (of paar) een veelvoud van aanbieders kunt krijgen.
De aanleg van de kabels is éénmalig.
Bedoel je niet gewoon dat je verschillende providers kan kiezen?BramViking schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:30:
[...]
Dan heb ik je vraag niet gezien en ja. Ik heb al XS4ALL via KPN Wholesale en krijg binnenkort ook E-fiber.
Als het echt zo is is dat wel erg lekker. Zakelijk en privé kan je dan mooi splitsen.
[ Voor 13% gewijzigd door Tylen op 19-01-2022 16:13 ]
Toch gebeurt het wel. Deurne noemde ik al als voorbeeld. Een paar wijken in Den Haag ook (T-Mobile en KPN). En waar Delta al heeft aangelegd komt Glaspoort her en der ook nog..HoppyF schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:43:
[...]
Twee separate glasvezel aansluitingen of één aansluiting bestaande uit twee losse vezels (paar)?
Lijkt mij ook ridicuul omdat je over één fysieke glasvezel (of paar) een veelvoud van aanbieders kunt krijgen.
En wat zou daarvan dan de reden zijn?Barre73 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:00:
[...]
Toch gebeurt het wel. Deurne noemde ik al als voorbeeld. Een paar wijken in Den Haag ook (T-Mobile en KPN). En waar Delta al heeft aangelegd komt Glaspoort her en der ook nog..
Het is toch raar dat bedrijf A de straat open gooit kabels gaat trekken tot de voordeur en bedrijf B zit een aantal maanden later nog een keer komt doen?
Ik zie daar het nut niet van in.
Daarbij komt dat gemeenten vergunningen moeten afgeven.
Ik pleit er wel voor dat er meerdere aanbieders hun diensten mogen leveren.
Maar goed, dat gebeurt al jaren zo.
Of aanbieders ook in de PoP’s eigen apparatuur plaatsen is een andere keuze.
In de brief met boekje staat inderdaad een planning genoemd. Weet niet of deze specifiek voor mijn regio is of algemeen.HoppyF schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:37:
[...]
Begrijp ik het goed dat in de brief die je hebt gehad een planning genoemd wordt van half februari tot half april?
Op de website staat genoemd dat alle XS4all voor de zomer gemigreerd zouden gaan worden.
Die termijn is echter nogal vaag.
De planning
- Tussen half februari en half april wordt uw abonnement omgezet.
- Een week voor de omzetting van uw abonnement krijgt u de omzetdatum te horen.
- U krijgt een bevestiging zodra uw abonnement is omgezet, per email op <mailadres>.
Ik weet dus niet of dit dé persoonlijke brief is waarop het wachten was, maar heel persoonlijk vind ik hem niet. Hij is wel bij mij persoonlijk bezorgd in de brievenbus
Ik ga het de komende tijd in de gaten houden en regelmatig proberen. Ben wel benieuwd of ik ook de 12 maanden korting ga krijgen. Dat maakt de keuze zeker wel makkelijker.TFZ61 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:38:
[...]
Ik heb mijn bestelling richting KPN 24-12 gedaan, dagen ervoor had ik exact dezelfde ervaring. Eerst 12 maanden, dag later weer 6 maanden. Op 24-12 weer gekeken, en kreeg weer 12 maanden. Direct aangevraagd. 27 januari ga ik over van Xs4all naar KPN met 12 maanden korting. Daarna zie ik wel verder. Wil ooit naar Freedome, echter 1Gbit over KPN lijn maakt het jammer genoeg extra duur.
[ Voor 5% gewijzigd door Witlof op 19-01-2022 16:22 ]
Dat is inderdaad wat ik bedoel!Witlof schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:20:
[...]
In de brief met boekje staat inderdaad een planning genoemd. Weet niet of deze specifiek voor mijn regio is of algemeen.
De planning
- Tussen half februari en half april wordt uw abonnement omgezet.
- Een week voor de omzetting van uw abonnement krijgt u de omzetdatum te horen.
- U krijgt een bevestiging zodra uw abonnement is omgezet, per email op <mailadres>.
Ik weet dus niet of dit dé persoonlijke brief is waarop het wachten was, maar heel persoonlijk vind ik hem niet. Hij is wel bij mij persoonlijk bezorgd in de brievenbus![]()
[...]
Ik ga het de komende tijd in de gaten houden en regelmatig proberen. Ben wel benieuwd of ik ook de 12 maanden korting ga krijgen. Dat maakt de keuze zeker wel makkelijker.
Wat gaat er gebeuren?
XS4ALL-abonnementen worden gefaseerd omgezet naar de techniek van KPN
Vanaf 13 januari informeren we XS4ALL-klanten gefaseerd dat hun abonnement wordt omgezet naar de techniek van KPN. Zij ontvangen ongeveer een maand van tevoren een brief met een informatieboekje. Daarin staat wat hetzelfde blijft en welke veranderingen er zijn. Deze informatie is ook verwerkt in een online checklist. Deze stelt op basis van het productbezit van de klant en een aantal vragen vast welke wijzigingen relevant zijn. Een week van tevoren ontvangen klanten een e-mail met de datum van de omzetting. Ook ontvangen klanten een bevestiging als de omzetting afgerond is.
Beetje offtopic hier maar simpel gezegd: het is een vrije markt. Als bedrijf B denkt dat zij met een tweede eigen netwerk goedkoper en beter af zijn (over een lange periode) dan met huren van bedrijf A, dan staat de Telecomwet dat toe. En gemeentes mogen niet weigeren. Ze mogen alleen tracé aanwijzen en wat aanvullende kwaliteitseisen stellen (diepte, afwerking bestrating etc). Maar weigeren kan niet.HoppyF schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:05:
[...]
En wat zou daarvan dan de reden zijn?
Het is toch raar dat bedrijf A de straat open gooit kabels gaat trekken tot de voordeur en bedrijf B zit een aantal maanden later nog een keer komt doen?
Ik zie daar het nut niet van in.
Daarbij komt dat gemeenten vergunningen moeten afgeven.
Ik pleit er wel voor dat er meerdere aanbieders hun diensten mogen leveren.
Maar goed, dat gebeurt al jaren zo.
Of aanbieders ook in de PoP’s eigen apparatuur plaatsen is een andere keuze.
Ja gaat beetje off-topic.Barre73 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:46:
[...]
Beetje offtopic hier maar simpel gezegd: het is een vrije markt. Als bedrijf B denkt dat zij met een tweede eigen netwerk goedkoper en beter af zijn (over een lange periode) dan met huren van bedrijf A, dan staat de Telecomwet dat toe. En gemeentes mogen niet weigeren. Ze mogen alleen tracé aanwijzen en wat aanvullende kwaliteitseisen stellen (diepte, afwerking bestrating etc). Maar weigeren kan niet.
Ik weet wel dat er een vrije markt is maar het blijft vreemd dat een aanleg voor een tweede infrastructuur toegestaan wordt.
Dit gebeurt immers ook niet voor electriciteit, gas of water.
De discussie is al heel vaak gevoerd met terechte argumenten dat de infrastructuur los moet worden gezien van de aanbieders.
Het zijn twee verschillende glasvezel leveranciers met daarbij aangesloten providers.Tylen schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:59:
[...]
Bedoel je niet gewoon dat je verschillende providers kan kiezen?
Als het echt zo is is dat wel erg lekker. Zakelijk en privé kan je dan mooi splitsen.
Het zijn twee glasvezel aansluitingen. Dit zou overigens de standaard moeten zijn. Het hebben van meerdere opties zonder dat je continue gebonden bent aan een beperkt aantal providers. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat alle providers over dezelfde aansluiting hun diensten zouden mogen aanbieden.HoppyF schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:43:
[...]
Twee separate glasvezel aansluitingen of één aansluiting bestaande uit twee losse vezels (paar)?
Voor elektriciteit, olie, verwarming, energie en water gebeurt dat wel, alleen is Tennet alleenheerser om tol te heffen over het elektrische gedeelte. Op dit moment zijn ze de straten open aan het trekken voor stadwarmte. Je moet alleen even een vergunning regelen, die publiceert de gemeente in het gemeenteblaadje.HoppyF schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:07:
[...]
Ja gaat beetje off-topic.
Ik weet wel dat er een vrije markt is maar het blijft vreemd dat een aanleg voor een tweede infrastructuur toegestaan wordt.
Dit gebeurt immers ook niet voor elektriciteit, gas of water.
De discussie is al heel vaak gevoerd met terechte argumenten dat de infrastructuur los moet worden gezien van de aanbieders.
Blijft apart.BramViking schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Het zijn twee glasvezel aansluitingen. Dit zou overigens de standaard moeten zijn. Het hebben van meerdere opties zonder dat je continue gebonden bent aan een beperkt aantal providers. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat alle providers over dezelfde aansluiting hun diensten zouden mogen aanbieden.
Alle aanbieders zouden immers ook via één partij kunnen gaan leveren.
Glas=glas en de ene glasvezel doet het echt niet beter dan de andere.
Het verschil zit hem in de aanbieder en welke apparatuur ze in de PoPs hebben staan.
Je hebt in ieder geval genoeg keuze dus jij wordt er niet slechter van.
Hier krijg ik ook 6 maanden korting en geen 12.Jassy schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:40:
[...]
Lijkt dus een concurrerend aanbod ten opzichte van T-Mobile/Ziggo 1Gbit als ik het zo bekijk?
Ondanks dat ik Ziggo is, en ook Tmobile Gigabit.
Dus hoe het in elkaar zit blijft helaas een raadsel.
Echter als je een abo. niet bij KPN afnbeemt, maar wel glasvezel van KPN in huis hebt liggen betaal jij meer, dan dat jij een ander glasvezel kabeltje zou hebben liggen. Van dat betreft mogen ze van mij hier ook een tweede glasvezel naar binnen mogen blazen, levert mooi concurrentie op. OF het alternatief, het netwerk loskoppelen van de provider, zoals in de energie sector.HoppyF schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:46:
[...]
Blijft apart.
Alle aanbieders zouden immers ook via één partij kunnen gaan leveren.
Glas=glas en de ene glasvezel doet het echt niet beter dan de andere.
Het verschil zit hem in de aanbieder en welke apparatuur ze in de PoPs hebben staan.
Je hebt in ieder geval genoeg keuze dus jij wordt er niet slechter van.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Hier ook slechts 6 maanden, om eerlijk te zijn voel ik me bij voorbaat al genaaid door KPN met dit soort streken...Witlof schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:53:
Ik word hier altijd toch een beetje kriebelig van. Heb net nog wat huisnummers uit de straat geprobeerd. Nummer 2 krijgt 12 maanden, de rest 6 maanden. Geen idee waarom.
Echt balen dat er op gebied van TV geen fatsoenlijk alternatief is.
Nu alleen nog even een oplossing bouwen voor outbound SMTP.
Dat kan via de mailrelay van KPN.ToniW schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:06:
Hier ook slechts 6 maanden korting. Ik heb evenwel toch maar zelf de migratie ingeschoten via internetten.nl. Extra €60 cashback en geen €25 aansluitkosten. De maandkosten zonder korting zijn dan op een euro na even hoog als wat ik bij XS4ALL betaalde, maar ik ga wel van 100 Mbit naar 1 Gbit.
Nu alleen nog even een oplossing bouwen voor outbound SMTP.
Ik dacht dat die was opgeheven een tijd geleden, maar bijkbaar is dat toch niet zo.
En wat ga ik dan gebruiken als SPF-setting in mijn DNS?servies schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:15:
[...]
Dat kan via de mailrelay van KPN.
Ik dacht dat die was opgeheven een tijd geleden, maar bijkbaar is dat toch niet zo.
Weet je toevallig of dit ergens gedocumenteerd is bij KPN als ondersteunde oplossing?
Ik kan er ook niet tegen. Als je geen 12 maanden aangeboden krijgt is het waarschijnlijk het beste om een aanbieding met daarbij een product te bestellen en het product te verkopen...ik222 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:06:
[...]
Hier ook slechts 6 maanden, om eerlijk te zijn voel ik me bij voorbaat al genaaid door KPN met dit soort streken...
Echt balen dat er op gebied van TV geen fatsoenlijk alternatief is.
Kan ik een van die boxjes al eerder inzetten met de reg. Van xs4all. En op de 31e overzetten. Naar kpn?
Ik haal dan voor die datum een ouder boxje van xs4all weg.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Zou gewoon moeten werken.Hatman schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:05:
Ik heb vandaag mijn kpn pakket met o.a. 2 Arris VIP5202 setop boxjes. Mijn xs4all abo word 31 jan omgezet.
Kan ik een van die boxjes al eerder inzetten met de reg. Van xs4all. En op de 31e overzetten. Naar kpn?
Ik haal dan voor die datum een ouder boxje van xs4all weg.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb hier één Arris VIP5202 draaien met mijn XS4all abonnement.
Life 's hard and then you die
Als ik nu 1 nieuwe nu omruil voor de oude zal het waarschijnlijk wel gaan werken. Maar kan ik op de 31e het weer omzetten naar kpn?
[ Voor 17% gewijzigd door vrotogel op 22-01-2022 17:08 ]
Life 's hard and then you die
Als je al zo snel over gaat zo ik het lekker zo laten. Ik meen begrepen te hebben dat je alleen vrij gegeven boxjes kan koppelen, dus zodra je m aan je xs4all abo koppelt moet KPN m administratief vrij geven voor je hem weer kunt gebruiken.Hatman schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:04:
Dank voor jullie snelle reactie, maar ik ga dus op 31 jan over van xs4all naar kpn. De oudere (geen 4k) kastjes stuur ik straks retour naar xs4 all. Ik heb vandaag van kpn de nieuw kastjes ontvangen voor het kpn abo die op de 31e ingaat.
Als ik nu 1 nieuwe nu omruil voor de oude zal het waarschijnlijk wel gaan werken. Maar kan ik op de 31e het weer omzetten naar kpn?
Ook heb ik (zowel 2952 als 5202 kastje in gebruik gehad hebbende) buiten de snellere gids en het lagere verbruik nul voordeel kunnen ontdekken aan de 5202. Sterker nog voor mij lijkt het zappen zelf (dus voor de stream start) trager te gaan dan op de ouwe trouwe 2952…. Dus waarom zou je voor die ene week?
Om opnieuw te kunnen aanmelden, moet je de STB eerst afmelden van je account. Dit kan wel bij XS4ALL, tenminste toen het nog echt XS4ALL was, maar niet bij KPN. Check vooraf bij MijnXS4ALL of dat nog kan.Hatman schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:04:
Echter bij mij waren de KPN STBs al ruim een week voor de overstap van XS4ALL naar KPN gewoon bruikbaar via het KPN account inclusief opnemen. DIt kun je testen door gewoon te activeren met je KPN abonneenummer. Voordeel is dat ook opnamen gewoon beschikbaar blijven na de overstap.
[ Voor 5% gewijzigd door Flitzer op 22-01-2022 17:12 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Edje040 op 22-01-2022 17:13 ]
Er werkt waarschijnlijk niemand bij XS4ALL. Eerder bij KPN (waarschijnlijk bij de 'KPN Service Plus' ondersteuning).BramViking schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:33:
Je zou maar bij XS4ALL werken.
[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 22-01-2022 22:43 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Tot 31 januari zit ik met op glas bij xs4all en daarna kpn. Ik had al in de mail van kpn mijn aboneenummer en pincode voor itv ontvangen. Deze heb ik nu gebruikt op mijn nieuwe vip5202 stb naast de oudere stbs 2 stb’s van xs4all. De router is een fb7490.
Dat gaat prima maar kan nog niet opnemen en opnames inplannen. Dat zal op de 31e wel kunnen.
De reden dat ik ongeduldig ben/was is dat ik in de woonkamer 2 philips tv’s heb en 2 stb’s. De remotes van de tv‘s en stb’s zijn hetzelfde waardoor mijn vrouw en ik elkaar nogal eens dwars zaten. Gevolg, half afgeplakte remotes en toch weer van je stoel komen om de juiste toestel te bedienen.
De nieuwe stb’s werken met bluetooth en zijn afzondelijk te koppelen. Voor infrarood is nog een uitdaging maar dat is te doen. PS. Geluid gaat niet via de speakers maar worden appart via streaming naar onze hoortoestellen. Wij zijn allebei slechthorend.
Inderdaad… ook effe geprobeerd… ik krijg op nummer 14 maar 6 maanden korting, maar nummer 16 krijgt 12 maanden. Mag dit wel?Witlof schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:53:
Ik word hier altijd toch een beetje kriebelig van. Heb net nog wat huisnummers uit de straat geprobeerd. Nummer 2 krijgt 12 maanden, de rest 6 maanden. Geen idee waarom.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
KPN is gewoon een commercieel bedrijf, welke zelf mag bepalen wat zij iemand aanbieden, dus ja feitelijk mag dit gewoon. Echter de willekeur die hier achter lijkt te zitten is erg vreemd en geeft natuurlijk geen vertrouwlijk beeld.PatrickC schreef op zondag 23 januari 2022 @ 00:15:
[...]
Inderdaad… ook effe geprobeerd… ik krijg op nummer 14 maar 6 maanden korting, maar nummer 16 krijgt 12 maanden. Mag dit wel?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ook dan kan het zijn dat hij op zijn adres een actieperiode actief heeft door een eerder aanbod bijvoorbeeld, dat wordt op de site ook automatisch verwerkt.
Ik vermoed van niet. Ik heb in december een overstap aangevraagd (met korting). Nu wilde ik iets wijzigen aan die bestelling. Dat ging niet dus zou de oude bestelling geannuleerd moeten worden en een nieuwe worden ingelegd. Volgens de klantenservice van KPN zou ik dan niet meer in aanmerking komen voor de korting omdat het vanaf nu als één geheel wordt gezien. Ook al zou ik via de website korting krijgen, dan zou die order automatisch worden geannuleerd. Of het klopt wat de KS zegt? Geen idee maar de kans bestaat dus zeker dat je geen welkomstgeschenk of korting gaat krijgen.Witlof schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:35:
Misschien een stomme vraag, maar als je nu niets doet bij die omschakeling van XS4ALL naar KPN, kan je dan straks nog wel overstappen naar KPN? M.a.w. als je nu niets doet, kan je later dan nog wel profiteren van de 'nieuwe klanten bonus' van KPN?
Je hoeft alleen maar naar de migratie Telfort-KPN te kijken. Na d emigratie behield iedereen zijn oude voorwaarden en evt voordelen. Maar omdat je vanaf dat moment KPN klant was (met een aangepast TFT abonnement) kon je wel overstappen naar KPN Hussel of iets dergelijks, maar zonder nieuwe klanten-voordeel.Witlof schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:35:
Misschien een stomme vraag, maar als je nu niets doet bij die omschakeling van XS4ALL naar KPN, kan je dan straks nog wel overstappen naar KPN? M.a.w. als je nu niets doet, kan je later dan nog wel profiteren van de 'nieuwe klanten bonus' van KPN?
Even bellen nadat je contractvrij bent. Dan krijg je mogelijk meer voor elkaar dan enkel iets aanvragen via een website.Barre73 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:53:
Maar omdat je vanaf dat moment KPN klant was (met een aangepast TFT abonnement) kon je wel overstappen naar KPN Hussel of iets dergelijks, maar zonder nieuwe klanten-voordeel.
Ja ik verwacht dat je straks na de migratie inderdaad niet meer als nieuwe klant wordt gezien.Witlof schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:35:
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
Gaat er ook om wanneer je nu contractvrij bent bij XS4all.The Zep Man schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:46:
[...]
Even bellen nadat je contractvrij bent. Dan krijg je mogelijk meer voor elkaar dan enkel iets aanvragen via een website.
Ik vermoed dat dit nu nog niet zo is als XS4all je niet persoonlijk per brief/e-mail geïnformeerd heeft over de overgang.
Zelf heb ik nog niets gezien, maar dat kan ook nog weken duren.
Daarop hoef je niet per se wachten. Elke wijziging in jouw nadeel kan gebruikt worden om zonder kosten je contract open te breken. Als je dus plots een onderdeel mist dat vroeger onderdeel was van je totaalpakket, dan kan je het contract openbreken. Als de prijzen verhoogd worden (juni/juli), dan kan je het contract openbreken.HoppyF schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:22:
Gaat er ook om wanneer je nu contractvrij bent bij XS4all.
Ik vermoed dat dit nu nog niet zo is als XS4all je niet persoonlijk per brief/e-mail geïnformeerd heeft over de overgang.
Dus het ligt eraan wanneer je jaarcontract is ingegaan en wanneer je geïnformeerd wordt/merkt dat je iets mist. Het is sowieso zeker dat je niet een jaar hoeft te wachten.
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 25-01-2022 14:28 ]
Ik heb nu nog een lopend contract tot september en krijg korting.The Zep Man schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:26:
[...]
Daarop hoef je niet per se wachten. Elke wijziging in jouw nadeel kan gebruikt worden om zonder kosten je contract open te breken. Als je dus plots een onderdeel mist dat vroeger onderdeel was van je totaalpakket, dan kan je het contract openbreken. Als de prijzen verhoogd worden (juni/juli), dan kan je het contract openbreken.
Dus het ligt eraan wanneer je jaarcontract is ingegaan en wanneer je geïnformeerd wordt/merkt dat je iets mist. Het is sowieso zeker dat je niet een jaar hoeft te wachten.
Formeel gezien levert XS4all nu nog hetzelfde.
De wijziging gaat pas in als ze mij persoonlijk gaan informeren.
Tenminste dat neem ik aan.
Als ik nu al zou kunnen overstappen, anticiperend op de komende wijzigingen, is dat een betere optie omdat KPN nu nog de leuke aanbieding heeft.
Ik heb vorige week post gehad met uitleg over de aanpassingen en daarin staat dat ik per direct kan opzeggen.HoppyF schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:22:
[...]
Gaat er ook om wanneer je nu contractvrij bent bij XS4all.
Zelf heb ik nog niets gezien, maar dat kan ook nog weken duren.
Stond volgens mij in ergens in periode tussen februari en april dat aanpassingen gedaan worden en week vantevoren sturen ze info/nieuw ip adres.
Wat gebeurt er met het XS4ALL-contract als het abonnement wordt omgezet naar de techniek van KPN?
Klanten die naar aanleiding van de omzetting willen opzeggen, kunnen hun abonnement kosteloos beëindigen.
Gezien KPN zo snel mogelijk XS4ALL wil opdoeken, lijkt mij dat dit ook hen in hun voordeel werkt.Witlof schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:04:
Op https://www.xs4all.nl/xs4all-en-kpn/ staat o.a. dit:
[...]
Ik lees het ook zo. Zit tot December 2022 aan een jaarcontract XS4ALL. Na de migratie zou ik dus contractvrij zijn. Echter als je niet kunt profiteren van de overstap voordelen/ bonus naar KPN is dit wel een gemis. Je zou wellicht om een verlengingsaanbod kunnen vragen of het contract opzeggen en je vrouw een nieuwe laten aanvragen.HoppyF schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:35:
[...]
Ik heb nu nog een lopend contract tot september en krijg korting.
Formeel gezien levert XS4all nu nog hetzelfde.
De wijziging gaat pas in als ze mij persoonlijk gaan informeren.
Tenminste dat neem ik aan.
Als ik nu al zou kunnen overstappen, anticiperend op de komende wijzigingen, is dat een betere optie omdat KPN nu nog de leuke aanbieding heeft.
Volgens mij kijken ze naar het adres.supercop7373 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:23:
[...]
Ik lees het ook zo. Zit tot December 2022 aan een jaarcontract XS4ALL. Na de migratie zou ik dus contractvrij zijn. Echter als je niet kunt profiteren van de overstap voordelen/ bonus naar KPN is dit wel een gemis. Je zou wellicht om een verlengingsaanbod kunnen vragen of het contract opzeggen en je vrouw een nieuwe laten aanvragen.
Hiermee vervalt wel de andere aanbieding uiteraard.KPN hoopt nieuwe klanten binnen te halen door hen de Formule 1-uitzendingen van Viaplay gratis aan te bieden. Daarnaast geeft de provider bestaande klanten korting op Viaplay.
[ Voor 8% gewijzigd door Witlof op 26-01-2022 08:39 ]
Dan heb ik liever 12 maanden korting. Ik heb recent een jaarabonnement genomen op F1 TV Pro voor een paar tientjes.Witlof schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:38:
Ik lees net dit: https://www.rtlnieuws.nl/...aplay-kpn-ziggo-f1-kijken
[...]
Hiermee vervalt wel de andere aanbieding uiteraard.
Ik had er geen nee tegen gezegd. Via glasvezel heb je duidelijk beter beeld (vorig jaar bij de races die Ziggo voor iedereen open zette duidelijk zichtbaar) 10€ per maand is echter wel te duur vs F1TV dus ik behelp me welEdje040 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:53:
[...]
Dan heb ik liever 12 maanden korting. Ik heb recent een jaarabonnement genomen op F1 TV Pro voor een paar tientjes.
De vraag die bij mij nog rondzingt: wat kan je nog bij F1 TV Pro zien komend seizoen? Live races met Engelse feedback?Edje040 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:53:
[...]
Dan heb ik liever 12 maanden korting. Ik heb recent een jaarabonnement genomen op F1 TV Pro voor een paar tientjes.
Daarom. €48 per jaar is wel te overzien voor F1TV.Tomba schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:41:
[...]
Ik had er geen nee tegen gezegd. Via glasvezel heb je duidelijk beter beeld (vorig jaar bij de races die Ziggo voor iedereen open zette duidelijk zichtbaar) 10€ per maand is echter wel te duur vs F1TV dus ik behelp me wel
Dan is het beeld maar ietsje minder hoewel dit via de Android TV-app prima te doen is.
Waarschijnlijk ook weer gewoon Nederlands commentaar.stormfly schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:44:
[...]
De vraag die bij mij nog rondzingt: wat kan je nog bij F1 TV Pro zien komend seizoen? Live races met Engelse feedback?