[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 99 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:16

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

stormfly schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:44:
[...]

De vraag die bij mij nog rondzingt: wat kan je nog bij F1 TV Pro zien komend seizoen? Live races met Engelse feedback?
Neem aan gewoon Nederlands maar helaas geen Olav Mol meer maar die knakkers die Via uit de hoge hoed heeft getoverd.(Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk :? )

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 26-01-2022 11:27 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:18
Olav Mol is er ook via GrandPrix Radio. Hij brengt een app uit waarme je zijn commentaar kunt synchroniseren met een tv-uitzending.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

janbal schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:54:
Olav Mol is er ook via GrandPrix Radio. Hij brengt een app uit waarme je zijn commentaar kunt synchroniseren met een tv-uitzending.
Benieuwd hoe dat zou moeten werken op een AppleTV…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Ja het syncen van een losse audiostream met en live videostream, is voor Olaf wel een uitdaging, denk ik.. Mogelijk nog via verschillende aanbieders: ViaPlay & F1 TV PRO

Maar goed, heeft Ziggo al een tegen actie gecommuniceerd na dit aanbod van KPN? Ben erg benieuwd wat het de F1 markt gaat brengen, mogelijk wel wat offtopic ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 26-01-2022 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 11:06
stormfly schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:46:
Ja het syncen van een losse audiostream met en live videostream, is voor Olaf wel een uitdaging, denk ik.. Mogelijk nog via verschillende aanbieders: ViaPlay & F1 TV PRO

Maar goed, heeft Ziggo al een tegen actie gecommuniceerd na dit aanbod van KPN? Ben erg benieuwd wat het de F1 markt gaat brengen, mogelijk wel wat offtopic ;-)
De techniek is er wel. Als je ooit een keer Weet ik Veel op RTL4 hebt meegespeeld vanaf de bank met de app op je telefoon, dan ken je dat.
Je houdt de telefoon bij de TV, die herkent het geluid en stelt vast waar je zit in de F1 TV stream, en past daar de (audio) stream in de app op aan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tomba schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Benieuwd hoe dat zou moeten werken op een AppleTV…
Heeft niks te maken met Apple TV. Het geluid van Olav komt via de GrandPrix Radio app op je telefoon of tablet. Terwijl je kijkt naar het beeld op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tomba schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Ik had er geen nee tegen gezegd. Via glasvezel heb je duidelijk beter beeld (vorig jaar bij de races die Ziggo voor iedereen open zette duidelijk zichtbaar) 10€ per maand is echter wel te duur vs F1TV dus ik behelp me wel ;)
Dan heb je het verkeerd begrepen. Je neemt een abonnement op Viaplay via KPN en dan kan je op de Viaplay app kijken. En die evt naar je TV casten. Dus net als je huidige F1TV app.
Lineaire kanalen op je KPN decoder komen er niet. Heel misschien dat de app nog via de decoder beschikbaar komt, net als Netflix, Videoland en Amazon Prime maar dat levert op zich hetzelfde resultaat op.

Voor nieuwe KPN klanten is er dus alleen een financieel voordeel (9 maanden gratis Viaplay). Technisch is het hetzelfde als voor mensen die zelf een abonnement nemen op Viaplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 19-06 20:17
Voor diegene die ViaPlay af willen gaan nemen heeft KPN, naast de actie voor nieuwe klanten, nu ook een korting voor bestaande klanten. De eerste 9 maanden voor €9,99. Wellicht dat dit voor iedereen gaat gelden. Dus ook XS4ALL klanten die omgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Edje040 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:44:
Voor diegene die ViaPlay af willen gaan nemen heeft KPN, naast de actie voor nieuwe klanten, nu ook een korting voor bestaande klanten. De eerste 9 maanden voor €9,99. Wellicht dat dit voor iedereen gaat gelden. Dus ook XS4ALL klanten die omgezet worden.
Geen 9 maanden voor 9,99 maar tot augustus. Dus circa 4 maanden.

Maar als het goed is kan dat pas aangezet worden vanaf medio maart als je het via Mijn KPN aanzet. Daarbij geldt dat Viaplay ook voor je entertainmentkorting. Dus als je verder geen andere entertainment afneemt (Netflix, Videoland et..) krijg je er 5 euro korting op zolang je abonnement loopt.
Dus kost het je 5 euro tot augustus en 10 euro daarna. En niet vergeten uit te zetten na december als je het alleen voor de F1 doet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Barre73 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Geen 9 maanden voor 9,99 maar tot augustus. Dus circa 4 maanden.

Maar als het goed is kan dat pas aangezet worden vanaf medio maart als je het via Mijn KPN aanzet. Daarbij geldt dat Viaplay ook voor je entertainmentkorting. Dus als je verder geen andere entertainment afneemt (Netflix, Videoland et..) krijg je er 5 euro korting op zolang je abonnement loopt.
Dus kost het je 5 euro tot augustus en 10 euro daarna. En niet vergeten uit te zetten na december als je het alleen voor de F1 doet :-)
Inderdaad. My bad. Niet goed gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Voor vragen/discussie over het bekijken van Formule 1 is er een apart topic:

[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Barre73 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:38:
[...]

Heeft niks te maken met Apple TV. Het geluid van Olav komt via de GrandPrix Radio app op je telefoon of tablet. Terwijl je kijkt naar het beeld op je TV.
Ah das dus geen integratie :) Luisteren via tablet schiet niet zo op qua geluidsbeleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Barre73 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:42:
[...]

Dan heb je het verkeerd begrepen. Je neemt een abonnement op Viaplay via KPN en dan kan je op de Viaplay app kijken. En die evt naar je TV casten. Dus net als je huidige F1TV app.
Lineaire kanalen op je KPN decoder komen er niet. Heel misschien dat de app nog via de decoder beschikbaar komt, net als Netflix, Videoland en Amazon Prime maar dat levert op zich hetzelfde resultaat op.

Voor nieuwe KPN klanten is er dus alleen een financieel voordeel (9 maanden gratis Viaplay). Technisch is het hetzelfde als voor mensen die zelf een abonnement nemen op Viaplay.
Ouch das wel pijnlijk dan. Ik kijk F1TV gewoon via de AppleTV app. Casten heb ik een hekel aan, dan is mijn apparaat daar steeds door bezet. Geen AppleTV app / niet op decoder dan blijf ik lekker bij F1TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:37:
[...]
De techniek is er wel. Als je ooit een keer Weet ik Veel op RTL4 hebt meegespeeld vanaf de bank met de app op je telefoon, dan ken je dat.
Je houdt de telefoon bij de TV, die herkent het geluid en stelt vast waar je zit in de F1 TV stream, en past daar de (audio) stream in de app op aan.
Was dat live? Meestal gebeurd dit via een onhoorbare toon en heeft dan dus medewerking nodig van TV/Stream om door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mau_Maus schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Was dat live? Meestal gebeurd dit via een onhoorbare toon en heeft dan dus medewerking nodig van TV/Stream om door te geven.
Nee, dat is niet live. Dan gaan we wel merken hoe en of het gaat werken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Is er al iemand omgezet van XS4ALL naar KPN inmiddels? Ben benieuwd of alles goed is verlopen en eventuele details etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Terrestrial op 31-01-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Terrestrial schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:38:
Is er al iemand omgezet van XS4ALL naar KPN inmiddels? Ben benieuwd of alles goed is verlopen en eventuele details etc.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar…
Heb zelf nog niets van XS4all gehoord over omzetting.
Ik overweeg wel een overstap dus zit te wachten op een bericht.
Nu loont het nog de moeite om over te gaan stappen ivm de lopende actie aanbieding.
Lukt dat niet straks dan blijft ik nog wel even zitten ivm huidige contract met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:32
Terrestrial schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:38:
Ik ben de 27e overgegaan van Xs4all naar KPN. (van 500Mbit naar 1Gbit) Monteur was binnen 20min weer weg. Had in december de aanbieding genomen van 12 maanden korting. Gekozen met Fritz!box 7590. (interface is zoveel sneller dan de 7490 die ik had)

Omzetten verliep snel en goed. Enige detail: KPN veilig duurt tot maximaal 72uur voordat je die kan installeren. (mocht je dit gebruiken)

Retour doos van Xs4all kreeg ik een dag van te voren binnen. (met brief erbij dat als je de modem/tv kastjes niet terugstuurt dat je dan 199 euro moet betalen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
TFZ61 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Ik ben de 27e overgegaan van Xs4all naar KPN. (van 500Mbit naar 1Gbit) Monteur was binnen 20min weer weg. Had in december de aanbieding genomen van 12 maanden korting. Gekozen met Fritz!box 7590. (interface is zoveel sneller dan de 7490 die ik had)

Omzetten verliep snel en goed. Enige detail: KPN veilig duurt tot maximaal 72uur voordat je die kan installeren. (mocht je dit gebruiken)

Retour doos van Xs4all kreeg ik een dag van te voren binnen. (met brief erbij dat als je de modem/tv kastjes niet terugstuurt dat je dan 199 euro moet betalen.)
Maar je bent dus overgestapt i.p.v. overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
[...]

Dubbelpost

[ Voor 5% gewijzigd door Edje040 op 31-01-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Wat heeft de monteur zoal gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 14:00
HoppyF schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:46:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar…
Heb zelf nog niets van XS4all gehoord over omzetting.
Ik overweeg wel een overstap dus zit te wachten op een bericht.
Nu loont het nog de moeite om over te gaan stappen ivm de lopende actie aanbieding.
Lukt dat niet straks dan blijft ik nog wel even zitten ivm huidige contract met korting.
Ik sluit hier bij aan. Heb zelf nog niets mogen vernemen, afgezien van een summiere aankondiging met grove planning. Ook erg benieuwd hoe wat die omzetting zal omvatten, of er/ wat de downtijd voor zowel internet als telefonie is, hoe vlekkeloos de omzetting naar MijnKPN gaat, etc. Tevens vraag ik mij af of het na de omzetting mogelijk zal blijven om maandelijks van abonnementssnelheid te wisselen zonder over te stappen naar Hussel van KPN en bijbehorende voorwaarden. Of eventueel te migreren naar ander medium (van glas naar DSL of andersom) zonder nieuw abonnement.

Ik ben overigens ook benieuwd of de XS4ALL-klant na de migratie ook gebruik kunnen gaan maken van compleet korting bij MVNO's op het KPN-netwerk als Simyo. Tot nu toe kon dat nog niet. En of het gesprek tussen ex-XS4ALL vaste telefonie en bijvoorbeeld zo'n Simyo aansluiting ook gratis is zoals met XS4ALL Compleet wordt beloofd.

Tot nu toe heeft de klantenservice zelf ook geen antwoorden. Aan de telefoon heb ik al tweemaal een 'muts' zonder enige verstand van het aanbod, de producten of technische zaken mogen aantreffen, helaas. ;)
[...]

We bedoelen meer de migratie van XS4ALL-klanten die op papier klant blijven bij XS4ALL naar de KPN systemen en peering. Jij bent blijkbaar overgestapt naar een nieuw KPN Hussel abonnement, dat is een andere situatie.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een grote gele envelop is onderweg naar ons. Zou het de brief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Jelte schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:07:
Als dat het eerste is wat je krijgt dan zal dat de aankondiging zijn. Dat is een maand voor de geplande migratie. Een week voor die migratie krijg je een mail met de exacte datum.

[ Voor 3% gewijzigd door Edje040 op 01-02-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:30

servies

Veni Vidi Servici

Ik krijg alleen maar oud papier van Ziggo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Als het de brief is neem ik gelijk contact op met Freedom. Gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Jelte schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:21:
Als het de brief is neem ik gelijk contact op met Freedom. Gaan met die banaan.
Je blijft de kleur in ieder geval trouw 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:29
Heb afgelopen Zaterdag ook een brief gehad van XS4ALL.
Dacht ook dat het nieuws was m.b.t. de omzetting.

Dat was het deels.
Heb mij toen der tijd aangemeld voor XS4ALL drive.
In de brief stond dat deze per 31 maart zou stopen en ik dus de bestanden tijdelijk even ergens anders moest parkeren.
Na de omzetting kon gebruikt gemaakt worden van de clouddiensten van KPN.
Uiteraard met de groetere opslag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:10
Omdat ik in dit topic las dat KPN een soort van willekeurig 6 of 12 maanden korting uitdeelt, heb ik nu acht dagen achter elkaar m'n adres gecheckt op kpn.com en internetten.nl. Zojuist kreeg ik op die laatste de 12 maanden korting... beetje geduld hebben loont dus :)

(KPN.com geeft me nog steeds 6 maanden korting.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 20-06 17:20
elastiek schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:02:
Omdat ik in dit topic las dat KPN een soort van willekeurig 6 of 12 maanden korting uitdeelt, heb ik nu acht dagen achter elkaar m'n adres gecheckt op kpn.com en internetten.nl. Zojuist kreeg ik op die laatste de 12 maanden korting... beetje geduld hebben loont dus :)

Op KPN.com inderdaad nog 6 maanden korting maar heb nu via https://www.breedbandwinkel.nl/ ook 12 maanden korting en € 80,- cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vervallen gratis opnemen(met 1 decoder), 4K(zover dat er is) ook bij de migratie naar KPN?

[ Voor 48% gewijzigd door Thombias op 01-02-2022 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Beide zijn dat betaalde opties die je kunt aanvinken in het bestelproces @Thombias.

Opnemen kost 4,99 per maand, of is gratis als je een tweede decoder neemt voor 5 euro.
4K kost 2,50 euro extra.

[ Voor 1% gewijzigd door elastiek op 01-02-2022 10:55 . Reden: Je vraag niet goed gelezen... die ging over migratie en niet over overstappen naar KPN. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
Thombias schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:07:
Vervallen gratis opnemen(met 1 decoder), 4K(zover dat er is) ook bij de migratie naar KPN?
Bij de migratie zal het niet veranderen. Bij een eventuele overstap dan zul je dat ook aan moeten geven (tegen KPN tarieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Het is inderdaad de brief. Verwijzen naar xs4all.nl/checklist waar een checklist zou moeten zijn waarop ik kan zien wat er voor mij gaat veranderen.
Nou niet dus, na inloggen geen linkje voor een checklist te vinden.

En ergens tussen begin maart en begin mei wordt ik omgezet naar KPN.
Nouja, niet als het aan mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag heb ik de grote gele envelop met brief over de omzetting ontvangen.
Daarbij ook het boekje.
In de brief staat dat de daadwerkelijke omzetting tussen begin maart en begin mei zal gaan plaatsvinden.
Onderaan de brief ook de opmerking dat je het abonnement kosteloos kunt beëindigen ivm de veranderingen.
Dat is precies wat ik wilde lezen want ik heb nu nog een lopend contract tot september.
Miv nu dus contract vrij.
Ik ga nadenken om over te gaan stappen.
Financieel voordeel vooral want technisch blijft het dan voor mij vrijwel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:26

OMX2000

By any means necessary...

Jelte schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:10:
Het is inderdaad de brief. Verwijzen naar xs4all.nl/checklist waar een checklist zou moeten zijn waarop ik kan zien wat er voor mij gaat veranderen.
Nou niet dus, na inloggen geen linkje voor een checklist te vinden.

En ergens tussen begin maart en begin mei wordt ik omgezet naar KPN.
Nouja, niet als het aan mij ligt.
Er staat ook een link op die pagina : https://www.xs4all.nl/overzicht/

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat noem ik geen persoonlijke checklist.
Het zou een lijst moeten zijn die aan de hand van een paar vragen aangeeft wat er voor jou veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jelte schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:40:
Dat noem ik geen persoonlijke checklist.
Het zou een lijst moeten zijn die aan de hand van een paar vragen aangeeft wat er voor jou veranderd.
Het hele gebeuren is precies hoe KPN zaken over het algemeen behandeld en afhandeld, desinformatie, geen informatie, te laat informatie of foutieve informatie... :) Helaas is dat mijn ervaring :| ...

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 01-02-2022 14:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Sowieso wordt er weer in de brief gezegd dat er niets veranderd. En daarna een hele rits van zaken die veranderen. Ja amehoela.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:32
Edje040 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:54:
[...]

Maar je bent dus overgestapt i.p.v. overgezet.
Stom, had beter moeten lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:29:
Vandaag heb ik de grote gele envelop met brief over de omzetting ontvangen.
Daarbij ook het boekje.
In de brief staat dat de daadwerkelijke omzetting tussen begin maart en begin mei zal gaan plaatsvinden.
Onderaan de brief ook de opmerking dat je het abonnement kosteloos kunt beëindigen ivm de veranderingen.
Dat is precies wat ik wilde lezen want ik heb nu nog een lopend contract tot september.
Miv nu dus contract vrij.
Ik ga nadenken om over te gaan stappen.
Financieel voordeel vooral want technisch blijft het dan voor mij vrijwel gelijk.
Laat die brief maar komen...die ik overigens niet meer verwacht omdat ik per april al opgezegd heb. Zou mooi zijn als ik er eerder onderuit kan maar dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-06 14:31
elastiek schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:02:

En zojuist had ik XS4ALL aan de telefoon en die zegt dat dat "helemaal niet kan" dat internetten.nl 12 maanden korting geeft, omdat dat alleen met een mobiel nummer is van KPN. :X Zijn dit KPN babbeltjes vanuit de XS4ALL klantenservice??

Ik mag in ieder geval de komende tijd nog niet kosteloos opzeggen waarschijnlijk (contract loopt nog tot mei ergens).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
barrymossel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:34:
[...]

En zojuist had ik XS4ALL aan de telefoon en die zegt dat dat "helemaal niet kan" dat internetten.nl 12 maanden korting geeft, omdat dat alleen met een mobiel nummer is van KPN. :X Zijn dit KPN babbeltjes vanuit de XS4ALL klantenservice??

Ik mag in ieder geval de komende tijd nog niet kosteloos opzeggen waarschijnlijk (contract loopt nog tot mei ergens).
Alsof XS4all (of KPN) gaat over wat Internetten.nl aanbiedt. Als daar een fout in zit is dat jammer dan maar wel het probleem van internetten.nl

Overigens heb ik voor een naburig adres dat geen glasvezel gebruikt (ligt zelfs nog in de voortuin sinds 2014) een check gedaan bij internetten.nl
In beide gevallen 12 maanden korting, met of zonder het vinkje "KPN mobiel combinatievoordeel":

Hussel Glasvezel Internet en TV + Bellen 1.000 Mb
Per maand € 69,50
Eerste 12 maanden € 37,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Barre73 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:39:
[...]

Alsof XS4all (of KPN) gaat over wat Internetten.nl aanbiedt. Als daar een fout in zit is dat jammer dan maar wel het probleem van internetten.nl
Dat snap ik. Maar dat dus die klantenservicemedewerker zo stellig is dat dat niet kan vind ik toch wel weer storend.

---edit---
Sterker nog, als ik combinatievoordeel aangeef op KPN.com, dan krijg ik nog steeds 6 maanden korting...
---edit---
Overigens heb ik voor een naburig adres dat geen glasvezel gebruikt (ligt zelfs nog in de voortuin sinds 2014) een check gedaan bij internetten.nl
In beide gevallen 12 maanden korting, met of zonder het vinkje "KPN mobiel combinatievoordeel":

Hussel Glasvezel Internet en TV + Bellen 1.000 Mb
Per maand € 69,50
Eerste 12 maanden € 37,00
Ja daar kom ik ook op uit. Zonder bellen en met Spotify Family (en cashback + aansluitkosten) zou ik dan een jaar lang €52,06 betalen. Terwijl ik voor iets vergelijkbaars (alleen dan 100Mbps) €70,99 betaal bij XS4ALL.
Dus balen dat ik nog niet kan overstappen...

[ Voor 6% gewijzigd door barrymossel op 01-02-2022 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
Ik had binnen een uur de bevestiging van KPN in m'n mailbox met als bijlage het contract zoals ik dat met 12 maanden korting had afgesloten @barrymossel.

Het enige dat ik hier van KPN in huis heb, is een prepaid telefoon van Simyo. Maar die was er vorige week ook en toen kreeg ik de 12 maanden korting niet.

Wanneer je wel/ niet 12 maanden krijgt is niet te bepalen. Ook m'n ouders krijgen nu 12 maanden korting, terwijl ze al bij KPN zitten (afsluiten lukt niet omdat ze al klant zijn). M'n broer zit bij Ziggo en hij krijgt 6 maanden korting. Voor beiden was dat vorige week nog 6 maanden korting.

Ik zou de XS4all medewerker niet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
elastiek schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:52:
Ik had binnen een uur de bevestiging van KPN in m'n mailbox met als bijlage het contract zoals ik dat met 12 maanden korting had afgesloten @barrymossel.

Het enige dat ik hier van KPN in huis heb, is een prepaid telefoon van Simyo. Maar die was er vorige week ook en toen kreeg ik de 12 maanden korting niet.

Wanneer je wel/ niet 12 maanden krijgt is niet te bepalen. Ook m'n ouders krijgen nu 12 maanden korting, terwijl ze al bij KPN zitten (afsluiten lukt niet omdat ze al klant zijn). M'n broer zit bij Ziggo en hij krijgt 6 maanden korting. Voor beiden was dat vorige week nog 6 maanden korting.

Ik zou de XS4all medewerker niet geloven.
Die geloof ik ook totaal niet hoor. Precies wat @Barre73 zegt. Als internetten.nl (en breedbandwinkel.nl) een fout maakt is dat hun probleem. Die klantenservicemedewerker heeft geen idee waar hij over praat, of liegt me gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Het enige waar ik dan nog een beetje op vertrouw is de website van KPN. Als je daar 12 maanden voor €35 krijgt dan zou ik het gelijk aanvragen. Dat heb ik in december ook gedaan terwijl mijn contract nog tot april bij XS4ALL loopt. Dat was dus dik buiten de 3 maanden (i.v.m. overstapservice) en heb ik overleg met KS de monteursafspraak naar april verschoven (en zelf XS4ALL opgezegd).

Wel even wachten totdat je het contract in de mail hebt want recent had ik een vraag aan de KS van KPN en toen zeiden ze dat het niet meer mogelijk was om met korting over te stappen van XS4ALL naar KPN (wat ik overigens niet geloof).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:56:
[...]

Die geloof ik ook totaal niet hoor. Precies wat @Barre73 zegt. Als internetten.nl (en breedbandwinkel.nl) een fout maakt is dat hun probleem. Die klantenservicemedewerker heeft geen idee waar hij over praat, of liegt me gewoon voor.
Kijk ook even bij Pricewise.

Deze is volgens mij het goedkoopste nu om over te stappen.
Je krijgt daar ook 12 maanden korting (wellicht 6 ivm de vreemde constructie) maar daarbij ook nog eens €80 cashback.
Daarbij geen aansluitkosten als je XS4all klant bent.

Ik heb hier even aangeven dat ik een KPN mobiel abonnement heb en dat is ook zo.
Vink je dat uit geldt de korting ook.
Opnemen pakket €4,99 heb ik ook gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJUBdqO9zDPm_zu457b9PD99cPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTrs0xwHkeVPuzalfdchyg5k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
HoppyF schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:11:
[...]
Je krijgt daar ook 12 maanden korting (wellicht 6 ivm de vreemde constructie) maar daarbij ook nog eens €80 cashback.
Via pricewise zie ik nu ook 12 maanden korting voor mijn adres.
Bij internetten.nl had ik vanmorgen ook 80 euro cashback en ook geen aansluitkosten als XS4all klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 16:15
Goed dat ik dit zie. Ik kwam eerder ook niet verder dan 6 maanden korting en zie nu inderdaad overal (behalve op de KPN site zelf) 12 maanden staan.
KPN gebeld, maar het meiske daar was uitermate verbaasd dat dit aangeboden kon worden. Ze kon verder alleen niets voor me doen.
Vandaag was de laatste dag in mijn bedenktermijn, dus de order dan maar gecanceld.
Zodra de bevestiging daarvan binnen is schiet ik wel weer een nieuwe order in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Zou de Fritz Repeater ook terug moeten als je overstapt op KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Lijkt me niet. Die heb ik er gratis bij gekregen. Van de monteur, niet in het installatie pakket. Stond toen niet bij dat de die van xs4all blijft.
Ik stuur die niet terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edje040
Thombias schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:11:
Zou de Fritz Repeater ook terug moeten als je overstapt op KPN?
De apparatuur van XS4ALL heb je in bruikleen gekregen en die moet dus terug. De repeater heb je er gratis bij gekregen. Op de aanmeldpagina stond zelfs dat je die er gratis bij kreeg. En iets wat je gratis hebt gekregen (en dus niet in bruikleen hebt) hoeft niet terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Er is eigenlijk geen punt meer waarom ik bij xs4all zou blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En dat is precies de bedoeling van KPN, lijkt me. Al hun acties wijzen daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Is die Fritz repeater dan ook fatsoenlijk te gebruiken met een standaard KPN modem? Ga er vanuit van wel, maar werkt een KPN wifi punt dan beter, of maakt dat geen bal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nou, voorlopig doet XS4all moeite om me nog even te behouden. Omzetting is gezet op 18 mei! Dat is nogal ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Jelte schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:46:
Nou, voorlopig doet XS4all moeite om me nog even te behouden. Omzetting is gezet op 18 mei! Dat is nogal ver weg.
Hoe kom je aan die datum?
Heb je daar specifiek naar gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mailtje vanuit Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ok, maar is dat jouw wensdatum of een datum die door Freedom is vastgesteld?
Meestal zal een overstap toch wel veel sneller kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mijn wensdatum was 2 maart en de terugkoppeling was dus 18 mei.
Ik sta in de wacht bij XS4all.

(waarbij de geboden mogelijkheid om met een druk op de 1 de wachtmuziek uit te zetten niet werkt...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:14:
Is die Fritz repeater dan ook fatsoenlijk te gebruiken met een standaard KPN modem? Ga er vanuit van wel, maar werkt een KPN wifi punt dan beter, of maakt dat geen bal uit?
Ik zou eerst de Fritz repeater maar eens proberen. Die wifipunten van KPN geven nogal eens problemen volgens het forum van KPN. Mocht het niet werken kun je alsnog die dingen inzetten. Ik hou het in ieder geval bij een FritzBox inclusief Fritz repeaters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:11:
[...]

Kijk ook even bij Pricewise.

Deze is volgens mij het goedkoopste nu om over te stappen.

Ik heb hier even aangeven dat ik een KPN mobiel abonnement heb en dat is ook zo.
Vink je dat uit geldt de korting ook.
Opnemen pakket €4,99 heb ik ook gekozen.

[Afbeelding]
Ik had Pricewise gisteren gemaild of ik gebruik kon maken van de aanbieding en deze dan pas in mei kon laten ingaan. Reactie:
Bedankt voor uw bericht.

Helaas is het niet mogelijk om gebruik te maken van de actie van KPN. De actie van KPN is voor nieuwe klanten. U zit bij XS4ALL en wordt door KPN gezien als bestaande klant.
Misschien kunt u rechtstreeks bij KPN proberen om een andere korting te krijgen op het abonnement.
Gaat lekker bij al die partijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:12:
[...]

Ik had Pricewise gisteren gemaild of ik gebruik kon maken van de aanbieding en deze dan pas in mei kon laten ingaan. Reactie:

[...]

Gaat lekker bij al die partijen.
Dat laatste heeft de klantenservice van KPN mij ook gezegd toen ik mijn order wilde aanpassen. Dat ging niet dus moest ik de oude annuleren en een nieuwe order plaatsen. Zonder welkomstgeschenk omdat ik vanaf nu als bestaande klant wordt gezien 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:08:
Mijn wensdatum was 2 maart en de terugkoppeling was dus 18 mei.
Ik sta in de wacht bij XS4all.

(waarbij de geboden mogelijkheid om met een druk op de 1 de wachtmuziek uit te zetten niet werkt...)
Ok, als je de brief hebt gehad sta je niet gelijk in het systeem als contractvrij. Sterker nog. In het systeem stond nog niet eens dat ik de brief had ontvangen.
De meneer van XS4all heeft mijn contract eraf gehaald en nu moet Freedom de aanvraag aanpassen.

Dus top tip voor anderen die ook willen overstappen naar een andere provider. Bel eerst even met XS4all om te zorgen dat je zeker weten contractvrij bent.

Meneer van XS4all wilde me trouwens nog overtuigen om te blijven. Nee je blijft gewoon klant van XS4all. Ja amehoela.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 20-06 16:02

The Zep Man

🏴‍☠️

Jelte schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:20:
Dus top tip voor anderen die ook willen overstappen naar een andere provider. Bel eerst even met XS4all om te zorgen dat je zeker weten contractvrij bent.

Meneer van XS4all wilde me trouwens nog overtuigen om te blijven. Nee je blijft gewoon klant van XS4all. Ja amehoela.
Dit verhaal had ik een tijd geleden, exact hetzelfde. Met de heilige belofte dat er aan XS4ALL niets zou veranderen, in hetzelfde telefoongesprek waarin men aangaf dat men stopte met het pakket met meerdere IPv4 adressen.

Schrödinger's verandering bij XS4ALL. Het verandert niet totdat je het observeert. :')

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 05:37
Via Twitter kreeg ik begin januari dit terug :

code:
1
2
3
4
5
6
*omzetting *FJ
XS4ALL
@xs4all
·

Goedemorgen Hans, de PTR records komen helaas te vervallen. Je zal een nieuw IPv4 adres en IPv6 blok krijgen na de omzetting en het Spotify abonnement loopt gewoon door. Vanwege de opzegging ben je ook contractvrij. *FJ

Ik betaal per 05-02-2022 mijn oude tarief van 52 p/mnd voor 100mbit up/down.
Met nog 4 maanden contract te gaan is dat fors gezien de huidige aanbieding van kpn.

xs4all medewerker op 020-3987666
"klant die nog binnen de looptijd van zijn contract zit kan kosteloos opzeggen , mits de brief ontvangen is. vanaf dat moment is de klant contract vrij."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 14:30

Trebbors

Failure is no option!

Zo, overstappen loont. Zojuist eens geïnformeerd bij XS of de einddatum gerespecteerd wordt door de nieuwe provider(KPN 12mnd €35,-) zodat ik geen boete betaal. (Brief ontmanteling nog niet gehad).

Daar kreeg ik een aanbod om te overwegen op internet only. Een verdubbeling van de korting die ik al kreeg. Wat uiteindelijk, inclusief de cashback van zo'n vergelijkingssite a 30,- verrekend, uitkomt op een maandbedrag dat €0,50 hoger is dan het KPN aanbod. Maar wel inclusief Fritzbox.
Tevens komen de entertainment diensten (en kortingen als ik het goed begrepen heb) ook naar XS.
Ik zou in kunnen gaan op het aanbod zodra ik de brief ontvangen heb aangezien ik dan contractvrij ben. Zonder brief kan het aanbod pas in gaan per einde huidige contractdatum.

[ Voor 3% gewijzigd door Trebbors op 02-02-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-06 15:32

wontcachme

You catch me? No you wont

Kan je als je een prive KPN abonnement + vaste telefonie hebt ook de telefoon laten doorschakelen naar een 06? Of moet je dan KPN een MKB hebben? En kan je bij een privé abonnement deze ook op een bedrijfsnaam laten zetten of ook alleen bij zakelijk?

Bij XS4ALL hebben we al jaren een normale verbinding, echter op naam van de zaak en ook dat we de vaste lijn kunnen doorschakelen naar 06 (bij onweer koppelen we alles los en doorschakelen is dan fijn).

EDIT: Doorschakelen lijkt te kunnen bij gewoon prive abonnement via mijnkpn

[ Voor 7% gewijzigd door wontcachme op 02-02-2022 15:47 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Nu online
Vandaag toch ook maar even wat verder gekeken voor een nieuwe provider. De gele brief is nog niet binnen, maar ik had ook al geen verplichtingen meer.

Via internetten.nl de 12 maanden korting kunnen selecteren voor 12 maanden KPN 1GB. Ik heb nu een verdubbeling van mijn snelheid, en 12 maanden bijna een 1/2 van de kosten.
Al moet ik nu nog wel iets regelen voor spotify, en VOIP (cheapconnect), die kosten komen er nog wel bij.

Maar een deal die ik niet kon laten liggen, de enige redenen om toch nog te blijven, was het vaste IP bij XS4ALL, maar hier zijn alternatieven voor te vinden.

Na jaren toch maar weg gegaan, meer prijs was het nu niet meer waard.

Al moet KPN wel langs komen voor de vervanging, ga ik dan nu toch GPON of zo iets krijgen? Ik heb nu een AON aansluiting.

[ Voor 8% gewijzigd door Rolfie op 02-02-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Rolfie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:01:

Al moet KPN wel langs komen voor de vervanging, ga ik dan nu toch GPON of zo iets krijgen? Ik heb nu een AON aansluiting.
Wellicht dat @Barre73 hier duidelijkheid in kan verschaffen.

Maar volgens mij als je eenmaal op een AON aansluiting, dus ook wijkPoP, zit, zal het niet zo makkelijk voor één klant ff omgezet kunnen worden naar GPON.
Lijkt me... Toch @Barre73 ?

BTW: waarom zou KPN langs moeten komen om iets te vervangen? Alles werkt toch gewoon? 't Is toch een kwestie van een administratieve omschakeling?

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 02-02-2022 22:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 10:20
ehtweak schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:11:
[...]

Maar volgens mij als je eenmaal op een AON aansluiting, dus ook wijkPoP, zit, zal het niet zo makkelijk voor één klant ff omgezet kunnen worden naar GPON.

BTW: waarom zou KPN langs moeten komen om iets te vervangen? Alles werkt toch gewoon? 't Is toch een kwestie van een administratieve omschakeling?
AON verbinding blijft AON. PON wordt alleen in nieuw aanleg gebieden gebruikt

het probleem is het systeem, providers weten van elkaar niet welke NT er hangt dus systeem gooit er order uit NT omwissel/check. gewoon door laten gaat monteur staat met de 5min buiten.

is nu al vaker verteld hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Nu online
ehtweak schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:11:
[...]

Geen idee, ik had ook zoiets van hmmmmm, waarom? Kon ook niet echt aangeven of ik wel of niet een monteur wou hebben, ik had eigenlijk niemand verwacht, immers dat kost ook nog eens extra geld.
Enige wat ik kan bedenken, is dat er iemand een kabel fysiek moet omsteken. Je zou zeggen dat dit echter allemaal op afstand zou moeten kunnen.

Ze komen nu ook een week later, dan ik had aangevraagd.

Misschien toch morgen even een belletje er aan plegen.

Is net beantwoord.

Voordeel is wel, dat als er iemand langskomt, het altijd werkend achtergelaten kan worden. Monteurs hebben eventueel betere nummers om te troubleshooten als het niet werkt.
Daarna kan ik direct het KPN modem weg halen en mijn OPNSense plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rolfie op 02-02-2022 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag toch ook maar even wat verder gekeken voor een nieuwe provider. De gele brief is nog niet binnen, maar ik had ook al geen verplichtingen meer.

Via internetten.nl de 12 maanden korting kunnen selecteren voor 12 maanden KPN 1GB. Ik heb nu een verdubbeling van mijn snelheid, en 12 maanden bijna een 1/2 van de kosten.
Al moet ik nu nog wel iets regelen voor spotify, en VOIP (cheapconnect), die kosten komen er nog wel bij.

Maar een deal die ik niet kon laten liggen, de enige redenen om toch nog te blijven, was het vaste IP bij XS4ALL, maar hier zijn alternatieven voor te vinden.

Welk modem heb je nu?
Fritzbox 5490 van XS4all direct aangesloten op glasvezel?
Dat heb ik nu namelijk.
Ik heb dus geen NT!

De documentatie van KPN gaat uit van de KPN 12 box maar dat is geen glasvezel modem.
Ze nemen aan dat je een NT hebt hangen wat dus lang niet altijd zo is.

Bij de overstap zal KPN dus een NT moeten meeleveren die je (met enige voorzichtigheid) wel zelf kunt installeren. Nu zit er een blanco box met een doorvoer aansluiting van glasvezel.
Er komt zo’n dun geel glasvezel kabeltje uit die naar de 5490 gaat.
Ik heb hier nog de versie met twee langwerpige witte plastic kastjes.
Er bestaan ook andere types.
O ja, AON dus want glasvezel ligt hier nu al bijna 10 jaar.

In deze post van Barre73 staan diverse boxen.
Ik heb de TY01 UFTU die op de foto oranje zijn maar bij mij hier wit, verder identiek.
Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 02-02-2022 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rolfie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:20:
[...]

Geen idee, ik had ook zoiets van hmmmmm, waarom? Kon ook niet echt aangeven of ik wel of niet een monteur wou hebben, ik had eigenlijk niemand verwacht, immers dat kost ook nog eens extra geld.
Enige wat ik kan bedenken, is dat er iemand een kabel fysiek moet omsteken. Je zou zeggen dat dit echter allemaal op afstand zou moeten kunnen.

Ze komen nu ook een week later, dan ik had aangevraagd.

Misschien toch morgen even een belletje er aan plegen.

Is net beantwoord.

Voordeel is wel, dat als er iemand langskomt, het altijd werkend achtergelaten kan worden. Monteurs hebben eventueel betere nummers om te troubleshooten als het niet werkt.
Daarna kan ik direct het KPN modem weg halen en mijn OPNSense plaatsen.
Uitleg monteur KPN:
https://forum.kpn.com/int...rdt-er-aangesloten-558260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:35:
[...]

Welk modem heb je nu?
Dat heb ik nu namelijk.
Ik heb dus geen NT!

De documentatie van KPN gaat uit van de KPN 12 box maar dat is geen glasvezel modem.

Bij de overstap zal KPN dus een NT moeten meeleveren die je (met enige voorzichtigheid) wel zelf kunt installeren. Nu zit er een blanco box met een doorvoer aansluiting van glasvezel.

Ik heb de TY01 UFTU die op de foto oranje zijn maar bij mij hier wit, verder identiek.
Het hele punt is dus dat KPN juist altijd een NT komt plaatsen en NIET aanneemt dat je die al hebt. Dus jouw hele uitleg is niet nodig. Er komt een KPN monteur en die monteert een NT. Of hij laat de bestaande hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:30

servies

Veni Vidi Servici

Heb eergisteren de overstap naar KPN ingeschoten via internetten.nl

Best knullig hoe het uiteindelijk gaat:
Ik geef aan dat ik per 9 maart wil overstappen, dit staat ook netjes in de mail die ik van internetten.nl krijg:
Levering en installatie
Wanneer wilt u aangesloten worden? Zelf een datum opgeven
Op welke datum wilt u aangesloten worden? 09-03-2022
De eerste mail van KPN (Bedankt voor uw bestelling)
Bedankt voor uw bestelling. Fijn
....
U hebt ons gevraagd om uw abonnement te starten op 4 maart 2022.
Nee, ik heb 9 maart gezegd...
De 2e mail (Informatie over uw bestelling)
Hierbij ontvangt u extra informatie
...
Datum: 7 maart 2022
Begintijd: tussen 08:00 en 10:00 uur
Eindtijd: kan later zijn dan 10:00 uur.
Que? Wat is het nou...
Ondertussen zelf maar de monteurafspraak verplaatst naar de 9e...
Overigens kreeg ik de informatiemail eerder dan de bedankmail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Nu online
HoppyF schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:35:
[...]

Welk modem heb je nu?
Dat heb ik nu namelijk.
Ik heb dus geen NT!

Ik heb zelf ook een TY01 hier hangen en vanuit XS4ALL een oude Fritz box. Al is deze snel toen vervangen voor een PFSense (en nu OPNSense) firewall.

Al zie ik ook dat hiervan een zwarte variant is, terwijl ik een witte heb. Ik wacht gewoon maar af, en zorg voor koffie.

Maar zoals ik nu begrepen heb, is dat KPN dit preventief min of meer doet, zodat alles werkend achtergelaten kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rolfie op 03-02-2022 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Nu online
servies schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:49:
Heb eergisteren de overstap naar KPN ingeschoten via internetten.nl

Best knullig hoe het uiteindelijk gaat:
Ik geef aan dat ik per 9 maart wil overstappen, dit staat ook netjes in de mail die ik van internetten.nl krijg:

[...]

De eerste mail van KPN (Bedankt voor uw bestelling)

[...]

Nee, ik heb 9 maart gezegd...
De 2e mail (Informatie over uw bestelling)

[...]

Que? Wat is het nou...
Ondertussen zelf maar de monteurafspraak verplaatst naar de 9e...
Overigens kreeg ik de informatiemail eerder dan de bedankmail...
Ik had dezelfde ervaringen, ik vroeg maandag de 28ste en dit stond ook bij Internetten in de bevestiging, maar vanuit KPN kreeg ik 07-03. Verzetten ging niet echt gemakkelijk gisteravond, dus vandaag nog even een keer kijken, of het toch voor deze maandag mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Waarom ook niet even XS4ALL bellen? Ik kreeg een zeer interessante tegenaanbieding. Wel volhouden, soms is het eerste aanbod in het gesprek te mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Nu online
Trebbors schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:26:
Waarom ook niet even XS4ALL bellen? Ik kreeg een zeer interessante tegenaanbieding. Wel volhouden, soms is het eerste aanbod in het gesprek te mager.
Ik kreeg 9 maanden 15 euro korting, maar KPN is/was beter met zijn aanbieding.

XS4ALL: 3 * 95 + 9 * 80 = 1005
KPN: 12 * 42,50 = 510 euro. Komt nog wel 120 euro voor Spotify en 10 euro voor een VOIP = 640 euro.

De XS4ALL aanbieding zou dan wel heel erg aangepast moeten zijn om dit te kunnen compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Rolfie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Ik kreeg 9 maanden 15 euro korting, maar KPN is/was beter met zijn aanbieding.

XS4ALL: 3 * 95 + 9 * 80 = 1005
KPN: 12 * 42,50 = 510 euro. Komt nog wel 120 euro voor Spotify en 10 euro voor een VOIP = 640 euro.

De XS4ALL aanbieding zou dan wel heel erg aangepast moeten zijn om dit te kunnen compenseren.
Inderdaad. Ik kreeg ook eerst €15,- maar na wat aftasten €20,-. korting. Met het verschil internet only dus daar zit het wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:55:
[...]

Het hele punt is dus dat KPN juist altijd een NT komt plaatsen en NIET aanneemt dat je die al hebt. Dus jouw hele uitleg is niet nodig. Er komt een KPN monteur en die monteert een NT. Of hij laat de bestaande hangen.
Ik zie wel wat er gaat gebeuren.
Gisteren de order geplaatst bij KPN via Pricewise.
E-mail bevestiging van Pricewise ontvangen. Daarin staat dat KPN e.e.a. zal gaan bevestigen.
Overstapdatum heb ik opgegeven als zsm en gebruik maken van de overstap service.

Omdat ik ook nog gebruik maak van het vaste telefoonnummer is nummerbehoud van toepassing.
Bij de vorige overstap paar jaar geleden ging dat mis.
De monteur heeft daar toen nog flink achteraan moeten bellen.
Ik had niet om een monteur gevraagd maar was wel blij dat hij er toen was.
Paar dagen zonder vaste telefoon gezeten, echter geen ramp.
Ik gebruik de lijn voor inkomende gesprekken, uitgaand via vast gaat met een externe VoIP aanbieder.
In de Fritzbox is dat goed te regelen.
Hoe dat met de KPN 12 box gaat is afwachten.

Maar ik overweeg ook zelf een Fritzbox te gaan aanschaffen.
Als KPN (verplicht) een NT gaat monteren heb een geen 5490 of 5530 nodig maar bv een 7590.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar alleen glasvezel zonder NT.
Werkt tenslotte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 05:37
Ik heb van xs4all nog geen brief en mijn xs4all contract loopt 5-6-2022 af.
Ik heb nu via internetten.nl de KPN deal van 1gbit gesloten per 5-6-2022
Kan je die ook eerder in laten gaan mocht ik eerder kunnen ontbinden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Ik zie wel wat er gaat gebeuren.
Gisteren de order geplaatst bij KPN via Pricewise.
E-mail bevestiging van Pricewise ontvangen. Daarin staat dat KPN e.e.a. zal gaan bevestigen.
Overstapdatum heb ik opgegeven als zsm en gebruik maken van de overstap service.

Omdat ik ook nog gebruik maak van het vaste telefoonnummer is nummerbehoud van toepassing.
Bij de vorige overstap paar jaar geleden ging dat mis.
De monteur heeft daar toen nog flink achteraan moeten bellen.
Ik had niet om een monteur gevraagd maar was wel blij dat hij er toen was.
Paar dagen zonder vaste telefoon gezeten, echter geen ramp.
Ik gebruik de lijn voor inkomende gesprekken, uitgaand via vast gaat met een externe VoIP aanbieder.
In de Fritzbox is dat goed te regelen.
Hoe dat met de KPN 12 box gaat is afwachten.

Maar ik overweeg ook zelf een Fritzbox te gaan aanschaffen.
Als KPN (verplicht) een NT gaat monteren heb een geen 5490 of 5530 nodig maar bv een 7590.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar alleen glasvezel zonder NT.
Werkt tenslotte prima.
KPN monteert een NT. Klaar. Maar geven via hun website ook ruime mogelijkheden om die NT en router te vervangen voor iets van jezelf zodra de monteur weg is en heeft geconstateerd dat alles via de Box 12 goed werkt.

Jij hebt nu dus een patchkap en een glaskabeltje. Bewaar die goed, koop je eigen Fritzbox met SFP en monteer dat terug als de monteur klaar is en vertrokken.

Simpel denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:33:
[...]

KPN monteert een NT. Klaar. Maar geven via hun website ook ruime mogelijkheden om die NT en router te vervangen voor iets van jezelf zodra de monteur weg is en heeft geconstateerd dat alles via de Box 12 goed werkt.

Jij hebt nu dus een patchkap en een glaskabeltje. Bewaar die goed, koop je eigen Fritzbox met SFP en monteer dat terug als de monteur klaar is en vertrokken.

Simpel denken..
Ja, simpel denken is het wel.
Zo voorkom je ook dat je zelf aan het prutsen bent en het probleem ergens anders blijkt te zitten.
Als je van een werkende oplossing uitgaat is het inderdaad makkelijker.

De dames/heren van Hardware.info hebben een mooi artikel geschreven zag ik.
Daarin ook verwijzingen naar KPN en eigen modems.
https://nl.hardware.info/...-zaken--update-28-januari

Update:
Binnen 24 uur na aanvraag heeft KPN de order bevestigd met ingangsdatum (ik had zsm gezegd).
Wordt dus 9 maart, monteur staat ingepland.
De NT zal dus wel geplaatst gaan worden.
Kortingen zijn inderdaad juist verrekend dus 12 maanden.
Abonnementsnummer plus pincode voor de interactieve TV is ook vermeld.

[ Voor 29% gewijzigd door HoppyF op 03-02-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Hoeveel maanden van te voren kun je bij KPN afsluiten?

Ik heb half dec.2021 een jaar verlenging genomen bij xs4all tegen 9 maanden €20 (Internet only Smart glas 100/100 = €33,50)

Tot half september 2022 zou ik bij KPN niet veel goedkoper danwel hetzelfde uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
supercop7373 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:30:
Hoeveel maanden van te voren kun je bij KPN afsluiten?

Ik heb half dec.2021 een jaar verlenging genomen bij xs4all tegen 9 maanden €20 (Internet only Smart glas 100/100 = €33,50)

Tot half september 2022 zou ik bij KPN niet veel goedkoper danwel hetzelfde uitkomen.
Heb je alleen kaal internet zonder verdere extra’s en combinatie voordelen?

Dan zou je nu bij KPN €35 per maand kwijt zijn en nog een cashback voordeel van €60 totaal.
Netto per maand €30.
Drie maanden in de toekomst afsluiten moet wel mogelijk zijn.
Dan komt het neer dat je tot zeker mei volgend jaar korting krijgt.
Dat is langer dan bij XS4all nu tot september.
Je verliest alleen de Fritzbox modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
HoppyF schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:50:
[...]

Heb je alleen kaal internet zonder verdere extra’s en combinatie voordelen?

Dan zou je nu bij KPN €35 per maand kwijt zijn en nog een cashback voordeel van €60 totaal.
Netto per maand €30.
Drie maanden in de toekomst afsluiten moet wel mogelijk zijn.
Dan komt het neer dat je tot zeker mei volgend jaar korting krijgt.
Dat is langer dan bij XS4all nu tot september.
Je verliest alleen de Fritzbox modem.
klopt kaal internet. Voor €33,50 tot half sep.2022. Daarna nog 3 maanden €53,50 tot einde contract XS4ALL.

Ik ben echter nog niet contractvrij bij XS4ALL aangezien ik nog geen brief heb gehad. Dus feitelijk kan ik nu nog niet over.

Betekent contractvrij (lees overgezet worden naar KPN) wel dat ik kan overstappen naar KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
supercop7373 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:48:
[...]

klopt kaal internet. Voor €33,50 tot half sep.2022. Daarna nog 3 maanden €53,50 tot einde contract XS4ALL.

Ik ben echter nog niet contractvrij bij XS4ALL aangezien ik nog geen brief heb gehad. Dus feitelijk kan ik nu nog niet over.

Betekent contractvrij (lees overgezet worden naar KPN) wel dat ik kan overstappen naar KPN?
Ik hoor en lees signalen dat je niet als nieuwe klant wordt gezien en daardoor geen korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Hoe zit het eigenlijk met de korting die je bij XS4ALL hebt bedongen als je naar KPN wordt overgezet. Blijft die gehandhaafd tot in mijn geval november 2022 ? Dan zitten we tegen black friday aan en is er weer meer kans op deals bij KPN om te verlengen of desnoods bij een andere provider. Of krijg je als je bent omgezet meteen een jaar contact van KPN ?

Eigenlijk zitten we nog met zoveel vragen en dingen die nog onduidelijk zijn.

Freedom is voor mij niet zo aantrekkelijk omdat het een stuk duurder uitvalt en ze geven waarschijnlijk geen korting. Telefonie wil je ook flat fee en dat bieden hun weer niet.

Eerlijk gezegd hoop ik dat het zo lang mogelijk duurt voordat ik wordt omgezet. Ik heb helemaal geen zin om weer te gaan moeten kiezen. Bovendien als het fout gaat zit ik zonder internet en dan heb ik een probleem oa met mijn mailbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Ik kan me niet voorstellen dat ze de korting laten vervallen. Gewoon even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Edje040 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Ik hoor en lees signalen dat je niet als nieuwe klant wordt gezien en daardoor geen korting krijgt.
Dat klopt dus niet.
Hoewel XS4all natuurlijk 100% KPN is zijn er juridisch en contractueel verschillen.
Als je zelf wilt overstappen en niet de migratie accepteert, ga je bij KPN een nieuwe overeenkomst aan en wordt je daar dus klant.
Dit is mijn bevestiging door KPN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sF_wNFbSh9SsJZ6OqDUdLUKsoYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3Gu5ce7FwZPtABe1jWSsGOr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Edje040 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:13:
[...]

Dat is dus de grote hamvraag inderdaad.

Ik meende in dit topic toch gelezen te hebben dat er mensen waren die recent naar 12x€35 KPN zijn overgestapt? Of kwamen die allemaal van buiten KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Terrestrial schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:26:
Hoe zit het eigenlijk met de korting die je bij XS4ALL hebt bedongen als je naar KPN wordt overgezet. Blijft die gehandhaafd tot in mijn geval november 2022 ? Dan zitten we tegen black friday aan en is er weer meer kans op deals bij KPN om te verlengen of desnoods bij een andere provider. Of krijg je als je bent omgezet meteen een jaar contact van KPN ?

Eigenlijk zitten we nog met zoveel vragen en dingen die nog onduidelijk zijn.

Freedom is voor mij niet zo aantrekkelijk omdat het een stuk duurder uitvalt en ze geven waarschijnlijk geen korting. Telefonie wil je ook flat fee en dat bieden hun weer niet.

Eerlijk gezegd hoop ik dat het zo lang mogelijk duurt voordat ik wordt omgezet. Ik heb helemaal geen zin om weer te gaan moeten kiezen. Bovendien als het fout gaat zit ik zonder internet en dan heb ik een probleem oa met mijn mailbak.
Die brief gaat er komen dus je gaat omgezet worden.
Vermoedelijk dus uiterlijk mei zoals in de brief staat.
Je korting blijft wel bestaan maar tot het einde van je lopende contract.
Daarna val je terug op het dan geldende tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
supercop7373 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Ik meende in dit topic toch gelezen te hebben dat er mensen waren die recent naar 12x€35 KPN zijn overgestapt? Of kwamen die allemaal van buiten KPN?
Zie mijn plaatje hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
HoppyF schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Zie mijn plaatje hierboven.
zit jij nu nog bij XS4ALL in een jaarcontract? Of ben je maandelijks opzegbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
supercop7373 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:54:
[...]

zit jij nu nog bij XS4ALL in een jaarcontract? Of ben je maandelijks opzegbaar?
Lopend contract tot september.
Maar ik heb wel de brief van XS4all gehad.
De grote gele envelop per post dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@HoppyF Dan ben je in principe contractvrij. Check dat wel even voor je een andere aanbieder aanneemt, om te zorgen dat je vlot over kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
supercop7373 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Dat is ook zo. Ik heb in december een aanvraag gedaan (12x€35) voor aankomende april. Die is ook gewoon geaccepteerd. Wil ik echter nu iets aanpassen dan moet de bestaande order geannuleerd en een nieuwe ingelegd worden. Volgend de KPN klantenservice wordt ik nu echter gezien als bestaande klant en zou ik de korting niet meer krijgen. Dat kan een kul-verhaal zijn natuurlijk maar het is goed om een definitieve orderbevestiging af te wachten. Pas dan heb je zekerheid.
Pagina: 1 ... 99 ... 108 Laatste