[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 100 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:08
HoppyF schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:49:
[...]

Dat klopt dus niet.
Hoewel XS4all natuurlijk 100% KPN is zijn er juridisch en contractueel verschillen.
Als je zelf wilt overstappen en niet de migratie accepteert, ga je bij KPN een nieuwe overeenkomst aan en wordt je daar dus klant.
Dit is mijn bevestiging door KPN.

[Afbeelding]
Zelfde Contract ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFeT6br_KXxiQUUUOo491VZ9uCI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oVbXDZnqs03KlujNBR3wMG6q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:25
Via wie zijn jullie overgestap? Breedbandwinkel of een andere vergelijken?

Daar krijg je overigens wel de vraag of je al internet hebt van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
supercop7373 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:22:

Via pricewise.nl heb ik het geregeld om dat die ook nog eens een 80 euro teruggave geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Edje040 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:49:
[...]
Dat is ook zo. Ik heb in december een aanvraag gedaan (12x€35) voor aankomende april. Die is ook gewoon geaccepteerd. Wil ik echter nu iets aanpassen dan moet de bestaande order geannuleerd en een nieuwe ingelegd worden. Volgend de KPN klantenservice wordt ik nu echter gezien als bestaande klant en zou ik de korting niet meer krijgen. Dat kan een kul-verhaal zijn natuurlijk maar het is goed om een definitieve orderbevestiging af te wachten. Pas dan heb je zekerheid.
Dit heb ik inmiddels vaker gelezen, ook als de anbieding niet direct vanuit KPN komt, maar via een andere (aanbiedingen) site.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
_Dune_ schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Dit heb ik inmiddels vaker gelezen, ook als de anbieding niet direct vanuit KPN komt, maar via een andere (aanbiedingen) site.
De klantenservice gaf bij mij zelfs aan dat ze achteraf de order annuleren. Ik heb geen idee of het waar is maar het brengt wel onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Edje040 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:54:
[...]

De klantenservice gaf bij mij zelfs aan dat ze achteraf de order annuleren. Ik heb geen idee of het waar is maar het brengt wel onduidelijkheid.
we zullen het gaan meemaken aangezien er al een aantal zo zich hebben aangemeld. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:08

Breedbandwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Bij internet only en de brief ben je binnen XS4ALL contractvrij gelijk aan einde looptijd en kun je daar ook om een goede aanbieding vragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Trebbors op 04-02-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15

Pricewise.
Waarom?
80 cashback (als het goed is…)

Je krijgt daar drie relevante vragen.
1. Of je KPN internet hebt, zo ja ben je al klant en krijg je uiteraard geen aanbieding.
2. Of je een KPN of Simyo mobiel abonnement hebt, zo ja krijg je combinatie korting.
3. Of je XS4all klant bent, zo ja betaal je geen eenmalige aansluitkosten van €25.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_1SmdA-WEcS6pIfRHVisr4krVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxgP2ECVphQ7Nu37cZPPHoq6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
HoppyF schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:04:
[...]

Pricewise.
Waarom?
80 cashback (als het goed is…)

Je krijgt daar drie relevante vragen.
1. Of je KPN internet hebt, zo ja ben je al klant en krijg je uiteraard geen aanbieding.
2. Of je een KPN of Simyo mobiel abonnement hebt, zo ja krijg je combinatie korting.
3. Of je XS4all klant bent, zo ja betaal je geen eenmalige aansluitkosten van €25.

[Afbeelding]
Ik krijg daar maar 6 maanden korting te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Laatst online: 07:04
supercop7373 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Dat is dus de grote hamvraag inderdaad.

Ik meende in dit topic toch gelezen te hebben dat er mensen waren die recent naar 12x€35 KPN zijn overgestapt? Of kwamen die allemaal van buiten KPN?
Ik heb inderdaad die korting gekregen via internetten.nl, via KPN website was dit niet mogelijk. Ik heb niet gebeld hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Terrestrial schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:56:
[...]

Ik krijg daar maar 6 maanden korting te zien.
Probeer vandaag of morgen nog een paar keer op breedbandwinkel, internetten.nl, Pricewise of KPN zelf.
Bij meer mensen gaat het blijkbaar niet altijd goed maar als je het later nog eens probeert mogelijk wel.
De reden weet ik ook niet.
Je kunt als check ook nog een ander huisnummer uit je straat proberen.
Kijken of dat verschil maakt.
In mijn geval kreeg ik meteen de 12 maanden korting te zien, ook bij KPN zelf.
Het is wel zo dat ik behalve mijn huidige XS4all all-in-one abonnement ook nog één KPN mobiel abonnement op het zelfde adres heb. Tweede mobiele abonnement is Ben dus heel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Probeer vandaag of morgen nog een paar keer op breedbandwinkel, internetten.nl, Pricewise of KPN zelf.
Bij meer mensen gaat het blijkbaar niet altijd goed maar als je het later nog eens probeert mogelijk wel.
De reden weet ik ook niet.
Bij mij maakte het uit om als huidige provider Ziggo in te vullen bij breedbandwinkel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbe
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
Kleine vraag: ik zit nu (nog) bij xs4all. Als ik overstap naar KPN of een andere provider, mag ik dan de Fritzbox blijven houden en kan ik die dan ook blijven gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

gurbe schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:34:
Kleine vraag: ik zit nu (nog) bij xs4all. Als ik overstap naar KPN of een andere provider, mag ik dan de Fritzbox blijven houden en kan ik die dan ook blijven gebruiken?
Nee, die moet je inleveren. Je kunt wel een Fritzbox huren bij KPN of er zelf een aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

gurbe schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:34:
Voor 99€ mag je m houden.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dan heb jij een koopje, ik heb eens een brief ontvangen waarin 199 euro werd genoemd, ging alleen om de router/modem.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dat is volgens mij niet meer zo. Ik heb ook een brief waarin €199 wordt genoemd. Dat is overigens wel inclusief tv ontvangers. Wellicht zit het hem daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

_Dune_ schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Dan heb jij een koopje, ik heb eens een brief ontvangen waarin 199 euro werd genoemd, ging alleen om de router/modem.
199 voor FritzBox en tvboxen, 99€ voor alleen de FritzBox. (Althans dat was vorig jaar december toch wat er in mijn brief stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Edje040 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:15:
[...]

Dat is volgens mij niet meer zo. Ik heb ook een brief waarin €199 wordt genoemd. Dat is overigens wel inclusief tv ontvangers. Wellicht zit het hem daar in.
Ik had inderdaad geen tv ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tomba schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:30:
[...]

199 voor FritzBox en tvboxen, 99€ voor alleen de FritzBox. (Althans dat was vorig jaar december toch wat er in mijn brief stond)
Beetje duur tenzij het om een Fritzbox 7590 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

HoppyF schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:42:
[...]

Beetje duur tenzij het om een Fritzbox 7590 gaat.
Ik had meen ik een 7490 (geen idee, heb het ding nooit gebruikt) en die zijn voor zover ik kan zien nieuw rond de 150€ dus vind het wel meevallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Al mensen wat gehoord over de migratie? Akelig stil nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
BramViking schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:53:
Al mensen wat gehoord over de migratie? Akelig stil nu.
Er zijn wat mensen die de brief hebben gehad. Ma ontvangst van die brief zou het nog een maand duren. Wellicht dat de allereersten binnenkort de brief met gegevens gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 19:40
Ik ben pas (31 jan) overgegaan naar kpn en heb de helpdesk van xs4all gebeld met de vraag of of ik de fb7490 kon kopen van hun. Dat was niet mogelijk. Heb zelf maar een nieuwe fb7590 gekocht voor €158,=.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:21
Ik heb wel een brief gekregen dat ik voor 1 maart 2022 mijn bestanden van xs4all drive af moet halen.
Mooi klusje voor het weekend.

Ik weet nog niet wat ik doe. Ik wil de fritzbox houden maar die is nogal duur om te huren bij kpn.
Zal dus een nieuwe moeten kopen als ik naar kpn ga, alleen geen idee welke.
Heb glasvezel ondertussen een jaar of 5 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb een 7530AX gekocht en alvast geconfigureerd. Nu nog wachten tot de overstap voltooid is, staat gepland voor begin maart.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-02-2022 09:42 . Reden: Correctie modelnummer ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:17:
Ik heb een 7390AX gekocht en alvast geconfigureerd. Nu nog wachten tot de overstap voltooid is, staat gepland voor begin maart.
Een 7390AX? Die ken ik niet. Of bedoel je de 7530AX of 7590AX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

satshow schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 06:38:
Ik weet nog niet wat ik doe. Ik wil de fritzbox houden maar die is nogal duur om te huren bij kpn.
Zal dus een nieuwe moeten kopen als ik naar kpn ga, alleen geen idee welke.
Heb glasvezel ondertussen een jaar of 5 denk ik.
Bij KPN kan je toch een Fritz!Box huren? En als je huren niets vindt, dan kan je er altijd nog één tweedehands kopen. Zolang je niets exotisch doet (direct glasvezel aansluiten op het modem, o.i.d.), zullen de meeste modellen van de afgelopen jaren wel afdoende zijn. Zelfs een oude 7851 of 7853 zou voldoende moeten zijn voor normaal gebruik door consumenten.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
The Zep Man schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:58:
[...]

Bij KPN kan je toch een Fritz!Box huren? En als je huren niets vindt, dan kan je er altijd nog één tweedehands kopen. Zolang je niets exotisch doet (direct glasvezel aansluiten op het modem, o.i.d.), zullen de meeste modellen van de afgelopen jaren wel afdoende zijn. Zelfs een oude 7851 of 7853 zou voldoende moeten zijn voor normaal gebruik door consumenten.
In principe draaien ze allemaal, liefst met recente firmware i.v.m. mesh en zolang ze maar een WAN-poort hebben. Ik hou ook niet van zelf direct aansluiten van glasvezel. Ik zou wel kijken of ze EOL of EOS zijn. De 7581 is dat bijvoorbeeld. Zelf stap ik per april over en heb voor een prikkie een nieuwe 7530AX kunnen kopen. Die heb ik sinds eind december draaien. Bij de overstap hoef alleen voor KPN als aanbieder te kiezen en klaar..
De 7590 ligt al klaar om terug te sturen.
Als geld geen issue is zou ik overigens voor een 4060 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Edje040 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:22:
In principe draaien ze allemaal, liefst met recente firmware i.v.m. mesh en zolang ze maar een WAN-poort hebben. Ik hou ook niet van zelf direct aansluiten van glasvezel. Ik zou wel kijken of ze EOL of EOS zijn. De 7581 is dat bijvoorbeeld.
Daar ben ik het met je eens, maar het ligt ook aan het doel. Zelfs EOL/EOS is een Fritz!Box beter dan huis-tuin-en-keukenrouter XYZ. Als iemand slechts een tandje beter wilt zonder ingewikkelde/exotische zaken (inclusief mesh Wi-Fi), dan kan een ouder model acceptabel zijn, zeker als het budget beperkt is en men per se een Fritz!Box wil.

Het budget is niet beperkt? Dan ben ik het uiteraard met jou eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik denk er ook over na om een Fritzbox zelf aan te gaan schaffen.
Punt is het dat ik wel bijna zeker weet dat de KPN monteur hier weer een NT gaat plaatsen omdat de KPN 12 box alleen daarmee kan werken.
In principe zou je zelf de NT daarna weer kunnen verwijderen en een glasvezel Fritzbox erop aansluiten zoals nu ook het geval is (5490).
Mocht er echter een storing zijn dan is het fout zoeken met een werkende NT weer handiger.
Beide situaties hebben voor- en nadelen.
De NT is tenslotte een actieve component die ook stuk kan gaan.

Volgens de e-mail is de monteur straks een uur bezig.
Ik weet niet wat hij van plan is en of de hele FTU omgebouwd moet gaan worden.
Liever niet zou ik zeggen (heb nu een TY01).

Uw afspraak met onze KPN monteur
Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen. Deze aanpassing is gratis, omdat u dat niet zelf kunt doen.
….
Onze monteur is ongeveer 1 uur bezig, maar voor de zekerheid plannen we 2 uur in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:45:
Punt is het dat ik wel bijna zeker weet dat de KPN monteur hier weer een NT gaat plaatsen omdat de KPN 12 box alleen daarmee kan werken.
In principe zou je zelf de NT daarna weer kunnen verwijderen en een glasvezel Fritzbox erop aansluiten zoals nu ook het geval is (5490).
Mocht er echter een storing zijn dan is het fout zoeken met een werkende NT weer handiger.

Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen. Deze aanpassing is gratis, omdat u dat niet zelf kunt doen.
….
Onze monteur is ongeveer 1 uur bezig, maar voor de zekerheid plannen we 2 uur in.

Als je voor zeker wil gaan zou ik gewoon een NT laten plaatsen. Ja, het is een apparaat extra maar je hebt veel meer vrijheid wat betreft modem/router. Daarnaast is het eventueel beschadigen van de vezel voor eigen rekening en risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:45:

….

Die monteurs mail is standaard en geldt voor plaatsen NT, aansluiten Box 12, TV decoders, wifi testen, alles checken....
Er wordt niks met je FTU gedaan behalve die NT erop zetten. Of je die later wil houden of weer naar een patchkap wil omzetten is aan jou. Probeer in ieder geval die patchkap te houden en niet met de monteur te laten gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 09-02-2022 11:01 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Die monteurs mail is standaard en geldt voor plaatsen NT, aansluiten Box 12, TV decoders, wifi testen, alles checken....
Er wordt niks met je FTU gedaan behalve die NT erop zetten. Of je die later wil houden of weer naar een patchkap wil omzetten is aan jou. Probeer in ieder geval die patchkap te houden en niet met de monteur te laten gaan.
De huidige patchkap met glasvezel kabeltje naar de 5490 losmaken en een NT plaatsen is volgens mij in 5 minuten klaar.
Het wordt pas meer werk als de huidige twee kappen waar de glasvezel uit de straat binnen komt, vervangen zou moeten worden door een nieuw type.
Geen reden voor maar als KPN dit als nieuwe standaard ziet ivm toekomstige wijzigingen, is dat ook wel te begrijpen.
Ik wacht het wel even af.
Ben geen liefhebber van weer een overbodige component maar zal dit wel accepteren.
Waarschijnlijk is het overgrote deel van de honderdduizenden aansluitingen al voorzien van NT’s en zullen de louter glasvezel modems wel in de minderheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 19-09 19:21
Als ik zelf een fritzbox koop, kan ik dat dan aangeven zodat de monteur deze kan installeren.
Of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
satshow schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:29:
Als ik zelf een fritzbox koop, kan ik dat dan aangeven zodat de monteur deze kan installeren.
Of werkt dat niet zo?
Ik ga ervan uit dat de monteur zal testen met de door KPN geleverde box 12.
Je kunt daarna zelf deze omwisselen voor de Fritzbox.
Instellen hiervan is zo klaar.
Als je de gehuurde KPN Fritzbox hebt (7590) zal de monteur die wel instellen.
Kan ook zijn dat een aardige monteur je tegemoet komt en jouw Fritzbox instelt.
Bakje koffie met koekje erbij? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:16:
[...]

De huidige patchkap met glasvezel kabeltje naar de 5490 losmaken en een NT plaatsen is volgens mij in 5 minuten klaar.
Het wordt pas meer werk als de huidige twee kappen waar de glasvezel uit de straat binnen komt, vervangen zou moeten worden door een nieuw type.
Geen reden voor maar als KPN dit als nieuwe standaard ziet ivm toekomstige wijzigingen, is dat ook wel te begrijpen.
Ik wacht het wel even af.
Ben geen liefhebber van weer een overbodige component maar zal dit wel accepteren.
Waarschijnlijk is het overgrote deel van de honderdduizenden aansluitingen al voorzien van NT’s en zullen de louter glasvezel modems wel in de minderheid zijn.
Zoals gezegd: de FTU die jij hebt wordt niet vervangen. Meer kan ik er niet van zeggen. De enige FTU die wordt vervangen bij een aanvraag is een Packet Front uit de jaren 00. Daar is echt niks meer mee te doen.

En een NT plaatsen is 5 minuten werk, dat klopt. Maar een KPN monteur moet ook verplicht de router aansluiten en het signaal testen, de TV decoders aansluiten en testen. Het wifisignaal testen. Dus voor al die dingen bij elkaar is een uur uitgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Zoals gezegd: de FTU die jij hebt wordt niet vervangen. Meer kan ik er niet van zeggen. De enige FTU die wordt vervangen bij een aanvraag is een Packet Front uit de jaren 00. Daar is echt niks meer mee te doen.

En een NT plaatsen is 5 minuten werk, dat klopt. Maar een KPN monteur moet ook verplicht de router aansluiten en het signaal testen, de TV decoders aansluiten en testen. Het wifisignaal testen. Dus voor al die dingen bij elkaar is een uur uitgetrokken.
Duidelijk.
Het uur kan ook wel nodig zijn als er iets niet zo gaat als het zijn moet.
Paar jaar terug ging de nummerportering niet goed waardoor vaste telefonie maar half werkte.
De monteur was het meeste tijd kwijt met bellen naar tweede lijn support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Barre73 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 12:38:
[...]

tMaar een KPN monteur moet ook verplicht de router aansluiten en het signaal testen, de TV decoders aansluiten en testen. Het wifisignaal testen. Dus voor al die dingen bij elkaar is een uur uitgetrokken.
De monteur die bij mij kwam heeft niets van dit alles gedaan, was 5 minuten bezig met zaken invullen op zijn GSM en was weer weg. Dat Experia onding is niet eens uit de doos gekomen, verbinding is niet down gegaan. Kreeg alleen een ander IP adres.

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 09-02-2022 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Tomba schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:40:
De monteur die bij mij kwam heeft niets van dit alles gedaan, was 5 minuten bezig met zaken invullen op zijn GSM en was weer weg.
Het mooiste zijn de opgeluchte gezichten van monteurs die zien dat een meterkast volop op orde is (stroomaansluiting beschikbaar, duidelijke netwerkconfiguratie, beschikbare fysieke ruimte) en waarbij de klant aangeeft dat buiten het testen van de internetverbinding verder niets gedaan hoeft te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 09:29
Ik heb gebeld met XS4ALL om vooruit te lopen op de aanstaande brief. Helaas zijn ze niet bereid om het contract eerder open te breken dan tot wanneer je de brief hebt. De vriendelijke medewerker gaf wel aan dat ze verwachten dat KPN iedereen in Q1 2022 de brief verstuurd gaat hebben.

Verder ben ik nog op zoek naar de patchcover voor directe glasaansluiting voor mijn TY01 FTU. Helaas werkt de link bij KPN webshop niet meer. Iemand toevallig een tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
The Zep Man schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Het mooiste zijn de opgeluchte gezichten van monteurs die zien dat een meterkast volop op orde is (stroomaansluiting beschikbaar, duidelijke netwerkconfiguratie, beschikbare fysieke ruimte) en waarbij de klant aangeeft dat buiten het testen van de internetverbinding verder niets gedaan hoeft te worden. :)
De monteur mag hier best in de meterkast kijken maar hier niet meer aantreffen dan de slimme meter en wat zekeringen en een hoofdschakelaar van de netspanning.
Nee, geen groepenkast, geen coax kabel, geen glasvezel.

De glasvezel komt hier vanuit de (kleine) voortuin zo de huiskamer binnen.
Vlak naast de plek waar de TV aan de muur hangt.
Daar zit nu ook de Fritzbox modem.
Op zich goed te bereiken en de testen.
De interactieve TV box zit op minder dan een meter afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:07:
De glasvezel komt hier vanuit de (kleine) voortuin zo de huiskamer binnen.
Vlak naast de plek waar de TV aan de muur hangt.
Daar zit nu ook de Fritzbox modem.
Op zich goed te bereiken en de testen.
De interactieve TV box zit op minder dan een meter afstand.
In het betreffende pand had ik de keuze. Alles is daar uit de woonkamer gegaan, inclusief de telefoonaansluiting. Omleggen kost wat moeite (en mag je officieel zelf niet doen...), maar alles vanuit een meterkast waar alle leidingen bij elkaar komen is zoveel handiger.

FttH werd op verzoek direct in de meterkast afgemonteerd, waar de rest van de netwerkinfrastructuur al aanwezig was. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Yahiko750 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:50:
Ik heb gebeld met XS4ALL om vooruit te lopen op de aanstaande brief. Helaas zijn ze niet bereid om het contract eerder open te breken dan tot wanneer je de brief hebt. De vriendelijke medewerker gaf wel aan dat ze verwachten dat KPN iedereen in Q1 2022 de brief verstuurd gaat hebben.

Verder ben ik nog op zoek naar de patchcover voor directe glasaansluiting voor mijn TY01 FTU. Helaas werkt de link bij KPN webshop niet meer. Iemand toevallig een tip voor mij?
Sorry.. kan alleen die voor de TK01 vinden.

Zelf maken met behulp van de blindkap die er op zat?
https://web.archive.org/w...vQrQ8t74&feature=youtu.be

[ Voor 22% gewijzigd door Barre73 op 09-02-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
The Zep Man schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 15:13:
[...]

In het betreffende pand had ik de keuze. Alles is daar uit de woonkamer gegaan, inclusief de telefoonaansluiting. Omleggen kost wat moeite (en mag je officieel zelf niet doen...), maar alles vanuit een meterkast waar alle leidingen bij elkaar komen is zoveel handiger.

FttH werd op verzoek direct in de meterkast afgemonteerd, waar de rest van de netwerkinfrastructuur al aanwezig was. d:)b
Een meterkast is zeker handig, als er ruimte is.
Bij mij dus totaal niet.
Daar zit het probleem ook.
De slimme meter kan er net in plus dan de hoofdzekeringen en hoofdschakelaar.
Meer niet, met veel moeite heb ik er zelf nog een werkschakelaar en stopcontact in kunnen proppen.

Ik heb nog wel redelijk daar in de buurt een groepenkast.
Daar zit ook mijn Home Assistant, NVR, Philips Hue bridge e.d. in.
Daar een Fritzbox bijzetten wordt krap maar zou nog wel kunnen.
De NT moet er dan wel zijn en er moeten wat netwerkkabels getrokken worden wat nog wel een klusje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Gisteren de grote gele envelop gehad betreffende de overzetting. Ben dus per direct contractvrij toch?

Nu maar eens de aanbieding van KPN bekijken...die van 12 maanden is hier nu niet meer zichtbaar. Alleen de 6 maanden.

Is er al iemand daadwerkelijk over van XS4ALL(KPN) contractvrij naar KPN overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@supercop7373 ja dat ben je. Maar staat mogelijk nog niet in het systeem. Sluit dat eerst even kort door ze te bellen. Dat ging bij mij helaas mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:07
Vandaag de nieuwe FritzBox 7590 binnengekregen van KPN. Even geconfigureerd voor XS4All voor zolang het duurt en weer draaien. De 7590 heeft alleen een UTP WAN-aansluiting dus de Genexis Gbit NTU zal a.s. dinsdag wel gewoon blijven hangen.
Met het aansluiten van de VIP5202 wacht ik nog even totdat ik over ben. Ik zal die 2952 best wel gaan missen, de 5202 heeft geen tijd op het display en analoge audio uitgang meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

janbrede schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:50:
[…]
Met het aansluiten van de VIP5202 wacht ik nog even totdat ik over ben. Ik zal die 2952 best wel gaan missen, de 5202 heeft geen tijd op het display en analoge audio uitgang meer :-(
Plus de 5202 is trager met zappen én pikt de HDMI-CEC af van de AppleTV. Ik vind het niet op alle fronten een vooruitgang die 5202…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
janbrede schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:50:
Vandaag de nieuwe FritzBox 7590 binnengekregen van KPN. Even geconfigureerd voor XS4All voor zolang het duurt en weer draaien. De 7590 heeft alleen een UTP WAN-aansluiting dus de Genexis Gbit NTU zal a.s. dinsdag wel gewoon blijven hangen.
Is die Genexis NTU niet het oude type?
Ik had hier volgens mij ooit een ZTE.
De VIP5202 heb ik hier al een tijdje van XS4all en die werkt prima.
Zeker niet traag.
Een display heb ik niet nodig, sterker nog, de box staat uit het zicht.
Bediening met de afstandsbediening werkt goed.
KPN levert deze box nu ook, wat dat betreft verandert er voor mij straks niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
supercop7373 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:59:
Gisteren de grote gele envelop gehad betreffende de overzetting. Ben dus per direct contractvrij toch?

Nu maar eens de aanbieding van KPN bekijken...die van 12 maanden is hier nu niet meer zichtbaar. Alleen de 6 maanden.

Is er al iemand daadwerkelijk over van XS4ALL(KPN) contractvrij naar KPN overgestapt?
Ik ben na het ontvangen van de gele envelop overgestapt.
Ook al stond in het XS4all systeem dat mijn contract nog door loopt en ik niet contractvrij ben.
Die gegevens worden vermoedelijk later bijgewerkt.
Ondanks dat ging het goed.
Binnen 24 uur een bevestiging van het nieuwe contract van KPN.
Kort daarna een e-mail met de datum dat de monteur komt.
Begin maart.

Die 12 maanden ging goed via Pricewise.
Zo heb ik het dus afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als die gele enveloppe komt is de kans dat ik naar KPN overstap zeer zeer klein. Twijfel nog tussen Freedom met vast ip-adres of een goedkope aanbieder en mijn server buitenshuis hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:22:
[...]

Ik had hier volgens mij ooit een ZTE.
Zeker niet traag.
De VIP5202 werkt zeker prima maar zapt simpelweg minder snel dan de 2952. Op alle andere vlakken is ie veel sneller (gids, opstarten, etc) dus ik vind dat eerlijk gezegd wel raar. Ook is het voor mij persoonlijk zeer irritant dat ie af en toe ineens de HDMI-CEC inpikt (achter een Hue SyncBox) waardoor ik de AppleTV niet met mijn reguliere tv afstandsbediening kan bedienen totdat ik de VIP5202 herstart. Vandaar mijn stelling dat het niet een onverdeelde vooruitgang is.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 09-02-2022 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tomba schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:45:
[...]

De VIP5202 werkt zeker prima maar zapt simpelweg minder snel dan de 2952. Op alle andere vlakken is ie veel sneller (gids, opstarten, etc) dus ik vind dat eerlijk gezegd wel raar. Ook is het voor mij persoonlijk zeer irritant dat ie af en toe ineens de HDMI-CEC inpikt (achter een Hue SyncBox) waardoor ik de AppleTV niet met mijn reguliere tv afstandsbediening kan bedienen totdat ik de VIP5202 herstart. Vandaar mijn stelling dat het niet een onverdeelde vooruitgang is.
Die CEC gebruik ik niet maar het kan inderdaad zijn dat dit niet altijd soepel loopt.
Op dat gebied komen er vaker problemen voor dat zie ik ook voorbij komen in het LG OLED topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Die CEC gebruik ik niet maar het kan inderdaad zijn dat dit niet altijd soepel loopt.
Op dat gebied komen er vaker problemen voor dat zie ik ook voorbij komen in het LG OLED topic.
met de oude 2952 had ik dit issue niet, maar die had vermoedelijk ook geen HDMI-CEC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tomba schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:28:
[...]

Plus de 5202 is trager met zappen én pikt de HDMI-CEC af van de AppleTV. Ik vind het niet op alle fronten een vooruitgang die 5202…
Hier geen issues met de 5202 en ATV icm HDMI-CEC. Wel jammer dat KPN maar beperkt CEC ingebouwd heeft, alleen het inschakelen van de TV.

Verder erg blij met de Bluetooth remote van de 5202, omdat deze (net als de ATV) daardoor uit het zicht geplaatst kunnen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-02-2022 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbrede
HoppyF schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:22:
[...]
De glasvezel ligt hier al bijna 12 jaar maar de Genexis NTU is 4 jaar geleden geplaatst. Daarvoor had ik een PacketFront uit de Reggefiber tijd, die kon inderdaad maar 100Mbit aan.
Zeker niet traag.
Tsja, de vooruitgang hou je niet tegen.
Ik kan natuurlijk ook 199 euro betalen om die twee 2952's en de 7581 te houden (altijd nog te gebruiken als WiFi repeater o.i.d. :+ ). Overigens heb ik uit de tijd dat XMS en Ons Brabant Net werden opgedoekt nog drie Amino's liggen, waarvan er 1 met HD. Nooit een retourpakket daarvoor ontvangen... :+

• Tomba

Tomba

Dj-sannieboy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:15:
[...]

Hier geen issues met de 5202 en ATV icm HDMI-CEC. Wel jammer dat KPN maar beperkt CEC ingebouwd heeft, alleen het inschakelen van de TV.

Verder erg blij met de Bluetooth remote van de 5202, omdat deze (net als de ATV) daardoor uit het zicht geplaatst kunnen worden.
Ik vermoed dat jij er geen Hue SyncBox tussen hebt zitten ;) Ik wil helemaal geen HDMI-CEC op die box (Hue SyncBox gaat toch al van zelf aan en schakelt ook automatisch naar juiste HDMI ingang) maar kan het niet uitzetten helaas.

De afstandsbediening met Bluetooth is inderdaad zeker een goede uitvinding al heb ik een open tvmeubel dus zie je het kastje alsnog :p

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tomba schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 06:49:
[...]

Ik vermoed dat jij er geen Hue SyncBox tussen hebt zitten ;) Ik wil helemaal geen HDMI-CEC op die box (Hue SyncBox gaat toch al van zelf aan en schakelt ook automatisch naar juiste HDMI ingang) maar kan het niet uitzetten helaas.

De afstandsbediening met Bluetooth is inderdaad zeker een goede uitvinding al heb ik een open tvmeubel dus zie je het kastje alsnog :p
Klopt, het probleem lijkt dan ook niet zozeer in de 5202 te zitten. Waarschijnlijk een combinatie van verschillende apparaten.

• gurbe
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
Op mijn persoonlijke xs4all-pagina staat:
Uw abonnement wordt binnenkort omgezet naar de techniek van KPN

We hebben u per post een overzicht en boekje gestuurd met informatie over de omzetting van uw abonnement. U kunt uw gepersonaliseerde overzicht met de wijzigingen maken via de online checklist.
Betekent dit dat mijn abonnement per direct mag opzeggen?

• kevertje1977
  • Laatst online: 19-09 14:06
Ik had xs4all een email gestuurd want mijn contract loopt in juni af en nu krijg ik net deze terug :

Bedankt voor uw bericht. Hierbij bevestig ik dat u op dit moment contractvrij bent en dus kunt overstappen zonder dat u een boetefactuur ontvangt voor de resterende maanden van het contract (juni 2022).

Op dit moment loopt er op uw initiatief een overstap naar een andere provider. XS4ALL wordt automatisch opgezegd op het moment dat uw nieuwe provider gaat leveren. Eventueel teveel betaalde bedragen worden achteraf verrekend en gecrediteerd op de eindfactuur.

---

Helaas zegt KPN dat ik mijn aanvraag per 7-6-2022 niet eerder kan laten ingaan. Dan moet kpn de order annuleren en opnieuw aanvragen en de 1Gbit/s voor 35 euro deal is er niet meer

[ Voor 13% gewijzigd door kevertje1977 op 10-02-2022 09:46 ]

• Witlof
  • Laatst online: 19-09 14:46
Ondertussen een brief ontvangen van XS4ALL na mijn bestelling op Breedbandwinkel.nl. Daarin staat o.a. Uw internetverbinding wordt overgenomen door een andere internetprovider. Datum zou 16-02-2022 zijn van omschakeling. Dat is al wel lekker snel. Ik heb al een XGS-PON hangen dus verwacht dat er weinig gedaan moet worden bij mijn thuis.

Wat ik wel vreemd vind in de brief is de mededeling over Pack:
Pack is onderdeel van uw internetabonnement. Met Pack hout u voor € 15,25 per maand onder andere het veiligheidspakket en uw e-mailadressen. Zie hiervoor ook www.xs4all.nl/pack. Wilt u Pack behouden? Doorloop dan de stappen op www.xs4all.nl/bevestig. Pack wordt automatisch afgesloten als u geen keuze maakt.
Die laatste regel verbaasd mij toch wel wat. Ook dat er geschreven wordt hoe te bevestigen, maar niet hoe dit op te zeggen. Beetje omgekeerde wereld of ligt dat aan mij?

Blijkbaar moet je de opzegging bevestigen. Als je inlogt op de laatste link, kan je daar gelukkig Pack ook meteen opzeggen. Toch nog even telefonisch contact gehad aangezien ik nog niet 'contractvrij' was volgens de bevestiging. Nu wel en direct alles goed geregeld. Nu rustig nog een weekje wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door Witlof op 10-02-2022 09:35 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Hoe werkt zo'n overstap eigenlijk kwa downtime ?
Haalt xs4all dag voor overstap (in mijn geval naar freedom) de verbinding offline oid ?

@Witlof ik heb ook de brief gehad, maar als je pack niet wilt hoef je geen acties te doen; 'Pack wordt automatisch afgesloten als u geen keuze maakt.'
Linkje met /bevestig is alleen beetje verwarrend.
En knullig dat eerste linkje www.xs4all.nl/pack niet werkt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Tomba

Tomba

Dj-sannieboy schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:42:
[...]

Klopt, het probleem lijkt dan ook niet zozeer in de 5202 te zitten. Waarschijnlijk een combinatie van verschillende apparaten.
I beg to differ ;) Alle apparaten (Switch, Xbox Series X, Wii U, AppleTV en VIP2952) werken goed. Alleen de VIP5202 ‘misdraagt’ zich. De optie ‘Zet TV aan’ is uitgeschakeld en desondanks kaapt hij de bediening via de TV afstandsbediening over HDMI-CEC (en hij reageert niet eens op de TV afstandsbediening dus waarom dat kreng t überhaupt doet is mij een raadsel)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 10-02-2022 10:31 ]

• Witlof
  • Laatst online: 19-09 14:46
DDX schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:11:
Hoe werkt zo'n overstap eigenlijk kwa downtime ?
Haalt xs4all dag voor overstap (in mijn geval naar freedom) de verbinding offline oid ?

@Witlof ik heb ook de brief gehad, maar als je pack niet wilt hoef je geen acties te doen; 'Pack wordt automatisch afgesloten als u geen keuze maakt.'
Linkje met /bevestig is alleen beetje verwarrend.
En knullig dat eerste linkje www.xs4all.nl/pack niet werkt.
Nu ik het nog eens lees, lees ik het inderdaad ook anders. Ik dacht dat dat pakket automatisch afgesloten werd als je niets deed, maar uiteindelijk wordt het dus meer stopgezet 8)7

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38

DDX

Afgesloten is niet helemaal duidelijk in deze context nee.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Tomba schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:31:
[...]

I beg to differ ;) Alle apparaten (Switch, Xbox Series X, Wii U, AppleTV en VIP2952) werken goed. Alleen de VIP5202 ‘misdraagt’ zich. De optie ‘Zet TV aan’ is uitgeschakeld en desondanks kaapt hij de bediening via de TV afstandsbediening over HDMI-CEC (en hij reageert niet eens op de TV afstandsbediening dus waarom dat kreng t überhaupt doet is mij een raadsel)
Al eens gemeld op het KPN iTV forum? Lijkt mij wel een specifiek iets voor de combinatie van apparaten.

• HoppyF
gurbe schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 09:13:
Op mijn persoonlijke xs4all-pagina staat:

[...]

Betekent dit dat mijn abonnement per direct mag opzeggen?
Als dat er staat kun je inderdaad per direct overstappen.
Zo staat het bij mij ook.
Ik heb via Pricewise nu KPN aangevraagd.
Wordt begin maart aangesloten.

De orderstatus op XS4all is ook bijgewerkt.
Bij KPN uiteraard ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Te-iDIEy0baSXdv63WwXIb43r5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wc86kl0NQhzmBXrZr1evhvvi.jpg?f=fotoalbum_large

• Tomba

Tomba

Dj-sannieboy schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:22:
[...]

Al eens gemeld op het KPN iTV forum? Lijkt mij wel een specifiek iets voor de combinatie van apparaten.
Nee, is inderdaad wel een idee. Tx

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
janbrede schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 00:32:
[...]
Overigens heb ik uit de tijd dat XMS en Ons Brabant Net werden opgedoekt nog drie Amino's liggen, waarvan er 1 met HD. Nooit een retourpakket daarvoor ontvangen... :+
Bij OnsBrabantNet moest je die settopbox(en) eerst ook zelf aanschaffen, maar je kreeg daar een "korting" op. De versie met HDD heb ik nog zo'n 70 Euro (na korting) voor neer mogen leggen. Logisch dus dat je die niet hoeft te retourneren, want ze waren je eigendom. Je kon ook zelf geschikte STBs aanschaffen en aansluiten.

Alleen in de laatste 1 a 2 jaar moesen nieuwe klanten die STBs huren, waarbij de eerste STB 'gratis' was. Door cloud recording (geen HDD meer nodig) waren ze wel veel goedkoper. Geen idee of je die nog in moest leveren, maar OBN (KPN) kon er zelf weinig meer mee doen. Marktplaats werd overspoeld met die dingen, alleen nog tijdelijk bruikbaar bij Telfort en dus vrijwel waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Ik kan me inderdaad herinneren dat ik bij XMS voor die box (Amino 130?) éénmalig betaalde. Toen die kapot ging heb ik een andere gekregen met HDD. Bij OBN kreeg ik er een gratis te huur samen met een Sitecom router (nooit gebruikt).
Ik denk dat die 7581 + 2950 STB's na terugsturen ook wel in de container zullen verdwijnen. Best wel zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 00:26

wontcachme

You catch me? No you wont

Volgens mijn opzeggingsbrief ga ik per 10 maart over naar KPN. Echter, in een 2e brief staat dat de telefoonnummer overzet per 08 februari is naar KPN Multimedia IP 8)7

Zit ik nu een maand zonder telefoon of is dit weer iets anders? Ik heb nog niks aangepast in de fritzbox en tot nu toe werkt het nog gewoon.

Edit: KPN levert toch een 7590 als modem (heb een ntu met rj45 aansluiting)? Dan kan ik gewoon mijn huidige config backuppen en dan inladen in de nieuwe. Scheelt heel veel vaste ip adressen invoeren.

[ Voor 24% gewijzigd door wontcachme op 11-02-2022 15:09 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
janbrede schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:34:
Ik kan me inderdaad herinneren dat ik bij XMS voor die box (Amino 130?) éénmalig betaalde. Toen die kapot ging heb ik een andere gekregen met HDD. Bij OBN kreeg ik er een gratis te huur samen met een Sitecom router (nooit gebruikt).
Ik denk dat die 7581 + 2950 STB's na terugsturen ook wel in de container zullen verdwijnen. Best wel zonde...
Zeker niet in een gewone container.. KPN is heel druk met recycling en hergebruik van alles wat ingeleverd wordt. Ook bij XS4ALL.
Dus over een jaartje zie je die 7581 terug in een gerecyclede Box13 van KPN :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Net XS4ALL aan de lijn gehad. Even geïnformeerd hoe het nu precies zit met contractvrij zijn.

De medewerker gaf mij aan dat je pas contractvrij ben vanaf het moment van overzetten en niet bij ontvangst gele enveloppe. Hij kon zich ook niet voorstellen dat dit wel zo was en kende die afspraak ook niet

[ Voor 5% gewijzigd door supercop7373 op 11-02-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:20

DJ

Weet iemand hoe de overstap van XS4ALL naar KPN gaat als je overgezet wordt?
Ik heb een brief gehad gisteren van XS4ALL dan ik medio april mei overgezet ga worden naar KPN (in het kader van XS4ALL uitfaseren . . .).
Voor mij blijft vrijwel alles gelijk, alleen de eigen hostnaam verdwijnd voor mij . . .

Wat ik echter niet uit de brief en FAQ kan opmaken is of KPN ook IPv6 levert. We krijgen allemaal een nieuw IP adres, zo staat te lezen in de brief. Ik hoop dat we dan ook weer een IPv6 adres krijgen, naast een IPv4 adres.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Kreeg gisteren een brief van XS4all over de overstap naar KPN.
De genoemde datum in de brief is twee dagen eerder dan in de e-mail van KPN staat en de afspraak met de monteur is.
Ik zou dan twee dagen een gat hebben met internet TV en bellen.
E-mail naar XS4all gestuurd.
Kreeg telefoon op mijn voicemail.
Net terug gebeld.
Blijkt dat de datum van KPN juist is, er valt dus geen gat.
Aardige mevrouw vroeg nog even wat de reden is van mijn overstap.
Uitgelegd dat ik de migratie aanpak om over te stappen.
Daarbij het grote prijsvoordeel ondanks dat ik bij XS4all nu ook maandelijks €15 korting krijg.
Ik raak echter wel mijn gratis Spotify premium kwijt.
Deze kan ik bij KPN echter wel met korting weer nemen.
Mevrouw wilde mij nog een aanbod doen om te blijven.
Weet niet voor welk bedrag maar heb het geweigerd.
Ik pak het 12 maanden voordeel bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Barre73 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:53:
Zeker niet in een gewone container.. KPN is heel druk met recycling en hergebruik van alles wat ingeleverd wordt. Ook bij XS4ALL.
Dus over een jaartje zie je die 7581 terug in een gerecyclede Box13 van KPN :-)
Dat je als FritzBox reïncarneert in een Experiabox :X
Vraag me trouwens af hoe je die elektronica kunt recyclen. Plastic kun je denk ik wel omsmelten, maar onderdelen lossolderen en hergebruiken?
Vandaag ook de retourbox ontvangen, als ik het goed begrijp mag ik de kabels en afstandsbedieningen gewoon houden, voor wat ze waard zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door janbrede op 11-02-2022 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
DJ schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:21:
Weet iemand hoe de overstap van XS4ALL naar KPN gaat als je overgezet wordt?
Ik heb een brief gehad gisteren van XS4ALL dan ik medio april mei overgezet ga worden naar KPN (in het kader van XS4ALL uitfaseren . . .).
Voor mij blijft vrijwel alles gelijk, alleen de eigen hostnaam verdwijnd voor mij . . .

Wat ik echter niet uit de brief en FAQ kan opmaken is of KPN ook IPv6 levert. We krijgen allemaal een nieuw IP adres, zo staat te lezen in de brief. Ik hoop dat we dan ook weer een IPv6 adres krijgen, naast een IPv4 adres.
KPN heeft al IPv6 op alle vaste verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
janbrede schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:34:
Bij OBN kreeg ik er een gratis te huur samen met een Sitecom router (nooit gebruikt).
Beetje offtopic:
Toen XMS stopte en je over kon naar o.a. OBN was de Animo en Sitecom router je eigendom als welkomstgeschenk en huurde je die niet (stonden voor 0 euro op je rekening).
Die kon je beide meteen doorverkopen, omdat de kans groot was dat je al een (betere) Amino en Router had van je periode bij XMSNET. Ze hoefde ook nooit meer terug naar OBN.
Bracht nog best wat leuks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:20

DJ

Barre73 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:05:
[...]

KPN heeft al IPv6 op alle vaste verbindingen.
Thanks!

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb voor de overstap naar KPN een Fritzbox 7530AX gekocht en heb alvast de 7950 vervangen, zodat ik na het overzetten alleen het profiel hoef aan te passen van XS4ALL naar KPN.

Ik heb een backup gemaakt van de 7590 en deze hersteld in de 7530AX, dat ging allemaal vlekkenloos. Alleen merk ik dat de verbinding niet stabiel is, terwijl ik nooit problemen gehad heb met de 7590. Beide draaien firmware versie 7.29

In de logs zie ik het volgende regelmatig voorkomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-RZ66hAxBTT0UlWJKgdrdRrAfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vp3hvRgrObRtdFucEExjxbec.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
@Dj-sannieboy bij het vervangen van mijn 7590 op 31-1 door een 7530AX heb ik juist besloten de 7530AX volledig opnieuw in te richten. Dat is ook poc. Hier draait alles 100% stabiel zonder verbrekingen. Wat je eerst even kan proberen is om alles (incl. de eventuele aanwezige FTU en NTU) stroomloos te maken en na een minuut weer op te starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KG6NM9qziQTspsq3TswWYEI17Rs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vpkHxWfSRmDZODO7bH9xPDJd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Edje040 op 12-02-2022 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
supercop7373 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:19:
Net XS4ALL aan de lijn gehad. Even geïnformeerd hoe het nu precies zit met contractvrij zijn.

De medewerker gaf mij aan dat je pas contractvrij ben vanaf het moment van overzetten en niet bij ontvangst gele enveloppe. Hij kon zich ook niet voorstellen dat dit wel zo was en kende die afspraak ook niet
Nog maar eens bellen dan. Heb inmiddels van meerdere xs4all medewerkers vervingen dat je contact vrij bent nee het ontvangen van de brief.
Zie mijn eerdere posts hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Jelte schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Nog maar eens bellen dan. Heb inmiddels van meerdere xs4all medewerkers vervingen dat je contact vrij bent nee het ontvangen van de brief.
Zie mijn eerdere posts hier.
ga ik nog even doen.

Andere punt is dat de 12x35 ook niet meer te krijgen is op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
supercop7373 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:51:
[...]

ga ik nog even doen.

Online op mijn postcode nog wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

ga ik nog even doen.

Korting geldt nog steeds.

Breedbandwinkel, Internetten.nl en Pricewise:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n84NBYdQhF6Nf7rjxgN0OZ8zlOw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9JEGQFaUNXaPiL0oEsZCBOk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvjJqKJpZT1_-LCyWov0oVBx4w0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YVNCqYmvCqqrH3BzFpVYu5On.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXH_SsFfMppUgrhOIipKPcGrxm8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEnK1PXNCcrf9fcNZ3GAPy2X.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Het bekende postcode verhaal denk ik.

Op mijn postcode via breedbandwinkel de volgende keuzes

-6 mnd 50%
-3 mnd €35 en 9 maand Viaplay
-Gratis KPN super Wifi

en €30 cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dat blijft inderdaad een onverklaarbaar verschijnsel. Komt vaak terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
supercop7373 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:28:
Het bekende postcode verhaal denk ik.

Op mijn postcode via breedbandwinkel de volgende keuzes

-6 mnd 50%
-3 mnd €35 en 9 maand Viaplay
-Gratis KPN super Wifi

en €30 cashback
Blijven proberen en ook andere huisnummers uit je straat/wijk checken.
Blijft vreemd maar bij mij blijft hij ook steeds 12 maanden aangeven, nooit 6 gezien.
Op een ander adres van familie 5 kilometer verderop was het wel een keer 6 maar later ook 12.
Wij zijn beiden overgestapt dus.
Niet precies op dezelfde dag maar een dag of twee er tussen.
Leuke is wel dat wij beiden op dezelfde dag de monteur op bezoek gaan krijgen over bijna een maand.
O ja, verschil is verder dat ik er nog vaste telefonie heb bijzitten maar dat heeft geen invloed op de korting.

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 12-02-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
[...]

ga ik nog even doen.

Als je belt naar internetten.nl kunnen ze het voor je afsluiten. Ze vertelden mij dat je tot en met 28 februari dit contract kan afsluiten

[ Voor 4% gewijzigd door kevertje1977 op 12-02-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
kevertje1977 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:10:
[...]

Als je belt naar internetten.nl kunnen ze het voor je afsluiten. Ze vertelden mij dat je tot en met 28 februari dit contract kan afsluiten
12 x 35 is voor het eerste jaar, wat kost het daarna? Ik zie namelijk de aanbieding nergens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
synoniem schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:21:
[...]

12 x 35 is voor het eerste jaar, wat kost het daarna? Ik zie namelijk de aanbieding nergens meer.
https://www.kpn.com/thuis/tarieven.htm

57,50 voor 1 Gbit internet only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
synoniem schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:21:
[...]

12 x 35 is voor het eerste jaar maar je hebt een jaar contract. Dus daarna kan je elders shoppen of eventueel downgraden naar een andere snelheid.

Thuis

Abonnement
Hussel Internet 1 Gbit/s € 57,50
Dit abonnement heeft een minimumduur van 12 maanden.
Actiekorting eerste 12 maanden - € 22,50 € 35,00
Extra's
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten) € 0,00
Totaal per maand, eerste 12 maanden € 35,00
Totaal per maand, vanaf maand 13 € 57,50

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
kevertje1977 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:27:
[...]

12 x 35 is voor het eerste jaar maar je hebt een jaar contract. Dus daarna kan je elders shoppen of eventueel downgraden naar een andere snelheid.

Thuis

Abonnement
Hussel Internet 1 Gbit/s € 57,50
Dit abonnement heeft een minimumduur van 12 maanden.
Actiekorting eerste 12 maanden - € 22,50 € 35,00
Extra's
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten) € 0,00
Totaal per maand, eerste 12 maanden € 35,00
Totaal per maand, vanaf maand 13 € 57,50
Over een jaar zijn er wel weer nieuwe aanbiedingen.
Verlengen met korting kan ook.
Ga ik me nu nog niet druk om maken want tot nu toe heb ik ieder jaar korting gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 09:29
Barre73 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:32:
[...]

Sorry.. kan alleen die voor de TK01 vinden.

Zelf maken met behulp van de blindkap die er op zat?
https://web.archive.org/w...vQrQ8t74&feature=youtu.be
Bedankt voor het zoeken, het is mij inmiddels gelukt! Heb de patchcover voor de TY01 te pakken. Een IT winkel ergens in het noordoosten van het land had er nog 1 op voorraad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik ben even aan het kijken voor een tweedehandse Fritzbox. Heb nu een 5490 rechtstreeks aangesloten op het glasvezel maar wat zijn nu eigenlijk de opties naast de 5530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
BramViking schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:50:
Ik ben even aan het kijken voor een tweedehandse Fritzbox. Heb nu een 5490 rechtstreeks aangesloten op het glasvezel maar wat zijn nu eigenlijk de opties naast de 5530?
Niks meer tenzij je een Fritzbox wilt gaan gebruiken icm een NT die KPN gebruikt.
Dan zou je een niet-glasvezel modem zoals een 7590 of 7530 kunnen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Edje040 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:16:
@Dj-sannieboy bij het vervangen van mijn 7590 op 31-1 door een 7530AX heb ik juist besloten de 7530AX volledig opnieuw in te richten. Dat is ook poc. Hier draait alles 100% stabiel zonder verbrekingen. Wat je eerst even kan proberen is om alles (incl. de eventuele aanwezige FTU en NTU) stroomloos te maken en na een minuut weer op te starten.

[Afbeelding]
Vandaag de NT stroomloos gemaakt voor een aantal minuten en de Fritzbox terug naar fabrieksinstellingen gezet. Vervolgens opnieuw geconfigureerd zonder een backup terug te zetten. De verbinding lijkt stabieler, maar het probleem is helaas niet verholpen.

14.02.22 17:30:10
Tijd overschreden bij de PPP-verwerking.

14.02.22 17:30:09
Internetverbinding IPv6 is verbroken, prefix niet meer geldig.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-02-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Vandaag de NT stroomloos gemaakt voor een aantal minuten en de Fritzbox terug naar fabrieksinstellingen gezet. Vervolgens opnieuw geconfigureerd zonder een backup terug te zetten. De verbinding lijkt stabieler, maar het probleem is helaas niet verholpen.

14.02.22 17:30:10
Tijd overschreden bij de PPP-verwerking.

14.02.22 17:30:09
Internetverbinding IPv6 is verbroken, prefix niet meer geldig.
Het kan natuurlijk altijd een keer maar vaak mag het niet voor komen.

Heb je de 7590 nog om te testen? Als het daar niet speelt ligt het aan de 7530AX, anders kan het de verbinding zijn (wat heel toevallig zou zijn als dat tegelijk met de routerwissel optreedt)
Pagina: 1 ... 100 ... 108 Laatste