Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Misschien was het hier al bekend maar de KPN app op mijn smart TV (LG OLED) werkt nu ook als je XS4all klant bent.
Gewoon inloggen met je abonnementnummer plus pincode welke je kunt vinden op de Mijn XS4all website.
Of er veel voordelen zijn weet ik zo niet maar ik vond het wel de moeite waard het te benoemen.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik gebruik zelf al een tijdje de KPN iTV app op mijn Samsung TV in de slaapkamer, als vervanging van de TV ontvanger. Scheelt weer een apparaat!

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:20
Ik wist niet dat die KPN iTV app ook werkte voor XS4ALL. Dus bedankt voor de tips @HoppyF en @Dj-sannieboy d:)b

Zit er nog verschil in m.b.t. het aanbod via de app en de ontvanger? Ik zie bijvoorbeeld het kanaal 690 niet terug (NPO1 in 4K).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Witlof schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:43:
Ik wist niet dat die KPN iTV app ook werkte voor XS4ALL. Dus bedankt voor de tips @HoppyF en @Dj-sannieboy d:)b

Zit er nog verschil in m.b.t. het aanbod via de app en de ontvanger? Ik zie bijvoorbeeld het kanaal 690 niet terug (NPO1 in 4K).
De 4K zenders worden niet in de app aangeboden en er zijn vast nog wat verschillen, zie https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

• Koning-Admiraal
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 09:35

Koning-Admiraal

De commandant!

De tijdelijke 4K zender van de NPO is niet echt om over naar huis te schrijven. Vind zelf de glasvezel kanaal er beter uitzien.

[Voor 8% gewijzigd door Koning-Admiraal op 11-06-2021 13:22]

‪Set your goals high, and don't stop till you get there.‬

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:44

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Koning-Admiraal schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:24:
De tijdelijke 4K zender van de NPO is niet echt om over huis te schrijven. Vind zelf de glasvezel kanaal er beter uitzien.
Koekiemonsterr in 'reviews: EK voetbal kijken in betere kwaliteit - Wat is no...

Koekiemonster heeft daar een goede toelichting over. Tijdens de wedstrijden moet het goed zijn, de rest wordt geupscaled.

Tweakers Discord

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-06 11:28

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Newjersey schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:32:
Dus, mijn ipv4 subnet is vanaf 1 oktober niet meer. Niet te geloven wat dit voor afbraak doet aan het ooit zo'n fijne XS4ALL. Nu maar eens op zoek naar een alternatief voor mijn ipv4 subnet. Iemand enig idee? Ik ben slechts een particulier en heb geen KvK. Dus zakelijk valt af denk ik.
Hier dezelfde teleurstelling… Ben ook gelijk overgestapt, maar helaas naar KPN, dus dat doet geen pijn.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

Dus, mijn ipv4 subnet is vanaf 1 oktober niet meer. Niet te geloven wat dit voor afbraak doet aan het ooit zo'n fijne XS4ALL. Nu maar eens op zoek naar een alternatief voor mijn ipv4 subnet. Iemand enig idee? Ik ben slechts een particulier en heb geen KvK. Dus zakelijk valt af denk ik.
Hoe weet je dat?? Heb je een mail gehad ofzo? Hier namelijk nog niets over gehoord.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-06 12:49
Tylen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 07:09:
[...]

Hoe weet je dat?? Heb je een mail gehad ofzo? Hier namelijk nog niets over gehoord.
Ik heb een brief van XS4ALL gehad hierover. Ik heb overigens ook begrepen dat freedom een subnet gaat aanbieden. Dit zal dus mijn nieuwe internet provider worden :)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

Newjersey schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 07:42:
[...]

Ik heb een brief van XS4ALL gehad hierover. Ik heb overigens ook begrepen dat freedom een subnet gaat aanbieden. Dit zal dus mijn nieuwe internet provider worden :)
O dan zal ik die binnenkort ook wel krijgen. Als freedom het ook gaat doen stap ik ook over. Alhoewel ik nu xs4all zakelijk heb dus misschien heb ik mazzel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

HoppyF schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:46:
Misschien was het hier al bekend maar de KPN app op mijn smart TV (LG OLED) werkt nu ook als je XS4all klant bent.
Gewoon inloggen met je abonnementnummer plus pincode welke je kunt vinden op de Mijn XS4all website.
Of er veel voordelen zijn weet ik zo niet maar ik vond het wel de moeite waard het te benoemen.
Als ze er nou ook nog 1 voor AppleTV uit zouden brengen zou het mij zeer gelukkig maken

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Newjersey
Tylen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 07:53:
[...]

O dan zal ik die binnenkort ook wel krijgen. Als freedom het ook gaat doen stap ik ook over. Alhoewel ik nu xs4all zakelijk heb dus misschien heb ik mazzel.
Je zakelijke abonnement zal denk ik gewoon doorlopen. Ik ben een particulier en hobby graag met m'n ip adressen. Andere providers kunnen volgens mij geen ipv4 adressen leveren.

• superyupkent
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06:36
Hier ook mijn opzegging afgerond. Erg jammer dat ze de /29 op deze manier killen. Ik had heel graag naar freedom willen overstappen maar het TV product daar van Canal digitaal is gewoon een no go. Dat ga ik er bij mijn vrouw en kind niet in krijgen. Hopelijk gaat dit het komende jaar verbeteren zodat ik na mijn tussenjaar KPN maar freedom kan

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13:48

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Nu maar eens op zoek naar een alternatief voor mijn ipv4 subnet. Iemand enig idee?
Is het een idee om over te stappen op IPv6?

Ik geef toe dat ik de afgelopen 10 jaar meestal IPv6 heb moeten disabelen omdat het op veel netwerkhardware niet stabiel werkte. Bovendien zijn er nu nog steeds providers die het niet ondersteunen.

Maar als je het eenmaal werkend hebt, dan is het veel handiger dan IPv4: je kunt een IPv6 apparaat dat aangesloten is op een andere internetaansluiting gewoon met z'n eigen IPv6 adres in je hosts file zetten en dan kan je het net zo gemakkelijk benaderen als wanneer het op je eigen netwerk zou zitten — er is geen verschil meer tussen interne en externe poortnummers en er is geen verschil meer tussen interne en externe netwerkadressen.

老厮是麂

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:39
Newjersey schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Je zakelijke abonnement zal denk ik gewoon doorlopen. Ik ben een particulier en hobby graag met m'n ip adressen. Andere providers kunnen volgens mij geen ipv4 adressen leveren.
Er zit geen verschil tussen zakelijk en consument qua propositie, dus subnet zal ook bij jou gaan wegvallen

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

mad-dog schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:26:
[...]

Er zit geen verschil tussen zakelijk en consument qua propositie, dus subnet zal ook bij jou gaan wegvallen
Nee, in de brief staat dat je wel een MKB abbo kunt nemen.

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:39
|sWORDs| schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Nee, in de brief staat dat je wel een MKB abbo kunt nemen.
Ja, bij KPN EEN, niet bij xs4all

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

mad-dog schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Ja, bij KPN EEN, niet bij xs4all
Nog eens bekeken, klopt.

• Newjersey
aawe mwan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Ik geef toe dat ik de afgelopen 10 jaar meestal IPv6 heb moeten disabelen omdat het op veel netwerkhardware niet stabiel werkte. Bovendien zijn er nu nog steeds providers die het niet ondersteunen.

Maar als je het eenmaal werkend hebt, dan is het veel handiger dan IPv4: je kunt een IPv6 apparaat dat aangesloten is op een andere internetaansluiting gewoon met z'n eigen IPv6 adres in je hosts file zetten en dan kan je het net zo gemakkelijk benaderen als wanneer het op je eigen netwerk zou zitten — er is geen verschil meer tussen interne en externe poortnummers en er is geen verschil meer tussen interne en externe netwerkadressen.
Klopt dat IPv6 ook werkt. Echter gebruik ik specifiek ipv4 voor het testen van VPN, webservers en remote access etc. Helaas werkt IPv6 niet op m'n telefoon of als ik bij een klant werk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Ik heb de VIP5202 aangesloten op een Full HD TV, maar NPO 1 UHD (kanaal 690) is gewoon te bekijken. De stream is zo’n 30 Mbit/s en zodoende van een stuk betere kwaliteit dan de standaard en HD glas zenders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Dj-sannieboy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:30:
Ik heb de VIP5202 aangesloten op een Full HD TV, maar NPO 1 UHD (kanaal 690) is gewoon te bekijken. De stream is zo’n 30 Mbit/s en zodoende van een stuk betere kwaliteit dan de standaard en HD glas zenders.

[Afbeelding]
Snelheid klopt, zie ik hier ook maar het is UHD 4K HDR (HLG).
Ik heb hier een LG OLED die 4K is en het beeld is verder uitstekend.
Makkelijk te controleren ook als je van gewoon NPO1 naar kanaal 690 zapt via de terug toets op de afstandsbediening.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:37:
[...]

Snelheid klopt, zie ik hier ook maar het is UHD 4K HDR (HLG).
Ik heb hier een LG OLED die 4K is en het beeld is verder uitstekend.
Makkelijk te controleren ook als je van gewoon NPO1 naar kanaal 690 zapt via de terug toets op de afstandsbediening.
Resolutie is zeker beter.
Helaas komt het HDR-signaal nog niet goed afgestemd door. Al moet ik zeggen dat ik het niet tijdens de wedstrijd van Nederland heb kunnen checken of het inmiddels misschien aangepast is.
Helaas merk ik ook nog niet veel van de 5.1 audio (wellicht komt het technisch door, maar hoor weinig verschil met 661) of de 50fps... zie ik ook niet. Laatste 2 kan uiteraard aan mij liggen, maar normaal merk ik dat wel.

• netblade
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:55

netblade

Sunrise

aawe mwan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Zo ga ik het iid ook oplossen, probleem was dat ik een ssl certificaat nodig heb voor mijn azuracast server. Nu ben ik er achter gekomen dat als je bij je domain een aaaa record aanmaakt naar je ipv6 adres, je netjes een ssl certificaat krijgt.
Daar ik nog wat andere servers heb draaien die poort 80 en 443 nodig hebben, heb ik voor mn azuracast de poorten veranderd voor IPV4 maar deze doen het dan wel mooi met een ssl certificaat. Op 1 juli naar KPN over, verwacht dat ik buiten het veranderen van de ipadressen weinig issues tegen ga komen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True