[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 92 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 09:50
Misschien was het hier al bekend maar de KPN app op mijn smart TV (LG OLED) werkt nu ook als je XS4all klant bent.
Gewoon inloggen met je abonnementnummer plus pincode welke je kunt vinden op de Mijn XS4all website.
Of er veel voordelen zijn weet ik zo niet maar ik vond het wel de moeite waard het te benoemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik gebruik zelf al een tijdje de KPN iTV app op mijn Samsung TV in de slaapkamer, als vervanging van de TV ontvanger. Scheelt weer een apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 17:19
Ik wist niet dat die KPN iTV app ook werkte voor XS4ALL. Dus bedankt voor de tips @HoppyF en @Dj-sannieboy d:)b

Zit er nog verschil in m.b.t. het aanbod via de app en de ontvanger? Ik zie bijvoorbeeld het kanaal 690 niet terug (NPO1 in 4K).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Witlof schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:43:
Ik wist niet dat die KPN iTV app ook werkte voor XS4ALL. Dus bedankt voor de tips @HoppyF en @Dj-sannieboy d:)b

Zit er nog verschil in m.b.t. het aanbod via de app en de ontvanger? Ik zie bijvoorbeeld het kanaal 690 niet terug (NPO1 in 4K).
De 4K zenders worden niet in de app aangeboden en er zijn vast nog wat verschillen, zie https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

De tijdelijke 4K zender van de NPO is niet echt om over naar huis te schrijven. Vind zelf de glasvezel kanaal er beter uitzien.

[ Voor 8% gewijzigd door Koning-Admiraal op 11-06-2021 13:22 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:24:
De tijdelijke 4K zender van de NPO is niet echt om over huis te schrijven. Vind zelf de glasvezel kanaal er beter uitzien.
Koekiemonsterr in 'reviews: EK voetbal kijken in betere kwaliteit - Wat is no...

Koekiemonster heeft daar een goede toelichting over. Tijdens de wedstrijden moet het goed zijn, de rest wordt geupscaled.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 20:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Newjersey schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:32:
Dus, mijn ipv4 subnet is vanaf 1 oktober niet meer. Niet te geloven wat dit voor afbraak doet aan het ooit zo'n fijne XS4ALL. Nu maar eens op zoek naar een alternatief voor mijn ipv4 subnet. Iemand enig idee? Ik ben slechts een particulier en heb geen KvK. Dus zakelijk valt af denk ik.
Hier dezelfde teleurstelling… Ben ook gelijk overgestapt, maar helaas naar KPN, dus dat doet geen pijn.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dus, mijn ipv4 subnet is vanaf 1 oktober niet meer. Niet te geloven wat dit voor afbraak doet aan het ooit zo'n fijne XS4ALL. Nu maar eens op zoek naar een alternatief voor mijn ipv4 subnet. Iemand enig idee? Ik ben slechts een particulier en heb geen KvK. Dus zakelijk valt af denk ik.
Hoe weet je dat?? Heb je een mail gehad ofzo? Hier namelijk nog niets over gehoord.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 23:57
Tylen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 07:09:
[...]

Hoe weet je dat?? Heb je een mail gehad ofzo? Hier namelijk nog niets over gehoord.
Ik heb een brief van XS4ALL gehad hierover. Ik heb overigens ook begrepen dat freedom een subnet gaat aanbieden. Dit zal dus mijn nieuwe internet provider worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Newjersey schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 07:42:
[...]

Ik heb een brief van XS4ALL gehad hierover. Ik heb overigens ook begrepen dat freedom een subnet gaat aanbieden. Dit zal dus mijn nieuwe internet provider worden :)
O dan zal ik die binnenkort ook wel krijgen. Als freedom het ook gaat doen stap ik ook over. Alhoewel ik nu xs4all zakelijk heb dus misschien heb ik mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

HoppyF schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:46:
Misschien was het hier al bekend maar de KPN app op mijn smart TV (LG OLED) werkt nu ook als je XS4all klant bent.
Gewoon inloggen met je abonnementnummer plus pincode welke je kunt vinden op de Mijn XS4all website.
Of er veel voordelen zijn weet ik zo niet maar ik vond het wel de moeite waard het te benoemen.
Als ze er nou ook nog 1 voor AppleTV uit zouden brengen zou het mij zeer gelukkig maken

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
Tylen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 07:53:
[...]

O dan zal ik die binnenkort ook wel krijgen. Als freedom het ook gaat doen stap ik ook over. Alhoewel ik nu xs4all zakelijk heb dus misschien heb ik mazzel.
Je zakelijke abonnement zal denk ik gewoon doorlopen. Ik ben een particulier en hobby graag met m'n ip adressen. Andere providers kunnen volgens mij geen ipv4 adressen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superyupkent
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 08:21
Hier ook mijn opzegging afgerond. Erg jammer dat ze de /29 op deze manier killen. Ik had heel graag naar freedom willen overstappen maar het TV product daar van Canal digitaal is gewoon een no go. Dat ga ik er bij mijn vrouw en kind niet in krijgen. Hopelijk gaat dit het komende jaar verbeteren zodat ik na mijn tussenjaar KPN maar freedom kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-07 18:45

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Nu maar eens op zoek naar een alternatief voor mijn ipv4 subnet. Iemand enig idee?
Is het een idee om over te stappen op IPv6?

Ik geef toe dat ik de afgelopen 10 jaar meestal IPv6 heb moeten disabelen omdat het op veel netwerkhardware niet stabiel werkte. Bovendien zijn er nu nog steeds providers die het niet ondersteunen.

Maar als je het eenmaal werkend hebt, dan is het veel handiger dan IPv4: je kunt een IPv6 apparaat dat aangesloten is op een andere internetaansluiting gewoon met z'n eigen IPv6 adres in je hosts file zetten en dan kan je het net zo gemakkelijk benaderen als wanneer het op je eigen netwerk zou zitten — er is geen verschil meer tussen interne en externe poortnummers en er is geen verschil meer tussen interne en externe netwerkadressen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:31
Newjersey schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Je zakelijke abonnement zal denk ik gewoon doorlopen. Ik ben een particulier en hobby graag met m'n ip adressen. Andere providers kunnen volgens mij geen ipv4 adressen leveren.
Er zit geen verschil tussen zakelijk en consument qua propositie, dus subnet zal ook bij jou gaan wegvallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

mad-dog schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:26:
[...]

Er zit geen verschil tussen zakelijk en consument qua propositie, dus subnet zal ook bij jou gaan wegvallen
Nee, in de brief staat dat je wel een MKB abbo kunt nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:31
|sWORDs| schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Nee, in de brief staat dat je wel een MKB abbo kunt nemen.
Ja, bij KPN EEN, niet bij xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

mad-dog schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:36:
[...]

Ja, bij KPN EEN, niet bij xs4all
Nog eens bekeken, klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
aawe mwan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Ik geef toe dat ik de afgelopen 10 jaar meestal IPv6 heb moeten disabelen omdat het op veel netwerkhardware niet stabiel werkte. Bovendien zijn er nu nog steeds providers die het niet ondersteunen.

Maar als je het eenmaal werkend hebt, dan is het veel handiger dan IPv4: je kunt een IPv6 apparaat dat aangesloten is op een andere internetaansluiting gewoon met z'n eigen IPv6 adres in je hosts file zetten en dan kan je het net zo gemakkelijk benaderen als wanneer het op je eigen netwerk zou zitten — er is geen verschil meer tussen interne en externe poortnummers en er is geen verschil meer tussen interne en externe netwerkadressen.
Klopt dat IPv6 ook werkt. Echter gebruik ik specifiek ipv4 voor het testen van VPN, webservers en remote access etc. Helaas werkt IPv6 niet op m'n telefoon of als ik bij een klant werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb de VIP5202 aangesloten op een Full HD TV, maar NPO 1 UHD (kanaal 690) is gewoon te bekijken. De stream is zo’n 30 Mbit/s en zodoende van een stuk betere kwaliteit dan de standaard en HD glas zenders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gf-YXPKm4VgFpDiWG5O6WqyIVuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaEVVhJtywerxdSu4v0jxXMc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dj-sannieboy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:30:
Ik heb de VIP5202 aangesloten op een Full HD TV, maar NPO 1 UHD (kanaal 690) is gewoon te bekijken. De stream is zo’n 30 Mbit/s en zodoende van een stuk betere kwaliteit dan de standaard en HD glas zenders.

[Afbeelding]
Snelheid klopt, zie ik hier ook maar het is UHD 4K HDR (HLG).
Ik heb hier een LG OLED die 4K is en het beeld is verder uitstekend.
Makkelijk te controleren ook als je van gewoon NPO1 naar kanaal 690 zapt via de terug toets op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:37:
[...]

Snelheid klopt, zie ik hier ook maar het is UHD 4K HDR (HLG).
Ik heb hier een LG OLED die 4K is en het beeld is verder uitstekend.
Makkelijk te controleren ook als je van gewoon NPO1 naar kanaal 690 zapt via de terug toets op de afstandsbediening.
Resolutie is zeker beter.
Helaas komt het HDR-signaal nog niet goed afgestemd door. Al moet ik zeggen dat ik het niet tijdens de wedstrijd van Nederland heb kunnen checken of het inmiddels misschien aangepast is.
Helaas merk ik ook nog niet veel van de 5.1 audio (wellicht komt het technisch door, maar hoor weinig verschil met 661) of de 50fps... zie ik ook niet. Laatste 2 kan uiteraard aan mij liggen, maar normaal merk ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 09:20

netblade

Sunrise

aawe mwan schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Zo ga ik het iid ook oplossen, probleem was dat ik een ssl certificaat nodig heb voor mijn azuracast server. Nu ben ik er achter gekomen dat als je bij je domain een aaaa record aanmaakt naar je ipv6 adres, je netjes een ssl certificaat krijgt.
Daar ik nog wat andere servers heb draaien die poort 80 en 443 nodig hebben, heb ik voor mn azuracast de poorten veranderd voor IPV4 maar deze doen het dan wel mooi met een ssl certificaat. Op 1 juli naar KPN over, verwacht dat ik buiten het veranderen van de ipadressen weinig issues tegen ga komen.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 21:56

The Zep Man

🏴‍☠️

XS4ALL is een charmeoffensief begonnen. Enkele dagen geleden werd ik gebeld door iemand van XS4ALL over een eerder ontvangen brief dat de extra IPv4 subnet-dienst gaat ophouden.

Dit gesprek leek twee doelen te hebben:
  • Bevestigen dat de brief is ontvangen en dat bekend is dat de extra dienst 1 oktober stopt. Niemand houdt er tenslotte van als zelf gehoste diensten plots niet meer werken.
  • Damage control. Er werden excuses gegeven voor waarom XS4ALL dit doet, en een verwijzing naar een aanbieding KPN voor als iemand een zakelijk abonnement kan afsluiten (KvK nummer vereist).
De excuses over waarom XS4ALL hiertoe zou besluiten waren zwak. XS4ALL zou geen verschil maken tussen consumenten en zakelijke klanten, en de extra dienst zou te duur zijn voor XS4ALL om aan te blijven bieden. Dat laatste lijkt mij sterk. Het is 10 EUR per maand extra voor effectief niets doen. Enkel bij het starten en het stoppen ervan worden er (geautomatiseerde) processen uitgevoerd.

Verder was de medewerker er heilig van overtuigd dat er niets zou veranderen ondanks dat de situatie nu anders is dan 18 maanden geleden, dat XS4ALL zou blijven, en dat KPN totaal geen invloed had op deze beslissing. Verder wist de medewerker ook niet uit te leggen waar de opmerking in de brief vandaan komt dat mettertijd en de eigen vaste IPv4+v6 adressen overgezet worden naar KPN (inclusief nieuwe IP adressen). Volgens hem waren zijn collega's en hij daar sterk verbaasd over, want er zou niets op de planning staan.

De medewerker had niet veel aan mijn opmerkingen over de tegenstrijdigheden in zijn verhaal, en over de strategie die KPN expliciet heeft uitgezet (en publiekelijk kenbaar heeft gemaakt). Er kunnen twee zaken van toepassing zijn:

• De medewerker gelooft dit echt.
• De medewerker liegt.

Ik weet niet wat erger is. ;)

De belangrijkste conclusie uit dit gesprek was dat vanaf 1 oktober 2021 het afgenomen extra subnet niet meer doorgegeven wordt, en dat dit een geldige reden is om een lopend jaarcontract open te breken zonder kosten. Op dat laatste vroeg de medewerker nog of XS4ALL iets kan doen (behalve het extra subnet) voor het behouden van een klant. Zo nee, dan is er de vrijheid om een andere provider te kiezen en op 1 oktober de verbinding over te laten zetten conform de standaardprocedure daarvoor.

De conclusie voor mij was al duidelijk: XS4ALL is over. Dit zijn de laatste stuiptrekkingen. Er is bijna niets meer wat XS4ALL onderscheidt van KPN, en wat over (gegarandeerde vaste IPv4+IPv6 adressen) zal naar van wat ik verwacht ook binnen een jaar verdwijnen. Het is tijd om naar de toekomst te kijken. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 18-06-2021 06:17 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The Zep Man schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 06:10:
XS4ALL is een charmeoffensief begonnen. Enkele dagen geleden werd ik gebeld door iemand van XS4ALL over een eerder ontvangen brief dat de extra IPv4 subnet-dienst gaat ophouden.

Dit gesprek leek twee doelen te hebben:
  • Bevestigen dat de brief is ontvangen en dat bekend is dat de extra dienst 1 oktober stopt. Niemand houdt er tenslotte van als zelf gehoste diensten plots niet meer werken.
  • Damage control. Er werden excuses gegeven voor waarom XS4ALL dit doet, en een verwijzing naar een aanbieding KPN voor als iemand een zakelijk abonnement kan afsluiten (KvK nummer vereist).
De excuses over waarom XS4ALL hiertoe zou besluiten waren zwak. XS4ALL zou geen verschil maken tussen consumenten en zakelijke klanten, en de extra dienst zou te duur zijn voor XS4ALL om aan te blijven bieden. Dat laatste lijkt mij sterk. Het is 10 EUR per maand extra voor effectief niets doen. Enkel bij het starten en het stoppen ervan worden er (geautomatiseerde) processen uitgevoerd.

Verder was de medewerker er heilig van overtuigd dat er niets zou veranderen ondanks dat de situatie nu anders is dan 18 maanden geleden, dat XS4ALL zou blijven, en dat KPN totaal geen invloed had op deze beslissing. Verder wist de medewerker ook niet uit te leggen waar de opmerking in de brief vandaan komt dat mettertijd en de eigen vaste IPv4+v6 adressen overgezet worden naar KPN (inclusief nieuwe IP adressen). Volgens hem waren zijn collega's en hij daar sterk verbaasd over, want er zou niets op de planning staan.

De medewerker had niet veel aan mijn opmerkingen over de tegenstrijdigheden in zijn verhaal, en over de strategie die KPN expliciet heeft uitgezet (en publiekelijk kenbaar heeft gemaakt). Er kunnen twee zaken van toepassing zijn:

• De medewerker gelooft dit echt.
• De medewerker liegt.

Ik weet niet wat erger is. ;)

De belangrijkste conclusie uit dit gesprek was dat vanaf 1 oktober 2021 het afgenomen extra subnet niet meer doorgegeven wordt, en dat dit een geldige reden is om een lopend jaarcontract open te breken zonder kosten. Op dat laatste vroeg de medewerker nog of XS4ALL iets kan doen (behalve het extra subnet) voor het behouden van een klant. Zo nee, dan is er de vrijheid om een andere provider te kiezen en op 1 oktober de verbinding over te laten zetten conform de standaardprocedure daarvoor.

De conclusie voor mij was al duidelijk: XS4ALL is over. Dit zijn de laatste stuiptrekkingen. Er is bijna niets meer wat XS4ALL onderscheidt van KPN, en wat over (gegarandeerde vaste IPv4+IPv6 adressen) zal naar van wat ik verwacht ook binnen een jaar verdwijnen. Het is tijd om naar de toekomst te kijken. :Y)
Exact dit verhaal heb ik tweemaal gehad, een week geleden en een paar uur. Ik heb ze er op gewezen dat men over twee weken terug zou bellen, omdat ik mijn alternatieven aan het bekijken ben. Daarnaast is het toch niet vreemd dat er twee verhalen zijn... het zou mij niets verbazen dat deze XS4ALL mensen gewoon niet juist worden geinformeerd door KPN... want als KPN ergens heer en meester in is dan is het dat wel 'misleiding', zowel naar pariculieren als zakelijke klanten.

Maar nu vooral de vraag wat is een betaalbaar alternatief voor de IPv4 adressen, aangezien IPv6 nogaltijd niet de volledige ondersteuning mag genieten...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

_Dune_ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 15:56:
Daarnaast is het toch niet vreemd dat er twee verhalen zijn... het zou mij niets verbazen dat deze XS4ALL mensen gewoon niet juist worden geinformeerd door KPN... want als KPN ergens heer en meester in is dan is het dat wel 'misleiding', zowel naar pariculieren als zakelijke klanten.
De enige misleiding van KPN was dat er niets zou veranderen. Verder zijn ze er overduidelijk in dat ze zo snel mogelijk XS4ALL af willen breken. Als je als XS4ALL medewerker nog enig vertrouwen hebt in KPN, dan ben je best wel naïef. :')
Maar nu vooral de vraag wat is een betaalbaar alternatief voor de IPv4 adressen, aangezien IPv6 nogaltijd niet de volledige ondersteuning mag genieten...
ExtraIP?

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 19-06-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The Zep Man schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:03:
[...]
De enige misleiding van KPN was dat er niets zou veranderen. Verder zijn ze er overduidelijk in dat ze zo snel mogelijk XS4ALL af willen breken. Als je als XS4ALL medewerker nog enig vertrouwen hebt in KPN, dan ben je best wel naïef. :')
[...]
ExtraIP?
ExtraIP heb ik inderdaad vanmiddag bekeken, maar helaas... ook daar heb je een KvK nummer nodig. Weet iemand een dienst die wel IPv4 adressen wil leveren aan iemand zonder KvK? Ik vrees dat Freedom nog even op zich laat wachten voordat, daar alles op orde is. Daarnaast lijkt mij het ook wel interessant om die IPv4 range te hebben provider onafhankelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door _Dune_ op 19-06-2021 16:11 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

_Dune_ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:06:
ExtraIP heb ik inderdaad vanmiddag bekeken, maar helaas... ook daar heb je een KvK nummer nodig. Weet iemand een dienst die wel IPv4 adressen wil leveren aan iemand zonder KvK?
Anders ergens een VPS huren met een eigen IPv4 adres, en dan een VPN opzetten. Waar een wil is...

[edit]
Voorbeeldje voor 2 USD/maand. Uiteraard zit daar een datalimiet aan, die je door twee moet delen als je een VPN gebruikt. ;)

[edit]
Bij TransIP kan iets soortgelijks voor 10+2 EUR per maand, en 500 GB VPN data.

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 19-06-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The Zep Man schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:16:
[...]
Anders ergens een VPS huren met een eigen IPv4 adres, en dan een VPN opzetten. Waar een wil is...

[edit]
Voorbeeldje voor 2 USD/maand. Uiteraard zit daar een datalimiet aan, die je door twee moet delen als je een VPN gebruikt. ;)
Dat is geen alternatief voor als thuis wat VM's hebt draaien die je graag op een eigen IP wilt benaderen. Daarnaast waarom zou ik servers gaan huren voor weer een x-bedrag per maand, als ik het af kan met een paar goedekope zelfbouw systeempjes die thuis staan, waar wat VM's opdraaien. Ik ben geen bedrijf (vandaar ook geen KvK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

_Dune_ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:20:
Dat is geen alternatief voor als thuis wat VM's hebt draaien die je graag op een eigen IP wilt benaderen.
Waarom niet? VPN tussen VPS en thuis, en gaan.
Daarnaast waarom zou ik servers gaan huren voor weer een x-bedrag per maand, als ik het af kan met een paar goedekope zelfbouw systeempjes die thuis staan, waar wat VM's opdraaien. Ik ben geen bedrijf (vandaar ook geen KvK).
Waarom zou je IPv4 adressen huren voor een x-bedrag per maand, wat je nu al bij XS4ALL doet, en straks hoe dan ook voor moet gaan betalen als je het nog wil hebben? :?

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 19-06-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The Zep Man schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:21:
[...]
Waarom niet? VPN tussen VPS en thuis, en gaan.

[...]
Waarom zou je IPv4 adressen huren voor een x-bedrag per maand, wat je nu al bij XS4ALL doet? :?
Je hebt met VPS nogsteeds één IPv4 address, als ik dat zogauw even bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

_Dune_ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:23:
Je hebt met VPS nogsteeds één IPv4 address, als ik dat zogauw even bekijk.
Dat is meer dan nul. Voor 10 USD (minder als dat je nu betaalt) heb je er 5. :+

Nu ik erover nadenk kan je waarschijnlijk prima zelf GRE opzetten. Geen VPN nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16
@_Dune_ heb je die ip's echt nodig?

Voor http/https kun je al een reverse proxy gebruiken voor het hosten van meerdere sites op één ip-adres. Inclusief TLS met SNI.

Voor andere diensten kun je wellicht andere poorten gebruiken?

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

nescafe schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:43:
@_Dune_ heb je die ip's echt nodig?

Voor http/https kun je al een reverse proxy gebruiken voor het hosten van meerdere sites op één ip-adres. Inclusief TLS met SNI.

Voor andere diensten kun je wellicht andere poorten gebruiken?
Het is niet eens zozeer voor het hosten van websites, meer Exchange, VMware Horizon (en/of CITRIX tegenhanger), spelen met firewalls etc, dingetjes testen. Zo was ik ook bezig een Microsoft 365 developer tenant te koppelen aan mijn on-prem omgeving. Dit allemaal niet als productie natuurlijk, maar meer als lab omgeving.

Daarnaast eigen mail faciliteiten en een soort van private Cloudopslag. Ja, het kan allemaal anders... het is alleen gewoon k*t dat KPN/XS4ALL gewoon zo'n streek uithalen en het moeilijk maken voor de enthousiast technerd, zonder KvK nummertje.

Als nu het IP address van de verbinding nog gegarandeerd blijft, maar daar was de brief ook redelijk duidelijk over naar mijn idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

_Dune_ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:55:
[...]

Het is niet eens zozeer voor het hosten van websites, meer Exchange, VMware Horizon (en/of CITRIX tegenhanger), spelen met firewalls etc, dingetjes testen. Zo was ik ook bezig een Microsoft 365 developer tenant te koppelen aan mijn on-prem omgeving. Dit allemaal niet als productie natuurlijk, maar meer als lab omgeving.

Daarnaast eigen mail faciliteiten en een soort van private Cloudopslag. Ja, het kan allemaal anders... het is alleen gewoon k*t dat KPN/XS4ALL gewoon zo'n streek uithalen en het moeilijk maken voor de enthousiast technerd, zonder KvK nummertje.

Als nu het IP address van de verbinding nog gegarandeerd blijft, maar daar was de brief ook redelijk duidelijk over naar mijn idee..
Voor VMware Horizon kun je ook met een loadbalancer af. Eigen IP per UAG is fijner, maar zeker niet noodzakelijk. Ook kun je UAG prima gebruiken als reverse proxy voor andere services.

Ik baal ook van het niet meer hebben van een subnet, maar het is niet het einde van de wereld, zeker niet met UAG. Gewoon alles op 443 via UAG(s met LB) welke aan de FQDN of suburl kan zien waar het heen moet. En zaken op andere poorten kan via NAT.

IP is volgens mij vrijwel vast, ik heb sinds ik aangesloten ben nog geen ander IP gekregen, niet tijdens de KPN jaren en natuurlijk niet tijdens de XS4ALL dagen, maar ook niet bij de overgang van KPN naar XS4ALL. Over een maandje kan ik je vertellen of ik weer terug bij KPN nog steeds hetzelfde IP heb.

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 19-06-2021 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 09:05
Ik ben ook overgestapt naar KPN. Subnet vervalt ook hier.

ExtraIP geregeld met de KVK van de vereniging waar ik actief ben (en overigens ook een IP voor gebruikte van het subnet). ExtraIP vraagt om een KVK bewijs van inschrijving, wellicht valt er voor sommigen wat te regelen met kennissen etc met eigen zaak ;-)

Werkt verder prima overigens.

Via breedbandwinkel.nl KPN Hussel met TV besteld voor 12 maanden, eerste 12 maanden a 35 euro. (Alle pakketten). We doen dus een jaartje 1Gbit 😀

Van 70 euro incl subnet naar plm 45 euro incl subnet is een mooie besparing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

nautaonline schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:21:
Ik ben ook overgestapt naar KPN. Subnet vervalt ook hier.

ExtraIP geregeld met de KVK van de vereniging waar ik actief ben (en overigens ook een IP voor gebruikte van het subnet). ExtraIP vraagt om een KVK bewijs van inschrijving, wellicht valt er voor sommigen wat te regelen met kennissen etc met eigen zaak ;-)

Werkt verder prima overigens.

Via breedbandwinkel.nl KPN Hussel met TV besteld voor 12 maanden, eerste 12 maanden a 35 euro. (Alle pakketten). We doen dus een jaartje 1Gbit 😀

Van 70 euro incl subnet naar plm 45 euro incl subnet is een mooie besparing!
Maar welke router heb je nu? Experiabox of de fritz van xs4all? Ik moet ook gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Tylen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:00:
[...]

Maar welke router heb je nu? Experiabox of de fritz van xs4all? Ik moet ook gaan veranderen.
Ik heb een Edgerouter 6P. Fritzbox ligt ongebruikt op zolder, en gaat ook zo terug.

Voordat ik bij XS4ALL kwam had ik ook al KPN, configuratie is niet aangepast en ging bijna naadloos over, uurtje geen verbinding gehad ivm omzetting.

Monteur kwam aan huis, heeft even gekeken, oh het werkt allemaal al? (TV ook al zelf gedaan). Die was vroeg thuis die dag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

nautaonline schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:48:
[...]

Ik heb een Edgerouter 6P. Fritzbox ligt ongebruikt op zolder, en gaat ook zo terug.

Voordat ik bij XS4ALL kwam had ik ook al KPN, configuratie is niet aangepast en ging bijna naadloos over, uurtje geen verbinding gehad ivm omzetting.

Monteur kwam aan huis, heeft even gekeken, oh het werkt allemaal al? (TV ook al zelf gedaan). Die was vroeg thuis die dag ;-)
Ah oke. Ik zie dat je ook bij kpn een fritz kan krijgen. top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

nautaonline schreef op maandag 21 juni 2021 @ 07:21:
Via breedbandwinkel.nl KPN Hussel met TV besteld voor 12 maanden, eerste 12 6 maanden a 35 euro. (Alle pakketten). We doen dus een jaartje 1Gbit 😀
Fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:36
Tylen schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:50:
[...]

Ah oke. Ik zie dat je ook bij kpn een fritz kan krijgen. top.
Krijgen is niet bepaald het goede woord... Kost je 7,49 per maand extra. En je kan niet bepalen welke FB je huurt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 11:56
Zit er verschil tussen de Fritzbox 5490 en de 7590. De laatste heb ik al, en ik krijg volgende maand Xs4all. Beter de 7590 gebruiken of de 5490?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Als je bedoeld dat ze een foutje in hun website hadden, dan is die nog niet aangepast:

https://www.breedbandwink...en-tv-1000-mb--aanbieding

Vul een Gbit enabled postcode in, en voila:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-k7s62upfj7rOMj6A2X9Y8QyDtY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4e83zmjhrUQ24RFpcKd7wg2q.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-07 19:13
nautaonline schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:49:
[...]

Als je bedoeld dat ze een foutje in hun website hadden, dan is die nog niet aangepast:

[Afbeelding]
Oh 12 maanden korting :P

[ Voor 19% gewijzigd door Dennis-L op 21-06-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

[...]

[Afbeelding]
Maf. Kwam dat niet tegen in het algemene overzicht.

Nog maffer is dat de prijs zonder en met TV gelijk is. Alleen wat minder cashback. Dus met TV is goedkoper? :?

Betredt dit een contract van één of twee jaar?

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 21-06-2021 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nautaonline
The Zep Man schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:25:
[...]
Maf. Kwam dat niet tegen in het algemene overzicht.

Nog maffer is dat de prijs zonder en met TV gelijk is. Alleen wat minder cashback. Dus met TV is goedkoper? :?
Daar lijkt het op. Vond het zelf ook al apart dat de prijzen gelijk waren, maar zal vast een onderliggende actie zijn tussen Breedbandwinkel en KPN, waardoor ze meer cashback kunnen geven op een abo met TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

nautaonline schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:32:
Daar lijkt het op. Vond het zelf ook al apart dat de prijzen gelijk waren, maar zal vast een onderliggende actie zijn tussen Breedbandwinkel en KPN, waardoor ze meer cashback kunnen geven op een abo met TV.
En hoeveel jaar is het contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:17
[...]

[Afbeelding]
Als ik mijn postcode invul krijg ik maar 6 maanden korting. Dat aanbod geldt dus niet voor iedereen blijkbaar :(

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Mozart schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 06:27:
Als ik mijn postcode invul krijg ik maar 6 maanden korting. Dat aanbod geldt dus niet voor iedereen blijkbaar :(
Gisteravond controleerde ik het, en kreeg ik de genoemde korting aangeboden. Vanochtend is diezelfde korting voor dezelfde postcode plots niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
The Zep Man schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 06:43:
[...]
Gisteravond controleerde ik het, en kreeg ik de genoemde korting aangeboden. Vanochtend is diezelfde korting voor dezelfde postcode plots niet beschikbaar.
Net ook nogmaals gechecked, met de link van alleen internet, en ik krijg nogsteeds 12 maand korting.

Contract van 1 jaar overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:40

servies

Veni Vidi Servici

en de volgende url is voor iedereen die alles in een wil hebben:https://www.breedbandwink...ellen-1000-mb--aanbieding €37 per maand...

En nu werkt het niet meer... cookie misschien...?

[ Voor 12% gewijzigd door servies op 22-06-2021 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-07 14:37
Voor mij maakt die actie bij Breedbandwinkel niets uit, behalve dat ik van 500/500 naar gig ga (en dat zal ik in de praktijk niet echt merken). Met de kortingen en gratis zenders kom ik op exact hetzelfde bedrag uit dan wat ik nu bij Xs4All betaal (tot eind april volgend jaar) inclusief 2 x VIP5202. Mocht de actie er volgen jaar opnieuw zijn dan wordt het wel interessant. Ik geloof namelijk nooit dat XS4ALL mij hetzelfde gaat bieden dan ze nu gedaan hebben.
We wachten geduldig af ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
servies schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:06:

Ik heb inmiddels de orderbevestiging van KPN binnen, incl iTV abbonementsnummers etc.

XS4ALL is opgezegd.. Het waren 2 mooie jaren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

nautaonline schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:06:
[...]
Ik heb inmiddels de orderbevestiging van KPN binnen, incl iTV abbonementsnummers etc.

XS4ALL is opgezegd.. Het waren 2 mooie jaren >:)
Dan ga je naar KPN? Dan had je toch ook gewoon bij XS4ALL kunnen blijven of is KPN zelf zoveel goedkoper. Als ik daadwerkelijk XS4ALL verlaat ga ik zeker niet over na KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Ik ga inderdaad naar KPN. Betaalde nu 61 euro voor 100/100 incl 2x TV (2de kastje gratis)

Nu bij KPN word het 1000/500 met 1x TV voor 35 euro per mnd.. Da's snel terugverdiend. 2de TV werd al weinig gebruikt en gaat het nu maar doen met de iTV app en de Chromecast.

Sterker nog, ik zie dat ze 65 euro berekend hebben in het overzicht, terwijl de prijs van 1Gbit Hussel naar 57,50 gaat.. Dan wordt het zelfs 27,50 per maand... :)

KPN was in dit geval via Breedbandwinkel dusdanig voordeliger dat ik de overstap maar zelf gergeld heb ipv afwachten. Krijg zelfs nog een cashback van 85 euro van Breedbandwinkel..

XS4ALL wilde nog een aanbieding doen van 20 euro korting elke maand, maar toen ik zei dat ie daar niet aan kon tippen en dus 40 euro /mnd korting kreeg, was ie snel met het inorde maken van de opzegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 13:35

BushWhacker

developer

Barre73 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:38:
[...]

Krijgen is niet bepaald het goede woord... Kost je 7,49 per maand extra. En je kan niet bepalen welke FB je huurt.
Hoi Barre73,

Ik heb nu AON via Freedom, maar ik zie nu dat T-Mobile sinds een paar dagen ook 1000Mbps kan leveren. Ik heb ze (T-Mobile) gecontact, maar de helpdesk daar zegt dat zij GPON leveren. Kan dat?

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 11:13
BushWhacker schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:23:
[...]

Hoi Barre73,

Ik heb nu AON via Freedom, maar ik zie nu dat T-Mobile sinds een paar dagen ook 1000Mbps kan leveren. Ik heb ze (T-Mobile) gecontact, maar de helpdesk daar zegt dat zij GPON leveren. Kan dat?
jaaa als je bij T mobile ineens 1000Mbps kan krijgen is het over de apparatuur van glas operator(t-moble) alles wat ze nieuw plaatsen is Gpon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
BushWhacker schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:23:
[...]

Hoi Barre73,

Yep. Zoals Jopoh al zegt. T-Mobile plaatst in een flink tempo eigen apparatuur in PoPs van Reggefiber/KPN en dat is allemaal GPON apparatuur. Dus ook waar KPN WBA gewone AON apparatuur heeft staan.

@BushWhacker : Zie ook dit topic over de verschillen en mogelijkheden bij GPN, alleen in de Pop of GPON door het hele netwerk heen (onder het kopje "Point-to-point vs. point-to-multi-point")

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 23-06-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 13:35

BushWhacker

developer

Barre73 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:04:
[...]

Yep. Zoals Jopoh al zegt. T-Mobile plaatst in een flink tempo eigen apparatuur in PoPs van Reggefiber/KPN en dat is allemaal GPON apparatuur. Dus ook waar KPN WBA gewone AON apparatuur heeft staan.

@BushWhacker : Zie ook dit topic over de verschillen en mogelijkheden bij GPN, alleen in de Pop of GPON door het hele netwerk heen (onder het kopje "Point-to-point vs. point-to-multi-point")
Dank voor de link en je reactie. Ik ga de thread 'even' doorlezen.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
_Dune_ schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 15:12:
[...]

Dan ga je naar KPN? Dan had je toch ook gewoon bij XS4ALL kunnen blijven of is KPN zelf zoveel goedkoper. Als ik daadwerkelijk XS4ALL verlaat ga ik zeker niet over na KPN...
De keus is erg lastig.
Ik betaal nu €62 bij XS4all dat is met korting, Smart met TV en telefoon.
Dit icm een KPN mobiel abonnement.
Dit betekent dus gratis plus pakket en €5 korting op mobiel abonnement.
Daarbij nog gratis Spotify.

Stel dat ik naar KPN zou overstappen.
Dan verlies ik mijn Fritzbox modem. Deze zal ik dus moeten huren of zelf kopen.
Ik verlies ook mijn Spotify, gaat dus ook €9,99 kosten.
Daarbij verlies ik (als ik het goed gelezen heb…) €2,50 korting op het mobiele abonnement en moet ik voor opnemen van TV €5 per maand gaan betalen. Dit is bij XS4all inclusief.
Feitelijk verlies dan €25 per maand.
Door de €35 per maand ivm actie wordt dit wel gecompenseerd.
Daarbij nog de €85 cashback wat ook gewoon korting is.

Zie ik wat over het hoofd?
Het voordeel is toch niet echt de moeite waard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 06-07 15:54
servies schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:06:
en de volgende url is voor iedereen die alles in een wil hebben:https://www.breedbandwink...ellen-1000-mb--aanbieding €37 per maand...

De KPN proposities met "Aanbieding" in de naam zijn aanbiedingen met 12 maanden korting en niet op alle adressen beschikbaar. Dat is dus afhankelijk van de postcodecheck. Voorheen waren deze geldig op adressen waar glas in aanleg was, nu is dit gewijzigd naar adressen met meerdere actieve mobiele KPN abonnementen, maar geen vast internet. Hier kunnen overigens afwijkingen in zitten, maar de postcodecheck is leidend hierin.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:37
HoppyF schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:20:
[...]

De keus is erg lastig.
Ik betaal nu €62 bij XS4all dat is met korting, Smart met TV en telefoon.
Dit icm een KPN mobiel abonnement.
Dit betekent dus gratis plus pakket en €5 korting op mobiel abonnement.
Daarbij nog gratis Spotify.
Het voordeel is toch niet echt de moeite waard lijkt mij.
Voor mij ook. Laatst gebeld en € 20,- korting gekregen. Ik betaal nu € 50,- per maand met 2 ontvangers en Fox gratis i.c.m. mobiel abbo met €5 korting per maand. Overstappen naar KPN zou betekenen dat ik € 37,- + € 5 voor extra decoder + € 7,99 Fox sports (€ 5 husselkorting al verrekend) is € 50,- ga betalen. Maar dan zonder Fritzbox. Als ik die nog meereken kom ik bij KPN op € 57,50 per maand uit. Enig verschil is dat ik bij KPN 1 Gbit heb en bij XS4All niet, maar goed dat heb ik ook niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
BushWhacker schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Dank voor de link en je reactie. Ik ga de thread 'even' doorlezen.
Hele draadje mag altijd maar wat jij zoekt staat ook in de startpost onder het kopje "point to point versus point to multipoint"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
henk26 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:35:
[...]

Voor mij ook. Laatst gebeld en € 20,- korting gekregen. Ik betaal nu € 50,- per maand met 2 ontvangers en Fox gratis i.c.m. mobiel abbo met €5 korting per maand. Overstappen naar KPN zou betekenen dat ik € 37,- + € 5 voor extra decoder + € 7,99 Fox sports (€ 5 husselkorting al verrekend) is € 50,- ga betalen. Maar dan zonder Fritzbox. Als ik die nog meereken kom ik bij KPN op € 57,50 per maand uit. Enig verschil is dat ik bij KPN 1 Gbit heb en bij XS4All niet, maar goed dat heb ik ook niet nodig.
1Gbit heb ik ook niet nodig, 100 Mbits voldoet prima.
Een overweging is om de Fritzbox tweedehands te kopen, de cashback van €85 kun je daarvoor gebruiken.
Voor die prijs moet het wel lukken een 5490 te scoren.
Nog beter is de opvolger 5530, maar die is nieuw en kost zo’n €170.
Je krijgt daarvoor wel WiFi 6 erbij.

O ja, ik vergat nog iets.
Ik heb nu de Arris VIP5202 UHD interactieve TV box.
Wil je deze bij KPN hebben moet je daarvoor het 4K abonnement nemen, minimaal 6 maanden.
Gaat dus 6x €2,50 kosten.
Daarna is het op te zeggen en verwacht ik dat je van KPN de box wel kunt blijven gebruiken.
Voordeel van de UHD box is nu de UDH voetbal uitzendingen en later wellicht nog meer.
Voordeel is ook dat dit ding met Bluetooth werkt en je het kastje kunt opbergen uit het zicht.
Voor mij de hoofdreden dat ik er eentje heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nautaonline
Volgens KPN bestelstatus krijg ik een VIP5202 en een experiabox 12 wat ingepakt gaat worden, dus het lijkt erop dat niet alleen voor het 4K pakket is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Elke nieuwe klant bij KPN krijgt de 4K decoder Arris 5202, ook zonder het 4K pakket. Al sinds een hele lange tijd. Zelf overstappen van XS4all naar KPN wordt ook gezien als nieuwe klant.
Met die 4K decoder kan je zonder 4K pakket niet de normale 4K zender(s) kijken maar wel bijvoorbeeld het huidige EK in 4K.

PS: door de leveringsproblemen en het chiptekort is het voorlopig wel max 1 stuks 4K decoder per klant. Dat lijkt nog voor heel 2021 te gaan gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 21:07

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Barre73 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:42:
Elke nieuwe klant bij KPN krijgt de 4K decoder Arris 5202, ook zonder het 4K pakket. Al sinds een hele lange tijd. Zelf overstappen van XS4all naar KPN wordt ook gezien als nieuwe klant.
Met die 4K decoder kan je zonder 4K pakket niet de normale 4K zender(s) kijken maar wel bijvoorbeeld het huidige EK in 4K.

PS: door de leveringsproblemen en het chiptekort is het voorlopig wel max 1 stuks 4K decoder per klant. Dat lijkt nog voor heel 2021 te gaan gelden.
Gekke vraag misschien maar is er eigenlijk, qua 4K standaard zenders, verschil tussen nu nog XS4ALL of KPN waarvoor je bij KPN een apart abo moet afsluiten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-07 14:37
Gondelier schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:09:
[...]

Gekke vraag misschien maar is er eigenlijk, qua 4K standaard zenders, verschil tussen nu nog XS4ALL of KPN waarvoor je bij KPN een apart abo moet afsluiten ??
Ik heb er bij XS4ALL nooit extra voor hoeven te betalen. Persoonlijk slaat dat ook nergens op voor die paar demo-zenders. Verder is de doorgifte van KPN en XS4ALL exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 21:07

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Edje040 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Ik heb er bij XS4ALL nooit extra voor hoeven te betalen. Persoonlijk slaat dat ook nergens op voor die paar demo-zenders. Verder is de doorgifte van KPN en XS4ALL exact hetzelfde.
Oké dank !!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23

GG85

.......

Zo, ik ben er klaar mee.

Na alle versoberingen in de diestverlening en de migratie "er gaat niets veranderen hoor!" naar KPN heb ik zojuist internet bij Freedom aangevraagd.

Gelijk een 5530 modem en eigen domein voor de email dus win-win. Prijsverschil kan me gestolen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:42
Hier gisteren precies hetzelfde gedaan, succes 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

GG85 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:35:
Gelijk een 5530 modem en eigen domein voor de email dus win-win. Prijsverschil kan me gestolen worden.
KPN ook, in de aanname dat je nog steeds van een KPN lijn gebruik maakt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The Zep Man schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:33:
[...]
KPN ook, in de aanname dat je nog steeds van een KPN lijn gebruik maakt. ;)
Aangezien de netwerken en diensten niet zo gescheiden zijn zoals men dat met Gas en Electriciteit hebben gedaan, heb je daar weinig keuze in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

_Dune_ schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 17:35:
Aangezien de netwerken en diensten niet zo gescheiden zijn zoals men dat met Gas en Electriciteit hebben gedaan, heb je daar weinig keuze in helaas.
Klopt. Dit laat ik dan ook wel eens doorschemeren in mijn reacties op nieuwsartikelen over dit onderwerp. Onder het huidige politieke klimaat zie ik het echter niet snel een strikte scheiding afgedwongen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

In ander nieuws, ik heb een internetverbinding waar ik verantwoordelijk voor ben, voorbereid op een migratie van XS4ALL naar Freedom Internet. Deze zal later zal plaatsvinden (na het verlopen van een XS4ALL kortingsperiode). Hierbij wordt slim gebruik gemaakt van dat XS4ALL de dienstverlening wijzigt in het nadeel van de klant en de abonnementsprijzen omhoog heeft gegooid, om een lopend jaarcontract open te breken.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 03-07-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:33
Er wordt hier en daar gefluisterd dat per oktober de aanpasbare poortbeveiliging wordt uitgefaseerd en het ip-adres gaat wijzigen. Zijn dit geruchten en kan ik deze dus negeren, of is dit bij jullie ook bekend en bevestigd?

Ben tevens ook wel benieuwd of KPN de mogelijkheid voor zelf instellen van rDNS gaat overnemen of uitslopen. Ik zie met enige regelmaat wel een kleine oproep voor rDNS op het KPN consumenten forum verschijnen, maar daar willen ze er niet aan aangezien men daar niet aan vaste ip-adressen voor consument doet.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 11:24
Als ze die keuze van de poortbeveiliging bij xs4all ook gaan stoppen, dan is het wel duidelijk dat XS4all een duurder aftreksel (Slap gaat me iets te ver) van KPN wordt.

Ze stoppen wel een aantal andere diensten per 1 oktober zoals ik las, maar ja die gebruikte ik al niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tot nu toe zijn de diensten waar ze mee stoppen, zaken die ik zelf niet gebruik. Maar zou me weinig verbazen als daar verandering in komt. Dan weet ik het wel... Freedom. Dan is dat maar duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

timmie1 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:30:
Er wordt hier en daar gefluisterd dat per oktober de aanpasbare poortbeveiliging wordt uitgefaseerd en het ip-adres gaat wijzigen. Zijn dit geruchten en kan ik deze dus negeren, of is dit bij jullie ook bekend en bevestigd?

Ben tevens ook wel benieuwd of KPN de mogelijkheid voor zelf instellen van rDNS gaat overnemen of uitslopen. Ik zie met enige regelmaat wel een kleine oproep voor rDNS op het KPN consumenten forum verschijnen, maar daar willen ze er niet aan aangezien men daar niet aan vaste ip-adressen voor consument doet.
Inmiddels heeft XS4ALL mij 3 maal gebeld, vanwege mogelijke opzegging van mijn kant onder andere omdat men per 1 Oktober stopt met de IPv4 ranges. Echter driemaal drie verschillende personen gesproken, die allen ontkennen dat het kunnen open zetten van poorten en het vaste IP adres vedwijnt. Echter maakte ik uit de brief op die ik ontvangen heb, dat het IP nummer per 1 Oktober sowieso gaat veranderen.

In ieder geval als men de mogelijkheid van het zelf open of dicht zetten van poorten ook laat varen dan ben ik zekerweten vertrokken... o bij mij kon er geen korting af omdat ik blijkbaar al 5% korting krijg. Wist ik niet en is mij ook helemaal nooit iets van vertelt. De persoon die mij korting wilde geven zag het in het systeem staan, maar verder geen reverenties hoe en wat. Lijkt er gewoon opgzet te zijn voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:38:
[...]

Echter driemaal drie verschillende personen ontkent men dat het kunnen open zetten van poorten en het vaste IP adres blijft.
Ehhh???

Ik heb je zin tig keer opnieuw gelezen en ik denk dat je het omgekeerde bedoelt. ;)
Maar je zegt nu dat men ontkent dat het vaste IP adres blijft... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ehtweak schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:55:
[...]
Ehhh???

Ik heb je zin tig keer opnieuw gelezen en ik denk dat je het omgekeerde bedoelt. ;)
Maar je zegt nu dat men ontkent dat het vaste IP adres blijft... :?
Fixed O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Momenteel heb ik via XS4all een glasvezelaansluiting welke tot aan mijn unify switch loopt. Vanaf daar splits ik de vlans en heb ik een pfsense die het internet en tv voor me regelt.
Als ik over zou stappen naar een andere provider, kan die constructie dan blijven bestaan of ben je 'verplicht' om ook over te stappen op de aansluiting die die provider nodig vind? B.v. een media converter naar ethernet of iets anders?
Mijn voorkeur gaat er natuurlijk naar uit om mijn huidige setup te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Net een KPN MKB EEN sales aan de lijn voor mijn overgang van XS4ALL naar KPN.

Lang verhaal kort, wat ik nu heb bij XS4ALL kan niet meer bij KPN......

Ik heb IPTV met pluspakket en ipv4 subnet. Die combinatie kan niet meer.

Dus ik moet een andere provider gaan zoeken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:42
Maar er veranderd niks hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mozart schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:28:
Momenteel heb ik via XS4all een glasvezelaansluiting welke tot aan mijn unify switch loopt. Vanaf daar splits ik de vlans en heb ik een pfsense die het internet en tv voor me regelt.
Als ik over zou stappen naar een andere provider, kan die constructie dan blijven bestaan of ben je 'verplicht' om ook over te stappen op de aansluiting die die provider nodig vind? B.v. een media converter naar ethernet of iets anders?
Zolang de provider jou de Vlans verstrekt die je nodig hebt is er geen probleem om dit zo te houden.
En anders vind je ze volgens mij wel op Tweakers. T-Mo is bekend, Freedom is bekend, KPN en XS4all is hetzelfde. Youfone en Budget zijn ook bekend (oud Telfort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Barre73 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Zolang de provider jou de Vlans verstrekt die je nodig hebt is er geen probleem om dit zo te houden.
En anders vind je ze volgens mij wel op Tweakers. T-Mo is bekend, Freedom is bekend, KPN en XS4all is hetzelfde. Youfone en Budget zijn ook bekend (oud Telfort).
Ja, dat van de vlans snap ik. Mij ging get inderdaad om het stukje glas naar mijn switch. Mooi dat dit kan blijven zitten mocht ik over gaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Mozart schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:41:
[...]

Ja, dat van de vlans snap ik. Mij ging get inderdaad om het stukje glas naar mijn switch. Mooi dat dit kan blijven zitten mocht ik over gaan…
Bij een (administratieve) overstap naar KPN zal er vrijwel niets wijzigen, maar de verplichtte monteur wil wel graag een NTU plaatsen en de Box 12. Uiteraard kun je die zelf later weer vervangen of de monteur op de dag van de overzetting (vindt meestal 's nachts al plaats) afzeggen als alles werkt.

Bij andere providers is het ook mogelijk om eigen apparatuur te gebruiken, maar in de fora kom ik tegen dat soms klanten met AON worden overgezet op GPON (kan kennelijk ook in de POP bij bestaande aansluitingen) en dan zit een SFP er niet meer in. Met KPN WBA zal dat niet snel gebeuren, maar is het aanbod minder aantrekkelijk. Bij T-Mobile blijkt uit de prijs/beschikbare snelheid wel of je op KPN WBA of ODF komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik weet niet of deze vraag al is gesteld in dit topic, maar zijn er een hele hoop berichten om door te lezen.

Ik heb het ftu met TK01 gekregen, en wil deze eigenlijk vervangen met 15 meter glas.

Nu zit er een koppelstuk in de TK01 (lijkt het) met daaraan het glaskabeltje.
Ik lijk hem er alleen niet uit te krijgen, al een beetje kracht gezet. Kan deze kabel wel los ? of zet ik te weinig kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tylen schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:23:
Net een KPN MKB EEN sales aan de lijn voor mijn overgang van XS4ALL naar KPN.

Lang verhaal kort, wat ik nu heb bij XS4ALL kan niet meer bij KPN......

Ik heb IPTV met pluspakket en ipv4 subnet. Die combinatie kan niet meer.

Dus ik moet een andere provider gaan zoeken. :(
Hoe kunnen ze dat dan in vredesnaam aanbieden vanuit XS4ALL als alternatief? Ze beginnen er inmiddels wel een potje van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Peter F schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:29:
Ik weet niet of deze vraag al is gesteld in dit topic, maar zijn er een hele hoop berichten om door te lezen.

Ik heb het ftu met TK01 gekregen, en wil deze eigenlijk vervangen met 15 meter glas.

Ik lijk hem er alleen niet uit te krijgen, al een beetje kracht gezet. Kan deze kabel wel los ? of zet ik te weinig kracht.
Dat is geen koppelstuk maar een pigtail. Die zit vast aan de vezel. Als je de glaskabel wil doorverlengen kun je beter de TK01 dichtlaten (mag sowieso niet open...), een TK-01 patchcover kopen (even googlen), die erop schuiven van onderaf en dan een 15 meter glaskabel met SC/APC stekker kopen die je door die patchcover er zo van onderen in kan klikken.
Welke stekker aan de andere kant van die 15 meter kabel komt hangt af van je router waar je deze in wil stoppen. Dus even shoppen op FS.com of soortgelijke sites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superyupkent
Mozart schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:28:
Hier net 2 dagen over van XS4ALL naar KPN. Ik heb mijn glasvezelverbinding rechtstreeks op mijn mikrotik switch aangesloten. Alles is geruisloos overgegaan. De media converter en de Experia box zijn netjes in de doos op zolder gegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superyupkent
Peter F schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 22:29:

Ik heb een glasvezelkabel naar mijn patchkast getrokken en naast het aansluitpunt een opbouw doos gemaakt. Verder een koppelstuk en patchkabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgZkSvUIkHInFQ4gSqr1X_SNqDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GG6bKhzzaPngP1Ils1ElP1w0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superyupkent
Flitzer schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:36:
[...]
Bij een (administratieve) overstap naar KPN zal er vrijwel niets wijzigen, maar de verplichtte monteur wil wel graag een NTU plaatsen en de Box 12. Uiteraard kun je die zelf later weer vervangen of de monteur op de dag van de overzetting (vindt meestal 's nachts al plaats) afzeggen als alles werkt.
Ik heb de monteur aangegeven dat we niet thuis waren en dat alles werkte. Hij vertelde me dat ik geen aanspraak kon maken op een nieuwe gratis monteur. Dat was voldoende. Ipv4 over, /48 IPv6 ook. /29 nu via extraip.nl in aanvraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
pennywiser schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:36:
Zit er verschil tussen de Fritzbox 5490 en de 7590. De laatste heb ik al, en ik krijg volgende maand Xs4all. Beter de 7590 gebruiken of de 5490?
Is er iemand die dit weet misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
pennywiser schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Is er iemand die dit weet misschien?
De 5490 is een glasvezel router die dus direct op glasvezel aangesloten kan worden.
Ik heb deze en het werkt prima.
Er is inmiddels wel een opvolger van de 5490 de 5530.
Weet niet of XS4all deze levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
HoppyF schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:06:
[...]

De 5490 is een glasvezel router die dus direct op glasvezel aangesloten kan worden.
Aha okeej. Ik heb een een NT inderdaad met een 7590.. Even kijken wat ik opgestuurd krijg deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
HoppyF schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Ik heb een shiny new 7590 opgestuurd gekregen. Dan kan mijn eigen op Marktplaats v&a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pennywiser schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:35:
[...]

Ik heb een shiny new 7590 opgestuurd gekregen. Dan kan mijn eigen op Marktplaats.
Merkwaardig.
Net zoals het hele KPN beleid.
Je hebt immers glasvezel anders zat je niet in dit topic.
Het ligt dus voor de hand dat er een glasvezel modem gebruikt gaat worden.
De NT is overbodig en introduceert alleen maar een extra kastje wat stuk kan gaan.

Ik geloof dat ik ergens uit het verleden nog een oude NT heb liggen maar direct op glasvezel werkt perfect.
Ik heb hier al glasvezel vanaf 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
HoppyF schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:58:
[...]

Merkwaardig.
Net zoals het hele KPN beleid.
Je hebt immers glasvezel anders zat je niet in dit topic.
Het ligt dus voor de hand dat er een glasvezel modem gebruikt gaat worden.
De NT is overbodig en introduceert alleen maar een extra kastje wat stuk kan gaan.

Ik geloof dat ik ergens uit het verleden nog een oude NT heb liggen maar direct op glasvezel werkt perfect.
Ik heb hier al glasvezel vanaf 2012.
Ja gek hè.. Ik had dit inderdaad met T-Mobile wel, een Draytek met Gbic en zonder NT, daarna KPN met mijn eigen 7590 op de NT. Dat KPN modem zelf is helemaal dichtgetimmerd.

En ik denk dat er in de doos ook een nieuwe NT zit, maar zover had ik nog niet gekeken. Wel de Arris 5202 TV ontvangers, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pennywiser schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:01:
[...]

Ja gek hè.. Ik had dit inderdaad met T-Mobile wel, een Draytek met Gbic en zonder NT, daarna KPN met mijn eigen 7590 op de NT. Dat KPN modem zelf is helemaal dichtgetimmerd.

En ik denk dat er in de doos ook een nieuwe NT zit, maar zover had ik nog niet gekeken. Wel de Arris 5202 TV ontvangers, gelukkig.
Zou best kunnen dat er nog een NT bij zit ook.
De Arris VIP5202 is verder wel prima. Met Bluetooth te bedienen dus je kunt hem uit het zicht wegwerken.
Pagina: 1 ... 92 ... 108 Laatste