Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@Tomba niet om dit een volledige vergelijking te maken, maar bij Freedom krijg je er een domein bij. Tja. Het is waar wat je belangrijk vindt.

@SledgehammerNL ook dat is voorkeur natuurlijk. Zelf vind ik 100mbit prima en kom ik ver genoeg met NLziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• riwi
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08-06 18:38
Hier wordt zomer 2021 glasvezel aangelegd, dus dan kan mijn xs4all DSL omgezet worden naar glasvezel.
Ik heb nu Ziggo 600/40 met TV en bellen. En daarnaast 30/1 xs4all DSL.
Ik denk dat ik voorlopig alleen xs4all internet blijf afnemen en dan met wat meer upload. Dan kan ik daarna evt de Ziggo wat terug schroeven of opzeggen.

Ik begrijp dat ze mijn ADSL automatisch omzetten naar glasvezel zodra dat aangelegd is. Klopt dat?
Houd ik dan mijn xs4all account en vaste IP adres? Of heb je met glas altijd een DHCP publiek ip, net zoals ik nu bij Ziggo heb?
Ik ben ook benieuwd of de shelltoegang nog blijft evenals newszilla.
Ik ben bang dat als per 1-1-2022 het hele netwerk van KPN gebruikt wordt en niet meer dat van xs4all deze diensten ook weg zullen vallen.

PC specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16:43

servies

Veni Vidi Servici

riwi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:22:
Hier wordt zomer 2021 glasvezel aangelegd, dus dan kan mijn xs4all DSL omgezet worden naar glasvezel.
Ik denk dat ik voorlopig alleen xs4all internet blijf afnemen en dan met wat meer upload. Dan kan ik daarna evt de Ziggo wat terug schroeven of opzeggen.

Ik begrijp dat ze mijn ADSL automatisch omzetten naar glasvezel zodra dat aangelegd is. Klopt dat?
Houd ik dan mijn xs4all account en vaste IP adres? Of heb je met glas altijd een DHCP publiek ip, net zoals ik nu bij Ziggo heb?
Ik ben bang dat als per 1-1-2022 het hele netwerk van KPN gebruikt wordt en niet meer dat van xs4all deze diensten ook weg zullen vallen.
Glas is bij XS4All een vast IP adres. Voor zover ik weet bij KPN ook, maar daar ben ik niet 100% zeker van...
Als het je puur om de up en download gaat dan heb je Ziggo niet meer nodig, tenzij je een backup lijn nodig hebt...
Ik meende dat shell toegang al een tijdje weg was... Of is dat alleen bij nieuwe klanten zo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:45
servies schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:12:
[...]

Glas is bij XS4All een vast IP adres. Voor zover ik weet bij KPN ook, maar daar ben ik niet 100% zeker van...
Als het je puur om de up en download gaat dan heb je Ziggo niet meer nodig, tenzij je een backup lijn nodig hebt...
Ik meende dat shell toegang al een tijdje weg was... Of is dat alleen bij nieuwe klanten zo?
Bij KPN kan je IP veranderen. Maar bij mij in de praktijk toen zeker 2-3 jaar niet gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• riwi
servies schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 00:12:
Shell toegang bij xs4all is nog gewoon werkend voor mij (klant sinds 2002)
Ik gebruik scripts om mijn web pagina bij te werken via de shell access.

Maar voor alles is een workaround

PC specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-05 15:26

Via Facebook bericht gekregen van AVM dat er een nieuwe versie gaat komen voor de 5490. Maarja ze kunnen niet precies vertellen wanneer. Maar er is hoop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Satfreak schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:34:

Via Facebook bericht gekregen van AVM dat er een nieuwe versie gaat komen voor de 5490. Maarja ze kunnen niet precies vertellen wanneer. Maar er is hoop.
Ik moet het nog zien gebeuren.

Dat roept AVM al maanden... :-(
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Zo kreeg ik al in november 2020 (!) dit antwoord:

vielen Dank für Ihre Anfrage an den AVM Support.

[Bestimmte Funktionalitäten würden Sie gerne bereits im Zusammenhang mit Ihrem FRITZ!WLAN Repeater 1750E nutzen (hier haben Sie bereits den Stand 7.20 )
und fragen, ab wann das FRITZ!OS 7.20 auch für Ihre FRITZ!Box 5490 verfügbar ist.

Konkrete Veröffentlichungstermine für neue FRITZ!OS-, Software- oder Treiber-Versionen können wir Ihnen leider nicht nennen. Da alle Versionen von uns vor Freigabe umfangreich und ausgiebig getestet werden, sind die Update-Termine stark von den Ergebnissen dieser Tests abhängig und können sich kurzfristig ändern.
Auch unser Support erhält daher erst kurz vor dem Update Kenntnis von der Veröffentlichung.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:12
Satfreak schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:17:
@ehtweak

ik krijg deze melding bij een modem-swap: U komt helaas niet in aanmerking voor een modem wissel op dit moment. Volgens onze administratie heeft U al het juiste modem. U hoeft nu geen nieuw modem te bestellen.
Een oude 7490...maar wel met Fw 7.26 sinds gisteren. Ik ga zo een 5490 halen zo goed als nieuw.
Dan heb ik 3 x een FB,..7580, 7490, 5490,...ik ga ze sparen hahaha
Zelfde verhaal hier met een 7581... Op zich nog tevreden mee maar sinds de update naar 7.14 krijg ik de 5 GHz wifi nauwelijks nog werkend omdat hij voortdurend denkt radar te detecteren. En juist dat schijnt bij de nieuwere versies verholpen te zijn (7.13 deed het wat dat betreft nog beter).
Dat er een NT nodig is zit ik niet zo mee, ik heb hier een 11 jaar oude GN-2 FTU aansluiting. En die 5530 heeft als nadeel dat er maar 2 LAN-poorten op zitten (3 met de 2.5G poort, maar wat heeft dat voor voordelen)? Mijn 7581 heeft alle vier LAN-poorten bezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
Welke modems worden op dit moment voor welke aansluiting verdeeld? Is glas een 5490 of een 7590?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:24
Jassy schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:07:
Welke modems worden op dit moment voor welke aansluiting verdeeld? Is glas een 5490 of een 7590?
Alleen de 7583 wordt geleverd momenteel, dit vanwege tekorten van de 7590. Alleen voor ADSL2+ wordt de 7590 geleverd. VDSL en glas dus de 7583

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:03
riwi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:22:

Ik zit nu in deze omzetting. Ik heb een tijdelijk nieuw vast ip adres / ipv6 blok al in mijn xs4all staan voor de nieuwe verbinding. Het IP veranderd wel tussen VDSL en glas, maar het is gewoon weer vast.

Ja ik ben er ook bang voor. Ik snap niet dat KPN niet inziet dat er ook een groep prosumers is die een gegarandeerd vast IP wel fijn vinden, en het aanpassen van de dns daarvan, en nog een aantal andere leuke technische dingetjes waarmee je bij xs4all altijd wat kon. Tegelijkertijd was het ook een van de meest a-technisch vriendelijke providers, dus dat je gebruikersvriendelijk internet kunt leveren en tegelijk veel mogelijkheden kunt bieden voor wie het wilde, de combinatie was zeker mogelijk. Los van de privacy discussie waarom xs4all belangrijk was. Freedom kan helaas hier nog niet leveren via glas en de echte zakelijke abbo's zijn te weinig consumer en/of te duur.Dus daar mis je weer het totaalpakket van de andere kant.

[Voor 6% gewijzigd door Echnon op 04-05-2021 16:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• riwi
Echnon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:05:
[...]

Ik zit nu in deze omzetting. Ik heb een tijdelijk nieuw vast ip adres / ipv6 blok al in mijn xs4all staan voor de nieuwe verbinding. Het IP veranderd wel tussen VDSL en glas, maar het is gewoon weer vast.

Ja ik ben er ook bang voor. Ik snap niet dat KPN niet inziet dat er ook een groep prosumers is die een gegarandeerd vast IP wel fijn vinden, en het aanpassen van de dns daarvan, en nog een aantal andere leuke technische dingetjes waarmee je bij xs4all altijd wat kon. Tegelijkertijd was het ook een van de meest a-technisch vriendelijke providers, dus dat je gebruikersvriendelijk internet kunt leveren en tegelijk veel mogelijkheden kunt bieden voor wie het wilde, de combinatie was zeker mogelijk. Los van de privacy discussie waarom xs4all belangrijk was. Freedom kan helaas hier nog niet leveren via glas en de echte zakelijke abbo's zijn te weinig consumer en/of te duur.Dus daar mis je weer het totaalpakket van de andere kant.
Bedankt voor de feedback. Moest je nog iets aanvragen oid bij xs4all toen de glasvezel aangelegd was? Of ga je van 30/1 DSL gewoon automatisch naar het laagste fiber abo?

Kwa TV vind ik Ziggo nog wel prima met de Next. Dus ik denk dat ik van xs4all alleen internet af zal nemen.

PC specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Houd er rekening mee dat de Next alleen geleverd wordt in pakketten met Internet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Echnon
riwi schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 21:48:
[...]

Bedankt voor de feedback. Moest je nog iets aanvragen oid bij xs4all toen de glasvezel aangelegd was? Of ga je van 30/1 DSL gewoon automatisch naar het laagste fiber abo?

Kwa TV vind ik Ziggo nog wel prima met de Next. Dus ik denk dat ik van xs4all alleen internet af zal nemen.
Jazeker, je moet het zelf regelen, anders blijf je op DSL. Wisselen van medium doen ze niet even automatisch. De monteur van xs4all moet ook langskomen omdat ze niet willen dat je zelf aan je glasvezel zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Echnon schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:43:
[...]

Jazeker, je moet het zelf regelen, anders blijf je op DSL. Wisselen van medium doen ze niet even automatisch. De monteur van xs4all moet ook langskomen omdat ze niet willen dat je zelf aan je glasvezel zit.
Maar als je de afspraak met KPN Netwerk NL hebt gemaakt voor de glasvezel huisaansluiting kan je ook al je glasabonnement bestellen. Dan zal die glasvezelmonteur ook direct je ONT plaatsen en als hij vertrokken is kan je de boel zelf omprikken en ga je om naar glas.
Hoeft er geen XS4all monteur meer langs te komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satfreak
AVM blijft volhouden dat er een Fw update komt voor de FritzBox 5490. Ze publiceren publiekelijk op hun Facebook-pagina.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Satfreak Als er maar genoeg FRITZ!Box klanten blijven aandringen op updates voor de 5490, zou dat wellicht helpen?

Ik hoop het...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Echnon
Barre73 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:47:
[...]

Maar als je de afspraak met KPN Netwerk NL hebt gemaakt voor de glasvezel huisaansluiting kan je ook al je glasabonnement bestellen. Dan zal die glasvezelmonteur ook direct je ONT plaatsen en als hij vertrokken is kan je de boel zelf omprikken en ga je om naar glas.
Goeie tip! voor mij dan weer 4 dagen te laat... ;w

Ook weer iets waar je dus echt expliciet naar moet vragen.

[Voor 6% gewijzigd door Echnon op 05-05-2021 10:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
Wat voor update hebben we het over dan ? / Wat werkt er niet/mist er ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

DDX schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:26:
Wat voor update hebben we het over dan ? / Wat werkt er niet/mist er ?
Heb je even... :)

De lijst is nogal lang:
https://avm.de/fritz-labo...lung/neuesverbesserungen/

En voor de 5530 is zelfs al FRITZ!OS 7.26 (Labor) uitgekomen.

En dit is b.v. de lijst met updates/fixes van de 7590:
http://ftp.avm.de/fritzbo...ther/fritz.os/info_en.txt

Waarbij de 5490 is blijven hangen op 7.12: :-(
http://ftp.avm.de/fritzbo...ther/fritz.os/info_en.txt

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Echnon
Barre73 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:47:
[...]

Wacht even .... maar ik had al een "pre order" voor glasvezel bij xs4all staan sinds begin maart, wat bedoel je precies met ONT? Ik heb alleen een patch cover. De monteur heeft verder niks geplaatst ondanks die uitstaande order. Nou heb ik weer een afspraak moeten maken voor een monteur wat natuurlijk weer 2 weken duurt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:40
ehtweak schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:28:
@Satfreak Als er maar genoeg FRITZ!Box klanten blijven aandringen op updates voor de 5490, zou dat wellicht helpen?

Ik hoop het...
Volgens deze reactie komt er snel een beta versie aan voor de 5490.

evanuden in 'downloads: FRITZ!Box 7490 7.26'

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Echnon schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:06:
[...]

Wacht even .... maar ik had al een "pre order" voor glasvezel bij xs4all staan sinds begin maart, wat bedoel je precies met ONT? Ik heb alleen een patch cover. De monteur heeft verder niks geplaatst ondanks die uitstaande order. Nou heb ik weer een afspraak moeten maken voor een monteur wat natuurlijk weer 2 weken duurt.
Stuur je adres even in een DM. Dan kan ik zien of KPN Netwerk NL fout zit en niet heeft gedaan wat ze moesten, of XS4ALL niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Nu online
SledgehammerNL schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Ik lees inderdaad best grote verschillen in de aanbiedingen. Via de afdeling opzeggingen hebben meerdere mensen 12 maanden €10 + gratis ZiggoSportsTotaal gekregen. Omgerekend is dat dus 12 maanden x €25.
Vandaag 10 euro en 6 maanden Ziggo aangeboden gekregen. 12 maanden werd niet meer gedaan hebben ze mij verteld.

T-Mobile wordt zo wel heel interessant… nog maar eens een nachtje over slapen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SledgehammerNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-06 20:41
Jassy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Vandaag 10 euro en 6 maanden Ziggo aangeboden gekregen. 12 maanden werd niet meer gedaan hebben ze mij verteld.

T-Mobile wordt zo wel heel interessant… nog maar eens een nachtje over slapen!
Ik twijfel ook nog over T-Mobile maar met name glasvezel geeft vaak problemen lees ik (ook bij de providermonitor van Consumentenbond).

XS4ALL FttH | Fritz!Box 7590 | 3 x Fritz!Repeater 3000

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:12
Ik zit Nog tot eind 2021 op €20 per maand korting bij xs4all, maar dat zal er wel af gaan als ik het zo lees.

Ik heb alleen internet nodig. Bij T-mobile en Youfone zit ik gelijk met een andere modem opgescheept en moet ik maar weer zien hoe ik een betaalbaar mesh creëer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SledgehammerNL
supercop7373 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:47:
Ik zit Nog tot eind 2021 op €20 per maand korting bij xs4all, maar dat zal er wel af gaan als ik het zo lees.

Ik heb alleen internet nodig. Bij T-mobile en Youfone zit ik gelijk met een andere modem opgescheept en moet ik maar weer zien hoe ik een betaalbaar mesh creëer.
Helemaal mee eens. Ik heb hier alles van AVM en dat draait super. Ik heb tot april 2022 €10 korting en Ziggo Sport Totaal gratis en ESPN Compleet ook nog eens voor niets i.v.m. Compleet. Daardoor is overstappen voor mij nu eigenlijk geen optie heb ik zojuist berekend. Volgens jaar zal er wel beslist moeten worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Nu online
SledgehammerNL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:37:
[...]

Ik twijfel ook nog over T-Mobile maar met name glasvezel geeft vaak problemen lees ik (ook bij de providermonitor van Consumentenbond).
Ik ga naar Budget, vanavond de order ingelegd. Aangezien het White label KPN is verwacht ik geen echte veranderingen. Het waren 5 mooie jaren bij XS4ALL, ik heb geen zin meer om elk jaar te bellen en te gokken waar ze mee komen.

Ik ben benieuwd wat het aanbod is nu ik daadwerkelijk ga overstappen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:13

Hoeft toch niet.. moet je wel inderdaad zelf een Fritzbox kopen, maar het schijnt te werken:

https://nl.avm.de/service...an-t-mobile-configureren/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 17:52
Heb je een jaarcontract? Zo niet, even bellen zodra je een korting verliest. Je kan dan nieuwe klantenkorting krijgen in ruil voor een nieuw jaarcontract. Dat wordt tot zover ik weet wel verder uitgespreid (bijvoorbeeld over 8 maanden in plaats van 4), maar korting is korting. Uiteindelijk telt immers enkel wat je jaarlijks kwijt bent.
TFZ61 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:40:
Hoeft toch niet.. moet je wel inderdaad zelf een Fritzbox kopen, maar het schijnt te werken:
Fritz!box modems/routers worden ook tweedehands aangeboden voor aardige prijzen. Het is mogelijk en betaalbaar.

Over T.net Plus verbergen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supercop7373
Jassy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:12:
[...]

Ik ga naar Budget, vanavond de order ingelegd. Aangezien het White label KPN is verwacht ik geen echte veranderingen. Het waren 5 mooie jaren bij XS4ALL, ik heb geen zin meer om elk jaar te bellen en te gokken waar ze mee komen.

Ik ben benieuwd wat het aanbod is nu ik daadwerkelijk ga overstappen.
Kun je bij budget een Fritzbox gebruiken?

Ik las ergens anders dat VDSL bij Budget helemaal uitgefaseerd gaat worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Nu online
supercop7373 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Ja met Telfort profiel is dat geen probleem... En vdsl mag er wel uit want we hebben glas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10:24
[...]

Budget gaat dat echt niet uitfaseren, daar hebben zij niet zoveel over te zeggen namelijk.
Het is KPN-WBA die dat aan het uitfaseren is, de pilot KoperUit is recent succesvol afgerond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man

Zoals genoemd moet een Fritz!box werken. En een Fritz!box werkt natuurlijk ook met FttH.
Dennis-L schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:45:
Budget gaat dat echt niet uitfaseren, daar hebben zij niet zoveel over te zeggen namelijk.
Budget kan toch gewoon besluiten dat ze geen (nieuwe) VDSL abonnees meer faciliteren? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supercop7373
The Zep Man schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 07:06:
[...]
Heb je een jaarcontract? Zo niet, even bellen zodra je een korting verliest. Je kan dan nieuwe klantenkorting krijgen in ruil voor een nieuw jaarcontract. Dat wordt tot zover ik weet wel verder uitgespreid (bijvoorbeeld over 8 maanden in plaats van 4), maar korting is korting. Uiteindelijk telt immers enkel wat je jaarlijks kwijt bent.

[...]
Fritz!box modems/routers worden ook tweedehands aangeboden voor aardige prijzen. Het is mogelijk en betaalbaar.
Ik heb idd een jaarcontract tot ergens in december. €20 korting per maand op internet Smart. Uiteraard ga ik straks bellen, maar wat ik zo lees is de tijd van dikke korting wel voorbij. Maar wie weet...

Ben me daarom voorzichtig al gaan oriënteren naar wat anders en waar ik dan tegen aanloop. Het Fritz gebeuren werkt op zich prima hier vandaar dat ik dit graag behoudt. Al is de 5490 natuurlijk eigendom van Xs4all.

Ik lees zo links en rechts dat als je een telfort profiel kiest een Fritz zou moeten werken bij Budget en Youfone. Echter kan ik die helemaal niet kiezen in mijn 5490. Overigens wel Fiber, kliksafe, KPN, Online, Solcon, t-Mobile Thuis, Tweak en Xs4all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
supercop7373 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:41:
Ik lees zo links en rechts dat als je een telfort profiel kiest een Fritz zou moeten werken bij Budget en Youfone. Echter kan ik die helemaal niet kiezen in mijn 5490. Overigens wel Fiber, kliksafe, KPN, Online, Solcon, t-Mobile Thuis, Tweak en Xs4all.
Is Telfort niet 'gewoon' KPN? Zie ook dit van een half jaar geleden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
The Zep Man schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:18:
[...]
Is Telfort niet 'gewoon' KPN? Zie ook dit van een half jaar geleden.
Het "Telfort" profiel (voor Budget e.d.) is een DHCP connectie op VLAN 34.
KPN is een PPPoE connectie op VLAN 6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21-06 19:20

Yahiko750

Master of Puppets

Ik kan bevestigen dat XS4ALL inderdaad nog retentieaanbod kan geven. Bij mij is hij iets anders dan de voorgaande jaren, maar prima acceptabel. Ik krijg voor aankomend jaar (Uiteraard bij verlenging) het eerste half jaar 20eu per maand korting, daarna geen korting.

Voorheen was dit 12 maanden lang 10eu per maand. Ik denk dat ze dit doen zodat mensen niet meteen meer gaan bellen als hun maandbedrag opeens omhoog gaat, dat was een mooie reminder uiteraard. Nu maar een agendapuntje gezet voor over een jaartje :+ .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Babylonier
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 06-06 09:08
Mochten gebruikers van (voormalig) XS4ALL - Telfort - KPN - BudgetThuis - Oxxio - YouFone
een eigen router met ondersteuning willen voor IPTV routed mode.
Er is inmiddels een uitbreiding gekomen in de functies van Synology routers.

Nieuwe firmware Synology routers met ondersteuning “IPTV routed mode”.
Aansluitingen achter glasvezel, kan de Experia Box worden uitgewisseld met de Synology router.

Meer details, en waar op te letten met het inregelen van de verbinding:
Zie berichten op het Synology forum < HIER > en uitvoerige handleiding < HIER >
-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 11-06 12:08
mad-dog schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Alleen de 7583 wordt geleverd momenteel, dit vanwege tekorten van de 7590. Alleen voor ADSL2+ wordt de 7590 geleverd. VDSL en glas dus de 7583
Just curious: Zijn er buiten het design (grote) verschillen tussen de 7583 en 7590 qua performance? De 7583 kost het dubbele puur door de uitgebreidere telefonie mogelijkheden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-06 23:09
Ook gevraagd in het KPN-topic;

Ik overweeg de mogelijkheid tot opzeggen a.g.v. de wijzigingen bij KPN aan te grijpen om per 1 juli over te stappen naar XS4ALL.

Over het aankomende jaar ben ik dan ietsje goedkoper uit voor dezelfde snelheid, maar dan ga ik wel van de Experia Box V10A naar een FRITZ!Box, waarvan ik mij heb laten vertellen dat het beter is.

- Klopt dat, is het zinnig om een FRITZ!Box de voorkeur te geven? Ik gebruik andere wifi-apparatuur dus dat zal geen verschil maken.
- We zijn net over van koper naar glasvezel. Blijft de NT dan zoals hij is, of wordt dat ook weer anders?
- Is het (nog) terecht om XS4ALL boven KPN te stellen als provider? Zou ik er iets van gaan merken, in de verbinding?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mad-dog
Skylevel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:45:
[...]

Just curious: Zijn er buiten het design (grote) verschillen tussen de 7583 en 7590 qua performance? De 7583 kost het dubbele puur door de uitgebreidere telefonie mogelijkheden?
7583 kost meer door de ondersteuning van pairbonding voor koperlijntjes. Telefoontechnisch heeft deze niet meer opties als de 7590(is identiek)
Performance is vrijwel identiek. Puur op basis van throughput op WIFI trok ik met de 7583 er iets meer uit, maar dat is te verwaarlozen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
Melvin.P schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:24:
Ook gevraagd in het KPN-topic;

Ik overweeg de mogelijkheid tot opzeggen a.g.v. de wijzigingen bij KPN aan te grijpen om per 1 juli over te stappen naar XS4ALL.

Over het aankomende jaar ben ik dan ietsje goedkoper uit voor dezelfde snelheid, maar dan ga ik wel van de Experia Box V10A naar een FRITZ!Box, waarvan ik mij heb laten vertellen dat het beter is.

- Klopt dat, is het zinnig om een FRITZ!Box de voorkeur te geven? Ik gebruik andere wifi-apparatuur dus dat zal geen verschil maken.
- We zijn net over van koper naar glasvezel. Blijft de NT dan zoals hij is, of wordt dat ook weer anders?
- Is het (nog) terecht om XS4ALL boven KPN te stellen als provider? Zou ik er iets van gaan merken, in de verbinding?
Bij KPN kun je ook een Fritz!Box krijgen.. Reken ik de kortingen niet mee voor nieuwe klanten etc. ben je bij KPN met een Fritzbox alsnog voordeliger uit

Of een Fritzbox beter voor je is is zeer afhankelijk wat je exact wilt. Als je weinig wil aanpassen aan je modem heb je aan EB 10A(of Box 12 voor nieuwe klanten) echt voldoende.
Wil je echt maximum controle en zonder gedoe buitenshuis toegang tot je router is een Fritzbox een betere keuze

Je krijgt bij een overstap naar XS altijd een nieuwe NTU thuisgestuurd, maar die kun je gewoon als reserve houden, de oude kun je gewoon gebruiken

[Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 17-05-2021 17:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 17:30

Koning-Admiraal

De commandant!

De enige reden waarom ik bij KPN/XS4ALL willen blijven is vanwege hun goede Bluetooth tv decorder. Ik heb het geluk dat ik hier ook E-Fiber kan afsluiten, alleen E-Fiber werkt met Canal digitaal en daar zit ik echt niet op te wachten. Rest is wel hetzelfde, ook hun bieden een Fritzbox aan. Nadeel van glasvezel is dus vooral dat je niet een tv pakket bij een andere aanbieder kunt nemen.

[Voor 15% gewijzigd door Koning-Admiraal op 17-05-2021 18:28]

‪Set your goals high, and don't stop till you get there.‬

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Ik zit sinds vandaag bij Tweak voor het internet. Televisie zal ik via een smart card afnemen bij Ziggo (vanaf morgen), want ook Tweak biedt televisie via Canal Digitaal aan en dat moet je niet willen als je een beetje leest op forums (ook hier).

Vandaag heb ik dus nog geen televisie en ik gebruik nu voor het eerst de XS4ALL app (die werkt nog tot het einde van de maand denk ik) via mijn iPhone en Airplay op mijn Samsung tv.
(Deze had ik enkel gebruikt op mijn telefoon zelf zonder te streamen naar de tv.)

Ik heb toch echt het idee dat het beeld er een stuk beter uitziet dan via de XS4ALL \ KPN decoder.
Kom ik na 4 jaar hier opeens achter. 8)7

De kleuren zijn echt veel duidelijker. Ik kan niet exact aangeven wat er beter \ scherper \ meer helder is. Daar heb ik te weinig verstand van, maar het is "gewoon" veel mooier beeld 8)7

Het is nu draadloos en niet via HDMI en het is nu via een iPhone (SE2020) en niet via de decoder. En uiteraard niet via XS4ALL \ KPN internet (en dus Fritzbox). Ik gebruik een Edge router X voor wat het waard is.

Andere hier ervaring mee of die kan verklaren waarom dit zo is?

[Voor 34% gewijzigd door Mit-46 op 17-05-2021 19:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ook 6 maanden hier €20 korting. Oftewel hetzelfde als ik afgelopen jaar had, alleen dan verdeeld over 6 maanden ipv 12 maanden.
(alleen internet hier)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-06 18:46
RickPt schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:31:
Net XS4ALL weer gebeld en een korting van 15 euro gekregen.

In eerste instantie was het 10 euro korting alleen, toen 6 maanden een TV pakket erbij. Aangegeven dat dat te mager was en na overleg met een manager 15 euro korting voor 12 maanden.

De aanhouder wint dus :)
Voor welk pakket was dat? Voor internet only? Welke snelheid?

Acties:
  • +2Henk 'm!
Mit-46 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:43:
Ik zit sinds vandaag bij Tweak voor het internet. Televisie zal ik via een smart card afnemen bij Ziggo (vanaf morgen), want ook Tweak biedt televisie via Canal Digitaal aan en dat moet je niet willen als je een beetje leest op forums (ook hier).

Vandaag heb ik dus nog geen televisie en ik gebruik nu voor het eerst de XS4ALL app (die werkt nog tot het einde van de maand denk ik) via mijn iPhone en Airplay op mijn Samsung tv.
(Deze had ik enkel gebruikt op mijn telefoon zelf zonder te streamen naar de tv.)

Ik heb toch echt het idee dat het beeld er een stuk beter uitziet dan via de XS4ALL \ KPN decoder.
Kom ik na 4 jaar hier opeens achter. 8)7

De kleuren zijn echt veel duidelijker. Ik kan niet exact aangeven wat er beter \ scherper \ meer helder is. Daar heb ik te weinig verstand van, maar het is "gewoon" veel mooier beeld 8)7

Het is nu draadloos en niet via HDMI en het is nu via een iPhone (SE2020) en niet via de decoder. En uiteraard niet via XS4ALL \ KPN internet (en dus Fritzbox). Ik gebruik een Edge router X voor wat het waard is.

Andere hier ervaring mee of die kan verklaren waarom dit zo is?
Technisch gezien absoluut niet te verklaren. De streams in die app zijn aantoonbaar lager van kwaliteit dan die uit de decoder komen. Enige wat ik kan bedenken dat je al die tijd de instellingen op decoder of je TV anders had kunnen zetten?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Satfreak
Sinds vandaag staat de onder de map duitsland de firmware 07.27 online voor de 5490.
Deze ondersteund 6 talen waaronder ook Engels !!!

Product: FRITZ!Box 5490

Version: FRITZ!OS 7.27

Language: English, French, German, Italian, Polish, Spanish

Release date: 05/19/2021
http://download.avm.de/fr...490/deutschland/fritz.os/

[Voor 66% gewijzigd door Satfreak op 19-05-2021 15:39]

• Mau_Maus
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Satfreak schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:15:
Sinds vandaag staat de onder de map duitsland de firmware 07.27 online voor de 5490.
Zo te zien nu ook de internationale!
Auto update werkt ook nu.

Wel fijn dat het meteen naar 7.27 gaat zeg.

• Satfreak
Ik doe nooit autoupdate. In het verleden is dat een keer misgegaan. Corrupt bestand ofzo. Dus ik download altijd het losse bestand van hun FTP server. Ik vindt dat stabieler.

• Satfreak
Mau_Maus schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:37:
[...]

Zo te zien nu ook de internationale!
Auto update werkt ook nu.

Wel fijn dat het meteen naar 7.27 gaat zeg.
Het enige verschil is dat er geen Duitse taal in zit.

Language: English, French, Italian, Polish, Spanish

Release date: 19.05.2021

http://download.avm.de/fr...zbox-5490/other/fritz.os/

[Voor 16% gewijzigd door Satfreak op 19-05-2021 17:34]

• Mau_Maus
  • Niet online
Satfreak schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:33:
[...]
Het enige verschil is dat er geen Duitse taal in zit.
Dat klopt. Mijn bericht was alleen een constatering van de beschikbaarheid van de andere versie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Weet niet of er hier mensen gebruik van maken maar de volgende ontmanteling stap is gezet;
Wijziging dienstverlening met zakelijk kenmerk

Bij XS4ALL maken we geen onderscheid tussen consumenten en zakelijke gebruikers. Bij KPN is die indeling er wel. Onze dienstverlening gaat in de toekomst via de systemen van KPN lopen. Dit betekent dat IPv4 Subnet, meer dan vier telefoonnummers, verzamelfacturen en gesplitst factureren straks onder de ‘Zakelijke Markt’ van KPN vallen.

Daarom stopt XS4ALL per 1 oktober met IPv4 Subnet, meer dan vier telefoonnummers per internetverbinding, verzamelfacturen en gesplitst factureren. Als alternatief bieden wij klanten met een KvK-nummer de mogelijkheid om gebruik te maken van deze diensten bij 'KPN EEN MKB'. Zo’n 2500 klanten die hier gebruik van maken worden in mei en juni door ons geïnformeerd.

Klanten worden telefonisch benaderd door KPN

Dan wordt vrijblijvend besproken of een overstap naar KPN EEN MKB een goed alternatief is. Alle klanten waarvan we niet weten of ze een KvK-nummer hebben, worden gebeld door XS4ALL medewerkers. Bij een overstap naar KPN EEN MKB zorgen we ervoor dat de abonnementsprijzen niet omhoog gaan.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Zep Man
Stoppen met IPv4 subnet... Dat is balen.

Ja, er verandert niets... Maar je moet wel zakelijke klant worden. |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
Satfreak schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:15:

Language: English, French, German, Italian, Polish, Spanish

Release date: 05/19/2021
http://download.avm.de/fr...490/deutschland/fritz.os/

[Afbeelding]
Afgelopen nacht heeft mijn 5490 deze update uitgevoerd.
Eindelijk! :)
Het heeft erg lang geduurd maar er is toch een update gekomen.
De bug dat de LED’s op het modem niet volledig uitgeschakeld konden worden is ook opgelost.
Dit was al veel eerder erkend maar de nieuwe versie kwam maar niet.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

The Zep Man schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:55:
[...]
Stoppen met IPv4 subnet... Dat is balen.

Ja, er verandert niets... Maar je moet wel zakelijke klant worden. |:(
En daarvoor MOET je een KVK inschrijving hebben FWIW

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: april 2001
  • Nu online
Er zou toch niets veranderen voor XS4ALL-klanten?
Het uitgangspunt is dat er voor onze klanten zo min mogelijk verandert. Voor veruit de meeste klanten geldt dat gelukkig ook nog steeds. Sommige specifieke diensten en functionaliteiten worden door relatief weinig klanten gebruikt. In die gevallen kiezen we er voor om die functies niet na te bouwen binnen het KPN-netwerk. Ook omdat hier vaak goede alternatieven voor bestaan bij KPN.

Sommige unieke diensten van XS4ALL zoals DNSSEC en Malware filter zijn inmiddels ook beschikbaar voor KPN-klanten.
Oftewel straks ook weer bericht dat ze stoppen met vast ip of reverse delegation op je ipv6 range.
Want ook daar merken veruit de meeste klanten niets van...

[Voor 3% gewijzigd door DDX op 21-05-2021 11:19]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Zep Man
DDX schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:18:
Oftewel straks ook weer bericht dat ze stoppen met vast ip of reverse delegation op je ipv6 range.
Want ook daar merken veruit de meeste klanten niets van...
'Zo min mogelijk' is meer dan 'niets'.

Een goede reden om eind september een jaarcontract te laten verbreken. Immers biedt geen andere provider de extra diensten aan voor consumenten, en was juist dat de reden om een verbinding bij XS4ALL af te nemen. Een jaarcontract is hiermee aangegaan onder valse verwachtingen, en doordat de klant benadeeld wordt binnen de contractperiode kan die worden verbroken.

[Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 21-05-2021 11:44]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat zou voor mij ook reden zijn om direkt te vertrekken. Geen vast IP adres is geen professionele provider in mijn boekje.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 01:34

netblade

Sunrise

Ik neem aan dat ik kostenloos mag opzeggen indien het alternatief wat ze mij gaan aanbieden niet bevalt?
Nu maar hopen dat Freedom snel met duidelijkheid komt hoe zij dat gaan regelen, ik wacht hun nieuwsbrieven af mbt een ipv4 subnet

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +1Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 19:45
netblade schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:53:
Ik neem aan dat ik kostenloos mag opzeggen indien het alternatief wat ze mij gaan aanbieden niet bevalt?
Nu maar hopen dat Freedom snel met duidelijkheid komt hoe zij dat gaan regelen, ik wacht hun nieuwsbrieven af mbt een ipv4 subnet
Als voorwaarden aangepast worden, dan kun je inderdaad kostenloos opzeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Zep Man
barrymossel schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:01:
[...]

Als voorwaarden aangepast worden in het nadeel van de klant, dan kun je inderdaad kostenloos opzeggen.
Fixed. En ja, daar is sprake van als je XS4ALL enkel afnam met een optie die je straks moet missen.

Freedom Internet moet vaart maken. Ze zijn bezig met GPON, wat voor nieuwere KPN glasvezelaansluitingen nodig is. Dan alsnog wordt overstappen een duur grapje.

[Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 21-05-2021 13:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Maasluip schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:25:
Dat zou voor mij ook reden zijn om direkt te vertrekken. Geen vast IP adres is geen professionele provider in mijn boekje.
Niet als reclame bedoeld maar Helden van Nu biedt het ook aan (ook voor consumenten).

• The Zep Man
Barre73 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:41:
Niet als reclame bedoeld maar Helden van Nu biedt het ook aan (ook voor consumenten).
Volgens mij is Helden van Nu op zijn snelst net zo duur of duurder dan Freedom Internet. Ja, er zijn opties voor meer IP adressen, maar daar betaal je dan ook een forse meerprijs voor.

Wat Helden van Nu voor zich heeft is dat ze op GPON verbindingen kunnen leveren, maar dat is een tijdelijk voordeel.

Nu haal je ineens de prijs erbij. Het ging echter in eerste instantie over zaken als vaste IP adressen e.d. vandaar mijn opmerking.

• Witlof
  • Laatst online: 16:26
Ik las afgelopen week dit nieuws: "EK Voetbal in 4K-resolutie op NPO1 te zien bij KPN en Ziggo".

Wil dat zeggen dat XS4ALL dit dan ook heeft?

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Witlof schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:44:
Ik las afgelopen week dit nieuws: "EK Voetbal in 4K-resolutie op NPO1 te zien bij KPN en Ziggo".

Lijkt mij wel, aangezien TV bij XS4ALL gewoon KPN iTV is.

• Witlof
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Lijkt mij wel, aangezien TV bij XS4ALL gewoon KPN iTV is.
Ik denk dat ook, maar waarom wordt XS4ALL dan niet ook genoemd? Lees het ook nergens op de website van XS4ALL.

• HoppyF
Witlof schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Ik denk dat ook, maar waarom wordt XS4ALL dan niet ook genoemd? Lees het ook nergens op de website van XS4ALL.
In de ogen van KPN bestaat XS4all eigenlijk niet meer en is het gewoon een onderdeel van KPN.
Verder is het ook gewoon het TV aanbod van KPN.
Kijk maar naar kanaal 109 waar KPN nu tijdelijk Dolby Atmos geluid heeft toegevoegd tbv het Eurovisie songfestival.

• The Zep Man
Barre73 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:48:
Nu haal je ineens de prijs erbij.
Dat doe ik omdat die ISP eigenlijk niet veel toevoegt t.o.v. Freedom Internet als je enkel een vast IP wilt. Vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23-06 20:13
Toch nog maar een jaartje verlengt bij xs4all , een jaar lang 20 euro per maand korting kon ik niet afslaan.. Ik heb het 500 / 500 pakket met 2 tv ontvanger en 3 kpn abonnementen. Geen vast bellen.

• edelhert2010
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 19-06 14:16
HoppyF schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:44:
[...]

Die drie 4K kanalen werken gewoon zonder hiervoor extra te betalen op een VIP5202.
Er is overigens maar één van de drie HDR.
Ik heb mijn oude HMB2260 vorig jaar omgeruild voor een VIP5202 met verlenging van mijn contract.
Ik had een VIP5202 en toegang tot de 4K kanalen 691 t/m 693, toen heb ik een oude VIP2952 laten omruilen voor een VIP5202 en prompt ben ik de toegang tot de drie 4K zenders kwijtgeraakt. Ook op de VIP5202 die ik al had. Volgens de servicedesk is dit een "unieke storing", en er staat al wekenlang een ticket uit bij afdeling "Beheer" om dit op te lossen.

• HoppyF
edelhert2010 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:13:
[...]

Ik had een VIP5202 en toegang tot de 4K kanalen 691 t/m 693, toen heb ik een oude VIP2952 laten omruilen voor een VIP5202 en prompt ben ik de toegang tot de drie 4K zenders kwijtgeraakt. Ook op de VIP5202 die ik al had. Volgens de servicedesk is dit een "unieke storing", en er staat al wekenlang een ticket uit bij afdeling "Beheer" om dit op te lossen.
Wat mij wel opviel is dat die drie 4K kanalen er wel zijn en het ook doen maar geen 4K meer lijken te zijn ondanks dat de VIP5202 ingesteld staat op UHD.
Dit zie ik omdat Insight behalve 4K ook HDR is en mijn TV dit met zappen kort in beeld laat zien.
Je ziet HDR bovendien ook omdat het beeld veel helderder is dan gewone TV.
Ik heb er verder weinig aandacht meer aan geschonken maar dit is denk ik nu een paar weken zo.
Wellicht een bug?

• edelhert2010
De kanalen 691, 692 en 693 zijn verdwenen uit het menu (een paar weken geleden waren ze er nog, op de 'oude' VIP5202). Volgens XS4All zijn 691 t/m 693 de 4K-versies van zenders die in lagere resolutie elders in het menu te vinden zijn.
Ik heb spijt dat ik onlangs mijn abonnement met een jaar heb verlengd. Het probleem is nog steeds niet verholpen, en met de klantenservice kom ik niet verder. Ik krijg voor het eerst weer herinneringen aan mijn ervaringen met de horror-klantenservice van UPC in een ver verleden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-06 10:57
Jammer, met het afschaffen van het extra subnet is XS4All eind Oktober afgelopen :/

Dat wordt dan Freedom met extraip.com of mocht Freedom extra subnetten snel genoeg op orde hebben het subnet direct via Freedom

too weird to live too rare to die

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Zep Man
edelhert2010 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:25:
De kanalen 691, 692 en 693 zijn verdwenen uit het menu (een paar weken geleden waren ze er nog, op de 'oude' VIP5202). Volgens XS4All zijn 691 t/m 693 de 4K-versies van zenders die in lagere resolutie elders in het menu te vinden zijn.
Ik heb spijt dat ik onlangs mijn abonnement met een jaar heb verlengd.
Waarom spijt? In je bestaande abonnement wordt iets niet meer geleverd. Je wordt benadeeld. Dat is een excuus om een jaarcontract te verbreken. Hiervoor moet je wel het abonnement verlengd hebben toen de missende zenders nog wel te ontvangen waren.

[Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 30-05-2021 17:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
The Zep Man schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:04:
[...]
Waarom spijt? In je bestaande abonnement wordt iets niet meer geleverd. Je wordt benadeeld. Dat is een excuus om een jaarcontract te verbreken. Hiervoor moet je wel het abonnement verlengd hebben toen de missende zenders nog wel te ontvangen waren.
Nee hoor, missende kanalen (om welke reden dan ook) is geen reden om je abonnement op te mogen zeggen.
In jouw contact staat nergens welke zenders jij gegarandeerd krijgt.

[Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 30-05-2021 17:08]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Zep Man
Dennis-L schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:06:
In jouw contact staat nergens welke zenders jij gegarandeerd krijgt.
In jouw contract staat ook niet dat je je jaarcontract per onmiddellijk mag opzeggen bij een prijsstijging die meer is dan de inflatie, maar wettelijk mag dat wel.

Enkel omdat het niet in een contract staat houdt niet in dat je het niet kan doen. Wetgeving gaat boven contracten. Als XS4ALL eenzijdig het aanbod nadelig voor de klant wijzigt, dan heeft de klant het recht op opzeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:12:
[...]
In jouw contract staat ook niet dat je je jaarcontract per onmiddellijk mag opzeggen bij een prijsstijging die meer is dan de inflatie, maar wettelijk mag dat wel.

Enkel omdat het niet in een contract staat houdt niet in dat je het niet kan doen. Wetgeving gaat boven contracten. Als XS4ALL eenzijdig het aanbod nadelig voor de klant wijzigt, dan heeft de klant het recht op opzeggen.
Dan mag je dus je TV dienst opzeggen.... Of je daar veel aan hebt is de vraag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Zep Man
Barre73 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:38:
Dan mag je dus je TV dienst opzeggen....
Is allemaal onderdeel van het enkele abonnement (=meerdere diensten in één pakket met één prijs). Door het pakket open te breken wordt de klant financieel benadeeld, want die moet de aparte dienst (zonder korting) elders halen voor een soortgelijk aanbod. :+

Hate the game, not the players. 8)

[Voor 40% gewijzigd door The Zep Man op 30-05-2021 17:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis-L
The Zep Man schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:12:
[...]

Nee dat staat niet in het contract, dat staat in de AV.
En bij het aangaan van het abonnement spreek je een prijs af, wanneer die wordt gewijzigd door XS4All mag jij opzeggen.

Maar nogmaals:
Wijzingingen in het zenderaanbod zijn geen reden om een volledig abonnement op te zeggen.
In jouw contract staat nergens welke zenders jij gegarandeerd krijgt, derhalve zijn zenders die niet meer aanwezig zijn (om welke reden dan ook) geen reden om op te mogen zeggen.
Met XS4All heb jij afgesproken: IPTV voor een X bedrag.
Jij hebt niet afgesproken deze, deze, deze deze, die, die, die en die zenders voor een X bedrag.

[Voor 25% gewijzigd door Dennis-L op 30-05-2021 17:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Zep Man
Dennis-L schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:53:
Jij hebt niet afgesproken deze, deze, deze deze, die, die, die en die zenders voor een X bedrag.
Met XS4ALL heb jij afgesproken: internet voor een X bedrag.
Jij hebt niet afgesproken deze site, deze site, deze site, ... Toch mag XS4ALL dat niet plots filteren. Wet- en regelgeving gaat nog steeds boven contracten en algemene voorwaarden.

Stel dat XS4ALL plots nog maar een enkele SD zender aanbiedt, dan zouden ze ook voldoen aan het contract volgens jou. Immers, IPTV is IPTV. Zo werkt het niet.

XS4ALL/KPN adverteert welke zenders aangeboden worden in welk pakket. Daarop kan een klant van te voren een keuze maken over welk pakket die afneemt. Als die keuze wijzigt tijdens de abonnementsperiode in het nadeel van de klant, dan biedt XS4ALL niet meer aan wat ze aan het begin van de abonnementsperiode leverden.

[Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 30-05-2021 18:14]

Acties:
  • +4Henk 'm!
Dennis-L schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:53:
[...]

Nee dat staat niet in het contract, dat staat in de AV.
En bij het aangaan van het abonnement spreek je een prijs af, wanneer die wordt gewijzigd door XS4All mag jij opzeggen.

Maar nogmaals:
Wijzingingen in het zenderaanbod zijn geen reden om een volledig abonnement op te zeggen.
In jouw contract staat nergens welke zenders jij gegarandeerd krijgt, derhalve zijn zenders die niet meer aanwezig zijn (om welke reden dan ook) geen reden om op te mogen zeggen.
Volgens de Consumentenbond mag je wel opzeggen in dat geval:

"Aanbieders van tv kunnen het zenderaanbod veranderen, daar kun je niks tegen doen. Wel mag je je abonnement opzeggen. Tv-providers moeten een wijziging, zoals van het zenderpakket, minimaal 4 weken van tevoren melden met duidelijke informatie over de wijziging. Als de wijziging voor jou nadelig is, hebt je het recht om het contract kosteloos op te zeggen. Dit geldt ook als je nog binnen (eerste) contractduur zit, je tv-aanbieder moet je daarop wijzen"

De ACM:

Uw aanbieder van telefonie, internet of televisie mag niet zomaar de algemene voorwaarden of prijs van een abonnement veranderen. Dit mag alleen als in het contract staat dat de aanbieder het abonnement mag wijzigen.

Staat dit in uw contract? En wijzigt de aanbieder het abonnement? Dan kunt u het abonnement soms kosteloos opzeggen. Ook al is de looptijd van het contract nog niet voorbij.

Wanneer mag ik mijn abonnement kosteloos opzeggen?

Is de wijziging in uw nadeel? Bijvoorbeeld omdat de prijs omhoog gaat of omdat er televisiezenders verdwijnen? Dan mag u het abonnement zonder verdere kosten opzeggen

[Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 30-05-2021 19:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edelhert2010
Volgens de XS4All Servicedesk betreft het wegvallen van de 4K zenders een storing die door de afdeling Beheer moet worden opgelost binnen een doorlooptijd van 2 tot 4 weken (dit soort service herken ik van mijn voormalige horror kabelcontract bij UPC). Ik heb in mijn onschuld het idee dat het gewoon ergens een vinkje in mijn profiel is dat per ongeluk uit staat, maar soit. Inmiddels is de storing al meer dan 4 weken geleden ontstaan, en nog niet opgelost. Helaas kunnen ze me nog niet vertellen wanneer de storing wel zal zijn opgelost.

Interessant is ook het statement van XS4All dat de 4K zenders "geen waarde" hebben. Toen ik daarover een ongelovige opmerking maakte kwam een verklaring dat ik geen extra kosten betaal voor het ontvangen van de 4K zenders. Conclusie: deze 4K zenders worden uitsluitend uit pure goedgeefsheid aangeboden, en je kunt er geen rechten aan ontlenen (bijvoorbeeld de door mij gevraagde korting op mijn abonnementstarief).

Laat staan dat ik om deze reden vervroegd van mijn abonnement af zou kunnen komen.
Dat zal ik dus maar uitstellen tot exact de dag dat het formeel afloopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
edelhert2010 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:17:
Volgens de XS4All Servicedesk betreft het wegvallen van de 4K zenders een storing die door de afdeling Beheer moet worden opgelost binnen een doorlooptijd van 2 tot 4 weken (dit soort service herken ik van mijn voormalige horror kabelcontract bij UPC). Ik heb in mijn onschuld het idee dat het gewoon ergens een vinkje in mijn profiel is dat per ongeluk uit staat, maar soit. Inmiddels is de storing al meer dan 4 weken geleden ontstaan, en nog niet opgelost. Helaas kunnen ze me nog niet vertellen wanneer de storing wel zal zijn opgelost.

Interessant is ook het statement van XS4All dat de 4K zenders "geen waarde" hebben. Toen ik daarover een ongelovige opmerking maakte kwam een verklaring dat ik geen extra kosten betaal voor het ontvangen van de 4K zenders. Conclusie: deze 4K zenders worden uitsluitend uit pure goedgeefsheid aangeboden, en je kunt er geen rechten aan ontlenen (bijvoorbeeld de door mij gevraagde korting op mijn abonnementstarief).

Laat staan dat ik om deze reden vervroegd van mijn abonnement af zou kunnen komen.
Dat zal ik dus maar uitstellen tot exact de dag dat het formeel afloopt.
Wat een BS antwoord is dat zeg!
Goedgeefsheid bestaat niet bij commerciële bedrijven.
Dat een zender geen waarde heeft bepaalt de klant zelf wel niet de provider.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Zep Man
Ik zou dit voorleggen aan mijn rechtsbijstandsverzekering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Helaas, vandaag ook een brief ontvangen. Na ruim 12 jaar een tevreden XS4ALL gebruiker geweest te zijn, ga ik ook maar afscheid nemen. In de brief mag ik lezen dat ik de IP v4 range per 1 Oktober inderdaad kwijt ben, maar wat ik helemaal amateuristisch vind is dat het er naar uitziet dat de volgende stap is dat het IP van jouw verbinding ook gaat wijzigen en niet meer gegarandeerd is.

Ik ga de komende maanden de nog in gebruikzijnde @xs4all.nl adressen omzetten naar mailadressen met een eigen domeinnaam, dat zat toch al in de planning, alleen nu iets versneld. Het XS4ALL label heeft inmiddels absoluut geen enkele meerwaarde meer.

Eens kijken hoever Freedom is en al IP v4 ranges beschikbaar stelt tegen schappelijke prijs...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:36

GG85

.......

_Dune_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:09:
Helaas, vandaag ook een brief ontvangen. Na ruim 12 jaar een tevreden XS4ALL gebruiker geweest te zijn, ga ik ook maar afscheid nemen. In de brief mag ik lezen dat ik de IP v4 range per 1 Oktober inderdaad kwijt ben, maar wat ik helemaal amateuristisch vind is dat het er naar uitziet dat de volgende stap is dat het IP van jouw verbinding ook gaat wijzigen en niet meer gegarandeerd is.

Ik ga de komende maanden de nog in gebruikzijnde @xs4all.nl adressen omzetten naar mailadressen met een eigen domeinnaam, dat zat toch al in de planning, alleen nu iets versneld. Het XS4ALL label heeft inmiddels absoluut geen enkele meerwaarde meer.

Eens kijken hoever Freedom is en al IP v4 ranges beschikbaar stelt tegen schappelijke prijs...
Ver :). Daar krijg je in elk geval een eigen (verhuisbaar) domein dus dat is handig voor de email.

Weet iemand waar je eigenlijk kunt zien tot wanneer je contract loopt? Ik ben dat nog nooit ergens tegengekomen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

_Dune_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:09:

Dikke kans dat je huidige xs4all ip wordt gewijzigd, daar volgens mij de hele netwerkinfra van Xs4all wordt uitgezet en je wordt overgeheveld naar KPN. Nu heb je daar geen vast IP, maar een paar jaar geleden had ik daar internet en nooit in die tussentijd een ander ip gehad. Nu heb ik wel FttH geen idee of dat verschil maakt. De meerwaarde is inderdaad totaal weg, persoonlijk heb ik maar 2 ipadressen nodig dus ik heb het nu opgelost dmv een vps. Maar voor jou kan het wellicht anders liggen.
GG85 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:35:
[...]

Ver :). Daar krijg je in elk geval een eigen (verhuisbaar) domein dus dat is handig voor de email.

Weet iemand waar je eigenlijk kunt zien tot wanneer je contract loopt? Ik ben dat nog nooit ergens tegengekomen
Onder mijn xs4all -> Mijn gegevens kun je zien hoe lang je contract nog loopt. Overigens kun je nu kosteloos opzeggen ivm de prijsverhoging. Ze zullen je wel een aanbod doen maar deze mag je weigeren. Hier inmiddels al opgezegd.

[Voor 17% gewijzigd door netblade op 04-06-2021 18:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

GG85 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:35:
[...]

Dat doet er opzich niet zoveel toe, door deze wijzigingen kun je per direct opzeggen, tot 1 Oktober.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

_Dune_ schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:39:
[...]

Dat doet er opzich niet zoveel toe, door deze wijzigingen kun je per direct opzeggen, tot 1 Oktober.
Ik vraag het eigenlijk vooral in het algemeen :).

Ben al jaren klant en ben nog nooit iets tegen gekomen met "je contract loopt binnenkort" af of "verleng nu" of iets in die geest. Opzegformulier via service.xs4all.nl zegt ook 1 maand.

leuk maar niet de bedoeling :)

Dus waar kan je zien wat je contractduur is?

[Voor 28% gewijzigd door MisteRMeesteR op 04-06-2021 19:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

GG85 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:45:
[...]

Ik vraag het eigenlijk vooral in het algemeen :).

Ben al jaren klant en ben nog nooit iets tegen gekomen met "je contract loopt binnenkort" af of "verleng nu" of iets in die geest. Opzegformulier via service.xs4all.nl zegt ook 1 maand.

knip

Dus waar kan je zien wat je contractduur is?
Bij xs4all wordt het wijzigen van je internetsnelheid niet gezien als een verlenging van je abonnement.
Je kunt je contract zien op mijnxs4all https://mijn.xs4all.nl/gegevens en dan onder het kopje opzeggen.

[Voor 21% gewijzigd door MisteRMeesteR op 04-06-2021 19:32. Reden: Quote geknipt.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

netblade schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:37:

Onder mijn xs4all -> Mijn gegevens kun je zien hoe lang je contract nog loopt. Overigens kun je nu kosteloos opzeggen ivm de prijsverhoging. Ze zullen je wel een aanbod doen maar deze mag je weigeren. Hier inmiddels al opgezegd.
netblade schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:50:
[...]

Bij xs4all wordt het wijzigen van je internetsnelheid niet gezien als een verlenging van je abonnement.
Je kunt je contract zien op mijnxs4all https://mijn.xs4all.nl/gegevens en dan onder het kopje opzeggen.
edit: got it, direct opzegbaar zie ik.

Neem aan dat het snelheid wijzigen trucje bekend is bij mensen? Geen idee of er meer dit doen maar ik heb het altijd voor mezelf gehouden omdat ze die loophole anders miss zouden dichten maar nu is die korting eigenlijk het enige wat me tegenhoudt om niet naar Freedom te gaan dus doe er allemaal je voordeel mee zou ik zeggen :)

[Voor 63% gewijzigd door GG85 op 04-06-2021 18:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:13

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

netblade schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:37:
[...]

Dikke kans dat je huidige xs4all ip wordt gewijzigd, daar volgens mij de hele netwerkinfra van Xs4all wordt uitgezet en je wordt overgeheveld naar KPN. Nu heb je daar geen vast IP, maar een paar jaar geleden had ik daar internet en nooit in die tussentijd een ander ip gehad. Nu heb ik wel FttH geen idee of dat verschil maakt. De meerwaarde is inderdaad totaal weg, persoonlijk heb ik maar 2 ipadressen nodig dus ik heb het nu opgelost dmv een vps. Maar voor jou kan het wellicht anders liggen.
Ik denk dat dat een juiste conclusie is.

Al moet ik weg zeggen dat ik bij KPN al een hele tijd een ‘vast’ IP heb, ondanks routerswap bijv..

Tuurlijk, op papier staat er niets vast en kan KPN mijn IP wijzigen als ze zouden willen maar in de praktijk valt dat imho dus wel mee.

www.google.nl

• SledgehammerNL
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:42:
[...]

Ik denk dat dat een juiste conclusie is.

Al moet ik weg zeggen dat ik bij KPN al een hele tijd een ‘vast’ IP heb, ondanks routerswap bijv..

Tuurlijk, op papier staat er niets vast en kan KPN mijn IP wijzigen als ze zouden willen maar in de praktijk valt dat imho dus wel mee.
Voordat ik ik de overstap naar XS4ALL maakte heb ik een paar jaar bij KPN gezeten. In die drie jaar nooit een ander ip-adres gekregen. Valt allemaal reuze mee inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Witlof schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:44:

Ik zie inmiddels een testkanaal op 690... Inclusief zenuwmuziekje.

Edit:
Ah ook op 109 in 1920p@50hz zal 1080p@50hz moeten zijn denk ik.

https://www.totaaltv.nl/n...pokanalen-ek-voetbal-aan/

[Voor 19% gewijzigd door Mau_Maus op 09-06-2021 22:10]

• Witlof
Mau_Maus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:01:
[...]

Ik zie inmiddels een testkanaal op 690... Inclusief zenuwmuziekje.

Edit:
Ah ook op 109 in 1920p@50hz zal 1080p@50hz moeten zijn denk ik.

https://www.totaaltv.nl/n...pokanalen-ek-voetbal-aan/
Thanks! Had ondertussen het kanaal ook al gevonden ;)

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Het zijn 2 kanalen, 109 en 690.
Ondanks dat ik geen 4K TV heb, ben ik wel benieuwd naar de beeldkwaliteit! De streams zullen ongetwijfeld een hogere bitrate hebben dan de standaard en HD glaszenders.

• Newjersey
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-06 18:04
Dus, mijn ipv4 subnet is vanaf 1 oktober niet meer. Niet te geloven wat dit voor afbraak doet aan het ooit zo'n fijne XS4ALL. Nu maar eens op zoek naar een alternatief voor mijn ipv4 subnet. Iemand enig idee? Ik ben slechts een particulier en heb geen KvK. Dus zakelijk valt af denk ik.
Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True