[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 93 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
HoppyF schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:38:
[...]

Zou best kunnen dat er nog een NT bij zit ook.
De Arris VIP5202 is verder wel prima. Met Bluetooth te bedienen dus je kunt hem uit het zicht wegwerken.
Er zit een zwarte Packetfront MC901 NT bij. Year of manufacturing Y12W38.. Stokoud. Maakt op zich niet uit denk ik. Zolang de aansluiting levert wat ie moet doen.

Maar die 7590 is wel nth in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
pennywiser schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:36:
[...]

Er zit een zwarte Packetfront MC901 NT bij. Year of manufacturing Y12W38.. Stokoud. Maakt op zich niet uit denk ik. Zolang de aansluiting levert wat ie moet doen.

Maar die 7590 is wel nth in elk geval.
Huh? :?
Die dingen zijn toch al 10 jaar oud?
Dan klopt er vast iets niet.

Denk dat je beter een 5490 van Marktplaats of zo kunt scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
HoppyF schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Huh? :?
Die dingen zijn toch al 10 jaar oud?
Dan klopt er vast iets niet.

Denk dat je beter een 5490 van Marktplaats of zo kunt scoren.
Die NT is 10 jaar oud, maar hij zat toch echt in het pakket vandaag. De Fritz 7590 is nog niet zo oud toch als model?

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 13-07-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
pennywiser schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Die NT is 10 jaar oud, maar hij zat toch echt in het pakket vandaag. De Fritz 7590 is nog niet zo oud toch als model?
Nee, de 7590 is niet zo oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:27
De 7590 is het nieuwste model en is prima en dat is het belangrijkste.. En dat die NT 10 jaar oud is maakt dan niks uit, gaat er om dat het Gigabit aan kan en dat doet ie.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik heb het idee dat XS4ALL van al haar klanten af wil. Steeds minder korting mogelijk, steeds minder opties beschikbaar, klantenservice is de laatste 2 jaar ook bagger geworden. Gelukkig zijn ze in mijn wijk ook bezig met E-fiber. Volgend jaar daadwerkelijk overstappen naar een 1GB provider waar ik nu 100Mbit voor krijg. Ook Ziggo sport zal niet meer interessant zijn. Ik hoop wel dat Viaplay op een tv zender uitgezonden gaat worden. Want voetbal op een tablet of computer bekijken zit ik niet op te wachten.

[ Voor 16% gewijzigd door Koning-Admiraal op 14-07-2021 20:17 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
janbal schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:30:
De 7590 is het nieuwste model en is prima en dat is het belangrijkste.. En dat die NT 10 jaar oud is maakt dan niks uit, gaat er om dat het Gigabit aan kan en dat doet ie.
De 5530 is een beter alternatief want dan heb je helemaal geen NT nodig of deze nu één of tien jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 18-09 13:50
Koning-Admiraal schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:15:
Ik heb het idee dat XS4ALL van al haar klanten af wil. Steeds minder korting mogelijk, steeds minder opties beschikbaar, klantenservice is de laatste 2 jaar ook bagger geworden. Gelukkig zijn ze in mijn wijk ook bezig met E-fiber. Volgend jaar daadwerkelijk overstappen naar een 1GB provider waar ik nu 100Mbit voor krijg. Ook Ziggo sport zal niet meer interessant zijn. Ik hoop wel dat Viaplay op een tv zender uitgezonden gaat worden. Want voetbal op een tablet of computer bekijken zit ik niet op te wachten.
XS4ALL wordt langzaam uitgefaseerd en minder interessant gemaakt met als doel je over te laten stappen naar KPN. Ik heb met beide ervaring en eigenlijk nooit een probleem gehad. Als XS4ALL voor mij niet meer interessant is (lees: alle voordelen weg) dan stap ik gewoon over naar KPN. Als de prijs ongeveer hetzelfde blijft als bij KPN dan blijf ik gewoon bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
Koning-Admiraal schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:15:
Gelukkig bestaat er zoiets als casten. Via Apple TV of een Chromecast. Kan je toch op je TV kijken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Barre73 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:47:
[...]

Gelukkig bestaat er zoiets als casten. Via Apple TV of een Chromecast. Kan je toch op je TV kijken.
Dan moet je wel de mogelijkheid hebben om daarvan gebruik te kunnen maken. Voor Apple TV zijn al de HDMI kanalen al bezet. En ook Chromecast zit ik niet op te wachten. Moet dan de televisie van de muur halen, en dat doe ik niet. Hopelijk komen ze met een app op LG televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Koning-Admiraal schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:50:
Dan moet je wel de mogelijkheid hebben om daarvan gebruik te kunnen maken. Voor Apple TV zijn al de HDMI kanalen al bezet.
Dat is je eigen probleem, en iets dat je prima zelf kan oplossen door bijvoorbeeld een switch te gebruiken.
En ook Chromecast zit ik niet op te wachten. Moet dan de televisie van de muur halen, en dat doe ik niet. Hopelijk komen ze met een app op LG televisies.
Ah, een geval van 'ik wil veel, maar er niets voor doen'. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Koning-Admiraal schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:50:
[...]

Dan moet je wel de mogelijkheid hebben om daarvan gebruik te kunnen maken. Voor Apple TV zijn al de HDMI kanalen al bezet. En ook Chromecast zit ik niet op te wachten. Moet dan de televisie van de muur halen, en dat doe ik niet. Hopelijk komen ze met een app op LG televisies.
Dat heeft lg al ingebouwd. Sterker nog mijn lg heeft ingebouwde apple tv functionaliteiten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Edje040 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:45:
[...]

XS4ALL wordt langzaam uitgefaseerd en minder interessant gemaakt met als doel je over te laten stappen naar KPN. Ik heb met beide ervaring en eigenlijk nooit een probleem gehad. Als XS4ALL voor mij niet meer interessant is (lees: alle voordelen weg) dan stap ik gewoon over naar KPN. Als de prijs ongeveer hetzelfde blijft als bij KPN dan blijf ik gewoon bij XS4ALL.
Het is nu eigenlijk nog best interessant, 4 maanden korting, een Fritz 7590 en een simkaart van 1 GB/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 12:41
Tylen schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:54:
[...]

Dat heeft lg al ingebouwd. Sterker nog mijn lg heeft ingebouwde apple tv functionaliteiten.
Ik nam aan dat hij bedoelde dat er een Viaplay app zou komen op LG. Maar die is er inderdaad al zag ik. Uiteraard de Scandinavische versie momenteel maar dat geeft hoop.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Barre73 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Ik nam aan dat hij bedoelde dat er een Viaplay app zou komen op LG. Maar die is er inderdaad al zag ik. Uiteraard de Scandinavische versie momenteel maar dat geeft hoop.
Idd: https://viaplay.se/device_lg

Tot nu toe is die viaplay best een goede wending. Als de prijs ook nog eens zo word zoals de rumors zeggen.

Edit: Excuses voor de offtopic.

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 15-07-2021 09:11 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The Zep Man schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:47:

[...]
Ah, een geval van 'ik wil veel, maar er niets voor doen'. ;)
Hmm ja. Wil je televisie iets laten worden dat alleen voor techneuten beschikbaar is? Want er zijn grote groepen waar je met dergelijke constructies niet moet aankomen.
Ik zit ook niet te wachten op allerlei apps om TV te moeten kijken. TV kijken is voor mij dat ding aanzetten en een kanaal kiezen. Niet ook nog eens mijn telefoon erbij pakken, een app openen, dat ding met de TV koppelen, hopen dat dat allemaal goed gaat...

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
pennywiser schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:32:
[...]

Het is nu eigenlijk nog best interessant, 4 maanden korting, een Fritz 7590 en een simkaart van 1 GB/maand.
Voor mij ook: 12 maanden korting en gratis Ziggo Sport Totaal (ESPN had ik al gratis i.v.m. Compleet).
En de simkaart natuurlijk. Wat het in april 2022 wordt zien we dan wel weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Edje040 op 15-07-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Edje040 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:09:
[...]

Voor mij ook: 12 maanden korting en gratis Ziggo Sport Totaal (ESPN had ik al gratis i.v.m. Compleet).
En de simkaart natuurlijk.
Bij welk abo die Ziggo sport? Anders moet ik daar ook nog even om zeuren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
pennywiser schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:10:
[...]

Bij welk abo die Ziggo sport? Anders moet ik daar ook nog even om zeuren :)
Internet 500/500 en tv (2x 5202)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Edje040 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:09:
[...]

En de simkaart natuurlijk. Wat het in april 2022 wordt zien we dan wel weer.
Heb je Ziggo Sport voor 12 maanden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Koning-Admiraal schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:16:
[...]

Heb je Ziggo Sport voor 12 maanden gekregen?
Ja, zowel de korting als Ziggo Sport voor 12 maanden. Ik moet er wel bij vertellen dat ik vorig jaar december mijn contract wat in april 2021 afliep al verlengd heb tot 4-2022 (met dus die korting). In december 2020 was er veel meer mogelijk dan nu. Nu zal het niet meer mogen denk ik. Maar je kunt altijd de mogelijkheden bespreken met de afdeling opzeggingen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Edje040 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:31:
[...]

Ja, zowel de korting als Ziggo Sport voor 12 maanden. Ik moet er wel bij vertellen dat ik vorig jaar december mijn contract wat in april 2021 afliep al verlengd heb tot 4-2022 (met dus die korting). In december 2020 was er veel meer mogelijk dan nu. Nu zal het niet meer mogen denk ik. Maar je kunt altijd de mogelijkheden bespreken met de afdeling opzeggingen 😉
Was al verbaasd, want toen ik april verlengd had kon het maximaal 6 maanden. Nu heb ik €20,- euro korting per maand op mijn pakketkosten waardoor ik effectief €4,99 betaal voor Ziggo Sport. En daarnaast heb ik ook ESPN gratis, in combinatie met KPN mobiel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Koning-Admiraal schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:34:
[...]

Was al verbaasd, want toen ik april verlengd had kon het maximaal 6 maanden. Nu heb ik €20,- euro korting per maand op mijn pakketkosten waardoor ik effectief €4,99 betaal voor Ziggo Sport. En daarnaast heb ik ook ESPN gratis, in combinatie met KPN mobiel :).
Mijn korting is €10 (x12). Ik verwacht ook niet dat het volgend jaar hetzelfde zal zijn. Maar dan kan ik ook nog de optie overstap naar KPN overwegen. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Iemand wel eens z'n mobiel internet kaartje opgewaardeerd van XS4ALL? Ik wil graag weten dat als ik opwaardeer en direct downgrade of het dan op factuur periode gaat of vanaf dag opwaarderen + een maand? M'n chat met XS4ALL kwam op niks uit. Is al helemaal KPN geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:19

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Even op slot voor een bezemactie.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Modbreak:@Koning-Admiraal en @The Zep Man, Zouden jullie s.v.p. willen stoppen met het aanmaken van een TR 'want moddergooien' om vervolgens zelf met 'modder te gaan gooien' en v.v.?

Wees lief voor elkaar en ga anders via DM met elkaar in discussie over wie gelijk heeft. Het heeft in ieder geval weinig (lees: niets) te maken met XS4ALL dus s.v.p. stoppen met het vervuilen van dit topic (met modder :+ )

Dank U! :>

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

En weer open.

[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-07-2021 22:44 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
barrymossel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:12:
Iemand wel eens z'n mobiel internet kaartje opgewaardeerd van XS4ALL? Ik wil graag weten dat als ik opwaardeer en direct downgrade of het dan op factuur periode gaat of vanaf dag opwaarderen + een maand? M'n chat met XS4ALL kwam op niks uit. Is al helemaal KPN geloof ik...
Upgrade gaat per direct in, stel dat je van 1gb naar 5gb gaat en 4gb gebruikt en daarna weer downgrade naar 1gb, dan zit je tot het eind van de maand aan een FUP-filter vast met lagere snelheid. Je betaalt ook alleen voor het aantal dagen van het betaalde abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Upgrade gaat per direct in, stel dat je van 1gb naar 5gb gaat en 4gb gebruikt en daarna weer downgrade naar 1gb, dan zit je tot het eind van de maand aan een FUP-filter vast met lagere snelheid. Je betaalt ook alleen voor het aantal dagen van het betaalde abonnement
Dus het gaat per dag en niet per maand? Ik overweeg om voor de vakantie (EU) tijdelijk te upgraden naar 50GB. Dat kost 40 p/m. Maar jij zegt dus dat als ik bijvoorbeeld na 2 weken downgrade ik maar (ongeveer) €20 betaal? Ven los van de FUP en snelheden want dat begrijp ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:31:
[...]

Dus het gaat per dag en niet per maand? Ik overweeg om voor de vakantie (EU) tijdelijk te upgraden naar 50GB. Dat kost 40 p/m. Maar jij zegt dus dat als ik bijvoorbeeld na 2 weken downgrade ik maar (ongeveer) €20 betaal? Ven los van de FUP en snelheden want dat begrijp ik.
Jup, zo heb ik het zelf ook gedaan voor een eerdere vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Weer lekker dan.
Denk je net ff wat qua administratieve zaken online bij Xs4all te willen regelen...
Ligt de boel eruit bij ze... :-(

The server at www.xs4all.nl is taking too long to respond.

https://allestoringen.nl/storing/xs4all/
Volgens gebruikersmeldingen zijn er momenteel problemen bij XS4ALL

Je hebt het zelden nodig, en net op dat ene moment. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
ehtweak schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:38:
Weer lekker dan.
Denk je net ff wat qua administratieve zaken online bij Xs4all te willen regelen...

Hier ook alles eruit. Incl. mail.

22:37 Mail doet het weer, website niet.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 17-07-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:49
Koning-Admiraal schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:34:
[...]

Ik heb twee maanden geleden verlengt met 10,- korting op internet/tv en 6 maanden Ziggo sport gratis. Dit naast de korting (en extra pakket) die ik krijg door KPN mobiel.

Ik betaal nu 88,50 per maand voor internet/tv/telefoon/sim met plus pakket, ziggo sport en extra subnet (die vervalt binnenkort). Had vast beter gekund als ik je bericht lees ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ehtweak schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:38:
Weer lekker dan.

Ruim 12 jaar XS4ALL lid nooit trammeland gehad ook niet met abo. wijzigingen, maar de laatste maanden begint het steeds meer te rammelen. Paar maand geleden de snelheid laten aanpassen van 50/50 naar 100/100, ik ben twee dagen de verbinding kwijt geweest. Bleek dat men de snelheid al had aangepast, voordat een monteur de NT1 had vervangen. Wat ook weer vreemd was, want ik heb eerder 100/100 gehad met dezelfde NT1... en nu dit weer, boven op de verbroken beloften... ik wil niet klagen, maar... erg teleurstellend, hoe een dergelijk goede provider nu toch echt langzaam, maar in steeds hoger gaand tempo wordt afgebroken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Moet je voor news zilla eerst toegang aanvragen? Ik heb experimentele functies reeds aangezet. Kan ik dan inloggen? Poort/ssl? Username met of zonder @ xs4all.nl?

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 19-07-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
pennywiser schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:02:
Moet je voor news zilla eerst toegang aanvragen? Ik heb experimentele functies reeds aangezet. Kan ik dan inloggen? Poort/ssl? Username met of zonder @ xs4all.nl?
SSL aanzetten en poort 563 gebruiken, user/pass usenet/usenet of je loginnaam en wachtwoord. Allen zonder @.

Experimentele functies kun je uitlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
mad-dog schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:21:
[...]

SSL aanzetten en poort 563 gebruiken, user/pass usenet/usenet of je loginnaam en wachtwoord. Allen zonder @.

Experimentele functies kun je uitlaten
Tnx, ik ga eens testen. Wat is dat experimentele functies dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
pennywiser schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:27:
[...]

Tnx, ik ga eens testen. Wat is dat experimentele functies dan eigenlijk?
O.a shell-toegang. Usenet is altijd standaard aanwezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
mad-dog schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:31:
[...]

O.a shell-toegang. Usenet is altijd standaard aanwezig geweest.
Ah maar shell toegang heb ik, moest ik apart aanzetten, los van die experimentele functies. Ik zal Xs4all eens vragen. Usenet werkt ook met de combi usenet/usenet. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Het is rustig hier! :)

Even een vraag over verlengen.
Jaarlijks verleng ik mijn contract met een jaar plus korting.
Normaal was de korting 12x €10.
All in one pakket 100/100 Mbits icm KPN mobiel abonnement dus gratis pluspakket en gratis Spotify welke uit het verleden is meegekomen.

Vandaag gebeld want over een week loopt mijn jaar af.
Korting wordt nu 9x €15.
Meer zit er blijkbaar niet in.

Komt dit overeen met recente verlengingen?
Overstappen naar KPN zou het alternatief zijn maar dan verlies ik Spotify plus het Fritzbox glasvezel modem welke zo fijn werkt.
Bij KPN is de Fritzbox erbij flink duurder.
Zelf eentje kopen kan ook maar dan valt het voordeel bij KPN per maand een stuk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:24
HoppyF schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:22:
Het is rustig hier! :)

Even een vraag over verlengen.
Jaarlijks verleng ik mijn contract met een jaar plus korting.
Normaal was de korting 12x €10.
All in one pakket 100/100 Mbits icm KPN mobiel abonnement dus gratis pluspakket en gratis Spotify welke uit het verleden is meegekomen.

Vandaag gebeld want over een week loopt mijn jaar af.
Korting wordt nu 9x €15.
Meer zit er blijkbaar niet in.

Komt dit overeen met recente verlengingen?
Overstappen naar KPN zou het alternatief zijn maar dan verlies ik Spotify plus het Fritzbox glasvezel modem welke zo fijn werkt.
Bij KPN is de Fritzbox erbij flink duurder.
Zelf eentje kopen kan ook maar dan valt het voordeel bij KPN per maand een stuk weg.
Ja, dat klopt. Ik heb vorige week gebeld voor verlenging van het contract voor een vriendin van mij, nou dat ging niet van harte kan ik je vertellen. Eerst kreeg ik te horen dat ze helemaal geen korting geven en na lang lullen 9 maanden €15,= korting gekregen maar wel een nieuw jaar contract voor 12 maanden….. Als KPN zo door gaat dan gaat het ze echt klanten kosten.
Ik was wat vergeten, ik had nog wel een korting van 12 maanden van €20 per maand, schiet mij maar lek.

[ Voor 4% gewijzigd door Zapp-it op 31-08-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zapp-it schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:06:
[...]

Ja, dat klopt. Ik heb vorige week gebeld voor verlenging van het contract voor een vriendin van mij, nou dat ging niet van harte kan ik je vertellen. Eerst kreeg ik te horen dat ze helemaal geen korting geven en na lang lullen 9 maanden €15,= korting gekregen maar wel een nieuw jaar contract voor 12 maanden….. Als KPN zo door gaat dan gaat het ze echt klanten kosten.
Zelfde aanbod dus.
Nou ja, ik vind het wel prima zo.
Een echt beter en goedkoper alternatief is er (nu) nog niet.
Terug naar KPN is vanwege hun actie aanbieding wel goedkoper maar de extra’s komen daar dan nog wel bij zoals de Fritzbox en het opnemen pakket, plus Spotify.
Freedom voldoet ook nog niet aan mijn eisen.
Nog maar een jaartje blijven hier.

Lees net dat je €20 per maand korting had?
Met welk abonnement, wat was je normale maand prijs?

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 31-08-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zapp-it schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:06:
[...]
Klopt, recentelijk ook nog geprobeerd wat korting te krijgen. Kreeg ik te horen dat ik al korting zou hebben. Weet ik niets van, zie ik afgelopen maand mijn abo. prijs ineens met ruim 5 euro omhoog schieten, terwijl men had gezegd dat de korting nog tot begin volgend jaar zou zijn... O en maar volhouden dat ze toch nog echt XS4ALL zijn. Er zijn nog een paar zaken die mij weerhouden om niet elders te gaan kijken, maar de drang wordt wel steeds sterker...

De afgelopen 12 jaar pra ctisch geen enkele storing gehad, echter nu KPN nu echt heeft aangegeven alles in elkaar te schuiven al meerdere dagen zonder verbinding gezeten en de laatste paar weken een router die op bijna vaste tijdstippen spontaan herstart... wordt tijd dat ik mijn eigen ga configureren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:24
HoppyF schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:11:
[...]

Zelfde aanbod dus.
Nou ja, ik vind het wel prima zo.
Een echt beter en goedkoper alternatief is er (nu) nog niet.
Terug naar KPN is vanwege hun actie aanbieding wel goedkoper maar de extra’s komen daar dan nog wel bij zoals de Fritzbox en het opnemen pakket, plus Spotify.
Freedom voldoet ook nog niet aan mijn eisen.
Nog maar een jaartje blijven hier.

Lees net dat je €20 per maand korting had?
Met welk abonnement, wat was je normale maand prijs?
200 Mb + TV + VOIP, ik weet niet wat de reguliere prijs meer is maar ik betaal nu €64,52 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zapp-it schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:25:
[...]

200 Mb + TV + VOIP, ik weet niet wat de reguliere prijs meer is maar ik betaal nu €64,52 per maand.
Ik betaalde voor juli € 61,99, daarna € 63,49 ivm de jaarlijkse € 1,50 verhoging.
Dat is dus met de korting van €10 er al af.

Het 200 Plus internet deel is €10,50 duurder dan Smart 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Net verlengd, maar ik zit nog te dubben: 6 maanden 20 euro korting, zonder extra tv kanaal. weet niet of ik er op in ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

goddegoddeot schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:01:
Net verlengd, maar ik zit nog te dubben: 6 maanden 20 euro korting, zonder extra tv kanaal. weet niet of ik er op in ga.
Als je verlengd hebt, dan hoef je niet meer te dubben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Als ze mij zo'n voorstel gaan doen (april 2022) ga ik er in ieder geval niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb dezelfde korting aangeboden gekregen. Is een beetje schraal. Ik heb KPN, Xs4all, Tweak, Freedom naast elkaar gelegd. KPN de goedkoopste, maar dan mis ik vast ip adres en verlies ik gratis Spotify. En Freedom valt mij te duur uit.

Ik zit ook in de situatie dat ik over een maand of 3 ga verhuizen. En ik twijfel of ik niet beter gewoon een nieuw abonnement moet afsluiten op het nieuwe adres. Voordeel, nieuwe apparatuur (4K tv ontvanger) en lijkt dan net wat goedkoper uit te vallen. Maarrrr geen gratis Spotify meer, dus verlengen is handiger.

Maar mijn sympathie voor xs4all is ver weg. Kpn heeft het behoorlijk uitgehold. En is gewoon bezig om xs4all snel overbodig te maken.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

OMX2000 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:36:
[...]

Ik heb dezelfde korting aangeboden gekregen. Is een beetje schraal. Ik heb KPN, Xs4all, Tweak, Freedom naast elkaar gelegd. KPN de goedkoopste, maar dan mis ik vast ip adres en verlies ik gratis Spotify. En Freedom valt mij te duur uit.

Ik zit ook in de situatie dat ik over een maand of 3 ga verhuizen. En ik twijfel of ik niet beter gewoon een nieuw abonnement moet afsluiten op het nieuwe adres. Voordeel, nieuwe apparatuur (4K tv ontvanger) en lijkt dan net wat goedkoper uit te vallen. Maarrrr geen gratis Spotify meer, dus verlengen is handiger.

Maar mijn sympathie voor xs4all is ver weg. Kpn heeft het behoorlijk uitgehold. En is gewoon bezig om xs4all snel overbodig te maken.
4K ontvanger kun je gewoon regelen door een extra TV ontvanger aan te vragen bij XS4ALL. Vervolgens weer eentje opzeggen en de oude terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Da's toch helemaal geen slecht voorstel?
Ik neem tenminste aan dat je 20 euro korting PER maand bedoelt, toch? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ehtweak schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:09:
[...]

Da's toch helemaal geen slecht voorstel?
Ik neem tenminste aan dat je 20 euro korting PER maand bedoelt, toch? ;)
Voorheen was het €10 per maand korting op internet en een gratis zenderpakket. Die korting komt dus op hetzelfde neer alleen mis je een gratis zenderpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:29
Dj-sannieboy schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:34:
[...]

Voorheen was het €10 per maand korting op internet en een gratis zenderpakket. Die korting komt dus op hetzelfde neer alleen mis je een gratis zenderpakket.
Had ik ook altijd, 10 euro korting met Ziggo Sport gratis erbij.
Dacht dat mijn abbonement al 2 maanden geleden was afgelopen dus had in Juni gebeld en kon toen kiezen voor 6 maanden Ziggo Sport en 10 euro korting of een heel jaar 15 euro korting.

Hier wilde ik even over nadenken.

Maar omdat de F1 weg gaat bij Ziggo sport heb ik dus Ziggo sport niet meer nodig (dacht ik, Nu gaat de MotoGP erheen) dus heb toen gekozen voor de 15 euro per maand korting.
Had hierover denk ik 3 weken geleden gebeld om het te bevestigen.
Toen vertelde de vrouw die ik aan de lijn had dat ik nog geluk had dat ik eerder hiervor had gebeld want ze gaven geen kortingen meer voor een jaar.

Dus nu nog 1 jaar en dan kijk ik volgend jaar wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:10:
[...]
Als je verlengd hebt, dan hoef je niet meer te dubben. :+
Ik heb nog 2 weken bedenktijd, ik kan nog ff dubben.

Spotify en de fritzboz zijn pluspunten. Toch maar eens meer gebruik maken van mijn eigen maildomein. Ik gebruik mijn xs4all mailadres sinds 2001 en ik heb een hekel aan mensen die wisselen van mailadres. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

goddegoddeot schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:52:
Spotify en de fritzboz zijn pluspunten. Toch maar eens meer gebruik maken van mijn eigen maildomein. Ik gebruik mijn xs4all mailadres sinds 2001 en ik heb een hekel aan mensen die wisselen van mailadres. 8)7
Bij XS4ALL kan je bij opzegging mail gratis tot zes maanden door laten sturen naar een ander adres. Let op dat je dit moet instellen voordat je vertrekt.

Bron:
https://www.xs4all.nl/ser...ie/annuleren-of-opzeggen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Zojuist ook maar ff gebeld.

Was eigenlijk vergeten te verlengen-met-korting, een paar maandjes geleden.

En aangezien ik wel de inbegrepen Spotify wil behouden, zie ik het nog niet zitten om over te stappen naar KPN of een andere ISP.

Ze geven idd geen 12 x 10 euro korting meer, een jaar lang.
Maar wel 6 x 20 euro korting een half jaar.
(bij verlenging van 1 jaar).
M.a.w. netto net zoveel korting. :)

Kortom; weer een jaartje klant en daarna zien we wel weer. ;)

Heb nu een 'Internet Smart' (100/100) voor 33,50/mnd gedurende de komende zes maanden.

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 09-09-2021 12:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
The Zep Man schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:55:
[...]
Bij XS4ALL kan je bij opzegging mail gratis tot zes maanden door laten sturen naar een ander adres. Let op dat je dit moet instellen voordat je vertrekt.

Bron:
https://www.xs4all.nl/ser...ie/annuleren-of-opzeggen/
Beetje offtopic v.w. glasvezel betreft, maar de provider moet toch sowieso tegenwoordig er voor zorgen dat je mail nog 6 maanden beschikbaar is?

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Johandmc schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:19:
Beetje offtopic v.w. glasvezel betreft, maar de provider moet toch sowieso tegenwoordig er voor zorgen dat je mail nog 6 maanden beschikbaar is?
Mogelijk, maar ik weet niet welke eisen gesteld zijn aan de vorm. Doorsturen is wat XS4ALL aanbiedt, dus daarom noemde ik het. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Net even gebeld met XS4ALL, zit op 500/500 en wil graag 1000/1000 wat bij KPN wel kan..
Toch geven ze aan bij XS4ALL maximaal die 500 te kunnen leveren, snap niet zo goed waarom dit is.
Inclusief vragenvuur waarom ik het nodig heb :o

Is dit een strategie op mensen naar KPN te krijgen? ( 9 maanden 20,- korting kon wel trouwens :) )
Als ik overstap ben ik PTR beheer voor m'n IP kwijt :'(

[ Voor 7% gewijzigd door mvz op 21-09-2021 10:27 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mvz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:26:
Net even gebeld met XS4ALL, zit op 500/500 en wil graag 1000/1000 wat bij KPN wel kan..
Toch geven ze aan bij XS4ALL maximaal die 500 te kunnen leveren, snap niet zo goed waarom dit is.

Is dit een strategie op mensen naar KPN te krijgen? ( 9 maanden 20,- korting kon wel trouwens :) )
Als ik overstap ben ik PTR beheer voor m'n IP kwijt :'(
Die gedachte zal er wel achter zitten ja. Bij normaal tot intensief gebruik is 200/200 zelfs vaak voldoende.
Wellicht dat het na de volledige integratie wel mogelijk is. Ik vraag me wel af wanneer dat plaats gaat vinden aangezien je nog steeds nieuwe abonnementen (incl. welkomstkorting) kunt afsluiten bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

mvz schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:26:
Ook dit is een teken dat XS4ALL eigenlijk al volledig weg is. Een partij als het vroegere XS4ALL of het huidige Freedom Internet zal nooit vragen waarom je die snelheid nodig hebt. Dat gaat ze niets aan. Het enige dat hen moet interesseren is wat zij (niet) leveren, en de vergoeding die ze daarvoor (niet) ontvangen.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 21-09-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
The Zep Man schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:39:
[...]

Ook dit is een teken dat XS4ALL eigenlijk al volledig weg is. Een partij als het vroegere XS4ALL of het huidige Freedom Internet zal nooit vragen waarom je die snelheid nodig hebt. Dat gaat ze niets aan. Het enige dat hen moet interesseren is wat zij (niet) leveren, en de vergoeding die ze daarvoor (niet) ontvangen.
Dat is natuurlijk onzin. Je wil niet weten hoeveel mensen een upgrade aanvragen van 100 naar 200/500 aanvragen omdat ze trage wifi hebben. Je bekijkt het nu alleen vanuit jouw perspectief.

Op het sluiten van een aantal diensten na is nog steeds alles hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

mad-dog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:18:
Dat is natuurlijk onzin. Je wil niet weten hoeveel mensen een upgrade aanvragen van 100 naar 200/500 aanvragen omdat ze trage wifi hebben. Je bekijkt het nu alleen vanuit jouw perspectief.
Dan klaagt men over 'traag wifi', waarbij ze 'wifi' gelijk zien aan internet. Dat wordt snel genoeg duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
The Zep Man schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:23:
[...]

Dan klaagt men over 'traag wifi', waarbij ze 'wifi' gelijk zien aan internet. Dat wordt snel genoeg duidelijk.
En er zijn voldoende klanten die denken dat ze 500Mbit nodig hebben voor 4 personen in een huishouden waar niet wordt gedownload, niet wordt gegamed. Alleen Netflix, YouTube etc..

Nogmaals, je bent geen doorsnee klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

mad-dog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:31:
En er zijn voldoende klanten die denken dat ze 500Mbit nodig hebben voor 4 personen in een huishouden waar niet wordt gedownload, niet wordt gegamed. Alleen Netflix, YouTube etc..
Waarom boeit het de provider of ze een hoger abonnement afnemen als dat zij nodig hebben?
Waarom neem je aan dat ik klant ben, en dat ik een doorsnee klant ben? Wat heeft dit met mij te maken? :?

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 21-09-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
The Zep Man schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:33:
[...]
Waarom boeit het de provider of ze een hoger abonnement afnemen als dat zij nodig hebben?

[...]

Waarom neem je aan dat ik klant ben, en dat ik een doorsnee klant ben? Wat heeft dit met mij te maken? :?
Iets met meedenken, maar dat zit er bij jou niet in. I rest my case

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

The Zep Man schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:39:
[...]

Waarom zo'n zure reactie?

Bekijk het eens vanuit een klantgericht perspectief van de dienstdoende medewerker van je ISP;

"Heeft de klant misschien problemen met zijn internet/WiFi waardoor deze mogelijkerwijs denkt een hoger abo. nodig te hebben? Kan ik hem daarbij helpen of is het écht een klant welke een hogere bandbreedte nodig heeft?"

Om maar _een_ voorbeeld te noemen. Er zijn meerdere wegen naar Rome, altijd.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Toen ik vorig jaar de upgrade maakte van 100 Mbit naar 200 Mbit kreeg ik een duidelijke en eerlijke uitleg van de XS4all medewerker zodat ik een overwogen beslissing kon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:31:
[...]

Doorsnee klanten zitten ook niet bij XS4all.
Daar hebben we KPN en anderen al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:46:
[...]

Doorsnee klanten zitten ook niet bij XS4all.
Daar hebben we KPN en anderen al voor.
Zolang je er niet werkt kun jij daar niks over zeggen. Graag met feiten aan komen zetten ipv ongefundeerd gepraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mad-dog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:48:
[...]

Zolang je er niet werkt kun jij daar niks over zeggen. Graag met feiten aan komen zetten ipv ongefundeerd gepraat
Ik kan uit eigen ervaring melden dat zowel het serviceniveau als het technisch niveau bij XS4all in rap tempo aan het afnemen is. De enige reden dat ik nog bij hen zit is vanwege mijn vaste ipnummer zodra dat ook voorbij is, is XS4all ook voorbij w.m.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:48:
[...]

Waarom zou ik daar moeten werken om hier iets over te kunnen zeggen?
Het moet niet gekker worden zeg.

Nogmaals, XS4all profileert zich al vele jaren als premium provider.
De doorsnee gebruiken valt niet onder die doelgroep.
Hoewel de diensten van XS4all inmiddels aardig afgebroken zijn is het nog steeds geen provider voor doorsnee gebruiker en zal dit ook nooit worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:57:
[...]

Waarom zou ik daar moeten werken om hier iets over te kunnen zeggen?
Het moet niet gekker worden zeg.

Nogmaals, XS4all profileert zich al vele jaren als premium provider.
De doorsnee gebruiken valt niet onder die doelgroep.
Hoewel de diensten van XS4all inmiddels aardig afgebroken zijn is het nog steeds geen provider voor doorsnee gebruiker en zal dit ook nooit worden.
Het een sluit het andere niet uit.. Dat je je positiioneert als Premium merk wil niet zeggen dat je geen doorsnee klanten hebt.
Deze zijn er namelijk volop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 18:00
mad-dog schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:02:
[...]

Het een sluit het andere niet uit.. Dat je je positiioneert als Premium merk wil niet zeggen dat je geen doorsnee klanten hebt.
Deze zijn er namelijk volop
Klopt. Ik denk zelfs dat het grootste deel van de klanten doorsnee klanten zijn die de beste service verwachten zonder dat er tijdsdruk is. Ik heb vaak genoeg senioren aan de lijn gehad, omdat ze een foutmelding op TV hadden... Geen signaal. Stond dus de TV op verkeerde hdmi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

synoniem schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:52:
[...]

Ik kan uit eigen ervaring melden dat zowel het serviceniveau als het technisch niveau bij XS4all in rap tempo aan het afnemen is. De enige reden dat ik nog bij hen zit is vanwege mijn vaste ipnummer zodra dat ook voorbij is, is XS4all ook voorbij w.m.b.
Alle glasvezel providers hebben praktisch een vast IP adres vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
servies schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:17:
[...]

Alle glasvezel providers hebben praktisch een vast IP adres vziw.
Ik heb niet een praktisch maar een echt vast IP adres waar ik zelf vast de domeinnaam van kan kiezen.

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

synoniem schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:38:
Ik heb niet een praktisch maar nog een echt vast IP adres waar ik zelf vast de domeinnaam van kan kiezen.
Fixed. Kwestie van tijd, als je dit bij XS4ALL hebt. :+

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

synoniem schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:38:
[...]

Ik heb niet een praktisch maar een echt vast IP adres waar ik zelf vast de domeinnaam van kan kiezen.
Je bedoelt dus dat je zelf je reverse dns kunt (laten) invullen. Da's heel wat anders dan een vast IP adres... Dat is ook voor mij de reden waarom ik nog bij deze provider zit. Bij tweak kan dat ook (waarschijnlijk ook bij Freedom), alleen is de TV dienst van Canal Digital zo bagger dat ik daar weer ben weggegaan...

[ Voor 3% gewijzigd door servies op 22-09-2021 08:44 ]

• synoniem
  • Niet online
servies schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:43:
[...]

Je bedoelt dus dat je zelf je reverse dns kunt (laten) invullen. Da's heel wat anders dan een vast IP adres... Dat is ook voor mij de reden waarom ik nog bij deze provider zit. Bij tweak kan dat ook (waarschijnlijk ook bij Freedom), alleen is de TV dienst van Canal Digital zo bagger dat ik daar weer ben weggegaan...
Ik bedoel echt vast en ja ik kan ook reverse DNS instellen. Ik beheer een aantal XS4all aansluitingen die al 15+ jaar hetzelfde IP nummer hebben. Bij andere providers betekent wijziging van je MAC adres bijvoorbeeld door een nieuwe Fritzbox dat je IP nummer wijzigt. Dat gebeurt bij XS4all dus (nog) niet.

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

synoniem schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:15:
Bij veel andere providers betekent wijziging van je MAC adres bijvoorbeeld door een nieuwe Fritzbox dat je IP nummer wijzigt. Dat gebeurt bij XS4all dus (nog) niet.
Fixed. Bij Freedom Internet krijg je ook gewoon een 'echt' vast IPv4 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Heeft iemand een Xs4all of KPN ipv6 ergens static ingevoerd? Wat is dan de default gateway?

Ik zoek een Debian of Ubuntu config voorbeeldje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

pennywiser schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:00:
Heeft iemand een Xs4all of KPN ipv6 ergens static ingevoerd? Wat is dan de default gateway?
Je vult dat nergens in. Via DHCPv6 Prefix Delegation wordt een adresblok toegewezen.
Ik zoek een Debian of Ubuntu config voorbeeldje.
Ga je een Debian-achtige installatie gebruiken als router, of betreft het enkel een client?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:49
@pennywiser Bij XS4ALL (en ik vermoed ook bij KPN) is het op zich wel mogelijk om je hele setup statisch te maken, maar je zult toch via DHCPv6 een prefix moeten vragen om ervoor te zorgen dat je /48 jouw kant op gerouteerd wordt.
Ik zit nu bij Freedom, maar toen ik nog bij XS4ALL zat deed ik dat ook: een minimale DHCPv6 config die niet meer deed dan een lease aanvragen, het configureren van alle interfaces op de router hield ik liever in eigen hand.

Ik gebruik zelf geen Linux, maar op mijn OpenBSD router gebruik ik de volgende commando's om de default route over de pppoe interface te zetten.
route add -inet6 default ::1
route change -inet6 default -ifp pppoe0

Iets vergelijkbaars moet met Debian/Ubuntu ook wel mogelijk zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
De keuze is gemaakt, na dit contract (dat tot midden volgend jaar loopt), stap ik over naar een provider op het E-fiber netwerk. XS4ALL wordt steeds meer uitgekleed, en ik heb het vermoeden dat zij (KPN) het merk (zo spoedig mogelijk) de nek om willen draaien. Ik kan bij E-fiber een 1GB netwerk krijgen voor de prijs wat ik nu betaal voor een 100Mbit connectie. Het enige wat ik wel ga missen is de KPN decorder. Jammer dat het bij glasvezel niet apart afgesloten kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
@The Zep Man @Out.of.Control Ik wil enkel een client van een static ip voorzien. Ik heb het nu zo opgelost in Debian:

code:
1
2
3
4
5
# XS4ALL ipv6
iface eth0 inet6 static
       address 2001:abc:def:a::1337
       netmask 64
       gateway fe80::[snip]

Het fe80 default gateway adres is dat van het modem, welke je achterhaalt met:

code:
1
ip -6 route | grep ^default

Op een client achterhalen welke reeds autoconf ipv6 heeft. of eerst even autoconf of ra aanzetten, df achterhalen en dan ipc6 static setten.

Hierbij moet je dus nog steeds poorten forwarden.

De /64 is wat autoconf aangeeft en ook modem zegt /64. Een 7590 modem in mijn geval.

Dank zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Uit het Freedom Internet topic:
The Zep Man schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:18:
Ik heb recentelijk een FttH GPON internetverbinding omgezet van XS4ALL naar Freedom Internet. Met een eigen correct geconfigureerde router voor een XS4ALL verbinding hoef je (voor de internetverbinding zelf) niets te herconfigureren voor Freedom Internet. De ONT werd in dit geval niet eens herstart. De nieuwe verbinding kwam vanzelf online.
Dit was één van de makkelijkste migraties ooit. :>

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 04-10-2021 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

pennywiser schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:46:
@The Zep Man @Out.of.Control Ik wil enkel een client van een static ip voorzien. Ik heb het nu zo opgelost in Debian:

code:
1
2
3
4
5
# XS4ALL ipv6
iface eth0 inet6 static
       address 2001:abc:def:a::1337
       netmask 64
       gateway fe80::[snip]

Het fe80 default gateway adres is dat van het modem, welke je achterhaalt met:

code:
1
ip -6 route | grep ^default

Op een client achterhalen welke reeds autoconf ipv6 heeft. of eerst even autoconf of ra aanzetten, df achterhalen en dan ipc6 static setten.

Hierbij moet je dus nog steeds poorten forwarden.

De /64 is wat autoconf aangeeft en ook modem zegt /64. Een 7590 modem in mijn geval.

Dank zover!
Het commando 'ip token' is daar voor bedoeld.
Dan krijg je je prefix, gateway, dns via de delegation, maar de laatste 64 bits van je IP kun je static maken

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Ik zag dit in de nieuwsbrief staan.
Wellicht leuk voor de sportliefhebbers onder ons!

ESPN Compleet cadeau

Speciaal voor onze trouwe klanten:
twaalf maanden ESPN Compleet cadeau. Daarna € 12,99 per maand.
Met ESPN Compleet kijkt u de grootste sportcompetities.
Van voetbal tot en met tennis.
Activeer deze zenders direct zelf op Mijn XS4ALL > Televisie > Zenderpakketten > Bestellen en wijzigen.
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

HoppyF schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:57:

ESPN Compleet cadeau

Activeer deze zenders direct zelf op Mijn XS4ALL > Televisie > Zenderpakketten > Bestellen en wijzigen.
Veel plezier!
Grappig. Ik zie dat niet in de nieuwsbrief die ik heb ontvangen. En ben toch al een tijdje lid van xs4all.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
OMX2000 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:13:
[...]

Grappig. Ik zie dat niet in de nieuwsbrief die ik heb ontvangen. En ben toch al een tijdje lid van xs4all.
Ik kreeg deze nieuwsbrief vanavond dus net nieuw.
Dit staat bovenaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40jvx3-SGws4yfFzqlzyFkihKwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FIqPmIqfpf6OTcPRjPvCsUFa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:38:
[...]

Ik kreeg deze nieuwsbrief vanavond dus net nieuw.
Dit staat bovenaan.

[Afbeelding]
Er zijn dus twee soorten nieuwsbrieven in omloop. Ook bij mij geen aanbieding voor ESPN. Nu hoeft dat ook niet omdat dit bij mij in Compleet zit. Maar gek is het wel want ik zou bij Compleet ook de keuze voor het Pluspakket gemaakt kunnen hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssmlRiErBvreYt8OXCm9XHWQqTs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o6VC9StbEq8fz3vioU4jbWwX.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

HoppyF schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:57:

ESPN Compleet cadeau

Veel plezier!
Hier ook, maar ik kan het nu niet meer vinden in de nieuwsbrief. Hoe dan?

Nu heb ik al ESPN vanwege XS4ALL Compleet. Dus ik denk dat ik het Pluspakket ga aanzetten via compleet en ESPN een jaar gratis via deze aanbieding.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-10-2021 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Edje040 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:58:
[...]

Er zijn dus twee soorten nieuwsbrieven in omloop. Ook bij mij geen aanbieding voor ESPN. Nu hoeft dat ook niet omdat dit bij mij in Compleet zit. Maar gek is het wel want ik zou bij Compleet ook de keuze voor het Pluspakket gemaakt kunnen hebben.
[Afbeelding]
Opvallend inderdaad.
Blijkbaar moet je een “trouwe” klant zijn.
Ik heb ook Compleet met het Pluspakket en verder geen behoefte aan ESPN.
Maar voor anderen is het wel interessant.
Vraag me alleen af hoe lang je bij XS4all moet zitten.
Ik zit een aantal jaren bij XS4all maar heb daarvoor ook KPN en Vodafone Thuis gehad via glas.
(even opgezocht, ik zit nu ruim 4 jaar bij XS4all)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:33:
[...]

Opvallend inderdaad.
Blijkbaar moet je een “trouwe” klant zijn.
Ik heb ook Compleet met het Pluspakket en verder geen behoefte aan ESPN.
Maar voor anderen is het wel interessant.
Vraag me alleen af hoe lang je bij XS4all moet zitten.
Ik zit een aantal jaren bij XS4all maar heb daarvoor ook KPN en Vodafone Thuis gehad via glas.
(even opgezocht, ik zit nu ruim 4 jaar bij XS4all)
Ik sinds 2019 en daarvoor 5 jaar KPN. Maar er is wel meer vreemd op dit moment: als ik mijn postcode invoer bij KPN Internet en Tv dan kan ik alleen kiezen voor een Nest Hub. Mijn buren (nu KPN) kunnen met hun huisnummer daarnaast ook kiezen voor korting of Superwifi's. Worden XS4ALL klanten nu al anders behandeld? Zou schandalig zijn..
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik mijn nieuwsbrief ook eens bekeken, maar zie ook niets over die zender(s). Reeds 13 jaar klant... waarvan het laatste jaar steeds meer zaken fouten lijken te gaan, foute wijzigingen, verstoringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Erger nog. In mijn nieuwsbrief wordt 50% korting op Pathé Thuis nog wel in de kop genoemd maar staat niet in het bericht.

Andere nieuwsbrieven voor mensen die geen TV hebben van XS4ALL?
Ik ben dus geen trouwe TV klant van XS4ALL, maar heb wel al meer dan 20 jaar XS4ALL internet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBhJWF2tGX9sVJiCd-BlPM3yoRU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oEMHi8YeRGcX3npK8csyI0m7.jpg?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door Maasluip op 07-10-2021 10:45 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Maasluip schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:43:
Erger nog. In mijn nieuwsbrief wordt 50% korting op Pathé Thuis nog wel in de kop genoemd maar staat niet in het bericht.

Ik ben dus geen trouwe TV klant van XS4ALL, maar heb wel al meer dan 20 jaar XS4ALL internet.

[Afbeelding]
Bij mij staat het er wel in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/681LPMbcLPAyyeM_rOAHcTP3DEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJFFjrrj7EM0RLUOijaymTp2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Maasluip schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:43:

[Afbeelding]
Ik ben dus ruim 4 jaar klant nu, heb recent vorige maand mijn abonnement met korting weer verlengd.
Ik heb niet het duurste abonnement maar Smart met telefoon en TV plus Compleet, het Pluspakket ivm een KPN mobiel abonnement.

Ik vraag me dus wel af wie nu wel of niet het één jaar gratis ESPN krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Nu online

TVL

HoppyF schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:19:
[...]
Ik vraag me dus wel af wie nu wel of niet het één jaar gratis ESPN krijgt.
Ik heb geen nieuwsbrief (staat uit) maar als je in Mijn XS4ALL kijkt dan kan je het aan zetten:

Dan zie je onder Zenderpakketten - Bestellen en wijzigen

ESPN Compleet
Eerste 12 maanden van €12,99 voor €0,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:19:
[...]
Ik ben dus ruim 4 jaar klant nu, heb recent vorige maand mijn abonnement met korting weer verlengd.
Ik heb niet het duurste abonnement maar Smart met telefoon en TV plus Compleet, het Pluspakket ivm een KPN mobiel abonnement.
Hetzelfde pakket hier, en zojuist me ook weer voor 1 jaar vastgelegd met 12 x 15 euro korting.

Het kostte me niet eens een telefoontje, ze belden mij op voor een enquête :)
Pagina: 1 ... 93 ... 108 Laatste