Hi,
Ik heb op dit moment veel problemen met TV/Internet en ik weet even niet meer wat ik nog kan veranderen.
Situatie is
Glasvezel van Xs4all => Fritzbox 7590 in meterkast => netwerkkabel naar woonkamer -> netgear gs105e V2 switch (nieuw) -> netwerkkabel naar LG tv met KPN tv app.
Het gedrag wat wij ervaren is dat het TV beeld regelmatig hapert, alsof de netwerkverbinding wegvalt. Ik krijg het niet voor elkaar om nu zorgeloos tv te kijken (tot frustratie van de rest van de familie).
Ik heb het volgende geprobeerd:
- netwerkkabels meterkast verwisselt;
- Switch vervangen door een nieuw exemplaar
- IGMP snooping aan en uit gezet op de Netgear Switch;
- IGMP snooping ingesteld op Poort 1 van de Switch (daar zit de netwerkkabel van de LG TV in)
Alle bovengenoemde wijzigingen hebben geen positief effect gehad en het TV beeld blijft haperen.
In de Fritz box zijn verdere geen instellingen veranderd. Wat mij wel verder opvalt is, als ik mijn thuiskantoor zit (wat op een andere switch aangesloten zit en verder losstaat van de woonkamer) dat ik regelmatig timeouts krijg als ik een ping laat lopen naar mijn router. Ik twijfel daarom of het TV probleem nu aan mijn instellingen ligt of dat de Fritz box zelf problemen geeft.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?
Aanvulling: De Netflix App op de TV werkt zonder haperingen maar heel af en toe wordt de beeldkwaliteit minder.
Aanvulling 2:
Wij hebben recent een deel van de garage omgebouwd tot thuiskantoor. Hier is ook een Wifi accespoint geplaatst die aangesloten is op een switch in het kantoor. Eerst gaf dat problemen omdat de snelheid bedroevend laag was. Het leek te komen door een defecte switch. Ik heb toen tijdelijk wat omwisselingen moeten doen in de switches die ik heb. Toen leken de problemen met TV frequenter te zijn waardoor ik dacht dat dit verholpen zou moeten zijn met een nieuwe switch bij de TV.
[
Voor 18% gewijzigd door
DanielvdMark op 01-12-2021 20:58
. Reden: aanvulling gegeven ]