[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 94 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:30
Volgens mij kun je dus het ESPN pakket naast het pluspakket nemen.
Ik heb namelijk het pluspakket gratis (KPN Mobiel)
En daaronder staat het ESPN pakket die ik kan aanklikken met de tekst eronder 12 maanden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
joopv schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:52:
[...]

Hetzelfde pakket hier, en zojuist me ook weer voor 1 jaar vastgelegd met 12 x 15 euro korting.

Het kostte me niet eens een telefoontje, ze belden mij op voor een enquête :)
Voor die korting mogen ze mij ook bellen. Dan verleng ik gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:05
Edje040 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:58:
[...]

Voor die korting mogen ze mij ook bellen. Dan verleng ik gelijk.
laat ze mij dan ook gelijk even bellen. Ik dacht dat de korting minder was geworden dan €15 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
supercop7373 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:14:
[...]

laat ze mij dan ook gelijk even bellen. Ik dacht dat de korting minder was geworden dan €15 per maand
Varieert per afnemer en klantenservice medewerker. Ik kreeg dit jaar 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

RvD86 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:57:
Volgens mij kun je dus het ESPN pakket naast het pluspakket nemen.
Ik heb namelijk het pluspakket gratis (KPN Mobiel)
En daaronder staat het ESPN pakket die ik kan aanklikken met de tekst eronder 12 maanden gratis.
Wat mij niet helemaal duidelijk is:
1) als je akkoord gaat met de 12 maanden ESPN gratis gaat dan een nieuw contract gelden ??
2) als je akkoord gaat met de 12 maanden ESPN gratis ben je dan na die 12 maanden verplicht om dat ESPN abonnement te houden voor 12,99 Euro p/mnd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:30
Gondelier schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:35:
[...]

1) als je akkoord gaat met de 12 maanden ESPN gratis gaat dan een nieuw contract gelden ??
2) als je akkoord gaat met de 12 maanden ESPN gratis ben je dan na die 12 maanden verplicht om dat ESPN abonnement te houden voor 12,99 Euro p/mnd ??
Goeie vragen.
Geen idee!
Heb ook jarenlang Ziggo Sport gratis gehad maar deze liep gelijk met m’n abbonement }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

barrymossel schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:19:
[...]

Varieert per afnemer en klantenservice medewerker. Ik kreeg dit jaar 10 euro.
Aanbod wat ik heb liggen is korting voor een half jaar. Vorig jaar had ik 15 euro korting én gratis ESPN voor heel jaar.

Dus ja willekeur en schijnbaar een nieuw beleid of zo.

[ Voor 8% gewijzigd door OMX2000 op 09-10-2021 08:39 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
OMX2000 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:38:
[...]

Aanbod wat ik heb liggen is korting voor een half jaar. Vorig jaar had ik 15 euro korting én gratis ESPN voor heel jaar.

Dus ja willekeur en schijnbaar een nieuw beleid of zo.
Naar ik begrepen heb geven ze maximaal een half jaar korting. Het systeem geeft geen mogelijkheid meer voor een volledig jaar (zeggen ze...). Als je dus een jaar korting bedingt zul je de nota goed in de gaten moeten houden omdat na een half jaar de korting automatisch verwijderd wordt (kans).
Ik moest deze maand ineens voor Ziggo Totaal betalen terwijl dit een jaar gratis zou zijn. Gebeld, en het is handmatig weer aangezet voor 6 maanden. Volgens de medewerker omdat men niet meer kan kiezen voor 12 maanden. Hoezo invloed van KPN......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
Edje040 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:01:
[...]

Naar ik begrepen heb geven ze maximaal een half jaar korting. Het systeem geeft geen mogelijkheid meer voor een volledig jaar (zeggen ze...). Als je dus een jaar korting bedingt zul je de nota goed in de gaten moeten houden omdat na een half jaar de korting automatisch verwijderd wordt (kans).
Ik moest deze maand ineens voor Ziggo Totaal betalen terwijl dit een jaar gratis zou zijn. Gebeld, en het is handmatig weer aangezet voor 6 maanden. Volgens de medewerker omdat men niet meer kan kiezen voor 12 maanden. Hoezo invloed van KPN......
Vorige maand heb ik verlengd en 9 maanden €15 korting gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Vorige maand heb ik verlengd en 9 maanden €15 korting gekregen.
Ik zeg ook niet dat het max 6 maanden is wat ze doen alleen "het systeem" zegt max 6 mnd. Gewoon even in de gaten houden of de korting na 6mnd nog steeds berekend wordt. Anders ff bellen. Ik had 12 maanden maar na 6 maanden werd het er uit geknikkerd. Vandaar mijn tip om het in de gaten te houden 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Edje040 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Ik zeg ook niet dat het max 6 maanden is wat ze doen alleen "het systeem" zegt max 6 mnd. Gewoon even in de gaten houden of de korting na 6mnd nog steeds berekend wordt. Anders ff bellen. Ik had 12 maanden maar na 6 maanden werd het er uit geknikkerd. Vandaar mijn tip om het in de gaten te houden 😉
Ja, wel een goede tip om het in de gaten te houden.
Voorheen had ik 12 maanden korting en maakte het weinig uit.
Je is het even opletten na 6 maanden.
De factuur deze maand is overigens netjes gecorrigeerd en de korting meteen verrekend.
De wijziging is telefonisch gedaan waarbij ik ook akkoord moest zeggen.
Het gesprek is dus vast en zeker vastgelegd.

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 09-10-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Ja, wel een goede tip om het in de gaten te houden.
Voorheen had ik 12 maanden korting en maakte het weinig uit.
Je is het even opletten na 6 maanden.
De factuur deze maand is overigens netjes gecorrigeerd en de korting meteen verrekend.
De wijziging is telefonisch gedaan waarbij ik ook akkoord moest zeggen.
Het gesprek is dus vast en zeker vastgelegd.
Ik laat het ook altijd per mail bevestigen. Zeker nu de KS langzaam "overgenomen" wordt door KPN-medewerkers en uitzendkrachten, weet ik uit ervaring dat telefonische afspraken niets waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Sinds vandaag krijg ik advertenties bij mijn Spotify premium abonnement via XS4ALL. Na gesprek met Spotify blijkt dat dit doordat er een backend bij XS4ALL niet bereikbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8AzL2HfY74SW1-eiu47XdzM2XY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEGjcvwzwWebnYLwNV8ruevv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hallo,

Heeft XS4ALL tv app ook een versie voor Android TV / Google TV? Ik weet dat XS4ALL over gaat in KPN, maar KPN biedt mij alleen een 200/200 verbinding aan terwijl ik via XS4ALL 500/500 kan krijgen. (De KPN website laat ook zien dat de lijn 500/500 kan geven en KPN heeft mij verteld dat ze alleen nog maar 200 of 1Gbit als abonnement hebben.)
Ook is KPN duurder als je wat zaken aanklinkt die we gebruiken maar bij XS4ALL standaard zijn, zoals opnemen van TV.

Vandaar nog mijn keuze om naar XS4ALL te gaan (icm met beter modem etc) en op jaarbasis eigenlijk hetzelfde bedrag. Ik heb alleen een TV boven met Google TV en de Ziggo TV app doet het perfect. Chromecasten kan, maar doet toch net een beetje afbreuk aan de ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 29-10-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:46
Ik heb een XS4ALL verbinding en kan de KPN app ook gebruiken op mijn Google TV met mijn XS4ALL abonneegegevens.

[ Voor 8% gewijzigd door Witlof op 29-10-2021 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hann1BaL schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:04:
Hallo,

Heeft XS4ALL tv app ook een versie voor Android TV / Google TV? Ik weet dat XS4ALL over gaat in KPN, maar KPN biedt mij alleen een 200/200 verbinding aan terwijl ik via XS4ALL 500/500 kan krijgen. (De KPN website laat ook zien dat de lijn 500/500 kan geven en KPN heeft mij verteld dat ze alleen nog maar 200 of 1Gbit als abonnement hebben.)
Ook is KPN duurder als je wat zaken aanklinkt die we gebruiken maar bij XS4ALL standaard zijn, zoals opnemen van TV.

Vandaar nog mijn keuze om naar XS4ALL te gaan (icm met beter modem etc) en op jaarbasis eigenlijk hetzelfde bedrag. Ik heb alleen een TV boven met Google TV en de Ziggo TV app doet het perfect. Chromecasten kan, maar doet toch net een beetje afbreuk aan de ervaring.
Ik gebruik de KPN iTV app op mijn Samsung TV met een XS4ALL abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 08:11
Edje040 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:03:
[...]

Ik laat het ook altijd per mail bevestigen. Zeker nu de KS langzaam "overgenomen" wordt door KPN-medewerkers en uitzendkrachten, weet ik uit ervaring dat telefonische afspraken niets waard zijn.
Nou de laaste echte XS4ALL's (die niet via Randstad of Unique) werken al heel lang niet meer op klantcontact.

In mijn tijd (2013-2015) kon je die op 1 hand tellen van de ±200. Nee ze zijn daar al in de eerste helft van de jaren 00 mee gestopt. Onder druk van de groene mama.
Maar sinds KPN de boel echt heeft omgedraait zijn de meeste heel snel weg gelopen. Onder het beleid van XS4ALL was het er leuk werken. Maar ik begreep dat onder KPN het ook echt niet meer leuk was...
Gondelier schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:35:
[...]

Nee, TV pakketen kan je na 1 maand al op zeggen. Maar als je die gratis krijgt (credit), dan vervalt je credit ook... Maar als die al verlopen is kan je gewoon stoppen.... Temiste zo was het vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kent iemand toevallig een alternatief voor de IPv4 adressen range, nu XS4ALL/KPN deze dienst heeft stop gezet? Ik ben opzoek naar een alternatief zonder dat daarvoor een KvK nummer nodig is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

_Dune_ schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:34:
Kent iemand toevallig een alternatief voor de IPv4 adressen range, nu XS4ALL/KPN deze dienst heeft stop gezet? Ik ben opzoek naar een alternatief zonder dat daarvoor een KvK nummer nodig is.
Ipv6 gebruiken. Ik heb alles overgezet. 👍🏻👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
23/12/2021 loopt mijn jaarverlenging bij xs4all af. Heb dan voor het 2e jaar op rij 1 jaar lang €20 per maand korting gehad op mijn Internet Smart 100/100 van inmiddels €53,50 p/mnd. Als het zo lees hoef ik daar(€20) komend jaar niet meer op te rekenen. Ik ga nog wel even met ze bellen maar zie bij breedbandwinkel.nl op zich wel een interessante KPN Husselaanbieding (6 mnd halve prijs + 40 cashback en gratis aansluiten en evt cashbackXL van 17,50) daarnaast is Youfone in de basis al €10 per maand goedkoper dan Xs4all.

Kan ik bij overstap naar KPN of Youfone gewoon mijn huidige Fritz 5490 (of andere Fritz) blijven gebruiken zonder allerlei ingewikkelde instellingen of aanpassingen te moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
supercop7373 schreef op zondag 7 november 2021 @ 16:40:
23/12/2021 loopt mijn jaarverlenging bij xs4all af. Heb dan voor het 2e jaar op rij 1 jaar lang €20 per maand korting gehad op mijn Internet Smart 100/100 van inmiddels €53,50 p/mnd. Als het zo lees hoef ik daar(€20) komend jaar niet meer op te rekenen. Ik ga nog wel even met ze bellen maar zie bij breedbandwinkel.nl op zich wel een interessante KPN Husselaanbieding (6 mnd halve prijs + 40 cashback en gratis aansluiten en evt cashbackXL van 17,50) daarnaast is Youfone in de basis al €10 per maand goedkoper dan Xs4all.

Kan ik bij overstap naar KPN of Youfone gewoon mijn huidige Fritz 5490 (of andere Fritz) blijven gebruiken zonder allerlei ingewikkelde instellingen of aanpassingen te moeten doen?
Ja. Als je er ook TV bij hebt, blijf dan weg bij Youfone. Check het topic op Tweakers daar maar even over. Youfone gebruikt niet het KPN ITV product namelijk, maar een eigen Android oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 07-11-2021 17:17 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Barre73 schreef op zondag 7 november 2021 @ 17:16:
[...]

Ja. Als je er ook TV bij hebt, blijf dan weg bij Youfone. Check het topic op Tweakers daar maar even over. Youfone gebruikt niet het KPN ITV product namelijk, maar een eigen Android oplossing.
Een beetje vergelijkbaar met Solcon. Prima internet maar eigen software (ondanks dochter van KPN en de VIP5202 als ontvanger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Het gaat bij mij om internet only. TV heb ik NL Ziet voor

• Edje040
I.v.m. de lopende acties bij KPN toch maar eens een berekening gemaakt en appels met appels vergeleken. Vervolgens voorgelegd aan XS4ALL en een nieuw voorstel gekregen voor de periode 4-2022 tot 4-2023 (huidige abonnement loopt tot 4-2022). Op zich niet slecht maar ik lees in dit draadje dat er verschillend mee omgegaan wordt. Even nadenken dus.

[ Voor 36% gewijzigd door Edje040 op 19-11-2021 16:36 ]

• supercop7373
Bewegen ze nog mee bij X4all?

Ik zit ook aan een overstap te denken namelijk. Xbox S, cashback breedbandwinkel en Cashback XL loopt zo tegen €250 op jaarbasis namelijk

• Edje040
supercop7373 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:42:
Bewegen ze nog mee bij X4all?

Ik zit ook aan een overstap te denken namelijk. Xbox S, cashback breedbandwinkel en Cashback XL loopt zo tegen €250 op jaarbasis namelijk
Ja ze bewegen wel mee. Zeker omdat het nog 5 maanden duurt voordat mijn huidige abonnement vervalt. Het ging mij in het financiële vergelijk (niet omgerekend vanuit cadeaus). Ik kan nog opteren voor de cashback. Scheelt inderdaad weer iets maar voorlopig vertrouw ik de administratieve achterkant van XS4ALL meer dan die van KPN. MijnKPN is nou niet echt iets wat feilloos zijn werk doet. Ik kan er nog over nadenken. Er staat immers geen datum in de mail waarvoor ik moet reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heb begin v.d. week de FRITZ!Box 5490 / FRITZ!OS 7.29 update al aangemeld bij de downloadredactie van tweakers. Maar daar vind men dat blijkbaar niet noemenswaardig. :-(

Dus dan maar alhier:

https://avm.de/service/do...ad/product/fritzbox-5490/

Opmerkelijk vond ik dat de update bezig was, mijn FRITZ!Box 5490 keurig opnieuw opstartte, en dat ondertussen een bestaande radio en YT audiostream gewoon bleven functioneren.
Geen idee hoe dat eigenlijk mogelijk is. Want een continuous ping naar buiten toe was toch zeker 1-2 minuten de weg kwijt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Voor de jaarlijkse verlenging Smart 100/100 maar even gebeld met XS4ALL. Na een eerste erg mager aanbod voor 6 maanden uiteindelijk 9 maanden wel geaccepteerd. Mede gezien het feit dat er ook nog (gratis) Spotify Premium bij zit uit het verleden. Overstap naar bijvb. KPN zou daardoor financieel gezien niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
supercop7373 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:21:
Voor de jaarlijkse verlenging Smart 100/100 maar even gebeld met XS4ALL. Na een eerste erg mager aanbod voor 6 maanden uiteindelijk 9 maanden wel geaccepteerd. Mede gezien het feit dat er ook nog (gratis) Spotify Premium bij zit uit het verleden. Overstap naar bijvb. KPN zou daardoor financieel gezien niet veel uitmaken.
Ik heb zojuist ook mijn verlengingsvoorstel ontvangen. Nog wat antwoorden op een paar vragen krijgen en dan verleng ik ook weer voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50
Gisteravond deed de tv het prima. Vanmorgen kom ik beneden en nu staat foutcode 561 op de decoder 😢. Nu maar uitzoeken waar het probleem zit. Ik heb er een pfsense tussen zitten met routed iptv. Eerst maar eens de standaard stappen doorlopen: did you try turning it off and on again?
Niet grappig…

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59
Mozart schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 06:55:
Gisteravond deed de tv het prima. Vanmorgen kom ik beneden en nu staat foutcode 561 op de decoder 😢. Nu maar uitzoeken waar het probleem zit. Ik heb er een pfsense tussen zitten met routed iptv. Eerst maar eens de standaard stappen doorlopen: did you try turning it off and on again?
Niet grappig…
OPNsense & pfSense KPN/Telfort IPTV how-to

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50
Hartstikke bedankt! De update van november 2021 was mijn probleem. Even een outbound nat mapping toevoegen en het werkt weer. Blij…

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
Hi,

Ik heb op dit moment veel problemen met TV/Internet en ik weet even niet meer wat ik nog kan veranderen.

Situatie is
Glasvezel van Xs4all => Fritzbox 7590 in meterkast => netwerkkabel naar woonkamer -> netgear gs105e V2 switch (nieuw) -> netwerkkabel naar LG tv met KPN tv app.

Het gedrag wat wij ervaren is dat het TV beeld regelmatig hapert, alsof de netwerkverbinding wegvalt. Ik krijg het niet voor elkaar om nu zorgeloos tv te kijken (tot frustratie van de rest van de familie).

Ik heb het volgende geprobeerd:
- netwerkkabels meterkast verwisselt;
- Switch vervangen door een nieuw exemplaar
- IGMP snooping aan en uit gezet op de Netgear Switch;
- IGMP snooping ingesteld op Poort 1 van de Switch (daar zit de netwerkkabel van de LG TV in)

Alle bovengenoemde wijzigingen hebben geen positief effect gehad en het TV beeld blijft haperen.

In de Fritz box zijn verdere geen instellingen veranderd. Wat mij wel verder opvalt is, als ik mijn thuiskantoor zit (wat op een andere switch aangesloten zit en verder losstaat van de woonkamer) dat ik regelmatig timeouts krijg als ik een ping laat lopen naar mijn router. Ik twijfel daarom of het TV probleem nu aan mijn instellingen ligt of dat de Fritz box zelf problemen geeft.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?

Aanvulling: De Netflix App op de TV werkt zonder haperingen maar heel af en toe wordt de beeldkwaliteit minder.

Aanvulling 2:

Wij hebben recent een deel van de garage omgebouwd tot thuiskantoor. Hier is ook een Wifi accespoint geplaatst die aangesloten is op een switch in het kantoor. Eerst gaf dat problemen omdat de snelheid bedroevend laag was. Het leek te komen door een defecte switch. Ik heb toen tijdelijk wat omwisselingen moeten doen in de switches die ik heb. Toen leken de problemen met TV frequenter te zijn waardoor ik dacht dat dit verholpen zou moeten zijn met een nieuwe switch bij de TV.

[ Voor 18% gewijzigd door DanielvdMark op 01-12-2021 20:58 . Reden: aanvulling gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DanielvdMark schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:25:
Hi,

Ik heb op dit moment veel problemen met TV/Internet en ik weet even niet meer wat ik nog kan veranderen.

Situatie is
Glasvezel van Xs4all => Fritzbox 7590 in meterkast => netwerkkabel naar woonkamer -> netgear gs105e V2 switch (nieuw) -> netwerkkabel naar LG tv met KPN tv app.

Het gedrag wat wij ervaren is dat het TV beeld regelmatig hapert, alsof de netwerkverbinding wegvalt. Ik krijg het niet voor elkaar om nu zorgeloos tv te kijken (tot frustratie van de rest van de familie).

- netwerkkabels verwisselt;
- IGMP snooping ingesteld op Poort 1 van de Switch (daar zit de netwerkkabel van de LG TV in)

Alle bovengenoemde wijzigingen hebben geen positief effect gehad en het TV beeld blijft haperen.

In de Fritz box zijn verdere geen instellingen veranderd. Wat mij wel verder opvalt is, als ik mijn thuiskantoor zit (wat op een andere switch aangesloten zit en verder losstaat van de woonkamer) dat ik regelmatig timeouts krijg als ik een ping laat lopen naar mijn router. Ik twijfel daarom of het TV probleem nu aan mijn instellingen ligt of dat de Fritz box zelf problemen geeft.

Stop die netwerk kabel van de fritsbox eens direct in de tv? Of verbding je tv eens via wifi

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Hi,

Situatie is

- netwerkkabels verwisselt;

Vergeet ook dit dat de app nog steeds in bèta is. Haperingen is een vaker gehoorde klacht, zeker met LG tv's (zo is te lezen op het KPN-forum). Hier draait de app op een Android Tv onder de veranda (via wifi). Zo soepel als een ontvanger zal het ook niet snel.worden denk ik. De achterliggende techniek is verschillend. Waarom geen ontvanger als het zo belangrijk voor je gezin is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Ik heb de kabel van de TV direct in het netwerkpunt van de woonkamer gestopt maar de TV app werkte toen helemaal niet meer (Netflix wel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Edje040 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:33:
[...]

Vergeet ook dit dat de app nog steeds in bèta is. Haperingen is een vaker gehoorde klacht, zeker met LG tv's (zo is te lezen op het KPN-forum). Hier draait de app op een Android Tv onder de veranda (via wifi). Zo soepel als een ontvanger zal het ook niet snel.worden denk ik. De achterliggende techniek is verschillend. Waarom geen ontvanger als het zo belangrijk voor je gezin is?
Omdat de ontvanger nog slechter werkte dan de TV app. Het probleem met deze app speelt ook sinds een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
DanielvdMark schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:40:
[...]

Omdat de ontvanger nog slechter werkte dan de TV app. Het probleem met deze app speelt ook sinds een paar dagen.
Als de ontvanger nog slechter werkt dan de app betekent dat er inderdaad iets niet klopt. Heb je (heel) toevallig nog een smart tv op het te testen? Welke itv ontvanger heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
@DanielvdMark Lee eens even onderstaand draadje. Er blijkt dus iets niet in de haak te zijn en een hotfix is in de maak:

https://forum.kpn.com/int...-en-beeld-vervaagt-551374

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Hmm, thanks! Ik ging er (misschien ten onrechte ) vanuit dat het niet aan de TV app zelf zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hi,

Situatie is

- netwerkkabels meterkast verwisselt;

Aanvulling: De Netflix App op de TV werkt zonder haperingen maar heel af en toe wordt de beeldkwaliteit minder.

Aanvulling 2:

Wij hebben recent een deel van de garage omgebouwd tot thuiskantoor. Hier is ook een Wifi accespoint geplaatst die aangesloten is op een switch in het kantoor. Eerst gaf dat problemen omdat de snelheid bedroevend laag was. Het leek te komen door een defecte switch. Ik heb toen tijdelijk wat omwisselingen moeten doen in de switches die ik heb. Toen leken de problemen met TV frequenter te zijn waardoor ik dacht dat dit verholpen zou moeten zijn met een nieuwe switch bij de TV.
Wat verteld de logs van de Fritz!box over de PPPT verbinding?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
tweakduke schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:01:
[...]

Wat verteld de logs van de Fritz!box over de PPPT verbinding?
Ik zie in de event logs niets voorbij komen. Laatste "internet connection" event was 26-11-2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

DanielvdMark schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:23:
[...]

Ik zie in de event logs niets voorbij komen. Laatste "internet connection" event was 26-11-2021.
Ik zie dat je TV kijkt met de Tv app dan heb je in feite niks te doen met IGMP snooping. Dat is alleen als je met de tv ontvanger gaat kijken, die werken met het multicast protocol.

Kun je de hele situatie van je netwerk eens uitzetten in een tekening? Je hebt ergens een verstoorder aangezien ook een ping timeouts geeft. Dat wordt dus stuk voor stuk uitsluiten.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Ik heb het (even snel) uitgetekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPkz7-NReAU43wg2TCCYAihOlAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wz6JFONuFdzFfBunuf7ESMec.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door DanielvdMark op 02-12-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

1 zaak wat mij zo opvalt en eventueel fout kan gaan.

Je hebt een tv-ontvanger achter de cisco switch > switch zolder > tv- onvanger.

Als daar IGMP snooping niet goed ingesteld staat dan wordt over alle poorten het signaal gebroadcast wat geen goed effect heeft op de rest van het netwerk.

Haal anders eens de andere switches eens los en eerst de setup in de woonkamer testen of het dan wel werkt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Hi,

Update vanuit mijn kant. De Switch was niet van Cisco maar van TPlink en ondersteunde geen IGMP snooping. De TV boven heb ik hier vanaf gehaald.

Hierna nog alle connecties nagelopen en ik vermoed dat er 1 connectie niet helemaal lekker was, die vervangen en TV lijkt nu stabiel te zijn. Nu alleen nog kijken of de internetverbinding in de overige ruimten ook nog stabiel is.

Bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
DanielvdMark schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:53:
Hi,

Update vanuit mijn kant. De Switch was niet van Cisco maar van TPlink en ondersteunde geen IGMP snooping. De TV boven heb ik hier vanaf gehaald.

Hierna nog alle connecties nagelopen en ik vermoed dat er 1 connectie niet helemaal lekker was, die vervangen en TV lijkt nu stabiel te zijn. Nu alleen nog kijken of de internetverbinding in de overige ruimten ook nog stabiel is.

Bedankt !
Met name de ouder versies van TP-Link kunnen wel eens problemen geven met ITV. Zelf gebruik ik alleen Netgear switches en die draaien 100% stabiel (GS105E, GS108E, GC110, GS908E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Edje040 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 08:25:
[...]

Met name de ouder versies van TP-Link kunnen wel eens problemen geven met ITV. Zelf gebruik ik alleen Netgear switches en die draaien 100% stabiel (GS105E, GS108E, GC110, GS908E)
Hier geen problemen met simpele TP-Link switches, al heb ik maar 1 iTV ontvanger aangesloten (rechtstreeks op de Fritzbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:35:
[...]

Hier geen problemen met simpele TP-Link switches, al heb ik maar 1 iTV ontvanger aangesloten (rechtstreeks op de Fritzbox).
Heb je ook een oudere versie dan (V1)? En rechtstreeks op de FB geeft inderdaad weinig problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Edje040 op 04-12-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Edje040 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 13:53:
[...]

Heb je ook een oudere versie dan (V1)? En rechtstreeks op de FB geeft inderdaad weinig problemen.
Geen idee eigenlijk, gaat om een paar TL-SG1008D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:43:
[...]

Geen idee eigenlijk, gaat om een paar TL-SG1008D.
Er staat mij bij dat de SG108Ev1 wel eens problemen gaf met ITV en in netwerken, ondanks IGMP. Maar goed..we gaan nu misschien wat offtopic omdat we niet weten of die.switch in het netwerk aanwezig is/was.

Belangrijker is dat zijn probleem hopelijk nu opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielvdMark
Mijn probleem is idd verholpen. Afgelopen dagen zonder problemen tv kunnen kijken 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Hoe zit het eigenlijk met XS4ALL. Vanaf wanneer kunnen er geen nieuwe klanten zich meer bij hun aanmelden? Aangezien het uiteindelijk de bedoeling zal zijn dat het merk langzaamaan gaat verdwijnen, als je de ontwikkelingen zo bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
BramViking schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:28:
Hoe zit het eigenlijk met XS4ALL. Vanaf wanneer kunnen er geen nieuwe klanten zich meer bij hun aanmelden? Aangezien het uiteindelijk de bedoeling zal zijn dat het merk langzaamaan gaat verdwijnen, als je de ontwikkelingen zo bekijkt.
Zal nog wel even zo blijven. Ik heb zojuist verlengd. Mijn huidige contract loopt tot 4-2022. Mijn nieuwe dus tot 4-2023. Ik denk dat echt nieuwe klanten zich nog minimaal een half jaar kunnen aanmelden (maar ik vermoed zelfs langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
BramViking schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:28:
Welke ontwikkelingen zijn dat? Recent? Ik dacht dat ze Xs4all lieten voortbestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
pennywiser schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:19:
[...]

Welke ontwikkelingen zijn dat? Recent? Ik dacht dat ze Xs4all lieten voortbestaan..
Voor bestaande klanten in principe wel. Je wordt ook als klant wel actief doorgeleid naar KPN. Kijk maar eens op de startpagina van XS4ALL.nl.
Ook voor nieuwe klanten geen actie naar wel een doorverwijzing naar de actie van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Edje040 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:27:
[...]
Voor bestaande klanten in principe wel. Je wordt ook als klant wel actief doorgeleid naar KPN. Kijk maar eens op de startpagina van XS4ALL.nl.
Ook voor nieuwe klanten geen actie naar wel een doorverwijzing naar de actie van KPN.
Die 50% korting voor de eerste x maanden, geldt ook gewoon voor de XS4ALL abonnementen, je moet alleen even doorklikken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
_Dune_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:32:
[...]

Die 50% korting voor de eerste x maanden, geldt ook gewoon voor de XS4ALL abonnementen, je moet alleen even doorklikken.
Je hebt gelijk. Niet goed gekeken. Maar wel pas na doorklikken. Primair willen ze je dus richting KPN laten bewegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Edje040 op 09-12-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Edje040 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:37:
[...]
Je hebt gelijk. Niet goed gekeken.
In zoverre heb jij dan wel weer gelijk dat KPN wel slinks de aanbieding op de XS4ALL frontpage zet, maar niet aangeeft dat hetzelfde geldt voor het XS4ALL merk. Mooie strategie om XS4ALL nog verder te laten dood bloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
_Dune_ schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:39:
[...]

Mooie strategie om XS4ALL nog verder te laten dood bloeden.
Jammer genoeg wel. Ach..ik zie het wel. Zojuist verlengd tot 4-2023. KPN was zelfs met de actie duurder dan wat ik krijg. Daarnaast heb ik tot nu toe toch iets meer vertrouwen in XS4ALL dan in KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Edje040 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:47:
[...]

Jammer genoeg wel. Ach..ik zie het wel. Zojuist verlengd tot 4-2023. KPN was zelfs met de actie duurder dan wat ik krijg. Daarnaast heb ik tot nu toe toch iets meer vertrouwen in XS4ALL dan in KPN.
Heb je nog korting kunnen bedingen bij het verlengen? Telefonisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb 15 euro korting voor 9 maanden gekregen bij een nieuw -jaars contract (glasvezel en tv)

[ Voor 11% gewijzigd door doogster op 10-12-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:18
doogster schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:15:
Ik heb 15 euro korting voor 9 maanden gekregen bij een nieuw -jaars contract (glasvezel en tv)
Na een beetje aandringen :P heb ik 9 maanden €20 gekregen in combinatie met internet 50Mbit/s tv en bellen

• barrymossel

• Edje040
Volgens mij is op die pagina de laatste maanden niets gewijzigd. In de mail die zojuist verstuurd is (en jij waarschijnlijk ook hebt) staat dat ze begin volgend jaar echt gaan starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Edje040 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:14:
[...]

Volgens mij is op die pagina de laatste maanden niets gewijzigd. In de mail die zojuist verstuurd is (en jij waarschijnlijk ook hebt) staat dat ze begin volgend jaar echt gaan starten.
Haha, ik ging er vanuit dat dit nieuwe informatie zou zijn...

Zo dan:
Beste XS4ALL-klant,
XS4ALL blijft XS4ALL
XS4ALL blijft voor u als klant gewoon XS4ALL. Al gaat onze dienstverlening straks via de techniek van KPN. Dat is nodig om te zorgen dat u in de toekomst de kwaliteit houdt die u van ons gewend bent.
Kwaliteit en service blijven onveranderd
Onze Klantenservice en Technische Helpdesk blijven bereikbaar onder hetzelfde nummer, met dezelfde mensen én uit naam van XS4ALL. U houdt gewoon uw FRITZ!Box-modem, de bekende tv-ontvanger en XS4ALL-emailadressen.
Begin volgend jaar starten we
We vinden het belangrijk dat u zo min mogelijk merkt van deze technische verandering. Daarom testen we alles uitgebreid. We zetten uw abonnement pas over als de kwaliteit is zoals u van ons mag verwachten. Zodra we er helemaal klaar voor zijn, laten we u dat een maand van tevoren weten.
Vragen mag altijd
Op xs4all.nl/xs4all-en-kpn leest u meer. Heeft u toch vragen? Bel dan met onze Klantenservice via telefoonnummer 020 398 76 66. Op werkdagen zijn we bereikbaar tussen 08.00 en 20.00 uur, op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur.
Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:17:
[...]

Haha, ik ging er vanuit dat dit nieuwe informatie zou zijn...

Zo dan:

[...]
Hopelijk gaan we er niet teveel van merken. Voorlopig blijf ik nog tot april 2023,

• pennywiser
Blijft XS4ALL voor onbepaalde tijd bestaan voor huidige klanten?

Zeker.
Zie https://www.xs4all.nl/xs4all-en-kpn/ inderdaad.

Het klinkt dus alsof ze het een keer gaan dichtzetten voor nieuwe klanten.

[ Voor 42% gewijzigd door pennywiser op 16-12-2021 20:27 ]

• Edje040
Dat is inderdaad al langer bekend. Nu maar hopen dat we er ook op het technische en administratieve vlak niet geen nadeel van ondervinden.

• janbal
  • Laatst online: 14:27
Ik vrees dat we het op den duur in de knip of in de functionaliteit gaan voelen. Er zullen pakketvormen bij KPN en verruimingen komen in bandbreedte e.d. die alleen voor KPN gelden.

M.a.w: voordelen en vooruitgang komen alleen voor KPN abo's beschikbaar.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
janbal schreef op donderdag 16 december 2021 @ 23:07:
Ik vrees dat we het op den duur in de knip of in de functionaliteit gaan voelen. Er zullen pakketvormen bij KPN en verruimingen komen in bandbreedte e.d. die alleen voor KPN gelden.

M.a.w: voordelen en vooruitgang komen alleen voor KPN abo's beschikbaar.
Er wordt juist gemigreerd naar KPN techniek vanuit Xs4all. Zie https://www.xs4all.nl/xs4all-en-kpn/ Dan zouden ze voor Xs4all los andere standaarden moeten maintainen in hetzelfde netwerk. Ik denk dat dat niet loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doogster schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:15:
Ik heb m'n jaarlijkse 'eindejaars abo evaluatie' deze week ook gedaan. Een gesprekje van een paar minuten leverde wederom maandelijks €15,- korting voor de duur van 12 maanden op. Prima deal en je bent een dief van je eigen portemonnee als je het laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:30:
[...]

Ik heb m'n jaarlijkse 'eindejaars abo evaluatie' deze week ook gedaan. Een gesprekje van een paar minuten leverde wederom maandelijks €15,- korting voor de duur van 12 maanden op. Prima deal en je bent een dief van je eigen portemonnee als je het laat liggen.
Netjes. Al zeiden ze bij mij dat 12 mnd niet meer kon. Heb uiteindelijk 9x€20 (zelfde als jij dus) op Internet Smart 100/100 gekregen op Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Even gevraagd net wat de plannen zijn mbt shell, rdns en usenet:
Goedenavond, op dit moment is er nog geen nieuws met betrekking tot deze features en of deze veranderen of komen te vervallen. Indien er features gaan veranderen dan zal je dit per mail en per brief van ons te horen krijgen zodra de overgang voor jouw verbinding gepland staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Ik ga toch over naar KPN. De postcode check gaf nu opeens 12 maanden gigabit internet en tv voor €35. Aangezien het volgend jaar toch in elkaar schuift neem ik deze korting toch mee. Ergens jammer maar ach..zo erg is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willboirdt
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:23
Ik kreeg bij kpn niet genoeg korting naar mijn zin, en stap dus per 3 januari over naar xs4all.
Met de gedachte van, volgend jaar weer terug naar kpn met de korting uiteraard.
ben benieuwd hoe het nu gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Willboirdt schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:20:
Ik kreeg bij kpn niet genoeg korting naar mijn zin, en stap dus per 3 januari over naar xs4all.
Met de gedachte van, volgend jaar weer terug naar kpn met de korting uiteraard.
ben benieuwd hoe het nu gaat lopen.
Dat heb ik in 2019 ook gedaan. Nu dus weer terug. Ik kreeg bij XS4ALL nu €180 aan korting. Bij KPN nu dus omgerekend €390. Das toch net te veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Edje040 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:31:
Ik ga toch over naar KPN. De postcode check gaf nu opeens 12 maanden gigabit internet en tv voor €35. Aangezien het volgend jaar toch in elkaar schuift neem ik deze korting toch mee. Ergens jammer maar ach..zo erg is het ook weer niet.
Ik kom op €42 per maand dat is dus met TV en opnemen erbij plus vaste telefoon lijn.
Lijkt niet veel maar daarvoor raak ik wel mijn Fritzbox kwijt en Spotify Premium.
Wil ik dat erbij dan komt er nog €17,50 bij.
Totaal is dan €59,50 bij KPN.

Ik betaal nu €58,50 een euro minder.
Ok, mijn snelheid is ook minder 100/100 maar overstappen is dus niet echt lonend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Ik ga naar E-Fiber. Een 1000 Mbit verbinding met een Fritzbox bij Freedom inclusief gratis ESPN Sport. In ieder geval doei doei XS4ALL.

[ Voor 47% gewijzigd door BramViking op 20-12-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
BramViking schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:11:
Ik ga naar E-Fiber. Een 1000 Mbit verbinding met een Fritzbox bij Freedom inclusief gratis ESPN Sport. In ieder geval doei doei XS4ALL.
Freedom kan hier alleen via KPN WBA dus veel te duur en ik wil geen tv via CD. Veel te veel klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Edje040 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:41:
[...]

Freedom kan hier alleen via KPN WBA dus veel te duur en ik wil geen tv via CD. Veel te veel klachten.
Ik zal gebruik maken van de Canaal Digitaal app op de 4K Apple TV. De decorder laat ik links liggen. Deze heeft gratis ESPN compleet! Dus dat is mij het zeker waard.

[ Voor 3% gewijzigd door BramViking op 20-12-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:55:
[...]

Ik kom op €42 per maand dat is dus met TV en opnemen erbij plus vaste telefoon lijn.
Lijkt niet veel maar daarvoor raak ik wel mijn Fritzbox kwijt en Spotify Premium.
Wil ik dat erbij dan komt er nog €17,50 bij.
Totaal is dan €59,50 bij KPN.

Ik betaal nu €58,50 een euro minder.
Ok, mijn snelheid is ook minder 100/100 maar overstappen is dus niet echt lonend.
Het zal ook voor iedereen anders zijn. Voor mij gaf de duur van de korting de doorslag. Eerst was het 6 maanden en nu 12 maanden korting. Anders was ik gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Edje040 schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:44:
[...]

Het zal ook voor iedereen anders zijn. Voor mij gaf de duur van de korting de doorslag. Eerst was het 6 maanden en nu 12 maanden korting. Anders was ik gebleven.
Ligt er dus aan hoeveel korting.
Bij XS4all heb ik nu 9x €15 korting en dat vind ik nu wel prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Al weer de 4e storing in 2 dagen met e-mail van XS4ALL… gaat lekker die switch naar KPN…

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldeng8
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik ben al vele, vele jaren tevreden klant, fors betalend dat wel. Sinds gister heb ik ineens herhaalde problemen met email dat niet meer werkt. Ik gebruik het ook voor opdrachten en ander zakelijke onderwerpen. Ik weet nu niet eens of mijn berichten verstuurd zijn, en dit blijft maar duren. Echt vervelend. en niet acceptabel voor XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
De omzetting is achter de schermen al in volle gang denk ik. Toen ik vanochtend wilde inloggen om een factuur te bekijken moest ik ook opeens een pincode invullen om ze te kunnen zien. Niet dat dit verkeerd is maar het zijn kleine dingen die je merkt. Het zou me niet verbazen als we een deze dagen ook opeens een ander ip-adres krijgen.

Wat betreft mail heb ik gelukkig geen last. Dat heb ik sinds eind 2019 via Freedom lopen (Soverin met een eigen domeinnaam). Dat is niet gratis maar het werkt wel vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk nog vrij weinig tot niets gemerkt van de omzetting. Zolang de diensten gewoon stabiel blijven en ik ieder jaar weer korting krijg, blijf ik lekker bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:24:
Om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk nog vrij weinig tot niets gemerkt van de omzetting. Zolang de diensten gewoon stabiel blijven en ik ieder jaar weer korting krijg, blijf ik lekker bij XS4ALL.
Dat het stabiel is klopt zeker. Ik was ook bijna gebleven maar 12 maanden gigabit internet en tv voor €35 is wel heel erg verleidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:24
PatrickC schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:04:
Al weer de 4e storing in 2 dagen met e-mail van XS4ALL… gaat lekker die switch naar KPN…
Dan is deze tweet wel interessant denk ik over wat er achter de schermen is gebeurd qua e-mail.
https://twitter.com/johnpc42/status/1471829837635588097

Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 09:40
Sinds 1997 lid van xs4all en nu de knoop maar eens doorgehakt: 'xs4all' eruit per 01-02-2022 en freedom erin (incl. TV). xs4all pack nog even aanhouden en dan langzamerhand overal die oude e-mail adressen/aliassen maar eens omzetten.

Jammer, maar we hebben samen een mooie tijd gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Ik zou naar Freedom gaan maar nu net een abonnement bij Onvi afgesloten. 1000 Mbit met interactieve tv en ESPN voor €59.99,- euro. Nu betaal ik €65,- euro voor een 100 Mbit verbinding met ook gratis ESPN (XS4ALL compleet en Ziggo Sport totaal). het enige wat ik echt ga missen is de geweldige IPTV van KPN. Daar kan geen provider tegenop. Mocht het niet bevallen dan keer ik wel weer terug bij KPN. Alleen zijn ze in mijn buurt bezig met het aansluiten van een E-Fiber glasvezel verbinding terwijl ik al KPN heb. Echter als ik nu niet E-Fiber neem (wat een gratis aansluiting is) kost het me daarna minimaal €500,- euro.

[ Voor 14% gewijzigd door BramViking op 22-12-2021 21:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo jammer dat hier niet via andere lijnen dan KPN geleverd kan worden. Anders was ik allang naar een Freedom oid geweest. Nu hik ik toch telkens op tegen de hoge prijs van Freedom over KPN... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Edje040 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:31:
[...]

Dat het stabiel is klopt zeker. Ik was ook bijna gebleven maar 12 maanden gigabit internet en tv voor €35 is wel heel erg verleidelijk.
Ik blijf toch liever nog even gebruik maken van KPN iTV! Gigabit internet is leuk, maar voor ons niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:46:
[...]

Ik blijf toch liever nog even gebruik maken van KPN iTV! Gigabit internet is leuk, maar voor ons niet nodig.
Daar blijf ik ook gebruik van maken. De aanbieding is namelijk van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heel bijzonder dat menigeen in dit forum roept "lid van Xs4all". :+
Alsof het een gezelligheidsclubje is waar je contributie moet betalen.

Ik ben al jaren een betalende, en tevreden, klant bij het commerciële bedrijf 'Xs4all c.q. KPN'. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt dat ik lid zou zijn... (en nee, ik ben niet kaal ;) )

Mooie Plaatjes   

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Edje040 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:13:
[...]

Daar blijf ik ook gebruik van maken. De aanbieding is namelijk van KPN...
Ah, je hebt alleen de mail via Freedom lopen.

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:15:
[...]

Ah, je hebt alleen de mail via Freedom lopen.
Klopt helemaal. Dat bevalt prima en als ik het rechtstreeks via Soverin laat lopen ben ik duurder uit. Freedom is voor mij gewoon veel te duur (KPN WBA) en tv is hier te belangrijk om niet op te stappen maar CD. De ITV van KPN werkt gewoon super en dat willen we niet kwijt.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Edje040 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:54:
[...]

Klopt helemaal. Dat bevalt prima en als ik het rechtstreeks via Soverin laat lopen ben ik duurder uit. Freedom is voor mij gewoon veel te duur (KPN WBA) en tv is hier te belangrijk om niet op te stappen maar CD. De ITV van KPN werkt gewoon super en dat willen we niet kwijt.
Mijn XS4ALL contract loopt nog tot maart volgend jaar. Hopelijk kan ik tegen de tijd weer met korting verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:44:
[...]

Mijn XS4ALL contract loopt nog tot maart volgend jaar. Hopelijk kan ik tegen de tijd weer met korting verlengen.
Je kunt nu al verlengen hoor. Mijn contract loopt tot april en ik had al een voorstel tot verlenging (9x20) voor de periode 4-2022 tot 4-2023.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

Jelte schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:19:
Zo jammer dat hier niet via andere lijnen dan KPN geleverd kan worden. Anders was ik allang naar een Freedom oid geweest. Nu hik ik toch telkens op tegen de hoge prijs van Freedom over KPN... :(
Ja en nee, Het internet/telefonie etc: Ja.
De televisiedienst, daar heb ik echt m'n twijfels bij. Ik heb Canal digital gehad bij Tweak en ook op Tweak was verder niets aan te merken alleen Canal digital was een ramp...
Niet qua beeldkwaliteit, maar qua gebruik... opnames die niet of half werken, traag of zeer slecht / niet reagerende settop boxen.
Als nou eens iemand zou vertellen hoe dit nu bij Freedom is, want ik heb wel begrepen dat ze andere settop boxen hebben die sneller zouden zijn...
Pagina: 1 ... 94 ... 108 Laatste