[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 79 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
Dennis-L schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:24:
[...]

Alleen bij een abonnement van 100Mbit op een EoF poort gaat het TV kijken van je internetsnelheid af, aangezien de totale bandbreedte dan maar 100Mbt is. :)
He hallo, we zitten hier wel op Tweakers. Iedereen met gezond verstand snapt dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:53
mad-dog schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:26:
[...]

Voorlopig alleen leverbaar met glasvezel, maar in de zeer nabije toekomst gaat het ook geleverd worden met DSL met een minimum van 100Mbit
Abo snelheid is bij glas niet van belang, aangezien het wordt afgesnoept van de volledig beschikbare bandbreedte(100 of 524Mbit)
Ok, ik heb ook glasvezel en ruim voldoende bandbreedte.
Volgens mij zijn er ook niet veel PoP’s meer met een maximum van 100Mbits en zijn deze inmiddels opgebouwd naar 1Gbit.
Ik heb een 4K interactieve TV box nu nog niet nodig het aanbod is immers nog beperkt maar het is wel een goede ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Kwam er net achter dat ik nog steeds de xs4all Nameservers gebruik en vond het internet wat traag (vooral DNS queries)

;; ANSWER SECTION:
office.com. 108 IN A 13.107.6.156

;; Query time: 1354 msec

Nu heb ik het omgezet naar 8.8.8.8 en 1.1.1.1 en zie daar :
;; ANSWER SECTION:
office.com. 300 IN A 13.107.6.156

;; Query time: 14 msec

Ook andere (niet geresolved) hostnames resolven nu in 12 - 14 msec.

Meer mensen met DNS problems bij xs4all ? Ik laat het nu zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Ik ben vandaag proactief gebeld door XS4all met het verhaal of ik tevreden was en of er eventueel bij het aflopen van mijn jaar abonnement een nieuw abonnement met een 'leuke korting' kon worden afgesloten. Na uitgebreid de vragen van de medewerker beantwoord te hebben waaronder een duidelijk verhaal dat we nog amper 'traditionele' tv kijken kwam hij met de respons om dan als 'korting' een jaar lang het plus pakket te krijgen + 9 maanden lang een paar € korting..

Ik heb aangegeven dat een gratis pakket waar ik toch geen gebruik van ga maken totaal niet interessant is en dat de 9 maanden korting nogal vreemd is gezien er normaliter 12 maanden korting wordt gegeven als je het opzeggen nummer belt.. dus ik heb de medewerker van XS4all (KPN?) hartelijk bedankt voor zijn aanbieding maar als hij niets beters had te bieden dat ik wel weer een poging zou wagen bij de opzeggingen lijn en hierna was het snel gedaan met de sales pitch..

Reden dat ik dit hier post is dat me dit in al die jaren bij XS4all niet eerder is overkomen dat ik precies 1 maand voor het aflopen van mijn jaar abbo wordt gebeld en dan ook nog eens een korting krijg aangeboden die het niet haalt bij eerdere jaarcontracten; dit zou misschien wel eens een teken aan de wand kunnen zijn dat er al wat zaken aan het veranderen zijn? Of is het gewoon toeval en deed XS4all dit ook al?

In ieder geval iedereen is hierbij 'gewaarschuwd' het kan wellicht interessant klinken maar onderaan de streep is de beproefde taktiek van de opzeglijn bellen altijd nog meer waard. Volgend maand ga ik dit weer proberen en als er dan weer een matig aanbod komt wordt het misschien voor het eerst in 6/7 jaar weer eens een andere provider. Ik ben erg benieuwd of anderen dit ook is overkomen, recentelijk..
kevertje1977 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:21:

Meer mensen met DNS problems bij xs4all ? Ik laat het nu zo
Nooit problemen mee gehad omdat ik deze zelf nooit gebruik, maar wel benieuwd waarom je niet opendns of google dns zou willen gebruiken? Deze zijn eigenlijk altijd online en betrouwbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 25-10-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Lord_Dain schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:23:
Ik ben vandaag proactief gebeld door XS4all met het verhaal of ik tevreden was en of er eventueel bij het aflopen van mijn jaar abonnement een nieuw abonnement met een 'leuke korting' kon worden afgesloten. Na uitgebreid de vragen van de medewerker beantwoord te hebben waaronder een duidelijk verhaal dat we nog amper 'traditionele' tv kijken kwam hij met de respons om dan als 'korting' een jaar lang het plus pakket te krijgen + 9 maanden lang een paar € korting..

Ik heb aangegeven dat een gratis pakket waar ik toch geen gebruik van ga maken totaal niet interessant is en dat de 9 maanden korting nogal vreemd is gezien er normaliter 12 maanden korting wordt gegeven als je het opzeggen nummer belt.. dus ik heb de medewerker van XS4all (KPN?) hartelijk bedankt voor zijn aanbieding maar als hij niets beters had te bieden dat ik wel weer een poging zou wagen bij de opzeggingen lijn en hierna was het snel gedaan met de sales pitch..

Reden dat ik dit hier post is dat me dit in al die jaren bij XS4all niet eerder is overkomen dat ik precies 1 maand voor het aflopen van mijn jaar abbo wordt gebeld en dan ook nog eens een korting krijg aangeboden die het niet haalt bij eerdere jaarcontracten; dit zou misschien wel eens een teken aan de wand kunnen zijn dat er al wat zaken aan het veranderen zijn? Of is het gewoon toeval en deed XS4all dit ook al?

In ieder geval iedereen is hierbij 'gewaarschuwd' het kan wellicht interessant klinken maar onderaan de streep is de beproefde taktiek van de opzeglijn bellen altijd nog meer waard. Volgend maand ga ik dit weer proberen en als er dan weer een matig aanbod komt wordt het misschien voor het eerst in 6/7 jaar weer eens een andere provider. Ik ben erg benieuwd of anderen dit ook is overkomen, recentelijk..

[...]

Nooit problemen mee gehad omdat ik deze zelf nooit gebruik, maar wel benieuwd waarom je niet opendns of google dns zou willen gebruiken? Deze zijn eigenlijk altijd online en betrouwbaar.
Deze uitgaande belletjes worden al jarenlang uitgevoerd door een extern bedrijf(2Contact) en niet door XS4ALL zelf. Exacte procedure ken ik verder niet, maar gezien de situatie met KPN kan ik me voorstellen dat er getracht wordt om overstappers tegen te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41

Maar dat heeft hij toch juist gedaan nu? 8.8.8.8 is Google DNS.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

[...]

Ik ben nog nooit gebeld met het verzoek te verlengen.
Ik heb altijd zelf het initiatief genomen en tot nu toe komt dat toch neer op €10 per maand korting, jaar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
VIP5202 is binnen, werkt merkbaar sneller dan de VIP2952 en echt een heel stuk kleiner.
Afstandsbediening daarentegen voelt wel wat goedkoper aan als de oude

TV ontvanger zit nu netjes opgeborgen in een kabelbox, zodat deze niet meer in het zicht staat. Remote blijft prima werken

4K kan ik helaas nog niet testen door geen 4K TV :)

[ Voor 22% gewijzigd door mad-dog op 26-10-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:36:
VIP5202 is binnen, werkt merkbaar sneller dan de VIP2952 en echt een heel stuk kleiner.

In ieder geval beter dan die Ziggo meuk. ;)
https://www.totaaltv.nl/n...diabox-next-technisch-af/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kun je als bestaande klant je huidige ontvangers laten omruilen? Heb hier nu 200/200 + televisie met 4 x de VIP2952.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:35
ik222 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:54:
Kun je als bestaande klant je huidige ontvangers laten omruilen? Heb hier nu 200/200 + televisie met 4 x de VIP2952.
Zelfde vraag hier, maar dan voor een 100/100. Wil de ontvangers nu ook wel eens netjes achter een gesloten kast wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb hier indertijd voor gebeld met de klantenservice en het officiële antwoord was 'nee'. Wel gaf de medewerker aan dat hij bij een klacht mijn oude ontvanger kon omruilen voor een nieuwe maar dat hier dan 2 keer voor gebeld moest worden (1x per ontvanger). Zo kon ik de ontvangers 'gefaseerd' omruilen onder het mom dat ze het niet meer goed deden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Per vandaag zijn de TV abonnementen inclusief 4K(op glas) zonder verdere meerprijs. Per Q1 ook DSL met een minimum van 100Mbit.
4K content wordt automatisch aangezet als 1 of meerdere STB's worden vervangen door de VIP5202.
Helaas blijft het aanbod nog steeds karig, dus Love Nature, XITE en Insight plus het eea aan on demand spul(en uiteraard Netflix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
mad-dog schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:36:
Per vandaag zijn de TV abonnementen inclusief 4K(op glas) zonder verdere meerprijs. Per Q1 ook DSL met een minimum van 100Mbit.
4K content wordt automatisch aangezet als 1 of meerdere STB's worden vervangen door de VIP5202.
Helaas blijft het aanbod nog steeds karig, dus Love Nature, XITE en Insight plus het eea aan on demand spul(en uiteraard Netflix)
Dan zullen we die zenders eens gaan bekijken 👍🏻.
De VIP5202 draait hier ook naar volle tevredenheid. Nu maar hopen dat de andere (VIP2952) binnenkort ook de geest geeft 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Ben heel benieuwd. Zojuist ook de oude TV ontvanger laten omruilen voor de VIP5202. Nu hopen dat deze ook met Logitech Harmony werkt.
Wel jammer dat het 4K aanbod om te janken is. Vraag me toch af waarom dat zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
barrymossel schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:59:
Ben heel benieuwd. Zojuist ook de oude TV ontvanger laten omruilen voor de VIP5202. Nu hopen dat deze ook met Logitech Harmony werkt.
Wel jammer dat het 4K aanbod om te janken is. Vraag me toch af waarom dat zo is?
4K Televisies worden aan alle kanten gepushed, echter de infrastructuur benodigdheden qua capaciteit en aanpassingen die omroepen moeten doen aan het verkrijgen van 4k bronmateriaal daar is een flinke investering voor nodig en die levert hen amper iets op. Daarom is het veel eenvoudiger om gewoon 1080p materiaal te produceren en naar 'de buis' te brengen. Dus, ik vrees dat het nog wel even zo zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lord_Dain schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:09:
[...]

4K Televisies worden aan alle kanten gepushed, echter de infrastructuur benodigdheden qua capaciteit en aanpassingen die omroepen moeten doen aan het verkrijgen van 4k bronmateriaal daar is een flinke investering voor nodig en die levert hen amper iets op. Daarom is het veel eenvoudiger om gewoon 1080p materiaal te produceren en naar 'de buis' te brengen. Dus, ik vrees dat het nog wel even zo zal blijven.
Dat verhaal hoorde ik ook al toe men van gewone TV naar HD ging.
Dit terwijl studio’s en camera’s al lang in HD opnamen.
Nu geldt dit waarschijnlijk ook voor 4K.
Lijkt me stug dat er nu nog in HD opgenomen wordt ipv 4K.
De overgang is een geleidelijk proces en duurt lang met HD hebben we dit ook gezien.
Je moet echter wel een keer ergens binnen en niet afwachten op een “Big Bang” want die komt niet.

Btw, off-topic vraag:
Ik zie bij veel Tweakers een avatar met kleine gekleurde blokjes.
Wat is dat?

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 30-10-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

mad-dog schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:36:

TV ontvanger zit nu netjes opgeborgen in een kabelbox, zodat deze niet meer in het zicht staat. Remote blijft prima werken

@mad-dog

VIP5202 van XS4ALL.
Niet echt belangrijk maar wat mij is opgevallen
dat achter het seriële nummer van de VIP5202 staat xxxxxx KPN en geen XS4ALL.

En bij het aanbieden van de oude defecte VIP2952 bij het postkantoor met het bewuste antwoordnummer 10119 werd aan mij gevraagd:
moet het naar KPN verstuurd worden of naar .......toen noemde de lokettiste een voor mij totaal vreemde firmanaam. Ik heb toen maar gezegd KPN (en dus geen XS4ALL).

Ik heb de VIP5202 nog niet aangesloten dus ik heb nog geen vergelijk.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Gondelier schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:50:
[...]

@mad-dog

VIP5202 van XS4ALL.
Niet echt belangrijk maar wat mij is opgevallen
dat achter het seriële nummer van de VIP5202 staat xxxxxx KPN en geen XS4ALL.

En bij het aanbieden van de oude defecte VIP2952 bij het postkantoor met het bewuste antwoordnummer 10119 werd aan mij gevraagd:
moet het naar KPN verstuurd worden of naar .......toen noemde de lokettiste een voor mij totaal vreemde firmanaam. Ik heb toen maar gezegd KPN (en dus geen XS4ALL).

Ik heb de VIP5202 nog niet aangesloten dus ik heb nog geen vergelijk.
d:)b
Het TV platform is van KPN, daarnaast maakt XS4ALL al jarenlang gebruik van dezelfde logistieke partner als KPN(CEVA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:35
Edje040 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:24:
[...]

Dan zullen we die zenders eens gaan bekijken 👍🏻.
De VIP5202 draait hier ook naar volle tevredenheid. Nu maar hopen dat de andere (VIP2952) binnenkort ook de geest geeft 😉
barrymossel schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:59:
Hoe hebben jullie de nieuwe VIP5202 aangevraagd? Ik neem aan dat jullie de oude VIP2952 hebben omgeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
TRD07 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:02:
[...]

[...]

Hoe hebben jullie de nieuwe VIP5202 aangevraagd? Ik neem aan dat jullie de oude VIP2952 hebben omgeruild?
Nee, niet aangevraagd maar de VIP2952 gaf storingen en is omgeruild. Toen heb ik de VIP5202 gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 15:05
xs4allmoetblijven geeft aan dat ze 11-11 om 11.11 uur "live" gaan met de nieuwe provider. Nu lijkt live me een groot woord in deze fase, maar ben toch benieuwd waar ze mee gaan komen.
https://xs4allmoetblijven...provider-gaat-11-11-live/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TRD07 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:02:
[...]

[...]

Gewoon via de chat. Gezegd dat mijn oude "kapot" was. Moest die kerel om lachen en hij vroeg wat er dan "kapot" was. Ik zei: "hij is ineens heel langzaam geworden op het moment dat jullie de 4K ontvanger aankondigden". Heeft ie hem zo omgeruild.

Maar goed, het is voor mij geen verbetering. Ik werk sowieso met Logitech Harmony en die zorgt voor vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
HoppyF schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

Btw, off-topic vraag:
Ik zie bij veel Tweakers een avatar met kleine gekleurde blokjes.
Wat is dat?

Ja, dit is sinds een week ofzo, heb eerlijk gezegd geen idee, het lijkt op een RNG gegenereerde avatar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 16:25
Lord_Dain schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:51:
[...]

Ja, dit is sinds een week ofzo, heb eerlijk gezegd geen idee, het lijkt op een RNG gegenereerde avatar :P
Wikipedia: Identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lord_Dain schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:51:
[...]

Inderdaad een gegenereerde icon als je zelf geen avatar hebt ingesteld.
Dat kan alsnog in je eigen profiel.

Nou ja, beetje off-topic er is al een topic over die avatars zag ik.
Rare avatar en geen gebruikersnamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier ook een VIP5202 aangevraagd, ik had sowieso een van de 4 ontvangers die vaker vastliep dan de andere dus een mooie gelegenheid nu om daar eens voor te bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 19-09 14:27
ik222 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:49:
Hier ook een VIP5202 aangevraagd, ik had sowieso een van de 4 ontvangers die vaker vastliep dan de andere dus een mooie gelegenheid nu om daar eens voor te bellen :)
ja, dus?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 18:32
Als een XS4ALL DSL gebruiker wil overstappen naar XS4ALL glasvezel, betekent dat dat het contract automatisch wordt verlengd met een jaar? En blijft het huidige ip-adres na de migratie hetzelfde?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

timmie1 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:47:
Als een XS4ALL DSL gebruiker wil overstappen naar XS4ALL glasvezel, betekent dat dat het contract automatisch wordt verlengd met een jaar? En blijft het huidige ip-adres na de migratie hetzelfde?
Op die eerste vraag kan XS4all vast antwoord geven.

Het IP adres veranderde vorig jaar wel bij hun migratie van xDSL naar FTTH. Ook hierover kun je het beste denk ik even contact opnemen met XS4all of het meenemen van je huidige IP een optie is.

https://www.xs4all.nl/contact/ -> Live Chat

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
timmie1 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:47:
Dat IP adres verandert. Is helaas niks aan te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier vanochtend de VIP5202 ontvangen en gelijk even aangesloten en getest.

Positief:
- Ontvanger is een heel stuk sneller dan de VIP2952v2, dat merk je met name in de menu's en bijvoorbeeld de gids.
- Heb het idee dat de kleurweergave wat beter is, televisie geeft nu ook aan een 12bit true color signaal te ontvangen.
- Kastje is veel kleiner en beschaafder, niet meer van die lelijke groene cijfers op de voorkant en opvallende groene / rode knop op de bovenkant. Bovendien kan hij eventueel zelfs uit het zicht geplaatst worden met de bluetooth afstandsbediening.

Negatief:
- Zappen is net wat trager dan met de VIP2952v2. Dat wil zeggen het zappen op zich gaat wel snel maar de VIP5202 heeft daarna net een seconde langer nodig om tot een lopend beeld te komen. Hopenlijk komt hiervoor nog ooit een software update.

Al met al is de nieuwe ontvanger zeker een stap vooruit :)

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 02-11-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ik222 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:47:
Hier vanochtend de VIP5202 ontvangen en gelijk even aangesloten en getest.
- Kastje is veel kleiner en beschaafder, niet meer van die lelijke groene cijfers op de voorkant en opvallende groene / rode knop op de bovenkant. Bovendien kan hij eventueel zelfs uit het zicht geplaatst worden met de bluetooth afstandsbediening.
Werkt het kastje naast Bluetooth ook nog met infrarood? Ik heb hier een Logitech Harmony Touch universele AB en die ondersteunt geen BT, dus dat zou wel onhandig zijn..

Ah al gevonden;
https://www.arris.com/glo.../data-sheets/vip5202w.pdf
Zowel BT als IR.

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 02-11-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja inderdaad, de Harmony bedient hem via IR volgens mij. Werkt prima al staat hij bij mij ook gewoon in het zicht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hier vandaag ook de VIP5202 ontvangen en geïnstalleerd nadat de HMB2260 steeds vaker vastliep, zeker bij YouTube filmpjes welke de kinderen nog weleens keken via de STB.

Mijn ervaringen tot nog toe:

Energieverbruik

Ik voorzie de STB van sap middels een PoE adapter via mijn PoE switch waardoor ik het afgenomen verbruik redelijk nauwkeurig kan uitlezen op diezelfde PoE switch.

De VIP5202 kent een energiebesparing stand waarbij deze na 15 minuten op stand-by te hebben gestaan in deep-sleep modus gaat, daar waar de oude STB's continue en altijd beeld over HDMI bleven geven valt bij de VIP5202 het HDMI signaal weg als deze in deep-sleep modus gaat. De waarde van 15 minuten is vast, je kunt enkel instellen of je er wel of geen gebruik van wilt maken.

Hieronder het opgenomen energieverbruik aldus mijn HP Procurve PoE switch (J9773A).
STBOpgenomen vermogen volgens PoE switch
HMB22607,2Watt
VIP5205 Normaal gebruik4,5Watt
VIP5205 Stand-by3,2Watt
VIP5205 Deep Sleep0,7Watt

Zeker een grote verbetering (@ThinkPad, moest gelijk aan jou denken :) ). Zeker omdat bij het gros van de huishoudens de STB's 24/7 aanstaan.

Snelheid

In het dagelijks gebruik is de VIP5202 gedeeltelijk sneller dan de HMB2260, met opstarten; schakelen tussen IPTV en Netflix/Youtube wint de het VIP5202 met gemak van de HMB2260. Zeker het opstarten gaat letterlijk tien keer zo snel!

Aan de andere kant lijkt het zappen tussen de TV zenders op de HMB2260 weer wat sneller te gaan. De VIP5202 doet er voor mijn gevoel een halve seconde langer over om het vloeiende beeld te tonen dan de HMB2260.

Het gebruikte netwerk bij deze officieuze tests is hetzelfde en de metingen zijn op basis van mijn gevoel :P

Afstandsbediening

Bij de VIP5202 welke nu door XS4all wordt uitgeleverd zit een afstandsbediening welke zowel via IR als Bluetooth werkt. Ook een combinatie van beide protocollen is mogelijk.

Zo gebruik ik voor mijn antieke Samsung UE46D8000 nog IR om bijvoorbeeld het volume te regelen terwijl ik voor de STB zelf Bluetooth gebruik. Hierdoor kan ik de STB uit het zicht hangen aangezien deze in het zicht toch geen toegevoegde waarde meer heeft door het ontbreken van een display.

De afstandsbediening zelf doet voor mijn gevoel wat minder solide aan als de oude witte lange afstandsbediening.

Het instellen van de IR functionaliteit was even zoeken aangezien de standaard aanwezige snelcode niet functioneerde. Pas de laatste apparaatcode bleek voor mijn TV model de juiste te zijn.

Als je de oude witte afstandsbediening wilt blijven gebruiken kan dit trouwens ook. De VIP5202 reageert op alle toetsen hetzelfde als de HMB2260, uiteraard zit je dan wel gebonden aan IR. Aangezien mijn kinderen de Netflix knop wel handig vonden was voor hun de keuze snel gemaakt :+.

Deep-sleep

Het terugkomen uit deep-sleep kost circa 45 seconden voordat er vloeiende beelden op TV te zien zijn. Dit komt overeen met het cold-booten van de VIP5202. Zeker iets om rekening mee te houden!

Als je op de afstandsbediening de STB aan wilt zetten lijkt deze de eerste 5 seconden geen teken van leven te geven, het lijkt erop alsof de STB en de afstandbediening eerst even moeten pairen.

Even later zie je de groene LED op de STB aangaan en krijg je op TV het oude bekende blauwe "Welkom bij Interactieve TV" scherm te zien met de nog bekendere groene statusbalk.

Tot zover, nu eerst even TV kijken :+ :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb een nieuwbouwwoning aangeschaft. Deze woning wordt in 2020 gebouwd en gaat voorzien worden van Reggefiber/KPN FttH.

Aangezien ik een eigen setup gebruik bij XS4ALL en dit na de verhuizing wil behouden (dus absoluut geen FritzBox, Experia Box of iets in die richting), ga ik ervan uit dat XS4ALL (of tegen die tijd KPN) mij 0 support zal gaan leveren bij het aansluiten van mijn eigen router achter een eigen media converter.

Mijn router heeft alleen RJ45-poorten en geen SC/PC, dus zal ik een NTU moeten hebben die ik waarschijnlijk zelf zal moeten aanschaffen. (XS4ALL gaat me een FritzBox willen opdringen waar direct een glasvezelkabel in kan, en die wil ik niet.)

Nu lees ik op het internet vooral over de TK-01 en TY-01 FTU's, waar dan weer verschillende NTU's geschikt voor zouden zijn. Maar ik lees nergens welke FTU er op dit moment in nieuw te bouwen woningen wordt geplaatst, en wat de aangeraden NTU is die daarop geschoven kan worden.

Zijn er ervaringsdeskundigen die me kunnen vertellen wat Reggefiber in nieuwe woningen plaatst en wat voor apparatuur ik zelf het beste kan gebruiken? Ik ben nog niet heel erg thuis in de wereld van FttH en alle soorten kabels, connectors en koppelstukken, moet ik toegeven.

Ter informatie: ik heb geen FritzBox (die heb ik geweigerd en dat vond XS4ALL goed), en mijn router is een TP-Link WDR4300 met OpenWrt die VLAN-tagging en PPPoE afhandelt, evenals een multi-WAN-setup die overschakelt naar Ziggo DHCP indien mijn - op dit moment - VDSL uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:03:
Onlangs heb een nieuwbouwwoning aangeschaft. Deze woning wordt in 2020 gebouwd en gaat voorzien worden van Reggefiber/KPN FttH.

Aangezien ik een eigen setup gebruik bij XS4ALL en dit na de verhuizing wil behouden (dus absoluut geen FritzBox, Experia Box of iets in die richting), ga ik ervan uit dat XS4ALL (of tegen die tijd KPN) mij 0 support zal gaan leveren bij het aansluiten van mijn eigen router achter een eigen media converter.

Mijn router heeft alleen RJ45-poorten en geen SC/PC, dus zal ik een NTU moeten hebben die ik waarschijnlijk zelf zal moeten aanschaffen. (XS4ALL gaat me een FritzBox willen opdringen waar direct een glasvezelkabel in kan, en die wil ik niet.)

Nu lees ik op het internet vooral over de TK-01 en TY-01 FTU's, waar dan weer verschillende NTU's geschikt voor zouden zijn. Maar ik lees nergens welke FTU er op dit moment in nieuw te bouwen woningen wordt geplaatst, en wat de aangeraden NTU is die daarop geschoven kan worden.

Zijn er ervaringsdeskundigen die me kunnen vertellen wat Reggefiber in nieuwe woningen plaatst en wat voor apparatuur ik zelf het beste kan gebruiken? Ik ben nog niet heel erg thuis in de wereld van FttH en alle soorten kabels, connectors en koppelstukken, moet ik toegeven.

Ter informatie: ik heb geen FritzBox (die heb ik geweigerd en dat vond XS4ALL goed), en mijn router is een TP-Link WDR4300 met OpenWrt die VLAN-tagging en PPPoE afhandelt, evenals een multi-WAN-setup die overschakelt naar Ziggo DHCP indien mijn - op dit moment - VDSL uitvalt.
XS4ALL levert voor nieuwe glasvezel-projecten alleen nog een NTU icm Fritzbox 7590..:)

Bron: ikzelf(werk er)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:18
Nieuwbouw wordt uitgerust met een TK01.
Je hebt het zelf al over een mediaconverter, In dat geval heb je voldoende aan deze patchcover, fibertje in je media converter, UTP naar je router.

Maar zoals hierboven, XS4All levert een NTU, dat is dan je mediaconverter.
De UTP kabel doe je dan niet in de Fritz maar in je eigen router.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:16:
[...]

XS4ALL levert voor nieuwe glasvezel-projecten alleen nog een NTU icm Fritzbox 7590..:)

Best jammer want de 5490 met directe glasvezelaansluiting werkt prima.
Geen mediaconverter meer nodig.
Hoop dus niet dat de 5490 stuk gaat en vervangen gaat worden door een 7590.
De 5490 is weliswaar iets langzamer met WiFi maar de snelheden liggen hoog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:07:
[...]

Best jammer want de 5490 met directe glasvezelaansluiting werkt prima.
Geen mediaconverter meer nodig.
Hoop dus niet dat de 5490 stuk gaat en vervangen gaat worden door een 7590.
De 5490 is weliswaar iets langzamer met WiFi maar de snelheden liggen hoog genoeg.
Voor klant misschien wel, maar reken er maar op dat het voor medewerkers prettiger is, aangezien je 2 meetpunten hebt als er geen internet is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:09:
[...]

Voor klant misschien wel, maar reken er maar op dat het voor medewerkers prettiger is, aangezien je 2 meetpunten hebt als er geen internet is...
Bij een media converter en modem heb je twee actieve apparaten die stuk kunnen gaan.
Bij een glasvezelaansluiting op de modem heb je maar één apparaat.
Lijkt mij voor de provider veel handiger en goedkoper ook.
Voor de klant ook goedkoper want er is een (klein) stroomvretertje minder die 24/7 aanstaat want niemand zet zijn mediaconverter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties. Als ik het goed begrijp, zien die TK-01's er zo uit toch?

Afbeeldingslocatie: https://d38av1t9zrt96v.cloudfront.net/kpn-nl/attachment/8fc4e205-9ad8-4334-869d-610b6af2682a.png

Want ik kom ook wel eens dit type tegen, en sommigen noemen die ook TK-01, maar ik geloof niet dat dat klopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D7UztWhwrxKlGHYepeCWWp8F/full.jpg

Zijn er mediaconverters beschikbaar die op de TK-01 passen, of kan ik beter de aangeraden patchcover bestellen en dan bijvoorbeeld een TP-Link MC220L aanschaffen? En dan weer de geschikte SFP-module daarbij.

Of kan ik bij XS4ALL tegen die tijd een geschikte NTU aanvragen zonder dat ze gaan aandringen op een FritzBox of willen dat een monteur langskomt om een kabeltje vast te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:26:
Bedankt voor de reacties. Als ik het goed begrijp, zien die TK-01's er zo uit toch?

[Afbeelding]

Want ik kom ook wel eens dit type tegen, en sommigen noemen die ook TK-01, maar ik geloof niet dat dat klopt:

[Afbeelding]

Zijn er mediaconverters beschikbaar die op de TK-01 passen, of kan ik beter de aangeraden patchcover bestellen en dan bijvoorbeeld een TP-Link MC220L aanschaffen? En dan weer de geschikte SFP-module daarbij.

Of kan ik bij XS4ALL tegen die tijd een geschikte NTU aanvragen zonder dat ze gaan aandringen op een FritzBox of willen dat een monteur langskomt om een kabeltje vast te klikken?
Die onderste TY01 is een "ouder" type die werd gebruikt tussen 2012 en 2016.
Sinds half 2016 worden KPN NetwerkNL aansluitingen uitsluitend nog met een TK01 afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dennis-L schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:36:
[...]

Die onderste TY01 is een "ouder" type die werd gebruikt tussen 2012 en 2016.
Sinds half 2016 worden KPN NetwerkNL aansluitingen uitsluitend nog met een TK01 afgewerkt.
Die TY01 heb ik hier al jaren.
Twee loze boxen eigenlijk want de ene box is alleen een doorgeefluik voor glasvezel.
Ene kant glasvezel erin andere kant dun glasvezelkabeltje eruit.

Er past ook een NT op die box dus mocht ik ooit overstappen naar een andere provider kan ik er zo een NT op klikken.
Die nieuwe types zullen ook wel zo werken.
Blijft natuurlijk wel erg onhandig meerdere types te installeren in de afgelopen jaren.
Het is toch vooral Reggefiber geweest die zich hiermee heeft bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:22:
[...]

Bij een media converter en modem heb je twee actieve apparaten die stuk kunnen gaan.
Bij een glasvezelaansluiting op de modem heb je maar één apparaat.
Lijkt mij voor de provider veel handiger en goedkoper ook.
Voor de klant ook goedkoper want er is een (klein) stroomvretertje minder die 24/7 aanstaat want niemand zet zijn mediaconverter uit.
Klopt, echter mis je 1 meetpunt. Bij geen glas op een 5490 moet je hopen dat het probleem in de glasverbinding zit, aangezien hier altijd een ticket bij WBA voor wordt gemaakt.
Blijkt dat het modem stuk is moet dat nog nagezonden worden, wat minimaal een extra werkdag duurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
HoppyF schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:48:
[...]

Die TY01 heb ik hier al jaren.
Twee loze boxen eigenlijk want de ene box is alleen een doorgeefluik voor glasvezel.
Ene kant glasvezel erin andere kant dun glasvezelkabeltje eruit.

Er past ook een NT op die box dus mocht ik ooit overstappen naar een andere provider kan ik er zo een NT op klikken.
Die nieuwe types zullen ook wel zo werken.
Blijft natuurlijk wel erg onhandig meerdere types te installeren in de afgelopen jaren.
Het is toch vooral Reggefiber geweest die zich hiermee heeft bezig gehouden.
Op beide types kan een NT of patch cover worden geklikt.
Dat er meerdere types zijn (je hebt ook nog Genexis'en) is gewoon een gevolg van doorontwikkeling.

De nieuwe TK01 is veel kleiner dan zijn voorganger de TY01.
En bevat enkel een SC/APC aansluiting, waar de TY01 nog een SC/PC (blauw) én een SC/APC (groen)aansluiting hebben.
Die SC/APC werd dan, als een operator dat aanbood, gebruikt voor het analoge en digitale TV signaal
(Fiber <-> COAX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:55:
[...]

Klopt, echter mis je 1 meetpunt. Bij geen glas op een 5490 moet je hopen dat het probleem in de glasverbinding zit, aangezien hier altijd een ticket bij WBA voor wordt gemaakt.
Blijkt dat het modem stuk is moet dat nog nagezonden worden, wat minimaal een extra werkdag duurt
Bij een storing zul je inderdaad zelf bij de Fritzbox instellingen moeten kijken of de glasvezelverbinding actief is of niet. Dat is goed te doen.
Is er geen glas signaal dan kan het dunne glasvezelkabeltje stuk zijn.
Dat is eigenlijk de meest kwetsbare component.

Maar goed er zijn nu eenmaal nieuwe ontwikkelingen en daar valt ook wat voor te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:16:
[...]

Weet je ook welke ze leveren, en hoe ze het doen met klanten die verhuizen van VDSL-naar FttH-gebied (en dus geen andere router hoeven te hebben, maar wel een NTU)?

Ik heb altijd problemen gehad met een gedwongen router van een ISP, en heb daarom ook altijd een afkeer gehad voor modems en routers in één, zoals bij die FritzBoxen (en vele andere) het geval is. Een NTU van een ISP die alleen maar een lichtsignaal omzet in een ethernet-trunk kan ik nog wel mee leven. Al vind ik het ook geen probleem om zelf iets aan te schaffen, als ik weet wat ik het beste op zo'n TK-01 kan zetten.

Dat hele bruikleen heb ik ook nooit iets gevonden eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 20:32:
[...]

Weet je ook welke ze leveren, en hoe ze het doen met klanten die verhuizen van VDSL-naar FttH-gebied (en dus geen andere router hoeven te hebben, maar wel een NTU)?

Ik heb altijd problemen gehad met een gedwongen router van een ISP, en heb daarom ook altijd een afkeer gehad voor modems en routers in één, zoals bij die FritzBoxen (en vele andere) het geval is. Een NTU van een ISP die alleen maar een lichtsignaal omzet in een ethernet-trunk kan ik nog wel mee leven. Al vind ik het ook geen probleem om zelf iets aan te schaffen, als ik weet wat ik het beste op zo'n TK-01 kan zetten.

Ik krijg het idee dat je niet goed leest. Jij krijgt van XS4all een mediaconverter die over de FTU schuift. Of een monteur van XS4all daar dan voor komt en ook een Fritzbox aansluit kan jou toch niets schelen? Hij zorgt dat alles werkt als hij weg gaat. En als je de voordeur dicht hebt gedaan, vervang je de Fritzbox voor je eigen router en je bent klaar. Precies wat je wil.
Die monteur is echt wel handig soms. Als er geen licht op je vezel staat heb je liever een monteur die ter plaatse een ticket laat aanmaken of zelfs eventueel de PoP in kan om de patch te checken.

Dit is trouwens de mediaconverter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/754tHqS4DdwoR0Qkz5rt5Mpp/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 03-11-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:01:

Ik krijg het idee dat je niet goed leest
Ik lees prima hoor, dankjewel. Ik heb een hele simpele vraag gesteld: "welke NTU levert XS4ALL?" Die zie ik nergens beantwoord. Als iemand nu had gezegd "XS4ALL levert ZTE F3100's", bijvoorbeeld, was mijn vraag beantwoord. Je kunt niet zeggen dat iemand niet goed leest wanneer tekst er simpelweg niet staat.
Jij krijgt van XS4all een mediaconverter die over de FTU schuift.
Dat weet ik dus niet zeker, vandaar dat ik het vroeg.
Of een monteur van XS4all daar dan voor komt en ook een Fritzbox aansluit kan jou toch niets schelen?
Jawel, want ik wil niet dat die FritzBox in mijn huis achterblijft. Ik ga dat ding niet gebruiken, ik wil dat ding niet hebben, en ik wil niet verantwoordelijk zijn voor dat ding.
Hij zorgt dat alles werkt als hij weg gaat. En als je de voordeur dicht hebt gedaan, vervang je de Fritzbox voor je eigen router en je bent klaar. Precies wat je wil.
Nee, dat is niet precies wat ik wil. Niets in bruikleen hebben is wat ik wil. Daarom vraag ik dus wat voor aansluiting ik kan verwachten en welke apparatuur ik het beste zelf kan aanschaffen om alles te laten werken.
Die monteur is echt wel handig soms. Als er geen licht op je vezel staat heb je liever een monteur die ter plaatse een ticket laat aanmaken of zelfs eventueel de PoP in kan om de patch te checken.
Het ligt heel erg aan de persoon. Als ze alleen maar controleren of de fysieke verbinding in orde is, is dat prima natuurlijk. Maar op het moment dat ze apparaten die ik niet wil hebben door m'n strot willen duwen en zinnen formuleren met daarin termen als "u moet nu eenmaal", word ik er minder blij van. Mijn ervaringen wisselen, daardoor wil ik liever niet dat er monteurs komen wanneer dat niet strikt noodzakelijk is. (Lees: wanneer er iets buiten mijn woning niet in orde is of er een kast geopend moet worden waar ik geen sleutels van heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
[...]

Klanten die verhuizen vanaf xDSL krijgen een 7590 + NTU. Indien er een 7581 aanwezig is wordt er alleen een NTU verstuurd en dien je de Fritzbox mee te verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:13:
[...]

Ik lees prima hoor, dankjewel. Ik heb een hele simpele vraag gesteld: "welke NTU levert XS4ALL?" Die zie ik nergens beantwoord. Als iemand nu had gezegd "XS4ALL levert ZTE F3100's", bijvoorbeeld, was mijn vraag beantwoord. Je kunt niet zeggen dat iemand niet goed leest wanneer tekst er simpelweg niet staat.

[...]

Dat weet ik dus niet zeker, vandaar dat ik het vroeg.

[...]

Jawel, want ik wil niet dat die FritzBox in mijn huis achterblijft. Ik ga dat ding niet gebruiken, ik wil dat ding niet hebben, en ik wil niet verantwoordelijk zijn voor dat ding.

[...]

Nee, dat is niet precies wat ik wil. Niets in bruikleen hebben is wat ik wil. Daarom vraag ik dus wat voor aansluiting ik kan verwachten en welke apparatuur ik het beste zelf kan aanschaffen om alles te laten werken.

[...]

Het ligt heel erg aan de persoon. Als ze alleen maar controleren of de fysieke verbinding in orde is, is dat prima natuurlijk. Maar op het moment dat ze apparaten die ik niet wil hebben door m'n strot willen duwen en zinnen formuleren met daarin termen als "u moet nu eenmaal", word ik er minder blij van. Mijn ervaringen wisselen, daardoor wil ik liever niet dat er monteurs komen wanneer dat niet strikt noodzakelijk is. (Lees: wanneer er iets buiten mijn woning niet in orde is of er een kast geopend moet worden waar ik geen sleutels van heb.)
Wat loop je nou moeilijk te doen? Je bent zelf blijkbaar prima in staat een NTU te plaatsen, welke in het installatiepakket zit, waarom zou je dan een monteur laten komen? De fysieke patch in de POP wordt door KPNNetwerkNL gemaakt

Als de verbinding niet werkt kan de monteur daar ook niks aan veranderen en zal er een ticket richting KPNNetwerkNL gemaakt moeten worden

De meegeleverde NTU is normaliter de ZTE F3100

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 03-11-2019 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
[...]

Ik krijg het idee dat je niet goed leest. Jij krijgt van XS4all een mediaconverter die over de FTU schuift. Of een monteur van XS4all daar dan voor komt en ook een Fritzbox aansluit kan jou toch niets schelen? Hij zorgt dat alles werkt als hij weg gaat. En als je de voordeur dicht hebt gedaan, vervang je de Fritzbox voor je eigen router en je bent klaar. Precies wat je wil.

Dit is trouwens de mediaconverter:
[Afbeelding]
Dat met een monteur die de POP inkan.. Er zijn maar een zeer beperkt aantal monteurs van Guidion die die skill hebben. Daarnaast is het maar de vraag of ze komen opdagen.... De samenwerking met Guidion is namelijk beëindigd per 01-01-2020.

Daarnaast wordt de patch vaak al eerder gemaakt, waardoor je veel eerder dan aankomst van Guidion al actie kan ondernemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:13:
[...]
Klanten die verhuizen vanaf xDSL krijgen een 7590 + NTU. Indien er een 7581 aanwezig is wordt er alleen een NTU verstuurd en dien je de Fritzbox mee te verhuizen.
mad-dog schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:17:
[...]
De meegeleverde NTU is normaliter de ZTE F3100
Bedankt, hier heb ik iets aan! Ik zal kijken of ik zo'n F3100 zelf kan aanschaffen, en als ik er van XS4ALL alsnog één krijg, heb ik een reserve. Al zal XS4ALL destijds niet meer bestaan denk ik, en ik heb geen idee hoe KPN deze zaken gaat afhandelen. Daarom neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

@mad-dog, zou je s.v.p. je post willen editten i.p.v. een triple post te maken? :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-09 12:43

kgl

[...]
Bruikleen is een puur boekhoudkundig trucje, zodat men de uitgeleverde apparatuur niet in 1x hoeft af te schrijven. Als je de apparatuur niet terugstuurt gebeurt er precies helemaal niks. Logisch ook, ze leveren geen gebruikte apparatuur uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kgl schreef op maandag 4 november 2019 @ 00:24:
[...]
Bruikleen is een puur boekhoudkundig trucje, zodat men de uitgeleverde apparatuur niet in 1x hoeft af te schrijven. Als je de apparatuur niet terugstuurt gebeurt er precies helemaal niks.
Ach, het is verder niet belangrijk. Ik wil in principe gewoon geen apparaten in huis met daarop code die ik niet kan auditen en waarvan ik de binaries niet zelf kan compileren; zeker niet als die als firewall en gateway voor m'n eigen netwerk dienen. Daarom sla ik die modemrouters van ISP's altijd af of stuur ik ze ongeopend terug.

Maar goed, ik heb antwoord op de vragen die ik had betreffende de aansluitpunten in nieuwe woningen en de geschikte NTU's daarvoor. Nu kan ik daarmee verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:39:
[...]

Ach, het is verder niet belangrijk. Ik wil in principe gewoon geen apparaten in huis met daarop code die ik niet kan auditen en waarvan ik de binaries niet zelf kan compileren;
Dat wordt nog wat als je een nieuwe TV gaat aanschaffen. En je auto?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:39:
[...]

Ach, het is verder niet belangrijk. Ik wil in principe gewoon geen apparaten in huis met daarop code die ik niet kan auditen en waarvan ik de binaries niet zelf kan compileren; zeker niet als die als firewall en gateway voor m'n eigen netwerk dienen. Daarom sla ik die modemrouters van ISP's altijd af of stuur ik ze ongeopend terug.

Maar goed, ik heb antwoord op de vragen die ik had betreffende de aansluitpunten in nieuwe woningen en de geschikte NTU's daarvoor. Nu kan ik daarmee verder.
Ik wil in principe gewoon geen apparaten in huis met daarop code die ik niet kan auditen en waarvan ik de binaries niet zelf kan compileren

Neem aan dat we dit niet al te letterlijk moeten nemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 08:11
mad-dog schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:23:
[...]

... Daarnaast is het maar de vraag of ze komen opdagen.... De samenwerking met Guidion is namelijk beëindigd per 01-01-2020.

...
Oh, welke partij gaat er nu rijden dan? Neem aan dat er er nog geen KPN-monteurs komen? De prestatie van Guidion monteurs in nogal wisselvallig. Zitten hele goede tussen maar ook prutsers. Hoop dat er nu een e echte goede partij komt.

[ Voor 17% gewijzigd door ewoutw op 04-11-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ewoutw schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:37:
[...]

Oh, welke partij gaat er nu rijden dan? Neem aan dat er er nog geen KPN-monteurs komen? De prestatie van Guidion monteurs in nogal wisselvallig. Zitten hele goede tussen maar ook prutsers. Hoop dat er nu een e echte goede partij komt.
100% zeker is het niet, maar vermoedelijk gaan diensten van VolkerWessels Telecom afgenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mad-dog schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:09:
[...]

100% zeker is het niet, maar vermoedelijk gaan diensten van VolkerWessels Telecom afgenomen worden.
Aparte zet. Gezien de plannen voor samensmelting zou ik verwacht hebben dat XS4all gedaan zou gaan worden door de KPN in-home monteurs club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Barre73 schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:29:
[...]

Aparte zet. Gezien de plannen voor samensmelting zou ik verwacht hebben dat XS4all gedaan zou gaan worden door de KPN in-home monteurs club.
Die verwachting was er ook, maar dit zou op zich een prima oplossing zijn. Het gaat veelal om infra-monteurs die ook inhome er bij gaan doen. Dat laatste is natuurlijk geen hogere wiskunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mad-dog schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:34:
[...]

Die verwachting was er ook, maar dit zou op zich een prima oplossing zijn. Het gaat veelal om infra-monteurs die ook inhome er bij gaan doen. Dat laatste is natuurlijk geen hogere wiskunde
Nee, geen hogere wiskunde. Maar de sociale vaardigheden zijn vaak belangrijker. Of alle infra monteurs die hebben vraag ik me ten zeerste af...
We gaan het wel merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@.oisyn Ze zitten alweer boven de 25% van het doel.

Jelte in "Merknaam Xs4all gaan verdwijnen (en Telfort,hi enzv)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Jelte Ah thanks, wist niet dat dat topic bestond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op maandag 4 november 2019 @ 10:49:
[...]

Dat wordt nog wat als je een nieuwe TV gaat aanschaffen. En je auto?
Ik heb geen TV en ook geen auto. En voor je het vraagt: al mijn computers zijn Lenovo X200's en T400's met coreboot en Debian, m'n mobiele telefoon is een Motorola C139 met FreeCalypso, en m'n stroommeter is nog een ouderwetse draaischijf.

Maar ik vind het wel jammer dat je nooit (meer) op Tweakers gewoon een vraag kunt stellen en daar een simpel antwoord op kunt krijgen zonder dat je meteen je keuzes in het leven moet verdedigen. Ik wilde alleen maar weten welke FTU ik kon verwachten in nieuwbouw en welke NTU's daar het beste op konden worden aangesloten. Allemachtig zeg. Ik denk dat ik m'n account maar ga opzeggen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dennis-L schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:01:
Ik wil in principe gewoon geen apparaten in huis met daarop code die ik niet kan auditen en waarvan ik de binaries niet zelf kan compileren

Neem aan dat we dit niet al te letterlijk moeten nemen? :)
Waarom zou je principes niet letterlijk mogen nemen?

Ik heb dezelfde principes. Het lukt niet altijd om me daar aan te houden, maar het streven is er zeker, en ik probeer in iedere situatie de beste keuze te maken, met af en toe vervelende gevolgen voor mijn verder wel comfortabele leventje. Dat ik op deze site kom is al een concessie aan verschillende principes die ik nastreef, maar ik blijf proberen om volgens die principes te leven (en te kopen).

Als het gaat om kleine routertjes en dergelijke apparatuur is er genoeg te kiezen tussen apparaten die min of meer open zijn.

Persoonlijk heb ik die hele Fritzbox nooit aangesloten*. Ik heb (zoals de meesten) een media converter die glas omzet naar UTP en vanaf daar gaat er een kabeltje naar mijn zelfgebouwde routers. Voor zover ik weet is zo'n media converter helemaal in hardware uitgevoerd en draait er geen software op.

* niet helemaal waar, na een paar dagen heb ik het ding eenmalig aangesloten om te controleren dat de hardware werkt, mocht ik het ding ooit willen aansluiten om iets te debuggen of een helpdesk tevreden te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 04-11-2019 19:26 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:25:
[...]

Waarom zou je principes niet letterlijk mogen nemen?

Ik heb dezelfde principes. Het lukt niet altijd om me daar aan te houden, maar het streven is er zeker, en ik probeer in iedere situatie de beste keuze te maken, met af en toe vervelende gevolgen voor mijn verder wel comfortabele leventje. Dat ik op deze site kom is al een concessie aan verschillende principes die ik nastreef, maar ik blijf proberen om volgens die principes te leven (en te kopen).

Als het gaat om kleine routertjes en dergelijke apparatuur is er genoeg te kiezen tussen apparaten die min of meer open zijn.

Persoonlijk heb ik die hele Fritzbox nooit aangesloten*. Ik heb (zoals de meesten) een media converter die glas omzet naar UTP en vanaf daar gaat er een kabeltje naar mijn zelfgebouwde routers. Voor zover ik weet is zo'n media converter helemaal in hardware uitgevoerd en draait er geen software op.

* niet helemaal waar, na een paar dagen heb ik het ding eenmalig aangesloten om te controleren dat de hardware werkt, mocht ik het ding ooit willen aansluiten om iets te debuggen of een helpdesk tevreden te stellen.
Als je toch zo principieel bent zou ik beginnen met overbodige hardware zoals de mediaconverter eruit te laten.
De Fritzbox is out-of-the-box een prima modem waar weinig mis mee is.
Maar goed het staat je vrij een eigen modem te kiezen met opensource software.

Op termijn zal er gelukkig steeds meer keuzevrijheid komen in welk modem je wenst.
Het is wel wat vreemd dat je nu een modem opgedrongen krijgt. Dat is zeker een punt als er nogal wat aan mankeert aan de functionaliteit en het beheer ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:27:
Als je toch zo principieel bent zou ik beginnen met overbodige hardware zoals de mediaconverter eruit te laten.
Dat is een volkomen ander principe. Dat is ook je goed recht, maar 'zo min mogelijk apparaten' is een ander streven dan 'zo veel mogelijk apparaten met daarop software die je zelf hebt geaudit en gecompileerd'.

Ik wil juist een apparaat dat met zo min mogelijk (bij voorkeur geen) firmware die pakketten kan manipuleren een lichtsignaal omzet in ethernet, zodat ik daarachter mijn eigen router met een blob-vrije SoC en OpenWrt kan aansluiten.

Dat was dan ook de reden dat ik hoopte dat ervaringsdeskundigen me konden vertellen wat in dat geval de beste setup was om de TK_01-montageplaat om te zetten naar een ethernet-trunk.
HoppyF schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:27:
De Fritzbox is out-of-the-box een prima modem waar weinig mis mee is.
Het gebrek aan broncode, de gigantische feature creep en de management-backdoor zijn in mijn ogen juist wel dingen die 'mis' zijn met die modemrouter (en eigenlijk alle modemrouters die ISP's leveren). Ik wil een ISP betalen om een dienst af te nemen; niet om apparaten te krijgen die ik niet vertrouw en nooit om heb gevraagd.

Dat anderen de FritzBox zien als 'rijk aan features' is prima, en die mensen gun ik hem van harte. Maar ik behoor niet tot die doelgroep. Ik vind het jammer dat een discussie dan direct ontspoort tot "wat maakt het uit dat..?" of "neem gewoon X..", of "waarom kan je niet gewoon..?", of het collectief belachelijk maken van het feit dat ik kennelijk andere verwachting heb van netwerkapparatuur dan anderen. Ik vind deze dingen nu eenmaal wel belangrijk en ben bereid daar ook tijd en moeite in te investeren.

Het zou leuk zijn als iemand nu eens een constructieve bijdrage zou leveren waarin er gewoon op het onderwerp wordt ingegaan, als in "hier is een foto van mijn setup; het is deze patchcover met deze mediaconverter met daarin deze SFP-module en deze kabel ertussen". Daar heb ik als vraagsteller meer aan dan het impliciete "wat ben jij stom zeg dat je zo wilt leven; kom jongens, laten we hem uitlachen op het internet!"

Hoe dan ook, wat ik er nu van begrijp, worden nieuwe woningen opgeleverd met de TK_01 FTU, en kan ik daarop het beste een ZTE F3100 NTU zetten. Ik heb echter het idee dat er meerdere uitvoeringen van die ZTE bestaan, en dat er ook varianten in omloop zijn die op de oudere TY_01 FTU passen, maar kennelijk wel dezelfde typenaam hebben.

Verder heb ik begrepen dat XS4ALL bij klanten die verhuizen van VDSL naar FttH-gebied die ZTE al aanbiedt, al weet ik nog niet wat KPN daarmee doet. Mijn huis zal waarschijnlijk pas worden opgeleverd als XS4ALL al lang niet meer bestaat.

Als ik hierover verkeerd zit of iemand aanvullingen heeft, ben ik één en al oor.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2019 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:54:
[...]

Dat is een volkomen ander principe. Dat is ook je goed recht, maar 'zo min mogelijk apparaten' is een ander streven dan 'zo veel mogelijk apparaten met daarop software die je zelf hebt geaudit en gecompileerd'.

Ik wil juist een apparaat dat met zo min mogelijk (bij voorkeur geen) firmware die pakketten kan manipuleren een lichtsignaal omzet in ethernet, zodat ik daarachter mijn eigen router met een blob-vrije SoC en OpenWrt kan aansluiten.

Dat was dan ook de reden dat ik hoopte dat ervaringsdeskundigen me konden vertellen wat in dat geval de beste setup was om de TK01-montageplaat om te zetten naar een ethernet-trunk.

[...]

Het gebrek aan broncode, de gigantische feature creep en de management-backdoor zijn in mijn ogen juist wel dingen die 'mis' zijn met die modemrouter (en eigenlijk alle modemrouters die ISP's leveren). Ik wil een ISP betalen om een dienst af te nemen; niet om apparaten te krijgen die ik niet vertrouw en nooit om heb gevraagd.

Dat anderen de FritzBox zien als 'rijk aan features' is prima, en die mensen gun ik hem van harte. Maar ik behoor niet tot die doelgroep. Ik vind het jammer dat een discussie dan direct ontspoort tot "wat maakt het uit dat..?" of "neem gewoon X..", of "waarom kan je niet gewoon..?", of het collectief belachelijk maken van het feit dat ik kennelijk andere verwachting heb van netwerkapparatuur dan anderen. Ik vind deze dingen nu eenmaal wel belangrijk en ben bereid daar ook tijd en moeite in te investeren.

Het zou leuk zijn als iemand nu eens een constructieve bijdrage zou leveren waarin er gewoon op het onderwerp wordt ingegaan, als in "hier is een foto van mijn setup; het is deze patchcover met deze mediaconverter met daarin deze SFP-module en deze kabel ertussen". Daar heb ik als vraagsteller meer aan dan het impliciete "wat ben jij stom zeg dat je zo wilt leven; kom jongens, laten we hem uitlachen op het internet!"
De NT die je bij je abonnement geleverd krijgt is een "dom" apparaat.
Deze kan niets meer dan fiber signaal omzetten naar ethernet signaal, hier kan je dan je eigen router op aansluiten.
Vertrouw je de NT toch niet, dan kan je een patch cover en een eigen media converter aanschaffen en daarachter je eigen router.

"Het zou leuk zijn als iemand nu eens een constructieve bijdrage zou leveren waarin er gewoon op het onderwerp wordt ingegaan"

Als ik zo teruglees is dat ook meerdere keren gedaan, alleen waren de antwoorden voor jou misschien niet altijd even duidelijk.
Dat kan, maar dan vraag je om verduidelijking.
Je moet alleen niet gaan doen alsof niemand hier mee wil denken.
Dat is een beetje jammer en daar doe je in mijn ogen iedereen die geprobeerd heeft jouw vragen te beantwoorden mee tekort.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis-L op 04-11-2019 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:54:
[...]

Dat was dan ook de reden dat ik hoopte dat ervaringsdeskundigen me konden vertellen wat in dat geval de beste setup was om de TK_01-montageplaat om te zetten naar een ethernet-trunk.

[...]

Hoe dan ook, wat ik er nu van begrijp, worden nieuwe woningen opgeleverd met de TK_01 FTU, en kan ik daarop het beste een ZTE F3100 NTU zetten. Ik heb echter het idee dat er meerdere uitvoeringen van die ZTE bestaan, en dat er ook veel in omloop zijn die op de oudere TY_01 FTU passen, maar kennelijk wel dezelfde typenaam hebben.

Als ik daarover verkeerd zit of iemand aanvullingen heeft, ben ik één en al oor.
Ik begrijp je standpunt wel en wil je zeker niet belachelijk maken.
De nieuwe FTU TK-01 heb ik niet maar het zou goed kunnen zijn dat daar een mediaconverter als de ZTE-F3100 op aangesloten kan worden.
Of hier een patchcoverkit voor bestaat waarbij alleen glasvezel doorgezet wordt weet ik ook niet.
Lijkt me voor jou wel handig want dan ben je de NT kwijt (ook al is deze misschien “dom”) en kun je een modem met openwrt op aansluiten, die zal ook wel bestaan met SFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[delete]

[ Voor 93% gewijzigd door Keypunchie op 05-11-2019 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ben ook gebeld voor verlenging, ze bieden 9 maanden €10 korting (had bij huidig contract de volle 12 maanden €10 korting, dus kleine stap terug).

Zit te denken om ook om een nieuwe router (7590) te vragen; heb al ruimte tijd de 7490, inmiddels in mesh opstelling. De extra LAN poort en snellere Wifi zijn natuurlijk prettig, maar verder hoop ik vooral dat de snelheid van de router (met name de web interface) beter is bij de 7590.

Is er hier iemand die de 7590 en 7490 in gebruik heeft gehad en kan aangeven of de web interface van de 7590 inderdaad sneller is? Nog andere voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gebeld door XS4All voor verlenging? Dat is me nog nooit gebeurd. Zou KPN zich zorgen maken ofzo?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 19-09 14:27
Allemaal naar Freedom.nl?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bijna.
Nog even mijn lopende contract uitzitten.
Duurt toch nog een paar maanden voordat Freedom werkelijk gaat aansluiten.

Terug naar XS4all dan.
KPN doet net alsof zijn neus bloedt, hoorde net op de radio nog reclame voor XS4all.
Tsja :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
jeroen11 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 11:26:
Ben ook gebeld voor verlenging, ze bieden 9 maanden €10 korting (had bij huidig contract de volle 12 maanden €10 korting, dus kleine stap terug).

Zit te denken om ook om een nieuwe router (7590) te vragen; heb al ruimte tijd de 7490, inmiddels in mesh opstelling. De extra LAN poort en snellere Wifi zijn natuurlijk prettig, maar verder hoop ik vooral dat de snelheid van de router (met name de web interface) beter is bij de 7590.

Is er hier iemand die de 7590 en 7490 in gebruik heeft gehad en kan aangeven of de web interface van de 7590 inderdaad sneller is? Nog andere voordelen?
Webinterface van de 7590 is erg rap. WIFI is wel wat beter, maar als je nu een 7490 hebt is de toegevoegde waarde wel vrij klein.
7590 heeft daarnaast iets meer mogelijkheden qua VOIP(meer gelijktijdige gesprekken), maar dat moet je dan ook echt nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 00:49
Ik heb de nieuwe Arris VIP5202 (4K) TV ontvanger, maar die werkt niet goed samen met mijn TV, de LG OLED55E6V. Dit lijkt te maken te hebben met de DCM (Deep Colour Mode) op de HDMI poorten van de LG TV. Resultaat is alleen TV-beeld als DCM "uit" staat. Dan doen echter de 4K kanalen het niet. Bovendien zet de Netflix app DCM "aan". Daarna kun je niet meer naar de gewone TV-kanalen kijken, tenzij je DCM weer "uit" zet, en de TV reboot.
Blijkt een bekend probleem te zijn - info is te vinden op het forum van KPN. Probleem gemeld bij XS4ALL helpdesk, hopelijk is er een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik had gisteren deze melding. Geen enkele zender deed het meer. Stekker erin en eruit zorgde ervoor dat het weer werkte. Zou dit aan die nieuwe STB liggen? Hiervoor heb ik dit nooit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 00:49
Vandaag had ik weer geen beeld op mijn LG TV met de Arris 4K ontvanger. Toen heb ik de LG TV teruggezet naar fabrieksinstellingen, en plotseling werkte de TV-ontvanger wel, althans voor de gewone TV-zenders. Maar zodra we Netflix starten via de knop op de afstandsbediening valt het beeld weer weg, en het beeld komt niet terug als we weer op de TV-knop drukken. Daarvoor moet eerst de TV gereboot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
edelhert2010 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:28:
Vandaag had ik weer geen beeld op mijn LG TV met de Arris 4K ontvanger. Toen heb ik de LG TV teruggezet naar fabrieksinstellingen, en plotseling werkte de TV-ontvanger wel, althans voor de gewone TV-zenders. Maar zodra we Netflix starten via de knop op de afstandsbediening valt het beeld weer weg, en het beeld komt niet terug als we weer op de TV-knop drukken. Daarvoor moet eerst de TV gereboot worden.
Dat issue heb ik in het begin ook gehad met mijn tv (Philips 4K). Ik heb de VIP5202 een paar keer een volledige reboot gegeven (paar minuten van de stroom af) en sindsdien geen problemen meer. Wellicht zou je de software een keer opnieuw kunnen installeren en dan een paar reboot-cycles kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nog even puzzelen hoe ik TV kan kijken. Als ik dat kan oplossen (Ziggo is GEEN oplossing) dan ga ik over.

GerkeP

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
Inmiddels heeft KPN ook app voor LG smarttv’s uitgebracht, jammer dat xs4all vooralsnog buiten de boot lijkt te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
cb2009 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:21:
Inmiddels heeft KPN ook app voor LG smarttv’s uitgebracht, jammer dat xs4all vooralsnog buiten de boot lijkt te vallen.
Persoonlijk zit ik helemaal niet op zo'n app te wachten. De ondersteuning is vaak maar tijdelijk. Daarnaast denk ik dat het toch stiekem wel kostbaar is. Elke tv vraagt weer wat anders. Dan liever een app voor een android-device (zoals Shield TV) of wellicht Apple TV. De ondersteuning van dat soort apparaten loopt vaak een stuk langer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:21
Met die zg fabriekapps ben ik wel klaar.
Die werken hooguit een paar jaar waarna je wordt gedwongen om of je platform en/of je product te vervangen. Het is vooral een "goedbedoeld' verdienmodel.
HoppyF schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:26:
[...]

Bijna.
Nog even mijn lopende contract uitzitten.
Duurt toch nog een paar maanden voordat Freedom werkelijk gaat aansluiten.

Terug naar XS4all dan.
KPN doet net alsof zijn neus bloedt, hoorde net op de radio nog reclame voor XS4all.
Tsja :?
Tja, xs4all speelt nu vooral het onbewiste bedrijf en schildert FreeDom goedmoedig af als concurrent die zich nog maar moet zien te bewijzen. Ze (xs4all) gaan totaal niet in op/om/over de redenen van het gebeuren. Xs4all is niet xs4all meer en het (ingehuurde) personeel zal eieren voor haar geld willen kiezen.

Ik denk dat KPN met deze communicatie voor haar eigen doelstelling, goede aanpak, het publieke pleit nog wel's voor zich kan winnen. Je schildert simpelweg de eigenwijze groep af als recalcitrant met wie je niets te maken hebt en gaat gewoon door met je groene inkledingsplannen. het bekende recept waar ook overheden graag gebruik van maken. Negeer het protest en ga door met je plan. Hier is dan ook bij KPN qua inzicht of eventuele tegemoetkoming, totaal niets meer van te verwachten.

Of het FreedDom het gaat overleven zal ook afhangen of en in hoeverre zij door druk van marktbepalers zich kan/weet te ontwikkelen. Ik voorzie in geval van FreeDom succes, ook veel rechtszaken over mensen/markt/kunde die zullen worden "gebruikt" om het FreeDom proberen weg te werken.
De KPN/Ziggo's etc kunnen natuurlijk als "Netwerker" de nieuwe aanbieder in de (on)bwuste foutenfuik laten lopen van slecht opererende verbindingen waarna het progressieve FreeDom "krediet" snel zal gaan verstommen. Wanneer je straks twee dagen geen TV of Voip hebt, is het voor mijn Tante Truus al snel over.
"Leuk dat je opkomt voor idealen en rechten maar het moet niet op mijn aanrecht komen te liggen."

[ Voor 68% gewijzigd door PtrO op 15-11-2019 14:44 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PtrO schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:28:
[...]

Met die zg fabriekapps ben ik wel klaar.
Die werken hooguit een paar jaar waarna je wordt gedwongen om of je platform en/of je product te vervangen. Het is vooral een "goedbedoeld' verdienmodel.
In dit geval verdient KPN er juist niks aan. Ze brengen een app uit voor smart-TV's die ervoor zorgt dat klanten geen extra decoder van 5 euro per maand hoeven te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Barre73 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:43:
[...]In dit geval verdient KPN er juist niks aan. Ze brengen een app uit voor smart-TV's die ervoor zorgt dat klanten geen extra decoder van 5 euro per maand hoeven te gebruiken.
KPN vergroot haar penetratie en grip op het gebruik zonder dat zij verplicht wordt de softwarewerking voor het doel daarvan te onderhouden gedurende de totale lifetime van de TV.
Straks werkt die App niet meer omdat ...vulin... waarna je als klant die "gewend" is aan het gebruik over twee jaar vast iets anders kan bij- of terugkopen. En zo word cq. ben je klaargestoomd in de (ab)normaliteit van tijdelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
KPN heeft ook helemaal geen belang om dat voor bij/xs4all aan te bieden. Xs4all moet worden "opgeheven", dus gaan nutbare ontwikkelingen daar NIET meer gebeuren. Klanten gaan dan "vanzelf" overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
PtrO schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:53:
[...]

KPN heeft ook helemaal geen belang om dat voor bij/xs4all aan te bieden. Xs4all moet worden "opgeheven", dus gaan nutbare ontwikkelingen daar NIET meer gebeuren. Klanten gaan dan "vanzelf" overstappen.
De huidige XS4all klanten hebben nog steeds een lopend contract.
KPN zal deze klanten dus ook gewoon goed moeten behandelen net als andere KPN klanten.
KPN heeft wellicht de vrees dat ze klanten gaan verliezen maar zover is het nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
HoppyF schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:12:
[...]

De huidige XS4all klanten hebben nog steeds een lopend contract.
KPN zal deze klanten dus ook gewoon goed moeten behandelen net als andere KPN klanten.
KPN heeft wellicht de vrees dat ze klanten gaan verliezen maar zover is het nu nog niet.
Laat ik het wat duidelijker neerzetten.

KPN gaat xs4all inhoudelijk niet opleuken maar wil het verder omvormen naar de KPN standaard.
Wil je dus als "klant"; de zg. nieuwe dingen van KPN, dan zal je als xs4all klant overstappen naar het dienstportfolio van KPN.
Dat je daarbij de dingen verliest die xs4all tot xs4all maakt(e) - zoals een eigen technische koers -, past goed in het KPN beleid.

Overigens heb ik diezelfde mening ook andersom. Xs4all moet zich niet bemoeien met (ver)markten van rare datakluisjes of antiviruszooi. Het zijn acties die je eigen product, belangrijker moet(en) maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PtrO schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:50:
[...]

KPN vergroot haar penetratie en grip op het gebruik zonder dat zij verplicht wordt de softwarewerking voor het doel daarvan te onderhouden gedurende de totale lifetime van de TV.
Straks werkt die App niet meer omdat ...vulin... waarna je als klant die "gewend" is aan het gebruik over twee jaar vast iets anders kan bij- of terugkopen. En zo word cq. ben je klaargestoomd in de (ab)normaliteit van tijdelijkheid.
Complotdenken 2.0..... ik haak even af als je het niet erg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
Barre73 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:50:
[...]Complotdenken 2.0..... ik haak even af als je het niet erg vindt.
Nee hoor, niet erg. Kan ik afhaken bij Wensdenken 3.0 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
GerkeP schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:32:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, een keer per dag, soms 's nachts, soms overdag, soms 's avonds tijdens het tv kijken.

Mogelijk is de voeding niet helemaal lekker meer van je FritzBox, contact opnemen met de Helpdesk, grote kans dat je een nieuw modem krijgt.

Ik ga vanavaond de FB vervangen door een nieuwe 7590, hopen dat dat het oplost.
Paar keer contact gehad met xs4all. Prima geholpen.
FB vervangen door een 7590. Dat heeft het probleem niet verholpen.
Daarna heeft een monteur de NTU vervangen, dat lijkt nu goed te gaan, al twee dagen zonder wegvallen van de verbinding. Dat is al lang niet voorgekomen, meestal was het 5 keer per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

flowergirl schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:41:
[...]

Paar keer contact gehad met xs4all. Prima geholpen.
FB vervangen door een 7590. Dat heeft het probleem niet verholpen.
Daarna heeft een monteur de NTU vervangen, dat lijkt nu goed te gaan, al twee dagen zonder wegvallen van de verbinding. Dat is al lang niet voorgekomen, meestal was het 5 keer per dag.
Bij mij geen uitval meer gehad sinds de modem wissel

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36
Tweaker broeders,
Mijn setup die altijd heeft gewerkt is wsnl door een reboot van mijn NTU niet 100% meer.
Internet en IP-TV werkt nog steeds prima maar bij het openen van het menu om bijv opnames te bekijken krijg ik de melding:
"wissel uw modem" (wsnl omdat ik nog nog steeds bridged mode gebruik?)

Mijn internet setup ziet er nu als volgt uit (er zijn nog meer devices maar om het simpel te houden):
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wMnzRZC3/2019-11-22-12-09-32-netwerk-setup.jpg

Ik wil graag het ip-tv gedeelte niet afhankelijk laten zijn van evt downtime op mijn vmware server vandaar dat ik IPTV gescheiden wil houden van mijn netwerk en dit via de switches laat afhandelen
(ik heb ook maar 1 kabel van de switch(zolder) -> switch(woonkamer) )

Het lijkt er dus op dat ik ook "routed" aan de praat moet zien te krijgen om weer volledige functionaliteit te krijgen zodat de kids opnames kunnen terugkijken.

Is er een manier waarop ik volledige functionaliteit aan de praat kan krijgen door bijv de switch in de woonkamer te vervangen door één die IGMP(snooping) ondersteuning heeft of moet ik dan beide switches vervangen? (of werkt deze setup zoals ik nu het heb aangesloten helemaal niet meer straks?)

Heb echt tig tabbladen openstaan omtrent dit onderwerp maar de gouden post nog niet gevonden ook omdat voor gisteren alles nog perfect werkte en dit nu rauw op mijn dak valt.

Ik dank een ieder alvast oprecht voor zijn/haar bijdrage
Indien ik hier een apart topic voor dien te openen hoor ik ook graag..

[ Voor 7% gewijzigd door NIK0 op 22-11-2019 12:21 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
NIK0 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:13:
Tweaker broeders,
Mijn setup die altijd heeft gewerkt is wsnl door een reboot van mijn NTU niet 100% meer.
Internet en IP-TV werkt nog steeds prima maar bij het openen van het menu om bijv opnames te bekijken krijg ik de melding:
"wissel uw modem" (wsnl omdat ik nog nog steeds bridged mode gebruik?)

Mijn internet setup ziet er nu als volgt uit (er zijn nog meer devices maar om het simpel te houden):
[Afbeelding]

Ik wil graag het ip-tv gedeelte niet afhankelijk laten zijn van evt downtime op mijn vmware server vandaar dat ik IPTV gescheiden wil houden van mijn netwerk en dit via de switches laat afhandelen
(ik heb ook maar 1 kabel van de switch(zolder) -> switch(woonkamer) )

Het lijkt er dus op dat ik ook "routed" aan de praat moet zien te krijgen om weer volledige functionaliteit te krijgen zodat de kids opnames kunnen terugkijken.

Is er een manier waarop ik volledige functionaliteit aan de praat kan krijgen door bijv de switch in de woonkamer te vervangen door één die IGMP(snooping) ondersteuning heeft of moet ik dan beide switches vervangen? (of werkt deze setup zoals ik nu het heb aangesloten helemaal niet meer straks?)

Heb echt tig tabbladen openstaan omtrent dit onderwerp maar de gouden post nog niet gevonden ook omdat voor gisteren alles nog perfect werkte en dit nu rauw op mijn dak valt.

Ik dank een ieder alvast oprecht voor zijn/haar bijdrage
Indien ik hier een apart topic voor dien te openen hoor ik ook graag..
Wellicht heb je hier wat aan. Is dus niet zozeer iets van XS4All maar van KPN: https://forum.kpn.com/thu...ng-wissel-uw-modem-484002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@NIK0 Nee bridged ITV werkt straks helemaal niet meer.

Maar in begrijp ook echt helemaal niks van je setup. Je gebruikt namelijk de Fritzbox wel gewoon voor internet maar laat IPTV er buitenom lopen :? Over het algemeen hadden mensen de ITV bridged setup juist zodat ze VLAN6 direct naar hun eigen router konden trekken zodat die niet in DMZ achter de Fritzbox moet.

In jou geval is het dus heel simpel, Fritzbox direct aan de NTU hangen (of anders in elk geval zowel VLAN 4 als 6 naar de Fritzbox WAN poort doortrekken) en dan kun je de settopboxen gewoon in het Fritzbox LAN hangen en hebben die routed IPTV. Je pfSense blijft zoals dat nu al is ook gewoon in het Fritzbox LAN en blijf ingesteld als exposed host.

Enige andere alternatief is zelf een routed setup bouwen. Dan haal je dus de Fritzbox weg en trek je VLAN4 en 6 naar je pfSense bak waarop dan IGMPProxy draait, ook dan heb je routed ITV maar in dat geval is e.a. dus wel volledig afhankelijk van je pfSense VM wat je dus niet wilt.
Pagina: 1 ... 79 ... 108 Laatste