GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Alleen het bekende opname [willekeurig wel/niet] probleem is weer eens terug.
Je wilt een serie opnemen, je kiest voor serie ipv 1 aflevering, het wordt bevestigd dat je dit geprogrammeerd hebt, maar het wordt niet geprogrammeerd...
Zucht, het gebeurt al jaren dit soort 'slordigheden'.
En nee, het heeft niks te maken met een specifieke zender. Zo lukt het b.v. (nog) niet om 3-op-reis als serie op te nemen, maar de serie grenslanders lukt weer wel.

Terwijl het vorige seizoen 3-op-reis wel als serie is opgenomen...(?)
[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 02-09-2019 08:57 ]
Ik heb 100 / 100Mb, maar onlangs merkte ik dat een upload van een filmpje van een paar gigabyte met 25MByte/sec ging...
Dit was een google-drive upload, maar ik heb het ook wel eens met een wetransfer upload gezien.
(dit was volgens de snelheids indicatoren in windows, volgende keer zal ik ook op de netwerkspullen meekijken)
Zou niet precies weten hoe het werkt, maar ik krijg de indruk dat upload (als er de ruimte voor is) moeilijker te limiteren is dan de download.joopv schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:33:
Heeft er iemand detail info over hoe de speed limiting nu precies werkt?
Ik heb 100 / 100Mb, maar onlangs merkte ik dat een upload van een filmpje van een paar gigabyte met 25MByte/sec ging...
Dit was een google-drive upload, maar ik heb het ook wel eens met een wetransfer upload gezien.
(dit was volgens de snelheids indicatoren in windows, volgende keer zal ik ook op de netwerkspullen meekijken)
Heb een 500/500 abo en met enige regelmaat knalt mijn upload hard over de 700Mbit maar mijn download zal nooit ver van het 500Mbit gemiddelde af zijn.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Hoe kan ik nou normaal port forwards instellen?
Als ik een ip adres in geef met poort zegt hij: "Error description: The IP address is already being used by another device!"
No shit sherlock, dat snap ik ook wel en die wil ik ook instellen dat jet het forward.
Daarnaast geeft het overzicht scherm altijd een verkeerd ipadres terwijl het echt wel goed staat.
En het is gewoon onmogelijk om al mijn ipadressen van mijn ipv4 subnet as exposed hosts in te stellen.
Edit: Het lijkt erop dat het issue met mac-adres te maken heeft. Ik wil al mijn poorten/ipadressen forwarden naar mijn netscaler en die heeft meerdere ip-addressen op hetzelfde macadres. https://blog.wirelessmove...ultiple-ip-addresses.html
Edit2: NetScaler uit -> Reboot fritzbox -> alle exposed hosts en forwards erin zetten (dus bypassing de mac adres check van de fritzbox) -> netscaler aan... TADAAAA alles werkt weer.
[ Voor 33% gewijzigd door Tylen op 03-09-2019 21:15 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
kwam blijkbaar de ppp-sessie niet volledig over.
Gisteren kwam ik bij vpn-verbindingen namelijk niet verder dan de FB zelf,
pas na een reboot en nog een keer de ppp-sessie opbouwen
(sipgate wou niet registreren - DNS fout)
werkte de vpn-verbinding (en sipgate) weer zoals het hoort.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Mijn sportclub is overgestapt op XS4ALL voor de hoge upload. Hebben om het snel opgeleverd te krijgen VVDSL gekregen. En gaan nu een ader bij lassen om er BVVDSL van te maken.
Er ligt al een kabel in de grond met 10 aders waarvan er 2 zijn opgenomen in de canvas-administratie. Nu ben ik gebeld om toestemming te geven om te graven indien nodig. Is dit echt nodig? Ik had verwacht dat het vooral een administratieve handeling is.
Een extra kabel ingraven zal niet gebeuren maar om de twee extra aders te lassen op de hoofdkabel zal moeten worden gegraven. Wellicht dat dit nog net op eigen terrein is dus dan is toestemming nodig.ewoutw schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:56:
Iemand ervaring met het "bijlassen" van een extra aderpaar?
Mijn sportclub is overgestapt op XS4ALL voor de hoge upload. Hebben om het snel opgeleverd te krijgen VVDSL gekregen. En gaan nu een ader bij lassen om er BVVDSL van te maken.
Er ligt al een kabel in de grond met 10 aders waarvan er 2 zijn opgenomen in de canvas-administratie. Nu ben ik gebeld om toestemming te geven om te graven indien nodig. Is dit echt nodig? Ik had verwacht dat het vooral een administratieve handeling is.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Edit: opgelost; firewall stond iets te strak ingesteld, nu ook inkomend UDP van 213.75.119.0/24 toegelaten.
[ Voor 34% gewijzigd door filibuster op 14-09-2019 18:25 ]
Afgelopen vrijdagavond 6 september, ergens tussen 18.00 en 19.30 uur, is mijn glasvezelverbinding uitgevallen. Intern werkt alles naar behoren, van de fritzbox tot aan het wifi etc..
De NTU gaf wel een Fiber Uplink aan, maar er werd geheel geen data meer op en neer verstuurd vanaf de NTU.
Ik dus bellen met de helpdesk. In eerste instantie ging men er van uit dat er bij mij in huis iets niet goed zat; Immers heeft men gemeten dat er wel 'licht' vanaf de centrale naar mijn huis ging en de fritz.box zijn mac-adres aanmelde. Op zaterdag ochtend belde ik zelf maar weer eens even om duidelijk te melden dat het statuslampje 'Fiber Uplink' wel brande en er naar mijn eigen vermoeden een data-probleempje ergens zit.
Mijn jarenlange ervaring met de NTU is dat de up- en downleds heel ADHD knipperen in normale toestand. Nu zijn die heel eng donker en knippert de data uplink-led heel af en toe.
Nadat er een ticket was aangemaakt stond er voor vanochtend een afspraak met een Guidion-monteur gepland tussen 08.00 en 12.00 uur. Deze kwam, geheel conform de vele recensies op het internet, niet opdagen
Deze monteur had, zoals ik al eerder met de helpdesk had overlegd, een vervangende NTU meegenomen. Echter bleek mijn huidige Genexis NTU een van oktober 2011. Een oude dus, maar werkte wel prima op 100Mbit tot afgelopen vrijdagavond.
De nieuwe en huidige Genexis NTU werd door de monteur geplaatst. Echter -= GEEN LICHT =-
De nieuwe NTU geeft dus geen Fiber Uplink status aan.. kortom, nog steeds geen data.. geen internet dus.
Nu heeft XS4all ervoor gekozen om de nieuwe NTU te laten zitten en een nieuwe ticket bij KPN aangemaakte te hebben. Men gaat dit uitzoeken?!
Einde van de middag belde nog wel de support medewerker die met de Guidion monteur had gesproken, aangezien hij zelf nog later constateerde dat mijn fritz.box ook over de nieuwe NTU een mac-adres had aangemeld. Maar nog steeds geen 'licht', geen Fiber Uplink status en dus ook geen data. Ook de support medewerker vindt het een bijzonder vreemd verhaal.
KPN weet van niets. XS4all weet van niets..
Summup:
Oude NTU, wel licht door Fiber Uplink statusled, géén data meer sinds vrijdagavond
Nieuwe NTU, geen licht en ook géén Fiber Uplink, géén data dus
Sla mij maar gek, ik vrees dat dit een lang verhaal gaat worden. Wie o wie?
[ Voor 3% gewijzigd door Little_Bear op 10-09-2019 21:34 ]
Kun je in dm even je pc en huisnr geven? Kijk ik er morgenochtend even naarLittle_Bear schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:33:
Glasvezel verbinding ineens weg -= XS4ALL staat voor een raadsel =-
Afgelopen vrijdagavond 6 september, ergens tussen 18.00 en 19.30 uur, is mijn glasvezelverbinding uitgevallen. Intern werkt alles naar behoren, van de fritzbox tot aan het wifi etc..
De NTU gaf wel een Fiber Uplink aan, maar er werd geheel geen data meer op en neer verstuurd vanaf de NTU.
Ik dus bellen met de helpdesk. In eerste instantie ging men er van uit dat er bij mij in huis iets niet goed zat; Immers heeft men gemeten dat er wel 'licht' vanaf de centrale naar mijn huis ging en de fritz.box zijn mac-adres aanmelde. Op zaterdag ochtend belde ik zelf maar weer eens even om duidelijk te melden dat het statuslampje 'Fiber Uplink' wel brande en er naar mijn eigen vermoeden een data-probleempje ergens zit.
Mijn jarenlange ervaring met de NTU is dat de up- en downleds heel ADHD knipperen in normale toestand. Nu zijn die heel eng donker en knippert de data uplink-led heel af en toe.
Nadat er een ticket was aangemaakt stond er voor vanochtend een afspraak met een Guidion-monteur gepland tussen 08.00 en 12.00 uur. Deze kwam, geheel conform de vele recensies op het internet, niet opdagen. Na een boos belletje van mij naar Guidion en een wat vriendelijker belletje naar de helpdesk van XS4all, kwam er op aangeven van XS4all vanmiddag alsnog een Guidion-monteur.
Deze monteur had, zoals ik al eerder met de helpdesk had overlegd, een vervangende NTU meegenomen. Echter bleek mijn huidige Genexis NTU een van oktober 2011. Een oude dus, maar werkte wel prima op 100Mbit tot afgelopen vrijdagavond.
De nieuwe en huidige Genexis NTU werd door de monteur geplaatst. Echter -= GEEN LICHT =-
De nieuwe NTU geeft dus geen Fiber Uplink status aan.. kortom, nog steeds geen data.. geen internet dus.
Nu heeft XS4all ervoor gekozen om de nieuwe NTU te laten zitten en een nieuwe ticket bij KPN aangemaakte te hebben. Men gaat dit uitzoeken?!
Einde van de middag belde nog wel de support medewerker die met de Guidion monteur had gesproken, aangezien hij zelf nog later constateerde dat mijn fritz.box ook over de nieuwe NTU een mac-adres had aangemeld. Maar nog steeds geen 'licht', geen Fiber Uplink status en dus ook geen data. Ook de support medewerker vindt het een bijzonder vreemd verhaal.
Summup:
Oude NTU, wel licht door Fiber Uplink statusled, géén data meer sinds vrijdagavond
Vandaag is het probleem getackeld. Allinq (KPN NetwerkNL) nam vandaag einde ochtend contact op en vroegen mij of ik voor vanmiddag nog een afspraak wilde inplannen.. mijn antwoord: HEEL GRAAG!Little_Bear schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:33:
Glasvezel verbinding ineens weg -= XS4ALL staat voor een raadsel =-
Nadat er een ticket was aangemaakt stond er voor vanochtend een afspraak met een Guidion-monteur gepland tussen 08.00 en 12.00 uur. Deze kwam, geheel conform de vele recensies op het internet, niet opdagen. Na een boos belletje van mij naar Guidion en een wat vriendelijker belletje naar de helpdesk van XS4all, kwam er op aangeven van XS4all vanmiddag alsnog een Guidion-monteur.
Summup:

Vanmiddag is de monteur dus geweest.. na wat checken in mijn meterkast en enigszins verbaasd over dat er wel licht was, maar geen data.. heeft ie licht op de glasvezel gezet en is richting de POP/wijkcentrale gereden. Daar constateerde hij dat het licht inderdaad prima doorkwam en vermoedelijk de GBIC die mijn glasdraadje verbond met het grote netwerk niet helemaal jofel zou zijn.
Na het vervangen van de GBIC module in de POP/wijkcentrale deed alles het weer zoals vanouds.. op de oude NT welliswaar.. de nieuw geplaatste NT gaf nog altijd geen Fiber Uplink aan en zou toevalligerwijs dan defect moeten zijn.
Kortom.. aparte case.. geen menselijke fout. Wel zou KPN eens moeten overwegen een ticket bij een positieve lichtmeting wat minder snel te retourneren. Dit is een goed voorbeeld daarvan.
Vanmiddag heeft mijn vrouw gewoon TV gekeken, nu blijft het beeld zwart. Kan wel gewoon de gids openen en van zender wisselen, maar geen beeld / geluid. Ook de radio geeft geen geluid en gids doet het wel.
Uiteraard alle standaard dingen al geprobeerd; reset tv ontvanger, reset router, zelfs andere hdmi kabel, maar het beeld blijft zwart. XS4ALL meldt geen storing.
EDIT: Oke, ik heb net de TV ontvanger naar de fabrieksinstellingen gezet, en nu werkt het weer. Vreemd.
[ Voor 10% gewijzigd door Pazo op 13-09-2019 20:05 ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

200/200 komt uit bij een speedtest op 191/240
Kan ik eindelijk mijn laptop een keer herinstalleren. Forza Horizon is ruim 80GB groot en dat duurt toch erg lang met eerst 15 en toen 30 mbit om te downloaden
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Met 200 duurt het nog lang 😛wontcachme schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:43:
Glasvezel is opgeleverd![]()
![]()
200/200 komt uit bij een speedtest op 191/240![]()
Kan ik eindelijk mijn laptop een keer herinstalleren. Forza Horizon is ruim 80GB groot en dat duurt toch erg lang met eerst 15 en toen 30 mbit om te downloaden
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dit zegt Jörg Kramer, directeur XS4all in de nieuwsbrief van vandaag..... Als de integratie in KPN gestart wordt, gaat u als klant vermoedelijk pas op z’n vroegst in de tweede helft van 2020 over naar KPN. Dat gebeurt pas als de service en dienstverlening gelijkwaardig of beter zijn dan hoe u die nu ervaart. U houdt hetzelfde FRITZ!Box-modem met technische ondersteuning van de helpdesk, hetzelfde e-mailadres en u kijkt tv via dezelfde ontvanger. Ons doel is een geruisloze overgang. Daar gaan wij ons stinkende best voor doen.
Gaat hij nu ook nog de populaire jongen uithangen met “stinkende best”?
De directie van XS4all wordt duidelijk gedicteerd door KPN.
Jammer.
En HOE denkt KPN een gelijkwaardige of betere dienstverlening te gaan leveren tov het huidige XS4all?
Dat staat er niet bij.
Als men dan al kon waarom hebben ze dat dan niet veel eerder gedaan want ze geven hiermee in feite aan dan de huidige KPN producten en diensten niet zo goed zijn...
De huidige directie = KPN. Vrijwel elke manager is parttimer, inclusief de directeur himself.HoppyF schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:41:
[...]
Dit zegt Jörg Kramer, directeur XS4all in de nieuwsbrief van vandaag.
Gaat hij nu ook nog de populaire jongen uithangen met “stinkende best”?![]()
Jammer.
En HOE denkt KPN een gelijkwaardige of betere dienstverlening te gaan leveren tov het huidige XS4all?
Dat staat er niet bij.
Als men dan al kon waarom hebben ze dat dan niet veel eerder gedaan want ze geven hiermee in feite aan dan de huidige KPN producten en diensten niet zo goed zijn...
Dat bedoel ik.mad-dog schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:52:
[...]
De huidige directie = KPN. Vrijwel elke manager is parttimer, inclusief de directeur himself.
Het is KPN die hier eigenlijk spreekt i.p.v. XS4all medewerkers.
Ik hoop toch dat de OR eventueel via een rechtszaak, meer voor elkaar kan krijgen.
Dit schiet niet op zo.
Volgens mij ben jij medewerker dus weet dat veel klanten met je meeleven.
Dat blijkt ook wel uit de vele reacties op FP berichten over KPN/XS4all.
Ik hou mijn xs4all mailadres, ik hou mijn modem, mijn glas is al van KPN (reggefiber), ik mag er van uit gaan dat mijn webservers thuis gewoon blijven werken ("service en dienstverlening gelijkwaardig of beter") ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor de laatste keer de helpdesk heb gebeld.
Het is jammer dat XS4ALL als entiteit gaat verdwijnen, maar dat hebben ze zelf in de hand gewerkt door zich aan KPN te verkopen. Hoe had XS4ALL er nu uit gezien als ze dat niet hadden gedaan?
Signatures zijn voor boomers.
Tsja, Jörg Kramer is ook Directeur Klantenservice bij KPN.HoppyF schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:41:
[...]
Dit zegt Jörg Kramer, directeur XS4all in de nieuwsbrief van vandaag.
Gaat hij nu ook nog de populaire jongen uithangen met “stinkende best”?![]()
Jammer.
Dat staat er niet bij.
Echt he-le-maal mee eens. Buiten dat ik een xs4all.nl mailadres gebruiken niet heel wijs vindt (wat als ze nu toch worden opgedoekt, maar ik ga ervan uit dat dat niet je primaire adres is). Maar verder inderdaad dezelfde lijn en hetzelfde modem. Een helpdesk is niet nodig als het allemaal gewoon werkt. En werkt het allemaal ineens niet, dan is er vermoedelijk een storing, waar ook de xs4all helpdesk je niet bij kan helpen, lijkt me.Maasluip schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:11:
Ik weet niet of er veel voor mij gaat veranderen.
Ik hou mijn xs4all mailadres, ik hou mijn modem, mijn glas is al van KPN (reggefiber), ik mag er van uit gaan dat mijn webservers thuis gewoon blijven werken ("service en dienstverlening gelijkwaardig of beter") ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor de laatste keer de helpdesk heb gebeld.
Het is jammer dat XS4ALL als entiteit gaat verdwijnen, maar dat hebben ze zelf in de hand gewerkt door zich aan KPN te verkopen. Hoe had XS4ALL er nu uit gezien als ze dat niet hadden gedaan?
Mij ging het sowieso met name om het modem. Verder was ik erg tevreden over KPN. Totdat ze me geen korting meer gaven. Tsja, dan ga je shoppen
[ Voor 22% gewijzigd door barrymossel op 19-09-2019 15:31 ]
Tuurlijk wel! Dat is toch wel een beetje status vind ik. Waarom zou het niet wijs zijn? Dit geldt voor ieder domein (behalve mijn eigen, maar dan moet ik een mailserver gaan optuigen en daar heb ik geen zin in).barrymossel schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:31:
[...]
maar ik ga ervan uit dat dat niet je primaire adres is
Ja, ik heb ook een gmail adres, maar dat gebruik ik vrijwel niet.
Signatures zijn voor boomers.
Je bent wel erg goed van vertrouwen.Maasluip schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:11:
Ik wantrouw KPN en geloof weinig van alle mooie woorden. Het ontbreekt immers aan daden.
Men heeft nog niets aantoonbaars gedaan. Het zijn maar vage beloftes.
Wat als ze niet waarmaken wat er is beloofd?
Kan ik op straffe hiervan een paar duizend euro claimen? Vast niet.
Het xs4all e-mail adres gebruik ik niet, heb al vele jaren mijn eigen domein waarschijnlijk net als veel andere XS4all klanten die niet afhankelijk willen zijn van de nukken van een provider.
Ik ben op zich een loyale klant die als hij tevreden is gewoon blijft.
Providers die er een rommeltje van maken laat ik vallen.
In het verleden zo gegaan met Vodafone Glasvezel. Vodafone was toen goed bezig totdat het opeens mis ging en ze allerlei zaken lieten versloffen. Jammer.
NerdMaasluip schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:36:
[...]
Tuurlijk wel! Dat is toch wel een beetje status vind ik.
Nou, ik wil niet afhankelijk zijn van het emailadres van een provider. Ik wil a) kunnen overstappen (en mijn mailadres behouden) en b) een provider kan ermee stoppen... Dan liever een Gmail of Live (ik heb er meer vertrouwen in dat die blijven bestaan). Al gebruik ik zelf een eigen domein met G-Suite (gelukkig nog de oude gratis versie, anders zou ik een mailservice gebruiken van mijn hosting provider).Waarom zou het niet wijs zijn? Dit geldt voor ieder domein (behalve mijn eigen, maar dan moet ik een mailserver gaan optuigen en daar heb ik geen zin in).
Ja, ik heb ook een gmail adres, maar dat gebruik ik vrijwel niet.
Dat is een uitspraak die op allerlei manieren interpreteerbaar is.Maasluip schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:11:
Ik hou mijn xs4all mailadres, ik hou mijn modem, mijn glas is al van KPN (reggefiber), ik mag er van uit gaan dat mijn webservers thuis gewoon blijven werken ("service en dienstverlening gelijkwaardig of beter")
Zo zou KPN kunnen besluiten om firewalls in de aansluitingen op te nemen, omdat de dienstverlening dan veiliger en dus beter is. Dat jouw webservertje dan niet meer werkt hebben ze lak aan: het is beter voor het grote publiek en dan heb je het nakijken.
Er zou geen XS4all zijn geweest als KPN dat niet had gedaan. Of een ander had het gekocht. Omzet per jaar was 10 miljoen met een verlies van 10 miljoen. Dat hou je niet erg lang vol zeg maar..Maasluip schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:11:
Tussen 02:05 en 03:04 was er geen PPPoE sessie mogelijk.
Als ik de storing van 4 september en de 4 uur durende landelijke storing van KPN daarbij optel
heb ik al meer storingen bij xs4all in 3 maanden dan in de 8 jaar bij xmsnet (en Telfort).
Ik hoop dat dit geen gewoonte wordt.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Ben wel benieuwd; heb je daar ook een bron van?Barre73 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:44:
[...]
Omzet per jaar was 10 miljoen met een verlies van 10 miljoen. Dat hou je niet erg lang vol zeg maar..
Voor de gebruikers van een FRITZ!Box 5490, er is inmiddels ook een update --> FRITZ!Box 5490 / FRITZ!OS 7.12
https://avm.de/service/downloads/?product=fritzbox-5490
en hier de engelstalige update log:
https://ftp.avm.de/fritzb...ther/fritz.os/info_en.txt
Heb zelf inmiddels de update van zowel de 5490 alsmede de 1750E uitgevoerd en ik denk dat ik maar moet gaan klagen bij Xs4all.

M'n verbinding is sneller dan afgesproken. Ik betaal slechts voor een 100/100 FttH.

[ Voor 30% gewijzigd door ehtweak op 25-09-2019 09:56 ]
Ik zie geen update staan bij mijn 5490.ehtweak schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:35:
[...]
Ben wel benieuwd; heb je daar ook een bron van?
Voor de gebruikers van een FRITZ!Box 5490, er is inmiddels ook een update --> FRITZ!Box 5490 / FRITZ!OS 7.12
https://avm.de/service/downloads/?product=fritzbox-5490
en hier de engelstalige update log:
https://ftp.avm.de/fritzb...ther/fritz.os/info_en.txt
Heb zelf inmiddels de update van zowel de 5490 alsmede de 1750E uitgevoerd en ik denk dat ik maar moet gaan klagen bij Xs4all.![]()
[Afbeelding]
M'n verbinding is sneller dan afgesproken. Ik betaal slechts voor een 100/100 FttH.
“Your FRITZ!OS is up to date.”
Ik heb versie 07.01 november 2018 geïnstalleerd.
Of je download het FRITZ.Box_5490-07.12.image file en upgrade zelf.
https://www.netkwesties.n...0-miljoen-gulden-voor.htmehtweak schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:35:
[...]
Ben wel benieuwd; heb je daar ook een bron van?
De laatste zin van het artikel zet dat 'verlies' toch wel weer in een ander daglicht:
De investering van KPN in Xs4all in 1998 is dubbel en dwars terugverdiend met de jaarlijkse winsten, aanvankelijk nog met de telefoontikken en later met Adsl.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dit is een update die door XS4ALL is gepusht, niet door AVM. Uitzetten kan onder Provider Services bij Account informationPatrickC schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:37:
Ik werd eerder deze week verrast door een automatische update van de firmware van mijn FB7581 naar firmware versie 7.12. Ik kreeg hiervan een e-mail van MyFRITZ!. Ik was me er niet van bewust dat deze auto update functie aan stond, maar het schijnt dat deze per default sinds versie 7.01 op auto update level II (Notify me about new versions of FRITZ!OS and install necessary updates automatically (recommended)) staat.
De inhoud is mij niet bekend, maar het zal wel aangeven dat er door KPN hele smerige spelletjes gespeeld worden
[ Voor 29% gewijzigd door mad-dog op 25-09-2019 17:07 ]
Zeg dan niks, of vertel direct het hele verhaal...mad-dog schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:05:
Er gaat 1 dezer dagen een brief gepubliceerd door het actiecomité wat een heel vreemde wending geeft aan de hele soap rondom KPN/XS4ALL

Kan best even wat spanning erin houdenbarrymossel schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:07:
[...]
Zeg dan niks, of vertel direct het hele verhaal...
Mwah.. niet echt. Dat zou XS4all niet hebben verdiend als ze zelfstandig waren gebleven. En het is verkeerd gerekend want KPN had altijd die telefoontikken en die ADSL lijnhuur gekregen. Ook als ze XS4all niet hadden gekocht.ehtweak schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:33:
Dank voor de link @Barre73 !
De laatste zin van het artikel zet dat 'verlies' toch wel weer in een ander daglicht:
De investering van KPN in Xs4all in 1998 is dubbel en dwars terugverdiend met de jaarlijkse winsten, aanvankelijk nog met de telefoontikken en later met Adsl.
Update was gisteren beschikbaar in de Fritzbox.ehtweak schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:09:
@HoppyF Of je wacht totdat AVM de automagische download via de ingebouwde update functie vrijgeeft (zal wel met de wereldwijde load/distributie verdeling te maken hebben)
Of je download het FRITZ.Box_5490-07.12.image file en upgrade zelf.
Vandaag update uitgevoerd, geen problemen mee gehad, het werkt zo te zien prima.
Guidion werkt voor T-Mobile, voor KPN (een deel), voor XS4all, en volgens mij ook nog steeds aan de Telfort migratie.Newjersey schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:17:
Net mijn verbinding telefonisch laten omzetten naar glas. Echter kan Guideon pas op 15 november langs komen om de NTU te plaatsen. Lijkt me toch wel heel erg lang duren of niet?
Ik kan me wel voorstellen dat de wachttijden op lopen ja...
Dan moet ik maar gewoon geduld hebben..Barre73 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:20:
[...]
Guidion werkt voor T-Mobile, voor KPN (een deel), voor XS4all, en volgens mij ook nog steeds aan de Telfort migratie.
Ik kan me wel voorstellen dat de wachttijden op lopen ja...
Wat heb je nu aan de muur zitten?Newjersey schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:17:
Net mijn verbinding telefonisch laten omzetten naar glas. Echter kan Guideon pas op 15 november langs komen om de NTU te plaatsen. Lijkt me toch wel heel erg lang duren of niet?
Wat zit er in je installatiepakket?
Wellicht kun je de installatie zelf doen.
Zonder te weten welke opleverdatum Guidion van WBA/XS4ALL heeft doorgekregen is daar niks zinnigs over te zeggen...Newjersey schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:17:
Kun je PC/huisnummer even dmen?
Is er al iets gepubliceerd?mad-dog schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:05:
Er gaat 1 dezer dagen een brief gepubliceerd door het actiecomité wat een heel vreemde wending geeft aan de hele soap rondom KPN/XS4ALL
De inhoud is mij niet bekend, maar het zal wel aangeven dat er door KPN hele smerige spelletjes gespeeld worden
Om daarop verder nog te reageren. Het is aan de OR nooit kenbaar gemaakt dat er gesprekken waren over een overname. Het is zelfs ontkend
Nu schijnt de enige oplossing te zijn om via mijnaansluiting.nl een nieuwe aansluiting aan te vragen, in de hoop dat ze dan zeggen "maar daar is al een aansluiting, dit is het aansluitnummer..."
Ik ben daar nu braaf mee bezig, maar ik moet een plattegrond en situatieschets bijvoegen in die aanvraag.. En dan ga ik me toch afvragen of ik dan niet binnen no-time een mannetje aan de deur heb die de straat opengooit om nóg een aansluiting te maken. Bovendien heb ik alle aansluitingen: ADSL, Kabel én Glasvezel al kant en klaar in de meterkast.
Is er geen andere manier om achter het aansluitnummer te komen?
Op https://netco-fpi-info.fourstack.nl krijg ik de melding "Geen correct KANVAS adres" terwijl ik het adres letterlijk uit het BAG heb gekopieerd (1000AA 1 A)
Bij Ziggo is mijn adres inmiddels wel bekend. Maar dat is door slechte ervaringen met die toko in het verleden absoluut geen optie.
[ Voor 13% gewijzigd door _Eend_ op 03-10-2019 18:50 . Reden: Toevoeging info van aansluitingen en Wall-of-Text reductie ]
Als je al een aansluiting ziet zitten in je meterkast moet het te achterhalen zijn. Mijn aansluiting.nl zou ik dan niet gebruiken. Je belast de mensen die die aanvraag ontvangen onnodig met iets dat zij niet snel kunnen vinden._Eend_ schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 18:48:
Ik woon sinds kort in een nieuw/verbouwd appartement, het gebouw had eerder een kantoor/winkel-functie en is omgebouwd tot appartementencomplex. Toen ik mijn verhuizing wilde doorgeven via mijn.xs4all.nl bestond de toevoeging van mijn huis niet, wel van andere, al eerder verbouwde woningen. Nou is er wel een bestaande verbinding op het hoofd huisnummer (Huisnr 1), dus zonder een toevoeging, maar het is vreemd dat er nog een verbinding actief is, en ze durfden het niet aan om mijn abonnement op die aansluiting over te zetten.
Nu schijnt de enige oplossing te zijn om via mijnaansluiting.nl een nieuwe aansluiting aan te vragen, in de hoop dat ze dan zeggen "maar daar is al een aansluiting, dit is het aansluitnummer..."
Ik ben daar nu braaf mee bezig, maar ik moet een plattegrond en situatieschets bijvoegen in die aanvraag.. En dan ga ik me toch afvragen of ik dan niet binnen no-time een mannetje aan de deur heb die de straat opengooit om nóg een aansluiting te maken. Bovendien heb ik alle aansluitingen: ADSL, Kabel én Glasvezel al kant en klaar in de meterkast.
Is er geen andere manier om achter het aansluitnummer te komen?
Op https://netco-fpi-info.fourstack.nl krijg ik de melding "Geen correct KANVAS adres" terwijl ik het adres letterlijk uit het BAG heb gekopieerd (1000AA 1 A)
Bij Ziggo is mijn adres inmiddels wel bekend. Maar dat is door slechte ervaringen met die toko in het verleden absoluut geen optie.
Voor dit soort zaken heeft KPN Netwerk de Infra Beschikbaarheids Desk waar providers terecht kunnen als ze een adres van de klant niet kunnen vinden in de orderdatabases. Dan zou je dus eerst een provider moeten benaderen.
Maar misschien kan ik ook wat vinden? DM maar wat je wel weet qua adresgegevens dan kan ik ook kijken.
Het onnodig belasten van mijnaansluiting.nl leek me al geen heel goed plan. Wat ik niet had vermeld in mijn post is dat ik al contact had opgenomen met xs4all, de helpdesker die ik aan de lijn had had mijn vraag uitgezet bij een andere afdeling en heeft me daarna netjes teruggebeld, maar ze konden het adres nog niet vinden, wel een aantal andere aansluitingen waarvan ik vrij zeker weet dat die van mijn buren zijn. Van hem kreeg ik ook het advies om bij mijn aansluiting.nl een aanvraag in te dienen.Barre73 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:40:
[...]
Als je al een aansluiting ziet zitten in je meterkast moet het te achterhalen zijn. Mijn aansluiting.nl zou ik dan niet gebruiken. Je belast de mensen die die aanvraag ontvangen onnodig met iets dat zij niet snel kunnen vinden.
Voor dit soort zaken heeft KPN Netwerk de Infra Beschikbaarheids Desk waar providers terecht kunnen als ze een adres van de klant niet kunnen vinden in de orderdatabases. Dan zou je dus eerst een provider moeten benaderen.
Maar misschien kan ik ook wat vinden? DM maar wat je wel weet qua adresgegevens dan kan ik ook kijken.
Ik neem voor het gemak even aan dat zij ook die Infra Beschikbaarheids Desk hebben geraadpleegd, maar zeker weten doe ik het niet. Ik had wel al overwogen om een mailtje te sturen naar KPN Infra met de vraag of zij mijn aansluitingsnummer kunnen achterhalen, maar ik heb geen idee of dat de juiste/snelste weg is.
Ik zal je even een PB sturen met mijn gegevens.
Nu wilde ik vanmiddag Battlefield V spelen en werd er telkens uit gegooid ivm veel packet loss. In BF4 nergens last van. Dus ik vanavond pingplotter draaien en testen.

Ziet er niet goed uit. Kan de 7581 zo slecht tegen pingtesten? Ik zal morgen overdag nog eens testen, maar dit vind ik toch erg vreemd.
EDIT: Na 10 minuten niks doen nog eens geprobeerd en dan geen problemen meer. Twitch, google en twitter werkten normaal. Echter toen ik switchte naar een BF5 gameserver gelijk alles weer in het rood. Terug switchen naar google en twitter en alles bleef in het rood.
Ik heb dit met iRacing.com. Mijn 500/500 verbinding is super voor normaal gebruik. Maar tijdens races heb ik last van packetloss en krijg ik klachten van tegenstanders dat mijn verbinding slecht is.wontcachme schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:03:
Vaag. Mijn glasvezel verbinding lijkt het goed te doen. Haal netjes de snelheden (200/200) en de verbinding is stabiel. Zelfs ipv6 werkt zonder problemen, wat met vdsl nooit goed werkte (elke nacht verloor de fritz verbinding omdat de lease niet op tijd vernieuwd werd).
Nu wilde ik vanmiddag Battlefield V spelen en werd er telkens uit gegooid ivm veel packet loss. In BF4 nergens last van. Dus ik vanavond pingplotter draaien en testen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er niet goed uit. Kan de 7581 zo slecht tegen pingtesten? Ik zal morgen overdag nog eens testen, maar dit vind ik toch erg vreemd.
EDIT: Na 10 minuten niks doen nog eens geprobeerd en dan geen problemen meer. Twitch, google en twitter werkten normaal. Echter toen ik switchte naar een BF5 gameserver gelijk alles weer in het rood. Terug switchen naar google en twitter en alles bleef in het rood.
Ik ben er al een paar weken met XS4ALL over bezig en ze hebben alles vernieuwd in huis. (en ik ook).
Nog steeds geen verbetering (en TV opnames stotteren en TV terugkijken werkt niet).
Aangezien TV terugkijken en opnames geen IPTV zijn lopen beide problemen in een ticket.
Volgende week komt er een monteur die en van alle spullen in huis verstand heeft en in de centrale mag komen.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb geen iptv, dus kan dat niet testen. Echter net weer BFV gestart en nu ook network stats aangezet. Terwijl ik speel is het icoontje van packet loss er constant, maar de stats laten geen loss zienJoepW schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 06:39:
[...]
Ik heb dit met iRacing.com. Mijn 500/500 verbinding is super voor normaal gebruik. Maar tijdens races heb ik last van packetloss en krijg ik klachten van tegenstanders dat mijn verbinding slecht is.
Ik ben er al een paar weken met XS4ALL over bezig en ze hebben alles vernieuwd in huis. (en ik ook).
Nog steeds geen verbetering (en TV opnames stotteren en TV terugkijken werkt niet).
Aangezien TV terugkijken en opnames geen IPTV zijn lopen beide problemen in een ticket.
Volgende week komt er een monteur die en van alle spullen in huis verstand heeft en in de centrale mag komen.

Bij mij laat in iRacing de packetloss meter niks zien, maar pingplotter tijdens het racen wel.wontcachme schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:08:
[...]
Ik heb geen iptv, dus kan dat niet testen. Echter net weer BFV gestart en nu ook network stats aangezet. Terwijl ik speel is het icoontje van packet loss er constant, maar de stats laten geen loss zienDraait nu gewoon soepel
De monteur heeft echt alles vervangen en schoongemaakt. Ook in de centrale.
Ik heb zelfs een nieuwe kabel naar de tv getrokken.
En ik heb nog steeds stotterend geluid op iptv en packetloss tijdens datatransfer.
Eens kijken wat nu de verdere stappen worden van XS4ALL.
Heb je nog andere apparaten (zoals (managed) switches) zitten tussen de computer waarop je het spel speelt en de Fritz!Box?JoepW schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:21:
Nou dat was een tegenvaller.
De monteur heeft echt alles vervangen en schoongemaakt. Ook in de centrale.
Ik heb zelfs een nieuwe kabel naar de tv getrokken.
En ik heb nog steeds stotterend geluid op iptv en packetloss tijdens datatransfer.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Your FRITZ!Box 7490 received the following web addresses:
IPv4: 83.xxx.xxx.xxx
IPv6: [2001:xxx:xxxx::x]
van mijn FritzBox (OS 7.12).
De afgelopen 4 en een half jaar heb ik deze meldingen sporadisch gezien.
Nou is dat niet zo erg, die meldingen (email), ware het niet dat het internetverkeer telkens heel kort onderbroken wordt. Zeker tijdens tv/film kijken is dat vervelend.
Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Er is de afgelopen maanden niets(?) veranderd in mijn netwerk/aangesloten devices.
De PL is op elke computer in ons netwerk te zien.The Zep Man schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:53:
[...]
Heb je nog andere apparaten (zoals (managed) switches) zitten tussen de computer waarop je het spel speelt en de Fritz!Box?
En ja managed switches zijn in gebruik.
En helaas heb ik de race computer ook al rechtstreeks aangesloten en dat hielp .... niet.
Ik heb hetzelfde probleem, een keer per dag, soms 's nachts, soms overdag, soms 's avonds tijdens het tv kijken.flowergirl schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:01:
Sinds 25 september krijg ik dagelijks (soms aantal maal per dag) de melding:
Your FRITZ!Box 7490 received the following web addresses:
IPv4: 83.xxx.xxx.xxx
IPv6: [2001:xxx:xxxx::x]
van mijn FritzBox (OS 7.12).
De afgelopen 4 en een half jaar heb ik deze meldingen sporadisch gezien.
Nou is dat niet zo erg, die meldingen (email), ware het niet dat het internetverkeer telkens heel kort onderbroken wordt. Zeker tijdens tv/film kijken is dat vervelend.
Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Er is de afgelopen maanden niets(?) veranderd in mijn netwerk/aangesloten devices.
Mogelijk is de voeding niet helemaal lekker meer van je FritzBox, contact opnemen met de Helpdesk, grote kans dat je een nieuw modem krijgt.
Ik ga vanavaond de FB vervangen door een nieuwe 7590, hopen dat dat het oplost.
GerkeP
Zoek uit met welke hosts het spel een verbinding maakt tijdens het spelen. Zet op die hosts een traceroute om te zien tussen welke hosts pakketten verloren gaan.JoepW schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:12:
En helaas heb ik de race computer ook al rechtstreeks aangesloten en dat hielp .... niet.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Zelfs naar XS4ALL zelf heb ik packetloss.The Zep Man schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:43:
[...]
Zoek uit met welke hosts het spel een verbinding maakt tijdens het spelen. Zet op die hosts een traceroute om te zien tussen welke hosts pakketten verloren gaan.
En die analyses heb ik al met hun gedeeld.
Over maand of 1-2 zelf internet (eigen huisje) afnemen. Niet dat XS4all 2.0 er morgen al is (als ooit) natuurlijk maar dan is het kiezen tussen jaar abbo of bijv kpn maand abbo.
[ Voor 45% gewijzigd door The Chosen One op 11-10-2019 17:31 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Tweak lijkt 17K ip adressen te hebben…Dennis-L schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:01:
Als ze het moeten hebben van de 50k ondertekenaars van de petitie dan zal het nog wel lastig gaan worden denk ik, zeker als zelfstandige ISP.
Neem gerust een jaarabonnement bij XS4All. Vanuit KPN wordt het einde niet eerder verwacht dan eind 2020.The Chosen One schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:14:
Hebben mensen hier nog vertrouwen in OF "XS4ALL 2.0" van de grond zal komen en of dat uberhaupt zal slagen?
Over maand of 1-2 zelf internet (eigen huisje) afnemen. Niet dat XS4all 2.0 er morgen al is (als ooit) natuurlijk maar dan is het kiezen tussen jaar abbo of bijv kpn maand abbo.
Met welk nut? Er is op een tweetal demo-zenders nauwelijks aanbod van 4k-content. Weggegooid geld als je het mij vraagt.gadgetgoeroe schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:52:
Binnenkort volgt de 4K-ontvanger ook bij XS4ALL. Verwachting is binnen enkele weken.
Het zijn 3 lineaire kanalen, en er is support voor 4K Netflix en later Youtube 4K. Verder is de ontvanger kleiner, te verbinden via een BT remote en sneller. Kortom: klaar voor toekomstige ontwikkelingen en een vooruitgang op de huidige hardware.Edje040 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:15:
[...]
Met welk nut? Er is op een tweetal demo-zenders nauwelijks aanbod van 4k-content. Weggegooid geld als je het mij vraagt.
Gebruik al jaren geen tv kastje meer.
[ Voor 12% gewijzigd door The Chosen One op 21-10-2019 21:57 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Netflix 4k en YouTube 4k gaan via app's op mijn 4k tv.gadgetgoeroe schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:45:
[...]
Het zijn 3 lineaire kanalen, en er is support voor 4K Netflix en later Youtube 4K. Verder is de ontvanger kleiner, te verbinden via een BT remote en sneller. Kortom: klaar voor toekomstige ontwikkelingen en een vooruitgang op de huidige hardware.
Das voor mij dus geen argument. De kanalen.. tja..overige argumenten heb je wel een punt. Maar ja...om daar dan (stel) €10 p/m voor te betalen..
Niet iedereen heeft een smarttv. En wie zegt dat je bij XS4ALL €10 p/m extra moet betalen?Edje040 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:06:
[...]
Netflix 4k en YouTube 4k gaan via app's op mijn 4k tv.
Das voor mij dus geen argument. De kanalen.. tja..overige argumenten heb je wel een punt. Maar ja...om daar dan (stel) €10 p/m voor te betalen..
Er zijn genoeg mensen die nog wel gebruik maken van een tv-ontvanger. En 1 afstandsbediening gebruiken, nl. die van de tv-ontvanger, waarmee ze ook de tv bedienen.The Chosen One schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:57:
Hoe werkt support voor 4k netflix dan? Alleen als je oude/'domme' tv's hebt? Anders heb je een 4k tv en kun je Netflix via de tv wel krijgen.
Gebruik al jaren geen tv kastje meer.
Dan is het handig om een Netflix app te starten van de tv-ontvanger en die ondersteunt 4K. Moet je wel eerst een Premium-abo afsluiten bij NF.
Is ook een aanname. Vandaar dat ik zei "stel". Maar als ze voor die €10 4k leveren en dubbele snelheid (bijv. van 100 naar 200) dan ben ik om 😉gadgetgoeroe schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:10:
[...]
Niet iedereen heeft een smarttv. En wie zegt dat je bij XS4ALL €10 p/m extra moet betalen?
Nou, dat is precies wat geleverd wordt... Van Smart (100 mbit) €51, naar Plus (200 mbit) voor €61.Edje040 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:23:
[...]
Is ook een aanname. Vandaar dat ik zei "stel". Maar als ze voor die €10 4k leveren en dubbele snelheid (bijv. van 100 naar 200) dan ben ik om 😉
Plus 4K.
Bron? Ik heb nu 200/200 dus dan krijg ik er gratis 4k bij..gadgetgoeroe schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:52:
[...]
Nou, dat is precies wat geleverd wordt... Van Smart (100 mbit) €51, naar Plus (200 mbit) voor €61.
Plus 4K.
Ik ben de bronEdje040 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:06:
[...]
Bron? Ik heb nu 200/200 dus dan krijg ik er gratis 4k bij..
Het gaat binnenkort live, eerst op glasvezel, dan volgt koper.
Laat maar komen dan 😉gadgetgoeroe schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:17:
[...]
Ik ben de bronIk introduceer het nl.
Het gaat binnenkort live, eerst op glasvezel, dan volgt koper.
Weet je dat zeker? Plus ( all in one ) kost nu namelijk 81 euro p/m. Ik zie alleen los internet voor 61 euro p/m maar daar zit geen tv bij, dus ook geen 4k....gadgetgoeroe schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:52:
[...]
Nou, dat is precies wat geleverd wordt... Van Smart (100 mbit) €51, naar Plus (200 mbit) voor €61.
Plus 4K.
Plus kost normaal €61 en dan komt er €15 bij voor tv.wgdejong99 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:30:
[...]
Weet je dat zeker? Plus ( all in one ) kost nu namelijk 81 euro p/m. Ik zie alleen los internet voor 61 euro p/m maar daar zit geen tv bij, dus ook geen 4k....
Zonder vast bellen maar ja wie doet dat nog 😉.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat als je nu Smart hebt inclusief tv (€66) en je doet een upgrade naar 4k dat je er 200/200 "gratis" bij krijgt. Prijs zou dan €76 zijn.
Bron: 5 etages boven me
[ Voor 4% gewijzigd door mad-dog op 22-10-2019 22:43 ]
Dan zal ik donderdag eens de chat inkruipen. Heb sinds kort 200/200 (en dus 5 maanden gratis). Ik wil wel zo'n 4k ontvanger. Maar dan wel tegen de huidige prijs en met behoud van de gratis 5 maanden 👍🏻mad-dog schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:42:
Vanaf donderdag worden de 4K ontvangers uitgeleverd bij XS4ALL(nieuw en RMA)
Bron: 5 etages boven me
Nope, net als dat de inloggegevens van XS4ALL ook niet werken op de KPN iTV app en vice versacb2009 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:05:
Werkt de samsung smarttv app ook al bij xs4all?
Duidelijk... Vast bellen neem ik er nog bij. Ik geef mijn dochter van 7 liever nog geen eigen mobiel en het is wel een veilig gevoel dat ze 112 kan bellen als er iets aan de hand is.Edje040 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:05:
[...]
Plus kost normaal €61 en dan komt er €15 bij voor tv.
Zonder vast bellen maar ja wie doet dat nog 😉.
Eens. Toen onze jongste die leeftijd had hadden wij ook nog een vaste lijn.wgdejong99 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:03:
[...]
Duidelijk... Vast bellen neem ik er nog bij. Ik geef mijn dochter van 7 liever nog geen eigen mobiel en het is wel een veilig gevoel dat ze 112 kan bellen als er iets aan de hand is.
Ik ben juist veel te bang dat ze de kindertelefoon bellen...wgdejong99 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:03:
[...]
Duidelijk... Vast bellen neem ik er nog bij. Ik geef mijn dochter van 7 liever nog geen eigen mobiel en het is wel een veilig gevoel dat ze 112 kan bellen als er iets aan de hand is.
Netjes!mad-dog schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:21:
Voor wat het waard, sinds ongeveer een half uur wordt de VIP5202 uitgeleverd
Lees dat dit ding ook HDMI 2.1 heeft en een remote die ook Bluetooth kan.
Klopt dit?
Alleen voor nieuwe klanten zeker?
Nieuwe en bestaande klanten(ook RMA)HoppyF schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:09:
[...]
Netjes!
Lees dat dit ding ook HDMI 2.1 heeft en een remote die ook Bluetooth kan.
Klopt dit?
Alleen voor nieuwe klanten zeker?
En inderdaad Bluetooth remote
En inderdaad hdmi 2.1
[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 24-10-2019 19:49 ]
En dus alleen voor 200/200? Misschien eens upgraden dan...mad-dog schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 17:21:
Voor wat het waard, sinds ongeveer een half uur wordt de VIP5202 uitgeleverd
Is dat zo?barrymossel schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:05:
[...]
En dus alleen voor 200/200? Misschien eens upgraden dan...
Lijkt me een overkill want een 4K UHD kanaal komt nauwelijks boven de 20 Mbits.
Dit betekent dat je aan een 100/100 Mbits abonnement ruim voldoende hebt.
Voorlopig alleen leverbaar met glasvezel, maar in de zeer nabije toekomst gaat het ook geleverd worden met DSL met een minimum van 100MbitHoppyF schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:18:
[...]
Is dat zo?
Abo snelheid is bij glas niet van belang, aangezien het wordt afgesnoept van de volledig beschikbare bandbreedte(100 of 524Mbit)
Ik dacht dat ik dat een aantal posts terug had gelezen...HoppyF schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:18:
[...]
Is dat zo?
Alleen bij een abonnement van 100Mbit op een EoF poort gaat het TV kijken van je internetsnelheid af, aangezien de totale bandbreedte dan maar 100Mbt is.mad-dog schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:26:
[...]
Voorlopig alleen leverbaar met glasvezel, maar in de zeer nabije toekomst gaat het ook geleverd worden met DSL met een minimum van 100Mbit
Abo snelheid is bij glas niet van belang, aangezien het wordt afgesnoept van de volledig beschikbare bandbreedte(100 of 524Mbit)