Hmm, sinds vandaag (Misschien gister) zit National Geographic niet meer op de XS44ALL TV app op mn iPad. Heb ik iets gemist? Op mn STB is hij nog wel te bekijken.
Op mijn Apple en Samsung apparaten welYahiko750 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:14:
Hmm, sinds vandaag (Misschien gister) zit National Geographic niet meer op de XS44ALL TV app op mn iPad. Heb ik iets gemist? Op mn STB is hij nog wel te bekijken.
Na discovery zit hij.
Hier maar eens proberen. Mijn vader wilt alle contactpersonen overzetten van xs4all (email) naar hotmail/outlook toe (stappen over van provider en dit keer nieuw 'onafhankelijk' e-mailadres.
Alleen als je exporteren doet bij xs4all krijg je een vcf bestand en outlook wilt een standaard csv bestand.
Andere mogelijkheid nog? Of moet ik een conversie prog op sporen?
Vraag is of dat vlekkeloos gaat dus ff vragen hier.
Alleen als je exporteren doet bij xs4all krijg je een vcf bestand en outlook wilt een standaard csv bestand.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Als ik dit in Google gooi krijg ik de wereld aan antwoorden, vraag is dus, wat heb je al geprobeerd, welke versie van Outlook gaat het om en wat gaat er fout bij het importeren?The Chosen One schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:38:
Hier maar eens proberen. Mijn vader wilt alle contactpersonen overzetten van xs4all (email) naar hotmail/outlook toe (stappen over van provider en dit keer nieuw 'onafhankelijk' e-mailadres.
PSN: PcDCch
Vreemd, de naam XS4all wordt nu al geclaimed!
Kan mij niet voorstellen dat een dergelijke overgang naar non-profit logisch is.
Klinkt wel sympathiek maar ik zie er weinig in.
https://www.telegraaf.nl/...pte-kind-wil-naam-xs4-all
Kan mij niet voorstellen dat een dergelijke overgang naar non-profit logisch is.
Mijn eerste reactie is, wat gaaf wat een onwijs leuk idee! Daarna bekruipt me het gevoel dat ik emotioneel gegijzeld wordtHoppyF schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:35:
Vreemd, de naam XS4all wordt nu al geclaimed!

Xs4all is niet alleen de dure internetverbinding over het KPN netwerk met wat extra geek features, goede modem en prima helpdesk. Het is ook de wijze waarop zij zich profileren als het gaat om het “vrije internet” wat mij zo aanspreekt.
Bah...
@HoppyF Idd; vreemde actie.
Want de naam 'Xs4all' is al jarenlang binnen Nederland een bekend begrip en is altijd (en zal altijd?) geassocieerd met toegang-tot-de-electronisch-snelweg-voor-iedereen.
Ook vreemd vind ik het, dat ondanks het aangekondigde verdwijnen van Xs4all, er nog steeds reclame gemaakt wordt op o.a. de radio voor Xs4all.
Want de naam 'Xs4all' is al jarenlang binnen Nederland een bekend begrip en is altijd (en zal altijd?) geassocieerd met toegang-tot-de-electronisch-snelweg-voor-iedereen.
Ook vreemd vind ik het, dat ondanks het aangekondigde verdwijnen van Xs4all, er nog steeds reclame gemaakt wordt op o.a. de radio voor Xs4all.
Is het slim om in september van Kpn na Xs4all te gaan of nog even wachten wat hun zelf gaan doen?
A person who never made a mistake never tried anything new.
KPN staat er wel om bekend om bij wijziging de oude gebruikers tegemoet te komen zodat deze ook naderhand blijven. Bij Hi naar KPN mobiel heb ik dat al eens gemaakt door 500mb per maand erbij te krijgen. Financieel compenseren zullen ze zeer waarschijnlijk niet doen maar een snelheidsverhoging zou me niets verbazen of een aanbod voor 4K ontvangers bijvoorbeeld.Nick25 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:02:
Is het slim om in september van Kpn na Xs4all te gaan of nog even wachten wat hun zelf gaan doen?
Het zal niemand verbazen dat Telfort gelabeld zal worden als budget en gekoppeld gaat worden aan normaal. KPN’s eigen label zeer waarschijnlijk de standaard is en gekoppeld blijft aan snel. En de xs4all gebruikers gekoppeld gaan worden aan razend snel zoals de drie groepen nu bij KPN heten.
Het gaat XS4all gebruikers alleen niet om snel-sneller-snelst.Miki schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:22:
[...]
KPN staat er wel om bekend om bij wijziging de oude gebruikers tegemoet te komen zodat deze ook naderhand blijven. Bij Hi naar KPN mobiel heb ik dat al eens gemaakt door 500mb per maand erbij te krijgen. Financieel compenseren zullen ze zeer waarschijnlijk niet doen maar een snelheidsverhoging zou me niets verbazen of een aanbod voor 4K ontvangers bijvoorbeeld.
Het zal niemand verbazen dat Telfort gelabeld zal worden als budget en gekoppeld gaat worden aan normaal. KPN’s eigen label zeer waarschijnlijk de standaard is en gekoppeld blijft aan snel. En de xs4all gebruikers gekoppeld gaan worden aan razend snel zoals de drie groepen nu bij KPN heten.
Snelheid is maar één onderdeel van het pakket en niet het belangrijkste.
Hoge snelheid kun je bij iedere provider wel krijgen, dit is geen Premium meer.
Miki in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"HoppyF schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:02:
[...]
Het gaat XS4all gebruikers alleen niet om snel-sneller-snelst.
Snelheid is maar één onderdeel van het pakket en niet het belangrijkste.
Hoge snelheid kun je bij iedere provider wel krijgen, dit is geen Premium meer.
Dat wist ik al
Bovenstaande is mijn inschatting wat KPN gaat aanbieden als de naamswijziging daadwerkelijk plaats gaat vinden voor klanten.
Ja, ok.Miki schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:25:
[...]
Miki in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
Dat wist ik al
Bovenstaande is mijn inschatting wat KPN gaat aanbieden als de naamswijziging daadwerkelijk plaats gaat vinden voor klanten.
Maar als KPN alleen maar een “XS4all” product te denkt aan te gaan bieden als een pakket met hoge snelheid, dan slaan ze de plank mis naar mijn mening.
We zullen het gaan zien.
Even wat noties hoe ik tot mijn vermoedens kom:HoppyF schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:34:
[...]
Ja, ok.![]()
Maar als KPN alleen maar een “XS4all” product te denkt aan te gaan bieden als een pakket met hoge snelheid, dan slaan ze de plank mis naar mijn mening.
We zullen het gaan zien.
De glasvezelverbindingen bij KPN zijn asymmetrisch terwijl die van xs4all wel symmetrisch zijn. Het huidige premium pakket bij KPN heet razend snel waarbij je 200/20 krijgt + 4K ontvangers.
Zodoende vermoed ik dat ze dit laatste pakket gaan gebruiken als de nieuwe premium met wat features uit de xs4all stal.
Incorrect.Miki schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:47:
[...]
Even wat noties hoe ik tot mijn vermoedens kom:
De glasvezelverbindingen bij KPN zijn asymmetrisch terwijl die van xs4all wel symmetrisch zijn. Het huidige premium pakket bij KPN heet razend snel waarbij je 200/20 krijgt + 4K ontvangers.
Zodoende vermoed ik dat ze dit laatste pakket gaan gebruiken als de nieuwe premium met wat features uit de xs4all stal.
De glasvezelverbindingen bij KPN zijn ONDER ANDERE asymmetrisch
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hoe komt je erbij dat de verbindingen bij KPN asymetrisch zijn?Miki schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:47:
[...]
Even wat noties hoe ik tot mijn vermoedens kom:
De basissnelheden van de paktten zijn asymetrisch, maar zijn gewoon uit te breiden met de symetrische snelheden 100/100, 200/200 en 500/500.
Het 4K pakket is niet per se een premium pakket, tenzij je 2 4K ontvangers en 4(?) 4K zenders premium vindt.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 22-07-2019 10:57 ]
Tylen schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:52:
[...]
Incorrect.
De glasvezelverbindingen bij KPN zijn ONDER ANDERE asymmetrisch
Zucht...Dennis-L schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:55:
[...]
Hoe komt je erbij dat de verbindingen bij KPN asymetrisch zijn?
De basissnelheden van de paktten zijn asymetrisch, maar zijn gewoon uit te breiden met de symetrische snelheden 100/100, 200/200 en 500/500.
Het 4K pakket is niet per se een premium pakket, tenzij je 2 4K ontvangers en 4(?) 4K zenders premium vindt.
Jullie maken mijn punt dus alleen maar duidelijk. Het nieuwe premium label van KPN met de integratie van Xs4all zal naar alle waarschijnlijk gaan komen met een symmetrische verbinding met 4K ontvangers en eventuele speedbump.
Check anders eerst zelf even wat KPN nu aanbiedt en plaats dan xs4all er eens tussen. Snelheid, prijs, features meewegen uiteraard.
[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 22-07-2019 11:13 ]
Aannames, vermoedens.Het nieuwe premium label van KPN met de integratie van Xs4all zal naar alle waarschijnlijk gaan komen met een symmetrische verbinding met 4K ontvangers en eventuele speedbump.
Dat wel.
Echter, er is (technisch) geen enkele reden om geen gelijke upload- en downloadsnelheden te leveren.
Glasvezel kent immers geen enkele beperking voor de upload anders dan de kabel om maar iets te noemen.
Het “excuus” dan mensen geen gelijke uploadsnelheid nodig hebben is flauwekul.
Uploaden is tegenwoordig heel normaal.
Iedereen maakt ongemerkt wel gebruik van uploaden zoals foto’s in de cloud enz.
Kortom, iedere glasvezel provider zou standaard gelijke snelheden moeten leveren.
Zoals bekend was het verkoop argument jaren geleden om glas te nemen dat er gelijke snelheden aangeboden werden, dit in tegenstelling tot de concurrent, de kabel.
Zoek de reclame uitingen nog maar eens terug.
O ja, en KPN gaat de naam XS4all niet overdragen.
nieuws: KPN wil naam Xs4all niet overdragen aan gehandicaptenstichting
[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 22-07-2019 12:08 ]
Upload is voor mij belangrijker dan download, een van de redenen om direct mee te gaan met glasvezel indertijd (en toen de overstap te maken van xs4all naar XMS).
GerkeP
Maar goed nog niet helemaal een advies gekregen
A person who never made a mistake never tried anything new.
Vandaag ook maar weer 'ns gebeld. Resultaat:
- 12 mnd 10 euro korting per maand
- Ziggo Sport 12 mnd gratis.
Ipv 105,99 euro per mnd nu 12 mnd 81 euro. Toch weer leuk!
- 12 mnd 10 euro korting per maand
- Ziggo Sport 12 mnd gratis.
Ipv 105,99 euro per mnd nu 12 mnd 81 euro. Toch weer leuk!
En zojuist een mailtje ontvangen:
Ik had Fox Eredivisie. Dat verdwijnt en wordt Fox Sports, waarbij dus ook het huidige internationaal zit inbegrepen. Prijsverhoging 3 Euro, van 9,99 naar 12,99
Voor mij prima wijziging
Ik had Fox Eredivisie. Dat verdwijnt en wordt Fox Sports, waarbij dus ook het huidige internationaal zit inbegrepen. Prijsverhoging 3 Euro, van 9,99 naar 12,99
Voor mij prima wijziging
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
En vanaf vandaag Fox Sports op kanaal 14 met Eredvisievoetbal... KPN gaat de strijd aan met Ziggo
https://www.telecompaper....alle-itv-klanten--1301796
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Voor mij totaal niet interessant. Ik zie alleen niet wat ze met het "oude" Fox kanaal doen, daar keek ik nog wel eens naar.Jassy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:58:
En vanaf vandaag Fox Sports op kanaal 14 met Eredvisievoetbal... KPN gaat de strijd aan met Ziggo
Kanaal 14 is hier nu Fox Sports 1 HD, de open kanaal zender Fox die eerst op 14 zat zit hier nu op kanaal 16.
Ik ben hier wel heel erg blij mee al vind ik nog steeds dat Ziggo sport de betere content heeft.Jassy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:58:
Nu alleen de vraag wat ze gaan doen met KPN compleet en de keuze van zenderpakketen. Dit is zo langzamerhand wel uitgehold nu ook de eredivisie nu standaard wordt.
Mij interesseert dat hele voetbal gebeuren ook totaal niet.
Het schijnt dat dat de enige (commercieel?) aantrekkelijke toevoeging is bij al die (IP)TV pakketten.
Wanneer komen ze nou eens b.v. met meer Duitstalige zenders? Ik mis b.v. Oostenrijk en Zwitserland in de zenderpakketten.
Of zorg er eens voor dat de EPG voor de paar Duitstalige zenders die er nu zijn, ook series kan opnemen. Of dat je meer dan 2-3 dagen vooruit kunt plannen. Of dat terugkijken, al is het maar 1 dag of zo, werkt. Of dat hervatten van half bekeken opnames altijd goed werkt.

Het schijnt dat dat de enige (commercieel?) aantrekkelijke toevoeging is bij al die (IP)TV pakketten.
Wanneer komen ze nou eens b.v. met meer Duitstalige zenders? Ik mis b.v. Oostenrijk en Zwitserland in de zenderpakketten.
Of zorg er eens voor dat de EPG voor de paar Duitstalige zenders die er nu zijn, ook series kan opnemen. Of dat je meer dan 2-3 dagen vooruit kunt plannen. Of dat terugkijken, al is het maar 1 dag of zo, werkt. Of dat hervatten van half bekeken opnames altijd goed werkt.

Zo te zien worden de twee Fox pakketten samengevoegd en kan je nu met Compleet ook het complete pakket aanvragen. Dit is dus voor Compleet wel een opsteker.Miki schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:01:
[...]
Ik ben hier wel heel erg blij mee al vind ik nog steeds dat Ziggo sport de betere content heeft.
Nu alleen de vraag wat ze gaan doen met KPN compleet en de keuze van zenderpakketen. Dit is zo langzamerhand wel uitgehold nu ook de eredivisie nu standaard wordt.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Op zich staat content natuurlijk los van het oplossen van de technische onvolkomenheden in het product.ehtweak schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:09:
Mij interesseert dat hele voetbal gebeuren ook totaal niet.![]()
Het schijnt dat dat de enige (commercieel?) aantrekkelijke toevoeging is bij al die (IP)TV pakketten.![]()
Maar het verbaast mij ook wel dat KPN nu na al die tijd nog steeds significante technische problemen in hun product heeft zitten, met name ook het hele gedoe met opnemen waarbij opnames regelmatig niet gesynchroniseerd worden tussen verschillende ontvangers. En dan hebben we het er maar niet over dat HD Glas nog steeds niet gewoon vanaf 1 begint...
BBC world is verdwenen, dat vind ik echt wel slecht... Het sport gedoe hoeft van mij ook absoluut niet.
Edit: ah, toch niet. Verplaatst naar een onlogische plek. Ik kan de redenering van de volgorde echt niet volgen... (eerst Disc, NGC naast elkaar, nu zit Fox en TLC er weer tussen)
Edit: ah, toch niet. Verplaatst naar een onlogische plek. Ik kan de redenering van de volgorde echt niet volgen... (eerst Disc, NGC naast elkaar, nu zit Fox en TLC er weer tussen)
[ Voor 47% gewijzigd door daemonix op 23-07-2019 18:10 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
De tropische temperaturen zijn blijkbaar net iets te veel voor de apparatuur die internet onze wijk in brengt. Sinds vanmorgen ligt het er bij ons uit voor zowel KPN als XS4ALL. Aan de lijst op https://www.xs4all.nl/storingen/ te zien, niet alleen in Eindhoven.
26-07-2019 Storing Eindhoven - Internet van XS4ALL
gemeld door Paul op 26-07-2019, 09:44
begintijd: 09:38, duur: Onbekend
Als gevolg van een storing kunt u in Eindhoven momenteel
geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
internetverbinding.
Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze
diensten verstoord zijn.
Ik heb xs4all glasvezel in Eindhoven en alles lijkt gewoon prima te werken.filibuster schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:38:
De tropische temperaturen zijn blijkbaar net iets te veel voor de apparatuur die internet onze wijk in brengt. Sinds vanmorgen ligt het er bij ons uit voor zowel KPN als XS4ALL. Aan de lijst op https://www.xs4all.nl/storingen/ te zien, niet alleen in Eindhoven.
[...]
Lijkt in elk geval het postcodegebied van Meerhoven te betreffen voor wat betreft Eindhoven.Tomba schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:58:
[...]
Ik heb xs4all glasvezel in Eindhoven en alles lijkt gewoon prima te werken.
Zojuist weer online gekomen, is meer dan 24 uur down geweest.
[ Voor 11% gewijzigd door filibuster op 27-07-2019 16:23 ]
Hier in Almere inmiddels ook al meer dan 24 uur offline dankzij de warmte. Wanneer KPN de wijkkast gaat repareren is helaas onbekend...
Scientia potentia est
Hier in Eindhoven inmiddels >48h offline (vanaf donderdagmiddag 16:35 tot en met nu). Als reden geeft de helpdesk inderdaad de hitte, waardoor koelsysteem/stemen faalde en er apparatuur kapot is gegaan. Verwachte reparatie: maandag...
Christ das knap balen dan! SterkteWeppel schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:09:
Hier in Eindhoven inmiddels >48h offline (vanaf donderdagmiddag 16:35 tot en met nu). Als reden geeft de helpdesk inderdaad de hitte, waardoor koelsysteem/stemen faalde en er apparatuur kapot is gegaan. Verwachte reparatie: maandag...
Wow das wel echt heel slecht van KPN. Je zou toch verwachten dat als een hele DSLAM / wijkcentrale eruit ligt men onmiddellijk een monteur aanstuurt met vervangende apparatuur.
XS4ALL kan er helaas niets aan doen verder als het hele WBA netwerk in een POP eruit ligt.
XS4ALL kan er helaas niets aan doen verder als het hele WBA netwerk in een POP eruit ligt.
Bij mij hebben ze de data limiet op de xs4all sim kaart verhoogd zodat ik in elk geval nog iets kon.Weppel schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:09:
Zo’n storing heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik ben blij dat ik na iets meer dan 24 uur weer online ben.
Sterkte!
[ Voor 0% gewijzigd door filibuster op 27-07-2019 22:44 . Reden: Typo ]
Kijk hier even voor gratis WiFi repeater bij contractverlenging:
CaptJackSparrow in "XS4ALL Only - Ervaringen en discussies - Deel 2"
En is dat topic nou zo stil omdat niet-glasvezelklanten de weg naar dat topic een beetje waren kwijtgeraakt en zijn die ook hier mee gaan praten alhoewel ze hier niet thuishoren of wordt dit topic toch nog steeds exclusief gebruikt door glasvezelklanten?
CaptJackSparrow in "XS4ALL Only - Ervaringen en discussies - Deel 2"
En is dat topic nou zo stil omdat niet-glasvezelklanten de weg naar dat topic een beetje waren kwijtgeraakt en zijn die ook hier mee gaan praten alhoewel ze hier niet thuishoren of wordt dit topic toch nog steeds exclusief gebruikt door glasvezelklanten?
dit is het glasvezeltopic... dus legacy verbindingen niet welcome (wat mij betreft).
Zo'n simkaart moet ik toch eens een keer aanvragen.filibuster schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:22:
[...]
Bij mij hebben ze de data limiet op de xs4all sim kaart verhoogd zodat ik in elk geval nog iets kon.
Zo’n storing heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik ben blij dat ik na iets meer dan 24 uur weer online ben.
Sterkte!
Ik ben uiteindelijk van donderdagmiddag tot zondag 19:00 offline geweest. Ontwenningsverschijnselen tot en met.
Denk dat ik dat maar eens ga vragen aan Xs4all
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Bijna mag ik mij in dit topic melden
. Vandaag is Digitale Stad langs geweest en heeft de glasaansluiting tot in de meterkast gebracht
. Zodra het kan overstappen van xs4all koper naar glas
Nu alleen afwachten tot de reparatieploeg bezig is geweest want de lijn werkt niet (zowel mijn huis als dat van mijn moeder naast mij)
. Beide metingen geven een storing aan op 300m van beide huizen
. En dat mocht de inbouwploeg die er was ook niet repareren. Normaal wel, maar nu waren ze vandaag alleen huizen aan te sluiten 
Hopelijk levert dit geen vertraging op
Nu alleen afwachten tot de reparatieploeg bezig is geweest want de lijn werkt niet (zowel mijn huis als dat van mijn moeder naast mij)
Hopelijk levert dit geen vertraging op
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Betreft CNN: mijn vrouw ervaart regelmatig dat het geluid wegvalt en vandaag ook dat de Arris meldt dat de zender niet beschikbaar is. Even van zender veranderen en weer terug en het is meestal opgelost.
Een keer was bij CNN voor een half uur het beeld ingevroren.
Een keer was bij CNN voor een half uur het beeld ingevroren.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
@dunklefaser 'rare' IPTV dingen merk ik ook wel eens met sommige 'buitenlandse' zenders en/of opnames.
Heb jij al contact opgenomen met de Xs4all HD?
Als ik over dit soort dingen bel, dan is vaak het probleem dat niet niet reproduceerbaar is. En met het welbekende "Off/On" van de STB is het vaak weer voor langere tijd verholpen.
Als ik over dit soort dingen bel, dan is vaak het probleem dat niet niet reproduceerbaar is. En met het welbekende "Off/On" van de STB is het vaak weer voor langere tijd verholpen.
Wat mijn vrouw nog opviel is dat dit pas? optreedt sinds CNN recent van kanaal 39 naar 61 verplaatst is.ehtweak schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 22:57:
@dunklefaser 'rare' IPTV dingen merk ik ook wel eens met sommige 'buitenlandse' zenders en/of opnames.
Door een gewrichtsaandoening is het voor haar lastig om telkens bij een vastloper weer de kleine toetsen in te moeten drukken, laat staan de STB "On/Off" te schakelen,
en ik zelf kijk niet zoveel tv. - Een spraakbesturing zou wel eens uitkomst kunnen bieden.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Een workaround is om na de zender te gaan en dan even op pauze en weer play te drukken. Dan pak je niet de live stream en treed de fout niet meer op omdat die speelt uit de pauzeer buffer.dunklefaser schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:11:
[...]
Wat mijn vrouw nog opviel is dat dit pas? optreedt sinds CNN recent van kanaal 39 naar 61 verplaatst is.
Door een gewrichtsaandoening is het voor haar lastig om telkens bij een vastloper weer de kleine toetsen in te moeten drukken, laat staan de STB "On/Off" te schakelen,
en ik zelf kijk niet zoveel tv. - Een spraakbesturing zou wel eens uitkomst kunnen bieden.
Mijn situatie vanuit een andere topic.
Ik heb 24-06 telefonisch contact gehad met XS4ALL met de vraag of ik al internet kan krijgen op mijn nieuwbouw adres, de antwoord was duidelijk ja. Toen heb ik 26-06 online een contract afgesloten, hierin stond 02-08 als gewenste opleverdatum, direct de volgende dag gebeld en kreeg de informatie niet klopte en al een afspraak ingepland kon worden met de monteur (Guidion), afspraak 10-07. 10-07 wordt ik gebeld, monteur kan niet komen door privé redenen, echter hun zien ook 2 Augustus in hun systeem staan. XS4ALL weer gebeld, meneer er is enige vertraging opgelopen, KPN moet project matig de glasvezel buitenhuis opleveren, hier kunnen zij niks aan doen. 12-07 is verstreken, geen glasvezel, telefonisch contact gehad, dit zou ergens medio 24-07 opgeleverd moeten worden. In de tussentijd krijg ik een nieuwe datum voor 02-08. XS4ALL opgebeld dat ik het wel zat was met de valse beloftes, echter wordt ik doodleuk wijs gemaakt dat ik alleen het contract kan ontbinden met een boete, 14 dagen bedenktijd is natuurlijk al lang en breed verlopen, echter meneer GEDULD! 02-08 wordt uw internet echt opgeleverd.
02-08 naderde, krijg ik een nieuwe email, nieuwe opleverdatum 22-08. Inmiddels alweer een nieuwe email gekregen, voor 27-12. Hun opgebeld met als hun antwoord, nee meneer die informatie klopt echt niet, de 23ste van deze maand wordt je internet echt opgeleverd. Je snap natuurlijk dat de valse telefonisch beloftes me wel de strot uit komen.
Dus ik ben echt benieuwd of ik hier onderuit kan komen aangezien hun dienstverlening niet kunnen waarkomen zoals in het contract.
Artikel 9 Overmacht
9.1 Indien XS4ALL door een niet-toerekenbare tekortkoming (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens de Klant kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachttoestand.
9.2 Een tekortkoming in de dienstverlening kan XS4ALL niet worden toegerekend, indien zij niet te wijten is aan haar schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Tot die omstandigheden worden ook maar niet uitsluitend gerekend: stroomstoringen, storingen in de verbinding met het internet, storingen in de telecommunicatie-infrastructuur, storingen in netwerken, tekortkomingen van ingeschakelde derden of toeleveranciers, stakingen en bedrijfssluitingen. In geval van overmacht vervalt de verplichting van XS4ALL tot nakoming van de Overeenkomst. XS4ALL is dan geen schadevergoeding verschuldigd. XS4ALL is gehouden om aan uitsluitend een Consument-Klant een met de duur van de storing evenredige restitutie te geven van zijn abonnementsgeld tenzij dit redelijkerwijs, met inachtneming van duur en omstandigheden niet van haar kan worden gevraagd.
9.3 Indien de overmachttoestand langer dan twee weken heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voor zover de overmachtsituatie dit rechtvaardigt. De Klant heeft ingeval van overmacht van XS4ALL geen recht op schadevergoeding.
Heb namelijk het vermoeden dat ze volgens hun eigen artikel 9 mij aan het lijntje proberen te houden
Trouwens, dit betreft dan glasvezel, de coax van de grootste concurrent van XS4ALL is al gereed en werkend, ik hoef niet perse 500mbit upload te hebben, de 500mbit download via de coax is voldoende...
Wordt het tijd om een aanmaning te sturen en hun de tijd te geven tot 3 September, dit is dan 30 dagen na opleveringsdatum zoals in het contract staat omschreven?
Oftewel sta ik in mijn recht om het contract kostenloos te laten ontbinden?
Ik heb 24-06 telefonisch contact gehad met XS4ALL met de vraag of ik al internet kan krijgen op mijn nieuwbouw adres, de antwoord was duidelijk ja. Toen heb ik 26-06 online een contract afgesloten, hierin stond 02-08 als gewenste opleverdatum, direct de volgende dag gebeld en kreeg de informatie niet klopte en al een afspraak ingepland kon worden met de monteur (Guidion), afspraak 10-07. 10-07 wordt ik gebeld, monteur kan niet komen door privé redenen, echter hun zien ook 2 Augustus in hun systeem staan. XS4ALL weer gebeld, meneer er is enige vertraging opgelopen, KPN moet project matig de glasvezel buitenhuis opleveren, hier kunnen zij niks aan doen. 12-07 is verstreken, geen glasvezel, telefonisch contact gehad, dit zou ergens medio 24-07 opgeleverd moeten worden. In de tussentijd krijg ik een nieuwe datum voor 02-08. XS4ALL opgebeld dat ik het wel zat was met de valse beloftes, echter wordt ik doodleuk wijs gemaakt dat ik alleen het contract kan ontbinden met een boete, 14 dagen bedenktijd is natuurlijk al lang en breed verlopen, echter meneer GEDULD! 02-08 wordt uw internet echt opgeleverd.
02-08 naderde, krijg ik een nieuwe email, nieuwe opleverdatum 22-08. Inmiddels alweer een nieuwe email gekregen, voor 27-12. Hun opgebeld met als hun antwoord, nee meneer die informatie klopt echt niet, de 23ste van deze maand wordt je internet echt opgeleverd. Je snap natuurlijk dat de valse telefonisch beloftes me wel de strot uit komen.
Dus ik ben echt benieuwd of ik hier onderuit kan komen aangezien hun dienstverlening niet kunnen waarkomen zoals in het contract.
Artikel 9 Overmacht
9.1 Indien XS4ALL door een niet-toerekenbare tekortkoming (overmacht) niet aan haar verplichtingen jegens de Klant kan voldoen, wordt de nakoming van die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachttoestand.
9.2 Een tekortkoming in de dienstverlening kan XS4ALL niet worden toegerekend, indien zij niet te wijten is aan haar schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Tot die omstandigheden worden ook maar niet uitsluitend gerekend: stroomstoringen, storingen in de verbinding met het internet, storingen in de telecommunicatie-infrastructuur, storingen in netwerken, tekortkomingen van ingeschakelde derden of toeleveranciers, stakingen en bedrijfssluitingen. In geval van overmacht vervalt de verplichting van XS4ALL tot nakoming van de Overeenkomst. XS4ALL is dan geen schadevergoeding verschuldigd. XS4ALL is gehouden om aan uitsluitend een Consument-Klant een met de duur van de storing evenredige restitutie te geven van zijn abonnementsgeld tenzij dit redelijkerwijs, met inachtneming van duur en omstandigheden niet van haar kan worden gevraagd.
9.3 Indien de overmachttoestand langer dan twee weken heeft geduurd, hebben beide partijen het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, voor zover de overmachtsituatie dit rechtvaardigt. De Klant heeft ingeval van overmacht van XS4ALL geen recht op schadevergoeding.
Heb namelijk het vermoeden dat ze volgens hun eigen artikel 9 mij aan het lijntje proberen te houden

Trouwens, dit betreft dan glasvezel, de coax van de grootste concurrent van XS4ALL is al gereed en werkend, ik hoef niet perse 500mbit upload te hebben, de 500mbit download via de coax is voldoende...
Wordt het tijd om een aanmaning te sturen en hun de tijd te geven tot 3 September, dit is dan 30 dagen na opleveringsdatum zoals in het contract staat omschreven?
[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 20-08-2019 11:37 ]
Dit lijkt een dubbelpost te zijn, en ook omdat het over glasvezel gaat, kan dit beter hier besproken worden: Xqlus1ve in "[XS4all xDSL] Ervaringen en discussies - Deel 2"Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:29:
Zo te horen is XS4all hier afhankelijk van de aansluiting door KPN NetwerkNL (voorheen Reggefiber). Vanuit dat artikel 9 is dat een toeleverancier en dus overmacht. Vanuit datzelfde artikel kan jij dus in principe 2+14=16 augustus ontbinden lijkt me.Xqlus1ve schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:29:
Artikel 9 Overmacht
De genoemde data krijgen zij automatisch vanuit het systeem van KPN Netwerk NL. Zo te zien springt de datum daar alle kanten op en dat helpt ook niet voor de communicatie...
Het zou kunnen helpen om te bellen met de klantenservice van KPN Netwerk NL om aan te geven dat je er al woont en dat de aansluiting nog niet klaar is. En of ze op willen schieten...
https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/contact/
@Xqlus1ve ik zie dat je dit ook bij Tweak had gepost maar daar schrijf je dat de aansluiting in huis zit, inclusief sticker en al. Je mag je postcode en huisnr wel in een DM sturen, dan kijk ik bij KPN Netwerk NL of dit wel goed staat.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Welke plaats is dit?
Barre73 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:00:
[...]
Zo te horen is XS4all hier afhankelijk van de aansluiting door KPN NetwerkNL (voorheen Reggefiber). Vanuit dat artikel 9 is dat een toeleverancier en dus overmacht. Vanuit datzelfde artikel kan jij dus in principe 2+14=16 augustus ontbinden lijkt me.
De genoemde data krijgen zij automatisch vanuit het systeem van KPN Netwerk NL. Zo te zien springt de datum daar alle kanten op en dat helpt ook niet voor de communicatie...
Het zou kunnen helpen om te bellen met de klantenservice van KPN Netwerk NL om aan te geven dat je er al woont en dat de aansluiting nog niet klaar is. En of ze op willen schieten...
https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/contact/
@Xqlus1ve ik zie dat je dit ook bij Tweak had gepost maar daar schrijf je dat de aansluiting in huis zit, inclusief sticker en al. Je mag je postcode en huisnr wel in een DM sturen, dan kijk ik bij KPN Netwerk NL of dit wel goed staat.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
De AVM 7581 7.12 firmware is uit
Hij is stiekem op de FTP gedumpt:
http://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7581/other/fritz.os/
Patch notes kun je hier in zien:
http://ftp.avm.de/fritzbo...ther/fritz.os/info_en.txt
Update kan ook worden geïnstalleerd via de interface.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Allemaal leuk en aardig, maar de problemen met DECT worden hier niet mee opgelost en zullen ook niet opgelost gaan worden. Iets waar een flink aantal gebruikers mee kampen. Gelukkig is er de 7590 en 7583 om dit te ondervangensHELL schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:03:
De AVM 7581 7.12 firmware is uit![]()
@sHELL Dank voor de melding!
Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker van de 7581, ik maak dan ook geen gebruik van telefonie, dus dat zal het zijn
Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker van de 7581, ik maak dan ook geen gebruik van telefonie, dus dat zal het zijn
Welke problemen zijn er met DECT?mad-dog schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:35:
[...]
Allemaal leuk en aardig, maar de problemen met DECT worden hier niet mee opgelost en zullen ook niet opgelost gaan worden. Iets waar een flink aantal gebruikers mee kampen. Gelukkig is er de 7590 en 7583 om dit te ondervangen
Ik heb hier een 5490 maar deze werkt prima.
Weliswaar nog steeds 07.01.
ftp://ftp.avm.de/fritzbox...ther/fritz.os/info_en.txt
Ik had het over de 7581 😇.HoppyF schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:50:
[...]
Welke problemen zijn er met DECT?
Ik heb hier een 5490 maar deze werkt prima.
Weliswaar nog steeds 07.01.
ftp://ftp.avm.de/fritzbox...ther/fritz.os/info_en.txt
De 5490 heeft deze problemen niet
Weet ik, ik vroeg me alleen af welke problemen er dan waren met DECT.mad-dog schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:08:
[...]
Ik had het over de 7581 😇.
De 5490 heeft deze problemen niet
Zo bijzonder is het immers niet en op de 5490 heb ik er nooit een probleem mee gehad.
Ik zie alleen weinig updates maar dat kan ook een goed teken zijn.
Een van de veel voorkomende problemen is haperend geluid en een gesprek dat wordt verstoord door een gigantisch harde toon. Het is met alle updates wel beter geworden, maar opgelost is het niet. Ook merk ik dat een handset aanmelden soms niet lukt, tot je het modem een reboot geeftHoppyF schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:07:
[...]
Weet ik, ik vroeg me alleen af welke problemen er dan waren met DECT.
Zo bijzonder is het immers niet en op de 5490 heb ik er nooit een probleem mee gehad.
Ik zie alleen weinig updates maar dat kan ook een goed teken zijn.
Ok, klinkt niet goed.mad-dog schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:01:
[...]
Een van de veel voorkomende problemen is haperend geluid en een gesprek dat wordt verstoord door een gigantisch harde toon. Het is met alle updates wel beter geworden, maar opgelost is het niet. Ook merk ik dat een handset aanmelden soms niet lukt, tot je het modem een reboot geeft
Gelukkig hier dit soort problemen niet gehad maar als de 5490 dit sowieso niet heeft is dat ook wel logisch.
Vast bellen doen we ook steeds minder.
Op mijn FB7581 met 2 Fritz!Fon's werkte DECT al langer prima met uitzondering van Eco-Dect.
Sinds 7.12 werkt ook Eco-Dect tot nu toe perfect (1 dag ervaring).
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Voor de FRITZ!BOX 7581 is er hier toch een compleet apart topic:
[AVM FRITZ!Box 7581] Problemen
[AVM FRITZ!Box 7581] Problemen
Daarom zeg ik ook, niet alle gebruikers hebben er last vanjanbal schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:49:
Op mijn FB7581 met 2 Fritz!Fon's werkte DECT al langer prima met uitzondering van Eco-Dect.
Erg relevant is denk ik wel het feit dat ik alleen handsets van AVM eraan heb hangen en geen andere merken. Problemen doen zich -is mijn indruk- vooral voor bij configuraties waarin ook andere merken handsets zijn aangesloten.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Sinds een weekje op glasvezel, abonnement bij XS4ALL... Bevalt uitstekend, echter heb ik wel een klein probleempje... 's avonds zakt vooral de downloadsnelheid .... ik heb een 500 / 500 (In de ochtend is de snelheid ongeveer 500 / 600) abonnement maar vanaf een een uurtje of 17:00 's middags tot ongeveer 23:00 uur (Bedtijd
)wordt de snelheid steeds minder.. Einde van de avond is de snelheid misschien nog 100-200 / 450-500 ...
Monteur is al geweest en heeft uitgeloten dat het aan mijn infrastructuur in huis ligt.. wordt vervolgt .... (Ik kan nog gewoon internet en tv gebruiken dus niks aan de hand verder)
Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of er mensen zijn die dit probleem herkennen en weten waar het aan kan liggen.
Monteur is al geweest en heeft uitgeloten dat het aan mijn infrastructuur in huis ligt.. wordt vervolgt .... (Ik kan nog gewoon internet en tv gebruiken dus niks aan de hand verder)
Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of er mensen zijn die dit probleem herkennen en weten waar het aan kan liggen.
Ook met alleen AVM handsetsjanbal schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 01:14:
Erg relevant is denk ik wel het feit dat ik alleen handsets van AVM eraan heb hangen en geen andere merken. Problemen doen zich -is mijn indruk- vooral voor bij configuraties waarin ook andere merken handsets zijn aangesloten.
@joecks Je zou ook eens wat tracert en/of continue PINGs kunnen opzetten, tijdens die periode. En dat vergelijken met het moment waarop de snelheid inzakt versus de 'goede' tijdstippen. (of pingplotter)
Dan kun je in ieder geval wat beter zien, in welk gedeelte van het traject, tussen jou en de AMS-IX (en verder), het mogelijk fout gaat...
Dan kun je in ieder geval wat beter zien, in welk gedeelte van het traject, tussen jou en de AMS-IX (en verder), het mogelijk fout gaat...
[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 24-08-2019 11:20 ]
Bedankt voor je tip, ik zal die pingplotter eens gaan inzetten...ehtweak schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:19:
@joecks Je zou ook eens wat tracert en/of continue PINGs kunnen opzetten, tijdens die periode. En dat vergelijken met het moment waarop de snelheid inzakt versus de 'goede' tijdstippen. (of pingplotter)
@ehtweak Verkeer hoeft natuurlijk niet perse via de AMS-IX te gaan. Het kan ook via andere exchange, private peering of transit het netwerk van XS4ALL verlaten.
Dat issue klinkt overigens als overbelasting in het WBA netwerk. Met een smokeping zie je dat dan waarschijnlijk als latency al op de gateway / BRAS.
Dat issue klinkt overigens als overbelasting in het WBA netwerk. Met een smokeping zie je dat dan waarschijnlijk als latency al op de gateway / BRAS.
Het is mij ook al opgevallen op een aansluiting in Bussum, waar de download in de avond merkbaar trager wordt. Vreemd genoeg blijft de ping in die uren wel 2ms.joecks schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:59:
Sinds een weekje op glasvezel, abonnement bij XS4ALL... Bevalt uitstekend, echter heb ik wel een klein probleempje... 's avonds zakt vooral de downloadsnelheid .... ik heb een 500 / 500 (In de ochtend is de snelheid ongeveer 500 / 600) abonnement maar vanaf een een uurtje of 17:00 's middags tot ongeveer 23:00 uur (Bedtijd)wordt de snelheid steeds minder.. Einde van de avond is de snelheid misschien nog 100-200 / 450-500 ...
PING, van waar naar waar?jacques1971 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:30:
[...]
Vreemd genoeg blijft de ping in die uren wel 2ms.
PING van jouw PC naar [?]. Want een PING van 2ms naar b.v. tweakers haal ik echt niet.
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.31]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms fritz.box [192.168.155.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms lo0.dr16.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 3 ms 6 ms 3 ms 0.ae26.xr4.3d12.xs4all.net [194.109.7.141]
4 3 ms 3 ms 3 ms 0.et-1-1-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.1]
5 12 ms 24 ms 14 ms et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
6 6 ms 7 ms 7 ms et-0-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
7 4 ms 7 ms 7 ms et-0-0-48-0.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
8 13 ms 16 ms 16 ms 87.233.241.110
9 4 ms 4 ms 4 ms tweakers.net [213.239.154.31]
en ga je richting bijvoorbeeld een EU land:
Tracing route to www.grossglockner.at [134.119.56.15]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms fritz.box [192.168.155.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms lo0.dr16.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 3 ms 3 ms 3 ms 0.ae26.xr4.3d12.xs4all.net [194.109.7.141]
4 3 ms 3 ms 3 ms 0.et-1-1-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.1]
5 4 ms 3 ms 3 ms asd-s5-rou-1041.NL.eurorings.net [134.222.94.218]
6 4 ms 3 ms 4 ms adm-b1-link.telia.net [213.248.77.152]
7 15 ms 15 ms 15 ms adm-bb4-link.telia.net [62.115.137.64]
8 14 ms 14 ms 14 ms hbg-bb4-link.telia.net [80.91.246.201]
9 15 ms 15 ms 15 ms koln-b1-link.telia.net [80.91.247.249]
10 15 ms 15 ms 15 ms ae0.cr-nashira.cgn4.core.heg.com [62.115.33.242]
11 15 ms 15 ms 15 ms ae1.cr-antares.fra10.bb.godaddy.com [87.230.114.122]
12 25 ms 28 ms 24 ms ae0.cr-vega.sxb1.bb.godaddy.com [87.230.115.3]
13 24 ms 24 ms 24 ms ae0-v100.sr-helios.sxb1.mass.systems [87.230.112.5]
14 18 ms 18 ms 18 ms 134.119.56.15
Dan wordt het al weer een heel ander verhaal...
Terwijl een simpele speedtest idd lage PINGs en hoge snelheden toont:

maar ga ik b.v. richting IJsland:

dan is uiteraard de PING veel hoger; gewoon vanwege de fysieke afstand.

@ehtweak
PING www.xs4all.nl (194.109.6.92) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=1 ttl=61 time=2.05 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=2 ttl=61 time=1.65 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=3 ttl=61 time=1.59 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=4 ttl=61 time=1.62 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=5 ttl=61 time=1.64 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=6 ttl=61 time=1.60 ms
PING www.tweakers.net (213.239.154.31) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=1 ttl=56 time=3.01 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=2 ttl=56 time=2.85 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=3 ttl=56 time=2.72 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=4 ttl=56 time=2.53 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=5 ttl=56 time=2.61 ms
PING www.xs4all.nl (194.109.6.92) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=1 ttl=61 time=2.05 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=2 ttl=61 time=1.65 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=3 ttl=61 time=1.59 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=4 ttl=61 time=1.62 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=5 ttl=61 time=1.64 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=6 ttl=61 time=1.60 ms
PING www.tweakers.net (213.239.154.31) 56(84) bytes of data.
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=1 ttl=56 time=3.01 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=2 ttl=56 time=2.85 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=3 ttl=56 time=2.72 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=4 ttl=56 time=2.53 ms
64 bytes from tweakers.net (213.239.154.31): icmp_seq=5 ttl=56 time=2.61 ms
100km is al een milliseconde, vaak meer omdat de lijnen meestal niet de kortste route tussen twee plekken nemen. Kan me voorstellen dat Bussum direct naar Amsterdam gaat.ehtweak schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:46:
[...]
PING van jouw PC naar [?]. Want een PING van 2ms naar b.v. tweakers haal ik echt niet.
[...]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Zijn er mensen die de mailserver van xs4all niet kunnen bereiken? Ik krijg sinds vanochtend vroeg geen verbinding en kan mijn mail niet ophalen.
Idem hier, al sinds 02:15 is er bij mij geen verbinding meer mogelijk met de mailserver. Op www.allestoringen.nl staat er ook een en ander over.Steven.w schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:08:
Zijn er mensen die de mailserver van xs4all niet kunnen bereiken? Ik krijg sinds vanochtend vroeg geen verbinding en kan mijn mail niet ophalen.
Op de storingenpagina hebben ze nog steeds niks gepost, 5 uur later....
Virussen? Scan ze hier!
Hm, zojuist komt alles weer binnen!wildhagen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:13:
[...]
Idem hier, al sinds 02:15 is er bij mij geen verbinding meer mogelijk met de mailserver. Op www.allestoringen.nl staat er ook een en ander over.
Op de storingenpagina hebben ze nog steeds niks gepost, 5 uur later....
Jep, sinds 2 minuten doet de verbinding het ook hier weer.
Virussen? Scan ze hier!
Bij ons zijn problemen met onze 2 set-up boxen. Een box was erg warm en de ander is redelijk normaal gebleven.
Het blijft dus niet alleen bij problemen met de mailserver. Misschien zijn ze al bezig om alles om te zetten naar KPN 😉
Het blijft dus niet alleen bij problemen met de mailserver. Misschien zijn ze al bezig om alles om te zetten naar KPN 😉
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Hier (Ede) geen tv. Boxen geven melding kan instellingen niet laden. Bij systeem test mislukt als resultaat bij de platformverbindings test.
[ Voor 34% gewijzigd door mrottjers op 27-08-2019 08:01 ]
Er was dus een “probleem” met 1 STB en niet met 2.Kiswum schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:43:
Bij ons zijn problemen met onze 2 set-up boxen. Een box was erg warm en de ander is redelijk normaal gebleven.
Met beide, maar een belangrijk kenmerk was dat 1 van die 2 erg warm was.Tylen schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:01:
[...]
Er was dus een “probleem” met 1 STB en niet met 2.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb een vraag voor de mensen hier de de overstap van XS4ALL koper naar glasvezel hebben gedaan?
Mijn aansluiting is opgeleverd en ik zou in principe kunnen overstappen. Echter vraag ik mij af of ik lang zonder internet kom te zitten. Of is het op de overstapdatum dat het koper uit gaat en gelijk het glasvezel aan? Ik heb volgens mij deze ftu hangen (https://d1uyvls174j03l.cl...87c-b3e0-0d2a7b78a26b.jpg). Ook zal ik dan vermoedelijk een FRITZ!Box 5490 krijgen neem ik aan?
Mijn aansluiting is opgeleverd en ik zou in principe kunnen overstappen. Echter vraag ik mij af of ik lang zonder internet kom te zitten. Of is het op de overstapdatum dat het koper uit gaat en gelijk het glasvezel aan? Ik heb volgens mij deze ftu hangen (https://d1uyvls174j03l.cl...87c-b3e0-0d2a7b78a26b.jpg). Ook zal ik dan vermoedelijk een FRITZ!Box 5490 krijgen neem ik aan?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik ben 2 weken geleden aangesloten op glas bij xs4all en kreeg de 7590 ....wontcachme schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:01:
Ook zal ik dan vermoedelijk een FRITZ!Box 5490 krijgen neem ik aan?
Idd kreeg ik ook een 7590 na wat storingen met mijn 7490.joecks schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:16:
[...]
Ik ben 2 weken geleden aangesloten op glas bij xs4all en kreeg de 7590 ....
Maar het hangt af in welk netwerkgebied je zit welke je krijgt.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Bedankt voor de info. Dacht dat bij deze FTU men meestal een kap eroverheen schuift en dan een glasdraad door gaat naar de Fritz. Maar tegenwoordig dus eerder met een losse NTU erbij.
Wel gemakkelijker mocht ik ooit een eigen router willen gebruiken.
Kan ook zijn dat je wel een 5490 krijgt.wontcachme schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:01:
Ik heb een vraag voor de mensen hier de de overstap van XS4ALL koper naar glasvezel hebben gedaan?
Deze heb ik hier al een tijdje hangen en dit werkt perfect.
FTU moet wel geschikt zijn maar in feite is het een lege kast.
Ene kant glas erin vanaf de straat, andere kant dun glasvezelkabeltje eruit naar de 5490.
Voordeel is ook dat er geen media converter meer tussen zit.
Geen extra stroom verbruik en geen component die stuk kan gaan.
Mocht ik ooit terugwillen naar een andere provider dan klik ik de lege kap met het glasvezelkabeltje eraf en plaats ik een mediaconverter terug.
Zie ook wat plaatjes van @Barre73
Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 27-08-2019 14:49 ]
Die oplossing dacht ik dat ik zou krijgen. Maar ik zal wel zien wat er gebeurt bij de aanvraag. Beide opties maken mij op zich niet veel uit. Qua ruimte zou de optie zonder losse ntu beter zijn.HoppyF schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:47:
[...]
Kan ook zijn dat je wel een 5490 krijgt.
Deze heb ik hier al een tijdje hangen en dit werkt perfect.
FTU moet wel geschikt zijn maar in feite is het een lege kast.
Ene kant glas erin vanaf de straat, andere kant dun glasvezelkabeltje eruit naar de 5490.
Voordeel is ook dat er geen media converter meer tussen zit.
Geen extra stroom verbruik en geen component die stuk kan gaan.
Mocht ik ooit terugwillen naar een andere provider dan klik ik de lege kap met het glasvezelkabeltje eraf en plaats ik een mediaconverter terug.
Zie ook wat plaatjes van @Barre73
Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
Bedankt voor de info.
Je komt niet zonder internet te zitten als het goed is.wontcachme schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:39:
[...]
Die oplossing dacht ik dat ik zou krijgen. Maar ik zal wel zien wat er gebeurt bij de aanvraag. Beide opties maken mij op zich niet veel uit. Qua ruimte zou de optie zonder losse ntu beter zijn.
Bedankt voor de info.
Glasvezel wordt kort voor het aansluiten al actief.
Heb je gekozen voor een monteur aan huis?
Zo ja, regelt hij alles wel.
Als het gratis is kan dit toch handig zijn.
Ik heb een keer gehad dat mijn vaste telefoon het niet meer deed.
Bleek een fout ergens in het systeem wat ik nooit zonder hulp had kunnen oplossen.
Het probleem lag immers ergens anders.
De monteur heeft wat gebeld en kon het proces in werking zetten waardoor dit een paar dagen later was opgelost. Internet en TV werkten in één keer goed.
De 5490 wordt vrijwel niet meer uitgeleverd. Bij vrijwel alles wordt een NTU + 7590 geleverd
O?mad-dog schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:09:
De 5490 wordt vrijwel niet meer uitgeleverd. Bij vrijwel alles wordt een NTU + 7590 geleverd
En wat mag hiervan de reden zijn dan?
Het gaat hier om glasvezel dus ik bedoel geen DSL.
Is mij ook niet geheel duidelijk. Uit het oogpunt van troubleshooting is een NTU wel prettiger, plus dat het het direct plaatsen van eigen apparatuur mogelijk maaktHoppyF schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:17:
[...]
O?
En wat mag hiervan de reden zijn dan?
Het gaat hier om glasvezel dus ik bedoel geen DSL.
Waarschijnlijk simpelweg makkelijker om later om te bouwen naar een experiabox. Iets anders kan ik niet bedenken.
Ik zie het voordeel niet zo.mad-dog schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:29:
[...]
Is mij ook niet geheel duidelijk. Uit het oogpunt van troubleshooting is een NTU wel prettiger, plus dat het het direct plaatsen van eigen apparatuur mogelijk maakt
Mijn 5490 werkt lekker stabiel. Kijk maar.
Fiber active for:
169 days, 17 hours, 48 minutes
Maar goed, het plaatsen van eigen apparatuur is ook wel een voordeel.
Jo
@mad-dog wat bedoel je met een losse NTU? Die kerstboom die ik als laatste beschrijf? Of toch wel de opklikbare mediaconverter?
Bij deze FTU zou XS4all een patchkap moeten gebruiken en dan inderdaad met een patchkabeltje direct de Fritzbox in. Een losse NTU kan niet. Dan is het een mediaconverter die er overheen klikt. Of ook die moeten op zijn (komen namelijk van ZTE) en dan zou je een kerstboom krijgen. Een patch kap met een glasdraad naar een losse mediaconverter en vanaf daar met UTP naar een Fritzbox. Dat zou apart zijn....wontcachme schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:56:
Bedankt voor de info. Dacht dat bij deze FTU men meestal een kap eroverheen schuift en dan een glasdraad door gaat naar de Fritz. Maar tegenwoordig dus eerder met een losse NTU erbij.
@mad-dog wat bedoel je met een losse NTU? Die kerstboom die ik als laatste beschrijf? Of toch wel de opklikbare mediaconverter?
[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 27-08-2019 21:45 ]
Was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik bedoel de opklikbare NTU. Alle glasorders die ik tegenwoordig voorbij zie komen worden met een 7590 geleverd, ik kan alleen niet zien welke NTU daarbij geleverd wordtBarre73 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:43:
Jo
[...]
Bij deze FTU zou XS4all een patchkap moeten gebruiken en dan inderdaad met een patchkabeltje direct de Fritzbox in. Een losse NTU kan niet. Dan is het een mediaconverter die er overheen klikt. Of ook die moeten op zijn (komen namelijk van ZTE) en dan zou je een kerstboom krijgen. Een patch kap met een glasdraad naar een losse mediaconverter en vanaf daar met UTP naar een Fritzbox. Dat zou apart zijn....
Ik heb een eigen router met een SFP, waar het glas direct in kan.HoppyF schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:40:
[...]
Ik zie het voordeel niet zo.
Mijn 5490 werkt lekker stabiel. Kijk maar.
Fiber active for:
169 days, 17 hours, 48 minutes
Maar goed, het plaatsen van eigen apparatuur is ook wel een voordeel.
Dus zonder mediaconverter met eigen apparatuur kan ook.
Het is een EdgeRouter 4.
Maar het kan natuurlijk ook met een switch die een SFP aansluiting heeft.
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Zo, abonnement omgezet per 16-09 en dan 200mbit glas
.
Kreeg bij de bestelling ook al te zien dat ik mijn huidige modem gewoon zal behouden (7581) en een Guideon monteur een ZTE N-UFTU MC DHZ komt plaatsen.
Uiteindelijk toch besloten om geen tv erbij te nemen. Wij hebben nu satelliet tv en dat geeft toch een iets mooiere kwaliteit en meer zenders
EDIT:
Handig die afspraak inplannen voor installatie.
Op maandag 16 september 2019 is uw verbinding actief. Omdat wij niet weten hoe laat de verbinding actief wordt, komen wij op zijn vroegst een dag later bij u langs. Zo zijn wij er zeker van dat de monteur de verbinding werkend kan opleveren.
En hun planner geeft als beste optie voor installatie de 16e aan tussen 08:00 en 12:00......
Dus nu de vraag: Moet ik gewoon de 16e kiezen of de 17e pas een tijdvak pakken? Lijkt mij dat ze wel anders wel hadden ingeprogrammeerd van opleverdatum+1 dag als beste optie.
Kreeg bij de bestelling ook al te zien dat ik mijn huidige modem gewoon zal behouden (7581) en een Guideon monteur een ZTE N-UFTU MC DHZ komt plaatsen.
Uiteindelijk toch besloten om geen tv erbij te nemen. Wij hebben nu satelliet tv en dat geeft toch een iets mooiere kwaliteit en meer zenders
EDIT:
Op maandag 16 september 2019 is uw verbinding actief. Omdat wij niet weten hoe laat de verbinding actief wordt, komen wij op zijn vroegst een dag later bij u langs. Zo zijn wij er zeker van dat de monteur de verbinding werkend kan opleveren.
En hun planner geeft als beste optie voor installatie de 16e aan tussen 08:00 en 12:00......
Dus nu de vraag: Moet ik gewoon de 16e kiezen of de 17e pas een tijdvak pakken? Lijkt mij dat ze wel anders wel hadden ingeprogrammeerd van opleverdatum+1 dag als beste optie.
[ Voor 44% gewijzigd door wontcachme op 30-08-2019 21:02 ]
In Wijchen vandaag totaal-uitval:
Internet/TV/telefonie van 13:53 tot 13:59,
Als dat de super betrouwbare xs4all service is . . .
De recente 4 uur! durende TV-storing vond mijn vrouw al vervelend.
Is al bekend wat de oorzaak van de KPN-storing was?
Internet/TV/telefonie van 13:53 tot 13:59,
Als dat de super betrouwbare xs4all service is . . .
De recente 4 uur! durende TV-storing vond mijn vrouw al vervelend.
Is al bekend wat de oorzaak van de KPN-storing was?
16e is op zich wel veilig, aangezien vrijwel alle opleveringen van WBA in de vroege ochtend worden uitgevoerd. Enige risico wat je loopt is dat als er nog geen oplevering is en KPNNetwerkNL de patch verkloot er niet rechtstreeks een monteur aangestuurd kan worden, kost je meestal 1-2 werkdagen extra.wontcachme schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:20:
Zo, abonnement omgezet per 16-09 en dan 200mbit glas.
EDIT:
Ik zou eventueel ook nog bv het tijdvak van 16:00 tot 20:00 kunnen kiezen. Dan zit waarschijnlijk de KPN werkdag erop en zou het al omgezet moeten zijn.mad-dog schreef op zondag 1 september 2019 @ 00:18:
[...]
16e is op zich wel veilig, aangezien vrijwel alle opleveringen van WBA in de vroege ochtend worden uitgevoerd. Enige risico wat je loopt is dat als er nog geen oplevering is en KPNNetwerkNL de patch verkloot er niet rechtstreeks een monteur aangestuurd kan worden, kost je meestal 1-2 werkdagen extra.
Of anders toch maar de 17e in de ochtend voor de zekerheid.
Als je zeker weet dat KPN de patch op de 16e moet omzetten dan doen ze dat altijd tussen 8 en 12. Zo is dat ook opgenomen in de operator contracten.wontcachme schreef op zondag 1 september 2019 @ 00:21:
[...]
Ik zou eventueel ook nog bv het tijdvak van 16:00 tot 20:00 kunnen kiezen. Dan zit waarschijnlijk de KPN werkdag erop en zou het al omgezet moeten zijn.
Of anders toch maar de 17e in de ochtend voor de zekerheid.
Dus dan is 16:00 tot 20:00 de beste keuze lijkt me.