[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 80 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36
Edje040 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:37:
[...]

Wellicht heb je hier wat aan. Is dus niet zozeer iets van XS4All maar van KPN: https://forum.kpn.com/thu...ng-wissel-uw-modem-484002
Hi @Edje040 Ja dit is één van de tabbladen die ik open heb, was mij alleen nog niet helemaal duidelijk of en welke componenten ik dan moet vervangen in mijn netwerk.

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
NIK0 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:41:
[...]

Hi @Edje040 Ja dit is één van de tabbladen die ik open heb, was mij alleen nog niet helemaal duidelijk of en welke componenten ik dan moet vervangen in mijn netwerk.
Mooi dat je die al had gevonden ;)

Ik heb er verder niet zoveel kaas van gegeten dus kan je ook niet helpen. Ik heb hier gewoon de 7590 met daarachter de diverse ap's, switches en i-tv. Gewoon basic dus maar draait gewoon prima. Ik zie dus eigenlijk niet de toegevoegde waarde van de manier zoals jij het aangesloten hebt...maar dat is ongetwijfeld te wijten aan mijn gebrek aan netwerk-kennis 8)7

edit: ik zie al dat het met de (on)afhankelijkheid van je vmware server te maken heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Edje040 op 22-11-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
ik222 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:41:
@NIK0 Nee bridged ITV werkt straks helemaal niet meer.

Maar in begrijp ook echt helemaal niks van je setup. Je gebruikt namelijk de Fritzbox wel gewoon voor internet maar laat IPTV er buitenom lopen :? Over het algemeen hadden mensen de ITV bridged setup juist zodat ze VLAN6 direct naar hun eigen router konden trekken zodat die niet in DMZ achter de Fritzbox moet.

In jou geval is het dus heel simpel, Fritzbox direct aan de NTU hangen (of anders in elk geval zowel VLAN 4 als 6 naar de Fritzbox WAN poort doortrekken) en dan kun je de settopboxen gewoon in het Fritzbox LAN hangen en hebben die routed IPTV. Je pfSense blijft zoals dat nu al is ook gewoon in het Fritzbox LAN en blijf ingesteld als exposed host.

Enige andere alternatief is zelf een routed setup bouwen. Dan haal je dus de Fritzbox weg en trek je VLAN4 en 6 naar je pfSense bak waarop dan IGMPProxy draait, ook dan heb je routed ITV maar in dat geval is e.a. dus wel volledig afhankelijk van je pfSense VM wat je dus niet wilt.
Hi @ik222 Nog wat aanvullende informatie:

Reden voor de Fritzbox:
- deed ook mijn telefonie afhandelen (denk dat ik die dienst ga opzeggen)
- de netwerk aansluiting van mijn omvormer (staat op zolder) zit ook rechtstreeks op de FB geprikt dus zolang ik maar internet heb, gaat de logging netjes door onafhankelijk wat ik op mijn server aan het klussen bent.

Heb vlan 4 op de patch van de FB gezet en even een heeeele lange kabel van zolder naar de STB laten lopen en dan werkt de STB inderdaad.

Het probleem is dus dat mijn STBs niet op de FB zitten maar aangesloten zitten op de switch in de woonkamer die met 1 kabel naar mijn switch op zolder is verbonden (via een dun buisje door 2 lagen beton waar ik niks meer bij kan plaatsen). Door die switch in de woonkamer heb ik mogelijkheid gekregen om TV in de woonkamer en slaapkamer te verkrijgen wat anders nooit mogelijk was geweest.

Wat kan ik doen?

[ Voor 5% gewijzigd door NIK0 op 22-11-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Weet iemand hoe je in de FB7581 ipv6 in het Thuisnetwerk kan uitschakelen?

Ik heb het idee dat mijn wifi apparatuur het niet leuk vind (met name android spul) en zag dat mijn S7 ipv6 en ipv4 adressen heeft.

Ik heb in Home Network>Network>Network Settings>IPV6 Adresses dit ingesteld:
- Do not assign unique local addresses (ULA)
- Disable DHCPv6 server in the FRITZ!Box:
- There are no other DHCPv6 servers in the home network

De rest staat allemaal uit

Maar ik blijf op mijn telefoon ipv6 adressen zien. Mis ik ergens nog iets?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@NIK0 Het is prima op te lossen hoor zonder extra kabels aangezien je managed switches hebt :)

Stappenplan:

- Zet VLAN 4 naast VLAN 6 tagged op de poort naar de Fritzbox.

- Maak een nieuw VLAN aan op je beide switches wat nog niet bestaat, bijvoorbeeld VLAN 10.

- VLAN 10 zet je untagged op een poortje van je switch op zolder. Op dat poortje sluit een LAN poort van de Fritzbox aan.

- VLAN 10 zet je vervolgens tagged door naar je andere switch en op die switch zet je untagged VLAN 10 op de poorten naar je settopboxen.

Dan heb je netjes routed ITV. En bijkomend voordeel is dat je als je waar dan ook op een van beide switches een poort untagged in VLAN 10 zet dit apparaat dus internet heeft direct vanaf de Fritzbox, dus zonder afhankelijk van je pfSense VM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
ik222 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:36:
@NIK0 Het is prima op te lossen hoor zonder extra kabels aangezien je managed switches hebt :)

Stappenplan:

- Zet VLAN 4 naast VLAN 6 tagged op de poort naar de Fritzbox.

- Maak een nieuw VLAN aan op je beide switches wat nog niet bestaat, bijvoorbeeld VLAN 10.

- VLAN 10 zet je untagged op een poortje van je switch op zolder. Op dat poortje sluit een LAN poort van de Fritzbox aan.

- VLAN 10 zet je vervolgens tagged door naar je andere switch en op die switch zet je untagged VLAN 10 op de poorten naar je settopboxen.

Dan heb je netjes routed ITV. En bijkomend voordeel is dat je als je waar dan ook op een van beide switches een poort untagged in VLAN 10 zet dit apparaat dus internet heeft direct vanaf de Fritzbox, dus zonder afhankelijk van je pfSense VM :)
Super bedankt @ik222

Heb nu even het probleem op z'n kop neergelegd en dat helpt ook altijd. Heb de fritzbox van de zolder even in de meterkast gehangen naast de NTU en vanaf daar kabels omgezet:
(de kabel van de STB in de slaapkamer komt uit in een patchpanel in de meterkast waardoor ik de STB kabel van de gangkast richting de woonkamer kon gebruiken voor de 2e STB. Kabel van de glasvezel richting mijn switch kon ik gebruiken voor LAN-FB -> pfsense.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g05xmzs6/2019-11-22-12-09-32-netwerk-setup-v1-1.png

Maar jouw idee klinkt een stuk beter, ik ga dat even uittekenen en vanavond omzetten wanneer iedereen hier op 1 oor ligt :)

Als dat werkt ga ik het wellicht in de toekomst "mooier maken" door misschien met een fysieke pfsense doos te gaan werken maar ik zie voorlopig nog geen oplossing voor mijn bekabeling-probleem waardoor ik beperkt bent in de type setups die ik kan kiezen. (gangkast-woonkamer-zolder)

[ Voor 8% gewijzigd door NIK0 op 22-11-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
@ik222
Heb 'm nu klaar staan vanavond laat ga ik dit omzetten:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bNx8vyy2/2019-11-22-12-09-32-netwerk-setup-v1-2.png

Ben wel benieuwd hoe jij je setup hebt ingeregeld..vond die van mij niet zo heel erg vreemd wanneer je samenwoont met een stel digibeten die altijd internet en tv willen hebben ongeacht wat hun papa op het netwerk zit te klooien :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ziet er goed uit, dat moet werken.

Ik heb een pfSense VM die alles doet, de Fritzbox gebruik ik alleen maar als WiFI accespoint samen met 2 extra Fritz 1750e accesspoints en dat hangt dus in een VLAN achter de pfSense.

Overigens is uptime hier erg belangrijk, ik host van alles voor de hele familie (mail, Nextcloud, websites). Maar ik speel dan ook niet met de pfSense, dat ding draait al jaren gewoon stabiel :)

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 22-11-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
ik222 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:35:
Ziet er goed uit, dat moet werken.

Ik heb een pfSense VM die alles doet, de Fritzbox gebruik ik alleen maar als WiFI accespoint samen met 2 extra Fritz 1750e accesspoints en dat hangt dus in een VLAN achter de pfSense.

Overigens is uptime hier erg belangrijk, ik host van alles voor de hele familie (mail, Nextcloud, websites). Maar ik speel dan ook niet met de pfSense, dat ding draait al jaren gewoon stabiel :)
Ik las ergens in een ander topic dat er een bug zat in de laatste igmp proxy van pfsense wat problemen gaf met iptv en dat zijn problemen die ik kan missen in het leven.
voor nu wil ik met een gerust hart m'n pfsense kunnen updaten zonder daarna terug te moeten omdat iptv niet lekker meer werkt 8)
:O is het al 23:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filibuster
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 00:04
NIK0 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:56:
[...]

Ik las ergens in een ander topic dat er een bug zat in de laatste igmp proxy van pfsense wat problemen gaf met iptv en dat zijn problemen die ik kan missen in het leven.
voor nu wil ik met een gerust hart m'n pfsense kunnen updaten zonder daarna terug te moeten omdat iptv niet lekker meer werkt 8)
:O is het al 23:00?
Huidige IGMP proxy in pfsense werkt uitstekend. Die bug is een paar versies geleden en was overigens makkelijk te patchen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Okay, stomme vraag.

Waar wordt bij glasvezel de snelheid van je verbinding geregeld? Wijkcentrale? Router?

Ik heb aan mijn Fritz 7581 op poort 1 een laptop hangen en aan poort 2 een Asus RT-AC86U met daarachter een een Synology NAS (918+). De Asus zit verbonden via LAN-WAN en heeft een eigen subnet. In de Fritz heb ik een static route ingesteld zodat de laptop de NAS kan benaderen en dat werkt allemaal goed.

Echter, viel mij pas geleden op dat de snelheid niet klopt.

Wanneer ik van de laptop bestanden plaats op de NAS is de maximum snelheid 200mbit. Exact de snelheid van mijn internet verbinding. Haal ik bestanden van de NAS naar de laptop, dan is de snelheid gewoon 900+mbit. Pas wanneer ik de NAS in dezelfde subnet plaats als de laptop is er weer een snelle verbinding om bestanden te plaatsen van Laptop naar NAS.

Hoe kan dit? En is dit te verhelpen door bijvoorbeeld een 7590 International te kopen?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
De laatste tijd heb ik veel problemen met HomeKit, accessoires die ‘not responding’ aangeven, oorzaak lijkt in lokale netwerk te liggen. Ik wil nu proberen om IPv6 uit te schakelen in mijn lokale netwerk, en dus alleen nog IPv4 te gebruiken. Heb een 7490 en een mesh netwerk met 4 extra nodes en een 4040 in bridge modus met een aparte SSID.

Wat zijn de nadelen als ik IPv6 uitschakel? Zijn er problemen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja, dat je binnen niet al te lange tijd waarschijnlijk een gedeelte van het internet niet meer kan bereiken.

IPv6 is inmiddels wat mij betreft wel het stadium voorbij dat je het gewoon kan uitschakelen bij problemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38

Rmg

jeroen11 schreef op maandag 25 november 2019 @ 07:52:
De laatste tijd heb ik veel problemen met HomeKit, accessoires die ‘not responding’ aangeven, oorzaak lijkt in lokale netwerk te liggen. Ik wil nu proberen om IPv6 uit te schakelen in mijn lokale netwerk, en dus alleen nog IPv4 te gebruiken. Heb een 7490 en een mesh netwerk met 4 extra nodes en een 4040 in bridge modus met een aparte SSID.

Wat zijn de nadelen als ik IPv6 uitschakel? Zijn er problemen waar ik rekening mee moet houden?
Dat sommige sites via een minder gunstige loadbalancer serveren. Verder valt het reuze mee, minder dan een kwart van de verbindingen in nederland heeft ipv6 support, voor het echt een probleem is zijn we wel een jaar of 3 verder, die adoptie gaat echt veel te traag.

https://www.internetsocie...-of-ipv6-deployment-2018/ Het rapport van 2019 is er nog niet maar dit zegt al een hoop.

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 25-11-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Dank, ik kan het dus sowieso wel proberen en kijken wat er gebeurt. Zeker niet de bedoeling dat dit voor altijd is, onder iOS 12 had ik (en vele nadere HomeKit gebruikers) deze issues niet, dus ik verwacht dat een software update het binnen afzienbare tijd oplost. Mogelijk kan ook Fritz er wat aan doen, er lijkt iets veranderd te zijn in iOS 13 mbt mDNS/Bonjour, en niet elke router lijkt dezelfde problemen te geven.

Andere optie die ik nog kan proberen is om twee (mesh) netwerken te maken thuis, elk met een eigen SSID; eentje op 5 Ghz met IPv6, voor maximale snelheid en betrouwbaarheid voor smartphones/tablets/laptops; de ander op 2.4 Ghz met IPv4 voor maximaal bereik voor HomeKit/IoT apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jeroen11 schreef op maandag 25 november 2019 @ 07:52:
Heb een 7490 en een mesh netwerk met 4 extra nodes en een 4040 in bridge modus met een aparte SSID.
Werkt de 4040 echt alleen als bridge? De simpelste verklaring voor zit soort problemen is namelijk dat er een tweede router een route adverteert.
Juist Apple zou erg IPv6 compatible moeten zijn. Dus ik verwacht niet dat IPv6 de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
ANdrode schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:56:
Werkt de 4040 echt alleen als bridge? De simpelste verklaring voor zit soort problemen is namelijk dat er een tweede router een route adverteert.
Had het niet goed verwoord, ik heb een 4040 als apart access point (dus niet als bridge) ingesteld, met eigen SSID. Dit omdat een van mijn devices (Aqara hub) niet met m'n mesh en netwerkinstellingen overweg kon. Alle andere Fritz apparatuur zit in de mesh. Probleem was er ook nog toen ik de 4040 had uitgezet. Er zijn veel meldingen van mensen met verglijkbare problemen met HomeKit, allemaal sinds iOS 13 en veel speculatie over mDNS, mesh en nu dus ook IPv6.
Juist Apple zou erg IPv6 compatible moeten zijn. Dus ik verwacht niet dat IPv6 de oorzaak is.
Ga het proberen, al werkt het vanavond (zal je altijd zien) sowieso weer goed een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Lijkt erop dat mijn 7581 de geest aan het begeven is na ongeveer 5 maanden gebruik. Doe ik een iperf test tussen twee computers, rechtstreeks verbonden met de 7681 via gigabit dan haal ik maximaal 670mbit aan snelheid. Verbind ik beide computers met een switch dan haal ik maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cb2009
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
Maandag komt monteur alles aansluiten dus heb ik vandaag doos met modem e.d open gemaakt, blijkt de wifi-repeater niet in de doos te zitten, klopt dit of wordt deze alleen aangeboden als je daar om belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@cb2009 vraag het aan de monteur. Even doorzetten als die tegenstribbelt. Dan gaat die XS4ALL bellen en het vragen.
Zo werkte het bij mij 1,5 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
cb2009 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 21:00:
Maandag komt monteur alles aansluiten dus heb ik vandaag doos met modem e.d open gemaakt, blijkt de wifi-repeater niet in de doos te zitten, klopt dit of wordt deze alleen aangeboden als je daar om belt?
WiFi repeater zit nooit in de doos. Deze wordt geplaatst indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Nadat ik vorige maand gebeld ben door XS4all en een erg slechte verlenging kreeg aangeboden, nu zelf maar gebeld en in goed overleg weer een jaarcontract afgesloten. Was nog best verrast ook over de korting, die ik hier niet in het openbaar kenbaar zal maken maar als vaste klant is er best wat mogelijk (gelukkig).

Dit jaar ga ik dus waarschijnlijk ;w de transitie meemaken van XS4All naar KPN, als productnaam.. we gaan het beleven, ik hoop in ieder geval dat niet alles stuk wordt gemaakt, maar vrees 't ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Hier hetzelfde, werd tijdje terug gebeld door een verkooporganisatie (niet xs4all zelf volgens mij) met matig aanbod, vrijdag zelf maar gaan bellen (was wel bereid om ook daadwerkelijk over te stappen) en een veel beter aanbod, combi korting / nieuwe hardware. Dus ook ik blijf voor in ieder geval nog een jaar, kijken wat KPN gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens dit:
https://www.xs4all.nl/ser...kt-amazon-prime-video.htm
zou sinds 9 december Amazon Prime bij zowel On Demand, alsmede op kanaal 203, via de STB, te gebruiken zijn.

Echter bij ons hier in Lelystad helaas geen spoor van Amazon Prime. :-(
Ook niet na het ophalen van nieuwe f/w. (7.3.84_2)
Al contact gehad met de HD van Xs4all en volgens de medewerker zouden onze STBs het toch echt moeten doen.
ehtweak in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"
alleen ze doen het niet; geen Amazon Prime. :N
Van op afstand heeft men onze STB's qua f/w en geldige s/n gecheckt; zou ok moeten zijn. Na harde reset; geen verbetering. Inmiddels is er een storingsticket aangemaakt. En men zou terugbellen als het opgelost was/is.

Zijn er andere Xs4all gebruikers waarbij Amazon Prime al wel beschikbaar is?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ehtweak schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:09:
Volgens dit:
zou sinds 9 december Amazon Prime bij zowel On Demand, alsmede op kanaal 203, via de STB, te gebruiken zijn.

Al contact gehad met de HD van Xs4all en volgens de medewerker zouden onze STBs het toch echt moeten doen.
Van op afstand heeft men onze STB's qua f/w en geldige s/n gecheckt; zou ok moeten zijn. Na harde reset; geen verbetering. Inmiddels is er een storingsticket aangemaakt. En men zou terugbellen als het opgelost was/is.

Ik zal het zo eens even testen (werk ook bij xs4all trouwens)

Nu bezig met een Factory reset, aangezien de VIP2952 hier al even werkloos was. Kun je per dm even je postcode huisnummer kunnen sturen?

Update:
Hier ook getest met 7.3.84_2, echter hier ook geen Amazon Prime te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door mad-dog op 11-12-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
mad-dog schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:55:
[...]

Ik zal het zo eens even testen (werk ook bij xs4all trouwens)

Nu bezig met een Factory reset, aangezien de VIP2952 hier al even werkloos was. Kun je per dm even je postcode huisnummer kunnen sturen?
Er is al een melding/ticket gemaakt via de HD van Xs4all, hedenavond.
Compleet met mijn naam/klantnr. Dus heeft nogmaals een berichtje aan jou @mad-dog dan nog wel zin?

Mooie Plaatjes   

• mad-dog
ehtweak schreef op woensdag 11 december 2019 @ 23:57:
[...]

Er is al een melding/ticket gemaakt via de HD van Xs4all, hedenavond.
Compleet met mijn naam/klantnr. Dus heeft nogmaals een berichtje aan jou @mad-dog dan nog wel zin?
Ervaring leert dat tickets voor TV niet altijd op een correcte manier worden behandeld. Het hoeft uiteraard niet :)

• krakendmodem
  • Laatst online: 16:48
ehtweak schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:09:
Volgens dit:

Ik zit zelf bij KPN, maar heb Amazon Video ook nog niet. Als ik kanaal 203 intik, dan springt ie meteen naar een sportzender. (Fox of Ziggo, dat weet ik zo even niet).

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
krakendmodem schreef op donderdag 12 december 2019 @ 06:45:
[...]

Ik zit zelf bij KPN, maar heb Amazon Video ook nog niet. Als ik kanaal 203 intik, dan springt ie meteen naar een sportzender. (Fox of Ziggo, dat weet ik zo even niet).
Hier ook KPN maar hier werkt het wel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• krakendmodem
  • Laatst online: 16:48
Barre73 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:34:
[...]

Hier ook KPN maar hier werkt het wel.
Wordt het per regio uitgerold?

Ik maak me er niet druk om. Ik kijk geen Netflix of Amazon. :)

• ehtweak
  • Niet online
krakendmodem schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:53:
[...]
Ik maak me er niet druk om. Ik kijk geen Netflix of Amazon. :)
Netflix hebben we al een abo op, en dat werkt al enige jaren prima via de STB.
En Amazon Prime heb ik in principe vanwege de verzendvoordelen en wat andere pluspunten. Maar het zou ook wel leuk zijn om rechtstreeks wat beeldmateriaal te kunnen bekijken. :)
(en nee, geen zin om daar weer een apart device voor te kopen)
Ze zeggen (bij de HD van Xs4all) van niet. :?
Ik heb er zelfs nadrukkelijk naar gevraagd; of het per regio gaat, of gefaseerd o.i.d. Het antwoord was van niet.

Saillant detail:
https://www.xs4all.nl/ser...er-in-het-basispakket.htm
203 staat zelfs al in het basispakket zenderoverzicht! Alleen in de praktijk dus (nog) niet. :-(

[ Voor 35% gewijzigd door ehtweak op 12-12-2019 09:50 ]

Mooie Plaatjes   

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
Wat betreft Amazon prime, van het Telfort forum:

Let er op dat Prime zowel nieuwe software op de ontvanger vereist als een configuratie aanpassing aan onze kant. Dus als je nu merkt dat Prime er wel is maar het toch niet helemaal goed doet, wacht even deze hele uitrolperiode af.
Iedereen krijgt ergens ná de uitrol, ook via e-mail bericht dat Prime beschikbaar is.

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:54:
[...]

Verder heb ik begrepen dat XS4ALL bij klanten die verhuizen van VDSL naar FttH-gebied die ZTE al aanbiedt, al weet ik nog niet wat KPN daarmee doet. Mijn huis zal waarschijnlijk pas worden opgeleverd als XS4ALL al lang niet meer bestaat.

Als ik hierover verkeerd zit of iemand aanvullingen heeft, ben ik één en al oor.
Je gaat ver in dingen uitsluiten, ook al ver voor oplevering van je woning. Er zijn nogal wat stappen die je gaat zetten in dit hele proces... Dat is nog erger dan dat ik zelf ben :-).

FttH is altijd met een FTU, eerder had je modems die direct op de FTU een verbinding maakten, tegenwoordig is het (gezien router vrijheid) de default om FTU -> NTU -> Router te doen.
KPN heeft de F3100 nu na een lang ontwikkeltraject als standaard op een gestandaardiseerde FTU. Van daaruit kan je met de ethernetkabel alles doen.

KPN wantrouwen hoeft in deze niet, ze hebben namelijk als KPNNetwerkNL de plicht om ook andere aanbieders toe te laten en dat betekent dat ze de FTU -> NTU -> Router setup vanuit kostenoverweging alleen al moeten aanbieden.
Ik zou voor nu die NTU even niet aanschaffen en focussen op je interne netwerk en hoe je dat wilt in je nieuwbouw woning. Die NTU wordt toch wel geleverd... en kan je prima zelf aansluiten bij oplevering van de verbinding.

PB me maar even als je een complete setup wilt zien met FttH die aan jouw requirements voldoet (eigen spul na de NTU) in een nieuwbouwwoning met een doordacht netwerkplan.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Mijn overstap is nu zeker naar Freedom.

https://www.nu.nl/tech/60...ntegratie-van-xs4all.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:53
Ja, mits het nog lopende contract bij XS4all ontbonden kan gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30
Wat een schaamteloze mail van XS4ALL zeg, als we het hebben over "op het lijk dansen".

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bob-B190 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:31:
Wat een schaamteloze mail van XS4ALL zeg, als we het hebben over "op het lijk dansen".
Inderdaad, behoorlijke aanfluiting.
Geheel gedicteerd door KPN natuurlijk en ook al opgemaakt voordat de uitspraak van de Ondernemingskamer er was.

Aan de andere kant is deze e-mail wel handig om straks te gebruiken mocht KPN alle gedane beloftes niet nakomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:30
HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:39:
[...]

Inderdaad, behoorlijke aanfluiting.
Geheel gedicteerd door KPN natuurlijk en ook al opgemaakt voordat de uitspraak van de Ondernemingskamer er was.

Aan de andere kant is deze e-mail wel handig om straks te gebruiken mocht KPN alle gedane beloftes niet nakomen.
Ik vraag me af in hoeverre reclame uitingen echt hard te maken vallen. Beweringen als "de beste" etc mogen binnen de kaders van de best etc. Ik ga gewoon rustig afwachten hoe freedom opstart en als in juni mijn contract afloopt (ik verleng jaarlijks), dan peer ik hem.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Kan misschien nog wel later zijn toch? Plannen en daadwerkelijk gebeuren in de praktijk zijn natuurlijk 2 dingen.
Moet nu de beslissing toch echt gaan maken nu me nieuwe huisje bijna echt woon/slaapbaar wordt. Die 6 maanden KPN korting trekt toch ook wel... Nederlander en zo. :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben benieuwd wanneer we de eerste gevolgen van deze uitspraak zullen gaan merken en wanneer we eventueel onze contracten kunnen ontbinden. De meeste hebben hier een tijdje terug 12x€10 verlengingsactie nog meegepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Miki schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:35:
Ik ben benieuwd wanneer we de eerste gevolgen van deze uitspraak zullen gaan merken en wanneer we eventueel onze contracten kunnen ontbinden. De meeste hebben hier een tijdje terug 12x€10 verlengingsactie nog meegepakt :)
Klopt.
Zolang XS4all/KPN de contract voorwaarden niet schendt is er niets aan de hand.
Gaat er een onderdeel van de dienst wijzigen (bv prijs, of internet) dan kun je je contract ontbinden en overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb er geen moeite mee dat het kpn word. Als ik mijn ipv4 subnet maar behoud.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:47:
[...]

Klopt.
Zolang XS4all/KPN de contract voorwaarden niet schendt is er niets aan de hand.
Gaat er een onderdeel van de dienst wijzigen (bv prijs, of internet) dan kun je je contract ontbinden en overstappen.
Prijs is zeker een reden voor opzegging. Andere zaken zijn helaas wat vager.. ik heb die AV van XS4all eens een keer doorgenomen en veel van de zaken die Tweakers zo waarderen staan daar eigenlijk niet in omschreven. Dus de vraag zal zijn of dat voldoende is.
Aan de andere kant: momenteel worden de eerste aankondigingen verstuurd aan Telfort klanten voor verplichte overgang naar KPN. Zij lijken allemaal een kans te krijgen om kosteloos op te zeggen (ook nog binnen contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:42:
[...]

Prijs is zeker een reden voor opzegging. Andere zaken zijn helaas wat vager.. ik heb die AV van XS4all eens een keer doorgenomen en veel van de zaken die Tweakers zo waarderen staan daar eigenlijk niet in omschreven. Dus de vraag zal zijn of dat voldoende is.
Aan de andere kant: momenteel worden de eerste aankondigingen verstuurd aan Telfort klanten voor verplichte overgang naar KPN. Zij lijken allemaal een kans te krijgen om kosteloos op te zeggen (ook nog binnen contract).
Prijs is eigenlijk de meest simpele reden waarbij de provider zelf aan aangeeft dat je mag opzeggen.
De meeste prijsverhogingen komen ook op hetzelfde tijdstip in het jaar dus weet je al wat er komen gaat.
Nu nog geen belangrijke wijzigingen maar later in 2020 waarschijnlijk wel.
Veel Tweakers hebben nog een lopend contract mèt korting hoewel er ook mensen zullen zijn die contract vrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:15

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik heb zoiets met Telfort nooit gehad: In de afgelopen maanden bij xs4all
al vaker en langer zonder Internetverbinding gezeten dan bij de "budget-provider" van toen.
Waarvoor betaal ik eigenlijk een premium???

Gisteren 1 uur en 21 minuten zonder Internet, TV en telefonie!!

24.12.19 11:59:25 IPv6-Präfix wurde erfolgreich bezogen. Neues Präfix: 2001:xxx:xxx::/48
24.12.19 11:59:25 Internetverbindung IPv6 wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 2001:xxx:xxxx
24.12.19 11:59:24 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: xxx, DNS-Server: 194.109.6.66 und 194.109.9.99, Gateway: 194.109.5.175, Breitband-PoP: dr11.d12
24.12.19 11:57:52 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
24.12.19 11:49:20 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
24.12.19 11:43:37 UMTS-Modem initialisiert.
24.12.19 11:41:37 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
24.12.19 11:38:10 Die FRITZ!Box ist seit mehr als einer Stunde nicht mehr mit dem Internet verbunden. Auch die Telefonie ist nicht oder nur eingeschränkt verfügbar.
24.12.19 11:31:52 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung. [8 Meldungen seit 24.12.19 10:51:49]
24.12.19 10:46:31 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
24.12.19 10:41:53 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung. [2 Meldungen seit 24.12.19 10:41:29]
24.12.19 10:40:13 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung. [5 Meldungen seit 24.12.19 10:38:37]
24.12.19 10:38:23 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
24.12.19 10:38:10 Zeitüberschreitung bei der PPP-Aushandlung.
24.12.19 10:38:10 Internetverbindung wurde getrennt.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
dunklefaser schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:50:
al vaker en langer zonder Internetverbinding gezeten dan bij de "budget-provider" van toen.

Bijzonder, nog nooit gehad bij XS4ALL. Heb je die Fritzbox wel bij hun vandaan? Dat vraag ik omdat hij Duitstalig is. Kan natuurlijk ook een maandagochtend exemplaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@dunklefaser Heb je hierover al contact gehad met XS4ALL en wat was hun reactie / oplossing?

Kijk apparatuur kan altijd een keer stuk gaan, bijvoorbeeld een defecte NTU kan dit gedrag al veroorzaken en die kan bij XS4ALL net zo goed stuk als bij Telfort. Een premium provider kan zich wel onderscheiden met service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

synoniem schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:09:
[...]

Bijzonder, nog nooit gehad bij XS4ALL. Heb je die Fritzbox wel bij hun vandaan? Dat vraag ik omdat hij Duitstalig is. Kan natuurlijk ook een maandagochtend exemplaar zijn.
Fritzbox is origineel XS4ALL, alleen met duitse interface (alte Heimat). Voor de rest lijkt ze naar behoren te werken. Ik had alleen de afgelopen week ook een glitch, waarbij de box na de update op 7.13 een soort herstart maakte, vreemd genoeg zonder de logs te wissen.
Ik wil het eigenlijk niet meer weten, waarschijnlijk ben ik komende juni na een jaar weer weg bij xs4all.
De FB heb ik wel nodig voor nog wat andere dingen in huis, maar dan koop ik een in Duitsland.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Bob-B190 schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:31:
Wat is hier schaamteloos aan?
Het is toch gewoon een mededeling. :/

Beste XS4ALL-klant,
De samenvoeging van XS4ALL en KPN gaat door

Op 18 oktober heeft de ondernemingsraad beroep ingesteld bij de rechter. Donderdag 28 november was de hoorzitting bij de Ondernemingskamer. Vandaag is de uitspraak bekendgemaakt. De rechter heeft de bezwaren van de ondernemingsraad van XS4ALL afgewezen. Dit betekent dat de samenvoeging van XS4ALL en KPN doorgaat.

Wat betekent dit voor u?
U hoeft nu niets te doen. Uw abonnement gaat over wanneer de dienstverlening gelijkwaardig of beter is dan wat u heeft. Dit is op z’n vroegst eind 2020. We zullen u persoonlijk informeren.

Wat we beloven
Bij KPN houdt u straks de klantenservice en helpdesk die u gewend bent, uw FRITZ!Box-modem, e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen en kijkt u tv via dezelfde ontvanger. Hetzelfde geldt voor unieke XS4ALL-diensten zoals het malwarefilter, poortbeveiliging en DNSSEC. Dus onze inzet voor privacy en veiligheid zetten wij bij KPN gewoon voort. Beloofd.

Zo blijft u op de hoogte
We houden u de komende tijd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Via e-mails zoals deze, op ons blog en in onze nieuwsbrief. Zo kunt u op de voet volgen wat we doen.

Vragen mag altijd
Op xs4all.nl/uitspraak vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Heeft u toch nog een andere vraag? Bel dan onze Klantenservice op 020 398 76 66 (lokale gesprekskosten). We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Algemeen Directeur
XS4ALL Internet bv

Ik zie eigenlijk voornamelijk zaken als "... op z'n vroegst eind 2020..."
en
"... Bij KPN houdt u straks de klantenservice en helpdesk die u gewend bent, uw FRITZ!Box-modem, e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen en kijkt u tv via dezelfde ontvanger. Hetzelfde geldt voor unieke XS4ALL-diensten zoals het malwarefilter, poortbeveiliging en DNSSEC. Dus onze inzet voor privacy en veiligheid zetten wij bij KPN gewoon voort. Beloofd."

M.a.w. in de praktijk zie ik voorlopig weinig veranderen...
En dat de merknaam op de factuur anders wordt... So what?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:44:
[...]

Wat is hier schaamteloos aan?
Het is toch gewoon een mededeling. :/

Beste XS4ALL-klant,
De samenvoeging van XS4ALL en KPN gaat door

Op 18 oktober heeft de ondernemingsraad beroep ingesteld bij de rechter. Donderdag 28 november was de hoorzitting bij de Ondernemingskamer. Vandaag is de uitspraak bekendgemaakt. De rechter heeft de bezwaren van de ondernemingsraad van XS4ALL afgewezen. Dit betekent dat de samenvoeging van XS4ALL en KPN doorgaat.

Wat betekent dit voor u?
U hoeft nu niets te doen. Uw abonnement gaat over wanneer de dienstverlening gelijkwaardig of beter is dan wat u heeft. Dit is op z’n vroegst eind 2020. We zullen u persoonlijk informeren.

Wat we beloven
Bij KPN houdt u straks de klantenservice en helpdesk die u gewend bent, uw FRITZ!Box-modem, e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen en kijkt u tv via dezelfde ontvanger. Hetzelfde geldt voor unieke XS4ALL-diensten zoals het malwarefilter, poortbeveiliging en DNSSEC. Dus onze inzet voor privacy en veiligheid zetten wij bij KPN gewoon voort. Beloofd.

Zo blijft u op de hoogte
We houden u de komende tijd op de hoogte van alle ontwikkelingen. Via e-mails zoals deze, op ons blog en in onze nieuwsbrief. Zo kunt u op de voet volgen wat we doen.

Vragen mag altijd
Op xs4all.nl/uitspraak vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Heeft u toch nog een andere vraag? Bel dan onze Klantenservice op 020 398 76 66 (lokale gesprekskosten). We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 en 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Algemeen Directeur
XS4ALL Internet bv

Ik zie eigenlijk voornamelijk zaken als "... op z'n vroegst eind 2020..."
en
"... Bij KPN houdt u straks de klantenservice en helpdesk die u gewend bent, uw FRITZ!Box-modem, e-mailadressen die op @xs4all.nl eindigen en kijkt u tv via dezelfde ontvanger. Hetzelfde geldt voor unieke XS4ALL-diensten zoals het malwarefilter, poortbeveiliging en DNSSEC. Dus onze inzet voor privacy en veiligheid zetten wij bij KPN gewoon voort. Beloofd."

M.a.w. in de praktijk zie ik voorlopig weinig veranderen...
En dat de merknaam op de factuur anders wordt... So what?
Je bent je er toch wel van bewust dat je hier in die brief niet XS4all hoort spreken maar KPN?
Wat is het woord en de beloftes van KPN waard?
Ik zet daar wel vraagtekens bij maar geef ze nog even de ruimte om hun beloftes waar te maken.
Het kàn dus nog een tijdje goed gaan tot eind 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bovendien heb ik tot op heden nergens een harde garantie gezien op behoud van de twee belangrijkste XS4ALL unieke diensten, namelijk statische IP adressen met instelbare reverse DNS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
dunklefaser schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:50:

24.12.19 11:59:25 IPv6-Präfix wurde erfolgreich bezogen. Neues Präfix: 2001:xxx:xxx::/48
24.12.19 11:59:25 Internetverbindung IPv6 wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 2001:xxx:xxxx
24.12.19 11:59:24 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: xxx, DNS-Server: 194.109.6.66 und 194.109.9.99, Gateway: 194.109.5.175, Breitband-PoP: dr11.d12
24.12.19 11:57:52 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
24.12.19 11:49:20 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
24.12.19 11:43:37 UMTS-Modem initialisiert.
24.12.19 11:41:37 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
24.12.19 11:38:10 Die FRITZ!Box ist seit mehr als einer Stunde nicht mehr mit dem Internet verbunden. Auch die Telefonie ist nicht oder nur eingeschränkt verfügbar.
24.12.19 11:31:52 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung. [8 Meldungen seit 24.12.19 10:51:49]
24.12.19 10:46:31 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
24.12.19 10:41:53 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung. [2 Meldungen seit 24.12.19 10:41:29]
24.12.19 10:40:13 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung. [5 Meldungen seit 24.12.19 10:38:37]
24.12.19 10:38:23 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
24.12.19 10:38:10 Zeitüberschreitung bei der PPP-Aushandlung.
24.12.19 10:38:10 Internetverbindung wurde getrennt.
Ik zou de helpdesk eens bellen voor een meting op glasniveau, dit lijkt me geen probleem met het modem(eerder met de NTU of glasinfra van KPN) ... DM met je gegevens mag ook, kan ik het morgen checken.

Dit soort problemen kunnen vrij moeilijk binnen het XS4ALL domein zitten, aangezien alle BRAS'en redundant zijn uitgevoerd

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 25-12-2019 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31
dunklefaser schreef op woensdag 25 december 2019 @ 20:19:
[...]

Fritzbox is origineel XS4ALL, alleen met duitse interface (alte Heimat). Voor de rest lijkt ze naar behoren te werken. Ik had alleen de afgelopen week ook een glitch, waarbij de box na de update op 7.13 een soort herstart maakte, vreemd genoeg zonder de logs te wissen.
Ik wil het eigenlijk niet meer weten, waarschijnlijk ben ik komende juni na een jaar weer weg bij xs4all.
De FB heb ik wel nodig voor nog wat andere dingen in huis, maar dan koop ik een in Duitsland.
Heb je al gebeld met xs4all?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
ik222 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:59:
Bovendien heb ik tot op heden nergens een harde garantie gezien op behoud van de twee belangrijkste XS4ALL unieke diensten, namelijk statische IP adressen met instelbare reverse DNS.
Zie hier:
https://blog.xs4all.nl/uitspraak/
...
Wat betekent dit voor u?

Hou ik mijn ‘vaste’ IP-adres?
Ja. Bij KPN krijgt u een ‘vast’ IP-adres op dezelfde manier zoals nu bij ons het geval is. Op dit moment heeft u eigenlijk een ‘semi-fixed’ (semi-vast) IP-adres. Uw IP-adres kan namelijk bij verhuizing of wijziging in techniek, bijvoorbeeld van DSL naar glasvezel, veranderen.
...
HoppyF schreef op woensdag 25 december 2019 @ 22:55:
[...]

Je bent je er toch wel van bewust dat je hier in die brief niet XS4all hoort spreken maar KPN?
Wat is het woord en de beloftes van KPN waard?
Ik zet daar wel vraagtekens bij maar geef ze nog even de ruimte om hun beloftes waar te maken.
Het kàn dus nog een tijdje goed gaan tot eind 2020.
Ja. En? KPN is al jarenlang eigenaar van Xs4all, dus....
Het woord/beloftes van iedere commerciële onderneming is net zo veel/weinig waard als altijd. Als de commercie dicteert dat het anders moet, dan zal het ook anders gaan!
Immers, ooit, toen Xs4all nog wel zelfstandig was, hebben ze ook van alles beloofd. Maar zwichtten wel voor het geld. En iedere zoveel jaar herhaalt zich datzelfde riedeltje weer. :X

Planet internet, Demon, Cistron, Hccnet, etc. Anyone? O-) ;w

En "een tijdje goed gaan"? Eind 2020 zijn wel al weer jaar verder, m.a.w. dan zullen er ongetwijfeld nog vele andere ontwikkelingen op ISP/Telecom gebied spelen.

Mooie Plaatjes   

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Gaat kpn nadat naamvoering xs4all verdwenen is dan ook consumenten abonnementen aanbieding met vast externe ip adres?
Ik ben er bang voor dat vast ip adres voor consumenten helemaal gaat verdwijnen. Ik heb nu nog thuis een xs4all abo (500mbt+TV) maar zit behoorlijk hoog in de prijs waardoor ik graag naar een lager internet abo zou willen gaan. Kan dat nog met een vast extern ip adres bij kpn straks?

Ik begrijp dat er nu voor bestaande klanten niets veranderd. Maar ik zie van die acties van kpn rond gaan die 20 euro/maand goedkoper zijn terwijl het dezelfde snelheid betreft (500mb/s glasvezel) die actie wil ik graag maar kan ik dus niet nemen omdat ik mijn vast ip adres wil behouden.

In het kort. Gaat kpn ook echt nieuwe premium abos(diensten zoals vast ip) aanbieden of kunnen er geen nieuwe premium klanten bij komen zodat alleen bestaande (xs4all) abos nog blijven voortbestaan?

[ Voor 38% gewijzigd door SpitfireNL op 26-12-2019 03:08 ]

- Mijn PC -

• HoppyF
ehtweak schreef op woensdag 25 december 2019 @ 23:39:
[...]

Zie hier:
https://blog.xs4all.nl/uitspraak/
...
Wat betekent dit voor u?

Hou ik mijn ‘vaste’ IP-adres?
Ja. Bij KPN krijgt u een ‘vast’ IP-adres op dezelfde manier zoals nu bij ons het geval is. Op dit moment heeft u eigenlijk een ‘semi-fixed’ (semi-vast) IP-adres. Uw IP-adres kan namelijk bij verhuizing of wijziging in techniek, bijvoorbeeld van DSL naar glasvezel, veranderen.
...

[...]

Ja. En? KPN is al jarenlang eigenaar van Xs4all, dus....
Het woord/beloftes van iedere commerciële onderneming is net zo veel/weinig waard als altijd. Als de commercie dicteert dat het anders moet, dan zal het ook anders gaan!
Immers, ooit, toen Xs4all nog wel zelfstandig was, hebben ze ook van alles beloofd. Maar zwichtten wel voor het geld. En iedere zoveel jaar herhaalt zich datzelfde riedeltje weer. :X

Planet internet, Demon, Cistron, Hccnet, etc. Anyone? O-) ;w

En "een tijdje goed gaan"? Eind 2020 zijn wel al weer jaar verder, m.a.w. dan zullen er ongetwijfeld nog vele andere ontwikkelingen op ISP/Telecom gebied spelen.
Als ik iemand iets beloof (mondeling of op papier/e-mail) dan kom ik die beloftes gewoon na.
Altijd.
Twijfel of ik iets wel kan nakomen dan beloof ik het gewoon niet!
Wees dus DUIDELIJK als bedrijf in wat je belooft en kom dit na.
Dit maakt je betrouwbaar en geloofwaardig.

Dit is ook precies de reden dat heel veel mensen KPN wantrouwen omdat ze in het verleden vaak iets beloofd hebben en dit niet zijn nagekomen. Als klant sta je dan in de kou en voel je je genaaid.
Dat overkomt je maar één keer daarna blijft dit zich voortslepen.

Let wel een negatieve ervaring kan jarenlang door blijven werken.
Het is makkelijker een imago te verliezen dan deze op te bouwen.
Zo denk ik erover.

Over vast IP zegt KPN alleen semi-fixed. Kortom vast als het hun uitkomt en anders wijzigt het gewoon.

• ik222
  • Niet online
Reverse DNS vind ik ook heel belangrijk, anders werkt namelijk simpelweg mijn eigen mailserver niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:24:
[...]

Als ik iemand iets beloof (mondeling of op papier/e-mail) dan kom ik die beloftes gewoon na.
Altijd.
Twijfel of ik iets wel kan nakomen dan beloof ik het gewoon niet!
Wees dus DUIDELIJK als bedrijf in wat je belooft en kom dit na.
Dit maakt je betrouwbaar en geloofwaardig.

Dit is ook precies de reden dat heel veel mensen KPN wantrouwen omdat ze in het verleden vaak iets beloofd hebben en dit niet zijn nagekomen. Als klant sta je dan in de kou en voel je je genaaid.
Dat overkomt je maar één keer daarna blijft dit zich voortslepen.

Let wel een negatieve ervaring kan jarenlang door blijven werken.
Het is makkelijker een imago te verliezen dan deze op te bouwen.
Zo denk ik erover.

Over vast IP zegt KPN alleen semi-fixed. Kortom vast als het hun uitkomt en anders wijzigt het gewoon.
XS4ALL heeft een vast IP op dezelfde techniek. Als deze verandert verandert ook het IP.

• ehtweak
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:24:
[...]

Eh, dat is bij Xs4all ook altijd al zo geweest hoor...
Als je b.v. overgezet werd van DSL naar FttH, krijg je ook een ander IP adres.

Ennne, qua beloftes:
Doen wat je zegt en zeggen wat je doet.
Klinkt simpel en straight forward, maar zo werken commerciële bedrijven niet. :N

Mooie Plaatjes   

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@White_Collar @mad-dog De 1 uur en 21 minuten durende storing in Wijchen van eergisteren stond ook op de storingspagina van XS4ALL.
Maar afgelopen nacht weer een storing, gelukkig maar 10 minuten, alleen niet prettig als je net een spannende film kijkt.

26.12.19 02:12:56 IPv6-Präfix wurde erfolgreich bezogen. Neues Präfix: 2001:981:xxxx::/48
26.12.19 02:12:56 Internetverbindung IPv6 wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 2001:981:xxx::1
26.12.19 02:12:55 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 62.251.xx.xxx, DNS-Server: 194.109.6.66 und 194.109.9.99, Gateway: 194.109.5.175, Breitband-PoP: dr11.d12
26.12.19 02:07:49 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
26.12.19 02:05:15 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung. [7 Meldungen seit 26.12.19 02:03:13]
26.12.19 02:02:59 Zeitüberschreitung bei der PPP-Aushandlung.
26.12.19 02:02:59 Internetverbindung wurde getrennt.

Ik vermoed dat ook hier de storingsoorzaak niet bij mijn FB of FTU ligt maar ergens anders in Wijchen.
Ik ga er van uit dat xs4all op de hoogte is van de problematiek O-) .

• HoppyF
ehtweak schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:10:
[...]

Eh, dat is bij Xs4all ook altijd al zo geweest hoor...
Als je b.v. overgezet werd van DSL naar FttH, krijg je ook een ander IP adres.

Ennne, qua beloftes:
Doen wat je zegt en zeggen wat je doet.
Klinkt simpel en straight forward, maar zo werken commerciële bedrijven niet. :N
Wisselen van DSL naar FttH is iets wat je zelf kiest en als het IP adres dat wijzigt begrijp ik dit wel.
Blijf je gewoon op FttH zitten kan het IP adres gewoon blijven zoals deze is.

Als je als commercieel bedrijf kiest om maar te doen wat je uitkomt vind ik dit prima maar dan moet je dit ook duidelijk communiceren naar de klant en niets beloven of er bij zeggen bv eind 2020 gaan we een wijziging doorvoeren en tot die tijd blijft het zelfde zoals het is.

Er zijn nog meer voorbeelden van bijzonder slechte communicatie.
Neem het KPN bewuste NPO1 op “1”.
Wat een drama en nòg staat NPO Glas niet op “1”.
Hoeveel jaar loopt deze ellende al niet?
Dit soort slordigheden maakt KPN èn dus ook XS4all niet echt fijn.
Zo jammer want had al lang goed geregeld kunnen zijn, klanten verwachten echt geen wonderen.

• Barre73
HoppyF schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:49:
[...]

Wisselen van DSL naar FttH is iets wat je zelf kiest en als het IP adres dat wijzigt begrijp ik dit wel.
Blijf je gewoon op FttH zitten kan het IP adres gewoon blijven zoals deze is.

Als je als commercieel bedrijf kiest om maar te doen wat je uitkomt vind ik dit prima maar dan moet je dit ook duidelijk communiceren naar de klant en niets beloven of er bij zeggen bv eind 2020 gaan we een wijziging doorvoeren en tot die tijd blijft het zelfde zoals het is.

Er zijn nog meer voorbeelden van bijzonder slechte communicatie.
Neem het KPN bewuste NPO1 op “1”.
Wat een drama en nòg staat NPO Glas niet op “1”.
Hoeveel jaar loopt deze ellende al niet?
Dit soort slordigheden maakt KPN èn dus ook XS4all niet echt fijn.
Zo jammer want had al lang goed geregeld kunnen zijn, klanten verwachten echt geen wonderen.
Ik kan me niet herinneren dat KPN ooit beloofd heeft dat de HD Glas zenders op 1 zouden komen. Het programma heette HD op 1 en dat is gebeurd. Het duurde een stuk langer dan gehoopt maar dat had meer technische oorzaken dan beleidsoorzaken.

• mad-dog
dunklefaser schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:21:
@White_Collar @mad-dog De 1 uur en 21 minuten durende storing in Wijchen van eergisteren stond ook op de storingspagina van XS4ALL.
Maar afgelopen nacht weer een storing, gelukkig maar 10 minuten, alleen niet prettig als je net een spannende film kijkt.

26.12.19 02:12:56 IPv6-Präfix wurde erfolgreich bezogen. Neues Präfix: 2001:981:xxxx::/48
26.12.19 02:12:56 Internetverbindung IPv6 wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 2001:981:xxx::1
26.12.19 02:12:55 Internetverbindung wurde erfolgreich hergestellt. IP-Adresse: 62.251.xx.xxx, DNS-Server: 194.109.6.66 und 194.109.9.99, Gateway: 194.109.5.175, Breitband-PoP: dr11.d12
26.12.19 02:07:49 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung.
26.12.19 02:05:15 PPPoE-Fehler: Zeitüberschreitung. [7 Meldungen seit 26.12.19 02:03:13]
26.12.19 02:02:59 Zeitüberschreitung bei der PPP-Aushandlung.
26.12.19 02:02:59 Internetverbindung wurde getrennt.

Ik vermoed dat ook hier de storingsoorzaak niet bij mijn FB of FTU ligt maar ergens anders in Wijchen.
Ik ga er van uit dat xs4all op de hoogte is van de problematiek O-) .
En laat dat soort storingen nou net in het KPN domein zitten :).

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:01:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat KPN ooit beloofd heeft dat de HD Glas zenders op 1 zouden komen. Het programma heette HD op 1 en dat is gebeurd. Het duurde een stuk langer dan gehoopt maar dat had meer technische oorzaken dan beleidsoorzaken.
Dat is dus wèl beloofd.
Het was een tweestappen plan.
Eerst HD op één gevolgd door HD Glas op één.

Een snelle Google zoekactie liet mij dit topic zien.
Jawel, alweer 7 maanden geleden maar nog steeds zelfde probleem.
https://forum.kpn.com/int...-glas-zenders-op-1-473612

Edit:
De brief van XS4all is van 14 januari 2019 met de mededeling dat omzetten vanaf 15 januari zou gaan plaatsvinden.
Daarna zou omzetten van Glas HD gaan gebeuren.
Het is dus bijna één jaar geleden na aankondiging.

HD TV

[ Voor 22% gewijzigd door HoppyF op 26-12-2019 16:41 ]

• Barre73
HoppyF schreef op donderdag 26 december 2019 @ 16:30:
[...]

Dat is dus wèl beloofd.

Edit:
De brief van XS4all is van 14 januari 2019 met de mededeling dat omzetten vanaf 15 januari zou gaan plaatsvinden.

[Afbeelding: HD TV]
Mijn excuus.. ik herinnerde me het niet maar het is dus wel gezegd. Ik vraag me af of ze er nog wel mee bezig zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op donderdag 26 december 2019 @ 16:30:
[...]

Dat is dus wèl beloofd.

Edit:

[Afbeelding: HD TV]
Gewone HD op 1 is ook een zeer langetermijn-project geweest, dus ga er maar van uit dat dit ook nog wel minimaal een jaar gaat duren.
Ik denk dat de prioriteit ook niet zo hoog ligt. Tweakers gebruiken ongetwijfeld meestal de Glas HD kanalen, maar de gemiddelde consument pakt gewoon 1 en hoger. Daarbij zie je het verschil tussen glas-hd en gewoon HD op de meeste mainstream TVs gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Heb vandaag m'n Fritzbox 7490 vervangen door een 7590. Installatie is gelukt middels terug zetten van backup, moest alleen m'n DECT toestellen opnieuw aanmelden. Wel is de verbinding een stuk minder stabiel is, sterk fluctuerende latency en zelfs timeouts (als ik ping laat lopen op xs4all.nl bijv). Haal bij speedtest wel richting de 500mbit/s. Heb router opnieuw opgestart dus maar verbinding blijft labiel. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
jeroen11 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 16:57:
Heb vandaag m'n Fritzbox 7490 vervangen door een 7590. Installatie is gelukt middels terug zetten van backup, moest alleen m'n DECT toestellen opnieuw aanmelden. Wel is de verbinding een stuk minder stabiel is, sterk fluctuerende latency en zelfs timeouts (als ik ping laat lopen op xs4all.nl bijv). Haal bij speedtest wel richting de 500mbit/s. Heb router opnieuw opgestart dus maar verbinding blijft labiel. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
Ik zou gewoon eens van scratch beginnen zonder backup en kijken hoe dat loopt. Ik heb al genoeg ellende gezien met een import van een backup op de 7590

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:20
Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik van een 7490 naar een 7590 ben gegaan en de backup teruggezet had, wel iets minder problemen. Maar m’n upload was destijds tergend traag, toen opnieuw begonnen en daarna waren de problemen voorbij! Dus wat @mad-dog zegt, opnieuw beginnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:35

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb op dit moment nog "triple play" van xs4all. Dus internet, telefoon en tv. Ik wilde een vaste telefoon vanwege de oppas & kids en dus altijd bereikbaar thuis. Maar dat wordt in de praktijk nooit gebruikt, en de kids kunnen ook via iPads met ons "bellen"..

Dus ik wil eigenlijk van telefonie af. Maar ik ben dan bang dat ik dan mijn gratis spotify ga verliezen? Iemand daar ervaring mee?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 18-09 13:50
OMX2000 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:40:
Ik heb op dit moment nog "triple play" van xs4all. Dus internet, telefoon en tv. Ik wilde een vaste telefoon vanwege de oppas & kids en dus altijd bereikbaar thuis. Maar dat wordt in de praktijk nooit gebruikt, en de kids kunnen ook via iPads met ons "bellen"..

Dus ik wil eigenlijk van telefonie af. Maar ik ben dan bang dat ik dan mijn gratis spotify ga verliezen? Iemand daar ervaring mee?
Zou inderdaad zomaar kunnen dat het een nieuw contract wordt en je diverse voordelen kwijt bent. En dat is het die €5 winst die je hebt om vaste telefonie te laten vallen niet waard. Gewoon even contact opnemen met de helpdesk en navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:09

In 2017 hetzelfde gehad, kon van de telefonie af en mijn contract liep gewoon door. Dus geen wisseling gehad van contract, ik heb nog steeds de gratis Spotify. Volgens mij had ik dit via Mijn Xs4all gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik heb dit jaar vaste telefonie laten vervallen.
Geen gevolgen voor Spotify en mijn mobiel internet.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 10:19
Wat beide heren hierboven melden; same!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Heb hier een Fritzbox 5490.
Vanwege een nieuwe TV en wat verbouwingen hangt de Fritzbox nu in het zicht.
De groene LED’s vallen nu op.
Nu kun je in de configuratie de LED’s uitschakelen maar één LED blijft branden: Fiber.
Zelfs de Power Led is uit.

Volgens de handleiding zou alles uitgezet kunnen worden.
https://nl.avm.de/service...e-FRITZ-Box-uitschakelen/

Zou iemand dit willen controleren?
Is geen groot probleem maar wel leuk om te weten want dan hoef ik niet verder te zoeken.
O ja, de modem is direct op glasvezel aangesloten dus zonder mediaconverter (glas —> ethernet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
Heb even die instelling geprobeerd, er blijft 1 led branden. (FIBER)

Ook hier direct aan glas aangesloten.

[ Voor 29% gewijzigd door Napalm op 12-01-2020 20:02 ]

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Eerste stappen richting uitgang hier genomen... tv opgezegd en stapje naar beneden gedaan qua Snelheid tbv verlaging kosten (eerdere jaren altijd met korting verlengd maar nu dus niet mogelijk ivm vertrek door opheffing xs4all over paar maandjes)

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 12-01-2020 20:20 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Tomba schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:20:
Eerste stappen richting uitgang hier genomen... tv opgezegd en stapje naar beneden gedaan qua Snelheid tbv verlaging kosten (eerdere jaren altijd met korting verlengd maar nu dus niet mogelijk ivm vertrek door opheffing xs4all over paar maandjes)
Paar maandjes? Maak daar maar gerust anderhalf jaar van, als het niet meer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Napalm schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:01:
Heb even die instelling geprobeerd, er blijft 1 led branden. (FIBER)

Ook hier direct aan glas aangesloten.
Bedankt! :)
Wel vreemd omdat ze aangeven dat alle LED’s uitgeschakeld kunnen worden.
Nou ja, een ramp is het niet ik ben van plan de modem toch wat anders te gaan monteren en wegwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 19-09 14:27
Een stukkie tape doet wonderen....

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:00:
[...]
Wel vreemd omdat ze aangeven dat alle LED’s uitgeschakeld kunnen worden.
Nou ja, een ramp is het niet ik ben van plan de modem toch wat anders te gaan monteren en wegwerken.
Het voordeel van AVM is dat ze de firmware actief bijhouden. Je kan proberen om contact op te nemen met de support, misschien pakken ze het op.
offtopic:
Bij elke andere router fabrikant had ik direct de zwarte marker gepakt. En nu ook tbh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ANdrode schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:10:
[...]

Het voordeel van AVM is dat ze de firmware actief bijhouden. Je kan proberen om contact op te nemen met de support, misschien pakken ze het op.
offtopic:
Bij elke andere router fabrikant had ik direct de zwarte marker gepakt. En nu ook tbh :+
Ja, kan het proberen.
Zal geen prioriteit hebben maar ook kleine bugs worden soms opgelost.

Wel grappig, toevallig ging vandaag opeens de rode INFO led branden. ;)
Nog nooit gezien...
Opgezocht na ingelogd te zijn, blijkt iets met het telefoonnummer te zijn.
Volgens het log ook weer opgelost.
Wellicht iets met VoIP inbound (XS4all) geweest of outbound (Frynga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

@mad-dog
En ja hoor vanavond viel ik weer in de prijzen :( :( de TV ging weer op zwart bij het wisselen van kanalen en bleef ook zwart. Na een complete reset van de VIP5202 had ik weer beeld en geluid.
Ik ga morgen toch maar XS4ALL bellen en kijken wat ze te vertellen hebben.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Gondelier schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 00:15:
@mad-dog
En ja hoor vanavond viel ik weer in de prijzen :( :( de TV ging weer op zwart bij het wisselen van kanalen en bleef ook zwart. Na een complete reset van de VIP5202 had ik weer beeld en geluid.
Ik ga morgen toch maar XS4ALL bellen en kijken wat ze te vertellen hebben.
:X
Hier ook eens in de zoveel dagen/weken. Best wel irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Tja, te laat
En de ervaringen uit het verleden met KPN zijn dusdanig dat ik daar helemaal niets van geloof.
Merk en techniek zijn juist verschillende dingen.
De techniek is juist hetgeen wat xs4all uniek maakte.

Kennelijk hebben ze de boel nog eens doorgerekend en zijn ze tot de conclusie gekomen dat de impact gewoonweg enorm is voor KPN en het vertrouwen is inmiddels onder het vriespunt gezakt.

Ik heb alles zover voorbereid dat zodra ik over kan naar freedom (waar al behoorlijk wat personeel heen schijnt te zijn) ik de overstap ga maken.

https://xs4allmoetblijven...it-klanten-rad-voor-ogen/

[ Voor 29% gewijzigd door GerkeP op 14-01-2020 15:47 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

GerkeP schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:43:
Tja, te laat
En de ervaringen uit het verleden met KPN zijn dusdanig dat ik daar helemaal niets van geloof.
Merk en techniek zijn juist verschillende dingen.
De techniek is juist hetgeen wat xs4all uniek maakte.

Kennelijk hebben ze de boel nog eens doorgerekend en zijn ze tot de conclusie gekomen dat de impact gewoonweg enorm is voor KPN en het vertrouwen is inmiddels onder het vriespunt gezakt.

Ik heb alles zover voorbereid dat zodra ik over kan naar freedom (waar al behoorlijk wat personeel heen schijnt te zijn) ik de overstap ga maken.

https://xs4allmoetblijven...it-klanten-rad-voor-ogen/
Dat dus, sterker nog door de manier van doen van KPN ga ik zodra ik contractvrij ben ook weg bij hen als mobiele operator.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Uiteraard verdwijnen dan ook de 5 mobiele abonnementen hier bij KPN.
Gewoon enorm dom wat die bonusgraaiers bedenken.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52

Nakebod

Nope.

En dan ook nog even aangeven dat KPN later een premium merk wil oprichten.
Guess what.. Die had je al. |:(
Verder wil KPN ook een nieuw ‘XS4ALL-achtig’ premiummerk gaan lanceren.
https://www.volkskrant.nl...h-nog-een-beetje-in-leven

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
GerkeP schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:55:
Inderdaad.
Heb hier twee KPN mobiele abonnementen maar één gaat er zeker uit.
De impact voor KPN kan wel eens groter zijn dan ze verwachten.
Niet alle huidige XS4all klanten stappen in één keer op, dat zal komend jaar geleidelijk gaan ivm aflopende contracten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
KPN heft XS4ALL dus gewoon op maar behoudt de naam als een naam. Alleen laat nou net die naam totaal niet interessant zijn, het gaat er voor mij om dat de unieke diensten behouden blijven (met name het vast ip met bijbehorende configureerbare reverse DNS).

En daarover lees ik nog altijd niets maar vrees ik het ergste. Anderzijds is ook maar zeer de vraag of Freedom überhaupt elke klant een uniek IPv4 adres kan geven gezien het feit dat ze nieuw zijn en die adressen alleen tegen flinke prijzen nog ingekocht kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 14-01-2020 19:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
ANdrode schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:10:
[...]

offtopic:
Ik heb een Support case aangemaakt bij AVM.
Snel en professioneel behandeld door AVM.
Een soort memory dump op moeten sturen voor analyse.
Vandaag bericht ontvangen dat het probleem gevonden is en opgelost gaat worden en dat binnen een week.
Heel netjes van AVM.
(probeer dit maar eens met een Experiabox.... :X )

We hebben de oorzaak van de fout gevonden en werken aan een oplossing zodat u alle LEDs kunt uitzetten.
De oplossing gaat met een komende FRITZ!OS update voor je FRITZ!Box komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
GerkeP schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:55:
Maar waar ga je dan naar toe? T-Mobile, die neemt eea ook niet zo serieus zie bijvoorbeeld het geintje met de routing over Duitsland. Ziggo/Vodafone ligt voor mij voor hand vanwege bijvoorbeeld de Red Togerther mobiele abonnementen maar ik huiver al als ik aan de mediabox moet denken. De nieuwe krijg je namelijk alleen als je de volle poeplap trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Miki schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:36:
[...]

Maar waar ga je dan naar toe? T-Mobile, die neemt eea ook niet zo serieus zie bijvoorbeeld het geintje met de routing over Duitsland. Ziggo/Vodafone ligt voor mij voor hand vanwege bijvoorbeeld de Red Togerther mobiele abonnementen maar ik huiver al als ik aan de mediabox moet denken. De nieuwe krijg je namelijk alleen als je de volle poeplap trekt.
Internet naar freedom en mobiel zie ik wel, misschien komt er wel een of andere packagedeal voorbij bij Freedom.
TV is ook steeds minder van belang, nieuws kan ik online zien en verder kijk ik bijna niet meer, Netflix staat hier meer aan dan gewone TV

En Vodafone/Ziggo levert de connectbox standaard met UPNP ingeschakeld ;-)
Volgens de support is dat handig voor mensen die dat nodig hebben. Op mijn vraag waarvoor je dat dan nodig zou hebben heb ik geen antwoord gehad 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 17-01-2020 18:32 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:06:
[...]
(probeer dit maar eens met een Experiabox.... :X )
offtopic:
Bij Vodafone Thuis heb ik indertijd heel erg goede responses gehad bij een security issue in de firmware, binnen een week een nieuwe firmware van Draytek met een beta. Bij KPN of Ziggo? Geen kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:52
Wat is jullie ervaring met het wifi signaal als de radio channel op automatisch staat?
Ik heb dat laatst aangepast maar dan valt bij mij de wifi om de haverklap weg. Ik heb het nu weer op een vast kanaal staan, en nu is het weer stabiel. Ik vraag me af of het aan mijn Fritzbox ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Marbo schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:10:
Wat is jullie ervaring met het wifi signaal als de radio channel op automatisch staat?
Ik heb dat laatst aangepast maar dan valt bij mij de wifi om de haverklap weg. Ik heb het nu weer op een vast kanaal staan, en nu is het weer stabiel. Ik vraag me af of het aan mijn Fritzbox ligt?
Geen problemen hier met wegvallen.
Ik heb 2.4 en 5Ghz aanstaan op automatisch en WiFi mesh staat ook aan.
Dit icm de WiFi versterker 1750E.

Je kunt in je Fritzbox menu’s wel kijken welke kanalen er bij jou in de buurt actief zijn en hoe sterk ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Marbo schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:10:
Ja, zelfde probleem gehad. Heb er niet direct een eenduidige fix op gevonden anders dan fixed instellen. Staat nu al een tijd een losse accesspoint voor propere WiFi naast.

Me_dusa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 19-09 14:27
Is geen fout maar komt door controle op signalen met hogere prioriteit. Dat geldt voor de hogere kanalen in de 5 Ghz. Is kennelijk protocol.
Om dat te vermijden kun je het best een laag kanaal vast instellen onder 52.
Zie https://nl.avm.de/service...-temporarily-unavailable/

Dit is overigens behoorlijk off-topic.

[ Voor 4% gewijzigd door janbal op 19-01-2020 01:01 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Pagina: 1 ... 80 ... 108 Laatste