[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 81 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:25
Miki schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:36:
[...]

Maar waar ga je dan naar toe? T-Mobile, die neemt eea ook niet zo serieus zie bijvoorbeeld het geintje met de routing over Duitsland. Ziggo/Vodafone ligt voor mij voor hand vanwege bijvoorbeeld de Red Togerther mobiele abonnementen maar ik huiver al als ik aan de mediabox moet denken. De nieuwe krijg je namelijk alleen als je de volle poeplap trekt.
En toch zit ik ook aan Tmobile te denken.
Wil wel eens proberen of een goedkopere provider in combi met mijn fritbox bevalt.
Tv neem ik nergens af dus het gaat mij alleen om internet en wil wel glas houden in plaats van coax.
Een rekensom leert mij dat ik dan 10 euro bespaar kan meer maar wil eigenlijk wel fsecure erbij houden.

Waarom nog xs4all als het alleen maar een naam word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
tafmaf schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:26:
[...]
En toch zit ik ook aan Tmobile te denken.
Wil wel eens proberen of een goedkopere provider in combi met mijn fritbox bevalt.
Tv neem ik nergens af dus het gaat mij alleen om internet en wil wel glas houden in plaats van coax.
Een rekensom leert mij dat ik dan 10 euro bespaar kan meer maar wil eigenlijk wel fsecure erbij houden.

Waarom nog xs4all als het alleen maar een naam word ?
Eh heb je een Fritzbox gekocht want anders mag je die in de beroemde bruine kartonnen doos weer terug sturen. Van T-Mobile krijg je als het goed is nu een Zyxel modem. Verder heb ik nog geen mening kunnen vormen over T-Mobile behalve dat routing geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Miki schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:54:
[...]

Eh heb je een Fritzbox gekocht want anders mag je die in de beroemde bruine kartonnen doos weer terug sturen. Van T-Mobile krijg je als het goed is nu een Zyxel modem. Verder heb ik nog geen mening kunnen vormen over T-Mobile behalve dat routing geintje.
Heb hier meerdere fritboxen in het netwerk ;)
En zouden ze echt er veel werk van maken om die oude terug te krijgen die allang afgeschreven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18
tafmaf schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:57:
[...]

En zouden ze echt er veel werk van maken om die oude terug te krijgen die allang afgeschreven is?
F-Secure verlies je inderdaad, net als Reverse DNS.
Met een leuk aanbod van XS4ALL ben je per maand echt niet zoveel duurder uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tafmaf schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:57:
[...]

Ik zou er niet vanuit gaan, KPN wilde mijn Experiabox binnen 2 weken retour waarbij ik de retour doos al binnen had voordat de overstap gerealiseerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb gelukkig geen fritbox thuis, maar wel een FRITZ!Box. :+

Maar ff alle gekheid op een stokje; als je uiteindelijk de 'extra's' van Xs4all zelf moet kopen, dan kan de totaalprijs nog wel eens mee-/tegen vallen!

Bedenk immers dat als je zelf iets aanschaft, je ook zelf voor vervanging/reparatie e.d. moet zorgen. Terwijl bij bruikleen; de ISP, vervanging regelt.
Hetzelfde geldt voor b.v. die F-Secure licenties; het zijn geen schokkende bedragen, maar toch...

Zo heb ik ooit gewoon vriendelijk om een 5490 gevraagd en die gekregen. En die is vervolgens rechtstreeks op de fiber aangesloten. Zonder die energieverbruikende NTU er tussen.
Hetzelfde geldt voor de STB's; bij enig vermoeden van problemen met die dingen; zorgde Xs4all voor een nieuwe.
Ditto de 'gratis' FRITZ!Repeater 1750E. d:)b

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 19-01-2020 23:32 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm geen internet thuis (Nijmegen). Half jaar geleden ook al...
Was stroomstoring.

[ Voor 17% gewijzigd door Jelte op 21-01-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Het is niet specifiek FttH, maar toch een leuke actie bij Xs4all:

https://blog.xs4all.nl/versnipper-uw-oude-harde-schijf/

8)

Laatste gewelddadige stuiptrekking? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
ehtweak schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:29:
Ik heb gelukkig geen fritbox thuis, maar wel een FRITZ!Box. :+

Maar ff alle gekheid op een stokje; als je uiteindelijk de 'extra's' van Xs4all zelf moet kopen, dan kan de totaalprijs nog wel eens mee-/tegen vallen!

Bedenk immers dat als je zelf iets aanschaft, je ook zelf voor vervanging/reparatie e.d. moet zorgen. Terwijl bij bruikleen; de ISP, vervanging regelt.
Hetzelfde geldt voor b.v. die F-Secure licenties; het zijn geen schokkende bedragen, maar toch...

Zo heb ik ooit gewoon vriendelijk om een 5490 gevraagd en die gekregen. En die is vervolgens rechtstreeks op de fiber aangesloten. Zonder die energieverbruikende NTU er tussen.
Hetzelfde geldt voor de STB's; bij enig vermoeden van problemen met die dingen; zorgde Xs4all voor een nieuwe.
Ditto de 'gratis' FRITZ!Repeater 1750E. d:)b
Klopt als je je spullen moet kopen heb je gelijk.
Laten we het zo zeggen ik zit dicht bij het vuur dus dat scheelt een hoop. ;)
Maar wat is de meerwaarde straks nog als het straks echt alleen maar een @xs4all naam is geworden?
Ben nooit overgestapt omdat ik die 10 euro per maand niet de moeite vond maar het het gaat nu wel wat kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25

TVL

Zijn er nog steeds goede mogelijkheden om korting te krijgen bij een verlening van een jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NetWorker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:03
TVL schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:38:
Zijn er nog steeds goede mogelijkheden om korting te krijgen bij een verlening van een jaar?
JA! Ik heb van de week weer verlengd met 1 jaar. Nu ook meer korting gekregen dan vorig jaar, dus dat doet mij vermoeden dat ze graag verlengen (om te voorkomen dat mensen opstappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:53
NetWorker schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:57:
[...]

JA! Ik heb van de week weer verlengd met 1 jaar. Nu ook meer korting gekregen dan vorig jaar, dus dat doet mij vermoeden dat ze graag verlengen (om te voorkomen dat mensen opstappen).
Vreemd.
Dat zou ik niet verwachten omdat KPN het huidige XS4all product wil omzetten naar KPN “premium” of hoe ze het ook maar gaan noemen.
Mijn contract met korting, loopt nog tot september ik wacht het dus nog af wat er komt en wat Freedom gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Hoe ver van te voren mag je verlengen?
[...]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

HoppyF schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:20:
[...]

Vreemd.
Dat zou ik niet verwachten omdat KPN het huidige XS4all product wil omzetten naar KPN “premium” of hoe ze het ook maar gaan noemen.
Mijn contract met korting, loopt nog tot september ik wacht het dus nog af wat er komt en wat Freedom gaat bieden.
Die van mij is afgelopen (december), maar ik wil hem niet verlengen op dit moment.
Ik wil ook kijken wat Freedom en KPN gaan doen.

KPN heb ik geen trek in en ik ben al Founding Member bij Freedom.
Mijn mail op domein is al over, maar dat komt vooral omdat Webreus er een puinhoop van maakt en Xs4all veel te duur is om email op eigen domein te hebben. Dus nu bij Freedom voor 50,- p/j ipv Xs voor >25 p/m .

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
BushWhacker schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:21:
[...]

Die van mij is afgelopen (december), maar ik wil hem niet verlengen op dit moment.
Ik wil ook kijken wat Freedom en KPN gaan doen.

KPN heb ik geen trek in en ik ben al Founding Member bij Freedom.
Mijn mail op domein is al over, maar dat komt vooral omdat Webreus er een puinhoop van maakt en Xs4all veel te duur is om email op eigen domein te hebben. Dus nu bij Freedom voor 50,- p/j ipv Xs voor >25 p/m .
Je kun je e-mail toch beter in eigen beheer houden?
Dan ben je nooit afhankelijk van wat je provider doet en heb je geen last van verhuizingen.
Kost maar een paar euro per jaar dus dat valt wel mee.
Zoiets als dit dus: https://www.vimexx.nl/
Maar er zijn nog meer aanbieders die een soortgelijke hosting aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik heb een domeinnaam en mail hosting bij Strato. Ik heb het al heel lang en ooit voor 8 euro per jaar afgesloten en dat betaal ik nog steeds jaarlijks. Nu kost het 2 euro per maand en de eerste 12 maanden 1 euro met 5 euro setup kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinwing
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 05:02
Sinds een paar dagen last van een verbinding die steeds uitvalt (Timeout during PPP negotiation).
Soms lange tijd niks aan de hand, soms paar keer per minuut.

Klantenservice gebeld op zaterdagavond, vandaag monteur langsgeweest die een nieuw NTU-apparaatje heeft geïnstalleerd.

Heeft niet geholpen helaas. Dus opnieuw naar de klantenservice bellen.
Die hebben nu een ticket aangemaakt bij KPN WBA.

Hopelijk duurt het niet al te lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:27
@pinwing Waarom moeten wij dit weten?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinwing
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 05:02
Ervaringen topic toch? Had ik expliciet moeten vragen of anderen hier ook last van hebben (gehad) en/of ervaringen hebben met hoe lang zo iets duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:08
TVL schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:19:
Ik heb een domeinnaam en mail hosting bij Strato. Ik heb het al heel lang en ooit voor 8 euro per jaar afgesloten en dat betaal ik nog steeds jaarlijks. Nu kost het 2 euro per maand en de eerste 12 maanden 1 euro met 5 euro setup kosten.
Waar vind je deze dan ?
en welk pakket heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:49
Ook voor XS4ALL klanten gaat het per 2 maart 2020 mogelijk worden om gigabit snelheden te krijgen, door middel van een nieuwe propositie. Bestaande snelheden worden dus niet verhoogd.
Dit is aan mij zojuist bevestigd door een XS4ALL medewerker middels de chatfunctie op de website van XS4ALL.nl
klik en klik voor resp. het tweakers frontpage artikel en een KPN nieuwsbericht hierover (bedoeld voor wholesale weliswaar, maar heeft meer technische inhoud).

Vraag me wel af of KPN het direct beschikbaar maakt voor iedereen die op een Gigabit PoP is aangesloten (in het geval van AON / FTTH) of dat ze het daar stapsgewijs uitrollen.
Klanten die nog op een Fast-Ethernet PoP zijn aangesloten moeten natuurlijk eerst nog omgepatcht worden naar een Gigabit verbinding.
Zijn er überhaupt nog aansluiten op enkel Fast Ethernet, of zijn ondertussen alle glasvezelaansluitingen al op een Gigabit PoP gepatcht? Wie weet hier meer over?

Persoonlijk had ik het nog ergens wel verwacht als KPN dit niet beschikbaar meer zou maken voor XS4ALL, als trucje om meer XS4ALL klanten naar KPN toe te lokken, maar stiekem had ik het wel gehoopt.
En het gaat dus toch wel direct ook beschikbaar komen bij XS4ALL! :)

[ Voor 17% gewijzigd door AlesT op 28-01-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
AlesT schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:30:
Ook voor XS4ALL klanten gaat het per 2 maart 2020 mogelijk worden om gigabit snelheden te krijgen, door middel van een nieuwe propositie. Bestaande snelheden worden dus niet verhoogd.
Dit is aan mij zojuist bevestigd door een XS4ALL medewerker middels de chatfunctie op de website van XS4ALL.nl

klik en klik voor resp. het tweakers frontpage artikel en een KPN nieuwsbericht hierover (bedoeld voor wholesale weliswaar, maar heeft meer technische inhoud).

Vraag me wel af of KPN het direct beschikbaar maakt voor iedereen die op een Gigabit PoP is aangesloten (in het geval van AON / FTTH) of daar ook stapsgewijs.
Klanten die nog op een Fast-Ethernet PoP zijn aangesloten moeten natuurlijk eerst nog omgepatcht worden naar een Gigabitverbinding. Zijn er überhaupt nog aansluiten daarop, of zijn ondertussen alle glasvezelaansluitingen al op een Gigabit PoP gepatcht? Wie weet hier meer over?

Persoonlijk had ik het nog ergens wel verwacht als KPN dit niet beschikbaar meer zou maken voor XS4ALL, als trucje om meer XS4ALL klanten naar KPN toe te lokken, maar stiekem had ik het wel gehoopt.
En het gaat dus toch wel direct ook beschikbaar komen bij XS4ALL! :)
Er zijn geen PoPs meer met alleen nog EoF poorten op de Dslams. PoPs die dat hadden zijn uitgebreid met nieuwe kaarten met Gbit poorten. Bestaande klanten met een abonnement van max 100 Mbit kunnen nog op een oude poort zitten. Dan zal je bij upgraden naar >100 Mbit een paar dagen moeten wachten om omgepatcht te worden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

MikeT80 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:15:
[...]

Waar vind je deze dan ?
en welk pakket heb je het over?
Strato mail Basic, kost 12 maanden 1 euro + eenmalig 5 Euro en vervolgens 2 Euro per maand
https://www.strato.nl/mail/
Zit standaard 1 domeinnaam bij met een .COM of .NL domein
25 mailboxen van 2GB per stuk
IMAP of POP

Ik heb een pakket dat heet "Strato Maildomein" en kost 0,59 per maand en is nog nooit in prijs verhoogd. Heb het al vanaf 2008 met een .EU domeinnaam, heb later ook nog het .COM domein erbij genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:59
Tipje voor de zakelijke gebruikers van XS4ALL, zodra je abo stopt kun je ook niet meer inloggen in service.xs4all.nl. Dat is natuurlijk logisch. Alleen kun je dan ook niet meer bij je digitale facturen. (die ik ieder kwartaal van de site haal als het weer tijd is voor de BTW aangifte)

Op verzoek worden de facturen dan via de post alsnog verzonden. Medewerker van de facturatie gaf aan dat dit inderdaad wat beter gecommuniceerd zou mogen worden en het zorgt voor extra werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

gumtree schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:06:
Tipje voor de zakelijke gebruikers van XS4ALL, zodra je abo stopt kun je ook niet meer inloggen in service.xs4all.nl. Dat is natuurlijk logisch. Alleen kun je dan ook niet meer bij je digitale facturen. (die ik ieder kwartaal van de site haal als het weer tijd is voor de BTW aangifte)

Op verzoek worden de facturen dan via de post alsnog verzonden. Medewerker van de facturatie gaf aan dat dit inderdaad wat beter gecommuniceerd zou mogen worden en het zorgt voor extra werk.
Daarom komen facturen nog netjes met de post ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:08
Hoe lang van te voren verleng men hier hun XS4all Abonnement?
Vorig jaar kreeg ik het advies 3 maanden van te voren te bellen.
Nu willen ze geen eens een aanbieding doen (2.5 maand voor verlengdatum)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
MikeT80 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:04:
Wat heeft het voor zin, de korting gaat toch pas in de dag na einddatum contract. Sommige mensen kunnen ook echt overal over zeuren :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
3 maanden van te voren, dat klinkt als die man die ons wekelijks belt en ons meldt dat hij een ontzettend mooie aanbieding voor een nieuw energiecontract heeft >:) . niet intrappen dus. Gewoon in de laatste maand van je contract bellen en aangeven dat concurrent X of Y 300€ goedkoper zijn op jaarbasis en dat je daarom denkt om op te zeggen. Dan komt er meestal wel een leuk aanbod uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:27:
[...]

en aangeven dat concurrent X of Y 300€ goedkoper zijn op jaarbasis en dat je daarom denkt om op te zeggen. Dan komt er meestal wel een leuk aanbod uit.
Die zoek ik al jaaaaaren. Die aanbieder (van welk dienst/product dan ook) die honderden euros goedkoper is, met hetzelfde product/dienst. :+

Ik heb 'm nog niet gevonden, jij wel? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ehtweak schreef op zondag 2 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Die zoek ik al jaaaaaren. Die aanbieder (van welk dienst/product dan ook) die honderden euros goedkoper is, met hetzelfde product/dienst. :+

Dat maak jij er van hè, dat vertel ik er natuurlijk niet bij tijdens zo'n onderhandeling en blijkbaar werkt het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

T-Mobile is geen honderden euro’s goedkoper maar het gaat wel hard zeker als je bijvoorbeeld ervoor kiest om alleen internet 100Mbit af te nemen voor €25 (icm mobiel abbo) en bijvoorbeeld voor tv over te stappen naar NLziet.

Mijn contract loopt begin Juni af dus ik heb nog een kleine 4 maanden om te beslissen wat ik ga doen en ben dus nu bezig met wat rekensommetjes. Bovenstaande optie is nu iets wat mij aantrekkelijk alternatief lijkt en bijna de helft goedkoper is dan mijn huidige Xs4all 100Mbit lijn met 2x tv ontvanger. Kosten bedragen nu €67,50 p/m maar als mijn contract afloopt en dus ook de korting van een €10, dan gaat het me €77,50 p/m kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 02-02-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
De verkopende kant hoort de unieke voordelen van een product te benoemen. Als je die als klant benoemd dan heb je zelf het product verkocht :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

gratis repeaters doet xs4all waarschijnlijk niet meer he?

Ik ben sinds een paar maanden verhuisd en het wifi bereik ik dramatisch boven en geen bereik op zolder.....

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
[...]

Misschien een noob vraag, maar word je dan automatisch naar KPN overgezet of blijf je bij XS4ALL met die jaar verlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Mijn jaar abo liep in jan 2020 af. Heb vlak voor de kerst gebeld en kreeg een prima aanbieding voor een jaar verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 12:38
gumtree schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:06:

Niet alleen zakelijke gebruikers. Ik had "officieel" nog 1 maand te gaan bij XS4ALL, de maand januari maar was door een foutje eerder over gestapt naar KPN. Ok, dus maar 1 maandje door betalen, prima.
Mijn toegang tot mijn accout was al meteen opgeheven.
Toen ik mijn laatste rekening wilde bekijken kon dat dus niet meer.

Dus maar bellen mer XS4ALL....na 20min in de wacht te hebben gestaan werd mij vrolijk verteld dst dit ern boete was omdst ik eerder was over gestapt }:| . Ik kon nog begrijpen dat ik 1 maand zou moeten betalen, maar er is gewoon 15 euro bovenop gedrukt.

Heb een jaar bij ze gezeten, weinig tot geen problemen gehad...totdat je bij ze weggaat en dan krijg je dit.

Op deze manier vraag je erom om uiteindelijk opgeheven te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

XenoMorpH schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:58:
Ik kon nog begrijpen dat ik 1 maand zou moeten betalen, maar er is gewoon 15 euro bovenop gedrukt.
Dat slaat ook nergens op. Wat voor extra kosten kunnen ze hebben door je eerder af te sluiten :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
.oisyn schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Dat slaat ook nergens op. Wat voor extra kosten kunnen ze hebben door je eerder af te sluiten :?
Geen. Een boete voor eerder vertrekken kan en mag helemaal niet. Je dient netjes je contract af te betalen (uiteraard) maar meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
XenoMorpH schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:58:
[...]

Niet alleen zakelijke gebruikers. Ik had "officieel" nog 1 maand te gaan bij XS4ALL, de maand januari maar was door een foutje eerder over gestapt naar KPN. Ok, dus maar 1 maandje door betalen, prima.
Mijn toegang tot mijn accout was al meteen opgeheven.
Toen ik mijn laatste rekening wilde bekijken kon dat dus niet meer.

Dus maar bellen mer XS4ALL....na 20min in de wacht te hebben gestaan werd mij vrolijk verteld dst dit ern boete was omdst ik eerder was over gestapt }:| . Ik kon nog begrijpen dat ik 1 maand zou moeten betalen, maar er is gewoon 15 euro bovenop gedrukt.

Heb een jaar bij ze gezeten, weinig tot geen problemen gehad...totdat je bij ze weggaat en dan krijg je dit.

Op deze manier vraag je erom om uiteindelijk opgeheven te worden.....
Heb je een relatienummer voor me per DM? Kan ik het netjes uitleggen als ik morgen op het werk ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
.oisyn schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Denk eerder dat de korting die ze je in een jaarcontract geven erop gebaseerd is op dat je een jaartje blijft.

Dus als je gemiddeld 10-15€ per maand korting hebt gehad de gedurende looptijd (aanname) dan is een 15€ boete niet eens zo veel. Buiten je contract kan je wel maandelijks opzeggen maar betaal je wel de hoofdprijs. Ik praat het niet goed maar heb zo'n vermoeden dat er misschien iets in de kleine letters van een jaarcontract / aanbieding staat?

Of het is zoiets als in de aanvullende voorwaarden nieuwe klanten:
Indien u binnen de actieperiode uw internetabonnement wijzigt, dan vervalt de actiekorting zoals deze eerder met u is afgesproken
Dan betaal je dus voor de laatste maanden/periode de volle mep zonder korting.

[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 08-02-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Om misverstanden te voorkomen.. Er was geen sprake van een boete of iets daarop lijkend, alleen de afkoopsom tot einde contracttermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
mad-dog schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:51:
Om misverstanden te voorkomen.. Er was geen sprake van een boete of iets daarop lijkend, alleen de afkoopsom tot einde contracttermijn
Prima. goed om de feiten te weten, er zijn altijd 2 kanten aan elk verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 19-09 14:06
Als ik ga verhuizen dan ben ik mijn 10 euro korting kwijt zo te zien.
Betaal nu 40,99 euro per maand voor 100mbit/100mbit (inclusief spotify)
Maar als ik verhuis ga ik naar 51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:08
kevertje1977 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:37:
Ik verhuis overmorgen as is, er zal niks veranderen werd me verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
kevertje1977 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:37:
Dan stop je met je huidige contract en sluit je een nieuwe af op het andere adres? Anders even bellen om een daadwerkelijke verhuizing in te zetten ipv. een nieuw contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Vanochtend om 11.25 floepte mijn pppoe verbinding eruit in Nuenen (bij Eindhoven).

Hij komt vooralsnog niet meer op :/

Zijn er meer mensen die nu een storing hebben? Hij staat niet bij de 'storingen' op de XS4ALL website.

Update 11.48:
Geen glas signaal meer op de NTU :|

Update 11.57:
Gebeld met XS4ALL, de storing staat nu op de website. :O ;)

Update 13.51:
...en weer gefixt! _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door EnigmA-X op 26-02-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:39
Gisteren contact gehad met XS4ALL omdat ik een 4K TV besteld heb en nog een oude STB (VIP2952) heb die 4K nog niet ondersteund. Wil deze gewoon ruilen voor eentje die wel 4K ondersteund (VIP5202). Weet dat het aanbod nog minimaal is, maar je kan er maar vast klaar voor zijn. Maar helaas is ruilen niet mogelijk. NIeuwe klanten krijgen wel deze nieuwe STB en als je oude defect is, krijg je ook een nieuwe variant die 4K ondersteund. Je zou hem bijna kapot maken :X

Vroeg nog of het ook anders kon of er gewoon een periode komt waarbij je je huidige STB kan ruilen voor eentje die 4K ondersteund. Helaas. Wat wel mogelijk was om een 3e STB (heb er al 2 in huis) aan te vragen via de site. Dan krijg je een nieuwe versie die 4K ondersteund. Daarna kan je dan een andere STB opzeggen en terugsturen. Kost je dan wel voor 1 maand 5 euro extra en wellicht de verzendkosten.

Blijf de regels af en toe maar raar vinden......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Witlof schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:18:
Gisteren contact gehad met XS4ALL omdat ik een 4K TV besteld heb en nog een oude STB (VIP2952) heb die 4K nog niet ondersteund. Wil deze gewoon ruilen voor eentje die wel 4K ondersteund (VIP5202). Weet dat het aanbod nog minimaal is, maar je kan er maar vast klaar voor zijn. Maar helaas is ruilen niet mogelijk. NIeuwe klanten krijgen wel deze nieuwe STB en als je oude defect is, krijg je ook een nieuwe variant die 4K ondersteund. Je zou hem bijna kapot maken :X

Vroeg nog of het ook anders kon of er gewoon een periode komt waarbij je je huidige STB kan ruilen voor eentje die 4K ondersteund. Helaas. Wat wel mogelijk was om een 3e STB (heb er al 2 in huis) aan te vragen via de site. Dan krijg je een nieuwe versie die 4K ondersteund. Daarna kan je dan een andere STB opzeggen en terugsturen. Kost je dan wel voor 1 maand 5 euro extra en wellicht de verzendkosten.

Je kan ook een maandje opzeggen misschien? Dan moet je je oude opsturen en als je dan weer activeert krijg je nieuwe.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik zou nog even wachten, met de geforceerde HDR is het hier niet om aan te zien en XS4ALL heeft geen groep voor de oude firmware. KPN moet het eerst fixen en dan moeten we nog wachten tot XS4ALL de firmware uitrolt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
|sWORDs| schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Ik zou nog even wachten, met de geforceerde HDR is het hier niet om aan te zien en XS4ALL heeft geen groep voor de oude firmware. KPN moet het eerst fixen en dan moeten we nog wachten tot XS4ALL de firmware uitrolt.
Is het echt zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vreemd inderdaad, jammer dat ze ‘m niet gewoon wisselen op verzoek. Nu moet je allerlei trucjes gaan uithalen om er een te krijgen.

Volgens mij kan de VIP5202 wel echt standby staan, dat zou al een goede reden zijn om ze proactief te vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34

Je kunt het even via de chat proberen. Bij mij wilden ze hem toen wel gewoon opruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

barrymossel schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:46:
[...]

Je kunt het even via de chat proberen. Bij mij wilden ze hem toen wel gewoon opruilen.
Ik kreeg net via chat te horen dat het momenteel niet mogelijk is, maar dat XS4ALL wel bezig om hier een procedure voor op te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ja, het is echt redelijk storend. En er is in mijn geval niets wat het echt kan verbeteren, de TV (LG oled) zet automatisch de hdmi poort om als er HDR binnenkomt en op de versterker kan ik het ook niet uitzetten. Met de kleuren rommelen maakt HDR voor alle echt HDR bronnen slecht.
Dus het is even wat weken afzien, ook echt een belachelijk idee, om voor die 0.5% content met HDR alles maar als HDR te vlaggen om niet te hoeven omschakelen en een paar tellen een zwart beeld te laten zien.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Daarbij zet het je TV in HDR mode, wat gelijk een hogere energierekening tot gevolg heeft.
KPN moet dit gewoon fixen, anders wil ik ze niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
Theetjuh schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:48:
Daarbij zet het je TV in HDR mode, wat gelijk een hogere energierekening tot gevolg heeft.
KPN moet dit gewoon fixen, anders wil ik ze niet eens.
nieuws: KPN wil forceren hdr-weergave op televisies ongedaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
Ik weet, maar er een switch in maken zodat je deze zelf aan of uit kan zetten wordt het toch hoop ik niet.
Er bestaat zoiets als metadata waar alles in staat wat ze maar nodig hebben om hem automatisch te laten switchen.

Is gewoon weer een grote blunder, wat uiterst amateuristisch wordt opgepakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witlof
barrymossel schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 12:46:
[...]

Ik had contact via de chat, maar bij mij dus helaas niet.
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:05:
[...]

Ik kreeg net via chat te horen dat het momenteel niet mogelijk is, maar dat XS4ALL wel bezig om hier een procedure voor op te stellen.
Dat is ook weer anders dan wat ik te horen kreeg. Enig idee ook wanneer deze procedure beschikbaar komt? Kan moeilijk die STB even in de magnetron zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Het is toch eigenlijk te gek dat als je een nieuwsbrief krijgt van XS4ALL d.d. 05-03-2020 dat daar de tekst staat: " Bij ons zit u goed: XS4ALL Glasvezel wéér als beste getest " :( over 2020.
Dat daar een link aan gekoppeld is die verwijst naar een Blog van XS4ALL van MEI 2019 :( ..
Ook de reacties die daar van klanten in worden weergegeven zijn van 6 t/m 9 mei 2019 :( .
Dat moet toch beter kunnen KPN !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Witlof schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:21:
[...]

Ik had contact via de chat, maar bij mij dus helaas niet.

[...]

Dat is ook weer anders dan wat ik te horen kreeg. Enig idee ook wanneer deze procedure beschikbaar komt? Kan moeilijk die STB even in de magnetron zetten :X
Ik kreeg het advies de nieuwsbrief in de gaten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Lees hier maar even op dit forum, hou maar lekker voorlopig je oude STB !!

https://forum.kpn.com/int...-2020-491176/index11.html

Bijna op het einde van de pagina staat wat je als XS4ALL klant KAN doen !!

[ Voor 10% gewijzigd door Gondelier op 06-03-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Inmiddels kunnen ook XS4ALL-klanten in de speciale softwaregroep worden gezet voor de oude firmware voor de VIP5202. Gewoon contact opnemen met de XS4ALL helpdesk en die zetten het door. Wel de gegevens doorgeven zoals vermeld in bovenstaand forum.
De zonnebril is niet meer nodig 8)

Ik persoonlijk zie ook eigenlijk weinig voordelen in de 4K Settopbox, behalve misschien het kleine formaat. De bluetooth afstandsbediening zal voor sommigen ook een voordeel zijn als de STB uit het zicht wordt geplaatst.
Groot voordeel van de oude STB is dat die door de KPN-ontwikkelaars met rust wordt gelaten. Wat goed werkt blijft gewoon werken, maar verbeteringen zullen er ook wel niet meer komen.
Als er meer 4K content is dan wordt dat misschien anders, maar dan wel met HDR content switching en niet altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik gebruik voor mijn XS4ALL verbinding een eigen router (pfsense) ipv de fritzbox met daarachter een Netgear GS108Tv2 switch (managed) en ben aan het overschakelen van bridged naar routed.

Alles lijkt te werken enkel zie ik het multicast verkeer op alle apparaten in het netwerk aankomen.

Je zou zeggen activeer IGMP snooping, en dat kan deze switch ook, maar zodra ik dat aanzet op de poort waar de STB op zit stopt de TV stream. (geeft dan aan naar andere zender te zappen)

De switch ondersteund IGMP snooping v1/v2, maar is v3 misschien nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
IMGPv2 is prima, heb je IGMP snooping dan wel op alle poorten aan staan? Als het het aanzet op alleen de STB poort gaat het niet werken, om weer beeld te krijgen moet het op zijn minst ook op de uplink naar je pfSense aanzetten. En om onnodig multicast verkeer te voorkomen op alle poorten in het VLAN.

Overigens met een pfSense router is het vind ik het mooiste om de ITV ontvanger in een eigen VLAN te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 06-03-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
ik222 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:47:
IMGPv2 is prima, heb je IGMP snooping dan wel op alle poorten aan staan? Als het het aanzet op alleen de STB poort gaat het niet werken, om weer beeld te krijgen moet het op zijn minst ook op de uplink naar je pfSense aanzetten. En om onnodig multicast verkeer te voorkomen op alle poorten in het VLAN.

Overigens met een pfSense router is het vind ik het mooiste om de ITV ontvanger in een eigen VLAN te zetten.
Heb ik ook recent gedaan. Dat werkt prima met pfsense. Ik heb alleen veel meer last van haperingen in het tv signaal dan toen ik nog in bridged mode zat :(

PSN: PcDCch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heb je toevallig meerdere settopboxen draaien? Wat je dan krijgt is dat zodra een settopbox wegzapt van een kanaal andere boxen op dat kanaal even haperen. Dat komt omdat de versie van IGMPProxy die in pfSense zit nog geen host tracking doet met quickleave.

Ik heb daarvoor een tijdje terug een pull request gemaakt om dit toe te voegen met daarin mijn eigen versie van IGMPProxy die ik al een tijdje had draaien. https://github.com/pali/igmpproxy/pull/57

En hoewel de maker van IGMPProxy uiteindelijk een eigen (betere) implementatie gemaakt heeft is die gisteren wel naar de master branch gepusht. Als je nu dus IGMPProxy vanaf source compileert heb je geen last meer van het even stoppen van streams bij zappen met meerdere settopboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
ik222 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:02:
Heb je toevallig meerdere settopboxen draaien? Wat je dan krijgt is dat zodra een settopbox wegzapt van een kanaal andere boxen op dat kanaal even haperen. Dat komt omdat de versie van IGMPProxy die in pfSense zit nog geen host tracking doet met quickleave.

Ik heb daarvoor een tijdje terug een pull request gemaakt om dit toe te voegen met daarin mijn eigen versie van IGMPProxy die ik al een tijdje had draaien. https://github.com/pali/igmpproxy/pull/57

En hoewel de maker van IGMPProxy uiteindelijk een eigen (betere) implementatie gemaakt heeft is die gisteren wel naar de master branch gepusht. Als je nu dus IGMPProxy vanaf source compileert heb je geen last meer van het even stoppen van streams bij zappen met meerdere settopboxen.
Het klinkt zo eenvoudig, even vanaf source compileren :)
Maar dat is het voor mij niet helaas. Misschien kun je een binary ergens uploaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mozart schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 11:28:
[...]

Het klinkt zo eenvoudig, even vanaf source compileren :)
Maar dat is het voor mij niet helaas. Misschien kun je een binary ergens uploaden?
Ik heb even de binary op Dropbox gezet: https://www.dropbox.com/s/pawewkii9dy76ph/igmpproxy?dl=0 Deze moet werken op pfSense 2.4.x en 2.5.x

Instructies om te installeren:

- Download het bestand en kopieer het bestand via SFTP (Filezilla op Windows bijvoorbeeld) naar de /tmp map van je pfSense installatie.

- Log via SSH in op je pfSense en kies optie 8 om in de shell te komen.

- Vervang m.b.v. onderstaande commando's de originele igmpproxy binary door de nieuwe versie

code:
1
2
3
4
5
[2.4.4-RELEASE][admin@fw-01.home.lan]/root: su
# cd /usr/local/sbin/
# mv igmpproxy igmpproxy.original
# mv /tmp/igmpproxy igmpproxy
# chmod 0555 igmpproxy

- Log in op de webinterface en herstart de igmpproxy service

Als het goed is heb je nu de nieuwste versie draaien waarbij quickleave een leave pas upstream stuurt zodra de laatste downstream host de multicast groep verlaat. Let wel op dat de kans groot is data bij een pfSense update je deze stappen opnieuw moet doen, tenminste zolang de wijziging niet in een release is opgenomen en die nieuwe versie ook standaard in pfSense zit.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 07-03-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
ik222 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 22:47:

Het is gelukt, moest inderdaad IGMP snooping op alle poorten aanzetten ipv enkel de poort met de STB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
ik222 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:49:
[...]

Ik heb even de binary op Dropbox gezet: https://www.dropbox.com/s/pawewkii9dy76ph/igmpproxy?dl=0 Deze moet werken op pfSense 2.4.x en 2.5.x

Instructies om te installeren:

- Download het bestand en kopieer het bestand via SFTP (Filezilla op Windows bijvoorbeeld) naar de /tmp map van je pfSense installatie.

- Log via SSH in op je pfSense en kies optie 8 om in de shell te komen.

- Vervang m.b.v. onderstaande commando's de originele igmpproxy binary door de nieuwe versie

code:
1
2
3
4
5
[2.4.4-RELEASE][admin@fw-01.home.lan]/root: su
# cd /usr/local/sbin/
# mv igmpproxy igmpproxy.original
# mv /tmp/igmpproxy igmpproxy
# chmod 0555 igmpproxy

- Log in op de webinterface en herstart de igmpproxy service

Als het goed is heb je nu de nieuwste versie draaien waarbij quickleave een leave pas upstream stuurt zodra de laatste downstream host de multicast groep verlaat. Let wel op dat de kans groot is data bij een pfSense update je deze stappen opnieuw moet doen, tenminste zolang de wijziging niet in een release is opgenomen en die nieuwe versie ook standaard in pfSense zit.
Thanks, ik heb hem vervangen. Kon mooi ff terwijl er even geen TV wordt gekeken. Nu ff afwachten hoe het gaat als er straks wel TV wordt gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Mozart schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:59:
[...]

Thanks, ik heb hem vervangen. Kon mooi ff terwijl er even geen TV wordt gekeken. Nu ff afwachten hoe het gaat als er straks wel TV wordt gekeken...
Heb je verbetering gemerkt?

Voor de duidelijkheid, deze versie lost enkel specifiek het probleem op dat je een hapering (stilstaand beeld) en soms de "zap naar een ander zender" melding ziet op het moment dat een andere settopbox in huis wegzapt van het kanaal waar jij naar kijkt (met quickleave aan zoals standaard op pfSense).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
ik222 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:10:
[...]

Heb je verbetering gemerkt?

Voor de duidelijkheid, deze versie lost enkel specifiek het probleem op dat je een hapering (stilstaand beeld) en soms de "zap naar een ander zender" melding ziet op het moment dat een andere settopbox in huis wegzapt van het kanaal waar jij naar kijkt (met quickleave aan zoals standaard op pfSense).
Tot nog toe niks gemerkt maar het staat er ook nog maar net op natuurlijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:21
kevertje1977 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:21:
Kwam er net achter dat ik nog steeds de xs4all Nameservers gebruik en vond het internet wat traag (vooral DNS queries)

;; ANSWER SECTION:
office.com. 108 IN A 13.107.6.156

;; Query time: 1354 msec

Nu heb ik het omgezet naar 8.8.8.8 en 1.1.1.1 en zie daar :
;; ANSWER SECTION:
office.com. 300 IN A 13.107.6.156

;; Query time: 14 msec

Ook andere (niet geresolved) hostnames resolven nu in 12 - 14 msec.

Meer mensen met DNS problems bij xs4all ? Ik laat het nu zo
Ik ben dus niet de enige die de DNS van XS4ALL heel erg traag vind. Altijd als ik deze aan heb staan is het internet sloom en kunnen apps en sites niet goed laden. Ik heb nu Opendns en de Google DNS ingesteld en alles gaat als de brandweer.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Weet iemand hoe het precies zit met de fup van xs4all? Ik heb een bitcoin node draaien (24/7) maar maak me een beetje zorgen om dataverbruik.....

waar kan ik nog mee weg komen qua data gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:27
Ik hoop dat je niet al te ver komt want excessief gebruik gaat uiteindelijk toch ten koste
van Otto Normal Verbraucher.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:04
spanx schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:06:
Weet iemand hoe het precies zit met de fup van xs4all? Ik heb een bitcoin node draaien (24/7) maar maak me een beetje zorgen om dataverbruik.....

waar kan ik nog mee weg komen qua data gebruik
Volgens mij heeft xs4all geen fup. Gewoon onbeperkt data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

cctl01 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:55:
[...]

serieus? COOL....

ben benieuwd of dat wel blijft met het samen gaan met KPN (die wel een FUP heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
cctl01 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Geen FUP in cijfers. Wel een kapstokartikel in de Algemene Voorwaarden waar ze altijd een beroep op kunnen doen:

"Artikel 5 Verplichtingen Klant en gebruik van de Dienst:

De Klant draagt zorg voor de voor het gebruik van de Dienst noodzakelijke hard- en software, configuratie, randapparatuur en verbindingen. XS4ALL is gerechtigd daaraan bepaalde eisen te stellen. Indien het elektronisch communicatieverkeer hinder ondervindt van het gebruik van de Dienst door de klant of door het gebruik van de aangesloten apparatuur, zal de Klant aan de door XS4ALL te geven voorschriften gevolg geven en de daaraan verbonden financiële gevolgen aanvaarden. Indien dit naar het oordeel van XS4ALL noodzakelijk is, kan XS4ALL de dienst zonodig onverwijld (tijdelijk) geheel of gedeeltelijk buiten gebruik stellen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Barre73 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Geen FUP in cijfers. Wel een kapstokartikel in de Algemene Voorwaarden waar ze altijd een beroep op kunnen doen:

"Artikel 5 Verplichtingen Klant en gebruik van de Dienst:

De Klant draagt zorg voor de voor het gebruik van de Dienst noodzakelijke hard- en software, configuratie, randapparatuur en verbindingen. XS4ALL is gerechtigd daaraan bepaalde eisen te stellen. Indien het elektronisch communicatieverkeer hinder ondervindt van het gebruik van de Dienst door de klant of door het gebruik van de aangesloten apparatuur, zal de Klant aan de door XS4ALL te geven voorschriften gevolg geven en de daaraan verbonden financiële gevolgen aanvaarden. Indien dit naar het oordeel van XS4ALL noodzakelijk is, kan XS4ALL de dienst zonodig onverwijld (tijdelijk) geheel of gedeeltelijk buiten gebruik stellen"
aha....dus moet maar afwachten wanneer ik er iets van hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Gebruikt Pfsense als router, ook voor IPTV en dat werkte prima (in routed mode) maar opeens begint het toch weer te haperen.

Bv op RTL4 gaat het beeld paar seconden lopen en daarna hangt hij. Maar bv SBS6 werkt wel goed?

Heel af en toe tijdens het kijken ook nog dat hij ineens hangt en begint over zappen naar andere zender, wat niet werkt.

In de firewall logs van Pfsense wordt niets geblocked..

Iemand nog ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0i4lcP8U-IG8NbUtSFourNJMXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeqkP1RkF02hZqypBf41Dt70.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d1qPO0MD6Obk5EVN01Zqo80qnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhti7DN4J2Nj1eEdDrRosGzw.jpg?f=fotoalbum_large

IGMP Snooping staat aan op alle poorten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wOoU7ydqgiOHguSEUAok1paJ5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Day3RdqTJSudI9ISIdRh7p6R.jpg?f=fotoalbum_large

Enige wat ik in de Pfsense logs zie is veel blocks komend van interne apparaten via UDP naar multicast ranges, moeten die nog open?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFh47xeuBKA2wi7o7YXyktz1iiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9dKlboC4cc50uIO6x6mKRG9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Navi op 28-03-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zie je iets van meldingen in de pfSense system log? Over IGMPProxy met name?

En wat gebeurt er als je IGMP snooping even helemaal uitzet op je Netgear switch?

Die firewall blocks hebben er niets mee te maken, dat is SSDP verkeer.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 28-03-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Af en toe een error van IGMP Proxy, maar alleen als ik hem herstart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-Swb1DiqEbDP5pqmRZ2lwR2dTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PpV8UNpjYwygqEKIx8nSCFz.jpg?f=fotoalbum_large

Maar het gekke is, het werkt nu opeens weer..ook op RTL4..begrijp er niets van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die IGMPProxy melding is normaal bij herstarten.

Ik denk zelf dat het probleem in de Netgear switch zit. Daarom ook het advies om te testen met IGMP snooping daarop uit als het issue terugkomt. En je kan kijken of er toevallig nieuwe firmware is voor die switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Firmware is de laatste versie.

Hmm zal het proberen, maar als ik IGMP Snooping uitzet zie ik wel op alle apparaten in het netwerk zo'n 10mbit verkeer aankomen als iemand tv kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Navi schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:35:
Firmware is de laatste versie.

Hmm zal het proberen, maar als ik IGMP Snooping uitzet zie ik wel op alle apparaten in het netwerk zo'n 10mbit verkeer aankomen als iemand tv kijkt.
Dat zou je ook op kunnen lossen door je IPTV ontvangers in een eigen VLAN te zetten. Als je een managed switch + pfSense hebt is dat perfect mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Zou dat graag willen inderdaad maar vind het zo al complex genoeg haha, probeer het te begrijpen maar het gaat me nog net boven de pet. (Het VLAN en IPTV gedeelte dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 19-09 14:06
Ik ga verhuizen en gisteren heb ik xs4all gebeld om mijn glas aansluiting te verhuizen.
Moet zeggen dat het goed geregeld lijkt te zijn :
Mijn huidige 10 euro korting hou ik, dat wil zeggen, per 22 mei liep dat af maar heb dat dus met 1 jaar verlengd.
En omdat ik ga verhuizen krijg ik de eerste 3 maanden ook nog 5 euro korting zoals elke nieuwe klant.
Nu hopen dat alles goed gaat maar administratief en kortings-technisch gaat het prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:29
kevertje1977 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:04:
Ik ga verhuizen en gisteren heb ik xs4all gebeld om mijn glas aansluiting te verhuizen.
Moet zeggen dat het goed geregeld lijkt te zijn :
Mijn huidige 10 euro korting hou ik, dat wil zeggen, per 22 mei liep dat af maar heb dat dus met 1 jaar verlengd.
En omdat ik ga verhuizen krijg ik de eerste 3 maanden ook nog 5 euro korting zoals elke nieuwe klant.
Nu hopen dat alles goed gaat maar administratief en kortings-technisch gaat het prima zo
En bij xs4all krijg je een maand overlap... Kunnen andere providers nog wel wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ed73 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:19:
[...]

En bij xs4all krijg je een maand overlap... Kunnen andere providers nog wel wat van leren.
Een maand overlap als je je contract verlengt met een jaar.
Zonder overlap wordt de verbinding op het oude adres beëindigd zodra er een PPP-sessie is op het nieuwe adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
8)7

[ Voor 100% gewijzigd door ReseT op 08-04-2020 10:41 ]

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
Navi schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:17:
Gebruikt Pfsense als router, ook voor IPTV en dat werkte prima (in routed mode) maar opeens begint het toch weer te haperen.
De upstream voor je IGMP proxy naar 10.0.0.0/8 --> 10.142.64.0/18 (die je nu hebt staan is wel ERG breed).

Verder:
  • welke DHCP opties heb je ingesteld staan voor je STB's?
  • hoe zien je NAT rules eruit voor IPTV?
Ter referentie: https://netwerkje.com/routed-iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
EnigmA-X schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:19:
[...]

De upstream voor je IGMP proxy naar 10.0.0.0/8 --> 10.142.64.0/18 (die je nu hebt staan is wel ERG breed).

Verder:
  • welke DHCP opties heb je ingesteld staan voor je STB's?
  • hoe zien je NAT rules eruit voor IPTV?
Ter referentie: https://netwerkje.com/routed-iptv
Proxy upstream mag zelfs 0.0.0.0/0 zijn, het is een proxy configuratie en geen firewall. Maar die 10.x hoeft er hoe dan ook helemaal niet in, het subnet op de interface pakt IGMPProxy namelijk standaard al. Het kan overigens ook geen kwaad, die IGMPProxy config uit het screenshot werkt gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 09-04-2020 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
ik222 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:12:
[...]

Proxy upstream mag zelfs 0.0.0.0/0 zijn, het is een proxy configuratie en geen firewall. Maar die 10.x hoeft er hoe dan ook helemaal niet in, het subnet op de interface pakt IGMPProxy namelijk standaard al. Het kan overigens ook geen kwaad, die IGMPProxy config uit het screenshot werkt gewoon.
Klopt, my bad.

Voor mij is de netgear switch ook een verdachte. Ik mis de masquerading rules in de screenshots en ook de dhcp opties die aan de iptv clients worden gegeven (al vermoed ik dat het niet zou werken als die ontbreken).

Tot slot nog de dhcp client opties van de iptv interface of pfsense, deze lijken wel goed, alleen de default route distance (metric) zou wellicht roet in het eten kunnen gooien als deze gelijk staat met het normale WAN interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Metric maakt niets uit, je krijgt namelijk op de ITV interface alleen een more specific /21 route.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HoppyF
XS4all maakt zich blijkbaar wel zorgen om de toekomst.
Vandaag per gewone post een briefkaart waarvan de strekking is dat er niets verandert voor de klant.
Meestal betekent zoiets dat er wèl wat verandert alleen dat men net doet alsof dit niet zo is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verkeerd topic

[ Voor 95% gewijzigd door itxs op 09-04-2020 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HoppyF schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:29:
XS4all maakt zich blijkbaar wel zorgen om de toekomst.
Vandaag per gewone post een briefkaart waarvan de strekking is dat er niets verandert voor de klant.
Meestal betekent zoiets dat er wèl wat verandert alleen dat men net doet alsof dit niet zo is....
Ze maken ook al een tijdje reclame op de radio dat je het fritz "modem" gewoon mag houden en dat de klantenservice gelijk blijft etc.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tylen schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:29:
[...]

Ze maken ook al een tijdje reclame op de radio dat je het fritz "modem" gewoon mag houden en dat de klantenservice gelijk blijft etc.
Ik hoorde net toevallig op de radio zo’n reclame.
Zelfde strekking, er verandert niets en u kunt ons gewoon bellen voor vragen.

Maar waarom zou je reclame maken voor iets wat al jarenlang goed werkt en er toch niets verandert?
Dit geeft te denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:08:
[...]

Maar waarom zou je reclame maken voor iets wat al jarenlang goed werkt en er toch niets verandert?
Dit geeft te denken....
Da's op zich niks bijzonders. ;)

Dat doen alle bedrijven. Of het nou wasmiddel is, snoepjes, maandverband of wat-dan-ook. :X
Vooral reclame maken voor dingen die er gewoon zijn en het gewoon doen, maar maar blijven benadrukken hoe goed/fabeltastisch/onmisbaar het wel niet is! 8)7

Nieuw & verbeterd, wast nu nog witter!
En uiteindelijk is het oude wijn in nieuwe zakken. ;w

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 10-04-2020 10:41 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
De snelheid kakte gisterenavond tussen 20uur en 23 uur compleet in in Hilversum.
De latency ging ook wat omhoog. Het lijkt op een capaciteit probleem.
500Mbit zakt in de test terug tot net boven de 100Mbit...
Pagina: 1 ... 81 ... 108 Laatste