[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 82 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:53
ehtweak schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:22:
[...]

Da's op zich niks bijzonders. ;)

Dat doen alle bedrijven. Of het nou wasmiddel is, snoepjes, maandverband of wat-dan-ook. :X
Vooral reclame maken voor dingen die er gewoon zijn en het gewoon doen, maar maar blijven benadrukken hoe goed/fabeltastisch/onmisbaar het wel niet is! 8)7

Nieuw & verbeterd, wast nu nog witter!
En uiteindelijk is het oude wijn in nieuwe zakken. ;w
Ja, weet ik wel dat reclame er altijd al was.
XS4all maakte ook al langer reclame op de radio.

Punt is alleen dat XS4all nu vaste klanten ook al gaat “bestoken” met gewone post.
Dat zou niet nodig zijn als men niet bang zou zijn vaste klanten te gaan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:39
Ik denk dat ze vooral duidelijkheid willen geven doordat er in diverse media gesproken wordt over XS4ALL. Niet de naam behouden, wel de naam behouden, etc. Maar dit had ook met de email al voldoende moeten zijn. Nog een extra brief/kaart is wel wat overdreven. Maar goed, we wachten af. Het kan volgend jaar gewoon weer anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het frappante is wel dat je normaalgesproken te horen krijgt wat er allemaal beter is aan de nieuwe aanbieder. Nu zijn ze er als de kippen bij om te vertellen dat het niet slechter wordt..... :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
HoppyF schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:15:
[...]
Punt is alleen dat XS4all nu vaste klanten ook al gaat “bestoken” met gewone post.
Dat zou niet nodig zijn als men niet bang zou zijn vaste klanten te gaan verliezen.
Natuurlijk zijn ze bang klanten te verliezen. Een aanzienlijk deel gaat overstappen naar Freedom omdat men bang is dat er zaken gaan veranderen. Of dat nu wel of niet zo is, KPN probeert dat idee weg te nemen.

Ik vind het op zich een logische zet van KPN. Maar wat een zielig postkaartje zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:07:
[...]

Natuurlijk zijn ze bang klanten te verliezen. Een aanzienlijk deel gaat overstappen naar Freedom omdat men bang is dat er zaken gaan veranderen. Of dat nu wel of niet zo is, KPN probeert dat idee weg te nemen.

Ik vind het op zich een logische zet van KPN. Maar wat een zielig postkaartje zeg...
Daarmee spreekt KPN zich dus tegen.
Eerst beweerde men bij hoog en bij laag dat deze hele XS4all inlijving slechts voor een klein deel van de XS4all klanten effect zou hebben en dat er dus maar weinig klanten zouden gaan opstappen.
Bv naar Freedom of elders.
Daar is men blijkbaar op teruggekomen hoewel Freedom nog op gang moet gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:14:
[...]

Daarmee spreekt KPN zich dus tegen.
Eerst beweerde men bij hoog en bij laag dat deze hele XS4all inlijving slechts voor een klein deel van de XS4all klanten effect zou hebben en dat er dus maar weinig klanten zouden gaan opstappen.
Bv naar Freedom of elders.
Daar is men blijkbaar op teruggekomen hoewel Freedom nog op gang moet gaan komen.
En dat is nu PR en marketing. KPN zegt dat er voor gebruikers van XS4ALL niks gaat veranderen. Andere bedrijven en individuën doen overkomen van wel én beginnen zelfs een alternatief. De mening van veel XS4ALL gebruikers verandert en men is bang dat de dienstverlening stukken minder wordt. KPN stuurt een kaartje om de gebruikers nogmaals op het hart te drukken dat er (bijna) niet verandert...

Echt helemaal niks vreemds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Even een vraagje over iets heel anders:

Om de Wifi dekking van je Fritzbox te verbeteren kun je van die Mesh accesspoints krijgen die je bij voorkeur via een draad aan de Fritzbox aan sluit.

Verbeterd dit alleen de dekking van het "normale" Wifi deel of wordt het Guest Wifi netwerk ook meegenomen in de verbetering van de dekking?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:23
Werkt ook voor gastennetwerk, in elk geval met Fritz repeaters

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ja, die dingen (die XS4ALL ook levert) bedoel ik.

Dat is fijn, want het Guest network wordt redelijk vaak gebruikt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 09:29
Is er toevallig iemand hier met XS4ALL en die aangesloten is met een USG Pro - En bereid om zn .sh's en json te delen (En WAN en LAN settings, chmod, group, owner op de .sh's)?

Ik loop al dagen te stoeien met mn USG (scripts van coolhva) maar krijg ipv6 met geen mogelijkheid aan de praat voor langer dan 5 seconden. IPv4 en IPTV werken prima trouwens, het is alleen ipv6 wat loopt te klooien.

Advies is ook welkom ofcourse.

(Meer info - Yahiko750 in "[Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie")

Edit; opgelost :).

[ Voor 7% gewijzigd door Yahiko750 op 16-04-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
De verbinding van 500Mbit is tussen 20uur en 23uur. Dit lijkt mij niet de bedoeling zo.
Locatie Hilversum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbYdoW0vHicONKZh-WK2w5xL0mM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uY47NjvcKd8iCjPXOOABZ5vN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
jacques1971 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:51:
De verbinding van 500Mbit is tussen 20uur en 23uur. Dit lijkt mij niet de bedoeling zo.

[Afbeelding]
Op 5632 gewoon de normale 500/500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

guido66 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:01:
Werkt ook voor gastennetwerk, in elk geval met Fritz repeaters
Volgende vraag: hoe wordt het LAN verkeer uit elkaar gehouden als ik de Fritz repeater bedraad aansluit met 1 kabel? Dmv VLAN tags: VLAN1 voor het normale netwerk en VLAN4 voor het gasten network (zoals bij de Fritzbox)?

Dat zou dus inhouden dat ik de Fritz repeater via een managed switch moet aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 19-09 14:27
Gastennetwerk zit op apart subnet ip-adressen,
Geen managed switch ivm vlans nodig dus.

[ Voor 33% gewijzigd door janbal op 16-04-2020 22:47 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het gastnetwerk is sowieso een individueel netwerk per accespoint, clients op dat netwerk kunnen ook geen onderling verkeer uitwisselen zoals op het reguliere netwerk (zelfs niet binnen een AP volgens mij).

[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 17-04-2020 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de datasim van XS4ALL
Kun je die gewoon in een mobiel als primaire sim stoppen?

Heb je dan enkel 1GB data en verder niets?
Werkt zo'n toestel verder wel gewoon?
Kun je niet tegen ongevraagde kosten aanlopen?

Reden waarom ik het vraag:
Mijn zoon is 9 jaar en gaat steeds vaker alleen naar buiten. Mijn vrouw wilde zo'n GPS horloge kopen, zodat hij ons kan bellen en wij hem.

Dat voelt voor mij een beetje zonde van de uitgave, ik zou liever een tweedehands teleffoon kopen, daar met bijvoorbeeld facetime, of whatsapp over de dataverbinding bellen.

Maar ik wil niet ongevraagd extra kosten maken, dus staat bellen automatisch uitgeschakeld en wat gebeurt er als de 1GB wordt bereikt?

Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:16:

Mijn zoon is 9 jaar en gaat steeds vaker alleen naar buiten. Mijn vrouw wilde zo'n GPS horloge kopen, zodat hij ons kan bellen en wij hem.

Dat voelt voor mij een beetje zonde van de uitgave, ik zou liever een tweedehands teleffoon kopen, daar met bijvoorbeeld facetime, of whatsapp over de dataverbinding bellen.

Maar ik wil niet ongevraagd extra kosten maken, dus staat bellen automatisch uitgeschakeld en wat gebeurt er als de 1GB wordt bereikt?

Ik heb hem in mijn test toestel zitten. En idd alles werkt maar je hebt maar 1GB data. Eroverheen ben ik nog niet geweest.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel

Bron: https://www.xs4all.nl/ser...e-vragen-mobiel-internet/
Voor alle Mobiel Internet-abonnementen betaalt u een vast bedrag per maand. Als u uw datalimiet heeft verbruikt, verlagen we de snelheid naar 128/64 kbit/s. U kunt gewoon blijven e-mailen, maar bijvoorbeeld geen zware bestanden downloaden. U komt dus niet voor onverwachte kosten te staan. Dit geldt ook als u Mobiel Internet gebruikt in andere EU-landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

@BlakHawk
Betaal ik voor data als mijn datalimiet is verbruikt?
Voor alle Mobiel Internet-abonnementen betaalt u een vast bedrag per maand. Als u uw datalimiet heeft verbruikt, verlagen we de snelheid naar 128/64 kbit/s. U kunt gewoon blijven e-mailen, maar bijvoorbeeld geen zware bestanden downloaden. U komt dus niet voor onverwachte kosten te staan. Dit geldt ook als u Mobiel Internet gebruikt in andere EU-landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 23:25

TVL

Ik gebruik ook de sim van XS4ALL en ben laatst over de limiet heen gegaan. Ik heb inderdaad geen extra kosten gehad.
Je kan overigens voor onder de 100 euro een dual sim telefoon kopen van Xiaomi, daar kan je bijvoorbeeld een prepaid kaartje in stoppen en de sim van XS4ALL. Dit werkt heel goed. Bij Banggood zag ik een Redmi 7a voor nog geen 80 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:33:
[...]

Ik gebruik ook de sim van XS4ALL en ben laatst over de limiet heen gegaan. Ik heb inderdaad geen extra kosten gehad.
Je kan overigens voor onder de 100 euro een dual sim telefoon kopen van Xiaomi, daar kan je bijvoorbeeld een prepaid kaartje in stoppen en de sim van XS4ALL. Dit werkt heel goed. Bij Banggood zag ik een Redmi 7a voor nog geen 80 euro
Ik ga eerst eeens kijken hoe dit werkt met een iPhone, hebben nog een 6 liggen...
Scheelt 80 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 07:39:
[...]

Ik ga eerst eeens kijken hoe dit werkt met een iPhone, hebben nog een 6 liggen...
Scheelt 80 euro ;)
Same here. Werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

ik222 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:41:
Het gastnetwerk is sowieso een individueel netwerk per accespoint, clients op dat netwerk kunnen ook geen onderling verkeer uitwisselen zoals op het reguliere netwerk (zelfs niet binnen een AP volgens mij).
Ok, maar nu het volgende: de datastromen van beide netwerken (met hun subnet), gaan dan over 1 draad en komen dat uiteindelijk op de LAN poort van de Fritzbox. Maar dat is een standaard LAN poort: de LAN poort van het gastennetwerk is LAN4. Hoe wordt er gewaarborgd dat beide netten gescheiden blijven?

Voor wireless is het simpel: je moet de key hebben om toegang te krijgen. Dus kun je niet van netwerk wisselen. Maar als ik eenmaal op de draad zit; is het een kwestie van een ander subnet instellen, geen DHCP gebruiken en klaar. Dat houdt dus in dat je op de draad geen gasten mag toelaten, behalve als die draad eindigt op LAN4 van de Fritzbox?

Het zal allemaal wel werken, maar ik wil gewoon in detail weten hoe het werkt, en dat je op geen enkele manier vanuit het gasten netwerk in het normale netwerk kan doordringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
EXX schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:22:
[...]

Ok, maar nu het volgende: de datastromen van beide netwerken (met hun subnet), gaan dan over 1 draad en komen dat uiteindelijk op de LAN poort van de Fritzbox. Maar dat is een standaard LAN poort: de LAN poort van het gastennetwerk is LAN4. Hoe wordt er gewaarborgd dat beide netten gescheiden blijven?

Voor wireless is het simpel: je moet de key hebben om toegang te krijgen. Dus kun je niet van netwerk wisselen. Maar als ik eenmaal op de draad zit; is het een kwestie van een ander subnet instellen, geen DHCP gebruiken en klaar. Dat houdt dus in dat je op de draad geen gasten mag toelaten, behalve als die draad eindigt op LAN4 van de Fritzbox?

Het zal allemaal wel werken, maar ik wil gewoon in detail weten hoe het werkt, en dat je op geen enkele manier vanuit het gasten netwerk in het normale netwerk kan doordringen.
Het gastennetwerk van de Fritzbox zelf gaat over de Fritzbox. Hoe wordt er gewaarborgd dat beide netten gescheiden blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Alle data gaat uiteindelijk door de Fritzbox, maar waar het om daait is dit:
  1. het moet niet mogelijk zijn voor gebruikers van het gasten netwerk om zich toegang te verschaffen tot het standaard netwerk
  2. er mag onder geen omstandigheden data lekken van het normale netwerk naar het gasten netwerk
Hoe is dat gerealiseerd en wat zijn eventuele restricties? De data van het gasten netwerk en het normale netwerk gaan avanf een repeater dus over dezelfde draad naar de Fritzbox, op een LAN poort die je normaal gebruikt voor het normale netwerk. LAN toegang voor gasten (dus niet Wifi) zit bij de Fritzbox echter niet op deze poorten, maar is gebonden aan LAN poort 4.

Voor zover ik het zelf aan elkaar kan rijmen werkt het als volgt:
  • De 2 Wifi netten zijn compleet gescheiden met eigen SSID en encryption key
  • Bedraad zitten normale clients op poort 1 t/m 3 en gasten clients op poort 4 van de Fritzbox
  • Communicatie vanaf Wifi repeaters/access points naar de Fritzbox en vise versa van het gasten netwerk gaat via de kabels van het normale netwerk
  • De Fritzbox zorgt er intern voor dat data van het gasten subnet alleen naar LAN poort 4 wordt doorgegeven en niet naar clients, aangesloten op LAN poorten 1 t/m 3
  • Data die binnenkomt op LAN poort 4 wordt via het bedrade netwerk aan LAN poort 1 t/m 3 alleen doorgegeven aan eventuele aangesloten repeaters/access points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09

Het is echt een enkel data-sim die daardoor niet gebeld kan worden, niet kan bellen, sms enkel ontvangen en natuurlijk internetten. Nagenoeg elke moderne telefoon werkt zonder SIM nagenoeg net zo goed als met SIM (de tijd dat telefoons niet wilden booten zonder SIM is al lang geleden).
Je kunt er zelfs gewoon een Whatsapp account mee aanmaken (hooguit dan een beetje "vreemd" dat het om een 097 nummer gaat ipv 06) en daarmee berichtjes sturen of bellen.
En na de bundel wordt de snelheid enkel afgeknepen, komen dus geen extra kosten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Inmiddels gister ook weer met een jaar verlengd. Keurige medewerker aan de telefoon en de korting a 10eu per maand die ik had weer voor aankomend jaar. Prima tevreden mee, dat houd het betaalbaar :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Yahiko750 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:40:
Inmiddels gister ook weer met een jaar verlengd. Keurige medewerker aan de telefoon en de korting a 10eu per maand die ik had weer voor aankomend jaar. Prima tevreden mee, dat houd het betaalbaar :).
Hier vorige maand (net als ieder jaar) ook verlengd met een jaartje. €10 p/m korting en een gratis zenderpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EXX schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:45:
Hoe is dat gerealiseerd en wat zijn eventuele restricties? De data van het gasten netwerk en het normale netwerk gaan avanf een repeater dus over dezelfde draad naar de Fritzbox, op een LAN poort die je normaal gebruikt voor het normale netwerk.
Hoe het met een Fritzbox mesh netwerk precies zit weet ik niet. Ze zouden natuurlijk onderling gewoon een tunnel op kunnen zetten.

Maar meestal is een AP met gast-netwerk een eigen gateway. Layer-2 verkeer wordt sowieso niet gerouteerd, en voor layer-3 (IP) alleen dat gedeelte dat bestemd is voor de buitenwereld. Daarvoor gebruikt hij ook NAT. Gastverkeer bestemd voor je thuisnetwerk, waar je AP op zit, routeert ie niet, en datgene bestemd voor het internet zal hij NAT'en en doorsturen naar je router. Die gast-packets hebben dan ook een bron/bestemming van je AP, en dus niet van de individuele apparaten op je gast-netwerk.

Net zoals jij thuis ook niet op het interne netwerk kan van je provider door zelf een IP te kiezen, kan een gast ook niet op jouw interne netwerk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Laatst online: 29-07 14:42
ShitHappens schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:18:
[...]

Het is echt een enkel data-sim die daardoor niet gebeld kan worden, niet kan bellen, sms enkel ontvangen en natuurlijk internetten. Nagenoeg elke moderne telefoon werkt zonder SIM nagenoeg net zo goed als met SIM (de tijd dat telefoons niet wilden booten zonder SIM is al lang geleden).
Je kunt er zelfs gewoon een Whatsapp account mee aanmaken (hooguit dan een beetje "vreemd" dat het om een 097 nummer gaat ipv 06) en daarmee berichtjes sturen of bellen.
En na de bundel wordt de snelheid enkel afgeknepen, komen dus geen extra kosten uit.
Hoe doe je dat dan? Je hebt wel een 097 nummer, maar als ik Whatsapp installeer stuurt hij een SMS naar dat nummer en dat werkt dus niet omdat de SIM kaart geen SMS ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
dutchguy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:33:
[...]

Hoe doe je dat dan? Je hebt wel een 097 nummer, maar als ik Whatsapp installeer stuurt hij een SMS naar dat nummer en dat werkt dus niet omdat de SIM kaart geen SMS ondersteunt.
Die kaart ondersteunt dus wèl het ontvangen van SMS-jes. Alleen het verzenden er van ondersteunt die niet. Je kunt ook de datalimiet waarschuwingen van XS4All er gewoon op ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Joen schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:27:
[...]

Die kaart ondersteunt dus wèl het ontvangen van SMS-jes. Alleen het verzenden er van ondersteunt die niet. Je kunt ook de datalimiet waarschuwingen van XS4All er gewoon op ontvangen.
Hm, zal het nog eens proberen. De laatste keer ontving ik geen SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
dutchguy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:35:
[...]

Is voor mij ook al weer een poosje geleden dat ik het geprobeerd heb hoor, maar ik meen mij echt te herinneren dat ik er gewoon SMS-jes op kon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Net nog eens geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar om een SMS te ontvangen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
[...]

SMS met datalimiet melding gaat niet naar de Sim-kaart, maar naar het 06-nummer welke in Mijn XS4ALL staat vermeld als contact-telefoonnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01
[...]

Ik zou eens kijken of alle provider instellingen wel goed staan. Ik gebruik de xs4all datasim voor mijn dochter sinds een week of 4. Gewoon whatsapp met het 097 nummer en ook de sms voor verificatiecode van whatsapp binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Erik2B schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:32:
[...]

Ik zou eens kijken of alle provider instellingen wel goed staan. Ik gebruik de xs4all datasim voor mijn dochter sinds een week of 4. Gewoon whatsapp met het 097 nummer en ook de sms voor verificatiecode van whatsapp binnen gekregen.
Ik kon zelfs SMSjes versturen met mijn SIM destijds. Heb er slechts een handjevol verstuurd, maar die zijn nooit in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
De meesten hier hebben vorig jaar een korting van €10 per maand weten te bedingen, wat gaan jullie doen nu de kortingsperiode bijna om is.

Ik twijfel sterk omdat er best veel aanlokkelijke alternatieven zijn zoals T-mobile maar ook KPN zelf, aangezien we eind van dit jaar met z'n allen ook over zullen gaan op KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:20
Vorig jaar heb ik inderdaad ook de €10 per maand korting gekregen, aan het einde van de looptijd ga ik gewoon weer bellen en kijken wat ze kunnen doen. Ik zit prima bij XS4ALL en heb vanwege mijn hele FRITZ!-infrastructuur geen zin om over te stappen naar KPN met de kans dat kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
ArieR schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:35:
Vorig jaar heb ik inderdaad ook de €10 per maand korting gekregen, aan het einde van de looptijd ga ik gewoon weer bellen en kijken wat ze kunnen doen. Ik zit prima bij XS4ALL en heb vanwege mijn hele FRITZ!-infrastructuur geen zin om over te stappen naar KPN met de kans dat kwijt te raken.
Ik heb bij mij thuis ook een geheel mesh netwerk van Fritz repeaters (3stuks) maar ik vind het niet zaligmakend. Ik ga met de tijd mijn netwerk aanpassen door toch te investeren in wat semi professioneel spul van TP-Link > Omada netwerkje.

Wat betreft de modem, ik had het jaar voor Xs4all een Experia V10 modem (ik zat daarvoor bij KPN) en op de beperkte configuratie mogelijkheden na was deze nagenoeg even stabiel als de huidige Fritzbox 5490 die ik nu bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:32:
De meesten hier hebben vorig jaar een korting van €10 per maand weten te bedingen, wat gaan jullie doen nu de kortingsperiode bijna om is.

Ik twijfel sterk omdat er best veel aanlokkelijke alternatieven zijn zoals T-mobile maar ook KPN zelf, aangezien we eind van dit jaar met z'n allen ook over zullen gaan op KPN.
Gisteren gebeld toevallig, ik kreeg meteen 10 euro per maand en 6 maanden Ziggo Sport gratis aangeboden. Na wat aandringen uiteindelijk Ziggo Sport ook het hele jaar gratis gekregen. Dus nu eigenlijk 25 euro p/m korting het komende jaar.

Ik had ook de intentie om te verlengen bij XS4ALL / KPN aangezien ik nog altijd geen fatsoenlijke alternatieven voor TV zie.
- T-Mobile IPTV is ondermaats
- Freedom gebruikt Canal Digitaal IPTV wat ook zeer matig is waardoor dat voor mij geen alternatief meer is.
- Ziggo kan nog altijd geen volwaardig televisie product met 4 ontvangers met alle zenders / mogelijkheden bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
ik222 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:28:
[...]

Gisteren gebeld toevallig, ik kreeg meteen 10 euro per maand en 6 maanden Ziggo Sport gratis aangeboden. Na wat aandringen uiteindelijk Ziggo Sport ook het hele jaar gratis gekregen. Dus nu eigenlijk 25 euro p/m korting het komende jaar.

Ik had ook de intentie om te verlengen bij XS4ALL / KPN aangezien ik nog altijd geen fatsoenlijke alternatieven voor TV zie.
- T-Mobile IPTV is ondermaats
- Freedom gebruikt Canal Digitaal IPTV wat ook zeer matig is waardoor dat voor mij geen alternatief meer is.
- Ziggo kan nog altijd geen volwaardig televisie product met 4 ontvangers met alle zenders / mogelijkheden bieden.
Thx, ik moet dus binnenkort ook maar even gaan bellen :)

Ziggo/Vodafone valt bij mij inderdaad ook af door het ontbreken van fatsoenlijke alternatieven om tv te kunnen kijken naast een coax aansluiting. Ik wil namelijk niet overal coax gaan trekken waar nu UTP ligt en tot op heden ontbreekt het aan een Apple/Android TV of smart tv app om dit euvel op te lossen. Chrome casten is leuk maar minder relaxed dan even de remote pakken om te zappen. Daarentegen vind ik Vodafone Red together wel een prima alternatief voor KPN’s mobiele abonnementen voor gezinnen.

Wat betreft t-mobile heb ik weinig gelezen over iptv problemen behalve dat het platform zelf niet denderend is.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 23-04-2020 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:20
Zojuist gebeld met XS4ALL, geen €10 korting kunnen krijgen. Ze hield het bij €5 en Ziggo Sport voor een jaar gratis, voor mij voldoende om te blijven en het contract met een jaar te verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
ArieR schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:06:
Zojuist gebeld met XS4ALL, geen €10 korting kunnen krijgen. Ze hield het bij €5 en Ziggo Sport voor een jaar gratis, voor mij voldoende om te blijven en het contract met een jaar te verlengen.
Dat heb ik vorige maand ook gekregen. Prima deal wat mij betreft en ook een jaar verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
ArieR schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:35:
Mocht dat een eis zijn: Dat hoeft sowieso niet aangezien KPN tegenwoordig ook een Fritz!Box kan leveren. Weliswaar tegen een meerprijs van € 7,49 (inclusief tech-desk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Miki schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:57:
[...]

Ik heb bij mij thuis ook een geheel mesh netwerk van Fritz repeaters (3stuks) maar ik vind het niet zaligmakend. Ik ga met de tijd mijn netwerk aanpassen door toch te investeren in wat semi professioneel spul van TP-Link > Omada netwerkje.

Wat betreft de modem, ik had het jaar voor Xs4all een Experia V10 modem (ik zat daarvoor bij KPN) en op de beperkte configuratie mogelijkheden na was deze nagenoeg even stabiel als de huidige Fritzbox 5490 die ik nu bezit.
Ik heb hier een Omada netwerk achter een FB 7590. Draait als een tierelier. Ik heb wel eens getest met FB Repeaters maar dat is het gewoon net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Miki schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:32:

Mijn kortingsperiode is ook weer met een jaar verlengd. Gewoon opzegdesk bellen en vragen of ze je tegemoed kunnen komen. Geen ingewikkeld verhaal van maken. Met het "blijf bij ons, er veranderd niks" offensief denk ik niet dat ze heel moeilijk gaan doen :-P.

[ Voor 7% gewijzigd door Yahiko750 op 23-04-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
Gewoon de opzeggen lijn bellen, dan komen ze vanzelf over de brug. 5€ p/m vind ik te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Lord_Dain schreef op donderdag 23 april 2020 @ 15:55:
Gewoon de opzeggen lijn bellen, dan komen ze vanzelf over de brug. 5€ p/m vind ik te laag.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor abonnement je hebt, ik kan me voorstellen dat je op het instap pakket niet meer korting krijgt.

Zelf heb ik 200/200 via glas + IPTV met 4 settopboxen met Ziggo Sport, Fox Sports en het Pluspakket.Normale prijs daarvoor is ruim 123 euro per maand. Nu krijg ik het hele jaar 25 euro per maand korting en kom ik op 98 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Edje040 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:59:
[...]

Mocht dat een eis zijn: Dat hoeft sowieso niet aangezien KPN tegenwoordig ook een Fritz!Box kan leveren. Weliswaar tegen een meerprijs van € 7,49 (inclusief tech-desk).
Dat hoeft niet eens. Koop de fritzbox die je nu van XS4all hebt zelf ( of een andere) en je kan prima met KPN draaien. Alle gegevens zijn voorhanden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Erik2B schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:32:
[...]

Net nog eens alle instellingen gecontroleerd, maar zover ik kan zien staat alles goed, maar geen SMS. Ook geprobeerd SMS door te laten sturen naar mijn eigen nummer, werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 19:27
Kan het zijn dat je sms instellingen incorrect zijn?
Bij de sms/berichten instellingen kan je de smscentrale oid instellen.
Voor XS4ALL denk ik dat je vanwege het KPN mobiele netwerk +31653131313 (abonnement) of +31653131314 (prepaid) nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik kan gewoon smssen met mijn XS4ALL Data only sim. Net nog geprobeerd, zowel versturen als ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Tylen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:41:
Ik kan gewoon smssen met mijn XS4ALL Data only sim. Net nog geprobeerd, zowel versturen als ontvangen.
Zou je eens je instellingen door kunnen sturen? Ook op de site van XS4All staan verschillende instellingen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

dutchguy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:01:
[...]

Zou je eens je instellingen door kunnen sturen? Ook op de site van XS4All staan verschillende instellingen :-(
Waar vind ik die? SIM kaart zit in een android test toestel (mdm) en ik ben een iOS man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
RollieBollie schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 06:19:
Kan het zijn dat je sms instellingen incorrect zijn?
Bij de sms/berichten instellingen kan je de smscentrale oid instellen.
Voor XS4ALL denk ik dat je vanwege het KPN mobiele netwerk +31653131313 (abonnement) of +31653131314 (prepaid) nodig hebt.
Ik heb een data only SIM, bij de SMS instellingen staat nu +31653131313 ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Tylen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:06:
[...]

Waar vind ik die? SIM kaart zit in een android test toestel (mdm) en ik ben een iOS man ;)
O, dat weet ik zo ook niet, ben een Android man ;) Zal ergens in de SIM instellingen moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dutchguy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:07:
[...]

O, dat weet ik zo ook niet, ben een Android man ;) Zal ergens in de SIM instellingen moeten staan.
Nee.
Open de app Berichten. Tik op de drie puntjes en kies voor instellingen. Beetje zoeken maar nummer van de sms centrale staat daar zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Barre73 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:35:
[...]

Nee.
Open de app Berichten. Tik op de drie puntjes en kies voor instellingen. Beetje zoeken maar nummer van de sms centrale staat daar zeker.
Ik doelde eigenlijk op de SIM settings, niet de berichten instellingen, die had ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 19-09 16:43

Valkyre

Kitesurf FTW!

Even een vraagje voor ik weer een verkeerde investering doe, ik wil graag mijn eigen router aansluiten ipv de fritzbox (opnsense of pfsense) ik draai nu al een lange tijd met een dubbel NAT situatie maar loop wel tegen rare dingen aan waardoor ik dit nu eens een keer goed wil oplossen.
Destijds heb ik met xs4all gebeld en toen werd mij verteld dat het om een multi mode fiber ging dus heb ik deze module voor mijn switch besteld (en dan tag ik het vlan wel door naar de poort van mijn router):
https://tweakers.net/pric...uiti-uf-mm-1g-2-pack.html
Deze past echter niet omdat er uit het kastje in de meterkast (dat is de NTU volgens mij?) een enkele fiber komt.

1. Is dit dan een GPON aansluiting? deze modules zijn wel gelijk 90 euro p.s.
2. ik kan het niet terug vinden maar heb ook ergens gelezen dat wanneer je je xs4all contact je je modem kan inleveren en dan een fiber naar koper module krijgt om alles zelf te regelen.

hebben jullie hier ervaring mee?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Valkyre schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:34:
Even een vraagje voor ik weer een verkeerde investering doe, ik wil graag mijn eigen router aansluiten ipv de fritzbox (opnsense of pfsense) ik draai nu al een lange tijd met een dubbel NAT situatie maar loop wel tegen rare dingen aan waardoor ik dit nu eens een keer goed wil oplossen.
Destijds heb ik met xs4all gebeld en toen werd mij verteld dat het om een multi mode fiber ging dus heb ik deze module voor mijn switch besteld (en dan tag ik het vlan wel door naar de poort van mijn router):
https://tweakers.net/pric...uiti-uf-mm-1g-2-pack.html
Deze past echter niet omdat er uit het kastje in de meterkast (dat is de NTU volgens mij?) een enkele fiber komt.

1. Is dit dan een GPON aansluiting? deze modules zijn wel gelijk 90 euro p.s.
2. ik kan het niet terug vinden maar heb ook ergens gelezen dat wanneer je je xs4all contact je je modem kan inleveren en dan een fiber naar koper module krijgt om alles zelf te regelen.

hebben jullie hier ervaring mee?
De glasvezel welke uit de FTU komt is Single Mode. Zie ook op de website van XS4ALL -> FTTH (Glasvezel).

Mocht je middels een SFP de glasvezel direct in je eigen apparatuur willen aansluiten heb je bijvoorbeeld deze nodig, afhankelijk van je vendor.

https://www.fs.com/de-en/products/11802.html

Belangrijkste is dat TX en RX over 1 fiber lopen.
SFP Specs: TX 1310 nm / RX 1490/1550 nm

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:58:
[...]

De glasvezel welke uit de FTU komt is Single Mode. Zie ook op de website van XS4ALL -> FTTH (Glasvezel).

Mocht je middels een SFP de glasvezel direct in je eigen apparatuur willen aansluiten heb je bijvoorbeeld deze nodig, afhankelijk van je vendor.

https://www.fs.com/de-en/products/11802.html

Belangrijkste is dat TX en RX over 1 fiber lopen.
SFP Specs: TX 1310 nm / RX 1490/1550 nm
naar mijn idee is die connector echt veel groter dan een singlemode verbinding :) bedankt.
dan gaan we deze maar bestellen.
https://tweakers.net/pric...iti-uf-sm-1g-s-2pack.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Valkyre schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 21:33:
[...]

naar mijn idee is die connector echt veel groter dan een singlemode verbinding :) bedankt.
dan gaan we deze maar bestellen.
https://tweakers.net/pric...iti-uf-sm-1g-s-2pack.html
Die SFP is goed, al heb je van dat setje alleen de blauwe nodig in principe.

Maar er van uitgaande dat je nu een Fritzbox 5490 hebt heeft die inderdaad een SC/PC connector en een SFP heeft een LC/PC connector. Dat is dus inderdaad een hele andere connector (veel kleiner). Het type connector staat trouwens los van singlemode of multimode.

Je zult dus ook een geschikt patchkabeltje erbij moeten bestellen want anders gaat het niet passen. Afhankelijk van welke FTU je hebt moet dat SC/PC naar LC/PC zijn of SC/APC naar LC/PC. Dat patchkabeltje kan je dan vervangen in de patchcover (netste oplossing). Alternatief is om hem met een SC koppelbus op het huidige patchkabeltje te zetten, dan heb je dus altijd SC/PC naar LC/PC nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 24-04-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik222 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:32:
[...]

Die SFP is goed, al heb je van dat setje alleen de blauwe nodig in principe.

Maar er van uitgaande dat je nu een Fritzbox 5490 hebt heeft die inderdaad een SC/PC connector en een SFP heeft een LC/PC connector. Dat is dus inderdaad een hele andere connector (veel kleiner). Het type connector staat trouwens los van singlemode of multimode.

Je zult dus ook een geschikt patchkabeltje erbij moeten bestellen want anders gaat het niet passen. Afhankelijk van welke FTU je hebt moet dat SC/PC naar LC/PC zijn of SC/APC naar LC/PC. Dat patchkabeltje kan je dan vervangen in de patchcover (netste oplossing). Alternatief is om hem met een SC koppelbus op het huidige patchkabeltje te zetten, dan heb je dus altijd SC/PC naar LC/PC nodig.
Bedankt dit helpt zeker!
De lc/pc en sc / apc lijken heel erg op elkaar, ik snap niet welke ik nu heb aan de ftu kant.
Mijn ftu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZH6uqvDCriN0R9VRSZ1UuvkHs0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfTGex6lVDXk9t4yyd4sBe3k.jpg?f=fotoalbum_small

En de female connector:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iu6jN7H2P6KO77uVmXlHkXT9hv0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYwI5TbeudWvDsIZqJN6UZw9.jpg?f=fotoalbum_small

Er zijn dus patchkabels die ik in deze cover kan plaatsen? Dus een female aan de ene kant en male aan de andere kant?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
Valkyre schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:46:
[...]

Bedankt dit helpt zeker!
De lc/pc en sc / apc lijken heel erg op elkaar, ik snap niet welke ik nu heb aan de ftu kant.
Mijn ftu
[Afbeelding]

En de female connector:
[Afbeelding]

Er zijn dus patchkabels die ik in deze cover kan plaatsen? Dus een female aan de ene kant en male aan de andere kant?
Die FTU (TK-01) heeft een SC/APC connector.
Je hebt daar zelfs kant en klare patchcovers voor

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 25-04-2020 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die patchcover zit er daar al op.

@Valkyre In die patchcover zit een koppelbus, aan de ene kant zit daarin de patchkabel naar je Fritzbox en de andere kant (hetgeen jij nu ziet als female connector) schuift over de pigtail in de FTU als je hem erop schuift.

Je moet dus een SC/APC naar LC/PC singlemode patchkabel bestellen, zoiets https://www.fs.com/de-en/products/42046.html . Vervolgens trek je de huidige patchkabel uit de koppelbus en zet je daar dat kabeltje terug in.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 25-04-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Vanaf welke datum is eigenlijk de modem/router van jou?

De tv ontvanger na 2/3 jaar weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
jzoin2 schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:02:
Vanaf welke datum is eigenlijk de modem/router van jou?

De tv ontvanger na 2/3 jaar weet ik.
Volgens mij is het tegenwoordig allemaal bruikleen. De TV-ontvanger sowieso. Dus het moet weer terug naar XS4All op hun verzoek. Allicht dat ze wel zeggen dat het economisch afgeschreven is en niet nuttig meer is om terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Joen schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:12:
[...]

Volgens mij is het tegenwoordig allemaal bruikleen. De TV-ontvanger sowieso. Dus het moet weer terug naar XS4All op hun verzoek. Allicht dat ze wel zeggen dat het economisch afgeschreven is en niet nuttig meer is om terug te sturen.
Ik mocht hem na 2 jaar idd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Dit zal nu weer een stomme vraag zijn maar kan ik ergens op de website van XS4All terugvinden hoe lang mijn abonnement nog loopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
swima schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:30:
Dit zal nu weer een stomme vraag zijn maar kan ik ergens op de website van XS4All terugvinden hoe lang mijn abonnement nog loopt?
Inloggen bij Mijn Xs4ALL: https://inloggen.xs4all.nl/login
Links klikken op 'mijn gegevens' en dan helemaal naar onder scrollen. Daar kun je bij Opzeggen kiezen voor contractinformatie. Voila 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Edje040 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:40:
[...]

Links klikken op 'mijn gegevens' en dan helemaal naar onder scrollen. Daar kun je bij Opzeggen kiezen voor contractinformatie. Voila 8)
Ha wat goed, ik kon het niet vinden dus maar gebeld en meteen doorverbonden door de desbetreffende medewerker naar de afdeling opzeggen. En vervolgens tot mijn verbazing een aanbod gekregen zoals eerder genoemd met €10 korting en ziggo sport totaal.
Ik ben dus heel happy met dit aanbod en blijf nog een jaar langer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Edje040 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:40:
Zoals vaker heb ik het meteen nadat ik de vraag gepost had gevonden ... ;) 8)7
Maar niettemin hartelijk dank voor deze (niet zo onbelangrijke) informatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[korting update/continuering]

Vorig jaar (2019) april netjes gevraagd naar korting en die kreeg ik ook.
Het welbekende tientje/maand korting.

Vandaag wederom gebeld en weer gekregen voor het komende jaar. d:)b

Internet Smart (FttH 100/100) + IPTV abo basis + 2 STB's + TV Plus pakket + Bellen Basis + Spotify Bundled+ Mobiel Internet Instap met SIM.

Meestal betalen we per maand zoiets van 7 tientjes (inclusief de belkosten). M.a.w. dat vind ik geen slechte deal. Zeker gezien het feit dat er ook niet moeilijk gedaan wordt als je weer eens de nieuwste FRITZ!Box (nu een 5490) of WLAN repeater (1750E) nodig hebt.

En als extra bonus zou ik ook 2x nieuwe (4K Arris 5202) STB's opgestuurd krijgen. 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik222 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:45:
Die patchcover zit er daar al op
Je moet dus een SC/APC naar LC/PC singlemode patchkabel bestellen, zoiets https://www.fs.com/de-en/products/42046.html . Vervolgens trek je de huidige patchkabel uit de koppelbus en zet je daar dat kabeltje terug in.
Voor ik de boel sloop; de bestaande kabel moet ik toch vrij gemakkelijk uit de bestaande patchcover kunnen verwijderen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Valkyre schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:01:
[...]

Voor ik de boel sloop; de bestaande kabel moet ik toch vrij gemakkelijk uit de bestaande patchcover kunnen verwijderen?
Ja. Op het stekkertje dat erin zit, zit een lipje. Lipje iets omhoog drukken en voorzichtig eruit trekken.

Google anders een afbeelding van een SC/APC connector. Dan zie je hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Barre73 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:13:
[...]

Ja. Op het stekkertje dat erin zit, zit een lipje. Lipje iets omhoog drukken en voorzichtig eruit trekken.

Google anders een afbeelding van een SC/APC connector. Dan zie je hoe het werkt.
ah ja ik heb een paar youtubes gekeken, nu alleen iets heel plats vinden aangezien ik geen removal tool heb :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De koppelbus uit de patchcover halen is nog best een lastig klusje inderdaad. Ik heb het destijds met een nagelvijl gedaan volgens mij. Want inderdaad moet de koppelbus er even uit om bij de kabel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Met een punt tangetje kon ik mooi de mantel van de fiber naar achter schuiven :)

Mijn config is nu alsvolgt:

ISP(XS4all) ---> SFP in UNIFI switch (tagged vlan 4 + 6) en vanuit de switch heb ik o.a. mijn firewall aangesloten.
en mijn STB heb ik untagged in vlan 4 gezet met IGMP snooping aan.

Internet werk (ppoe aangezet met random credentials)
TV werkt ook, ik heb alleen op mijn firewall niks met IGMP proxy oid gedaan, kan het kloppen dat het gewoon zo werkt? en blijft het zo ook werken?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Valkyre schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:09:
Met een punt tangetje kon ik mooi de mantel van de fiber naar achter schuiven :)

Mijn config is nu alsvolgt:

ISP(XS4all) ---> SFP in UNIFI switch (tagged vlan 4 + 6) en vanuit de switch heb ik o.a. mijn firewall aangesloten.
en mijn STB heb ik untagged in vlan 4 gezet met IGMP snooping aan.

Internet werk (ppoe aangezet met random credentials)
TV werkt ook, ik heb alleen op mijn firewall niks met IGMP proxy oid gedaan, kan het kloppen dat het gewoon zo werkt? en blijft het zo ook werken?
Het kan kloppen dat dit nu nog werkt (al werken alle interactieve functies bijvoorbeeld niet) maar nee dat blijft zeker niet werken, KPN is deze "bridged" setup namelijk momenteel actief aan het uitfaseren.

Je zult dus alsnog de "routed" setup moeten gaan imlementeren via je firewall om televisie te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
En als aanvulling hierop:
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Vanochtend al de beloofde 2 nieuwe STB's ontvangen (Arris 5202; wat zijn die dingen klein 8) zeg!), aangesloten en in gebruik genomen. Gewoon zoals beloofd, de volgende dag in huis en al geactiveerd. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 19:25
Iemand toevallig enig idee hoe lang het hele administratieve afhandelen van een lijn vrijgeven duurt? Was van plan om na onze verhuizing glasvezel te gaan gebruiken, maar moest dus wachten tot abo oude bewoner “er af” is.

Technisch was de boel op 29-4 al afgerond, maar schijnt nu op administratief afhandelen te wachten volgens XS4all desk. Het thuiswerken en kids bezig houden op een tethered 4G begint na een weekje toch wel te knijpen onderhand 😬

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:37:
En als aanvulling hierop:
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Vanochtend al de beloofde 2 nieuwe STB's ontvangen (Arris 5202; wat zijn die dingen klein 8) zeg!), aangesloten en in gebruik genomen. Gewoon zoals beloofd, de volgende dag in huis en al geactiveerd. d:)b
Krijg je nu fatsoenlijke 4K UHD menu’s of ziet dat er nog steeds uit zoals bij de normale IPTV kastjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Net de bevestiging gehad voor mijn contractverlenging 12x €10 korting + 12mnd Ziggo sport gratis :)

Tevens zei de dame tegen mij dat er weer een indexatie per juni aanstaande aankomt van €1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Chocovla schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:56:
Iemand toevallig enig idee hoe lang het hele administratieve afhandelen van een lijn vrijgeven duurt? Was van plan om na onze verhuizing glasvezel te gaan gebruiken, maar moest dus wachten tot abo oude bewoner “er af” is.

Technisch was de boel op 29-4 al afgerond, maar schijnt nu op administratief afhandelen te wachten volgens XS4all desk. Het thuiswerken en kids bezig houden op een tethered 4G begint na een weekje toch wel te knijpen onderhand 😬
Wellicht dat @Barre73 hier wat over kan zeggen? Ik dacht dat dit namelijk een actie is die de netwerk operator moet uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:00:
[...]

Krijg je nu fatsoenlijke 4K UHD menu’s of ziet dat er nog steeds uit zoals bij de normale IPTV kastjes?
Geen idee, ik heb geen 4K TV... ;)
Het ziet er allemaal nog steeds zo uit, als voorheen; wat mij betreft prima!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ehtweak schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:33:
[...]

Geen idee, ik heb geen 4K TV... ;)
Het ziet er allemaal nog steeds zo uit, als voorheen; wat mij betreft prima!
Toen ik in maart verlengd heb konden de STB’s nog niet vervangen worden, maar daar was ik achteraf gezien ook niet rouwig om vanwege het feit dat ‘HDR’ geforceerd wordt in de laatste firmware versie van de nieuwe STB’s.

Waar ik wel benieuwd naar ben is het feit dat de nieuwe STB’s ‘echt’ in stand-by kunnen. (De oude STB’s verbruiken uit m’n hoofd nog steeds zo’n 5 Watt in ‘stand-by’)

Heb jij dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Toen ik in maart verlengd heb konden de STB’s nog niet vervangen worden, maar daar was ik achteraf gezien ook niet rouwig om vanwege het feit dat ‘HDR’ geforceerd wordt in de laatste firmware versie van de nieuwe STB’s.
Niks van gemerkt; noch in positieve, noch in negatieve zin.
Waar ik wel benieuwd naar ben is het feit dat de nieuwe STB’s ‘echt’ in stand-by kunnen. (De oude STB’s verbruiken uit m’n hoofd nog steeds zo’n 5 Watt in ‘stand-by’)

Heb jij dit al geprobeerd?
Yep.
Staan ingesteld dat ze in diepe slaap gaan. Dan duurt het wel wat langer, voordat je weer alles kunt gebruiken. Het beeld is vrij snel terug, maar daarna duurt het nog ff voordat de gids / programmaoverzicht weer geladen is.
Tijd is trouwens instelbaar.
Ach, het scheelt weer wat sluipverbruik.

Volgends de specs: https://www.xs4all.nl/ser...ecificaties-tv-ontvanger/
slechts 0,35W in energiespaarstand.

In ieder geval stukken minder energieverkwisting dan al die kastjes van de kabelaar... O-)

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 06-05-2020 10:59 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ehtweak schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Niks van gemerkt; noch in positieve, noch in negatieve zin.

[...]

Yep.
Staan ingesteld dat ze in diepe slaap gaan. Dan duurt het wel wat langer, voordat je weer alles kunt gebruiken. Het beeld is vrij snel terug, maar daarna duurt het nog ff voordat de gids / programmaoverzicht weer geladen is.
Tijd is trouwens instelbaar.
Ach, het scheelt weer wat sluipverbruik.

Volgends de specs: https://www.xs4all.nl/ser...ecificaties-tv-ontvanger/
slechts 0,35W in energiespaarstand.

In ieder geval stukken minder energieverkwisting dan al die kastjes van de kabelaar... O-)
Geforceerd HDR heb je ook alleen last van als je een TV hebt met ondersteuning voor HDR.

Ik ga ook eens vragen of ze omgeruild kunnen worden, 0.35W en is een stuk zuiniger dan 5,4W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dj-sannieboy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:07:
[...]

Geforceerd HDR heb je ook alleen last van als je een TV hebt met ondersteuning voor HDR.

Ik ga ook eens vragen of ze omgeruild kunnen worden, 0.35W en is een stuk zuiniger dan 5,4W.
Die firmware was toch alweer teruggedraaid?
Nou ja, ik zie verder nog weinig redenen om voor een andere TV kastje te kiezen als er voor de rest niets gewijzigd is bv aan de menu structuur, User interface e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dj-sannieboy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:31:
[...]

Wellicht dat @Barre73 hier wat over kan zeggen? Ik dacht dat dit namelijk een actie is die de netwerk operator moet uitvoeren.
@Chocovla Als je adres in een DM stuurt kan ik zien wat de status is van de lijn

Los daarvan: Als XS4all de order had ingediend als migratie dan was dit beter gegaan omdat er dan niet hoefde te worden gewacht op vrijgave. Weliswaar is dat in strikte zin "lijnkaping" maar als de migratiedatum na je sleuteloverdracht ligt is dat geen probleem en had de latende provider/klant geen bezwaar gemaakt neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
https://www.xs4all.nl/2020wijzigingen/

Hier staan de wijzigingen voor XS4ALL klanten.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:12:
[...]

Die firmware was toch alweer teruggedraaid?
Nou ja, ik zie verder nog weinig redenen om voor een andere TV kastje te kiezen als er voor de rest niets gewijzigd is bv aan de menu structuur, User interface e.d.
Hij is nog niet formeel teruggedraaid. Mensen die last hadden van de geforceerde HRD-weergave (waaronder ik) kunnen de 'oude' firmware terug krijgen. Dat kan alleen op verzoek. Bij mij is het nu weer goed. Overigens komt er binnenkort nieuwe firmware waarbinnen je kunt kiezen voor HDR 'aan' of HDR 'uit'. Ook komt een compleet nieuw menu en nieuwe gids. Dit zit nu in de besloten pilot-fase bij KPN :

https://forum.kpn.com/int...het-nieuwe-tv-menu-495360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
“Leuk” dat we dit zo medegedeeld krijgen.
Waarom niet per e-mail?

Bedankt XS4all/KPN.... :'(

Dan nog iets, waarom een verhoging van precies €1?
Procentueel komt dit niet overeen met de inflatiecorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:45
Ik zit al langere tijd met WIFI problemen te klooien met de Fritz 7581/7583 en de 3000 en 2400 repeaters en kom er maar niet uit. Ook niet met 'hulp' van AVM of met de nieuwe Firmware versies.

Na een aantal uren (soms dag of twee) valt de 2.4 of 5Ghz verbinding tussen de Mesh Master (7583) en de 3000 weg, of soms tussen de 3000 en de 2400. Dat lijkt vrijwel altijd te komen wanneer de 7583 een scan heeft uitgevoerd voor een betere WIFI verbinding en dan van kanaal wisselt. De Repeaters deregisteren dan maar verbinden dan niet meer met het nieuwe kanaal.

Een reboot van de Repeater lost het dan meestal wel op.

Iemand die dit herkent of een oplossing heeft? Ik ben nu alle kanalen aan het vastzetten, maar dat zou natuurlijk niet moeten hoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@MailMan Ik herken het met de shellies. Die verliezen dan de verbinding met de wifi en alleen een reboot van de shellies lost dat op.
Ben ook maar naar een vast kanaal gegaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
MailMan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:49:
Ik zit al langere tijd met WIFI problemen te klooien met de Fritz 7581/7583 en de 3000 en 2400 repeaters en kom er maar niet uit. Ook niet met 'hulp' van AVM of met de nieuwe Firmware versies.

Na een aantal uren (soms dag of twee) valt de 2.4 of 5Ghz verbinding tussen de Mesh Master (7583) en de 3000 weg, of soms tussen de 3000 en de 2400. Dat lijkt vrijwel altijd te komen wanneer de 7583 een scan heeft uitgevoerd voor een betere WIFI verbinding en dan van kanaal wisselt. De Repeaters deregisteren dan maar verbinden dan niet meer met het nieuwe kanaal.

Een reboot van de Repeater lost het dan meestal wel op.

Iemand die dit herkent of een oplossing heeft? Ik ben nu alle kanalen aan het vastzetten, maar dat zou natuurlijk niet moeten hoeven.
Zet de 5GHz in ieder geval vast op een kanaal tussen 36-48. 2.4GHz zou ik gewoon op automatisch laten staan. Daarnaast is het zeker bij de 7583 geen slecht idee om de SSID te scheiden. Mesh blijft dan wel gewoon werken zolang je overal in huis dekking hebt op 5GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 19:25
Barre73 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:27:
[...]

@Chocovla Als je adres in een DM stuurt kan ik zien wat de status is van de lijn

Los daarvan: Als XS4all de order had ingediend als migratie dan was dit beter gegaan omdat er dan niet hoefde te worden gewacht op vrijgave. Weliswaar is dat in strikte zin "lijnkaping" maar als de migratiedatum na je sleuteloverdracht ligt is dat geen probleem en had de latende provider/klant geen bezwaar gemaakt neem ik aan.
Heb zaterdag nog een belletje gedaan naar de desk. Daar heeft men alsnog de lijn "gekaapt." Bleek dat de lijn gek genoeg nog steeds op "bezet" stond voor de vorige bewoner. Order is nu alsnog ingeschoten, dus hopelijk binnenkort prik op de lijn *O*

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:45
mad-dog schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:50:
[...]

Zet de 5GHz in ieder geval vast op een kanaal tussen 36-48. 2.4GHz zou ik gewoon op automatisch laten staan. Daarnaast is het zeker bij de 7583 geen slecht idee om de SSID te scheiden. Mesh blijft dan wel gewoon werken zolang je overal in huis dekking hebt op 5GHz
Bedankt voor het advies.

Scheiden van de SSIDs is natuurlijk een optie, maar dan ga ik me bijna afvragen waarom ik een 5Ghz netwerk heb, want m'n gevoel zegt dat je dan altijd op 2.4 gaat zitten omdat je niet de hele tijd handmatig gaat switchen naar het andere netwerk voor een beetje extra snelheid.

Maar het op automatisch zetten van de 2.4Ghz zorgt er dus voor dat de repeaters de connectie op die band verliezen wanneer de 7583 gaat wisselen van kanaal, dat zie ik dus niet echt als een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
MailMan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:03:
[...]

Bedankt voor het advies.

Scheiden van de SSIDs is natuurlijk een optie, maar dan ga ik me bijna afvragen waarom ik een 5Ghz netwerk heb, want m'n gevoel zegt dat je dan altijd op 2.4 gaat zitten omdat je niet de hele tijd handmatig gaat switchen naar het andere netwerk voor een beetje extra snelheid.

Maar het op automatisch zetten van de 2.4Ghz zorgt er dus voor dat de repeaters de connectie op die band verliezen wanneer de 7583 gaat wisselen van kanaal, dat zie ik dus niet echt als een optie.
Zet de Wireless registration eens aan in het event log, dan krijg je beter inzicht in wat er exact gebeurd en of dit echt gebeurd wanneer er van kanaal wordt gewisseld
Pagina: 1 ... 82 ... 108 Laatste