[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 83 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:45
mad-dog schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:15:
[...]

Zet de Wireless registration eens aan in het event log, dan krijg je beter inzicht in wat er exact gebeurd en of dit echt gebeurd wanneer er van kanaal wordt gewisseld
Staat aan en ik dacht toch echt vanochtend te zien dat de repeaters zich niet opnieuw geregistreerd hadden, maar dat is volgens de log wel zo. Toch liet het Mesh overzicht geen 2.4Ghz verbinding zien, daar ben ik zeker van, want dat is al vele malen gebeur inmiddels.

Op zich gaat het met het vastzetten van 2.4 nu nog prima, dus daar is mee te leven.

[ Voor 55% gewijzigd door MailMan op 11-05-2020 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

MailMan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:03:
[...]

Bedankt voor het advies.

Scheiden van de SSIDs is natuurlijk een optie, maar dan ga ik me bijna afvragen waarom ik een 5Ghz netwerk heb, want m'n gevoel zegt dat je dan altijd op 2.4 gaat zitten omdat je niet de hele tijd handmatig gaat switchen naar het andere netwerk voor een beetje extra snelheid.

Maar het op automatisch zetten van de 2.4Ghz zorgt er dus voor dat de repeaters de connectie op die band verliezen wanneer de 7583 gaat wisselen van kanaal, dat zie ik dus niet echt als een optie.
Ik heb hier een apart 2,4Ghz en 5Ghz netwerk, waarbij ik primair het 5Ghz gebruik en het 2,4Ghz alleen op apparaten die geen 5Ghz ondersteunen. Ik gebruik een Fritzbox 7590 en twee 1750 repeaters welke middels ethernet zijn aangesloten.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-05-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ligt het aan mij of is het heel droef dat er nu een dikke disclaimer staat op de server overzicht pagina?
https://www.xs4all.nl/ser...zicht-serverinstellingen/

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Wijnands schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:18:
Ligt het aan mij of is het heel droef dat er nu een dikke disclaimer staat op de server overzicht pagina?
https://www.xs4all.nl/ser...zicht-serverinstellingen/
Die disclaimer dat het niet wordt ondersteund? Dat lijkt me logisch, aangezien het hier om best effort zaken gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
mad-dog schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:15:
[...]

Zet de Wireless registration eens aan in het event log, dan krijg je beter inzicht in wat er exact gebeurd en of dit echt gebeurd wanneer er van kanaal wordt gewisseld
Toch weer 5Ghz weggevallen van de 3000 naar de 2400 nadat het ongeveer 2 dagen prima ging:

06:16:46
The 5 GHz frequency band of the wireless access point is not available. The repeater is only connected with the home network via the 2.4 GHz frequency band.

05:31:46
Repeater deregistered from the base station: Channel 60 (frequency 5.300 GHz).

03:47:10
Repeater registered with the access point, 866 Mbit/s, PC-192-168-178-34, IP 192.168.178.34, MAC 2C:3A:FD:CD:34:C4.

03:36:48

02:55:26
Repeater registered with the access point, 866 Mbit/s, PC-192-168-178-34, IP 192.168.178.34, MAC 2C:3A:FD:CD:34:C4.

02:45:04

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
MailMan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:55:
[...]

Toch weer 5Ghz weggevallen van de 3000 naar de 2400 nadat het ongeveer 2 dagen prima ging:

06:16:46
The 5 GHz frequency band of the wireless access point is not available. The repeater is only connected with the home network via the 2.4 GHz frequency band.

05:31:46

03:47:10

03:36:48

02:55:26

02:45:04
Kan dat misschien nog met DFS (radar) te maken hebben? Kan je je 5 GHz wellicht eens instellen op kanaal tussen 36 en 48?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
mad-dog schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 20:32:
[...]

Die disclaimer dat het niet wordt ondersteund? Dat lijkt me logisch, aangezien het hier om best effort zaken gaat
De tekst is "De informatie wordt niet ondersteund door de helpdesk van XS4ALL of op juistheid gecontroleerd" dus blijkbaar is een overzicht van diensten als DNS, wat je toch bepaald geen best effort kan noemen, niet ondersteund?

ik vind dat bijzonder merkwaardig

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
awenger schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:35:
[...]

Kan dat misschien nog met DFS (radar) te maken hebben? Kan je je 5 GHz wellicht eens instellen op kanaal tussen 36 en 48?
RADAR gaat toch over kanalen boven de 60? 100+ etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
MailMan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:55:
[...]

Not so sure.....

Afbeeldingslocatie: https://www.zyxel.com/library/assets/solutions/smart-antenna-testing-report/smart_antenna_co_channel.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
MailMan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:55:
[...]

Nee, boven de 48... Daarom zei ik ook 36-48.... 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
mad-dog schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:09:
[...]

Nee, boven de 48... Daarom zei ik ook 36-48.... 😏
My bad :)

Maar zou dat dan ook niet in de logs moeten staan? Dat is namelijk wel wat ik soms op hogere kanalen terugzie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
MailMan schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:43:
[...]

My bad :)

Maar zou dat dan ook niet in de logs moeten staan? Dat is namelijk wel wat ik soms op hogere kanalen terugzie.
Dat verbaasd me ook, maar staat dat niet in de andere logs?

Daarnaast zou ik echt aanraden de 1e repeater in de keten bekabeld aan te sluiten. 2 van die dingen in WLAN bridge is echt gewoon zonde van de investering

Is dat log-bestand trouwens wel van de Fritzbox en niet van de repeater? DFS meldingen komen alleen van de FB vandaan of van repeater in LAN-bridge

[ Voor 34% gewijzigd door mad-dog op 13-05-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
mad-dog schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:52:
[...]

Dat verbaasd me ook, maar staat dat niet in de andere logs?

Daarnaast zou ik echt aanraden de 1e repeater in de keten bekabeld aan te sluiten. 2 van die dingen in WLAN bridge is echt gewoon zonde van de investering

Is dat log-bestand trouwens wel van de Fritzbox en niet van de repeater? DFS meldingen komen alleen van de FB vandaan of van repeater in LAN-bridge
Ah ik wist niet dat de RADAR alleen in de Mesh Master logs te vinden was!

Er vond inderdaad radardetectie plaats en op bovengenoemde tijdstippen is op 124Ghz een hogere prioriteitsgebruiker gevonden. Daar is de 5Ghz verbinding (op kanaal 124) verbroken tussen de Mesh Master en de 3000 repeater, maar blijkbaar ook tussen de 3000 en de 2400 (die via 60 verbonden was). De 3000 verbond na resp 10/30min weer automatisch op 5Ghz met de Mesh Master, maar de 2400 verbindt niet meer met de 3000.

Even voor mijn eigenlijk duidelijkheid: Als er een hogere prioriteitsgebruiker wordt gevonden op 124Ghz, wordt dan ook 60Ghz eraf gegooid?

Als dat zo is zou ik alsnog verwachten dat deze wel weer vanzelf verbindt op den duur.

Bedraad de 3000 op de Mesh Master aansluiten is nog wel een optie, maar eerst wat andere klussen oplossen :P

Overigens verander ik nu het 5Ghz kanaal van Automatisch (met 60 gekozen door de Fritz) naar een wat drukker 44 kanaal, en verbindt de 2400 vanzelf nadat ik op Refresh List onder Individual Settings for the Wi-Fi Connection to the Home Network heb gedrukt...

[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 14-05-2020 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Durf ik niet direct antwoord op te geven, aangezien ik geen ervaring heb met de 3000(die 2 radio's heeft).
Maar gezien het feit dat de verbinding met de Mesh master wegvalt lijkt het mij vrij logisch dat de hele 5GHz keten wegvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
mad-dog schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:56:
Durf ik niet direct antwoord op te geven, aangezien ik geen ervaring heb met de 3000(die 2 radio's heeft).
Maar gezien het feit dat de verbinding met de Mesh master wegvalt lijkt het mij vrij logisch dat de hele 5GHz keten wegvalt
De 3000 verbond bij mij inderdaad op 124 (binnenshuis verbindt hij daarmee met de Mesh Master) en op Auto-Channel (60) naar het tuinhuis waar de 2400 staat.

Ik zou alleen verwachten dat bij een DFS de auto-channel automatisch naar een lager kanaal gaat en de rest dat allemaal oppikt? Dacht dat dat de hele functie was van zero-wait DFS.

Heb nu dus het tweede 5Ghz kanaal op 44 gezet en kijken hoe het zich houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
MailMan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:40:
[...]

De 3000 verbond bij mij inderdaad op 124 (binnenshuis verbindt hij daarmee met de Mesh Master) en op Auto-Channel (60) naar het tuinhuis waar de 2400 staat.

Ik zou alleen verwachten dat bij een DFS de auto-channel automatisch naar een lager kanaal gaat en de rest dat allemaal oppikt? Dacht dat dat de hele functie was van zero-wait DFS.

Heb nu dus het tweede 5Ghz kanaal op 44 gezet en kijken hoe het zich houdt :)
Welke firmware heb je op de FB staan? Wellicht dat Labor-firmware je helpt. Kijk anders even op de site van AVM-Labor. Daar staat bij verbeteringen ook iets over de DFS-kanalen:

https://avm.de/fritz-labo...lung/neuesverbesserungen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Edje040 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Welke firmware heb je op de FB staan? Wellicht dat Labor-firmware je helpt. Kijk anders even op de site van AVM-Labor. Daar staat bij verbeteringen ook iets over de DFS-kanalen:

https://avm.de/fritz-labo...lung/neuesverbesserungen/
Laatste Labor voor de repeaters en nieuwste offiecele voor de 7583. Updates voor die laatste schijnen langer op zich te laten wachten dan voor de meeste andere boxen. 7.20 zou volgens AVM wel DFS verbeteringen moeten gaan geven, wanneer die uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Ik ga verhuizen en heb nu glas direct in de Fritz.
In mijn nieuwe huis gaat dat denk ik niet want ik wil het modem op een plek waar geen glas is en wat ik denk ik zelf met UTP ga overbruggen.
Moet ik dan een andere Fritz ?

Krijg ik die in het verhuis/start pakket ? Weet iemand hoe dat zit of moet ik nu aan de bel trekken ?
xs4all gaat mijn glas over 2 weken verhuizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
kevertje1977 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:15:
Ik ga verhuizen en heb nu glas direct in de Fritz.
In mijn nieuwe huis gaat dat denk ik niet want ik wil het modem op een plek waar geen glas is en wat ik denk ik zelf met UTP ga overbruggen.
Moet ik dan een andere Fritz ?

Krijg ik die in het verhuis/start pakket ? Weet iemand hoe dat zit of moet ik nu aan de bel trekken ?
xs4all gaat mijn glas over 2 weken verhuizen
Sowieso werkt het met de 5490 die je nu hebt ook, je kan daar LAN1 als WAN poort gebruiken. Je hebt dan alleen wel een mediaconverter nodig.

Maar zover ik weet levert XS4ALL tegenwoordig altijd een mediaconverter, dus ik neem inderdaad aan dat die in het verhuispakket zit of dat anders de monteur die installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
ik222 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Sowieso werkt het met de 5490 die je nu hebt ook, je kan daar LAN1 als WAN poort gebruiken. Je hebt dan alleen wel een mediaconverter nodig.

Maar zover ik weet levert XS4ALL tegenwoordig altijd een mediaconverter, dus ik neem inderdaad aan dat die in het verhuispakket zit of dat anders de monteur die installeert.
En ik neem aan dat xs4all de COVER op de NTU kan vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:53
kevertje1977 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:21:
[...]

En ik neem aan dat xs4all de COVER op de NTU kan vervangen ?
Je zult even moeten navragen wat er in het verhuispakket zit.
Ook moet je weten welke NTU er in je nieuwe huis is.
Is dit een nieuw of oud model?
Zelf kun je dan de mediaconverter wel plaatsen.
Weet niet of de monteur nodig is, ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
HoppyF schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:04:
[...]

Bedankt, ik heb sowieso een afspraak met een monteur dus verwacht dat het goed komt.
En volgens mij heb ik nog een "cover" liggen van mijn huidige woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
HoppyF schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:04:
[...]

Áls er een NT hangt.
De kans is groot dat er een FTU zonder NT aanwezig is.

Maar komt er niet altijd een monteur bij XS4All die een NT, dan wel patchcover komt plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
kevertje1977 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:08:
[...]

Bedankt, ik heb sowieso een afspraak met een monteur dus verwacht dat het goed komt.
En volgens mij heb ik nog een "cover" liggen van mijn huidige woning.
De vraag is of jouw cover er eentje is die past op de FTU in je nieuwe woning.
Als er toch een monteur komt dan is het geen probleem.
In het verhuispakket zit waarschijnlijk ook wel de juist cover of mediaconverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Patchcovers worden alleen nog geleverd als vervanging van een defect exemplaar. Nieuwe aansluitingen woorden alleen nog voorzien van een NTU met een FB7590.
In het pakket wordt een NTU geleverd, tesamen met de 7590.

In principe zal de monteur alleen de NTU monteren, de 7590 dien je zelf te installeren(dit vanwege de Corona-maatregelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook hier een jaartje verlengd met €10 korting per maand. En dat voor alleen een 100mbit glasvezel verbinding. Prima deal zo'n ongeveer 20% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Toch weer een dompertje... ondanks de €10 korting per maand en de nieuwe 5202 STB's...
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Ik dacht, ik ga weer eens wat kijken via Amazon Prime Video (moet nog steeds Mr. Robot afkijken)
werkt het potverjandriedubbeltjes niet (meer)! :(

Ondanks deze beloftes:
https://www.xs4all.nl/ser...visie/amazon-prime-video/

GEEN Amazon Prime Video bij 'On Demand', noch op kanaal 203, noch bij de Apps... :N

Afijn, de helpdesk gebeld...
Hmmm, het zou er moeten zijn hoor... Hmmm, da's vreemd.
Hmmm, ook niet op 203? Ook niet bij 'On Demand'?
Hmmm, ik moet ff overleggen...
Ja, ehhhhh, tja... het zou uiterlijk dit kwartaal gerealiseerd moeten zijn, ook voor de 5202 STB's. Maar dus niet.
U kunt nog vragen bij Amazon zelf of de app al klaar is...

Ja, doei... Jullie (Xs4all) beweren dat ik het kan gebruiken.
en bovendien KON ik het prima gebruiken; totdat... totdat jullie nieuwe STB's stuurden omdat dan een aantal problemen verholpen zouden zijn... Tja... ook nieuwe problemen er bij... ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:08
Ook aardig oude info, linkt naar amazon.nl en daardoor de prijs ook niet kloppend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
De Prime Video app op de VIP2952 is ook een haastklus geweest van Amazon en werkt stukken minder dan op Android TV en Android.
Gewoon een Chromecast gebruiken

Daarnaast moet je gewoon beter lezen, op de website staat namelijk:

In 2020 is de dienst ook beschikbaar op de nieuwe 4K tv-ontvangers (Arris 5202) van XS4ALL.

Is 2020 al voorbij? Antwoord: nee

[ Voor 38% gewijzigd door mad-dog op 20-05-2020 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@mad-dog Beetje dooddoener... :|

Ik moet maar weer een extra device kopen, omdat de leverancier niet levert wat 'ie belooft? Beetje omgekeerde/vreemde redenatie...
En het werkte, met de 'oude' STB's gewoon prima. :Y
Waarom vertellen ze dat er niet bij dan, dat wanneer ze de boel omruilen, je een dienst gaat missen?

BTW: de helpdesk medewerker gaf aan: uiterlijk Q2 2020.
(en dat lees je b.v. ook op de KPN forums)

[ Voor 31% gewijzigd door ehtweak op 20-05-2020 15:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ehtweak schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:15:
@mad-dog Beetje dooddoener... :|

Ik moet maar weer een extra device kopen, omdat de leverancier niet levert wat 'ie belooft? Beetje omgekeerde/vreemde redenatie...
En het werkte, met de 'oude' STB's gewoon prima. :Y
Waarom vertellen ze dat er niet bij dan, dat wanneer ze de boel omruilen, je een dienst gaat missen?

BTW: de helpdesk medewerker gaf aan: uiterlijk Q2 2020.
(en dat lees je b.v. ook op de KPN forums)
Als je het KPN forum had gezien dan wist je dat het er nog niet was, aangezien de TV dienst 100% hetzelfde is(buiten het niet kunnen aanschaffen van zenderpakketen via de STB)

Daarnaast... Je loopt hier al een tijdje mee dat je dit zelf ook had kunnen uitzoeken.... Het is niet dat je een nieuwe gebruiker op Tweakers bent........

[ Voor 9% gewijzigd door mad-dog op 20-05-2020 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@mad-dog Da's allemaal achteraf... ;)

Als de leverancier van een dienst (ISP in casu Xs4all) aanbiedt om de STB's om te wisselen, bij het afsluiten van een nieuw jaarabo en er dan bij vertelt dat het lekker snel(ler) is, minder energieverbruik, etc.
Dan neem ik dat uiteraard allemaal met een korreltje zout.
Prima.

Maar ik verwacht NIET dat een (sub)dienst die eerst WEL werkte, nu foetsie is. M.a.w. dan ga/kan ik ook niet zoeken of er mogelijk iets mist, voor het geval ik nieuwere h/w ga gebruiken... :F
Heb zelfs nog aangegeven dat ik geen 4K TV heb; m.a.w. dat ik niet op zoek ben naar 4K content. Maar nee, dat was allemaal geen issue... Dus wel... :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Het punt is dat je zelf een verkeerde verwachting hebt. Amazon wordt namelijk nergens genoemd bij informatie w.b. Televisie voor nieuwe klanten. Daar wordt alleen YouTube, Netflix en andere onzinnige apps genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:17:
[...]

Als je het KPN forum had gezien dan wist je dat het er nog niet was, aangezien de TV dienst 100% hetzelfde is(buiten het niet kunnen aanschaffen van zenderpakketen via de STB)

Daarnaast... Je loopt hier al een tijdje mee dat je dit zelf ook had kunnen uitzoeken.... Het is niet dat je een nieuwe gebruiker op Tweakers bent........
Nu we het toch over KPN en 100% hetzelfde hebben....
Waarom werkt de KPN app op smart TV’s zoals een LG, niet voor XS4all klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:36:
[...]

Nu we het toch over KPN en 100% hetzelfde hebben....
Waarom werkt de KPN app op smart TV’s zoals een LG, niet voor XS4all klanten?
Omdat er sprake is van een gescheiden klanten-database voor de apps en tv-website. Integratie van XS4ALL binnen KPN zal pas eind 2021 aan de orde zijn

Alleen KPN levert een Smart-app, andere afnemers van het KPN TV-platform doen dat niet(Budget, Oxxio en XS4ALL)

[ Voor 12% gewijzigd door mad-dog op 20-05-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ehtweak schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:22:
@mad-dog Da's allemaal achteraf... ;)

Als de leverancier van een dienst (ISP in casu Xs4all) aanbiedt om de STB's om te wisselen, bij het afsluiten van een nieuw jaarabo en er dan bij vertelt dat het lekker snel(ler) is, minder energieverbruik, etc.
Dan neem ik dat uiteraard allemaal met een korreltje zout.
Prima.

Maar ik verwacht NIET dat een (sub)dienst die eerst WEL werkte, nu foetsie is. M.a.w. dan ga/kan ik ook niet zoeken of er mogelijk iets mist, voor het geval ik nieuwere h/w ga gebruiken... :F
Heb zelfs nog aangegeven dat ik geen 4K TV heb; m.a.w. dat ik niet op zoek ben naar 4K content. Maar nee, dat was allemaal geen issue... Dus wel... :(
Toch bijzonder, ik heb onlangs nog gevraagd of ik de nieuwe tv-ontvanger kan krijgen maar dit (omruilen) was volgens de medewerker niet mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 17:38:
[...]

Omdat er sprake is van een gescheiden klanten-database voor de apps en tv-website. Integratie van XS4ALL binnen KPN zal pas eind 2021 aan de orde zijn

Alleen KPN levert een Smart-app, andere afnemers van het KPN TV-platform doen dat niet(Budget, Oxxio en XS4ALL)
Kortom, XS4all zou vrij makkelijk een soortgelijke app maken maar hebben dit nog niet gedaan.
Je hebt wel gelijk dat de integratie nog niet voltooid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:40:
[...]

Kortom, XS4all zou vrij makkelijk een soortgelijke app maken maar hebben dit nog niet gedaan.
Je hebt wel gelijk dat de integratie nog niet voltooid is.
Kan, maar de prioriteit is daarvoor te laag. Meeste nieuwe TV's hebben vaak een ingebouwde Chromecast die je weer kan gebruiken met de app.
Vergis je niet in de ontwikkelkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
mad-dog schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:08:
[...]

Kan, maar de prioriteit is daarvoor te laag. Meeste nieuwe TV's hebben vaak een ingebouwde Chromecast die je weer kan gebruiken met de app.
Vergis je niet in de ontwikkelkosten
De meest TV's ingebouwde Chromecast? Onzin.

En ontwikkelkosten voor het rebranden van een reeds bestaande app? Laat me niet lachen.

Je slaat in deze discussie echt de plank mis @mad-dog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dan koop je een Chromecast voor 40 euro... Dit soort apps of streaming diensten in de settopbox vind ik zelf echt totaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
barrymossel schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:31:
[...]

De meest TV's ingebouwde Chromecast? Onzin.

En ontwikkelkosten voor het rebranden van een reeds bestaande app? Laat me niet lachen.

Je slaat in deze discussie echt de plank mis @mad-dog
Komop, de gangbare modellen van Philips en Sony hebben dit ingebouwd. Daarnaast, de ondersteuning op zo'n ingebouwde app is een paar jaar en dan werkt het niet meer. Met een Chromecast zit je überhaupt niet met dit probleem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
mad-dog schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:40:
[...]

Komop, de gangbare modellen van Philips en Sony hebben dit ingebouwd. Daarnaast, de ondersteuning op zo'n ingebouwde app is een paar jaar en dan werkt het niet meer. Met een Chromecast zit je überhaupt niet met dit probleem
En Samsung, LG en Panasonic niet.

Maar het gaat erom dat KPN bepaalde functionaliteit niet doorzet naar XS4ALL. Een functionaliteit die met een minderwaardige stb wel werkte voor @ehtweak en met de nieuwste niet meer. Terwijl de medewerker aangaf dat alles (nog) beter zou worden? Dat vind ik kwalijk.

En dan @ehtweak gaan verwijten dat hij beter had moeten lezen? Langer op het forum mee gaat? Op het KPN forum had moet lezen?

8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:12:
[...]

Toch bijzonder, ik heb onlangs nog gevraagd of ik de nieuwe tv-ontvanger kan krijgen maar dit (omruilen) was volgens de medewerker niet mogelijk.
Ik heb er ook niet zelf om gevraagd, maar het werd aangeboden!
Omdat ik een klacht had over haperend beeld bij opnames afkijken bij niet zo populaire zenders.

Een typisch IPTV probleem wat zo'n beetje ieder voor- en najaar terugkomt. :-(
@Gondelier weet waar ik het over heb... ;)

Dan geef ik zelf aan dat ze waarschijnlijk een probleem hebben met de transportcapaciteit en/of anderzins performance problemen met het IPTV wolkengebeuren. Maar dan krijg ik iedere keer weer te horen dat ze per se eerst alle lokale apparatuur willen omruilen voor het nieuwste type, om problemen daarmee uit te sluiten.
Dan geef ik nogmaals aan dat dit specifieke probleem een half jaarlijks terugkerend fenomeen is, maar men volhardt in het opsturen van nieuwe hardware.
En zo zat ik ineens met 2 nieuwe STB's (5202) waar ik niet om gevraagd had.
Nog gevraagd of dit beperkingen kende... Nee hoor, meneer, u gaat er alleen maar op vooruit.
Tja, en op dat moment ga ik niet, vantevoren, uitzoeken of soms een individuele dienst, zoals in dit geval Amazon Prime Video, ineens niet meer werkt.

Stom van mij, als argeloze klant... O-) :+

BTW: met @mad-dog heb ik in december 2019 (!) nog een DM discussie over Amazon Prime gevoerd. En toen zou het al ingevoerd moeten zijn...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ehtweak schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:54:
[...]

Omdat ik een klacht had over haperend beeld bij opnames afkijken bij niet zo populaire zenders.

Dan geef ik zelf aan dat ze waarschijnlijk een probleem hebben met de transportcapaciteit en/of anderzins performance problemen met het IPTV wolkengebeuren. Maar dan krijg ik iedere keer weer te horen dat ze per se eerst alle lokale apparatuur willen omruilen voor het nieuwste type, om problemen daarmee uit te sluiten.
Dan geef ik nogmaals aan dat dit specifieke probleem een half jaarlijks terugkerend fenomeen is, maar men volhardt in het opsturen van nieuwe hardware.
Nog gevraagd of dit beperkingen kende... Nee hoor, meneer, u gaat er alleen maar op vooruit.
Tja, en op dat moment ga ik niet, vantevoren, uitzoeken of soms een individuele dienst, zoals in dit geval Amazon Prime Video, ineens niet meer werkt.

Stom van mij, als argeloze klant... O-) :+

BTW: met @mad-dog heb ik in december 2019 (!) nog een DM discussie over Amazon Prime gevoerd. En toen zou het al ingevoerd moeten zijn...
Met de VIP2952 ja, niet met de VIP5202

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Het begint een beetje eentonig te worden c.q. ik val in herhaling: |:(

Ik heb niet gevraagd om 5202 STB's! Dat werd door Xs4all HD aangeboden bij mijn melding over het haperende IPTV gebeuren!
En die moesten eerst omgewisseld worden, voordat het probleem verder onderzocht zou worden.

Vervolgens blijkt, ACHTERAF, dat die nieuwere STB's een beperking kennen qua het ontbreken van de Amazon Prime Video mogelijkheid!
En dat vertelden je collega's @mad-dog er ff niet bij... :|

Maar volgens jou, ben ik zelf zo stom geweest om die nieuwere STB's te accepteren. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ehtweak schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:15:
Het begint een beetje eentonig te worden c.q. ik val in herhaling: |:(

Ik heb niet gevraagd om 5202 STB's! Dat werd door Xs4all HD aangeboden bij mijn melding over het haperende IPTV gebeuren!
En die moesten eerst omgewisseld worden, voordat het probleem verder onderzocht zou worden.

Vervolgens blijkt, ACHTERAF, dat die nieuwere STB's een beperking kennen qua het ontbreken van de Amazon Prime Video mogelijkheid!
En dat vertelden je collega's @mad-dog er ff niet bij... :|

Maar volgens jou, ben ik zelf zo stom geweest om die nieuwere STB's te accepteren. 8)7
Je hebt een probleem met de STB en om dat uit te sluiten wordt deze vervangen(slechte service).. En nee, dat wordt er niet standaard bij verteld, aangezien er maar een zeer klein percentage gebruik van maakt..
Daarnaast is je manier van communiceren ook niet altijd even fraai als ik het zo lees, aangezien een bepaald probleem direct door de integratie van kpn komt. Serieus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
@mad-dog : enig idee wanneer de update inclusief nieuwe menu/gids via XS4ALL naar de VIP5202 uitgerold wordt? Of staan de klanten van XS4ALL echt achteraan in de (KPN-)rij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
mad-dog schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:26:
[...]

Je hebt een probleem met de STB en om dat uit te sluiten wordt deze vervangen(slechte service)..
Slechte service? Van wie?

IK heb geen probleem met de STB gemeld, ik heb een probleem gemeld met het afspelen van sommige IPTV opnames, op bepaalde tijdstippen.
Toen was de conclusie van de HD dat eerst de STB gewisseld moest worden. Terwijl ik zelf aangaf, dat ik twijfelde of dat zou helpen (en heeft ook dat specifieke probleem NIET verholpen), gezien de ervaringen van de afgelopen jaren.
Daarnaast is je manier van communiceren ook niet altijd even fraai als ik het zo lees,
Que? Ik geef heel duidelijk aan bij de HD van Xs4all wat het geconstateerde probleem is, en dat dat zo'n beetje ieder half jaar terugkomt.
Hetgeen ze konden zien in de oude meldingen. Maar, werd er letterlijk gezegd; men moest eerst klantenapparatuur omwisselen om die uit te sluiten.
Nou, prima dan; jullie zullen het wel beter weten... O-)
aangezien een bepaald probleem direct door de integratie van kpn komt. Serieus?
Serieus? Welk probleem komt door de integratie van KPN? Hoe moet ik dat nou weten, waar dat over gaat? Heb geen idee wat je nou precies bedoelt?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:31:
@mad-dog : enig idee wanneer de update inclusief nieuwe menu/gids via XS4ALL naar de VIP5202 uitgerold wordt? Of staan de klanten van XS4ALL echt achteraan in de (KPN-)rij?
Wordt gefaseerd ingevoerd, eerst de VIP5202. Eerste batch is vziw al uitgerold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
mad-dog schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:26:
[...]

Je hebt een probleem met de STB en om dat uit te sluiten wordt deze vervangen(slechte service).. En nee, dat wordt er niet standaard bij verteld, aangezien er maar een zeer klein percentage gebruik van maakt..
Daarnaast is je manier van communiceren ook niet altijd even fraai als ik het zo lees, aangezien een bepaald probleem direct door de integratie van kpn komt. Serieus?
Jouw eentonige manier van communiceren ook niet. Heel vervelend hoe je het koste wat kost voor je eigen werkgever opneemt.

@ehtweak heeft gewoon gelijk. Hij gaat er door die incapabele werknemer van KPNop achteruit. Of door de incapabele devs bij KPN. Of door de incapabele managers bij KPN. In ieder geval door KPN.

Maar ok, ik weet een oplossing: koop namens KPN een Chromecast voor hem. Kun je vast declareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Binnen XS4ALL bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:39:
[...]

Binnen XS4ALL bedoel je?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Ben benieuwd. Wil m wel asap hebben ivm HDR-functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

[quote]ehtweak schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:54:
[...]

**************************************************************************************************

@ehtweak
Ik weet inderdaad waar je het over hebt.
Ik had ook heel vaak geen (zwart) beeld.

Maar het probleem bij mij is opgelost VOOR XS4ALL, ze hadden de oorzaak gevonden !!
ik moest maar TWEE NIEUWE TELEVISIES KOPEN :( :( want:
de HDMI FIRMWARE op de twee TV’s waren niet compatible met de HDMI 2.x FIRMWARE van de STB’s. 8)7 8)7

De STB 5202 zijn voor mij dus gewoon prut.

Uiteindelijk heb ik op MP twee STB’s moeten kopen en alle problemen zijn opgelost.

Ik hou me hier maar in :(:) :(:) op Tweakers anders had ik hier hele andere woorden gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Gondelier op 21-05-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Is dat het probleem dat je wel geluid hebt maar geen beeld? En menu’s etc werken wel gewoon? Dat heb ik ook vaak (lg oled b6). Reboot van de tv lost dat op. Raar iets ja. Is ook alleen met de kastjes van xs4all. Alle andere apparatuur heeft nergens last van.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Het probleem wat wij hier thuis ondervinden met haperend beeld (geluid is eigenlijk altijd wel op orde), is dat tijdens het kijken van een opname van b.v. BBC First, Belgische 1/2, Arte, e.d. is dat het beeld af en toe hapert, vespringt. Net alsof iemand met de play/pause knop zit te spelen (maar dan zodanig snel, dat je dat zelf niet kunt reproduceren).

En het gebeurt alleen maar met opnames van niet-zo populaire zenders, tijdens de 'spitsuren', m.a.w. zo tussen 19:00-23:00h 's-avonds. Een opname van b.v. NPO 1 of RTL hapert niet.
Als je diezelfde opname terugkijkt, b.v. midden op de dag, of 's-ochtends; dan is er geen probleem
Of diezelfde zender 'live' kijkt; is er ook geen probleem.

En dit fenomeen hadden we voor het eerst, voor zover ik me kan herinneren, al in 2015. Maar ook in 2016, 2018, enz.
Iedere keer als je het meldt wil men per se apparatuur omwisselen; maar dat heeft tot nu toe eigenlijk nooit geholpen. Vrijwel altijd is het probleem 'plotseling' weer verdwenen, na 4-6 weken.
Goh; hoe kan dat nou ineens? :F

Dan lijkt me de meest voor de hand liggende conclusie dat er ergens prioriteits/capaciteitsproblemen zijn in de bewolkte en mistige IPTV cloud. Maar daar wil, of kan men, maar geen antwoord op geven. :|

En dat is één van die dingen dat vooral irriteert; dat kastje-naar-de-muur gebeuren. En maar volhouden dat er niks aan de hand is. Maar ook niet willen luisteren en echt inhoudelijk ingaan op wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn. :X
De tijden dat men wel luisterde en technisch inging op wat er speelde, zijn helaas al lang voorbij.

En bij deze laatst gemelde case heeft men wederom nieuwe STB's gestuurd, met als additionele bonus dat er een dienst (Amazon Prime Video) foetsie is. :-(
BTW: zo hebben we wel ieder jaar nieuwe STB's, zonder dat ik er ooit om hoef te vragen. :+

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 21-05-2020 08:32 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@ehtweak @mad-dog @barrymossel, Let s.v.p. een beetje op de toonzetting. Er hoeven geen verwijten op de man gemaakt te worden.

@ehtweak is met de nieuwe apparatuur het probleem voor 4 tot 6 weken verdwenen bedoel je?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:03:

@ehtweak is met de nieuwe apparatuur het probleem voor 4 tot 6 weken verdwenen bedoel je?
De afgelopen jaren werd ik wel eens gebeld door Xs4all of ik nog tevreden was en of ik wilde verlengen qua abo. En dan kwam ook ter sprake dat ik wel ieder jaar (voor/najaar) meldde dat er 'haper'-problemen waren met IPTV opnames. En dan werd er eigenlijk altijd nieuwe h/w opgestuurd.
Dan was het probleem weliswaar niet direct, na de installatie van de nieuwe STB's, verholpen. Maar enige weken later was het weer weg/foetsie. En als er dan weer contact werd opgenomen, een paar weken later, met de vraag of het issue nog speelde, gaf ik bovenstaand antwoord.

Tja... dan was de HD blij dat het opgelost was.'zomaar, vanzelf' En of ik weer wilde laten weten als het probleem weer terug kwam... :/

Op dit moment, nu 3 weken na de installatie van de 5202 STB's, is het probleem nog niet verholpen. Maar wel al minder geworden. Dus dan zul je net zien, dat over weer een paar weken het issue verdwenen is.

Ben benieuwd of komende herfst het probleem weer terug komt...

ps: je maakt mij niet wijs dat die STB's na een half jaar plotseling selectief haperend beeld gaan leveren bij IPTV opnames. En dat ieder half jaar, na vervanging de STB plotseling weer goed werkt... IMHO ligt het helemaal niet aan de STB. Maar ja; wie ben ik? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 16:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hier heb ik evengoed af en toe een hapering in mijn beeld, maar bij mij heeft het wel een duidelijke oorzaak. Mijn NTU is niet meer stabiel. Ik had eerst uitgesloten dat het aan mijn bekabeling of andere hardware kon liggen. XS4ALL heeft toen een nieuwe fritzbox opgestuurd, maar het blijft instabiel.

De verbinding kan er zo uitklappen als ik hem stress met speedtest en valt random kort weg. De IPTV stream heeft dipjes dat is terug te zien in de fritzbox als je de online monitor van de webinterface er naast laat draaien.
In de event log zie je geregeld de melding: Timeout during PPP negotiation. en Internet connection cleared.

Als de corona maatregelen het toe laten krijg ik een nieuwe NTU en dan hoop ik dat het weg is. Ergens kan het niet wat anders zijn, maar na al het proberen moet ik op dit moment eerst "zien en dan geloven." :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Uiteindelijk heb ik op MP twee STB’s moeten kopen en alle problemen zijn opgelost.
Gaat dat dan? Die dingen kunnen dan toch niet geactiveerd worden door XS4ALL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:31:
[...]

Gaat dat dan? Die dingen kunnen dan toch niet geactiveerd worden door XS4ALL?
Jawel, je activeert ze met het abonnementsnummer en pincode. Het wordt echter wel vervelend als zo'n STB nog geactiveerd is op een geblokkeerd account(komt echter vrijwel nooit voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
tweakduke schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:02:
Hier heb ik evengoed af en toe een hapering in mijn beeld, maar bij mij heeft het wel een duidelijke oorzaak. Mijn NTU is niet meer stabiel. Ik had eerst uitgesloten dat het aan mijn bekabeling of andere hardware kon liggen. XS4ALL heeft toen een nieuwe fritzbox opgestuurd, maar het blijft instabiel.

De verbinding kan er zo uitklappen als ik hem stress met speedtest en valt random kort weg. De IPTV stream heeft dipjes dat is terug te zien in de fritzbox als je de online monitor van de webinterface er naast laat draaien.
In de event log zie je geregeld de melding: Timeout during PPP negotiation. en Internet connection cleared.

Als de corona maatregelen het toe laten krijg ik een nieuwe NTU en dan hoop ik dat het weg is. Ergens kan het niet wat anders zijn, maar na al het proberen moet ik op dit moment eerst "zien en dan geloven." :)
Als PPP echt tientallen malen op een dag wegvalt kan er gewoon een monteur aangestuurd worden. Corona of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

mad-dog schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:15:
[...]

Als PPP echt tientallen malen op een dag wegvalt kan er gewoon een monteur aangestuurd worden. Corona of niet
De ene dag is het erger dan de andere, maar wellicht is het ondertussen al iets soepeler geworden en gaan ze nu wel iemand sturen. Ik zal morgen nog eens gaan bellen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
tweakduke schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:02:
Hier heb ik evengoed af en toe een hapering in mijn beeld, maar bij mij heeft het wel een duidelijke oorzaak. Mijn NTU is niet meer stabiel.
...
Dat kan 't bij mij niet zijn... Die heb ik namelijk (al lang) niet meer.
Bij mij gaat de glasvezel rechstreeks (alleen een passief stukje optische kabel) in de FRITZ!Box 5490.
M.a.w. weer een schakel er tussenuit, die ook niet kapot kan raken; tenzij door direct fysiek geweld. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

ehtweak schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:39:
[...]

Dat kan 't bij mij niet zijn... Die heb ik namelijk (al lang) niet meer.
Bij mij gaat de glasvezel rechstreeks (alleen een passief stukje optische kabel) in de FRITZ!Box 5490.
M.a.w. weer een schakel er tussenuit, die ook niet kapot kan raken; tenzij door direct fysiek geweld. ;)
Ja dat klopt ja, helaas zijn ze daar mee gestopt. Volgens mij kun je in de 5490 ook volgen hoe de IPTV stream het doet. Zie je daar geen dipjes in terugkomen die overeen komen met de haperingen die je krijgt in beeld? Of is het alleen echt bij opnames terugkijken.
Bij mij maakt het niks uit wat je doet. Bij live TV terugkijken of bij opnames alles geeft wel een random hapering op zijn tijd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hedenavond weer geconstateerd.

Zojuist een opname gekeken van 'Unité 42' afgelopen 19 mei opgenomen. Vlaamse 'één'
Vanavond gekeken tussen 19:00-20:00h, met enkele hickups in de beeldopbouw.

@tweakduke Bij ons speelt dit probleem alleen bij opnames terugkijken, en dan met name van de genoemde niet-zo populaire zenders, terugkijkende op prime-time (zoals nu).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

ehtweak schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:05:
Hedenavond weer geconstateerd.

Zojuist een opname gekeken van 'Unité 42' afgelopen 19 mei opgenomen. Vlaamse 'één'
Vanavond gekeken tussen 19:00-20:00h, met enkele hickups in de beeldopbouw.

@tweakduke Bij ons speelt dit probleem alleen bij opnames terugkijken, en dan met name van de genoemde niet-zo populaire zenders, terugkijkende op prime-time (zoals nu).
@ehtweak
Kijk ook eens op onderstaande site, misschien al bekend !!

https://forum.kpn.com/search?q=5202%20update%20

https://forum.kpn.com/int...v-2020-491176/index1.html

[ Voor 3% gewijzigd door Gondelier op 22-05-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
mad-dog schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Ik weet niet of ik bij deze batch hoor, maar ik heb de nieuwe vormgeving.
Ik heb iets meer dan 2 weken gelden 2x een VIP5202 gekregen en ik had gevraagd of ik naar de oude firmware mocht omdat de kleuren op mijn HDR 4K tv echt te slecht waren.
Dag later had ik juist de nieuwste firmware.
Daarin kan je dus kiezen voor Aan, Uit en Auto met HDR. Toch gebeurd er nog steeds iets vreemds.

Mijn oudere LG heeft 4K,maar geen HDR. Deze geeft goede SDR-kleuren op 2160p.
Mijn andere LG uit 2018 met 4K en HDR is nog steeds raar. Als ik daar HDR uitzet, maar op 2160p houd zijn de kleuren heel flets en niet verzadigt en met HDR aan dus juist te verzadigt, maar zet ik hem op 1080p zijn de kleuren helemaal goed.
Het lijkt erop alsof de handshake toch iets ziet dat deze TV HDR ondersteund en iets aparts doet. Alleen wanneer je de resolutie op 1080p zet dan doet ie echt niks met het beeld.
(Als je heel complotdenkerig doet lijkt het er bijna op alsof ze je zo willen forceren om HDR altijd aan te zetten)

Ik kan het zelf niet standaard goed krijgen en moet met 2160p veel fratsen uithalen om acceptabele kleuren te krijgen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Mau_Maus schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:37:
[...]

Ik weet niet of ik bij deze batch hoor, maar ik heb de nieuwe vormgeving.
Ik heb iets meer dan 2 weken gelden 2x een VIP5202 gekregen en ik had gevraagd of ik naar de oude firmware mocht omdat de kleuren op mijn HDR 4K tv echt te slecht waren.
Dag later had ik juist de nieuwste firmware.
Daarin kan je dus kiezen voor Aan, Uit en Auto met HDR. Toch gebeurd er nog steeds iets vreemds.

Mijn oudere LG heeft 4K,maar geen HDR. Deze geeft goede SDR-kleuren op 2160p.
Mijn andere LG uit 2018 met 4K en HDR is nog steeds raar. Als ik daar HDR uitzet, maar op 2160p houd zijn de kleuren heel flets en niet verzadigt en met HDR aan dus juist te verzadigt, maar zet ik hem op 1080p zijn de kleuren helemaal goed.
Het lijkt erop alsof de handshake toch iets ziet dat deze TV HDR ondersteund en iets aparts doet. Alleen wanneer je de resolutie op 1080p zet dan doet ie echt niks met het beeld.
(Als je heel complotdenkerig doet lijkt het er bijna op alsof ze je zo willen forceren om HDR altijd aan te zetten)

Ik kan het zelf niet standaard goed krijgen en moet met 2160p veel fratsen uithalen om acceptabele kleuren te krijgen. Jammer.
Ik zou je ervaringen met de nieuwe software/menu zeker delen op het forum van KPN. Het lijkt er echt op dat tv's van LG het meeste last hebben van de KPN-software.

Dit is het draadje aldaar: https://forum.kpn.com/int...?postid=987973#post987973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Edje040 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Ik zou je ervaringen met de nieuwe software/menu zeker delen op het forum van KPN. Het lijkt er echt op dat tv's van LG het meeste last hebben van de KPN-software.

Dit is het draadje aldaar: https://forum.kpn.com/int...?postid=987973#post987973
Ik denk dat ze er alleen weinig mee doen, omdat dat topic alleen voor KPN abonnees is die in die testgroep zitten daar. XS4all wordt specifiek uitgesloten.
Ik ga het nog wel melden bij de helpdesk van XS4all zelf, maar wilde even afwachten.
Ik wil zelf iets meer testen, eventueel ervaringen van andere bij XS4all horen en wellicht hopen op een software fix die tussendoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Mau_Maus schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Ik denk dat ze er alleen weinig mee doen, omdat dat topic alleen voor KPN abonnees is die in die testgroep zitten daar. XS4all wordt specifiek uitgesloten.
Ik ga het nog wel melden bij de helpdesk van XS4all zelf, maar wilde even afwachten.
Ik wil zelf iets meer testen, eventueel ervaringen van andere bij XS4all horen en wellicht hopen op een software fix die tussendoor komt.
De testgroep is inderdaad besloten maar de software wordt al wel uitgerold. Dat betekent dat klanten buiten deze groep de software al krijgen (zoals jij dus). Ik heb hem nog niet binnen en heb XS4ALL maar een mailtje gestuurd of ze dat proces kunnen versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Mau_Maus schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Ik zou sowieso de box op 1080i zetten en de, in dit geval LG, TV de omzetting naar 4K laten doen. Ziet er ook beter uit. Alle signalen komen binnen met 1080i

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
marcellux schreef op zondag 24 mei 2020 @ 20:20:
[...]
Ik zou sowieso de box op 1080i zetten en de, in dit geval LG, TV de omzetting naar 4K laten doen. Ziet er ook beter uit. Alle signalen komen binnen met 1080i
Kan uiteraard, maar is beetje omgekeerde wereld.
En om de instelling nou steeds aan te passen voor Love Nature 4K, wat ik wel eens kijk, is beetje zonde.

[ Voor 4% gewijzigd door Mau_Maus op 24-05-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:11:
[...]

De testgroep is inderdaad besloten maar de software wordt al wel uitgerold. Dat betekent dat klanten buiten deze groep de software al krijgen (zoals jij dus). Ik heb hem nog niet binnen en heb XS4ALL maar een mailtje gestuurd of ze dat proces kunnen versnellen.
XS4ALL kan je hier niks over vertellen. De uitrol wordt vanuit KPN gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:52:
[...]

XS4ALL kan je hier niks over vertellen. De uitrol wordt vanuit KPN gedaan
Jammer. Zeker als het maanden gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:44:
[...]

Jammer. Zeker als het maanden gaat duren...
Voor de VIP5202 gaat het geen maanden duren, deze is namelijk als eerste aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:57:
[...]

Voor de VIP5202 gaat het geen maanden duren, deze is namelijk als eerste aan de beurt.
Oke, dank je. Ik dacht dat het per abonnee ging, dus los van welk kastje je hebt (ik heb naast de VIP5202 ook een VIP2952). Overigens heb ik inderdaad al een berichtje gehad dat het de uitrol dor KPN gebeurt en er in principe niets aan versneld kan worden (tenzij je zware problemen hebt met iiTV maar die heb ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
ik222 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Hoe kan je LAN1 als WAN gebruiken ? Waar stel je dat in ?
Onder Internet > Account Information , zie ik geen keuze voor WAN (Fiber) of LAN1.
Ik begreep net van xs4all dat er geen nieuwe Fritz word geleverd en dat ik zelf de 5490 moet verhuizen naar het nieuwe huis. (update : opeens een postNL bericht dat er een pakket van CEVA Logistics onderweg is)

Oud huis : glas
Nieuw huis : utp

[ Voor 11% gewijzigd door kevertje1977 op 25-05-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
kevertje1977 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Onder Internet > Account Information , zie ik geen keuze voor WAN (Fiber) of LAN1.
Ik begreep net van xs4all dat er geen nieuwe Fritz word geleverd en dat ik zelf de 5490 moet verhuizen naar het nieuwe huis. (update : opeens een postNL bericht dat er een pakket van CEVA Logistics onderweg is)

Als ik kijk naar het stappenplan op de website zie ik geen extra acties om LAN1 in te stellen. Gewoon je UTP kabel erin klikken en gaan dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

kevertje1977 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 12:21:
[...]

Dat heb ik toen wel moeten instellen toen ik een aansluiting had met de 5490. In deze handleiding staat het nog beschreven onder stap 6 https://cdn.xs4all.nl/cms...luiten_Glas_2016_5490.pdf
Sluit u de Fritz!Box aan met een netwerkkabel,
kies dan voor XS4ALL FTTH LAN

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
tweakduke schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:37:
[...]

Dat heb ik toen wel moeten instellen toen ik een aansluiting had met de 5490. In deze handleiding staat het nog beschreven onder stap 6 https://cdn.xs4all.nl/cms...luiten_Glas_2016_5490.pdf

[...]
Aha... Dit stappenplan staat ook op de website maar dan stap voor stap. Ik had al het idee dat er een laatste stap miste..
Die zie ik nu in dat pdf-je.. stap 6 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Zijn de HDMI handshake problemen met de VIP5202 inmiddels al opgelost of is het nog steeds een probleem?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:48
Koning-Admiraal schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:32:
Zijn de HDMI handshake problemen met de VIP5202 inmiddels al opgelost of is het nog steeds een probleem?
Had hier ook last van met mijn LG oled, maar sinds ik geswitcht ben van HDMI port heb ik totaal geen last meer gehad. Overigens werd toen ook die firmware-update gepusht dus misschien was dat het. Ik heb iig geen last meer ervan en had het eerst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 20:21

apt

Ze hogen per 1 juli de prijs van het spotify abonnement op met 1 euro, vanwege de inflatie zeggen ze... Maar dat is wel 11%. Stevige inflatie dan.

Ik snap dat ze meerdere jaren in één keer kunnen corrigeren, maar 11% inflatiecorrectie vind ik niet OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: oh nvm, je hebt het over Spotify.

[ Voor 100% gewijzigd door .oisyn op 26-05-2020 17:16 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
apt schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 17:06:
Ze hogen per 1 juli de prijs van het spotify abonnement op met 1 euro, vanwege de inflatie zeggen ze... Maar dat is wel 11%. Stevige inflatie dan.

Ik snap dat ze meerdere jaren in één keer kunnen corrigeren, maar 11% inflatiecorrectie vind ik niet OK.
Heeft niks met inflatie te maken. KPN deed dit een paar maanden geleden al zonder uitleg. Prijs via provider is nu gelijk aan direct bij Spotify. Dus die ene euro korting is vervallen. Of dat door Spotify zelf komt of door KPN is onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 16:51
Barre73 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 20:32:
[...]

Dus die ene euro korting is vervallen. Of dat door Spotify zelf komt of door KPN is onduidelijk.
Zal waarschijnlijk door Spotify komen. Paar jaar geleden wilden zij al af van gratis premium via externe leveranciers. KPN/XS4ALL hebben toen in ieder geval nog wel voor elkaar gekregen om korting te kunnen geven als klanten dit via hun afnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt

apt

Dat klinkt inderdaad aannemelijk. Laat ze dat dan ook schrijven, nu staat er expliciet dat het ivm inflatie is. Ik haal mijn Spotify daar nu maar weg en ga eens zien welke dienst ik neem. Waarschijnlijk wel Spotify, maar dan direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Op de site van XS4ALL staat gewoon de reden van de Spotify prijsverhoging :
"Waarom wijzigt XS4ALL de tarieven van Spotify?
De tarieven die XS4ALL voor Spotify berekent worden gelijkgetrokken met de tarieven die Spotify zelf berekent naar klanten. Dit is op verzoek van Spotify."

Geen idee waarom je dan nog bij XS4all/KPN zou afnemen, behalve dan misschien het gemak van 1 rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Flitzer schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:45:
Op de site van XS4ALL staat gewoon de reden van de Spotify prijsverhoging :
"Waarom wijzigt XS4ALL de tarieven van Spotify?
De tarieven die XS4ALL voor Spotify berekent worden gelijkgetrokken met de tarieven die Spotify zelf berekent naar klanten. Dit is op verzoek van Spotify."

Geen idee waarom je dan nog bij XS4all/KPN zou afnemen, behalve dan misschien het gemak van 1 rekening.
Apart... dit was nergens te vinden toen KPN het deed met ingang van 1 april jl. XS4all zet het wel gewoon op de site dus.

Is dat ook weer helder dan.

@apt Zeker dus geen 11% inflatie (dat kan ook niet).
Die inflatie geldt wel voor de andere verhoging van 1 euro, voor je internetabonnement. Dat ligt tussen de 1,5 en 2,5 %, afhankelijk van je abonnement. Dat is wel een normale inflatiecorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Kreeg vandaag de 8.x upgrade van de 5202 STB (voorheen 7.9) voor m'n kiezen.

Afijn, ff wachten en voila, daar is die nieuwe 'hippe' layout. Whatever. :|
Voordelen tot nu toe: het zappen en wisselen van de menuitems gaat idd een stuk rapper.
Ook de opstart vanuit energiespaarstand is vlotter.

Nadeel: het gebruikte lettertype van de nieuwe UI is kleiner en imho minder overzichtelijk.
Ook zie je niet meer dat kleine voorbeeld venstertje (linksboven) met het liveview van de huidige zender.

Amazon Prime Video is nog steeds niet aanwezig! Ondanks dat het notabene (!) in de voorbeeld/uitlegvideo wel getoond wordt. :-(

[toevoeging]:
Afleveringen van een serie staan nu ineens allemaal als losse opnames in de lijst van de opnames. Lekker dan; je blijft zoeken/bladeren. Zucht.

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 27-05-2020 23:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apt

apt

Barre73 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:28:
[...]

Apart... dit was nergens te vinden toen KPN het deed met ingang van 1 april jl. XS4all zet het wel gewoon op de site dus. Is dat ook weer helder dan.

@apt Zeker dus geen 11% inflatie (dat kan ook niet).
Die inflatie geldt wel voor de andere verhoging van 1 euro, voor je internetabonnement. Dat ligt tussen de 1,5 en 2,5 %, afhankelijk van je abonnement. Dat is wel een normale inflatiecorrectie.
Gewoon een slechte communicatie dus: in de brief: het is inflatie, op de website: verzoek van Spotify.
Jammer van die euro korting, maar wees er wel eerlijk over. Is dit een voorproefje van communicatie in KPN-style?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:15
Ik heb eind februari een mail gehad dat mijn huidige spotify abo per 1 april in prijs gelijk wordt getrokken met die van spotify zelf. Op de site was het na die datum ook 9,99 ipv 8,99. Hoe kom je erbij dat het dan per 1 juli is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik heb al sinds jaar en dag "gratis" Spotify via XS4ALL.
Ik krijg dus geen verhoging hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Grandisimo schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:25:
Ik heb al sinds jaar en dag "gratis" Spotify via XS4ALL.
Ik krijg dus geen verhoging hiervoor.
ik ook dat maakt de duurdere prijs voor xs4all wat dragelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Mijn VIP5202 ontvanger heeft vanochtend de update gekregen. De eerste indruk is positief. Het menu ziet er goed uit en is snel.
HDR kan nu uitgezet worden en heb dat ook maar meteen gedaan, wie weet is een deel van de lags die ik heb toch te wijten aan de HDR functie.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@tweakduke Ik vroeg me af, heb je deze issues ook:

Afleveringen van een serie staan nu ineens allemaal als losse opnames in de lijst van de opnames. Lekker dan; je blijft zoeken/bladeren. Zucht.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

ehtweak schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:34:
@tweakduke Ik vroeg me af, heb je deze issues ook:

Ik heb vanochtend wel even gekeken in de nieuwe on demand indeling. Dat wordt even opnieuw zoeken en wennen.
Ik werk weinig met opnames dus daar heb ik weinig last van.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Doe ik vandaag mijn wekelijkse Speedtest... 74/80Mbit ipv 500/500 ...? Verleden week nog volle snelheid, niets aan netwerk gewijzigd.

Glas adapter aan/uit, FB5490 aan/uit, via andere bekabelde PC direct op modem gemeten, IPV6 uit, kabel doorgemeten....Niets helpt.

Zag in 1 meting even kort 400+ down oplichten, maar dat was van heel korte duur.

Maar eens even de technische dienst bellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Edgarz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:02:
Doe ik vandaag mijn wekelijkse Speedtest... 74/80Mbit ipv 500/500 ...? Verleden week nog volle snelheid, niets aan netwerk gewijzigd.

Glas adapter aan/uit, FB5490 aan/uit, via andere bekabelde PC direct op modem gemeten, IPV6 uit, kabel doorgemeten....Niets helpt.

Zag in 1 meting even kort 400+ down oplichten, maar dat was van heel korte duur.

Maar eens even de technische dienst bellen...
Andere kabel getest? Modem gereset? Dat zijn de 1e stappen die we je vragen om te doen..

Check daarnaast de online monitor of er geen ander device die bezig is met flink wat dataverkeer
Pagina: 1 ... 83 ... 108 Laatste