Het probleem wat wij hier thuis ondervinden met haperend beeld (geluid is eigenlijk altijd wel op orde), is dat tijdens het kijken van een opname van b.v. BBC First, Belgische 1/2, Arte, e.d. is dat het beeld af en toe hapert, vespringt. Net alsof iemand met de play/pause knop zit te spelen (maar dan zodanig snel, dat je dat zelf niet kunt reproduceren).
En het gebeurt alleen maar met opnames van niet-zo populaire zenders, tijdens de 'spitsuren', m.a.w. zo tussen 19:00-23:00h 's-avonds. Een opname van b.v. NPO 1 of RTL hapert niet.
Als je diezelfde opname terugkijkt, b.v. midden op de dag, of 's-ochtends; dan is er geen probleem
Of diezelfde zender 'live' kijkt; is er ook geen probleem.
En dit fenomeen hadden we voor het eerst, voor zover ik me kan herinneren, al in 2015. Maar ook in 2016, 2018, enz.
Iedere keer als je het meldt wil men per se apparatuur omwisselen; maar dat heeft tot nu toe eigenlijk nooit geholpen. Vrijwel altijd is het probleem 'plotseling' weer verdwenen, na 4-6 weken.
Goh; hoe kan dat nou ineens?
Dan lijkt me de meest voor de hand liggende conclusie dat er ergens prioriteits/capaciteitsproblemen zijn in de bewolkte en mistige IPTV cloud. Maar daar wil, of kan men, maar geen antwoord op geven.
En dat is één van die dingen dat vooral irriteert; dat kastje-naar-de-muur gebeuren. En maar volhouden dat er niks aan de hand is. Maar ook niet willen luisteren en echt
inhoudelijk ingaan op wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn.
De tijden dat men
wel luisterde en technisch inging op wat er speelde, zijn helaas al lang voorbij.
En bij deze laatst gemelde case heeft men wederom nieuwe STB's gestuurd, met als additionele bonus dat er een dienst (Amazon Prime Video) foetsie is.
BTW: zo hebben we wel ieder jaar nieuwe STB's, zonder dat ik er ooit om hoef te vragen.
[
Voor 10% gewijzigd door
ehtweak op 21-05-2020 08:32
]