[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 84 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
Edgarz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 00:02:
Doe ik vandaag mijn wekelijkse Speedtest... 74/80Mbit ipv 500/500 ...? Verleden week nog volle snelheid, niets aan netwerk gewijzigd.

Glas adapter aan/uit, FB5490 aan/uit, via andere bekabelde PC direct op modem gemeten, IPV6 uit, kabel doorgemeten....Niets helpt.

Zag in 1 meting even kort 400+ down oplichten, maar dat was van heel korte duur.

Maar eens even de technische dienst bellen...
Hier (5632) gewoon volle snelheid. Draadloos 478/412 dus bekabeld zal het gewoon volle bak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

mad-dog schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:24:
[...]

Andere kabel getest? Modem gereset? Dat zijn de 1e stappen die we je vragen om te doen..

Check daarnaast de online monitor of er geen ander device die bezig is met flink wat dataverkeer
Ales gecheckt en gereset inderdaad. Alle verbindingen eruit getrokken, alleen de 2 PC's om te meten. Nieuwe kabels gebruikt...
Vanmorgen vroeg nog dezelfde lage metingen en nu opeens weer alles op 500/500 niveau. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Edgarz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Ales gecheckt en gereset inderdaad. Alle verbindingen eruit getrokken, alleen de 2 PC's om te meten. Nieuwe kabels gebruikt...
Vanmorgen vroeg nog dezelfde lage metingen en nu opeens weer alles op 500/500 niveau. Vaag.
Test hem ook eens in de avonduren. Ondanks mijn glasverbinding zie ik dan de snelheid ook wel eens terug vallen. Iets wat eigenlijk niet zou mogen met glas (aon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
Edje040 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Test hem ook eens in de avonduren. Ondanks mijn glasverbinding zie ik dan de snelheid ook wel eens terug vallen. Iets wat eigenlijk niet zou mogen met glas (aon).
Want jij hebt met alle nodes van het hele internet een 1-op-1 verbinding? :/
Natuurlijk kan de snelheid wel eens terugvallen, ergens op de route tussen jouw aansluiting en de "andere kant" kan best wel een keer drukte ontstaan of werkzaamheden waardoor verkeer wordt omgeleid.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 18:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

80Mbit zie je ook wel eens als de port powersaving van een switch niet lekker werkt.

Of misschien is er een ader niet lekker van een kabel. Speedtest met andere traffic op 100MBit is ook zo 80MBit.

[ Voor 40% gewijzigd door |sWORDs| op 29-05-2020 12:29 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Edje040 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:02:
[...]

Dit was tijdens de middag, avond en begin van de nacht. Vanmorgen na 09.00 opeens weer goede connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ben ik de enige die nog steeds de oude software heeft op de VIP5202? Heb de software ook al eens verwijderd en de STB teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dan download hij gewoon weer opnieuw de oude software.

Of komt dat omdat ik naast 2 x VIP5202 ook nog twee oude VIP2952v2 ontvangers heb? Als het hele platform anders kan je wellicht alleen omgezet worden als je enkel nieuwe ontvangers hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb net een mail gekregen dat de uitrol van de update niet gegaan is zoals gepland. Vanavond of vannacht moet je de update krijgen als je hem nog niet gekregen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
ik222 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:04:
Ben ik de enige die nog steeds de oude software heeft op de VIP5202? Heb de software ook al eens verwijderd en de STB teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dan download hij gewoon weer opnieuw de oude software.

Of komt dat omdat ik naast 2 x VIP5202 ook nog twee oude VIP2952v2 ontvangers heb? Als het hele platform anders kan je wellicht alleen omgezet worden als je enkel nieuwe ontvangers hebt?
Bij mij precies hetzelfde: geen update op de VIP5202 tot nu toe. Heb jij nog wel de drie 4K zenders? Bij mij zijn deze 3 weken geleden spontaan niet meer beschikbaar. Het lukt XS4ALL niet om dit te herstellen. Ze hebben hiervoor al 3X een melding gemaakt bij KPN die het moet oplossen :F

EDIT:
Toeval of niet, 4K zenders doen het weer _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door OnsDenis op 30-05-2020 11:07 ]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Hier zit de VIP5202 nog steeds in een loop (>24 uur). Er komt vandaag (alweer) een nieuwe VIP5202. Als het dan nog steeds niet werkt ga ik toch kijken of ik kan overstappen. Ik ben er wel een beetje klaar mee nu. 2e box in twee weken die dezelfde kuren heeft. De een zegt dat het aan de Fritz!box ligt (er zijn meer mensen met deze problemen) en de ander zegt weer dat het aan de "oude' software ligt. Vingertjes wijzen en kastje-muur dus. En daar hou ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
Edje040 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:37:
Hier zit de VIP5202 nog steeds in een loop (>24 uur). Er komt vandaag (alweer) een nieuwe VIP5202. Als het dan nog steeds niet werkt ga ik toch kijken of ik kan overstappen. Ik ben er wel een beetje klaar mee nu. 2e box in twee weken die dezelfde kuren heeft. De een zegt dat het aan de Fritz!box ligt (er zijn meer mensen met deze problemen) en de ander zegt weer dat het aan de "oude' software ligt. Vingertjes wijzen en kastje-muur dus. En daar hou ik niet van.
Kun je postcode huisnummer ff dmen? Blijft vreemd, aangezien ik echt 0.0 problemen heb met de vip5202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:48
mad-dog schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:24:
[...]

Kun je postcode huisnummer ff dmen? Blijft vreemd, aangezien ik echt 0.0 problemen heb met de vip5202
Hier ook geen problemen meer sinds lange tijd. In het begin leek de HDMI handshake niet helemaal goed te gaan. Zeker als ik veel zapte dan viel de VIP5202 spontaan uit en moest ik een reset doen. Ik heb hem toen aan een ander HMDI port gehangen en kort daarna die nieuwste firmware versie geïnstalleerd en sindsdien geen problemen meer ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Edje040 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:37:
Die van mij zat gisteren ook in een loop vast. Af en toe even spanning eraf hielp niet. Vervolgens had ik de spanning er een half uur afgehaald (en ondertussen Fritzbox ook even spanningsloos gemaakt) en toen starte de VIP5202 wel netjes op. De helpdesk gaf de tip niet om de box langere tijd van de stroom af te halen en sturen mij een nieuwe toe (komt zo binnen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
OnsDenis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 12:53:
[...]

Die van mij zat gisteren ook in een loop vast. Af en toe even spanning eraf hielp niet. Vervolgens had ik de spanning er een half uur afgehaald (en ondertussen Fritzbox ook even spanningsloos gemaakt) en toen starte de VIP5202 wel netjes op. De helpdesk gaf de tip niet om de box langere tijd van de stroom af te halen en sturen mij een nieuwe toe (komt zo binnen....)
Die van mij komt ook zo binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Zojuist is de nieuwe VIP5202 ontvanger afgeleverd. Deze blijft hangen op het download scherm en geeft ook melding 307. Gelukkig dat de andere VIP5202 uiteindelijk we opgestart is. Maar er zit bij het TV platform echt iets niet goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
OnsDenis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:37:
Zojuist is de nieuwe VIP5202 ontvanger afgeleverd. Deze blijft hangen op het download scherm en geeft ook melding 307. Gelukkig dat de andere VIP5202 uiteindelijk we opgestart is. Maar er zit bij het TV platform echt iets niet goed.....
Same here. Nieuwe 5202 rechtstreeks op de Fritz!box 7590 (7.13). En weer in een loop met code 307.
Ik begin echt pissig te worden nu. 😤😤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Edje040 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:46:
[...]

Same here. Nieuwe 5202 rechtstreeks op de Fritz!box 7590 (7.13). En weer in een loop met code 307.
Ik begin echt pissig te worden nu. 😤😤
Ik heb een Fritzbox 5490 (7.12) Ligt dus niet aan je modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
OnsDenis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:49:
[...]

Ik heb een Fritzbox 5490 (7.12) Ligt dus niet aan je modem!
Ik know. Er zijn meer problemen met diverse modems (ook USG) behalve bij de Experiabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Blijft een apart fenomeen, bijna jammer dat hier alles wel goed werkt want ik zou best eens willen kijken / sniffen wat er precies mis gaat.

Ik kan hier zonder problemen de software opnieuw inladen, echter krijg ik steeds de oude software terug op beide VIP5202 ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ik222 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:32:
Blijft een apart fenomeen, bijna jammer dat hier alles wel goed werkt want ik zou best eens willen kijken / sniffen wat er precies mis gaat.

Ik kan hier zonder problemen de software opnieuw inladen, echter krijg ik steeds de oude software terug op beide VIP5202 ontvangers.
Heb je al wel een mail gehad dat je de nieuwe software krijgt? Er zijn pas 2 batches geweest, de rest volgt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:43:
[...]

Heb je al wel een mail gehad dat je de nieuwe software krijgt? Er zijn pas 2 batches geweest, de rest volgt nog
Nee geen mail gehad, ik dacht aan de berichten te zien dat de software globaal beschikbaar zou moeten zijn voor de VIP5202?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ik222 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:46:
[...]

Nee geen mail gehad, ik dacht aan de berichten te zien dat de software globaal beschikbaar zou moeten zijn voor de VIP5202?
Nope, de reden dat je er zoveel over leest is vanwege de storing afgelopen donderdag. Nog even geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
@mad-dog Dus je krijgt van te voren altijd een mailtje begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Voor zover ik weet wel.. Het updaten gebeurt in batches. 2,5 week geleden was de eerste batch.

Ik heb afgelopen dinsdag een mail gehad hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ha allen, ik heb advies nodig.

Momenteel heb ik twee TVs met waar ik TV op kijk via de Motorola VIP 1853.
Op beide STBs heb ik regelmatig geen beeld en moet ik opnieuw opstarten.

Ik zie dat KPN tegenwoordig deze STBs omwisselt voor nieuwere varianten, is XS4ALL hier ook al mee bezig?

Ik hoeft overigens niet per se die STB met Netflix en Prime etc, sinds ik een TV heb waar dit al op zit.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja hoor, als je XS4ALL belt en meldt dat je met die oude ontvangers issues hebt zullen ze zonder problemen nieuwe opsturen. Er is alleen niet net als bij KPN een site voor.

En ja alle nieuwe ontvangers (VIP5202) hebben sowieso die apps, maar je bent uiteraard niet verplicht die te gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door ik222 op 31-05-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:18:

En ja alle nieuwe ontvangers (VIP5202) hebben sowieso die apps, maar je bent uiteraard niet verplicht die te gebruiken.
Nope, dat hebben ze (nog) niet. :-( Amazon Prime Video ontbreekt!
zie:
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Ik zie nu dat Xs4all de tekst m.b.t. Amazon Prime Video heeft aangepast:
Naar verwachting is de app vanaf juni 2020 ook beschikbaar op de Arris 5202.
https://www.xs4all.nl/ser...visie/amazon-prime-video/

Hopelijk is het geen loze belofte...

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 31-05-2020 12:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
JackBol schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:11:
Ha allen, ik heb advies nodig.

Momenteel heb ik twee TVs met waar ik TV op kijk via de Motorola VIP 1853.
Op beide STBs heb ik regelmatig geen beeld en moet ik opnieuw opstarten.

Ik zie dat KPN tegenwoordig deze STBs omwisselt voor nieuwere varianten, is XS4ALL hier ook al mee bezig?

Ik hoeft overigens niet per se die STB met Netflix en Prime etc, sinds ik een TV heb waar dit al op zit.
VIP1853 worden zonder gedoe omgewisseld. Stuur maar een PM met postcode en huisnummer, dan heb je woensdag 2x de VIP5202 in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ehtweak schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:23:
[...]

Nope, dat hebben ze (nog) niet. :-( Amazon Prime Video ontbreekt!
zie:

Ik zie nu dat Xs4all de tekst m.b.t. Amazon Prime Video heeft aangepast:
Naar verwachting is de app vanaf juni 2020 ook beschikbaar op de Arris 5202.
https://www.xs4all.nl/ser...visie/amazon-prime-video/

Hopelijk is het geen loze belofte...
Uitrol van prime gaat niet helemaal lekker, maar er zijn al exemplaren voorzien. Mijn 5202 heeft het nog niet, maer zal niet lang duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:08
Doet Amazon Prime of Netflix ook Dolby Atmos via het tv kastje zoals bijvoorbeeld met de Nvidia Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
mad-dog schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Uitrol van prime gaat niet helemaal lekker, maar er zijn al exemplaren voorzien. Mijn 5202 heeft het nog niet, maer zal niet lang duren
Ik wacht in spanning af...

Zou het dan toch geholpen hebben? Vragen, vragen, vragen; waar blijft Amazon Prime Video. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ehtweak schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Ik wacht in spanning af...

Zou het dan toch geholpen hebben? Vragen, vragen, vragen; waar blijft Amazon Prime Video. :+
Denk dat je het antwoord zelf wel weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Edje040 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 18:01:
[...]

Ik know. Er zijn meer problemen met diverse modems (ook USG) behalve bij de Experiabox
Vandaag is het mij toch gelukt! Ik heb de volgende stappen genomen, misschien iets voor je om te testen?
- Arris spanningsloos dmv stekkertje achter op
- Fritzbox spanningsloos maken voor ongeveer 15 minuten
- Fritzbox opstarten en 5 min. wachten
- Arris knop bovenop indrukken stroomstekkertje erin en knop pas loslaten tot het lampje voorop gaat knipperen.
Daarna ging mijn VIP5202 wel de (oude) software inlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
mad-dog schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Denk dat je het antwoord zelf wel weet :)
Nee, vertel! ;)

Blijkbaar weet jij het wel. Ik niet... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
OnsDenis schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:58:
[...]

Vandaag is het mij toch gelukt! Ik heb de volgende stappen genomen, misschien iets voor je om te testen?
- Arris spanningsloos dmv stekkertje achter op
- Fritzbox spanningsloos maken voor ongeveer 15 minuten
- Fritzbox opstarten en 5 min. wachten
- Arris knop bovenop indrukken stroomstekkertje erin en knop pas loslaten tot het lampje voorop gaat knipperen.
Daarna ging mijn VIP5202 wel de (oude) software inlaten.
Bij mij is het intussen ook gelukt, weliswaar met een nieuwe 5202. Wel heb ik de firmware van de FB teruggezet naar 7.13 en heb de DNS-server op standaard gezet. Vervolgens alles een powercircle gegeven en toen werkte het (pas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Als vervolg hierop:

De huidige s/w versie is nog niet stabiel en produceert soms rare dingen.

Soms, als je terugschakelt naar de gids, krijg je wel het grid te zien, maar voor de rest is het schema helemaal leeg. Geen programmaomschrijvingen, niente, nada. Net alsof je een leeg Excel sheet ziet.
Weird.

Of opgenomen programma's uit een serie, zijn zowel terug te vinden als 1 aflevering van een serie en ook nog als individuele aflevering (dubbel dus).
En als je ze wist, nadat je gekeken hebt, staan ze de volgende dag er weer tussen. (?)

Nog gekker, series van soms 1 jaar oud, begint 'ie ineens weer de herhalingen op te nemen!?! 8)7

Kortom; een rommeltje.

Oh ja, en de haperingen in het beeld en zelfs af en toe blokjes, zijn ook weer terug. Zucht. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
ehtweak schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 09:38:
Als vervolg hierop:

De huidige s/w versie is nog niet stabiel en produceert soms rare dingen.

Soms, als je terugschakelt naar de gids, krijg je wel het grid te zien, maar voor de rest is het schema helemaal leeg. Geen programmaomschrijvingen, niente, nada. Net alsof je een leeg Excel sheet ziet.
Weird.

Of opgenomen programma's uit een serie, zijn zowel terug te vinden als 1 aflevering van een serie en ook nog als individuele aflevering (dubbel dus).
En als je ze wist, nadat je gekeken hebt, staan ze de volgende dag er weer tussen. (?)

Nog gekker, series van soms 1 jaar oud, begint 'ie ineens weer de herhalingen op te nemen!?! 8)7

Kortom; een rommeltje.

Oh ja, en de haperingen in het beeld en zelfs af en toe blokjes, zijn ook weer terug. Zucht. :-(
Ik zou dit zeker ook hier even delen: https://forum.kpn.com/int...?postid=998341#post998341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Edje040 Ehhh, ik ben nog steeds (administratief) een Xs4all klant. En ik zit niet in een testgroep o.i.d. (in ieder geval, niet dat ik weet).

Bovendien zie ik staan:
Heb je Telfort, XS4ALL of een KPN Kleinzakelijk abonnement, dan kun je niet meedoen.
m.a.w. helaas pindakaas.

Aanmelden is niet meer mogelijk. Ben je onderdeel van de pilotgroep? Dan kun je hier terecht voor de feedback:
Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina.
Sorry, u heeft geen toegang tot deze pagina.

En als ik de HD van Xs4all bel, met dit immer voortdurende IPTV probleem (dat product is na al die jaren nog steeds niet volwassen c.q. stabiel), dan komt het er eigenlijk op neer dat ze afhankelijk zijn van KPN...
Concreet: zoek het maar uit en wacht tot je een ons weegt... :X

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 02-06-2020 10:06 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
@ehtweak Dat weet ik. Ik ben zelf ook een XS4ALL-klant. Daardoor was deelname aan de pilot niet mogelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ervaringen niet mag delen. Zeker omdat het gewoon een KPN-product is. Wellicht dat er meerdere (KPN-)klanten zijn die hetzelfde probleem ervaren. Dan kan er in ieder geval iets aan gedaan worden. Het is in ieder geval bekend dat X4ALL en KPN met het vingertje naar elkaar wijzen als er iets niet helemaal lekker gaat met IPTV en dat is een slechte zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:09:
@ehtweak Dat weet ik. Ik ben zelf ook een XS4ALL-klant. Daardoor was deelname aan de pilot niet mogelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat je ervaringen niet mag delen. Zeker omdat het gewoon een KPN-product is. Wellicht dat er meerdere (KPN-)klanten zijn die hetzelfde probleem ervaren. Dan kan er in ieder geval iets aan gedaan worden. Het is in ieder geval bekend dat X4ALL en KPN met het vingertje naar elkaar wijzen als er iets niet helemaal lekker gaat met IPTV en dat is een slechte zaak...
Vingertje wijzen was in het verleden makkelijker dan nu, aangezien KPN zelf ook Fritzboxen levert. Je kunt de Fritzbox bij XS4ALL ook gewoon op het KPN profiel instellen om echt alles uit te sluiten.

Feit blijft wel natuurlijk dat XS4ALL het aanspreekpunt blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Vingertje wijzen was in het verleden makkelijker dan nu, aangezien KPN zelf ook Fritzboxen levert. Je kunt de Fritzbox bij XS4ALL ook gewoon op het KPN profiel instellen om echt alles uit te sluiten.

Feit blijft wel natuurlijk dat XS4ALL het aanspreekpunt blijft.
Ik weet dat het nu niet meer zo makkelijk is maar helaas gebeurt het toch wel (zelf recent ondervonden). Maar dat terzijde: brengt het instellen van het KPN-profiel verder voor- of nadelen met zich mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:20:
[...]

Ik weet dat het nu niet meer zo makkelijk is maar helaas gebeurt het toch wel (zelf recent ondervonden). Maar dat terzijde: brengt het instellen van het KPN-profiel verder voor- of nadelen met zich mee?
Eigenlijk alleen nadelen, aangezien de Fritzbox niet meer uitgelezen kan worden. Hierdoor zijn updates aan de kant van XS4ALL niet meer mogelijk, is VOIP-provisioning niet meer mogelijk(zowel niet via Mijn XS4ALL als via onze eigen systemen).
Technisch zitten er verder geen nadelen aan vast, alles blijft werken zoals het werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik denk dat mijn FB7581 het zwaar te verduren heeft met de warmte in de meterkast. Gisteren is ie namelijk meerdere malen spontaan herstart. Ik heb 'm net maar even buiten de meterkast over de deur heen gehangen in de hoop dat dat helpt. Thuiswerken met een verbinding die er regelmatig uitklapt schiet niet echt op :)

Vandaag ook maar eens bellen om te kijken of m'n VIP-1853 vervangen kan worden. Soms moet ik 10-20(!) seconden wachten tot dat reageert op de afstandsbediening :/

Edit: zoals @mad-dog ook via PM aangaf, heeft de warmte niks met de spontane restarts van m'n FB te maken. Hij hangt nu koel in de gang, maar toch weer een reboot.
Gelukkig is er een nieuwe onderweg d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Apie! op 03-06-2020 08:52 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Zijn er hier gebruikers van een VIP5202 met werkende Amazon Prime? Bij mij nog steeds niet aanwezig en zou wat voorbeelden willen hebben ivm het goed kunnen terugkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 12:26

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

mad-dog schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:57:
Zijn er hier gebruikers van een VIP5202 met werkende Amazon Prime? Bij mij nog steeds niet aanwezig en zou wat voorbeelden willen hebben ivm het goed kunnen terugkoppelen.
Ik heb hier toevallig een uurtje geleden de SW van mijn VIP5202 verwijderd en opnieuw laten installeren maar ik krijg de nieuwe GUI nog niet eens :( :P

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
MisteRMeesteR schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:08:
[...]

Ik heb hier toevallig een uurtje geleden de SW van mijn VIP5202 verwijderd en opnieuw laten installeren maar ik krijg de nieuwe GUI nog niet eens :( :P
Je moet ook wachten tot je mailtje krijgt met aankondiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

mad-dog schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:11:
[...]

We blijven Tweakers eh. En ik heb hier een STB welke op het abo staat van mijn ouders (met glasvezel, dus GlasHD zenders. Ik heb zelf VDSL, maar dus met GlasHD zenders O-) ) dus ik krijg niet zelf het mailtje :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
mad-dog schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:11:
[...]

Zojuist het mailtje ontvangen over deze firmware update. Ben benieuwd morgen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Vanmorgen de melding op beide VIP5202 ontvangers dat er een software update beschikbaar is. Bij geen van beide lukt het om deze te installeren. Als ik deze probeer te installeren start de ontvanger alleen opnieuw op, en krijg ik weer de melding dat er een update beschikbaar is. Wel is het mogelijk om te kiezen voor het uitstellen van de update, alleen heb ik dan helemaal geen menu meer. Opnames bekijken etc kan dus niet meer. Even spanningsloos maken van Fritzbox of ontvanger brengt ook geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
OnsDenis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:09:
Vanmorgen de melding op beide VIP5202 ontvangers dat er een software update beschikbaar is. Bij geen van beide lukt het om deze te installeren. Als ik deze probeer te installeren start de ontvanger alleen opnieuw op, en krijg ik weer de melding dat er een update beschikbaar is. Wel is het mogelijk om te kiezen voor het uitstellen van de update, alleen heb ik dan helemaal geen menu meer. Opnames bekijken etc kan dus niet meer. Even spanningsloos maken van Fritzbox of ontvanger brengt ook geen soelaas.
Ik zou de STB even een volledige reset naar fabrieksinstellingen en software verwijderen geven..
Ga naar menu->instellingen>2x gele knop en dan 2x ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
mad-dog schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:31:
[...]

Ik zou de STB even een volledige reset naar fabrieksinstellingen en software verwijderen geven..
Ga naar menu->instellingen>2x gele knop en dan 2x ja
Dat had ik ook bedacht. Echter heb ik helemaal geen menu meer. Ik kan dus ook niet naar de optie instellingen gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door OnsDenis op 09-06-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
OnsDenis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Dat had ik ook bedacht. Echter heb ik helemaal geen menu meer. Ik kan dus ook niet naar de optie instellingen gaan.
Van het KPN forum (weet niet zeker of dit ook kan en lukt met de 5202).

Instructie indien het menu niet beschikbaar is:
Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterzijde) of ontkoppel de stroomadapter
Wacht 30 seconden
Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de stroomadapter weer aan
Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de standby-knop (bovenop de tv-ontvanger)
Door kort op de standby-knop te drukken navigeer je in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby-knop 3 seconden ingedrukt
Ga naar [Software verwijderen]Selecteer [Software verwijderen] door de standby-knop een aantal seconden ingedrukt te houden
De tv-ontvanger laadt de nieuwe software nu in. Wacht dit proces rustig af. Dit kan 20 tot 30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het opnieuw inladen van de software.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Barre73 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:49:
[...]

Van het KPN forum (weet niet zeker of dit ook kan en lukt met de 5202).

Instructie indien het menu niet beschikbaar is:
Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterzijde) of ontkoppel de stroomadapter
Wacht 30 seconden
Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de stroomadapter weer aan
Druk bij het zien van het eerste deel van het balkje kort op de standby-knop (bovenop de tv-ontvanger)
Door kort op de standby-knop te drukken navigeer je in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby-knop 3 seconden ingedrukt
Ga naar [Software verwijderen]Selecteer [Software verwijderen] door de standby-knop een aantal seconden ingedrukt te houden
De tv-ontvanger laadt de nieuwe software nu in. Wacht dit proces rustig af. Dit kan 20 tot 30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het opnieuw inladen van de software.
Dit werkt helaas niet bij de VIP5202, laatst al keer getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
OnsDenis schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Dit heb ik meerdere keren gehad. Een nieuwe 5202 is de enige oplossing. Vervolgens rustig wachten totdat de update binnen is en niets forceren (en er dus ook echt helemaal vanaf blijven!) . Ik zou ze dan een voor een doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Edje040 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:14:
[...]

Dit heb ik meerdere keren gehad. Een nieuwe 5202 is de enige oplossing. Vervolgens rustig wachten totdat de update binnen is en niets forceren (en er dus ook echt helemaal vanaf blijven!) . Ik zou ze dan een voor een doen.
Ik denk dat er toch iets bij KPN/XS4ALL niet goed heeft gezeten. S'avonds heb ik de Fritzbox nogmaals spanningsloos gemaakt en opnieuw laten opstarten. Beide VIP5202 ontvangers begonnen meteen de update te downloaden. De oudere ontvanger (VIP2952) had wel de update al geïnstalleerd met het nieuwe menu. Het betrof dus alleen de nieuwe ontvangers die gisteren problemen gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
OnsDenis schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat er toch iets bij KPN/XS4ALL niet goed heeft gezeten. S'avonds heb ik de Fritzbox nogmaals spanningsloos gemaakt en opnieuw laten opstarten. Beide VIP5202 ontvangers begonnen meteen de update te downloaden. De oudere ontvanger (VIP2952) had wel de update al geïnstalleerd met het nieuwe menu. Het betrof dus alleen de nieuwe ontvangers die gisteren problemen gaven.
dan was ik iets te voorbarig :X Ik dacht dat je het riedeltje van power-circles al uitgevoerd had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Vandaag kreeg ik wederom een forced STB update van de 5202 voor m'n kiezen.

Nu zit Amazon Prime Video er wel bij, op kanaal 203.
En het werkt (na aanmelden via Amazon Prime Video apparaatbeheer). d:)b

Eindelijk... het heeft ff geduurd... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Meer mensen vanavond last van een lage download snelheid? Normaal haal ik altijd ruim 200Mbit maar vanavond schommelt het tussen de 20 en 70 Mbit. Upload snelheid is wel normaal.

Vanochtend ook even een korte uitval van een paar seconden gehad, geen idee of dat gerelateerd is.

/Edit: Ik gok dat dit geen toeval is https://www.eurofiber.nl/incidenten/00031852/. Sinds vanochtend 11.25 een flinke kabelschade, dat was precies het tijdstip van de korte uitval. Ik vermoed dus dat e.a. automatisch omgeschakeld is naar een redundante route maar dat er daar nu onvoldoende capaciteit is....

[ Voor 36% gewijzigd door ik222 op 16-06-2020 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@ik222 Hier in de hoofdstad van Flevoland, zoals altijd:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9616083481.png
No problemo; keurig wat ik mag/kan verwachten bij een 100/100 abo.

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 16-06-2020 23:42 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

ik222 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:25:
Meer mensen vanavond last van een lage download snelheid? Normaal haal ik altijd ruim 200Mbit maar vanavond schommelt het tussen de 20 en 70 Mbit. Upload snelheid is wel normaal.

Vanochtend ook even een korte uitval van een paar seconden gehad, geen idee of dat gerelateerd is.

/Edit: Ik gok dat dit geen toeval is https://www.eurofiber.nl/incidenten/00031852/. Sinds vanochtend 11.25 een flinke kabelschade, dat was precies het tijdstip van de korte uitval. Ik vermoed dus dat e.a. automatisch omgeschakeld is naar een redundante route maar dat er daar nu onvoldoende capaciteit is....
Das geen toeval lijkt mij. Hier ook sinds 11h25 een verbroken PPPoE connectie, IPTV liep wel door.

Lijkt erop dat sommige regio’s welke over Rt2 (Rotterdam) gerouteerd worden hier nog steeds last van hebben.
ehtweak schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:37:
@ik222 Hier in Flevoland, zoals altijd:
[Afbeelding]
No problemo; keurig wat ik mag/kan verwachten bij een 100/100 abo.
Almere loopt over Asd2 dus als mijn aanname klopt heb jij idd geen last :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:38:
Vandaag kreeg ik wederom een forced STB update van de 5202 voor m'n kiezen.

Nu zit Amazon Prime Video er wel bij, op kanaal 203.
En het werkt (na aanmelden via Amazon Prime Video apparaatbeheer). d:)b

Eindelijk... het heeft ff geduurd... ;)
Kan je er nu ook blij mee zijn? Ik gebruik sinds kort ook Amazon (op een Arcadyan en de vorige Arris) maar wat is die app slecht en traag....
Ik kies er beneden al voor om maar gewoon te casten naar de Chromecast want de Amazon app op de telefoon werkt tenminste wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Barre73 Het doet wat het moet doen.
Ik kies de serie/film die ik wil kijken en dan begin het met afspelen. Werkt gewoon.

Net zoveel/weinig gezeik als met Netflix; die hapert ook wel eens. Of het 'normale' IPTV gebeuren; is net zo instabiel bij tijd en wijle. :-(

En ik vertik het om weer een apart device te kopen om iets te kunnen bekijken.
Of dat nou een chromecast is, een firestick, of whatever. Ik betaal voor de STB bij de ISP en dan verwacht ik gewoon een werkende dienst.
apps op slimfeuns om films/series te kijken doe ik al helemaal niet aan. Dat vind ik echt helemaal niks.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 17-06-2020 00:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:46
mad-dog schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:38:
[...]

VIP1853 worden zonder gedoe omgewisseld. Stuur maar een PM met postcode en huisnummer, dan heb je woensdag 2x de VIP5202 in huis :)
Is er al zicht op wanneer de VIP2952 ook zonder gedoe omgewisseld worden? Vind het maar omslachtig om eerst een nieuwe (3e) aan te vragen en dan de oude op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Witlof schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:14:
[...]

Is er al zicht op wanneer de VIP2952 ook zonder gedoe omgewisseld worden? Vind het maar omslachtig om eerst een nieuwe (3e) aan te vragen en dan de oude op te zeggen.
Waarom zou je die om willen wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Witlof schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:14:
[...]

Hoeveel meer gedoe is dat dan? Je kan dat gewoon zelf regelen online regelen in de klanten portal. En het oude kastje op de post doen moet je toch!
Zie het probleem niet zo. (al 2X gedaan....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:46
Edje040 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:05:
[...]

Waarom zou je die om willen wisselen?
Diverse redenen maar 4K ondersteuning, kleinere afmeting, energiezuiniger en bluetooth zijn enkele dingen waar ik wel nieuwsgierig naar ben.
OnsDenis schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Hoeveel meer gedoe is dat dan? Je kan dat gewoon zelf regelen online regelen in de klanten portal. En het oude kastje op de post doen moet je toch!
Zie het probleem niet zo. (al 2X gedaan....)
Ik heb er geen ervaring mee maar vind het persoonlijk raar dat je niet gewoon een bestaande kunt omwisselen voor een nieuwe. Maar de nieuwsgierigheid naar de andere versie is groot genoeg dat we het toch maar gewoon gaan doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:53
Hebben jullie de software update voor het interactieve TV kastje (Arcadyan HMB2260) al ontvangen?
Ik kreeg deze gisteren.
Ziet er op zich wel vrij duidelijk uit maar ik vind hem nogal traag reageren.
Dat was bij de vorige versie niet zo, daar was de response direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:03
Sinds kort heb ik een nieuwe televisie, een Samsung 55Q80R. Ik wil de afstandsbediening van mijn Arris 5202 ook gebruiken voor de televisie, maar ik krijg de koppeling niet werkend.
Ik heb beide methodes gebruikt:
  1. met de snelcode "1" zoals hier beschreven staat: bluetooth-afstandsbediening-afstemmen
  2. met de specifieke afstemcode (ik heb ze alle 4 geprobeerd) zoals hier beschreven staat: Alternatieve_tv-codes.pdf
Op geen enkele manier lukt het me om de Arris afstandsbediening werkend te krijgen op mijn TV, met uitzondering (gek genoeg) van de aan/uit knop. Wat dus niet werkt: volume up/down, mute, source.
Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?
Zijn er meer mensen die succesvol met een recente Samsung QLED tv hebben gekoppeld? En zo ja, via welke methode?
Of is het mogelijk om de remote een factory reset te geven?

[ Voor 6% gewijzigd door digilb op 08-07-2020 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:55
digilb schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:19:

[...]

Of is het mogelijk om de remote een factory reset te geven?
Probeer het volgende en koppel dan nog is.

<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken. (LED wordt rood)
<OK-knop> indrukken (Leds rood/groen knipperen twee keer)

Als je weer alleen TV knop werkend hebt, heb je niet de juiste code en moet je met de vooruitspoel knop naar de volgende gaan totdat je de juiste hebt, nieuwe samsung tvs zouden allemaal prima moeten werken.

[ Voor 22% gewijzigd door gjtm op 08-07-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:03
gjtm schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:32:
[...]Probeer het volgende en koppel dan nog is.
Dank, opgelost! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:00:
Hebben jullie de software update voor het interactieve TV kastje (Arcadyan HMB2260) al ontvangen?
Ik kreeg deze gisteren.
Eens. Ik vind ook dat de response iets trager is (Arcadyan HMB2260).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
HoppyF schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:00:
Ik kreeg deze gisteren.
Boven hebben wij ook een oudere STB (dacht de Arcadyan) en die is inderdaad aan de trage kant. Binnenkort maar eens proberen om te ruilen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:52:
[...]

Eens. Ik vind ook dat de response iets trager is (Arcadyan HMB2260).
Gaat daar nog iets mee gebeuren?
Dit is niet prettig om te gebruiken.
Ik mag aannemen dat KPN gebruikers hier ook wel tegenaan gelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Boven hebben wij ook een oudere STB (dacht de Arcadyan) en die is inderdaad aan de trage kant. Binnenkort maar eens proberen om te ruilen :D
Denk niet dat het aan de STB ligt maar aan de nieuwe software.
Daarvoor werkte het snel en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Dan kan het indirect nog liggen aan de nieuwe software omdat deze meer vraagt van de CPU van de Arcadyan. Er was een pilot van de firmware maar je zou kunnen concluderen dat dit daar niet in is opgelost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
[...]

Het ligt aan de combinatie; de oude(re) STB i.c.m. met de nieuwste software.

Gewoon naar de HD bellen; aangeven dat de performance van je STB te wensen overlaat en vriendelijk aansturen op het nieuwste type. Werkte bij ons ook; 2 dagen later had ik de 5202's in huis. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Snap ik, maar het is de combinatie. De nieuwere STB (heb ik beneden) werkt wel goed met de nieuwe software.
Laat maar, is al een paar keer gezegd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door barrymossel op 09-07-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Dan kan het indirect nog liggen aan de nieuwe software omdat deze meer vraagt van de CPU van de Arcadyan. Er was een pilot van de firmware maar je zou kunnen concluderen dat dit daar niet in is opgelost...
Net even in het KPN forum gekeken.
Neem aan dat dit ook voor XS4all klanten geldt.
Daar staat dit:

Dit wordt onderzocht, alleen weet ik niet wat de exacte oorzaak is hiervan. Ik zie verschillende signalen wat betreft de snelheid/traagheid met dezelfde tv-ontvangers. Dus of het echt de hardware is betwijfel ik. Hoe dan ook, dit is bekend bij de developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb inmiddels een VIP5202, maar nog wel de oude software. -O-

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-07-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb gebeld en krijg een nieuwe STB. Maar serieus wat moest ik weer lang wachten. En de chat was ook niet beschikbaar. Goede helpdesk zeggen ze dan. ;) Ik wil snelheid!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:48:
Ik heb gebeld en krijg een nieuwe STB. Maar serieus wat moest ik weer lang wachten. En de chat was ook niet beschikbaar. Goede helpdesk zeggen ze dan. ;) Ik wil snelheid!!
Maar had je dus twee HMB2260’s waarvan er eentje traag was en de andere niet of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik wil niet persé een andere STB maar wel eentje die gewoon soepel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:44
Ik heb hier een HMB2260v2 die heel traag is en een andere die telkens crashed. Ik zal die eerst opnieuw installeren voordat ik om een vervanger ga vragen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Het lijkt toch echt wel aan de HMB2260's te liggen. Ik heb hier een VIP5202 en een VIP2952 . Beiden draaien het nieuwe menu en de gids op dezelfde snelheid (onderling) en ik merk ook geen vertraging t.o.v. het oude menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:48:
Dat wachten aan de telefoon is wel een dingetje ja. Dat ben ik ook niet gewend maar ondanks dat XS4ALL zegt dat er (nog) niets veranderd is lijkt dat toch echt wel het geval. De marketingmachine draait in ieder geval op volle toeren. Nog nooit zoveel (valse?) positieve reacties op de blogs gezien als hier, waaronder een 80-jarige..: https://blog.xs4all.nl/tr...f5185be0b1594290602793f6d

Dat de chat het niet doet heeft te maken met Covid-19. De medewerkers werken vanuit huis en daar zou de chat-software niet beschikbaar zijn (?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:07:
[...]

Maar had je dus twee HMB2260’s waarvan er eentje traag was en de andere niet of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ik wil niet persé een andere STB maar wel eentje die gewoon soepel werkt.
Ik heb een VIP2952 en VIP5202, waarvan de eerste beduidend langzamer was...
Edje040 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:28:
Het lijkt toch echt wel aan de HMB2260's te liggen. Ik heb hier een VIP5202 en een VIP2952 . Beiden draaien het nieuwe menu en de gids op dezelfde snelheid (onderling) en ik merk ook geen vertraging t.o.v. het oude menu.
Hier is de VIP2952 toch echt zichtbaar langzamer. Maar goed, ik wil sowieso voor boven ook de bluetooth afstandsbediening ;)
Edje040 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:33:
[...]
Dat de chat het niet doet heeft te maken met Covid-19. De medewerkers werken vanuit huis en daar zou de chat-software niet beschikbaar zijn (?).
Klinkt als gelul... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
barrymossel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Ik heb een VIP2952 en VIP5202, waarvan de eerste beduidend langzamer was...

[...]

Hier is de VIP2952 toch echt zichtbaar langzamer. Maar goed, ik wil sowieso voor boven ook de bluetooth afstandsbediening ;)
Ik heb nog een gloednieuwe 2952 in de doos liggen. Maar als ik jouw verhaal lees hoef ik die niet in de plaats van de HMB2260 te zetten en te wachten op nieuwe firmware? Ook die zal langzamer aanvoelen?

Ik wil geen nieuwe 5202... net iets teveel klachten over gelezen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Barre73 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Ik heb nog een gloednieuwe 2952 in de doos liggen. Maar als ik jouw verhaal lees hoef ik die niet in de plaats van de HMB2260 te zetten en te wachten op nieuwe firmware? Ook die zal langzamer aanvoelen?

@Barre73
Lekker houden zo.
Op de 5202 zit geen mogelijkheid om hem aan te sluiten met een scart 8)7 voor de wat oudere toestellen en er zit geen uitgang op voor radio, dus de hele dag de TV aan.
:N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Gondelier schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:20:
[...]

@Barre73
Lekker houden zo.
Op de 5202 zit geen mogelijkheid om hem aan te sluiten met een scart 8)7 voor de wat oudere toestellen en er zit geen uitgang op voor radio, dus de hele dag de TV aan.
Scart is wel heel oud. Ik heb alleen HDMI tv's. Analoge radio uitgang missen zou wel vervelend zijn. Kan nog wel met een optische kabel maar dan heb ik ook een nieuwe versterker nodig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Scart? Radio? Bestaat dat allemaal echt nog in 2020? :p

Ik heb hier inmiddels 2 x de VIP5202 en ook nog 2 x de VIP 2952v2 dus ik kan goed vergelijken. De nieuwe VIP5202 is veel sneller in de menu's, gids, met opstarten etc. Het enige nadeel is dat de VIP5202 beduidend trager zapt dan de VIP 2952v2, dat blijf ik raar vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
tweakduke schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:02:
Hier heb ik evengoed af en toe een hapering in mijn beeld, maar bij mij heeft het wel een duidelijke oorzaak. Mijn NTU is niet meer stabiel. Ik had eerst uitgesloten dat het aan mijn bekabeling of andere hardware kon liggen. XS4ALL heeft toen een nieuwe fritzbox opgestuurd, maar het blijft instabiel.

De verbinding kan er zo uitklappen als ik hem stress met speedtest en valt random kort weg. De IPTV stream heeft dipjes dat is terug te zien in de fritzbox als je de online monitor van de webinterface er naast laat draaien.
In de event log zie je geregeld de melding: Timeout during PPP negotiation. en Internet connection cleared.

Als de corona maatregelen het toe laten krijg ik een nieuwe NTU en dan hoop ik dat het weg is. Ergens kan het niet wat anders zijn, maar na al het proberen moet ik op dit moment eerst "zien en dan geloven." :)
Zo hopelijk nu eindelijk van mijn haperende verbinding af. Uiteindelijk bleek dat de module die in de centrale zat niet goed samenwerkt met de NTU die bij mij is geplaatst. In de centrale is nu een nieuwe module ingestoken en moet het probleem verholpen zijn. Dit komt blijkbaar een heel enkele keer voor.
De verbinding is hier ongeveer 10 jaar geleden opgeleverd en in de loop van de tijd veranderd er wel eens wat.
Geen dipjes in de stream zelfs niet met de glaszenders. Jammer dat XS4all zo lang heeft gewacht met doorsturen naar de KPN monteur. Had niet gehoeven zei de monteur, maar goed dat regelen we wel weer op een andere manier :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Barre73 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Het is als je het vergelijkt met de 5202, of de oudere software denk ik (dit is de TV van de kinderen, dus eigenlijk gebruik ik die vrij weinig).
Ik heb wel eens wat vastlopers, maar niet tot grote irritatie toe. Stekker eruit en erin en het werkt weer.
Gondelier schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:20:
[...]

@Barre73
Lekker houden zo.
Scart? Gebruik je ook nog cassettebandjes ;) ;) ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

barrymossel schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:00:

Scart? Gebruik je ook nog cassettebandjes ;) ;) ;) :+
Jij niet?

http://www.debandjesfabriek.nl/

Klinkt als vanouds in mijn Aiwa casettespeler, beter dan die dure minidiscs :-P

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
GerkeP schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:12:
[...]

Jij niet?

http://www.debandjesfabriek.nl/

Klinkt als vanouds in mijn Aiwa casettespeler, beter dan die dure minidiscs :-P
offtopic:
Minidiscs? Wat is dat voor hocus pocus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Barre73 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Scart is wel heel oud. Ik heb alleen HDMI tv's. Analoge radio uitgang missen zou wel vervelend zijn. Kan nog wel met een optische kabel maar dan heb ik ook een nieuwe versterker nodig...
Beste @Barre73
Een beetje OFF Topic, maar ja.
Ik heb in de slaapkamer een Sony LCD Digital Colour TV Type KDL-32S2000 uit 2010 staan en toen nieuw gekocht.
Deze kleuren TV uit 2010 werkt als een zonnetje en werkt inderdaad alleen op scart,
er zit wel een HDMI aansluiting op maar deze is met geen enkele mogelijkheid aan de praat te krijgen.
En ja ik ga wel met mijn tijd mee, maar iets wat het nog goed doet, ga ik nog niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:44
Jassy schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:10:
Ik heb hier een HMB2260v2 die heel traag is en een andere die telkens crashed. Ik zal die eerst opnieuw installeren voordat ik om een vervanger ga vragen.
De crashende HMB2260v2 heb ik eens omgeruild met een andere in huis, en nogmaals opnieuw geinstalleerd.... Helaas zijn de problemen niet opgelost. Hij reageert alleen nog maar op de cijfertoetsen en verder nergens op, totdat je hem zelf reboot met de power switch achterop. Het kan zomaar zijn dat hij uit zichzelf crashed, of dat je hem niet meer uit standby krijgt.

Ik zal XS4ALL vriendelijk vragen om deze ontvanger om te ruilen...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
Vandaag opeens een rare foutmelding bij het gebruiken van XS4all webtv/televisie.xs4all.nl : 500-5005.

Heel raar, melding is ook niet terug te vinden op de support pagina's en er is in mijn PC gebied officieel geen verstoring. Hier andere luitjes die ook webtv gebruiken en bij wie het wel/niet werkt? Ik heb zo'n vaag vermoeden dat dit met de overgang naar de nieuwe TV interface te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Lord_Dain Hier (Lelystad) precies hetzelfde. :(

Heb al alle systeemtests van de 5202 gerund; maar die geven allemaal een groen vinkje.

Ben nu bezig s/w opnieuw te installeren... maar dat duurt... en duurt...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:19
ehtweak schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:18:
@Lord_Dain Hier (Lelystad) precies hetzelfde. :(

Heb al alle systeemtests van de 5202 gerund; maar die geven allemaal een groen vinkje.

Ben nu bezig s/w opnieuw te installeren... maar dat duurt... en duurt...
Het lijkt inmiddels weer te werken. Wat een gepruts zeg en dat in het weekend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Hier alles wat in serie opgenomen was in een map, staat nu allemaal als losse opnames.
Alles wat in serie nog opgenomen moet worden, staat tot maandag a.s. als opname gepland in de gids en daarna niet meer.
Opnieuw s/w geïnstalleerd maar niets helpt.

Ik wil maandag gaan bellen, maar dan moet ik geloof ik een 1/2 dag vrij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 11:36
Gondelier schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:45:
Ik wil maandag gaan bellen, maar dan moet ik geloof ik een 1/2 dag vrij nemen.
De helpdesk van XS is dagelijks tussen 8:00 en 22:00 bereikbaar.
Pagina: 1 ... 84 ... 108 Laatste