[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 85 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister een mail van XS4ALL ontvangen:
Beste XS4ALL-klant,
U krijgt een nieuw tv-menu

We hopen dat het nieuwe menu een verbetering voor u is. De indeling en het uiterlijk worden opgefrist en het nieuwe menu geeft u ook wat extra mogelijkheden. Vanaf dinsdag 14 juli maakt uw tv-ontvanger automatisch gebruik van het nieuwe menu.

Automatische update
Wij updaten uw tv-ontvanger(s) automatisch. Alle functionaliteiten die u nu heeft blijven gewoon beschikbaar.

Dit zijn de meest noemenswaardige vernieuwingen:
  • Het menu wordt opgefrist en voorzien van een overzichtelijke structuur
  • On Demand bestaat straks uit twee onderdelen: films en series
  • Gids & Terugkijken wordt samengevoegd in één menu-optie
  • Opnames kunnen gesorteerd worden op alfabet of op tijd
  • De zoekfunctie krijgt meer mogelijkheden
Ik ben benieuwd of het een verbetering is, moet er wel bij vertellen dat ik zeer weinig TV kijk. Op het KPN forum lees ik nogal wisselende ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Dj-sannieboy Verbetering?

Tja, op menig vlak wel.
Maar sommige dingen ook niet. :N

Heeft iemand b.v. al eens uitgezocht hoe je in vredesnaam een SERIE opnames cancelled? Iets dat b.v. geprogrammeerd stond als serie-opnemen, kun je wel wissen als individuele opname (gepland), maar niet als serie-opname als geheel. Voorheen kreeg je dan de vraag of je de serie-opname wilde annuleren. Maar die zie ik nergens meer terug. Die vraag krijg je niet meer.

Helemaal irritant is het dan dat opnames van hele oude series, gewoon nog steeds weer opnieuw opgenomen worden en je die er maar niet uitkrijgt. :(
Zo begint 'ie bij ons de aloude opnames van The Big Bang weer gewoon iedere avond op te nemen (de herhaling dus). Zucht. Of oude series op Discovery waarvan 'ie ineens de nachtelijke herhalingen en oude seizoen begint op te nemen. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ehtweak schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:09:
@Dj-sannieboy Verbetering?

Tja, op menig vlak wel.
Maar sommige dingen ook niet. :N

Heeft iemand b.v. al eens uitgezocht hoe je in vredesnaam een SERIE opnames cancelled? Iets dat b.v. geprogrammeerd stond als serie-opnemen, kun je wel wissen als individuele opname (gepland), maar niet als serie-opname als geheel. Voorheen kreeg je dan de vraag of je de serie-opname wilde annuleren. Maar die zie ik nergens meer terug. Die vraag krijg je niet meer.

Helemaal irritant is het dan dat opnames van hele oude series, gewoon nog steeds weer opnieuw opgenomen worden en je die er maar niet uitkrijgt. :(
Zo begint 'ie bij ons de aloude opnames van The Big Bang weer gewoon iedere avond op te nemen (de herhaling dus). Zucht. Of oude series op Discovery waarvan 'ie ineens de nachtelijke herhalingen en oude seizoen begint op te nemen. :-(
De interface kon wel een nieuw jasje gebruiken, maar ik heb begrepen dat de update veel meer dan dit is. Blijkbaar heeft KPN een nieuw platform ontwikkelt en is het nieuwe TV menu hier onderdeel van.

Persoonlijk zit ik eigenlijk helemaal niet op al die "extra's", zoals Netflix e.d. te wachten. Daar heb ik namelijk veel betere alternatieven voor. Ik zie veel liever de HD glaszenders op 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:54
Dj-sannieboy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:29:
[...]

De interface kon wel een nieuw jasje gebruiken, maar ik heb begrepen dat de update veel meer dan dit is. Blijkbaar heeft KPN een nieuw platform ontwikkelt en is het nieuwe TV menu hier onderdeel van.

Persoonlijk zit ik eigenlijk helemaal niet op al die "extra's", zoals Netflix e.d. te wachten. Daar heb ik namelijk veel betere alternatieven voor. Ik zie veel liever de HD glaszenders op 1 ;)
De look is anders maar voor de rest weinig verbeteringen.
Vraag me dus af of KPN wel iets met hun platform gedaan heeft of dat dit nog gaat komen.

Wat mij vooral opvalt is de traagheid van de nieuwe interface.
Ik vind dit nog steeds niet erg fijn.

Tjsa, Glas op 1, hoeveel jaar wachten we daar al op? :?

@ehtweak
Hoe worden oude opnames dan weer opnieuw opgenomen?
Heb je bv Big Bang ooit opgenomen en nog actief staan?
Is mij nog niet opgevallen dat hij nog een keer herhalingen gaat opnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 13-07-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

HoppyF schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:47:
[...]

De look is anders maar voor de rest weinig verbeteringen.
Vraag me dus af of KPN wel iets met hun platform gedaan heeft of dat dit nog gaat komen.

Wat mij vooral opvalt is de traagheid van de nieuwe interface.
Ik vind dit nog steeds niet erg fijn.

Tjsa, Glas op 1, hoeveel jaar wachten we daar al op? :?
Veel te lang ;) Maar blijkbaar heeft het geen of in ieder geval lage prioriteit voor KPN, terwijl nieuwe features zoals Netflix e.d. dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dj-sannieboy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:49:
[...]

Veel te lang ;) Maar blijkbaar heeft het geen of in ieder geval lage prioriteit voor KPN, terwijl nieuwe features zoals Netflix e.d. dat wel heeft.
Ik zie het als minachting voor de klant.
Het is al zolang geleden door KPN beloofd en er komt niks.
Bedoel je met Netflix een app in de STB?
Dat interesseert mij totaal niet. Nul komma nul waarde.
Mijn TV (LG OLED half jaar oud) heeft al een Netflix app.
De KPN app heeft geen waarde omdat deze geen eens UHD 4K kan leveren.
De LG TV app doet dit uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:47:
[...]

@ehtweak
Hoe worden oude opnames dan weer opnieuw opgenomen?
Heb je bv Big Bang ooit opgenomen en nog actief staan?
Is mij nog niet opgevallen dat hij nog een keer herhalingen gaat opnemen.
Precies dat ja. Ooit opgenomen als serie en je krijgt het niet geannuleerd.
Zo begint 'ie nu ineens ook weer oude series op BBC First op te nemen (die we al een jaar geleden gekeken hebben).
En je kunt wel 1 opname uit de planning halen, maar NIET als serie... En dat kon vroeger wel. :(
HoppyF schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:52:
[...]

Dat interesseert ons wel. Heb geen behoefte aan extra devices (zoals een Cromecast o.i.d.) om dat soort dingen te willen zien.
Dus ja, wij zijn wel blij met Netflix en Amazon Prime Video als optie via de STB. d:)b

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 13-07-2020 15:50 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:49:
[...]

Precies dat ja. Ooit opgenomen als serie en je krijgt het niet geannuleerd.
Zo begint 'ie nu ineens ook weer oude series op BBC First op te nemen (die we al een jaar geleden gekeken hebben).
En je kunt wel 1 opname uit de planning halen, maar NIET als serie... En dat kon vroeger wel. :(

[...]

Dat interesseert ons wel. Heb geen behoefte aan extra devices (zoals een Cromecast o.i.d.) om dat soort dingen te willen zien.
Dus ja, wij zijn wel blij met Netflix en Amazon Prime Video als optie via de STB. d:)b
Je zou toch een ooit opgenomen en bekeken serie voorgoed moeten kunnen verwijderen.
Ik neem wel eens wat series op van History en dat gaat goed hoewel ze ook talloze keren afleveren en seizoenen herhalen.

Nee, extra kastjes wil ik ook niet!
Heb nu alleen de STB, al het andere loopt keurig via de apps van de TV zoals Netflix.
Dat gaat eigenlijk perfect.
Één uitzondering dat is Videoland.
De app werkte goed maar kreeg recent een update en toen was het mis.
Duidelijk een probleem van die app, niet van de TV.
Support case heb ik al aan laten maken bij Videoland, meer LG gebruikers hebben er problemen mee.
Als XS4all/KPN een goede app zouden hebben die de STB zou vervangen, zou ik deze zeker gebruiken.
Er is een KPN app maar die werkt niet bij XS4all klanten.
Heb ook gelezen dat de kwaliteit niet zo goed is als de STB streams.
Daar zal dus wat aan verbeterd moeten gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

HoppyF schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:52:
[...]

Ik zie het als minachting voor de klant.
Het is al zolang geleden door KPN beloofd en er komt niks.
Mijn TV (LG OLED half jaar oud) heeft al een Netflix app.
De KPN app heeft geen waarde omdat deze geen eens UHD 4K kan leveren.
De LG TV app doet dit uiteraard wel.
Ja, schijnbaar heb je tegenwoordig allerlei apps op de TV ontvangers zoals Netflix en Amazone Prime.
Zelf gebruik ik deze nooit via de TV ontvanger, maar ik kan mij voorstellen dat het handig is voor de mensen die geen smart TV (of Apple TV/Chromecast) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 13:45
Dj-sannieboy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:14:
[...]

Ja, schijnbaar heb je tegenwoordig allerlei apps op de TV ontvangers zoals Netflix en Amazone Prime.
Zelf gebruik ik deze nooit via de TV ontvanger, maar ik kan mij voorstellen dat het handig is voor de mensen die geen smart TV (of Apple TV/Chromecast) hebben.
Ik heb wel een smart TV en een Chromecast maar toch pak ik liever Netflix op de STB. Kwestie van te lui om de TV afstandsbediening te pakken...
Voor Amazon Prime zou hetzelfde gelden, ware het niet dat zowel de app op de LG TV als die op de STB ronduit slecht en traag is. Op de telefoon werkt het wel snel en dan met Chromecast naar de TV werkt dan wel beter.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zojuist het volgende per mail ontvangen:
Beste XS4ALL-klant,
Voorlopig heeft u nog het huidige tv-menu
Afgelopen zondag kondigden wij aan dat uw tv-menu vandaag vernieuwd zou worden. Dit heeft helaas vertraging opgelopen. U hoort weer van ons zodra er een nieuwe datum bekend is voor de vernieuwing van uw tv-menu.

U hoeft niets te doen
Uw tv-menu is nu nog even zoals-ie was. U ontvangt vanzelf weer een e-mail van ons zodra er een nieuwe datum bekend is voor de update van uw tv-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:27:
[...]

Ik heb wel een smart TV en een Chromecast maar toch pak ik liever Netflix op de STB. Kwestie van te lui om de TV afstandsbediening te pakken...
Voor Amazon Prime zou hetzelfde gelden, ware het niet dat zowel de app op de LG TV als die op de STB ronduit slecht en traag is. Op de telefoon werkt het wel snel en dan met Chromecast naar de TV werkt dan wel beter.
Ik heb Netflix Premium en mijn TV is ook 4K.
De STB kan dus geen Netflix 4K doorgeven.
Hoeft ook niet want het werkt prima op mijn TV.
Amazon Prime heb ik niet dus ik weet niet of deze traag is.
Ik gebruik vrijwel altijd één afstandsbediening, die van de TV. (LG magic remote)
Daarmee kun je ook de TV kanalen kiezen en opnames terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:28:

[...]
Zou men erachter gekomen zijn dat de nieuwe menu’s wat traag reageren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:48
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:28:

[...]
Ik heb nooit een mail ontvangen en heb het menu al een week of 3-4. Kan niet zeggen dat het nou zoveel trager is dan het vorige menu. Zowel op de VIP5202 als op de VIP2952.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
HoppyF schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:32:
[...]

Ik heb Netflix Premium en mijn TV is ook 4K.
De STB kan dus geen Netflix 4K doorgeven.
Hoeft ook niet want het werkt prima op mijn TV.
Amazon Prime heb ik niet dus ik weet niet of deze traag is.
Ik gebruik vrijwel altijd één afstandsbediening, die van de TV. (LG magic remote)
Daarmee kun je ook de TV kanalen kiezen en opnames terugkijken.
Hoe kom je erbij dat Netflix geen 4K doet op de STB? Mijnes doet netjes 4K op de VIP5202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:00:
[...]

Hoe kom je erbij dat Netflix geen 4K doet op de STB? Mijnes doet netjes 4K op de VIP5202
Vast wel maar ik heb een Arcadyan HMB2260.
Ik vermoed dat het overgrote deel van de klanten geen VIP5202 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Vanavond was het letterlijk weer bagger met het terugkijken uit de grote wazige IPTV wolk.

Opnames continu haperen, verspringend beeld, geluid hikte. En als je stopte en de stream weer startte, waren de eerste 10-20 seconden van dat ouderwetse brokkeltegeltjesbeeld. (wat ik voorheen alleen kende van UPC)

Zucht; morgen maar weer eens bellen of er soms weer problemen met de transportcapaciteit van de IPTV streams zijn... :(
wat vervolgens wel weer ontkend zal worden... "goh, da's nou vervelend, u bent de eerste waarvan we dit horen..." Tuurlijk joh, en al die meldingen van de afgelopen jaren dan... :X

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 14-07-2020 22:59 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:16

GG85

.......

Beste XS4ALL-klant,

Inloggen met OTP-codes is straks niet meer mogelijk

Bij het inloggen op XS4ALL Webmail gebruikt u momenteel de Calculator-functie. Daar voert u een OTP-code (One Time Password-code) in, die wordt gegenereerd door een app zoals Google Authenticator. Door een upgrade van ons e-mailplatform bieden wij deze inlogmethode vanaf 1 augustus 2020 niet meer aan. U kunt vanaf dat moment enkel inloggen met het wachtwoord van uw e-mailaccount.

Wat is een OTP-code?
OTP staat voor One Time Password. Dit is een tijdelijk eenmalig wachtwoord in de vorm van een cijfercode, dat wordt gegenereerd door apps zoals Google Authenticator. U heeft in XS4ALL Webmail ingesteld dat u kunt inloggen met een OTP Calculator.

Wachtwoord vergeten?
De wachtwoorden van al uw e-mailaccounts kunt u wijzigen via Mijn XS4ALL. Op Mijn XS4ALL kunt u inloggen met uw hoofdaccount. Bent u ook dat wachtwoord kwijt? Dan kunt u een wachtwoordreset aanvragen voor uw hoofdaccount.

Vragen mag altijd
Heeft u nog vragen? Bel dan met onze Technische Helpdesk op 020 398 76 66. Onze Technische Helpdesk is elke dag bereikbaar tussen 08.00 en 22.00 uur. Houd uw relatienummer bij de hand, zodat wij u sneller kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice
Man man, XS4All die 2FA af gaat schaffen, wie had dat gedacht.... Vind dit toch wel een kwalijke zaak. Al XS4All je primaire email adres is vind ik 2FA toch echt wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
GG85 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:50:
[...]

Man man, XS4All die 2FA af gaat schaffen, wie had dat gedacht.... Vind dit toch wel een kwalijke zaak. Al XS4All je primaire email adres is vind ik 2FA toch echt wel een must.
Als er meer dan een handvol klanten gebruik van maakte was het niet stopgezet...

Need I say more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Als er meer dan een handvol klanten gebruik van maakte was het niet stopgezet...

Need I say more?
Nee.
Je moet ook nooit een e-mail adres gebruiken voor je persoonlijke e-mail.
Dat is al jaren zo.
Ik heb al jaren mijn eigen domein met mijn achternaam punt NL.
Makkelijker kan haast niet.
Als je domeinnaam al bezet is dan een alternatief kiezen bv Hotmail of Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:45
mad-dog schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Need I say more?
Maar het is wel typisch dat een dergelijke security functie stop wordt gezet door een bedrijf dat online veiligheid zo hoog in het vaandel zegt te hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-06 10:56

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

ehtweak schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:44:
Vanavond was het letterlijk weer bagger met het terugkijken uit de grote wazige IPTV wolk.

Opnames continu haperen, verspringend beeld, geluid hikte. En als je stopte en de stream weer startte, waren de eerste 10-20 seconden van dat ouderwetse brokkeltegeltjesbeeld. (wat ik voorheen alleen kende van UPC)

Zucht; morgen maar weer eens bellen of er soms weer problemen met de transportcapaciteit van de IPTV streams zijn... :(
wat vervolgens wel weer ontkend zal worden... "goh, da's nou vervelend, u bent de eerste waarvan we dit horen..." Tuurlijk joh, en al die meldingen van de afgelopen jaren dan... :X
Ik hoop dat je een oplossing hebt gevonden @ehtweak met XS4ALL/KPN en dat de problemen met IPTV nu eindelijk eens bij je opgelost zijn ??
Hier hoor ik nog steeds gemopper :( , maar ik kan wel aan de gang blijven. M.a.w. hier ook nog steeds bagger. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
barrymossel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Maar het is wel typisch dat een dergelijke security functie stop wordt gezet door een bedrijf dat online veiligheid zo hoog in het vaandel zegt te hebben staan...
Maar niet ten koste van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:44:

Is dat dan alleen daar bij jou in de polder? Ik heb echt nooit last van problemen bij terug kijken. Niet bij opnames en niet bij begin gemist of terug kijken via de gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Barre73 Geen idee.

Iedere keer als ik het meldde, de afgelopen jaren. Dan was het eerst:
"goh, u bent de eerste"
dan na enig aandringen en doorvragen:
"ja, er zijn wat 'problemen', we proberen het op te lossen"
of, men begint vruchteloos aan het leveren van nieuwe hardware. Zo heb ik al diverse keren nieuwe FRITZ!Boxen gekregen en nieuwe(re) STB's.
Terwijl de HD zelf aangeeft dat het daar hoogst waarschijnlijk niks mee te maken heeft. Duh.... waarom vervangen jullie het dan?
"tja, dat moeten we eerst uitsluiten"
en dan enige weken later is het probleem 'ineens' weer weg.
Goh, hoe toevalllig. 8)7

Om vervolgens 4-6 maanden later gewoon weer terug te komen. Normaliter in het voorjaar en het najaar. Maar nu is het probleem er vroeger in het seizoen.

Kan het wel pinpointen dat het vaak speelt bij opnames die gemaakt zijn op niet-zo-populaire zenders, zoals BBC First, of Belgische EEN, of Duitstalige zenders. En altijd als je de opnames bekijkt op het tijdstip dat andere populaire live programma's op de Nederlandse zenders ook actief zijn.

M.a.w. tegen middernacht of 's-ochtends is het probleem er vrijwel nooit.

En heel soms, tref je iemand van de HD die schoorvoetend iets zegt over de transportcapaciteit van de IPTV streams en dat meestal gelijk weer inslikt en onkent in een later gesprek dat ooit gezegd te hebben.
Ik bedoel maar... :X

Ik weet dat b.v. @Gondelier soortgelijke issues heeft. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 20:16

GG85

.......

HoppyF schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:44:
[...]

Nee.
Je moet ook nooit een e-mail adres gebruiken voor je persoonlijke e-mail.
Dat is al jaren zo.
Ik heb al jaren mijn eigen domein met mijn achternaam punt NL.
Makkelijker kan haast niet.
Als je domeinnaam al bezet is dan een alternatief kiezen bv Hotmail of Gmail.
Hmmm dat is wel heel erg de ideale wereld.

Ik vind ipv de Hotmail/Gmail whatever 'gratis' email adres een adres van een respectabele provider gebruiken en dan niet alles online laten staan maar lokaal via POP3 downloaden al een hele vooruitgang.
In mijn XS4ALL staan nooit meer dan ~20 emails want om de dag ofzo trek ik ze naar binnen op mijn pc en worden ze uit de inbox online verwijderd.
Op onbetrouwbare pc's kon je tot nu toe dan dmv OTP inloggen.

Om mensen dan ipv een eigen domein maar Gmail/Hotmail aan te raden snap ik niet?

En sorry, ik ben best een Tweaker maar om 24/7 een eigen mail server te gaan draaien in de meterkast om provider onafhankelijk te zijn zie ik echt niet zitten. Bij een goede provider weet je zeker dat je geen mail mist en ook dat ze niet itt tot een Hotmail/Gmail mee zitten te lezen. Als je dan ook je inbox een beetje leeg houdt is het risico minimaal.
Heb geen zin om mailtjes te missen omdat m'n rasberry pi even geen zin had bij wijze van spreken.

Edit: ik heb een eigen domijnnaam (via Freedom) dus als iemand me op weg kan helpen om daar, zonder tussenkomst van een provider en zonder een server 24/7 te moeten draaien, betrouwbaar (!) email op kan verzenden en ontvangen dan heel graag. Bij partijen als Freedom en MijnDomijn etc ben je volgens mij nog steeds van hun afhankelijk?

[ Voor 10% gewijzigd door GG85 op 16-07-2020 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Laatst online: 02:24
Je wilt voorkomen dat je een e-mailadres hebt dat mogelijk in ene kan worden afgesloten en dat je er geen toegang meer op hebt. Dus ISP/Gmail/Hotmail/Gratis e-mailadressen/domeinnamen wil je liever niet. De domeinnaam bij Freedom is van jou. Als jij weggaat bij Freedom kan je die meenemen naar bijvoorbeeld strato.

Ik heb zelf een eigen domeinnaam met mijn achternaam en daarop bij de hostingprovider een mailpakket zodat er enkele mailboxen en mail aliassen op zijn aan te maken. Geen gezeur dus als ik bij mijn huidige provider zou weggaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
GG85 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Hmmm dat is wel heel erg de ideale wereld.

Ik vind ipv de Hotmail/Gmail whatever 'gratis' email adres een adres van een respectabele provider gebruiken en dan niet alles online laten staan maar lokaal via POP3 downloaden al een hele vooruitgang.
In mijn XS4ALL staan nooit meer dan ~20 emails want om de dag ofzo trek ik ze naar binnen op mijn pc en worden ze uit de inbox online verwijderd.
Op onbetrouwbare pc's kon je tot nu toe dan dmv OTP inloggen.

Om mensen dan ipv een eigen domein maar Gmail/Hotmail aan te raden snap ik niet?

En sorry, ik ben best een Tweaker maar om 24/7 een eigen mail server te gaan draaien in de meterkast om provider onafhankelijk te zijn zie ik echt niet zitten. Bij een goede provider weet je zeker dat je geen mail mist en ook dat ze niet itt tot een Hotmail/Gmail mee zitten te lezen. Als je dan ook je inbox een beetje leeg houdt is het risico minimaal.
Heb geen zin om mailtjes te missen omdat m'n rasberry pi even geen zin had bij wijze van spreken.

Edit: ik heb een eigen domijnnaam (via Freedom) dus als iemand me op weg kan helpen om daar, zonder tussenkomst van een provider en zonder een server 24/7 te moeten draaien, betrouwbaar (!) email op kan verzenden en ontvangen dan heel graag. Bij partijen als Freedom en MijnDomijn etc ben je volgens mij nog steeds van hun afhankelijk?
Ik bedoelde met Hotmail of Gmail dit als backup of tweede/derde e-mail adres te gebruiken naast je primaire e-mail adres.
Mijn primaire e-mail adres is dus mijn achternaam punt nl.
Iets anders kan uiteraard ook.
Natuurlijk heb ik geen 24/7 een eigen e-mail server thuis draaien. Veel te omslachtig.
Mijn hosting zit gewoon bij een hosting provider die honderden klanten heeft.
Voor een paar euro draait alles lekker daar. Is erg stabiel ook en je hebt er weinig omkijken naar.

Freedom is nog nieuw en recent gestart met een eigen e-mailadres die meeverhuisd kan worden.
Op zich is dat ook een goede manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 17:53
En het is weer zover. Weer problemen met beide VIP5202 ontvangers. Spontaan de melding downloaden software niet mogelijk, foutcode 307. Hoe kan dit toch? Dit is al de 3e keer dat ik hier mee te maken krijg....

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
OnsDenis schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:08:
En het is weer zover. Weer problemen met beide VIP5202 ontvangers. Spontaan de melding downloaden software niet mogelijk, foutcode 307. Hoe kan dit toch? Dit is al de 3e keer dat ik hier mee te maken krijg....
Welk modem/router gebruik je en welke dns-server heb je ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Edje040 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Welk modem/router gebruik je en welke dns-server heb je ingesteld?
Ik heb de Fritzbox 5490 en DNS 1.1.1.1 of 8.8.8.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
OnsDenis schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:19:
[...]

Zet de dns eens even terug naar ISP, stroom eraf, na een minuutje er weer op. 5202'2 ook even een restart geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miezie
  • Nu online
OnsDenis schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:19:
[...]

Die eerste DNS is cloudflare en wordt gebruikt door de VIP... die geeft een andere response en daar kan de VIP5202 niet mee overweeg. Als je gewoon de XS4ALL DNS gebruikt of die van google als eerste doet zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
Miezie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:36:
[...]

Die eerste DNS is cloudflare en wordt gebruikt door de VIP... die geeft een andere response en daar kan de VIP5202 niet mee overweeg. Als je gewoon de XS4ALL DNS gebruikt of die van google als eerste doet zal het wel werken.
Bedankt Miezie en SledgehammerNL ! Veranderen van DNS heeft het opgelost. Gebruiken jullie gewoon de DNS van XS4ALL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

OnsDenis schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:33:
[...]

Bedankt Miezie en SledgehammerNL ! Veranderen van DNS heeft het opgelost. Gebruiken jullie gewoon de DNS van XS4ALL?
Zie ook https://forum.kpn.com/int...t-eigen-dns-server-501339

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
[...]

Ik wel tegenwoordig. Merk geen verschil, behalve dan dat de updates van de 5202 nu wel goed gaan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie
  • Nu online
[...]

Ja, daarmee heb ik geen gedoe.. gewoon veilig en privacy en je merkt het verschil in performance echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 13:45
Je hebt zelfs DNS over TLS... Werkt uitstekend.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 13:01
tweakduke schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:04:
[...]

Zo hopelijk nu eindelijk van mijn haperende verbinding af. Uiteindelijk bleek dat de module die in de centrale zat niet goed samenwerkt met de NTU die bij mij is geplaatst. In de centrale is nu een nieuwe module ingestoken en moet het probleem verholpen zijn. Dit komt blijkbaar een heel enkele keer voor.
De verbinding is hier ongeveer 10 jaar geleden opgeleverd en in de loop van de tijd veranderd er wel eens wat.
Geen dipjes in de stream zelfs niet met de glaszenders. Jammer dat XS4all zo lang heeft gewacht met doorsturen naar de KPN monteur. Had niet gehoeven zei de monteur, maar goed dat regelen we wel weer op een andere manier :)
Even een vraag m.b.t. jouw problemen en die time outs. Was dat meerdere keren per dag of een meer 1x per week? Mijn verbinding klapt er zo nu en dan ook wel eens uit. Heb wat dingen draaien die melding geven als ze niet kunnen verbinden naar de cloud. Die ontvang ik regelmatig. In de Fritzbox zie ik maar eens per 2 weken die time out melding terug.

Sinds kort ook de VIP5202 in gebruik genomen. Beeld is stukken beter en het menu is gelukkig ook sneller. Alleen hapert het wel wat zo nu en dan. Dat was met de VIP2952 niet. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Witlof schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:31:
[...]

Even een vraag m.b.t. jouw problemen en die time outs. Was dat meerdere keren per dag of een meer 1x per week? Mijn verbinding klapt er zo nu en dan ook wel eens uit. Heb wat dingen draaien die melding geven als ze niet kunnen verbinden naar de cloud. Die ontvang ik regelmatig. In de Fritzbox zie ik maar eens per 2 weken die time out melding terug.

Sinds kort ook de VIP5202 in gebruik genomen. Beeld is stukken beter en het menu is gelukkig ook sneller. Alleen hapert het wel wat zo nu en dan. Dat was met de VIP2952 niet. Hebben meer mensen hier last van?
De verbinding klapte er meerdere keren per dag uit. De IPTV stream was te doen op de HD zenders, maar Glas zenders haperde constant. HD een enkele keer.
Speedtest liet de verbinding ook geregeld klappen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35

GerkeP

Vragen mag altijd........

tweakduke schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:25:
[...]

De verbinding klapte er meerdere keren per dag uit. De IPTV stream was te doen op de HD zenders, maar Glas zenders haperde constant. HD een enkele keer.
Bij mij was de vervanging van de 7581 door de7590 de oplossing

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
tweakduke schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:25:
[...]

Klinkt als een NTU die er geen zin meer in heeft. Als je ff postcode kan sturen kan ik het wellicht nagaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

GerkeP schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:37:
[...]

Bij mij was de vervanging van de 7581 door de7590 de oplossing
mad-dog schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:40:
[...]

Klinkt als een NTU die er geen zin meer in heeft. Als je ff postcode kan sturen kan ik het wellicht nagaan
Na een periode corona-wachten en een andere fritzbox is het een week terug opgelost, de Gbic module in de centrale kon niet goed overweg met de NTU die ik in de meterkast heb zitten.
Andere Gbic module erin en probleem is opgelost. :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:43:
[...]

[...]

Na een periode corona-wachten en een andere fritzbox is het een week terug opgelost, de Gbic module in de centrale kon niet goed overweg met de NTU die ik in de meterkast heb zitten.
Andere Gbic module erin en probleem is opgelost. :)
Dan was de SFP in de PoP waarschijnlijk gewoon defect (dat gebeurt inderdaad wel eens), het is niet zo dat bepaalde SFP's niet goed overweg kunnen met bepaalde NTU's of iets dergelijks.

En een Gbic is trouwens een oud (groot) formaat optische module, die zitten niet in FttH pop's. Dan zou je een beetje veel ruimte voor actieve apparatuur nodig hebben :P Maar veel monteurs lijken de SFP modules zo te noemen ondanks dat het technisch niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

ik222 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Dan was de SFP in de PoP waarschijnlijk gewoon defect (dat gebeurt inderdaad wel eens), het is niet zo dat bepaalde SFP's niet goed overweg kunnen met bepaalde NTU's of iets dergelijks.

En een Gbic is trouwens een oud (groot) formaat optische module, die zitten niet in FttH pop's. Dan zou je een beetje veel ruimte voor actieve apparatuur nodig hebben :P Maar veel monteurs lijken de SFP modules zo te noemen ondanks dat het technisch niet correct is.
De monteur noemde het zo en de verbindingen zijn hier volgens mij 10 jaar geleden opgeleverd, onderhand kan het best wel eens zijn dat het met een nieuwere type NTU het niet goed werkt.
Het kwam wel eens voor zei de monteur. Nou ben ik geen expert, maar deze had het snel gevonden dus dat werkt in zijn voordeel :)
Je hebt denk ik wel gelijk dat het een SFP module is.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ik222 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Volgens Wiki wordt een SFP ook wel een mini-Gbic genoemd. Daarnaast zie je wel meer dat oude termen gebruikt blijven worden bij KPN. DSLAM bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Beste XS4ALL-klant,
U krijgt een nieuw tv-menu
Vanaf dinsdag 21 juli maakt uw tv-ontvanger automatisch gebruik van het nieuwe menu. We hopen dat het nieuwe menu een verbetering voor u is. De indeling en het uiterlijk worden opgefrist en het nieuwe menu geeft u ook wat
extra mogelijkheden.

Automatische update
Wij updaten uw tv-ontvanger(s) automatisch. Alle functionaliteiten die u nu heeft blijven gewoon beschikbaar.
Dit zijn de meest noemenswaardige vernieuwingen:
  • Het menu wordt opgefrist en voorzien van een overzichtelijke structuur
  • On Demand bestaat straks uit twee onderdelen: films en series
  • Gids & Terugkijken wordt samengevoegd in één menu-optie
  • Opnames kunnen gesorteerd worden op alfabet of op tijd
  • De zoekfunctie krijgt meer mogelijkheden
Vandaag bovenstaande mail ontvangen, ik ben benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-07-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dj-sannieboy schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:57:
[...]

Vandaag bovenstaande mail ontvangen, ik ben benieuwd.
Ik ook...
Bij mij is de gids nog steeds traag.
Wat ik ook niet handig vind is dat je iets kiest uit de gids en dan vervolgens nog eens moet kiezen dat je dit kanaal wilt kijken ipv opnemen.
Extra stap dus ipv direct naar het kanaal te gaan.

Ik mis ook de opties bij opnames waar je kunt zien welke opnames snel gaan verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Wat nog steeds mega irritant is:
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
je kunt eenmaal als-serie gemarkeerde opnames, niet in z'n geheel annuleren... :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik gok dat KPN hier niet meeleest dus deze feedback kunnen jullie beter (ook) achterlaten op het KPN forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Dj-sannieboy Serieus?
Bedoel je dit: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11 ?

Nou, als dat het niveau van de toekomstige ondersteuning moet gaan worden (met de naderende roofbouw @ Xs4all), dan houd ik m'n hart vast.
Pffff, wat je daar aan teksten voorbij ziet komen... O-) ;w

Ik ga morgen maar weer eens poging tot zinnig telefonisch contact met de Xs4all HD doen. Ben benieuwd of ik concrete antwoorden krijg. :|

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 20-07-2020 23:06 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 13:45
HoppyF schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:31:
[...]

Ik ook...
Bij mij is de gids nog steeds traag.
Wat ik ook niet handig vind is dat je iets kiest uit de gids en dan vervolgens nog eens moet kiezen dat je dit kanaal wilt kijken ipv opnemen.
Extra stap dus ipv direct naar het kanaal te gaan.
Als je op de 'Play' knop drukt ipv op 'OK' dan ga je wel direct naar het kanaal toe.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dat is inderdaad het topic waar ik op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:05:
Vandaag opeens een rare foutmelding bij het gebruiken van XS4all webtv/televisie.xs4all.nl : 500-5005.
En, daar is 'ie weer... :( Diezelfde foutmelding.

Staat nu wel op de storingspagina:

27-07-2020 Storing - Televisiestoring

Gemeld door Adriaan Boer op 27-07-2020, 15:21
begintijd: 15:00, duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u momenteel problemen ondervinden met onze Televisie van XS4ALL, WebTV van XS4ALL en de Televisie-app van XS4ALL.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:31
ehtweak schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:27:
[...]

En, daar is 'ie weer... :( Diezelfde foutmelding.

Staat nu wel op de storingspagina:

27-07-2020 Storing - Televisiestoring

Gemeld door Adriaan Boer op 27-07-2020, 15:21
begintijd: 15:00, duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u momenteel problemen ondervinden met onze Televisie van XS4ALL, WebTV van XS4ALL en de Televisie-app van XS4ALL.
Inderdaad, ik loop er nu net tegenaan, bij kijken naar web televisie. Bij een cache refresh moet ik opnieuw inloggen en krijg ik de 'inloggen mislukt'. Da's dan wel 2 keer in korte tijd, prutsers aldaar zeg, zou dit met de overgang naar KPN te maken hebben? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Lord_Dain schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:07:
[...]

... prutsers aldaar zeg, zou dit met de overgang naar KPN te maken hebben? :(
'Gelukkig'. ;) Het is geen Xs4all-only probleem:

https://forum.kpn.com/int.../foutcode-500-5005-503067

En als ik hier zoek:
https://www.kpn.com/service/storingen.htm

dan zijn er zowel bij KPN als Telfort dezelfde storingen... :(
Op dit moment kunt u problemen ervaren met online tv kijken. We doen er alles aan om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Zag dit net voorbijkomen op twitter/Xs4all:
het is nu nog niet duidelijk hoe lang het nog duurt. Wel kan ik aangeven dat omdat het een landelijke storing is we er boven op zitten. Excuses voor het ongemak.
Daar word je niet blij van... Een landelijke storing... :-(

[ Voor 51% gewijzigd door ehtweak op 27-07-2020 16:26 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Eerste landelijke storing met het nieuwe TV platform?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:31
Wow, wtf is dit? Ik heb XS4ALL WebTV openstaan en opeens.... let op, NSFW waarschuwing...

https://imgur.com/slSwJeQ

Ik bedoel.. dit is toch niet normaal? Dit zit niet achter een code ofzo, kind kan gewoon de webtv opstarten op zijn/haar device en waar je normaliter voor adult movies en channels een code kan instellen zie je hier gewoon een keiharde penetratie.. Echt, mijn kinderen kunnen zomaar binnenlopen of hier tegenaan lopen, klacht bij XS4all indienen? Noem me ouderwets maar ik zit bijna te stomen hiero :( :o

Ehh, zie nu dat er een kinderslot is, maar dat deze niet in de web browser geactiveerd kan worden maar alleen op de ontvanger. Misschien iets verder kijken dan mijn neus lang is |:(

Err.. maar dit is dan wel weer raar.. vinkje staat toch echt..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f3a57Py.png

[ Voor 28% gewijzigd door Lord_Dain op 31-07-2020 22:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ben verhuist in hetzelfde dorp. Netjes optijd de verhuizing doorgegeven. Op 5 Augustus zal de overzetting zijn. Afgelopen woensdag om 10 uur stond de monteur op de stoep om het nt kastje erin te schuiven. Als ik dat wist had ik hem het ritje zeewolde bespaard hahaha. Anyways, alles werkte direct. Mijn ipv4 subnetje was de volgende dag actief en ik kon weer verder werken. Liep erg soepel allemaal. Kudos voor XS4ALL.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik vermoed dat dit pas is ingegaan maar ik zie opeens in mij lijst met opnames bij de opgenomen programma’s ook het SEIZOEN en AFLEVERING staan!
Bv S2 A3:Dit is aflevering nummer drie
Dit dus ook bij oude opnames waarbij ik 100% zeker weet dat dit er eerst niet bijstond.
Uiteraard ben ik hier erg blij mee want al jaren verbaas ik mij hierover dat seizoen/aflevering informatie er gewoon bij moet staan.
Het zal wel een KPN feature zijn maar dan eentje waar je echt iets aan hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 14:53
2 maanden geleden na meer dan 10 jaar XS4ALL overgestapt naar Freedom Internet. Sinds de kogel door de kerk is dat XS4ALL KPN werd, ging de kwaliteit van de glasvezel lijn achteruit. In de avonduren haalde ik vaak nog geen kwart van de beloofde 500 Mbit. Ook de latency ging dan omhoog. Ik heb altijd gedacht dat het kwam door een capaciteit probleem in het KPN netwerk van de POP. Echter na de overgang naar 500Mbit glasvezel van Freedom Internet, waren de snelheid problemen ineens voorbij. Het internet is stabieler en constanter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:37:
Ik vermoed dat dit pas is ingegaan maar ik zie opeens in mij lijst met opnames bij de opgenomen programma’s ook het SEIZOEN en AFLEVERING staan!
Bv S2 A3:Dit is aflevering nummer drie
Dit dus ook bij oude opnames waarbij ik 100% zeker weet dat dit er eerst niet bijstond.
Uiteraard ben ik hier erg blij mee want al jaren verbaas ik mij hierover dat seizoen/aflevering informatie er gewoon bij moet staan.
Het zal wel een KPN feature zijn maar dan eentje waar je echt iets aan hebt.
Ik verbaasde me met name dat in de gids wel seizoen en aflevering werd vermeld, maar in de zoekfunctie en bij de opnames niet. Dit is een stapje in de goede richting, maar ik snap niet dat ze het niet overal op dezelfde manier doorvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Ik verbaasde me met name dat in de gids wel seizoen en aflevering werd vermeld, maar in de zoekfunctie en bij de opnames niet. Dit is een stapje in de goede richting, maar ik snap niet dat ze het niet overal op dezelfde manier doorvoeren.
Ik vind het ook vreemd zoals het gaat.
Hoe dan ook is seizoen en aflevering informatie echt wel nodig bij series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
  • Laatst online: 06-03 02:00
jacques1971 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:25:
2 maanden geleden na meer dan 10 jaar XS4ALL overgestapt naar Freedom Internet. Sinds de kogel door de kerk is dat XS4ALL KPN werd, ging de kwaliteit van de glasvezel lijn achteruit. In de avonduren haalde ik vaak nog geen kwart van de beloofde 500 Mbit. Ook de latency ging dan omhoog. Ik heb altijd gedacht dat het kwam door een capaciteit probleem in het KPN netwerk van de POP. Echter na de overgang naar 500Mbit glasvezel van Freedom Internet, waren de snelheid problemen ineens voorbij. Het internet is stabieler en constanter geworden.
Hou ons op de hoogte, ben benieuwd hoe het over een tijdje is. Zit zelf ook nog steeds te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:16

servies

Veni Vidi Servici

Ik hoop voor je dat je nog nauwelijks ouderwets televisie kijkt. Canal Digital is echt bagger, het slechtste IPTV platform dat ik tot nu toe heb gezien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
Ik merk hier werkelijk helemaal geen verschil. Nog steeds rete-stabiel. Lijkt dan toch ergens in de hardware te zitten (straat/wijk?). Freedom staat bij mij ook op een lijstje maar zolang ik vergeleken met nu bijna €40 meer ga betalen en ik er (bagger)-tv van Canal Digitaal bij krijg, blijf ik lekker zitten waar ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35

GerkeP

Vragen mag altijd........

servies schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:00:
[...]

Ik hoop voor je dat je nog nauwelijks ouderwets televisie kijkt. Canal Digital is echt bagger, het slechtste IPTV platform dat ik tot nu toe heb gezien...
Valt heel erg mee als je de tv app gebruikt ipv de decoder.

Op onze LG tv's gaat dat uitstekend.
Die decoders zijn inderdaad dramatisch traag

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Edje040 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

Ik merk hier werkelijk helemaal geen verschil. Nog steeds rete-stabiel. Lijkt dan toch ergens in de hardware te zitten (straat/wijk?). Freedom staat bij mij ook op een lijstje maar zolang ik vergeleken met nu bijna €40 meer ga betalen en ik er (bagger)-tv van Canal Digitaal bij krijg, blijf ik lekker zitten waar ik zit.
Ik heb geen idee of het door de overgang naar KPN komt, maar de laatste tijd heb ik toch wel eens dat ik geen internetverbinding heb, maar wel wifi (met router) via mijn telefoon. Dat was bij mijn eerste jaar XS4ALL in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
GerkeP schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 13:11:
[...]

Die decoders zijn inderdaad dramatisch traag
Que? :?
Zappen gaat zowat instant. En tegenwoordig is zelfs Netflix meteen daar, als je op de rode netflix knop drukt. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
ehtweak schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:13:
[...]

Que? :?
Zappen gaat zowat instant. En tegenwoordig is zelfs Netflix meteen daar, als je op de rode netflix knop drukt. :Y
Gaat over Canal digitaal hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:09

JoepW

iRacer & Home Assistant

barrymossel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Gaat over Canal digitaal hè...
Misschien hier ons weer beperken tot XS4ALL? bvd

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:00:
[...]

Ik heb geen idee of het door de overgang naar KPN komt, maar de laatste tijd heb ik toch wel eens dat ik geen internetverbinding heb, maar wel wifi (met router) via mijn telefoon. Dat was bij mijn eerste jaar XS4ALL in ieder geval niet.
Kun je ook iets in het log van de FB zien dat de verbinding naar buiten verbroken is? Ik heb begrepen dat er op dit moment technisch nog niets is overgezet. @mad-dog zal dat kunnen bevestigen. Of ben ik te naïef 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Edje040 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:53:
[...]

Kun je ook iets in het log van de FB zien dat de verbinding naar buiten verbroken is? Ik heb begrepen dat er op dit moment technisch nog niets is overgezet. @mad-dog zal dat kunnen bevestigen. Of ben ik te naïef 🤪
Dat is wel een goeie. Zal er volgende keer op letten. Zo vaak gebeurt het ook niet. Maar vind het wel bijzonder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
barrymossel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:00:
[...]

Dat staat er los van. Er is op tot op heden nog geen sprake van welke migratie dan ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:40:
[...]

Dat is wel een goeie. Zal er volgende keer op letten. Zo vaak gebeurt het ook niet. Maar vind het wel bijzonder...
Ik heb het ook een tijdje gehad: wel wifi maar soms geen internet. Sinds ik mijn vorige accesspoints verkocht heb en overgestapt ben naar alles van AVM heb ik nog geen enkele loss gehad. En die accesspoints waren professionele bedrijfsmatige AP's. Het was bij mij denk ik de combi van twee merken of zo. Geen idee naar nu werkt het perfect. En het lag dus niet aan de provider. XS4ALL bevalt mij zo goed, dat als ik een voorstel krijg om mijn huidige pakket tegen mijn huidige prijs voor 5 jaar vast kan zetten, ik gelijk akkoord ga.

[ Voor 11% gewijzigd door Edje040 op 20-08-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Hello!

Binnenkort stap ik over naar glasvezel van XS4ALL.
Ik heb de mediaconverter bekeken en zag dat deze een ethernet handoff heeft voor de klant.
Houdt dit in dat ik ook gewoon mijn eigen router zou kunnen aansluiten ipv de Fritzbox of gebeurt er onderwater nog iets bijzonders met de verbinding?

Verder zag ik dat de converter(Genexis, zwart?) ook nog een MAC adres heeft, hoe komt dat? Ik dacht dat deze enkel het optische signaal omzetten naar elektrisch maar een MAC adres zou impliceren dat deze op Laag 2 actief is.

Weet iemand hoe dit zit?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@ShadyNetworker Zoek maar eens in dit topic; genoeg info voorhanden m.b.t. het aansluiten van je eigen router en andere apparatuur.

Ook xs4all zelf heeft hier wat meer info over:
https://www.xs4all.nl/ser...stellingen-andere-modems/
https://www.xs4all.nl/service/installeren/internet/

https://netwerkje.com/eigen-router

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Vanaf afgelopen zondag 23/8 start (reset) bij ons de VIP2952 :( :( elke avond rond 21:00 uur opnieuw op bij x %. Dan uiteraard wachten en verder kijken.
Zijn er ook andere die hier last van hebben, of is er misschien een ondergrondse update geweest ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Gondelier schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:58:
Vanaf afgelopen zondag 23/8 start (reset) bij ons de VIP2952 :( :( elke avond rond 21:00 uur opnieuw op bij x %. Dan uiteraard wachten en verder kijken.
Zijn er ook andere die hier last van hebben, of is er misschien een ondergrondse update geweest ??
Je kunt proberen om de software een keer helemaal te verwijderen en deze opnieuw in te laten laden. Zie https://www.xs4all.nl/ser...ie/resetten-via-het-menu/

Mocht dat niet helpen dan even contact opnemen met de servicedesk, mijn ervaring is dat ze daar dan ook niet moeilijk doen en dan zonder problemen de defecte ontvanger omruilen.

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

ik222 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:13:
[...]

Je kunt proberen om de software een keer helemaal te verwijderen en deze opnieuw in te laten laden. Zie https://www.xs4all.nl/ser...ie/resetten-via-het-menu/

Mocht dat niet helpen dan even contact opnemen met de servicedesk, mijn ervaring is dat ze daar dan ook niet moeilijk doen en dan zonder problemen de defecte ontvanger omruilen.
Heb de VIP2952 een Frisse Start gegeven, om in KPN termen te blijven, en gaan morgen kijken wat er gebeurd !!
@ik222 bedankt.
;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Binnenkort gaat mijn jaarlijks verlengde contract weer verlopen.
Ik overweeg deze te gaan verlengen liefst uiteraard met de korting die ik al had.
Ander punt is de interactieve TV box.
Ik heb één box de HMB2260.
Ik zou graag de nieuwe 4K/UHD Arris VIP5202 willen hebben omdat deze Bluetooth heeft ipv infrarood.
Dan kan ik deze uit het zicht wegwerken.

Heeft iemand ervaringen met het verlengen met omruil erbij?
Als omruil niet mogelijk is kan ik dan zonder veel extra kosten een tweede TV box bestellen en daarna deze weer opzeggen en de oudste retour sturen?
Beetje omslachtig maar dit als men niet wil omruilen.

Nog een vraag.
Als ik wel de nieuwe VIP5202 heb behoud ik dan alle eerder gemaakte opnames die met de HMB2260 zijn gemaakt? Als je twee ongelijke boxen hebt verwacht ik wel dat de opnames op beiden terug te kijken is echter zeker weten doe ik dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:37:
Ik overweeg deze te gaan verlengen liefst uiteraard met de korting die ik al had.
Ik zou graag de nieuwe 4K/UHD Arris VIP5202 willen hebben omdat deze Bluetooth heeft ipv infrarood.

Als omruil niet mogelijk is kan ik dan zonder veel extra kosten een tweede TV box bestellen en daarna deze weer opzeggen en de oudste retour sturen?
Of ze dat bij verlengen doen weet ik niet maar je kan anders sowieso bellen dat je wat vage issues hebt met ITV en en dat het probleem blijft na een reset / software opnieuw installeren. Eerste wat men dan doet is de STB vervangen...

Extra box bestellen en de oude opzeggen kan je zelfs helemaal zelf via de portal maar dan heb je waarschijnlijk wel een maand extra kosten.
Nog een vraag.
Als ik wel de nieuwe VIP5202 heb behoud ik dan alle eerder gemaakte opnames die met de HMB2260 zijn gemaakt? Als je twee ongelijke boxen hebt verwacht ik wel dat de opnames op beiden terug te kijken is echter zeker weten doe ik dit niet.
Opnames kun je inderdaad op alle settopboxen terugkijken dus dat is geen probleem. Ik heb hier 2 x VIP2952v2 en 2 x VIP5202 en dat werkt allemaal probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
HoppyF schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:37:

Nog een vraag.
Gewoon bellen, ze zijn vrijwel altijd relaxed met aanbiedingen en upgrades van bestaande apparaten.

De opnames zijn gekoppeld aan je abonnee nummer icm de cloud dus je opnames ben je niet kwijt. Het wordt anders als ook je abonnee nummer veranderd. Ik kan me niet voorstellen dat je een nieuw abonnee nummer krijgt bij upgrade van apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bedankt @ik222 en @Miki voor jullie reactie.
Ik heb een e-mail gestuurd en zal er anders maandag achteraan bellen.
De huidige IPTV box is hinderlijk traag geworden met de laatste update van de box met de opgeleukte menu’s.
Hopelijk is de nieuwe box beter.
Dus daarom omruil plus de mogelijkheid om de afstandsbediening met Bluetooth te gaan gebruiken.
Wel fijn dat de gemaakte opnames bruikbaar blijven.
Een maand eventueel wat extra kosten ivm een tijdelijk tweede box is nog te overzien.

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 29-08-2020 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

ik222 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:13:
[...]

@ik222
Na de frisse start tot op heden geen problemen meer gehad.
ikk222 Top en bedankt.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Goed, perikelen in mn nieuwe appartement:

Gisteren kwam de monteur langs voor de installatie, maar de convertor kreeg geen licht binnen.
Met een laser finder probeerde hij de vezel in de KPN kast te vinden, maar niets.

Vervolgens werden andere monteurs ingeschakeld, Die hebben de vezel in de woning bekeken, daar was niets mis. Vervolgens moesten ze in de centrale ruimte zijn om de glasvezel door te meten, maar die kast kan ik niet in. Telefoontje naar de verhuurder, die verwijzen naar de beheerder. Telefoon naar de beheerder, die kunnen niets doen want het gaat om een nieuwbouw complex. Graag emailen. Gemailed.
Al ruim 48 uur geen enkele reactie. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar.

Er werd ook iets gezegd over de VvE die de sleutel zou hebben, maar ook die zijn niet bereikbaar voor verhuurders. Kortom: ik kan nu schijnbaar niets doen. :/

Ik reken XS4ALL niet echt iets aan, maar dit is echt verschrikkelijk ruk, ik heb geen idee waar ik aan toe ben.

It's always DNS...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Miki schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:05:
[...]

Gewoon bellen, ze zijn vrijwel altijd relaxed met aanbiedingen en upgrades van bestaande apparaten.

De opnames zijn gekoppeld aan je abonnee nummer icm de cloud dus je opnames ben je niet kwijt. Het wordt anders als ook je abonnee nummer veranderd. Ik kan me niet voorstellen dat je een nieuw abonnee nummer krijgt bij upgrade van apparatuur.
@ik222

Update.
Geen reactie op mijn e-mail dus er maar even achteraan gebeld.
Eerst gesproken met afdeling opzeggingen en gezegd dat ik tevreden ben en graag met korting wil verlengen en gevraagd wat ze konden doen.
Huidige korting van €10 per maand kan voortgezet worden, dat is voor mij prima.
Interactieve TV kastje kon men niets mee maar ik werd hiervoor doorverbonden met een andere afdeling. Na wat uitleg van mijn probleem en nog eens overleg daar krijg ik nu een ander kastje opgestuurd.
De nieuwste dus.
Volgens de helpdesk wordt er nog druk gewerkt aan het nieuwe IPTV platform en is het te verwachten dat de traagheid gaat verdwijnen. Eerlijk gezegd denk ik zelf dat de hardware van de oudere kastjes gewoon niet sneller gaat.
Ben zo tevreden met de geboden oplossing en blijf dus nog bij XS4all ook gezien de combi korting en voordelen. Freedom kan dit gewoon nog niet leveren misschien over een jaar wel of iets vergelijkbaars.

Update!
Vanmorgen een doos met de nieuwe Arris VIP5202 ontvangen, supersnel dus!
Aangesloten, werkt meteen.
De menu’s en TV gids is nu niet meer traag.
Kortom, de hardware maakt wel degelijk een verschil met de Arcadyan HMB2260.
Afstandsbediening kan ook via Bluetooth gekoppeld worden met de VIP5202.
Dit maakt het mogelijk het kastje uit het zicht te plaatsen.
Zelfs als ik in de keuken sta kan ik met de afstandsbediening de zenders veranderen.
Bereik is dus ook nog eens goed.
Het gedoe met HDR wat niet goed zou werken heb ik niet gezien.
De drie 4K zenders doen het in ieder geval die zijn weliswaar geen HDR maar het beeld is goed.
De INFO knop laat ook zien dan de resolutie klopt.

[ Voor 20% gewijzigd door HoppyF op 04-09-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Update:

De huismeester heeft toegang tot de kast verleend en de techneut van KPN NetwerkNL(of diens onderaannemer) heeft de vezel doorgelicht. Schijnbaar was er niets aan de hand in de kast in het complex maar was het "een zooitje" in de kast bij KPN.

Hij zei dat ie de vezel had omgelast en daarna kwam het lichtsignaal binnen. Eind goed al goed.
Heeft maar 3 dagen geduurd.
Side-question: hoe vlug kan een glasvel gelast worden? De techneut was er een beetje vaag over, hij zei dat er iets gekruisd zat ofzo.

[ Voor 0% gewijzigd door ShadyNetworker op 07-09-2020 12:08 . Reden: typo ]

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ShadyNetworker schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:07:
Update:

De huismeester heeft toegang tot de kast verleend en de techneut van KPN NetwerkNL(of diens onderaannemer) heeft de vezel doorgelicht. Schijnbaar was er niets aan de hand in de kast in het complex mar was het "een zooitje" in de kast bij KPN.

Hij zei dat ie de vezel had omgelast en daarna kwam het lichtsignaal binnen. Eind goed al goed.
Heeft maar 3 dagen geduurd.
Side-question: hoe vlug kan een glasvel gelast worden? De techneut was er een beetje vaag over, hij zei dat er iets gekruisd zat ofzo.
Da's niet omgelast maar omgepatched.. Er is een monteur geweest die het verkeerde kabeltje eruit heeft gehaald, de andere monteur heeft dat hersteld 😋

Bij een ISP heet dat een kruising

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 05-09-2020 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
mad-dog schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:14:
[...]

Da's niet omgelast maar omgepatched.. Er is een monteur geweest die het verkeerde kabeltje eruit heeft gehaald, de andere monteur heeft dat hersteld 😋

Bij een ISP heet dat een kruising
Dat kan maar zeker als het nooit gewerkt heeft kan er ook daadwerkelijk iets verkeerd of niet gelast zijn ergens onderweg.

Een monteur met de juiste spullen kan een enkel vezel overigens in een paar minuten lassen. Het uitzoeken kost meestal veel meer werk dan het lassen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ik222 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:49:
[...]

Dat kan maar zeker als het nooit gewerkt heeft kan er ook daadwerkelijk iets verkeerd of niet gelast zijn ergens onderweg.

Een monteur met de juiste spullen kan een enkel vezel overigens in een paar minuten lassen. Het uitzoeken kost meestal veel meer werk dan het lassen zelf.
Volgens mij had de monteur gezegd dat het gekruisd was.... Dat heeft niks met lassen te maken. Puur een knurft die een patch heeft verkloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mad-dog schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:35:
[...]

Volgens mij had de monteur gezegd dat het gekruisd was.... Dat heeft niks met lassen te maken. Puur een knurft die een patch heeft verkloot
Het is toch echt lassen. Patchen gebeurt alleen in de PoP. Hier gaat het over een DP (inpandig DP) waar de 96vz kabel binnenkomt en op de 2vezelige klantkabels gelast wordt. Kruisingen zitten altijd in een DP en moeten officieel ook worden opgelost door de gekruiste vezels los te maken en opnieuw te lassen, maar dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Barre73 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:45:
[...]

Het is toch echt lassen. Patchen gebeurt alleen in de PoP. Hier gaat het over een DP (inpandig DP) waar de 96vz kabel binnenkomt en op de 2vezelige klantkabels gelast wordt. Kruisingen zitten altijd in een DP en moeten officieel ook worden opgelost door de gekruiste vezels los te maken en opnieuw te lassen, maar dan goed.
Voor wat ik leest is ie ook in de pop geweest, locatie klant was er niks mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mad-dog schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 09:52:
[...]

Voor wat ik leest is ie ook in de pop geweest, locatie klant was er niks mis..
"Huismeester heeft toegang tot de kast verleend".
Dat kan niet een PoP zijn. Daar is geen huismeester voor nodig om bij te komen. Die inpandige DP's hangen juist vaak in een CVZ- of technische ruimte van een hoogbouwpand. Dat is ook een doorn in het oog. We willen eigenlijk van die inpandige dingen af en liever een DP buiten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Barre73 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:18:
[...]

"Huismeester heeft toegang tot de kast verleend".
Dat kan niet een PoP zijn. Daar is geen huismeester voor nodig om bij te komen. Die inpandige DP's hangen juist vaak in een CVZ- of technische ruimte van een hoogbouwpand. Dat is ook een doorn in het oog. We willen eigenlijk van die inpandige dingen af en liever een DP buiten leggen.
Schijnbaar was er niets aan de hand in de kast in het complex mar was het "een zooitje" in de kast bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mad-dog schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:33:
[...]

Schijnbaar was er niets aan de hand in de kast in het complex mar was het "een zooitje" in de kast bij KPN.
Ja, ik lees het nu ook goed. En een PoP kan ook een kast zijn, zeker in nieuwbouw projecten (de FttH straatkast).
Kan overigens nog steeds een passieve kruising zijn die ze oplossen aan de ODF kant. Dat mag niet want het moet opgelost worden in DP, maar goed... Het is opgelost en daar ging het om.
Ik denk nog steeds niet dat het een verkeerde patch was want dat is het eerste waar de Reggefiber aannemer naar kijkt. Makkelijker dan bij de klant thuis checken of in een IDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Lijkt er op dat ze wat capaciteitsproblemen hebben bij XS4ALL/KPN.

Download gaat niet harder dan amper rond de 100 Mbit terwijl ik een 500 Mbit lijn hebt en dan ga je pingen krijg je dit:

Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms <1 ms <1 ms FRITZ-NAS [172.20.1.1]
2 186 ms 28 ms 4 ms lo0.dr16.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 542 ms 510 ms 562 ms 0.ae26.xr4.3d12.xs4all.net [194.109.7.141]
4 545 ms 482 ms 373 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Terrestrial schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:02:
Lijkt er op dat ze wat capaciteitsproblemen hebben bij XS4ALL/KPN.

Download gaat niet harder dan amper rond de 100 Mbit terwijl ik een 500 Mbit lijn hebt en dan ga je pingen krijg je dit:

Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms <1 ms <1 ms FRITZ-NAS [172.20.1.1]
2 186 ms 28 ms 4 ms lo0.dr16.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 542 ms 510 ms 562 ms 0.ae26.xr4.3d12.xs4all.net [194.109.7.141]
4 545 ms 482 ms 373 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]
Ik haal gewoon vollebak snelheid.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Tylen schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:13:
[...]

Ik haal gewoon vollebak snelheid.
Op dit moment ook weer. en de ping tijden zijn ook weer normaal ook bij belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

't Is nu al sinds juli, na de STB UI update, aan de gang:
Serie opnames zijn onuitwisbaar en komen hardnekkig weer terug. :(

Ook wis je de geplande opname en krijg je de opmerking dat als je die opname wist en 'ie onderdeel van een serie is, je de serieopname wist, blijft 'ie opnemen. :-(
Mega irritant.

Vandaag maar weer eens gebeld. Het schijnt dat je dit alleen er uit krijgt als je via de APP de serieopname wist (maar die gebruiken we eigenlijk nooit). Via het menu van de STB, blijft 'ie hardnekkig opnemen.

Het probleem is gelogd, geverifieerd, gemeld en [whatever]. Nu afwachten wanneer het eens een keertje opgelost gaat worden... :|

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 85 ... 108 Laatste