KPN kennende gaat dat wel een tijdje duren....Het probleem is gelogd, geverifieerd, gemeld en [whatever]. Nu afwachten wanneer het eens een keertje opgelost gaat worden...
Ze hoeven alleen maar de wijziging terug te draaien... Want voorheen werkte het wel...Edje040 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:12:
[...]
KPN kennende gaat dat wel een tijdje duren....
Forget it..dat gaan ze echt nooit doen. Bij mij werkt het allemaal prima (wat ik gebruik). Opnemen doe ik eigenlijk niet meer dus van die perikelen heb ik geen last.ehtweak schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:14:
[...]
Ze hoeven alleen maar de wijziging terug te draaien... Want voorheen werkte het wel...
Ik dacht ook al gezien te hebben dat een serie opnieuw opgenomen werd omdat deze door de zender herhaald werd. In de ingeplande opnames stond de serie niet meer.ehtweak schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:09:
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
't Is nu al sinds juli, na de STB UI update, aan de gang:
Serie opnames zijn onuitwisbaar en komen hardnekkig weer terug.![]()
Ook wis je de geplande opname en krijg je de opmerking dat als je die opname wist en 'ie onderdeel van een serie is, je de serieopname wist, blijft 'ie opnemen.![]()
Mega irritant.
Vandaag maar weer eens gebeld. Het schijnt dat je dit alleen er uit krijgt als je via de APP de serieopname wist (maar die gebruiken we eigenlijk nooit). Via het menu van de STB, blijft 'ie hardnekkig opnemen.
Het probleem is gelogd, geverifieerd, gemeld en [whatever]. Nu afwachten wanneer het eens een keertje opgelost gaat worden...
Weet het echter niet 100% zeker. We gebruiken opnemen best veel.
Nu dan op de nieuwe VIP5202, echter zelfde opnames (gelukkig...).
De menu’s en gids reageren daarmee wel snel dus dat is al een pluspunt.
Volgens de XS4all helpdesk zijn ze nog bezig met bugs eruit halen.
Geen idee hoe lang dat gaat duren.
Het viel me inderdaad gisteren (weer) op. Sowieso irritant dat je ook echt geen pijl kan trekken op wat nu wel of niet in een serie valt (zal wel door de aanbieders bepaald worden). Gisteren zag ik ineens dat het vorige seizoen van Curse of Oak Island werd opgenomen. Oud seizoen en wordt al het hele jaar herhaald. Waarom dan nu ineens een willekeurige aflevering opnemen?ehtweak schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:09:
't Is nu al sinds juli, na de STB UI update, aan de gang:
Serie opnames zijn onuitwisbaar en komen hardnekkig weer terug.![]()
Ook wis je de geplande opname en krijg je de opmerking dat als je die opname wist en 'ie onderdeel van een serie is, je de serieopname wist, blijft 'ie opnemen.![]()
Mega irritant.
Vandaag maar weer eens gebeld. Het schijnt dat je dit alleen er uit krijgt als je via de APP de serieopname wist (maar die gebruiken we eigenlijk nooit). Via het menu van de STB, blijft 'ie hardnekkig opnemen.
Het probleem is gelogd, geverifieerd, gemeld en [whatever]. Nu afwachten wanneer het eens een keertje opgelost gaat worden...
Dat bedoel ik dus.barrymossel schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:17:
[...]
Gisteren zag ik ineens dat het vorige seizoen van Curse of Oak Island werd opgenomen. Oud seizoen en wordt al het hele jaar herhaald. Waarom dan nu ineens een willekeurige aflevering opnemen?
Mega irritant. Heb jij al ontdekt hoe je die serieopnames wegkrijgt? Ik nog niet...
Alleen via de app. Lekker lastig een aflevering zoeken, dan cancel recording en cancel series recording. En dat was op basis van jouw post...ehtweak schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:25:
[...]
Dat bedoel ik dus.![]()
Mega irritant. Heb jij al ontdekt hoe je die serieopnames wegkrijgt? Ik nog niet...
Snap ook niet dat dit zo moeilijk op te lossen moet zijn.
Ik heb sinds een tijdje bij de glaszenders dat het geluid soms hapert en stottert, alsof mijn tv box (Arris 2952 V2) de buffering niet aankan. Even wisselen van zender en weer terug is een tijdelijke work around totdat het zich opnieuw voordoet. Bij de reguliere HD zenders speelt dit probleem overigens niet.
Zijn er meer die hier last van hebben? Uiteraard al een keer de box gereset en zelfs de gehele software opnieuw ingeladen.
Zijn er meer die hier last van hebben? Uiteraard al een keer de box gereset en zelfs de gehele software opnieuw ingeladen.
Gisteren Radar opgenomen, niet in de serie met de ArrisVIP 2952_v2.
Vanmorgen Radar bekeken en ook deze opname is niet te wissen.
"FOUT in het verwijderen van dit programma".
Serieopnames wegkrijgen is een probleem, maar nu een enkele opname dus ook.
Vanmorgen Radar bekeken en ook deze opname is niet te wissen.
"FOUT in het verwijderen van dit programma".
Serieopnames wegkrijgen is een probleem, maar nu een enkele opname dus ook.
Haha; da's wel treffend! Precies de Tros Radar uitzending die de niet-zo-frisse-handdoekje-leggen-praktijken van KPN aan de kaak stelt, is niet te wissen.Gondelier schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:34:
Gisteren Radar opgenomen, niet in de serie met de ArrisVIP 2952_v2.
Vanmorgen Radar bekeken ...
BTW: ik zie nu net dat bij ons de HD Glaszenders (vanaf 661) ook foetsie zijn.
Terwijl die er afgelopen weekend nog wel waren...
[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 08-09-2020 15:43 ]
@ehtweakehtweak schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:42:
[...]
Haha; da's wel treffend! Precies de Tros Radar uitzending die de niet-zo-frisse-handdoekje-leggen-praktijken van KPN aan de kaak stelt, is niet te wissen.![]()
Hier zitten de HD Glaszenders (vanaf 661) er nog wel in.
Net weer een storing “kan het modem niet vinden, wissel van kanaal“, ook niet dus.
1 reset en het beeld was weer terug.
Het blijft behelpen.
Dat werd ook al door iemand in het KPN Topic gemeld,ehtweak schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:42:
[...]
Haha; da's wel treffend! Precies de Tros Radar uitzending die de niet-zo-frisse-handdoekje-leggen-praktijken van KPN aan de kaak stelt, is niet te wissen.![]()
Dennisweb in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"
En op het KPN Forum zelf ook.
Alleen door 1 persoon, 4 dagen geleden en het heeft verder geen vervolg gehad.
Woon je in de omgeving van Sappemeer? Wij en onze buren hebben precies hetzelfde op het KPN-netwerk.Miki schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:54:
Ik heb sinds een tijdje bij de glaszenders dat het geluid soms hapert en stottert, alsof mijn tv box (Arris 2952 V2) de buffering niet aankan. Even wisselen van zender en weer terug is een tijdelijke work around totdat het zich opnieuw voordoet. Bij de reguliere HD zenders speelt dit probleem overigens niet.
Nee, Amsterdam. Ik twijfel alleen of het nu aan de hardware ligt.Dennisweb schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:44:
[...]
Woon je in de omgeving van Sappemeer? Wij en onze buren hebben precies hetzelfde op het KPN-netwerk.
vanaf oktober ook lid van Xs4all gisteren kpn afgezegd.
helemaal klaar met kpn
ben heel benieuwd naar Xs4all
helemaal klaar met kpn
ben heel benieuwd naar Xs4all
A person who never made a mistake never tried anything new.
@Nick25 Je weet toch dat KPN en Xs4all, behalve qua merknaam, op de achtergrond steeds minder van elkaar zullen gaan verschillen? 
Net ff gecheckt: ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
en de HD glasvezelzenders vanaf 661 zijn er weer...
Merkwaardig, heel merkwaardig...
en de HD glasvezelzenders vanaf 661 zijn er weer...

[ Voor 43% gewijzigd door ehtweak op 09-09-2020 15:01 ]
i know maar scheelt toch 7 euro pm en service is wel beterehtweak schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:00:
@Nick25 Je weet toch dat KPN en Xs4all, behalve qua merknaam, op de achtergrond steeds minder van elkaar zullen gaan verschillen?
en de HD glasvezelzenders vanaf 661 zijn er weer...Merkwaardig, heel merkwaardig...
A person who never made a mistake never tried anything new.
Ik heb dit regelmatig met de nieuwe 4k setupboxen. Ik laat hem in slaapstand gaan na een kwartier en als die dan wakker wordt is ie dat wel eens kwijt en eventueel aanvullende pakketten...ehtweak schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:00:
en de HD glasvezelzenders vanaf 661 zijn er weer...Merkwaardig, heel merkwaardig...
Weer in slaapstand laten gaan, software opnieuw laden of stroom eraf en erop lost dit dan op.
(waarom is er niet gewoon een simpele 'Opnieuw opstarten' in het menu?
Best onhandig soms.
Ik heb die hele slaapstand uit staan en heb geen problemen. Dus misschien moet je die gewoon uitzetten.Mau_Maus schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:29:
[...]
Ik heb dit regelmatig met de nieuwe 4k setupboxen. Ik laat hem in slaapstand gaan na een kwartier en als die dan wakker wordt is ie dat wel eens kwijt en eventueel aanvullende pakketten...
Weer in slaapstand laten gaan, software opnieuw laden of stroom eraf en erop lost dit dan op.
(waarom is er niet gewoon een simpele 'Opnieuw opstarten' in het menu?).
Best onhandig soms.
Beetje gek advies. Misschien gebruik ik dat expres en hoort dat gewoon goed te werken?ik222 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:52:
[...]
Ik heb die hele slaapstand uit staan en heb geen problemen. Dus misschien moet je die gewoon uitzetten.
Ik snap ook wel als ik het uitzet het waarschijnlijk 'normaal' werkt.
Was meer bedoeld richting Ehtweak om te kijken of het in de zelfde omstandigheden gebeurd.
Dat 'verdwijnen', en het weer verschijnen, van de 661- kanalen was pas sinds afgelopen weekend.
De huidige STB is al enkele maanden in gebruik, zonder dat er iets aan de powersave instellingen is veranderd.
Het enige wat continu verandert is het tempo waarmee KPN IPTV s/w versies uitrolt.
De huidige STB is al enkele maanden in gebruik, zonder dat er iets aan de powersave instellingen is veranderd.
Het enige wat continu verandert is het tempo waarmee KPN IPTV s/w versies uitrolt.
Het was maar een suggestie waarmee je misschien van je problemen af bent...Mau_Maus schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:01:
[...]
Beetje gek advies. Misschien gebruik ik dat expres en hoort dat gewoon goed te werken?
Ik snap ook wel als ik het uitzet het waarschijnlijk 'normaal' werkt.
Was meer bedoeld richting Ehtweak om te kijken of het in de zelfde omstandigheden gebeurd.
Sowieso zorgt die slaapstand voor traag opstarten, en het bespaart volgens mij slechts een paar watt t.o.v. normale standby.
Ik snap je suggestie, maar vond hem nogal vreemd. Het is geen oplossing maar het ontlopen van een probleem. Het is een bewust gekozen functie die gewoon goed hoort te werken.ik222 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:48:
[...]
Het was maar een suggestie waarmee je misschien van je problemen af bent...
Sowieso zorgt die slaapstand voor traag opstarten, en het bespaart volgens mij slechts een paar watt t.o.v. normale standby.
Ik heb geen probleem met dat 'traag' opstarten en scheelt het maar 3 watt*. Ik vind het prima, maar moet het wel goed werken natuurlijk.
*https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/televisie/specificaties-tv-ontvanger/
Ik heb het zelf ook aanstaan, juist omdat ik heel weinig TV kijk. Ik neem het trage opstarten voor lief. Maar ik heb nog niet meegemaakt dat de HD glas zenders ineens weg waren.Mau_Maus schreef op donderdag 10 september 2020 @ 17:05:
[...]
Ik snap je suggestie, maar vond hem nogal vreemd. Het is geen oplossing maar het ontlopen van een probleem. Het is een bewust gekozen functie die gewoon goed hoort te werken.
Ik heb geen probleem met dat 'traag' opstarten en scheelt het maar 3 watt*. Ik vind het prima, maar moet het wel goed werken natuurlijk.
*https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/televisie/specificaties-tv-ontvanger/
Iemand meer vaker last van een onderbreking van de verbinding (040)? In het log bestand krijg ik de meldingen:
IPv6 internet verbinding verbroken, prefex niet meer geldig
Internetverbinding is verbroken
Tijd overschreden bij de PPP-verwerking
PPoE-fout (tijd overschreden): 8 meldingen sinds 10.10uur.
Ik ben redelijk noob dus heb geen idee of het aan mij ligt of aan XS4ALL. Na 5 minuten kwam alles vanzelf weer op.
IPv6 internet verbinding verbroken, prefex niet meer geldig
Internetverbinding is verbroken
Tijd overschreden bij de PPP-verwerking
PPoE-fout (tijd overschreden): 8 meldingen sinds 10.10uur.
Ik ben redelijk noob dus heb geen idee of het aan mij ligt of aan XS4ALL. Na 5 minuten kwam alles vanzelf weer op.
Weer bijzonder:
Gisterochtend waren ineens de 661 - zenders weer foetsie. En na een herstart van de STB waren ze er weer.
Niet echt een schokkende fout, maar toch; gewoon vreemd.
Gisterochtend waren ineens de 661 - zenders weer foetsie. En na een herstart van de STB waren ze er weer.
.edit: oeps dacht dat ik in het Freedom topic zat

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 13-09-2020 17:44 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik ben e.e.a. wat nader gaan onderzoeken (boxen omgewisseld van slaapkamer naar woonkamer enz) en ik vermoed dat de buffering/ geheugen in de Aris boxen niet toereikend is. Snel zappen van enkele HD-zenders (v.b. 1,2 of 3)en dan vervolgens naar een glaszender overstappen (v.b. 661, 662 of 663) triggert in veel gevallen de situatie dat het geluid hapert of rare high pitch fenomeen vertoont. Als je vervolgens vanuit de glaszender even heen en weer zapt (1 kanaal omhoog en weer terug) dan loopt het audiospoor 8 van de 10x goed. Heel af en toe blijf het gedrag aanhouden en dien je nog een keer heen en weer te zappen. Aan de snelheid en stabiliteit van het netwerk ligt het niet. Ik heb op verschillende momenten metingen uitgevoerd en de verbinding tussen modem, switch en de Arris box is stabiel en zit heel dicht tegen de maximale abbo snelheid aan.Miki schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:54:
Toen ik voor het eerst ipv6 ging gebruiken, liep ik tegen problemen aan met NLziet. Nu een aantal jaar later leek het me een goed idee om ipv6 weer eens aan te zetten.
Dus in de Fritzbox ipv6 aan en netjes een ipv6 vanuit xs4all gekregen. Maar daar hield het op.
De verschillende ipv6 tests geven aan dat websites niet via ipv6 bereikbaar zijn. Vreemd. Ik heb geprobeerd de dns servers van xs4all op mijn laptop in te stellen en de test opnieuw. Maar zonder resultaat (normaal gebruik ik cloudfare via homeguard).
Ik heb een vraag aan xs4all gesteld, maar misschien kunnen jullie me helpen. Wat kan er mis zitten?
Have you tried turning it off and on again?
De router dan. Powercycle werkte.
Dus in de Fritzbox ipv6 aan en netjes een ipv6 vanuit xs4all gekregen. Maar daar hield het op.
De verschillende ipv6 tests geven aan dat websites niet via ipv6 bereikbaar zijn. Vreemd. Ik heb geprobeerd de dns servers van xs4all op mijn laptop in te stellen en de test opnieuw. Maar zonder resultaat (normaal gebruik ik cloudfare via homeguard).
Ik heb een vraag aan xs4all gesteld, maar misschien kunnen jullie me helpen. Wat kan er mis zitten?
Have you tried turning it off and on again?
De router dan. Powercycle werkte.
[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 14-09-2020 17:49 ]
Zie https://www.totaaltv.nl/n...an-ook-geen-hd-glasvezel/ehtweak schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:09:
Weer bijzonder:
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Zie dat de 7.21 firmware nu ook voor de Fritzbox 7490 beschikbaar is. Heeft iemand deze al geinstalleerd?
https://en.avm.de/nc/serv...ctsupport//fritzbox-7490/
Nee, ik wacht op de nieuwe firmware voor de 5490.TVL schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:49:
Zie dat de 7.21 firmware nu ook voor de Fritzbox 7490 beschikbaar is. Heeft iemand deze al geinstalleerd?
Vreemd dat AVM hier zo lang mee wacht want de firmware als basis is al lang gereed.
Bizar eigenlijk dat de geintegreerde VPN optie van de Fritzbox in Windows 10 alleen te installeren is met een duitse versie van software uit 2011 en 2018... Dat AVM daar niet iets aan doet en dat xs4all dat nog op hun website laat staan. Vind ik bizar.
https://www.xs4all.nl/ser...vpn-verbinding-instellen/
https://avm.de/service/vpn/uebersicht/
En jammer dat Windows 10 niet gewoon het IPsec-ID / Groupnaam standaard ondersteund, want dan was er niets aan de hand geweest. Op Android werkt het prima.
En jammer dat Windows 10 niet gewoon het IPsec-ID / Groupnaam standaard ondersteund, want dan was er niets aan de hand geweest. Op Android werkt het prima.
[ Voor 17% gewijzigd door Jelte op 24-09-2020 15:40 ]
ik gebruik deze van shrewsoft werkt perfectJelte schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:39:
Bizar eigenlijk dat de geintegreerde VPN optie van de Fritzbox in Windows 10 alleen te installeren is met een duitse versie van software uit 2011 en 2018... Dat AVM daar niet iets aan doet en dat xs4all dat nog op hun website laat staan. Vind ik bizar.
@goddegoddeot 2013, ook niet bepaald recent. Waarom is dat? Er is genoeg gebeurd in de (on)veiligheid van het internet en applicaties.
Vandaag viel mij wat op.
Bij Opnames in Geplande opnames staan opeens 57 items.
Bij elk item staat 0 afleveringen.
Logisch ook want recent heb ik geen opnames ingepland staan.
KPN is blijkbaar voor zichzelf begonnen.....
Bij ons doet niets van Interactieve TV het meer op de ontvangers. Top!
Volgens mij zitten er in de nieuwe software wat issues met opnames.HoppyF schreef op maandag 28 september 2020 @ 19:14:
Vandaag viel mij wat op.
Bij ons waren alle opnames weg en werd aangegeven 0% ruimte vrij.Dj-sannieboy schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:49:
[...]
Volgens mij zitten er in de nieuwe software wat issues met opnames.
Dus ik dacht, ff ontvanger herstarten, nou, nu lijkt het echt kapot
Lekker inderdaad dat nieuwe platform, hier ook voor de derde keer in een paar weken tijd dezelfde storing m.b.t. o.a. opnames. Lijkt erop dat de authenticatie van de STB faalt want zodra je reboot doen ook de zenders die niet in het basispakket zitten het niet meer...
En ja hoor alweer dezelfde storing, opnames weer niet terug te kijken. Heb best begrip dat er een keer wat mis kan gaan bij een nieuw platform maar het is nu bijna structureel aan het worden
We merkten net dat de afstandbediening voor de settop box het half doet. Als in, aan/uit gaat wel. Maar andere toetsen doen het niet. Groen ledje knippert wel als je een toets indrukt, en je ziet ook dat de box het oppakt.
Box uit en weer aan. En na een tijdje te blijven hangen op “95P”, loopt ie een soort van vast. Blauw beeld met onderin een lege balk, waar normaal een zender mee wordt aangeduid.
Gaat weer lekker.
Box uit en weer aan. En na een tijdje te blijven hangen op “95P”, loopt ie een soort van vast. Blauw beeld met onderin een lege balk, waar normaal een zender mee wordt aangeduid.
Gaat weer lekker.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hier geen problemen met TV. Opnames kan ik ook prima terug kijken.
Ik merk nu ook dat je serie opnames kan verwijderen, en dat je kan instellen dat je met OK in de gids direct naar de zender gaat. KPN is dus al deze functionaliteit weer aan het terugbrengen. Bovendien vind ik de HMB2260 weer iets sneller werken. Positieve ontwikkelingen!
Ik merk nu ook dat je serie opnames kan verwijderen, en dat je kan instellen dat je met OK in de gids direct naar de zender gaat. KPN is dus al deze functionaliteit weer aan het terugbrengen. Bovendien vind ik de HMB2260 weer iets sneller werken. Positieve ontwikkelingen!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Het werkt inderdaad weer nu maar het heeft er weer ongeveer 25 minuten uit gelegen vanavond.Jassy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:10:
Hier geen problemen met TV. Opnames kan ik ook prima terug kijken.
Vanavond ook problemen.
Niets eens met opnames terugkijken maar gewoon bij een live uitzending terug springen naar het begin om vanaf het begin te kunnen kijken.
Foutmelding: STB-ZAP-01
Er zijn honderden klachten.
https://allestoringen.nl/storing/kpn/
Niets eens met opnames terugkijken maar gewoon bij een live uitzending terug springen naar het begin om vanaf het begin te kunnen kijken.
Foutmelding: STB-ZAP-01
Er zijn honderden klachten.
https://allestoringen.nl/storing/kpn/
Het lijkt wel alsof we weer een stap terug in de tijd gezet hebben met het nieuwe iTV platform van KPN.
Allen de interface ziet er dan wel wat frisser uit. Tot nu toe vind ik het in ieder geval nog geen verbetering.
Allen de interface ziet er dan wel wat frisser uit. Tot nu toe vind ik het in ieder geval nog geen verbetering.
Idd; gisteren was het drama; die 'STB-ZAP-01' foutmelding her en der.
Dan weer niet reageren, dan weer 'gids kan niet geladen worden'. Dan weer wel. En bij het starten van een opname duurt het steeds langer voordat de blokjes beelden verdwijnen.
En aloude opnames van series blijven maar terugkomen; dat is nog steeds niet gefixed.
Het lijkt wel alsof de stagiaires met de s/w updates aan het knutselen zijn.
Enige pluspuntje v.d. laatste STB f/w update:
je ziet nu een blauw statusbalkje bij een opname, die aangeeft hoe ver je 'm al gekeken hebt.
Maar da's cosmetisch. Ik heb liever dat ze zorgen dat dingen gewoon stabiel werken.
Dan weer niet reageren, dan weer 'gids kan niet geladen worden'. Dan weer wel. En bij het starten van een opname duurt het steeds langer voordat de blokjes beelden verdwijnen.
En aloude opnames van series blijven maar terugkomen; dat is nog steeds niet gefixed.
Het lijkt wel alsof de stagiaires met de s/w updates aan het knutselen zijn.
Enige pluspuntje v.d. laatste STB f/w update:
je ziet nu een blauw statusbalkje bij een opname, die aangeeft hoe ver je 'm al gekeken hebt.
Maar da's cosmetisch. Ik heb liever dat ze zorgen dat dingen gewoon stabiel werken.
Vanavond ook weer drama, regelmatig de inmiddels beruchte STB-ZAP-01 foutmelding bij terugkijken en ik mis ook diverse opnames.
Wat een klerezooi hebben ze er van gemaakt
Ervaar je dit met de 2952 of (ook) met de 5202?ik222 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:36:
Vanavond ook weer drama, regelmatig de inmiddels beruchte STB-ZAP-01 foutmelding bij terugkijken en ik mis ook diverse opnames.
Op alle 4 de ontvangers in huis (2 x 2952 en 2 x 5202), het ligt ook niet aan de ontvangers maar echt aan het platform. Ook op het KPN ITV forum regent het dezelfde klachten, gisterenavond voornamelijk dat de opnames van dezelfde avond niet in de lijst verschenen (pas tegen 23.00 uur stonden ze erin). Maar de STB-ZAP foutmeldingen blijven ook gisterenavond weer geregeld komen, vaak lukt het dan na een paar keer proberen uiteindelijk wel.Edje040 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:43:
[...]
Ervaar je dit met de 2952 of (ook) met de 5202?
Nu trouwens actueel hebben ze RTL4 HD Glas weer kapot gemaakt (664). Geen geluid en traag / schokkend beeld. Die werkt dan op kanaal 4 weer wel.
Al met al heeft de reputatie van het TV platform van KPN voor mij de afgelopen week wel een flinke deuk opgelopen, ik vond dat echt een volwassen en stabiel platform. Maar deze week echt gewoon elke avond storingen. Het lijkt simpelweg een capaciteitsprobleem ofzo aangezien het telkens op primetime ellende is,
Whahaha ik het exact hetzelfde alles al lopen rebooten. maar het ligt dus gewoon aan 664ik222 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:52:
[...]
Nu trouwens actueel hebben ze RTL4 HD Glas weer kapot gemaakt (664). Geen geluid en traag / schokkend beeld. Die werkt dan op kanaal 4 weer wel.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hier begint, na eerder gevrijwaard te blijven, de ellende van het automatisch herstarten ook. Het platform van KPN/XS4ALL was altijd heel stabiel en voor mij dus een reden om bij XS4ALL te blijven. Nu weet ik het niet meer zo zeker. Ik hoor goede berichten over Freedom en daarbij Canal Digitaal. Ik ben bang dat ik toch een overstap voel aankomen als KPN/XS4ALL dit niet heel snel onder de knie gaat krijgen. Het KPN-forum stelt mij in ieder geval niet gerust. Enerzijds vanwege het grote aantal klachten en anderzijds de schijnbaar laconieke houding van KPN: 'onze techneuten zijn er mee bezig' ..Wanneer heb ik dat vaker gehoord...
Het Canal Digitaal platform is nog veel slechter weet ik uit ervaring met andere isp's die dat platform gebruiken. Ook functioneel, spoelen werkt bijvoorbeeld slecht en kan ook in veel opnames überhaupt niet.
En de stabiliteit daarvan is ook niet geweldig. Al begint die stabiliteit bij KPN nu dus ook wel een serieus issue te worden.
En de stabiliteit daarvan is ook niet geweldig. Al begint die stabiliteit bij KPN nu dus ook wel een serieus issue te worden.
Dat had ik voorheen ook zo begrepen. Echter blijkt het sinds de nieuwe ontvangers (die actief omgewisseld worden) een heel stuk beter gaat. In het draadje van Freedom op dit forum is zelfs te lezen dat ex-KPN-klanten het CD-platform zelfs beter vinden. Even de ontwikkelingen afwachten..ik hoop echt dat ze het snel oplossen daar.ik222 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:35:
Het Canal Digitaal platform is nog veel slechter weet ik uit ervaring met andere isp's die dat platform gebruiken. Ook functioneel, spoelen werkt bijvoorbeeld slecht en kan ook in veel opnames überhaupt niet.
Bron:
jorikc schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:56:
Een vriend van me (niet echt een tweaker) is vandaag overgestapt van XS4All naar Freedom en had daar 2 STB’s bij besteld. Hij is erg tevreden met de TV-kwaliteit van CD en de Amino’s doen het ook goed.
[ Voor 17% gewijzigd door Edje040 op 02-10-2020 10:44 ]
Mijn zorgen over het functioneren van XS4ALL nemen toch wel heel erg toe de laatste tijd.
Vanwege onvolkomenheden vanuit de zijde van XS4ALL heb ik de laatste maanden meerder keren contact gehad met de klantenservice. En dat is niet best...
Met name de manier hoe de verschillende afdelingen van de klantenservice met klanten om gaan. Ik vind het zeer kwalijk dat ik de laatste tijd meerdere malen contact heb moeten opnemen met de klantenservice omdat gemaakte afspraken niet worden nagekomen (ook al zijn ze bevestigd). Elke keer weer je verhaal doen…in de wacht gezet worden en vervolgens gewoon de hoorn er op gooien. Of : ‘ik verbind u door en zet u even in de wacht zodat ik het probleem aan mijn collega uit kan leggen’. Ja hoor…en klik…’nee meneer, mijn collega heeft niets uitgelegd alleen doorverbonden’…'kunt u het probleem nogmaals uitleggen'?
Waar gaat dit naar toe? Wat is dan nog überhaupt een reden om de naam XS4ALL in de lucht te houden? Het niveau is gezakt naar de klantenservice van KPN (ophangen, doorverbinden, srcipt voorlezen etc). Waarom dan nog bij XS4ALL blijven?
Wie kan/wil mij overtuigen?
Vanwege onvolkomenheden vanuit de zijde van XS4ALL heb ik de laatste maanden meerder keren contact gehad met de klantenservice. En dat is niet best...
Met name de manier hoe de verschillende afdelingen van de klantenservice met klanten om gaan. Ik vind het zeer kwalijk dat ik de laatste tijd meerdere malen contact heb moeten opnemen met de klantenservice omdat gemaakte afspraken niet worden nagekomen (ook al zijn ze bevestigd). Elke keer weer je verhaal doen…in de wacht gezet worden en vervolgens gewoon de hoorn er op gooien. Of : ‘ik verbind u door en zet u even in de wacht zodat ik het probleem aan mijn collega uit kan leggen’. Ja hoor…en klik…’nee meneer, mijn collega heeft niets uitgelegd alleen doorverbonden’…'kunt u het probleem nogmaals uitleggen'?
Waar gaat dit naar toe? Wat is dan nog überhaupt een reden om de naam XS4ALL in de lucht te houden? Het niveau is gezakt naar de klantenservice van KPN (ophangen, doorverbinden, srcipt voorlezen etc). Waarom dan nog bij XS4ALL blijven?
Gewoon gaan.
😂... ervaringsdeskundige?janbal schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:35:
Gewoon gaan.
Nou, niet alleen over XS4ALL hoor...Edje040 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:59:
Mijn zorgen over het functioneren van XS4ALL nemen toch wel heel erg toe de laatste tijd.

Het lijkt wel alsof ze er een sport van maken om gewoon geen antwoord te geven.
Dat kun je alleen zelf! Als je denkt/weet dat ergens anders het internet gras groener is, vooral overstappen. Om vervolgens er achter te komen dat het ergens anders net zo KMP is.Waarom dan nog bij XS4ALL blijven?
M.a.w. het is keuze voor die partij, die het minste ergernis en ellende oplevert.
En tot nu (!) toe is dat voor mij persoonlijk nog in het voordeel van XS4ALL. Maar voor hoelang? Kweenie.
Ik ga je niet overtuigen maar mijn recente klanten contact met XS4all was prima.Edje040 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:59:
Ik kreeg mijn gewenste maandelijkse korting plus de omruil van de TV ontvanger naar het nieuwste 4K model.
Ok, de laatste tijden is het TV platform niet stabiel te noemen dat ligt echter geheel aan KPN.
Om daar nu de schuld bij XS4all neer te gaan leggen vind ik niet terecht.
Verder is het de vraag wie nu (dus niet in de toekomst) een gelijkwaardig product kan leveren met een ongeveer gelijke prijs.
Freedom kan dit nog niet.
Ik zou het wel graag zien maar het is er nog niet.
Voorlopig blijf ik dus zitten bij gebrek aan beter, het is niet anders.
Dat heb ik ook helemaal niet gedaan. Sterker nog, een paar berichten terug wijs ik juist naar KPN.HoppyF schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:10:
[...]
Ok, de laatste tijden is het TV platform niet stabiel te noemen dat ligt echter geheel aan KPN.
Om daar nu de schuld bij XS4all neer te gaan leggen vind ik niet terecht.
Het ITV platform van KPN/XS4ALL is één van de redenen dat ik juist blijf. Ik kan veel goedkoper maar wil best wat meer betalen voor kwaliteit. Maar dan moet het platform wel stabiel worden/blijven. En ook een klantenservice valt onder kwaliteit. Als al die genoemde onderdelen zakken naar KPN-niveau dan heeft XS4ALL helemaal geen bestaansrecht meer. En dat zou ik heel jammer vinden.
Nee, maar als ik zo ontevreden was zou ik gewoon gaan.
Het zijn meer zorgen dan grote ontevredenheid, maar op een gegeven moment bereik je een kantelpunt. Andere leveren nu nog minder dus het kantelpunt is nog niet bereikt. Maar door de ervaringen komt het wel dichterbij.janbal schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:29:
[...]
Nee, maar als ik zo ontevreden was zou ik gewoon gaan.
XS4ALL klantenservice is wel bedroevend slecht geworden. Onherkenbaar bijna, met ongeschikte klantenservicemedewerkers.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
In het verleden zat ik bij XS4ALL, daar mijn aansluiting te ver van de centrale zat, bleef de snelheid ver achter bij wat ik wenste, ben ik toen overgestapt naar Ziggo. Nu er bij mij Glasvezel werd aangelegd, bn ik direct weer overgestapt naar xs4all.
Echter de TV ontvanger hapert regelmatig, zeker vlak na het opstarten. Zit je het nieuws te kijken begint het beeld, en het geluid te haperen. Vervolgens valt het beeld weg, en dan komt het weer terug, en gaat het meestal wel weer goed. De TV Box is al vervangen. He t leek het erop, dat het probleem opgelost was, toen ik de FritzBox er tussen uit haalde, en alles via mijn PFSense router regelde.
Hoor graag suggesties hoe ik dit op kan lossen.
Echter de TV ontvanger hapert regelmatig, zeker vlak na het opstarten. Zit je het nieuws te kijken begint het beeld, en het geluid te haperen. Vervolgens valt het beeld weg, en dan komt het weer terug, en gaat het meestal wel weer goed. De TV Box is al vervangen. He t leek het erop, dat het probleem opgelost was, toen ik de FritzBox er tussen uit haalde, en alles via mijn PFSense router regelde.
Hoor graag suggesties hoe ik dit op kan lossen.
Ik bedoelde niet te zeggen dat jij XS4all daarop afvalt maar meer in het algemeen dat XS4all aan de huidige TV problemen weinig kan doen omdat ze eigenlijk dit één op één van KPN overnemen.Edje040 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:34:
[...]
Dat heb ik ook helemaal niet gedaan. Sterker nog, een paar berichten terug wijs ik juist naar KPN.
Het ITV platform van KPN/XS4ALL is één van de redenen dat ik juist blijf. Ik kan veel goedkoper maar wil best wat meer betalen voor kwaliteit. Maar dan moet het platform wel stabiel worden/blijven. En ook een klantenservice valt onder kwaliteit. Als al die genoemde onderdelen zakken naar KPN-niveau dan heeft XS4ALL helemaal geen bestaansrecht meer. En dat zou ik heel jammer vinden.
Ben het er wel mee eens dat het platform snel weer stabiel moet worden.
De mindere ervaringen met de klantenservice heb ik zelf niet ervaren maar ik heb ze ook weinig nodig.
Afgelopen jaar dus één keer vrij recent en dat ging goed.
Op technisch vlak heb ik ze ook niet nodig. Maar omdat ik een bepaalde kortingsafspraak heb die telkens wegvalt als er iets wordt gewijzigd, neem ik voor een wijziging telefonisch contact op met de KS. Dat heb ik dit jaar 2 keer gedaan en telkens klopt het niet. Fouten maken kan en mag, maar de follow-up dient dan gewoon te kloppen. En daar zakt de KS op dit moment door het ijs. Dat was in het verleden gewoon niet denkbaar.HoppyF schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:55:
[...]
Ik bedoelde niet te zeggen dat jij XS4all daarop afvalt maar meer in het algemeen dat XS4all aan de huidige TV problemen weinig kan doen omdat ze eigenlijk dit één op één van KPN overnemen.
Ben het er wel mee eens dat het platform snel weer stabiel moet worden.
De mindere ervaringen met de klantenservice heb ik zelf niet ervaren maar ik heb ze ook weinig nodig.
Afgelopen jaar dus één keer vrij recent en dat ging goed.
En hier weer capaciteitsproblemen:
C:\Windows\System32>tracert www.xs4all.nl
Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms FRITZ-NAS [172.20.1.1]
2 1013 ms 815 ms 882 ms lo0.dr16.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 862 ms 816 ms 598 ms 0.ae26.xr4.3d12.xs4all.net [194.109.7.141]
4 854 ms 880 ms 570 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]
Trace complete.
Trace complete.
@Terrestrial dat heb ik ook maanden gehad metname in de avonduren. Ik was blij dat ik toen over kon naar Freedom. De problemen waren daarmee ineens opgelost.
Ik heb daar ook steeds meer last van, met name tussen 20h en 22h. Download snelheid zakt soms behoorlijk in elkaar. Zal binnenkort wat testen uitvoeren en deze posten.Terrestrial schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 21:36:
En hier weer capaciteitsproblemen:
Trace complete.
Dat is dus ook mijn ervaring rond de piektijden. ik heb een 500/500 lijn en als er maar met 100 Mbit wordt gedownload omdat die niet harder gaat (usenet) schiet de ping ook omhoog en 2 uur later is de ping prima en dan loopt die wel op 300-450 Mbit. Kortom echt een capaciteitsprobleem.Aalard99 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Ik heb daar ook steeds meer last van, met name tussen 20h en 22h. Download snelheid zakt soms behoorlijk in elkaar. Zal binnenkort wat testen uitvoeren en deze posten.
Ik heb gisteren contact gehad met de helpdesk en die erkende het probleem niet. Advies was om de boel te resetten en terug te bellen op het moment dat het probleem speelde. De screenshots die ik had gemaakt deden er niet toe.Terrestrial schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:23:
[...]
Dat is dus ook mijn ervaring rond de piektijden. ik heb een 500/500 lijn en als er maar met 100 Mbit wordt gedownload omdat die niet harder gaat (usenet) schiet de ping ook omhoog en 2 uur later is de ping prima en dan loopt die wel op 300-450 Mbit. Kortom echt een capaciteitsprobleem.
Was voor mij de eerste keer in jaren dat ik de helpdesk moest bellen, ben zelf redelijk goed technisch onderlegd, zeker op het gebied van netwerken maar was niet onder de indruk van de hulpvaardigheid van de helpdesk.
Mag toch hopen dat de techneuten bij XS4ALL dit issue ook al lang hebben opgemerkt?
Helaas is de helpdesk van XS4ALL echt niet meer wat het eerst was. Waar eerst goed geluisterd werd naar het probleem en er ook gelijk werd gekeken, krijg je nu van die oetlullen die een script voorlezen.Niet meer en niet minder. En met de integratie met KPN zal het alleen maar slechter worden..Aalard99 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Ik heb gisteren contact gehad met de helpdesk en die erkende het probleem niet. Advies was om de boel te resetten en terug te bellen op het moment dat het probleem speelde. De screenshots die ik had gemaakt deden er niet toe.
Was voor mij de eerste keer in jaren dat ik de helpdesk moest bellen, ben zelf redelijk goed technisch onderlegd, zeker op het gebied van netwerken maar was niet onder de indruk van de hulpvaardigheid van de helpdesk.
Mag toch hopen dat de techneuten bij XS4ALL dit issue ook al lang hebben opgemerkt?
Toen ik een paar weken geleden een trage / hakkelende verbinding had naar een server in Los Angeles die mij ter beschikking was gesteld voor het hosten van een internationaal gerichte website werd ik anders keurig geholpen. Ik kwam als eenvoudige consument via de consumenten helpdesk en zakelijke helpdesk uiteindelijk uit bij iemand van de zakelijke hosting van XS4All die vervolgens weer iemand met de juiste kennis en connecties persoonlijk zou mailen. Terwijl ik geen hosting bij XS4All heb. En alle 3 de medewerkers die ik sprak konden mijn probleem wel bevestigen.Edje040 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:04:
[...]
Helaas is de helpdesk van XS4ALL echt niet meer wat het eerst was. Waar eerst goed geluisterd werd naar het probleem en er ook gelijk werd gekeken, krijg je nu van die oetlullen die een script voorlezen.Niet meer en niet minder. En met de integratie met KPN zal het alleen maar slechter worden..
[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 10-10-2020 17:22 ]
Ik hoop dat ik dan de uitzondering op de regel ben en dat ik net de verkeerde mensen aan de telefoon heb gehad. Laten we daar dan maar even op houden. Hopelijk blijft XS4ALL doen wat ze altijd al deden. Dan is er voor mij in ieder geval geen reden om naar een andere provider te kijken (iets met groener gras...)Joen schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:19:
[...]
Toen ik een paar weken geleden een trage / hakkelende verbinding had naar een server in Los Angeles die mij ter beschikking was gesteld voor het hosten van een internationaal gerichte website werd ik anders keurig geholpen. Ik kwam als eenvoudige consument via de consumenten helpdesk en zakelijke helpdesk uiteindelijk uit bij iemand van de zakelijke hosting van XS4All die vervolgens weer iemand met de juiste kennis en connecties persoonlijk zou mailen. Terwijl ik geen hosting bij XS4All heb. En alle 3 de medewerkers die ik sprak konden mijn probleem wel bevestigen.Het werd alleen wel een lang telefoongesprek... Ik heb er nooit een terugkoppeling op gehad, maar het was wel een feit dat het enkele dagen na de melding een stuk beter ging met de verbinding naar Los Angeles.
En ja hoor dat is hij weer, de inmiddels gebruikelijke ITV storing die minimaal 2 keer per week optreedt op primetime.
Wat een prutsers daar bij KPN
Wat een prutsers daar bij KPN
[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 12-10-2020 21:44 ]
ik heb afgelopen week mijn opzegbelletje gehad met xs4all. (ga naar telfort met 1000/1000 en goedkoper)
ondanks dat ik een verlaging van abokosten direct afschoot kreeg ik er wel uit dat de helpdeskpersoon maximaal 20 euro korting kan geven om toch te blijven.
dus mocht iemand nog 2 tientjes goedkoper internet willen.....
ondanks dat ik een verlaging van abokosten direct afschoot kreeg ik er wel uit dat de helpdeskpersoon maximaal 20 euro korting kan geven om toch te blijven.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 08:58
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik krijg wel het gevoel dat de IPTV storingen erg regio gebonden zijn.
De storing die ik een paar maand terug had lag aan een de combinatie NTU en apparatuur in de wijkcentrale wat een klapperende lijn gaf, maar lag niet aan het IPTV platform zelf.
In al die jaren verder nooit iets echt gemerkt, hooguit een klein hikje 's avonds op de glaszenders.
* tweakduke klopt gauw af.
De storing die ik een paar maand terug had lag aan een de combinatie NTU en apparatuur in de wijkcentrale wat een klapperende lijn gaf, maar lag niet aan het IPTV platform zelf.
In al die jaren verder nooit iets echt gemerkt, hooguit een klein hikje 's avonds op de glaszenders.
Dit wat ik beschrijf is echt het IPTV platform zelf, live TV en terugkijken van een opname die al loopt werkt namelijk prima door maar je kan op zo'n moment geen programma terugkijken starten of überhaupt maar de lijst met opnames laden. Reboot je dan de STB dan krijgt deze ook geen klant specifieke config meer en heb je dus alleen nog de basiszenders.tweakduke schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:28:
Ik krijg wel het gevoel dat de IPTV storingen erg regio gebonden zijn.
Of iedereen er last van heeft weet ik niet, op social media, allestoringen.nl en het KPN forum komen op dat moment wel heel veel meldingen binnen. Maar het kan natuurlijk zijn dat het steeds hetzelfde deel van het platform is waar jij bijvoorbeeld niet op zit.
Hoe dan ook een keer een storing heb ik alle begrip voor maar dit begint structureel te worden. En daarvoor is KPN / XS4ALL te duur. Ze mogen best een premium prijs vragen maar kunnen dit soort aanhoudende issues echt niet. Het speelt nu al meer dan een maand soms meerdere keren per week.
Hoe ben je naar Telfort gegaan, want dat kan toch al heel lang niet meer?flippy schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:09:
ik heb afgelopen week mijn opzegbelletje gehad met xs4all. (ga naar telfort met 1000/1000 en goedkoper)
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dat dacht ik ook ja. wellicht wordt hier T-Mobile bedoeld?Jassy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:12:
[...]
Hoe ben je naar Telfort gegaan, want dat kan toch al heel lang niet meer?
Zeker weten. Bij geen enkele KPN provider is 1000/1000 verkrijgbaar namelijk.Edje040 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:12:
[...]
Dat dacht ik ook ja. wellicht wordt hier T-Mobile bedoeld?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
klopt, sorry, ik bedoel tmobile.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Die optie heb ik hier ook (040). Er komen ook wat aflopende mobiele abonnementen aan. T-Mobile Thuis zou dus kunnen. Maar ja..ik ben best tevreden met mijn huidige pakket en de prijs die ik daar voor betaal. Daarnaast hoor ik zeer wisselende (lees: best veel negatieve) berichten over het nieuwe tv-platforn van T-Mobile. Prijs is echt niet alles. Als het allemaal niet goed werkt duurt een jaar wel heel erg lang...flippy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:39:
klopt, sorry, ik bedoel tmobile.
ik gebruik alleen internet, dus dat maakt het makkelijker.
kan moeilijk klagen over iptv als ik het niet heb.
Daar heb je een punt 😉flippy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:27:
ik gebruik alleen internet, dus dat maakt het makkelijker.
Mijn XS4all loopt binnenkort weer contractvrij en natuurlijk werd ik weer (net als vorig jaar) proactief gebeld door een 'XS4all medewerker' (duhhh). Na flink doorvragen en aandachtig luisteren bleek dit weer een dame te zijn die in dienst van een callcenter en in opdracht van XS4all , klanten benadert waarvan binnen enkele maanden het contract verloopt.Edje040 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:25:
[...]
Die optie heb ik hier ook (040). Er komen ook wat aflopende mobiele abonnementen aan. T-Mobile Thuis zou dus kunnen. Maar ja..ik ben best tevreden met mijn huidige pakket en de prijs die ik daar voor betaal. Daarnaast hoor ik zeer wisselende (lees: best veel negatieve) berichten over het nieuwe tv-platforn van T-Mobile. Prijs is echt niet alles. Als het allemaal niet goed werkt duurt een jaar wel heel erg lang...
Omdat de dame op zich best vriendelijk deed en open stond voor een leuk gesprek ben ik er uiteindelijk achter gekomen dat zij van XS4all 5 tot 7,50€ korting per maand mogen geven dan wel een aanbieding mogen doen van gratis TV pakketten. Al met al dus een korting die in het niets valt als je zelf de opzeg lijn belt een maand voor het aflopen van je contract, dan is er 15€ en in sommige gevallen zelfs 20€ per maand korting mogelijk, een jaar lang.
Doe met deze info wat je wil
PS. T-mobile 1Gbps kan ik hier ook krijgen, het begint toch een beetje te jeuken langzamerhand.
echt ja heb er al paar keer mee te maken gehad, wat een pauper kwaliteit en slechte service...en ik maar elke keer sorry zeggen tegen mijn klante terwijl zij er een bende van maken.Koning-Admiraal schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:49:
XS4ALL klantenservice is wel bedroevend slecht geworden. Onherkenbaar bijna, met ongeschikte klantenservicemedewerkers.
Vroeger was XS4ALL wel kwaliteit nu is het een provider die ik liever mijd
Ik heb nu naast de voordelen van Compleet een jaar lang Ziggo Sport Compleet gratis en jaar een tientje korting. Dat is waar ik voor ga. Lukt dat niet dan kijk ik verder.Lord_Dain schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:34:
[...]
Mijn XS4all loopt binnenkort weer contractvrij en natuurlijk werd ik weer (net als vorig jaar) proactief gebeld door een 'XS4all medewerker' (duhhh). Na flink doorvragen en aandachtig luisteren bleek dit weer een dame te zijn die in dienst van een callcenter en in opdracht van XS4all , klanten benadert waarvan binnen enkele maanden het contract verloopt.
Omdat de dame op zich best vriendelijk deed en open stond voor een leuk gesprek ben ik er uiteindelijk achter gekomen dat zij van XS4all 5 tot 7,50€ korting per maand mogen geven dan wel een aanbieding mogen doen van gratis TV pakketten. Al met al dus een korting die in het niets valt als je zelf de opzeg lijn belt een maand voor het aflopen van je contract, dan is er 15€ en in sommige gevallen zelfs 20€ per maand korting mogelijk, een jaar lang.
Doe met deze info wat je wil
PS. T-mobile 1Gbps kan ik hier ook krijgen, het begint toch een beetje te jeuken langzamerhand.
Ik kwam er (bij toeval) vandaag achter dat er een update is voor de Fritzbox 7490. Deze heb ik via de GUI geïnstalleerd.
Ik heb thuis ook de 1750E repeater, hiervan is de update nog niet via de GUI te installeren maar je kan hem wel downloaden van https://ftp.avm.de/fritzw...ter-1750e/other/fritz.os/ en handmatig installeren.
Er zitten in deze release een aantal interessante features, waaronder support voor WPA3, verbeteringen in de Mesh functie etc.
Ik heb thuis ook de 1750E repeater, hiervan is de update nog niet via de GUI te installeren maar je kan hem wel downloaden van https://ftp.avm.de/fritzw...ter-1750e/other/fritz.os/ en handmatig installeren.
Er zitten in deze release een aantal interessante features, waaronder support voor WPA3, verbeteringen in de Mesh functie etc.
Vreemd genoeg zit mijn Frtizbox 5490 nog steeds op de oude firmware.Lord_Dain schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:38:
Ik kwam er (bij toeval) vandaag achter dat er een update is voor de Fritzbox 7490. Deze heb ik via de GUI geïnstalleerd.
Mijn 1750E is echter al een tijdje 07.20.
AVM mag wel eens opschieten met de 5490, duurt wel lang.
Mijn 1750E's hebben ook firmware versie 07.20. Die zijn gewoon binnengekomen via de web interface van Fritz.box, dus geen handmatige download nodig.
Raar, kreeg het op geen enkele manier via de online update. Zelfs de datum van 'last checked' bleef ergens in september 2019 hangen. Zal wel een bug in mijn Extender geweest zijn ofzo.doogster schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:01:
Mijn 1750E's hebben ook firmware versie 07.20. Die zijn gewoon binnengekomen via de web interface van Fritz.box, dus geen handmatige download nodig.
Sinds vorige week XS4all glasvezel hier, 200 Mbit. Dit ter vervanging van mijn XS4all VDSL 100 Mbit.
Contact met callcenter, planning van monteur en daadwerkelijke installatie allemaal zeer goed verlopen. Tot nu toe een stabiele lijn maar dat had ik bij mijn VDSL verbinding ook al. Tevreden tot nu, en bij het aangaan van een nieuw jaarcontract (en switch naar glas) een leuke korting kunnen regelen.
Contact met callcenter, planning van monteur en daadwerkelijke installatie allemaal zeer goed verlopen. Tot nu toe een stabiele lijn maar dat had ik bij mijn VDSL verbinding ook al. Tevreden tot nu, en bij het aangaan van een nieuw jaarcontract (en switch naar glas) een leuke korting kunnen regelen.
5490 wordt feitelijk door XS4ALL niet meer gesupport (staat los van AVM support). Had connectie issues en 5490 werd direct vervangen door een nieuwe 7590. Zou best kunnen dat er geen nieuwe 5490 firmware gaat komen.HoppyF schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:44:
[...]
Vreemd genoeg zit mijn Frtizbox 5490 nog steeds op de oude firmware.
Mijn 1750E is echter al een tijdje 07.20.
AVM mag wel eens opschieten met de 5490, duurt wel lang.
Even een belletje doen voor een nieuw modem, dan kun je ook direct de nieuwere firmwares laden 😘
Is dat zo?Edgarz schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:46:
[...]
5490 wordt feitelijk door XS4ALL niet meer gesupport (staat los van AVM support). Had connectie issues en 5490 werd direct vervangen door een nieuwe 7590. Zou best kunnen dat er geen nieuwe 5490 firmware gaat komen.
Even een belletje doen voor een nieuw modem, dan kun je ook direct de nieuwere firmwares laden 😘
Ik heb geen problemen verder met dit modem.
Werkt best goed.
Ik keek bij de 7590 maar kan nergens vinden dat deze een directe glasvezelaansluiting heeft.
Als dat niet zo is heb ik er dus niets aan, ik heb hier glasvezel.
Dat betekent natuurlijk niet dat je er niets aan hebt.HoppyF schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:07:
[...]
Is dat zo?
Ik heb geen problemen verder met dit modem.
Werkt best goed.
Ik keek bij de 7590 maar kan nergens vinden dat deze een directe glasvezelaansluiting heeft.
Als dat niet zo is heb ik er dus niets aan, ik heb hier glasvezel.
Je hebt dan alleen een glasconverter nodig in de vorm van een NT o.i.d.
Of je dat wil is natuurlijk wat anders.
Ik heb een paar dagen geleden een 'Supportanfrage' gedaan bij AVM in Berlijn, met de vraag waar de FRITZ!OS 7.20 update blijft voor de 5490.
Aangezien de 1750E die ik gebruik, wel al 7.20 draait. M.a.w. het hele WLAN/mesh-gebeuren is nu niet op 1 level.
Ben benieuw, of, en wat voor een antwoord ik ga krijgen...
Aangezien de 1750E die ik gebruik, wel al 7.20 draait. M.a.w. het hele WLAN/mesh-gebeuren is nu niet op 1 level.
Ik heb een NT dus geen directe glasvezel aansluiting nodig. Prima mee te leven, geen snelheidsimpact.Dennis-L schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:26:
[...]
Dat betekent natuurlijk niet dat je er niets aan hebt.![]()
An sich zijn mij met de bestaande Mesh functionaliteiten geen issues bekend tussen fw 7.12 en 7.20. Wat er dan 'beter' zou worden met nieuwere firmware...zeg heg maar.ehtweak schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:46:
Ik heb een paar dagen geleden een 'Supportanfrage' gedaan bij AVM in Berlijn, met de vraag waar de FRITZ!OS 7.20 update blijft voor de 5490.
Nee, die mediaconverter (NT) hoef ik niet.Dennis-L schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:26:
[...]
Dat betekent natuurlijk niet dat je er niets aan hebt.![]()
Geen toegevoegde waarde immers als je modem een directe glasvezelaansluiting heeft.
Zo’n mediaconverter is een extra kastje wat op zich ook weer stuk kan gaan.
Liever niet dus tenzij het nieuwe model modem zoveel voordelen biedt tov de 5490.