[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 87 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Edgarz schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:41:
[...]

An sich zijn mij met de bestaande Mesh functionaliteiten geen issues bekend tussen fw 7.12 en 7.20. Wat er dan 'beter' zou worden met nieuwere firmware...zeg heg maar.
Als ik zo de features van de 7.20 versie bekijk:
https://avm.de/nc/service...=fritzwlan-repeater-1750e
dan zie ik toch wel zaken die er bij 7.12 imho (nog?) niet in zitten...

M.a.w. de 1750E 'kan' WLAN zaken beter/anders dan z'n virtuele baasje, de 5490, in ons huis. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

ehtweak schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:48:
[...]

Als ik zo de features van de 7.20 versie bekijk:
https://avm.de/nc/service...=fritzwlan-repeater-1750e
dan zie ik toch wel zaken die er bij 7.12 imho (nog?) niet in zitten...

M.a.w. de 1750E 'kan' WLAN zaken beter/anders dan z'n virtuele baasje, de 5490, in ons huis. ;)
Die beschrijving geeft niet wat nu de verbetering is; de functionaliteiten werken reeds (en goed), alleen wpa3 is nieuw, maar dat is alleen bruikbaar als je clients het ook ondersteunen, en nieuw zijn de automatischeinstellingen voor bridge en kanaalkeuze. Kortom, ik heb sinds de overgang van 5490 naar 7590 hier nog niets als ‘verbetering‘ ervaren met mijn 1750e. Werkt nog steeds \zo goed) als met de 7.12 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Edgarz schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:56:
[...]

Die beschrijving geeft niet wat nu de verbetering is...
Dat staat toch hier keurig beschreven:

https://avm.de/nc/service...ZjU5MTlkZDQ5NjhjODViMSJ9/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Nou, ik heb antwoord gekregen van AVM uit Duitsland. Maar eigenlijk een beetje nietszeggend.

vielen Dank für Ihre Anfrage an den AVM Support.

Bestimmte Funktionalitäten würden Sie gerne bereits im Zusammenhang mit Ihrem FRITZ!WLAN Repeater 1750E nutzen (hier haben Sie bereits den Stand 7.20 )
und fragen, ab wann das FRITZ!OS 7.20 auch für Ihre FRITZ!Box 5490 verfügbar ist.

Konkrete Veröffentlichungstermine für neue FRITZ!OS-, Software- oder Treiber-Versionen können wir Ihnen leider nicht nennen. Da alle Versionen von uns vor Freigabe umfangreich und ausgiebig getestet werden, sind die Update-Termine stark von den Ergebnissen dieser Tests abhängig und können sich kurzfristig ändern.
Auch unser Support erhält daher erst kurz vor dem Update Kenntnis von der Veröffentlichung.

M.a.w. gewoon braaf afwachten of, en wanneer er een 5490 update komt...
1 klein lichtpuntje: ze zeggen in ieder geval niet, dat 'ie er niet komt. ;)

Mooie Plaatjes   

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:27
Ik denk dat ik het antwoord al weet maar voor de zekerheid vraag ik het hier nog een keer: Is er iemand hier die xs4all glasvezel via het deltafiber glasvezelnet aangeleverd krijgt?

Ik denk dus van niet vanwege (voorspelbare) concurrentie overwegingen. Het zou mij zeer goed uitkomen mijn xs4all account te kunnen behouden na realisatie van de aansluiting door deltafiber. Voorheen zou het geleverd worden door glasvezel buitenaf. Maar die club heeft zich laten overnemen. Indien ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:28
OttiglioM schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:33:
Ik denk dat ik het antwoord al weet maar voor de zekerheid vraag ik het hier nog een keer: Is er iemand hier die xs4all glasvezel via het deltafiber glasvezelnet aangeleverd krijgt?

Ik denk dus van niet vanwege (voorspelbare) concurrentie overwegingen. Het zou mij zeer goed uitkomen mijn xs4all account te kunnen behouden na realisatie van de aansluiting door deltafiber. Voorheen zou het geleverd worden door glasvezel buitenaf. Maar die club heeft zich laten overnemen. Indien ik het goed begrepen heb.
KPN WBA is volgens mij geen operator op het Delta Fiber netwerk, XS4All kan daar dus ook niet leveren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
OttiglioM schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:33:

Niet laten overnemen. Is en was dezelfde club. Maar nu door heel Nederland onder dezelfde naam (Delta Fiber).

En wat de overweging ook is, feit is dat XS4ALL niet beschikbaar is op glasvezel van Delta Fiber.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 12:26
Ik ben van plan over te stappen van xs4all naar Freedom. Ik zit op glasvezel. NTU aanwezig.

Liefst zou ik mijn Fritzbox 7490 behouden, zodat de migratie lekker simpel blijft. Heeft iemand hier dit al kunnen regelen met xs4all? En wat heb je er dan eventueel voor betaald?

Misschien kan ik deze vraag beter in een Freedom-topic stellen, maar hij gaat over xs4all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freefree
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Freefree

Freedom - glasvezel

Ryen schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:46:
Ik ben van plan over te stappen van xs4all naar Freedom. Ik zit op glasvezel. NTU aanwezig.

Liefst zou ik mijn Fritzbox 7490 behouden, zodat de migratie lekker simpel blijft. Heeft iemand hier dit al kunnen regelen met xs4all? En wat heb je er dan eventueel voor betaald?

Misschien kan ik deze vraag beter in een Freedom-topic stellen, maar hij gaat over xs4all :)
Wij kregen vlak voor de overstap naar Freedom een brief van xs4all dat als we de 7583, net een maandje oud, niet retourneerden we dan een rekening kregen van 199 euro.

Bij Freedom kun je afgezien van huren (2 euro per maand) ook een modem kopen (bij je bestelling) voor 150 euro:
https://freedom.nl/diensten/freedom-modems.

Wij hebben gekozen voor huren, een 5490 (glasvezel).

Bevalt prima. Probleemloze overstap. Stabiele verbinding.

Bij Xs4all viel de verbinding regelmatig in de nacht (00.30 - 02.30 uur) uit. Ook haperde de tv soms bij xs4all en begon die uit zichzelf op te starten.

We hebben bij Freedom gekozen voor NLziet. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
Freefree schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:17:
[...]

Wij kregen vlak voor de overstap naar Freedom een brief van xs4all dat als we de 7583, net een maandje oud, niet retourneerden we dan een rekening kregen van 199 euro.

Wij hebben gekozen voor huren, een 5490 (glasvezel).

Bevalt prima. Probleemloze overstap. Stabiele verbinding.

Bij Xs4all viel de verbinding regelmatig in de nacht (00.30 - 02.30 uur) uit. Ook haperde de tv soms bij xs4all en begon die uit zichzelf op te starten.

We hebben bij Freedom gekozen voor NLziet. Werkt prima.
Wij hebben geen klachten over de dienstverlening van xs4all, maar willen geen KPN-klant worden.
Maar ik begrijp dat we dus gewoon een rekening krijgen als we de fritzbox niet inleveren. Het is even de vraag hoe hoog die gaat zijn :)

NLziet gebruiken we al. Draait inderdaad goed (op een Apple TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
Ryen schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:33:
[...]

Wij hebben geen klachten over de dienstverlening van xs4all, maar willen geen KPN-klant worden.
Maar ik begrijp dat we dus gewoon een rekening krijgen als we de fritzbox niet inleveren. Het is even de vraag hoe hoog die gaat zijn :)

NLziet gebruiken we al. Draait inderdaad goed (op een Apple TV).
Zal er wel aan liggen hoe lang je de 5490 gebruikt is en hoeveel er dus afgeschreven is.
Uit een eerdere reactie had ik begrepen dat XS4all de 5490 niet meer ondersteunt of hiermee wellicht wil gaan stoppen. Om dit zeker te weten heb ik pas een vraag hierover gesteld. Nog geen antwoord zal wel begin volgende week worden.
Als Freedom echter wel weer 5490 gaat inzetten begrijp ik het niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ryen schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:33:
[...]

Niet om 't een of 't ander; maar je weet toch dat je als Xs4all klant, eigenlijk al jarenlang KPN klant bent? :+
Want zonder KPN, zou jouw (en mijn) Xs4all FttH verbinding niet functioneren...

ik bedoel maar... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:00
HoppyF schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:52:
[...]
Als Freedom echter wel weer 5490 gaat inzetten begrijp ik het niet meer....
AVM levert nog steeds support op de 5490. Als XS4ALL deze niet meer levert kan het zijn dat ze een vervangend model leveren vanwege kosten/voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
ehtweak schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:08:
[...]

Niet om 't een of 't ander; maar je weet toch dat je als Xs4all klant, eigenlijk al jarenlang KPN klant bent? :+
Want zonder KPN, zou jouw (en mijn) Xs4all FttH verbinding niet functioneren...

ik bedoel maar... ;)
Natuurlijk weet ik dat, maar het laatste beetje zelfstandigheid van xs4all gaat nu ook het raam uit. En nu is er pas een serieus alternatief, dat was er tot voor kort niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
RollieBollie schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:39:
[...]

AVM levert nog steeds support op de 5490. Als XS4ALL deze niet meer levert kan het zijn dat ze een vervangend model leveren vanwege kosten/voorraad.
De vervanger is onderweg:

https://t.co/Jm4jhyQUso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Edje040 Wel op zich handig; bij de nieuwe 5530; die kan naar keuze voor AON of GPON gebruikt worden.
Wel jammer dat 'ie slechts 2 + 1 Ethernet poorten heeft; m.a.w. je zult vrijwel altijd een extra switch nodig hebben.

Terwijl de 5490 een AON model is en 5491 een GPON model.
Maar AVM presenteert ze toch alledrie nog steeds als een current FttH product.

https://avm.de/produkte/a...leich/fritzbox/glasfaser/

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 29-11-2020 14:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
ehtweak schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:39:
@Edje040 Wel op zich handig; bij de nieuwe 5530; die kan naar keuze voor AON of GPON gebruikt worden.
Wel jammer dat 'ie slechts 2 Ethernet poorten heeft; m.a.w. je zult vrijwel altijd een extra switch nodig hebben.

Ik heb genoeg switches dus dat zou geen probleem zijn. Dat is het sowieso nu niet omdat ik, zolang ik nog bij XS4ALL zit, gebruik maak van een 7590. Wellicht dat een toekomstige overstap naar Freedom in zicht komt als ze tv op orde hebben en ze de nieuwste modellen glasrouters leveren 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Wel jammer dat 'ie slechts 2 Ethernet poorten heeft; m.a.w. je zult vrijwel altijd een extra switch nodig hebben.
Er zitten volgens mij toch echt 3 Ethernet poorten op: 1x 2.5 Gbps en 2x 1 Gbps.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
EXX schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:02:
[...]
1x 2.5 Gbps en 2x 1 Gbps.
Idd; drie dus. :$

Er zou trouwens ook nog een 5550 komen:
https://avm.de/presse/pre...faser-und-kabelanschluss/
Alleen daar hoor je niet veel meer van.

Ook zou de introductie in begin 2020 zijn... Het is nu al bijna 2021 :X

[ Voor 48% gewijzigd door ehtweak op 29-11-2020 14:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:22
Wel jammer dat 'ie slechts 2 + 1 Ethernet poorten heeft; m.a.w. je zult vrijwel altijd een extra switch nodig hebben.

Het is maar de vraag of dat GPON model in Nederland ondersteunt gaat worden. Voor zover ik momenteel weet is het bij KPN en GPON gebieden verplicht die Nokia ONT te gebruiken. GPON dient namelijk op het serienummer geactiveerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Net een paar keer aan de lijn gehangen, wegens een klapperende ppp verbinding elke 5 minuten. Is reproduceerbaar met de Fritzbox er aan (ipv mijn eigen pfSense doos), dus is nu wachten totdat iemand van KPN het kan komen oplossen.

Mateloos irrinant bij videocalls, dat dan we......................er wel. :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
RollieBollie schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:39:
[...]

Antwoord van XS4all ontvangen over de 5490.
Wordt nog steeds door XS4all en AVM ondersteund, is dus nog niet uitlopend.
Nieuwere firmware is er nog niet maar dit ligt aan AVM die dit stap voor stap uitrolt over de modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 16:05
Iemand toevallig recent verlengd bij XS4ALL? Is het gedane aanbod nog net zo scherp als vorig jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
supercop7373 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:58:
Iemand toevallig recent verlengd bij XS4ALL? Is het gedane aanbod nog net zo scherp als vorig jaar?
Ik heb vorige maand verlengd. 15 euro per maand korting gekregen bij een jaarcontract. Betreft glasvezel 200 Mbit i.c.m. Televisie (basispakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
supercop7373 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:58:
September verlengd, 100/100 met TV en telefoon.
Jaar lang €10 per maand korting.
Abo is nog oud dus inclusief gratis Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
doogster schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:04:
[...]

Ik heb vorige maand verlengd. 15 euro per maand korting gekregen bij een jaarcontract. Betreft glasvezel 200 Mbit i.c.m. Televisie (basispakket).
Heb je ze zelf actief benaderd of heeft XS4ALL contact opnemen (i.v.m. aflopen contract)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Serieuze vraag: wat is nu nog het voordeel van XS4ALL t.o.v. KPN? Ik heb het nog niet uitgezocht, maar als de prijs lager is bij KPN dan overweeg ik gewoon weer over te stappen. Heb nou niet echt het gevoel dat ik dan - huis, tuin en keuken gebruiker - dat ik echt iets ga missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@barrymossel Als je voor je zelf geen positief verschil kunt ontdekken, en de prijs/prestatieverhouding bij het native KPN product beter is, zou ik overstappen.

Ik zie (nog) wel verschillen. Toegegeven, het is niet zo bijster bijzonder meer, maar het prijsverschil is, met de kortingsconstructies en zaken als 'gratis' Spotify en de inbegrepen FRITZ!Box, niet/nauwelijks aanwezig (voor mij dan tenminste)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ehtweak schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:18:
@barrymossel Als je voor je zelf geen positief verschil kunt ontdekken, en de prijs/prestatieverhouding bij het native KPN product beter is, zou ik overstappen.

Ik zie (nog) wel verschillen. Toegegeven, het is niet zo bijster bijzonder meer, maar het prijsverschil is, met de kortingsconstructies en zaken als 'gratis' Spotify en de inbegrepen FRITZ!Box, niet/nauwelijks aanwezig (voor mij dan tenminste)
Nogmaals, ik heb nog niet goed gekeken naar de prijzen bij KPN (moet nog even bij XS4ALL), maar ik zag laatst wel dat je daar ook een FRITZ!Box kunt krijgen (tegen betaling) en als dan het netwerk ook gewoon gelijk blijft, dan is het voor mij allemaal niet zo heel relevant meer. En voor mij is de meerwaarde van de FRITZ!Box ook steeds kleiner aan het worden geloof ik. Ik wil sowieso een gastnetwerk en bij voorkeur wil ik ook devices de toegang tot internet kunnen ontzeggen. Verder geloof ik het wel.

Ik ga over een paar maanden maar eens goed shoppen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:24:
[...]

Nogmaals, ik heb nog niet goed gekeken naar de prijzen bij KPN (moet nog even bij XS4ALL), maar ik zag laatst wel dat je daar ook een FRITZ!Box kunt krijgen (tegen betaling) en als dan het netwerk ook gewoon gelijk blijft, dan is het voor mij allemaal niet zo heel relevant meer. En voor mij is de meerwaarde van de FRITZ!Box ook steeds kleiner aan het worden geloof ik. Ik wil sowieso een gastnetwerk en bij voorkeur wil ik ook devices de toegang tot internet kunnen ontzeggen. Verder geloof ik het wel.

Ik ga over een paar maanden maar eens goed shoppen... ;)
Die meerwaarde van de Fritz!Box t.o.v. die Experiadozen zou ik niet onderschatten. Grootste nadeel is de eigen software van KPN. Veel klanten ervaren (grote) verbindingsproblemen met de EB.
Voor mij voorlopig ook geen reden om over te stappen. Ik heb nu Compleet voordelen en dergelijke. Bij KPN kom je in Hussel terecht en als ik dat kies voor een Fritz!Box dan ben ik een stuk duurder uit dan nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Edje040 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:02:
[...]

Grootste nadeel is de eigen software van KPN. Veel klanten ervaren (grote) verbindingsproblemen met de EB.
Voorbeelden?
Heb zelf jaren de v10 gehad met geen enkel (groot) probleem, dus ben erg benieuwd naar die vele voorbeelden van die vele klanten die allemaal problemen hebben welke expliciet zijn toe te wijzen aan de Experiaboxen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dennis-L op 02-12-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dennis-L schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:14:
[...]

Voorbeelden?
Heb zelf jaren de v10 gehad met geen enkel (groot) probleem, dus ben erg benieuwd naar die vele voorbeelden van die vele klanten die allemaal problemen hebben welke expliciet zijn toe te wijzen aan de Experiaboxen.
De V10 is/was het beste modem. Voor de overige modellen met bijbehorende issues verwijs ik je naar het KPN-forum. Voorbeelden genoeg 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Die meerwaarde van de Fritz!Box t.o.v. die Experiadozen zou ik niet onderschatten. Grootste nadeel is de eigen software van KPN. Veel klanten ervaren (grote) verbindingsproblemen met de EB.
Voor mij voorlopig ook geen reden om over te stappen. Ik heb nu Compleet voordelen en dergelijke. Bij KPN kom je in Hussel terecht en als ik dat kies voor een Fritz!Box dan ben ik een stuk duurder uit dan nu.
KPN geeft alle gegevens die je nodig hebt om je eigen router te gebruiken. Koop gewoon een eigen router en je hoeft KPN geen extra 7,50 euro per maand te betalen en bij overstap hou je gewoon je eigen Fritzxbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Barre73 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:44:
[...]

KPN geeft alle gegevens die je nodig hebt om je eigen router te gebruiken. Koop gewoon een eigen router en je hoeft KPN geen extra 7,50 euro per maand te betalen en bij overstap hou je gewoon je eigen Fritzxbox.
Dat is ook een optie die ik niet heb genoemd inderdaad. Maar al met al is het in vergelijking met mijn huidige contract met XS4ALL niet gunstig om over te stappen. In april mag ik weer gaan onderhandelen of kiezen. Qua verbinding is het eender. Ik heb zowel KPN gehad als nu XS4ALL. Geen issues. Qua dienstverlening kies ik nu nog voor XS4ALL al weet ik niet wat het op termijn gaat worden. We will see..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dennis-L schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:14:
[...]

Voorbeelden?
De V10a had brakke firmware, geen mogelijkheid om een L2TP/IPSEC op te zetten. Na bijna een jaar opgelost met nieuwe firmware.
De V12 (Sagemcom) heeft ook geen mogelijkheid om die L2TP/IPSEC op te zetten, nog geen oplossing. Om het werkend te krijgen moet je hussel aanzetten en extra 7,50 per maand gaan betalen voor technische ondersteuning.

Voor de jip en jannekes zal dat prima werken, maar ik heb wel voorbeelden van bedrijven die klanten inmiddels verbieden thuis te werken via KPN verbindingen omdat KPN de problemen niet serieus wil nemen.

Diezelfde verbindingen werken wel prima met een Fritzbox overigens.
Is echt de brakke implementatrie die KPN in die modems jast.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:44:
[...]

Ok, je kunt dus bij KPN nu ook je eigen VoIP provider configureren zodat je kunt uitbellen?
Dat was voorheen niet zo en bij XS4all werkt dit al jaren.

Hoe dan ook geloof ik nooit dat KPN goedkoper zal zijn dan het huidige XS4all aanbod wat ik nu heb.
Ik betaal nu €62 voor all in one, 100/100.
Inclusief Spotify premium en uiteraard het Fritzbox modem in bruikleen.
Daarbij de combi korting icm een KPN mobiel abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Zelf geen problemen gehad met KPN in het verleden. Ik vond alleen de router wat karig qua opties (v10).

Eerlijk gezegd heb ik momenteel meer problemen met mijn netwerk dan voorheen met KPN. Maar dat kan aan andere zaken liggen (Zigbee, Mesh, whatever).

Compleet heb ik nu ook, maar als ik een nieuw abonnement neem bij KPN ben ik sowieso veel duurder uit. Compleet/Hussel stelt weinig meer voor. Zeker als ik naar sim-only overga.

Ik ga in ieder geval alles tegen die tijd tegenover elkaar zetten. Maar in principe is het netwerk hetzelfde toch? Dus met gelijkblijvende interne setup zou er niks anders meer zijn (voor mijn gebruik dus - ik maak geen gebruik van extra opties van XS4ALL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:36:
[...]

Ok, je kunt dus bij KPN nu ook je eigen VoIP provider configureren zodat je kunt uitbellen?

Hoe dan ook geloof ik nooit dat KPN goedkoper zal zijn dan het huidige XS4all aanbod wat ik nu heb.
Ik betaal nu €62 voor all in one, 100/100.
Inclusief Spotify premium en uiteraard het Fritzbox modem in bruikleen.
Daarbij de combi korting icm een KPN mobiel abonnement.
Dat vind ik een mooi bedrag. Wij betalen 11 euro meer, zonder Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
GerkeP schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:03:
[...]

De V10a had brakke firmware, geen mogelijkheid om een L2TP/IPSEC op te zetten. Na bijna een jaar opgelost met nieuwe firmware.
De V12 (Sagemcom) heeft ook geen mogelijkheid om die L2TP/IPSEC op te zetten, nog geen oplossing. Om het werkend te krijgen moet je hussel aanzetten en extra 7,50 per maand gaan betalen voor technische ondersteuning.

Voor de jip en jannekes zal dat prima werken, maar ik heb wel voorbeelden van bedrijven die klanten inmiddels verbieden thuis te werken via KPN verbindingen omdat KPN de problemen niet serieus wil nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 02-12-2020 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Edje040 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:39:
[...]

De V10 is/was het beste modem. Voor de overige modellen met bijbehorende issues verwijs ik je naar het KPN-forum. Voorbeelden genoeg 😉
Ik zit op het KPN forum
Af en toe is er een probleem dat misschien toe te wijzen is aan de EB.
Dus nogmaals, kom eens met die vele voorbeelden van die vele klanten die (grote) problemen ervaren die expliciet zijn toe te wijzen aan de EB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
GerkeP schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:03:
[...]

Dat zijn misschien problemen voor enkele klanten.
Dat zijn geen problemen voor vele klanten.
Dus dit is geen voorbeeld dat voor vele klanten de EB's zorgen voor veel (grote) problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dennis-L schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:13:
[...]

Ik zit op het KPN forum
Af en toe is er een probleem dat misschien toe te wijzen is aan de EB.
Dus nogmaals, kom eens met die vele voorbeelden van die vele klanten die (grote) problemen ervaren die expliciet zijn toe te wijzen aan de EB.
Gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen. Bijvoorbeeld 'problemen V10a'. Is genoeg te vinden. En ja, deels zal het ook wel eens aan de gebruiker liggen maar vaak ook niet. De grootste problemen zullen best met een update opgelost zijn maar ik blijf er bij dat de software van KPN vaak debet is. En dan laat ik in het midden of dit de EB is, de SuperWifi's, ExperiaWifi's of whatever zijn. Ik heb in het verleden ook issues gehad met de gebruikte software en heb hier zelfs technici van KPN over de vloer gehad om issues na te bootsen. Sinds ik van KPN-apparatuur ben afgestapt heb ik 0 problemen. En wat is groot..voor een gemiddelde klant is het al snel een groot probleem. Voor jou met meer kennis wellicht niet maar de gemiddelde klant heeft die kennis simpelweg niet: het werkt of het werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:36:
[...]

In de Experiabox zal dat niet kunnen neem ik aan.
Maar jij gooit nu twee dingen door elkaar. Ik zei "eigen router".
In je eigen router kan je je eigen VOIP provider instellen. En als je met KPN wil blijven bellen (wie zou dat nog willen voor die tarieven) geven ze je wel de SIP gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:15:
[...]

In de Experiabox zal dat niet kunnen neem ik aan.
Maar jij gooit nu twee dingen door elkaar. Ik zei "eigen router".
In je eigen router kan je je eigen VOIP provider instellen. En als je met KPN wil blijven bellen (wie zou dat nog willen voor die tarieven) geven ze je wel de SIP gegevens.
Ik bedoel dus, stel dat ik nu KPN zou nemen mèt de Fritz!box al dan niet mijn eigendom of gehuurd.
Krijg je dan bij KPN ook de benodigde gegevens om zelf je VoIP in te kunnen stellen?
Dus inkomende gesprekken via het gewone vaste KPN telefoonnummer en uitgaand via mijn eigen gekozen VoIP provider.
Zo heb ik het nu bij XS4all in gebruik.
Bel uitgaand vast via Frynga, kost vrijwel niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

HoppyF schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:30:
[...]

Ik bedoel dus, stel dat ik nu KPN zou nemen mèt de Fritz!box al dan niet mijn eigendom of gehuurd.
Krijg je dan bij KPN ook de benodigde gegevens om zelf je VoIP in te kunnen stellen?
Die staan online: https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Edje040 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:01:
[...]

Heb je ze zelf actief benaderd of heeft XS4ALL contact opnemen (i.v.m. aflopen contract)?
Ik heb ze zelf benaderd omdat ik de overstap van VDSL naar Glas wilde maken. Daarnaast verliep mijn contract ook. Ik ben overigens nooit actief benaderd om te verlengen. Dit was ook de eerste keer dat ik vroeg om een deal. Ik ben al 15 jaar klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dennis-L schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:14:
[...]

Dat zijn misschien problemen voor enkele klanten.
Dat zijn geen problemen voor vele klanten.
Dus dit is geen voorbeeld dat voor vele klanten de EB's zorgen voor veel (grote) problemen.
600+ gebruikers met die problemen lijkt me niet enkele 😉

Maar goed, ik vermoed dat je aandelen hebt bij KPN.
Ik niet.

Laten we er maar over ophouden, worden we het toch niet over eens.

Bedrijf waar ik dit fijne issue heb met KPN heeft alle telefonie etc al bij kpn weggehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door GerkeP op 02-12-2020 20:47 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
Ryen schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:46:

Update:
xs4all heeft aangegeven dat we 99 euro moeten betalen als we de Fritzbox (7490) niet terugsturen. Dat valt dus te overwegen.

Verder:
xs4all heeft 20 euro korting per maand (voor 12 maanden) geboden als we toch willen blijven. Substantiele korting, maar omdat onze verhuizing een principiele keuze is gaan we er toch niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ryen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:18:
[...]

Update:
xs4all heeft aangegeven dat we 99 euro moeten betalen als we de Fritzbox (7490) niet terugsturen. Dat valt dus te overwegen.

Verder:
xs4all heeft 20 euro korting per maand (voor 12 maanden) geboden als we toch willen blijven. Substantiele korting, maar omdat onze verhuizing een principiele keuze is gaan we er toch niet op in.
wat neem je allemaal af op dit moment dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryen
supercop7373 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:26:
[...]

wat neem je allemaal af op dit moment dan?
Internet (500/500 Glas) en telefoon. Ik kreeg eerst een aanbod voor een extra zenderpakket, maar we gebruiken geen 'klassieke' TV meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ryen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:29:
[...]

Internet (500/500 Glas) en telefoon. Ik kreeg eerst een aanbod voor een extra zenderpakket, maar we gebruiken geen 'klassieke' TV meer.
ik neem alleen internet af (100/100) en heb afgelopen jaar maandelijks €20 korting gehad op het flinke maandbedrag van €52. Eens kijken wat er nog mogelijk is voor komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Ik ben ook wel benieuwd wat ik in april ga krijgen. Op dit moment neem ik een redelijk zwaar pakket af: internet 500/500, ITV met 2 ontvangers, Fox Sports, Ziggo Sport Totaal en Spotify Family. Daarvoor betaal ik €86,99: Fox Sports gratis i.v.m. Compleet, Ziggo gratis (onderhandeld) en nog eens €15 korting.
Mocht ik dat niet meer krijgen dan komt er dus 3 tientjes bij. Voor dat geld kan ik op veel plaatsen aankloppen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
XS4ALL gaat nu toch wel heel erg actief (potentiële) klanten doorsturen naar KPN:

https://www.xs4all.nl/hussel-xs4all-kpn/

Ik ben benieuwd wat er van de belofte overblijft dat er voor bestaande XS4ALL-klanten niets veranderd (behalve misschien eenmalig het ip-adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Edje040 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:07:
XS4ALL gaat nu toch wel heel erg actief (potentiële) klanten doorsturen naar KPN:

https://www.xs4all.nl/hussel-xs4all-kpn/

Ik ben benieuwd wat er van de belofte overblijft dat er voor bestaande XS4ALL-klanten niets veranderd (behalve misschien eenmalig het ip-adres)
Ah, dan ga ik straks toch even bellen. Mijn contract kan nog niet verlengd worden, maar misschien wel bij een overstap. Ben namelijk serieus aan het overwegen naar 1Gb van T-mobile te gaan aan het eind van mijn huidige contract. Meer voor minder. Mocht het kwalitatief niks zijn, kom ik over een jaar wel weer terug.
Maar met een lekkere korting wil ik ook best wel bij KPN blijven. Dan weet ik wat ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:21:
[...]

Ah, dan ga ik straks toch even bellen. Mijn contract kan nog niet verlengd worden, maar misschien wel bij een overstap. Ben namelijk serieus aan het overwegen naar 1Gb van T-mobile te gaan aan het eind van mijn huidige contract. Meer voor minder. Mocht het kwalitatief niks zijn, kom ik over een jaar wel weer terug.
Maar met een lekkere korting wil ik ook best wel bij KPN blijven. Dan weet ik wat ik heb...
Same here. Mijn contract loopt tot april en ben ook al contact aan het zoeken met d ejuiste personen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Edje040 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:23:
[...]

Same here. Mijn contract loopt tot april en ben ook al contact aan het zoeken met d ejuiste personen ;-)
As we speak ben ik mijn eisen aan het neerleggen via de chat :)

---edit---
En we zijn overgestapt! :)

Zes maanden korting en uiteindelijke maandbedrag is lager dan bij XS4ALL. Tech heb ik niet genomen.

[ Voor 19% gewijzigd door barrymossel op 19-12-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:33:
[...]

As we speak ben ik mijn eisen aan het neerleggen via de chat :)

---edit---
En we zijn overgestapt! :)

Zes maanden korting en uiteindelijke maandbedrag is lager dan bij XS4ALL. Tech heb ik niet genomen.
Dus geen Fritz!Box?

Ik heb nu veel extra's en korting. Die wil ik eigenlijk houden. We wachten het even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Edje040 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:04:
[...]

Dus geen Fritz!Box?

Ik heb nu veel extra's en korting. Die wil ik eigenlijk houden. We wachten het even af.
Ben weer terug in de chat. Ga de bestelling annuleren. Ik zie net dat er gerekend is met Spotify Premium ipv Famliy. Dan zouden we vrijwel even duur uit zijn na de korting. Maar dan geen Plus pakket en Fritzbox. Bekijk het dan maar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:09:
[...]

Ben weer terug in de chat. Ga de bestelling annuleren. Ik zie net dat er gerekend is met Spotify Premium ipv Famliy. Dan zouden we vrijwel even duur uit zijn na de korting. Maar dan geen Plus pakket en Fritzbox. Bekijk het dan maar KPN.
Dat dacht ik al...

Ik zou nu bij KPN ook een klap duurder uit zijn. Ik wil een Fritz!Box houden. De ervaring met de EB (paar jaar bij KPN gezeten) is drama. Sinds ik hier alles van AVM heb draait het rete-stabiel.
Ik hoop dus op een mooi verlengingsvoorstel al zal het nooit zo gunstig zijn als hetgeen ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Edje040 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:24:
[...]

Dat dacht ik al...

Ik zou nu bij KPN ook een klap duurder uit zijn. Ik wil een Fritz!Box houden. De ervaring met de EB (paar jaar bij KPN gezeten) is drama. Sinds ik hier alles van AVM heb draait het rete-stabiel.
Ik hoop dus op een mooi verlengingsvoorstel al zal het nooit zo gunstig zijn als hetgeen ik nu heb.
Experiabox is hier prima bevallen (had al vroeg de v10 omdat ik meedeed met het testen). Alleen geen gastnetwerk. In de nieuwste zit dat wel, dus dan hoef ik ook geen Fritzbox meer. En twee wifi punten i.p.v. één vind ik ook wel prima.
Ik ben nu (telefonisch, want doorverbinden in de chat lukt niet) op de afdeling opzeggingen aan het wachten. Misschien dat zij nog een extra aanbieding kunnen doen.

---edit---
Nope. Gewoon geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:28:
[...]

Experiabox is hier prima bevallen (had al vroeg de v10 omdat ik meedeed met het testen). Alleen geen gastnetwerk. In de nieuwste zit dat wel, dus dan hoef ik ook geen Fritzbox meer. En twee wifi punten i.p.v. één vind ik ook wel prima.
Ik ben nu (telefonisch, want doorverbinden in de chat lukt niet) op de afdeling opzeggingen aan het wachten. Misschien dat zij nog een extra aanbieding kunnen doen.

---edit---
Nope. Gewoon geannuleerd.
De V10 is de beste. De rest is drama. Ook de laatste V12 ken nog veel problemen. Ik blijf er ver van weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ik heb vrij recent verlengd bij xs4all.

[ Voor 40% gewijzigd door supercop7373 op 19-12-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
supercop7373 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:28:
Ik heb vrij recent verlengd bij xs4all.
Iets kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 19-09 14:27
gewist

[ Voor 84% gewijzigd door janbal op 19-12-2020 18:23 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
Vanmorgen bij het inschakelen van de tv was het beeld en geluid echt dramatisch, gisteravond werkte het nog prima. Vervolgens alle componenten herstart (tv ontvanger, switches en pfsense) maar dat heeft niet geholpen. Wel een melding in de tv ontvanger dat het menu is bijgewerkt :(

Net gekozen voor een ‘frisse start’ in het menu van de ontvanger en nu krijg ik dit...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJafQ3u0dWZ4uqM_p6_BDNzBQmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjTQnsqfegaU1gwlZz1hOVm8.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is inmiddels al 1 keer fout gegaan maar ik was niet snel genoeg voor een foto. Ben benieuwd of dit goed komt...

Update 1: nadat de bovenstaande actie was uitgevoerd was het beeld en geluid weer zoals het hoort alleen krijg ik gelijk een melding in het beeld dat er een software update is... die heb ik toch net gehad denk ik dan... hopelijk blijft het goed na deze update, die trouwens weer de vertrouwde blauwe achtergrond heeft.

Update 2: Het heeft allemaal niet geholpen... helaas geen tijd meer om hier mee verder te gaan want ik moet aan het werk. Ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben of dat het iets is wat alleen mij raakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Mozart op 08-01-2021 07:40 ]

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30
Mozart schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:09:
Vanmorgen bij het inschakelen van de tv was het beeld....
Update 2: Het heeft allemaal niet geholpen... helaas geen tijd meer om hier mee verder te gaan want ik moet aan het werk. Ben benieuwd of anderen hier ook last van hebben of dat het iets is wat alleen mij raakt.
Is een flinke storing als ik zo lees op allestoringen.nl hier ook slecht geluid en beeld.

Is niet op alle zenders bv 538 tv is gewoon goed.

Denk dat het gewoon afwachten word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
Erik2B schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:48:
[...]

Is een flinke storing als ik zo lees op allestoringen.nl hier ook slecht geluid en beeld.

Is niet op alle zenders bv 538 tv is gewoon goed.

Denk dat het gewoon afwachten word
Thanks, ik had wel bij XS4All gekeken naar storingen, daar staat niks nieuws.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Zojuist gecontroleerd: prima beeld en geluid hier. Op Twitter lees ik wel veel berichten over problemen met XS4all televisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007

JoepW

iRacer & Home Assistant

nieuws: KPN-klanten maken melding van tv-storing
Dit draadje kan wel gesloten. XS4ALL onderscheidt zich echt niet meer van KPN.

[ Voor 30% gewijzigd door JoepW op 08-01-2021 08:52 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Ik zie dat de jaarlijkse verlengingsdiscussie weer is gestart, met dat betreft reuze benieuwd wat er dit jaar wordt aangeboden :)

Ik had vorig jaar 12x €10 korting per maand + 12 maanden Ziggosport gratis. Ik vermoed dat het dit jaar niet zo genereus zal zijn. Met een schuin oog kijk ik ook naar KPN zelf, het aanbod is wat scherper dan Xs4all zonder de kortingen.
Het enige waar ik sterk over twijfel is of ik nog tv ontvangers wil hebben. In het afgelopen jaar hebben we nauwelijks gebruik gemaakt van alle beschikbare tv kanalen en kijken we praktisch alleen maar naar het Nederlandse aanbod van de NPO, RTL en SBS. Een overstap naar NLziet is iets wat we aan het onderzoeken zijn. Het scheelt immers €17,50 per maand wat een forse besparing is al moet je nog wel de abbo kosten van NLziet weer erbij rekenen.

Wat betreft de Fritzbox die zal ik overigens niet zo snel missen omdat we de WiFi niet gebruiken. Ondanks de gebruiksvriendelijkheid van het Fritz mesh eco systeem was het voor ons verre van stabiel. Iedere 2 á 3 weken was er wel een reset nodig. De Fritzbox is dus alleen een nat router voor ons, dus een EB zal voor ons prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Miki schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:45:
Ik zie dat de jaarlijkse verlengingsdiscussie weer is gestart, met dat betreft reuze benieuwd wat er dit jaar wordt aangeboden :)

Ik had vorig jaar 12x €10 korting per maand + 12 maanden Ziggosport gratis. Ik vermoed dat het dit jaar niet zo genereus zal zijn. Met een schuin oog kijk ik ook naar KPN zelf, het aanbod is wat scherper dan Xs4all zonder de kortingen.
Het enige waar ik sterk over twijfel is of ik nog tv ontvangers wil hebben. In het afgelopen jaar hebben we nauwelijks gebruik gemaakt van alle beschikbare tv kanalen en kijken we praktisch alleen maar naar het Nederlandse aanbod van de NPO, RTL en SBS. Een overstap naar NLziet is iets wat we aan het onderzoeken zijn. Het scheelt immers €17,50 per maand wat een forse besparing is al moet je nog wel de abbo kosten van NLziet weer erbij rekenen.

Wat betreft de Fritzbox die zal ik overigens niet zo snel missen omdat we de WiFi niet gebruiken. Ondanks de gebruiksvriendelijkheid van het Fritz mesh eco systeem was het voor ons verre van stabiel. Iedere 2 á 3 weken was er wel een reset nodig. De Fritzbox is dus alleen een nat router voor ons, dus een EB zal voor ons prima zijn.
Over een maand ga ik contact opnemen. Ik hoop dat ik weer 12x €10 p/m korting + gratis Ziggo Sports kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JoepW schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:50:
nieuws: KPN-klanten maken melding van tv-storing
Dit draadje kan wel gesloten. XS4ALL onderscheidt zich echt niet meer van KPN.
Als dat van het TV platform af zou hangen had het nooit geopend hoeven worden ;) Dat gebruikt XS4ALL namelijk al sinds het begin van ITV :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

ik222 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Als dat van het TV platform af zou hangen had het nooit geopend hoeven worden ;) Dat gebruikt XS4ALL namelijk al sinds het begin van ITV :)
Dat weet ik ook wel. Enkel was KPN veel eerder vandaag met het communiceren dat er een storing is dan XS4ALL. En dan lijkt mij dat XS4ALL als 'beste provider van Nederland' het laat afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JoepW schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:16:
[...]

Dat weet ik ook wel. Enkel was KPN veel eerder vandaag met het communiceren dat er een storing is dan XS4ALL. En dan lijkt mij dat XS4ALL als 'beste provider van Nederland' het laat afweten.
Helemaal mee eens. Ik zie echt geen meerwaarde (meer) in XS4ALL. Het is dat ik met 20 euro per maand korting véél goedkoper uit bij dan bij "concurrenten". Ik vermoed dat ik die over een paar maanden niet meer krijg, dus dan ben ik waarschijnlijk gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

barrymossel schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Helemaal mee eens. Ik zie echt geen meerwaarde (meer) in XS4ALL. Het is dat ik met 20 euro per maand korting véél goedkoper uit bij dan bij "concurrenten". Ik vermoed dat ik die over een paar maanden niet meer krijg, dus dan ben ik waarschijnlijk gewoon weg.
Ik zit 'vast' vanwege de 'compleet' aanbieding met mijn beide mobiele contracten. Anders was ik al lang naar Freedom overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JoepW schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Ik zit 'vast' vanwege de 'compleet' aanbieding met mijn beide mobiele contracten. Anders was ik al lang naar Freedom overgestapt.
Dat was voor ons ook altijd een lock-in. Van twee kanten (mobiel en vast). Maar de komende maanden lopen beiden af, dus dan is dat geen issue meer.
Ik ben zelf met name benieuwd naar de 1 Gbps van T-Mobile. Ga ik me de komende maanden maar eens goed in verdiepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
JoepW schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Ik zit ook vast vanwege de mobiele contracten bij KPN en was vorig jaar contractvrij alleen overstappen naar andere partijen was geen serieuze optie. T-Mobile kan in mijn gebied niet meer dan 100mbit aanbieden en Ziggo is vooralsnog geen serieuze optie vanwege coax verplichting in huis, geen zin om alles weer opnieuw te gaan trekken. Dus gekozen om toch maar met 2 jaar bij KPN mobiel te verlengen.

Ik kijk nu naar KPN omdat ze ondanks alles nu ook weer geen slechte dienstverlener zijn, in het verleden heb ik namelijk een prima service van ze gehad. Prijs technisch is het aanbod veel scherper dan wat Xs4all nu aanbied, bijvoorbeeld dubbele snelheid voor praktisch hetzelfde bedrag. Het enige waar ik over twijfel is of ik nog TV kastjes wil afnemen of toch via NLziet mijn heil verder ga zoeken, dat is al een flinke besparing op zich namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Miki schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Ik zit ook vast vanwege de mobiele contracten bij KPN en was vorig jaar contractvrij alleen overstappen naar andere partijen was geen serieuze optie. T-Mobile kan in mijn gebied niet meer dan 100mbit aanbieden en Ziggo is vooralsnog geen serieuze optie vanwege coax verplichting in huis, geen zin om alles weer opnieuw te gaan trekken. Dus gekozen om toch maar met 2 jaar bij KPN mobiel te verlengen.

Ik kijk nu naar KPN omdat ze ondanks alles nu ook weer geen slechte dienstverlener zijn, in het verleden heb ik namelijk een prima service van ze gehad. Prijs technisch is het aanbod veel scherper dan wat Xs4all nu aanbied, bijvoorbeeld dubbele snelheid voor praktisch hetzelfde bedrag. Het enige waar ik over twijfel is of ik nog TV kastjes wil afnemen of toch via NLziet mijn heil verder ga zoeken, dat is al een flinke besparing op zich namelijk.
Dan is het nu wat te laat om te melden dat T-Mobile zijn ODF aanbod flink aan het uitbreiden is en gaat. Meerdere gebieden al langs zien komen waar ze 100 Mbit via KPN konden leveren en nu ineens wel 1 Gbit.
Moet ik wel bij zeggen dat ze daarvoor GPON apparatuur gebruiken maar daar hoef je thuis niks van te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Dan is het nu wat te laat om te melden dat T-Mobile zijn ODF aanbod flink aan het uitbreiden is en gaat. Meerdere gebieden al langs zien komen waar ze 100 Mbit via KPN konden leveren en nu ineens wel 1 Gbit.
Moet ik wel bij zeggen dat ze daarvoor GPON apparatuur gebruiken maar daar hoef je thuis niks van te merken.
Net de postcode check gedaan.
T-Mobile kan nu inderdaad 1 Gbit leveren voorheen was dit niet zo.
Kortom, ze hebben er wat aan gedaan dat is het goede nieuws.
Het slechte nieuws is dat ze niet goedkoper zijn dan mijn huidige XS4all pakket.
Waarom niet?
Ik betaal nu €62 voor 100/100, TV, telefonie plus KPN compleet korting en €5 korting op mobiel.
Ik raak die €5 korting op mobiel kwijt als ik overstap.
Wellicht is dit te compenseren door ergens anders een Sim only abonnement te nemen.
Verder heb ik bij XS4all voor die €62 per maand ook Spotify.
Die raak ik dan ook kwijt.
Voorlopig niet interessant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Barre73 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Nu net een check gedaan maar hier nog geen hoger abbo te krijgen dan 100mbit. 1Gbit hoef ik overigens niet maar ergens tussen de 200 en 500Mbit is ruimschoots voldoende.

Volgend jaar nieuwe kansen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Over een maand ga ik contact opnemen. Ik hoop dat ik weer 12x €10 p/m korting + gratis Ziggo Sports kan krijgen.
Mijn contract loopt af in april. Ik heb op oudjaarsdag al verlengd met dezelfde voordelen die ik had. En dat is dus aansluitend aan mijn huidige contract (dus tot 4-2022). Mij hoor je dus niet klagen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Edje040 op 12-01-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rweust
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 15:32
Glasvezelnetwerk is goed van XS4all (nu KPN). Ben een aantal jaar geleden weer teruggegaan naar XS4all toen Tweak een puinhoop maakte van hun eigen, nieuw opgezette TV diensten. Fritzbox 7490 router heeft altijd goed gefunctioneerd en het fijne is dat je veel rechten hebt. Hierdoor kun je de dure gesprekskosten van VoIP telefonie via KPN vervangen door uitgaande gesprekken via bv. Cheapconnect en kost uitgaand bellen je nog geen 2 euro per maand aan gesprekskosten. Dit waar KPN echt ruim 17,50 euro per maand had gekost voor dezelfde gesprekken. Daarnaast 200 Mbit/s internet, gratis mobiele data SIM kaart (1 GB/mnd), Spotify (geen family) en TV.

TV diensten van XS4all waren altijd al van KPN, maar sinds ze hier een twee maanden geleden de software hebben vernieuwd, met name ook de EPG, is TV kijken een drama geweest. Traag, na knopdruk meerdere seconden wachten, naar een blauw scherm staren en bij een EPG keuze liepen deze reactietijden op tot ruim 10s (geen grapje). Daarnaast liepen apps van Netflix, Youtube en AmazonPrime continu vast. Op een gegeven moment de laptop weer aan de TV geknoopt voor Netflix, meerdere keren per avond via de AB opnieuw aanmelden met volledig email adres en WW ingeven via de pijltjes toetsen werd ondragelijk.

Volgens XS4all waren de HMB2260 setup boxen, die ik had, de volledig ondersteunde en recent genoeg in hardware voor de sofware update. Echter ook meerdere keren volledig resetten naar fabrieksinstellingen hielp niet echt, op beide setup boxen die ik bezat. Stond op het punt om deze hele KPN TV maar overboord te gooien en op IP TV over te gaan (had de laptop er toch al aanhangen), toen na mijn laatste mail toch werd besloten, mij twee nieuwe VIP5202 setup boxen sturen.

Deze gisteren geïnstalleerd en het lijkt een wereld van verschil. Even afwachten of dit ook zo blijft, maar als dit zo is, dan zal KNP heel veel TV setup boxen moeten gaan vernieuwen (hoor iets over 700.000 stuks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

rweust schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:11:
Glasvezelnetwerk is goed van XS4all (nu KPN). Ben een aantal jaar geleden weer teruggegaan naar XS4all toen Tweak een puinhoop maakte van hun eigen, nieuw opgezette TV diensten. Fritzbox 7490 router heeft altijd goed gefunctioneerd en het fijne is dat je veel rechten hebt. Hierdoor kun je de dure gesprekskosten van VoIP telefonie via KPN vervangen door uitgaande gesprekken via bv. Cheapconnect en kost uitgaand bellen je nog geen 2 euro per maand aan gesprekskosten. Dit waar KPN echt ruim 17,50 euro per maand had gekost voor dezelfde gesprekken. Daarnaast 200 Mbit/s internet, gratis mobiele data SIM kaart (5GB/mnd), Spotify (geen family) en TV.

TV diensten van XS4all waren altijd al van KPN, maar sinds ze hier een twee maanden geleden de software hebben vernieuwd, met name ook de EPG, is TV kijken een drama geweest. Traag, na knopdruk meerdere seconden wachten, naar een blauw scherm staren en bij een EPG keuze liepen deze reactietijden op tot ruim 10s (geen grapje). Daarnaast liepen apps van Netflix, Youtube en AmazonPrime continu vast. Op een gegeven moment de laptop weer aan de TV geknoopt voor Netflix, meerdere keren per avond via de AB opnieuw aanmelden met volledig email adres en WW ingeven via de pijltjes toetsen werd ondragelijk.

Volgens XS4all waren de HMB2260 setup boxen, die ik had, de volledig ondersteunde en recent genoeg in hardware voor de sofware update. Echter ook meerdere keren volledig resetten naar fabrieksinstellingen hielp niet echt, op beide setup boxen die ik bezat. Stond op het punt om deze hele KPN TV maar overboord te gooien en op IP TV over te gaan (had de laptop er toch al aanhangen), toen na mijn laatste mail toch werd besloten, mij twee nieuwe VIP5202 setup boxen sturen.

Deze gisteren geïnstalleerd en het lijkt een wereld van verschil. Even afwachten of dit ook zo blijft, maar als dit zo is, dan zal KNP heel veel TV setup boxen moeten gaan vernieuwen (hoor iets over 700.000 stuks).
Is dit niet het volgende waar je tegen aanloopt?
Ik herken jouw probleem, en dat is sinds een paar weken pas zo.. Dat is niet vernieuwen, maar een nieuwe firmware.

nieuws: KPN start update tv-ontvanger voor sneller menu en donkere modus

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rweust
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 15:32
Tukk schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:26:
[...]

Is dit niet het volgende waar je tegen aanloopt?
Ik herken jouw probleem, en daty is sinds een paar weken pas zo..

nieuws: KPN start update tv-ontvanger voor sneller menu en donkere modus
Ja, alleen past deze software (firmware) niet meer goed bij de hardware, werd dit bij mij steeds erger, vooral het vastlopen van Youtube, AmazonPrime en Netflix (beide HMB2260 setup boxen hadden hier veel last van). Gisteren op de nieuwe VIP5202 voor het eerst weer een anderhalf uur storingsvrij Netflix via deze setup box kunnen kijken en de bediening en EPG werkt weer lekker snel en direct. Laat nog wel weten of dit zo blijft.

[ Voor 9% gewijzigd door rweust op 12-01-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
rweust schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:11:
Glasvezelnetwerk is goed van XS4all (nu KPN). Ben een aantal jaar geleden weer teruggegaan naar XS4all toen Tweak een puinhoop maakte van hun eigen, nieuw opgezette TV diensten. Fritzbox 7490 router heeft altijd goed gefunctioneerd en het fijne is dat je veel rechten hebt. Hierdoor kun je de dure gesprekskosten van VoIP telefonie via KPN vervangen door uitgaande gesprekken via bv. Cheapconnect en kost uitgaand bellen je nog geen 2 euro per maand aan gesprekskosten. Dit waar KPN echt ruim 17,50 euro per maand had gekost voor dezelfde gesprekken. Daarnaast 200 Mbit/s internet, gratis mobiele data SIM kaart (5GB/mnd), Spotify (geen family) en TV.

De traagheid heeft te maken met het nieuwe menu. De 5202 (die ik ook 2 heb) hebben er nauwelijks last van. De overige ontvangers des te meer (oplopend tot 20 seconden per handeling...). De update die het zou moeten verhelpen wordt nu (eindelijk) uitgerold. Maar prijs je in ieder geval gelukkig met de 5202. In de combinatie met het tv platform van KPN kun je niet heel veel beter krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Edje040 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:34:
[...]

De traagheid heeft te maken met het nieuwe menu. De 5202 (die ik ook 2 heb) hebben er nauwelijks last van. De overige ontvangers des te meer (oplopend tot 20 seconden per handeling...). De update die het zou moeten verhelpen wordt nu (eindelijk) uitgerold. Maar prijs je in ieder geval gelukkig met de 5202. In de combinatie met het tv platform van KPN kun je niet heel veel beter krijgen.
Ook de VIP5202 heeft er na verloop van tijd last van. Geen 20 seconden, maar toch dusdanig lang (3-4 sec) dat het erg irritant wordt. Een herstart van de decoder zorgt dat het weer normaal werkt. Lijkt alsof er dus iets "vol" loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:22
De Arcadyan 2952V2 hebben na de update wel een flink betere response met de AB. Hier gaat het zappen en de gids gewoon goed, zonder haperingen oid.

Overigens KPN klant :P, maar zou niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rweust schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Ja, alleen past deze software (firmware) niet meer goed bij de hardware, werd dit bij mij steeds erger, vooral het vastlopen van Youtube, AmazonPrime en Netflix (beide HMB2260 setup boxen hadden hier veel last van). Gisteren op de nieuwe VIP5202 voor het eerst weer een anderhalf uur storingsvrij Netflix via deze setup box kunnen kijken en de bediening en EPG werkt weer lekker snel en direct. Laat nog wel weten of dit zo blijft.
Ik heb de VIP5202 sinds september.
Werkt verder prima.
Zo af en toe komt er wel een nieuwe software update automatisch langs.
HoppyF in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Ook de VIP5202 heeft er na verloop van tijd last van. Geen 20 seconden, maar toch dusdanig lang (3-4 sec) dat het erg irritant wordt. Een herstart van de decoder zorgt dat het weer normaal werkt. Lijkt alsof er dus iets "vol" loopt...
Vreemd is (en misschien ligt daar voor KPN ook de uitdaging) dat de uitwerking van het nieuwe menu zo divers is. Beide 5202's hier zijn nog nooit boven de seconde gekomen. Gids zelfs ruim binnen een seconde. Die verschillen zijn/waren bij de 2260 en 2952 ook aanwezig. De vertraging op die ontvangers varieert bij gebruikers. Bij de ene 4 seconden en bij anderen meer dan 20. Ik ben benieuwd wat de update gaat brengen. Volgens XS4ALL max einde van de maand maar een moderator van het KPN-forum (medewerker KPN) gaf aan dat XS4ALL in de batches van KPN meedraait (en dus geen eigen uitrol doet). Dat zou dus uiterlijk 20 januari betekenen. We will see. Qua snelheid zal het mij niet veel brengen maar ik ben wel benieuwd naar de dark-mode.

[ Voor 18% gewijzigd door Edje040 op 13-01-2021 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zojuist geforceerd de iptv kastjes geupdate. Nu heb ik darkmode menu. Dit is echt veel mooier. Helemaal top.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Gisteravond aan de telefoon gehangen met XS4all. Mijn jaarcontract met 15€ korting per maand, bij een 500Mbps/Televisie abbo was verlopen. Wij hebben dit jaar veel last gehad van de traagheid van de 2 TV ontvangers en webTV werkte ook vaker niet dan wel.

Dus ik heb netjes uitgelegd dat ik de afgelopen jaren elke keer verlengd heb en als trouwe klant hier ook een mooie korting voor heb ontvangen. Ook uitgelegd dat we dit keer wilden verlengen zonder televisie pakket om eerder genoemde reden en met het verzoek om als ze ons wilden behouden als klant, met een goed voorstel te komen.

De reactie was erg ongeïnteresseerd Allereerst leek er bijna geen interesse in de problematiek zoals ervaren en werden de TV platform klachten afgedaan met, 'binnenkort komt er een update dan werkt alles weer goed'. Vervolgens vertelde de medewerker mij dat het het begin van een nieuw kwartaal is (?) en ze daarom geen goed verlengingsaanbod kon geven.

Na lang wachten (want ze moest toestemming hebben van een superieur) kwam ze met een korting die wellicht even hoog was als afgelopen jaar, maar met een kortere doorlooptijd van x maanden van de 12.
De 2e optie was een jaar lang 5€ korting per maand en gratis 'Ziggo Sports'.. terwijl ik elk jaar aangeef dat ik geen behoefte heb aan extra TV pakketten. Wat helemaal suf is, is dat je als nieuwe klant nu meer korting krijgt dan als trouwe klant. Dat is voor ons echt de eerste keer in al die jaren.

Meteen aangegeven dat desondanks dat de verbinding redelijk stabiel is geweest en ik verder tevreden ben met vast IP/DNS en usenet, dit toch een teleurstellend aanbod was. Helaas was er niet meer mogelijk. Dat je bij sommige concurrenten aanzienlijk minder betaald dan 70€ per maand voor een 500/500 verbinding bood niet meer ruimte.

Er waren zoveel andere dingen die ze hadden kunnen aanbieden. Bv. we vervangen de TV ontvangers door een nieuw model. We geven je de korting die je vorig jaar ook kreeg (dan had ik waarschijnlijk gewoon verlengd, ook was het met frisse tegenzin), maar nee, ze laten het stuk lopen.

TLDR: Vrees dat na bijna 6 jaar XS4all helaas het afscheid bij XS4all aanstaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
@Lord_Dain
Alle TV ontvangers krijgen uiterlijk 20 januari de firmware update (HTML release 4.113.201) die de traagheid verhelpt.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennis-L op 13-01-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:30:
...

TLDR: Vrees dat na bijna 6 jaar XS4all helaas het afscheid bij XS4all aanstaande is.
En wat dan? Heb je een beter aanbod qua prijs/kwaliteitsverhouding bij een andere ISP gevonden dan?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ehtweak schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:33:
[...]

En wat dan? Heb je een beter aanbod qua prijs/kwaliteitsverhouding bij een andere ISP gevonden dan?
Ik kan op mijn PC gebied T-mobile 1Gbps krijgen voor 40€ per maand. We gebruiken door de slechte TV ervaring al een tijdje NLziet en dat bevalt prima voor 7.99€ in de maand. Dus dan zijn we 'klaar' voor 48€ in de maand, missen we alleen een paar features die we al niet gebruikten op de ontvangers (on demand, interactieve TV) en de paar dingen die ik wel kon waarderen zoals boven genoemd.

Het is een aanzienlijk verschil van 30€ in de maand (korting van Xs4all van 15€ in de maand in begrepen!).

Ja, dan leveren we wat in op betrouwbaarheid van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Tylen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:14:
Zojuist geforceerd de iptv kastjes geupdate. Nu heb ik darkmode menu. Dit is echt veel mooier. Helemaal top.
Welke HTML versie heeft jouw ontvanger nu dan?

[ Voor 23% gewijzigd door Dennis-L op 13-01-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dennis-L schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:53:
[...]

Als de nieuwe firmware (HTML release 4.113.201) niet voor jouw ontvanger klaarstaat dan kan je forceren wat je wil, maar je krijgt die update dan echt niet.
Dat snap ik. Maar als hij wel klaar staat moet je wachten tot je decoder een keer gaat updtaen.

Ga naar instellingen -> systeem -> herlaad software (of zoiets).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:31:
@Lord_Dain
Alle TV ontvangers krijgen uiterlijk 20 januari de firmware update (HTML release 4.113.201) die de traagheid verhelpt.
Waar haal je die HTML vandaan? Het zou 4.112.213 moeten zijn namelijk.
En NMC 8.0.112_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Barre73 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:01:
[...]

Waar haal je die HTML vandaan? Het zou 4.112.213 moeten zijn namelijk.
En NMC 8.0.112_1
Aanvulling (12 januari)
We zien dat deze update goed werkt, maar dat er toch weer wat traagheid in kan sluipen als de tv ontvanger langer aanstaat. Daarvoor hebben we aanvullende aanpassingen gedaan in de software die zorgen dat dit niet meer gebeurt. Dit is dan ook weer een nieuwe versie van de software geworden, en wel HTML 4.113.201.

Deze versie is vannacht uitgerold naar de groep die afgelopen weekend al de update kreeg. Als daar verder geen onverwachte dingen uitkomen gaan we verder met dit nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Tylen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Dat snap ik. Maar als hij wel klaar staat moet je wachten tot je decoder een keer gaat updtaen.

Ga naar instellingen -> systeem -> herlaad software (of zoiets).
Ja, dat heeft geen zin als de nieuwste firmware niet klaarstaat.
Dus welke versie heb je nu van de HTML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dennis-L schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Aanvulling (12 januari)
We zien dat deze update goed werkt, maar dat er toch weer wat traagheid in kan sluipen als de tv ontvanger langer aanstaat. Daarvoor hebben we aanvullende aanpassingen gedaan in de software die zorgen dat dit niet meer gebeurt. Dit is dan ook weer een nieuwe versie van de software geworden, en wel HTML 4.113.201.

Deze versie is vannacht uitgerold naar de groep die afgelopen weekend al de update kreeg. Als daar verder geen onverwachte dingen uitkomen gaan we verder met dit nummer.
Ik heb een HMB2260 met versie 4.110.208. Ik zie geen optie om een update te forceren.
Pagina: 1 ... 87 ... 108 Laatste