[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 88 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Lord_Dain schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Ik heb een HMB2260 met versie 4.110.208. Ik zie geen optie om een update te forceren.
@Dennis-L die had ik even gemist...

@Lord_Dain Menu, Instellingen, Systeem, Software opnieuw installeren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Barre73 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:19:
[...]

@Dennis-L die had ik even gemist...

@Lord_Dain Menu, Instellingen, Systeem, Software opnieuw installeren.
Dank u, optie impliceert niet echt dat het een update betreft. Eens kijken wat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:28
Lord_Dain schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:07:
[...]

Ik heb een HMB2260 met versie 4.110.208. Ik zie geen optie om een update te forceren.
Nee die krijg je vanzelf voor 20 januari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dennis-L schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Dat is bijzonder want na de herinstallatie krijg ik toch echt een optie om nieuwe software te installeren...

edit: Jammer, kom weer terug op 110.208 en hij is nog langzamer dan ervoor.. :X

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 13-01-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:54
Nvm

[ Voor 97% gewijzigd door rvrrr op 13-01-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Lord_Dain schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:35:
[...]

Dat is bijzonder want na de herinstallatie krijg ik toch echt een optie om nieuwe software te installeren...

edit: Jammer, kom weer terug op 110.208 en hij is nog langzamer dan ervoor.. :X
Als je voor frisse start kiest, of software opnieuw installeren dan wordt eerst de hele oude software opnieuw opgehaald (het oude menu) dan krijg je de melding dat er nieuwe software is en dat is dan de meest recente versie die voor jouw ontvanger klaarstaat en dat is niet per se de allernieuwste.
Wel heb je vaak na een frisse start of als je de software opnieuw hebt geïnstalleerd een paar dagen weer een iets snellere ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:32:
[...]

Op 20 januari.. (voor de HMB2260).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
Lord_Dain schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:30:
Gisteravond aan de telefoon gehangen met XS4all. Mijn jaarcontract met 15€ korting per maand, bij een 500Mbps/Televisie abbo was verlopen. Wij hebben dit jaar veel last gehad van de traagheid van de 2 TV ontvangers en webTV werkte ook vaker niet dan wel.

Dus ik heb netjes uitgelegd dat ik de afgelopen jaren elke keer verlengd heb en als trouwe klant hier ook een mooie korting voor heb ontvangen. Ook uitgelegd dat we dit keer wilden verlengen zonder televisie pakket om eerder genoemde reden en met het verzoek om als ze ons wilden behouden als klant, met een goed voorstel te komen.

De reactie was erg ongeïnteresseerd Allereerst leek er bijna geen interesse in de problematiek zoals ervaren en werden de TV platform klachten afgedaan met, 'binnenkort komt er een update dan werkt alles weer goed'. Vervolgens vertelde de medewerker mij dat het het begin van een nieuw kwartaal is (?) en ze daarom geen goed verlengingsaanbod kon geven.

Na lang wachten (want ze moest toestemming hebben van een superieur) kwam ze met een korting die wellicht even hoog was als afgelopen jaar, maar met een kortere doorlooptijd van x maanden van de 12.
De 2e optie was een jaar lang 5€ korting per maand en gratis 'Ziggo Sports'.. terwijl ik elk jaar aangeef dat ik geen behoefte heb aan extra TV pakketten. Wat helemaal suf is, is dat je als nieuwe klant nu meer korting krijgt dan als trouwe klant. Dat is voor ons echt de eerste keer in al die jaren.

Meteen aangegeven dat desondanks dat de verbinding redelijk stabiel is geweest en ik verder tevreden ben met vast IP/DNS en usenet, dit toch een teleurstellend aanbod was. Helaas was er niet meer mogelijk. Dat je bij sommige concurrenten aanzienlijk minder betaald dan 70€ per maand voor een 500/500 verbinding bood niet meer ruimte.

Er waren zoveel andere dingen die ze hadden kunnen aanbieden. Bv. we vervangen de TV ontvangers door een nieuw model. We geven je de korting die je vorig jaar ook kreeg (dan had ik waarschijnlijk gewoon verlengd, ook was het met frisse tegenzin), maar nee, ze laten het stuk lopen.

TLDR: Vrees dat na bijna 6 jaar XS4all helaas het afscheid bij XS4all aanstaande is.
Vreemd.
Ik heb gewoon dezelfde korting gekregen als vorig jaar en mijn TV ontvanger (HMB2260) om laten ruilen voor de VIP5202.
Moest er wel even voor aan de telefoon blijven hangen maar het lukte wel.
Dat was een paar maanden geleden weliswaar.
Anders gewoon nog een keer bellen en de optie opzeggen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 08:21
Ik heb rond november mijn contract ook verlengd, met de bestaande 10 euro korting, de nieuwe 4K ontvanger (moest eerst wel even worden overlegt, de oude ontvanger moet ik wel terug sturen als defect) en een half jaar het Ziggo sport pakket (in plaats van een jaar omdat ik de ontvanger er bij kreeg).

De nieuwe ontvanger werkt goed, kan het kastdeurtje gesloten houden. Alleen ontbreekt HDMI-CEC waardoor ik de ontvanger op mijn TV aansluit en niet via de versterker. De nieuwe ontvanger werkt maar deels samen met de Samsung Smart afstandbediening (Zenders wisselen werkt niet, waarschijnlijk komt dit omdat er geen 2 bluethooth afstandsbedieningen op 1 tv werken).

[ Voor 37% gewijzigd door MuVo op 13-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik kreeg ook al eerder een berichtje van een ander lid. Blijkbaar is het interessanter om einde van het jaar te verlengen in plaats van begin van het nieuwe jaar? Zou dat kunnen? Heb altijd in november verlengd en laatste 2 jaar respectievelijk 20 en 15 eur per maand korting gekregen. Nu is het iets van 130€ totaal wat vergeleken met vorige jaren echt matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 08:21
Lord_Dain schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:23:
Ik kreeg ook al eerder een berichtje van een ander lid. Blijkbaar is het interessanter om einde van het jaar te verlengen in plaats van begin van het nieuwe jaar? Zou dat kunnen? Heb altijd in november verlengd en laatste 2 jaar respectievelijk 20 en 15 eur per maand korting gekregen. Nu is het iets van 130€ totaal wat vergeleken met vorige jaren echt matig is.
Misschien is XS4all sinds 2021 overgegaan naar KPN beleid qua verleng korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Barre73 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Op 20 januari.. (voor de HMB2260).
Uiterlijk 20 januari.

Waarom moet ik tot 20 januari wachten?
Om de update goed te laten verlopen is deze verspreid over meerdere dagen. Zo zorgen we er voor dat de verbeteringen ook bij iedereen het gewenste effect opleveren. We zijn al gestart met de eerste groepen, de laatste groep zal de update ontvangen op 20 januari.

Goed nieuws! We gaan deze week van start met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is HTML release 4.112.213. We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet.

Er wordt nergens, ook niet op het forum van KPN, gemeld dat de 2260 deze precies op 20 januari krijgt.
Daarnaast zijn er ook al mensen met een 2260 die de laatste HTML al hebben.

[ Voor 80% gewijzigd door Dennis-L op 13-01-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dennis-L schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Ja, dat heeft geen zin als de nieuwste firmware niet klaarstaat.
Dus welke versie heb je nu van de HTML?
Weet ik veel. Ik heb dark mode. Dat is wat ik wilde.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Tylen schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Weet ik veel. Ik heb dark mode. Dat is wat ik wilde.
Dan had je geluk en stond de laatste versie voor jouw ontvanger klaar.
Succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Dennis-L Maar waar is dat op gebaseerd dan? Mac adres of serienummer? Ik mag alleen verlengen van mijn vriendin als die ontvangers het weer doen, anders moet ik terug mijn hok in en T-Mobile gaan afnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Lord_Dain schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:29:
@Dennis-L Maar waar is dat op gebaseerd dan? Mac adres of serienummer? Ik mag alleen verlengen van mijn vriendin als die ontvangers het weer doen, anders moet ik terug mijn hok in en T-Mobile gaan afnemen :P
Geen idee :)
Het gaat batches en hoe die zijn bepaald, geen idee. Misschien is het wel random :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 18:20
Lord_Dain schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:23:
Ik verleng altijd rond de prijsverhoging en dan geven ze goeie korting... 20 euro korting of 10 euro plus Ziggo Sport Totaal.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Geen idee :)
Het gaat batches en hoe die zijn bepaald, geen idee. Misschien is het wel random :)
Kleine batch Arris 2952 en kleine batch Arcadyan HMB 2260. Dat was vorige week en eergisteren.
En dan in drie dagen en drie grote batches alle
Arrissen en alle Arcadyans.
Dat is deze week en volgende week.
En als laatste een dagje met andere decoders (die eerste 4K decoders) maar dat is vrij weinig.

NB: voor dag mag je uiteraard ook nacht lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 13-01-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doogster
  • Niet online
Hier XS4all Televisie. Mijn HTML versie: 4.113.201.

Betreft een Arris VIP2952 V2. Inclusief donkere modus.

[ Voor 12% gewijzigd door doogster op 13-01-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56
Hier helaas nog steeds de oude versie (HMB2260)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:27
Relax mensen. Het is mooi weer buiten en er zijn heel veel meer leukere dingen te doen dan kassie kijken. Die update komt wel een keer.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Theetjuh schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:10:
Hier helaas nog steeds de oude versie (HMB2260)
Het is helaas ook nog geen 20 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister even gecontroleerd op m’n VIP5202 en blijkbaar was de update al doorgevoerd. Gelijk de donkere modus aangezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 18-09 13:50
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:05:
Gister even gecontroleerd op m’n VIP5202 en blijkbaar was de update al doorgevoerd. Gelijk de donkere modus aangezet!
Ik ben benieuwd. Binnen 5 dagen moeten ze bij mij de update ook binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

ik heb de nieuwe ontvanger net geinstalleerd, Arris VIP5220....
Alles werkt behalve dat er geen dolby 5.1 signaal doorkomt bij de tv-zenders waar dat met de vorige ontvanger wel zo was. (netflix geeft wel prima dolby door)

concrete vraag: Krijgen jullie met deze ontvanger op bijvoorbeeld rtl4 gewoon dolby door? (ipv alleen stereo)

(in menu audio instellingen alle opties al geprobeerd maar nog geen effect)

edit: na terug aansluiten ook geen dolby meer op het oude kastje. Misschien dat ze op dit moment alleen stereo doorsturen, of in de middag alleen stereo ofzo? Of krijgen jullie wel gewoon dolby op dit moment?

[ Voor 27% gewijzigd door cky op 15-01-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Even een vraagje over mesh setup met 2 Fritzboxen: krijgt de slave Fritzbox zijn IP adres gewoon via DHCP uit de DCHP pool van de master Fritzbox of kun je de slave ook een static IP adres toekennen buiten de DHCP pool?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55
EXX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:52:
Even een vraagje over mesh setup met 2 Fritzboxen: krijgt de slave Fritzbox zijn IP adres gewoon via DHCP uit de DCHP pool van de master Fritzbox of kun je de slave ook een static IP adres toekennen buiten de DHCP pool?
Static kan zonder problemen(ook buiten DHCP-pool) , wat je zelf het liefst wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
EXX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:52:
Ik heb hem hier gewoon binnen de pool zitten met een vast ip-adres. De repeaters 3000 en 2e FB staan op DHCP maar in de master heb ik ingesteld dat ze altijd hetzelfde ip-adres krijgen (einde van de pool). Works like a charme.

[ Voor 19% gewijzigd door Edje040 op 15-01-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Inj de pool is natuurlijk het gemakkelijkste, maar ik wil liever static, aangezien ik IP ranges gebruik gerelateerd aan de functie van het device. Dus wil ik de slave Fritzbox in de IP range voor netwerk equipment hebben, samen met de master Fritzbox en de managed switches. De DHCP pool is voor clients zoals tablets, smartphones, laptops etc. En zelfs daar gebruik ik static DHCP.

Waar stel je dit IP adres in? In de master of de slave Fritzbox? Online kon ik er niks over vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 15-01-2021 17:13 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
EXX schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:12:
Inj de pool is natuurlijk het gemakkelijkste, maar ik wil liever static, aangezien ik IP ranges gebruik gerelateerd aan de functie van het device. Dus wil ik de slave Fritzbox in de IP range voor netwerk equipment hebben, samen met de master Fritzbox en de managed switches. De DHCP pool is voor clients zoals tablets, smartphones, laptops etc. En zelfs daar gebruik ik static DHCP.

Waar stel je dit IP adres in? In de master of de slave Fritzbox? Online kon ik er niks over vinden.
In de master: thuisnetwerk, netwerk, netwerk instellingen, ip4 configuratie. Daar stel je de range in.

Voor individuele aanpassingen: thuisnetwerk, netwerk, binnen de lijst op het potloodje bij het device klikken om vast ip-adres te geven. Je kunt daar het device ook een naam geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Kan iemand testen of er op dit moment bij de tv zender gewoon dolby doorkomt, zoals bij rtl4 bijvoorbeeld. Ik heb een nieuwe ontvanger of wil graag controleren of hij defect is.

Bij mij komt namelijk alleen stereo bij alle tv zenders door, maakt niet uit wat ik bij de audio instellingen verander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Alhier, als Xs4all IPTV klant, ook de 'dark-mode' update binnen. :Y
Ziet er idd wat gelikter uit. Nu maar hopen dat die cosmetische update een aantal technische issues niet verhuld.

Vraag me alleen af of een aantal fundamentele fouten nu eindelijk eens opgelost zijn. :?

Wel opvallend: ondanks dat Xs4all bijna helemaal opgedoekt is, zie ik nu nadrukkelijk zelfs het gele Xs4all logo in het IPTV menu staan. M.a.w. voor die cosmetische wijziging hadden ze wel tijd... ;)

[edit] blijkbaar stond het er voorheen ook; nooit opgevallen.
Maar idd, geel op zwart valt wel op. :+

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 16-01-2021 12:43 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
ehtweak schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:32:
Wel opvallend: ondanks dat Xs4all bijna helemaal opgedoekt is, zie ik nu nadrukkelijk zelfs het gele Xs4all logo in het IPTV menu staan. M.a.w. voor die cosmetische wijziging hadden ze wel tijd... ;)
Dat is bij mijn beide 5202 al langer zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:32:
Alhier, als Xs4all IPTV klant, ook de 'dark-mode' update binnen. :Y
Ziet er idd wat gelikter uit. Nu maar hopen dat die cosmetische update een aantal technische issues niet verhuld.

Vraag me alleen af of een aantal fundamentele fouten nu eindelijk eens opgelost zijn. :?

Dat heeft er altijd al gestaan, zowel op de VIP2952 als de VIP5202.

In de donkere modus val het wel beter op. Overigens vind in zelf de donkere modus niet heel geslaagd. Vooral de informatiebalk bevat dan heel veel fel afstekende kleuren tegen hard zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mijn vriendin die zich verder niet bezighoudt met internet verbinding (alleen als gebruiker) wist te vertellen dat haar ouders die bij KPN glasvezel afnemen van KPN gewoon 2 nieuwe ontvangers krijgen ter vervanging van de HMB2260 ontvangers. Dat is wel lekker van KPN, vraag me af waarom dat bij XS4all niet gebeurt behalve als je ze als defect aanmeldt>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Lord_Dain schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:17:
Mijn vriendin die zich verder niet bezighoudt met internet verbinding (alleen als gebruiker) wist te vertellen dat haar ouders die bij KPN glasvezel afnemen van KPN gewoon 2 nieuwe ontvangers krijgen ter vervanging van de HMB2260 ontvangers. Dat is wel lekker van KPN, vraag me af waarom dat bij XS4all niet gebeurt behalve als je ze als defect aanmeldt>?
Dat zullen dan wel de 4K ontvangers zijn?
Als je Hussel hebt kan je gratis 4K activeren en krijg je ook de 4K ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Dennis-L dat zou dan zo maar eens kunnen, zal het eens vragen.

Iets anders, Televisie.xs4all.nl is traag vandaag en lijkt er helemaal uit te liggen nu.. Error (403-10146_64). zowel in mozilla als in chrome. Zoek ik op de error betreft het iets met cookies maar ik blokkeer niet actief alle cookies en lijkt dus een server issue.

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 17-01-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

KPN heeft ook een ITV storing. TV kijken met XS4ALL lukt ook niet hier.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
FREAKJAM schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:41:
Ik vrees dat het ook de server omgeving raakt. Krijg wat rare foutmeldingen ook bij mijn.xs4all.nl (http 500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
FREAKJAM schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:41:
Hier ook.. Zal wel met Ajax-Feyenoord en overbelasting te maken hebben gok ik zo..

Dat blijft een groot nadeel van digitale services via internet, altijd als het extreem druk wordt heeft men niet genoeg capaciteit.. Ik ken het niet anders helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:56

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Inflatable schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Hier ook.. Zal wel met Ajax-Feyenoord en overbelasting te maken hebben gok ik zo..

Dat blijft een groot nadeel van digitale services via internet, altijd als het extreem druk wordt heeft men niet genoeg capaciteit.. Ik ken het niet anders helaas..
Dat verwacht ik ook. Voorbeschouwing klapte ITV via de app er al continue uit. Vijf min onderweg Ajax-Fey was het finito.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
Werkt nu wel weer hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:46
FREAKJAM schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:52:
[...]

Dat verwacht ik ook. Voorbeschouwing klapte ITV via de app er al continue uit. Vijf min onderweg Ajax-Fey was het finito.
Ik had er ook last van maar heb bij ESPN een account aangemaakt met mijn XS4ALL gegevens en dat werkte gelukkig wel gewoon. Helaas was 'gewoon' TV kijken er dus niet bij, maar de wedstrijd kon je dus wel zien. Het leek ook betere kwaliteit op mijn tablet dan via de XS4ALL televisie app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vandaag toch nog op de valreep een aanbieding er uit weten te slepen die de aanbieding van vorig jaar matched. Was ik er bijna uit over te stappen naar Ziggo heb je dat weer :P

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 18-01-2021 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lord_Dain schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:41:
Vandaag toch nog op de valreep een aanbieding er uit weten te slepen die de aanbieding van vorig jaar matched. Was ik er bijna uit over te stappen naar Ziggo heb je dat weer :P
Ik heb van het weekend hetzelfde aanbod gekregen als eerdere jaren, dus ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Dat hoop ik in mei ook voor elkaar te krijgen. Momenteel 65 euro per maand voor 100/100, 2 ontvangers en Spotify Family. Toch maandelijks 20 euro korting op een vrij basic abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:32
Hier is vanochtend de glasvezel eindelijk aangesloten (monteur die langs kwam om de convertor(?) aan te sluiten, was binnen een halfuur gepiept). Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10776651562.png (noot: deze computer hangt wel aan een 100Mbit switch). Download is iets sneller dan op VDSL2, upload fors sneller (in lijn der verwachting), ping is van rond de 14ms naar 7ms gegaan.

Wel jammer dat het vaste IP-adres wat ik zo'n 12 jaar had nu dus gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
field33P schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:02:

Wel jammer dat het vaste IP-adres wat ik zo'n 12 jaar had nu dus gewijzigd is.
En die kan de komende maanden wellicht nog een keer wijzigen als de integratie met KPN verder vorm wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik heb naar het lijkt een nieuwe firmware voor de VIP5202. Even gekeken en kan nu ook de dark menu optie kiezen. Weet niet of ik voorheen HDR aan had staan, maar vond de kleuren de laatste tijd niet natuurlijk meer. HDR stond aan, maar nu dus uitgezet. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Witlof schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:57:
Ik heb naar het lijkt een nieuwe firmware voor de VIP5202. Even gekeken en kan nu ook de dark menu optie kiezen. Weet niet of ik voorheen HDR aan had staan, maar vond de kleuren de laatste tijd niet natuurlijk meer. HDR stond aan, maar nu dus uitgezet. Meer mensen hier last van?
De update is inderdaad een paar dagen geleden uitgerold. Dark mode past wel beter bij de XS4ALL-kleuren ;-)

De HDR-optie heb ik hier vanaf het begin uit staan. Werkt gewoon niet lekker. Alleen Insight 4K kent geloof ik HDR. De rest van de zenders niet. Netflix en Prime Video kijk ik toch niet via de ontvanger maar via apps op de tv. Die schakelt vanzelf naar HDR als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Iets kleins, maar ik irriteer me nu weer aan wat (volgens mij) nieuws: als ik de gids open wordt eerst het tv-beeld verkleint (ik wil de huidige zender blijven zien) en dan verschijnt de gids pas. Dat is milliseconden werk, maar het voelt slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 08:47:
Iets kleins, maar ik irriteer me nu weer aan wat (volgens mij) nieuws: als ik de gids open wordt eerst het tv-beeld verkleint (ik wil de huidige zender blijven zien) en dan verschijnt de gids pas. Dat is milliseconden werk, maar het voelt slordig.
Yep...same here. Ik vind het niet zo heel erg maar heb toch PIP maar uitgezet. Dan heb je er geen last van. Persoonlijk vind ik het nadeel van PIP het vast blijven staan op de zender die je kijkt terwijl je door de gids bladert.Het beeld geeft dan (natuurlijk) wat anders door dan het programma of zender waar je in de gids naar kijkt. Mooier zou zijn als PIP ook mee schakelt met de zender die je in de gids oproept maar dat zal een te zware belasting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Edje040 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:48:
[...]

Yep...same here. Ik vind het niet zo heel erg maar heb toch PIP maar uitgezet. Dan heb je er geen last van. Persoonlijk vind ik het nadeel van PIP het vast blijven staan op de zender die je kijkt terwijl je door de gids bladert.Het beeld geeft dan (natuurlijk) wat anders door dan het programma of zender waar je in de gids naar kijkt. Mooier zou zijn als PIP ook mee schakelt met de zender die je in de gids oproept maar dat zal een te zware belasting zijn.
Ik ben dit juist gewend, aangezien het ook zo was bij de oude interface. Daarnaast vind ik het wel fijn dat als ik een programma kijk, maar toch even wil kijken of er niks leukers is (doorgaans is het sowieso bijna allemaal bocht), ik het huidige programma kan blijven volgen.
Maar goed, zo ieder wat wils. Ik vind het alleen zo jammer dat het lijkt of developers bij dit soort grote bedrijven ofwel incapabel zijn of een gebrek aan gevoel voor usability (ofwel inlevingsvermogen) hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Ik ben dit juist gewend, aangezien het ook zo was bij de oude interface. Daarnaast vind ik het wel fijn dat als ik een programma kijk, maar toch even wil kijken of er niks leukers is (doorgaans is het sowieso bijna allemaal bocht), ik het huidige programma kan blijven volgen.
Maar goed, zo ieder wat wils. Ik vind het alleen zo jammer dat het lijkt of developers bij dit soort grote bedrijven ofwel incapabel zijn of een gebrek aan gevoel voor usability (ofwel inlevingsvermogen) hebben.
Daar zijn we intussen wel achter ja..ze hebben nog veel te leren bij KPN maar op zich mogen we denk ik niet klagen met wat ze leveren. Bij andere providers is het vaak nog slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Edje040 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Daar zijn we intussen wel achter ja..ze hebben nog veel te leren bij KPN maar op zich mogen we denk ik niet klagen met wat ze leveren. Bij andere providers is het vaak nog slechter.
Ja, daar ben ik ook bang voor. Ik moet XS4ALL nog bellen voor een evt. verlenging, maar ik blijf interesse hebben in de unlimited deal van T-Mobile (ben net ook overgestapt naar mobiel van hen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
barrymossel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Ja, daar ben ik ook bang voor. Ik moet XS4ALL nog bellen voor een evt. verlenging, maar ik blijf interesse hebben in de unlimited deal van T-Mobile (ben net ook overgestapt naar mobiel van hen).
Mijn contract loopt a.s. april af. Eind december heb ik weer voor een jaar verlengd (tot 4-2022). Ik heb uitvoerig andere providers bekeken maar ben met mijn contract nog steeds een stuk gunstiger dan bij anderen (en ik weet wat ik heb). Over T-Mobile is op tweakers ook genoeg te vinden... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

barrymossel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Er moeten keuzes mogelijk zijn. Zelf gebruik in nimmer de gids. Ik blader altijd met de balk onderin om even snel te kijken wat er op andere zenders is. Zo blijft wat ik aan het kijken ben mooi groot op het scherm.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Edje040 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Is dat wel zo? Is het IPTV platform een specifieke KPN ontwikkeling, of wordt dat ook gewoon ergens wereldwijd ingekocht?

Iemand die weet of dit een specifiek Nederlands KPN product is, of dat het een (deels customized) 'standaard' IPTV platform is?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Is dat wel zo? Is het IPTV platform een specifieke KPN ontwikkeling, of wordt dat ook gewoon ergens wereldwijd ingekocht?

Iemand die weet of dit een specifiek Nederlands KPN product is, of dat het een (deels customized) 'standaard' IPTV platform is?
Volgens mij is het echt in eigen beheer gebouwd maar ik weet dat niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:49
Weet iemand waarom ik bij XS4ALL geen 1Gbit glasvezel kan krijgen terwijl ik direct bij KPN wel 1000/500 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ascension schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:37:
Weet iemand waarom ik bij XS4ALL geen 1Gbit glasvezel kan krijgen terwijl ik direct bij KPN wel 1000/500 kan krijgen?
GPON in de PoP of XS4all heeft die 1 Gbit nooit in haar portfolio opgenomen. Het blijft een providerkeuze. En in het geval van XS4all lijkt me dit een extra reden om klanten naar KPN te duwen als ze het toch willen...

[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 20-01-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ehtweak schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:20:
[...]

KPN gebruikt Accenture Video Solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 12:18
Net gebeld voor korting bij het verlengen van een jaar. Kreeg gelijk de melding dat de korting is aangepast. Vorig jaar had ik 12 mnd gratis Ziggo sports en 10 euro per maand korting. (totaal 300 euro korting)

Nu konden ze mij 6mnd gratis Ziggo sport aanbieden en 6mdn 15 euro korting. (totaal 180 euro korting)
Ik ga er nog even over nadenken of ik dit ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
TFZ61 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:37:
Net gebeld voor korting bij het verlengen van een jaar. Kreeg gelijk de melding dat de korting is aangepast. Vorig jaar had ik 12 mnd gratis Ziggo sports en 10 euro per maand korting. (totaal 300 euro korting)

Nu konden ze mij 6mnd gratis Ziggo sport aanbieden en 6mdn 15 euro korting. (totaal 180 euro korting)
Gratis Ziggo sport is een sigaar uit eigen doos hoor. Ja ze rekenen jou er 15€ voor maar hier zitten zware marges op en kost ze qua inkoop geen drol. Ik vond de korting ook erg tegenvallen en i.c.m. met alle TV hassle van het afgelopen jaar ga ik een jaartje terug naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:19
TFZ61 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:37:

Hier was ik al bang voor, dan is het wel interessant om te kijken wat KPN zelf biedt.
Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Gratis Ziggo sport is een sigaar uit eigen doos hoor. Ja ze rekenen jou er 15€ voor maar hier zitten zware marges op en kost ze qua inkoop geen drol. Ik vond de korting ook erg tegenvallen en i.c.m. met alle TV hassle van het afgelopen jaar ga ik een jaartje terug naar Ziggo.
Heb je zowel coax als utp in huis liggen? Dat vind ik namelijk zelf het grootste nadeel van Ziggo dat je in huis ook coax moet hebben dus even overstappen is er voor mij niet bij. Ik heb wel met een half oog gekeken of het mogelijk is om alleen Ziggo Go af te nemen icm met bijvoorbeeld een Apple TV maar dat is vooralsnog niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Miki schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Hier was ik al bang voor, dan is het wel interessant om te kijken wat KPN zelf biedt.

[...]

Heb je zowel coax als utp in huis liggen? Dat vind ik namelijk zelf het grootste nadeel van Ziggo dat je in huis ook coax moet hebben dus even overstappen is er voor mij niet bij. Ik heb wel met een half oog gekeken of het mogelijk is om alleen Ziggo Go af te nemen icm met bijvoorbeeld een Apple TV maar dat is vooralsnog niet mogelijk.
Ik heb coax verbannen toen ik over ging naar XS4all. Ik heb het nog wel in huis / door de muren liggen maar wil eigenlijk geen dikke coax kabels meer in de huiskamer / slaapkamer vanaf de contactpunten.

Onze use case is dat we genoeg hebben aan Ziggo GO wat tegenwoordig je ook bij een 'Internet Only' abonnement krijgt. De ZiggoGO app werkt op Google Chromecast met Google TV/Shield TV e.d. en dat is ideaal. TV ontvangers daar zit ik niet meer op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:13:
[...]

Ik heb coax verbannen toen ik over ging naar XS4all. Ik heb het nog wel in huis / door de muren liggen maar wil eigenlijk geen dikke coax kabels meer in de huiskamer / slaapkamer vanaf de contactpunten.

Onze use case is dat we genoeg hebben aan Ziggo GO wat tegenwoordig je ook bij een 'Internet Only' abonnement krijgt. De ZiggoGO app werkt op Google Chromecast met Google TV/Shield TV e.d. en dat is ideaal. TV ontvangers daar zit ik niet meer op te wachten.
Mijn contract loopt in Juni af dus ik heb nog even te gaan maar ik heb wel al wat opties achterhand de hand die ik aan het onderzoeken ben, misschien is dat ook iets voor jou. Momenteel kijk ik naar KPN internet abbo en dan icm NLziet of Canaal Digitaal ipv TV erbij te nemen. Wij merken dat we van de 60+ zenders maar een handje vol kijken en praktisch alleen van de grote 3 labels NPO, RTL en SBS en verder veel meer gebruik maken van streamingdiensten. Dit levert al een flinke besparing op.
Afhankelijk van de korting en kortingsacties tzt maak ik mijn keuze definitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 18:20
Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Hou er dan wel rekening mee dat je dan niet meer terug kan naar XS4ALL aangezien ik verwacht dat dit merk in 2021 volledig op gaat in KPN en er geen nieuwe klanten meer lid kunnen worden.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jassy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Hou er dan wel rekening mee dat je dan niet meer terug kan naar XS4ALL aangezien ik verwacht dat dit merk in 2021 volledig op gaat in KPN en er geen nieuwe klanten meer lid kunnen worden.
Terug naar KPN bedoel je.. het is dat er op de webpagina zelf nog een logo van XS4all staat, maar het is gewoon het TV platform van KPN en ze doen geen moeite om het nog te verbergen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e81tRGH.png

Dan kijken we t.z.t. wel weer. Je ziet in ieder geval aan de lagere kortingsvoorstellen dat er iets aan het veranderen is en het zou zomaar kunnen dat ze op deze manier mensen langzaam aan proberen naar KPN toe te bewegen als deze aanzienlijk goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

Lord_Dain schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:44:
[...]

Terug naar KPN bedoel je.. het is dat er op de webpagina zelf nog een logo van XS4all staat, maar het is gewoon het TV platform van KPN en ze doen geen moeite om het nog te verbergen.
🌍👨‍🚀🔫👨‍🚀 Always has been.
Dan kijken we t.z.t. wel weer. Je ziet in ieder geval aan de lagere kortingsvoorstellen dat er iets aan het veranderen is en het zou zomaar kunnen dat ze op deze manier mensen langzaam aan proberen naar KPN toe te bewegen als deze aanzienlijk goedkoper is.
Sowieso biedt XS4ALL geen 1000/500 Mbps FttH aan, wat KPN wel doet.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik heb de laatste tijd dat de televisiebeelden wat haperen. Het loopt dan heel even niet meer vloeiend. Het gaat hier om een VIP5202. Heb op de box al de software opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft helaas niet geholpen. Toen ik dit gisteren wilde doen kreeg ik ook een foutmelding dat de software niet opgehaald kon worden en in een beperkte modus werkte. Aangezien het niet continue gebeurd is het lastig om er melding van te maken. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Witlof Gisteravond waren er wel weer de nodige haperingen. :-(

Op bepaalde momenten kwam het opname menu niet meer tevoorschijn en/of kreeg je een foutmelding van een timeout.
Herstart/herinstalleer maakte geen verschil. En, een paar uur later was het probleem weer over.

https://www.xs4all.nl/storingen/
27-01-2021 Storing - Opnames en Terugkijken - Televisie van XS4ALL

Gemeld door Paul op 27-01-2021, 20:53
begintijd: 20:51, duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u problemen ervaren met het afspelen van opnames, of het terugkijken van uitzendingen. Dit geldt voor zowel Televisie van XS4ALL als de XS4ALL Televisie-app. Ook Begin Gemist is hiermee verstoord.

Het betreft hierbij: Televisie van XS4ALL.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Het komende half jaar gebeurt er volgens Farwerck niet veel. Daarna begint het spelletje weer..

https://www.parool.nl/ned...xs4all-morrelen~b7c3dbaa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ehtweak schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:49:
@Witlof Gisteravond waren er wel weer de nodige haperingen. :-(

Op bepaalde momenten kwam het opname menu niet meer tevoorschijn en/of kreeg je een foutmelding van een timeout.
Herstart/herinstalleer maakte geen verschil. En, een paar uur later was het probleem weer over.

https://www.xs4all.nl/storingen/
27-01-2021 Storing - Opnames en Terugkijken - Televisie van XS4ALL

Gemeld door Paul op 27-01-2021, 20:53
begintijd: 20:51, duur: Onbekend

Als gevolg van een storing kunt u problemen ervaren met het afspelen van opnames, of het terugkijken van uitzendingen. Dit geldt voor zowel Televisie van XS4ALL als de XS4ALL Televisie-app. Ook Begin Gemist is hiermee verstoord.

Het betreft hierbij: Televisie van XS4ALL.
Ze mogen hun storingspagina wel eens updaten.
Dit was gisteravond inderdaad een storing op het IPTV platform van KPN, waar XS4All ook gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:46
Ik kom er op de XS4ALL website maar niet achter wanneer Spotify nou wel of niet inbegrepen is? Ik zit al jaren bij XS4ALL en heb toen ooit Spotify gehad via hun, maar dat is ook weer opgezegd. Nu lijk ik het niet te kunnen activeren, maar lees ik in dit topic dat mensen wel Spotify premium hebben. Is dat alleen bij bepaalde abonnementen zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
MailMan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:42:
Ik kom er op de XS4ALL website maar niet achter wanneer Spotify nou wel of niet inbegrepen is? Ik zit al jaren bij XS4ALL en heb toen ooit Spotify gehad via hun, maar dat is ook weer opgezegd. Nu lijk ik het niet te kunnen activeren, maar lees ik in dit topic dat mensen wel Spotify premium hebben. Is dat alleen bij bepaalde abonnementen zo?
Ik heb het geactiveerd (en betaal er ook voor). Kun je dat niet aanzetten via mijnxs4all?

Edit: dat kan inderdaad niet meer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-Ko_zbUzWrDSeybiPMmIXZ3LBY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EXVa0HUDYhRyFaNuvmTXLLgs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Edje040 op 30-01-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Volgens mij kreeg je het in het verleden als je internet, TV en telefonie afnam.

Heb zelf al een aantal jaar Spotify premium bij m’n XS4ALL abonnement.

[ Voor 32% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-01-2021 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:48:
Volgens mij kreeg je het in het verleden als je internet, TV en telefonie afnam.
Tot een paar jaar geleden kreeg je Spotify gratis bij een KPN of Xs4all internet+abbo contract, tegenwoordig moet je ervoor betalen en kun je eventueel voor korting kiezen (inruilen voor bijv. pluspakket of bijbetalen) als je een mobiel KPN abonnement ernaast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:43

Grvy

Bot

uh.. ik heb al jaren Spotify Premium via XS4all en betaal niks extra?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Grvy schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:37:
uh.. ik heb al jaren Spotify Premium via XS4all en betaal niks extra?
Uh... dat is als je een nieuw contract aangaat en daarover geen specifieke afspraken hebt gemaakt. Als je je oude contract door laat lopen of daar aparte afspraken over hebt gemaakt dan kan het zijn dat je nog steeds Spotify gratis erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 16:05
Ik heb Spotify al vele jaren gratis bij mijn internet (100/100). Nooit wat anders afgenomen bij XS4ALL.

Bel elk jaar voor korting en behoud gewoon mijn gratis Spotify. Ben in die loop der jaren alleen van DSL naar Glas gegaan en van 50 naar 100 qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07

Nakebod

Nope.

Hier ook al jaren gratis Spotify erbij.
Telefonie is ooit opgezegd, ben verhuisd, heb een tijd extra korting gehad. Maar nog steeds gratis Spotify.

Soms overweeg ik over te stappen naar Freedom. Maar qua kosten scheelt het door Spotify dan weer niets. Dus zolang ik Spotify er nog gratis bij heb, en ik nog tevreden ben over de levering van internet zal ik niet snel overstappen. Rest eromheen zoals antivirus boeit mij niets.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Is er hier iemand met ervaring met de XS4ALL drive: https://www.xs4all.nl/klant/drive/ ?

Ben wel benieuwd eigenlijk. Ook of het mogelijk zou zijn om een grotere storage opslag te nemen. Zoek nog iets sinds het eindigen van Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Heb hem, in de pilot, weet niet of het ooit uit de pilotfase zal komen. Heb een hele tijd geleden wel een evaluatie ingevuld. Mijn oordeel: Te weinig, te laat.
Werkt met OxDrive.
Het werkt prima en snel maar is te beperkt in features en opslagruimte (max. 10 GB).
Meeste mensen zullen hier al lang veel uitgebreider oplossingen voor hebben.

Na de evaluatie nooit meer iets over gehoord. Het werkt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 23:15
janbal schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:51:
Heb hem, in de pilot, weet niet of het ooit uit de pilotfase zal komen. Heb een hele tijd geleden wel een evaluatie ingevuld. Mijn oordeel: Te weinig, te laat.
Werkt met OxDrive.
Het werkt prima en snel maar is te beperkt in features en opslagruimte (max. 10 GB).
Meeste mensen zullen hier al lang veel uitgebreider oplossingen voor hebben.

Na de evaluatie nooit meer iets over gehoord. Het werkt nog wel.
Voor een pilot voldoet 10 GB wel.
Als het een product wordt of gratis toevoeging aan het XS4all abonnement zal men best wel meer GB kunnen gaan leveren bv 50GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Ik zou er maar niet meer op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Een WTF moment.
Alles blijft gelijk, er verandert niets.

Hostname kan niet meer aangepast worden naar eigen domein? Alleen nog xs4all.space?

edit:
Contact gehad, zou wel moeten kunnen. Ticket aangemaakt.
Hopen dat ze het fixen

edit:
Kennelijk een fout in het systeem. Hostname is aangepast.

Netjes opgelost

[ Voor 41% gewijzigd door GerkeP op 02-02-2021 11:21 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik heb even het volgende vraagje: waarom hebben iPads in het interne netwerk eigenlijk 2 IP addressen, met elk hun eigen MAC addres?

Als ik in de Mesh overview kijk van de Fritzbox duikt elke iPad 2 keer op. Bij 1 van de twee staat ook een werkelijke Wifi snelheid, bij de andere slechts "others".

In de Network overview duikt elke iPad ook 2 keer op. Bekijk je de eigenschappen heeft 1 connectie alleen een batterij locale IPV6 addressen (fe80::....) en 1 IPV4 adres, voor de rest niks. Bij de andere vind je dan de normale eigenschappen, en een ander IPV4 adres.

De iPads zijn met DHCP geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
EXX schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:07:
Ik heb even het volgende vraagje: waarom hebben iPads in het interne netwerk eigenlijk 2 IP addressen, met elk hun eigen MAC addres?

Als ik in de Mesh overview kijk van de Fritzbox duikt elke iPad 2 keer op. Bij 1 van de twee staat ook een werkelijke Wifi snelheid, bij de andere slechts "others".

In de Network overview duikt elke iPad ook 2 keer op. Bekijk je de eigenschappen heeft 1 connectie alleen een batterij locale IPV6 addressen (fe80::....) en 1 IPV4 adres, voor de rest niks. Bij de andere vind je dan de normale eigenschappen, en een ander IPV4 adres.

De iPads zijn met DHCP geconfigureerd.
Ik heb hier 3 iPads en elke iPad is gewoon 1 keer zichtbaar. Zie onderschrift voor gebruikte apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ik weet niet of het uitmaakt, maar beide iPads zitten hier in het Guest netwerk. Het zijn nl. geen eigen iPads, maar iPads die de kinderen van school hebben meegkregen ivm thuisonderwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
EXX schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:04:
Ik weet niet of het uitmaakt, maar beide iPads zitten hier in het Guest netwerk. Het zijn nl. geen eigen iPads, maar iPads die de kinderen van school hebben meegkregen ivm thuisonderwijs.
Hebben ze wel hetzelfde mac adres per device? Bij android hebben ze nu een leuke feature onder het mom 'privacy' ingebouwd dat je je mac adres elke keer random genereert. Dit heb ik uitgezet juist om dit soort zaken te voorkomen. Weet niet of dit ook bij Apple devices ingebouwd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Nee, het MAC adres is verschillend. Maar het kan inderdaad wel zo een privacy dingetje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50
EXX schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:10:
Nee, het MAC adres is verschillend. Maar het kan inderdaad wel zo een privacy dingetje zijn.
Dat is inderdaad een privacy setting in de details van je wifi verbinding. Daar kun je het ook uit zetten, handig als je een reservering in je DHCP scope wilt maken voor je ipad.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Het zijn niet onze iPads, dus daar ga ik geen settings veranderen. Ik weet nu iig waar het vandaan komt. Het is voor de rest geen probleem, Het viel me alleen op, aangezien het niet optreedt bij alle eigen Android devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Waarschijnlijk staat de optie ‘Privé adres’ in de Wifi instellingen van iOS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hier nog meer mensen die last hebben van latency naar de xs4all DNS servers (194.109.9.99/194.109.9.66) Mijn FortiGate geeft time outs, smokeping DNS queries lopen op tot 1020 ms. (200/200 glas in Eindhoven/WBA)
Sta inmiddels in de wacht bij de zakelijke helpdesk van xs4all omdat de jongen die opnam duidelijk geen flauw benul had wat ik bedoelde ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Meer mensen met IPTV issues?
NL1 2 en 3 doen het, alle andere zenders geven zwart beeld.
Live via de app/Chromecast kijken werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nakebod schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:11:
Meer mensen met IPTV issues?
NL1 2 en 3 doen het, alle andere zenders geven zwart beeld.
Live via de app/Chromecast kijken werkt wel.
Hier geen issue, en zie ook niets op allestoringen staan.

Gebruik je toevallig een eigen router of DNS server i.c.m. VIP2952 ontvangers? In dat geval controleren of de primaire DNS server werkt, als die niet werkt krijg je namelijk op de VIP2952 exact deze symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm denk dat je met die DNS aardig in de juiste richting lijkt te zitten ;)
Mijn primaire PiHole docker accepteerde geen requests meer. Ook niet na een restart. Na een redeploy wel weer. En het werkt nu weer.
Vreemd dat NL1 2 en 3 het dan wel doen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Nakebod schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:43:
Hmm denk dat je met die DNS aardig in de juiste richting lijkt te zitten ;)
Mijn primaire PiHole docker accepteerde geen requests meer. Ook niet na een restart. Na een redeploy wel weer. En het werkt nu weer.
Vreemd dat NL1 2 en 3 het dan wel doen trouwens :)
Die drie zenders zijn ongecodeerd (wettelijke verplichting). Misschien dat het daar mee te maken heeft?

Pagina: 1 ... 88 ... 108 Laatste