[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 89 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Het waren zes geweldige jaren, ben sinds een weekje klant bij Ziggo en die hebben toch wel wat stappen gemaakt de afgelopen jaren. Mijn contract bij XS4all loopt over 3 weken af en dan zeg ik vaarwel tegen mijn fixed IP en mijn gratis usenet, voor de rest zal ik de strakke latency een beetje missen denk ik.

Zal nog wel lurken hier, kijken hoe het de die-hards vergaat en wie er over een jaar of 10 de laatste XS4all klant is, voordat KPN het definitief de nek omdraait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lord_Dain schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:09:
Het waren zes geweldige jaren, ben sinds een weekje klant bij Ziggo en die hebben toch wel wat stappen gemaakt de afgelopen jaren. Mijn contract bij XS4all loopt over 3 weken af en dan zeg ik vaarwel tegen mijn fixed IP en mijn gratis usenet, voor de rest zal ik de strakke latency een beetje missen denk ik.

Zal nog wel lurken hier, kijken hoe het de die-hards vergaat en wie er over een jaar of 10 de laatste XS4all klant is, voordat KPN het definitief de nek omdraait :D
Ik blijf klant zolang dat kan. Ga niet mijn ipv4 subnetje opgeven :P

Maare gratis usenet??? :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Ik blijf klant zolang dat kan. Ga niet mijn ipv4 subnetje opgeven :P

Maare gratis usenet??? :P
Newszilla.xs4all.nl :+?

https://www.xs4all.nl/ser...zicht-serverinstellingen/

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lol exact het juiste screenshotje voor mij ook :P thnx.

Edit: Werkt als een malle. hahah. gelijk die andere abo maar opzeggen. Thanks mannen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tylen op 16-02-2021 12:43 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Edit: Werkt als een malle. hahah. gelijk die andere abo maar opzeggen. Thanks mannen.
Ik heb in mijn sabnzbd ook nog username en wachtwoord maar dat komt omdat ik al overgelopen ben :P
Maar dat werkt dus ook (nog wel) prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Lord_Dain Maar ga je je snelle(re) upload niet missen dan?

Ik wil wat dat betreft onder geen beding terug naar een kabelboer...
(nog afgezien van diverse andere redenen)

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 16-02-2021 12:46 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

Tylen schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Enige nadeel: beperkte retentietijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ehtweak schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:45:
@Lord_Dain Maar ga je je snelle(re) upload niet missen dan?

Ik wil wat dat betreft onder geen beding terug naar een kabelboer...
(nog afgezien van diverse andere redenen)
Wellicht, ik heb nu het 500 / 40 Mbit/s abbo. Ik upload niet belachelijk veel.
Ik heb wel direct de Ziggo connectbox in bridge mode laten zetten, want het wifi bereik was bagger.. :D

Lekker bezig bij XS4all. Heb al meer dan een week geleden opgezegd en heb dit ook bevestigd gekregen op XS4all twitter. Nu krijg ik vandaag een mail dat ik pas per 16 feb heb opgezegd. Zijn ze loco ofzo? De datum van mijn brief (en de bevestiging lijkt me het moment van opzeggen).

edit: foutje interne communicatie, lijkt nu opgelost.

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 16-02-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Van XS4ALL naar Ziggo, je moet het maar durven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
Iemand anders toevallig last van een trage internet verbinding? Upload is ruim boven de 100mbit/s maar down kom ik niet hoger dan 20mbit/s. Postcode gebied 1087

Edit:
De helpdesk van Xs4all is ook niet meer wat het is geweest. Ik ben daar geen meter verder geholpen, ze kunnen glasvezel niet meten vanaf hun locatie dus of ik even met mijn gehele pc 2 verdiepingen omlaag kan verhuizen om de snelheid rechtstreeks op de Fritzbox kan testen. Dat is nou niet waarom ik Xs4all heb genomen :-(

[ Voor 50% gewijzigd door Miki op 16-02-2021 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Miki schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:37:
Iemand anders toevallig last van een trage internet verbinding? Upload is ruim boven de 100mbit/s maar down kom ik niet hoger dan 20mbit/s. Postcode gebied 1087

Edit:
De helpdesk van Xs4all is ook niet meer wat het is geweest. Ik ben daar geen meter verder geholpen, ze kunnen glasvezel niet meten vanaf hun locatie dus of ik even met mijn gehele pc 2 verdiepingen omlaag kan verhuizen om de snelheid rechtstreeks op de Fritzbox kan testen. Dat is nou niet waarom ik Xs4all heb genomen :-(
Geen problemen hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4bHtCew6porAW6vQ6J4307wZDc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hOhaDYKfKaBQQ9HUouGa3YYH.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Iemand anders toevallig last van een trage internet verbinding?
Heb een 100/100 abo hier:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/10941651270.png
Lijkt me gewoon in orde.

(ondertussen staan er 2 STB's HD TV programma's te processen en loopt er een spotify stream op een PC)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Net getest nadat ik de Fritzbox en switch heb gereboot. Zal wel een lokale storing zijn :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbx8cdBlW3WfO4yXFwke7-2dlKg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/luc909NG7Wy9lf8OeEiGyf9K.png?f=user_large

Edit: via Ubiquiti tool ook interne netwerksnelheid gemeten en die tikt gewoon de maximale snelheid aan. Dus het zit hier in de wijk, kan niet anders.

Edit 2: elfjes hebben mijn verbinding weer in ere hersteld, dank :)

Waar ik ruim 2 jaar geleden een echte Tweaker aan de lijn kreeg en heel goed meedacht is de helpdesk toch wel dramatisch slecht geworden nu. Man man, als je hier straks €7,50 extra voor moet betalen dan hebben ze nog wel training te doorlopen.

[ Voor 47% gewijzigd door Miki op 16-02-2021 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:55

Edit:
Dit is nooit mogelijk geweest, dus begrijp je punt niet helemaal.
Wat er op afstand gemeten kan worden met glasvezel zijn de dempingswaarden(helaas is dat alleen door KPN te zien).

Allerlei dingen roepen zonder er ook maar iets van te weten is niet echt snugger imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
mad-dog schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:35:
[...]

Dit is nooit mogelijk geweest, dus begrijp je punt niet helemaal.
Wat er op afstand gemeten kan worden met glasvezel zijn de dempingswaarden(helaas is dat alleen door KPN te zien).

Allerlei dingen roepen zonder er ook maar iets van te weten is niet echt snugger imo
Hoezo roep ik allerlei dingen? Dat ze dus blijkbaar van afstand niets kunnen inmeten, soit, maar vervolgens geen ene fluit kunnen betekenen omdat er dingen uitgesloten moeten worden met een standaard installatie is niet zoals ik het oude Xs4all ken. Dat je het wilt verdedigen prima maar ga me niet beweringen toekennen die ik niet gezegd heb. De helpdesk had het niveau “muis in de linker bovenhoek gehalte”. Of mijn Ubiquiti accesspoints versterkers waren werd mij letterlijk gevraagd 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 16-02-2021 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

IEdit:
Alsof XSALL vroeger of nu toegang had of heeft tot je lokale netwerk. :F

Vuistregel: als je problemen met je internetverbinding vermoedt, kan goed diagnosticeren enkel met een computer direct bekabeld aangesloten op het modem/de router van de provider. Hiermee sluit je meteen uit of het aan de provider (of diens apparatuur) ligt of aan jouw netwerk.

Al het andere dat je toevoegt is ruis dat diagnosticeren lastig maakt. Vermijd ruis om de tijd van de persoon die jou helpt en je eigen tijd te besparen.

[edit]
Zie nu pas dat het jou ook gelukt is. Goed zo. :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 17-02-2021 08:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
The Zep Man schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:23:
[...]
Alsof XSALL vroeger of nu toegang had of heeft tot je lokale netwerk. :F

Vuistregel: als je problemen met je internetverbinding vermoedt, kan goed diagnosticeren enkel met een computer direct bekabeld aangesloten op het modem/de router van de provider. Hiermee sluit je meteen uit of het aan de provider (of diens apparatuur) ligt of aan jouw netwerk.

Al het andere dat je toevoegt is ruis dat diagnosticeren lastig maakt. Vermijd ruis om de tijd van de persoon die jou helpt en je eigen tijd te besparen.

[edit]
Zie nu pas dat het jou ook gelukt is. Goed zo. :)
Er is mij niets gelukt, het probleem loste zich vanzelf op ;)

Een aantal jaren geleden toen ik een helpdeskmedewerker nodig had werd ik super inhoudelijk geholpen, iemand die niet een script afwerkt maar zich goed in mijn situatie kon verdiepen. Gisterenavond was mijn ervaring een stuk minder, sterker nog teleurstellend. Ik kreeg heel sterk de indruk dat iemand een script aan het afwerken was, de vragen die ik kreeg waren van een bedroevend niveau. Prima dat om e.e.a. uit te sluiten ik maar mijn pc moet verhuizen maar dat had ik zelf ook al gedaan door mijn eigen apparatuur door te meten.

Gisterenavond was voor mij de bevestiging dat Xs4all, Xs4all niet meer is en de premium prijs die ik maandelijks betaal het niet meer waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Miki schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:13:
Prima dat om e.e.a. uit te sluiten ik maar mijn pc moet verhuizen maar dat had ik zelf ook al gedaan door mijn eigen apparatuur door te meten.
Je eigen apparatuur doormeten is niet gelijk aan het direct aansluiten van een computer op XS4ALL apparatuur.

Dat XS4ALL niet meer is wat het geweest is, is volgens mij geen nieuws. De kern van XS4ALL is dan ook allang geleden vertrokken. Mogelijk kan je het bij Freedom Internet proberen, hoewel je daar een hogere prijs voor zal betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:03:
Van XS4ALL naar Ziggo, je moet het maar durven :o
Haha, ik snap de gedachtengang hier achter. Glas is alleen net zo goed als de ISP die je de dienst erover levert. Het enige product wat ik afneem bij Ziggo is Internet, daar zit standaard altijd Kabel TV + Online TV (via Ziggo GO) bij. Dus geen geklooi met coax kabels, TV ontvangers of DVB sloten in TV's, omdat we alleen maar Ziggo GO gebruiken via de Internet verbinding.

Werkt prima voor onze behoefte, 4K TV's hebben we niet, wel android TV devices.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 17-02-2021 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Lord_Dain schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:17:
Het enige product wat ik afneem bij Ziggo is Internet, daar zit standaard altijd Kabel TV + Online TV (via Ziggo GO) bij. Dus geen geklooi met coax kabels, TV ontvangers of DVB sloten in TV's.
Dus... je neemt internet en televisie af. En daar betaal je dan ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Maakt het uit wat ik afneem als ik het niet gebruik? Ik kijk puur naar mijn use case en dat is een snelle Internetverbinding (down) en de mogelijkheid tot TV kijken met mijn Android TV's. Hoe het product dan heet en welke kosten er in verwerkt zitten is niet relevant. De uiteindelijke prijs per maand wel en daar is Ziggo een stuk goedkoper in dan XS4all, zowel bruto als netto.

edit: Mja en dan lever je zaken in als, Spotify, Usenet met korte retentie, vast IP, DNS naam. Maar als dat allemaal niet zo spannend of belangrijk is is dat dus ook weer geen argument om te kiezen voor XS4all.

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 17-02-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Lord_Dain schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:27:
Maakt het uit wat ik afneem als ik het niet gebruik?
Het maakt uit wat je afneemt en wat je claimt dat je afneemt.
Ik kijk puur naar mijn use case en dat is een snelle Internetverbinding (down) en de mogelijkheid tot TV kijken met mijn Android TV's. Hoe het product dan heet en welke kosten er in verwerkt zitten is niet relevant. De uiteindelijke prijs per maand wel en daar is Ziggo een stuk goedkoper in dan XS4all, zowel bruto als netto.
Als je inderdaad internet en televisie wilt dan klopt dat, maar dat was niet je claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
The Zep Man schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:47:
[...]
Het maakt uit wat je afneemt en wat je claimt dat je afneemt.

[...]
Als je inderdaad internet en televisie wilt dan klopt dat, maar dat was niet je claim.
[...]
daar zit standaard altijd Kabel TV + Online TV (via Ziggo GO) bij.
Ik schrijf toch duidelijk dat daar Kabel TV en Ziggo GO bij zit. Of had je daar toevallig over heen gelezen?
Net zoals dat hele artikel waar je naar linkt gebaseerd is op aannames en vol plotholes zit omdat er duidelijk naar een vooraf gewenste conclusie toe wordt geschreven.

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 17-02-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Haha, ik snap de gedachtengang hier achter. Glas is alleen net zo goed als de ISP die je de dienst erover levert. Het enige product wat ik afneem bij Ziggo is Internet, daar zit standaard altijd Kabel TV + Online TV (via Ziggo GO) bij. Dus geen geklooi met coax kabels, TV ontvangers of DVB sloten in TV's, omdat we alleen maar Ziggo GO gebruiken via de Internet verbinding.

Werkt prima voor onze behoefte, 4K TV's hebben we niet, wel android TV devices.
Als het voor jullie voldoet, prima natuurlijk. Alleen coax heeft nu eenmaal een hogere latency en lagere upload. Zelf zou ik in ieder geval niet van glasvezel naar coax overstappen, zeker niet als je alleen internet afneemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Lord_Dain schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:51:
Ik schrijf toch duidelijk dat daar Kabel TV en Ziggo GO bij zit.
Het enige product wat ik afneem bij Ziggo is Internet,
Niet echt ondubbelzinnig. Ziggo biedt niet Internet als een product aan, maar enkel als onderdeel van een pakket aan diensten. ;)
Of had je daar toevallig over heen gelezen?
Ik lees juist exact, en het eerste deel van de geciteerde zin rijmt niet met het tweede.
Net zoals dat hele artikel waar je naar linkt gebaseerd is op aannames
Daarom staan de aannames ook bovenaan. Dat wordt echt niet verborgen.
en vol plotholes zit
Het is geen roman. :P
omdat er duidelijk naar een vooraf gewenste conclusie toe wordt geschreven.
Jouw commentaar zou prima thuis horen onder het artikel, bij de rest van de tweakers die het doel ervan niet begrepen. :>

Omdat je d.m.v. projectie mij verwijt van iets dat je zelf doet kap ik bij deze de discussie af, en zal ik hier niet meer daarop reageren. Dat houdt het topic ook schoon.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 17-02-2021 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
The Zep Man schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:55:
[...]
Omdat je d.m.v. projectie mij verwijt van iets dat je zelf doet kap ik bij deze de discussie af, en zal ik hier niet meer daarop reageren. Dat houdt het topic ook schoon.
Prima, kan ik me hélemaal in vinden en kan een ieder aanraden om altijd met een frisse blik te kijken naar zijn/haar behoefte bij het afwegen welk product hij/zij wil afnemen en voor zichzelf, na grondig vergelijkingsonderzoek, de juiste keuze te maken.

Dat kan voor de een prima XS4all zijn en voor een ander Ziggo (of T-Mobile. óf Onsbrabantnet etcetcetc).

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 17-02-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:45
Vandaag gebeld voor verlenging, ik had een tientje korting per maand gekregen vorig jaar. Nu helemaal niks nada noppes aangeboden gekregen.

• Thombias
  • Niet online
nineball schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:14:
Vandaag gebeld voor verlenging, ik had een tientje korting per maand gekregen vorig jaar. Nu helemaal niks nada noppes aangeboden gekregen.
Ik heb sinds een jaar xs4all en kwam van kpn.
Daar kreeg ik ook niks meer gedaan en ben dus overgestapt.
Het probleem nu als je overstapt naar een andere provider voor een jaar is dat je niet meer terug kan naar xs4all anders was dat natuurlijk een optie.
Bij kpn kan je tegenwoordig ook een fritz!box krijgen(7,50 extra) dus je hoeft niet bang te zijn voor een brakke experiabox 12.
Na dit jaar is xs4all voor bestaande abonees niks anders dan een label van kpn. Dus voor het xs4all "gevoel" hoef je het dan niet meer te doen.

• Lord_Dain
De KS verzekerde mij dat XS4all blijft bestaan en nieuwe klanten blijft aannemen.
Wat deze bewering/verzekering waard is, is natuurlijk een 2e..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vreemd. Wel gebeld met afdeling opzegging?

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Thombias schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:50:
Bij kpn kan je tegenwoordig ook een fritz!box krijgen(7,50 extra) dus je hoeft niet bang te zijn voor een brakke experiabox 12.
Waarom zou iemand bang moeten zijn voor een Experia Box als die ook gewoon een eigen router kan gebruiken? Laat die Experia Box maar lekker in de doos, voor wanneer KPN problemen heeft en dit aangetoond moet worden. ;)
Na dit jaar is xs4all voor bestaande abonees niks anders dan een label van kpn. Dus voor het xs4all "gevoel" hoef je het dan niet meer te doen.
Is dat nu dan al niet zo?

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 18-02-2021 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:45
Dj-sannieboy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Vreemd. Wel gebeld met afdeling opzegging?
Nee, was de gewone helpdesk. Net even gebeld met de opzeggingen en weer dezelfde korting gekregen plus eenmalig 12 euro ivm prijsstijging.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik ga overstappen op Unifi apparatuur ipv Fritzbox, met de Dream Machine Pro als knooppunt ipv de 7590, heb dat inmiddels werkend. Heb geen IPTV maar wel telefoon met DECT, die ik ook heb gekoppeld met mijn Doorbird deurbel als intercom, wat handig is. De 7590 heb ik in bruikleen dus die hou ik nog voorlopig, mijn andere Fritzbox spullen (7490, 2x 4040, diverse mesh extenders) ga ik verkopen. DECT interne netwerk gaat het me dus vooral om, VOIP met de buitenwereld is optioneel (vaste lijn gebruik ik nauwelijks meer, maar kost ook weinig dus geen last van).

Mijn vraag is of het mogelijk is de 7590 alleen als DECT gateway (en optioneel als unmanaged ethernet switch en USB printserver) te gebruiken, terwijl alle andere netwerkzaken via de Unifi lopen?
Moet de router daar nog apart voor ingeregeld worden (zoals bij IPTV) of is dat bij telefonie niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Mijn contract loopt over 2 maanden af en dit keer ben ik echt van plan over te stappen naar Tweak. Ik ben wat huiverig om televisie via hen af te nemen, want dit gaat via Canal Digitaal, maar als ik geen extreem negatieve reacties krijg in de andere topics ga ik het gewoon proberen.

Vorig jaar heb ik voor 9 maanden €15 korting gekregen, maar het staat niet echt in verhouding met het aanbod van Tweak.
Dat is 1Gbps incl. televisie met vergelijkbare opties zoals opnemen etc. voor €59,95. Bij XS4ALL betaal ik (zonder korting) €67 voor televisie en 100mbps.

Ik lees hierboven dat XS4ALL straks niet meer is dan KPN. Toevallig heb ik vorige week met de helpdesk van KPN gebeld, omdat mijn zus internet en televisie afneemt bij KPN. Drie keer achter elkaar gebeld en pas bij de 3e persoon had ik iemand aan de lijn die wist hoe hun Experia apparatuur werkte. Die twee daarvoor zeiden dus maar wat bleek achteraf.

De eerste had het over instellingen in de cloud die overgenomen werden. Wat een kul dus. De tweede wist het ook niet en de verbinding werd opeens verbroken. De derde persoon wist mij duidelijk te instrueren en te vertellen dat elke repeater afzonder ingesteld moest worden. De 3e pas!

Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij de helpdesk van XS4ALL. Vooralsnog deel ik die mening dus zeker niet!

[ Voor 11% gewijzigd door Mit-46 op 12-03-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Haha, als ze mij niks bieden dan is het bye bye. Ik heb een overzichtje voor mezelf gemaakt met de kosten van de verschillende providers. Momenteel zitten we op €64,49 per maand. Zonder korting gaan we naar €84,49. KPN kost ons voor een vergelijkbaar pakket €74,90. T-Mobile zal ons €66,71 kosten en Online €63,74.

De meerwaarde van XS4ALL boven andere aanbieders zie ik niet (meer). Dus dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
Mit-46 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:59:
Mijn contract loopt over 2 maanden af en dit keer ben ik echt van plan over te stappen naar Tweak. Ik ben wat huiverig om televisie via hen af te nemen, want dit gaat via Canal Digitaal, maar als ik geen extreem negatieve reacties krijg in de andere topics ga ik het gewoon proberen.

Vorig jaar heb ik voor 9 maanden €15 korting gekregen, maar het staat niet echt in verhouding met het aanbod van Tweak.
Dat is 1Gbps incl. televisie met vergelijkbare opties zoals opnemen etc. voor €59,95. Bij XS4ALL betaal ik (zonder korting) €67 voor televisie en 100mbps.

Ik lees hierboven dat XS4ALL straks niet meer is dan KPN. Toevallig heb ik vorige week met de helpdesk van KPN gebeld, omdat mijn zus internet en televisie afneemt bij KPN. Drie keer achter elkaar gebeld en pas bij de 3e persoon had ik iemand aan de lijn die wist hoe hun Experia apparatuur werkte. Die twee daarvoor zeiden dus maar wat bleek achteraf.

De eerste had het over instellingen in de cloud die overgenomen werden. Wat een kul dus. De tweede wist het ook niet en de verbinding werd opeens verbroken. De derde persoon wist mij duidelijk te instrueren en te vertellen dat elke repeater afzonder ingesteld moest worden. De 3e pas!

Dit heb ik nog nooit meegemaakt bij de helpdesk van XS4ALL. Vooralsnog deel ik die mening dus zeker niet!
De klanten van XS4ALL gaan ook helemaal niet geholpen worden door de gangbare klantenservice van KPN. Je hebt binnen KPN een aantal skills op technische support, waarbij de Techdesk de top is. Daar zitten wel medewerkers met kennis, waar uiteindelijk de klanten van XS4ALL ook geholpen door gaan worden.
Alles onder 1 kam scheren is echt zo simpel

Je moet er ook rekening mee houden dat het grootste gros van de reguliere KPN-klanten genoeg hebben aan de reguliere support. Wil je echt meer en ook support met best effort kunnen ze gebruik maken van de Techdesk(5 euro per maand)

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 13-03-2021 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
jeroen11 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:34:
Ik ga overstappen op Unifi apparatuur ipv Fritzbox, met de Dream Machine Pro als knooppunt ipv de 7590, heb dat inmiddels werkend. Heb geen IPTV maar wel telefoon met DECT, die ik ook heb gekoppeld met mijn Doorbird deurbel als intercom, wat handig is. De 7590 heb ik in bruikleen dus die hou ik nog voorlopig, mijn andere Fritzbox spullen (7490, 2x 4040, diverse mesh extenders) ga ik verkopen. DECT interne netwerk gaat het me dus vooral om, VOIP met de buitenwereld is optioneel (vaste lijn gebruik ik nauwelijks meer, maar kost ook weinig dus geen last van).

Mijn vraag is of het mogelijk is de 7590 alleen als DECT gateway (en optioneel als unmanaged ethernet switch en USB printserver) te gebruiken, terwijl alle andere netwerkzaken via de Unifi lopen?
Moet de router daar nog apart voor ingeregeld worden (zoals bij IPTV) of is dat bij telefonie niet nodig?
Dat is zonder meer mogelijk, je stelt de Fritzbox dan in als LAN IP client. Voip en DECT blijft dan gewoon netjes doorlopen zonder verdere aanpassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Zijn er ook nog andere glasvezel aanbieders die beide vast-IP en vrijheid van eigen apparatuur gebruiken kunnen leveren?

Ik heb altijd een vast ip en mijn eigen asus router gebruikt. De fritzbox gebruik ik niet. Er komt een UTP kabel uit mijn glasvezelkastje.
Dit wil ik graag zo houden en wil eigenlijk ook wel graag overstappen. Maar het is zo lastig terug te vinden bij andere aanbieders of dit daar allemaal ook mogelijk is.
Heb alleen internet nodig. TV en bellen gebruik ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door SpitfireNL op 13-03-2021 22:16 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
SpitfireNL schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:15:
Zijn er ook nog andere glasvezel aanbieders die beide vast-IP en vrijheid van eigen apparatuur gebruiken kunnen leveren?

Ik heb altijd een vast ip en mijn eigen asus router gebruikt. De fritzbox gebruik ik niet. Er komt een UTP kabel uit mijn glasvezelkastje.
Dit wil ik graag zo houden en wil eigenlijk ook wel graag overstappen. Maar het is zo lastig terug te vinden bij andere aanbieders of dit daar allemaal ook mogelijk is.
Helden van Nu. Lijkt alleen zakelijk maar accepteren ook gewoon particulieren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:49
Freedom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

GG85

.......

Iemand trouwens al een 5530 Fiber modem ontvanen ipv de 5490?

Zit er aan te denken om eens aan de klantenservice te vragen of ik mag omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@GG85 Lijkt me sterk dat ze een 5530 uitleveren.

Heb 2 weken geleden nog een nieuw FttH abonnement besteld voor een nieuw adres. En op de vraag welke FRITZ!Box uitgeleverd zou worden, was het een antwoord: een 7590.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zie de 5530 ook nergens terug op de website van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Klopt maar Tweak levert volgens mij al wel de 5530 uit en de 5490 wordt uitgefaseerd.

Zit zelf te wachten op de 2,5Gb mogelijkheden van de 5530 en Wifi 6 icm fritzOS 7.25.

De 5490 loopt nogal achter qua firmware updates etc. Verder heel tevreden mee hoor maar ziou liever wat nieuwers hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 13:50
De 5530 zal (vermoed ik) alleen uitgeleverd gaan worden als je glas rechtstreeks in de 5530 prikt en dat zal bij veel klanten van XS4ALL vanwege de inzet van een NTU niet het geval zijn. Bij Freedom krijg je hem wel. Maar ja, daar betaal je dan ook zwaar voor en als je inclusief TV kiest zou ik het sowieso voorlopig niet doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Edje040 op 23-03-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Idd geen 5530 mogelijk bij XS4ALL. Wel aanbod om de 5490 om te ruilen voor een 7590 maar dan moet ik alsnog aan de NTU en kost het me een poort + extra stroom dus dat schiet niet echt op.

En anders toch eens naar Freedom kijken, heb tenslotten al meer dan een jaar email van ze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
GG85 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:16:
Idd geen 5530 mogelijk bij XS4ALL. Wel aanbod om de 5490 om te ruilen voor een 7590 maar dan moet ik alsnog aan de NTU en kost het me een poort + extra stroom dus dat schiet niet echt op.

En anders toch eens naar Freedom kijken, heb tenslotten al meer dan een jaar email van ze
Bij de 7590 hou je dan 'gewoon' 4 LAN-poorten over (i.v.m. separate WAN-poort). Ik heb sinds de oprichting mail van Freedom. Maar overstappen doe ik voorlopig nog niet: t.o.v. mijn huidige contract bij XS4ALL (wat tot 4-2022 loopt) ben ik € 40 per maand meer kwijt. Dat vind ik serieus geld, zeker aangezien de tv van Canal Digitaal nog verre van optimaal is. Met internet-only zou ik het overwegen, maar dat is in mijn geval (nog) niet aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Vorig jaar had ik ook al eens gevraagd bij AVM in Duitsland hoe de stand nou was met de FRITZ!OS updates voor de 5490.
En toen gaf men aan... komt nog, komt nog.

Begin deze week maar weer eens gevraagd (we zijn enkele maanden verder), en wat was het antwoord:

Ich kann Ihre Ungeduld zwar nachvollziehen. Allerdings kann ich Ihnen hier derzeit keinen neuen Stand benennen.

Konkrete Veröffentlichungstermine für neue FRITZ!OS-, Software- oder Treiber-Versionen können wir Ihnen leider nicht nennen. Da alle Versionen von uns vor Freigabe umfangreich und ausgiebig getestet werden, sind die Update-Termine stark von den Ergebnissen dieser Tests abhängig und können sich kurzfristig ändern.
Auch unser Support erhält daher erst kurz vor dem Update Kenntnis von der Veröffentlichung.

M.a.w. wachten tot je een ons weegt... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Waar ik een beetje jeuk van krijg is dat de laatste versie voor de 5490 van september 2019 is, en er is ook nog steeds geen LABO versie van de 5490 verschenen.

Ik heb er geen last van, maar af en toe kan je hier geen enkel patroon in vinden bij AVM,
ook over de updates is geen logica te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

Freedom Internet
Vast IPv4 en vast IPv6 /48 Prefix.
+ Email op eigen domein

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 23:15
ehtweak schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:11:
Vorig jaar had ik ook al eens gevraagd bij AVM in Duitsland hoe de stand nou was met de FRITZ!OS updates voor de 5490.
En toen gaf men aan... komt nog, komt nog.

Begin deze week maar weer eens gevraagd (we zijn enkele maanden verder), en wat was het antwoord:

Ich kann Ihre Ungeduld zwar nachvollziehen. Allerdings kann ich Ihnen hier derzeit keinen neuen Stand benennen.

Konkrete Veröffentlichungstermine für neue FRITZ!OS-, Software- oder Treiber-Versionen können wir Ihnen leider nicht nennen. Da alle Versionen von uns vor Freigabe umfangreich und ausgiebig getestet werden, sind die Update-Termine stark von den Ergebnissen dieser Tests abhängig und können sich kurzfristig ändern.
Auch unser Support erhält daher erst kurz vor dem Update Kenntnis von der Veröffentlichung.

M.a.w. wachten tot je een ons weegt... :-(
Duurt inderdaad wel erg lang voordat de firmware voor de 5490 uitkomt.
Ik begrijp wel dat AVM goed wil testen maar de basis is al lang uit dus dat testen hoeft echt geen maanden te gaan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

BushWhacker schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Freedom Internet
Vast IPv4 en vast IPv6 /48 Prefix.
+ Email op eigen domein
Je zit alleen met het verschrikkelijke Canal Digital als TV leverancier... Of ze moeten daar een enorme inhaalslag hebben gemaakt...
Daarnaast is de prijs voor Freedom op het KPN netwerk debiel hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

servies schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:07:
[...]
Je zit alleen met het verschrikkelijke Canal Digital als TV leverancier...
Klopt. Maar de vraag was 'Heb alleen internet nodig. TV en bellen gebruik ik niet.'.
En de prijs is niet hoger dan XS4ALL, iig als je een jaar vooruit betaalt.

Ik gebruik ook al jaren geen liniaire tv meer.
Er is bijna alleen maar bagger en reclame op.

Voor nieuws, tegenlicht/Lubach heb ik NLZiet.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
Ik ben al jaren trouwe klant bij XS4ALL. Heb nog nooit grote problemen gehad in de afgelopen jaren.
Heb nu voor 72 euro Internet glasvezel 500/500 met TV. Telefoon heb ik zelf geregeld met een VOIP abonnement die ik al jaren heb i.c.m. Handset aangemeld op de DECT van de FritzBox 7490.

Zijn er hier ook mensen die een eigen modem rechtstreeks middels SFP out op het glas hebben zitten ?
Dus geen NTU meer....maar MODEM > SFP > Glasvezelkabel > SC/APC > FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
Het uiteindelijke doel is om mijn gehele netwerk te vernieuwen, switch is ondertussen al gedaan. De bedoeling is nu om de router te verwisselen, dus de Experiabox eruit en een Ubiquiti USG PRO 4 erin. De USG wil ik, het liefst en omdat het moet kunnen, verbinden met de inkomende glasvezelverbinding van Regefiber via een SFP ingang.

Als het nu niet mogelijk is, wat me sterk lijkt, blijft uiteraard de NTU zitten en wordt het met een Cat 6A doorverbonden naar de USG inplaatst van een glasvezel in de SFP ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:28
Satfreak schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:12:
Ik ben al jaren trouwe klant bij XS4ALL. Heb nog nooit grote problemen gehad in de afgelopen jaren.
Heb nu voor 72 euro Internet glasvezel 500/500 met TV. Telefoon heb ik zelf geregeld met een VOIP abonnement die ik al jaren heb i.c.m. Handset aangemeld op de DECT van de FritzBox 7490.

Zijn er hier ook mensen die een eigen modem rechtstreeks middels SFP out op het glas hebben zitten ?
Dus geen NTU meer....maar MODEM > SFP > Glasvezelkabel > SC/APC > FTTH
Er zijn talloze reacties in deze topic betreffende een eigen router.
Heb je daar al eens naar gezocht? Heb je deze pagina van XS4All al doorgenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Satfreak Ik heb al geruime tijd een FRITZ!Box 5490 rechtstreeks aan het glas hangen.
Gewoon een fiber patchkabeltje vanaf de FTU zo de SC/PC connector van de 5490 in.

Dus geen NTU er tussen.

Nu is de 5490 een al wat ouder model. Maar met b.v. met een 5530 zou dat ook moeten werken.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
ehtweak schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:35:
@Satfreak Ik heb al geruime tijd een FRITZ!Box 5490 rechtstreeks aan het glas hangen.
Gewoon een fiber patchkabeltje vanaf de FTU zo de SC/PC connector van de 5490 in.

Dus geen NTU er tussen.

Nu is de 5490 een al wat ouder model. Maar met b.v. met een 5530 zou dat ook moeten werken.
Omdat je de FritzBox 5490 gebruik hoef je ook geen VLANS in te stellen ect etc ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Satfreak schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Omdat je de FritzBox 5490 gebruik hoef je ook geen VLANS in te stellen ect etc ?
Nee. Waarom zou ik?
Je gebruikt het aanwezige ISP profiel (KPN/Xs4all) en alles werkt gewoon.

Vervolgens kun je de FRITZ!Box zelf zo configureren als je wilt. Remote access helemaal uitzetten, geen remote beheer door de ISP, enzovoorts.
En wat betreft de WiFi mesh mogelijkheden ben ik best wel content. Werkt alhier prima i.c.m. een 1750E.

Daarnaast zijn die AVM spullen naar verhouding ook nog bescheiden qua energieverbruik. Vele malen beter dan die zooi van de kabelboer. :+

Wat ook nog steeds een pluspuntje vind van Xs4all: aangezien je de apparatuur in bruikleen hebt. Zorgen zij ook voor vervanging, mocht er iets aan kapot gaan. M.a.w. in het maandelijkse abonnementsbedrag zit in feite ook de huur en het onderhoud van je FRITZ!Box. d:)b

Uiteraard zullen er altijd mensen die nog veel meer invloed willen hebben op hun thuisnetwerk en zowat een compleet datacenter optuigen met eigen enterprise switches, e.d. Maar dat hoeft voor mij niet.

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 28-03-2021 16:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satfreak
ehtweak schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:49:
[...]

Nee. Waarom zou ik?

Vervolgens kun je de FRITZ!Box zelf zo configureren als je wilt. Remote access helemaal uitzetten, geen remote beheer door de ISP, enzovoorts.
En wat betreft de WiFi mesh mogelijkheden ben ik best wel content. Werkt alhier prima i.c.m. een 1750E.

Daarnaast zijn die AVM spullen naar verhouding ook nog bescheiden qua energieverbruik. Vele malen beter dan die zooi van de kabelboer. :+
Thanks voor je reactie... heb zelf een 7490,... maar 5490 is top zonder NTU,...zo op de FTU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@satshow Je zou ook nog hier:

https://www.xs4all.nl/ser...l-verlengen-gratis-modem/

gebruik van kunnen maken. Mocht dat bij jou van toepassing zijn.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:21
@ehtweak Op het moment heb ik hier fritzbox 5490. Ik maak gebruik van glasvezel.

Mijn contract loopt tot juni voordat ik weer kan verlengen. Of gaat nu al als ik dat modem wil hebben.

Eerst uitzoeken wat het verschil is tussen de 5490 en de nieuwe die daar genoemd staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satfreak
Ik zie enkele 5490 routers te koop staan.
Ik gebruik nu een 7490 die verbonden is aan de NTU.
Het verschil is niet merkbaar dat weet ik wel,...maar je router rechtstreeks aan het glas FTU hangen is toch altijd weer beter lijkt mij. En weer een stopcontact vrij in de meterkast ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 12:27
ehtweak schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:49:
[...]

Nee. Waarom zou ik?

Uiteraard zullen er altijd mensen die nog veel meer invloed willen hebben op hun thuisnetwerk en zowat een compleet datacenter optuigen met eigen enterprise switches, e.d. Maar dat hoeft voor mij niet.
Ik gebruik ook geen NTU en heb in 2017 de FRITZ!Box vervangen door een Ubiquiti EdgeRouter 4 + Ubiquiti UniFi AC HD. Ik was niet ontevreden over de FRITZ!Box, maar ik miste toch wat flexibiliteit. De ER4 fungeert ook als VPN endpoint en draait zowel OpenVPN als L2TP/IPsec VPN. IPsec wordt volledig geoffload waardoor je de volledige 500Mbit U/D kunt benutten. Helaas gebruikt dit protocol vastgestelde poorten (500 en 4500) die niet altijd vrijgegeven zijn, dus dient OpenVPN als fallback. OpenVPN is single threaded en wordt niet geoffload, dus dat merk je in de snelheid. Voornamelijk hier schiet de FRITZ!Box te kort.

Daarbij is de meest gangbare plaatsing van een router (meterkast) over het algemeen niet gunstig voor je Wi-Fi performance. Een los PoE AP valt makkelijker te plaatsen en heeft bovendien geen separate power adapter nodig. In mijn geval zorgt de HP Procurve 1820-8G-PoE+ switch voor de voeding. De beveiligingscamera's krijgen hier eveneens hun stroom van. Je hoeft dus geen hoge eisen te stellen om toch aan een FRITZ!Box niet voldoende te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edje040
boolean schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Ik gebruik ook geen NTU en heb in 2017 de FRITZ!Box vervangen door een Ubiquiti EdgeRouter 4 + Ubiquiti UniFi AC HD. Ik was niet ontevreden over de FRITZ!Box, maar ik miste toch wat flexibiliteit. De ER4 fungeert ook als VPN endpoint en draait zowel OpenVPN als L2TP/IPsec VPN. IPsec wordt volledig geoffload waardoor je de volledige 500Mbit U/D kunt benutten. Helaas gebruikt dit protocol vastgestelde poorten (500 en 4500) die niet altijd vrijgegeven zijn, dus dient OpenVPN als fallback. OpenVPN is single threaded en wordt niet geoffload, dus dat merk je in de snelheid. Voornamelijk hier schiet de FRITZ!Box te kort.

Daarbij is de meest gangbare plaatsing van een router (meterkast) over het algemeen niet gunstig voor je Wi-Fi performance. Een los PoE AP valt makkelijker te plaatsen en heeft bovendien geen separate power adapter nodig. In mijn geval zorgt de HP Procurve 1820-8G-PoE+ switch voor de voeding. De beveiligingscamera's krijgen hier eveneens hun stroom van. Je hoeft dus geen hoge eisen te stellen om toch aan een FRITZ!Box niet voldoende te hebben.
Voor 90% van de XS4ALL klanten zijn de dingen die jij noemt wel hoge eisen (aanname).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Edje040 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:57:
[...]

Voor 90% van de XS4ALL klanten zijn de dingen die jij noemt wel hoge eisen (aanname).
Ik zou zelfs 99% durven te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPrange.net
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04 10:12
KPN is een ster in opkopen en ontmantelen. Sinds gister is de partner zakelijke markt RoutIT helemaal gerebrand naar KPN Partner Network. Ik maak me best zorgen over de macht van zo'n gigant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
KPN en Xs4all, al jaren één en dezelfde, alleen communicatie is en blijft lastig... :X

Hierbij een relaas over de aanvraag van een nieuw FttH abonnement in een bestaande woning. Ter leering ende vermaeck. :+
Mede dankzij wat hulp van @Barre73 d:)b en ondergetekende is het uiteindelijk toch goed gekomen.

Situatie: een bestaande woning van circa 30 jaar oud, welke inmiddels aardig gestript is en weer opnieuw opgebouwd zeg maar. Zaken als bouwkundige aanpassingen (kozijnen, vloeren, verwarming, plafonds), maar zowat alle elektra opnieuw (bedrading, mk+gk) en uiteraard UTP aangelegd vanuit de mk naar iedere ruimte.
het betreft niet onze eigen woning, maar die van dochter + schoonzoon

Bij het kaaltrekken van de woning bleek de situatie IN de kruipruimte toch anders te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Volgens de pc check zou er glasvezel aanwezig moeten zijn. Echter kon ik nergens de FTU vinden. (?)
De glasvezel kabel (die oranje stevige buitenmantel dus), lag gewoon los in het zand in de kruipruimte. M.a.w. die was door de vorige bewoner(s) al doorgeknipt, losgerukt, o.i.d. :-(

Tijdens het trekken van alle nieuwe UTP en andere kabels en leiding hebben we die oranje kabel maar netjes teruggehaald, richting de voorzijde v.d. woning, waar ook de meterkast zit.
De hele meterkast is opnieuw opgebouwd, nieuwe groepenkast, enige honderden meters nieuw elektra en overal CAT6a naar alle ruimtes getrokken.
De oranje glasvezel hebben we netjes in een PVC buis gelegd (lag los in het zand) en voorzichtig doorgestoken door de vloer van de meterkast, uitkomend IN de meterkast.
Zodat daar een verse grondplaat/FTU gemonteerd kan worden.

Contact opgenomen met X4all klantenservice en die gaven aan dat er, zonder extra kosten, bij het afsluiten van een nieuw abo, een monteur van KPN Netwerk ingepland zou worden om de glasvezel in een nieuwe FTU op te leveren en dan gelijk een werkende verbinding zou verzorgen.
M.a.w: klinkt wel klantvriendelijk!

Nu afwachten of dit ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. We hadden de aanvraag voor een werkende verbinding op 1 april gezet. En dat was volgens Xs4all geen enkel probleem
We gaan het zien...

Waar ik al bang voor was... Van het bekende (verkeerd) kastje naar de (botte)muur... :-(

Xs4all stuurt een installatiepakket op, met daarin een (oude) Packetfront NTU, de FRITZ!Box 7590 en de bestelde 2x STB's (5202).

Ik weer bellen om aan te geven dat er nog helemaal geen fiber afgemonteerd is op een TY01 of TK01 en dat het geen zin heeft dat er een monteur komt om de FRITZ!Box aan te sluiten.

Zucht... zegt die muts (dat was echt een muts, want die had duidelijk GEEN idee waar ik het over had), dat ik zelf KPN netwerk maar moest bellen om het zelf te regelen.
Duidelijk aangegeven dat wij een bestelling bij Xs4all geplaatst hebben en niks te maken hebben met welke onderaannemer of installateur wat dan ook.
Madam wilde niet toegeven |:( en gaf me het nummer van KPN netwerk (0880-0220377). Maar dan kom je uit bij het kopergebeuren van KPN. Die waren wel zo aardig om me weer een ander nummer te geven (088-0063744) wat ik kon bellen.

Afijn, dat was wel het goede aanspreekpunt, maar die verwezen me toch terug naar Xs4all. (ff een paar interne vloeken uitgekraamd). De KPN Netwerk medewerker gaf ook aan dat dit wel heel krom was, dat ik iedere keer van de een naar de ander verwezen werd.
Vervolgens weer Xs4all gebeld; gelukkig kreeg ik iemand aan de lijn die WEL begreep waar ik het over had. En die zelf al aangaf dat er eerst een monteur moest langskomen die zou constateren dat hij niks kon doen (?!). Dan pas zou die monteur vervolgens weer KPN netwerk bellen om te regelen dat die fiber afgemonteerd zou worden.

Afijn, KPN mannetje komt langs, ziet binnen enkele seconden wat het probleem is. Moet lachen en vindt het ook debiel dat hij per se moet langskomen om niks te doen. 8)7 En vraagt zich af waarom Xs4all niet gewoon gelijk KPN Netwerk heeft aangestuurd, na mijn melding dat er GEEN fiber afgemonteerd was.
Hij weer bellen met KPN Netwerk, die zouden weer terugbellen.

KPN Netwerk belt terug; willen dezelfde (!) dag nog langskomen. Dat viel dan wel weer mee.

Zelfde middag komt een ZZPer langs, in opdracht van KPN Netwerk. Monteert een TK-01 en wordt pissig als hij er achterkomt dat de vorige monteur niet in de wijkPoP de patch heeft gecheckt. Er bleek geen licht op de vezel te zijn. Mannetje weer weg, mannetje drie kwartier later weer terug.
Levert de TK-01 kaal op, met daarbij de opmerking dat hij GEEN NT mag achterlaten; dat zou Xs4all moeten regelen. En in de doos zit dus het verkeerde type...
Zucht...
Als het eenmaal fout gaat, dan blijft het fout gaan. :(

Vervolgens weer gebeld en geprobeerd uit te leggen dat we een ZTE ZXHN F3100 NT moeten hebben, geschikt voor op een TK-01. En NIET de packetfront (die ze gestuurd hebben), want die past alleen op een TY-01.
Maar ook die persoon begreep er weer niks van. ;w
Toen heb ik het gesprek maar beëindigd. Dag later maar weer opnieuw proberen, hopen dat ik een wat meer slimmer persoon aan de lijn krijg...

Zucht. Waarom, na al die jaren, krijgen de ISPs en KPN Netwerk het nog steeds niet voor elkaar om frustratievrij de klant te helpen???

Weer contact opgenomen met Xs4all en aangegeven dat er klaarblijkelijk een verkeerd type FTU in de beschikbaarheidsdatabase staat (er zit fysiek een TK-01, terwijl Xs4all denkt dat er een TY-01 zit).
Na twee keer uitleggen kwam de medewerker die ik in eerste instantie aan de lijn had, er achter dat ik er meer verstand van had, dan hij. 8)7 Afijn, verbond me door met iemand die WEL begreep wat het probleem was.
Heb vriendelijk gevraagd of ze de juiste ZTE F3100NT wilde opsturen, geschikt voor op een TK-01.
Xs4all: Nee dat kan niet meneer. Ik kan geen order aanmaken om de juiste NTU op te sturen. Daarvoor moet een monteur komen!?!
Ik: Oké; maar dan sturen jullie iemand langs die alleen maar ff een NTU komt afgeven?
Xs4all: Ja, maar dan kan hij gelijk alles aansluiten en configureren.
Ik: ja, maar dat hoeft allemaal niet en daar heb ik ook niet om gevraagd!

Zucht, blijkbaar kan het niet anders. :|

Paar dagen later, monteur KPN op de stoep.
Begint meteen te lachen als ik hem het verhaal vertel. Hij loopt naar z'n auto, haalt de juiste NTU tevoorschijn, geeft 'm aan mij. Terwijl hij z'n adminstratie aan het bijwerken is, staan we alletwee te kijken tot de LEDjes op de NTU aangaan. En roepen zowat in koor: hij doet 't! :+
Vervolgens hebben we nog een half uur gezellig lopen te kletsen over verbouwingen in woningen en installatieperikelen van wat 'ie allemaal zo meemaakte tijdens z'n werk.
Ik ondertussen af en toe wat klik, next, ok, op de laptop, die ik al klaar had staan, om de FRITZ!Box 7590 te configureren. Ondertussen, tijdens ons gezellig gekeuvel, heb ik alle specifieke settings voor dit lokale LAN opgezet en nog wat testjes gedraaid.
Intussen zat de KPN meneer z'n werkbonnen verder in te vullen. En gaf aan dat 'ie eigenlijk tijd over had, omdat 'ie op dit adres dus niks verder hoefde te doen.
Ik heb 'm verder prettig weekend gewenst en hij ging weer.

Tja... zo houden de providers zichzelf wel aan het werk... Waarom is het toch zo moeilijk om te LUISTEREN naar de klant?
En ja, niet iedereen is uiteraard voldoende technisch onderlegd. Maar waarom kan men geen rekening houden met klanten die dat wel zijn? Dat zou veel dubbelwerk schelen en ergernissen kunnen voorkomen.

Eind goed, al goed. Het werkt allemaal prima. Keurig 100/100 abonnement met >100 up/download snelheden (zelfs op WiFi)
Alleen de weg er naar toe, naar een werkende verbinding was enigszins hobbelig. ;)

Gelukkig werd ik beloond met een dikke zoen.
Jeetje Pap, wat een gedoe om een internetverbinding te krijgen! 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Foutje sorry, ik was van mening dat ik in een prive bericht zat 7(8)7 7(8)7

[ Voor 106% gewijzigd door Gondelier op 03-04-2021 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:10:
KPN en Xs4all, al jaren één en dezelfde, alleen communicatie is en blijft lastig... :X

Hierbij een relaas over de aanvraag van een nieuw FttH abonnement in een bestaande woning. Ter leering ende vermaeck. :+
Mede dankzij wat hulp van @Barre73 d:)b en ondergetekende is het uiteindelijk toch goed gekomen.

Situatie: een bestaande woning van circa 30 jaar oude welke inmiddels aardig gestript is en weer opnieuw opgebouwd zeg maar. Zaken als bouwkundige aanpassingen (kozijnen, vloeren, verwarming, plafonds), maar zowat alle elektra opnieuw (bedrading, mk+gk) en uiteraard UTP aangelegd vanuit de mk naar iedere ruimte.
het betreft niet onze eigen woning, maar die van dochter + schoonzoon

Bij het kaaltrekken van de woning bleek de situatie IN de kruipruimte toch anders te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Volgens de pc check zou er glasvezel aanwezig moeten zijn. Echter kon ik nergens de FTU vinden. (?)
De glasvezel kabel (die oranje stevige buitenmantel dus), lag gewoon los in het zand in de kruipruimte. M.a.w. die was door de vorige bewoner(s) al doorgeknipt, losgerukt, o.i.d. :-(

Tijdens het trekken van alle nieuwe UTP en andere kabels en leiding hebben we die oranje kabel maar netjes teruggehaald, richting de voorzijde v.d. woning, waar ook de meterkast zit.
De hele meterkast is opnieuw opgebouwd, nieuwe groepenkast, enige honderden meters nieuw elektra en overal CAT6a naar alle ruimtes getrokken.
De oranje glasvezel hebben we netjes in een PVC buis gelegd (lag los in het zand) en voorzichtig doorgestoken door de vloer van de meterkast, uitkomend IN de meterkast.
Zodat daar een verse grondplaat/FTU gemonteerd kan worden.

Contact opgenomen met X4all klantenservice en die gaven aan dat er, zonder extra kosten, bij het afsluiten van een nieuw abo, een monteur van KPN Netwerk ingepland zou worden om de glasvezel in een nieuwe FTU op te leveren en dan gelijk een werkende verbinding zou verzorgen.
M.a.w: klinkt wel klantvriendelijk!

Nu afwachten of dit ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. We hadden de aanvraag voor een werkende verbinding op 1 april gezet. En dat was volgens Xs4all geen enkel probleem
We gaan het zien...

Waar ik al bang voor was... Van het bekende (verkeerd) kastje naar de (botte)muur... :-(

Xs4all stuurt een installatiepakket op, met daarin een (oude) Packetfront NTU, de FRITZ!Box 7590 en de bestelde 2x STB's (5202).

Ik weer bellen om aan te geven dat er nog helemaal geen fiber afgemonteerd is op een TY01 of TK01 en dat het geen zin heeft dat er een monteur komt om de FRITZ!Box aan te sluiten.

Zucht... zegt die muts (dat was echt een muts, want die had duidelijk GEEN idee waar ik het over had), dat ik zelf KPN netwerk maar moest bellen om het zelf te regelen.
Duidelijk aangegeven dat wij een bestelling bij Xs4all geplaatst hebben en niks te maken hebben met welke onderaannemer of installateur wat dan ook.
Madam wilde niet toegeven |:( en gaf me het nummer van KPN netwerk (0880-0220377). Maar dan kom je uit bij het kopergebeuren van KPN. Die waren wel zo aardig om me weer een ander nummer te geven (088-0063744) wat ik kon bellen.

Afijn, dat was wel het goede aanspreekpunt, maar die verwezen me toch terug naar Xs4all. (ff een paar interne vloeken uitgekraamd). De KPN Netwerk medewerker gaf ook aan dat dit wel heel krom was, dat ik iedere keer van de een naar de ander verwezen werd.
Vervolgens weer Xs4all gebeld; gelukkig kreeg ik iemand aan de lijn die WEL begreep waar ik het over had. En die zelf al aangaf dat er eerst een monteur moest langskomen die zou constateren dat hij niks kon doen (?!). Dan pas zou die monteur vervolgens weer KPN netwerk bellen om te regelen dat die fiber afgemonteerd zou worden.

Afijn, KPN mannetje komt langs, ziet binnen enkele seconden wat het probleem is. Moet lachen en vindt het ook debiel dat hij per se moet langskomen om niks te doen. 8)7 En vraagt zich af waarom Xs4all niet gewoon gelijk KPN Netwerk heeft aangestuurd, na mijn melding dat er GEEN fiber afgemonteerd was.
Hij weer bellen met KPN Netwerk, die zouden weer terugbellen.

KPN Netwerk belt terug; willen dezelfde (!) dag nog langskomen. Dat viel dan wel weer mee.

Zelfde middag komt een ZZPer langs, in opdracht van KPN Netwerk. Monteert een TK-01 en wordt pissig als hij er achterkomt dat de vorige monteur niet in de wijkPoP de patch heeft gecheckt. Er bleek geen licht op de vezel te zijn. Mannetje weer weg, mannetje drie kwartier later weer terug.
Levert de TK-01 kaal op, met daarbij de opmerking dat hij GEEN NT mag achterlaten; dat zou Xs4all moeten regelen. En in de doos zit dus het verkeerde type...
Zucht...
Als het eenmaal fout gaat, dan blijft het fout gaan. :(

Vervolgens weer gebeld en geprobeerd uit te leggen dat we een ZTE ZXHN F3100 NT moeten hebben, geschikt voor op een TK-01. En NIET de packetfront (die ze gestuurd hebben), want die past alleen op een TY-01.
Maar ook die persoon begreep er weer niks van. ;w
Toen heb ik het gesprek maar beëindigd. Dag later maar weer opnieuw proberen, hopen dat ik een wat meer slimmer persoon aan de lijn krijg...

Zucht. Waarom, na al die jaren, krijgen de ISPs en KPN Netwerk het nog steeds niet voor elkaar om frustratievrij de klant te helpen???

Weer contact opgenomen met Xs4all en aangegeven dat er klaarblijkelijk een verkeerd type FTU in de beschikbaarheidsdatabase staat (er zit fysiek een TK-01, terwijl Xs4all denkt dat er een TY-01 zit).
Na twee keer uitleggen kwam de medewerker die ik in eerste instantie aan de lijn had, er achter dat ik er meer verstand van had, dan hij. 8)7 Afijn, verbond me door met iemand die WEL begreep wat het probleem was.
Heb vriendelijk gevraagd of ze de juiste ZTE F3100NT wilde opsturen, geschikt voor op een TK-01.
Xs4all: Nee dat kan niet meneer. Ik kan geen order aanmaken om de juiste NTU op te sturen. Daarvoor moet een monteur komen!?!
Ik: Oké; maar dan sturen jullie iemand langs die alleen maar ff een NTU komt afgeven?
Xs4all: Ja, maar dan kan hij gelijk alles aansluiten en configureren.
Ik: ja, maar dat hoeft allemaal niet en daar heb ik ook niet om gevraagd!

Zucht, blijkbaar kan het niet anders. :|

Paar dagen later, monteur KPN op de stoep.
Begint meteen te lachen als ik hem het verhaal vertel. Hij loopt naar z'n auto, haalt de juiste NTU tevoorschijn, geeft 'm aan mij. Terwijl hij z'n adminstratie aan het bijwerken is, staan we alletwee te kijken tot de LEDjes op de NTU aangaan. En roepen zowat in koor: hij doet 't! :+
Vervolgens hebben we nog een half uur gezellig lopen te kletsen over verbouwingen in woningen en installatieperikelen van wat 'ie allemaal zo meemaakte tijdens z'n werk.
Ik ondertussen af en toe wat klik, next, ok, op de laptop, die ik al klaar had staan, om de FRITZ!Box 7590 te configureren. Ondertussen, tijdens ons gezellig gekeuvel, heb ik alle specifieke settings voor dit lokale LAN opgezet en nog wat testjes gedraaid.
Intussen zat de KPN meneer z'n werkbonnen verder in te vullen. En gaf aan dat 'ie eigenlijk tijd over had, omdat 'ie op dit adres dus niks verder hoefde te doen.
Ik heb 'm verder prettig weekend gewenst en hij ging weer.

Tja... zo houden de providers zichzelf wel aan het werk... Waarom is het toch zo moeilijk om te LUISTEREN naar de klant?
En ja, niet iedereen is uiteraard voldoende technisch onderlegd. Maar waarom kan men geen rekening houden met klanten die dat wel zijn? Dat zou veel dubbelwerk schelen en ergernissen kunnen voorkomen.

Eind goed, al goed. Het werkt allemaal prima. Keurig 100/100 abonnement met >100 up/download snelheden (zelfs op WiFi)
Alleen de weg er naar toe, naar een werkende verbinding was enigszins hobbelig. ;)

Gelukkig werd ik beloond met een dikke zoen.
Jeetje Pap, wat een gedoe om een internetverbinding te krijgen! 8)
Tjonge jonge wat een verhaal!
Nu ben jij inderdaad deskundig op dit gebied maar een gewone klant had nog veel en veel meer problemen gehad om een werkende oplossing te krijgen.
Communicatie is inderdaad een zwak punt maar dat is niet alleen bij KPN en XS4all zo.
Luisteren naar een klant doet men niet want ze gaan er vanuit dat de klant “dom” is en zij zelf wel weten hoe het in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Niet van toepassing

[ Voor 98% gewijzigd door HoppyF op 03-04-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Als ik het zo lees zou ik op basis van mijn eigen ervaringen haast denken dat ze bij XS4ALL de helpdesk al hebben doorgeschakeld naar die van KPN :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mit-46 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:34:
Als ik het zo lees zou ik op basis van mijn eigen ervaringen haast denken dat ze bij XS4ALL de helpdesk al hebben doorgeschakeld naar die van KPN :X
Inderdaad.
Niet zo vreemd want de echte XS4all kennis en ervaring is al lang opgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Kan je op een Xs4all IP de smtp server zonder authenticatie gebruiken, of moet je altijd authenticeren ook op het Xs4all netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
pennywiser schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:19:
Kan je op een Xs4all IP de smtp server zonder authenticatie gebruiken, of moet je altijd authenticeren ook op het Xs4all netwerk?
Nee, dat is al een tijdje niet meer mogelijk voor nieuwe klanten om zonder auth mail te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
mad-dog schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:40:
[...]

Nee, dat is al een tijdje niet meer mogelijk voor nieuwe klanten om zonder auth mail te sturen
Dan moet ik Postfix even omgooien binnenkort als ik overstap.

Voor oude/bestaande klanten kan dat nog steeds wel dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
pennywiser schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:40:
[...]

Dan moet ik Postfix even omgooien binnenkort als ik overstap.

Voor oude/bestaande klanten kan dat nog steeds wel dan?
Voor een aantal wel, maar binnen x aantal weken ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 11:37

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

BushWhacker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:01:
[...]

Vragen over DNS kun je beter direct sturen naar unixbeheer@ ipv helpdesk@
Dan komt het direct bij de techneuten terecht. Wel even de naam van je hoofdinlog meesturen....
Anders kun je het ook nog posten op https://groups.google.com/forum/m/#!forum/xs4all.general, daar lezen ook veel Xs4all medewerkers (in hun vrije tijd) mee.
Ik hoop dat deze vlieger(s) nog steeds opgaan, ik werd in het verleden door de helpdesk verwezen naar een URL (lot.xs4all.nl) waar je DNS TXT record wijzigingen door kon voeren/geven echter staat daar nu een redirect op die op een generieke pagina uit komt. Ik hoop dat ik het PTR record voor mijn IPv4 adres nog aan kan passen :/

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
WeaZuL schreef op donderdag 8 april 2021 @ 21:29:
[...]

Ik hoop dat deze vlieger(s) nog steeds opgaan, ik werd in het verleden door de helpdesk verwezen naar een URL (lot.xs4all.nl) waar je DNS TXT record wijzigingen door kon voeren/geven echter staat daar nu een redirect op die op een generieke pagina uit komt. Ik hoop dat ik het PTR record voor mijn IPv4 adres nog aan kan passen :/
Ik kan hier gewoon mijn PTR record aanpassen :

https://mijn.xs4all.nl/internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Ik heb nu een Internet Smart (Glas) abbo wat 52 euro kost. Ik krijg 10,01 korting dus betaal 41,99
Omdat ik al jaren klant ben heb ik nog een spotify account gratis.

Goedkoper ga ik het niet vinden of ik moet overstappen op budgetallesin1 wat 6 maanden 28,50 kost en daarna 37,50.
Daar moet ik dan zelf spotify bij nemen.

Hoe lang blijft xs4all/kpn deze spotify deal houden ? Mijn contract loopt binnen 2 maanden af. Iemand ervaring met verlengen en wat het verlengen dan betekend als het straks allemaal kpn word ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
kevertje1977 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:08:
Ik heb nu een Internet Smart (Glas) abbo wat 52 euro kost. Ik krijg 10,01 korting dus betaal 41,99

Goedkoper ga ik het niet vinden of ik moet overstappen op budgetallesin1 wat 6 maanden 28,50 kost en daarna 37,50.

Hoe lang blijft xs4all/kpn deze spotify deal houden ? Mijn contract loopt binnen 2 maanden af. Iemand ervaring met verlengen en wat het verlengen dan betekend als het straks allemaal kpn word ?
Afgelopen september heb ik met €10 korting per maand plus gratis Spotify verlengd met een jaar.
Daarbij ook een gratis omruil van de oude interactieve TV ontvanger naar het nieuwe 4K model.
Nu zal verlengen met korting misschien niet eeuwig doorlopen maar dat is hoe ik het gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040

Afgelopen december afspraak gemaakt voor nieuw jaar contract per 6 april 2021: €10 korting en Ziggo-sport (€14,99) gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zojuist gebeld en mijn korting van €10 kon behouden blijven maar Ziggosport maar 6mnd gratis.
Ik heb echter bij KPN ook gekeken en kom daar veel goedkoper uit als nieuwe klant zijnde. Dus zeer waarschijnlijk ga ik overstappen als ik er geen betere deal uit kan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog

Spotify wordt hoe dan ook niet meer gratis aangeboden bij nieuwe abonnementen. Alleen bij XS4ALL kun je bij verlenging het nog gratis aanhouden, aangezien je ze niet overzetten naar een andere propositie(bij KPN is verlenging automatisch huidige propositie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Miki schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:31:
Zojuist gebeld en mijn korting van €10 kon behouden blijven maar Ziggosport maar 6mnd gratis.
Ik heb echter bij KPN ook gekeken en kom daar veel goedkoper uit als nieuwe klant zijnde. Dus zeer waarschijnlijk ga ik overstappen als ik er geen betere deal uit kan slepen.
Zal wel iets schelen maar vergeet niet o.a. de Fritz!Box mee te tellen. Anders ga je appels met peren vergelijken. Zo'n experiadoos is echt inferieur aan de Fritz!Box (uit eigen ervaring). Daar betaal je bij KPN ook €7,49 per maand voor. Daarnaast weet ik niet of je Compleet hebt (Pluspakket of ESPN gratis) want dat kennen ze bij KPN ook niet meer. Dat is omgezet naar €5 entertainmentkorting. Ik zou de eerste 6 maanden bij KPN iets van €5 minder kwijt zijn maar het tweede half jaar juist iets van €14 meer.
Bij XS4ALL doen ze ook niet zo moeilijk met iets omruilen en als je problemen hebt gaat het net iets sneller: recent viel mijn verbinding elke dag een paar keer weg. Maandagavond via Twitter gemeld en de volgende dag stond er een monteur op de stoep. Ik geloof niet dat je dat bij KPN ook krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Edje040 op 09-04-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:26:
[...]

Zal wel iets schelen maar vergeet niet o.a. de Fritz!Box mee te tellen. Anders ga je appels met peren vergelijken. Zo'n experiadoos is echt inferieur aan de Fritz!Box (uit eigen ervaring). Daar betaal je bij KPN ook €7,49 per maand voor. Daarnaast weet ik niet of je Compleet hebt (Pluspakket of ESPN gratis) want dat kennen ze bij KPN ook niet meer. Dat is omgezet naar €5 entertainmentkorting. Ik zou de eerste 6 maanden bij KPN iets van €5 minder kwijt zijn maar het tweede half jaar juist iets van €14 meer.
Bij XS4ALL doen ze ook niet zo moeilijk met iets omruilen en als je problemen hebt gaat het net iets sneller: recent viel mijn verbinding elke dag een paar keer weg. Maandagavond via Twitter gemeld en de volgende dag stond er een monteur op de stoep. Ik geloof niet dat je dat bij KPN ook krijgt.
Dat er met hardware bij XS4ALL makkelijker wordt omgesprongen klopt, voor de monteurs gebruikt XS4ALL gewoon KPN monteurs met extra skill. Theoretisch zal het dus bij KPN nog sneller kunnen. Praktijk is dat er in de meeste gevallen de volgende werkdag een monteur op de stoep zal staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

Nou dat van de hardware viel mij juist heel erg tegen. Ik had aangegeven dat ik 4K televisie wilde maar ik kreeg dus GEEN nieuwe box, mijn box was nog goed genoeg. Ja ik moest even een paar keer op mijn kin tikken of ik het wel goede hoorde.

Omdat ik een UniFi netwerkje heb, heb ik alleen maar de modem nodig zonder verdere WiFi en andere fratsen. Die Fritz meuk met repeaters was evengoed een drama met om de 3 weken rebooten omdat er weer eens een cliënt niet kon verbinden. Ik heb dus alleen een router nodig met 1 lan poort. De kans is daarbij zeer groot dat ik vroeg of laat een Pfsense boxje neerzet. Wellicht eerder als de Expedia Box echt slecht is.

Het verschil met een vergelijkbare KPN aanbieding is bij mij nu €111 korting in het voordeel van KPN en dan heb ik de €10 korting per maand al meegerekend. Het enige wat ik extra krijg is 6mnd Ziggosport maar dat betaal ik dus praktisch zelf met het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
mad-dog schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:42:
[...]

Dat er met hardware bij XS4ALL makkelijker wordt omgesprongen klopt, voor de monteurs gebruikt XS4ALL gewoon KPN monteurs met extra skill. Theoretisch zal het dus bij KPN nog sneller kunnen. Praktijk is dat er in de meeste gevallen de volgende werkdag een monteur op de stoep zal staan
Klopt. Het was ook een monteur van KPN (en een goede). Wat ik me afvraag is of de monteur ook de volgende dag op de stoep staat als je een "gewone" KPN-klant bent. Op het KPN-forum lees ik namelijk hele andere verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
Edje040 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:52:
[...]

Klopt. Het was ook een monteur van KPN (en een goede). Wat ik me afvraag is of de monteur ook de volgende dag op de stoep staat als je een "gewone" KPN-klant bent. Op het KPN-forum lees ik namelijk hele andere verhalen.
Dat is maar net afhankelijk van de regio. Aangezien er KPN monteurs zijn die geen XS4ALL skill hebben is het eigenlijk onmogelijk dat een XS4ALL-klant sneller een monteur krijgt dan een KPN-klant.
Vanwege corona werken de monteurs momenteel alleen maar in hun eigen regio, maar ik heb tot op heden niet echt bijzonderheden gezien
Ik bel voor zowel XS4ALL als KPN, maar kom vrijwel alleen maar zelfde werkdag of volgende werkdag tegen als eerste tijdstip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Miki schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:53:
[...]

Nou dat van de hardware viel mij juist heel erg tegen. Ik had aangegeven dat ik 4K televisie wilde maar ik kreeg dus GEEN nieuwe box, mijn box was nog goed genoeg. Ja ik moest even een paar keer op mijn kin tikken of ik het wel goede hoorde.

Omdat ik een UniFi netwerkje heb, heb ik alleen maar de modem nodig zonder verdere WiFi en andere fratsen. Die Fritz meuk met repeaters was evengoed een drama met om de 3 weken rebooten omdat er weer eens een cliënt niet kon verbinden. Ik heb dus alleen een router nodig met 1 lan poort. De kans is daarbij zeer groot dat ik vroeg of laat een Pfsense boxje neerzet. Wellicht eerder als de Expedia Box echt slecht is.

Het verschil met een vergelijkbare KPN aanbieding is bij mij nu €111 korting in het voordeel van KPN en dan heb ik de €10 korting per maand al meegerekend. Het enige wat ik extra krijg is 6mnd Ziggosport maar dat betaal ik dus praktisch zelf met het verschil.
Zoals is al zei heb ik hier wel de TV box omgeruild gekregen voor de Arris VIP5202.
Heb hier dus wel internet, TV en telefonie ivm KPN compleet dus ook combi voordeel.
WiFi Mesh werkt hier stabiel en goed met de 5490 en 1750E repeater.
Geen reden dus om naar KPN te gaan.
Als ik dan overstap dan wordt het een niet-KPN provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
HoppyF schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:49:
[...]

Zoals is al zei heb ik hier wel de TV box omgeruild gekregen voor de Arris VIP5202.
Heb hier dus wel internet, TV en telefonie ivm KPN compleet dus ook combi voordeel.
WiFi Mesh werkt hier stabiel en goed met de 5490 en 1750E repeater.
Geen reden dus om naar KPN te gaan.
Als ik dan overstap dan wordt het een niet-KPN provider.
Grappig, ik kreeg in iedergeval geen nieuwe TV box bij een contractverlenging. Alleen als ik problemen ondervond en dat zou dan eerst getest worden. Dus ja, ik ben licht teleurgesteld in Xs4all.

Ik zit zelf nog een goed jaar vast aan KPN mobiel daarna ga ik verder kijken. De triple play kortingen van bijvoorbeeld T-Mobile zijn wel erg interessant en inmiddels bieden ze nu 1gbit aan in mijn wijk.

Anyway ik ga nog wat sommetjes maken tussen Xs4all en KPN en maak dan mijn definitieve keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Miki schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:14:
[...]

Grappig, ik kreeg in iedergeval geen nieuwe TV box bij een contractverlenging. Alleen als ik problemen ondervond en dat zou dan eerst getest worden. Dus ja, ik ben licht teleurgesteld in Xs4all.

Ik zit zelf nog een goed jaar vast aan KPN mobiel daarna ga ik verder kijken. De triple play kortingen van bijvoorbeeld T-Mobile zijn wel erg interessant en inmiddels bieden ze nu 1gbit aan in mijn wijk.

Anyway ik ga nog wat sommetjes maken tussen Xs4all en KPN en maak dan mijn definitieve keuze.
Als TV zo belangrijk voor je, wat heb je dan bij T-mobile te zoeken? Er zijn echt maar 2 fatsoenlijke TV-providers(KPN en Ziggo).
Ik heb zowel bij KPN en XS4ALL meerdere klanten binnen een paar weken met hangende pootjes zien terugkomen vanuit T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
[...]

Lees eerst het T-mobile draadje op dit forum maar eens...daar wordt je niet vrolijk van. Het tv-platform van KPN/XS4ALL is gewoon goed. Punt. Ik ben klant geweest bij UPC/Ziggo met een Horizon Mediabox. Wat een drama. Gave lay-out maar verder alleen maar ellende. Ook Canal Digitaal (o.a. Freedom) kan echt niet mee met KPN/XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Zal wel iets schelen maar vergeet niet o.a. de Fritz!Box mee te tellen. Anders ga je appels met peren vergelijken. Zo'n experiadoos is echt inferieur aan de Fritz!Box (uit eigen ervaring). Daar betaal je bij KPN ook €7,49 per maand voor.
Alsof met FttH die Fritz!Box niet meteen terug de doos ingaat na installatie. Een beetje tweaker gaat pedal to the metal met een eigen router, met zo min mogelijk fluff tussen eigen apparatuur en het internet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik heb vorige week verlengt, en Spotify blijft gewoon zoals het is.
Ik heb 6 maanden Ziggo sport gekregen, het wordt steeds magerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

mad-dog schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:37:
[...]

Als TV zo belangrijk voor je, wat heb je dan bij T-mobile te zoeken? Er zijn echt maar 2 fatsoenlijke TV-providers(KPN en Ziggo).
Ik heb zowel bij KPN en XS4ALL meerdere klanten binnen een paar weken met hangende pootjes zien terugkomen vanuit T-Mobile
NL Ziet is een prima tv provider voor net geen 8 euro. Netflix erbij en je hebt meer dan voldoende.
Als ons huis wordt opgeleverd wordt het internet only, en dan zijn er prima keuzes op glasvezel, KPN en Ziggo gaan het zeker niet worden ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:22
[...]

Bij de mijnkpn omgeving kan ik een 4k ontvanger krijgen als ik het 4K pakket afneem. En dan zeg je dat pakket na een maand weer op.

Maar aangezien die 4K voor ons totaal niet interessant is nog niet geactiveerd. De huidige Arcadyans werken hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
GerkeP schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:21:
[...]

NL Ziet is een prima tv provider voor net geen 8 euro. Netflix erbij en je hebt meer dan voldoende.
Als ons huis wordt opgeleverd wordt het internet only, en dan zijn er prima keuzes op glasvezel, KPN en Ziggo gaan het zeker niet worden ;-)
TV van KPN is 10 euro, dus wat is je punt?
Pagina: 1 ... 89 ... 108 Laatste