Als je de zenderpakketten van Ziggo Sport en/of Fox Sports hebt kan je ook de 'losse' apps ervan gebruiken/proberen om live TV te kijken. Je kan via beide apps inloggen met je KPN/XS4ALL gegevens.Tomba schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:28:
Ik heb de mazzel dat mijn ouders T-mobile Thuis hebben en daarmee dus de infra van het voormalige Knippr waardoor we onze favoriete voetbalploeg toch gewoon konden volgen in Italië via de laptop(KPN/xs4all zou van mij best eens bij T-mobile en Ziggo mogen kijken hoe je een fatsoenlijke streaming ervaring levert
)
Vreemd, kijk sinds die wijziging vorig jaar met oma's KPN gegevens gewoon via interactievetv.nl via mijn Duitse provider, zonder een vpn verbinding.Barre73 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:28:
[...]
Ik zie het al. Sinds vorig jaar is geoblocking binnen de EU verboden maar KPN heeft daar alleen met de app gevolg aan gegeven, lees ik nu. De app zou op telefoon of tablet wel overal moeten werken in de EU. ITV online alleen thuis in je eigen netwerk.
Goeie tip! Bedankt.ArieR schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 21:27:
[...]
Als je de zenderpakketten van Ziggo Sport en/of Fox Sports hebt kan je ook de 'losse' apps ervan gebruiken/proberen om live TV te kijken. Je kan via beide apps inloggen met je KPN/XS4ALL gegevens.
Bizar, zelfs via de iPhone app op KPN NL krijg ik deze melding;gjtm schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:09:
[...]
Vreemd, kijk sinds die wijziging vorig jaar met oma's KPN gegevens gewoon via interactievetv.nl via mijn Duitse provider, zonder een vpn verbinding.

Het is (weer) de hele avond kapot de webtv. Continu sorry meldingen en timeouts. Jammer dit!
Inderdaad heel vreemd. FOX Sports is volgens odnerstaande pdf buitenshuis beschikbaar. En dan moet dat ook in het buitenland beschikbaar zijn.Tomba schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:19:
[...]
Goeie tip! Bedankt.
[...]
Bizar, zelfs via de iPhone app op KPN NL krijg ik deze melding;
[Afbeelding]
https://kpn-customer.cust...en+Onderweg+tv-kijken.pdf
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Betreffende screenshot was bij mij thuis alleen dan via KPN 4G i.p.v. WiFiBarre73 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:15:
[...]
Inderdaad heel vreemd. FOX Sports is volgens odnerstaande pdf buitenshuis beschikbaar. En dan moet dat ook in het buitenland beschikbaar zijn.
https://kpn-customer.cust...en+Onderweg+tv-kijken.pdf
De XS4ALL (lees: KPN) Webtv app heeft echt een capaciteit probleem op bepaalde zenders he.. Het valt me namelijk op dat telkens als ik b.v. op Veronica of Fox-sports een belangrijke sportwedstrijd live wil kijken dat het niet werkt (nu ook weer niet op Foxsports voor Ajax-Fortuna).. Op rustige momenten werkt het allemaal prima, maar zodra er een wedstrijd is die wat meer mensen willen zien gaat de boel plat, wat dus duidt op een capaciteit probleem..
Welke app bedoel je precies? Op iPhone en iPad kan ik momenteel probleemloos Ajax Fortuna kijken.Inflatable schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:06:
De XS4ALL (lees: KPN) Webtv app heeft echt een capaciteit probleem op bepaalde zenders he.. Het valt me namelijk op dat telkens als ik b.v. op Veronica of Fox-sports een belangrijke sportwedstrijd live wil kijken dat het niet werkt (nu ook weer niet op Foxsports voor Ajax-Fortuna).. Op rustige momenten werkt het allemaal prima, maar zodra er een wedstrijd is die wat meer mensen willen zien gaat de boel plat, wat dus duidt op een capaciteit probleem..
iPad.. Nu werkt het hier ook, maar pas na 3x opnieuw laden en heel lang wachten..
Ik heb hier ook al weken last van. WebTV in het algemeen laadt soms niet, soms meteen en inderdaad sommige zenders (vooral waar op dat moment populaire sport evenementen op worden uitgezonden) weigeren te laden, timeouts, foutmeldingen etc, terwijl bv. the History channel zonder problemen laadt. Lijkt dus inderdaad backend/capaciteit issues.Inflatable schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:06:
Hebben meerdere mensen storing op IPTV,
NPO1 en RTL4 ??

[ Voor 10% gewijzigd door Gondelier op 11-03-2019 22:10 ]
Ik heb net Fritz!OS 7 geinstalleerd op de 5490.
Maar ik probeer direct even mijn VPN werkend te krijgen op mijn synology nas, maar ik snap het portforwarden in de Fritzbox denk ik niet helemaal...
Ik wil UDP poorten 500, 1701 en 4500 forwarden van extern naar intern een bepaald IPadres.
Voer ik ze in dan krijg ik alleen bij de eerste voor elkaar:

Ondanks dat ik gewoon poort 500 invul, maakt hij er zelf 61000 van:
Maar ik probeer direct even mijn VPN werkend te krijgen op mijn synology nas, maar ik snap het portforwarden in de Fritzbox denk ik niet helemaal...
Ik wil UDP poorten 500, 1701 en 4500 forwarden van extern naar intern een bepaald IPadres.

[ Voor 8% gewijzigd door BlakHawk op 12-03-2019 17:16 ]
Hier geprobeerd met dezelfde fritzbox en fritzos de portforwarding erin te zetten, maar geen probleem. Staat de externe poort niet al gereserveerd voor een ander apparaat?
Neemad-dog schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:20:
Hier geprobeerd met dezelfde fritzbox en fritzos de portforwarding erin te zetten, maar geen probleem. Staat de externe poort niet al gereserveerd voor een ander apparaat?
Kijk eens in de interface van de fb bij -> Diagnose -> veiligheid, daar kan je ook zien welke poorten in gebruik zijn.
Rare vraag, welke browser gebruik je?
Mijn ervaringen met de diverse FB's hebben me geleerd dat alleen Firefox bij mij goed functioneert met die FB's
Mijn ervaringen met de diverse FB's hebben me geleerd dat alleen Firefox bij mij goed functioneert met die FB's
GerkeP
Dan heb je vpn op de fritzbox zelf ook aan staan.dfrenner schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 17:14:
Ik heb net Fritz!OS 7 geinstalleerd op de 5490.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Xs4all helpdesk meldt dat testfase
FRITZ!Box 7590 is afgerond en het nieuwe model zal worden. lemand al eerder gehoord?
FRITZ!Box 7590 is afgerond en het nieuwe model zal worden. lemand al eerder gehoord?
Zo nieuw is dit modem toch niet?Fiberbleiswijk schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:48:
Ik zie bovendien geen fiber aansluiting op de 7590 zitten.
Ongeschikt dus als glasvezelmodem. De 5490 heeft dit namelijk wel.
Het is wel het topmodel van AVM... Gaat vanaf maandag geleverd worden aan klanten met single line DSL en fiber met NTUHoppyF schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:09:
[...]
Zo nieuw is dit modem toch niet?
Wel dit:HoppyF schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:09:
[...]
Echt een andere klasse WiFi dan wat de andere providers leveren. 2x2 AC is de standaard.4 x 4 Wireless AC + N with Multi-User MIMO
Wireless AC (up to 1733 Mbit/s gross, 5 GHz) and N (up to 800 Mbit/s gross, 2.4 GHz)
Dat misschien wel maar wel een gemiste kans dat AVM er geen fiber aansluiting op heeft gemaakt.mad-dog schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:11:
[...]
Het is wel het topmodel van AVM... Gaat vanaf maandag geleverd worden aan klanten met single line DSL en fiber met NTU
Zoals ik al zei heeft de 5490 dat wèl en deze kan ook nog op een NT mediaconverter aangesloten worden.
De 5490 heeft ook WiFi Mesh dus prima WiFi bereik.
Voor de DSL gebruikers lijkt me de 7590 wel een goede keuze.
Niet overal ligt immers glasvezel.
Is geen gemiste kans, het is voor een compleet andere doelgroep. De 7590 is echt voor de retail bedoeld(ook voor klanten met Ziggo etc), waar de 5490 meer op ISPs zijn gerichtHoppyF schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:17:
[...]
Dat misschien wel maar wel een gemiste kans dat AVM er geen fiber aansluiting op heeft gemaakt.
Zoals ik al zei heeft de 5490 dat wèl en deze kan ook nog op een NT mediaconverter aangesloten worden.
De 5490 heeft ook WiFi Mesh dus prima WiFi bereik.
Voor de DSL gebruikers lijkt me de 7590 wel een goede keuze.
Niet overal ligt immers glasvezel.
@mad-dogmad-dog schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Is geen gemiste kans, het is voor een compleet andere doelgroep. De 7590 is echt voor de retail bedoeld(ook voor klanten met Ziggo etc), waar de 5490 meer op ISPs zijn gericht
Zeker geen gemiste kans, werk nu ruim negen maanden met de 7590, zonder problemen. Alleen de fw updates laten lang op zich wachten (6 mnd geleden, en nog niets). Maar ja, als het goed werkt heb je ook geen update nodig. Ik was het zo zat met die 7581, daarom heb ik deze 7590 aangeschaft en de 7581 ligt aardig stof te happen.
Wat je zegt, andere doelgroep.mad-dog schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Is geen gemiste kans, het is voor een compleet andere doelgroep. De 7590 is echt voor de retail bedoeld(ook voor klanten met Ziggo etc), waar de 5490 meer op ISPs zijn gericht
DSL dus en aangezien dit topic over glasvezel gaat heeft dit modem hier weinig toegevoegde waarde.
Toch wel, aangezien xs4all dit modem vanaf maandag gaat leveren ipv de 7581 bij ADSL/(V)VDSL/Vplus en fiberlijnen met NTU.HoppyF schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:40:
[...]
Wat je zegt, andere doelgroep.
DSL dus en aangezien dit topic over glasvezel gaat heeft dit modem hier weinig toegevoegde waarde.
Daarnaast is een FTU met patchcover door XS4ALL kosteloos te voorzien van een NTU
Een 5490 is echt een prima modem, maar is op het gebied van WIFI de mindere van de 7590
[ Voor 8% gewijzigd door mad-dog op 16-03-2019 14:44 ]
Even een flinke schop, maar is dit nog gefixed?PatrickC schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:09:
[...]
Router is al meerdere malen herstart vanmorgen, maar ik zal dat nog eens proberen. Ik heb IPv6 gedeactiveerd inmiddels. M’n firmware versie is: FRITZ!OS 06.85-50446 PLUS
Ik heb namelijk exact hetzelfde, ook na het installeren van een slimme meter. Via de helpdesk een nieuwe Fritz gekregen, hielp niets. Nu komt er Donderdag een monteur de NTU vervangen, hopelijk is dat de oplossing.
Overigens draai ik zelf op 7.01, dus aan de firmware ligt het niet.
Afgelopen week exact hetzelfde gehoord, mede omdat ik vroeg of ze niet nog ergens een 7490 hadden rondzwervenFiberbleiswijk schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:48:
[ Voor 21% gewijzigd door KillaZ op 18-03-2019 08:42 ]
K to the KillaZ
Ja, door het vervangen van de NTU. De NTU die ik had was al behoorlijk oud, omdat ik in een gemeente woon waar al heel vroeg glasvezel lag.KillaZ schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:41:
[...]
Even een flinke schop, maar is dit nog gefixed?
Ik heb namelijk exact hetzelfde, ook na het installeren van een slimme meter. Via de helpdesk een nieuwe Fritz gekregen, hielp niets. Nu komt er Donderdag een monteur de NTU vervangen, hopelijk is dat de oplossing.
[...]
Wel opmerkelijk dat het bij jou ook gebeurde na installatie van de slimme meter. De stroom gaat dan even compleet van de NTU af. Misschien dat zo'n NTU daar dan niet zo goed tegen kan?
[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 18-03-2019 12:17 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ah, same here, mijn NTU is inmiddels een jaar of 6 oud. Met een beetje mazzel is het Donderdag dus opgelost.PatrickC schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:15:
[...]
Ja, door het vervangen van de NTU. De NTU die ik had was al behoorlijk oud, omdat ik in een gemeente woon waar al heel vroeg glasvezel lag.Volgens mij had ik dat ook nog ergens gemeld in dit topic, maar ik kan me vergissen.
Wel opmerkelijk dat het bij jou ook gebeurde na installatie van de slimme meter. De stroom gaat dan even compleet van de NTU af. Misschien dat zo'n NTU daar dan niet zo goed tegen kan?
K to the KillaZ
Meer mensen hier die deze avond merken dat het internet niet heel lekker werkt? Op zich werkt alles uiteindelijk wel maar heb regelmatig wat time-outs?
Omgeving Eindhoven hier trouwens, zie op social media ook wel diverse meldingen. Zal wel ergens een storing zijn bij KPN of XS4ALL.
Omgeving Eindhoven hier trouwens, zie op social media ook wel diverse meldingen. Zal wel ergens een storing zijn bij KPN of XS4ALL.
[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 19-03-2019 19:02 ]
Er is een storing in het hele KPN domein. Veel packetloss. Zie ook allestoringen.nl bij telfort en kpn
Ik snap alleen niet waar XS4ALL hun storingspagina niet bijgewerkt heeft. Meestal houden ze dat vrij goed bij.
Ook hier problemen met internet. Safari browser op iPad en iPhone doet regelmatig niets en het cirkeltje rechtsboven blijft heel lang draaien. Als ik op m’n iPhone naar 4G schakel dan werkt alles prima. Heb m’n FRITZ!Box al een keer gereboot maar dat heeft geen effect.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik had al even problemen maar was erg druk, mijn ouders bleken ook problemen te hebben.
Bleek dat de FRITZ!Box 5490 nieuwe firmware (fritsOS 7.01) had gekregen...
Stroperige internet en WIFI was al helemaal dramatisch, webinterface reageerde ook niet lekker en moest veel langer laden als voorheen.
De Xs4all HD heeft inmiddels de support kwaliteit van KPN en konden totaal niets doen... (geen firmware rollback)
Heb het nu zelf maar gedaan (via een duitse AVM tool> 6.84) nu weer een fatsoenlijk werkende FRITZ!Box 5490 en WIFI
Stroperige internet en WIFI was al helemaal dramatisch, webinterface reageerde ook niet lekker en moest veel langer laden als voorheen.
De Xs4all HD heeft inmiddels de support kwaliteit van KPN en konden totaal niets doen... (geen firmware rollback)
Heb het nu zelf maar gedaan (via een duitse AVM tool> 6.84) nu weer een fatsoenlijk werkende FRITZ!Box 5490 en WIFI
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Die 7.01 is al een tijdje uit (als in maanden), we hebben nu last van een behoorlijke packetloss binnen het KPN wholesale netwerk.
Als je niet weet waar je het over hebt, reageer dan ook niet.fast-server schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:59:
Ik had al even problemen maar was erg druk, mijn ouders bleken ook problemen te hebben.
Firmware rollback kan niet, dat heeft niks met onwil te maken. Enige manier van rollback is recovery uitvoeren via een pc. Daarnaast is er met 07.01 niks mis.
Als laatste, er is een storing....
Omdat het een breed probleem is die niet voor iedereen geldt en ook niet locatie-gerelateerd isik222 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:46:
Ik snap alleen niet waar XS4ALL hun storingspagina niet bijgewerkt heeft. Meestal houden ze dat vrij goed bij.
Er is wel degelijk een probleem op de 5490 van mij en mijn ouders, dat ding is zo traag als stront met 7.01.
De hele box reageerde stroperig, wifi geen internet toegang, hikkende TV, traag zappen etc.
Enige manier om het weer even werkbaar te maken was door de stroom er af te halen.
Dat ik toevallig vandaag post en dat dit samenvalt met die storing doet daar helemaal niets aan af. (wij hebben hier geen storing)
Dit loopt al vanaf die update, was alleen door drukte verhinderd om er in te duiken...
Nu ik weer op 6.84 zit werkt alles weer snel en probleemloos
Dat jouw box wel goed op 7.01 werkt is heel fijn.
Om jouw woorden nog maar even te herhalen>> Als je niet weet waar je het over hebt, reageer dan ook niet.
Bel klepel verhaal met 0 toegevoegde waarde...
De hele box reageerde stroperig, wifi geen internet toegang, hikkende TV, traag zappen etc.
Enige manier om het weer even werkbaar te maken was door de stroom er af te halen.
Dat ik toevallig vandaag post en dat dit samenvalt met die storing doet daar helemaal niets aan af. (wij hebben hier geen storing)
Dit loopt al vanaf die update, was alleen door drukte verhinderd om er in te duiken...
Nu ik weer op 6.84 zit werkt alles weer snel en probleemloos
Dat jouw box wel goed op 7.01 werkt is heel fijn.
Om jouw woorden nog maar even te herhalen>> Als je niet weet waar je het over hebt, reageer dan ook niet.
Bel klepel verhaal met 0 toegevoegde waarde...
mad-dog schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:25:
[...]
Als je niet weet waar je het over hebt, reageer dan ook niet.
Firmware rollback kan niet, dat heeft niks met onwil te maken. Enige manier van rollback is recovery uitvoeren via een pc. Daarnaast is er met 07.01 niks mis.
Als laatste, er is een storing....
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Dat is geen geldige reden om dan maar helemaal geen melding te plaatsen lijkt me. Desnoods maak je een melding waarin je uitlegt welke problemen er kunnen zijn maar dat niet iedereen er last van heeft. Nu heb je de situatie dat veel mensen een storing ervaren en de storingspagina doodleuk geen storing meldt, dat is erg onwenselijk. Zeker voor een provider met de uitstekende reputatie van XS4ALL.mad-dog schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:26:
[...]
Omdat het een breed probleem is die niet voor iedereen geldt en ook niet locatie-gerelateerd is
Overigens lijkt het probleem hier weer opgelost
Ik weet ook niet waar ik het over heb, dus lul maar wat in de rondte...
Maar mijn 5490 met 7.01 f/w werkt gewoon prima, al enige maanden; no problemo.
Keurig in een mesh-setup i.c.m. een 1750E.

Maar mijn 5490 met 7.01 f/w werkt gewoon prima, al enige maanden; no problemo.
Keurig in een mesh-setup i.c.m. een 1750E.
Ik heb toch wel problemen gehad met de mesh-setup op 7.01 f/w icm een iPad Air. Hiervoor een support ticket aangemaakt bij AVM, maar zij hebben het probleem (iPad weigerde verbinding te maken op de 5Ghz band van de 1750E) niet op kunnen lossen. Andere apparaten in huis werkte wel gewoon. Ik heb inmiddels een iPad Pro 10.5 en die werkt wel probleemloos. Ik heb trouwens wel een FRITZ!Box 7581.
Zie ook: Probleem met FRITZ!WLAN Repeater 1750E icm iPad Air
Zie ook: Probleem met FRITZ!WLAN Repeater 1750E icm iPad Air
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 19-03-2019 23:01 ]
Helaas ook na het vervangen van het NTU nog steeds dezelfde problemen:
IPv6 Internet connection was cleared; prefix no longer valid.
Internet connection cleared.
Timeout during PPP negotiation.
Router is al naar factory reset gedaan nadat NTU was geinstalleerd. Gisteravond 4 keer dat het internet er uit lag en vanmorgen tussen 05:00 en 06:00 12 meldingen.
Gaan we maar weer bellen
Router is al naar factory reset gedaan nadat NTU was geinstalleerd. Gisteravond 4 keer dat het internet er uit lag en vanmorgen tussen 05:00 en 06:00 12 meldingen.
Gaan we maar weer bellen
K to the KillaZ
Zou maar om nieuwe fritz vragen.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Ik heb dit ook gehad, om de paar minuten wegvallende verbinding met precies die 3 meldingen in de log. Uiteindelijk bleek bij mij de NTU gewoon niet "diep genoeg naar beneden" gedrukt te zijn. Probeer eens met je wijsvinger bovenop de NTU naar benee te duwen. Hij bounched most likely een beetje terug omhoog, maar test het eensKillaZ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:33:
Gaan we maar weer bellen
Sindsdien niet meer aangekomen en draai nu alweer 3 jaar stabiel zonder enige storing.
[ Voor 7% gewijzigd door Yahiko750 op 22-03-2019 14:20 ]
De nieuwe Fritz hangt al een week met het beschermfolie er nog opjanbal schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:14:
Zou maar om nieuwe fritz vragen.
Was het eerste wat XS4ALL verving.
Dat zou betekenen dat zowel de oude als de nieuwe NTU niet goed zaten? Ik ga het proberen.Yahiko750 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:19:
[...]
Ik heb dit ook gehad, om de paar minuten wegvallende verbinding met precies die 3 meldingen in de log. Uiteindelijk bleek bij mij de NTU gewoon niet "diep genoeg naar beneden" gedrukt te zijn. Probeer eens met je wijsvinger bovenop de NTU naar benee te duwen. Hij bounched most likely een beetje terug omhoog, maar test het eens.
Sindsdien niet meer aangekomen en draai nu alweer 3 jaar stabiel zonder enige storing.
Ik heb zo'n vermoeden dat die kerel die mijn slimme meter heeft geplaatst iets heeft verkloot, maar ja, waar begin je.

[ Voor 60% gewijzigd door KillaZ op 22-03-2019 16:09 ]
K to the KillaZ
Ik neem aan dat de monteur de verbinding getest heeft na het installeren van de NTU?KillaZ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:33:
Gaan we maar weer bellen
Uiteraard en uiteraard toen geen ipv6 prefix lossPatrickC schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:22:
[...]
Ik neem aan dat de monteur de verbinding getest heeft na het installeren van de NTU?

K to the KillaZ
Zijn er mensen die de Fritzbox hebbrn vervangrn door een Mikrotik router? Ik heb sinds korteen Mikrotik RB4011 router, maar krijg het iptv grseelte jiet goed. Op HD zenders freezed het beeld na 5 min. Heb alles ingestels zoals op netwerkje.com.
Is het mogelijk dat iemand zijn/haar config post zodag ik die kan vergelijken mer mijn eigen?
Is het mogelijk dat iemand zijn/haar config post zodag ik die kan vergelijken mer mijn eigen?
Igmp proxy goed ingesteld? (Staat mij iets van bij dat de routerboards dit niet hadden of is dit ondertussen toegevoegd?)XenoMorpH schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 01:03:
Zijn er mensen die de Fritzbox hebbrn vervangrn door een Mikrotik router? Ik heb sinds korteen Mikrotik RB4011 router, maar krijg het iptv grseelte jiet goed. Op HD zenders freezed het beeld na 5 min. Heb alles ingestels zoals op netwerkje.com.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Waarschijnlijk vraag ik het hier op de verkeerde plaats, maar anders is het een opmerking 
Voor lg/Webos tv’s is er nu een KPN app beschikbaar met dezelfde functionaliteit als de set top box. Maar dan natuurlijk native in de tv.
Gezien xs4all en KPN van hetzelfde tv platform gebruik maken heb ik deze geprobeerd maar helaas mijn pin en abo nummer worden niet geaccepteerd. Gezien xs4all de “premium” provider is van KPN vind ik dit wel een beetje vreemd.
Weet iemand hier iets van, komt dit ook naar xs4all? Zo niet zal ik in een wat rustigere periode eens met de xs4all helpdesk bellen.
Voor lg/Webos tv’s is er nu een KPN app beschikbaar met dezelfde functionaliteit als de set top box. Maar dan natuurlijk native in de tv.
Gezien xs4all en KPN van hetzelfde tv platform gebruik maken heb ik deze geprobeerd maar helaas mijn pin en abo nummer worden niet geaccepteerd. Gezien xs4all de “premium” provider is van KPN vind ik dit wel een beetje vreemd.
Weet iemand hier iets van, komt dit ook naar xs4all? Zo niet zal ik in een wat rustigere periode eens met de xs4all helpdesk bellen.
Volgens mij is dit heel stilletjes gestart. Ik wist er niks van en ik zit vrij dicht bij het vuur.Mfpower schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:54:
Waarschijnlijk vraag ik het hier op de verkeerde plaats, maar anders is het een opmerking
Ik ben KPN klant en mijn klantgegevens werken wel.
Dus dan zal het wachten zijn tot ook de XS4all gegevens werken.
Heb je als XS4all klant ook een 2000000...etc abonummer?
Abonummer en pin zijn op STBs wel te gebruiken door elkaar heen. Via de app zijn de codes echter niet onderling te gebruikenBarre73 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:05:
[...]
Volgens mij is dit heel stilletjes gestart. Ik wist er niks van en ik zit vrij dicht bij het vuur.
Ik ben KPN klant en mijn klantgegevens werken wel.
Dus dan zal het wachten zijn tot ook de XS4all gegevens werken.
Heb je als XS4all klant ook een 2000000...etc abonummer?
@Mfpower Ik denk niet dat dit heel snel gaat gebeuren, binnen XS4ALL is hier in ieder geval niks over bekend
[ Voor 9% gewijzigd door mad-dog op 26-03-2019 19:09 ]
Op dit moment werkt de smarttv app niet voor XS4ALL. Mogelijk dat dit in de toekomst gaat veranderen.
Ja, er wordt een zelfde soort TAN-reeks gebruikt, maar is in dit geval niet functioneel voor deze app.
Ja, er wordt een zelfde soort TAN-reeks gebruikt, maar is in dit geval niet functioneel voor deze app.
Het is ook stilletjes gestart. Ik kwam er achter via het LG oled topic waar iemand het weer per ongeluk(?) had gevonden.
Ik hoopte al dat er hier mensen waren die dicht op het vuur zaten. Wellicht zit het nog in een soort testfase van KPN.
Ik hoopte al dat er hier mensen waren die dicht op het vuur zaten. Wellicht zit het nog in een soort testfase van KPN.
Vandaag bij XS4all uiteindelijk ook overgestapt van ADSL naar glasvezel. Had een extra eigen router achter het modem hangen. Idee was dat een ander modem geen problemen kon geven, maar ja, het netwerkje draaide best behoorlijk op ADSL en mijn eigen modem, nu toch maar snel doorgezet, omdat ik de glasvezel boot via de Fritzbox van XS4all natuurlijk niet mag missen.
Eindelijk de monteur geweest, tablet maakte verbinding met de nieuwe 5490 Fritzbox.. Nu de rest van het netwerk... op hoop van zegen
Oude modem uit mijn routertje getrokken, nieuwe erin gedaan et voila.... alles werkte direct in het hele huis op de beloofde snelheid
Eindelijk de monteur geweest, tablet maakte verbinding met de nieuwe 5490 Fritzbox.. Nu de rest van het netwerk... op hoop van zegen

Oude modem uit mijn routertje getrokken, nieuwe erin gedaan et voila.... alles werkte direct in het hele huis op de beloofde snelheid

Hier mensen waar televisie.xs4all.nl het wél doet? Al een uurtje of 2 niets meer te zien behalve:
504 Gateway Time-out
504 Gateway Time-out
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 03:07
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Hier doet ie het ook niet. Tv ontvanger wel, app met moeite.
Hier ook 504 Gateway Time-out.Lord_Dain schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:12:
Hier mensen waar televisie.xs4all.nl het wél doet? Al een uurtje of 2 niets meer te zien behalve:
504 Gateway Time-out
Ik gebruik deze site echter nooit.
Allen,
het lukt mij niet een mesh netwerk op te zetten tussen een Fritz!Box 5490 (vanaf nu 5490) en een Fritz!Wlan Repeater 1750E (vanaf nu 1750E)
Beide hebben Fritz!OS 7.01
Gedaan:
1750E factor reset gedaan (vanuit menu)
kabel er direct uit gehaald.
WPS button op de 1750E ingedrukt nadat deze opgestart was
Wlan Button op de 5490 ingedrukt totdat de Info led gaat knipperen
Er wordt verbonden (1750E geeft wifi signaal)
De 1750E setup doorlopen (land, diganose gegevens niet verzenden, etc)
De 1750E blijft zonder mesh-logo in de 5490 weergegeven worden.
opnieuw:
1750E factor reset gedaan (nu 15 seconde de WPS ingedrukt)
kabel was er nog uit
van wifi-bdrige naar lan bridge gewisseld
lan kabel er in.
Ik heb daarna nog 3 a 4 pogingen gedaan met de volgende variaties:
De 1750E rechtstreeks aan poort 3 gehangen
De lan kabel erin na de WPS connect en voor de 1750E setup
nogmaals optie 1: zonder lan kabel.. ook niets.
Maar het mesh-logo bij de 1750E wordt niet zichtbaar.... wat kan ik nog doen ?
het lukt mij niet een mesh netwerk op te zetten tussen een Fritz!Box 5490 (vanaf nu 5490) en een Fritz!Wlan Repeater 1750E (vanaf nu 1750E)
Gedaan:
opnieuw:
kabel was er nog uit
lan kabel er in.
Druk nu max. 2 SECONDEN op de WPS knop van de REPEATER 1750E, dan ca. 6 seconden op de WLAN/WPS van de Fritz!Box wacht dan even een minuut of 5 en hopla MESH. Het duurt nl even voordat het MESH-symbool op de repeater zichtbaar wordt.easydisk schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:23:
Allen,
Gedaan:
opnieuw:
kabel was er nog uit
lan kabel er in.
Het is niet te verwachten van een bedrijf met ruim 400 medewerkers zoals AVM, maar de grap is wel leuk !!
Nieuwe Fritz!Box:
YouTube: FRITZ! Talk spezial – die neue FRITZ!Box Air mit 5G
*thumbs*
Nieuwe Fritz!Box:
*thumbs*
Vroeger had XS4All zelf nog wel eens een 1-aprilgrap. Zoals die Senseo waarmee je via een ethernetpoort op de achterkant koffie kon downloadenGondelier schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:11:
Het is niet te verwachten van een bedrijf met ruim 400 medewerkers zoals AVM, maar de grap is wel leuk !!
Nieuwe Fritz!Box:
Was er dit jaar op mijn xs4alljanbrede schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:50:
[...]
Vroeger had XS4All zelf nog wel eens een 1-aprilgrap. Zoals die Senseo waarmee je via een ethernetpoort op de achterkant koffie kon downloaden
Testfase is per vandaag voorbij:Mfpower schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:01:
Het is ook stilletjes gestart. Ik kwam er achter via het LG oled topic waar iemand het weer per ongeluk(?) had gevonden.
https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm
Of en wanneer het voor XS4all klanten komt is nog onbekend.
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 02-04-2019 11:32 ]
De jaarlijkse prijsverhoging is weer bekend
https://www.xs4all.nl/klant/wijzigingen-2019.htm
Daar waar vorig jaar ook de snelheden omhoog zijn gegaan gaan dit jaar alleen maar de prijzen omhoog. Ik hoop dat ze daar nog mee komen.
Daar waar vorig jaar ook de snelheden omhoog zijn gegaan gaan dit jaar alleen maar de prijzen omhoog. Ik hoop dat ze daar nog mee komen.
[ Voor 42% gewijzigd door Jassy op 02-04-2019 12:28 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Slechte 1 april grap maar waarschijnlijk nog echt waar ook.Jassy schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:16:
De jaarlijkse prijsverhoging is weer bekend
De afbraak van XS4all gaat zo gestaag verder, erg jammer.
Bij deze prijsverhoging zitten geen voordelen voor de klant.
Kan ook haast niet want de snelheden verhogen heeft weinig zin, klanten kiezen immers zelf al voor een bepaalde snelheid.
Het is dus weer slikken of stikken.
Ik hoop echt dat de actie groep van XS4all snel met een goed alternatief komt.
Ik heb de brief met de verhoging uiteraard ook gekregen (zit op 500 glas met TV). Zijn er mensen die wel eens om korting hebben gevraagd bij XS4ALL (met de 'dreiging' om anders weg te gaan) en gekregen? Bedoel, ik ga nu €83,50 per maand betalen. Het is waar, ik heb nooit klachten gehad over XS4ALL, ben er zeker tevreden mee. En het is fijn om mijn eigen ASUS router te kunnen gebruiken ipv de Fritzbox. Maar, ik ben toch eens gaan rondkijken op PriceWise. En daar zie ik T-mobile 750 met interactieve TV voor €60 per maand. Dat scheelt gewoon €282,- per jaar en heb nog sneller internet ook. Vind ik toch wel fors. Ik heb gelezen hier op het T-mobile topic dat er met wat kunst en vliegwerk wel mogelijk is om dan ook weer je eigen hardware te gebruiken. Ik begin nu toch te twijfelen of ik niet moet gaan overstappen. Het KPN-doet-XS4ALL-in-de-ban debacle werkt ook niet echt mee aan het idee om nog lang bij XS4ALL te blijven.
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Tijdens Black friday kreeg ik als bestaande klant inderdaad wat korting toen ik aangaf dat ik elders stuk goedkoper uit kon zijn maar liever bij xs4all bleef.Pazo schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:59:
Ik heb de brief met de verhoging uiteraard ook gekregen (zit op 500 glas met TV). Zijn er mensen die wel eens om korting hebben gevraagd bij XS4ALL (met de 'dreiging' om anders weg te gaan) en gekregen? Bedoel, ik ga nu €83,50 per maand betalen. Het is waar, ik heb nooit klachten gehad over XS4ALL, ben er zeker tevreden mee. En het is fijn om mijn eigen ASUS router te kunnen gebruiken ipv de Fritzbox. Maar, ik ben toch eens gaan rondkijken op PriceWise. En daar zie ik T-mobile 750 met interactieve TV voor €60 per maand. Dat scheelt gewoon €282,- per jaar en heb nog sneller internet ook. Vind ik toch wel fors. Ik heb gelezen hier op het T-mobile topic dat er met wat kunst en vliegwerk wel mogelijk is om dan ook weer je eigen hardware te gebruiken. Ik begin nu toch te twijfelen of ik niet moet gaan overstappen. Het KPN-doet-XS4ALL-in-de-ban debacle werkt ook niet echt mee aan het idee om nog lang bij XS4ALL te blijven.
Prijsverhoging doet me trouwens denken aan de manier waarop KPN Digitenne de grond in geboord heeft.
Mja, ze zijn al stukken duurder dan de concurrentie en blijven intussen zoals al gezegd aardig achter op snelheid. De dienstverlening is verder prima hoor maar ik heb ook het idee dat KPN intussen gewoon die lastige XS4ALL-klanten aan het wegpesten is in de hoop dat ze dat bedrijf toch gewoon kunnen assimileren. Naar spelletje dit.Tomba schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:16:
[...]
Tijdens Black friday kreeg ik als bestaande klant inderdaad wat korting toen ik aangaf dat ik elders stuk goedkoper uit kon zijn maar liever bij xs4all bleef.
Prijsverhoging doet me trouwens denken aan de manier waarop KPN Digitenne de grond in geboord heeft.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Voor tweakers wellicht wat minder interessant, voor de gemiddelde gebruiker echter prima.NMe schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:53:
[...]
Mja, ze zijn al stukken duurder dan de concurrentie en blijven intussen zoals al gezegd aardig achter op snelheid. De dienstverlening is verder prima hoor maar ik heb ook het idee dat KPN intussen gewoon die lastige XS4ALL-klanten aan het wegpesten is in de hoop dat ze dat bedrijf toch gewoon kunnen assimileren. Naar spelletje dit.
Standaard krijg je 5 F-Secure licenties(bij KPN 2) en krijg je de beschikking over 10 licenties voor F-Secure key(pass-wordmanager)
Tel je dit bij de prijzen van KPN op kom je omgerekend op vrijwel zelfde bedrag uit.
Daarnaast veel fatsoenlijker modem.
Do the math......
Zoals meerdere malen eerder vermeld als je 'opzegt' bij het opzeggen nummer krijg je steevast leuke kortingen aangeboden. Wat je als huiswerk mee kan nemen is even wat providers zoeken en dan vertellen aan de XS4all medewerker hoeveel duurder ze zijn op jaarbasis en dan krijg je hopelijk een leuke korting bij een jaarcontract.
Hopelijk niet een alternatief over het toekomstige opengestelde Ziggo netwerkHoppyF schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:00:
[...]
Ik hoop echt dat de actie groep van XS4all snel met een goed alternatief komt.
[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 02-04-2019 21:04 ]
Opzeggen is het probleem niet, iets anders vinden wat goedkoper is wel...Lord_Dain schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:03:
Zoals meerdere malen eerder vermeld als je 'opzegt' bij het opzeggen nummer krijg je steevast leuke kortingen aangeboden. Wat je als huiswerk mee kan nemen is even wat providers zoeken en dan vertellen aan de XS4all medewerker hoeveel duurder ze zijn op jaarbasis en dan krijg je hopelijk een leuke korting bij een jaarcontract.
[...]
Hopelijk niet een alternatief over het toekomstige opengestelde Ziggo netwerk
De concurrentie verhoogt de prijzen immers ook.
Het lijkt wel kartelvorming want heel “toevallig” stijgen de prijzen zo ongeveer gelijk.
Wat de actiegroep gaat doen is nog onbekend, zal vast niet over het Ziggo netwerk gaan lopen.
@HoppyF Het is niet zozeer kartelvorming dan wel dat een hoop van de infra (glas) eigendom is van RF/KPN, dus deze kunnen door een verhoging van de wholesale prijzen alle providers dwingen om de prijzen omhoog te gooien. Dus ondanks de vrije toegang zit er helaas toch een KPN component in. Wat me overigens meer verbaast is dat KPN niet 2,50€ duurder wordt, lijkt bijna wel een steek onder water naar de trouwe XS4All klanten vanuit KPN.. aangezien ze het merk willen opheffen, waarom nu het prijsverschil nog groter maken?
@Lord_Dain KPN verhoogt ook z'n prijzen:
https://www.kpn.com/service/internet2019.htm
maar het is een beetje onduidelijk hoeveel precies.
Wellicht dat die onduidelijkheid met opzet is?
Hmmm, hier staat nog wat meer info:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/lichte-prijsverhoging-kpn/
en hier:
https://forum.kpn.com/int...od-en-prijzen-2019-470490
https://www.kpn.com/service/internet2019.htm
maar het is een beetje onduidelijk hoeveel precies.
Wellicht dat die onduidelijkheid met opzet is?
Hmmm, hier staat nog wat meer info:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/lichte-prijsverhoging-kpn/
en hier:
https://forum.kpn.com/int...od-en-prijzen-2019-470490
[ Voor 34% gewijzigd door ehtweak op 03-04-2019 09:01 ]
Mijn schoonouders willen graag over van KPN naar XS4ALL. Vooral voor het direct VPN tussen FritzBoxen mogelijk te maken en VoIP.
Lopen ze straks niet tegen IPv4 problemen aan? Want bij XS krijg je wel een Static IP. Of zitten ze straks verplicht aan IPv6?
Lopen ze straks niet tegen IPv4 problemen aan? Want bij XS krijg je wel een Static IP. Of zitten ze straks verplicht aan IPv6?
The S in IOT stands for security.
Welke ipv4 problemen?HMaster_II schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:19:
Mijn schoonouders willen graag over van KPN naar XS4ALL. Vooral voor het direct VPN tussen FritzBoxen mogelijk te maken en VoIP.
Bij XS4ALL krijg je ook gewoon je IP middels DHCP. Maar dat dit altijd hetzelfde is maakt het nog geen STATIC ip
Uit eindleijk zit iedereen straks vast aan IPv6 maar dat zie ik nog zo snel niet gebeuren. IPv4 en IPv6 werken overigens gewoon naast elkaar dus er zijn geen problemen. (Zelf heb ik het uit staan omdat ik niet wil dat mijn machines eerst v6 proberen en daarna v4. Dat kost performance)
Je kan bij XS4ALL overigens ook als extra een /29 IPv4 range afnemen (effectief 5 bruikbare IP's). Die krijg je niet via DHCP, maar moet je static instellen.
[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 03-04-2019 14:27 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Klopt. Heb hem zelf ookThe Zep Man schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:27:
Je kan bij XS4ALL overigens ook als extra een /29 IPv4 range afnemen (effectief 5 bruikbare IP's). Die krijg je niet via DHCP, maar moet je static instellen.
In mijn geval dus wel; Ik zit dus nu te kijken naar T-Mobile Glas 750/750 en Interactieve TV. €60 per maand tegen €83,50 bij XS4all (met 500/500). Dat verschil vind ik echt wel groot en zit na ruim 10 jaar XS4ALL er toch serieus over na te denken om over te stappen.HoppyF schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:51:
[...]
Opzeggen is het probleem niet, iets anders vinden wat goedkoper is wel...
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Zeg mij maar waar ik T-mobile Glas 750/750 kan afsluiten dan?Pazo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:15:
[...]
In mijn geval dus wel; Ik zit dus nu te kijken naar T-Mobile Glas 750/750 en Interactieve TV. €60 per maand tegen €83,50 bij XS4all (met 500/500). Dat verschil vind ik echt wel groot en zit na ruim 10 jaar XS4ALL er toch serieus over na te denken om over te stappen.
Staat gewoon op hun site?HoppyF schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:55:
[...]
Zeg mij maar waar ik T-mobile Glas 750/750 kan afsluiten dan?
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel
(even onder de eerste 3 pakketten 2e bolletje aanklikken, die 750 is 'verborgen' naast die van 200)
Staat er wel maar ik KRIJG het niet!Pazo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:05:
[...]
Staat gewoon op hun site?
https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/glasvezel
(even onder de eerste 3 pakketten 2e bolletje aanklikken, die 750 is 'verborgen' naast die van 200)

Op jouw adres is een verwachte maximumsnelheid van 500 Mbit/s downloaden en 500 Mbit/s uploaden beschikbaar.
Ik zit hier al jaren op glasvezel dus dat kan het probleem niet zijn.
Dat geluk heb ik dus wel:HoppyF schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:10:
[...]
Staat er wel maar ik KRIJG het niet!![]()
Op jouw adres is een verwachte maximumsnelheid van 500 Mbit/s downloaden en 500 Mbit/s uploaden beschikbaar.
Ik zit hier al jaren op glasvezel dus dat kan het probleem niet zijn.
Op jouw adres is een verwachte maximumsnelheid van 750 Mbit/s downloaden en 750 Mbit/s uploaden beschikbaar.
Leuk, maar waarom?Pazo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:12:
[...]
Dat geluk heb ik dus wel:
Op jouw adres is een verwachte maximumsnelheid van 750 Mbit/s downloaden en 750 Mbit/s uploaden beschikbaar.
De apparatuur in de PoP hier is Gbit dus dat kan het probleem niet zijn.
Is meer een vraag voor T-mobile eigenlijk en niet in dit topic.
Omdat bij jou T-Mobile haar diensten inkoopt bij KPN Wholesale. En die kennen nog geen profiel van meer dan 500/500.HoppyF schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:17:
[...]
Leuk, maar waarom?
De apparatuur in de PoP hier is Gbit dus dat kan het probleem niet zijn.
Is meer een vraag voor T-mobile eigenlijk en niet in dit topic.
Waarom? Vanwege de achterliggende hoofdstructuur. Alles van KPN (dus ook mobiel, zakelijk, etc.. moet uiteindelijk via hun corenetwerk. Als je op FttH ook gigabit gaat leveren moet je dat meteen landelijk aanbieden. En dat kan niet hun corenetwerk nog niet overal aan.
T-Mobile gebruikt het nieuwere netwerk van Eurofiber. Die hebben gewoon meer capaciteit.
Klopt, en op mijn adres hebben ze een eigen aansluiting / kast waardoor hogere snelheden mogelijk zijn.
Even wat uit de Tweakers onzin wereld helpen want dit lees ik te vaak.Tylen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:47:
[...]
Welke ipv4 problemen?
Bij XS4ALL krijg je ook gewoon je IP middels DHCP. Maar dat dit altijd hetzelfde is maakt het nog geen STATIC ip(Is bij KPN overigens ook zo).
Bij XS4ALL heb je altijd een vaste statische IP adres.
Dat dit word uitgegeven door een DHCPd server is omdat het gewoon zo werkt.
Zo, ik heb zojuist met XS4ALL gebeld met de intentie om op te zeggen. En wat al eerder aangehaald werd, willen ze dan wel eens een korting bieden om toch te blijven. En dat is €20,- per maand voor een jaar lang. Dus vanaf heden ga ik dan €61 ipv €81 betalen (en na de prijswijziging van 4 juni €63,50). Dat is dus vrijwel gelijk aan het aanbod van T-Mobile, alleen dan 500 glas ipv 750. Maar goed, zo vaak gebruik ik de volle snelheid nu ook weer niet. Dus aanbod aangenomen. Leuk gesprek gehad met helpdesk / opzeglijn. Ook over het afschaffen van XS4ALL. Hij zegt dat de laatste tijd dus vaker te horen, en bieden daarom nu dus €20,- per maand korting aan ipv €10,- zoals voorheen (als dat waar is). Bang voor leegloop? Verder zei hij ook nog niet te weten wat / wanneer er precies gaat gebeuren, maar dat het voorlopig nog wel even duurt omdat het veel voeten in de aarde heeft.
Eigenlijk toch best tevreden hiermee. Over een jaar kijken we wel weer wat er is gebeurt met XS4ALL en KPN, en wat we dan gaan doen.
Eigenlijk toch best tevreden hiermee. Over een jaar kijken we wel weer wat er is gebeurt met XS4ALL en KPN, en wat we dan gaan doen.
Dat is wel een goed aanbod.Pazo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:14:
Zo, ik heb zojuist met XS4ALL gebeld met de intentie om op te zeggen. En wat al eerder aangehaald werd, willen ze dan wel eens een korting bieden om toch te blijven. En dat is €20,- per maand voor een jaar lang. Dus vanaf heden ga ik dan €61 ipv €81 betalen (en na de prijswijziging van 4 juni €63,50). Dat is dus vrijwel gelijk aan het aanbod van T-Mobile, alleen dan 500 glas ipv 750. Maar goed, zo vaak gebruik ik de volle snelheid nu ook weer niet. Dus aanbod aangenomen. Leuk gesprek gehad met helpdesk / opzeglijn. Ook over het afschaffen van XS4ALL. Hij zegt dat de laatste tijd dus vaker te horen, en bieden daarom nu dus €20,- per maand korting aan ipv €10,- zoals voorheen (als dat waar is). Bang voor leegloop? Verder zei hij ook nog niet te weten wat / wanneer er precies gaat gebeuren, maar dat het voorlopig nog wel even duurt omdat het veel voeten in de aarde heeft.
Echter je weet niet of je ook € 20 korting krijgt op een lager abonnement bijvoorbeeld 100/100.
Even jou uit onzin wereld helpen. De D in DHCP staat voor Dynamic. Dus een ip bij xs4all is altijd dynamisch. Dat je altijd dezelfde krijgt is een anders verhaal. Maar theoretisch is het gewoon een dynamisch ip en niet statisch. (Het extra subnet buiten beschouwing gelaten)toro schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:54:
[...]
Even wat uit de Tweakers onzin wereld helpen want dit lees ik te vaak.
Bij XS4ALL heb je altijd een vaste statische IP adres.
Dat dit word uitgegeven door een DHCPd server is omdat het gewoon zo werkt.
Nee het is wel degelijk een vast IP adres die je toegewezen krijgt via DHCP.Tylen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:42:
[...]
Even jou uit onzin wereld helpen. De D in DHCP staat voor Dynamic. Dus een ip bij xs4all is altijd dynamisch. Dat je altijd dezelfde krijgt is een anders verhaal. Maar theoretisch is het gewoon een dynamisch ip en niet statisch. (Het extra subnet buiten beschouwing gelaten)
Het is niets anders dan dat.
Ze kunnen alleen niet anders dan het hoofd IP adres toewijzen via DHCP.
Je kan het verdraaien om te zeggen dat het via DHCP word uitgedeeld en daarmee dus niet een statische IP adres is en dus dynamisch, dat klopt technisch gezien, maar je hoofdaansluiting krijgt zolang het contract duurt altijd hetzelfde IP adres.
En dit lees ik te vaak op Tweakers dat men niet een vast IP adres krijgt bij XS4ALL, en dat is altijd zo zolang het contract duurt.
@Tylen
Over de naamgeving zullen we het maar niet hebben,
maar het is wel degelijk een vast IP adres, wat je van Xs4all krijgt toegewezen.
En zolang je niet verhuist, blijft het hetzelfde.
https://www.xs4all.nl/service/wijzigen.htm
Als u verhuist verandert het IP-adres van uw internetverbinding. Gebruikt u diensten die gekoppeld zijn aan uw IP-adres dan moet u deze aanpassen aan het nieuwe adres. U kunt uw nieuwe IP-adres inzien via Mijn XS4ALL
Over de naamgeving zullen we het maar niet hebben,
En zolang je niet verhuist, blijft het hetzelfde.
https://www.xs4all.nl/service/wijzigen.htm
Als u verhuist verandert het IP-adres van uw internetverbinding. Gebruikt u diensten die gekoppeld zijn aan uw IP-adres dan moet u deze aanpassen aan het nieuwe adres. U kunt uw nieuwe IP-adres inzien via Mijn XS4ALL
Gekke conclusie. Dat het ip-adres wordt vergeven middels een protocol dat dynamische ip-afgifte ondersteunt impliceert nog niet dat het op dús dynamisch is. XS4ALL garandeert een vast ip-adres op jouw aansluiting zolang je abonnement loopt (en je niet verhuist) - het ip is terug te zien op je Mijn XS4ALL en je kunt er een reverse DNS op registreren. Dát is wat het een vast ip-adres maakt.Tylen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:42:
[...]
Even jou uit onzin wereld helpen. De D in DHCP staat voor Dynamic. Dus een ip bij xs4all is altijd dynamisch.
Het boeit ook niet met welk MAC adres je het ip-adres verkrijgt op de DHCP server, het is altijd hetzelfde (dit is niet het geval bij andere providers).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
XS4ALL heeft een andere invulling aan Dynamic gegeven dan jij hier schetst, het maakt niet uit welke router of wat dan ook je gebruikt op je verbinding, je krijgt altijd hetzelfde IP. Dus het is Dynamic in apparatuurTylen schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:42:
[...]
Even jou uit onzin wereld helpen. De D in DHCP staat voor Dynamic. Dus een ip bij xs4all is altijd dynamisch. Dat je altijd dezelfde krijgt is een anders verhaal. Maar theoretisch is het gewoon een dynamisch ip en niet statisch. (Het extra subnet buiten beschouwing gelaten)
Heren heren, ik zegt niet dat je geen vast ip adres krijgt he
Ik zeg alleen dat het niet STATIC is.
De zoveelste prijsverhoging van XS4ALL.
Het is dat ik erg gehecht ben aan de externe IP adressen (zakelijke aansluiting met wat secundaire diensten vanuit mijn lokale datacenter), maar anders was ik al richting 750/750 T-Mobile gegaan.
Het is dat ik erg gehecht ben aan de externe IP adressen (zakelijke aansluiting met wat secundaire diensten vanuit mijn lokale datacenter), maar anders was ik al richting 750/750 T-Mobile gegaan.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar. En static ip *krijgen* is sowieso een contradictio in terminis, en volgens mij werkt het prima als jij een statisch ip-adres configureert.Tylen schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:04:
Heren heren, ik zegt niet dat je geen vast ip adres krijgt heIk zeg alleen dat het niet STATIC is.
Je weet het leuk naar je eigen hand te draaien. Maar ik heb nooit gezegd dat je een static ip “krijgt”..oisyn schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:03:
[...]
Ja, zo ken ik er ook nog wel een paar. En static ip *krijgen* is sowieso een contradictio in terminis, en volgens mij werkt het prima als jij een statisch ip-adres configureert.
Feit is gewoon dat je router ingesteld staat op DHCP aan de WAN kant. Dan kan je proberen je gelijk te krijgen. Maar het is en blijft dynamisch.
Nee, waar het om gaat is dat je hier nutteloos pedantisch komt doen terwijl iedereen gewoon een vast ip-adres bedoelt, en jij dat ook best wel weet