Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:43
Ik heb eergisteren de firmware van m’n FRITZ!WLAN Repeater 1750E geupgrade naar versie 7.01 en sindsdien werkt de wifi verbinding op de 5Ghz band niet meer icm m’n iPad Air (iOS 12.1.1). Andere apparaten (iPhone 6, Alienware 15 R3 laptop), die ook de 5Ghz band gebruiken icm de repeater werken nog wel gewoon. De iPad werkt ook nog gewoon op de 5Ghz band van m’n FRITZ!Box 7581 (zit ook op versie 7.01).

Ik gebruik zowel op de FRITZ!WLAN Repeater 1750E als de FRITZ!Box 7581 verschillende SSID namen voor de 2.4Ghz en 5Ghz banden. Dus ik heb in mijn huis één SSID voor 2.4 Ghz en één voor 5Ghz.

De firmware van beide is dus uptodate, iOS is uptodate en ik heb zowel het modem als de repeater al een keertje opnieuw opgestart. Ik zie op de iPad dat er wel een wifi verbinding is met de 5Ghz SSID, maar er komt geen data overheen. Ook het modem en repeater zijn niet te bereiken via wifi. Als ik op de 2.4Ghz band een connectie maak, dan werkt het gewoon wel.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:12
Hoe is de FW1750E verbonden met de FB7581? Is er op de FW1750E sprake van een
uitbreiding van het LAN van de FB7581? Heb je mesh ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Type of Connection:Wireless Bridge

Op de FRITZ!Box staat mesh aan (Mesh Master), maar op de FW1750E zie ik verder niets over mesh staan.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hkoster1
Om mesh in te stellen op de FW1750E moet je dat apparaat eerst terug zetten naar
de fabrieksinstellingen. Daarna tijdelijk in een stopcontact steken dicht bij de FB7581,
alleen voor de mesh instellingen omdat je wat heen en weer moet lopen tussen beide
apparaten en op knoppen drukken.

Volg de procedure voor bij voorbeeld de FB7590 op
https://nl.avm.de/service...rk-in-de-Mesh-integreren/, het gaat net zo voor de FB7581.
De FW1750E ontvangt alle instellingen automatisch van de mesh master (FB7581),
makkelijker wordt het niet.

Daarna kun je de FW1750E in een ander stopcontact steken waar je maar wilt, maar wel
binnen bereik van de mesh master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@hkoster1 Bedankt, ga ik dit weekend proberen. Ben er wel een beetje huiverig voor omdat het nu bijna allemaal erg goed en snel werkt, behalve dus op m’n iPad Air. Wel nog steeds vreemd dat het op de iPad niet meer werkt, want waarom zou die nu pas weer werken als de repeater ook via mesh gaat werken, terwijl mijn andere aparaten het probleem niet hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hkoster1
Ik heb precies dezelfde configuratie en het werkt prima. De FB7581 laat dan onder
Home Network > Mesh Networking in een grafiek duidelijk zien dat het werkt.

Je hebt bij jou nu een mix van twee netwerkinstellingen, een klassieke "vleesch noch visch"
situatie, die arme iPad Air kan er niet tussen kiezen.

Overigens: er is een Airport App voor je iPad Air die je (in de algemene instellingen) kunt
instellen voor (continu) WiFi scannen. Dan kun je zodra de mesh werkt met de iPad Air in de
hand door je huis lopen om te zien welke van de twee (FB7581 of FW1750E per MAC-adres)
op een bepaalde plek het beste signaal heeft.

Succes toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
hkoster1 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:30:
Overigens: er is een Airport App voor je iPad Air die je (in de algemene instellingen) kunt
instellen voor (continu) WiFi scannen. Dan kun je zodra de mesh werkt met de iPad Air in de
hand door je huis lopen om te zien welke van de twee (FB7581 of FW1750E per MAC-adres)
op een bepaalde plek het beste signaal heeft.
Ik heb de AirPort app geïnstalleerd, maar die lijkt me alleen geschikt voor Apple AirPort basisstations?
Bedoel je de FRITZ!App WLAN app misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
Nee, de Airport Utility app, daarvan kun je de WiFi scanner instellen in de algemene
instellingen (Settings) van de iPhone of iPad. Daarna kun je in de app zelf de WiFi
scanner aanzetten (en dan nog eens op "scan" drukken). Is de mesh instelling van de
FW1750E gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
hkoster1 schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:11:
Nee, de Airport Utility app, daarvan kun je de WiFi scanner instellen in de algemene
instellingen (Settings) van de iPhone of iPad. Daarna kun je in de app zelf de WiFi
scanner aanzetten (en dan nog eens op "scan" drukken). Is de mesh instelling van de
FW1750E gelukt?
Ja, de mesh instelling is gelukt na het opnieuw koppelen via WPS.Ik zie het symbool nu ook bij de FW1750E staan. Maar... het probleem met de iPad is er nog steeds. Op de 5Ghz band van de FW1750E geen werkende verbinding en als ik dan naar de FRITZ!Box een verdieping lager loop, dan werkt het wel op de 5Ghz band, maar dan zie ik dat de iPad ook verbinding heeft met de FRITZ!Box ipv de FW1750E.

De AirPort Utility app toont 2 x de 2.4Ghz SSID met een gelijke naam (eentje voor de FRITZ!Box en eentje voor de FW1750E) en 2 x de 5Ghz SSID (idem). Als ik op de eerste verdieping ben, waar de FW1750E zich bevindt, dan zijn de SSID's van de FW1750E het sterkst. Op de benedenverdieping zijn de FRITZ!Box SSID's het sterkst. Dus, dat ziet er allemaal wel logisch uit.

Het lijkt er dus op dat de laatste firmware van de FW1750E niet meer compatible is met de iPad Air 5Ghz wifi verbinding. Heb jij ook een iPad Air? Ik heb de eerste generatie iPad Air.

Ik heb nu ook een support aanvraag ingediend bij AVM trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkoster1
Wat je kunt proberen is om op de iPad onder de algemene instellingen (Settings > WiFi)
om jouw 5 GHz SSID's te vergeten (Forget This Network). Daarna weer opnieuw instellen
(compleet met Auto-Join).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
hkoster1 schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:20:
Wat je kunt proberen is om op de iPad onder de algemene instellingen (Settings > WiFi)
om jouw 5 GHz SSID's te vergeten (Forget This Network). Daarna weer opnieuw instellen
(compleet met Auto-Join).
Dankjewel voor de tip en voor het meedenken :) ,maar die had ik al geprobeerd.. zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:28
Misschien kun je een ander kanaal proberen op 5 GHz voor de repeater.

Apple spul heeft (in ieder geval op 2.4 GHz) weleens een probleem met sommige kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Tonne2016 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:33:
Misschien kun je een ander kanaal proberen op 5 GHz voor de repeater.

Apple spul heeft (in ieder geval op 2.4 GHz) weleens een probleem met sommige kanalen.
Zowel de FRITZ!Box als de repeater zitten op kanaal 36 voor de 5Ghz band. Aangezien de 5Ghz verbinding met de FRITZ!Box wel goed werkt, lijkt het mij dat het kanaal niet het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonne2016
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:28
@PatrickC Groot gelijk. Nee, dan is dat geen oplossing.

Mogelijk dat de tip van waarde zou kunnen zijn maar nee, dan is dat nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb gisteren het verzoek gekregen van AVM om een screenshot van mijn mesh settings te maken en de support data te genereren op zowel de FB als de FW en deze naar hun op te sturen. Dus effe afwachten.

Na de vraag van @Tonne2016 vroeg ik me wel af of het bij zo’n mesh nu gebruikelijk is dat de banden van de FB en FW op hetzelfde kanaal zitten? De iPad Air geeft aan dat het 5Ghz netwerk van de FW sterk is (3 wifi streepjes).

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 19-12-2018 07:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inspecteur6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Hier exact hetzelfde probleem met een Ipad air. Een ander Ipaid air 2 heeft het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb een beta firmware van AVM ontvangen, maar die lost het probleem helaas niet op. Wordt vervolgd...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMarcel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-01-2019
Ik heb ook exact hetzelfde probleem maar dan met een iMac. Na veel aanpassingen werkt het nu wel bij mij door een van de 2 mesh kanalen uit te zetten in de repeater (menu: access to home network - individual settings). Er is nu dus alleen verbinding tussen 7581 en 1750e op de 5Ghz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
@MrMarcel Bedankt voor de info. Ik zal het ook doorgeven aan AVM support. Misschien helpt het bij het vinden van een oorzaak en oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Gisteren weer een e-mail gekregen van AVM. Ze zijn het nog steeds aan het onderzoeken.. Ik moest opnieuw allerlei vragen beantwoorden, waarvan de meeste al in eerder e-mails had beantwoord. Ze stelden zelfs de vraag "Ontstaat het probleem ook zonder repeater?"! 8)7 Hmmmm…. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Het lijkt er op dat AVM mijn probleem niet gaat oplossen. Eerder deze week een bericht gehad dat ze m’n ticket wilde sluiten, omdat ze volgens mij dachten dat het probleem opgelost was, waarop ik teruggemeld heb dat het nog steeds bij hun in onderzoek zou moeten zijn. Hier kwam eergisteren weer een reactie op, dat de oplossing een factory reset van de repeater zou moeten zijn en ik moest op m’n FRITZ!Box de SSID’s van de 2.4Ghz en 5Ghz dezelfde naam geven. Maar... dat wil ik dus niet, omdat ik daarvoor verschillende namen wil gebruiken.

Nu gaat het probleem zich waarschijnlijk vanzelf wel oplossen, omdat ik mijn iPad Air ga vervangen door een iPad Pro 10.5 uit 2017. Deze zal (net als mijn iPhone 6), waarschijnlijk wel goed werken icm de repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inspecteur6
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Bij mij hebben beide banden dezelfde SSID en ik heb hetzelfde probleem. Dus dat gaat ook niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Het probleem zit m in de Mesh. Hier zijn weinig oplossingen voor dan de Mesh opnieuw opzetten en opnieuw vers aanloggen op je netwerk. Verder hebben blijkbaar meer Apple producten er last van dan andere maar het probleem is niet alleen bij Apple.

Het enige andere is downgraden van je Firmware zodat Mesh niet meer wordt opgezet. Ik heb hetzelfde probleem met een paar toestellen, niet met allemaal overigens.

Ik ga in ieder geval downgraden want met een 3490 en 2x een 1750E lukt het ook goed zonder Mesh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Dit weekend had ik een probleem dat al mijn apparaten geen verbinding konden maken met de 5Ghz band van mijn FRITZ!Box. Steeds werd verbonden met mijn Repeater een verdieping hoger. Een herstart van de FB loste dat probleem op, maar hierna maakte de repeater alleen verbinding met mijn FB op de 5Ghz band. Maar... op dat moment kon ik wel verbinding maken met de 5Ghz band van mijn repeater met de iPad Air en de verbinding werkte. Na een reboot van de Repeater maakte deze wel weer verbinding met de FB op beide banden en werkte de 5Ghz connectie met de iPad Air weer niet meer. Maar ik heb inmiddels ook een iPad Pro 10.5 en daar werkt alles prima.

AVM wil dat ik de SSID's gelijk maak op de 2.4 en 5 Ghz band, maar dat wil ik niet. Dus daar zitten we in een impasse.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1217976

heb dit probleem ook gehad met een wat oudere ipad, je wordt er knettergek van, je zoekt alles na, stelt opnieuw in, eindeloos. Volgens mij zit het probleem in het zendkanaal van de 5 ghz band op de FB 7581. XS4all adviseert band 36 te kiezen ipv hogere nummers omdat deze band minder gevoelig schijnt te zijn voor interferentie met noodfrequenties van de hulpdiensten. Kennelijk is de combi met FR 1750E met genoemde FB, oudere Ipad en de "lage" band het probleem. Als je in de FB het 5 ghz kanaal vastzet op band 100 is het probleem opgelost. Ik had dit al een aantal maanden eerder bij de hand gehad en het probleem zo opgelost totdat na een stroomstoring het hele gedoe weer opnieuw begon. Na lang zoeken en veel frustratie bedacht ik me opeens dat het misschien aan het 5ghz kanaal kon liggen. Dit kanaal stond in de FB nog steeds keurig ingesteld op nr 100 volgens het menu, maar bij controle van de 5ghz band gaf de FB doodleuk aan dat ie stiekum bezig was op kanaal 36 uit te zenden. Stand van kanaalkeuze via "automatisch" weer teruggezet op 100 en klaar was Kees, probleem opgelost. Bij combinatie van oudere Ipad, Fritzbox 7581, Fritzrepeater 1750E: 5ghz kanaal niet op 36 maar op een hoger kanaal (bijvoorbeeld op 100) instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1264098

Prima oplossing dat hoge kanaal en zo simpel bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:08
Ik heb dus exact hetzelfde probleem als de TS met dezelfde hardware (7581, 1750E en iPad Air). De iPad kan geen werkende wifi verbinding maken zodra hij op het 5Ghz netwerk van de repeater probeert te komen, maar wel op dat van het modem.

Helaas is het veranderen van 5Ghz kanaal 36 naar 100 toch geen oplossing gebleken voor de TS en mij (heb een PB gestuurd). Het enige wat bij mij werkt is juist het splitsen van beide frequenties zodat ik de iPad altijd met het 2.4 netwerk laat verbinden. Echter, ik heb juist liever dat er maar 1 netwerk/SSID is waartussen de apparaten zelf switchen indien nodig.

Iemand nog een idee? Kan je b.v. een enkel apparaat weren van 5Ghz terwijl andere vrijelijk kunnen switchen daartussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UvAkid
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 17:57
Ik heb ook exact hetzelfde probleem.

Maak gebruik van 2x Fritzbox 7581 en 1x 1750E (FRITZ!Box als een Mesh Master en een FRITZ!Box als een Mesh Repeater). Zodat iPad Air (model MD791NF/A) verbinding maakt met 1750E (via 5 GHz) komt er geen pakketje binnen. iPad Air heeft zijn laatste software versie 12.4.5

Inmiddels zijn alle Fritz producten geupgrade naar 7.12 en het probleem blijft bestaan.

Heeft iemand nog suggesties?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
@UvAkid @MailMan Het lijkt er op dat AVM dit probleem niet meer oplost. Ik ben er destijds een heel tijdje mee bezig geweest met AVM, maar beta versies en andere settings brachten geen oplossing. Ik heb toen een nieuwe iPad gekocht (Pro model uit 2017, ik wilde toch al een keer upgraden) en die had het probleem niet. Mijn ouders hebben mijn oude iPad Air gekregen, dus ik kon thuis ook niet verder testen. Inmiddels zie ik hier af en toe ook nieuwe iPad Air gebruikers met hetzelfde probleem voorbij komen, wat dus bevestigt dat het niet aan mijn apparatuur lag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:08
UvAkid schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:31:
Ik heb ook exact hetzelfde probleem.

Maak gebruik van 2x Fritzbox 7581 en 1x 1750E (FRITZ!Box als een Mesh Master en een FRITZ!Box als een Mesh Repeater). Zodat iPad Air (model MD791NF/A) verbinding maakt met 1750E (via 5 GHz) komt er geen pakketje binnen. iPad Air heeft zijn laatste software versie 12.4.5

Inmiddels zijn alle Fritz producten geupgrade naar 7.12 en het probleem blijft bestaan.

Heeft iemand nog suggesties?!
Bij mij is het nu opgelost, denk ik :)

Ik heb een factory reset gedaan bij de 7581 & 1750E en alles opnieuw ingesteld, behalve de Mesh functionaliteit van de 1750E. De repeater werkt dus wel als repeater, maar is niet onderdeel van de Mesh.
Wonder boven wonder lijkt nu alles wel goed te werken en verbinden op 5Ghz. Ik heb zelfs het gevoel dat WIFI requests beter reageren dan voorheen (waar ik nog wel eens moest wachten op websites die niet wilden reageren).

Ik zou nog kunnen proberen de 1750E wel onderdeel van de Mesh te maken, maar twijfel over het voordeel.

Nog wel reactie gehad van AVM met een suggestie, al heb ik die nog niet doorgevoerd:

We stellen voor dat u de FRITZ!Repeater opnieuw verbindt en enkele aanpassingen van de WiFi instellingen doet:

Laadt de fabrieksinstellingen van de FRITZ!Repeater: Fabrieksinstellingen van de FRITZ!Repeater laden
Open de gebruikersinterface van uw FRITZ!Box.
Ga naar "Home Network > Network > Network Connections".
Wis de FRITZ!Repeater uit het lijstje onder "Idle Connections"
Ga op de gebruikersinterface naar "Wireless > Radio Channel"
Selecteer "Adjust radio channel settings".
Klik op "Additional Settings".
Selecteer naast "5-GHz wireless standard" de instelling "802.11n+a".
Klik op "Apply".
Ga naar "Wireless > Radio Network".
Verander de naam van de WiFi (SSID) van de FRITZ!Box. Gebruik een SSID met alleen letters en cijfers. (geen spatie, geen speciale letters)
Klik op "Apply". (Als de instellingen niet worden opgeslaan, schakel eerst uw popup blokker uit en herhaal het instellen van de SSID.)
Herstart de FRITZ!Box.
Verbindt uw apparaten met de nieuwe SSID.
Configureer opnieuw de FRITZ!Repeater: FRITZ!Repeater in het FRITZ!Box-thuisnetwerk configureren

We gaan ervan uit dat u nu met uw WiFi apparaten gebruik kunt maken van het 5 GHz frequentieband van de FRITZ!Box en van de FRITZ!Repeater.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 09:49
MrMarcel schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:05:
Ik heb ook exact hetzelfde probleem maar dan met een iMac. Na veel aanpassingen werkt het nu wel bij mij door een van de 2 mesh kanalen uit te zetten in de repeater (menu: access to home network - individual settings). Er is nu dus alleen verbinding tussen 7581 en 1750e op de 5Ghz band.
Dit is al wat ouder draadje, maar het probleem treedt nog steeds op. Het begon bij mij pas na een firmware update (van de FB 7590) van v7.56 naar v7.57 Update van de FB Mesh repeaters hielp niet. Ook na de major update naar v8.xx bleef het probleem bestaan. Vaak wegvallende wifi verbindingen, etc (daarvoor tot aan v7.56 nooit last van, en geen buren met storing in de buurt), juist ook bij 2.4 Ghz client devices.

Bij toeval zelf deze instelling gevonden en de "backlink" van de FB Mesh repeaters dus handmatig op 5Ghz only gezet, en nul problemen meer. De FB zelf en ook de repeaters stralen wel beide 2.4 en 5 Ghz uit, alleen tussen repeaters en FB nu dus 5 Gh only.

Enige nadeel is dat bij een (wifi) setting aanpassing, of reboot (van de FB/repeaters) de backlink weer automatisch op beide frequenties staat. Enig idee hoe dit permanent als setting te maken? (bij zoeken naar antwoord kwam ik dus pas dit draadje tegen en goed om bevestiging te zien dat dit 5Ghz-only idd het probleem oplost, erg slecht van FB, want ze hebben jaren dit probleem ontkend, ook internationaal hebben veel mensen hier last van, specifiek na een fw upgrade van de FB 1,5-2 jaar geleden).

(BTW, probleem is groter bij de 1750E, bij bv de 2400 minder last van dit probleem).

[ Voor 13% gewijzigd door HAWK Wizard op 22-02-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 09:49
Anoniem: 1217976 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:55:
heb dit probleem ook gehad met een wat oudere ipad, je wordt er knettergek van, je zoekt alles na, stelt opnieuw in, eindeloos. Volgens mij zit het probleem in het zendkanaal van de 5 ghz band op de FB 7581. XS4all adviseert band 36 te kiezen ipv hogere nummers omdat deze band minder gevoelig schijnt te zijn voor interferentie met noodfrequenties van de hulpdiensten. Kennelijk is de combi met FR 1750E met genoemde FB, oudere Ipad en de "lage" band het probleem. Als je in de FB het 5 ghz kanaal vastzet op band 100 is het probleem opgelost. Ik had dit al een aantal maanden eerder bij de hand gehad en het probleem zo opgelost totdat na een stroomstoring het hele gedoe weer opnieuw begon. Na lang zoeken en veel frustratie bedacht ik me opeens dat het misschien aan het 5ghz kanaal kon liggen. Dit kanaal stond in de FB nog steeds keurig ingesteld op nr 100 volgens het menu, maar bij controle van de 5ghz band gaf de FB doodleuk aan dat ie stiekum bezig was op kanaal 36 uit te zenden. Stand van kanaalkeuze via "automatisch" weer teruggezet op 100 en klaar was Kees, probleem opgelost. Bij combinatie van oudere Ipad, Fritzbox 7581, Fritzrepeater 1750E: 5ghz kanaal niet op 36 maar op een hoger kanaal (bijvoorbeeld op 100) instellen.
Behalve die 5Ghz only backlink tussen FB en repeaters, heb ik die 5 Ghz frequentie gelijk ook maar gefixeerd op kanaal 100.

Ben blij dat mijn FB Mesh netwerk dan eindelijk weer stabiel is (was echt onbruikbaar geworden, vooral devices die alleen op 2.4 Ghz werken, vielen vaak weg, nu geen fall outs meer).
Pagina: 1