[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 74 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

.oisyn schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:00:
Nee, waar het om gaat is dat je hier nutteloos pedantisch komt doen terwijl iedereen gewoon een vast ip-adres bedoelt, en jij dat ook best wel weet :)
Ik zeg ook niet dat je geen vast ip adres hebt. Het is geen static ip. Dat beweer ik. En ik onderbouw het ook met feiten.

De discussie begon hier:
toro schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:54:
[...]

Even wat uit de Tweakers onzin wereld helpen want dit lees ik te vaak.

Bij XS4ALL heb je altijd een vaste statische IP adres.

Dat dit word uitgegeven door een DHCPd server is omdat het gewoon zo werkt.
Hier wordt beweerd dat ik onzin praat en dat het een vast static ip adres is. En ik laat mij niet uitmaken voor onzin verkoper.... Ik heb gewoon gelijk. PUNT.

Ja je KRIJGT altijd HETZELFDE ip. (noem het een "vast" ip). NEE dit is niet STATIC, dit wordt DYNAMIC uitgedeeld.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er zitten nog 2 posts voor die post (hij reageert op jou, en jij regeert ook weer op iemand anders). De verwarring tussen statisch en vast ging daar al fout en had je op dat moment prima al uit de wereld kunnen helpen, maar omdat je per se pedantisch moet doen en de terminologie correct houdt zonder daar een nuancering aan te verbinden loopt het vervolgens helemaal scheef en duikt iedereen erop. En dit is mijn laatste woord hierover, het punt is inmiddels wel gemaakt :)

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2019 11:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:52
Laten we het dan even anders stellen, er wordt geen DHCP gebruikt want het is een PPP connectie met IP Negotiation. Dat werkt niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

bernardV schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:18:
Laten we het dan even anders stellen, er wordt geen DHCP gebruikt want het is een PPP connectie met IP Negotiation. Dat werkt niet hetzelfde.
:>

PPPoE >:)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:31
Kinders kinders, het is mooi weer. Ga lekker buiten spelen :*

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bernardV schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:18:
Is dat altijd zo? Ik weet dat heel vroegah, toen het nog MxStream heette, PPPoE werd gebruikt (zat bij xs4all ook), maar toen de 20 mbit ADSL een beetje gemeengoed was ben ik een aantal keer geproviderhopt en was het altijd wel DHCP. Ik heb nog wel een keer bij ik geloof Alice de DHCP server zover weten te krijgen dat hij mij mijn oude ip-adres weer teruggaf nadat hij een keer was gewijzigd :P. Ziggo is ook DHCP, maar nu ik weer bij xs4all zit (over glas) is het idd weer PPPoE.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Laatst online: 00:52
@.oisyn Wat je zegt inderdaad zijn er providers die verschillende implementaties hanteren. Bij mijn weten is XS4ALL altijd PPPoE geweest. Wat betreft Ziggo is het inderdaad DHCP, je kon in het verleden door (toen het nog @home was) je CC nummer wijzigen en daardoor een ander IP pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:03:
[...]
En static ip *krijgen* is sowieso een contradictio in terminis, en volgens mij werkt het prima als jij een statisch ip-adres configureert.
Nee, dat werkt vaak niet goed omdat bij het vast invullen van een statisch IP-adres de verbinding anders wordt opgebouwd, hierdoor werkt je verbinding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 12:08
edit: laat maar, reageerde op een van de eerste posts in deze discussie, meer verwarring is niet nodig :P

[ Voor 107% gewijzigd door Lord_Dain op 04-04-2019 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Nou mooie verlenging binnen. Jaar lang alleen internet voor 36 eurie. 100/100.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
rhos schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:09:
Nou mooie verlenging binnen. Jaar lang alleen internet voor 36 eurie. 100/100.
Ok, ik betaal nu nog voor Smart € 58,50.
Dit is internet € 48,50 plus TV 1 ontvanger € 15, plus Bellen € 5 = € 68,50 gaat nog € 10 korting af, vorig jaar vanaf september zo bedongen.

Als ik nu weer korting zou krijgen is dat een klein verschil van € 2,50 vergeleken met jouw bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
Netjes toch. Anders was ik e ht naar T-Mobile gegaan.
HoppyF schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:31:
[...]

Ok, ik betaal nu nog voor Smart € 58,50.
Dit is internet € 48,50 plus TV 1 ontvanger € 15, plus Bellen € 5 = € 68,50 gaat nog € 10 korting af, vorig jaar vanaf september zo bedongen.

Als ik nu weer korting zou krijgen is dat een klein verschil van € 2,50 vergeleken met jouw bedrag.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
rhos schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:46:
Netjes toch. Anders was ik echt naar T-Mobile gegaan.

[...]
Inderdaad.
Heb je om verlenging gevraagd of “gedreigd” met opzeggen?
Vorig jaar was ik contractvrij en heb ik zelf om verlenging gevraagd met als resultaat 12x € 10 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Nou ik heb letterlijk gezegd dat ik twijfel en itv niet meer gebruik en dat er mensen op tweakers 20 e korting krijgen. Toen kwam ze met 15 e voor deze combi.
HoppyF schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:56:
[...]

Inderdaad.
Heb je om verlenging gevraagd of “gedreigd” met opzeggen?
Vorig jaar was ik contractvrij en heb ik zelf om verlenging gevraagd met als resultaat 12x € 10 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
En dan nog zijn er verschillen...

Mijn dynamisch uitgedeelde "vaste" adres staat als "static" te boek omdat deze IP pool deze allocatie heeft, super handig voor een mailserver.
Het "vaste" IP adres van mijn schoonouders staat echter te boek als "dynamic" en hier kun je dus niet normaal een mailserver op draaien... XS4all KPN wil dit ook niet veranderen voor deze IP pool.
Voor mijn ouders dito...

Je moet dus echt geluk hebben wil je een IP adres krijgen met een juiste allocatie als je een mailserver wil gaan draaien op je verbinding...

\\
Je kunt altijd korting krijgen, heb nu al weer 10 euro korting per maand en een gratis plus pakket. (alles in 1 500Mbps)

Mijn schoonouders hebben het zelfde maar dan met 100Mbps en die krijgen "alleen" een gratis pluspakket, waardoor ze maar iets van 2,50 minder betalen als ik.
Tylen schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:09:

Ja je KRIJGT altijd HETZELFDE ip. (noem het een "vast" ip). NEE dit is niet STATIC, dit wordt DYNAMIC uitgedeeld.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:38

OMX2000

By any means necessary...

Is er al iets bekend over 4K tv bij xs4all?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:31
rhos schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:42:
Nou ik heb letterlijk gezegd dat ik twijfel en itv niet meer gebruik en dat er mensen op tweakers 20 e korting krijgen. Toen kwam ze met 15 e voor deze combi.

[...]
Wat neem jij nu af dan? Glas internet en TV?

Ik heb in Januari verlengd en kreeg 12x €10,- korting op alleen glas smart (€38,50 ipv €48,50). Met die prijsverhoging van 2,50 zit ik straks op €41 ipv €51,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:17

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb van XS4ALL:
- glasvezel internet 500/500
- Bellen basis
- TV Basis met 1 TV ontvanger,
- Ziggo Sport Totaal (enkel voor F1 en dus deel van het jaar niet)
- TV - Pluspakket gratis (omdat ik ook KPN Mobiel heb)

Een simpel mailtje gaf mij € 10,- korting en een gratis extra zenderpakket gratis. Dat heb ik net met een telefoontje met XS4ALL omgezet naar € 20,- korting. Wel natuurlijk weer een jaar contract, maar dat is niet erg.

Dus bellen helpt.. ;)
Update: ook al een keurige bevestiging binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 06-04-2019 09:09 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Ik heb hetzelfde. Ik krijg 10 euro per maand korting en Ziggo Sport Totaal gratis. Al jaren precies hetzelfde, 1 telefoontje per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik had glas 100/100 en tv. Dit koste 53 euro.
Ik krijg nu alleen internet glas 100/100 voor 36 euro per maand.
supercop7373 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:29:
[...]

Wat neem jij nu af dan? Glas internet en TV?

Ik heb in Januari verlengd en kreeg 12x €10,- korting op alleen glas smart (€38,50 ipv €48,50). Met die prijsverhoging van 2,50 zit ik straks op €41 ipv €51,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:35

Pazo

Mroaw?

JoepW schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 16:42:
Update: ook al een keurige bevestiging binnen.
Let inderdaad op dat je die bevestiging wel krijgt. Ik heb vorige week dus €20 korting (p.m.) bedongen, maar had tot op heden nog geen bevestigingsmail gehad. Afgelopen zaterdag dus maar eens proberen te bellen. Tot 3x werd er opgenomen, maar dan letterlijk heel hard door de telefoon / microfoon geblazen en daarna opgehangen. :? Erg vreemd.
Gisteravond nog maar eens gebeld. Kreeg een andere medewerker aan de lijn. Die kon in het systeem zien dat er wel in mijn profiel / gegevens was gekeken, maar er stond verder niets in, ook niet dat er dus €20 korting was afgesproken. Verhaal uitgelegd, ook over dat vreemde gedrag van zaterdag. Vroeg om tijdstip zodat ze misschien konden kijken wie er die dag werkte. Vroegen nog of ik de naam van diegene wist (van vorige week, maar helaas) maar daarna toch zonder problemen alsnog de korting in het systeem verwerkt. 10 minuten later inderdaad bevestigingsmail gehad.

Het rommelt toch een beetje daar.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@alle-korting-bellers: ff een nieuwsgierige vraag; welke afdeling bellen jullie bij Xs4all? (m.a.w. welk keuzemenuutjes ga je door)

ehtweak wil als jarenlange klant ook wel eens een keertje korting bedingen... :Y

Overigens werkt het internet gedeelte van de diensten van Xs4all eigenlijk altijd prima. Maar IPTV is en blijft een 'knutsel'product. :X

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 10-04-2019 09:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:35

Pazo

Mroaw?

ehtweak schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:26:
@alle-korting-bellers: ff een nieuwsgierige vraag; welke afdeling bellen jullie bij Xs4all? (m.a.w. welk keuzemenuutjes ga je door)

ehtweak wil als jarenlange klant ook wel eens een keertje korting bedingen... :Y
Opzeglijn: 020-3987540
Geen menu, gelijk juiste afdeling.

https://www.xs4all.nl/service/annuleren-of-opzeggen.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Pazo op 10-04-2019 09:28 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 20:22
Vanochtend een mailtje ontvangen met de aangekondigde prijsstijging. Reden voor mij om even te bellen met de afdeling retentie/opzeggingen op bovenstaand nummer.
Ik heb een Internet Smart abo (100/100 Mbit) + IPTV. Daarbij had ik vorig jaar al 12 maanden €10 korting bedongen, wat zou lopen tot augustus 2019. Ik betaalde dus €56,- i.p.v. €66.

Na mijn telefoontje ga ik een nieuw abonnement aan voor een jaar (tot april 2020) met:
- Wederom €10 per maand korting
- Eenmalig €30 korting, ter compensatie van de prijsstijging perr 4 juni
- een jaar lang Ziggo Sport gratis

In plaats van €30 korting en Ziggo Sport had ik ook kunnen kiezen voor een jaar lang €15 korting.

Doe er jullie voordeel mee. Bellen loont in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
awenger schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:30:
Vanochtend een mailtje ontvangen met de aangekondigde prijsstijging. Reden voor mij om even te bellen met de afdeling retentie/opzeggingen op bovenstaand nummer.
Ik heb een Internet Smart abo (100/100 Mbit) + IPTV. Daarbij had ik vorig jaar al 12 maanden €10 korting bedongen, wat zou lopen tot augustus 2019. Ik betaalde dus €56,- i.p.v. €66.

Na mijn telefoontje ga ik een nieuw abonnement aan voor een jaar (tot april 2020) met:
- Wederom €10 per maand korting
- Eenmalig €30 korting, ter compensatie van de prijsstijging perr 4 juni
- een jaar lang Ziggo Sport gratis

In plaats van €30 korting en Ziggo Sport had ik ook kunnen kiezen voor een jaar lang €15 korting.

Doe er jullie voordeel mee. Bellen loont in ieder geval
Goede tip!
Ik heb bijna hetzelfde alleen dan met telefonie erbij plus gratis Spotify.
Ik heb nu nog de 10 euro korting lopen tot september dus kan volgens jouw verhaal ook verlengen.
Ziggo sport heb ik niet nodig, wellicht kan ik hiervoor in de plaats Spotify behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:25
Zijn jullie al lang abonnee bij xs4all? Aangeboden korting was € 10 p/m , waar in juni de prijsverhoging nog bovenop komt. Dat bij een 500/500 abo met IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:38

netblade

Sunrise

Eveneens 10 euro korting met behoud van Spotify, temeer omdat ik zo ook niet eenzijdig een opzegging vanuit KPN kan krijgen, de persoon aan de andere kant gaf overigens aan dat het waarschijnlijk wel naar KPN gaat maar dat er zoals het er nu naar uitziet nog wel 2 jaar overheen gaat. We zullen het zien, voorlopig nog XS4ALL hier in ieder geval. En binnenkort ook mobiel naar KPN dus dan krijg ik daar bij ook nog eens een tv pakket bij, prima in orde zo.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
SkipZ schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:33:
Zijn jullie al lang abonnee bij xs4all? Aangeboden korting was € 10 p/m , waar in juni de prijsverhoging nog bovenop komt. Dat bij een 500/500 abo met IPTV.
Ik ben denk ik een jaar of 5 abonnee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 20:31
Same hier. 500/500 met IPTV, beste wat ik eruit kreeg was 10eu per maand korting. Wat uiteraard prima is, ben ermee akkoord gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01
Toch maar de knoop doorgehakt en van KPN de overstap naar XS4ALL gemaakt. Ik wilde al langer veel liever een Fritzbox dan die Experiabox (max 10 vaste IP adressen, geen gastnetwerk i.c.m. gratis wifi access points, etc.). En nu KPN me niet wilde verlegen met korting (vanwege de wijzigende voorwaarden) ben ik toch maar voor de XS4ALL korting gegaan. Voorlopig dus goedkoper uit.

Maar is het een gegeven welke Fritzabox je krijgt? Of is dat een kwestie van afwachten? En is die Wifi extender bedraad aan te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:48:
...

Maar is het een gegeven welke Fritzabox je krijgt? Of is dat een kwestie van afwachten? En is die Wifi extender bedraad aan te sluiten?
Volgens mij levert XS4ALL momenteel de 7581 en de 5490 uit. Hangt volgens mij af of je DSL of glasvezel hebt en bij glasvezel ook weer welk type NTU.
De 1750E externere is ook bedraad aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
awenger schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:36:
[...]

Volgens mij levert XS4ALL momenteel de 7581 en de 5490 uit. Hangt volgens mij af of je DSL of glasvezel hebt en bij glasvezel ook weer welk type NTU.
De 1750E externere is ook bedraad aan te sluiten.
Zo te zien hoef ik niet zo blij te zijn met die 7581 :/ Wat een hoop gezeik is er te lezen over die box. Ik hoop dat dat allemaal een beetje meevalt.
En de 1750E bedraad aansluiten, bedoel je dan op het modem (de router) of bedraad een device aansluiten op de 1750E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:40:
[...]

En de 1750E bedraad aansluiten, bedoel je dan op het modem (de router) of bedraad een device aansluiten op de 1750E?
Je kan ook zelf even googlen natuurlijk... Heb je het antwoord zo gevonden bij AVM op de site.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Barre73 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:06:
[...]

Je kan ook zelf even googlen natuurlijk... Heb je het antwoord zo gevonden bij AVM op de site.
Dank voor je "antwoord" op mijn vraag. ;w

Ik zie heel duidelijk dat je devices bedraad kunt aansluiten op de 1750E. En omdat ik dat heb gezien, maar dat dus niet vroeg, vraag ik alsnog welke van de twee het is, of dus wellicht allebei. Ik wil de 1750E bedraad aansluiten, niet devices bedraad op de 1750E.

Maar nogmaals dank voor je fijne bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:09:
[...]

Zo nieuw is dit modem toch niet?
Ik zie bovendien geen fiber aansluiting op de 7590 zitten.
Ongeschikt dus als glasvezelmodem. De 5490 heeft dit namelijk wel.
mad-dog schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:11:
[...]

Het is wel het topmodel van AVM... Gaat vanaf maandag geleverd worden aan klanten met single line DSL en fiber met NTU
Ah dit klinkt wel positief. Is dit dan ook het geval bij een nieuwe glasverbinding met een Genexis NTU (1Gb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:12:
[...]

Dank voor je "antwoord" op mijn vraag. ;w

Ik zie heel duidelijk dat je devices bedraad kunt aansluiten op de 1750E. En omdat ik dat heb gezien, maar dat dus niet vroeg, vraag ik alsnog welke van de twee het is, of dus wellicht allebei. Ik wil de 1750E bedraad aansluiten, niet devices bedraad op de 1750E.

Maar nogmaals dank voor je fijne bijdrage.
En je had dus even op de AVM site kunnen kijken en daar had je het antwoord gewoon gevonden op jouw vraag.

Kan ook via kabelverbinding op een router worden aangesloten (LAN-brug)

Dus in plaats van anderen sarcastisch te bedanken had je zelf ook gewoon een beetje zoekwerk kunnen verrichten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dennis-L schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:22:
[...]

En je had dus even op de AVM site kunnen kijken en daar had je het antwoord gewoon gevonden op jouw vraag.

Kan ook via kabelverbinding op een router worden aangesloten (LAN-brug)

Dus in plaats van anderen sarcastisch te bedanken had je zelf ook gewoon een beetje zoekwerk kunnen verrichten :/
En in plaats van bijdehand naar Google te verwijzen kun je ook je mond houden of antwoorden... :?

Ik had dit dus niet gevonden op deze pagina van AVM: https://nl.avm.de/product...fritzwlan-repeater-1750e/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:26:
[...]

En in plaats van bijdehand naar Google te verwijzen kun je ook je mond houden of antwoorden... :?

Ik had dit dus niet gevonden op deze pagina van AVM: https://nl.avm.de/product...fritzwlan-repeater-1750e/
Waar zou die link "Technische gegevens" nou voor zijn bovenaan op zo'n pagna?
Je maakt het voor jezelf nu echt niet beter ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:20:
[...]

[...]

Ah dit klinkt wel positief. Is dit dan ook het geval bij een nieuwe glasverbinding met een Genexis NTU (1Gb)?
Het hangt af van de (U)FTU/NT die je hebt hangen.
Bij het type met de twee langwerpige kappen kan er een kap met glasvezelkabel op geplaatst worden.
Hier zitten geen actieve componenten in, in feite wordt glasvezel gewoon doorverbonden direct naar de Fritzbox modem als dit een 5490 is.
Plaatsjes kun je in dit topic wel terugvinden.

Dit is met een NT, deze wordt dan vervangen door een kap met glasvezelkabeltje eraan.
Bv dit https://d1uyvls174j03l.cl...4bf-bbee-359fd17925de.jpg
Deze oplossing werkt prima en er is geen mediaconverter (glas -> ethernet) meer nodig.

Bij XS4all heb je meer vrijheid en kun je bv ook een eigen gekozen uitgaande VoIP provider instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 12-04-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:34:
[...]

Het hangt af van de (U)FTU/NT die je hebt hangen.
Bij het type met de twee langwerpige kappen kan er een kap met glasvezelkabel op geplaatst worden.
Hier zitten geen actieve componenten in, in feite wordt glasvezel gewoon doorverbonden direct naar de Fritzbox modem als dit een 5490 is.
Plaatsjes kun je in dit topic wel terugvinden.

Dit is met een NT, deze wordt dan vervangen door een kap met glasvezelkabeltje eraan.
Bv dit https://d1uyvls174j03l.cl...4bf-bbee-359fd17925de.jpg
Deze oplossing werkt prima en er is geen mediaconverter (glas -> ethernet) meer nodig.

Bij XS4all heb je meer vrijheid en kun je bv ook een eigen gekozen uitgaande VoIP provider instellen.
Hier hangt er zo een:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/7d1987fce5e305338123b3023c4e5cfa9a97de7d/?url=http%3A%2F%2Fwww.hohentengen.de%2Ftl_files%2Fhohentengen%2Ffiles%2Fimages%2FBilder-MOKO%2FIMG_0864.JPG

Bedoel je die met de langwerpige kappen?

---edit---
Ik heb even gegoogeld ;) en dit is een waardevolle post (je kan het dus wel ;) ;) ;) ) Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Uit die post lijkt dus dat mijn NTU sowieso via een ethernet kabel moet worden aangesloten. Dan zou ik dus (op basis van eerdere berichten) de 7590 moeten ontvangen?

[ Voor 14% gewijzigd door barrymossel op 12-04-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:57:
[...]

Hier hangt er zo een:

[Afbeelding]

Dit lijkt mij een oudere NT maar ik ben geen expert op dit gebied.
Met de twee kappen bedoel ik twee verticale plastic kappen.
De linker kap wordt dan vervangen door een NT of door de patchcoverkit met het dunne glasvezelkabeltje.
Zie de link uit mijn vorige bericht.
De kappen zijn wit van kleur of oranje afhankelijk of deze in het zicht of in een meterkast hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:17:
[...]

Dit lijkt mij een oudere NT maar ik ben geen expert op dit gebied.
Met de twee kappen bedoel ik twee verticale plastic kappen.
De linker kap wordt dan vervangen door een NT of door de patchcoverkit met het dunne glasvezelkabeltje.
Zie de link uit mijn vorige bericht.
De kappen zijn wit van kleur of oranje afhankelijk of deze in het zicht of in een meterkast hangt.
Zie mijn gewijzigde post. Ik had al zo'n vermoeden... :) Thanks in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:18:
[...]

Zie mijn gewijzigde post. Ik had al zo'n vermoeden... :) Thanks in ieder geval.
Aha, ik wilde je net naar deze post van @Barre73 verwijzen. ;)
XS4all stuurt de juiste patchcoverkit met passend modem.
Dit zit dus in het installatiepakket wat je opgestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:21:
[...]

Aha, ik wilde je net naar deze post van @Barre73 verwijzen. ;)
XS4all stuurt de juiste patchcoverkit met passend modem.
Dit zit dus in het installatiepakket wat je opgestuurd krijgt.
Ja, en volgens Barre z'n post is dat dus een patchcover met alleen ethernet. Maar het lijkt me dat ik de huidige cover van KPN zal houden (dus ook zonder fiber aansluiting).

Maar ach, we gaan het zien. Het is alleen dat ik na het lezen van redelijk wat reviews wat huiverig ben voor die 7581. Dus dan liever de 7590.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:24:
[...]

Ja, en volgens Barre z'n post is dat dus een patchcover met alleen ethernet. Maar het lijkt me dat ik de huidige cover van KPN zal houden (dus ook zonder fiber aansluiting).

Maar ach, we gaan het zien. Het is alleen dat ik na het lezen van redelijk wat reviews wat huiverig ben voor die 7581. Dus dan liever de 7590.
Bel voor de zekerheid even met XS4all met de vraag wat men van plan is op te gaan sturen.
Wellicht kun je er nog iets aan laten veranderen achteraf lukt dat niet meer.
Het zal toch wel een installatie door de monteur worden.
Misschien ook wel zo verstandig want dan weet je zeker dat je een werkende installatie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:58:
[...]

Bel voor de zekerheid even met XS4all met de vraag wat men van plan is op te gaan sturen.
Wellicht kun je er nog iets aan laten veranderen achteraf lukt dat niet meer.
Het zal toch wel een installatie door de monteur worden.
Misschien ook wel zo verstandig want dan weet je zeker dat je een werkende installatie hebt.
Bedankt voor de tip. Ga ik maandag direct even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:57:
[...]

Hier hangt er zo een:

[Afbeelding]

---edit---
Ik heb even gegoogeld ;) en dit is een waardevolle post (je kan het dus wel ;) ;) ;) ) Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Uit die post lijkt dus dat mijn NTU sowieso via een ethernet kabel moet worden aangesloten. Dan zou ik dus (op basis van eerdere berichten) de 7590 moeten ontvangen?
Hier ook een genexis patch cover met gbit ethernet aansluiting.

Heb de fritzbox 5490 draaien.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
tweakduke schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:01:
[...]

Hier ook een genexis patch cover met gbit ethernet aansluiting.

Heb de fritzbox 5490 draaien.
Thanks! Maar die draait dus via de WAN (of LAN) poort?

Echter schijnt tegenwoordig de 7590 geleverde te worden.
mad-dog schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 23:11:
[...]

Het is wel het topmodel van AVM... Gaat vanaf maandag geleverd worden aan klanten met single line DSL en fiber met NTU
Maar goed, ik ga maandag even bellen en zal het wel laten weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

barrymossel schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 22:05:
[...]

Thanks! Maar die draait dus via de WAN (of LAN) poort?

Echter schijnt tegenwoordig de 7590 geleverde te worden.
Via lan poort 1. In de fritzbox staan profielen om alles over de wan fiber aansluiting of op lan poort 1 te laten lopen.

Mijn aansluiting is een jaar geleden opgeleverd, kan natuurlijk zijn dat een nieuwer model fritzbox nu gebruikt wordt. Maar ik mag ervan uitgaan dat de werking en configuratie niet veel verandert is.

Genexis patch covers zijn helaas alleen ethernet, ze zijn inmiddels ook uit de oertijd van glasvezel aan huis. Gelukkig zijn ze tegenwoordig gbit snelheid, dus kwa performance merk je het niet.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Even om de definities duidelijk te houden: er komt een Mediaconverter op. Actief component met een ethernet aansluiting. Ook wel NT genoemd. Een patchcover is echt alleen een plastic kap waardoor de connector in de FTU zelf kan worden benut om een glaspatchkabeltje in te prikken en die op een router aan te sluiten. Die zijn alleen gemaakt voor de twee nieuwere FTU's.
Bij deze Genexis FXP-100 komt dus geen patchcover maar een mediaconverter met slechts 1 ethernet uitgang.

@barrymossel mijn eerste opmerking over googlen was misschien een beetje flauw maar je ziet hier zo vaak mensen die Tweakers zien als helpdesk en niet even zelf iets willen opzoeken. Was niet persoonlijk bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:35:
Even om de definities duidelijk te houden: er komt een Mediaconverter op. Actief component met een ethernet aansluiting. Ook wel NT genoemd. Een patchcover is echt alleen een plastic kap waardoor de connector in de FTU zelf kan worden benut om een glaspatchkabeltje in te prikken en die op een router aan te sluiten. Die zijn alleen gemaakt voor de twee nieuwere FTU's.
Bij deze Genexis FXP-100 komt dus geen patchcover maar een mediaconverter met slechts 1 ethernet uitgang.

@barrymossel mijn eerste opmerking over googlen was misschien een beetje flauw maar je ziet hier zo vaak mensen die Tweakers zien als helpdesk en niet even zelf iets willen opzoeken. Was niet persoonlijk bedoeld.
Mooi balen dan voor @barrymossel.
Ik begrijp niet waarom oude FTU’s bij een nieuwe provider installatie ook niet meteen vervangen worden.
Kleine moeite en het kost de provider vrijwel niets omdat een mediaconverter immers ook niet gratis is.
Zoals ik al zei is een nieuwer type FTU waar de patchcoverkit op past veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Waarom balen? Zojuist nagevraagd en ik krijg de 7590. Zo te lezen een prima apparaat met prima wifi. En momenteel is de Experiabox ook op deze manier aangesloten (via WAN) en dat werkt prima, dus ik zie niet zo 1-2-3 het voordeel van direct met glas op de Fritzbox (behalve dan dat je twee devices hebt die stroom verbruiken)... Of zie ik (weer) iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
barrymossel schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:46:
Waarom balen? Zojuist nagevraagd en ik krijg de 7590. Zo te lezen een prima apparaat met prima wifi. En momenteel is de Experiabox ook op deze manier aangesloten (via WAN) en dat werkt prima, dus ik zie niet zo 1-2-3 het voordeel van direct met glas op de Fritzbox (behalve dan dat je twee devices hebt die stroom verbruiken)... Of zie ik (weer) iets over het hoofd?
Balen omdat je zo niet van die mediaconverter af komt.
Zoals je al zegt is een mediaconverter een actieve component die stuk kan gaan en stroom verbruikt.
Die schakel valt weg als je een directie glasvezelaansluiting gebruikt.
Daarom begrijp ik het beleid van providers niet om oudere FTU’s niet meteen te vervangen.

De Fritzbox 7590 is verder prima dus dat maakt verder weinig uit.
De 5490 kan overigens via WAN ook aangesloten worden en dus eventueel ook met een mediaconverter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HoppyF schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:00:
[...]

Balen omdat je zo niet van die mediaconverter af komt.
Zoals je al zegt is een mediaconverter een actieve component die stuk kan gaan en stroom verbruikt.
Die schakel valt weg als je een directie glasvezelaansluiting gebruikt.
Daarom begrijp ik het beleid van providers niet om oudere FTU’s niet meteen te vervangen.

De Fritzbox 7590 is verder prima dus dat maakt verder weinig uit.
De 5490 kan overigens via WAN ook aangesloten worden en dus eventueel ook met een mediaconverter werken.
Die beredenering begrijp ik, maar dat is met name ook vanuit de provider gezien. Als de converter kapot gaat krijg ik ongetwijfeld een nieuwe (of nieuwe FTU). Stroomverbruik is marginaal. Voor mij is de werking van de router eigenlijk het belangrijkst en dan met name wifi (waar jij ook van zei dat deze in de 7590 beter is geloof ik). En aangezien dat bij de 7590 goed zit ben ik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
barrymossel schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:04:
[...]

Die beredenering begrijp ik, maar dat is met name ook vanuit de provider gezien. Als de converter kapot gaat krijg ik ongetwijfeld een nieuwe (of nieuwe FTU). Stroomverbruik is marginaal. Voor mij is de werking van de router eigenlijk het belangrijkst en dan met name wifi (waar jij ook van zei dat deze in de 7590 beter is geloof ik). En aangezien dat bij de 7590 goed zit ben ik tevreden.
7581 is goed, 5490 is goed, 7590 is beter wanneer je met meerdere apparaten de volle snelheid gebruikt.

De 7581 en 5490 zijn 3x3, 7590 4x4. De meeste apparaten hebben tegenwoordig twee antenne's (vroeger: 3). Je wint waarschijnlijk wat wanneer er meerdeer apparaten echt maximaal bandbreedte (denk: bestanden kopieren op LAN) gebruikt omdat de 7590 de extra antenne en MU-MIMO heeft. Of misschien net een beter bereik onder bepaalde hoeken. Geen groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
ANdrode schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:09:
[...]

7581 is goed, 5490 is goed, 7590 is beter wanneer je met meerdere apparaten de volle snelheid gebruikt.

De 7581 en 5490 zijn 3x3, 7590 4x4. De meeste apparaten hebben tegenwoordig twee antenne's (vroeger: 3). Je wint waarschijnlijk wat wanneer er meerdeer apparaten echt maximaal bandbreedte (denk: bestanden kopieren op LAN) gebruikt omdat de 7590 de extra antenne en MU-MIMO heeft. Of misschien net een beter bereik onder bepaalde hoeken. Geen groot verschil.
Wat je zegt geen groot verschil.
Is ook wel een kwestie van persoonlijke voorkeur, ik gebruik het LAN niet intensief.
WiFi daarentegen wel veel. De Mesh functie is dus handig maar dat kunnen alle Fritzbox nu wel icm met de 1750E WiFi versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:39:
[...]

Mooi balen dan voor @barrymossel.
Ik begrijp niet waarom oude FTU’s bij een nieuwe provider installatie ook niet meteen vervangen worden.
Kleine moeite en het kost de provider vrijwel niets omdat een mediaconverter immers ook niet gratis is.
Zoals ik al zei is een nieuwer type FTU waar de patchcoverkit op past veel handiger.
De FTU is niet van de provider maar van KPN Netwerk NL/Reggefiber. Vervangen van een complete FTU vergt een glasvezel monteur en is absoluut een flink stuk duurder. Daarvoor moeten namelijk de vezels weer vrijgemaakt worden en helemaal opnieuw afgemonteerd worden in de nieuwe FTU. En officieel dan ook nog met een nieuwe OTDR meting naar de PoP toe (alhoewel dat vaak niet gedaan wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:23
Hebben meerdere mensen hier dat de app niet meer werkt?

Krijg foutmelding INTERNAL-72

Had ik op mijn oude telefoon al en nu op de nieuwe weer.
Beide draaien Android 9.0

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:17

JoepW

iRacer & Home Assistant

RvD86 schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:06:
Hebben meerdere mensen hier dat de app niet meer werkt?

Krijg foutmelding INTERNAL-72

Had ik op mijn oude telefoon al en nu op de nieuwe weer.
Beide draaien Android 9.0

Iemand een idee?
Werkt prima hier. (iPhone XR).

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Ik vond het ook vrij duur worden, alhoewel ik wel zeer tevreden ben met de (extra) diensten ze hebben. Ik heb het alles-in-een pro pakket 500 Mbit, telefonie heb ik een tijdje geleden al gelaten voor wat het is aangezien ik het niet gebruikte, toch eens met ze gebeld en aangeven wel tevreden zijn met hun diensten, maar wel een groot prijsverschil zag met andere providers. Dat begrepen ze (?), en zodoende heb ik nu voor 1 jaar 10 euro korting per maand, mooi toch?
Tevens gaven ze aan niet veel te weten over het vevallen van de xs4all naam, maar wel dat het komende jaar nog niks gaat veranderen (ik zou het niet echt leuk vinden als bepaalde diensten ineens komen te vervallen zoals het extra subnet et cetera). Ze probeerden me nog wel naar een lagere internetsnelheid te praten i.p.v. de korting, maar daar ging ik niet mee akkoord, ik wil juist die hoge snelheid... Gewoon omdat het kan, niet omdat ik het altijd gebruik of nodig heb uiteraard. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door eX0duS op 16-04-2019 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik lees dat er bij KPN een flink aantal TV zenders gaan verdwijnen.
Ik heb van XS4all niets gehoord maar aangezien XS4all in feite het IPTV van KPN doorgeeft zou het mij niet verbazen dat dit hier ook gaat gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 11:55
HoppyF schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:58:
Ik heb van XS4all niets gehoord maar aangezien XS4all in feite het IPTV van KPN doorgeeft zou het mij niet verbazen dat dit hier ook gaat gelden.
Ik denk dat het vooral een signaal van KPN is aan Fox. FOX heeft KPN harder nodig dan KPN FOX nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:17
HoppyF schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 13:58:
Staat in de nieuwsbrief... kpn heeft het weer aan de stok met fox. Dus alle zenders van fox verdwijnen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:14

GerkeP

Vragen mag altijd........

Is er überhaupt iemand die FOX kijkt dan? Buiten misschien voetbal om?

Wij kijken bijna geen reguliere TV meer, nieuws voor mij, de vrouw vindt de kookprogramma's nog wel leuk.
Verder Netflix.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
GerkeP schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:33:
Is er überhaupt iemand die FOX kijkt dan? Buiten misschien voetbal om?

Wij kijken bijna geen reguliere TV meer, nieuws voor mij, de vrouw vindt de kookprogramma's nog wel leuk.
Verder Netflix.
Ze hebben best anders goede series waaronder The Walking Dead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ewoutw schreef op zondag 21 april 2019 @ 14:21:
[...]

Staat in de nieuwsbrief... kpn heeft het weer aan de stok met fox. Dus alle zenders van fox verdwijnen ....
O?
Waar dan?

Ik zie alleen maar dit.

Xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Laatst online: 24-09 20:44
Dit is ‘iets’ wat elke zoveel jaar voorbij komt. Fox wil zo min mogelijk betalen voor doorgifte van hun signalen. KPN daarentegen wil zo veel mogelijk geld ontvangen voor diezelfde doorgifte. Dit wordt ook steeds via de pers uitgevochten om zoveel mogelijk commentaar te creeren.
Blijkbaar is dit de manier waarop beide partijen met elkaar omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
BMW_Gizzmo schreef op zondag 21 april 2019 @ 17:05:
Dit is ‘iets’ wat elke zoveel jaar voorbij komt. Fox wil zo min mogelijk betalen voor doorgifte van hun signalen. KPN daarentegen wil zo veel mogelijk geld ontvangen voor diezelfde doorgifte. Dit wordt ook steeds via de pers uitgevochten om zoveel mogelijk commentaar te creeren.
Blijkbaar is dit de manier waarop beide partijen met elkaar omgaan.
Ik vind het ook vreemd dat Fox KPN moet betalen.
In feite is KPN niet meer dan een doorgeefluik voor media.
Het geld voor de TV doorgifte wordt betaald door de klant die een abonnement afneemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso zijn die knokpartijen elke keer tussen Fox en KPN over de rug van klanten behoorlijk kansloos. Ik herinner me nog 2 jaar terug toen we tot aan de aftrap maar moesten wachten of we met ons betaalde abonnement de start van de eredivisie konden zien op Fox Sports. Want toen hadden ze ook al ruzie.

Het lijkt me dat ze dit toch fatsoenlijk binnenskamers met elkaar moeten kunnen oplossen en niet over de rug van de klant met hun kinderachtig gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik kreeg een link van de klantenSERVICE en daar staat het toch echt (helaas)
https://www.xs4all.nl/klant/wijzigingen-2019.htm

...
De Basispakketzenders Wildhitz, Antena3, 24Kitchen, FOX TV (kanaal 14), National Geographic en Zing komen per juni te vervallen. In het Pluspakket komt per april muziekzender Stingray Classica (voorheen bekend als Brava) weer terug en komt muziekzender 100% NL TV erbij. De Pluspakketzenders BabyTV en Nat Geo Wild verdwijnen per juni 2019. LoveNature vervangt National Geographic en we zorgen ook dat er passende zenders terugkomen voor de andere zenders die verdwijnen.
...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:37
ehtweak schreef op zondag 21 april 2019 @ 23:50:
[...]

...
De Basispakketzenders Wildhitz, Antena3, 24Kitchen, FOX TV (kanaal 14), National Geographic en Zing komen per juni te vervallen. In het Pluspakket komt per april muziekzender Stingray Classica (voorheen bekend als Brava) weer terug en komt muziekzender 100% NL TV erbij. De Pluspakketzenders BabyTV en Nat Geo Wild verdwijnen per juni 2019. LoveNature vervangt National Geographic en we zorgen ook dat er passende zenders terugkomen voor de andere zenders die verdwijnen.
...
Klopt, stond ook in de mail en brief die ik gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

...
...
Bedankt voor info.
Ik kan in mijn e-mail niets terugvinden hierover ook niet bij de spam.
De laatste nieuwsbrief is van 10 april.

Edit:
Vandaag per post de brief ontvangen, niet via de e-mail maar gewone post.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 23-04-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
[...]

...
...
Shit - Laat NatGeo nou de enige zender zijn waar ik regelmatig naar kijk ... Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Yahiko750 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:30:
[...]

Shit - Laat NatGeo nou de enige zender zijn waar ik regelmatig naar kijk ... Zucht.
Inderdaad!
Als er toch bezuinigd moet worden zou ik liever zien dat KPN een aantal andere bagger kanalen verwijdert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yahiko750
HoppyF schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 16:51:
[...]

Inderdaad!
Als er toch bezuinigd moet worden zou ik liever zien dat KPN een aantal andere bagger kanalen verwijdert.
En er is niet echt een alternatief geloof ik. Canal Digitaal ben ik niet van plan zolang er geen Android TV app is, NLZIET heeft die kanalen ook niet en een Ziggo TV abbo is erg erg erg duur ...

Naja es ff over nadenken, maar het is duidelijk dat KPN en XS4ALL mijn geld niet willen. TV abbo opzeggen is best een optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Yahiko750 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 23:54:
[...]

En er is niet echt een alternatief geloof ik. Canal Digitaal ben ik niet van plan zolang er geen Android TV app is, NLZIET heeft die kanalen ook niet en een Ziggo TV abbo is erg erg erg duur ...

Naja es ff over nadenken, maar het is duidelijk dat KPN en XS4ALL mijn geld niet willen. TV abbo opzeggen is best een optie voor mij.
Keek al nooit TV en ben nu over naar nlziet. Npo was net iets te weinig en nlziet net iets teveel. Maar kids gaan er goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zojuist gebeld n.a.v. de FOX zenders. Gevraagd of ze me kunnen compenseren (ik mocht nog één dag mijn bestelling annuleren - overstap van KPN naar XS4ALL). 10 euro korting voor 12 maanden en een zenderpakket voor een jaar gratis.

Toch best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Gebeld en hier ook een jaar 10 euro korting. Zenderpakket had ik al gratis erbij.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nog geen jaar bij XS4all, dus vraag me af of het voor mij ook al gunstig zou zijn om te bellen.
Zijn er mensen die korter dan een jaar bij XS4all zitten en ook al de €10 korting per jaar hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Jelte schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:06:
Ik heb nog geen jaar bij XS4all, dus vraag me af of het voor mij ook al gunstig zou zijn om te bellen.
Zijn er mensen die korter dan een jaar bij XS4all zitten en ook al de €10 korting per jaar hebben gehad?
Deze krijg je waarschijnlijk al vanwege de wijzigende voorwaarden. Lees maar eens terug. Gewoon je abo verlengen met een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:19
Toch ook maar weer een poging ondernomen ivm verhoging van 2,50 per maand. Had pas een nieuw jaarcontract (3 maanden geleden afgesloten) met 10 euro korting per maand. Nu dus ook maar ingezet op een gratis zenderpakket. Spotify ging helaas niet. Nu dus Fox Sport Compleet er gratis bij voor een jaar.

Topic begint meer op een 'kortingstopic' te lijken. Toch op zich wel vreemd dat het zo makkelijk gaat en dus iedereen het hier doet. Vroeger dacht ik er niet eens aan, tot ik hier de reacties las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Laatst online: 19:18
[...]

...
...
Gisteren inderdaad de mail gehad dat er zenders verdwijnen. Baal vooral van Wildhitz, enige muziekzender die je gewoon op de achtergrond aan kon zetten zonder constant reclame of andere kansloze zooi tussendoor. MTV heeft al jaren niets meer met muziek te maken en XITE is het ook niet. Maarja, verder heeft volgens mij geen een leverancier dit in zijn pakket dus de korting maar gepakt, scheelt toch weer een tientje...

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wij hebben twee maanden geleden XS4all genomen en kregen nu al een prijswijziging... Vond ik niet helemaal eerlijk, dus gebeld:
- Eenmalige credit van 30 euro en daarnaast wordt 10 euro korting verlengd met 3 maanden, dus die ging normaal na 6 manden in, nu na 3 maanden. (dus 9 maanden lang 10 euro korting ipv 6 maanden.

Tevreden mee!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
dfrenner schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:00:
Wij hebben twee maanden geleden XS4all genomen en kregen nu al een prijswijziging... Vond ik niet helemaal eerlijk, dus gebeld:
- Eenmalige credit van 30 euro en daarnaast wordt 10 euro korting verlengd met 3 maanden, dus die ging normaal na 6 manden in, nu na 3 maanden. (dus 9 maanden lang 10 euro korting ipv 6 maanden.

Tevreden mee!
Gewoon met de klantenservice gebeld?
Ik zit ook nog in een lopend contract met korting maar ga denk ik ook maar bellen.
Het meeste wat er uit te halen valt is wat extra maanden 10 euro korting denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
HoppyF schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:13:
[...]

Gewoon met de klantenservice gebeld?
Ik zit ook nog in een lopend contract met korting maar ga denk ik ook maar bellen.
Het meeste wat er uit te halen valt is wat extra maanden 10 euro korting denk ik.
Ja gebeld met opzeggingen.
Aangegeven dat ik net twee maanden een contract heb en dat ik het zonde voor beide partijen zou vinden om nu al op te zeggen. Kunt u mij tegemoet komen?

En dat kon...

Mijn kosten zagen er zo uit:

Maandelijkse kosten €44,00 /mnd
Maandelijkse kosten na 3 maanden € 48,50 /mnd
Maandelijkse kosten na 6 maanden €66,00 /mnd, hier gaat vanaf 6 maanden 10 euro korting vanaf: €56,00 /mnd.

Wordt nu dit:
Nog één factuur van €44,00
Maandelijkse kosten na 3 maanden € 51,00 /mnd, hier gaat direct 10 euro korting vanaf: €41,00 /mnd.
Maandelijkse kosten na 6 maanden €68,50 /mnd, hier gaat vanaf 6 maanden 10 euro korting vanaf: €58,50 /mnd.

Daarnaast een eenmalige credit van 30 euro.
Dus al met al krijg ik de verhoging dubbel terug!

3 maanden extra 10 euro korting en een 30 euro credit!

Ik krijg het idee dat XS4ALL zelf ook een dikke middelvinger naar KPN aan het opsteken is, en terecht!
KPN doet er alles aan om XS4ALL onvoordeliger te maken, vieze strategie. KPN komt steeds meer op een warte lijst van mij. Mocht XS4ALL ooit stoppen, is de kans steeds kleiner dat ik op KPN overstap.

[ Voor 47% gewijzigd door BlakHawk op 26-04-2019 11:22 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hmmm, ik dacht laat ik ook maar eens bellen naar 020-3987540...

"al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld nog alstublieft"

en dat al tot 2 x toe, al 10 minuten lang... :-(
Dan wordt het ineens weer compleet stil en moet je opnieuw gaan bellen.
Er zijn wel heel veel mensen die korting willen, zo vlak voor Koningsdag. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 26-04-2019 15:45 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revox862
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 16:16
Ik ook 12 maanden 10 euro korting per maand. Glasvezel 50/50 nu voor 36 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Derde keer is scheepsrecht zullen we dan maar denken... ;)

Er klonk aardig wat afkeer van de KPN-overname in het telefoongesprek. :X

En zonder veel gebedel kreeg ik, en 10 euro korting/mnd, de komende 12 maanden, en ik kon nog een extra TV pakket gratis uitzoeken (ik had er al eentje extra).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 15:15
Ik heb ook gebeld. Ik kreeg niet meer dan 5 euro korting per maand. Heb dan ook het goedkoopste internet glasvezel abonnement.
Daarnaast een jaar lang gratis videoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Laatst online: 19:18
Wellicht (hopelijk) iemand met ervaring. Ik probeer nu Mullvad VPN uit en volgens de handleiding van de Fritzbox kan je de 5490 als VPN client gebruiken... Ik krijg het alleen niet geconfigureerd (al lijkt het vrij recht-toe-recht-aan) Heeft iemand hier ervaring mee?

https://en.avm.de/service...zbox-with-a-companys-vpn/ Ik kan de gevraagde instellingen niet echt matchen met dat wat ik van mullvad heb gekregen

[ Voor 25% gewijzigd door Bob-B190 op 28-04-2019 08:58 ]

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Bob-B190 schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:44:
Wellicht (hopelijk) iemand met ervaring. Ik probeer nu Mullvad VPN uit en volgens de handleiding van de Fritzbox kan je de 5490 als VPN client gebruiken... Ik krijg het alleen niet geconfigureerd (al lijkt het vrij recht-toe-recht-aan) Heeft iemand hier ervaring mee?

https://en.avm.de/service...zbox-with-a-companys-vpn/ Ik kan de gevraagde instellingen niet echt matchen met dat wat ik van mullvad heb gekregen
Ik heb niet echt een oplossing, maar wat ik wel weet is dat bij de volgende update 7.10 er tig verbeteringen worden doorgevoerd voor VPN. Kijk hier eens.

https://avm.de/nc/service...Lm9zL2luZm9fZGUudHh0Ijt9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Gisteren ook een goede deal weten te bemachtigen door te bellen. Mijn huidige contract (half jaar klant) wordt verlengd met 12mnd met €10 korting per maand. Daarvoor in ruil verlies ik 1 maand 17,50 korting ivm nog lopende aanbieding 25j XS4all. Al met al goede deal :)

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 01-05-2019 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vanwege een verlenging van mijn contract vorig jaar kreeg ik al 10 euro korting 12 maanden lang. Deze periode loopt nu nog.
Toch maar gebeld. Blijkt dat ik in feite niets hoeft te doen omdat mijn contract nog loopt.
De aangekondige verhoging is helaas niet te vermijden.
Ondanks dat kon ik wel verlengen wederom in mijn geval tot september volgend jaar.
Ik krijg dus miv september dit jaar weer 12 maanden 10 euro korting per maand.
Nou ja, toch redelijk want dan behoud ik mijn pakket waar ook gratis Spotify in zit plus de voordelen van XS4all compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Ik kreeg een aanbod van Xs4all, 6 maanden EUR 10.- korting per maand, totaal EUR 60.- voordeel, verder niks, ook geen extra tv-pakket. Dit aanbod kreeg ik pas nadat men moest overleggen (?)
Meer kon men niet bieden aangezien ik pas 1 jaar klant ben bij Xs4all.

Jammer, had gehoopt op iets meer, had de afdeling opzeggingen gesproken.

Mijn huidige abonnement is Xs4all smart vdsl, met bonding.

[ Voor 8% gewijzigd door zipper646 op 02-05-2019 15:00 ]

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier inmiddels ongeveer 1,5 jaar klant, dus eerste jaarcontract een half jaar verlopen. Vanwege alle berichten hier besloten om ook maar even te bellen, gezegd dat ik overal mooie aanbiedingen voor nieuwe klanten zag en gevraagd of ze ook een leuke aanbieding hadden om te verlengen omdat ik op zich heel tevreden ben over XS4ALL. Kreeg zonder verdere vragen een jaar lang 10 euro korting per maand + Ziggo Sport Totaal (wat ik al had) 6 maanden gratis. Al met al toch snel even 213 euro bespaard over het komende jaar, blijft het eigenlijk wel gek vinden dat je het zo krijgt maar wel eerst moet bellen...

Heb overigens Internet & Televisie Plus (200 / 200 via glasvezel) met 4 televisie ontvangers, Pluspakket, Fox Sports Eredivisie en Ziggo Sport Totaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
ik222 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:09:
Hier inmiddels ongeveer 1,5 jaar klant, dus eerste jaarcontract een half jaar verlopen. Vanwege alle berichten hier besloten om ook maar even te bellen, gezegd dat ik overal mooie aanbiedingen voor nieuwe klanten zag en gevraagd of ze ook een leuke aanbieding hadden om te verlengen omdat ik op zich heel tevreden ben over XS4ALL. Kreeg zonder verdere vragen een jaar lang 10 euro korting per maand + Ziggo Sport Totaal (wat ik al had) 6 maanden gratis. Al met al toch snel even 213 euro bespaard over het komende jaar, blijft het eigenlijk wel gek vinden dat je het zo krijgt maar wel eerst moet bellen...

Heb overigens Internet & Televisie Plus (200 / 200 via glasvezel) met 4 televisie ontvangers, Pluspakket, Fox Sports Eredivisie en Ziggo Sport Totaal.
Zo gek is dit niet.
Je moet overal achteraan bellen om korting te krijgen.
Klantenloyaliteit wordt niet automatisch beloond.
Bij energie is dit ook zo. Ik neem nooit een langer contract dan één jaar en stap ieder jaar over om daar weer een welkomstkorting te kunnen krijgen of iets dergelijks.

Toch blijf ik liever bij XS4all nu nog omdat het Fritzbox modem prima is en de rest ook goed werkt.
Ergens anders kan ik dit niet krijgen.
Wellicht in de toekomst wel als de modemkeuze vrij wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

ik222 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:09:

Toen ik mijn aanbod kreeg, gaf ik aan dat ik dat best karig vond, toen kreeg ik te horen dat het ook te maken heeft met het abonnement dat je afneemt: hoe duurder des te hger de korting.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 08:56
Ik dacht dat dit topic over glasvezel ging??
Kunnen we nu eens stoppen met dat geneuzel over kortingen?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:57
Ik dacht dat het over ervaringen en discussie met XS4ALL glasvezel ging. Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen van medetweakers welke korting mogelijk is als je de discussie met XS4ALL aangaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HoppyF
janbal schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 19:06:
Ik dacht dat dit topic over glasvezel ging??
Kunnen we nu eens stoppen met dat geneuzel over kortingen?
Klopt.
Onder ervaringen discussie vallen ook kortingen!
Dat noem ik geen geneuzel.
Als het je niet bevalt kun je ook gewoon doorscrollen.

De prijzen discussie is ook relevant omdat er immers een verhoging aangekondigd is.
Pagina: 1 ... 74 ... 108 Laatste