Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:49

Nakebod

Nope.

Barre73 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:09:
[...]
Tweak
[...]
Ik snap niet waarom je huidige patchcover eraf moet? Die zorgt er juist voor dat je direct een glaskabeltje op de FTU kan aansluiten...
De huidige patchcover heeft een kabeltje van 30 CM ofzo. Daarmee kom ik niet in de meterkast.
Nu kan je aan dat kabeltje wel een koppelstuk hangen en daaraan weer een lange kabel, maar dan denk ik: waarom dan niet direct de lange fiberkabel aan de FTU hangen?
En ik heb nog een loze/lege patchcover die hier origineel opzat, die zou ik er dan weer op doen het niet helemaal onafgewerkt is :)

XS4ALL gebeld, ze gaan regelen dat ik een andere cover krijg. Kan ik straks lekker simpel een UTP kabeltje gebruiken :P

Nakebod wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:33 (8%)

Blog items | Last song played: The Last Internationale - I'll Be Alright

• Axelfoley007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01:36
Je kan de TY01 Patchcover uit elkaar trekken (2 plastic delen) en dan zie je dat het gewoon een standaard glas kabeltje is die je los kan halen uit de patchcover, je kan daar dus een zelfde maar langere glaskabel weer voor in de plaats doen.

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:49

Nakebod

Nope.

Dat was het initiële idee ja. Maar ik ga nu voor die (geen idee hoe ze het officieel noemen) NTU media converter naar UTP cover dinges :+
Patchpunten vanuit de woonkamer lopen direct naar de meterkast, dus dan kan ik daar mooi de rest van mijn netwerkspul ophangen.

Blog items | Last song played: The Last Internationale - I'll Be Alright

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Best vreemd, op de radio (Radio 10) komt nog regelmatig een reclame voorbij met de stem van Jan Douwe Kroeske over XS4all en hoe goed ze wel zijn.
De aankondiging vandaag door KPN zet wel grote vraagtekens bij deze uitlatingen.
Mensen zijn (terecht) wantrouwend tegenover KPN over hun strategieën. Uit het verleden zijn er meer blunders gemaakt denk maar eens aan de overname van Reggefiber en de vertraging hierdoor met de uitrol van glasvezel.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 13:21

ocf81

Totally Me!

Weet iemand nog een alternatieve provider die meerdere publieke IP adressen aanbiedt aan consumenten nu XS4all ermee ophoudt?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• koenvds1
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-02 12:46
Zijn er andere glasvezel internet providers die dezelfde services verlenen als xs4all?

Bedoel dan vooral publiek /29 subnet + nog een vast IP-adres voor de router, vaste IPv6-range, reverse DNS-configuratie, geen geblokkeerde poorten, een FTU met fiber pig tail zodat mijn huis volledig glas is (op een DAC hier en daar na, enz enz.

En dat dan voor ongeveer dezelfde prijs bij een 500/500 verbinding?

Ik heb er geen vertrouwen in dat kpn al deze functies gaat behouden, en ik verhuis binnenkort dus een goed moment om over te stappen.

koenvds1 wijzigde deze reactie 10-01-2019 12:59 (9%)

• Supercop
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 16:22

Supercop

electronics is my game

HoppyF schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:55:
Best vreemd, op de radio (Radio 10) komt nog regelmatig een reclame voorbij met de stem van Jan Douwe Kroeske over XS4all en hoe goed ze wel zijn.
De aankondiging vandaag door KPN zet wel grote vraagtekens bij deze uitlatingen.
Mensen zijn (terecht) wantrouwend tegenover KPN over hun strategieën. Uit het verleden zijn er meer blunders gemaakt denk maar eens aan de overname van Reggefiber en de vertraging hierdoor met de uitrol van glasvezel.
Dat is geen blunder maar slimme strategie. De uitrol vertragen om de de mogelijkheden van ADSL volledig te benutten. ze hebben enorm geïnvesteerd in het ADSL netwerk, waar o.a. het huidige VDSL uit is ontstaan..deze ontwikkelingen gaan nog steeds door en men investeert nog steeds..dus dan is dat glasvezel netwerk nog niet zo belangrijk...

• HoppyF
  • Nu online
Supercop schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Dat is geen blunder maar slimme strategie. De uitrol vertragen om de de mogelijkheden van ADSL volledig te benutten. ze hebben enorm geïnvesteerd in het ADSL netwerk, waar o.a. het huidige VDSL uit is ontstaan..deze ontwikkelingen gaan nog steeds door en men investeert nog steeds..dus dan is dat glasvezel netwerk nog niet zo belangrijk...
Ik vind het superdom van KPN.
In glasvezel ligt namelijk de toekomst en niet in afstandse koperkabel.
Leuk dat ADSL/VDSL nog bestaat maar dan als overbrugging totdat er overal glasvezel ligt.
Het probleem van de aanleg is uiteraard de capaciteit. Je kunt maar een relatief klein aantal aansluitingen per week/maand realiseren omdat graven tijd en geld kost.
Recente berichten laten ook zien dat KPN toch weer verder gaat met de aanleg van glasvezel.
Er is echter wel tijd verloren gegaan.
Dat wil niet zeggen dat KPN dus geld verdiend heeft doordat klanten VDSL zijn blijven gebruiken.
Veel klanten zijn ook afgehaakt en noodgedwongen overgestapt naar Ziggo.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• Supercop
  • Laatst online: 14-02 16:22

Supercop

electronics is my game

Ik
HoppyF schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:15:
[...]

Ik vind het superdom van KPN.
In glasvezel ligt namelijk de toekomst en niet in afstandse koperkabel.
Leuk dat ADSL/VDSL nog bestaat maar dan als overbrugging totdat er overal glasvezel ligt.
Het probleem van de aanleg is uiteraard de capaciteit. Je kunt maar een relatief klein aantal aansluitingen per week/maand realiseren omdat graven tijd en geld kost.
Recente berichten laten ook zien dat KPN toch weer verder gaat met de aanleg van glasvezel.
Er is echter wel tijd verloren gegaan.
Dat wil niet zeggen dat KPN dus geld verdiend heeft doordat klanten VDSL zijn blijven gebruiken.
Veel klanten zijn ook afgehaakt en noodgedwongen overgestapt naar Ziggo.
Eens, maar ik zeg ook niet dat ze niets met glasvezel doen, integendeel, ze investeren ook in het glasvezel netwerk, maar de haast is niet heel erg groot. Het huidige VDSL netwerk kan snelheden van 100/100 aan en de rek is er nog niet uit. Prima voor een gemiddeld huishouden...zolang de rek er nog niet uit is heeft kpn niet erg veel haast...ze doen wel wat...maar ach...de opkomst van glasvezel zoals die enkele jaren geleden was is echt verleden tijd

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Ik denk dat je in de gemiddelde stad in een week toch wel een paar honderd aansluitingen per week moet kunnen realiseren. Een graafploeg kan in een week de stoep openmaken, de kabel uitrollen en weer dichtgooien voor een straat van ca 200 woningen. Ik heb in Enschede gezien hoe in 3 jaar de hele stad is verglaasd, afgezien van de oude kern. (dus alle woonwijken van na de oorlog zeg maar)
KPN gaat echt niet maar één graafploeg inhuren als ze er serieus mee bezig zijn.In de discussie onder de aankondiging stond al dat van de 6500 aansluitingen per week er 5k naar nieuwbouw gaan. Die kan je dus verdisconteren in dit verhaal, de graafploeg heeft daar nog minder werkt te doen. Ik heb dus nogal mijn bedenkingen over hoe serieus KPN is met zijn glasuitrol. Het kan véél sneller. En VDSL is gewoon geen optie. Hoge latency en zeer beperkte beschikbaarheid i.v.m. afstand tot de centrale.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Rene44
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 11:07
Moet eerlijk zeggen dat even bellen met Ziggo je de moed in de schoenen doet zakken. Wat een ongelooflijk domme, ongeinformeerde muppets zitten daar. Simpele vragen over hun eigen aanbod is nog te moeilijk en zelfs nadat ze het ''uitzoekt'' geeft miepje x foutieve info. Als Nederlanders zijn we gewoon de sjaak, en zullen na opheffen xs4all genoegen moeten nemen met c-garnituur aanbieders.

• nostradamus99
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-01 11:28
Bel al tig jaar klant van XS4All en hoop dat KPN de mogelijkheid houdt voor de Fritzbox, vast ip, eigen firewall etc.
Service van xs4all is gewoon heel goed.

Het persbericht zegt dat voor bestaande klanten niks gaat veranderen..time will tell.

nostradamus99 wijzigde deze reactie 10-01-2019 13:42 (21%)

share the knowledge, share the power..!

• Pazo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11:06

Pazo

Miauw?

Vreselijk nieuws. Ik ben al jaren klant bij XS4ALL. Ja ze zijn duurder, maar juist door de goede helpdesk, goede service, vast IP adres etc die keuze bewust gemaakt. Zit nu bijna 6 jaar bij ze, en echt super vertreden. Echt schandalig dat het gaat verdwijnen.

To the windooooow!

• ijdod
  • Laatst online: 12:14
Het beeld wat ik krijg bij de berichtgeving is niet zozeer dat het allemaal 'one size fits all' gaat worden, maar meer een soort van KPN-pruts (huidig KPN), KPN-crap (Telfort) en KPN-gold (huidig XS4ALL) branding gaat worden, met eigen serviceniveaus en prijzen. De tijd zal het uitwijzen.

Het is overigens een trend waar KPN al langer mee bezig is, dus echt een verrassing is het niet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• richard1074
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:47
Precies, dat lees ik er ook uit. De diensten van xs4all blijven volgens mij gewoon bestaan, alleen onder een andere KPN naam.

• EXX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-02 20:53

EXX

EXtended eXchange

ijdod schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:50:
Het beeld wat ik krijg bij de berichtgeving is niet zozeer dat het allemaal 'one size fits all' gaat worden, maar meer een soort van KPN-pruts (huidig KPN), KPN-crap (Telfort) en KPN-gold (huidig XS4ALL) branding gaat worden, met eigen serviceniveaus en prijzen. De tijd zal het uitwijzen.

Het is overigens een trend waar KPN al langer mee bezig is, dus echt een verrassing is het niet.
Dit zou het best-case scenario zijn. Maar dan is er weinig verschil met nu en dus weinig "voordeel" te behalen voor KPN en zou je XS4ALL gewoon kunnen laten bestaan.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Herman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:26
ijdod schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:50:

Omdat er ook wordt gemeld dat de samenvoeging gepaard zal gaan met kostenbesparingen en banenverlies, verwacht ik niet dat er nog veel herkenbaars van XS4ALL over zal blijven. (Helaas ;( )

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

koenvds1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:56:
Zijn er andere glasvezel internet providers die dezelfde services verlenen als xs4all?
...

En dat dan voor ongeveer dezelfde prijs bij een 500/500 verbinding?

Ik heb er geen vertrouwen in dat kpn al deze functies gaat behouden, en ik verhuis binnenkort dus een goed moment om over te stappen.
Dan ben ik heel benieuwd naar welke ISP je dan gaat/wilt overstappen?
Want waar vind je een soortgelijk totaalpakket? :?
ocf81 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:55:
Weet iemand nog een alternatieve provider die meerdere publieke IP adressen aanbiedt aan consumenten nu XS4all ermee ophoudt?
Er staat nergens dat de diensten van Xs4all er mee ophouden. Er staat in het persbericht alleen maar dat de merken onder de grote KPN hoed komen.
M.a.w. wie denk jij dat er überhaupt iets vergelijkbaars aanbiedt? Ik zou het niet weten...

Ben zelf over het algemeen redelijk tevreden over de diensten van Xs4all en de meegeleverde (in de abo prijs inclusief) apparatuur.
De FRITZ!Box 5490 (rechtstreeks aan de FttH) i.c.m. een 1750E levert gewoon een prima (mesh) WLAN.
Stabiliteit en performance van de verbinding is beter dan wat ik ooit van andere ISPs gehad heb. (laat staan van een kabelboer. :( ).
Alleen het IPTV Cloud gebeuren kan beter; zeker qua stabiliteit. Maar dat was en is altijd al een product uit de KPN WholeSale winkel.

Alleen nu maar hopen de separate transportstreams van Xs4all en de routering richting de AMS-ix behouden blijven. En niet ingeruild worden voor die van KPN. :|

ehtweak wijzigde deze reactie 10-01-2019 15:18 (24%)

Mooie Plaatjes   

Supercop schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:20:
Ik
[...]

Eens, maar ik zeg ook niet dat ze niets met glasvezel doen, integendeel, ze investeren ook in het glasvezel netwerk, maar de haast is niet heel erg groot. Het huidige VDSL netwerk kan snelheden van 100/100 aan en de rek is er nog niet uit. Prima voor een gemiddeld huishouden...zolang de rek er nog niet uit is heeft kpn niet erg veel haast...ze doen wel wat...maar ach...de opkomst van glasvezel zoals die enkele jaren geleden was is echt verleden tijd
De haast is niet zo groot? Er moeten 1 miljoen aansluitingen worden gemaakt in 3 jaar tijd. In de loop van dit jaar wil men op 6500 opleveringen per week zitten. Dat zijn aantallen die bij Reggefiber niet gehaald zijn in de toptijd. En geloof me, ik kan het weten....

Ja, die uitrol had niet hoeven stilstaan maar dat is nou eenmaal gedaan om snel bij te kunnen benen met Ziggo door VVDSL kasten te bouwen. Veel goedkoper dan FttH en vooral veel sneller uit te rollen, Nu wordt dat afgerond en gaat de glasvezeltrein op volle snelheid aan...

@ocf81 Nieuwbouw glasvezel valt inderdaad onder die 1 miljoen. Maar 5000 van de 6500 per week voor nieuwbouw? Dat is echt totale onzin...Ik weet precies hoeveel nieuwbouwadressen KPN/Reggefiber per maand/jaar doet en dat wordt echt maar een klein deel van die 1 miljoen in 3 jaar.

Ter verduidelijking: Nederland kreeg er in 2017 60.000 nieuwbouwwoningen bij. In 2018 zullen dat er misschien 70.000 zijn geweest. Een deel daarvan wordt niet op FttH aangesloten (want te kleine projecten of te ver weg). Dan mag je zelf de rekensommen maken...

Barre73 wijzigde deze reactie 10-01-2019 15:26 (19%)

• ocf81

ocf81

Totally Me!

@ehtweak Ik heb eerlijk gezegd niet de verwachting dat KPN nu opeens met een royaal aanbod uit de hoge hoed komt voor nieuwe klanten. Het ligt meer in de lijn dat ze de huidige situatie een tijdje aanhouden voor huidige klanten en je dan gewoon wegbonjouren met een slikken-of-stikken aanbod. Dat hebben ze eerder ook gedaan bij hetnet. Dus dan de vraag waar ik terecht kan als consument.

@Barre73 Zoals ik al aangaf heb ik dat getal overgenomen van iemand die dat zei op de FP. Maar met die aantallen heb je inderdaad een punt.

ocf81 wijzigde deze reactie 10-01-2019 15:29 (15%)

© ocf81 1981-infinity

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:59

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ocf81 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:25:
@ehtweak Ik heb eerlijk gezegd niet de verwachting dat KPN nu opeens met een royaal aanbod uit de hoge hoed komt voor nieuwe klanten. Het ligt meer in de lijn dat ze de huidige situatie een tijdje aanhouden voor huidige klanten en je dan gewoon wegbonjouren met een slikken-of-stikken aanbod. Dat hebben ze eerder ook gedaan bij hetnet. Dus dan de vraag waar ik terecht kan als consument.

[..]
Ik verwacht idd ook een soort Demon Internet situatie, snel inperken van de dure extraatjes dus :X

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Duke rules the world...

Ai de naam XS4ALL heeft lang mogen bestaan onder KPN, maar het onvermijdelijke gebeurt dus toch. Weg met de overhead om de aparte namen en diensten in stand te houden.
Afwachten wat er volgend jaar aan pakketten aangeboden wordt. Hopelijk zit daar iets bij wat ook voor ons interessant is.

• HoppyF
  • Nu online
Vanmiddag de e-mail van XS4all ontvangen.
Je kunt uit de tekst wel proeven dat XS4all helemaal niet blij is met dit besluit.
Er staat ook dat er niets gaat veranderen.
Ja, ok, misschien nu niet maar wat over één jaar of langer?
Daar wordt niets over gezegd.
XS4all is een dochter van KPN maar dat betekent nog niet dat het slim is om de merknaam XS4all te laten vervallen.
Dat is juist een heel domme zet, de naam betekent gewoon veel ook al is de administratie e.d. gewoon KPN.
Laat de merknaam gewoon bestaan en de producten en diensten ook dàt is namelijk wat de klant wil.
Dat kost KPN echt geen geld dat levert alleen geld op.
Ik durf rustig te beweren dat er een grote wegloop ontstaat als er wel producten en diensten gaan verdwijnen. Klanten pikken dit niet zeker niet de toch al kritische XS4all klanten.

Er is een PETITIE
nieuws: Petitie voor behoud Xs4all-merknaam krijgt duizenden ondertekeningen

HoppyF wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:41 (12%)

• HoppyF
  • Nu online
Klanten starten petitie voor behoud merknaam Xs4all
https://www.emerce.nl/nie...ie-behoud-merknaam-xs4all

Emma weet het mooi te verwoorden:
https://mobile.twitter.co...ie-behoud-merknaam-xs4all

“Hé, sukkels van de @KPN directie, ik geef jullie gratis advies:
Verbeter jezelf naar de fantastische standaard van dienstverlening van
@xs4all
en verander dan je naam naar #XS4ALL.
Dát zal pas synergie-voordelen gaan opleveren.“

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:22
Aan de naam XS4ALL hecht ik geen waarde (ooit als HCCNet ook automatisch overgegaan naar XS4ALL). Aan het niveau van dienstverlening wel, hoewel mijn ervaringen met die geweldige helpdesk niet zo best zijn (wachttijden van +30 min). Met het bericht wat we nu gekregen hebben, kun je hier nog weinig over zeggen. Wordt die slechter dan moet het goedkoper worden, of anders omkijken naar een andere provider via glasvezel.

• koenvds1
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-02 12:46
ehtweak schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Dan ben ik heel benieuwd naar welke ISP je dan gaat/wilt overstappen?
Want waar vind je een soortgelijk totaalpakket? :?
Ik heb wat rondgekeken maar kan ook geen provider vinden waarbij ik hetzelfde vertrouwen heb als bij XS4all.
Fieber is een optie maar is naar mijn mening te klein om op langen termijn betrouwbaar te zijn.
Die kunnen te makkelijk om vallen of worden opgeslokt door een grote speler.

Daarom ga ik een eenmanszaak registeren en een /28 BGP routed subnet afnemen bij extraip.com.
Gaat mooi over GRE dus zolang mijn ISP een goede peering heeft naar NL-IX zou het allemaal mooi moeten werken.

Dus op zoek naar een nieuwe ISP? ga voor fieber.nl.
Ben je een compleet gestoorde idioot? ga voor een BGP router subnet via extraip.com. 8)7

Astu, dat zijn de opties :)

koenvds1 wijzigde deze reactie 10-01-2019 23:32 (4%)

• SuperJoker
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-01 11:15
Ik heb lang geleden bij XS4all gewerkt, al na de overname door KPN. Bij die overname heeft men toen afgesproken dat XS4all nog een bepaalde periode onder eigen management mocht draaien, ik meen 10 jaar.

Ik ben er vertrokken toen die 10 jaar voorbij waren. Toen al was KPN er mee aan het morrelen. In eerste instantie had men gehoopt dat men het systeem van XS4all (provisioning etc) gewoon 1:1 kon overpoten naar de eigen providers (zoals planet) maar dat bleek nog niet zo makkelijk, deels ook omdat het bij xs4all veel houtje-touwtje werk was. Je het systemen als NSA, CIA (ja zo heetten die systemen daadwerkelijk) en voor sommige oplossingen hadden ze zelfs 2 identieke systemen, waarvan de één in python geschren was en de ander in perl, omdat een devver op een bepaald moment dacht 'dit kan ook in perl', en xs4all een bedrijf was wat daar de ruimte voor gaf.

In die tijd wilde men van xs4all de zakelijke provider maken. Ook toen werd er al gesproken over het hernoemen van xs4all naar iets kpn-nigs. Dat plan bestaat dus al zeker 10 jaar, en het zat er aan te komen.

Ook qua helpdesk was er toen al een draaipunt, op Eekholt had je op de 2e verdieping eigenlijk 2 helpdesken zitten, de oorspronkelijke xs4all helpdesk en een groep mensen geleverd door Unamic (een callcenter partij).

Uiteindelijk leverdere xs4all gewoon kpn diensten toen, en nu ook. Alle orders gingen 1:1 door naar wat toen 'mxstream' heette. Wat XS4all was, was de helpdesk en het stuk provisioning (email, webruimte, etc) er omheen.

KPN had toen meerdere providers, en allemaal draaiden ze hun eigen systeem. Zoals gezegd was men toen al zoekende naar een 'one size fits all' systeem. Dikke kans dat ze nu zo ver zijn dat alle providers hetzelfde systeem draaien, en dat zou de nekslag zijn voor het xs4all zoals wij het nu kennen.

XS4all is ooit begonnen als partij waar je zelfs met je computer naartoe kon gaan als je internet niet werkte. De anekdotes van klanten die hun PC bij de receptie afleverden, ken ik nog. Die tijd is echt voorbij.

SuperJoker wijzigde deze reactie 10-01-2019 23:39 (5%)

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

• GerkeP
  • Laatst online: 15-02 22:33

GerkeP

Vragen mag altijd........

nostradamus99 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:41:
Bel al tig jaar klant van XS4All en hoop dat KPN de mogelijkheid houdt voor de Fritzbox, vast ip, eigen firewall etc.
Service van xs4all is gewoon heel goed.

Het persbericht zegt dat voor bestaande klanten niks gaat veranderen..time will tell.
Dat werd ook beweert teon KPN alle glasvezelproviders zoals XMS etc overnam. We weten hoe snel dat afgebroken werd.....................................................

:(

GerkeP

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:11:
[...]
Alleen nu maar hopen de separate transportstreams van Xs4all en de routering richting de AMS-ix behouden blijven. En niet ingeruild worden voor die van KPN. :|
Dat zou heel mooi zijn en is voor mij echt de 8,50 per maand waard tov budget ISP's...
GerkeP schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:48:
[...]
Dat werd ook beweert teon KPN alle glasvezelproviders zoals XMS etc overnam. We weten hoe snel dat afgebroken werd.....................................................
Je kan het ook anders zien. KPN heeft een technische plek voor innovatie en 'betere service' nodig. Er is een klantensegment dat hierom vraagt.

Dit kan KPN best als XS4all blijven verkopen. Als deel van KPN. Dus ook in de winkel, met marketing uitingen samen met KPN.

Maak XS4all relatief goedkoop voor de cable cutters en je hebt het marktsegment te pakken dat de routering en techniek waardeert (malware filter, ipv6) en waarmee je test of je dit later in het hele KPN netwerk wilt uitrollen.
Maar dan op Huawei ipv Juniper :+

• GerkeP

GerkeP

En dat geloof jij nog?
Trust me, er zijn hier enorm veel ervaringsdeskundigen op GOT die dat vertrouwen niet meer hebben (als het er al geweest is) met KPN

Ik ben inmiddels al bezig met uitzoeken welke mogelijkheden er nog zijn buiten KPN en Ziggo (helaas zijn dat er nog heel weinig, tenzij je een schip met geld hebt)

GerkeP

• HoppyF
  • Nu online
GerkeP schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:31:
En dat geloof jij nog?
Trust me, er zijn hier enorm veel ervaringsdeskundigen op GOT die dat vertrouwen niet meer hebben (als het er al geweest is) met KPN

Ik ben inmiddels al bezig met uitzoeken welke mogelijkheden er nog zijn buiten KPN en Ziggo (helaas zijn dat er nog heel weinig, tenzij je een schip met geld hebt)
Logisch wel.
Ervaringsdeskundigen hebben immers niet erg positieve ervaringen met KPN uit het verleden.
Er zijn ook geen aanwijzingen dat KPN zich opeens heel anders zal gaan gedragen.
Het zou nog geen ramp zijn als de merknaam XS4all zou verdwijnen maar de producten en diensten zouden blijven. Je zou dan bijvoorbeeld een KPN Premium, basic en budget lijn krijgen.
Basic is het huidige KPN aanbod en budget wat Telfort nu is.

Verder is het simpel, doet KPN niets dan gaan ze snel veel klanten verliezen en lijden ze nog meer imago schade. Het imago is al niet zo goed maar het kan nog minder.
Beetje jammer dat KPN niet eerst een enquête onder de XS4all klanten heeft gehouden.
Mocht er geen goede oplossing komen dan zal er wel een nieuwe ISP komen die wel luistert naar de wensen.

SuperJoker schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:38:

[...]

Uiteindelijk leverdere xs4all gewoon kpn diensten toen, en nu ook. Alle orders gingen 1:1 door naar wat toen 'mxstream' heette. Wat XS4all was, was de helpdesk en het stuk provisioning (email, webruimte, etc) er omheen.

KPN had toen meerdere providers, en allemaal draaiden ze hun eigen systeem. Zoals gezegd was men toen al zoekende naar een 'one size fits all' systeem. Dikke kans dat ze nu zo ver zijn dat alle providers hetzelfde systeem draaien, en dat zou de nekslag zijn voor het xs4all zoals wij het nu kennen.

XS4all is ooit begonnen als partij waar je zelfs met je computer naartoe kon gaan als je internet niet werkte. De anekdotes van klanten die hun PC bij de receptie afleverden, ken ik nog. Die tijd is echt voorbij.
Wat je hier zegt klopt natuurlijk niet 100%, in ieder geval niet het technische gedeelte.

"mxstream" was de infrastructuur waar de modems daadwerkelijk de l2 verbinding opbouwen om zo ook maar iets van communicatie te kunnen doen over de kale koperen lijn. En misschien hoort bij mxstream ook het stukje PPP login en dan doorverbonden worden met de daadwerkelijke ISP. Nu heet wat bij kpn "WBA" (Wholesale Broadband Access).

Want XS4ALL was (en is as we speak) wel degelijk 'verderop' (vanuit de klant gezien) totaal verschillend van KPN. Eigen AS, eigen aansluitingen op de AMS-IX, eigen routers, etc. Alleen al het feit dat XS4ALL heel veel eerder dan KPN kwam met native Dual Stack IPv6 of de mogelijkheid om reverse DNS te hebben op de IP adressen.

Dus organisatorisch gezien heb je best wel gelijk en zal het meestal al behoorlijk op 1 hoop liggen met KPN. en datzelfde geldt natuurlijk voor de TV dienst. Maar technisch gezien is er, in ieder geval voor het internet gedeelte, nog heel veel verschillend.

De meest interessante vraag is dan ook: Ookal gaat KPN stoppen met het merk, gooien ze ook de hele infrastructuur en voorzieningen, die XS4all qua internettoegang zo uniek maakten, weg? Of wordt dat een nieuwe 'dienst' onder KPN vlag.

• ijdod
  • Laatst online: 12:14
SuperJoker schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:38:
Met taart kon je destijds ook nog wel het nodige regelen. Heb een paar keer taarten bij Cor Bosman bezorgd als er weer iets net-niet-helemaal-standaard moest gebeuren :D.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Zapp-it
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15-02 14:43
ijdod schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Met taart kon je destijds ook nog wel het nodige regelen. Heb een paar keer taarten bij Cor Bosman bezorgd als er weer iets net-niet-helemaal-standaard moest gebeuren :D.
Cor Bosman, ja, wat gaat de tijd snel ;)

• -Willem-
  • Laatst online: 07-02 11:34
Ik wacht het nog even af met XS4ALL/KPN en de Fritz modems situatie. In ieder geval een goede alternatief gevonden in Tweak die ook glasvezel aanbiedt met een Fritzbox en gratis Fox sports.

Kans zit erin dat ik naar Tweak ga. Maar als KPN aangeeft dat de Fritzbox modems gehouden mogen worden met daarbij ondersteuning (plus een goed persoonlijk aanbod) dan blijf ik toch bij KPN.

-Willem- wijzigde deze reactie 12-01-2019 02:27 (36%)

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:16

JoepW

GoT iRacing coördinator

-Willem- schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 02:24:
Ik wacht het nog even af met XS4ALL/KPN en de Fritz modems situatie. In ieder geval een goede alternatief gevonden in Tweak die ook glasvezel aanbiedt met een Fritzbox en gratis Fox sports.

Kans zit erin dat ik naar Tweak ga. Maar als KPN aangeeft dat de Fritzbox modems gehouden mogen worden met daarbij ondersteuning (plus een goed persoonlijk aanbod) dan blijf ik toch bij KPN.
Helaas biedt Tweak geen BBC One en Two. Echt een gemis. Is ongeveer het enige dat wij nog geregeld kijken.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• -Willem-
  • Laatst online: 07-02 11:34
JoepW schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Helaas biedt Tweak geen BBC One en Two. Echt een gemis. Is ongeveer het enige dat wij nog geregeld kijken.
Niet eens opgevallen. Nou dan valt het af want kijk elk weekend naar de BBC One al is het om de samenvattingen van de Premier League.

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13-02 16:29

Kiswum

Gadget reviewer

Tegenover KPN en XS4all vind ik Tweak voor ons niet echt competitief.

Onze keuze, gezin met 2 kinderen:
Internet + TV (+ Bellen vaak gratis erbij, wordt niet gebruikt).
100/100 glasvezel
2 decoders met opname pakket
Eredevisie Live (1 kanaal is voldoende, alle 3 is prettiger)
Nick Jr.
Spotify (met offline functie) ter waarde van €9,99
4G Data kaart voor Android autoradio maximaal abonnement van 12 maanden. +/- €8,- voor 500-1000MB
  • Tweak: 70,95 + 9,99 + 8,- + aansluitkosten = €93,11 per maand incl. korting en aansluitkosten.
  • KPN (nu met simkaart actie waardoor KPN compleet wordt geactiveerd): €76,30 per maand incl. korting en aansluitkosten.
  • Xs4all (excl. KPN compleet korting): €81,56 per maand incl. korting en aansluitkosten. (Nu met gratis chromecast en wifi extender)

FR: Sortering terug op de FP.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Kiswum schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:10:

100/100 glasvezel
Nick Jr.
4G Data kaart voor Android autoradio maximaal abonnement van 12 maanden. +/- €8,- voor 500-1000MB
  • Tweak: 70,95 + 9,99 + 8,- + aansluitkosten = €93,11 per maand incl. korting en aansluitkosten.
  • KPN (nu met simkaart actie waardoor KPN compleet wordt geactiveerd): €76,30 per maand incl. korting en aansluitkosten.
  • Xs4all (excl. KPN compleet korting): €81,56 per maand incl. korting en aansluitkosten. (Nu met gratis chromecast en wifi extender)
Tweak is ook alleen interessant in prijs als ze via eigen netwerk leveren. Dat is wanneer je 1 Gbit kan afnemen. In alle andere gebieden leveren ze via KPN netwerk en ligt de prijs een stuk hoger.

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
Kiswum schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:10:

100/100 glasvezel
Nick Jr.
Je vergeet bij kpn de aansluitkosten voor de 4g simkaart, welke bij xs inclusief is

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-02 15:48
Ik heb nu bonded pair vdsl van XS4ALL/kpn 200down, 60up.

Op de site van Tweak op mijn adres is maar 50down haalbaar 8)7

Helaas geen glas hier, wel sicko.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

mad-dog schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:13:
[...]

Je vergeet bij kpn de aansluitkosten voor de 4g simkaart, welke bij xs inclusief is
Die waren er al netjes in verwerkt:

Hier het kladje van de kosten:
XS
12*9,99 119,88
3*2,50 7,50
9*5,- 45
6*17,50 105
12* 8,99 107,88
3*44 132
9*48,50 436,5
1*25 25

KPN
6*85,47 512,82
6*62,97 377,82
1*25 25

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-02 15:48
Kiswum schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:45:
[...]

Die waren er al netjes in verwerkt:

Hier het kladje van de kosten:
XS
12*9,99 119,88
3*2,50 7,50
9*5,- 45
6*17,50 105
12* 8,99 107,88
3*44 132
9*48,50 436,5
1*25 25

KPN
6*85,47 512,82
6*62,97 377,82
1*25 25
Gebruik eens notepad of wat anders maar niet de Gathering voor je kladjes :9

Zet er even bij wat wat is, dan begrijpen wij het ook ;)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

toro schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:55:
[...]

Gebruik eens notepad of wat anders maar niet de Gathering voor je kladjes :9

Zet er even bij wat wat is, dan begrijpen wij het ook ;)
Het is slechts een reactie op @mad-dog, hij ziet aan de prijzen wel wat er wordt bedoelt, aangezien hij aangaf dat ik de aansluitkosten zou zijn vergeten.

Het gaat over de 3 prijzen die ik eerder had geplaatst. Iedereen kan het zelf uitrekenen door mijn lijstje erbij te pakken en in te vullen op de sites van Tweak, XS4ALL en KPN.
Het viel mijn namelijk op dat Tweak veel duurder is dan XS en KPN (in Eindhoven).

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:37
Ik verwacht morgen mijn installatie pakket van XS4all KPN, zojuist een mail ontvangen dat het onderweg is. Heel benieuwd wat voor type modem ik ga ontvangen al verwacht ik afgaande aan de eerdere reacties de 5490.

Zou btw toch een sick joke zijn als ze nu opeens Experia boxen zouden versturen :P

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:46
Dat er iets om gaat zie ik niet voor 2020 gebeuren. Nog geen tijdpad gehoord of gezien op het internet. Dit gaat niet zo snel als we denken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• HoppyF
  • Nu online
rhos schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:49:
Dat er iets om gaat zie ik niet voor 2020 gebeuren. Nog geen tijdpad gehoord of gezien op het internet. Dit gaat niet zo snel als we denken.
Er gaat nog veel meer NIET zo snel als het zou moeten.

Vandaag een e-mail ontvangen van CS4all over “HD op 1”.
Vrij zinloos want....

Als HD-glaskanalen op uw aansluiting beschikbaar zijn, dan kunt u deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Het is de bedoeling dat deze kanalen later ook worden verplaatst naar kanaal 1 en verder.

• Inflatable
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 10:57
HoppyF schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Er gaat nog veel meer NIET zo snel als het zou moeten.

Vandaag een e-mail ontvangen van CS4all over “HD op 1”.
Vrij zinloos want....

Als HD-glaskanalen op uw aansluiting beschikbaar zijn, dan kunt u deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Het is de bedoeling dat deze kanalen later ook worden verplaatst naar kanaal 1 en verder.
Fijn, naar die info was ik op zoek.. Wat nu vanaf kanaal 1 staat zijn dus de “gewone” HD kanalen die vanaf 701 begonnen eerst.. Hopelijk gaat dus snel voor ons glasvezel klanten kanaal 1 standaard HD glas worden.. Voorlopig dus nog 661 en hoger blijven gebruiken..

Wel handig voor de mensen die er geen benul van hadden dat men de SD kanalen verdwijdert heeft en alles nu vanaf kanaal 1 gewoon standaard HD is.. Je wil niet weten hoeveel mensen al die tijd naar SD hebben zitten kijken op hun HDTV omdat Ned 1 voor hun altijd gewoon op kanaal 1 stond, ik heb het regelmatig meegemaakt bij anderen thuis.. 8)7

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:02
^ hahaha dat inderdaad, bij vrienden van mij ook, no clue (en ze zijn zelf niet eens echte digibeten). Inmiddels zijn wij sinds dit weekend ook over naar de nieuwe kanaal indeling, waar we niet veel last van hebben, ik heb op de Logitech universele ab's al tijden lang alles gekoppeld aan kanaal 661 + etc, wel zo makkelijk voor vrouw en kinderen :)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:19

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Mijne staan nog steeds op 661/701.. hopelijk blijft het nog even zo want ik vind dit makkelijker zappen. Anders moet ik van 661 naar 15 (of daar ergens) om op discovery etc te komen :P

A wise man once said: 'Work is not a place."

• GerkeP

GerkeP

Waarom nu weer die verplichting?
Nu moet ik Mijn Harmony Ultimate weer helemaal gaan aanpassen :(

Eerst Harmony support maar eens inschakelen of die een nieuwe xml kunnen maken met de juiste zenderindelingen

GerkeP

• Witlof
  • Laatst online: 13-02 23:20

Witlof

Super Brabo

Begrijp ik het goed dat het bij glasvezel dus nog helemaal niet is gebeurd? Of nog niet helemaal goed m.b.t. HD Glas? Zal eens kijken of ik een update kan forceren. Zou het ook wel fijn vinden als de HD (Glas) kanalen vanaf 1 beginnen.

Division Brabant @ IRC
Division Brabant @ Facebook
Division Brabant @ Twitter

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Op glasvezel staan de gewone HD kanalen op 1 en hoger. Maar dit zijn ze nu aan het uitrollen. Ik heb het nog niet iig.

Glas HD op 1 is nog nergens.

• Inflatable
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 10:57
Lord_Dain schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:32:
^ hahaha dat inderdaad, bij vrienden van mij ook, no clue (en ze zijn zelf niet eens echte digibeten).
Bij velen is het volgens mij desintresse, het boeit ze gewoon niet of vinden het teveel moeite om even uit te zoeken.. Ik begrijp dat niet, als ik een dure nieuwe HDTV gekocht heb wil ik ook het beste beeld mogelijk en ga dus even uitzoeken hoe of wat, ook qua HD zender aanbod etc..

• Miki
Miki schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:44:
Ik verwacht morgen mijn installatie pakket van XS4all KPN, zojuist een mail ontvangen dat het onderweg is. Heel benieuwd wat voor type modem ik ga ontvangen al verwacht ik afgaande aan de eerdere reacties de 5490.

Zou btw toch een sick joke zijn als ze nu opeens Experia boxen zouden versturen :P
De Fritz!box 5490 is zojuist bezorgd :)

Er zat alleen geen WiFi repeater bij mijn installatie pakket. Heeft de monteur die toevallig bij zich of moet dit apart besteld worden nadat e.e.a. thuis is geinstalleerd? Ik kan bijvoorbeeld de webshop nog niet in omdat ik niet vanuit een xs4all verbinding inlog.

• mad-dog
Miki schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:44:
[...]

De Fritz!box 5490 is zojuist bezorgd :)

Er zat alleen geen WiFi repeater bij mijn installatie pakket. Heeft de monteur die toevallig bij zich of moet dit apart besteld worden nadat e.e.a. thuis is geinstalleerd? Ik kan bijvoorbeeld de webshop nog niet in omdat ik niet vanuit een xs4all verbinding inlog.
Repeater wordt beoordeeld door monteur of dit nodig is. Mocht het wel nodig zijn, maar monteur heeft geen voorraad is een belletje naar klantenservice/helpdesk voldoende

• HoppyF
  • Nu online
Inflatable schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:06:
[...]

Fijn, naar die info was ik op zoek.. Wat nu vanaf kanaal 1 staat zijn dus de “gewone” HD kanalen die vanaf 701 begonnen eerst.. Hopelijk gaat dus snel voor ons glasvezel klanten kanaal 1 standaard HD glas worden.. Voorlopig dus nog 661 en hoger blijven gebruiken..

Wel handig voor de mensen die er geen benul van hadden dat men de SD kanalen verdwijdert heeft en alles nu vanaf kanaal 1 gewoon standaard HD is.. Je wil niet weten hoeveel mensen al die tijd naar SD hebben zitten kijken op hun HDTV omdat Ned 1 voor hun altijd gewoon op kanaal 1 stond, ik heb het regelmatig meegemaakt bij anderen thuis.. 8)7
Vandaag heeft XS4all mijn kanalen omgezet naar 1.
Helemaal NIET fijn want dit is een halfbakken oplossing.
Ik heb namelijk HD op 1 en niet HD Glas op 1.
De Glas kanalen moet ik dus nog steeds gebruiken maar de niet HD glas kanalen nummering is ook aangepast.
Discovery HD heet dus nu Discovery en zit op 15.
De hele lijst loopt dus door elkaar....

Mijn vrouw niet blij want zij had haar eigen lijst die ik nu heb moeten aanpassen.
Na de lage kanaalnummers volgen dan 661, 662 enz terwijl ik deze uiteraard bovenaan in mijn lijst wilde hebben.

O ja, de reeds ingeplande opnamen van bv NPO2 stonden op HD Glas 662.
Die opnames zijn NIET omgezet naar kanaal 2, NPO2.
De opnames zit dit gewoon als aparte kanalen. Bah.

HoppyF wijzigde deze reactie 15-01-2019 20:36 (6%)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:40
mad-dog schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:13:
[...]

Repeater wordt beoordeeld door monteur of dit nodig is. Mocht het wel nodig zijn, maar monteur heeft geen voorraad is een belletje naar klantenservice/helpdesk voldoende
Voor mij was dit een goed voorbeeld van de prima klantenservice van XS4ALL. Ik had de Guidion monteur afgebeld omdat ik alles zelf al geïnstalleerd had maar wilde uiteraard wel graag de Fritz 1750E als extra accesspoint. Een telefoontje naar de klantenservice en hij werd gewoon alsnog direct opgestuurd.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

GerkeP schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:13:
Waarom nu weer die verplichting?
Nu moet ik Mijn Harmony Ultimate weer helemaal gaan aanpassen :(

Eerst Harmony support maar eens inschakelen of die een nieuwe xml kunnen maken met de juiste zenderindelingen
Stom gedoe met die kanaalnummers.
Idd staan de glas HD nog steeds ergens in de 661 ev. en daarnaast zou het veel beter zijn als ze gewoon favorieten en sorteren van de favorieten zouden faciliteren.

• Miki
mad-dog schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:13:
[...]

ik222 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:02:
[...]

Voor mij was dit een goed voorbeeld van de prima klantenservice van XS4ALL. Ik had de Guidion monteur afgebeld omdat ik alles zelf al geïnstalleerd had maar wilde uiteraard wel graag de Fritz 1750E als extra accesspoint. Een telefoontje naar de klantenservice en hij werd gewoon alsnog direct opgestuurd.
Naar aanleiding van jullie antwoorden toch maar gebeld maar te horen gekregen dat de monteur een repeater bij zich heeft en dat deze dus niet vooruitlopend hoeft worden toegestuurd :/
Gelukkig heb ik er al 2 bij gekocht dus ik ga het wel overleven mocht de monteur ze niet bij zich hebben.

• mad-dog
Miki schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:17:
[...]

[...]

Naar aanleiding van jullie antwoorden toch maar gebeld maar te horen gekregen dat de monteur een repeater bij zich heeft en dat deze dus niet vooruitlopend hoeft worden toegestuurd :/
Gelukkig heb ik er al 2 bij gekocht dus ik ga het wel overleven mocht de monteur ze niet bij zich hebben.
Ik zou ze in ieder geval niet laten zien aan de monteur.. Er zal dan beoordeeld worden dat je em niet nodig hebt

• Lord_Dain
JoepW schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:24:
[...]

Stom gedoe met die kanaalnummers.
Idd staan de glas HD nog steeds ergens in de 661 ev. en daarnaast zou het veel beter zijn als ze gewoon favorieten en sorteren van de favorieten zouden faciliteren.
Of nog beter, zelf omnummeren. Kan me herinneren dat dit 'vroegah' altijd wel mogelijk was, met de ontvangers tegenwoordig niet meer..

• efox
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-02 21:21
Lord_Dain schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:47:
[...]Of nog beter, zelf omnummeren. Kan me herinneren dat dit 'vroegah' altijd wel mogelijk was, met de ontvangers tegenwoordig niet meer..
Ik vraag me wel eens af: waarom trekken TV-fabrikanten zich eigenlijk iets aan van wat de providers zo graag willen op dit punt, namelijk dat je vastzit aan hun eigen nummering?
(N.B. ik heb het hier niet over settopboxen maar over TV's direct aangesloten op de coax zoals nog kan bij Ziggo; eigenlijk off-topic hier dus, maar @Lord_Dain stelt hier het probleem).

efox wijzigde deze reactie 16-01-2019 17:46 (17%)

• ANdrode
  • Niet online
efox schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:41:
[...]

Ik vraag me wel eens af: waarom trekken TV-fabrikanten zich eigenlijk iets aan van wat de providers zo graag willen op dit punt, namelijk dat je vastzit aan hun eigen nummering?
(N.B. ik heb het hier niet over settopboxen maar over TV's direct aangesloten op de coax zoals nog kan bij Ziggo; eigenlijk off-topic hier dus, maar @Lord_Dain stelt hier het probleem).
Deel van CI-certificering?
Geldstroom voor TV-aanbieders? Lage zenders worden vaker gekeken?

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 10:40
De content eigenaren (zenders) eisen in de onderhandelingen gewoon keihard een bepaald zendernummer. Net zoals ze eisen dat je reclames niet mag doorspoelen bij begin gemist / terugkijken. En ook allerlei encryptie eisen waardoor je niet zomaar je eigen apparatuur kan gebruiken.

De providers kunnen daar weinig aan doen behalve kiezen om een bepaalde zender niet door te geven, maar ja dat kost dan weer klanten als de concurrentie de eisen wel slikt.

• janbrede
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:41
Onlangs bij mijn moeder een Ziggo Humax 5500 geïnstalleerd omdat het analoge signaal binnenkort verdwijnt. Je kunt daarop een favorietenlijst aanmaken en de nummers van die zenders staan dan gewoon op volgorde in de favorietenlijst, dus niet met de nummers die Ziggo heeft toegekend.
Het kan dus kennelijk wel...

• janbal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:10
Kunnen we misschien on topic blijven?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• Witlof

Witlof

Super Brabo

Ik heb gisteren een mailtje gehad met het onderwerp: Kijk tv in HD-kwaliteit.
Hoe beter de beeldkwaliteit, hoe meer plezier u heeft bij het tv-kijken. Daarom verplaatsen we op 17 januari de HD-zenders van kanaal 701 en verder, naar kanaal 1 en verder. U hoeft hiervoor niets te doen. De tv-ontvanger toont automatisch de HD-kwaliteit wanneer een zender die uitzendt.
Bij mij gaat het vandaag dus veranderen. Wat mij wel op viel is dat op de website voor meer informatie (https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1.htm) het volgende staat:
U kunt er dan altijd voor kiezen om uw tv-ontvanger(s) terug te zetten naar de oude instellingen, zodat die tv-ontvanger SD-kwaliteit weergeeft.
Dus de 'verplichting' moet ook weer terug gezet kunnen worden.

Division Brabant @ IRC

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Witlof schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:15:
Ik heb gisteren een mailtje gehad met het onderwerp: Kijk tv in HD-kwaliteit.

[...]

Bij mij gaat het vandaag dus veranderen. Wat mij wel op viel is dat op de website voor meer informatie (https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1.htm) het volgende staat:

[...]

Dus de 'verplichting' moet ook weer terug gezet kunnen worden.
Volgens mij krijg je dan alleen maar de SD zenders.
Dj-sannieboy schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Volgens mij krijg je dan alleen maar de SD zenders.
Klopt. Die tekst op de website is misleidend. Wat ze bedoelen is dat je de decoder op SD only kan zetten maar dan krijg je geen 700 en geen 660 zenders meer.

• Witlof

Witlof

Super Brabo

Dat is dan inderdaad wel erg misleidend. Snap niet dat ze dan ook niet in 1x die HD Glas vooraan kunnen zetten, maar goed, die discussie is hier ook al voorbij gekomen geloof ik.

Division Brabant @ IRC

• MarcelGo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12-02 12:43
Hoe beter de beeldkwaliteit, hoe meer plezier u heeft bij het tv-kijken. Daarom verplaatsen we op 17 januari de HD-zenders van kanaal 701 en verder, naar kanaal 1 en verder. U hoeft hiervoor niets te doen. De tv-ontvanger toont automatisch de HD-kwaliteit wanneer een zender die uitzendt.

Niet dus...glas HD komt na de HD, dus ze liegen. Ik heb net met ze gebeld, oh u bent de eerste die dit heeft....grrrrrrrrr KPN is weer lekker bezig

duurzaam is de weg, 9180Wp solar, warmtepomp, e-Golf

• Lord_Dain
'HD-kwaliteit' volgens KPN is inderdaad mindere kwaliteit. Echter veel mensen zien dit niet, of valt het niet op. Vooral mensen die voorheen via glashart TV keken hadden volgens mij de hoge kwaliteit streams.. Glas HD is inderdaad ook betere kwaliteit, maar kost ook meer bandbreedte.

Ik denk dat het voor KPN/XS4all onmogelijk is om te differentiëren tussen HD Glas en 'HD' gebruikers en dat het niet mogelijk is om 2 opties aan te bieden. Dan is HD naar kanaal 1 de meest logische optie helaas.

Je kunt hem ook omdraaien, doen ze eindelijk wat al een tijdje gevraagd wordt, is het ook weer niet goed.

Lord_Dain wijzigde deze reactie 17-01-2019 20:37 (9%)

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Duke rules the world...

Voor de leek zal het wel handig zijn dat de HD kanalen nu als eerste komen. De meeste weten toch niet wat de glas kanalen inhouden. Wel jammer dat veel mensen nu nog niet zien wat glasvezel kan bieden. Vooral de kleuren vind ik beter op de glaskanalen.

In mijn eigen zenderlijst had ik de glaskanalen eerst en dan de HD kanalen. Zo had je de meeste standaard zenders dicht bij elkaar zitten in de beste kwaliteit.

Dat gaat nu helaas niet meer. Jammer dat we de kanaalvolgorde niet zelf kunnen instellen.

• HoppyF
  • Nu online
Lord_Dain schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:36:
'HD-kwaliteit' volgens KPN is inderdaad mindere kwaliteit. Echter veel mensen zien dit niet, of valt het niet op. Vooral mensen die voorheen via glashart TV keken hadden volgens mij de hoge kwaliteit streams.. Glas HD is inderdaad ook betere kwaliteit, maar kost ook meer bandbreedte.

Ik denk dat het voor KPN/XS4all onmogelijk is om te differentiëren tussen HD Glas en 'HD' gebruikers en dat het niet mogelijk is om 2 opties aan te bieden. Dan is HD naar kanaal 1 de meest logische optie helaas.

Je kunt hem ook omdraaien, doen ze eindelijk wat al een tijdje gevraagd wordt, is het ook weer niet goed.
Deze discussie loopt al jaren echter KPN (en dus ook XS4all) zijn zo ongelofelijk traag om iets simpels als de beste kwaliteit HD op “1”, te realiseren.
Zoveel smaken zijn er ook niet, heb je ADSL/VDSL dan kijk je HD op 1, heb je glas dan is het HD Glas op 1.

Dit is dus nu ook niet gelukt dus hebben we weer iets wat niet gewenst is.
De FAQ zegt dit.

• GerkeP

GerkeP

tweakduke schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 20:49:
Voor de leek zal het wel handig zijn dat de HD kanalen nu als eerste komen. De meeste weten toch niet wat de glas kanalen inhouden. Wel jammer dat veel mensen nu nog niet zien wat glasvezel kan bieden. Vooral de kleuren vind ik beter op de glaskanalen.

In mijn eigen zenderlijst had ik de glaskanalen eerst en dan de HD kanalen. Zo had je de meeste standaard zenders dicht bij elkaar zitten in de beste kwaliteit.

Dat gaat nu helaas niet meer. Jammer dat we de kanaalvolgorde niet zelf kunnen instellen.
Die indeling had ik dus op mijn Logitech Harmony wel. Alleen is Logitech nog niet zo ver met de nieuwe zenderindeling van Xs4all, probeer nu zelf een xml te fabriceren, als het lukt zal ik die wel beschikbaar maken (kennis is wat roestig)

GerkeP

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

• HoppyF
  • Nu online
Goed artikel.
De beerput is open gegaan.
Het is natuurlijk al jaren bekend dat KPN een arrogant bedrijf is die zich niet aantrekt met wat de klant wil.

Als KPN slim is nemen ze gewoon de goede punten over van XS4all en stoppen de opties in een Premium pakket. Verder zouden ze alle KPN en XS4all klanten het Fritzbox modem moeten geven bij het afsluiten of verlengen van hun abonnement.
Dan gaat iedereen er immers op vooruit.
Wel goed om te zien dat 38000 mensen de petitie al getekend hebben.
Geen idee eigenlijk hoeveel klanten XS4all nu heeft. (edit 240.000)

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:37
HoppyF schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:02:
[...]

Goed artikel.
De beerput is open gegaan.
Het is natuurlijk al jaren bekend dat KPN een arrogant bedrijf is die zich niet aantrekt met wat de klant wil.

Als KPN slim is nemen ze gewoon de goede punten over van XS4all en stoppen de opties in een Premium pakket. Verder zouden ze alle KPN en XS4all klanten het Fritzbox modem moeten geven bij het afsluiten of verlengen van hun abonnement.
Dan gaat iedereen er immers op vooruit.
Wel goed om te zien dat 38000 mensen de petitie al getekend hebben.
Geen idee eigenlijk hoeveel klanten XS4all nu heeft.
Voor de doorsnee klant is een Fritzbox veel te ingewikkeld en uitgebreid en volstaat een Experiabox.
Ik zou ze aanraden om een soort expert-pakket te hebben waarin alle eigenschappen van XS4All verwerkt zijn zoals de Fritzbox, beschikking over VoIP-gegevens, etc.
En dan voor de doorsnee klanten van KPN hun huidige pakketten behouden.
Nog liever zie ik gewoon XS4All blijven voortbestaan. :)

• HoppyF
  • Nu online
Joen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:17:
[...]

Voor de doorsnee klant is een Fritzbox veel te ingewikkeld en uitgebreid en volstaat een Experiabox.
Ik zou ze aanraden om een soort expert-pakket te hebben waarin alle eigenschappen van XS4All verwerkt zijn zoals de Fritzbox, beschikking over VoIP-gegevens, etc.
En dan voor de doorsnee klanten van KPN hun huidige pakketten behouden.
Nog liever zie ik gewoon XS4All blijven voortbestaan. :)
Een Fritzbox ingewikkeld?
Helemaal niet, niet ingewikkelder dan een Experiabox.
De gemiddelde gebruiker zal een Experiabox ook niet willen wijzigingen dat hoeft bij een Fritzbox ook niet.
Plug en play werkt ook.
De groep die dit echter wel wil (en kan) heeft echter veel meer mogelijkheden bij een Fritzbox.
Bij KPN heb je die klanten ook, niet iedereen is gemiddeld.
Uit het oogpunt van standaardisatie en kosten zou het voor KPN veel voordeliger kunnen zijn maar één modem te leveren.
Nooit begrepen waarom ze dat niet doen.

Voor de rest moeten de Premium zaken blijven voortbestaan als XS4all, je zou het een Premium pakket kunnen noemen onder de KPN vlag maar slim zou dit niet zijn.
Het merk XS4all is immers sterk.

• Joen
HoppyF schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Een Fritzbox ingewikkeld?
Helemaal niet, niet ingewikkelder dan een Experiabox.
De gemiddelde gebruiker zal een Experiabox ook niet willen wijzigingen dat hoeft bij een Fritzbox ook niet.
Plug en play werkt ook.
De groep die dit echter wel wil (en kan) heeft echter veel meer mogelijkheden bij een Fritzbox.
Bij KPN heb je die klanten ook, niet iedereen is gemiddeld.
Uit het oogpunt van standaardisatie en kosten zou het voor KPN veel voordeliger kunnen zijn maar één modem te leveren.
Nooit begrepen waarom ze dat niet doen.

Voor de rest moeten de Premium zaken blijven voortbestaan als XS4all, je zou het een Premium pakket kunnen noemen onder de KPN vlag maar slim zou dit niet zijn.
Het merk XS4all is immers sterk.
Ik zie een gemiddelde klant zijn telefonie nog niet instellen in de Fritzbox wat je bij de Fritzbox tot dusver echt nog zelf moet doen.
Als ik het mij goed herinner ondersteund de Fritzbox wel het TR-69 protocol voor configuratie door een internetprovider op afstand. Dat zou wel de oplossing er voor kunnen zijn.

• ANdrode
  • Niet online
Joen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Ik zie een gemiddelde klant zijn telefonie nog niet instellen in de Fritzbox wat je bij de Fritzbox tot dusver echt nog zelf moet doen.
Als ik het mij goed herinner ondersteund de Fritzbox wel het TR-69 protocol voor configuratie door een internetprovider op afstand. Dat zou wel de oplossing er voor kunnen zijn.
TR-69 wordt op dit moment zowel door XS4ALL en KPN gebruikt voor de door hun geleverde modems en volgens mij mogelijk ook voor de TV boxen.

• HoppyF
  • Nu online
Joen schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Dat hoeft dus ook niet maar het kan wel.
Laat de keuze aan de klant zelf.
Waarom moet de provider alles voor de klant doen?

• Joen
HoppyF schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:26:
[...]

Dat hoeft dus ook niet maar het kan wel.
Laat de keuze aan de klant zelf.
Waarom moet de provider alles voor de klant doen?
Bij het XS4All moet je het momenteel zelf instellen. En bij KPN kun je het niet zelf instellen.
Het is niet zo zeer waarom de provider "alles voor de klant moet doen", maar "alles voor de klant BEPAALT".
Ik hoop dat ze een goede middenweg vinden waarbij een gewone klant geen omkijken naar de instellingen heeft, maar de ervaren klant toch nog de mogelijkheid heeft zelf aan de instellingen te knutselen.

XS4All heeft bij mij voor zover ik weet nog nooit wat op afstand aangepast. Ik heb de TR-functies ook uit staan. Ik houd graag zelf het beheer over mijn Fritzbox. Bij de Experiabox van KPN kun je het beheer op afstand niet uitschakelen en niet alle functies (waar onder dus telefonie) zelf instellen. Daarom zou ik nooit een Experiabox willen hebben.

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13:20
Geen discussie meer nodig, XS4ALL blijft bestaan.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

ilfamo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:09:
Geen discussie meer nodig, XS4ALL blijft bestaan.
Bron?

• ilfamo
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13:20
Npo nieuws radio 2.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Enige wat er op de planning staat (en vandaag in het nieuws is) is dat men "om de tafel gaat." Helaas is er nog niets besloten.

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Als je het beeld dat nu ontstaan is zo ziet, dan lijkt KPN gewoon door te gaan met zijn plannetjes. Middels deze gesprekken lijken ze vooral tijd te willen kopen en de aandacht af te leiden.
Het is een aloude truc: Het gebouw slopen en alleen de façade laten staan terwijl je een showtje opvoert voor het publiek en dan opeens *poef* gebouw weg. Jammer dat tweak maar de helft doet van wat XS4all doet als het om features en maatschappelijke betrokkenheid gaat, anders zouden ze kandidaat-opvolger zijn als serieuze provider voor mensen die meer willen.

© ocf81 1981-infinity

• Zapp-it
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15-02 14:43

• HoppyF
  • Nu online
Ik ook!
Het is toch vrij simpel, wil KPN niet meewerken en haar plannen doordrukken zullen alle XS4all klanten opstappen. Er is dan immers geen enkele reden meer om bij KPN te blijven en nog meer te gaan betalen ook.

De kans is dan groot dat er een geheel nieuwe XS4all opgericht wordt buiten KPN om.
De naam XS4all zal dan wel verdwijnen want die geeft KPN vast niet gratis weg.
Een nieuwe provider met de diensten die XS4all levert zou ik prima vinden.
Ik stap dan meteen over.
Zo’n 240.000 potentiële klanten is ook niet weinig.

• janbal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:10
Ik denk dat @HoppyF wel erg naïef is. Ik vrees dat momenteel voor de meeste mensen KPN de next best is als XS4All wegvalt. Ik zie nog weinig alternatieven qua kwaliteit en prijs en ik geloof al helemaal niet in een stabiele nieuwkomer. Daarmee onderschat je denk ik wat er nodig is tegenwoordig om mee te kunnen als provider.
En ik vrees dat de KPN-top dat ook zo inschat.

janbal wijzigde deze reactie 21-01-2019 15:08 (13%)

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

HoppyF schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:56:
[...]
Er is dan immers geen enkele reden meer om bij KPN te blijven en nog meer te gaan betalen ook.
Ja, en dan?
Wat is nu, op dit moment, dan een echt alternatief voor de diensten/producten die Xs4all levert?
Ik ken ze niet... :?
HoppyF schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:56:
Een nieuwe provider met de diensten die XS4all levert zou ik prima vinden.
Ik stap dan meteen over.
Zo’n 240.000 potentiële klanten is ook niet weinig.
Klinkt leuk, maar ik denk dat er anno nu, niemand is die, en de stamina, en de poen heeft om iets soortgelijks op te tuigen. :N
Want je praat over een enorme inspanning, qua mensen, middelen en geld.

Mooie Plaatjes   

• ewoutw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-02 11:53
Joen schreef op maandag 21 januari 2019 @ 00:17:
[...]

Bij het XS4All moet je het momenteel zelf instellen. En bij KPN kun je het niet zelf instellen.
Het is niet zo zeer waarom de provider "alles voor de klant moet doen", maar "alles voor de klant BEPAALT".
Ik hoop dat ze een goede middenweg vinden waarbij een gewone klant geen omkijken naar de instellingen heeft, maar de ervaren klant toch nog de mogelijkheid heeft zelf aan de instellingen te knutselen.

XS4All heeft bij mij voor zover ik weet nog nooit wat op afstand aangepast. Ik heb de TR-functies ook uit staan. Ik houd graag zelf het beheer over mijn Fritzbox. Bij de Experiabox van KPN kun je het beheer op afstand niet uitschakelen en niet alle functies (waar onder dus telefonie) zelf instellen. Daarom zou ik nooit een Experiabox willen hebben.
XS4ALL gebruikt TR-instellingen om modems up-to-date te houden (als je het niet uitzet). Zijn ze gaan doen na die voip-fraude in 2014. en ik geloof dat ik nog een mail heb gehad in mijn laaste werkweek daar dat ze ook voip-instellingen gingen pushen. Daarnaast lezen ze veel uit en kunnen ze een modem rebooten en resetten.

• HoppyF
  • Nu online
ehtweak schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Ja, en dan?
Wat is nu, op dit moment, dan een echt alternatief voor de diensten/producten die Xs4all levert?
Ik ken ze niet... :?

[...]

Klinkt leuk, maar ik denk dat er anno nu, niemand is die, en de stamina, en de poen heeft om iets soortgelijks op te tuigen. :N
Want je praat over een enorme inspanning, qua mensen, middelen en geld.
Er zijn nu weinig goede alternatieven.
Ik bedoel dus de situatie dat KPN niet wil luisteren naar de XS4all actiegroep.
Stel dat de onderhandelingen op niets uitlopen, wat dan?
Denk je dan echt dat klanten bij KPN zullen blijven? Ik denk het niet.
Er blijft dan immers geen XS4all meer over als KPN dit gaat opdoeken.

Een nieuwe provider heeft zeker kansen, waarom niet?
Vergeet niet dat het in het verleden altijd al zo gegaan is.
Er is geen één provider die in één klap een paar honderdduizend klanten tegelijk had.
Dit moet opgebouwd worden.

De actiegroep heeft veel kennis en ervaring in huis zowel op technisch als zakelijk gebied.
Dat heb ik vele malen meer vertrouwen in dan een paar slappe managers bij KPN.

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Er zijn inderdaad geen echte alternatieven. Dus heeft KPN de macht om te doen wat ze willen. Wie gaat ze wat aandoen? Je kan nergens anders heen.

Je kan nog zo veel ervaring hebben, zonder een significante hoeveelheid kapitaal ga je geen nieuwe ISP uit de grond stampen. Een ISP die in een niche opereert waar je dus niet op prijs concurreert, maar op service is dan nog een grotere uitdaging. Dat model is in de gratis-is-beter-maatschappij van vandaag de dag alleen weggelegd voor de weinigen die zich dat kunnen én willen veroorloven.

© ocf81 1981-infinity

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-02 22:23
HoppyF schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:26:
Er zijn nu weinig goede alternatieven.
Ik bedoel dus de situatie dat KPN niet wil luisteren naar de XS4all actiegroep.
Stel dat de onderhandelingen op niets uitlopen, wat dan?
Denk je dan echt dat klanten bij KPN zullen blijven? Ik denk het niet.
Er blijft dan immers geen XS4all meer over als KPN dit gaat opdoeken.
Wie zegt dat XS4ALL klanten blijven als KPN het merk XS4ALL in de lucht houdt?

Er zijn legio aan oplossingen denkbaar, maar ook dan zullen klanten opstappen. Voor die ca. € 11,00 die XS4ALL per maand (gemiddeld) duurder is, kan KPN het merk XS4ALL niet in de lucht houden. Of te wel, er zal dan een prijsverhoging van enkele tientjes per maand noodzakelijk zijn om XS4ALL met de persoonlijke service en kwaliteit die men van hen verwacht in de lucht te houden. Persoonlijk denk ik niet dat klanten dit ervoor over hebben en dan eveneens zullen opstappen.

Op basis van de ervaringen en voordelen die ik her en der gelezen heb betalen klanten eigenlijk dus al geruime tijd een schijntje in tegenstelling tot wat KPN (of overige toko's) maandelijks kosten.

• HoppyF
  • Nu online
DarkForce schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:02:
[...]

Wie zegt dat XS4ALL klanten blijven als KPN het merk XS4ALL in de lucht houdt?

Er zijn legio aan oplossingen denkbaar, maar ook dan zullen klanten opstappen. Voor die ca. € 11,00 die XS4ALL per maand (gemiddeld) duurder is, kan KPN het merk XS4ALL niet in de lucht houden. Of te wel, er zal dan een prijsverhoging van enkele tientjes per maand noodzakelijk zijn om XS4ALL met de persoonlijke service en kwaliteit die men van hen verwacht in de lucht te houden. Persoonlijk denk ik niet dat klanten dit ervoor over hebben en dan eveneens zullen opstappen.

Op basis van de ervaringen en voordelen die ik her en der gelezen heb betalen klanten eigenlijk dus al geruime tijd een schijntje in tegenstelling tot wat KPN (of overige toko's) maandelijks kosten.
Daar geloof ik helemaal niets van dat de huidige XS4all producten en diensten zoveel meer zouden moeten kosten.
Dat mag KPN dan aan ons uitleggen in een business case.
Zoals bekend levert XS4all al vele jaren diensten die weliswaar iets duurder zijn dan de eenheidsworst van KPN en anderen, maar dit verschil is nooit heel erg groot geweest.

En dan nog, stel dat KPN wel kan aantonen dat XS4all te duur voor ze is dan kan het nog steeds zo zijn dat een nieuw op te richten kleine provider wèl de gewenste diensten kan leveren voor een redelijke prijs.
De gigantische overhead van KPN vervalt dan immers.

• ocf81

ocf81

Totally Me!

@HoppyF Geef ons eens even een overzicht van wat het starten van een nieuwe ISP zou kosten.

© ocf81 1981-infinity

• HoppyF
  • Nu online
ocf81 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:34:
@HoppyF Geef ons eens even een overzicht van wat het starten van een nieuwe ISP zou kosten.
Geen flauw idee en eerlijk gezegd boeit mij dit ook niet.
De investering is wellicht een miljoen of 10 miljoen?
Investeerders kun je overal vinden.
Let wel de infrastructuur ligt er al. Nieuwe glasvezel kabels leggen is dus niet nodig.
Het kan wel zijn dat de achterliggende apparatuur geïnstalleerd moet worden.
Dit is alleen niet anders dan het al was.
Het wiel hoeft niet opnieuw te worden uitgevonden.

Pagina: 1 ... 70 71 72 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True