Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ocf81
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:57

ocf81

Totally Me!

@HoppyF Laat ik voorop stellen dat ik het een heel sympatiek idee vindt om een ISP op te richten, maar jouw plan is echt niet realistisch. Je denkt echt véél te gemakzuchtig over hoe zoiets zou moeten worden gedaan.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• Jordi
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Wat lees ik toch een hoop flauwekul zo op de late avond.
HoppyF schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:09:
Dat mag KPN dan aan ons uitleggen in een business case.
KPN hoeft ons helemaal geen tekst en uitleg te geven in een business case. KPN mag doen wat hen goeddunkt, binnen de grenzen van de wet, en hoeft aan ons als niet-aandeelhouders écht geen verantwoording af te leggen.
HoppyF schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:26:
Geen flauw idee en eerlijk gezegd boeit mij dit ook niet.
Daar maak je jezelf wel heel gemakkelijk van af zo. Eerst roep je van alles over kosten die je niet gelooft, "gigantische KPN-overhead", dat er een grote kans is dat een nieuwe provider zal ontstaan als dit allemaal doorgaat, enzovoorts, om vervolgens niets van dat al zelfs ook maar aannemelijk te maken. En wanneer iemand een inhoudelijke vraag stelt naar aanleiding van je uitspraken, geef je niet thuis en kom je weer met allerlei weinigzeggende platitudes. Daar hebben we hier allemaal weinig aan.

Ik vind dat je nu wel erg veel stellige uitspraken doet zonder dat je daar enige concrete onderbouwing bij plaatst. Je kunt niet een hele batterij aan stelligheden hier uit de losse pols neergooien en wanneer iemand vervolgens vraagt om enige onderbouwing (naar ik, mogelijk ten onrechte, interpreteer uit wantrouwen m.b.t. je inhoudelijke kennis en inzicht) ineens verongelijkt gaan roepen dat het je allemaal niet boeit. We zitten niet in het café.
Investeerders kun je overal vinden.
Ja, en als we aannemen dat je plannetje lukt, wat doen die investeerders over X jaar als een partij als KPN een bod doet op de(=hun) aandelen? Idealistisch zijn en nee zeggen? Ik geef je meer kans dat KPN in deze zaak overstag gaat. Of dat veel of weinig kans is, laat ik aan ieders verbeelding over.
Let wel de infrastructuur ligt er al. Nieuwe glasvezel kabels leggen is dus niet nodig.
Het kan wel zijn dat de achterliggende apparatuur geïnstalleerd moet worden.
Kerel, ik begrijp best dat je het allemaal goed bedoelt en net als de meesten hier graag wil dat XS4ALL behouden blijft, of tenminste de technische en/of idealistische kant van het verhaal, en laat duidelijk zijn dat ik graag zie dat je gelijk krijgt, maar na het lezen van dit stukje hilariteit kan ik je echt onmogelijk nog inhoudelijk serieus nemen. Iedereen mag een mening hebben hoor, en stop alsjeblieft niet met een eigen mening hebben puur vanwege mijn commentaar, maar wanneer je met dit soort opiniestukken gaat strooien maak je het voor anderen wel heel moeilijk om je serieus te blijven bejegenen in een discussie als deze.

Bestanden die je niet vertrouwt scan je hier.

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
ocf81 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:31:
@HoppyF Laat ik voorop stellen dat ik het een heel sympatiek idee vindt om een ISP op te richten, maar jouw plan is echt niet realistisch. Je denkt echt véél te gemakzuchtig over hoe zoiets zou moeten worden gedaan.
Alleen al aan de financiële kant wordt het heel lastig. Ik weet de omzet per klant niet, maar op de internet-dienst verdien je amper als je kijkt naar de ruimte tussen WBA tarieven en gemiddelde maandelijkse inkomsten van de internetdienst. Ik verwacht niet dat er in de TV dienst en verkochte extra's genoeg ruimte zit om toch marge te creëren.

Het model dat misschien wel levensvatbaar is (ODF) moet je uitbouwen met een relatief hoge penetratie in de gebieden waar je de infrastructuur uitrolt. Wat weet niet samenwerkt met het segment van XS4ALL.
Jordi schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:32:
KPN hoeft ons helemaal geen tekst en uitleg te geven in een business case. KPN mag doen wat hen goeddunkt, binnen de grenzen van de wet, en hoeft aan ons als niet-aandeelhouders écht geen verantwoording af te leggen.
Strict gezien is dit misschien zo en strict gezien ben je ook aandeelhouder via de meesten pensioenfondsen, maar de laatste, zeg, 30 jaar is dit wel veranderd. Zeker een groep zoals de XS4ALL klanten die de petitie tekenen is een organisatie waarmee je in gesprek gaat.
Ja, en als we aannemen dat je plannetje lukt, wat doen die investeerders over X jaar als een partij als KPN een bod doet op de(=hun) aandelen? Idealistisch zijn en nee zeggen? Ik geef je meer kans dat KPN in deze zaak overstag gaat. Of dat veel of weinig kans is, laat ik aan ieders verbeelding over.
Standaard probleem met standaard oplossing. Passen bedrijven zelf ook toe. Daar is KPN dus bekend mee :+.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

ANdrode schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:56:
strict gezien ben je ook aandeelhouder via de meesten pensioenfondsen
Ik moet toegeven dat ik het aardig gevonden vind :) Misschien ligt daar zowaar ergens op enige manier wat speelruimte, al denk ik dat er dan meer mogelijkheden liggen voor die pensioenfondsen zelf dan voor de participanten. Maar goed, dat zijn wel zijstraten, want ergens lijkt het me sterk dat de persoon op wie ik reageerde dit allemaal in gedachten had toen hij het had over "uitleggen met een business case". Maar ik laat me graag verrassen.
de laatste, zeg, 30 jaar is dit wel veranderd. Zeker een groep zoals de XS4ALL klanten die de petitie tekenen is een organisatie waarmee je in gesprek gaat.
Dat een bedrijf als KPN in de huidige tijd gedurende een langdurig migratietraject niet bij voorbaat nee zegt tegen zo'n actiegroep (slechte PR!) betekent nog niet dat er bij KPN een plicht ligt zich te verantwoorden of ons te overtuigen met een "business case" of iets dergelijks, en dat ik waar ik op doelde. KPN is volkomen vrij om een delegatie niet-geinformeerde figuranten in driedelig grijs te sturen met als enige doel de actiegroep te woord te staan, wat dat inhoudelijk ook moge betekenen, om vervolgens gewoon te doen wat men allang van plan was. ofc81 schreef het al.

• ANdrode
  • Niet online
Jordi schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:50:
[...]
Dat een bedrijf als KPN in de huidige tijd gedurende een langdurig migratietraject niet bij voorbaat nee zegt tegen zo'n actiegroep (slechte PR!) betekent nog niet dat er bij KPN een plicht ligt zich te verantwoorden of ons te overtuigen met een "business case" of iets dergelijks, en dat ik waar ik op doelde. KPN is volkomen vrij om een delegatie niet-geinformeerde figuranten in driedelig grijs te sturen met als enige doel de actiegroep te woord te staan, wat dat inhoudelijk ook moge betekenen, om vervolgens gewoon te doen wat men allang van plan was. ofc81 schreef het al.
Je bent het tegenwoordig dus praktisch verplicht naar klanten toe :). Alles wijst er op dat de 'XS4ALL moet blijven' campagne beter georganiseerd is dan wat KPN nu doet. Een nieuwsbericht van KPN dat multi-interpretabel is (wij willen dezelfde toegevoegde waarde bieden binnen het KPN merk; wij gaan xs4all branden als KPN submerk) krijgt een wat structuur professioneel lijkende campagne als reactie. Wat logisch is omdat XS4ALL hun populatie veel eigenschappen van wat campagnebureaus willen heeft.

Daarnaast zijn de lijntjes tussen XS4ALL, campagnebureaus, media en activisten (oude hackscene, bits of freedom, paar andere stichtingen) erg kort.

Een groot deel van het beleid had je prima uit kunnen voeren door de huidige lijn door te zetten. Maar doordat je deze trigger geeft is er een goede reden om de achterban te mobiliseren. Bij een kleine verandering aan intern beleid activeer je geen duizenden klanten.

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:59
ANdrode schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:21:
[...]

Je bent het tegenwoordig dus praktisch verplicht naar klanten toe :). Alles wijst er op dat de 'XS4ALL moet blijven' campagne beter georganiseerd is dan wat KPN nu doet. Een nieuwsbericht van KPN dat multi-interpretabel is (wij willen dezelfde toegevoegde waarde bieden binnen het KPN merk; wij gaan xs4all branden als KPN submerk) krijgt een wat structuur professioneel lijkende campagne als reactie. Wat logisch is omdat XS4ALL hun populatie veel eigenschappen van wat campagnebureaus willen heeft.

Daarnaast zijn de lijntjes tussen XS4ALL, campagnebureaus, media en activisten (oude hackscene, bits of freedom, paar andere stichtingen) erg kort.

Een groot deel van het beleid had je prima uit kunnen voeren door de huidige lijn door te zetten. Maar doordat je deze trigger geeft is er een goede reden om de achterban te mobiliseren. Bij een kleine verandering aan intern beleid activeer je geen duizenden klanten.
Jouw reacties is steekhoudender dan @Jordi ;)
Ik heb helemaal geen zin een uitgebreid verhaal te houden @Jordi
Ik denk dat je heel goed begrijpt wat er bedoeld wordt.
Natuurlijk is het niet zo simpel 1-2-3 een nieuwe provider op te richten als ik in één regel schrijf, daar gaat het niet om.
Het punt is gewoon dat XS4all als sterk merk en als leverancier van producten en diensten wel bestaansrecht heeft volgens de vele klanten en sympathisanten.
Het is vooral de houding van KPN die veel mensen tegenstaat. Terecht.
Laten we maar even afwachten wat er gaat gebeuren.
KPN kan zeker niet zomaar doen wat ze wil. Er bestaat ook nog zoiets als de ACM.
Aandeelhouders hebben bovendien ook zeggenschap en zij zijn wel zo verstandig kritische vragen te stellen als de prijs van de aandelen mogelijk gaat dalen tgv verkeerdere beslissingen door het management.
Als klanten gaan weglopen kost dit immer geld en zal de winst verdwijnen.
Dat laten aandeelhouders niet gebeuren. Het draait uiteindelijk toch om geld.

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

HoppyF schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:14:
[...]

KPN kan zeker niet zomaar doen wat ze wil. Er bestaat ook nog zoiets als de ACM.
De ACM heeft hier helaas helemaal niets in te brengen. Dat hadden ze toen KPN XS4All kocht (toen ACM nog OPTA was).
Sindsdien is XS4All van KPN B.V. en alle bedrijfsresultaten vallen ook onder KPN B.V. Het is geen apart bedrijf meer.
Als KPN het merk wil opheffen dan is er vanuit de ACM geen actie te verwachten. Net als bij de overname van Lijbrandt, Concepts, etc....

• HoppyF
Barre73 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:02:
[...]

De ACM heeft hier helaas helemaal niets in te brengen. Dat hadden ze toen KPN XS4All kocht (toen ACM nog OPTA was).
Sindsdien is XS4All van KPN B.V. en alle bedrijfsresultaten vallen ook onder KPN B.V. Het is geen apart bedrijf meer.
Als KPN het merk wil opheffen dan is er vanuit de ACM geen actie te verwachten. Net als bij de overname van Lijbrandt, Concepts, etc....
Toch wel.
De actiegroep overweegt wel degelijk stappen naar de ACM te ondernemen.
Nu nog niet want eerst volgt nog het gesprek met de KPN CEO.
https://www.parool.nl/bin...tart-van-xs4all~a4621883/

HoppyF wijzigde deze reactie 22-01-2019 15:11 (6%)

Wie altijd met de kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen!

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22:11

JoepW

GoT iRacing coördinator

@Barre73 heeft echt wel gelijk @HoppyF. ACM heeft hier niks meer mee te maken, tig jaar na de inlijving. Hooguit dat de OR of directie of medewerkers naar de ondernemingskamer stappen en dan nog zal het effect beperkt zijn.
Misschien ziet KPN het licht (aan het eind van de glasvezel) en buigen ze de besparingsoperatie om naar een slimme marketing / positioneringsoperatie door XS4ALL wel een status aparte te laten houden met als speerpunten klanten als ons (tweakers ;) ) en voorvechter (zeer aanwezig in de pers) over de vrijheid op internet etc.
Maar KPN heeft zich sinds de verzelfstandiging nog nooit een stategisch marketing licht getoond, dus mijn verwachtingen zijn laaaaaag.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:31
Ik kan wel vertellen dat KPN de korte lijntjes om zeep gaat helpen(uit zeer betrouwbare bron)...
Do the math

• Zapp-it
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20:16
mad-dog schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:44:
Ik kan wel vertellen dat KPN de korte lijntjes om zeep gaat helpen(uit zeer betrouwbare bron)...
Do the math
Dom dom dom van KPN, maar we gaan het zien wat er gaat gebeuren.

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:24
Ik heb net de FritzBox en tv-kastjes binnen gekregen. Tot mijn stomme verbazing zit er ook een NTU bij (zo heet dat toch) voor mijn glasvezel verbinding. Mijn oude verbinding wordt maandag afgesloten en op dinsdag komt de monteur. Hoe risicovol is het om maandag zelf de ntu te plaatsen?

PSN: PcDCch

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-04 11:50
Mozart schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:11:
Ik heb net de FritzBox en tv-kastjes binnen gekregen. Tot mijn stomme verbazing zit er ook een NTU bij (zo heet dat toch) voor mijn glasvezel verbinding. Mijn oude verbinding wordt maandag afgesloten en op dinsdag komt de monteur. Hoe risicovol is het om maandag zelf de ntu te plaatsen?
Als je voorzichtig bent en niets forceert dan valt het risico wel mee.
Ik weet niet welke NT je hebt gekregen maar mogelijk staat hier wel het juiste instructiefilmpje tussen

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:30
Als je niet 2 linkerhanden hebt kan je dat prima zelf inderdaad. Is echt niet heel spannend hoor.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:12
Vanochtend overgestapt van KPN naar Xs4all. Eerder dan verwacht werd mijn lijn al rond 830u door KPN abrupt afgesloten. Omdat ik geen zin had om te wachten op de monteur die gepland stond voor in de middag heb ik zelf maar de installatie uitgevoerd. Dat ging eigenlijk zeer voorspoedig en veel simpeler dan ik had verwacht. De installatie van de NT was echt belachelijk simpel achteraf.

Enige domper was dat de monteur geen gratis WiFi repeater meer bij zich had dus die heb ik via de telefoon toch moeten aanvragen. De helpdesk snapte er weinig van maar stuurde mij als nog een nieuwe toe.
Het enige wat nu nog op zich laat wachten is de activering van KPN/ Xs4all compleet vanwege het pluspakket met de extra kinderzenders.

Wat betreft de Fritz spullen ben ik er enorm op vooruit gegaan. Wat een verschil in bereik met de Experia 10 box. Daarbij vind ik het mesh netwerk met de 2 repeaters die ik al had ideaal.

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:08
Welkom @Miki .. voor zolang het nog mag dan van KPN hè :)

• Dennis-L
Lord_Dain schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:37:
Welkom @Miki .. voor zolang het nog mag dan van KPN hè :)
Dat wat mag? Als je doelt op de Fritz!box, doe dan je huiswerk een beetje.
Je mag nu ook gewoon bij KPN een eigen Fritz!box gebruiken hoor, niemand die jou tegen gaat houden.

• Mozart
Miki schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:52:
Vanochtend overgestapt van KPN naar Xs4all. Eerder dan verwacht werd mijn lijn als rond 830u door KPN abrupt afgesloten. Omdat ik geen zin had om te wachten op de monteur die gepland stond voor in de middag heb ik zelf maar de installatie uitgevoerd. Dat ging eigenlijk zeer voorspoedig en veel simpeler dan ik had verwacht. De installatie van de NT was echt belachelijk simpel achteraf.

Enige domper was dat de monteur geen gratis WiFi repeater meer bij zich had dus die heb ik via de telefoon toch moeten aanvragen. De helpdesk snapte er weinig van maar stuurde mij als nog een nieuwe toe.
Het enige wat nu nog op zich laat wachten is de activering van KPN/ Xs4all compleet vanwege het pluspakket met de extra kinderzenders.

Wat betreft de Fritz spullen ben ik er enorm op vooruit gegaan. Wat een verschil in bereik met de Experia 10 box. Daarbij vind ik het mesh netwerk met de 2 repeaters die ik al had ideaal.
Ik ben a.s. dinsdag aan de beurt. Omdat ik overstap vanaf Telfort, wordt mijn verbinding op maandag al afgesloten en omgezet maar de monteur komt pas dinsdagochtend! Daarom wil ik maandagmiddag ook zelf de NTU plaatsen zodat ik niet zo lang offline ben. Het filmpje wat je bij fiber.nl kunt vinden laat zien dat het niet echt spannend is inderdaad.

• Miki
Mozart schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:03:
[...]

Ik ben a.s. dinsdag aan de beurt. Omdat ik overstap vanaf Telfort, wordt mijn verbinding op maandag al afgesloten en omgezet maar de monteur komt pas dinsdagochtend! Daarom wil ik maandagmiddag ook zelf de NTU plaatsen zodat ik niet zo lang offline ben. Het filmpje wat je bij fiber.nl kunt vinden laat zien dat het niet echt spannend is inderdaad.
Mijn NTU stond er niet bij die Fiber laat zien maar het stelde weinig voor. Je schuift letterlijk de oude NTU eraf en schuift de andere van XS4all er op. Als je dit met geduld en beleid doet kan het niet mis gaan.

Anyway inmiddels is XS4all/KPN compleet overgezet en is mijn laatste wifi versterker ontvangen en geinstalleerd. In before the lock 8)

• janbrede
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:39
Dennis-L schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:35:
[...]
Je mag nu ook gewoon bij KPN een eigen Fritz!box gebruiken hoor, niemand die jou tegen gaat houden.
Die Fritz!box van XS4All is wel een bruikleen exemplaar. Hoewel ik niet verwacht dat KPN die snel terug gaat eisen in ruil voor een Experiabox, het blijft immers dezelfde WBA-infrastructuur.

• Lord_Dain
Dennis-L schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:35:
[...]

Doelde ik niet op, context is het besluit van KPN te stoppen met de naamvoering van XS4All, dus zo lang als mensen nog lid mogen worden van XS4All, dan bestaat XS4All nog (in naam in ieder geval). Ik meen dat providers zelfs verplicht zijn om tegenwoordig mensen zelf een modem te laten kiezen, als ze dat willen.
janbrede schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Die Fritz!box van XS4All is wel een bruikleen exemplaar. Hoewel ik niet verwacht dat KPN die snel terug gaat eisen in ruil voor een Experiabox, het blijft immers dezelfde WBA-infrastructuur.
Ik heb toch het idee dat KPN slechts zelden apparatuur terug laat sturen (?). Ik heb op mijn werk vele zakelijke KPN aansluitingen en er is nog nooit ook maar 1 Experia box teruggestuurd (sterker nog, KPN personeel wilde een doos gevuld met modems niet eens meenemen!). Wellicht dat ze dit nog wel doen met relatief nieuwe Fritzboxen, maar verwacht niet dat ze een 4-5 jaar oude modem terug nemen.

Lord_Dain wijzigde deze reactie 25-01-2019 10:35 (36%)

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-04 23:25
Okee ik denk dat ik vandaag nog ga overstappen naar XS4ALL, vanuit Telfort.
Acht de kans groter om buiten handen van KPN te blijven, dan bij Telfort.

Was soswieso al naar XS4ALL aan het kijken ivm de Fritzbox en huidige problemen bij Telfort...
Maar dat glas kastje ertussen kan dan toch ook weg? Glas gaat toch direct in de Fritzbox?

dfrenner wijzigde deze reactie 25-01-2019 11:34 (23%)

Youtube: DashcamNL

• jacques1971
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-04 09:02
Naar alle waarschijnlijkheid zal ik straks overstappen naar Tweak glasvezel als KPN zijn plannetjes gaat doorzetten.

• HoppyF
KPN zegt:
“We zijn er echter van overtuigd dat we de XS4ALL-klant met het KPN-merk net zo goed kunnen bedienen als dat we dat nu ook doen.”

Doei KPN, natuurlijk niet! 8)7
Zijn ze bij KPN nu echt zo dom of gewoon arrogant?

Ben blij dat de actiegroep een plan B in voorbereiding heeft.
Het zou mij niet verbazen dat dit een nieuwe provider gaat worden.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Uit dat artikel: "we begrijpen de emoties die er zijn". Ik walg in niet te beschrijven proporties van dat minachtende PR-geneuzel. Alsof het enkel en alleen nostalgie en onderbuikgevoelens zijn en er verder geen inhoudelijke zaken spelen. Ze hebben op één vlak wel gelijk: mochten gedurende mijn contractperiode al bepaalde technische meerwaarden die ik nu geniet uitgefaseerd worden, dan volgt er bij mij inderdaad wel een zekere emotionele reactie.

Emotie. Alsof je een labiele, huilebalkende primitieveling bent die het door de toenemende werkdruk allemaal niet meer ziet zitten en elke week opnieuw dreigt binnenkort het bijltje erbij neer te gooien. Alleen van die neerbuigende houding al moet ik over mijn nek.

• jacques1971
Ik verwacht dat minimaal 50% zal opzeggen....Overigens heb thuis een abbo en nog een van een lokale omroep. Die laatste zal ik ook verhuizen.

jacques1971 wijzigde deze reactie 25-01-2019 12:26 (51%)

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jacques1971 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:37:
Naar alle waarschijnlijkheid zal ik straks overstappen naar Tweak glasvezel als KPN zijn plannetjes gaat doorzetten.
En dan?
Ben je dan beter af? :?

Mij interesseert het merknaampje me totaal niet. Wat me wel interesseert is de diensten/producten, tegen de huidige prijs/prestatie verhouding, die ze nu leveren.
En ik zie tweak niet als volwaardig alternatief... :/

Dan zou ik toch wel gek zijn om ergens anders heen te gaan, waar ik 'minder' product krijg, alleen omdat het naampje me niet zint?!?
jacques1971 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:24:
Ik verwacht dat minimaal 50% zal opzeggen....
Dat verwacht ik al helemaal niet.
Denk eerder nog dat KPN zelfs klanten er bij krijgt, omdat sommigen ook zullen redeneren dat ze diensten/service van (ex)Xs4all krijgen, als 'gewone' KPN klant. :Y

ehtweak wijzigde deze reactie 25-01-2019 12:40 (22%)

Mooie Plaatjes   

• jacques1971
ehtweak schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:38:
[...]

En dan?
Ben je dan beter af? :?

Mij interesseert het merknaampje me totaal niet. Wat me wel interesseert is de diensten/producten, tegen de huidige prijs/prestatie verhouding, die ze nu leveren.
En ik zie tweak niet als volwaardig alternatief... :/

Dan zou ik toch wel gek zijn om ergens anders heen te gaan, waar ik 'minder' product krijg, alleen omdat het naampje me niet zint?!?

[...]

Dat verwacht ik al helemaal niet.
Denk eerder nog dat KPN zelfs klanten er bij krijgt, omdat sommigen ook zullen redeneren dat ze diensten/service van (ex)Xs4all krijgen, als 'gewone' KPN klant. :Y
Zo zie ik het niet helemaal. Tweak is (nog) een kleine provider met korte lijnen. Ook daar krijg je ook een Fritzbox in bruikleen en is een vast IP adres mogelijk. Het is maar de vraag of KPN de geboden XS4ALL diensten in de lucht houdt en zo ja, voor hoelang. Tweak geeft mij in ieder geval een beter gevoel dan KPN. Misschien ontstaat er een nieuw initiatief na XS4ALL? Dat laatste lijkt onwaarschijnlijk.

• ik222
KPN of XS4ALL maakt me rationeel gezien als klant niet eens zoveel uit, zolang het vaste IP adres en de instelbare reverse DNS maar mogelijk blijven.

Dat staat verder los van het feit dat ik XS4ALL ook graag zelfstandig zie blijven.

• anboni
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:13
Ik zit niet eens echt bij XS4All vanwege technische overwegingen, afgezien van het vaste IPv4 adres zijn er niet heel veel dingen waarin XS4All voor mij technisch meerwaarde biedt. Ik zit er vooral vanwege hun maatschappelijke houding en betrokkenheid. Aangezien ik er geen moment in geloof dat KPN daar ook maar een iets scherpere houding in zal aannemen, is het verdwijnen van XS4All voor mij reden om primair op prijs te gaan selecteren.

• ANdrode
  • Niet online
anboni schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:40:
Ik zit niet eens echt bij XS4All vanwege technische overwegingen, afgezien van het vaste IPv4 adres zijn er niet heel veel dingen waarin XS4All voor mij technisch meerwaarde biedt.
Volwaardige IPv6 en routering zijn iets dat geen enkel ander ISP (ook tweak) matched. Helaas...
Ik zit er vooral vanwege hun maatschappelijke houding en betrokkenheid. Aangezien ik er geen moment in geloof dat KPN daar ook maar een iets scherpere houding in zal aannemen, is het verdwijnen van XS4All voor mij reden om primair op prijs te gaan selecteren.
Dit deel is het deel waarvoor ik meer wil betalen. En wat dus gewoon niet meer bestaat. Jammer dat het laatste punt in Nederland waar klassieke internetcultuur en ISP aan elkaar gelinkt werden nu verdwijnt :/

• wvdburgt
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:20

wvdburgt

Mac OS X all the way baby!

Is het mogelijk om naar KPN over te stappen zonder die k*t expriabox? Ik ben toendertijd begonnen met xs4all omdat zij als enige 500mbit konden leveren. KPN kan dat nu ook alleen wil dus niet die pauper box.
Iemand een idee?

I7 8700K| Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Asus GeForce RTX 2080 Ti Dual OC| G.Skill Ripjaws V 3200mhz 32 GB | Samsung 860 EVO 1 TB | http://wvdburgt.nl

• ik222
wvdburgt schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:57:
Is het mogelijk om naar KPN over te stappen zonder die k*t expriabox? Ik ben toendertijd begonnen met xs4all omdat zij als enige 500mbit konden leveren. KPN kan dat nu ook alleen wil dus niet die pauper box.
Iemand een idee?
Je kunt prima de Experiabox niet gebruiken bij KPN en in plaats daarvan een eigen router of een Fritzbox, zijn o.a. hier op GoT genoeg handleidingen van te vinden.

• wvdburgt

wvdburgt

ik222 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:15:
[...]

Je kunt prima de Experiabox niet gebruiken bij KPN en in plaats daarvan een eigen router of een Fritzbox, zijn o.a. hier op GoT genoeg handleidingen van te vinden.
Ik dacht dat je nog steeds een experia box verplicht was waar je eventueel je eigen router achter kan hangen. Dat is dus veranderd? Mooi

I7 8700K| Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Asus GeForce RTX 2080 Ti Dual OC| G.Skill Ripjaws V 3200mhz 32 GB | Samsung 860 EVO 1 TB | http://wvdburgt.nl

• HoppyF
wvdburgt schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:32:
[...]

Ik dacht dat je nog steeds een experia box verplicht was waar je eventueel je eigen router achter kan hangen. Dat is dus veranderd? Mooi
Verplicht niet maar krijgt ook NUL support bij KPN als je een eigen modem gebruikt en bovendien geeft KPN de VoIP gegevens niet vrij tenzij dit recent gewijzigd is.

• wvdburgt

wvdburgt

HoppyF schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:39:
[...]

Verplicht niet maar krijgt ook NUL support bij KPN als je een eigen modem gebruikt en bovendien geeft KPN de VoIP gegevens niet vrij tenzij dit recent gewijzigd is.
ok. dan ben ik erg benieuwd wat KPN gaat doen met de huidige XS4all klanten (dat zal iedereen hier wel zijn).
Voice maakt niet uit. Ik heb enkel internet nodig. Dank je wel voor je antwoord. Ik wacht nog wel even af.

• HoppyF
wvdburgt schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:46:
[...]

ok. dan ben ik erg benieuwd wat KPN gaat doen met de huidige XS4all klanten (dat zal iedereen hier wel zijn).
Voice maakt niet uit. Ik heb enkel internet nodig. Dank je wel voor je antwoord. Ik wacht nog wel even af.
Ik gebruik een eigen VoIP provider icm XS4all wel. KPN is dus geen alternatief.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dfrenner schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:34:
Was soswieso al naar XS4ALL aan het kijken ivm de Fritzbox en huidige problemen bij Telfort...
Maar dat glas kastje ertussen kan dan toch ook weg? Glas gaat toch direct in de Fritzbox?
Nee, er gaat een ethernetkabel naar de FritzBox.
jacques1971 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:24:
Ik verwacht dat minimaal 50% zal opzeggen....Overigens heb thuis een abbo en nog een van een lokale omroep. Die laatste zal ik ook verhuizen.
Ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt hoor. Een boel mensen gaan dat roepen, maar er moet wel een fatsoenlijk alternatief voorhanden zijn. En op het moment zie ik dat op veel plekken nog niet. Dus denk dat mensen gewoon blijven zitten waar ze zitten als het werkt. Ikzelf zie het niet echt zitten om m'n 10 XS4allverbindingen allemaal te gaan verhuizen. Misschien die ene bij mij thuis, maar die op kantoor en werkappartement... als dat werkt dan heb ik weinig zin dat allemaal te gaan verhuizen.

V&A eindejaarsopruiming - veul meuk voor weinig

Mijn BGG-list

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:40

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

TERW_DAN schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:00:
[...]

De ene Fritz is de andere niet ;) Het kan zeker wel direct erin.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Miki
Tylen schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:05:
[...]

De ene Fritz is de andere niet ;) Het kan zeker wel direct erin.
Ik heb hier een 5490 gekregen, deze gaat rechtstreeks op glasvezel. Afhankelijk van de NTU kun je ook een 7591 en deze sluit je dan wel weer aan via een Utp kabel.

• Gondelier
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 01-04 19:11
Miki schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:22:
[...]

Ik heb hier een 5490 gekregen, deze gaat rechtstreeks op glasvezel. Afhankelijk van de NTU kun je ook een 7591 en deze sluit je dan wel weer aan via een Utp kabel.
He, is er weer een nieuwe Fritz!Box (7591) uit ?? Je zal hier de 7581 bedoelen denk ik.

Gondelier wijzigde deze reactie 25-01-2019 19:30 (5%)

• PtrO
  • Laatst online: 20-04 19:29

PtrO

Sandra Forever

anboni schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:40:
Ik zit niet eens echt bij XS4All vanwege technische overwegingen, afgezien van het vaste IPv4 adres zijn er niet heel veel dingen waarin XS4All voor mij technisch meerwaarde biedt. Ik zit er vooral vanwege hun maatschappelijke houding en betrokkenheid. Aangezien ik er geen moment in geloof dat KPN daar ook maar een iets scherpere houding in zal aannemen, is het verdwijnen van XS4All voor mij reden om primair op prijs te gaan selecteren.
Zo zit ik er ook een beetje in, dan wordt het simpel een pro/contra lijstje.
Wanneer KPN haar klanten (mij) als massale hap gaat beschouwen en omwikkelen, stap ik over en ws. wordt dat dan - gezien techniek ws Tweak. Die paar dingen die xs4all als meerwaarde heeft, integreer ik dan wel in mijn eigen server of naar AWS of zo.

Wel een domme zet om je als marktspeler zo ongeneerd ongeinteresseerd richtin je gebruikers op te stellen. Handiger zou om XS4ALL, voor mijn part als afdeling, te laten voortbestaan; inclusief haar nukken en recalcitrante trekjes. Dat hoort nu eenmaal bij innovatie.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• HoppyF
[...]

[...]

Ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt hoor. Een boel mensen gaan dat roepen, maar er moet wel een fatsoenlijk alternatief voorhanden zijn. En op het moment zie ik dat op veel plekken nog niet. Dus denk dat mensen gewoon blijven zitten waar ze zitten als het werkt. Ikzelf zie het niet echt zitten om m'n 10 XS4allverbindingen allemaal te gaan verhuizen. Misschien die ene bij mij thuis, maar die op kantoor en werkappartement... als dat werkt dan heb ik weinig zin dat allemaal te gaan verhuizen.
Een Fritzbox 5490 kan direct op glas aangesloten worden.
Echter, je kunt LAN1 ook als WAN poort gebruiken en hier een ethernet kabel op aansluiten die uit een mediaconverter (NT) komt.
Beiden dus, kortom een zeer flexibel modem.

Veel mensen gaan zeker opzeggen als KPN zijn plannen doorzet.
Uiteraard is een goed alternatief wel nodig maar ik ben er van overtuigd dat dit soort alternatieven wel zullen komen. Er is dan immers een grote vraag en dit zal ook ingevuld gaan worden.

• ocf81

ocf81

Totally Me!

HoppyF schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:23:
...

Veel mensen gaan zeker opzeggen als KPN zijn plannen doorzet.
Uiteraard is een goed alternatief wel nodig maar ik ben er van overtuigd dat dit soort alternatieven wel zullen komen. Er is dan immers een grote vraag en dit zal ook ingevuld gaan worden.
Bij XS4all zijn iets van 70.000 mensen klant. Ik denk dat ik ongelofelijk optimistisch ben als ik schat er héél misschien iets van 30.000 uit idealistische of technische redenen echt ergens om die reden klant gaan worden bij een provider die meer biedt.

Hoe realistisch lijkt je de business case voor een abonnement van €150/m of meer in een markt die vooral gericht is op een prijstechnische aanbodstelling? Want dat is wat je voorstelt.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive

• janbal
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21:08
@HoppyF Je kent het aloude gezegde vast wel: De wens is de vader van de gedachte.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• HoppyF
ocf81 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:57:
[...]

Bij XS4all zijn iets van 70.000 mensen klant. Ik denk dat ik ongelofelijk optimistisch ben als ik schat er héél misschien iets van 30.000 uit idealistische of technische redenen echt ergens om die reden klant gaan worden bij een provider die meer biedt.

Hoe realistisch lijkt je de business case voor een abonnement van €150/m of meer in een markt die vooral gericht is op een prijstechnische aanbodstelling? Want dat is wat je voorstelt.
XS4all heeft 240.000-250.000 klanten. Niet echt weinig dus.
Een klein deel zal bij KPN blijven wellicht vanwege de lagere prijs die KPN dan wel moeten gaan hanteren omdat je immers een “uitgekleed” product krijgt als KPN haar plannen doorzet.
Een veel groter deel zal opstappen omdat zij immers wel prijs stellen op extra diensten en hiervoor bereid zijn hetzelfde te betalen dat ze nu al doen.

Naar wie overstappen zul je zeggen?
Dat weet ik nu ook niet omdat anderen wel in dit gat zullen stappen en kansen zien ontstaan.
Misschien een bestaande provider als Tweak of anders een geheel nieuwe provider.
Blijft nog afwachten wat er gaat gebeuren. Lees dit topic over een X aantal maanden nog eens terug....

• ocf81

ocf81

Totally Me!

Iets met "When hell freezes over"...

© ocf81 1981-infinity

• Lord_Dain
Ik heb mijn huiswerk al gedaan en ik zou in dat geval naar Tweak overstappen.
In het ADSL tijdperk al klant van geweest en ze wilden net dat extra stapje doen om te helpen.
In mijn geval woon ik 3 km van de dichtstbijzijnde KPN wijkkast en ik kon bij geen enkele ISP meer krijgen dan 512Kbps. Bij Tweakdsl hebben ze me stapsgewijs geupgrade en uiteindelijk haalde ik gewoon 16Mbps op de maximale snelheid van 20Mbps. Dat was bij een club als KPN of Ziggo never nooit gelukt.

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 15:05
Lord_Dain schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 00:08:
Ik heb mijn huiswerk al gedaan en ik zou in dat geval naar Tweak overstappen.
In het ADSL tijdperk al klant van geweest en ze wilden net dat extra stapje doen om te helpen.
In mijn geval woon ik 3 km van de dichtstbijzijnde KPN wijkkast en ik kon bij geen enkele ISP meer krijgen dan 512Kbps. Bij Tweakdsl hebben ze me stapsgewijs geupgrade en uiteindelijk haalde ik gewoon 16Mbps op de maximale snelheid van 20Mbps. Dat was bij een club als KPN of Ziggo never nooit gelukt.
Ik wacht af wat plan b gaat worden. Overstappen naar Tweak kan altijd nog.

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Ik zie veel gepaniek over de komende verandering vanuit kpn.
Mensen die over gaan stappen en veel commentaar hebben. Ik snap ze allemaal maar is het niet beter gewoon rustig af te wachten wat officieel de plannen zijn. Het is nu alleen maar gissen. Kpn gaat je laten gaan hoor als de plannen je niet aanstaan. Dit is in het verleden bij contract en prijswijzigingen ook gewoon gebeurd.

Wie weet neemt kpn de behoeftes van klanten met vaste ip adressen (in mijn kpn tijd heb ik nooit 1 anderder ip ades gehad dus best vast) over en is dit als optie te kiezen.

Dus wacht gewoon eens af en speculeer niet zoveel. Heeft niemand wat aan.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:44

Overal altijd de beste geweest, behalve altijd hier op Tweakers :'(

Ik heb bij Tweak gekeken maar dat is ook niet alles. Ze kunnen blijkbaar geen DSL bonded pair leveren op mijn adres en XS4ALL/KPN wel. Verder hun website integratie met de Google services zegt ook wel iets voor mij over hoe men daar over privacy denkt.

Ik zie zo 1,2,3 nog steeds niet een gedegen vervanger voor XS4all :-(

Afwachten maar wat KPN nu gaat doen.

toro wijzigde deze reactie 26-01-2019 10:42 (3%)

• ocf81

ocf81

Totally Me!

@rhos Je heb inderdaad gelijk, het is afwachten waar KPN mee gaat komen. Maar KPN heeft de boel al eerder bedonderd in de zin dat ze dingen beloven die dan maar heel magertjes worden uitgevoerd, dus het vooruitzicht is niet zo positief.

ocf81 wijzigde deze reactie 26-01-2019 12:52 (20%)

© ocf81 1981-infinity

• PtrO

PtrO

Sandra Forever

toro schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:40:
[Afbeelding]

Overal altijd de beste geweest, behalve altijd hier op Tweakers :'(

Ik heb bij Tweak gekeken maar dat is ook niet alles. Ze kunnen blijkbaar geen DSL bonded pair leveren op mijn adres en XS4ALL/KPN wel. Verder hun website integratie met de Google services zegt ook wel iets voor mij over hoe men daar over privacy denkt.

Ik zie zo 1,2,3 nog steeds niet een gedegen vervanger voor XS4all :-(

Afwachten maar wat KPN nu gaat doen.
Jouw probleem is natuurlijk dan de techniek en wat je met de beschikbare mogelijkheden wilt/kunt doen en (ver)krijgen.

Hoewel ik zelf niet meer inbel is het wel "geinig" dat het kan moet/wil dat weer 's proberen. In het Lab heb ik nog wat ISDN zooi, omdat het kan. Ook native IPV6 vind ik "leuk" maar is - extern - niet noodzakelijk.

Wanneer je in een buitengebied zit en afhankelijk bent van ADSL, wordt de keuze lastiger want dan ben je overgeleverd aan de grillen van hoe "slim" jouw aanbieder de connectie weet te verkrijgen. De ervaring leert dat je als "consument" door providers m.u.v. bijv xs4all, meestal niet heel serieus wordt genomen.

Ik zit zelf in een glasgebied, waar je qua mogelijkheden toch wat meer keuzes hebt. Tweak spreekt mij aan maar hier is ook Jonaz , die net weer wat goedkoper is, 1Gbit levert (xs4all doet max 500mbit) en best innovatief klinkt/lijkt.

Ziggo kan ook maar ik wil geen gekoppelde TV en ander gezeik van hun regeltjes, gedeelde brandbreedte en gesloten docsis modems.
In het verleden wel de kabel er bij gehouden voor netwerk-access backup wat later is vervangen door een xs4all-4G-stick... in voorkomende gevallen.. val ik desnoods "illegaal" terug op samengesmede >:) netwerkjes van buren. Altijd handig....

• PtrO

PtrO

Sandra Forever

rhos schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:35:
.... Dus wacht gewoon eens af en speculeer niet zoveel. Heeft niemand wat aan.
Wel eens hoor, ik ga niet zomaar weg bij xs4all.
Het speculeren wordt vooral veroorzaakt door KPN die met een dubbele tong spreekt.

Het is wel "verstandig" om alvast een SWOT analyse te doen en je wat voor te bereiden in geval van....
Los daarvan zit er een stuk "activisme" in waarbij xs4all ook wat aansluit op mijn kijk der vrijheidsdingen.

Ingepland om mijn al of niet ingebeelde "afhankelijkheden" van xs4all ansich weg te nemen.
De komende periode ga ik sws aan de gang om mijn xs4all.nl-mail weg te migreren zodat ik makkelijker kan switchen. Servers etc. heb ik al grotendeels op eigen dns-extentie-draaien.
Kortom een nog duidelijke scheiding aanbrengen tussen data/opslag , software/faciliteiten en connectie/techniek.

• HoppyF
rhos schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:35:
Ik zie veel gepaniek over de komende verandering vanuit kpn.
Mensen die over gaan stappen en veel commentaar hebben. Ik snap ze allemaal maar is het niet beter gewoon rustig af te wachten wat officieel de plannen zijn. Het is nu alleen maar gissen. Kpn gaat je laten gaan hoor als de plannen je niet aanstaan. Dit is in het verleden bij contract en prijswijzigingen ook gewoon gebeurd.

Wie weet neemt kpn de behoeftes van klanten met vaste ip adressen (in mijn kpn tijd heb ik nooit 1 anderder ip ades gehad dus best vast) over en is dit als optie te kiezen.

Dus wacht gewoon eens af en speculeer niet zoveel. Heeft niemand wat aan.
Vergeet niet dat het KPN zelf is die deze situatie heeft veroorzaakt!
Wij (klanten van XS4all) hebben immers nergens om gevraagd.
De speculaties komen vooral omdat KPN nul komma nul duidelijkheid en garanties geeft op de toekomst.
Vandaar dat een kritisch geluid wel te verwachten is.
De voorlopige toezeggingen van KPN dat er voor XS4all klanten niets zal wijzigingen ivm hun pakket, modem e.d. wordt terecht in twijfel getrokken.
Het is immers bekend hoe KPN in het verleden met toezeggingen is omgegaan bij overnames die gedaan zijn.
Om die reden juich ik een tegengeluid van de actiegroep toe.
Het blijft inderdaad afwachten maar het mag duidelijk zijn dat dit niet zo makkelijk zal gaan als KPN denkt.
De petitie staat inmiddels al op ruim 46000 handtekeningen dat zegt ook wel iets.

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
In het verleden behaalde resultaten zijn geen garanties voor de toekomst.

Je weet niks en zolang kpn niks zegt is het zoals het is lijkt mij. Maak je druk zou ik zeggen. Het enige wat echt anders is qua hardware zijn de modems. Verder niet.
HoppyF schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:55:
[...]

Vergeet niet dat het KPN zelf is die deze situatie heeft veroorzaakt!
Wij (klanten van XS4all) hebben immers nergens om gevraagd.
De speculaties komen vooral omdat KPN nul komma nul duidelijkheid en garanties geeft op de toekomst.
Vandaar dat een kritisch geluid wel te verwachten is.
De voorlopige toezeggingen van KPN dat er voor XS4all klanten niets zal wijzigingen ivm hun pakket, modem e.d. wordt terecht in twijfel getrokken.
Het is immers bekend hoe KPN in het verleden met toezeggingen is omgegaan bij overnames die gedaan zijn.
Om die reden juich ik een tegengeluid van de actiegroep toe.
Het blijft inderdaad afwachten maar het mag duidelijk zijn dat dit niet zo makkelijk zal gaan als KPN denkt.
De petitie staat inmiddels al op ruim 46000 handtekeningen dat zegt ook wel iets.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• HoppyF
rhos schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:59:

Je weet niks en zolang kpn niks zegt is het zoals het is lijkt mij. Maak je druk zou ik zeggen. Het enige wat echt anders is qua hardware zijn de modems. Verder niet.

[...]
Hah, was dat maar zo! :P
Het is echt niet een stickertje omplakken van XS4all naar KPN.
Nee, KPN zal heel wat moeten gaan doen om een Premium provider pakket aan te kunnen bieden onder hun eigen label. We zullen het zien.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

rhos schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:59:

Dat is niet waar. Xs4all zit wel degelijk op een andere infra. De echte ins en outs weet ik niet erover helaas. Daarnaast heeft xs4all een ipv4 subnetje voor thuisgebruikers. En dat is voor mij echt een showstopper mocht dat verloren gaan.

Maar....time will tell.

• janbal
Zo nou is dat wel klaar voorlopig hoop ik.
Iedereen heeft zijn plas erover gedaan. Als er echt meer bekend wordt is het vroeg genoeg om er verder over te ....................
Tot die tijd over tot de orde van de dag stel ik voor.

Er is ook al sinds de bekendmaking een apart topic voor:
KPN: Merknamen Telfort en Xs4all gaan verdwijnen

Ik stel ook voor dat iedereen daar verder gaat met dit onderwerp

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:52

Kiswum

Gadget reviewer

Glasvezel, Xs4all en HD kanalen.
Er werd hier aangegeven dat bij Xs4all de HD kanalen niet standaard op 1,2,3, etc. zouden staan en/of dat het zeer lang zou duren. Nou ik heb nieuws, het viel mij vorige week op dat ik geen HD kanalen meer had van Fox Sports en bij een blik op mijn decoder zag ik dat NPO3 gewoon op HD uitzend op kanaal 3.

Edit:
Vermoedelijk is dit doorgevoerd door een update die ik enkele weken ontving (7.3.61_1). Hierdoor kun je o.a. instellen dat de tijd zichtbaar is in de standby modus en kun je aangeven dat kwaliteit bij voorkeur op "HD standaard" staat

Kiswum wijzigde deze reactie 27-01-2019 10:25 (19%)

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kiswum schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:21:

Edit:
Vermoedelijk is dit doorgevoerd door een update die ik enkele weken ontving (7.3.61_1). Hierdoor kun je o.a. instellen dat de tijd zichtbaar is in de standby modus en kun je aangeven dat kwaliteit bij voorkeur op "HD standaard" staat
Ehhh, die optie (tijd weergave) zit er al jaren in/op... ;)

En, dat HD-op-1 gebeuren speelt ook al veel langer. :/
https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1nieuw.htm
Vorig jaar augustus (en bij sommigen nog eerder), kwam dat al ter sprake.
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Mooie Plaatjes   

• ik222
Hier sinds vorige week ook "HD op 1", dat wordt dus gewoon gefaseerd uitgerold maar heeft verder niets met een software update te maken.

Maar heel veel heb ik er niet aan aangezien de HD glas kanalen nog steeds vanaf 661 zitten, het is dus nog zoals al vaker gezegd een halfbakken oplossing.

• jacques1971
[...]

[...]

Het gaat er niet om of het handig is of niet. Het gaat om waar XS4ALL voor staat! Als er een goed alternatief van de grond komt, stap ik over. Dat is dus geen impulsieve actie. Vanavond dus alvast kijken naar de livestream van het actie comité in de Waag...

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-02 11:34
Zorgwekkend eigenlijk dat er geen goede XS4ALL alternatieven zijn. En jammer dat KPN maar vast blijft houden aan die ondingen van ZTE. Ze zouden veel meer klanten hebben gehad als ze standaard de fritzbox zouden gaan aanbieden.

• HoppyF
-Willem- schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:27:
Zorgwekkend eigenlijk dat er geen goede XS4ALL alternatieven zijn. En jammer dat KPN maar vast blijft houden aan die ondingen van ZTE. Ze zouden veel meer klanten hebben gehad als ze standaard de fritzbox zouden gaan aanbieden.
Dat er geen goede alternatieven voor XS4all zijn is goed te begrijpen. XS4all was namelijk dè aanbieder op dit gebied. Pas als XS4all wegvalt zullen er alternatieven ontstaan en een goede kans hebben te overleven.
Ik denk dat de markt te klein is om meerdere Premium pakket aanbieders kansen te bieden.

Wat je zegt klopt, het is vreemd dat KPN zo’n brak modem levert.
Het zal ook nauwelijks goedkoper zijn om dit soort modems te leveren. Ik denk dat Fritzbox best een flinke korting geeft als je een order plaats van tienduizend modems of meer.

-Willem- schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:27:
Die ondingen zijn niet van ZTE meer maar van Arcydan (vanwege de dreigende situatie voor ZTE).
En de keuze voor een eigen router/modem is uiteraard een kostenkwestie. Een Fritzbox zal "inkoop" duurder zijn dan een Arcydan modem.

• -Willem-
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 07-02 11:34
HoppyF schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:57:
[...]

Dat er geen goede alternatieven voor XS4all zijn is goed te begrijpen. XS4all was namelijk dè aanbieder op dit gebied. Pas als XS4all wegvalt zullen er alternatieven ontstaan en een goede kans hebben te overleven.
Ik denk dat de markt te klein is om meerdere Premium pakket aanbieders kansen te bieden.

Wat je zegt klopt, het is vreemd dat KPN zo’n brak modem levert.
Het zal ook nauwelijks goedkoper zijn om dit soort modems te leveren. Ik denk dat Fritzbox best een flinke korting geeft als je een order plaats van tienduizend modems of meer.
De V10 is volgens mij van ZTE.
https://www.nle.nl/alles-in-1/modem/technische-gegevens

-Willem- wijzigde deze reactie 28-01-2019 13:09 (32%)

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:31
De V10 is inmiddels vervangen door de V10A(Arcadyan)

• HoppyF
mad-dog schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:12:
[...]

De V10 is inmiddels vervangen door de V10A(Arcadyan)
De gewone V10 is van ZTE net als de oudere Experiaboxen 7 en 9.
De EB 8 en 10a zijn Arcadyan.

Blijkbaar heeft KPN nogal moeite een vaste leverancier te vinden en kunnen ze geen keuze maken! 8)7

• Chielp
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:25
PtrO schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:30:
[...]
Ik zit zelf in een glasgebied, waar je qua mogelijkheden toch wat meer keuzes hebt. Tweak spreekt mij aan maar hier is ook Jonaz , die net weer wat goedkoper is, 1Gbit levert (xs4all doet max 500mbit) en best innovatief klinkt/lijkt.
Lees voor de grap Gathering topic Jonaz even en dan vooral de postings van het afgelopen half jaar even voordat je om gaat. Ik ben blij dat ik over ben gegaan naar XS4All maar ik wacht nu een jaar later nog steeds op borg modem. De automatische incasso moet ik ook nog elke maand storneren en ik begreep van de bank dat ik niet de enige ben... Ook is de verbinding ongeveer 100 Mbit en niet sneller. De 1 Gbit haal je alleen als je in 10x tegelijk gaat FTP-en. In tegenstelling tot XS4All heeft Jonaz geen helpdesk en moet je het zelf uitzoeken als er een probleem is. Niet aan beginnen!

• Mozart
Mijn overstap naar xs4all is gelukt. Internetten gaat zonder problemen. Alleen routed IPTV lukt me nog niet. Ik heb op het internet gezocht naar hoe je dit moet instellen wanneer je pfsense (2.4.4-p2) gebruikt in combinatie met xs4all.
Dit blog heb ik gevolgd: https://blog.firewallonli...v-routed-ipv6-op-pfsense/ waarbij ik ipv6 nog niet heb gedaan.
Mijn pfsense machine krijgt een ip-adres op vlan 4 uit de 10-reeks. Alleen mijn tv-box (Arris) kan niet online komen. Hij probeert software op te halen en dat lukt niet.
Mijn firewall laat geen blokkades zien, ik heb momenteel even any/any op de IPTV interface gezet. Zowel voor igmp als voor udp.
Mijn igmpproxy config is als volgt:

code:
1
2
IPTV    upstream    213.75.167.0/24, 10.59.16.0/20, 217.166.0.0/16, 10.16.0.0/16
LAN     downstream  192.168.254.0/24

In de systemlog van pfsense kom ik alleen deze melding tegen die me zorgen baart:

code:
1
Jan 28 17:59:24     igmpproxy   22429   MRT_ADD_MEMBERSHIP failed; Errno(48): Address already in use

Heeft iemand een tip? Moet ik wellicht 1-malig de tv-box via de fritzbox aansluiten?

• Joen
  • Laatst online: 21:50
@Mozart Ik heb zelf geen IPTV, geen ervaring met pfsense en dus het zelf nooit uitgeprobeerd, maar ik meen mij te herinneren ergens gelezen te hebben dat die IP-adressen in de 10.x.x.x reeks io het vlan van IPTV rechtstreeks naar de ontvangers moeten worden gestuurd. Dat zou dus inhouden dat je pfsense machine zelf niet zo'n 10.x.x.x IP-adres moet aannemen, maar het moet doorsturen naar je TV-ontvanger.

Kun je misschien iets met die gedachtegang?

• Mozart
Joen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 01:20:
@Mozart Ik heb zelf geen IPTV, geen ervaring met pfsense en dus het zelf nooit uitgeprobeerd, maar ik meen mij te herinneren ergens gelezen te hebben dat die IP-adressen in de 10.x.x.x reeks io het vlan van IPTV rechtstreeks naar de ontvangers moeten worden gestuurd. Dat zou dus inhouden dat je pfsense machine zelf niet zo'n 10.x.x.x IP-adres moet aannemen, maar het moet doorsturen naar je TV-ontvanger.

Dat is de oplossing die ik nu in gebruik heb, dat is echter geen routed iptv. Voor mij is dit een werkbare oplossing maar ik had graag routed iptv gehad.

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18-04 21:50
Kan ik straks xs4all.nl registeren als kpn het heeft opgezegd ?

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

• Dennis-L
inc schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:18:
Wat denk je zelf?
kan je planet.nl en hi.nl registeren?
:X

• Dennis-L
Joen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 01:20:

Dat is het geval bij bridged iptv maar hij wil graag routed iptv gebruiken.
Dan krijgt de iptv ontvanger een ipadres uit je eigen lokale netwerk :)

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18-04 21:50
Dennis-L schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:22:
[...]
Wat denk je zelf?
kan je planet.nl en hi.nl registeren?
:X
Die hebben ze nooit opgezegd.

Laat ik mijn vraag anders vermelden, mag straks een ander een internetprovider starten met de naam XS4all ?

iPhone 7 - MBP 2018 - Canon EOS 100D

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 21:27

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

inc schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:18:
Technisch gezien, ja. De vraag is ofdat het domein ook wordt opgezegd door KPN. Als zij het domein behouden, dan kan je dat niet. Laten ze het los, en jij bent er op tijd bij, dan ja.

Maar ga er maar vanuit van niet :)

Oh, en zelf een bedrijf starten met Xs4All als naam en dan proberen het domein als merknaam te claimen zal ook niet zomaar lukken. Reken maar dat ze bij KPN daar al aan gedacht hebben. :+

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Dennis-L
inc schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:27:
[...]

Die hebben ze nooit opgezegd.

Laat ik mijn vraag anders vermelden, mag straks een ander een internetprovider starten met de naam XS4all ?
Ze stoppen met de merknaam XS4All, net als ze gestopt zijn met de merknaam planet in 2008 en het merk hi in 2015.

• sHELL
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 04-04 21:41

sHELL

Canon sletje

Kunnen we stoppen met dat gezeik over Hi?

Hi is een merk opgezet door KPN. Hi is ALTIJD van KPN geweest. Hi was een product van KPN om te verbinden met de jeugd omdat KPN dacht dat hun merk te oubollig was.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Dennis-L
sHELL schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:22:
Kunnen we stoppen met dat gezeik over Hi?

Hi is een merk opgezet door KPN. Hi is ALTIJD van KPN geweest. Hi was een product van KPN om te verbinden met de jeugd omdat KPN dacht dat hun merk te oubollig was.
Doe ff normaal man. ;w
Het boeit niet van wie Hi was, het ging over het stoppen van de merknamen.

Dennis-L wijzigde deze reactie 29-01-2019 13:13 (14%)

• sHELL
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 04-04 21:41

sHELL

Canon sletje

Ik snap dat mensen boos worden dat KPN stopt met XS4ALL, maar ik snap niet dat mensen dan Hi er bij slepen als ultiem voorbeeld.

XS4ALL, onderdeel van de Nederlandse internet geschiedenis.
XS4ALL, jaren lang door veel klanten gezien als een dure, maar dan ook goede provider.
XS4ALL, in bezit van een imago waar menig internet provider alleen van kan dromen.

Hi, uit de koker van een KPN PR stunt.
Hi, gericht op jongeren om het imago probleem van KPN op te lossen
Hi, overbodig geworden omdat KPN miljoenen heeft geïnvesteerd om hun imago op te poetsen.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Joen
  • Laatst online: 21:50
Mozart schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:11:
[...]

Dat is de oplossing die ik nu in gebruik heb, dat is echter geen routed iptv. Voor mij is dit een werkbare oplossing maar ik had graag routed iptv gehad.
Dennis-L schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:23:
[...]

Dat is het geval bij bridged iptv maar hij wil graag routed iptv gebruiken.
Dan krijgt de iptv ontvanger een ipadres uit je eigen lokale netwerk :)
Dat is ook zo ongeveer het punt dat ik wilde maken. Ik meen mij te herinneren te hebben gelezen dat het andere tweakers eerder ook niet lukte om dat routed te doen, omdat iedere ontvanger zijn eigen IP-adres rechtstreeks vanaf het IPTV-netwerk moet ontvangen.

• ik222
Routed ITV werkt gewoon prima hoor mits je het correct configureert, heb dat hier ook draaien i.c.m. pfSense. Dan krijg alleen je pfSense dus op WAN VLAN 4 een 10.x IP vanuit XS4ALL / KPN en je settopboxen enkel een intern IP adres (in mijn geval 192.168.8.x/24).

• Mozart
ik222 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:01:
Routed ITV werkt gewoon prima hoor mits je het correct configureert, heb dat hier ook draaien i.c.m. pfSense. Dan krijg alleen je pfSense dus op WAN VLAN 4 een 10.x IP vanuit XS4ALL / KPN en je settopboxen enkel een intern IP adres (in mijn geval 192.168.8.x/24).
Ja, het 10.x adres had ik op mijn pfsense dus dat was gelukt. Alleen de arris box kon niet de verbindingen maken die nodig waren. Anyway, ik laat het eerst wel zo.

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-04 11:57

Witlof

Super Brabo

Vandaag een brief ontvangen van XS4ALL dat vanaf maart 2019 de techniek achter Televisie van XS4ALL gaat wijzigen. Ik moet daarom mijn netwerk aanpassen om de televisiekastjes niet meer in VLAN 4 te hangen maar gebruik te gaan maken van de routed mode. Ik denk dat er toch meer gaat wijzigen dan alleen de naam ;(

Division Brabant @ IRC
Division Brabant @ Facebook
Division Brabant @ Twitter

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Witlof schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:06:
Vandaag een brief ontvangen van XS4ALL dat vanaf maart 2019 de techniek achter Televisie van XS4ALL gaat wijzigen. Ik moet daarom mijn netwerk aanpassen om de televisiekastjes niet meer in VLAN 4 te hangen maar gebruik te gaan maken van de routed mode. Ik denk dat er toch meer gaat wijzigen dan alleen de naam ;(
Nee, dit is al veel langer bekend. KPN stuurde deze brieven ook naar klanten die in bridged mode draaien.

Het hele bridge gaat er dus uit.

• HoppyF
Witlof schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:06:
O? :?
Ik heb niets ontvangen.
Zou je een foto van die brief kunnen plaatsen?

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-04 11:57

Witlof

Super Brabo

Ik denk dat dit ook gefaseerd gaat plaatsvinden net zoals de HD op 1. Dus die brief zal nog wel komen.

Voor meer info kun je deze link raadplegen: http://www.xs4all.nl/routedmode

Voor de rest is de brief niet echt interessant.

Division Brabant @ IRC
Division Brabant @ Facebook
Division Brabant @ Twitter

• Mozart
ik222 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:01:
Gezien de overgang van xs4all naar routedtv in maart is het voor mij zeer interessant om te weten hoe je het hebt gedaan. Kun je daar wat meer over vertellen of wellicht verwijzen naar een blog die je hebt gebruikt?

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Mozart schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:37:
[...]

Gezien de overgang van xs4all naar routedtv in maart is het voor mij zeer interessant om te weten hoe je het hebt gedaan. Kun je daar wat meer over vertellen of wellicht verwijzen naar een blog die je hebt gebruikt?
Hier staat het uigelegd: https://www.xs4all.nl/kla...isie-voor-ander-modem.htm

Hier is die voor KPN maar dit is hetzelfde voor XS4ALL: Venxblog: KPN glasvezel via PFSense

Hier nog 1: https://www.juliochegedus...fsense-for-kpn-experiabox

Tylen wijzigde deze reactie 29-01-2019 16:44 (19%)

• PtrO

PtrO

Sandra Forever

Chielp schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:20:
[...]

Lees voor de grap Gathering topic Jonaz even en dan vooral de postings van het afgelopen half jaar even voordat je om gaat. Ik ben blij dat ik over ben gegaan naar XS4All maar ik wacht nu een jaar later nog steeds op borg modem. De automatische incasso moet ik ook nog elke maand storneren en ik begreep van de bank dat ik niet de enige ben... Ook is de verbinding ongeveer 100 Mbit en niet sneller. De 1 Gbit haal je alleen als je in 10x tegelijk gaat FTP-en. In tegenstelling tot XS4All heeft Jonaz geen helpdesk en moet je het zelf uitzoeken als er een probleem is. Niet aan beginnen!
Thx, goed te weten. Het gaat mij alleen om de snelweg-connectie, ik doe voor de rest (dan) toch alles zelf. Mijn contact met xs4all is de laatste jaren sws al wat beperkt tot veelal hoi zeggen tegen vreemden.....

Ik zit tevreden bij xs4all en wanneer KPN als bedrijfsfilosofie dat principe onthoofd, heb ik alleen nog belang bij de snelste FTTH connectie voor de goedkoopste prijs. Al wat plannetjes in dop om dan (dat) met anderen te gaan inter-meshen voor diensten en services. De ene doet dan FTP, de ander Voip, ik IoT en de volgende mail etc.etc en samen vrij sterk.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jeetje zeg, ik bedenk me ineens, als Xs4all zo meteen niet meer bestaat, dan worden de hebbedingetjes misschien nog wel collector items... :+

Heb hier nog zo'n Xs4all mok.
En kreeg gisteren ook nog een berichtje dat ik een T-shirt van Xs4all gewonnen heb (ik wist niet eens meer dat ik ergens aan mee gedaan had ;) )
Werd wel tijd voor een nieuw T-shirt, want de oude had alleen z'n gele kraagje nog, de tekst 'Xs4all' was na tig wasbeurten al lang verdwenen. :Y

Nog ff wachten en dit soort fan-items kunnen op catawiki geveild worden. 8)

Mooie Plaatjes   

• Gondelier
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 01-04 19:11
ehtweak schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:30:
Jeetje zeg, ik bedenk me ineens, als Xs4all zo meteen niet meer bestaat, dan worden de hebbedingetjes misschien nog wel collector items... :+

Heb hier nog zo'n Xs4all mok.
En kreeg gisteren ook nog een berichtje dat ik een T-shirt van Xs4all gewonnen heb (ik wist niet eens meer dat ik ergens aan mee gedaan had ;) )
Werd wel tijd voor een nieuw T-shirt, want de oude had alleen z'n gele kraagje nog, de tekst 'Xs4all' was na tig wasbeurten al lang verdwenen. :Y

Maar ja, misschien krijg je er dan ook ineens een hoop vrienden bij waar je niet op zit te wachten !! 8)7 oOo ;w

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ehtweak schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:30:

Heb je maar één geel T-shirt? Ik heb beide versies. O-)
Inderdaad, ik denk dat ik mijn nieuwe T-shirt gewoon in de kast laat liggen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Hmm ik heb geen verbinding (Nijmegen glasvezel). Wel een IP en lokaal werkt het, maar niets naar buiten en naar binnen...

Edit: zal met de stroomstoring te maken hebben. https://www.gelderlander....ost-dan-gedacht~a014c6c5/

Edit2: glasvezelkastje moest even opnieuw stroom krijgen. Had verwacht dat dat wel uit zichzelf goed zou gaan.

Jeltel wijzigde deze reactie 02-02-2019 07:59 (55%)

• janbal
8)7 @Jeltel Fijn dat je dat even met ons deelt

janbal wijzigde deze reactie 02-02-2019 23:12 (4%)

• Mozart
Na een week op XS4all en alles overgezet te hebben, heb ik alles werken zoals ik wil met uitzondering van:
  • Routed IPTV
  • Terugkijken van TV opnames
Wat dat laatste betreft heb ik de grootste uitdaging omdat dit wordt opgemerkt door de rest van de familie. Wat ik niet snap is dat als TV kijken werkt zonder problemen, waarom het terugkijken van opnames niet goed werkt. Het probleem is dat bij het terugkijken het beeld op willekeurige momenten stopt en na een poosje weer gaat lopen. De tussenliggende tijd ben je wel kwijt.
Opnames gebruiken toch exacte dezelfde techniek als live tv?

Routed IPTV ga ik nog wel een keer weer oppakken, eerst maar eens kijken of opnames terugkijken stabiel kan krijgen.

Pagina: 1 ... 71 ... 74 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True