[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 69 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:25
mad-dog schreef op maandag 24 december 2018 @ 07:41:
[...]

Antwoord 2: 4 maanden

Antwoord 1 kom ik later op terug :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Woei zojuist mijn bestelling gedaan dus ergens vroeg in het nieuwe jaar klant. Ik heb gekozen voor de overstapservice dus ik verwacht dat e.e.a. zonder al teveel kleerscheuren zal verlopen gezien ik van KPN afkom.

Ik heb vooruitlopend al een Fritz repeater gekocht (scherp geprijsd bij de MM €59 nu) want ik heb er toch meerdere nodig en verrast door de kwaliteit van dit apparaatje. Installeren en koppelen aan mijn huiidge Experia V10 box stelde echt geheel niets voor en het bereik is beter dan verwacht. Met mijn KPN WiFi versterkers heb ik bedraad veel minder bereik trouwens. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe e.e.a straks i.c.m. Fritz!box in een mesh netwerk gaat worden, het beloofd in ieder geval al veel goeds voor 2019.

Heel heel vroeger toen in Nederland voor het eerst ADSL werd uitgerold en het Mxstream heette was ik klant bij XS4all. Het is dus wel grappig om een kleine 20 jaar na dato weer terug te keren op het oude nest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Miki schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:22:
Ik heb vooruitlopend al een Fritz repeater gekocht (scherp geprijsd bij de MM €59 nu)
Ja dat is wel grappig.. XS4ALL heeft nu een actie voor bestaande klanten dat je zo'n ding voor 65 euro bij hun kan kopen.. Nog steeds duurder dan Mediamarkt en Coolblue etc.. Vrij nutteloze actie dus.. :X

Het zou fijn zijn als vaste klanten ook eens een keer echt iets kregen.. Hoeft echt niet elk jaar ofzo.. Maar geef vaste klanten die al jaren bij je zitten en erom vragen ook eens zo'n repeater ofzo cadeau, desnoods tegen voorwaarde dat ze hun abonnement weer voor minstens 1-2 jaar vastzetten of iets degelijks.. Ik heb al jaren het duurste Pro pakket, maar krijg nooit wat.. Maarja, zo werkt het helaas bijna overal, cadeau's worden alleen als lokkertjes gebruikt voor nieuwe klanten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Inflatable schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:45:
[...]

Ja dat is wel grappig.. XS4ALL heeft nu een actie voor bestaande klanten dat je zo'n ding voor 65 euro bij hun kan kopen.. Nog steeds duurder dan Mediamarkt en Coolblue etc.. Vrij nutteloze actie dus.. :X

Het zou fijn zijn als vaste klanten ook eens een keer echt iets kregen.. Hoeft echt niet elk jaar ofzo.. Maar geef vaste klanten die al jaren bij je zitten en erom vragen ook eens zo'n repeater ofzo cadeau, desnoods tegen voorwaarde dat ze hun abonnement weer voor minstens 1-2 jaar vastzetten of iets degelijks.. Ik heb al jaren het duurste Pro pakket, maar krijg nooit wat.. Maarja, zo werkt het helaas bijna overal, cadeau's worden alleen als lokkertjes gebruikt voor nieuwe klanten..
Tip:

Ik heb bij afloop van elk jaarcontract contact opgenomen en korting gekregen bij verlenging. Eenmalig ook een repeater gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Hmmz, ik ga ook maar eens ff bellen.. Bedankt voor de tip..

Edit, geregeld, 1 jaar vast weer met 6 maanden lang 10 euro korting en ook een gratis WiFi-versterker.. *O*

Maar damn, waarom heb ik dit nooit eerder gedaan, ik ben ook veel te braaf (en laks) wat dit soort dingen betreft.. |:(

[ Voor 240% gewijzigd door Inflatable op 24-12-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Inflatable schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:12:
Hmmz, ik ga ook maar eens ff bellen.. Bedankt voor de tip..

Edit, geregeld, 1 jaar vast weer met 6 maanden lang 10 euro korting en ook een gratis WiFi-versterker.. *O*

Maar damn, waarom heb ik dit nooit eerder gedaan, ik ben ook veel te braaf (en laks) wat dit soort dingen betreft.. |:(
Het is al vaker gezegd dat je na één jaar kunt verlengen en dan korting kunt krijgen.
Ik heb 12x10 euro korting gekregen. Komt op zelfde neer ongeveer.
Daarbij met behoud van de gratis Spotify. Nieuwe klanten krijgen geen gratis Spotify meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
HoppyF schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:49:
[...]

Het is al vaker gezegd dat je na één jaar kunt verlengen en dan korting kunt krijgen.
Ik heb 12x10 euro korting gekregen. Komt op zelfde neer ongeveer.
Daarbij met behoud van de gratis Spotify. Nieuwe klanten krijgen geen gratis Spotify meer.
Ik heb het niet eens over Spotify gehad, alleen dat er niks veranderd moest worden aan mijn abonnement.. Ik neem dus aan dat ik die ook gewoon behoud, anders ga ik wel weer bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het zou fijn zijn als vaste klanten ook eens een keer echt iets kregen.. Hoeft echt niet elk jaar ofzo.. Maar geef vaste klanten die al jaren bij je zitten en erom vragen ook eens zo'n repeater ofzo cadeau, desnoods tegen voorwaarde dat ze hun abonnement weer voor minstens 1-2 jaar vastzetten of iets degelijks.. Ik heb al jaren het duurste Pro pakket, maar krijg nooit wat..
Midden vorig jaar was er voor bestaanden klanten ook een aanbieding waarbij je gratis een Fritz 1750E kreeg. Het is één van de weinig ISP's die dit doet. Ben het er mee eens dat actievere retentie een goede zet zou zijn, zuur als je die aanbieding als echt vaste klant mist :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Inflatable schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:48:
[...]

Ik heb het niet eens over Spotify gehad, alleen dat er niks veranderd moest worden aan mijn abonnement.. Ik neem dus aan dat ik die ook gewoon behoud, anders ga ik wel weer bellen..
Ik had niet specifiek gevraagd om Spotify te behouden maar heb er toch nog even navraag over gedaan.
Dat was dus zo. Kortom, prima verlenging.
Eerder bij het afsluiten als nieuwe klant, had ik de gratis 1750e al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
ANdrode schreef op maandag 24 december 2018 @ 16:56:
[...]

Midden vorig jaar was er voor bestaanden klanten ook een aanbieding waarbij je gratis een Fritz 1750E kreeg. Het is één van de weinig ISP's die dit doet. Ben het er mee eens dat actievere retentie een goede zet zou zijn, zuur als je die aanbieding als echt vaste klant mist :/
Ik heb bij mijn contactopties nu maar aangezet dat ze me mogen benaderen bij acties etc.. Hopelijk mis ik dan minder.. Voor dit soort "verleng" acties zal je ze toch zelf moeten benaderen, ik denk niet dat ze actief klanten benaderen daarvoor..

Ik heb het ook al aan een paar vrienden en wat familie doorgegeven dat ze allemaal met hun ISP moeten gaan bellen om te kijken of ze daar hetzelfde voor elkaar kunnen krijgen.. Bijna niemand weet dat het kan, ik wist het van XS4ALL dus ook niet.. Allemaal "slapende" klanten.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Inflatable schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:31:
[...]

Ik heb bij mijn contactopties nu maar aangezet dat ze me mogen benaderen bij acties etc.. Hopelijk mis ik dan minder.. Voor dit soort "verleng" acties zal je ze toch zelf moeten benaderen, ik denk niet dat ze actief klanten benaderen daarvoor..

Ik heb het ook al aan een paar vrienden en wat familie doorgegeven dat ze allemaal met hun ISP moeten gaan bellen om te kijken of ze daar hetzelfde voor elkaar kunnen krijgen.. Bijna niemand weet dat het kan, ik wist het van XS4ALL dus ook niet.. Allemaal "slapende" klanten.. :z
Ja, heel vervelend dat slapende klanten die actief benaderd worden.
Ze weten je wèl te vinden met nieuwsbrieven en andere reclame uitingen maar om zaken waar het echt wat kan opleveren krijg je niets te horen.
Dit is overal zo dus niet alleen bij XS4all.
Loyale klanten tellen nergens meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:15
Ik heb het op het moment alles via mijn eigen router lopen. Ik wil deze er tussen uithalen en alles via de fritzbox doen.
Ik heb een wifi versterker gekregen bij mij nieuw account.
Hoe pak ik dat het best aan? Zoals activeren wifi versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
HoppyF schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:46:
[...]

Ja, heel vervelend dat slapende klanten die actief benaderd worden.
Ze weten je wèl te vinden met nieuwsbrieven en andere reclame uitingen maar om zaken waar het echt wat kan opleveren krijg je niets te horen.
Dit is overal zo dus niet alleen bij XS4all.
Loyale klanten tellen nergens meer mee.
Dat is ook 1 van de redenen om over te stappen van KPN naar Xs4all. Gezien de huidige actie ivm 5 jarig bestaan kan ik gunstig de overstap maken. KPN zelf kon maar weinig korting aanbieden al verwacht ik nog wel een bedelbrief met een aanbod van ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
satshow schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 11:51:
Hoe pak ik dat het best aan? Zoals activeren wifi versterker.
Gewoon. :+
Aansluiten, stappenplan volgen en binnen no time heb je je WiFi Mesh in de lucht.

https://nl.avm.de/service...LAN-Repeater-1750E-int/1/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Komende week ga ik verhuizen en heb nu voor de 2de keer op rijd problemen met het verhuizen van het abo. Ben benieuwd of anderen dezelfde ervaringen hebben.

Ik heb sinds 2009 een glasvezelabt van XS4ALL. In eerste instantie in Deventer waar ik toen woonde. Begin 2015 ben ik verhuisd naar Groningen en ook daar kon ik een glasvezelverbinding krijgen. De verhuizing netjes aangevraagd, maar op de dag van activatie bleek e.e.a. compleet mis te zijn gegaan in de administratie. Geen onderdelen ontvangen, de lijn was niet omgezet en eigenlijk niks ging goed. Het bleek dat het systeem van XS4ALL nog niet in staat was een verhuizing van glasvezel naar glasvezel te regelen.
Uiteindelijk zat ik een mand zonder internet en TV en was de enige optie mijn oude abo opzeggen en een nieuwe aanvragen. Daardoor eindigde ik uiteindelijk met een hoofdaccount + subaccount, want anders kon mijn e-mailadres niet blijven bestaan en ook verloor ik mijn gratis Spotify, want dat was volgens XS4ALL maar voor 1 jaar en ik had het onterecht al jaren. Van anderen weet ik dat ze het ook al jaren hadden, maar goed het zij zo. Kost me nu helaas wel 7,50 euro per maand via KPN.
Na wat aandringen uiteindelijk ook alle belkosten vergoed gekregen in de vorm van een jaar lang korting op mijn abo.

Nu ga ik komende week verhuizen van Groningen naar Nijmegen waar ik ook weer glasvezel kan krijgen. Dit keer dus maar even bellen i.p.v de verhuizing via internet aanvragen en regelen.
Ruim een half uur met de helpdesk aan de telefoon gehangen en het leek allemaal geregeld. Tot ik vorige week ineens een track&trace-code kreeg van XS4ALL voor een pakketje met nieuw modem. Ik herkende direct mijn oude postcode uit Deventer... WTF... 8)7
Dus ik maar weer bellen en ergens in het systeem stond nog steeds mijn adres in Deventer, ondanks dat ik het zelf nergens terug kan vinden. Dat adres in Deventer zou bij hen helemaal niet meer als actief mogen staan, want ik ben daar al bijna 4 jaar weg.
Ik gok dat de fout ergens in die hoofd- en sub-account ligt, maar die dingen gewoon samenvoegen kan echt niet volgens de helpdesk. Nu maar hopen dat ik volgende week niet met nog een sub-account zit.

Voor een provider die claimt al 5 jaar de allerbeste te zijn ben ik toch aardig teleurgesteld intussen....

[ Voor 0% gewijzigd door Farmerwood op 25-12-2018 20:01 . Reden: typo fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Bij mijn verhuizing dit jaar ging alles in 1x keer goed. Juiste ftu op nieuwe adres en op de afgesproken datum was alles ook online.

Ben bang dat bij jou alles op de 1 of andere manier mis moet gaan. Het feit dat de helpdesk jou zo te woord staat en helpt na een fout, vind ik wel een pluspunt. Dat is lang niet overal zo.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat is zeker zo, maar juist omdat ik aangaf dat het de vorige keer zo mis ging en we dit keer alles doorgelopen hadden zodat het niet mis kon gaan is het nu zo teleurstellend. We hebben wel 10x benoemd dat ik van Groningen naar Nijmegen verhuis en dan toch dat pakket naar Deventer sturen... (Waar het nu op het postkantoor ligt te wachten tot ik het (niet) op kom halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Farmerwood schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:51:
Voor een provider die claimt al 5 jaar de allerbeste te zijn ben ik toch aardig teleurgesteld intussen....
Bij uitzonderingsgevallen gaan processen in het algemeen vaak mis. Met hoe je het oplost kan je jezelf als provider onderscheiden van de rest, hoop dat ze dat in dit geval lukt!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Ach… ik heb een keer mee gemaakt bij andere provider dat ze twee mensen met de zelfde achternaam door elkaar hebben gehaald. De een woont op #82 en de andere op #28. Deze aanvraag was dus verkeerd verwerkt en dan hebben ineens twee huishoudens geen internet :+

[ Voor 6% gewijzigd door sHELL op 27-12-2018 22:59 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
ANdrode schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:03:
[...]

Bij uitzonderingsgevallen gaan processen in het algemeen vaak mis. Met hoe je het oplost kan je jezelf als provider onderscheiden van de rest, hoop dat ze dat in dit geval lukt!
Dus een verhuizing van een glasvezel klant is een uitzonderingsgeval? Ik heb bij XMS destijds precies hetzelfde probleem gehad toen ik verhuisde binnen Hilversum van glasvezel naar glasvezel, ze wisten niet goed hoe daar mee om te gaan, ik was kennelijk een van de eersten.. Er waren simpelweg nog geen procedures voor bij de ISP en de netwerkbeheerder en dus liep er van alles mis .. Als resultaat heb ik toen ook een paar weken zonder TV, internet en vaste telefoon gezeten.. Uiteindelijk is het wel goed gekomen (na o.a. 3x bezoek monteurs voor de FTU etc).. Het verhaal van Farmerwood komt me dus erg bekend voor.. Maar je zou denken dat glasvezel verhuizingen anno 2018 wel goed geregeld zijn inmiddels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ik222 schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:25:
FTU wordt in principe vervangen door Reggefiber en niet door Guidion. Om de FTU te vervangen zou dus een extra Reggefiber monteur langs moeten komen.

Dat doen ze alleen wanneer het echt nodig is (bij een hele oude packetfront FTU / NTU bijvoorbeeld). In alle gevallen waar geen patchcover voor is maar wel een oplossing voor beschikbaar is met een NTU / Mediaconverter wordt die dus geleverd icm de Fritzbox 7581 omdat dat simpelweg een monteur uitspaart.
Ik reageer wat laat op een kleine discussie over welk type fritzbox die ik eerder zelf was gestart :P

De NT ziet er bij mij zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QNgHmn7NwRDHFofNFRYiWYcJ/thumb.jpg

Ik vermoed dat ik aan de hand hiervan dus ook een 7581 ga ontvangen. Het installatiepakket zal eerdaags wel toegestuurd worden en dan weten we het zeker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Miki schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:29:
[...]

Ik reageer wat laat op een kleine discussie over welk type fritzbox die ik eerder zelf was gestart :P

De NT ziet er bij mij zo uit:
[Afbeelding]

Ik vermoed dat ik aan de hand hiervan dus ook een 7581 ga ontvangen. Het installatiepakket zal eerdaags wel toegestuurd worden en dan weten we het zeker :)
Nee, jij hebt juist het nieuwste type FTU, momenteel met een Mediaconverter er overheen geschoven. Normaliter zou je dus de 5490 krijgen en die mediaconverter wordt dan vervangen voor een kap die er op dezelfde manier overheen schuift en daarbij het ingebouwde klepje voor de connector open klikt. Daarop wordt dan de glaspatchkabel aangesloten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
joopv schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:20:
Ik heb een Arcadyan HMB2260V2, nu ongeveer 2,5 jaar oud.
Hij reageert soms helemaal niet meer, of uiterst traag. Problemen zijn begonnen enkele weken geleden.
Mijn Arcadyan IPTV ontvanger is nog steeds onstabiel. Ik heb het idee dat het ding crasht op het moment dat de dienst die hij wil bereiken overbelast is en er netwerkverkeer gedropt wordt / uit-timed.

Volgens mij zijn er diverse updates geweest de afgelopen maanden, maar behalve dat ik het netflix account steeds weer opnieuw moet ingeven lijkt dat weinig effect gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 11:05
Trebbors schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:07:
[...]
Ik heb bij afloop van elk jaarcontract contact opgenomen en korting gekregen bij verlenging. Eenmalig ook een repeater gekregen.
[...] die erom vragen ook eens zo'n repeater ofzo cadeau, desnoods tegen voorwaarde dat ze hun abonnement weer voor minstens 1-2 jaar vastzetten of iets degelijks.
Als je nu per maand kan op zeggen kan ik je bijna garanderen dat je met een week of twee zo een gratis repeater in huis hebt.

Je belt ze op. Vraagt wat je redelijkerwijs wil. Zo nee vraag je waarom je niet net zo goed kan overstappen naar een ander en of ze een concurrent kunnen aanraden die het wel bied.

Zo iets zeg maar. Er is budget voor om je die gratis repeater en korting te geven. In mijn geval naast de gratis repeater ook €5 per maand van de rekening af. Maar ik deed ook niet echt mijn best. :+ (Ook Pro klant)

Wel jammer dat je inderdaad elk jaar moet gaan onderhandelen om de 'beste' prijs te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Gurd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:28:
[...]

[...]

Als je nu per maand kan op zeggen kan ik je bijna garanderen dat je met een week of twee zo een gratis repeater in huis hebt.

Je belt ze op. Vraagt wat je redelijkerwijs wil. Zo nee vraag je waarom je niet net zo goed kan overstappen naar een ander en of ze een concurrent kunnen aanraden die het wel bied.

Zo iets zeg maar. Er is budget voor om je die gratis repeater en korting te geven. In mijn geval naast de gratis repeater ook €5 per maand van de rekening af. Maar ik deed ook niet echt mijn best. :+ (Ook Pro klant)

Wel jammer dat je inderdaad elk jaar moet gaan onderhandelen om de 'beste' prijs te krijgen.
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik de repeater ook al binnen.. En ik heb ook niet echt onderhandeld, de 10 euro voor 6 maanden + repeater was wat ik meteen aangeboden kreeg en waar ik meteen akkoord mee ben gegaan.. Aangezien ik hier nu 3 mensen (incl mezelf) zie die rond de 120 euro korting in totaal hebben gekregen zal dat hun budget wel zijn vermoed ik.. Geen idee of dat elk jaar hetzelfde is en of je soort abonnement nog uitmaakt.. Dat zal Anton Rongen (ook Pro?) waarschijnlijk wel weten omdat hij het al vaker gedaan heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Inflatable schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 04:34:
[...]

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik de repeater ook al binnen.. En ik heb ook niet echt onderhandeld, de 10 euro voor 6 maanden + repeater was wat ik meteen aangeboden kreeg en waar ik meteen akkoord mee ben gegaan.. Aangezien ik hier nu 3 mensen (incl mezelf) zie die rond de 120 euro korting in totaal hebben gekregen zal dat hun budget wel zijn vermoed ik.. Geen idee of dat elk jaar hetzelfde is en of je soort abonnement nog uitmaakt.. Dat zal Anton Rongen (ook Pro?) waarschijnlijk wel weten omdat hij het al vaker gedaan heeft..
Ik heb met de verlenging 12x10 euro korting gehad bij een Smart abonnement (100/100 Mbits).
Het soort abonnement maakt dus volgens mij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Inflatable schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 04:34:
[...]

-10,01 euro voor 12 maanden en gratis Ziggo Sport (-15,50) is wat ik bij elke verlenging krijg. Ook de repeater gewoon gekregen. Pro + IPTV Basis (met gratis pluspakket a 9,99 i.c.m. Compleet) + IPv4 Subnet (9,50) voor 80,49.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46
sHELL schreef op donderdag 27 december 2018 @ 22:58:
Ach… ik heb een keer mee gemaakt bij andere provider dat ze twee mensen met de zelfde achternaam door elkaar hebben gehaald. De een woont op #82 en de andere op #28. Deze aanvraag was dus verkeerd verwerkt en dan hebben ineens twee huishoudens geen internet :+
Haha zoiets had ik dus ook toen ik belde om het modem in bridge modus te zetten, hadden ze een verkeerde modem gekoppeld aan mijn adres dus ergens anders in Nederland ging ineens de modem op bridge modus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
|sWORDs| schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:03:
[...]

-10,01 euro voor 12 maanden en gratis Ziggo Sport (-15,50) is wat ik bij elke verlenging krijg. Ook de repeater gewoon gekregen. Pro + IPTV Basis (met gratis pluspakket a 9,99 i.c.m. Compleet) + IPv4 Subnet (9,50) voor 80,49.
Jij hebt het dus goed voor elkaar.. Ik ga volgend jaar ook maar eens om Ziggo Sport vragen, want dat pakket neem ik ook altijd tijdens het F1 seizoen.. 60 euro koring en een repeater ben ik nu tevreden mee, ik heb jaren niks gehad omdat ik simpelweg niet wist dat je kon verlengen en weer korting krijgen.. Compleet heb ik ook al (Fox Sports) en gratis Spotify Premium.. Als je alles zo bekijkt is XS4ALL (glasvezel) helemaal niet verkeerd en zoveel duurder dan concurrenten als b.v. Ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 12:08
Iemand de film Bandersnatch via Netflix geprobeerd? Op de niet 4K ontvanger werkt het helaas (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lord_Dain schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:43:
Iemand de film Bandersnatch via Netflix geprobeerd? Op de niet 4K ontvanger werkt het helaas (nog) niet.
Idd werkt niet. Is nog niet compatible.

Maar jou post suggereerd dat er een 4K ontvanger is van XS4ALL. Die is er toch nog helemaal niet?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

XS4ALL en KPN gebruiken dezelfde mediaboxen. Ik kan me voorstellen dat XS4ALL op dit moment of binnenkort, een pilot heeft draaien voor 4K boxen en weergave.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kiswum schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:45:
XS4ALL en KPN gebruiken dezelfde mediaboxen. Ik kan me voorstellen dat XS4ALL op dit moment of binnenkort, een pilot heeft draaien voor 4K boxen en weergave.
I know. Ben onlangs overgestapt van KPN naar XS4ALL en ik wilde graag de 4K box. Maar helaas nog niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 22:57
Sinds een aantal maanden heb ik een vreemd issue met de 3e IPTV decoder van XS4ALL die het sinds een week of 2 helemaal niet meer doet.

Het begon allemaal dat deze niet meer verder wilde opstarten dan 75%. Bij het opstarten van de decoder gaat het beeld altijd even op zwarte tussen de stap van 70% naar 75% (dat is normaal en vermoedelijk worden hier display settings geladen). Na een paar keer de decoder uit en aan te doen ging hij weer voorbij de 75% en werkte alle naar behoren.

In de weken daarna gebeurde het steeds vaker dat de decoder niet voorbij de 85% (configuratie geactiveerd) kwam en het enige wat dan hielp was de software van de decoder te verwijderen en deze opnieuw laten downloaden. In het begin moest dit een keer gebeuren maar gedurende de tijd moest dat soms wel een keer of 3 tot 5 keer gebeuren alvorens de decoder het weer deed. Wanneer de decoder het niet deed verscheen foutmelding 563.

Omdat dit steeds vaker voor kwam en het steeds langer duurde voordat we fatsoenlijk TV konden kijken op deze decoder (ondanks dat we hem niet heel vaak gebruiken) heb ik 2 weken geleden contact met XS4ALL opgenomen en hebben ze mij en nieuwe decoder gestuurd. Na het vervangen werkte de nieuwe decoder direct. Echter een aantal dagen later wederom het probleem dat de decoder niet voorbij 85% komt. Echter nu komt hij er naar meerdere reboots en het opnieuw inladen van de software helemaal niet meer door.

Als ik de decoder verplaats naar een aansluiting waar de werkende twee decoders opzitten werkt hij ook niet. Verplaats ik één van de twee werkende decoders naar de plek waar de net werkende decoder staat dan werken deze gewoon. Het probleem is dus gerelateerd aan de 3e decoder. Ook het vaste IP adres verplaatsen van de werkende decoders naar de niet werkende decoder helpt niet.

Hierop heb ik wederom contact gehad met XS4ALL en hebben we een aantal stappen doorlopen:
- Als eerst hebben ze de 3e decoder uit het systeem gehaald zodat hij zich compleet opnieuw moest aanmelden. Helaas zonder succes.
- Daarna heb ik verzocht alle decoders uit het systeem te halen en alleen de niet werkende decoder aan te melden, ook geen succes. De twee andere decoders melden zich zonder problemen aan.
- Software nogmaals gewist en opnieuw laten inladen, ook geen succes.

Aangezien ik niet de Fritzbox van hen gebruik maar pfSense i.c.m. igmpproxy adviseren ze mij eerst om de fritzbox aan te sluiten en het dan nogmaals te proberen. Uiteraard wil ik dat doen en ga ik dat proberen maar daarvoor moet ik even een geschikt moment vinden. In de tussentijd ben ik benieuwd of een van jullie wellicht nog een tip heeft. Mijn ondersaande setup heb ik nu meerdere malen doorlopen en zie geen probleem. Ook lijkt een defect IPTV decoder mij zeer uitzonderlijk daar deze net vervangen is door een nieuw exemplaar. Ook mijn netwerk lijkt verder prima daar de andere 2 decoders het wel gewoon goed doen. Mijn inziens is het dus of pfSense (igmpproxy) of iets aan de XS4ALL kant.

SETUP
- Interface met aansluiting richting XS4ALL met daarop 2 VLANs (4 (IPTV) en 6 (DATA))
- Interface richting het LAN waarin de IPTV decoders zich bevinden met een static DHCP lease.
- igmpproxy met upstream richting XS4ALL IPTV interface (VLAN 4) met netwerken:
- 10.59.16.0/20, 213.75.0.0/16, 217.166.0.0/16, 10.16.0.0/16
- igmproxy met downstream richting LAN interface met bijbehorende netwerken
- Outbound NAT richting XS4ALL IPTV interface voor de IP adressen van de TV decoders
- Om firewall rules uit te sluiten sta ik tijdens het testen all het verkeer toe tussen de decoders en XS4ALL IPTV interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Software opnieuw laden met de andere twee boxen werkt wel?
Geen quick leave aan staan op een switch poort waar meerdere devices (op een andere switch) achter zitten?

In principe is dit alles wat je nodig hebt op een clean install van 2.4.4-p1 (geen upgrade van 2.4.3):
IPTV interface:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/25P33Xf4/Screen-Shot-2019-01-02-at-10-18-29-PM.png

Alias:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/X7wqqg25/Screen-Shot-2019-01-02-at-10-05-57-PM.png

IPTV rules (allow IP options op bovenste):
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/R0Gvfsf3/Screen-Shot-2019-01-02-at-10-05-40-PM.png
De IGMP querier zit in 10.60.0.0/16, het is belangrijk om antwoord te geven op queries van de querier, anders wordt je gezien als een niet actieve member en elke xx minuten uit de group membership gegooid.

LAN rules (default, alleen allow IP options op 'Default allow LAN to any rule'):
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hjdgwS6m/Screen-Shot-2019-01-02-at-10-06-41-PM.png

IGMP proxy (maar dan de LAN interface, ik gebruik mijn guest netwerk):
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tgLGFKJ4/Screen-Shot-2019-01-02-at-10-06-58-PM.png
Downstream hoef je geen netwerken te zetten (standaard netwerk van interface staat al aan)

Outbound NAT (default):
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/13tk2mNz/Screen-Shot-2019-01-02-at-10-07-18-PM.png

[ Voor 110% gewijzigd door |sWORDs| op 03-01-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@KoBolD54
Ik begrijp niet waarom je de Fritzbox niet gebruikt.
Er zijn helemaal geen problemen met IGMP en VLAN’s heb je dus ook niet nodig.
Blijft weliswaar vreemd dat het derde IPTV kastje niet goed werkt.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de Fritzbox dit gaat oplossen maar vanwege troubleshooting is het wel te adviseren om dit zo een keer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@KoBolD54 Heb je ook IGMPProxy al eens herstart? Zie je rare dingen in de pfSense logs? Zie je wel dat de niet werkende box correct een IP krijgt van de pfSense box wanneer deze niet werkt? Dus niet dat je per ongeluk ergens een 2e DHCP server actief hebt of iets dergelijks. Dat zijn de dingen die ik zou controleren.

Foutcode 563 is meestal wel een netwerk gerelateerde storing namelijk. De Fritzbox aansluiten kan je een keer doen om het zeker te weten maar ook al werkt het dan wel dan lost dat uiteraard het probleem nog niet op.

@HoppyF De Fritzbox is op zich een prima huis tuin en keuken ding. Maar als je thuis een iets geavanceerder netwerk hebt is de functionaliteit simpelweg niet toereikend. Denk aan diverse VPN verbindingen, meerdere subnets / VLAN's etc.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 02-01-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
|sWORDs| schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:01:
Software opnieuw laden met de andere twee boxen werkt wel?
Geen quick leave aan staan op een switch poort waar meerdere devices (op een andere switch) achter zitten?
Software laden / update met de andere twee boxen werkt wel.
Quick leave stonden op al mijn switch poorten uit maar heb ik ondertussen aangezet, helaas zonder resultaat.

@HoppyF Ik gebruik de Fritzbox niet omdat ik meer mogelijkheden/performance wil dan de Fritzbox mij kan bieden.

@ik222 Die restart ik regelmatig omdat anders de EPG niet werkt (nog zo'n vaag probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

KoBolD54 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:40:
[...]

Quick leave stonden op al mijn switch poorten uit maar heb ik ondertussen aangezet, helaas zonder resultaat.

@HoppyF Ik gebruik de Fritzbox niet omdat ik meer mogelijkheden/performance wil dan de Fritzbox mij kan bieden.

@ik222 Die restart ik regelmatig omdat anders de EPG niet werkt (nog zo'n vaag probleem)
Twee boxen wel werkend en één niet zelfs op dezelfde aansluiting, dat klinkt alsof box 3 stuk is.

Het EPG probleem zie ik zo af en toe ook, eens in de 3 a 4 weken herstart ik de router en box en dan werkt het weer. Iets wat ik met 2.4.3 niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat zou je zeggen, alleen heel vreemd dat die box een paar weken terug al vervangen is... Simpelste is denk ik in dit geval toch om even met de Fritzbox te testen, dan weet je zeker of het wel of niet een netewerkissue is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HoppyF
KoBolD54 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:40:
[...]

Noem maar dan maar iets wat een Fritzbox niet kan en jouw oplossing wel.
Ik ben erg tevreden over de Fritzbox en ga dus geen geen andere oplossingen uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

HoppyF schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Ik ben erg tevreden over de Fritzbox en ga dus geen geen andere oplossingen uitproberen.
Precies mijn reden dat ik de fritzbox ben gaan gebruiken en de edgerouter te kopp heb gezet. De fritzbox kan voorlopig alles wat ik wil.

@KoBolD54 wat kan de Fritzbox niet? En op welke punten heb je meer performance nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:14

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik heb ook gewoon de FB draaien, alleen de wifi vind ik nog steeds waardeloos, vandaar dat ik die heb uitgezet en daarvoor Unifi AP's in gebruik heb met een cloudkey. Ja kost wat, maar uitermate tevreden met mijn wifi en daardoor ook met de FB

GerkeP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:15:
[...]

Deep Pack Inspection (SNORT/Suricata)
Meerdere interne netwerken
IPTV in gast netwerk
Public subnet (het kan, maar slecht 5 van 8 IPs bruikbaar en zeer brak)
DHCP options (PXE, etc)
Vrijwel elke vorm van interne DNS
Geavanceerde VPN (en performance)
Load balancing
Multi WAN
Geo-IP
Proxy
BGP

En zo kunnen we nog uren door gaan. Prima dat jouw use cases goed werken op een Fritz!box, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er mee uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ah ok. Daar heb ik een NetScaler voor in mijn LAN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Tylen schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:45:
Ah ok. Daar heb ik een NetScaler voor in mijn LAN ;)
Of dat dan weer een goed idee is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
|sWORDs| schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:34:
[...]

Deep Pack Inspection (SNORT/Suricata)
Meerdere interne netwerken
IPTV in gast netwerk
Public subnet (het kan, maar slecht 5 van 8 IPs bruikbaar en zeer brak)
DHCP options (PXE, etc)
Vrijwel elke vorm van interne DNS
Geavanceerde VPN (en performance)
Load balancing
Multi WAN
Geo-IP
Proxy
BGP

En zo kunnen we nog uren door gaan. Prima dat jouw use cases goed werken op een Fritz!box, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er mee uit de voeten kan.
Nou, ik ben niet erg onder de indruk.
Maar goed, het is jouw netwerk.
Mijn netwerk functioneert prima inclusief WiFi.
Wel in combinatie met de 1750E WiFi versterker en mesh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

HoppyF schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:27:
[...]

Nou, ik ben niet erg onder de indruk.
Maar goed, het is jouw netwerk.
Mijn netwerk functioneert prima inclusief WiFi.
Wel in combinatie met de 1750E WiFi versterker en mesh.
Dat zeg ik toch? Als jij een gewone consument bent, good for you. Maar we zitten hier wel op tweakers en niet iedereen is een gewone consument. Ik heb 25 VLANs, 9 routers (elk met eigen internet, interne netwerken, load balancers, etc) en 240+ VM’s. Met een provider/consumenten router is dat gewoon geen doen. In mijn geval is pfSense een edge router/firewall met alleen NAT voor guest, plus VPN met BGP naar Azure/VMware Cloud on AWS en NSX de router/firewall per netwerk met Kemp appliances als load balancers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
|sWORDs| schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:11:
[...]

Dat zeg ik toch? Als jij een gewone consument bent, good for you. Maar we zitten hier wel op tweakers en niet iedereen is een gewone consument. Ik heb 25 VLANs, 9 routers (elk met eigen internet, interne netwerken, load balancers, etc) en 240+ VM’s. Met een provider/consumenten router is dat gewoon geen doen. In mijn geval is pfSense een edge router/firewall met alleen NAT voor guest, plus VPN met BGP naar Azure/VMware Cloud on AWS en NSX de router/firewall per netwerk met Kemp appliances als load balancers.
Ik ben een Tweaker èn een consument.
Ik gebruik mijn Fritzbox dan ook privé en niet zakelijk en daarbij voldoet deze prima.
Ik begrijp wel dat zakelijk gebruik anders is en dat je dan meer mogelijkheden wilt. Ik durf rustig te zeggen dat ik bij KPN niet zo blij was met de Expediabox, de Fritzbox is echt beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Tja en zelfs die Experiabox is voor 95+% van de mensen meer dan goed genoeg, als je alleen televisie wilt kijken en op internet een beetje wilt Netflixen / browsen werkt het gewoon prima. Al dan niet icm met WiFi versterkers. En inderdaad de Fritzbox is dan nog eens een stuk beter zowel wat betreft performance als wat betreft mogelijkheden.

Maar goed dat is het punt ook niet, je doet eerst net of er voor niemand een valide reden is om een eigen router / firewall te willen gebruiken op zijn XS4ALL verbinding. En die zijn er dus wel degelijk zoals @|sWORDs| ook probeert aan te geven. Ik heb hier thuis bijvoorbeeld 9 subnets met bijbehorende IPv4 en IPv6 firewall regels en daarbij nog meerdere VPN verbindingen. Zowel site to site verbindingen als een OpenVPN server zodat ik op afstamd kan inloggen en verkeer via huis kan tunnelen. No way dat dit allemaal kan met een Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ik222 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:43:
Tja en zelfs die Experiabox is voor 95+% van de mensen meer dan goed genoeg, als je alleen televisie wilt kijken en op internet een beetje wilt Netflixen / browsen werkt het gewoon prima. Al dan niet icm met WiFi versterkers. En inderdaad de Fritzbox is dan nog eens een stuk beter zowel wat betreft performance als wat betreft mogelijkheden.

Maar goed dat is het punt ook niet, je doet eerst net of er voor niemand een valide reden is om een eigen router / firewall te willen gebruiken op zijn XS4ALL verbinding. En die zijn er dus wel degelijk zoals @|sWORDs| ook probeert aan te geven. Ik heb hier thuis bijvoorbeeld 9 subnets met bijbehorende IPv4 en IPv6 firewall regels en daarbij nog meerdere VPN verbindingen. Zowel site to site verbindingen als een OpenVPN server zodat ik op afstamd kan inloggen en verkeer via huis kan tunnelen. No way dat dit allemaal kan met een Fritzbox.
Zakelijk gebruik begrijp ik wel zoals ik al zei.
Ik durf dan ook wel te beweren dat de grootste groep van XS4all klanten gewoon de Fritzbox gebruikt.
Echter als je alleen een VPN connectie nodig hebt met je Fritzbox werkt dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
@HoppyF Er zijn genoeg redenen te bedenken (zoals de snelheid van de VPN verbindingen). Hoe dan ook laten we er geen discussie van maken of er wel of geen Fritzbox moet komen, iedereen heeft zijn eigen behoefte en dus ook passende oplossing en dat is de Fritzbox voor mij niet.

Om even terug te komen het probleem. De andere twee decoders kunnen zonder problemen nieuwe software ophalen en zich opnieuw aanmelden bij XS4ALL. Ook als ik de net werkende decoder plaats op de plek van de andere twee decoders - en zelfs hetzelfde interne IP adres geef - werkt het niet. Dit sluit volgens mij het fast leave idee van @|sWORDs| ook uit, maar toch bedankt voor de tip.

Wat mij verder opvalt is dat hij de software download, die vervolgens activeert en daarna stopt. Bij de eerste volgende herstart, hetzij via het menu, hetzij via de schakelaar aan de achterkant, gaat hij weer opnieuw de software downloaden. Waarom zou hij dat doen, hij heeft namelijk net de laatste software gedownload, opgeslagen en verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je hoeft toch niet de pfSense doos uit te zetten, je laat gewoon alles forwarden vanaf de Fritzbox. Zo doe ik het hier ook (met een OpenBSD doos achter de Fritzbox). TV zit gewoon rechtstreeks op de Fritzbox en de rest achter een firewall. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dat is een houtje touwtje oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

KoBolD54 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:51:
@HoppyF Er zijn genoeg redenen te bedenken (zoals de snelheid van de VPN verbindingen). Hoe dan ook laten we er geen discussie van maken of er wel of geen Fritzbox moet komen, iedereen heeft zijn eigen behoefte en dus ook passende oplossing en dat is de Fritzbox voor mij niet.

Om even terug te komen het probleem. De andere twee decoders kunnen zonder problemen nieuwe software ophalen en zich opnieuw aanmelden bij XS4ALL. Ook als ik de net werkende decoder plaats op de plek van de andere twee decoders - en zelfs hetzelfde interne IP adres geef - werkt het niet. Dit sluit volgens mij het fast leave idee van @|sWORDs| ook uit, maar toch bedankt voor de tip.

Wat mij verder opvalt is dat hij de software download, die vervolgens activeert en daarna stopt. Bij de eerste volgende herstart, hetzij via het menu, hetzij via de schakelaar aan de achterkant, gaat hij weer opnieuw de software downloaden. Waarom zou hij dat doen, hij heeft namelijk net de laatste software gedownload, opgeslagen en verwerkt.
Met F563 krijg je wel een IP, maar kun je niet bij het IPTV netwerk. Als ik die melding krijg dan is er meestal iets mis met de firewall rules of outbound NAT, maar er zou natuurlijk ook iets met de backend mis kunnen zijn. Dat laatste kun je natuurlijk erg snel uitsluiten door even de Fritz te pakken. Werkt dat wel dan zou ik toch even de NAT op auto zetten en de firewall rules hierboven pakken en hertesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
|sWORDs| schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:10:
[...]

Met F563 krijg je wel een IP, maar kun je niet bij het IPTV netwerk. Als ik die melding krijg dan is er meestal iets mis met de firewall rules of outbound NAT, maar er zou natuurlijk ook iets met de backend mis kunnen zijn. Dat laatste kun je natuurlijk erg snel uitsluiten door even de Fritz te pakken. Werkt dat wel dan zou ik toch even de NAT op auto zetten en de firewall rules hierboven pakken en hertesten.
Net de Fritzbox aangesloten en de 3e decoder deed het gelijk. Daarna Fritzbox weer ontkoppeld en alle drie de decoders blijven het doen. Vervolgens de 3e decoder afgemeld bij XS4ALL, de software verwijderd en het gehele proces nogmaals uitgevoerd via mijn eigen router. De decoder download de nieuwe software, en ik kom nu bij het aanmeld proces. Na het aanmelden werkt alles naar behoren en dat alles via mijn eigen router.

Wat nu het probleem is geweest ik heb totaal geen idee. Alle drie de decoders werken nu naar behoren (met uitzondering van de EPG die af en toe weg valt en waarvoor ik IGMP proxy moet herstarten) zonder dat ik iets heb aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:17:
Dat is een houtje touwtje oplossing.
Nee, dat noemen ze segmentering met diverse security zones.

Laag 1: rechtstreeks aan modem voor alles wat niet door firewall hoeft
Laag 2: van laag 1 via firewall1(met meerdere vlans)
Laag 3: van laag 1 via firewall1 naar firewall2 (met meerdere vlans)

Denk niet dat dat houtje-touwtje genoemd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

daemonix schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Het probleem is dat je dan dubbel NAT (overhead, dubbel management) gebruikt, in mijn schets hierboven doet de edge alleen routing van het public subnet (dus geen NAT, alleen NAT voor IPTV/Guest) en is er alleen NAT binnen elke omgeving. Dus segmentering (elk met eigen public IP) en daar binnen security zones (dubbel DMZ met reverse proxy als gatekeeper plus aparte zones voor front en backend voor elk segment) zonder dubbel NAT en dan binnen de zones (eigenlijk binnen segments) nog weer micro segmentation.

Ook zijn de devices aan de edge (guest WIFI/IPTV) veiliger door intrusion detection/prevention en in/outbound GEO-IP (waarom zou een IPTV box bij een IP uit Rusland moeten kunnen of een known offender?).

[ Voor 31% gewijzigd door |sWORDs| op 05-01-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

daemonix schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Dubbel nat = houtje touwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Vertel, wat is het probleem met dubbel nat? Denk je niet dat aan de server zijde aan de andere kant niet ook nat wordt gebruikt? Denk dat er vaker dubbel of meervoudig wordt genat dan je denkt.

Ik gebruik dubbel nat al sinds 2000 en echt nog nooit problemen gehad.

Tenslotte: mijn netwerk draait al sinds 2000 IPv6, dus niks nat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

daemonix schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:16:
Vertel, wat is het probleem met dubbel nat? Denk je niet dat aan de server zijde aan de andere kant niet ook nat wordt gebruikt? Denk dat er vaker dubbel of meervoudig wordt genat dan je denkt.

Ik gebruik dubbel nat al sinds 2000 en echt nog nooit problemen gehad.

Tenslotte: mijn netwerk draait al sinds 2000 IPv6, dus niks nat. :)
Ik draai ook al tijden ipv6 op eigen lan. Maar je kan mij miet wijsmaken dat je niet nat doet naar buiten. Niet alles is beschikbaar in ipv6. Of neem je daar genoegen mee? En dubbel nat aan 1 kant is gewoon not done. Gewoon een goed gerouteerd netwerk met vlans/firewalls/traffic domain/etc is het advies. Dubbel nat kom ik echt niet tegen in mijn werk. Misschien bij kleinere toko’s/omgevingen, dat zou kunnen. Maar daar kom ik niet.

Overigens zeg ik niet dat het niet werkt hoor ;). Geloof best dat het probleemloos werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 05-01-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Tegen de 40% van het verkeer zal inmiddels IPv6 zijn, ik meet het niet. De statistieken van AMS-IX zijn best betrouwbaar.

Dat jij het niet tegenkomt betekent niet dat het 'not done' is. Ik mis de inhoudelijke argumenten.

Ik moet er niet aan denken om kwetsbare spullen zoals bekende routertjes die vol met backdoors blijken te ziten online te zetten. En je voorkomt een hoop gezeur met igmpproxies en dergelijke. It just works, ook bij netwerk updates bij xs4all.. En als het niet werkt kun je gewoon bij xs4all terecht, fix het. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door daemonix op 05-01-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dubbel NAT is voor talloze Ziggo klanten met DS-Lite gewoon realiteit. Of wat dacht je van de hotspot van je mobiel gebruiken op je laptop? Werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:31
HoppyF schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:28:
[...]

Ik heb met de verlenging 12x10 euro korting gehad bij een Smart abonnement (100/100 Mbits).
Het soort abonnement maakt dus volgens mij weinig uit.
Wat neem jij allemaal af als ik vragen mag. Ik ben als sinds 2004 klant bij Xs4all en ga nu ook maar eens om korting vragen. Ik neem echter alleen Glas Smart af.

edit: net maar even gebeld en de stoute schoenen aangetrokken. Resultaat was positief.

Bellen jullie elk jaar voor een verlenging aanbod?

[ Voor 14% gewijzigd door supercop7373 op 08-01-2019 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
supercop7373 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:47:
[...]

Wat neem jij allemaal af als ik vragen mag. Ik ben als sinds 2004 klant bij Xs4all en ga nu ook maar eens om korting vragen. Ik neem echter alleen Glas Smart af.

edit: net maar even gebeld en de stoute schoenen aangetrokken. Resultaat was positief.

Bellen jullie elk jaar voor een verlenging aanbod?
Alleen Smart maar wel icm KPN mobiel abonnement.
Ik krijg dus ook het gratis Pluspakket plus de korting op het mobiele abonnement.
Verder had ik al Spotify gratis en dat is ook zo gebleven ondanks dat dit in nieuwe abonnementen niet meer gratis is. Kortom, verlengen loont!
Altijd om vragen ieder jaar weer.
Kost wat tijd maar het is zeker de moeite waard.
Trouwe klanten worden tegenwoordig niet meer als loyaal gezien en hiervoor beloond.
Dat is helaas overal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:31
HoppyF schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:03:
[...]

Alleen Smart maar wel icm KPN mobiel abonnement.
Ik krijg dus ook het gratis Pluspakket plus de korting op het mobiele abonnement.
Verder had ik al Spotify gratis en dat is ook zo gebleven ondanks dat dit in nieuwe abonnementen niet meer gratis is. Kortom, verlengen loont!
Altijd om vragen ieder jaar weer.
Kost wat tijd maar het is zeker de moeite waard.
Trouwe klanten worden tegenwoordig niet meer als loyaal gezien en hiervoor beloond.
Dat is helaas overal zo.
Spotify behield ik ook idd. Ik heb geen extra producten. Zit met met mijn mobiel bij Youfone.

Vraag me wel af wat ze volgend jaar doen. Nu was mijn argument dat ik al sinds 2004 het volle pond betaal. Dat snapte ze ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
supercop7373 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:17:
[...]

Spotify behield ik ook idd. Ik heb geen extra producten. Zit met met mijn mobiel bij Youfone.

Vraag me wel af wat ze volgend jaar doen. Nu was mijn argument dat ik al sinds 2004 het volle pond betaal. Dat snapte ze ook wel.
Ik was pas ruim een jaar bij XS4all toen ik om verlenging gevraagd heb.
Niet precies na 12 maanden dus maar iets langer.
Ik denk niet dat dit op zich veel uitmaakt.
Daarvoor zat ik bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Ik vraag elk kaar om een nieuw pakket/ aambieding. Op die manier heb je de minste kosten. Daarnaast kun je ook daadwerkelijk overstappen om bij de nieuwe aanbieder kortingen te pakken.

Dit doe/check ik bij mijn/onze;
- zorgverzekering
- alles-in-1 pakket
- telefoonabonnement telefoon
- gas/licht
- huis-/auto+/motor-/persoonlijke verzekering (in de praktijk behoud ik die voor langere tijd, alleen bij grote verschillen stap ik over).

De contracten zijn dan vaak voor 1 jaar en mobiel vaak voor 2 jaar.

Hiermee bespaar ik, tegenover een slapend account, honderden euro's per jaar.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 12:08
@Kiswum Yep zo pak ik het ook aan. Nov/dec elk jaar neem ik alles even onder de loep en dat is gratis geld verdienen. Bij XS4all heb ik dit jaar ook weer een leuke deal kunnen maken, loont zeker @supercop7373 en als je gewoon netjes aangeeft wat het verschil is met provider a of b dan kunnen ze best wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:11:
@Kiswum Yep zo pak ik het ook aan. Nov/dec elk jaar neem ik alles even onder de loep en dat is gratis geld verdienen. Bij XS4all heb ik dit jaar ook weer een leuke deal kunnen maken, loont zeker @supercop7373 en als je gewoon netjes aangeeft wat het verschil is met provider a of b dan kunnen ze best wat doen.
Ja een erg goede tip...

Ik heb zelf niet om het retentie-aanbod gevraagd omdat het 'nieuwe contract' aanbod op de site minder aantrekkelijk was dan het aanbod van mijn nieuwe ISP (T-Mobile). Alleen met de kortingen die ik hier hoor (10/maand bij alleen internet) was ik gebleven.
XS4ALL was mij een meerprijs waard maar EUR 18/maand vond ik wat veel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:49
Ik ben benieuwd hoe jullie de beveiliging op mijn.xs4all.nl hebben geregeld. Ik zie hier namelijk twee onderdelen staan:
  • Poortbeveiliging
  • Malwarefilter
Nu vroeg ik me af, wat doet dit? Poortbeveiliging maakt het fysiek onmogelijk dat iemand op bepaalde poorten uitkomt op mijn externe adres, right? Welke poorten? En kan ik niet beter gewoon zorgen dat deze poorten in de Fritzbox simpelweg niet zijn geforward/openstaan? Wat het malwarefilter doet weet ik niet en kan ik eigenlijk ook nergens vinden. Hoe doen jullie dit?

Afbeeldingslocatie: https://dump.lommers.org/download/20190110-9c0ea5af-eb7e-4d0e-b4f6-7e6abb75fbfd?download=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:49
smeerbartje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:37:
Ik ben benieuwd hoe jullie de beveiliging op mijn.xs4all.nl hebben geregeld. Ik zie hier namelijk twee onderdelen staan:
  • Poortbeveiliging
  • Malwarefilter
Nu vroeg ik me af, wat doet dit? Poortbeveiliging maakt het fysiek onmogelijk dat iemand op bepaalde poorten uitkomt op mijn externe adres, right? Welke poorten? En kan ik niet beter gewoon zorgen dat deze poorten in de Fritzbox simpelweg niet zijn geforward/openstaan? Wat het malwarefilter doet weet ik niet en kan ik eigenlijk ook nergens vinden. Hoe doen jullie dit?

[Afbeelding]
De poortbeveiliging heb ik uit staan, ik heb een pfSense firewall waarin ik precies heb ingesteld welke poorten toegankelijk moeten zijn vanaf het internet (80 & 443) en wat er van binnen naar buiten mag. Daarnaast heb ik binnen pfSense het pakket pfblockerng-devel geinstalleerd en geconfigureerd. Dit pakket zorgt ervoor dat ik geen advertenties zie maar voorkomt ook inkomende en uitgaande connecties naar bekende 'slechte' ip-adressen. Daarom ook malware niet op aan bij xs4all.
Als je wilt weten welke poorten door het filter van xs4all worden geblokkeerd moet je even op het vraagteken klikken dat je in je screenshot ziet. Daar zit een linkje in naar het overzicht.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Einde van een tijdperk:
https://overons.kpn/nl/ni...pn-zet-vol-in-op-kpn-merk

Binnenkort maar eens kijken naar nieuwe providers, ben wel benieuwd of er andere partijen zijn met statische IPv4 adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@init6 Of het begin van een nieuw tijdperk?
't Is maar hoe je het bekijkt. ;)

Worden de goede eigenschappen van de individuele (plak)merkjes tot één geheel gecombineerd? Of wordt het één grijze massa met alleen nog maar gemiddelde kwaliteiten?
Over het algemeen is alles op één hoop vegen nog nooit goed geweest voor optimale kwaliteit en klantenbelang.
Hooguit voor de aandeelhouders... O-)

De tijd zal het leren.
Ben alleen bang dat er weinig meer te kiezen valt.

De aloude kwaliteiten van ISPs als Xs4all en b.v. Cistron doen me met weemoed terugdenken. Alleen dat komt nooit meer terug.
Dat waren nog eens tijden; US Robotics modems aan analoge lijntjes, ISDN-2 als 'high-speed' 64k lijntje! 8)

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 10-01-2019 09:45 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar slaat dit op? XS4ALL heeft al die tijd prima gefunctioneerd waarom ineens deze drastische maatregel. En wat betekent dit voor de klant en zijn apparatuur. Ik wil echt maar dan ook echt geen Xperiabox hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:46:
Waar slaat dit op? XS4ALL heeft al die tijd prima gefunctioneerd waarom ineens deze drastische maatregel. En wat betekent dit voor de klant en zijn apparatuur. Ik wil echt maar dan ook echt geen Xperiabox hebben.
Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk.

imho, ik denk dat alleen de brand dus KPN gaat worden en aan de structuur nog niets veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
DutchWalnut schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Voor klanten van deze merken verandert er niets. KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk.

imho, ik denk dat alleen de brand dus KPN gaat worden en aan de structuur nog niets veranderd.
Geloof je dat echt?

Merken welken niet groeien investeert een bedrijf niet meer in, kortom geen nieuwe diensten en geen verbetering. Dit is een sterfhuisconstructie welke KPN meermaals toegepast heeft bij andere partijen, denk even aan Hi bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Betekent dit dat KPN ook de Fritzbox gaat aanbieden? Lijkt me sterk. In ieder geval wil ik sowieso de Fritzbox behouden. Zeer fijne modem/router. Dat was eigenlijk de hoofdreden om XS4ALL te kiezen omdat er geen poorten worden geblokkeerd (zoals op de xperiabox) voor het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 11:55
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:55:
[...]

Betekent dit dat KPN ook de Fritzbox gaat aanbieden? Lijkt me sterk. In ieder geval wil ik sowieso de Fritzbox behouden. Zeer fijne modem/router. Dat was eigenlijk de hoofdreden om XS4ALL te kiezen omdat er geen poorten worden geblokkeerd (zoals op de xperiabox) voor het gamen.
Niemand houdt je tegen een Fritzbox te gebruiken op het KPN netwerk, kans is alleen dat je op termijn voor Voip je toevlucht zal moeten zoeken bij een externe partij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

[...]

Nieuwe CEO, nieuwe weg die KPN gaat bewandelen. Zoals @init6 ook al aangeeft; als een bedrijf / tak van een bedrijf niet groeit gaat de stekker eruit...

Hoogstwaarschijnlijk gaan we over in de 'grijze KPN-massa'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als ik mijn ipv4 subnetje maar houd ;) Anders stap ik over op provider. Maar kweet geen andere die een ipv4 subnetje thuis leverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke provider biedt naast XS4ALL standaard een Fritzbox in zijn pakket aan op glasvezel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zoals een vriend die werkt bij xs4all zegt :

vanuit management snap ik het maar juist als kleine organisatie kunnen we snel reageren,De meeste tijd die we nu kwijt zijn is wachten op kpn.

vallen in ieder geval (nog) geen ontslagen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 11:55
mrsar schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:03:
zoals een vriend die werkt bij xs4all zegt :

vanuit management snap ik het maar juist als kleine organisatie kunnen we snel reageren,De meeste tijd die we nu kwijt zijn is wachten op kpn.

vallen in ieder geval (nog) geen ontslagen
Als kleine organisatie kun je indd snel reageren, maar helaas ben je voor echt nijpende zaken afhankelijk van derden. Niet alleen KPN, maar ook guidion.
Het aansturen van een inhome monteur loopt bij kpn echt soepeler, puur door de ruimere beschikbaarheid van monteurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
In het kader van nieuws: ACM: regels rond vrije modemkeuze komen wellicht nog eind dit jaar kan/zou KPN er voor kunnen kiezen om standaard geen router meer mee te leveren.

En b.v. bij het afsluiten van een abonnement dit optioneel te maken.
Iets in de trant van:
□ abo zonder router
□ abo met FRITZ!Box
□ abo met [model XYZ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Ik ben bang dat de extra's die XS4ALL biedt staks allemaal verleden tijd zullen zijn. Dus zaken als goede technische ondersteuning, Fritz hardware, voorop lopen in nieuwe ontwikkelingen, noem maar op. Allemaal weg en het niveau zal gelijk worden aan de standaard KPN massa.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

init6 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:37:

Binnenkort maar eens kijken naar nieuwe providers, ben wel benieuwd of er andere partijen zijn met statische IPv4 adressen.
Als je het weet houdt ik mij aanbevolen ;) Anders moet ik mijn hele lab naar een datacenter brengen en daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27

Nakebod

Nope.

Nog een maandje voor mijn verhuizing. Gisteren nieuw spul aangesloten.
Situatie: FTU (Met TY01 patchcover) zit in de woonkamer (Jeuj -O- )
Netwerkzenuwcentrum :+ is in de meterkast. Fritzbox 5490 staat tijdelijk in de woonkamer.
Uiteindelijk moet die fritzbox er tussenuit en wil ik weer mijn eigen Sophos SG125w firewall gebruiken.
Deze heeft alleen geen SFP, alleen ethernet.

Eigenlijk 2 opties. In beide gevallen moet er eerst een switch tussen (Zoals mijn huidige situatie al is).
Iets met firewall die geen PPPoE met VLAN snapt, dus moet eerst via switch vlan eraf slopen.

1) FTU > mediaconverter > UTP naar switch > Firewall
2) FTU > Fiber naar SFP in switch > Firewall

Voordeel van optie 2 is dat er geen extra apparaat tussenhangt.
"Nadeel" is dat ik nog geen fiber heb liggen naar de meterkast maar dat kan geregeld worden :)

Ik wil eigenlijk voor optie 2 gaan. De TY01 patchcover er weer afhalen, directe kabel op de FTU naar de switch, en dan de lege patchcover die ik nog heb erop.
Dan heb ik volgens mij de volgende producten nodig, die hier vaker worden vermeld:
Cisco GLC-BX-20U SFP module
LC UPC to SC UPC Simplex OS2 Single Mode kabel

Nu ben ik niet heel erg thuis in fiber kabeltjes connectoren etc, dus hoop dat ik het goed heb :+
Zie ik iets over het hoofd, of moet dit an sich zo gaan werken?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12
EXX schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:08:
Dus zaken als goede technische ondersteuning
Welke bedoel je? Heb genoeg problemen gehad door het falen van hun communicatie (oa met hun toeleveranciers) zonder dat ze ooit fatsoenlijk verontschuldigingen hebben gegeven. Verder dan een 'we vinden het vervelend dat het zo is gelopen' kwamen ze niet.

@Nakebod Er is ook een patch cover met ingebouwde utp converter, als je de klantenservice belt dan kunnen ze regelen dat de Gideon monteur dit meeneemt (het helpt dus ook om zelf met Gideon te bellen zodat dit zeker juist is doorgegeven ;)).

[ Voor 22% gewijzigd door pimlie op 10-01-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:32
Ik ben bang dat de extra's die XS4ALL biedt staks allemaal verleden tijd zullen zijn. Dus zaken als goede technische ondersteuning, Fritz hardware, voorop lopen in nieuwe ontwikkelingen, noem maar op. Allemaal weg en het niveau zal gelijk worden aan de standaard KPN massa.
Ik wacht even op het officiële bericht vanuit XS4ALL, maar er zijn nog andere oplossingen om er voor te zorgen dat de mogelijkheden die XS4ALL nu biedt gewoon kan blijven bestaan, mocht het zover komen dan meld ik mij weer hier in dit draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:27

Nakebod

Nope.

pimlie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:18:
[...]
@Nakebod Er is ook een patch cover met ingebouwde utp converter, als je de klantenservice belt dan kunnen ze regelen dat de Gideon monteur dit meeneemt (het helpt dus ook om zelf met Gideon te bellen zodat dit zeker juist is doorgegeven ;)).
Dan blijf je indirect dus wel een extra apparaat hebben. Maar is nog wel de overweging waard.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 19:36
Ik zit nu met een 500/500 Glas lijn, vast IP reverse DNS en 8 extra IP addressen (waar ik voor betaal uiteraard) met daarop ook reverse DNS.

Gaat KPN dit allemaal overnemen of ben ik straks de lul en kan ik /weer/ de hele flikkerse bende migreren naar een andere aanbieder?

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zou een slechte zaak zijn als XS4all zou opgaan in de massa.
Juist de extras bevallen mij erg goed bij XS4all, de vorige glasvezelproviders die ik had Vodafone en KPN kunnen daar niet aan tippen.
KPN zal dit toch zelf ook wel in de gaten moeten hebben dat klanten bewust kiezen voor XS4all.
Alleen voor de Fritzbox zou je al naar XS4all gaan.
Die waardeloze Experiabox hoef ik echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als KPN nu standaard de Fritzbox gaat aanbieden inclusief de gratis Fritz repeaters dan heb ik er geen problemen mee. Maar no way dat ik ooit een Xperiabox ga gebruiken. Absolute rotdingen zijn het. En vrije modekeuze is wel leuk maar daar heb je vrij weinig aan als het op ondersteuning aankomt. Ze moeten gewoon de Fritzbox in hun pakketten nu gaan aanbieden anders geen KPN voor mij.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:44:
Als KPN nu standaard de Fritzbox gaat aanbieden inclusief de gratis Fritz repeaters dan heb ik er geen problemen mee. Maar no way dat ik ooit een Xperiabox ga gebruiken. Absolute rotdingen zijn het.
Dan doen ze dus NIET want KPN had natuurlijk al lang alleen maar Fritzbox modems uit kunnen leveren aan al haar KPN klanten. Ze blijven maar prutsen met de Experiaboxen wat bovendien een slecht gekozen naam is voor een ding wat brak werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:46:
[...]

Dan doen ze dus NIET want KPN had natuurlijk al lang alleen maar Fritzbox modems uit kunnen leveren aan al haar KPN klanten. Ze blijven maar prutsen met de Experiaboxen wat bovendien een slecht gekozen naam is voor een ding wat brak werkt.
Zolang je je Fritzbox mag behouden met ondersteuning daarop heb ik er geen problemen mee om naar KPN over te gaan. Immers hebben we al in feiten KPN met de service en vrije mogelijkheden van XS4ALL. Maar als dat komt te vervallen dan geen KPN meer voor mij.

Welke andere providers bieden overigens standaard een Fritzbox in hun pakket aan wanneer je een glasvezel abonnement bij ze afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Hoe zit het op termijn met het VOIP nummer (085 nummer) als XS4ALL verdwijnt? Kun je dit nummer überhaupt meenemen naar een andere provider (ik gok op nee).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:03:
Welke provider biedt naast XS4ALL standaard een Fritzbox in zijn pakket aan op glasvezel?
Tweak
Nakebod schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:14:
Nog een maandje voor mijn verhuizing. Gisteren nieuw spul aangesloten.
Situatie: FTU (Met TY01 patchcover) zit in de woonkamer (Jeuj -O- )
Netwerkzenuwcentrum :+ is in de meterkast. Fritzbox 5490 staat tijdelijk in de woonkamer.
Uiteindelijk moet die fritzbox er tussenuit en wil ik weer mijn eigen Sophos SG125w firewall gebruiken.
Deze heeft alleen geen SFP, alleen ethernet.

Eigenlijk 2 opties. In beide gevallen moet er eerst een switch tussen (Zoals mijn huidige situatie al is).
Iets met firewall die geen PPPoE met VLAN snapt, dus moet eerst via switch vlan eraf slopen.

1) FTU > mediaconverter > UTP naar switch > Firewall
2) FTU > Fiber naar SFP in switch > Firewall

Voordeel van optie 2 is dat er geen extra apparaat tussenhangt.
"Nadeel" is dat ik nog geen fiber heb liggen naar de meterkast maar dat kan geregeld worden :)

Ik wil eigenlijk voor optie 2 gaan. De TY01 patchcover er weer afhalen, directe kabel op de FTU naar de switch, en dan de lege patchcover die ik nog heb erop.
Dan heb ik volgens mij de volgende producten nodig, die hier vaker worden vermeld:
Cisco GLC-BX-20U SFP module
LC UPC to SC UPC Simplex OS2 Single Mode kabel

Nu ben ik niet heel erg thuis in fiber kabeltjes connectoren etc, dus hoop dat ik het goed heb :+
Zie ik iets over het hoofd, of moet dit an sich zo gaan werken?
Ik snap niet waarom je huidige patchcover eraf moet? Die zorgt er juist voor dat je direct een glaskabeltje op de FTU kan aansluiten...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:09:
[...]

Tweak

[...]

Ik snap niet waarom je huidige patchcover eraf moet? Die zorgt er juist voor dat je direct een glaskabeltje op de FTU kan aansluiten...
Waarom quote je mijn bericht? Edit zie het al staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2019 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:36
netblade schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:02:
Wellicht weet iemand dit hier:

Ik ga overstappen van KPN naar XS4ALL, en ik heb al een fijne NTU hangen met lan output. Nu zit er in mijn pakket een nieuwe NTU waar enkel een SFP uitgang op zit.
Ik gebruik bij KPN al een eigen Fritzbox 7490 (die Experiabox is heel snel weer in de doos gestopt waar deze vandaan kwam) en heb een 5490 geleverd gekregen.
Is het een probleem als ik mijn huidige setup behoud? Of komt een monteur mijn huidige NTU weghalen?
De monteur afspraak heb ik al reeds afgezegd omdat ik deze niet nodig dacht te hebben, maar als die NTU vervangen MOET worden laat ik dat liever doen.
Iemand ervaring met de situatie waar ik nu in zit?
Mark-NL schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:20:
Die NTU van KPN klik je er af en dat 'plastic kapje' van XS4ALL met de glasvezel, klik je er dan weer op. Denk er wel om dat je de beschermingskapjes van de glasvezel plugjes eraf haalt en op de KPN NTU er weer op klikt. Daarna sluit je de 5490 aan en doorloop je de setup. Gaat ook zonder technische kennis. De hele omwisseling is in 20-30 seconden geregeld.

Ik heb echter later de NTU van KPN -eentje via marktplaats op de kop getikt voor weinig- er weer opgezet, zodat ik mijn eigen router hierop kon aansluiten. Werkt tot nu toe nog erg goed.
Vorig jaar Oktober is XS4all bij mij komen aansluiten, daarbij hebben ze SPF uitgang geplaatst met bijbehorende Fritsbox in plaats van NTU. Laat ik nu net een NTU nodig hebben voor mijn router welke geen SPF ingang heeft.

Eerst twijfelde ik om alles zelf te vervangen en zelf een NTU te regelen met bijbehorende kosten. Maar ik heb uiteindelijk gewoon XS4all gebeld, situatie uitgelegd en de vraag gesteld of ze de SPF aansluiting wilde vervangen voor een NTU. Ze moesten dit even navragen maar het bleek geen probleem te zijn. Ze stuurde een monteur om de SPF te laten vervangen voor een NTU en ze stuurde de bijbehorende Firtsbox op per post. De Fritsbox die toebehoorde aan de SPF aansluiting heb ik wel moeten terug sturen.

Al met al heeft XS4all mij hier in perfect en kosteloos geholpen waardoor ik nu mijn eigen router gebruik als als modem met NTU. Ik vroeg daarnaast ook het volgende: Wat als ik terug wil naar SPF en glas modem: Dan zou ik kunnen bellen en dan zou ik zonder problemen kunnen ruilen. _/-\o_ :*) .

Dus ik zou XS4all bellen om de SPF te laten ruilen voor de NTU.

Hopelijk blijft KPN met de komende veranderingen de service van XS4all leveren. Als oud KPN glasvezel klant vindt ik de service en de vrijheid van de provider echt top!
Pagina: 1 ... 69 ... 108 Laatste