[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bewijs is niet nodig want iets niet durven is heel anders dan iets niet kunnen.
Het staat gewoon een beetje fout geschreven in de review

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ze kunnen het wel, ze durven het alleen niet omdat al de kaarten dan doorbranden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja het is maar net hoe je het bekijkt. Niet durven is een beetje in mijn oren een raar woord hier voor want je gaat natuurlijk niet de klocks zo ver opvoeren dat hij kapot gaat, het heeft dus meer met kunnen te maken dan met durven. Maar dat is mijn mening.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:49:
[...]
Het verbruik tijdens Furmark is in deze review is dan ook totaal niet realistisch in deze review, piek verbruik ligt veel hoger, jammer genoeg klopt dat hier dus niet.
Eens. De hele pagina met verbruikscijfers is in die review nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:59:
Nou ja het is maar net hoe je het bekijkt. Niet durven is een beetje in mijn oren een raar woord hier voor want je gaat natuurlijk niet de klocks zo ver opvoeren dat hij kapot gaat, het heeft dus meer met kunnen te maken dan met durven. Maar dat is mijn mening.
Ik snap je niet helemaal. Ze konden wel harder, maar durfden het niet aan, omdat ze bang waren dat de GTX590 dan door zou fikken, wat wel logisch zou zijn met zijn 11-Phasen circuit.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Hoewel ik het tot nu toe erg vaak oneens ben met Tweaker. heeft hij (ondanks dat het mierenneuken is) denk ik wel een punt:
Ze konden wel harder, maar durfden het niet aan, omdat ze bang waren dat de GTX590 dan door zou fikken, wat wel logisch zou zijn met zijn 11-Phasen circuit.
Versus
Ze konden niet harder, omdat de GTX590 dan door zou fikken, wat wel logisch is met zijn 11-Phasen circuit.
Nvidia kan gewoon niet harder want dan gaan er teveel stuk. Durf is raar gebruikt hier.

Maarja mierenneuken ftw!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Tja waarschijnlijk waren de originele clock's van de GTX590 lager omdat ze AMD's kaart lager hadden ingeschat. Niets miss mee opzicht, je maakt eerst de specificaties van je product en dan het product zelf.

Echter, toen bleek dat de HD6990 niet onder de 300watt bleef (helaas...) was dat voor nVidia een beetje een tegenvaller.
Wat wel vaker gebeurt is dat op het laatste moment nog de snelheid van een product wordt aangepast, in dit geval heeft nVidia de extra marge op de stroomvoorziening gebruikt om de kaart competatiever te maken.
Of ze wel of niet verder konden/durfden lijkt me niet relevant, het verandert het product niet, maar als het goed is durven ze niet verder dan dat ze kunnen ;)
Dit is in het kort, hoe het ongeveer gegaan zou zijn, echt duidelijk wordt het nooit, tenzij nVidia het zelf verteld.

Al met al jammer, het geeft de GTX590 een onnodig slecht imago, maar de zonnige zijde van het verhaal is natuurlijk dat nVidia een verbeterpuntje heeft voor de volgende dual-chip kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50
Vandaag zouden toch de eerste Kepler videokaarten onthuld worden?
De laptop serie als ik me goed kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Dat was toch morgen als ik het me wel herinner?
Vandaag onthult AMD zijn 7-serie in Londen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees er nog niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
verkeerde topic :P

[ Voor 93% gewijzigd door -The_Mask- op 05-12-2011 21:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Ik heb het nog even opgezocht, ze zouden inderdaad vandaag aangekondigd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Details nvidia laptop GPU'S wat helemaal vergeten word.
http://www.anandtech.com/...eforce-600m-mobile-gpus/2

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Niet vergeten, maar die dingen zijn al lang te krijgen. Dit zijn namelijk gewoon rebrands.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik al wel door. Enkel een die shrink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het is ook geen kleinere gpu? Er ging in de ronde dat nvidia zijn gpu's op 82nm gingen bakken?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus het is ook geen kleinere gpu?
Dat staat gewoon in het artikel.
Er ging in de ronde dat nvidia zijn gpu's op 82 28nm gingen bakken?
Sowieso niet met deze kaarten, zo ver is nVidia niet.

[ Voor 72% gewijzigd door -The_Mask- op 07-12-2011 10:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
ik heb gehoord dat de mars 2 minder presteert dan een standaard 6980/single gtx 580.
klopt dat of word ik voor de gek gehouden? -_-"
kon namelijk geen fatsoenlijke vergelijking met dergelijke kaarten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

maxvandenberg schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:41:
ik heb gehoord dat de mars 2 minder presteert dan een standaard 6980/single gtx 580.
klopt dat of word ik voor de gek gehouden? -_-"
kon namelijk geen fatsoenlijke vergelijking met dergelijke kaarten vinden.
Kom op zeg, zo ver is google niet verwijderd.

http://nl.hardware.info/r...view-twee-gtx-580s-in-een!

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:39:
[...]
Dat staat gewoon in het artikel.
[...]
Sowieso niet met deze kaarten, zo ver is nVidia niet.
Thnx.
Helaas niets nieuws dus. Ik heb gewoon een 630M in mijn laptop zitten.
Ik begin nu dat hele rebranden te snappen ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:59:
[...]

Thnx.
Helaas niets nieuws dus. Ik heb gewoon een 630M in mijn laptop zitten.
Altijd fijn als je onderdelen nieuwer worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia to Start Production of 28nm "Kepler" Chips "Shortly" - Chief Executive.

http://www.xbitlabs.com/n...rtly_Chief_Executive.html

Dus in het begon van 2012 kunnen we wat keplers verwachten

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Nee, in het begon van 2012 kunnen we nog geen Keplers verwachten. Tussen productie en beschikbaarheid zit 3 maanden.
offtopic:
Als je hem dan al wil helpen kun je hem in mijn ogen beter niet naar de site van je werkgever sturen.

[ Voor 63% gewijzigd door madmaxnl op 07-12-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What is important is that there are GeForce "Kepler" GPUs that will go into production shortly and will thus be available early next year.
Ik moet toch beter op mijn engels letten. Ik meende dat hier staat begin van volgend jaar maar ik kan er naast zitten. Ligt er verder aan of het binnen 3 maanden is. Nvidia kan ook met wat minder eerder op de markt komen.

Edit waneer is de productie gestart?
KG 107 en KG 106 schat ik in tussen feb april.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:20
En dat werd met Fermi ook gezegd... Aandeelhouders. :/

We zullen zien. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 07-12-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Het wordt eens tijd dat ze(aandeelhouders) nVidia aanklagen. nVidia kan namelijk niet terug vallen op een disclaimer m.b.t. uitspraken en beweringen op een aandeelhoudersvergadering.

Uitspraken hoeven niet altijd uit te komen -c.q. waar te zijn-, want er kunnen altijd dingen gebeuren die onvoorzien waren, zoals een natuurramp e.d. Wel is het zo dat als een bedrijf een x bepaalde winst in het vooruitzicht stelt dat deze heel dicht in de buurt moet zitten. Wat de gevolgen zijn als dit niet gebeurt weet ik niet precies, maar winstwaarschuwingen zijn er niet voor niets en bedrijven geven ze niet graag uit.

Als ze aangeklaagd worden is het aan een rechter om te bepalen of de aanklacht gegrond is of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door madmaxnl op 07-12-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Lekker handig zou dat zijn; aandeelhouders die een bedrijf aanklagen waarvan ze zelf aandelen hebben.

Dat zou betekenen dat de waarde van het aandeel daalt, en je dus een dief van je eigen portemonnee bent.

Dit zou naar mijn mening het laatste zijn wat je doet. Of de aandelen moeten er al heel beroerd voor staan- of komen te staan. En dat je dus toch al weinig meer te verliezen hebt.

Het blijft gokken, dat aandelen gebeuren. Daarom zitten we nu met z'n allen ook zo diep in de economische shit.

En nVidia is ook weer afhankelijk van derden mbt het bakken van chips. En als die derde zegt dat iets goed loopt, en het blijkt achteraf allemaal wat tegen te vallen... Tja, dan heb je dus een probleem. Zowel het bedrijf die de chips bakt, de afnemer van de chips, en de aandeelhouders van beide bedrijven. En dan ook nog eens alle andere bedrijven die ermee te maken hebben... :)

Als iedereen zou handelen met voorkennis zou het ook 1 grote puinzooi worden... Alhoewel ik me afvraag of het nog erger kan dan nu. :+

Dat hele aandelen gebeuren is 1 grote luchtbel. Maar goed. Dat is weer een hele andere discussie. :D B)

[ Voor 39% gewijzigd door Format-C op 07-12-2011 20:32 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:26
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 18:39:
Nvidia to Start Production of 28nm "Kepler" Chips "Shortly" - Chief Executive.

http://www.xbitlabs.com/n...rtly_Chief_Executive.html

Dus in het begon van 2012 kunnen we wat keplers verwachten
Het hele stuk hebben ze het over notebooks, niet echt een indicatie voor high-end gpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Format-C schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:23:
Lekker handig zou dat zijn; aandeelhouders die een bedrijf aanklagen waarvan ze zelf aandelen hebben.

Dat zou betekenen dat de waarde van het aandeel daalt, en je dus een dief van je eigen portemonnee bent.
offtopic:
In zekere zin, maar dat is bij alles waaraan je participeert.

Voorbeeld: je bent een werknemer bij bedrijf X, maar je zou maar beter niet kunnen gaan protesteren voor loonsverhogingen/arbeidsrechten e.d. want daardoor kan bedrijf X failliet gaan waardoor jij dus helemaal zonder werk komt te zitten.

Dit is dus geen goede gedachten gang want hiermee geef je eigenlijk aan dat bedrijven waarmee je bent 'verbonden' overal mee weg kunnen komen. Want elke vorm protest maakt je direct of indirect een dief van je eigen portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Punt is nog steeds dat nVidia de wetten van de natuurkunde niet kan tarten. Ik heb het hier wel eens eerder uitgelegd, maar, zoals madmaxnl hierboven ook al zei, als ze nu met massaproductie beginnen, dan heb je pas over 3 maanden (op zijn vroegst) producten klaar voor verkoop, alles bij elkaar. Dus 'vroeg' volgend jaar is ergens maart.

Bovendien kan nVidia best wel eens claimen dat ze met vroeg volgend jaar bedoelen te zeggen 'vroeg Financieel Q1 2013', wat zoveel inhoudt dat het ook nog wel eens april kan worden. Dan praten we ook nog eens nog altijd over GK107, ofwel een 'budget' GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ze gebruiken niet voor niets relatieve termen als 'vroeg'. Wat is vroeg, voor de een is 6 uur 's morgens vroeg voor de andere is 10 uur 's morgens vroeg. Door dit soort relatieve termen te gebruiken beschermt nVidia zich tegen een mogelijke aanklacht als het feest niet door gaat(hypothetisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt gaan delibereren wat "early" nou precies betekent, maar ik denk dat het interessanter is hoe het hier gebruikt wordt. Doorgaans spreekt men over kwartalen (Q1, Q2 etc.), in dit geval gebeurt dat niet. Dat doen ze natuurlijk niet voor niets, het is waarschijnlijk dat Nvidia zich nog niet aan Q1 wil committeren en daarom de term "early" gebruikt.

Het is erg speculatief, maar als ze zelf nog niet zeker zijn van Q1 dan is mijn gevolgtrekking dat we de eerste (low-end) Keplers in maart/april kunnen verwachten: maart als het meevalt, anders april. Veel eerder lijkt me onwaarschijnlijk, dan zouden ze wel over Q1 spreken. Maart/april ligt ook redelijk in lijn met wat we tot nu toe gehoord hebben.

NB: dit is natuurlijk erg speculatief allemaal, dus pin me er zeker niet op vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:08:
Punt is nog steeds dat nVidia de wetten van de natuurkunde niet kan tarten. Ik heb het hier wel eens eerder uitgelegd, maar, zoals madmaxnl hierboven ook al zei, als ze nu met massaproductie beginnen, dan heb je pas over 3 maanden (op zijn vroegst) producten klaar voor verkoop, alles bij elkaar. Dus 'vroeg' volgend jaar is ergens maart.

Bovendien kan nVidia best wel eens claimen dat ze met vroeg volgend jaar bedoelen te zeggen 'vroeg Financieel Q1 2013', wat zoveel inhoudt dat het ook nog wel eens april kan worden. Dan praten we ook nog eens nog altijd over GK107, ofwel een 'budget' GPU.
Zal het zo zijn dan dat nvidia telkens 1 gpu gaat vrijgeven en niet zoals normaal met de high end kaarten gelijk de 2 top gpu met 1 core? Ik doel dan op low en mid end kaarten in één keer vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 02:30:
Je kunt gaan delibereren wat "early" nou precies betekent, maar ik denk dat het interessanter is hoe het hier gebruikt wordt. Doorgaans spreekt men over kwartalen (Q1, Q2 etc.), in dit geval gebeurt dat niet. Dat doen ze natuurlijk niet voor niets, het is waarschijnlijk dat Nvidia zich nog niet aan Q1 wil committeren en daarom de term "early" gebruikt.

Het is erg speculatief, maar als ze zelf nog niet zeker zijn van Q1 dan is mijn gevolgtrekking dat we de eerste (low-end) Keplers in maart/april kunnen verwachten: maart als het meevalt, anders april. Veel eerder lijkt me onwaarschijnlijk, dan zouden ze wel over Q1 spreken. Maart/april ligt ook redelijk in lijn met wat we tot nu toe gehoord hebben.

NB: dit is natuurlijk erg speculatief allemaal, dus pin me er zeker niet op vast. :)
Nvidia zelf zal het al wel weten maar wij weten het nog niet zeker. We kunnen wel denken dat het heel laat gaan worden omdat er zo veel speculaties aan elkaar worden geknopen. Het eenige redelijke is afwachten op wat betrouwbaars en dat is er nog niet het kan dus nog gewoon Q1-Q2 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Eind maart is nog steeds Q1, begin april Q2. Dat is zo ongeveer, met alle aanwijzingen die we hebben, wanneer we de GK107 kaarten kunnen verwachten. Of je dat begin wilt noemen, is denk een persoonlijke opvatting die van persoon tot persoon zal verschillen.

Als we Charlie mogen geloven, dan is GK106 dezelfde chip als GK107, alleen dan minder/niet afgeknepen. Technisch zou nVidia hem dan tegelijkertijd uit kunnen brengen. Of het verstandig en/of praktisch is, is een heel ander verhaal. Zeker aan het begin zit iedereen met beperkte productie voor hun 28nm producten en GK107 zal in grote getalen geproduceerd moeten worden, wil nVidia al zijn wins om kunnen zetten in werkelijke productiemodellen laptops. De vraag is dan ook een beetje hoeveel er over zal blijven voor desktop kaarten.

GK106 zullen vanuit dat oogpunt daarom misschien wel twee/drie maanden later op de desktop kunnen verwelkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Laatst online: 09-09 21:03
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:51:
[...]

Nvidia zelf zal het al wel weten maar wij weten het nog niet zeker. We kunnen wel denken dat het heel laat gaan worden omdat er zo veel speculaties aan elkaar worden geknopen. Het eenige redelijke is afwachten op wat betrouwbaars en dat is er nog niet het kan dus nog gewoon Q1-Q2 zijn.
SILICON

Het duurt zo'n 6 weken voordat je van een tapeout silicon terug krijgt. Dat moet dan worden onderzocht of het goed is en als dat goed is dan duurt het nog zo'n drie maanden voordat het in productie kan. Als er een extra stepping moet worden gemaakt, bijvoorbeeld doordat er nog bugs in het ontwerp zitten, dan duurt dat nog eens een keer 6 weken extra.

Omdat je als bedrijf niet weet of het silicon wat je terugkrijgt goed zal zijn, kan je dus niet met zekerheid zeggen wanneer de productie kan aanvangen. Één fout in het ontwerp en je bent zo'n zes tot acht weken verder.

Vandaar dus dat nVidia niet aan kan geven wanneer precies de nieuwe generatie gaat komen, simpelweg omdat ze niet weten of en wanneer hun silicon goed is. Pas op het moment dat ze goede silicon binnen hebben kunnen ze een gerichte datum aangeven.

Dat nVidia nu dus niet aan geeft wanneer de nieuwe generatie komt betekend dus waarschijnlijk dat ze nog geen goede silicon binnen hebben, hieruit zou je ook kunnen afleiden dat het dus nog minimaal 3 maanden zal duren voordat nVidia met de nieuwe generatie zal komen.

AANDEELHOUDERS

nVidia is voor een deel afhankelijk van (potentionele) aandeelhouders, die bepalen namelijk hun beurswaarde. Hoe beter je je aandeelhouders tevreden kan stellen, hoe beter je beurskoers zal zijn en hoe beter je slagkracht is op de markt.

Een goede manier om je aandeelhouders tevreden te stellen, is door gericht aan te geven wanneer je nieuwe generatie klaar is en wanneer deze in de winkels zullen liggen. Als je een goed nieuw product hebt dat in de winkel ligt dan zal dat vaak een omzetgroei van het bedrijf inhouden, iets waar (potentionele) aandeelhouders dol op zijn. En hoe meer mensen jou aandelen willen hebben, hoe meer je bedrijf waard is op de beurs.

Dat nVidia momenteel geen gerichte datum durft af te geven geeft dus het vermoeden dat ze nog geen werkend silicon in hun bezit hebben. En vandaar weer de speculatie dat het nog minimaal drie maanden zal duren voordat de nieuwe producten er zijn.

Ik hoop dat je met deze infomatie wat meer inzicht krijgt in de productie van videokaarten, de time to market daarvan en invloed van deze zaken op de beurswaarde van o.a. nVidia. Ook hoop ik dat je nu begrijpt waarom sommige mensen hier zo vaak in bepaalde kaders qua tijd speculeren, die zitten namelijk ook te rekenen met de tijd voor tapeout, steppings, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:45:
Eind maart is nog steeds Q1, begin april Q2. Dat is zo ongeveer, met alle aanwijzingen die we hebben, wanneer we de GK107 kaarten kunnen verwachten. Of je dat begin wilt noemen, is denk een persoonlijke opvatting die van persoon tot persoon zal verschillen.

Als we Charlie mogen geloven, dan is GK106 dezelfde chip als GK107, alleen dan minder/niet afgeknepen. Technisch zou nVidia hem dan tegelijkertijd uit kunnen brengen. Of het verstandig en/of praktisch is, is een heel ander verhaal. Zeker aan het begin zit iedereen met beperkte productie voor hun 28nm producten en GK107 zal in grote getalen geproduceerd moeten worden, wil nVidia al zijn wins om kunnen zetten in werkelijke productiemodellen laptops. De vraag is dan ook een beetje hoeveel er over zal blijven voor desktop kaarten.

GK106 zullen vanuit dat oogpunt daarom misschien wel twee/drie maanden later op de desktop kunnen verwelkomen.
Indd dat is dus precies wat ik in mijn gedachten had en ook zij. En wat momenteel ook danzij speculaties het beste overeen komt. Alleen jammer dat het speculaties blijven want we kunnen iet weten hoe ver ze momenteel zijn. Ze kunnen bvb misschien al lang klaar zijn en bvb wachten op wat AMD gaat doen?

Hierboven. Dat maakt wel iets duidelijk maar niet iets wat met zekerheid zal zijn en dus een speculatie blijft, de snelheden van die processen kunnen veranderen.

Kepler silicon zou dit jaar klaar zijn en dus kloppen q1 q2 redelijk maar blijft speculeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:05:
[...]

Indd dat is dus precies wat ik in mijn gedachten had en ook zij. En wat momenteel ook danzij speculaties het beste overeen komt. Alleen jammer dat het speculaties blijven want we kunnen iet weten hoe ver ze momenteel zijn. Ze kunnen bvb misschien al lang klaar zijn en bvb wachten op wat AMD gaat doen?

Hierboven. Dat maakt wel iets duidelijk maar niet iets wat met zekerheid zal zijn en dus een speculatie blijft, de snelheden van die processen kunnen veranderen.

Kepler silicon zou dit jaar klaar zijn en dus kloppen q1 q2 redelijk maar blijft speculeren.
Hoewel veel dingen hier wel speculaties zijn, zijn het wel beargumenteerde speculaties en de kans dat Nvidia al lang klaar is en wacht op AMD is echt 1 op 1000000*

*Disclaimer: niet echt berekend maar je snapt wat ik bedoel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 18:05:

De snelheid waarmee wafers door de oven gaan om een GPU te bakken, zal niet van de een op de andere dag veranderen en zal niet opeens veel korter zijn voor nVidia dan voor anderen. Het zijn vaste gegevens waarmee je heel goed kunt rekenen hoe snel iets wel of niet op de markt kan zijn. Ik heb het verhaal ook al een keer eerder uitgelegd. Er is niets speculatiefs aan, het is gewoon materie die je kunt accepteren als algemene kennis.

Voor de rest heeft het gros hier ook al gesteld dat Kepler zo rond maart/april op de markt kan komen, mijzelf incluis. Daarbij hebben we het wel altijd over GK107 gehad, waar we het nog steeds over hebben, aangezien er geen enkele aanwijzing is dat andere chips verder of zelfs maar even ver zijn als GK107.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens maar daarom blijft het wel een speculatie van wanneer er is begonnen aan de silicon dus het blijft speculeren wnaeer we iets kunnen verwachten. Als iemand een datum heeft waneer de silicon klaar is dan is het minder tot geen speculeren meer. En natuurlijk kan het proces wel veranderen. Het zijn wel vaste gegevens maar dingen kunnen u eenmaal veranderen want dit gebeurd overal bij fabrieken.

Is het erg dat ik iets wil aanemen als het meer zeker is, want voor mij blijft het nog altijd speculeren van waneer iets is begonnen en wanneer iets af is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:21:
Mee eens maar daarom blijft het wel een speculatie van wanneer er is begonnen aan de silicon dus het blijt speculeren wnaeer we iets kunnen verwachten. Als iemand een datum heeft waneer de silicon klaar is dan is het minder tot geen speculeren meer. En natuurlijk kan het proces wel veranderen. Het zijn wel vaste gegevens maar dingen kunnen u eenmaal veranderen want dit gebeurd overal mee.
De machines waarmee de GPU's geproduceerd worden kunnen niet van de ene op de andere dag veranderen dus het is juist erg makkelijk om ongeveer in te schatten hoe lang het zal duren voordat er genoeg geproduceerd is.
Nvidia zou natuurlijk ook eerder kunnen komen maar dan met een paperlaunch maar daar heb je natuurlijk ook niks aan, dat zou ook vrij slecht zijn voor Nvidia lijkt me wanneer er zogenaamd ''gelaunched'' wordt en dat er dan nog weken/maanden gewacht moet worden op eventuele voorraad.
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:21:

Is het erg dat ik iets wil aanemen als het meer zeker is, want voor mij blijft het nog altijd speculeren van waneer iets is begonnen en wanneer iets af is.
Je mag best twijfelen aan bepaalde speculaties maar de mogelijkheden die je zelf opnoemt zijn erg onwaarschijnlijk en zijn ook niet echt te beargumenteren.

[ Voor 41% gewijzigd door Redblader op 08-12-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:26:
[...]

De machines waarmee de GPU's geproduceerd worden kunnen niet van de ene op de andere dag veranderen dus het is juist erg makkelijk om ongeveer in te schatten hoe lang het zal duren voordat er genoeg geproduceerd is.
Nvidia zou natuurlijk ook eerder kunnen komen maar dan met een paperlaunch maar daar heb je natuurlijk ook niks aan, dat zou ook vrij slecht zijn voor Nvidia lijkt me wanneer er zogenaamd ''gelaunched'' wordt en dat er dan nog weken/maanden gewacht moet worden op eventuele voorraad.
Dat hoeft niet persé een paperlanch te zijn het kan ook gaan om enkele duizenden, dit is al eens eerder voorgekomen. Ik geloof nog met de 8800 series. Ze waren er wel maar in de eerste maand waren ze nog maar amper meer te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
We hebben in ieder geval een indicatie, namelijk het statement van JHH dat 'binnenkort met productie begonnen zal worden'. Dat betekent zoveel als dat er op dat moment nog geen productie gaande was. Dus productiestart zal al gauw op zijn vroegst begin december zijn, later is mogenlijk, eerder welhaast onmogenlijk.

Dat dingen kunnen veranderen is logisch. Dat het in het geval van het bakproces niet gebeurd is, is redelijk aannemelijk, aangezien een significante verkorting van het hele bakproces wereldnieuws zou zijn geweest wat niet te missen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:28:
[...]

Dat hoeft niet persé een paperlanch te zijn het kan ook gaan om enkele duizenden, dit is al eens eerder voorgekomen. Ik geloof nog met de 8800 series. Ze waren er wel maar in de eerste maand waren ze nog maar amper meer te verkrijgen.
In principe is een voorraad van een paar duizend natuurlijk niks beter dan een paperlaunch, er zullen dan wel reviews verschijnen maar als er bijvoorbeeld in heel Nederland 10 van die kaarten verkrijgbaar zijn heb je er nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al geen paperlaunch meer. Een paperlaunch is iets vrijgeven waneer er niets in de winkels ligt of nog niet komt te liggen. Zoals met de 8800GT was het geen paperlaunch, ik was toen de eerste op hwi met 2 van die kaarten voor er zelfs een benchmark was te vinden in heel nl.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:32:
Dat is al geen paperlaunch meer. Een paperlaunch is iets vrijgeven waneer er niets in de winkels ligt of nog niet komt te liggen. Zoals met de 8800GT was ht geen paperlaunch.
A release of a product, especially a computer component, in extremely limited quantities, making it very difficult for consumers to get their hands on. The purpose of this is generally for a company to be able to say "we have the fastest chip", before they can actually produce large numbers of them.

Thus, the product isn't really "launched" to the market, it's only launched in press releases, hence "paper" launches.

Urban dictionary 8)

Als Nvidia een ''voorraad'' van enkele duizenden heeft en dit moet verdelen over de hele wereld zullen vrijwel alle kaarten bij reviewers belanden en zullen er misschien een paar consumenten zo'n kaart kunnen kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Redblader op 08-12-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denheer
  • Laatst online: 09-09 21:03
Als een bedrijf als TSMC de snelheden significant heeft verbetert dan zal dat gegarandeerd in het nieuws zijn geweest. TSMC is namelijk ook een beursgenoteerd bedrijf.

Als dat bedrijf opeens een grote sprong heeft gemaakt qua techniek dan betekend het dat dit bedrijf aantrekkelijker is voor partijen om daar hun chips te laten bakken, en dat betekend weer meer omzet en meer omzet is een hogere waarde op de beurs.

Dat dit nieuws er niet is geweest maakt het dus hoogst waarschijnlijk dat ze geen significante vooruitgang hebben geboekt bij dit process.

GEWICHTEN AAN SPECULATIES

Zoals je hierboven kan lezen is het zeer waarschijnlijk dat TSMC geen grote vooruitgang heeft geboekt bij de snelheid van het bakken van de wafers. Door de genoemde redenering kan je aan deze speculatie een veel zwaarder gewicht hangen dan bijvoorbeeld aan de geruchten over het aantal 'units' in de Southern Islands GPU's.

Als je op die manier te werk gaat dan kan je een lijstje maken van speculaties waarbij de kans zo groot is dat ze waar zijn, dat je daaruit zelfs al aannames kan maken. Zoals bijvoorbeeld de eerder genoemde aanname dat het minimaal 3 maanden zal duren voor Kepler op de markt komt door de tapeout van het silicon.

Het is dus niet zo dat alle speculatie maar op de hoop van 'het is allemaal maar speculatie' moet worden gegooit. Sommige speculaties zijn nou eenmaal aannemelijker dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Nvidia een ''voorraad'' van enkele duizenden heeft en dit moet verdelen over de hele wereld zullen vrijwel alle kaarten bij reviewers belanden en zullen er misschien een paar consumenten zo'n kaart kunnen kopen.
Zo'n gelukje heb ik een keer gehad met de 8800gt
Ik kreeg 2 stukt op de launch datum voor er maar een nedelandse review site deze kaart online had gegooid in een review, tenminste van de site's die ik vaak bezoek.

De hd5870 was trouwens ook heel moeilijk verkrijgbaar direct na de launch en er waren maar een paar winkels die er een paar hadden. Alleen de mensen die wat meer uit wouden geven konden 1 of 2 van die krengen veroorloven. Ik had hier toen ook direct 2 van alleen krijg ik bij een review te horen dat ik deze van anderen maar af pik omdat ik er 2 kocht. Hij was dus aardig boos op mij om de redenen omdat er maar weining te krijgen waren.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 19:43:
[...]

Zo'n gelukje heb ik een keer gehad met de 8800gt
Ik kreeg 2 stukt op de launch datum voor er maar een nedelandse review site deze kaart online had gegooid in een review, tenminste van de site's die ik vaak bezoek.

De hd5870 was trouwens ook heel moeilijk verkrijgbaar direct na de launch en er waren maar een paar winkels die er een paar hadden. Alleen de mensen die wat meer uit wouden geven konden 1 of 2 van die krengen veroorloven. Ik had hier toen ook direct 2 van alleen krijg ik bij een review te horen dat ik deze van anderen maar af pik omdat ik er 2 kocht. Hij was dus aardig boos op mij om de redenen omdat er maar weining te krijgen waren.
De 5xxx-serie was vooral moeilijk te verkrijgen door de verschrikkelijk grote vraag, het waren toen de eerste en enige DX11 kaarten met geweldige prestaties en niet eens zo heel duur.
Door de hoge vraag kreeg je dus ook dat er te weinig voorraad was en dat de prijzen opgedreven werden, maar een paperlaunch zou ik dat zeker niet noemen.

Overigens als iemand vind dat je videokaarten van iemand anders pikt als jij ze koopt dan is hij gewoon jaloers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:36

MazeWing

The plot thickens...

Rond 17.00 uur een 2e GTX 570 van EVGA gekocht (de SC editie). Blijkt het ding defect te zijn :( Uiteindelijk alleen de EVGA kaart in de computer gezet en gekeken wat ie dan doen, maar dan is het 1 en al paars beeld. :(

Ik heb op dit moment echt moordneigingen. Morgen maar 4launch bellen en hopen dat ze niet heel moeilijk gaan doen, want heb er echt geen zin in heel de RMA molen door te moeten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:26
Dat is geen nieuws..

Binnen 7 dagen kun je hem sowieso weer teruggeven, dus als ze je de RMA molen in willen sturen kun je je op dat recht beroepen.

Waren hier laatst ook niet een heleboel EVGA 570 SC edities kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
According to this table GF117 could be also replace the recently launched GeForce GT 630M:

http://www.computerbase.d...afikloesungen-von-nvidia/
GT 630M N13P-GL/GL2 128 Bit
GT 630M N13P-GV 64 Bit

[DEV_1143] NVIDIA N13P-GV
144SPs and 64-bit GDDR5 @ <100mm² could be possible for GF117. GK107 seems to be a 128-bit ~150mm² part, which scales to GTX 550 Ti performance level.

There could be also some rebranding in GeForce 600M high-end:
[DEV_1210] NVIDIA GeForce GTX 570M
[DEV_1211] NVIDIA GeForce GTX 580M
[DEV_1212] NVIDIA GeForce GTX 675M
[DEV_1213] NVIDIA GeForce GTX 670M
http://forums.laptopvideo...ista-64bit-nvidia-mobile/

Van: http://forum.beyond3d.com...?p=1604582&postcount=8305

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
nVidia geeft het liefst onrealistische launch datums om potentiële kopers bij AMD weg te houden want die blijven wachten onder het mom van; "oh het is toch nog maar één maandje of twee". Dit maandje op of twee blijkt uiteindelijk vijf maanden...

Q1 hebben ze nog niet gezegd omdat ze niet weten welke kaarten AMD in zijn hand heeft. Als AMD nu uit het niets een kaart op de markt gooit dan zul je heel snel zien dat nVidia naar buiten brengt dat de tegenhanger van nVidia een Q1 launch gaat hebben terwijl ze op dat moment zelf al weten dat dit niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@madmax; En je wil zeggen? Beetje jammer dat je van dit soort posts maakt. Het voegt geen zak toe en je hebt alleen maar kans op fanboy discussies... ;w

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:45:
nVidia geeft het liefst onrealistische launch datums om potentiële kopers bij AMD weg te houden want die blijven wachten onder het mom van; "oh het is toch nog maar één maandje of twee". Dit maandje op of twee blijkt uiteindelijk vijf maanden...

Q1 hebben ze nog niet gezegd omdat ze niet weten welke kaarten AMD in zijn hand heeft. Als AMD nu uit het niets een kaart op de markt gooit dan zul je heel snel zien dat nVidia naar buiten brengt dat de tegenhanger van nVidia een Q1 launch gaat hebben terwijl ze op dat moment zelf al weten dat dit niet gaat lukken.
Heb je hier een bron van dat nvidia iets gaat luanchen en toch niet gaat doen?
Verder weet niemand of het wel of niet gaat lukken tot nu toe lijtkt het er op van wel die q1-q2
Dit soort post zijn indd jammer en brengen iritaties op en is gewoon om de boel weer op te roeien, puur omdat je iets als een feit neer zet wat nog geen feit is. Ik vind het jammer dat mensen die niet zo voor een merk zijn ook regelmatig slechte dingen als feiten neer zetten opver dat bedrijf. Dat soort persoonlijke meningen horen hier helemaal niet thuis en brenkt alleen maar weer een hoop gezeur met zich mee.
-The_Mask- schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:21:
According to this table GF117 could be also replace the recently launched GeForce GT 630M:

http://www.computerbase.d...afikloesungen-von-nvidia/

[...]

144SPs and 64-bit GDDR5 @ <100mm² could be possible for GF117. GK107 seems to be a 128-bit ~150mm² part, which scales to GTX 550 Ti performance level.

There could be also some rebranding in GeForce 600M high-end:

[...]

http://forums.laptopvideo...ista-64bit-nvidia-mobile/

Van: http://forum.beyond3d.com...?p=1604582&postcount=8305
Hopelijk gaan ze de high end M gpu's niet rebranden. Nog heel even afwachten en we weten meer.
Laatst in het topic over rebranden werd er nog veel gezegt dat een die shrink al niet meer bij een rebrand hoord, als er dan ook nog eens wat dingetjes veranderen aan de sp's enzv is het al helemaal geen rebrand meer.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het niet lang meer duurt voor wij nvidia FXAA in het contolpanel krijgen
Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/3047/captureyoa.png

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=354980
Momenteel nog in een laptop driver, maar vooral voor laptops kan het erg handig zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Zolang FXAA via de drivers nog steeds enkel maar onder OpenGL werkt, kunnen ze het, wat mij betreft, net zo goed weglaten ook.

[edit]Hmm, misschien iets te vroeg gesproken, de link daarboven geeft aan dat ze het in GTA4, Heaven en BF3 (die al out-of-the-box FXAA heeft, maargoed 8)7 ) hebben getest, maarja, "pics or it didnt happen", zeker in het geval van een "nieuwe" anti-aliasing methode.

[ Voor 52% gewijzigd door SirNobax op 10-12-2011 13:05 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Hmm, FXAA werkt dus ook gewoon met de normale 290.36 Beta drivers met DirectX applicaties.
Je moet er enkel NV Inspector voor gebruiken, en daarin zowel 'Nvidia Predifined FXAA Usage' als 'Toggle FXAA on or off' op '1' zetten.

Even spelen. :)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

makkelijker is even te googlen naar "FXAA Injector"

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Uh, nee. :F
Dat is heel wat anders dan Nvidia's driver-level FXAA, zowel kwa performance, als de gebruikte algorithmes.

Van Nvidia's FXAA-man himself:
Driver FXAA uses a different version of FXAA, one that is more conservative, better on text than FXAA 3.11, but more expensive.

As driver and non-driver FXAA are different, the driver FXAA algorithm will get updates timed with driver releases and as a result of gamer feedback, but not the same updates as the non-driver FXAA.
Verder heb ik ook meer vertrouwen in de mannen van Nvidia, dan een 'anoniem' tooltje op het internet, wat via slordige direct3d-hooks hlsl-code injecteerd.

En dan heb je ook nog dit:
Tsurany in [PC] Battlefield 3 - Deel 6:
Werd net wel van GoT server gekickt door die injector :(
Juist. Dus doe mij maar gewoon fatsoenlijke driver-level ondersteuning. 8)7

Oh, en wat betreft mijn "pics or it didn't happen"-comment. FXAA komt niet tevoorschijn op screenshots (wat ook wel aanduidt dat Nvidia's implementatie heel anders werkt). Ook crashen applicaties waar built-in MSAA staat ingeschakeld.

Ziet er verder wel puik uit. Text blijft ook goed leesbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door SirNobax op 11-12-2011 15:14 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Edmin schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:17:
Aangezien dit een nieuwsdiscussietopic is, verwijs ik je door naar de BBG voor videokaarten.
Ok, Verwijderd.

[ Voor 185% gewijzigd door UgotHeinzzd op 11-12-2011 20:21 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aangezien dit een nieuwsdiscussietopic is, verwijs ik je door naar de BBG voor videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVIDIA: small point on the Roadmap of Kepler

http://pcworldpc.blogspot...on-roadmap-of-kepler.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

LOL. Een tabel met exacte core clocks en prijzen... ik geloof er niets van, maar wat erger is: ze doen nergens aan bronvermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien verschijnt het zelfe nog wel met bronnen er bij. Ik zat nog te twijfelen posten of niet.
Omdat er zo weinig is dacht ik maar van ja doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Zulke blogs kunnen altijd wel interessant zijn. Is het niet voor de infi, dan wel voor een goede lach. In ieder geval klopt de tabel sowieso niet. De enig bekende chip (alszijnde tape out en/of samples zijn klaar) , de GK107, staat er notabene niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt maar er staan ook dingen in die ik wel vaker lees en die dan dus wel kunnen kloppen. Ook een aantal van staan hier beschreven zoals een 512bit geheugen bus enzv. http://translate.google.n...bs%3Dqdr:d%26prmd%3Dimvns

Hopelijk komen we snel meer te weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Als dat echt waar is dan is de 680gtx relatief goedkoop?

[edit]

Ze hebben die road map van een website met virussen, lijkt me dus niet echt betrouwbaar.

[ Voor 48% gewijzigd door WilliamP op 12-12-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/wp-content/uploads/2011/10/tabel-gtx-600-575x151.png
Dook al op in februari 2011. Oud nieuws dus, en waarschijnlijk bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

okee!!! Wie heeft er een leuke ervaring met 3d brillen? Ik twijfel om er een aan te schaffen heb een 24 inch 120 hz 3d en een GTX 580 lightning die dik is overclocked...

1x in de bios gezeten met ene 3d bril dat vond ik vreselijk!!

Over die Kepler serie hahaha 2GB? dat is echt zwaar achterhaald medio 2012!!! Ze komen echt wel met 3GB aan knallen.. anders slaat het echt nergens op van 1.5 naar 2 ye right! 3GB is nu wel betaalbaar!! kijk eens in pricewatch tegen de 400 euro en er zit 3GB op wat nog steeds op dezelfde snelheid wordt aangesproken!!

Waarom zou Nvidia dan in godsnaam met 2 GB varianten uitkomen als de games dan boven de 2GB effectief zitten?? ILogisch denken toch

[ Voor 104% gewijzigd door A87 op 13-12-2011 13:25 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effectief komen maar enkele games op gangbare resoluties aan de 1,4gb dus dat is wel onzin hoor.
2 GB is meer dan zat. 3GB klinkt alleen maar leuker.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

WilliamP schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:59:
Als dat echt waar is dan is de 680gtx relatief goedkoop?
Je weet dat GTX alweer een paar generaties als prefix wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Ja klopt, maar deze kaart is (klinkt heel logisch) de opvolger van de 580?
En die zit nu rond de 420 euro, dus 399 dollar als opvolger van de 580 klinkt best goedkoop?

Maar goed, die hele kaart is dus troep, zal wel weer gewoon rond de 450 euro gaan zitten de 680 gtx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke kaart is troep? Voor zo ver ik weet is er voor ieders wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Ik bedoel dat overzicht van die kaarten xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Not long after the rumour mill at 3DCenter came up with specifications and details for AMD's Tahiti, they have now moved onto NVIDIA's first next-gen 28nm chip - rumoured to be GK104. Succeeding GF114 and the GeForce GTX 560 cards (except the 448 Core version), GK104 is rumoured to release in Q1 2012 with a smaller die than GF114.

GK104 is reported features between 640 and 768 SP, 80-96 TMU and either 256-bit or 384-bit memory interface. The performance is likely to be a bit faster than GeForce GTX 580. To make an early launch possible, the speculation mentions GK104 could be a hybrid between Fermi and Kepler, with the first true Kepler part coming with GK100. GK104 also aims at a die size smaller than GF114, presumably to undercut AMD's Tahiti and increase yields for an early release. If GK104 does release in early-mid Q1 2012, as rumoured, it will go up directly against Radeon HD 7800 series / Pitcairn, also releasing around the same time.

Meanwhile, the flagship GK100 chip could release in Q2 2012, with early speculation pointing towards estimated specifcations of 1024 SP, 128 TMU, 64 ROP and a 512-bit memory interface, and performance closing in on GTX 590.

Much of the information coming from 3DCenter is contrary to the previously leaked roadmap by 4Gamers. At this early stage such contradictory speculation is the norm, and all such rumours must be taken with a grain of salt.

Source: 3DCenter
Bron

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet die site dan (VR waar bij staat gerucht) dat de eerdere geruchten niet te geloven zijn en deze met zijn gerucht wel?

Als dit klopt zitten ze helemaal niet zo ver van de release van AMD af en is het wachten er ook dus ook wel waard als de prijs ook nog eens mee zit?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Misschien omdat er 2 uur eerder dit bericht naar buiten kwam?
On track, official

AMD Southern Islands series GPUs, including Tahiti and some other exotic names are about to show their face in the second week of January and if all goes well we should see Radeon HD 7000 generation cards by January 10th.

Naturally we wanted to ask Nvidia what is going on with its 28nm graphics generation codenamed Kepler. We were positively surprised that Senior Product PR Manager at Nvidia, Igor Stanek has decided to confirm that Nvidia is on schedule with its Kepler roadmap.

He said: “We are on track with our Kepler roadmap. We have 28nm silicon in house now. Our transition to 28nm is going better than 40nm, and yields are better than our original plan.”

Nvidia didn’t go into any specifics defining “on track” and when we will see the actual cards, but we can only hope that by Q2 2012 something should be out in the wild. We will probably know more at CES 2012 in the early days of January and it can also happen that Kepler comes much close to Radeon HD 7000 than many believe.

However, it’s certain that Radeon HD 7000 will first 28nm graphics product to market.

Source: Fudzilla
Oftewel, nVidia lijkt sneller te gaan dan gedacht. Dus wie weet kunnen ze de release van de GF600-serie iets vervroegen? Maargoed, geruchten.. 't blijven geruchten.

[ Voor 3% gewijzigd door Freaky Maus op 13-12-2011 15:48 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice dan waren mijn bedenkingen ook aardig goed in geschat want ik verwacht echt niet dat zo veel tater zou komen. Maar Q2 had ik wel wat later verwacht voor de extreme high end kaart(en) van.

Ik ben benieuwd hoe de kaarten het tegen elkaar gaan gaan doen. Zal die van 2e nu dan een dualgpu kaart zijn?
De meest negatieve geruchten die altijd langer dan de positieve hier boven blijven drijven kunnen dus weg lijkt mij?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:48:
Nice dan waren mijn bedenkingen ook aardig goed in geschat want ik verwacht echt niet dat zo veel tater zou komen. Maar Q2 had ik wel wat later verwacht voor de extreme high end kaart(en) van.

Ik ben benieuwd hoe de kaarten het tegen elkaar gaan gaan doen. Zal die van 2e nu dan een dualgpu kaart zijn?
De meest negatieve geruchten die altijd langer dan de positieve hier boven blijven drijven kunnen dus weg lijkt mij?
Door alleen dit bericht van Fudzilla lijkt me het te vroeg om te gaan juichen... En ik wil daarmee niet 'negatief' zijn, eerder realistisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afwachten die ik sowiso al wel, dat doe ik met alle geruchten zowel van AMD als Nvidia. Ik neem alleen feiten 100% serieus aan als waar.
Blij word ik er op zich wel van want het klinkt zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
NVidia hield ook bij hoog en bij laag vast aan dat GF100 helemaal prima was, op tijd zijn release zou zien en dat ze silicon in house hadden, met als hoogtepunt de dummie bij een officiele presentatie. We weten allemaal hoe het met GF100 verlopen is. Marketingpraat is leuk, silicon samples in huis hebben is leuk, maar het is nog geen product in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zoals 7800GTX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Wat is je punt? :?

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 13-12-2011 19:17 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Semi-paperlaunch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja. Lekker belangrijk... ;w

Het spijt me hoor, maar die reactie (7800GTX) raakt kant nog wal.

2005... For crying out loud... :F

Dat is gewoon een

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRQ21f0jxJmWUdoMqJa4swX2zrWCnl_miFVScH5OGKPGX-DTwkuRA

;)

[ Voor 42% gewijzigd door Format-C op 13-12-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als er 1 afdeling is die ik op voorhand never nooit geloof of vertrouw is het nVidia PR/Marketing.

Vooralsnog ga ik ervan uit dat de 580 opvolger pas laat in Q2 komt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik ga nergens echt vanuit... Koffiedik kijken.

AMD is als eerste, en dat wordt mijn volgende kaart. Een HD7950 of HD7970. En dan zien we later wel waar nV mee komt, en of het de moeite is om te switchen.

Ik DENK dat de nV opvolger ergens in april/ mei komt. Ze hebben een half jaar achterstand goed te maken. En daar knabbelen ze wel 1 of 2 maandjes vanaf denk ik.

Met geluk halen ze vroeg Q2, april dus, en met pech laat. En dan is het al juni.

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 13-12-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Format-C schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:40:
Ik ga nergens echt vanuit... Koffiedik kijken.

AMD is als eerste, en dat wordt mijn volgende kaart. Een HD7950 of HD7970. En dan zien we later wel waar nV mee komt, en of het de moeite is om te switchen.

Ik DENK dat de nV opvolger ergens in april/ mei komt. Ze hebben een half jaar achterstand goed te maken. En daar knabbelen ze wel 1 of 2 maandjes vanaf denk ik.

Met geluk halen ze vroeg Q2, april dus, en met pech laat. En dan is het al juni.
En vervolgens ga je wel soort van ergens vanuit.... :P ;)

Denk dat kepler best een aardig kaartje wordt maar laat, heet en duur.

Net als jij ga ik bij goede reviews en redelijke prijs eerst voor een 7950/7970 en zie ik het wel als kepler arriveert.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Hoezo verwacht je een hete kaart? Wat is er überhaupt bekend over de GTX680 dat daarop wijst? Ik verwacht meer iets als de GTX580 eigenlijk.

Geschiedenis biedt geen garantie voor de toekomst (reference 4870s worden toch echt warmer dan GTX480s :P (bron)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Paprika schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:13:
Hoezo verwacht je een hete kaart? Wat is er überhaupt bekend over de GTX680 dat daarop wijst? Ik verwacht meer iets als de GTX580 eigenlijk.
als je een 580 verwacht, verwacht je dus een hete kaart ;)

De reden dat ik een warme kaart verwacht is dat nVidia nog steeds op haar big die strategie lijkt te zitten en het niet mogelijk is je design zo snel aan te passen.
Geschiedenis biedt geen garantie voor de toekomst (reference 4870s worden toch echt warmer dan GTX480s :P (bron)).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Laat ik zeggen, het is opvallend.

Tot noch to alleen maar nieuws geweest aangaande GK107, dat deze een tape-out heeft gehad en aldanniet al in de vorm van samples terug zou zijn bij nVidia. In principe leek het er in alle opzichten op dat samples ergens eind november, begin december bij nVidia terug zouden moeten komen.

Nu is er opeens een bron die claimt dat GK104 halverwege Q1 2012 op de markt zou moeten komen (dat wil dus zeggen dat deze nu al in massa-productie zou moeten zijn voor en eigenlijk al voor een aantal weken). Dit nieuws komt heel toevallig vlak nadat AMD's HD79xx wat meer nieuws krijgt.

Wat eigenlijk bijzonderder is, is dat het nieuws niet bij een Fudzilla of een BSN vandaan komt, sites waar je dergelijke nieuwtjes normaal zou verwachten. Ook wordt het gelijk aangegrepen alszijnde nVidia die toch een antwoord zou hebben op AMD en wel vrij vlot ook, alles op basis van 1 'bron'.

Tel er ook nog eens bij op dat Fudzilla een typisch marketing-verhaaltje van nVidia naar buiten brengt over het in-house hebben van 28nm silicon (gosh, we hebben al eerder gehoord dat nVidia in deze periode beschikking zou moeten hebben over 28nm samples), waarmee nVidia tussen de lijnen eigenlijk zegt dat ze nog niet aan het produceren zijn, wat namelijk veel groter nieuws zou zijn. Dit zet het artikel over GK104 toch wel in een ietwat ander licht.

Al met al is er waarschijnlijk wel een Kepler te verwachten ergens in maart/april, zijnde GK107. Als ze GK104 dan kunnen hard-launchen (dus geen GF100 grapjes), dan hebben ze aardig wat inhaalwerk gedaan aangaande rookgordijnen, iets waar AMD erg goed in is gebleken de afgelopen 3 generaties aan videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Format-C schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:30:
[...]

Mja. Lekker belangrijk... ;w

Het spijt me hoor, maar die reactie (7800GTX) raakt kant nog wal.

2005... For crying out loud... :F

Dat is gewoon een

[afbeelding]

;)
Meteen -letterlijk en figuurlijk- een hele popenkast uithalen omdat ik vraag of we een 7800GTX toestand gaan krijgen. Kijk maar uit, we mogen blijkbaar niet naar het verleden refereren.

[ Voor 5% gewijzigd door madmaxnl op 13-12-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:25:
[...]
Laat me één review zien waar de 580 'heet' is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Koud is anders, maar in de praktijk wordt hij inderdaad niet heet.

@vipeax(hieronder)

Je vergeet de geld prijs te vermelden.

[ Voor 34% gewijzigd door madmaxnl op 13-12-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Help!!!! schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:25:
[...]
Prijs die je betaald voor dat extraatje performance t.o.v. een 6970.

Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6970/images/perfwatt_1920.gif
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/HIS/Radeon_HD_6970/images/perfrel_1920.gif
De GTX580 is/was gewoon een goede kaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

madmaxnl schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:30:

Je vergeet de geld prijs te vermelden.
Hoezo? Was dat onderdeel van de discussie? Volgens mij ging het over warmte die de GTX580 genereert, en over warmte die een toekomstige kaart zou gaan genereren. Niet over prijzen en/of prijs kwaliteitsverhouding. Of iets anders wat weer eens zomaar uit de lucht gegrepen wordt.
Koud is anders, maar in de praktijk wordt hij inderdaad niet heet.
In de link die je geeft wordt niet gepraat over temperatuur, maar over wattage. En eigenlijk gaat het daar ook niet eens echt om, maar over een versie van GPU-z die het throttelen van de GTX580 (de power draw protection) uit kan zetten.

Maar ook dat is/ was (wederom) geen onderdeel van de discussie. Dus ik begrijp dan ook niet wat dit toevoegt aan de discussie.

[ Voor 74% gewijzigd door Format-C op 14-12-2011 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indd er zijn hier duidelijk een paar mensen die niets van nvidia moeten weten of sterker nog alleen maar in de slechte dingen geloven. Daar kun je nooit je gelijk bij krijgen. Ik kan er wel in komen door een paar foutjes bij nvidia dat het vertrouwens dan minder word maar het is nooit zo erg geweest om er niets meer van te geloven. Verder zie ik veel feiten nog geen feiten zijn. Zoals dat de gtx580 heet is wat dus niet zo is, is aardig geijk met zijn tegenhangers maar zelfs beter gezien de warmte produtie van de huidige high end kaarten van nvidia hoger is.
Het is verder ook gene feit dat het om een big die gaat, en het is ook nog geen feit dat het gaat om een paperlaunch.
Verder zijn het allemaal troll hier van mensen die niet in nvidia geloven en zelf die poppenkast uitlokken. Blijf liever weg hier als je niet op een zelfde mannier kan treageren zoals in het AMD topic :o

Het zijn verder nog allemaal gerruchten dus ga niet te veel dingen lopen roepen waar je nog geen weet van hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2011 10:33 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste