Dus AMD had voor die review geen enkel idee van de prestaties van de GTX 660 Ti? Ik denk dat je dat met de kleine specverschillen met de GTX 670 redelijk nauwkeurig kon schatten.
Valt mee, niemand wist wat de kaart precies ging doen met de geheugenbus etc, niemand wist niet definitief te specs op insiders na.
Ze deden hetzelfde met de 7970 en die ghz edition.
NDA's zijn echt heel erg common. Tweaktown heeft gewoon beef met Nvidia en andersom.
NDA's zijn echt heel erg common. Tweaktown heeft gewoon beef met Nvidia en andersom.
Inderdaad, eerst zelf de "regels" van Nvidia overtreden (NDA) en dan achteraf gaan huilen dat ze maatregelen treffenAnoniem: 245699 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 18:33:
Tja, Nvidia speelt zoiets hard, maar in dit geval was AMD ook niet blij geweest. Ik bedoel, een review online zetten >2 weken voor release in niet tof. Natuurlijk is daar een aanleiding voor, maar dat Nvidia dit in de toekomst wil voorkomen lijkt me logisch.
if (!coffee) {
Work = false; }
Ze hebben voor de GTX660Ti helemaal geen NDA getekend, zucht...
"This went on for years and we were put into a position where if we wanted a launch day review of a new GPU, we really had to fight for it, beyond on what we thought was reasonable. We had to work with NVIDIA partners to get a review sample if we wanted one at all. After countless anger fueled emails to NVIDIA, we eventually realized we were fighting a losing battle. It and the associated anger and stress was just a waste of our time and surely wasn't healthy for our wellbeing. We decided at some point (I can't remember exactly) that we would just acquire samples early on our own and post the reviews when we wished. We were not under NDA by NVIDIA - heck, they'd need to have a working open dialogue with us for that to even happen."
"This went on for years and we were put into a position where if we wanted a launch day review of a new GPU, we really had to fight for it, beyond on what we thought was reasonable. We had to work with NVIDIA partners to get a review sample if we wanted one at all. After countless anger fueled emails to NVIDIA, we eventually realized we were fighting a losing battle. It and the associated anger and stress was just a waste of our time and surely wasn't healthy for our wellbeing. We decided at some point (I can't remember exactly) that we would just acquire samples early on our own and post the reviews when we wished. We were not under NDA by NVIDIA - heck, they'd need to have a working open dialogue with us for that to even happen."
[ Voor 85% gewijzigd door madmaxnl op 19-08-2012 19:45 ]
Dat Nvidia reden heeft om niet blij te zijn met Tweaktown zal best maar de manier hoe ze hier dan mee om gaan, hun eigen partners onder druk zetten om Tweaktown te kunnen pakken is gewoon onnodig.naaitsab schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:36:
[...]
Inderdaad, eerst zelf de "regels" van Nvidia overtreden (NDA) en dan achteraf gaan huilen dat ze maatregelen treffen
Correct me if i'm wrong, maar zover ik kan lezen heeft MSI hier bijvoorbeeld niks fout gedaan en toch worden er dreigementen naar ze verstuurd.
Dit zal ook zeker niet de eerste of laatste keer zijn dat er zoiets gebeurt dus ik kan best begrijpen dat veel partners waar Nvidia mee samenwerkt niet tevreden zijn over deze manier van zaken doen.
Anoniem: 304087
Tweaktown en msi hebben de wed geschonden. MSI heeft een kaart geleverd voor dat dat mocht aan tweaktown, en nu heeft MSI dankzij tweaktown gedoner met nvidia omdat tweaktown met die msi kaart dingen lekt wat nog niet mog op dat moment.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 19-08-2012 19:50 ]
"NVIDIA's response on our early release of reviews was to prevent certain video card vendor partners from sending us video cards. I recall Galaxy being one of the first and in more recent times GIGABYTE was told not to send us samples. NVIDIA must have suspected the aforementioned companies of supplying us with video cards early and supposedly assume they have no respect for the NVIDIA NDA. But that's not true; any partner NDA we receive or told about is honored. Much like with our recent MSI GTX 660 Ti coverage - we were told the NDA and adhered to it, we even posted the review two or three minutes later to be on the safe side."
The thing about this email that doesn't make much sense is the fact that it claims that we broke the MSI NDA. That wasn't the case; as I mentioned above, we posted the recent review of the MIS GTX 660 Ti Power Edition a couple minutes after the NDA expired and in the past we haven't broken other MSI video card NDAs. It must be that NVIDIA assume because our first retail video card review of the new GTX 660 Ti was of an MSI product, that it must have been MSI who supplied it to us early. We aren't too sure what proof they have to go along with those claims. It seems like NVIDIA is just going after MSI (and other partners) because they can or they don't know what else to do.
The thing about this email that doesn't make much sense is the fact that it claims that we broke the MSI NDA. That wasn't the case; as I mentioned above, we posted the recent review of the MIS GTX 660 Ti Power Edition a couple minutes after the NDA expired and in the past we haven't broken other MSI video card NDAs. It must be that NVIDIA assume because our first retail video card review of the new GTX 660 Ti was of an MSI product, that it must have been MSI who supplied it to us early. We aren't too sure what proof they have to go along with those claims. It seems like NVIDIA is just going after MSI (and other partners) because they can or they don't know what else to do.
[ Voor 38% gewijzigd door madmaxnl op 19-08-2012 19:52 ]
Tweaktown en msi hebben de wed geschonden. MSI heeft een kaart geleverd voor dat dat mocht aan tweaktown, en nu heeft MSI dankzij tweaktown gedoner met nvidia omdat tweaktown met die msi kaart dingen lekt wat nog niet mog op dat moment..
Oops dubbel
Nu hoop ik niet dat nvidia MSI gaan verbannen door tweaktown zijn domme zet, FU tweaktown
Oops dubbel

Nu hoop ik niet dat nvidia MSI gaan verbannen door tweaktown zijn domme zet, FU tweaktown
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 19-08-2012 19:52 ]
Het zou fijn als je een beetje op je spelling kan letten, dingen als ''wed'' en ''mog'' zijn makkelijk te voorkomenAnoniem: 304087 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:51:
Tweaktown en msi hebben de wed geschonden. MSI heeft een kaart geleverd voor dat dat mocht aan tweaktown, en nu heeft MSI dankzij tweaktown gedoner met nvidia omdat tweaktown met die msi kaart dingen lekt wat nog niet mog op dat moment..
Als je het artikel doorleest dan zie je dat de review pas na de NDA datum/tijd online stond, dus er is niks geschonden madmaxnl heeft hierboven zelfs het stuk tekst waar het in staat aangewezen..
MSI heeft ook niks fout gedaan trouwens
"This is ultimately how NVIDIA treats its partners, like shit. It's these strong-arm tactics by NVIDIA that make us incredibly mad. Now we understand that NVIDIA needs to protect their products and the interests of the company, but MSI didn't do anything wrong. Yet this is how they (and other partners) are treated. I am sure many will be shocked, and rightfully so. If we could write everything we hear about what GPU partners say about NVIDIA, you'd be shocked even more. But in the interest of those who tell us these stories, we won't."
Lees het artikel zelf nu maar: http://www.tweaktown.com/...ners_and_media/index.html
"This is ultimately how NVIDIA treats its partners, like shit. It's these strong-arm tactics by NVIDIA that make us incredibly mad. Now we understand that NVIDIA needs to protect their products and the interests of the company, but MSI didn't do anything wrong. Yet this is how they (and other partners) are treated. I am sure many will be shocked, and rightfully so. If we could write everything we hear about what GPU partners say about NVIDIA, you'd be shocked even more. But in the interest of those who tell us these stories, we won't."
Lees het artikel zelf nu maar: http://www.tweaktown.com/...ners_and_media/index.html
[ Voor 11% gewijzigd door madmaxnl op 19-08-2012 19:56 ]
Msi had een afspraak met nvidia en dat is geschonden punt.
http://nl.hardware.info/n...dreigt-met-uitsluiten-msi
MSI kreeg de waarschuwing dat Tweaktown vanwege het publiceren van reviews voordat de NDA is afgelopen is uitgesloten van het ontvangen van testexemplaren met daarbij volgens Tweaktown het dreigement dat MSI in het ergste geval het recht kan kwijtraken als MSI toch doorgaat met het leveren van Nvidia videokaarten aan Tweaktown.
MSI kreeg de waarschuwing dat Tweaktown vanwege het publiceren van reviews voordat de NDA is afgelopen is uitgesloten van het ontvangen van testexemplaren met daarbij volgens Tweaktown het dreigement dat MSI in het ergste geval het recht kan kwijtraken als MSI toch doorgaat met het leveren van Nvidia videokaarten aan Tweaktown.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 19-08-2012 19:57 ]
MSI heeft die kaart helemaal niet geleverd aan TweakTown, lees nu eens of ben jij soms uber dyslectisch ofzo?
"The thing about this email that doesn't make much sense is the fact that it claims that we broke the MSI NDA. That wasn't the case; as I mentioned above, we posted the recent review of the MIS GTX 660 Ti Power Edition a couple minutes after the NDA expired and in the past we haven't broken other MSI video card NDAs. It must be that NVIDIA assume because our first retail video card review of the new GTX 660 Ti was of an MSI product, that it must have been MSI who supplied it to us early. We aren't too sure what proof they have to go along with those claims. It seems like NVIDIA is just going after MSI (and other partners) because they can or they don't know what else to do."
Wat een verstand (oet de Melderse
)
"The thing about this email that doesn't make much sense is the fact that it claims that we broke the MSI NDA. That wasn't the case; as I mentioned above, we posted the recent review of the MIS GTX 660 Ti Power Edition a couple minutes after the NDA expired and in the past we haven't broken other MSI video card NDAs. It must be that NVIDIA assume because our first retail video card review of the new GTX 660 Ti was of an MSI product, that it must have been MSI who supplied it to us early. We aren't too sure what proof they have to go along with those claims. It seems like NVIDIA is just going after MSI (and other partners) because they can or they don't know what else to do."
Wat een verstand (oet de Melderse
En zelfs in dat artikel is helemaal niks zeker, zelfs onder het plaatje staat:Anoniem: 304087 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:56:
Msi had een afspraak met nvidia en dat is geschonden punt.
Tweaktown publiceerde eind vorige maand al een review van de GTX 660 Ti die vermoedelijk werd geleverd door MSI, maar op foto's onherkenbaar is gemaakt.
Dus hoe jij zo zeker weet dat er iets geschonden is, is mij een raadsel.
Die kaarten moeten natuurlijk wel geleverd worden voor launchdate, hoe wil je anders op tijd een review online zetten? Als Tweaktown vervolgens naar buiten brengt dat ze op eigen houtje aan samples komen en helemaal geen NDA ondertekenen van nVidia, is dat ook niet hun fout.Anoniem: 304087 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:48:
Tweaktown en msi hebben de wed geschonden. MSI heeft een kaart geleverd voor dat dat mocht aan tweaktown, en nu heeft MSI dankzij tweaktown gedoner met nvidia omdat tweaktown met die msi kaart dingen lekt wat nog niet mog op dat moment.
Dan zou je natuurlijk naar *een willekeurige partner* kunnen gaan wijzen, maar dan moet je ook weten hoe die conversatie onderling verlopen is. Mocht Tweaktown gewoon beloftes gemaakt hebben om de review achter te houden tot launch day, dan snap ik het best als een vendor partner daarmee akkoord zou gaan. Ten slotte leveren die partners bijna overal de review samples.
Maar, ik hoop dat partners nu een wijze les hebben geleerd en in het vervolg niet meer leveren aan Tweaktown voor launch day. Van nVidia zelf zal geen sample komen dus dan kunnen daar ook geen problemen meer ontstaan.
En let inderdaad op je spelling, het is Fok! niet
Omdat tweaktown er geen mag hebben van nvidia misschien?3XPER7 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:03:
[...]
Die kaarten moeten natuurlijk wel geleverd worden voor launchdate, hoe wil je anders op tijd een review online zetten? Als Tweaktown vervolgens naar buiten brengt dat ze op eigen houtje aan samples komen en helemaal geen NDA ondertekenen van nVidia, is dat ook niet hun fout.
Dan zou je natuurlijk naar MSI kunnen gaan En let inderdaad op je spelling, het is Fok! niet
Sorry van de spelfouten zit op een 2cm scherm te typen. Ophet strand van terschelling half bezopen, ik weet dat het geen fok is hier op[ terschelling
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 19-08-2012 20:06 ]
Als Nvidia zelf geen review samples wil opsturen betekent dat toch niet dat MSI dat ook meteen niet mag doen?Anoniem: 304087 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:04:
[...]
Omdat tweaktown er geen mag hebben van nvidia misschien?
Ze hebben nu inderdaad gezegd dat MSI niks meer naar Tweaktown mag sturen, maar dat ging al meteen middels een dreigement terwijl MSI niks fout had gedaan.
Ik hoop iig niet dat nvidia msi gaat schrappen, dat willen we niet hebben.
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 19-08-2012 20:12 ]
De review voor de NDA was niet van het MSI-sample, die is netjes een paar minuten na de NDA gepubliceerd. MSI heeft dus niets verkeerd gedaan en hun review is ook niet voortijdig gepubliceerd.
Plus, wie zegt dat ze toen uberhaupt een 660Ti getest hebben? Ze kunnen nog altijd gewoon wat FPS cijfertjes licht aanpassen (het verschil met de 670 is tenslotte niet enorm) en zo publiceren. Een fotoshopped GPU-z screenie en klaar ben je.
Die komt van tweaktown die ga ik niet lezenmadmaxnl schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:54:
MSI heeft ook niks fout gedaan trouwens

En let een beetje op je taalgebruik
Klopt, maar dat betekend nog niet dat ze er afspraken met MSI hebben.Redblader schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:07:
[...]
Als Nvidia zelf geen review samples wil opsturen betekent dat toch niet dat MSI dat ook meteen niet mag doen?
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 19-08-2012 20:18 ]
Kom jij dan is met een bron die wel kan bewijzen dat MSI iets fout heeft gedaan?Anoniem: 304087 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:13:
[...]
Die komt van tweaktown die ga ik niet lezen
[...]
Klopt, maar dat betekend nog niet dat ze er afspraken met MSI hebben.
Tweaktown zelf geeft op het moment in ieder geval nog het meeste inzicht in de situatie, dat jij ze niet wilt geloven en liever Nvidia gelooft is een ander verhaal, maar goed aangezien je nu al toegeeft dat je dat artikel niet gaat lezen kan je net zo goed ophouden met deze discussie, je weet niet eens waar ze het over hebben.
Geen enkele bron is 100% betrouwbaar maar ik blijf van mening dat je iets in ieder geval zelf moet lezen voordat je een oordeel velt.
[ Voor 22% gewijzigd door Redblader op 19-08-2012 20:21 ]
De bron spreekt voor zich, tweaktown een kaart doen terwel nvidia dat niet wil hebben.Redblader schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:18:
[...]
Kom jij dan is met een bron die wel kan bewijzen dat MSI iets fout heeft gedaan?
Tweaktown zelf geeft op het moment in ieder geval nog het meeste inzicht in de situatie, dat jij ze niet wilt geloven en liever Nvidia gelooft is een ander verhaal, maar goed aangezien je nu al toegeeft dat je dat artikel niet gaat lezen kan je net zo goed ophouden met deze discussie, je weet niet eens waar ze het over hebben.
Hoe vaak moet ik nog het zelfde zeggen, niet weer iig want het is wel duidelijk

Ik pak nog een biertje proost
Welke bron?Anoniem: 304087 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:21:
[...]
De bron spreekt voor zich, tweaktown een kaart doen terwel nvidia dat niet wil hebben.
Hoe vaak moet ik nog het zelfde zeggen, niet weer iig want het is wel duidelijk![]()
Ik pak nog een biertje proost
Aangezien je die van Tweaktown niet wilt lezen neem ik aan Hardware.info?
En wat staat daar?
Tweaktown publiceerde eind vorige maand al een review van de GTX 660 Ti die vermoedelijk werd geleverd door MSI, maar op foto's onherkenbaar is gemaakt.
Er wordt dus vermoed dat MSI een kaart heeft geleverd aan een site die daarna de NDA met die kaart geschonden heeft, ik zie nergens staan dat Nvidia MSI van tevoren heeft verboden dit te doen en of MSI überhaupt die kaart heeft geleverd aan Tweaktown.
Bekijk het anders zo: waarom zou MSI zo'n risico nemen zonder echte voordelen, alle foto's en informatie zijn verborgen dus gratis reclame voor MSI is het ook niet, wat zouden ze er dus mee winnen door een kaart te vroeg naar Tweaktown te sturen?
[ Voor 12% gewijzigd door Redblader op 19-08-2012 20:27 ]
Ja en hoe komt nvidia dan bij MSI, er moet dus een kaart van MSI komen want het lijkt mij sterk dat nvidia MSI een grote partner van nvidia zo maar noemd? heb de bron gewoon gelzezen maar medmax bogon me uit te schelden dus ik dacht laat maar dat lees ik niet
Maar laten we maar even afwachten want er komt nog wel mee nieuws over verwacht ik.
Maar laten we maar even afwachten want er komt nog wel mee nieuws over verwacht ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 19-08-2012 20:29 ]
Niet om het een of ander, maar misschien is het een tip om morgen hier verder over te praten, mogelijk is het dan allemaal wat duidelijker...Anoniem: 304087 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:27:
heb de bron gewoon gelzezen maar medmax bogon me uit te schelden dus ik dacht laat maar dat lees ik niet
Ik vind dat TweakTown nog best prima met die nVidia boycot omgaat, ze hadden ook charlie-style kunnen gaan
Ik kan me best voorstellen dat Nvidia de aanvoerlijnen van Tweaktown wil afsnijden, aangezien MSI een fabrikant is die nog review samples naar Tweaktown stuurde zou dat al reden genoeg kunnen zijn om doelwit te worden van dit soort dreigementen.Anoniem: 304087 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:27:
Ja en hoe komt nvidia dan bij MSI, er moet dus een kaart van MSI komen want het lijkt mij sterk dat nvidia MSI een grote partner van nvidia zo maar noemd? heb de bron gewoon gelzezen maar medmax bogon me uit te schelden dus ik dacht laat maar dat lees ik niet
Maar goed er zal vast nog wel meer duidelijk worden over een tijd maar in dit soort situaties zijn grote bedrijven met een reputatie zoals Nvidia nou niet echt een betrouwbare bron van info, dan kan je beter alles wat ze zeggen met een korrel zout nemen want het zou niet de eerste keer zijn dat een bedrijf dit soort dingen flikt, het gebeurt vaak genoeg.
Ik zeg dus ook niet dat je nu blind de kant van Tweaktown moet kiezen, maar je moet in ieder geval niet zomaar er van uit gaan dat Nvidia wel de waarheid spreekt.
Het komt op mij in ieder geval over als een langdurige slechte relatie tussen een site en een bedrijf, en dat bedrijf gebruikt zijn eigen partners om de site onder druk te zetten, wat voor die partners gewoon erg lullig is en extra gezeik oplevert waar ze vast niet op zitten te wachten.
We hebben toch geen statement van NVIDIA? Hoe kun je dan NVIDIA geloven als ze er zelf niets over hebben gezegd?
Kaarten moeten gewoon voor launch date geleverd worden bij de verschillende sites, anders kan er niet getest worden voor launch day. Dus het punt dat kaarten 'te vroeg' geleverd zouden zijn is kul.
Tweaktown geeft aan dat ze geen NDA hebben ondertekend bij nVidia omdat die gesprekken dus voor geen meter lopen (en dat is in ieder geval al langer bekend).
Er zijn deze foto's:

Van de MSI GTX 660Ti PE

Van de pre-launch verschenen review
Tweaktown heeft verder enkel een review van de MSI kaart online staan van op launch day, de uitspraak dat de eerdere review gedaan is met de MSI kaart is dus snel gemaakt. Als je er zo naar kijkt is de gedane uitspraak dat de kaart van MSI afkomstig was wel logisch.
Misschien krijgt MSI een tik op de vingers, so be it. Als nVidia niet wil dat er samples bij Tweaktown komen dan moet dit ook bij partners duidelijk zijn. Verder zie ik niet in waarom we er ons nog drukker om zouden moeten maken. Tweaktown reviews zijn toch beroerd en de moeite van het lezen niet waard.
Tweaktown geeft aan dat ze geen NDA hebben ondertekend bij nVidia omdat die gesprekken dus voor geen meter lopen (en dat is in ieder geval al langer bekend).
Er zijn deze foto's:

Van de MSI GTX 660Ti PE

Van de pre-launch verschenen review
Tweaktown heeft verder enkel een review van de MSI kaart online staan van op launch day, de uitspraak dat de eerdere review gedaan is met de MSI kaart is dus snel gemaakt. Als je er zo naar kijkt is de gedane uitspraak dat de kaart van MSI afkomstig was wel logisch.
Misschien krijgt MSI een tik op de vingers, so be it. Als nVidia niet wil dat er samples bij Tweaktown komen dan moet dit ook bij partners duidelijk zijn. Verder zie ik niet in waarom we er ons nog drukker om zouden moeten maken. Tweaktown reviews zijn toch beroerd en de moeite van het lezen niet waard.
Dat zijn gewoon twee verschillende foto's van hun standaard bench set-up, onder dat zwart kan elke kaart zitten.
Dat kan, maar als je ze zo na elkaar voorbij ziet komen dan kun je makkelijk zo denken. En Tweaktown heeft gewoon geen andere post-NDA review dan van de MSI kaart, zoek er op de site maar op naToettoetdaan schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:50:
[...]
Dat zijn gewoon twee verschillende foto's van hun standaard bench set-up, onder dat zwart kan elke kaart zitten.
Ik zeg verder nergens dat de kaart van MSI afkomstig was, ik zeg alleen dat het vermoeden met deze gegevens wel erg sterk is.
Pfft, als een particulier op basis van die review niet een AMD kaart koopt, maar wacht op een 660ti (wat ik wel verwacht op basis van de huidige stemming), dan hebben ze totaal geen punt om te zeiken.Anoniem: 245699 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 18:33:
Tja, Nvidia speelt zoiets hard, maar in dit geval was AMD ook niet blij geweest. Ik bedoel, een review online zetten >2 weken voor release in niet tof. Natuurlijk is daar een aanleiding voor, maar dat Nvidia dit in de toekomst wil voorkomen lijkt me logisch.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Natuurlijk publiceren ze geen review van hun pre-launch-sample, dan zijn ze hun bron kwijt.
Ik heb die zin nou 10 keer gelezen, maar ik kan er geen kaas van maken. Wat bedoel je hier precies?TomasH schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:56:
Natuurlijk publiceren ze geen review van hun pre-launch-sample, dan zijn ze hun bron kwijt.
Stel, zij krijgen hun sample van Palit. Het sample waarvan de 'illegale' review was. Als ze dan uiteindelijk een review van die Palit-kaart plaatsen, verraden ze toch hun bron?
(Palit heb ik als voorbeeld genomen.)
(Palit heb ik als voorbeeld genomen.)
Stel, zij hebben hun sample wel van MSI gehad. Het sample waarvan de 'illegale' review was. Als ze dan uiteindelijk een review van die MSI-kaart plaatsen, kan dat dus onmogelijk hun 'bron' zijn?
(MSI heb ik als voorbeeld genomen.)
(MSI heb ik als voorbeeld genomen.)
Anoniem: 245699
Ja, en ze kunnen straks alsnog 3 reviews plaatsen, van Asus, Palit en Gigabyte. Mmmh, dan zou het best kunnen dat één ervan prima hun pre-launch sample was. Zal men nooit te weten komen.
Ik snap de redenatie van 3XPER7 iig prima, MSI is verdachte nr.1, en het is vrij logisch dat zij door Nvidia worden aangeschreven. (als dit al het geval is, want we hebben nog van MSI, nog van Nvidia wat gehoord).
Ik snap de redenatie van 3XPER7 iig prima, MSI is verdachte nr.1, en het is vrij logisch dat zij door Nvidia worden aangeschreven. (als dit al het geval is, want we hebben nog van MSI, nog van Nvidia wat gehoord).
Mensen, wat een hoop aannamens allemaal.
Het sample waarmee de TT review is gedaan komt naar mijn weten niet van MSI af. Twee editors van TT wonen in Taiwan en hebben genoeg connecties bij allerlei fabrikanten / OEM's / distributeurs om samples te krijgen ver voor de launch.
Wij (MSI) hebben onze 660Ti Power Edition pas naar TT gezonden nadat de vroege review online stond. Daarbij zijn al onze MSI producten van een NDA (soms aligned met die van andere Chipset/GPU vendors) voorzien en daar heeft TT zich ook aan gehouden.
Eric / MSI
Het sample waarmee de TT review is gedaan komt naar mijn weten niet van MSI af. Twee editors van TT wonen in Taiwan en hebben genoeg connecties bij allerlei fabrikanten / OEM's / distributeurs om samples te krijgen ver voor de launch.
Wij (MSI) hebben onze 660Ti Power Edition pas naar TT gezonden nadat de vroege review online stond. Daarbij zijn al onze MSI producten van een NDA (soms aligned met die van andere Chipset/GPU vendors) voorzien en daar heeft TT zich ook aan gehouden.
Eric / MSI
Nu lijkt me dat dus vrij duidelijk.
Dat is echt onzin is zelfs vrij gemakkelijk voor veel mensen om aan zulke info te komen, als je echt wil weet je de specificaties en prestaties makkelijk een paar weken van te voren.Sn0wblind schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:20:
Valt mee, niemand wist wat de kaart precies ging doen met de geheugenbus etc, niemand wist niet definitief te specs op insiders na.
Concurrent zal het dus echt wel een maand tot een paar maanden van te voren weten, wat ongeveer of precieze specs/prestaties zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 19-08-2012 22:41 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
De enige verrassing die NV had waren de speciale drivers die een week voor de launch gereleased werden waarbij de echte performance van de 660Ti naar voren kwam.
Duidelijk, TweakTown heeft dus helemaal niks verkeerd gedaan. Ze hebben namelijk geen NDA van MSI verbroken en ze hebben geen NDA getekend van nVidia. Je kunt natuurlijk beginnen te miepen dat het niet juist is wat TweakTown doet, maar daar is nVidia zelf debet aan. Ze sluiten TweakTown immers al langere tijd op voorhand uit. Logisch dat TweakTown dan via via de kaarten regelt zonder NDA. De extra moeiten die ze dus moeten doen wordt beloond met de exclusiviteit die ze een tijdje genieten.The Source schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:06:
Eric / MSI
nVidia is dus lekker subtiel bezig door meteen MSI op de vingers te tikken en alle OEMs aan te schrijven dat ze geen exemplaren meer naar TweakTown mogen sturen.
*
[ Voor 100% gewijzigd door Astennu op 20-08-2012 08:06 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Yeah right en jij gelooft dat? nVidia en AMD weten van elkaar volgens mij prima waar de ander mee bezig is. En als er samples zijn en tweaktown kan zo iets te pakken krijgen kan AMD dat ook. En andersom zal dat voor nVidia ook gelden. Die doen er natuurlijk ook veel aan om er achter te komen waar de concurrent mee bezig is.Sn0wblind schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:20:
Als ik het goed lees was de eerste Review die 2 weken te vroeg was gedaan met een onbekende kaart. De 2e review was de MSI. nVidia gaat er nu vanuit dat de eerste review ook met een MSI kaart is gedaan en geeft MSI de schult. Maar ze hebben helemaal geen bewijs dat dat het geval is. Het kan zo maar een ander merk geweest zijn. Of misschien een van nVidia's eigen samples die via via daar terrecht gekomen is.Anoniem: 304087 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:51:
Oops dubbel
Dus wat je zegt klopt niet.
[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 20-08-2012 08:07 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
The Source spreektThe Source schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:06:
Eric / MSI
Toch jammer dat het zo'n beperkte review was. Als TT er een gewoonte van maakte om via die connecties vaker goede pre-release reviews te maken, zou ik in ieder geval er vaker langskomen.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Mee eens. nVidia gaat zelf ook niet netjes met partners en reviewsites om. Ze hebben volgens mij last van grootheids waanzin.madmaxnl schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 00:31:
[...]
Duidelijk, TweakTown heeft dus helemaal niks verkeerd gedaan. Ze hebben namelijk geen NDA van MSI verbroken en ze hebben geen NDA getekend van nVidia. Je kunt natuurlijk beginnen te miepen dat het niet juist is wat TweakTown doet, maar daar is nVidia zelf debet aan. Ze sluiten TweakTown immers al langere tijd op voorhand uit. Logisch dat TweakTown dan via via de kaarten regelt zonder NDA. De extra moeiten die ze dus moeten doen wordt beloond met de exclusiviteit die ze een tijdje genieten.
nVidia is dus lekker subtiel bezig door meteen MSI op de vingers te tikken en alle OEMs aan te schrijven dat ze geen exemplaren meer naar TweakTown mogen sturen.
Aan de ene kant snap ik Tweaktown wel. En aan de andere kant kun je ook verwachten dat nVidia er niet blij mee is. Dus dan ben je ook een beetje ruzie aan het zoeken. Misschien hadden ze de review beter 2 dagen van tevoren kunnen posten ipv 2 weken. Dan waren ze misschien minder pissig geweest.
Maar goed ze zeggen dat ze het in het verleden op een nette manier geprobeerd hebben. En dat nVidia ze toen keer op keer tegenwerkte en niet gelijk behandelde. Tja dan kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment zelf dingen gaat regelen.
Maar officieel heeft tweaktown niets verkeerd gedaan en hebben ze zich aan de afspraken met MSI gehouden. Het is jammer dat nVidia meteen zo tekeer gaat zonder bewijs. Maar goed dit is niet de eerste keer dat ze zo iets doen. Ik denk dat daar (bij nVidia intern) ook wat mensen op de kop gekregen hebben. En de opdracht gekregen hebben dit tot de bodem uit te zoeken. En die mensen moeten nu met resultaten komen.
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 20-08-2012 08:27 ]
Ik vind het sowieso grote onzin allemaal.
TT moet niet zeuren want nVidia is hen niks verplicht. nVidia moet niet zeuren want het is nu eenmaal de taak van een journalist om nieuws / scoop / onafhankelijke reviews te brengen.
Daarnaast, als er blijkbaar partijen zijn die TT, tegen de wil van nVidia in, van een kaart willen voorzien, dan zegt dat ook wel wat over de relatie die dat soort partijen met nVidia hebben.
ps: Als ik TT was zou ik alleen wat betere reviews maken met interessantere games. Vraag me al langer af wat de reden is dat ze bijv geen BF3 gebruiken. Zouden dat ook eisen zijn van diegenen die hen van kaarten voorzien
TT moet niet zeuren want nVidia is hen niks verplicht. nVidia moet niet zeuren want het is nu eenmaal de taak van een journalist om nieuws / scoop / onafhankelijke reviews te brengen.
Daarnaast, als er blijkbaar partijen zijn die TT, tegen de wil van nVidia in, van een kaart willen voorzien, dan zegt dat ook wel wat over de relatie die dat soort partijen met nVidia hebben.
ps: Als ik TT was zou ik alleen wat betere reviews maken met interessantere games. Vraag me al langer af wat de reden is dat ze bijv geen BF3 gebruiken. Zouden dat ook eisen zijn van diegenen die hen van kaarten voorzien
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hij weet zelf ook niet duidlijk wat er wel en niet is gebeurd. Naar miijn weten zeggen zegt al genoeg. Laten we dan maar afwachten want wat we zeggen zijn ook nog maar onduidelijkheden wat niet zeker is.XanderDrake schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:10:
[...]
The Source spreekt![]()
Toch jammer dat het zo'n beperkte review was. Als TT er een gewoonte van maakte om via die connecties vaker goede pre-release reviews te maken, zou ik in ieder geval er vaker langskomen.
Het word ook zo onduidelijk in het nieuws gebracht, gewoon meer als een gerucht dan als een feit. Nvdia en hun partners weten hier zelf wel meer van verwacht ik en kunnn dus ook grotere uitspraken doen dan wij hier met elkaar.
Tweaktown zelf is ook niet zo achterlijk om te zeggen dat de kaart wel van msi komt net als msi zelf en hun medewerkers. Alleen al niet om nvidia nog meer dwars te zitten en omzelf zijn hoofd bij msi hoog te kunnen houden. Maar goed ik ga er van uit dat nivdia en tweaktown en msi meer weten dan ons nu op dit moment en we kunnen dus niet zeggen of er wel of niet is geschonden
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 20-08-2012 09:17 ]
Ik ga verder met een ander onderwerp:
http://tweakers.net/price...force-gtx-660-ti-2gb.html
EVGA vanilla GTX 660 Ti, nu al voor €286. Gaat de goede kant op
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Over wie heb je het nu? over The Source?Anoniem: 304087 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:58:
[...]
Hij weet zelf ook niet duidlijk wat er wel en niet is gebeurd. Naar miijn weten zeggen zegt al genoeg. Laten we dan maar afwachten want wat we zeggen zijn ook nog maar onduidelijkheden wat niet zeker is.
Het word ook zo onduidelijk in het nieuws gebracht, gewoon meer als een gerucht dan als een feit. Nvdia en hun partners weten hier zelf wel meer van verwacht ik en kunnn dus ook grotere uitspraken doen dan wij hier met elkaar.
Want die geeft aan dat de Power Edition kaart na de eerste review verstuurd is kortom hij weet in ieder geval zeker dat die kaart niet gebruikt is voor de beruchte review.
Ja komt langzaam in de buurt. Maar het zal toch nog wel iets van 16 euro minder moeten worden om echt interessant te zijn.XanderDrake schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:13:
[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 20-08-2012 09:15 ]
We zijn pas een paar dagen na launch. Als we al dik onder de €300 zitten, heb ik er goede hoop op!
Ik heb zelf ook gechecked met Shane en de kaart in die (leakend) review is niet onze MSI GTX 660-Ti PEAstennu schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:13:
[...]
Over wie heb je het nu? over The Source?
Want die geeft aan dat de Power Edition kaart na de eerste review verstuurd is kortom hij weet in ieder geval zeker dat die kaart niet gebruikt is voor de beruchte review.
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Ik wacht nog steeds op 3GB OC reviews/benches op 1440/1600p voordat ik de aanschaf ga overwegen, de pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD is me net even te duur voor de prestatie winst die hij oplevert tov mijn 570TF3 OC.XanderDrake schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:13:
if (!coffee) {
Work = false; }
Nee je zou ook gek zijn als medewerker van msi om dat nu wel te zeggen, dan sta je op straat.neliz schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:16:
[...]
Ik heb zelf ook gechecked met Shane en de kaart in die (leakend) review is niet onze MSI GTX 660-Ti PE
Maar ja als nvidia MSI gaat bannen dan is er dus duidelijk wel wat aan de hand want je gaat niet een van je grote verkopers verbannen als er niets is gebeurd.
[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 20-08-2012 09:21 ]
Lol, waarom zou ik op straat komen te staan? Wij hebben er niets mee te maken.Anoniem: 304087 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:18:
Nee je zou ook gek zijn als medewerker van msi om dat nu wel te zeggen, dan sta je op straat.
Tenzij je in deze wereld natuurlijk schuldig bent totdat het tegendeel is bewezen.
Ja inderdaad ik ook. Wellicht heeft nVidia de prijs toch iets gedropt.XanderDrake schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:16:
We zijn pas een paar dagen na launch. Als we al dik onder de €300 zitten, heb ik er goede hoop op!
Had niet anders verwachtneliz schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:16:
[...]
Ik heb zelf ook gechecked met Shane en de kaart in die (leakend) review is niet onze MSI GTX 660-Ti PE
Niet specifiek voor Neiliz. Wij weten ook niet wat de reactie van nVidia naar MSI is geweest. Misschien valt het mee. Misschien was het ook echt heel beschuldigend en niet op feiten gebaseerd.
Persoonlijk zou het mij niets verbazen als nVidia echt tekeer is gegaan. En dat alles wat daar over gezegd is gewoon klopt.
In dat geval is het heel jammer dat ze niet eerst de feiten checken voordat ze gaan beschuldigen. En dat zou ik erg slordig en onprofessioneel vinden.
Wat je nu dus zegt is dat Neiliz hier aan het liegen is. Ik vind dat nogal wat om iemand die altijd betrouwbaar is geweest zo te beschuldigen.Anoniem: 304087 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:18:
[...]
Nee je zou ook gek zijn als medewerker van msi om dat nu wel te zeggen, dan sta je op straat.
Maar ja als nvidia MSI gaat bannen dan is er dus duidelijk wel wat aan de hand want je gaat niet een van je grote verkopers verbannen als er niets is gebeurd.
Nogmaals wij weten de feiten niet. Maar het kan net zo goed zijn dat nVidia gewoon zonder bewijs mensen loopt te beschuldigen.
Hierboven ik beschuldig niemand, ik zeg stel want nelis zal het nooit zeggen als het wel zo is, dat zou niemand doen die voor zijn bedijf werkt. Ja alleen een verrader zal dat doen maar dan lig je er dus uit.neliz schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:21:
[...]
Lol, waarom zou ik op straat komen te staan? Wij hebben er niets mee te maken.
Tenzij je in deze wereld natuurlijk schuldig bent totdat het tegendeel is bewezen.
Stel het is wel zo en jij geeft dat hier door dan is msi denk ik niet blij met jou dat je dit nu lekt zodat nvidia dat kan lezen dat het komt van een medewerker van msi. Als mederwerken ga je natuurlijk niet zeggan dat de kaart wel van msi komt ook al komt die wel van msi
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 20-08-2012 09:28 ]
Sja, tenzij je dikke overclocks op het geheugen krijgt (+20% minstens dan) denk ik dat je alnog beter die GTX 670 OC kan halen. Dit is geen 1440p+ kaart.naaitsab schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:18:
[...]
Ik wacht nog steeds op 3GB OC reviews/benches op 1440/1600p voordat ik de aanschaf ga overwegen, de pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD is me net even te duur voor de prestatie winst die hij oplevert tov mijn 570TF3 OC.
Dan heb ik het verkeerd geintrepeteerd. Als dat wel zo het niet slim zijn om hier te beweren dat het niet zo is. Natuurlijk kennen we allemaal voorbeelden van mensen die dat wel gedaan hebben. En kun je niet iedereen geloven. Maar Neilz heeft een lange betrouwbare historie op tweakers.Anoniem: 304087 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:24:
[...]
Hierboven ik beschuldig niemand, ik zeg stel want nelis zal het nooit zeggen als het wel zo is
Stel het is wel zo en jij geeft dat hier door dan is msi denk ik niet blij met jou dat je dit nu lekt zodat nvidia dat kan lezen dat het komt van een medewerker van msi. Als mederwerken ga je natuurlijk niet zeggan dat de kaart wel van msi komt ook al komt doe wel van msi
Inderdaad. Jullie kunnen bewijzen wanneer die Power Edition sample de deur uit gegaan is. En de getekende NDA laten zien.neliz schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:21:
[...]
Lol, waarom zou ik op straat komen te staan? Wij hebben er niets mee te maken.
nVidia kan dan altijd flauw doen en zeggen dat dat niets zegt en blijven beweren dat het dan misschien een andere sample was. Maar dat is dan niet onderbouwd met bewijs. En zou erg onprofessioneel zijn.
Nee daarom wacht ik ook op die benches maar ik denk dat je gelijk hebt helaas. Echter:XanderDrake schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:24:
[...]
Sja, tenzij je dikke overclocks op het geheugen (+20% minstens dan) denk ik dat je alnog beter die GTX 670 OC kan halen. Dit is geen 1440p+ kaart.
Geeft wel weer wat hoop, jammer dat ze zo duur zijn tov de 560TI, anders mooi 2x3GB in SLI
if (!coffee) {
Work = false; }
leuk al die stellingen, maar dit zijn allemaal ongefundeerde aannames en daar koop je niets voor in de wereld.Anoniem: 304087 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:24:
[...]
Hierboven ik beschuldig niemand, ik zeg stel want nelis zal het nooit zeggen als het wel zo is, dat zou niemand doen die voor zijn bedijf werkt. Ja alleen een verrader zal dat doen maar dan lig je er dus uit.
TweakTown houdt zich netjes aan de NDA's van onze producten tot tot daar is er geen probleem. Het gaat in het originele artikel over het feit dat de clash tussen TweakTown en NVIDIA nu via ons gespeeld wordt.Astennu schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:28:
Inderdaad. Jullie kunnen bewijzen wanneer die Power Edition sample de deur uit gegaan is. En de getekende NDA laten zien.
nVidia kan dan altijd flauw doen en zeggen dat dat niets zegt en blijven beweren dat het dan misschien een andere sample was. Maar dat is dan niet onderbouwd met bewijs. En zou erg onprofessioneel zijn.
[ Voor 42% gewijzigd door neliz op 20-08-2012 09:36 ]
Kunt het ook op de foto zijn, de kaart onder het zwart ziet er op het uiteinde anders uit.neliz schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:16:
[...]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Maar wel de waarheid, En ik zeg ook niet dat je daar momenteel wel over liegt want daar komen we toch nooit achter wat er achter de deuren wel en niet gebeurd over dit soort zaken. Ik zou me er zelf niet mee durven bemoeien op een forum als ik bij een van die bedrijven zou werken.neliz schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:34:
[...]
leuk al die stellingen, maar dit zijn allemaal ongefundeerde aannames en daar koop je niets voor in de wereld.
Ik kan dan enkel zeggen wat in het voordeel is van waar ik werk. Lijkt me ok logiech want dat doen alle medewerkes van bedrijven waar hun werken.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 20-08-2012 09:38 ]
Het is simpel, als je echt fout zit houd je je mond!Anoniem: 304087 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:37:
Ik zou me er zelf niet mee durven bemoeien op een forum als ik bij een van die bedrijven zou werken.
[ Voor 7% gewijzigd door neliz op 20-08-2012 09:46 ]
OK, zijn we er klaar mee? Speculatie blijft speculatie.
Nog een leuke review van de GTX 660 Ti, van Tech Report.
Deze jongens weten waar ze naar moeten kijken: gemiddelde FPS zegt niet veel. Minimale FPS is beter maar het menselijk optisch registratie systeem kan vertragingen makkelijk registreren, ook al claimen veel mensen dat "alles boven 30 FPS vloeiend is". Lang niet alle frames worden evenredig over die éne seconde gerenderd, en dat zorgt voor een haperend gevoel. Je kan wel 50 FPS halen met een SLI setup bijvoorbeeld, maar als je de frames met horten en stoten op je scherm krijgt geramd is het nog steeds niet vloeiend (dit had ik dus regelmatig en een reden waarom ik geen SLI meer ga nemen
).
Het microstutter verhaal is hier al vaker langs geweest
Dit zijn graphs die de traagst gerenderde frame weergeven per videokaart en per game.
Milliseconde lag onder de 25ms betekend een (echt) vloeiende FPS van 45, onder de 20ms is 50FPS en onder de 16ms is 60FPS+.

Detail: BF3 en Crysis 2 zijn gemeten op 1080p, de rest op 1440p! Rest van de settings zijn Ultra+4xAA
Best goed gedaan! Zo krijg je een heel ander beeld van de zaak.
De GTX 660 Ti doet het ongeveer net zo goed als de HD 7950, ook al haalt de laatste iets meer gemiddeld FPS.
Dit is wel een goed argument voor de 660 Ti, gezien hij ondertussen een tientje goedkoper is dan de HD 7950
Dikke pluim voor de HD 7870 trouwens: als mid-range kaart verslaat hij de oudere nVidia high-end door lagere latencies, ook al is hij qua rauwe rekenkracht minder sterk.
Deze jongens weten waar ze naar moeten kijken: gemiddelde FPS zegt niet veel. Minimale FPS is beter maar het menselijk optisch registratie systeem kan vertragingen makkelijk registreren, ook al claimen veel mensen dat "alles boven 30 FPS vloeiend is". Lang niet alle frames worden evenredig over die éne seconde gerenderd, en dat zorgt voor een haperend gevoel. Je kan wel 50 FPS halen met een SLI setup bijvoorbeeld, maar als je de frames met horten en stoten op je scherm krijgt geramd is het nog steeds niet vloeiend (dit had ik dus regelmatig en een reden waarom ik geen SLI meer ga nemen

Het microstutter verhaal is hier al vaker langs geweest
Dit zijn graphs die de traagst gerenderde frame weergeven per videokaart en per game.
Milliseconde lag onder de 25ms betekend een (echt) vloeiende FPS van 45, onder de 20ms is 50FPS en onder de 16ms is 60FPS+.

Detail: BF3 en Crysis 2 zijn gemeten op 1080p, de rest op 1440p! Rest van de settings zijn Ultra+4xAA
De GTX 660 Ti doet het ongeveer net zo goed als de HD 7950, ook al haalt de laatste iets meer gemiddeld FPS.
Dit is wel een goed argument voor de 660 Ti, gezien hij ondertussen een tientje goedkoper is dan de HD 7950
Dikke pluim voor de HD 7870 trouwens: als mid-range kaart verslaat hij de oudere nVidia high-end door lagere latencies, ook al is hij qua rauwe rekenkracht minder sterk.
Ja inderdaad. Op deze manier ben eerder geneigd om voor de GTX670 te gaan. In dat opzicht hebben ze die kaart toch het mooiste in de markt gezet. De GT640 is niet echt interessant vanwegen de prijs. De GTX680 is te duur in vergelijking met de GTX670 en met de nieuwe prijzen van de HD79xx. En de 660Ti is op dit moment (hij is immers pas net uit) ook te duur in vergelijking met de HD7870, HD7950 en GTX670.naaitsab schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:30:
[...]
Nee daarom wacht ik ook op die benches maar ik denk dat je gelijk hebt helaas. Echter:
[video]
Geeft wel weet wat hoop, jammer dat ze zo duur zijn tov de 560TI, anders mooi 2x3GB in SLI
Ja inderdaad had ik gelezen. Galaxy en Gigabyte zijn jullie voor gegaan. Succes er mee in ieder geval! nVidia kennende ben je daar wel weer wat tijd mee kwijt.neliz schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:34:
[...]
leuk al die stellingen, maar dit zijn allemaal ongefundeerde aannames en daar koop je niets voor in de wereld.
[...]
TweakTown houdt zich netjes aan de NDA's van onze producten tot tot daar is er geen probleem. Het gaat in het originele artikel over het feit dat de clash tussen TweakTown en NVIDIA nu via ons gespeeld wordt.
De HD7870 doet het best netjes ja. Heeft alleen hier en daar wel wat uitschieters. Misschien komt hij daar gewoon net wat power te kort waardoor hij dan in sommige situaties te ver onder het gemiddelde dropt.XanderDrake schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:10:
OK, zijn we er klaar mee? Speculatie blijft speculatie.
Deze jongens weten waar ze naar moeten kijken: gemiddelde FPS zegt niet veel. Minimale FPS is beter maar het menselijk optisch registratie systeem kan vertragingen makkelijk registreren, ook al claimen veel mensen dat "alles boven 30 FPS vloeiend is". Lang niet alle frames worden evenredig over die éne seconde gerenderd, en dat zorgt voor een haperend gevoel. Je kan wel 50 FPS halen met een SLI setup bijvoorbeeld, maar als je de frames met horten en stoten op je scherm krijgt geramd is het nog steeds niet vloeiend (dit had ik dus regelmatig en een reden waarom ik geen SLI meer ga nemen).
Het microstutter verhaal is hier al vaker langs geweest![]()
Dit zijn graphs die de traagst gerenderde frame weergeven per spel en per game.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 73% gewijzigd door Astennu op 20-08-2012 10:20 ]
Nou, hoe ze het samenvatten bij Tech Report:Astennu schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:15:
Ja inderdaad. Op deze manier ben eerder geneigd om voor de GTX670 te gaan. In dat opzicht hebben ze die kaart toch het mooiste in de markt gezet. De GT640 is niet echt interessant vanwegen de prijs. De GTX680 is te duur in vergelijking met de GTX670 en met de nieuwe prijzen van de HD79xx. En de 660Ti is op dit moment (hij is immers pas net uit) ook te duur in vergelijking met de HD7870, HD7950 en GTX670.
En hun getallen zijn grotendeels gebaseerd op 1440p resoluties én ze rekenen de HD 7950 Boost ipv de oude variant. De GTX 670 schaalt lineair mee in hun meet methodes, maar scheelt je wel €100 ongeveerThe two GTX 660 Ti cards we ran through our entire test suite are situated very nicely on our scatter plot, with performance to match the two Radeon HD 7950 cards but at lower prices. (Had we been able to run the MSI GTX 660 Ti Power Edition card through our suite, it likely would have placed right between the other two cards, also in a decent spot.) The Radeons are more competitively positioned in the scatter plot based on FPS averages, but we've seen why those numbers tend to be a less reliable gauge of gameplay quality. Since the GTX 660 Ti cards also drew substantially less power under load and had noise levels comparable to the best Radeons, we can probably count this one as a win for the GeForce camp.
Is alleen jammer dat maar weinig sites realistische prijzen pakken, HD7950 en GTX 660 Ti zijn/worden gelijk geprijst, terwijl heel veel sites de GTX 660 Ti een HD7870 prijs geven.
AMD Nieuwsdiscussie
Gaan we gewoon de cijfers erbij halen.
De goedkoopste GTX660 Ti is (op dit moment) €286,50 en de prijzen liggen tussen deze en de 330,-. (minimum prijzen)
De goedkoopste HD7870 is 260,- en de prijzen lopen verder tot zo'n 300,-.
De HD7950 zit op 300,- en loopt tot ~350,-
De GTX660 Ti is dan toch gewoon prima geprijsd? En dat zelfs zo kort na de launch, want meestal zakken de prijzen nog wel een beetje. Zou de GTX660 Ti zelfs zakken tot 270,- dan is het toch een no-brainer i.v.t. de HD7870 die dan nog maar 10,- goedkoper is. Maargoed, dit is 'als'. De huidige prijzen zijn gewoon oké, ook vergeleken met de HD7950, zelfs tot 1440p reso, blijkt nu. (al blijft het natuurlijk ook kijken naar welke game je speelt)
De goedkoopste GTX660 Ti is (op dit moment) €286,50 en de prijzen liggen tussen deze en de 330,-. (minimum prijzen)
De goedkoopste HD7870 is 260,- en de prijzen lopen verder tot zo'n 300,-.
De HD7950 zit op 300,- en loopt tot ~350,-
De GTX660 Ti is dan toch gewoon prima geprijsd? En dat zelfs zo kort na de launch, want meestal zakken de prijzen nog wel een beetje. Zou de GTX660 Ti zelfs zakken tot 270,- dan is het toch een no-brainer i.v.t. de HD7870 die dan nog maar 10,- goedkoper is. Maargoed, dit is 'als'. De huidige prijzen zijn gewoon oké, ook vergeleken met de HD7950, zelfs tot 1440p reso, blijkt nu. (al blijft het natuurlijk ook kijken naar welke game je speelt)
EDIT; Veel sites kijken gewoon naar de adviesprijs, en die liggen van de GTX660 Ti en de HD7870 gelijk. HD7870 heeft het voordeel al langer op de markt te zijn en beter beschikbaar, vandaar dat de werkelijke prijzen lager liggen, iets waar de reviewers vaak niet te veel naar kijken (helaas).-The_Mask- schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:40:
Is alleen jammer dat maar weinig sites realistische prijzen pakken, HD7950 en GTX 660 Ti zijn/worden gelijk geprijst, terwijl heel veel sites de GTX 660 Ti een HD7870 prijs geven.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 20-08-2012 11:25 ]
Hoezo ruzie zoeken? Ja z'n reactie is te verwachten, maar dat zou dan toch niet moeten betekenen dat TT zich schikt naar wat nVidia wil.Astennu schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:12:
Aan de ene kant snap ik Tweaktown wel. En aan de andere kant kun je ook verwachten dat nVidia er niet blij mee is. Dus dan ben je ook een beetje ruzie aan het zoeken.
In de maatschappij werkt het toch ook zo. Je kunt er donder op zeggen dat etnische minderheden in dit land je met de nek aankijken als jij homoseksueel bent. Volgens jou beredenering lok je het vervolgens uit als jij je dan ook nog homoseksueel gedraagt en die gasten je op je bek slaan.
Juist in dat soort gevallen moet jij jezelf zijn en je zeker niet schikken naar wat anderen willen. TT doet niks verkeerd. Ze hebben immers geen NDA verbroken. Dat nVidia vervolgens niet blij is, is toch echt nVidia's probleem. Net zoals het die etnische minderheden hun probleem is dat iemand homoseksueel is en dit ook etaleert.
Zou toch belachelijk zijn als je weet dat door jezelf te zijn je problemen gaat krijgen jij jezelf dan maar niet meer gaat zijn.
Tja, als de kaart niet van MSI is, maar door een andere producent is toegeschoven, dan is die producent 'schuldig', niet TT. Wat dat betreft snap ik TT ook wel, niet chique, maar oké, de reden voor hun actie is bekend.
En dat Nvidia boos is, is ook logisch, want zei willen de benches niet 2 weken van te voren op straat hebben liggen. Echter kan Nvidia niet meer doen dan hun afnemers er op aandringen geen kaarten meer te leveren aan TT.
Kunnen we dit nu laten voor wat het is?
En dat Nvidia boos is, is ook logisch, want zei willen de benches niet 2 weken van te voren op straat hebben liggen. Echter kan Nvidia niet meer doen dan hun afnemers er op aandringen geen kaarten meer te leveren aan TT.
Kunnen we dit nu laten voor wat het is?
nVidia moet gewoon een nieuw "contract" sluiten met TT. Zodat TT gewoon weer kaarten van nVidia krijgt met als voorwaarden dat ze dit soort te vroegen reviews achterwegen laten.
TT blij en nVidia blij, maar nVidia is te arrogant om zoiets überhaupt te overwegen.
TT blij en nVidia blij, maar nVidia is te arrogant om zoiets überhaupt te overwegen.
Nieuw? Volgens mij moeten nVidia en Tweaktown uberhaupt eerst eens een 'contract' sluiten voordat ze kunnen gaan praten over een vernieuwing.
In mijn ogen ruk je dingen uit z'n verband. Zij weten dat als ze zo'n review posten voor de NDA eindicht dat nVidia dat niet zal waarderen ookal hebben ze geen NDA getekend.madmaxnl schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:27:
[...]
Hoezo ruzie zoeken? Ja z'n reactie is te verwachten, maar dat zou dan toch niet moeten betekenen dat TT zich schikt naar wat nVidia wil.
In de maatschappij werkt het toch ook zo. Je kunt er donder op zeggen dat etnische minderheden in dit land je met de nek aankijken als jij homoseksueel bent. Volgens jou beredenering lok je het vervolgens uit als jij je dan ook nog homoseksueel gedraagt en die gasten je op je bek slaan.
Juist in dat soort gevallen moet jij jezelf zijn en je zeker niet schikken naar wat anderen willen. TT doet niks verkeerd. Ze hebben immers geen NDA verbroken. Dat nVidia vervolgens niet blij is, is toch echt nVidia's probleem. Net zoals het die etnische minderheden hun probleem is dat iemand homoseksueel is en dit ook etaleert.
Zou toch belachelijk zijn als je weet dat door jezelf te zijn je problemen gaat krijgen jij jezelf dan maar niet meer gaat zijn.
Ik snap je vergelijking met homoseksueel zijn niet want dit is iets wat je bent en je niet voor kiest. TT had er voor kunnen kiezen om de review maar een aantal uur voor de NDA eindigde online te kunnen zetten of gewoon na de NDA. Want ze weten die tijden best wel. Echter is dit ook een beetje nVidia stangen omdat ze zo lullig doen. Persoonlijk geef ik TT gelijk je moet niet alles van nVidia pikken. Maar ik snap ook best dat je de boel wel aan het uilokken bent.
Ik vind het verschrikkenlijk dat mensen zichzelf niet zouden kunnen zijn zonder hier dan raar aangekeken te worden of zelfs in elkaar geslagen te worden. Om wat ze zijn. Maar nogmaals je bent gewoon wie je bent. En een review posten heeft daar in mijn ogen niets mee te maken. Dat is iets wat je kiest om op deze manier te doen.
Dat zo beter zijn ja. Maar ik denk dat beide zo iets hebben van donder maar op. TT heeft er genoeg van en krijgt zo meer views. En nVidia voelt zich opzettelijk gedwarsboomt en wil (voor mijn gevoel) laten zien wie er de baas is.madmaxnl schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:26:
nVidia moet gewoon een nieuw "contract" sluiten met TT. Zodat TT gewoon weer kaarten van nVidia krijgt met als voorwaarden dat ze dit soort te vroegen reviews achterwegen laten.
Ja erg genoeg wel. Maar ik zie dit de komende paar jaar nog niet gebeuren.3XPER7 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:51:
Nieuw? Volgens mij moeten nVidia en Tweaktown uberhaupt eerst eens een 'contract' sluiten voordat ze kunnen gaan praten over een vernieuwing.
Homoseksueel? Etnische minderheden? Jongens jongens, dit gaat compleet van de rails.
Ik begrijp de discussie sowieso niet helemaal, het klinkt allemaal zo triviaal.
Mee eens maar niet dat het allerdaags is. Nja misschien voor nVidia welXanderDrake schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:12:
Homoseksueel? Etnische minderheden? Jongens jongens, dit gaat compleet van de rails.
En ookal is dat zo. Dit is niet de manier om met je klanten / review partners om te gaan. Ookal ben je een groot bedrijf dat evel kan maken. Het is beter om je niet zo te gedragen.
Dit... helpt niet. Ik denk dat we gewoon allemaal weer doen alsof we industrie-analisten zijn die betaalt worden voor onze mening over speculatiesAstennu schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:18:
Mee eens maar niet dat het allerdaags is. Nja misschien voor nVidia wel
Ghehe. Ik heb die illussie gelukkig echt nietXanderDrake schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:25:
[...]
Dit... helpt niet. Ik denk dat we gewoon allemaal weer doen alsof we industrie-analisten zijn die betaalt worden voor onze mening over speculaties
Ik snap niet dat mensen nvidia arrogant noemen. Ze willen iets verdedigen en dan ben je niet arogant.
Stel je doet er niets tegen dan loopt het alleen maar vaker uit de hand. Ieder bedrijf zou daar wat tegen doen dus dan zijn alle hardware bedrijven arrogant.
Stel je doet er niets tegen dan loopt het alleen maar vaker uit de hand. Ieder bedrijf zou daar wat tegen doen dus dan zijn alle hardware bedrijven arrogant.
Je moet even een stap terug doen en kijken waarom het begonnen is. En dat was niet eerlijke behandeling. Ik weet niet hoe lang je de video kaart markt al volgt maar in het verleden zijn er veel smerige dingen gebeurd en was het voornamelijk nVidia. Vooral opzettelijk dwarsbomen is een van de dingen die mij heel erg stoort. En dit is iets wat allemaal nog relatief recent is gebeurt.Anoniem: 304087 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:50:
Ik snap niet dat mensen nvidia arogant noemen. Ze willen iets verdedigen en dan ben je niet arogant.
Stel je doet er niets tegen dan loopt het alleen maar vaker uit de hand. Ieder bedrijf zou daar wat tegen doen dus dan zijn alle hardware bedrijven arogant.
Ik ga verder niet op de details in want deze zijn allemaal al meerdere malen besproken in beide topics. Maar laat ik zo zeggen. We kennen nVidia langer dan vandaag. En zijn zijn bereid verder te gaan en smeriger te spelen dan de meeste bedrijven om op die manier een voorsprong te krijgen op de concurrentie. En daar maak je niet altijd vrienden mee.
En zoals nVidia handeld handelen er maar een paar. De meeste pakken die zaken wat netter aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 21-08-2012 10:06 ]
Oké maar het is dan ook geen liefdadigheidsinstelling. Alle bedrijven hebben smeerige trukjes om er beter van te worden, alleen komt het bij de een jammer genoeg wel naar boven en bij de ander jammer genoeg niet.
Bij diegene waar je het wel van merkt is het dan ok altijd vingertje wijzen. Ik baal er een beetje van dat bijna altijd hier op tweakes alleen naar nvidia word gewezen bij de grafische hardware.
Echter is dit ook niet meer dan normaal want de sterkste bedrijven krijgen altijd op hun donder
Bij diegene waar je het wel van merkt is het dan ok altijd vingertje wijzen. Ik baal er een beetje van dat bijna altijd hier op tweakes alleen naar nvidia word gewezen bij de grafische hardware.
Echter is dit ook niet meer dan normaal want de sterkste bedrijven krijgen altijd op hun donder
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 21-08-2012 10:17 ]
Daar geloof ik niet in. Dat is hetzelfde als zeggen dat iemand in deze wereld eerlijk is. Ik denk dat er wel bedrijven zijn die alles helemaal netjes doen.Anoniem: 304087 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:16:
Oké maar het is dan ook geen liefdadigheidsinstelling. Alle bedrijven hebben smeerige trukjes om er beter van te worden, alleen komt het bij de een jammer genoeg wel naar boven en bij de ander jammer genoeg niet.
En ja ik ben het met je eens dat er ook genoeg zijn die wel smerige trukjes gebruiken. Maar toch zie ik liever dat ze allemaal netjes gaan doen. Daarom ben ik er ook niet voor om dit soort gedrag goed te praten.
Er wordt altijd naar nVidia gewezen omdat zij dit gewoon het meeste doen. Intel kan er af en toe ook wat van. Maar dat is al aanzienlijk minder. AMD is ook wel bezig geweest met rebrands en daar heb ik toen ook van gezegd dat ik het daar helemaal niet mee eens was. Net als bij nVidia. Dus het is niet zo dat ik dat alleen bij nVidia roep. Echter doet AMD dit soort dingen en vooral het tegenwerken van concurrenten gewoon veel minder. (denk bv aan het opzettelijk terug laten draaien van DX10.1 op Assassins Creed of zorgen dat bepaalde game engines dingen gebruiken waar alle kaarten langzamer van worden maar die van nVidia minder dan die van AMD)
AMD/ATi was ook echt niet wars van truckjes heur, ze zijn echt niet heilig.
ATi heeft er ook voor gezorgd dat Half Life 2 performance op de NV30's bagger draaide door de FP24 vs FP16/32 keuze. Lekker was dat: je nVidia FX 5600 "verstoppen" achter een ATI kaart naam en *tadaaa* je HL2 draait ineens 30% sneller!!
Dus dit is wederom een nutteloze discussie om elkaar de loef af te steken en vooral de sfeer te verzuren.
Bedrijven doen 'evil' als er veel geld bij betrokken is. Realiteit!
ATi heeft er ook voor gezorgd dat Half Life 2 performance op de NV30's bagger draaide door de FP24 vs FP16/32 keuze. Lekker was dat: je nVidia FX 5600 "verstoppen" achter een ATI kaart naam en *tadaaa* je HL2 draait ineens 30% sneller!!
Dus dit is wederom een nutteloze discussie om elkaar de loef af te steken en vooral de sfeer te verzuren.
Bedrijven doen 'evil' als er veel geld bij betrokken is. Realiteit!
Nu kom je met dingen die niet zijn bewezen of nvidia daar daadwerkelijk ook achter zit, bij de games bvb, het zwaarder maken met tesselation. We willen hier zo graag bewijzen, nu zijn hier geen bewijzen van en is het dus wel nvidia zijn schuld zonder bewijs. Ik heb dit ook meegekregen maar nooit bewijzen gezien helaas.
Net zoals dat nvidia er achter zit van coderingen in een game te gebruiken/ Dit atriekeltje had de anti nvidia man charlie een keer geschreven zonder dat hij daar bewijs van heeft en veel geloven hem maar vooral de AMD fans. Met een beetje nagaan heeft Charlie dat snel maar even gschreven omdat nvidia de betere gk104 chip heeft, en daar dus gelijk maar even wat roet in het eten gooien.
Net zoals dat nvidia er achter zit van coderingen in een game te gebruiken/ Dit atriekeltje had de anti nvidia man charlie een keer geschreven zonder dat hij daar bewijs van heeft en veel geloven hem maar vooral de AMD fans. Met een beetje nagaan heeft Charlie dat snel maar even gschreven omdat nvidia de betere gk104 chip heeft, en daar dus gelijk maar even wat roet in het eten gooien.
Die zijn er meer dan genoeg, dus als je ze graag wil weten kijken dan de topics terug, het heeft helemaal geen zin om hier nu weer over te beginnen.Anoniem: 304087 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:41:
We willen hier zo graag bewijzen, nu zijn hier geen bewijzen van en is het dus wel nvidia zijn schuld zonder bewijs. Ik heb dit ook meegekregen maar nooit bewijzen gezien helaas.
AMD Nieuwsdiscussie
Mee eens er is genoeg te vinden over wat AMD, nVidia en Intel allemaal wel niet gedaan hebben. @ Lupp je mag van mij best op die manier over nVidia denken mij heb je er niet mee ik weet zelf wel beter. Als je de bewijzen wilt zijn er genoeg te vinden. Zie ook de post van The Mask.-The_Mask- schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:47:
[...]
Die zijn er meer dan genoeg, dus als je ze graag wil weten kijken dan de topics terug, het heeft helemaal geen zin om hier nu weer over te beginnen.
Heeft iemand trouwens nog wat leuke geruchten over Big Kepler? Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat dat voor een monster wordt.
Het heeft indd geen zin want de gameontwikkelaars hebben daar niets over losgelaten (als het hier gaat om crysis 2 en wat charlie heeft gezegt over de gamecodes, waar we later niets over terug lezen uit andere bronnen)
Edit.
Over de GK110 is vrij weinig nieuws te vinden, behalve dat een een tesla geval word en heel misschien ook geforce.
The adapter Knights Corner revision B0 is able to compete with the secret weapon NVIDIA represented accelerator Tesla K20 (CPU GK110). Knights Corner will be able to provide performance at Tesla K20 only working at a frequency of 1.3 GHz, with 62 active core .
As expected, NVIDIA Tesla K20 accelerators will appear in November at an event to supercomputing technologies.
Edit.
Over de GK110 is vrij weinig nieuws te vinden, behalve dat een een tesla geval word en heel misschien ook geforce.
The adapter Knights Corner revision B0 is able to compete with the secret weapon NVIDIA represented accelerator Tesla K20 (CPU GK110). Knights Corner will be able to provide performance at Tesla K20 only working at a frequency of 1.3 GHz, with 62 active core .
As expected, NVIDIA Tesla K20 accelerators will appear in November at an event to supercomputing technologies.
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 21-08-2012 11:07 ]
"GK110 gaat zich volledig richten op workstations / de professionele markt." "GK110 wordt voor gamers niet interessant omdat er een inhaalslag gemaakt gaat worden in GPGPU en games these days maken daar geen gebruik van (muv een Metro 2033 ofzo)" "Tegen de tijd dat wij als consumenten de GK110 misschien voorgeschoteld gaan krijgen zullen de geruchten rond Maxwell ook op gang zijn gekomen en zullen we wellicht zeggen 'wacht maar even op Maxwell'."Astennu schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 10:56:
[...]
Heeft iemand trouwens nog wat leuke geruchten over Big Kepler? Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat dat voor een monster wordt.
That about wraps it up
Mmmh kortom er komt dus geen GK110 game kaart meer zoals fermi. Dan mag nVidia gaan opschieten met Maxwell. AMD is al met een refresh bezig. En als ze in het zelfde tempo door gaan als de laatste twee generaties ligt die rond januari in de winkel.3XPER7 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:18:
[...]
"GK110 gaat zich volledig richten op workstations / de professionele markt." "GK110 wordt voor gamers niet interessant omdat er een inhaalslag gemaakt gaat worden in GPGPU en games these days maken daar geen gebruik van (muv een Metro 2033 ofzo)" "Tegen de tijd dat wij als consumenten de GK110 misschien voorgeschoteld gaan krijgen zullen de geruchten rond Maxwell ook op gang zijn gekomen en zullen we wellicht zeggen 'wacht maar even op Maxwell'."
That about wraps it upDe laatste echte nieuwsberichten houden op rond juni, daarna is er niet zoveel meer om over te lezen.
Ik ben benieuwd of AMD in de toekomst (over 1-2 generaties) de GPGPU kaarten ook gaat afsplitsen net als nVidia. Opzich is het wel handig voor ons gamers. Minder verbruik toch dezelfde perfornance en wij gebruiken GPGPU nog niet echt. Voor mensen die dat wel gebruiken is dat wel weer jammer.
Liever zie ik dat software ontwikkelaars meer focus krijgen voor GPGPU. Zelfde geld voor game Def's. Zodat we op die manier die transistors die nu in veel kaarten zitten toch nuttig gaan gebruiken.
Een artikel (die ik niet meer zo snel kan vinden want ben de titel kwijt) werd gezegt dat nvidia de gk110 ook als geforce achter de hand houd, want mag het zo zijn dat er weer concurentie komt dan zouden ze de gk110 met wat dingen uitgeschakkelt in kunnen zetten, alleen als het nodig is. In het artikel stond ook welke dingen dan zouden zijn uitgeschakkelt.
Maar goed ik kan die artikel helaas niet terug vinden.
Maar goed ik kan die artikel helaas niet terug vinden.
Ik kan me voorstellen dat ze de FP64 performance wat afknijpen maar verder zou ik dan niets uitzetten want dan heb je een mooie GTX580 opvolger. De GTX680 is dat niet want die is slechter in GPGPU.
Ze zullen de de 600 lijn in mijn ogen wel moedwillig slechter gemaakt hebben in CUDA berekeningen, lijkt me een "mooie" strategie om mensen die veel met CUDA doen over te doen stappen naar Quadro bij aanschaf van nieuwe hardware, omdat daar waarschijnlijk de GK110 in de/een nieuwe Quadro verschijnt is het niet eens zo heel ver gezocht.Astennu schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:32:
Ik kan me voorstellen dat ze de FP64 performance wat afknijpen maar verder zou ik dan niets uitzetten want dan heb je een mooie GTX580 opvolger. De GTX680 is dat niet want die is slechter in GPGPU.
De meeste gamers zijn geen die-hard cuda renderers en vice-versa dus zou geen verkeerde stap zijn om die 2 verschillende doeleindes te verdelen onder 2 andere lijnen (G-force en Quadro) en zo bij beide te focussen op het verbeteren van het "vakgebied" van elke serie .
if (!coffee) {
Work = false; }
Oeh! Bronnen?3XPER7 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:18:
"GK110 gaat zich volledig richten op workstations / de professionele markt." "GK110 wordt voor gamers niet interessant omdat er een inhaalslag gemaakt gaat worden in GPGPU en games these days maken daar geen gebruik van (muv een Metro 2033 ofzo)" "Tegen de tijd dat wij als consumenten de GK110 misschien voorgeschoteld gaan krijgen zullen de geruchten rond Maxwell ook op gang zijn gekomen en zullen we wellicht zeggen 'wacht maar even op Maxwell'."
That about wraps it upDe laatste echte nieuwsberichten houden op rond juni, daarna is er niet zoveel meer om over te lezen.
Dit bepaalt wel de keuze van mensen die zaten te wachten op Gk110, haha
Ik dacht dat we tussen elke generatie een mid-life kicker kregen?
Nee klopt maar er waren toen de tijd genoeg mensen die perse een kaart met CUDA wilde hebben omdat ze die features gebruikte. Vraag mij niet waarvoor.naaitsab schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:52:
[...]
De meeste gamers zijn geen die-hard cuda renderers en vice-versa dus zou geen verkeerde stap zijn om die 2 verschillende doeleindes te verdelen onder 2 andere lijnen (G-force en Quadro) en zo bij beide te focussen op het verbeteren van het "vakgebied" van elke serie .
Tja dit kan altijd veranderen. Er zijn voorlopig ook geen dieshrinks op komst. Dus ze moeten het van architectuur aanpassingen hebben.TomasH schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:32:
Ik dacht dat we tussen elke generatie een mid-life kicker kregen?
Meh, niet echt bronnenXanderDrake schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:06:
[...]
Oeh! Bronnen?
Dit bepaalt wel de keuze van mensen die zaten te wachten op Gk110, haha

Maar het somt wel ongeveer op wat men ervan verwacht.
Is er al iets bekend over 650 en 660 non-Ti? Wat concurrentie voor de 7850 en 7870 zou leuk zijn.
Omdat er hier niet even doorgelinked wordt naar het volgende draadje..
Zo dan maar: [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 55
Zo dan maar: [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 55