PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als ik van 1 scherm naar 3 schermen overstap gaat mn FPS ook maar gedeeld door 2 (of iets meer), maar zeker niet gedeeld door 3.
(of dat kwam natuurlijk door een andere bottleneck op 1 scherm, maar voor zover ik weet niet)
Ik ben er ook al met smart op aan het wachten... Heb ook al afgelopen weken nieuwstips ingestuurd, maar daar wordt tegenwoordig volgens mij niks meer mee gedaan. Een paar jaar geleden werd hier veel actiever mee omgesprongen. Maargoed, dat is een ander onderwerp.vorda schreef op maandag 28 november 2011 @ 19:42:
Konden we vandaag de 560Ti 448 niet verwachten?
edit: nvm, morgen.
Denk dat die 560ti 448 wel een leuk kaartje wordt, zeker als de prijs gaat kloppen, anders toch maar een "standaard" 560ti gaan halen binnenkort. Maar net die extra performance icm iets meer geheugen maakt het interessanter om er 3 monitoren aan te hangen. Ik ben benieuwd....
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Op de foto's van eyefinity setups is duidelijk te zien dat als je meer schermen gebruikt je ook daadwerkelijk meer ziet, de FOV wordt dus overduidelijk aangepast.Help!!!! schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:50:
FOV discussie vind ik wel interessant. Eerlijk gezegd weet ik niet of de FOV bij multi monitor setup automatisch veranderd wordt. Maar e.e.a. zou dan ook moeten gelden als ik op een single monitor de FOV verander.
Dat probeerde ik dus al uit te leggen. Vroeger, in de tjid van 2D games had alles een vaste grootte van een x aantal pixels, als je de resolutie verhoogde zag je ook meer. Die tijd is reeds lang voorbij, of je nou 1600x1200 of 640x480 draait, je ziet exact evenveel in beeld. De FOV bepaalt hoeveel je ziet, het is letterlijk het gezichtsveld van de camera in de 3D wereld. Hoe groter de hoek van het gezichtsveld, hoe meer je ziet, hoe zwaarder het is voor je gpu.Help!!!! schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:50:
Maar uiteindelijk moeten er nog steeds evenveel pixels gerenderd worden....
Het lijkt me dus dat het alleen zwaarder zou kunnen zijn als de complexiteit van hetgeen gerenderd moet worden ook toeneemt.
Een 3D engine werkt voor bijna het gehele renderproces daadwerkelijk in die 3D wereld. Pas bij de laatste stap wordt er door middel van een matrixtranslatie een 2D beeld gerendered wat op je monitor weergegeven kan worden. Het grootste deel van het renderproces is niet afhankelijk van het aantal pixels op je monitor en wordt daar dus ook niet door beïnvloed. Het voert wat ver om hier nou de werking van een 3D engine compleet uit de doeken te gaan doen, als je dat wil weten moet je zelf maar googlen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 02:37 ]
En wat voor invloed heeft resolutie dan op FPS? Niet veel als ik je goed begrijp?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 02:28:
interessant verhaal
'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.
Verwijderd
Ik weet alleen dat het niet fijn gamed met FPS games. Ik moet veel sneller zijn dan op één
scherm.
Het lijkt wel of men hier vader en moedertje porbeerd te spelen over mij. En vragen om te bannen? Ik denk niet dat de mods dat doen als het gezeur van 2 kanten komt.
Ik zal iig weer ontopic blijven en dingen posten die ik gelijk goed kan bewijzen want hier is het net als in de recht zaal lijkt het wel. Geen bron is een ban of een leugen volgens sommige leden.
Dat ik net hier om de hoe komt kijken geeft mij niet minder recht om dingen te zeggen en of om op een bepaalde manier te reageren zoals veel hier ook doen. Ik zit hier niet in een gang of een studenten club
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 09:18 ]
Ik kan Wezz zijn verhaal niet geheel volgen omdat hij dat idd lijkt te suggereren.Dooievriend schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 03:27:
[...]
En wat voor invloed heeft resolutie dan op FPS? Niet veel als ik je goed begrijp?
De FPS neemt bij toenemende resolutie (en gelijke FOV) af. Dus er is imho gewoon een (sterke) relatie.
Volgensmij komt dit omdat een pipeline uiteindelijk pixels moet aansturen en per pixel moet bepalen wat er op de monitor komt. Meer pixels is meer rekenen en dus zwaarder.
Maar er is vooral een sterke relatie qua FPS met hetgeen wat gerenderd moet worden.
Stel dat op resolutie X een geel vlak gerenderd moet worden dan kost dat weinig rekenkracht en heb je een hoge FPS.
Echter stel dat er op resolutie X een oerwoud met explosies en realtime lightning gerenderd moet worden dan kost dat veel meer rekenkracht en heb je c.p. een lagere FPS.
Stel dat je dan ook nog de FOV verhoogt waardoor er ook nog een rondvliegende helicopter in beeld komt en gerenderd moet worden dan kost dat nog meer rekenkracht en heb je c.p. een nog lagere FPS.
[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 29-11-2011 10:20 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Negeer de waanzinnige spelling (telefoon).
[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 29-11-2011 10:32 ]
Ik ben van plan 1 of 2 nieuwe monitoren te kopen alleen nu loop ik tegen het feit aan dat als ik 2 monitoren ik de hoogste resolutie niet kan aan roepen:
Ik heb op dit moment een GTX 570 TwinFrozer III Power edition, en hier wil ik of 2 keer Dell U2412M of 1 keer U2711 aanhangen.
Als ik 2 keer de U2412M neem dan komt de gezamenlijke resolutie op: 2840*1200 maar op de site van de videokaart staat 2560*1600 de maximale resolutie is, kan ik de resolutie van 2840*1200 misschien wel halen omdat ik in de hoogte minder pixels heb?
Want als dit niet mogelijk is ga ik voor de U2711.
Groet,
Michel
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti 448 Core Limited Edition Graphics Card Review
http://pcper.com/reviews/...raphics-Card-Review/Overc
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Geen GeForce GTX 560 Ti '448' in de Benelux
[ Voor 26% gewijzigd door frankknopers op 29-11-2011 16:13 ]
Goud is geen geld
Mooi hoe nVidia de BeNeLux links laat liggen. Waarschijnlijk dachten dat er hier in de BeNeLux niet genoeg fanboys zaten, maar dan vergissen ze zich toch echt, lol.
[ Voor 88% gewijzigd door madmaxnl op 29-11-2011 16:45 ]
http://www.informatique.nl/880199/evga-geforce-gtx-560-ti-448.html
Ik was aan het wachten op deze maar gezien de prijs ben ik beter af met een 6950 2gb.
[ Voor 19% gewijzigd door triskele10 op 29-11-2011 17:28 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Dat is nog kort, vergeleken met sommige kaarten van nVidiaVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:42:
Nouja zeg.. hier heb ik een week op gewacht...
Maar voor een prijs van 300 euro is de kaart zeker geen aanrader. Dan ben je gewoon beter af met een GTX570 of een HD6970.
Anyway, die 300 is de allereerste shop én de 'introductieprijs', ik verwacht dat ie nog wel goedkoper te vinden zal zijn binnenkort.
[ Voor 6% gewijzigd door madmaxnl op 29-11-2011 18:22 ]
Verwijderd
Nouja, voor degene die graag een Nvidia kaart willen hebben en geen HD6950 willen flashen zou ~250,- een heel redelijke prijs zijn voor deze kaart. Maarja, helaas!madmaxnl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:22:
250 is al te hoog, haal dan een HD6950 1GB. Kost z'n 20% minder.
Wel is het nu dus zo (zoals ik heb begrepen) dat je Sapphire HD6950 dual fan's door het verzetten van de bios-switch al op HD6970 modus hebt staan. Dat blijft dan de beste optie. (wat ik daar trouwens niet snap is dat AMD dit toestaat, want wie koopt er nu nog een HD6970? Maargoed, off-topic...)
Sapphire is AMD's belangrijkste partner aangaande videokaarten, in principe nog belangrijker dan EVGA voor nVidia. Daar zullen vast wel erg goede afspraken zijn gemaakt over producten.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:50:
Dat blijft dan de beste optie. (wat ik daar trouwens niet snap is dat AMD dit toestaat, want wie koopt er nu nog een HD6970? Maargoed, off-topic...)
Een prijs van 250 euro zou een GTX560Ti 448 beginnen te rechtvaardigen, alhoewel een GTX570 en HD6970 al bij ~280 euro beginnen, dus niet zo heel erg veel daarboven.
Verwijderd
Ben zelf er wel van overtuigd dat de prijs voor een standaard model lager ligt, en dat een hd6950 1gb goedkoper is, is een feit, maar die drivers... Natuurlijk is een gtx560ti gf114 ook een goedkopere optie.
Vroeger wel nu niet meer. Met de komst van nVidia kaarten van Zotac is dat opgehouden. Toen was Sapphire eigenlijk geen AMD-only AIB meer. Sapphire is net als Zotac een dochteronderneming van PC Partner. Asus kan ook gewoon twee merk namen maken om vervolgens de vruchten proberen te plukken van het AMD- of nVidia AIB zijn. Ik denk alleen niet dat ze hier in trappen. Daarnaast maakt Sapphire nu ook Intel moederborden en kleine PCs met daarin Atom. Ik denk dat het niet lang duurt voordat Zotac en Sapphire samen zitten.dahakon schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:03:
Sapphire is AMD's belangrijkste partner aangaande videokaarten, in principe nog belangrijker dan EVGA voor nVidia. Daar zullen vast wel erg goede afspraken zijn gemaakt over producten.
Als ze dan toch Intel producten willen maken hadden ze dit beter onder de Zotac naam kunnen doen maar niet dus, dat geeft wel aan wat hun intentie is.
Ik denk dat XFX de rol van Sapphire in de toekomst gaat vervangen, als ze dat nog niet hebben gedaan.
Maar die drivers zijn feitelijk gezien ook stabieler dan nVidia drivers. Dat jij er niet mee overweg kan zegt meer over jou dan over die drivers.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:25:
En dat een hd6950 1gb goedkoper is, is een feit, maar die drivers.
Oh ja, BRON.
[ Voor 18% gewijzigd door madmaxnl op 29-11-2011 19:43 ]
Doen HIS en Powercolor dat al niet voor AMD? En Daimond en nog van die merken of is het gewoon een dochterbedrijf van Asus ofz?madmaxnl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:40:
[...]
Ik denk dat XFX de rol van Sapphire in de toekomst gaat vervangen, als ze dat nog niet hebben gedaan.
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
En daar zit het hem nou net.. Je moet dus eerst allerlei dingen instellen bij AMD voor het goed werkt. Lijkt me raar.madmaxnl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:40:
[...]
Maar die drivers zijn feitelijk gezien ook stabieler dan nVidia drivers. Dat jij er niet mee overweg kan zegt meer over jou dan over die drivers.
Oh ja, BRON.
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Geen idee. Jij zegt hij kan er niet mee omgaan oftewel blijkbaar moeten er dingen ingesteld worden voor het goed werkt.madmaxnl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:22:
Wat moet je dan instellen ?
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
HIS en Powercolor zijn i.i.g. wel dochterondernemingen, maar voor zover ik nu even heb kunnen Google maken de moederbedrijven geen nVidia meuk. HIS en Powercolor zijn dus clean. Van Daimond weet ik dat het bestaat maar ik kan zo één twee drie niets vinden.yzx schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:12:
Doen HIS en Powercolor dat al niet voor AMD? En Daimond en nog van die merken of is het gewoon een dochterbedrijf van Asus ofz?
Correctie, Powercolor valt onder hetzelfde moederbedrijf dat ook Zogis heeft als dochteronderneming en die maken alleen nVidia kaarten.
Om een AIB van nVidia of AMD te worden is niet moeilijk het komt min of meer neer op stickertjes plakken. Om een succesvolle AIB van nVidia of AMD te worden moet je wel wat meer doen. Daar weten ex-nVidia-only AIBs OCZ en BFG meer van.
[ Voor 86% gewijzigd door madmaxnl op 29-11-2011 20:51 ]
Verwijderd
Ik draai nu een HD5850 en heb geen enkele klacht over de drivers, maar dit soort bronnen en claims zijn natuurlijk beetje kul. Mij zegt dit;
genoeg...Of course, these are some pretty bold claims, and we're pretty sure that NVIDIA will have quite a few things to say about this whole testing procedure and results, especially since specific details regarding the testing procedures have not been yet provided.
@Dahakon; Natuurlijk zullen Sapphire en AMD daarover goede afspraken hebben, maar het maakt het niet minder vreemd, want door het hele unlocken verhaal (en nu niet eens meer hoeven flashen) zal de verkoop van de HD6970 niet top zijn.
Verwijderd
Dat jij een plank voor je kop hebt is 1, maar dan komt 2, die bron komt rechtstreeks van AMD uit, vind je het gek?madmaxnl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:40:
Maar die drivers zijn feitelijk gezien ook stabieler dan nVidia drivers. Dat jij er niet mee overweg kan zegt meer over jou dan over die drivers.
Oh ja, BRON.
Maar een online bericht betekent idd veel meer dan vele eindgebruikers die met problemen kampen. Ik ga geen bronnen geven reden laat zich wel raden lijkt me, anders vertelt iemand anders je het wel.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Goed zo, meteen op de man spelen.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:37:
[...]
Dat jij een plank voor je kop hebt is 1.
Dat duurde ook niet lang...Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:37:
[...]
Dat jij een plank voor je kop hebt is 1, maar dan komt 2, die bron komt rechtstreeks van AMD uit, vind je het gek?
Maar een online bericht betekent idd veel meer dan vele eindgebruikers die met problemen kampen. Ik ga geen bronnen geven reden laat zich wel raden lijkt me, anders vertelt iemand anders je het wel.
Dan toch een neutrale bron over een Microsoft onderzoek?
Tadaa: http://hexus.net/tech/new...ause-early-vista-crashes/
Daar is zelfs een rechtszaak door ontstaan: http://nl.hardware.info/n...gd-wegens-slechte-drivers
Persoonlijk vind ik het allemaal oude koeien uit de sloot halen, de drivers van zowel nVidia als AMD zijn tegenwoordig van prima kwaliteit. Als je er slechte berichten over wild vinden dan lukt dat je heus wel.
In mijn opinie is het een non-argument, gebruik het ook niet als je het niet kunt onderbouwen.
Verwijderd
Drivers zijn nu gewoon geen issue, want ik moet ook zeggen dat de links die jij geeft (buiten dat ze alweer oud zijn) ook met een schuin oog bekeken kunnen worden... Microsoft die het rotte Vista (in den beginne) wil verdedigen door naar andere partijen te wijzen vanwege crashes. Nvidia kan dan zeggen dat de drivers goed zijn (bij XP werkten ze prima) en dat het nieuwe OS matig is en zo kan je door blijven gaan...Toettoetdaan schreef op woensdag 30 november 2011 @ 03:44:
[...]
Dat duurde ook niet lang...
Dan toch een neutrale bron over een Microsoft onderzoek?
Tadaa: http://hexus.net/tech/new...ause-early-vista-crashes/
Daar is zelfs een rechtszaak door ontstaan: http://nl.hardware.info/n...gd-wegens-slechte-drivers
Persoonlijk vind ik het allemaal oude koeien uit de sloot halen, de drivers van zowel nVidia als AMD zijn tegenwoordig van prima kwaliteit. Als je er slechte berichten over wild vinden dan lukt dat je heus wel.
In mijn opinie is het een non-argument, gebruik het ook niet als je het niet kunt onderbouwen.
Ik sluit me verder ook bij the Mask aan, het zijn vaak andere zaken die ten grondslag liggen van crashes.
Haha, we komen echt goed nieuws tekort! Zullen we het anders nog eens hebben over rebrands in de 9800GT tijd?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 10:36 ]
Nvidia 6600 Series Benchmarks: http://www.neoseeker.com/...reviews/6600bench1/2.htmlVerwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:32:
Haha, we komen echt goed nieuws tekort! Zullen we het anders nog eens hebben over rebrands in de 9800GT tijd?![]()
Frietjemet begon over drivers, niet ik en Toettoetdaan ook niet. Vertel Frietjemet maar dat drivers geen issue zijn. Hij is uitermate onbekrompen en heeft totaal geen 'plank voor zijn kop' zoals hij dat wel over mij stelde.Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:32:
[...]
Drivers zijn nu gewoon geen issue, want ik moet ook zeggen dat de links die jij geeft (buiten dat ze alweer oud zijn) ook met een schuin oog bekeken kunnen worden... Microsoft die het rotte Vista (in den beginne) wil verdedigen door naar andere partijen te wijzen vanwege crashes. Nvidia kan dan zeggen dat de drivers goed zijn (bij XP werkten ze prima) en dat het nieuwe OS matig is en zo kan je door blijven gaan...
Ik sluit me verder ook bij the Mask aan, het zijn vaak andere zaken die ten grondslag liggen van crashes.
Haha, we komen echt goed nieuws tekort! Zullen we het anders nog eens hebben over rebrands in de 9800GT tijd?![]()
Een voorkeur kan je wel hebben om bepaalde redenen, maar die voorkeuren zijn voor iedereen verschillend.
On topic maar weerrrrrrrrr.
Zie: http://mrhaandi.blogspot.com/p/injectsmaa.html
Wat was SMAA ook alweer? http://www.iryoku.com/smaa/
In het kort en vereenvoudigd: een verbeterde MLAA. Waar FXAA vaseline over de hele afbeelding smeert, is MLAA van nature iets nauwkeuriger; daardoor uiteraard ook net iets langzamer. Waar beide echter falen zijn dingen zoals hekken en andere dunne/gedetailleerde elementen en dat is nu juist waar SMAA verbeterd is (het subpixel gedeelte van de naam). Ik heb zelf nog niet echt de kans gehad om er veel mee te testen, maar van wat ik tot nu toe gezien heb lijkt het er op dat deze implementatie qua snelheid ergens tussen FXAA en MLAA in hangt; afhankelijk van het frame kan het net zo snel zijn als FXAA, maar nooit zo traag als MLAA (nogmaals, heb niet veel getest, maar het kost met pijn en moeite 1 FPS tegenover FXAA). Best of both worlds dus, sneller dan MLAA en nauwkeuriger dan FXAA.
En ja, dit hoort hier thuis, net als in het AMD topic - deze injectors maken zich namelijk niet druk om niet bestaande issues omtrent drivers en dergelijke
http://www.anandtech.com/...-cores-gtx570-on-a-budget
http://www.techpowerup.co...448_Cores_Twin_Frozr_III/
Het ziet er redelijk goed uit met ROPs, clocks, bus en geheugen identiek aan de GTX 570.
De reden waarom de kaart zon rare naam heeft? Quote van nV zelfve:
Dit is ook meteen het probleem: tijdelijk product, limited edition. De prijzen zullen waarschijnlijk niet echt dalen en dat geldt ook voor de andere GTX 560's.The designation is meant to reflect the fact that this is not an addition to our 500 series line-up, but rather a limited edition product.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dan mogen ze hem van mij in hun .... steken.
Die hele kaart interesseert me geen malle moer. Hij is hier toch niet te koop...
/rantmodus
[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 30-11-2011 17:49 ]
Een mid-end limited edition product...

[ Voor 56% gewijzigd door Format-C op 30-11-2011 17:54 ]
Hij komt gewoon wel uit hier!
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
HWI says no...XanderDrake schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:56:
Euhm, leuk dat zo aan het tieren bent Format, maareuh, hou je vast:
Hij komt gewoon wel uit hier!
Geen GeForce GTX 560 Ti '448' in de Benelux: http://nl.hardware.info/n...-560-ti-448-in-de-benelux
Mochten ze er toch wat kitch aan hangen want je zou zeggen dat het gewoon nog maar een 560/570 is hoor als je snel kijktXanderDrake schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:43:
[...]
Dit is ook meteen het probleem: tijdelijk product, limited edition. De prijzen zullen waarschijnlijk niet echt dalen en dat geldt ook voor de andere GTX 560's.

Duitsland ligt kort genoegToettoetdaan schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:30:
[...]
HWI says no...
Geen GeForce GTX 560 Ti '448' in de Benelux: http://nl.hardware.info/n...-560-ti-448-in-de-benelux
Edit voor de geïnteresseerde
http://www1.atelco.de/102...-E%2C2xDVI%2CHDMI.article
300euro dus de prijs van een GTX570
en voor jullie roepen duren winkel, Duitsland doet niet aan dagprijzen of niet zoveel
[ Voor 43% gewijzigd door yzx op 30-11-2011 18:41 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
En sinds wanneer zou HWI een goede bron zijn?
Ik heb al een Gainward, EVGA, Gigabyte gezien in NL.
AMD Nieuwsdiscussie
Report: NVIDIA 28nm Desktop GPU Roadmap
Japanese website 4Gamer has revealed a detailed roadmap for NVIDIA's upcoming 28nm Kepler GPU line-up for desktops. As previously rumoured, the Kepler roll out will indeed be bottom-to-top, starting with the mainstream GK107 chip in Q2 2012 to the high-end GK110/2 parts later in the year. All Kepler GPUs are manufacted at TSMC's 28nm, use GDDR5 memory and feature DirectX 11.1 support, ready for Windows 8.
First to release will be GK107, a budget mainstream GPU. There's unlikely to be a Kepler based entry-level GPU. GK107 features 128-bit memory, and is first expected in notebooks, the desktop release being sometime in Q2 2012. Unlike the other GK chips (which support PCI Express gen 3), GK107 only features PCI-Express 2.
GK106 will be the mainstream performance part, replacing the GeForce GTX 560, featuring 256-bit memory. According to the roadmap, it is expected to release in late Q2 2012, not long after the GK107 release.
In 2012, NVIDIA is expected to embrace AMD's sweet-spot strategy, with no massive die. Instead, the top single GPU part will be GK104, featuring 384-bit 1.5 GB GDDR5 memory. GK104 is said to push out 2 TFLOPS, 30% higher than GTX 580. However, despite the smaller die, 4Gamer claims it consumes over 250W power. GK104 will release bang in the middle of 2012, perhaps during Computex time. Following right after GK104 will be GK110 - a dual GK104 flagship, thus completing NVIDIA's line-up for most of 2012 - remarkably similar to AMD's sweet spot strategy.
However, not for long, as late in 2012 / early 2013, NVIDIA plans to return back to a massive die with GK112, featuring 512-bit memory.
Details about Kepler remain sketchy, and such reports must be considered as preliminary estimates, at best. Meanwhile, AMD is rumoured to be preparing Southern Islands / HD 7000 for a Q1 2012 release, well before high performance Kepler GPUs reportedly hit the desktop market.
Read more: http://vr-zone.com/articles/report-n...map/14067.html
Verwijderd

R520 288mm2
R580 352mm2
R600 420mm2
RV670 190mm2
RV770 256mm2
RV870 334mm2
RV970 389mm2
Vanaf RV770 had AMD het over de sweet-spot strategy maar die was er eigenlijk vanaf de RV670. Nu zijn ze eigenlijk van die strategie aan het afwijken want de RV870 past nog net binnen die sweet-spot strategy, maar de RV970 zeer zeker niet. Het uitblijven van 32nm is daar debet aan.
Verwijderd
Sins lang gezien ze bij gpu's en cpu's bedrijven regenmatig een kijkje om de hoek mogen nemen en bij voor het uitgeven altijd een kijkje naar het product mogen maken en info daar van ontvangen.-The_Mask- schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:44:
[...]
En sinds wanneer zou HWI een goede bron zijn?![]()
Vind ik wel mee vallen die 4 maanden als ze maar daardoor een beterproduct op de markt kunnen brengen wachten de mensen wel.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:24:
Oef, dat zou betekenen dat AMD bij de ethousiast en high-end kaarten een voorsprong van zo'n vier maanden gaat krijgen, da's veel.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 09:38 ]
Het is niet altijd de beste bron, maar in dat bericht kun je ze geen ongelijk geven dat het vreemd is dat ze geen test exemplaar hebben ontvangen.-The_Mask- schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:44:
[...]
Ook zag ik de GTX560TI448 gister nog niet in de prijslijsten staan. (vandaag heb ik nog niet gekeken)
Het kan best zijn dat de handigere webshop's de kaarten importeren, maar tot nu toe lijkt het erop dat HWI gelijk heeft
Als je hier wat langer was had je geweten dat er maar weinig klopt van nieuwsberichten, systeemadviezen en ook reviews.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:35:
[...]
Sins lang gezien ze bij gpu's en cpu's bedrijven regenmatig een kijkje om de hoek mogen nemen en bij voor het uitgeven altijd een kijkje naar het product mogen maken en info daar van ontvangen.
Heel veel webshops gebruiken ook Duitse leveranciers, dus al zou geen Nederlandse ze hebben dan nog zegt dit niks over de webshops.Toettoetdaan schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:34:
Ook zag ik de GTX560TI448 gister nog niet in de prijslijsten staan. (vandaag heb ik nog niet gekeken)
Het kan best zijn dat de handigere webshop's de kaarten importeren, maar tot nu toe lijkt het erop dat HWI gelijk heeft
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Als dat zo is klopt het overal niet goed. Makkelijk zeggen om een site die bekender en beter is met hardware dan tweakers op deze punten.-The_Mask- schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:33:
[...]
Als je hier wat langer was had je geweten dat er maar weinig klopt van nieuwsberichten, systeemadviezen en ook reviews.
[...]
Heel veel webshops gebruiken ook Duitse leveranciers, dus al zou geen Nederlandse ze hebben dan nog zegt dit niks over de webshops.
Syteem advies kan indd ook wel iets beter maar de noromale pc's die betaalbaar zijn zijn goede adviesen
daar. Een site is niet slechter omdat deze wat ander snellere producten aan beveeld, danzij dit is er meer keuze voor een grotere groep.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 12:03 ]
Over bronnen gesproken, waar zie jij deze versies? Ik ben benieuwd naar de prijzen.-The_Mask- schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:44:
[...]
Nee veel Tweakers weten meer van hardware dan de reviewers van HWI, maar dat geld overigens ook voor de reviewers van Tweakers. Hoeft opzich niet erg te wezen en mensen die goed kunnen schrijven en veel verstand van hardware hebben zijn sowieso schaars. Maar bij HWI valt het nogal op en als de users verbeteringen noemen wordt het gewoon genegeerd en dat is gewoon.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:56:
[...]
Als dat zo is klopt het overal niet goed. Makkelijk zeggen om een site die bekender en beter is met hardware dan tweakers op deze punten..
Er is veel meer mis dan alleen dat, anders viel het wel mee. Als je iets niet weet bekend het niet dat het niet zo is. Niemand kan immers alles weten, maar iemand die er meer van weet moet je dan natuurlijk wel geloven en niet denken ik weet het niet of zie het niet dus het is niet waar.Eeige wat niet helemaal juist is zijn vaak de resoluties bij vga kaarten tests maar dat is gloof ik al veranderd en dan er nog bij gaan ze vooral voor resoluties die 98% van de hele markt gebruikt dus eigenlijk helemaal niet zo gek is. Dat je dat persoonlijk vind is niet erg verder maar doe dan niet of het ergens anders beteris want dat is niet zo.
Syteem advies kan indd ook wel iets beter maar de noromale pc's die betaalbaar zijn zijn goede adviesen
daar. Een site is niet slechter omdat deze wat ander snellere producten aan beveeld, danzij dit is er meer keuze voor een grotere groep.
Ik heb het niet over een mening van iemand die het niet goed bij zijn eisen vindt passen, ik heb het over slecht advies. Slecht advies betekend bij mij dat er onderdelen gekozen zijn die verrevan een goede keuze zijn omdat er beteren zijn voor minder, dat heeft niks met een mening nodig of wel of niet bestemd voor een bepaald persoon.Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:26:
Tja dat users bepaalde systemen niet goed vinden omdat het een persoonlijke iets word kan ik er in komen. Maar helaas maken bijna geen sites voor iedere user een persoonlijke pc, datis gewoon onbegonnen werk.
Heel veel Tweakers hier weten echt wel veel meer van videokaarten af dan dat hij doet en zo is het ook met andere onderdelen, maar dat zei ik al en val in herhaling.De tests zijn verder wel goed die doet geen user beter zoals reviews en test met en over hardware.
Zoals koen enzo dat zijn geen noobs op dit gebied.de users op die sites dus wel.
Je moet eens iets van anderen aannemen anders zal je nooit iets leren. Iemand heeft je ooit ook verteld dat 1+1 2 was zonder te zeggen waarom dat geloof je toch ook nog steeds.
Kwestie van Googlen, Informatique bijv.XanderDrake schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:30:
[...]
Over bronnen gesproken, waar zie jij deze versies? Ik ben benieuwd naar de prijzen.
[ Voor 29% gewijzigd door -The_Mask- op 01-12-2011 14:17 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
De tests zijn verder wel goed die doet geen user beter zoals reviews en test met en over hardware.
Zoals koen enzo dat zijn geen noobs op dit gebied.de users op die sites dus wel.
Heel veel hier weten echt wel veel meer van videokaarten af dan dat hij doet en zo is het ook met andere onderdelen, maar dat zei ik al en val in herhaling.
Je moet eens iets van anderen aannemen anders zal je nooit iets leren. Iemand heeft je ooit ook verteld dat 1+1 2 was zonder te zeggen waarom dat geloof je toch ook nog steeds.
Dus jij weet wat die mensen als koen minder weten over hardware dan de gemiddelde tweaker hwiér
Kom op zeg iedereen weet wal dat dat dus niet zo is. Tenzij je weet wat hij allemaal weet er over. Ze doen daar tests met apparatuur die de tweaker niet heeft en weten ook vast en zeker meer over de achtergrond van de gpu's of andere hardware dan wij . Ik neem zeker wel wat van anderen verder aan maar dan moet het iets zijn met een onderbouwing hoe het zit en met bewijs.
Ik kom hier op terug omdat ik wil weten hoe jij dat weet, ik zelf weet het niet maar lijkt mij gewoon heel onwaarschijnlijk. Ik vind het gewoon erg raar dat het zo zou zijn bij die mesnen van hwi en tweakers die hun leven al in dat wereldje zit.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 16:26 ]
Verder zou ik jou vriendelijk willen verzoeken te stoppen met posten en eerst maar 1 a 2 jaar in te lezen, misschien dat je dan ooit nog wat interessants zal posten.
Sorry voor de offtopic,
Dit is nu een beetje het punt. Zie het volgende als een punt van aandacht, niet als een aanval. Je komt nog maar net hier kijken op Tweakers.net (actief dan, met account). Je wilt je graag mengen in discussies, waar op zich niets mis mee is. Maar je probeert mensen die hier al jaren komen en al jaren met de stof bezig zijn op vele verschillende niveau's, mensen die zich al jaren inlezen op wat er gaande is, of wellicht zelfs werken in de industrie, te vertellen dat ze er niets van af weten (omdat een bron je bijvoorbeeld niet aanstaat, of omdat je een uitleg hoe iets werkt gewoon niet wilt accepteren), maar vertelt wel dat sommige reviewers van een andere site vele malen meer ervaring hebben met de stof dan die posters hier (waarvan je dus niet bekend bent met de posthistorie, hier of elders).Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:26:
Ik kom hier op terug omdat ik wil weten hoe jij dat weet, ik zelf weet het niet maar lijkt mij gewoon heel onwaarschijnlijk. Ik vind het gewoon erg raar dat het zo zou zijn bij die mesnen van hwi en tweakers die hun leven al in dat wereldje zit.
Vergis je niet, er zitten behoorlijk wat mensen op deze fora die weldegelijk veel inzicht hebben in de dingen die hier besproken worden. De een weet misschien iets meer van dit, de ander meer van dat, maar kennis is er weldegelijk. Het is daarom voor best wel veel mensen hier vrij duidelijk aan te geven waar en waarom HWI de mist in gaat in bepaalde reviews en nieuws-berichten. Ik zie met regelmaat een bericht op HWI dat gewoonweg een directe (naar het nederlands vertaalde) kopie is van een kulartikel van een willekeurige site. Dan kijken ze niet eens of de inhoud van het verhaal wel enige vorm van waarheid bevat.
Can Nvidia supply Apple?
Dan nog maar weer eens een nieuwtje. Wederom van de alom 'geliefde' Charlie, maar goed, elders blijft het akelig stil rondom nVidia's Kepler-producten.Aan het eind van het artikel komt de hamvraag van de aanhef pas echt aan bod. Kort samengevat, GK107 zal pas zijn weg kunnen vinden naar OEMs (dus ook Apple) in maart als alles goed gaat, waarschijnlijk april of later. Wat zal dit betekenen voor levering aan Apple, die ~april vast wel de nieuwe IvyBridge CPUs wil gaan gebruiken in laptops. Om de een of andere reden zou het me nog steeds niet verbazen als het Fermi's zullen zijn in die laptops, onder de 600m lijn, al dan niet op 28nm gebakken.
Iets wat ik persoonlijk veel interessanter vind, is de stelling dat GK106 en GK107 feitenlijk dezelfde chip zouden zijn. Is dat echt zo, dan zou het best kunnen zijn dat er behoorlijke problemen zijn voor nVidia en het 28nm process.
1) Heeft GOT inmiddels Mute functionaliteit.
2) Wikipedia: Dunning–Kruger effect
Ben vrij zeker dat 2 hier wel eens ernstig van toepassing kan zijn. Wie de schoen past trekke hem aan.
(Hoop altijd dat ik er minder last van heb dan anderen maar kan er mijn hand niet voor in het vuur steken...
PC Specs
Daarnaast heeft HWI nog wel eens slechte bronnen geciteerd waarvan een hoop mensen van te voren al zeggen dat het bogus is.
De reviews vind ik persoonlijk wat consument georiënteerd, het laat de rauwe performance niet zien, maar meer wat jan alleman er aan heeft als hij hem in zijn pc stop met zijn 22" scherm. -nogmaals dat is persoonlijk.
Al met al hoopt dat dan een beetje op en krijgt men hier van HWI een negatieve indruk.
Niet altijd terecht, maar ook weer niet helemaal onterecht.
Verwijderd
Nee dat ik stop met posten is helemaal niet nodig want heb redelijk wat verstand van hardware. Dat aan raden om niet meer te posten gaat dus nergens over en dat ga ik dus ook niet doen, iig bedankt voor de tip verder. Beetje onzin ook wat je hier nu verteld want ze maken helemaal geen rare fouten in hun filmpjes of je moet een versprekening bedoelen van een woord of wat in die zin, maar verkeerde conclussies mag je mij wel eens laten zien dan weten we waar we het over hebben want ik ga niet al die filmpjes na om dit uit te vinden want dat zijn er wat te veel.Sotmip schreef op donderdag 01 december 2011 @ 18:37:
Bekijk hun weekelijkse filmpjes maar is. Zitten vaak genoeg fouten in, dat kan zijn verkeerde conclusies, info of slechte uitleg. Maar als je zelf weinig weet dan zul je ze er ook niet op betrappen.
Verder zou ik jou vriendelijk willen verzoeken te stoppen met posten en eerst maar 1 a 2 jaar in te lezen, misschien dat je dan ooit nog wat interessants zal posten.
Sorry voor de offtopic,
Nog even op die vraag komen van inlezen enzv. Waarom doe je dit niet gewoon even via pm dan had je net oftopic gehoeven want dit is eigenlijk wat je wilde zeggen, niet dat het nodig is vedr want ik kan gewoon meepraten over de dingen hier of elders.
Een vraag aan de mods ga ik over de scheef want dat idee krijg ik bij bepaalde gasten hier, zo ja wat moet ik aanpassen om deze gasten tevreden te houden, en wat moeten hun aanpassen dat er ook mesnen zijndie een andere kijk op de dingen hebben, ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zomaar dingen aan neem waar ik niet in kan komen of waar ik geen weet van heb, ik hoop dat dat mag hier want vind het niet logisch dat ik zomaar iets aan neem waar ik mijn twijvels ove heb. Maar ik zal in ver volg verder wel wat beter opletten als ik mij in discussies meng als ik wat wil bewijzen.
[quote]Help!!!! schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:40:
Twee dingen.
Ben vrij zeker dat 2 hier wel eens ernstig van toepassing kan zijn. Wie de schoen past trekke hem aan.
(Hoop altijd dat ik er minder last van heb dan anderen maar kan er mijn hand niet voor in het vuur steken...
Als dat over mij gaat kan ik jou een tip geven. Leer accepteren dat er mensen zijn die een wat andere kijk hebben op de wereld en niet altijd alles aannemen. als je daar niet tegen kan moet je niet op het internet gaan of inzien dat er ook mensen zijn die een weerwoord durven te hebben stoort dat dan moet je bij je zelf dingen gaan veranderen want dat is meer dan een probleem van je zelf. Ik heb er zelf ook moeite mee maar ik erger mij er niet zo erg meer aan als dat het was. Kom deze ergenig hier wel eens tegen maar ik moet het dan gewoon maar slikken en dat lucht wel op als dat lukt.
[quote]Toettoetdaan schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:49:
@Tweaker. HWI is natuurlijk een beetje de concurent dus dat heeft HWI al niet mee
Daarnaast heeft HWI nog wel eens slechte bronnen geciteerd waarvan een hoop mensen van te voren al zeggen dat het bogus is.
De reviews vind ik persoonlijk wat consument georiënteerd, het laat de rauwe performance niet zien, maar meer wat jan alleman er aan heeft als hij hem in zijn pc stop met zijn 22" scherm. -nogmaals dat is persoonlijk.
Al met al hoopt dat dan een beetje op en krijgt men hier van HWI een negatieve indruk.
Niet altijd terecht, maar ook weer niet helemaal onterecht.
[/quote]
Kijk iemand die wat nomaal uit kan leggen waar ik van hou en op prijs stel, zonder op de persoon in te gaan wat hier boven al wel weer gebeurd.
HWI is dus meer voorjan alleman en daarom maar in veel ogen niet zo'n goede site wat natuurlijk ook nergens op slaat dan ja

Maar goed dit is dan wel weer goed voor het grote gros omdat hwi het daar wat begrijpelijker voor maakt en hier is het juist dieper er op in gaan ik snap dan het probleem zo niet?
Ontopic
First Nvidia Tegra 3 Benchmarks Score The Quad-Core Chip Just Slightly Faster Than Apple’s A5
http://techcrunch.com/201...ly-faster-than-apples-a5/

Zoals men kan zien kan ik ook goed nieuws posten
En ik kom er op uit dat charlie zelf ook met al die vragen zit.dahakon schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:32:Can Nvidia supply Apple?
Dan nog maar weer eens een nieuwtje. Wederom van de alom 'geliefde' Charlie, maar goed, elders blijft het akelig stil rondom nVidia's Kepler-producten.
Aan het eind van het artikel komt de hamvraag van de aanhef pas echt aan bod. Kort samengevat, GK107 zal pas zijn weg kunnen vinden naar OEMs (dus ook Apple) in maart als alles goed gaat, waarschijnlijk april of later. Wat zal dit betekenen voor levering aan Apple, die ~april vast wel de nieuwe IvyBridge CPUs wil gaan gebruiken in laptops. Om de een of andere reden zou het me nog steeds niet verbazen als het Fermi's zullen zijn in die laptops, onder de 600m lijn, al dan niet op 28nm gebakken.
Iets wat ik persoonlijk veel interessanter vind, is de stelling dat GK106 en GK107 feitenlijk dezelfde chip zouden zijn. Is dat echt zo, dan zou het best kunnen zijn dat er behoorlijke problemen zijn voor nVidia en het 28nm process.
Niet echt wat nieuw dus meer hoe hij er over denkt en met vragen zit.
Ik kan verder berijpen dat hij het verleden er bij haald maar goed dat heeft helemaal geen zin want hij kan niet weten hoe het zal gaan in de toekomst, dus datspeculeren over hoe hetis gegaan en dat het dan weer zo zou gaan heeft geen zin want het kan zomaar anders gaan, ik word er zelf dus niets wijzer van.
Het is altijd wel twijvelachtig als het gaat om nvidia daar heeft hij gelijk in, maaris dat niet gewoon dat ze het liever bij zich zelf houden?
Ik denk verder dat charlie er naast zit wat problemen betreft, hij zegt namelijk niet dat het zo is maar zit zelf nog net die vraag maak ik erop uit, niets dus om je an vast te pinnen tenzij je graag met vragen blijft zitten en daar over wil gaan speculeren.
Deze speculaties kunnen ook goed zijn om nvidia gewoon dwars te zitten want dit is wel een van zijn dingen die charlie graag doet.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 07:06 ]
Voor het geheel.
Verwijderd
Uit je ractie kan ik opmaken dat je niet zoveel artikels van Charlie gelezen hebt. Er staan maar weinig open vragen in dit specifiek geval, de meesten zijn van rethorische aard, waarbij het antwoord in een of andere vorm in de tekstcte vinden is. Het verleden is bovendien uitermate relevant, omdat het in gaat op de werkelijke problemen van nVidia. NVidia heeft steevast problemen om over te stappen op nieuwe processen en gij heeft blijkbaar aanwijzingen dat dit nog niet veranderd is.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 06:33:
En ik kom er op uit dat charlie zelf ook met al die vragen zit.
Niet echt wat nieuw dus meer hoe hij er over denkt en met vragen zit.
Ik kan verder berijpen dat hij het verleden er bij haald maar goed dat heeft helemaal geen zin want hij kan niet weten hoe het zal gaan in de toekomst, dus datspeculeren over hoe hetis gegaan en dat het dan weer zo zou gaan heeft geen zin want het kan zomaar anders gaan, ik word er zelf dus niets wijzer van.
Het is altijd wel twijvelachtig als het gaat om nvidia daar heeft hij gelijk in, maaris dat niet gewoon dat ze het liever bij zich zelf houden?
Ik denk verder dat charlie er naast zit wat problemen betreft, hij zegt namelijk niet dat het zo is maar zit zelf nog net die vraag maak ik erop uit, niets dus om je an vast te pinnen tenzij je graag met vragen blijft zitten en daar over wil gaan speculeren.
Deze speculaties kunnen ook goed zijn om nvidia gewoon dwars te zitten want dit is wel een van zijn dingen die charlie graag doet.
Wat me echter een beetje doet opkijken, is je gemakkelijke aanname dat het Charlie alleen te doen is om nCidia te naaien, op basis van 1 opmerking hiercop het forum, terwijl je er prat op gaat niet zomaar dingen aan te nemen waar je weinig van weet. Dit artikel is wederom simpel een nieuws item waar hij probeert de werkelijkheid boven te krijgen, waar nVidia liever pretendeerd dat alles perfect is.
[ Voor 15% gewijzigd door dahakon op 02-12-2011 08:50 . Reden: telefoons... ]
Verwijderd
We kunnen dus beter afwachten tot er wat gebeurd dat blijkt dat met problemen kampt, nu is het allemaal nog speculeren dus we kunnen er niets aan vast knopen, ik tenminste niet. Vragen die over mij gaan ga ik niet meer over.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 09:03 ]
Dat brengt me dan ook bij je laatste opmerking. Het was niet op jouw persoon gericht. Het was een vraag waarom het artikel van Charlie zo gemakkelijk afgedaan wordt. Hij zit namelijk al vele jaren in de industrie en heeft veel ervaring. Een opmerking als 'hij wil nVidia pijn doen' is veel te gemakkelijk.
Het punt is dat een hoop mensen helemaal kniftig worden van die posts van je.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 06:33:
[...]
[small]Nee dat ik stop met posten is helemaal niet nodig want heb redelijk wat verstand van hardware. Dat aan raden om niet meer te posten gaat dus nergens over en dat ga ik dus ook niet doen, iig bedankt voor de tip verder. Beetje onzin ook wat je hier nu verteld want ze maken helemaal geen rare fouten in hun filmpjes of je moet een versprekening bedoelen van een woord of wat in die zin, maar verkeerde conclussies mag je mij wel eens laten zien dan weten we waar we het over hebben want ik ga niet al die filmpjes na om dit uit te vinden want dat zijn er wat te veel.
Nog even op die vraag komen van inlezen enzv. Waarom doe je dit niet gewoon even via pm dan had je net oftopic gehoeven want dit is eigenlijk wat je wilde zeggen, niet dat het nodig is vedr want ik kan gewoon meepraten over de dingen hier of elders.![]()
Een vraag aan de mods ga ik over de scheef want dat idee krijg ik bij bepaalde gasten hier, zo ja wat moet ik aanpassen om deze gasten tevreden te houden, en wat moeten hun aanpassen dat er ook mesnen zijndie een andere kijk op de dingen hebben, ik moet er wel bij zeggen dat ik niet zomaar dingen aan neem waar ik niet in kan komen of waar ik geen weet van heb, ik hoop dat dat mag hier want vind het niet logisch dat ik zomaar iets aan neem waar ik mijn twijvels ove heb. Maar ik zal in ver volg verder wel wat beter opletten als ik mij in discussies meng als ik wat wil bewijzen.
[quote]Help!!!! schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:40:
Twee dingen.
Ben vrij zeker dat 2 hier wel eens ernstig van toepassing kan zijn. Wie de schoen past trekke hem aan.![]()
(Hoop altijd dat ik er minder last van heb dan anderen maar kan er mijn hand niet voor in het vuur steken...)[/quote]
Als dat over mij gaat kan ik jou een tip geven. Leer accepteren dat er mensen zijn die een wat andere kijk hebben op de wereld en niet altijd alles aannemen. als je daar niet tegen kan moet je niet op het internet gaan of inzien dat er ook mensen zijn die een weerwoord durven te hebben stoort dat dan moet je bij je zelf dingen gaan veranderen want dat is meer dan een probleem van je zelf. Ik heb er zelf ook moeite mee maar ik erger mij er niet zo erg meer aan als dat het was. Kom deze ergenig hier wel eens tegen maar ik moet het dan gewoon maar slikken en dat lucht wel op als dat lukt.
Zowel inhoudelijk als qua tekstuele opbouw en interpunctie.
Ik kan er prima mee omgaan dat andere mensen kritisch zijn, dat is alleen maar goed. Ik weet ook niet alles en sommige dingen waarvan ik dacht dat ik ze volledig begreep, blijken soms net even anders te zitten. Prima, soit.
Maar dit heeft niet met kritisch te maken. Je weet iha eigenlijk niet waar je het over hebt.
Behalve dat je duidelijk niet het vermogen hebt om dat te herkennen, ook niet nadat anderen dit met heldere posts blootleggen, stel je jezelf ook nog eens onbescheiden op.
Dit halve topic lijkt inmiddels wel een soort schoolklas waar iedereen bezig is om de fouten in jouw posts te corrigeren en de hiaten in je kennis aan te vullen.

Van mij hoef je niet weg maar lees jezelf eerst eens goed in, schrijf een logische post, zet je meningen niet de hele tijd neer als feiten en stel je wat bescheidener op.
Je bent niet de enige die zijn mening als feit post maar meestal zijn dit mensen die op dit forum een bewezen trackrecord hebben. Naar hen wordt ook kritisch gekeken maar ze hebben imho terecht meer krediet.
PC Specs
Verwijderd
Het zou van velen netjes zijn om mij te bekritischeren via pm want ik begin hier flauw van te worden en ga dat dan ook de volgende keer melden bij de mods want zo ga je niet met mensen om. Ik doe dat ook niet met jullie. Verder kom je over alsof al mijn posts niet kloppen en haal je alleen maar de negatieve dingen er bij ter wel er ook positieve dingen zijn.
Verder is het ook niet aan jullie om jullie bezig te houden met mijn fouten dat moeten jullie via de mods regelen.
Ik zal heel anders gaan reageren en posten als jullie dat ook maar doen tegen mij, zo niet dan blijf ik dom doen, precies wat ook tegen mij gebeurd.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 11:06 ]
Verder, als een behoorlijk aantal mensen hier laat blijken nogal gaar te worden van jouw poststijl, dan zal dat toch niet zonder reden zijn.
Al begon je maar eens wat meer aandacht aan interpunctie / spelling te geven, dan denk ik dat de waardering voor je bijdragen al met sprongen vooruit gaat.
En ja, je hebt gelijk via DM is netter en juister dus ik laat het hierbij. Heb er sowieso de kracht niet meer voor.
PC Specs
Verwijderd
http://www.guru3d.com/art...448-core-oc-power-review/
Ziet er goed uit. De gtx560 ti 448 core van MSI pakt een mooie plaatsing tussen de gtx560 ti en gtx570.
Dit kan nog wel eens een zeer interessant kaart worden voor rond de 200-250 euro.
In mijn tekst zullen hooguit 1 spelfout te vinden zijn, komma's kan ik helaas niet mer chrome aanpassen. Verder kloppen er wel een aantal dingen maar je maakt 1 grote fout wat vernederend was en niet klopt en dat is dat ik geen vermogen heb om dingen van mij zelf in te zien en dat ik niets weet van hardware. Niemand kan van mij verwachten dat ik dat dan ook serieus ga nemen en er wat aan zal doen. Op zo'n manier zal ik dus nooit op iemand reageren want ik weet hoe dat is voor iemand en hoe dat voelt en dat is niet goed
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 11:22 ]
Als je nou is in vervolg je tekst nog een keer leest voor je op verstuur drukt dan haal je zelf het meeste er al uit. Zeg je in een zin dat je hooguit 1 spelfout per post maakt, staat er in die zelfde zin een spelfoutVerwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:18:
MSI GeForce GTX 560 Ti 448 core OC Power review
http://www.guru3d.com/art...448-core-oc-power-review/
Ziet er goed uit. De gtx560 ti 448 core van MSI pakt een mooie plaatsing tussen de gtx560 ti en gtx570.
Dit kan nog wel eens een zeer interessant kaart worden voor rond de 200-250 euro.
In mijn tekst zullen hooguit 1 spelfout te vinden zijn, komma's kan ik helaas niet mer chrome aanpassen. Verder kloppen er wel een aantal dingen maar je maakt 1 grote fout wat vernederend was en niet klopt en dat is dat ik geen vermogen heb om dingen van mij zelf in te zien en dat ik niets weet van hardware. Niemand kan van mij verwachten dat ik dat dan ook serieus ga nemen en er wat aan zal doen

En idd voor 200-250 euro ja, maar voor die prijs komen ze er helaas niet

[ Voor 3% gewijzigd door Xenomorphh op 02-12-2011 11:25 ]
Verwijderd
Ontopic
Is er al een prijs kaartje bekend hier in NL?
Edit
Zie net staan dat hij hier niet geleverd word klopt dit wel?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 11:30 ]
Ja rond de 300 euro bij informatique. Geen MSI versie geloof ik. De mask had geloof ik al een linkje hier van geplaatst.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:29:
Thnx dan klopt mijn chrome spelling controle niet goed. En ik ben dyslectisch daarom gebruik ik dat.
Ontopic
Edit
Zie net staan dat hij hier niet geleverd word klopt dit wel?
Verwijderd
Nvidia is niet zo dom dat hij deze kaart voor de zelfde prijs al de gtx570 neer gaat zetten zo wel dan zijn ze echt dom. Maar goed lijkt me straks zo'n 250 te gaan kosten en hooguit 275.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 11:34 ]
Zet anders even in je sig (kun je instellen bij settings zodat onderaan elke post die tekst verschijnt) dat je dyslectisch bent, er zijn er meer die dat doen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:29:
Thnx dan klopt mijn chrome spelling controle niet goed. En ik ben dyslectisch daarom gebruik ik dat.
Ontopic
Dit zodat men begrijpt en begrip kweekt voor het feit dat je posts qua spelling niet helemaal voldoen aan wat er iha op GOT van verwacht wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 02-12-2011 11:38 ]
PC Specs
Verwijderd
Ik denk dat die 300 euro in ieder geval niet klopt want:
http://www.theverge.com/2...560-ti-448-cores-reviewed
Er word gezegd dat hij voor 289 dollar te koop zal zijn. Dat ligt geloof ik nog onder de 275 euro.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 11:38 ]
Edit: Verschil tussen ons en de VS is niets anders dan tussen ons en het VK (20%) of Belgie (21%) bijvoorbeeld.
[ Voor 11% gewijzigd door Werelds op 02-12-2011 16:58 ]
http://www.usa-sales-use-...com/table_sales_rates.asp
Bij 7.25% houdt het zo ongeveer wel op. De bijna 12% meer BTW die wij betalen over een bedrag van bv 265 euro is dan ~29 euro, waarmee je kaart, als je het al wil vergelijken, op ~235 euro zou komen te zitten. Enfin, er is gewoonweg veel te veel aan variabelen aanwezig binnen de handel om 'gelijke' prijzen te kunnen hanteren. Al met al betalen we dus helemaal niet zo extreem veel voor onze hardware, uitzonderingen daargelaten.
Het is een heel vaag en onduidelijk systeem, het is dat een vriend van me een tijd in Miami heeft gewerkt. De prijs zoals je die op bijvoorbeeld Newegg ziet is de prijs die je betaalt voor elektronica, daar komt niets bovenop (tenzij je dus in California/New Jersey woont). Newegg heeft al belasting afgedragen voordat jij het koopt.
Ik weet er ook niet 100% het fijne van (even afgezien van het feit dat het voor elke staat anders is qua percentages) en het boeit me eerlijk gezegd niet genoeg om nu daadwerkelijk de wetten te gaan lezen. Punt is in elk geval dat die dollar prijs gewoon definitief is. Het verschil wordt niet door BTW veroorzaakt, ze rekenen hier gewoon meer. En ja, in dit geval is dat maar 15 Euro, maar het is in veel gevallen ook een stuk meer. Een 6970 vind je daar voor $300 (~225 EUR), goedkoopste hier is 290. Dat is toch wel een aardig verschil
Edit: in sommige staten moet je overigens voor sommige dingen zelf de belasting regelen en afdragen, maar wederom niet bij elektronica voor zover ik weet; die vriend van me heeft het in elk geval nooit gedaan, en de IRS is hem nog niet terug naar huis gevolgd
[ Voor 9% gewijzigd door Werelds op 02-12-2011 19:26 ]
In ander nieuws, semi-gerelateerd, nieuwe cijfers van Android zijn beschikbaar aangaande de verdeling van de versies. http://www.gsmarena.com/a..._a_50_share-news-3463.php
Opvallend is dat HoneyComb 'slechts' 2.5% marktaandeel heeft van het totale Android marktaandeel. Uitgaande van iets meer dan 200 miljoen in gebruik zijnde Android-apparaten, betekent het dat er 'maar' zo'n ~6 miljoen tablets in gebruik zijn met HoneyComb. Dit cijfer is weer interessant omdat de meeste HoneyComb tablets een Tegra2 bevatten, daar HoneyComb is ontwikkeld op het Tegra2-platform.
Er zijn natuurlijk ook een paar telefoons uitgebracht met Tegra2 erin, maar de Atrix was nooit echt een groot success en hoeveel Optimus 2X's zijn verkocht weet ik niet, maar aangezien er geen grote verhalen zijn afgestoken en er in principe sowieso niet echt iets te vinden is over verkoop-aantallen, zal het niet meer zijn dan een paar miljoen over het hele jaar.
NVidia plaatste eerst de schuld bij Google, omdat HoneyComb er nog niet was, maar blijkbaar heeft dat alles weinig veranderd.
Ik krijg mijn kapotte gtx 460 hawk vervangen door gtx 470 twin frozr 2 welke beide van MSI is.. maar welke is nou beter?
Stock specs zijn van hawk beter.. volgens mij heeft 470 betere geheugen and thats it?
Hoi Mustiej, de 470 is van een hele andere klasse en prijsniveau dan de 460, met andere woorden, je gaat er op vooruit!mustiej schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 02:54:
Hallo,
Ik krijg mijn kapotte gtx 460 hawk vervangen door gtx 470 twin frozr 2 welke beide van MSI is.. maar welke is nou beter?
Stock specs zijn van hawk beter.. volgens mij heeft 470 betere geheugen and thats it?
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Verwijderd
reviews: Asus Mars II: een godsvermogen aan graphics
Erg snelle kaart, snelste wat er momenteel is alleen is dit weer zo'n special item die
niet voor de gewone consument bedoeld is.
Bij AVP had verder wel AA aan kuunnen zetten want normaal gesproken is dat prima te doen
op de 1920x1080 resolutie.
Verder zit er nog wel een fout in. Nvidia durfde niet de gtx580 klocksnelheden aan op de gtx590.
Dat is niet helemaal juist want nvidia had dat maar al te graag gedaan als het kon aalleen omt hij dan over de max tdp heen. Heeft dus niets met durven te maken.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 12:06 ]
Ik neem aan dat je het hele verhaal met al dan niet doorgefikte kaarten destijds ook hebt gevolgd?Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:00:
Verder zit er nog wel een fout in. Nvidia durfde niet de gtx580 klocksnelheden aan op de gtx590.
Dat is niet helemaal juist want nvidia had dat maar al te graag gedaan als het kon aalleen omt hij dan over de max tdp heen. Heeft dus niets met durven te maken.
De kaart zal doorbranden als ze hem verder overklokken. Kaart is ontwikkeld voor een max verbruik van 300W, toen AMD hier overheen ging (HD6990 heeft een schakelaar tot 375W en 450W) moest nVidia wel mee. Anders was immers de GTX 590 veel trager geweest. De kaart is hier alleen voor ontwikkelt en zal het niet overleven als die nog verder wordt geklokt.Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:00:
Het verbruik tijdens Furmark is in deze review is dan ook totaal niet realistisch in deze review, piek verbruik ligt veel hoger, jammer genoeg klopt dat hier dus niet.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Zeker wel maar dat dat niet durft klopt niet. De gtx590 zou te veel gaan verbruiken over de pcie max heen en hij zou kapot kunnen gaan. Iets niet durven is anders dan iets niet kunnen.Edmin schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:07:
[...]
Ik neem aan dat je het hele verhaal met al dan niet doorgefikte kaarten destijds ook hebt gevolgd?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2011 14:56 ]
Bewijs hiervan?Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:54:
[...]
Zeker wel maar dat nvidia dat niet durft klopt niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Darkasantion op 05-12-2011 14:54 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!