Welke AMD concurrent?Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:54:
[...]
Heb je hier ook een bron van? Dat de 580 sneller is dan z'n AMD concurrent wil niet zeggen dat dat bij de volgende generatie ook zo is.
De 580 zit een (prijs)klasse hoger dan de 6970; de concurrent van laatstgenoemde is de 570 en tussen die twee is het een nek-aan-nek race. Ik weet dat er veel mensen zijn die puur naar de rang binnen een serie kijken, maar de prijs en dus markt positie van een kaart is eigenlijk veel belangrijker. AMD heeft simpelweg geen concurrent voor de 580 helaas, om dat te realiseren hadden ze die 130mm^2 verschil in oppervlak voor moeten gebruiken. De 590 en 6990 zijn dan wel weer elkaars concurrent.
Als dat met de komende generatie weer zo gaat (grote chips met bijbehorende prijzen van NVIDIA) dan zullen ze weer de performance kroon hebben. Ik betwijfel of zij van hun strategie afstappen, net zo min als dat AMD dat zal doen, dus ik acht de kans dat NVIDIA weer de kroon steelt toch wel aardig hoog. Als het echter op performance per dollar en/of watt aan komt denk ik dat AMD wederom voorop loopt. Maakt verder niet uit, geeft ons namelijk genoeg keus, maar stiekem hoop ik toch aan een echte race tussen de twee (dromen mag, toch?)
[ Voor 25% gewijzigd door Werelds op 24-11-2011 23:31 ]